abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101722846
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_101722884
En de laatste posts gingen vooral over kolfproblemen geloof ik...

Eigenlijk geef ik hem ook best veel die twee voedingen, als je ziet dat hij volgens de flesvoedingsregeltjes nu zo'n 750 mL per dag zou mogen hebben...
pi_101723703
Laten die regeltjes nou net niet opgaan voor bv ;) het is zelfs geen indicatie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 20:56:41 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101723886
migonne: het was meer de toon die de muziek maakte. Geert was aan het huilen en ja, aan de borst heb ik hem meteen stil. of het nou honger is of een troostborst, doet er dan niet toe, Johan is gewoon jaloers dat ik die specifieke troostmogelijkheid heb. ofzo, ik kan hem niet in de kop kijken :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101724046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:53 schreef WupWup het volgende:
Laten die regeltjes nou net niet opgaan voor bv ;) het is zelfs geen indicatie.
Dat weet ik op zich wel, ik heb alleen wel het idee dat hij nu met die twee flessen binnenkrijgt wat hij normaal bij meer dan 2 voedingen binnenkrijgt... En dan zou het wel logisch zijn dat hij de rest van de dag slecht drinkt.

Vanmorgen heeft hij om 6 uur en 9 uur bij mij gedronken. Toen om 12 uur en 3 uur 2 flessen, en daarna heeft hij wel twee keer bij mij gedronken, maar was hij niet heel hongerig, en leek ook weinig gedronken te hebben(voelde nauwelijks een tsr, en had slappe borsten)
pi_101724050
Neemt niet weg dat hij met minder net zo tevreden zou kunnen zijn (had je laatste post nog niet gelezen)
Met een fles is het veel moeilijker om de zuigbehoefte te stillen, dus ze drinken graag door waar een speen ook goed kan zijn.
pi_101724106
Dat snap ik wel hoor Mignonne. Dat had ik me niet gerealiseerd. :*

Laiveneertiekje, ik zou hem dan inderdaad wel alles meegeven, maar in iets kleinere porties aanbieden, zodat jullie er samen een beetje achter kunnen komen hoeveel hij wil drinken.
Ik weet van een aantal andere moeders, Miss Sly, en Sorbootje, geloof ik, dat ze meteen bij de opvang of thuis hun kindje aanlegden en dat die dan even goed doordronk.
Ik geloof dat Isabeau uberhaupt niet uit de fles dronk. Herinner ik me dat nou goed?
Als bartje bijna niet drinkt als jullie thuiskomen dan heeft hij denk ik best veel gedronken overdag.

Edit: sorry, beetje spuit elf geloof ik. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 8 september 2011 @ 21:16:41 #8
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101725482
Mignonne, ik las 't laatste stukje van 't vorige topic nog even. Niet om je nog meer te laten stressen ofzo maar: Als je 1 á 2 keer per week kunstvoeding gaat geven moet je wel even opletten met de houdbaarheid van die pakken. Ze zijn na openen een maand goed dacht ik.
Nou zal dat voor je machtiging niet uitmaken; je zal er minder van gebruiken dan wanneer mini volledig aan de KV zou zijn.

Laiveneertiekje, ik zou ook gaan kijken hoe hij reageert met minder per fles. Als 't te weinig is laat hij zich vanzelf wel horen denk ik?

DJMO, als je man alleen maar Geert in z'n handen gedrukt krijgt als hij huilt snap ik zijn punt wel ja. Je zou eventueel ook een keertje kunnen kolven zodat hij Geert kan voeden?
Persoonlijk zou ik hem ook de kans geven om Geert te troosten als hij huilt zonder hongersignalen. Dat hoeft heus niet altijd, wel regelmatig. Ik vind dat een partner net zoveel recht heeft op dat soort zaken als de moeder. Een veilige hechting aan de partner is echt heel wat waard!
En komop zeg, je zult vast geld bespaard hebben door borstvoeding te geven maar dat geeft je toch niet het recht om je man een kans om Geert te troosten te ontnemen met dat soort argumenten. Hell, als Geert er niet geweest was had je nog meer bespaard.
Dit soort zaken kun je toch niet omzetten naar een materiële waarde? :')

Oeke, mooi he, dat begrip? Fijn dat je er helemaal goed mee bent!

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 08-09-2011 21:17:16 (ninja-edit) ]
A grand adventure has begun.
pi_101725948
Wat Keshet zegt over die houdbaarheid. Ik haalde uit een pak ook altijd maar twee flessen voordat ik 'm weg kon gooien. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 21:23:30 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101726000
Keshet: ik snap je punten wel, maar ik geef Geert met meer dan grote regelmaat aan z'n papa als hij vrolijk is, of als hij huilt zonder dat hij honger kán hebben (want net gegeten/gedronken). Hij kan gewoon niet tegen huilende baby's zei hij gisteren nog. Ik gaf alleen als antwoord terug dat hij dan maar terug moest komen als ze tieners waren ;) . Het punt van geld besparen op voeding is overigens het enige argument waar Johan niet tegenop kan. Dat het beter is voor de baby etc maakt hem verder niet zo veel uit volgens mij (de folders die ik van tico kreeg ten spijt)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101726261
nee dat weet ik hoor :D

Ik heb bij de apotheek al wel eens navraag gedaan of er geen kleinere of misschien zelfs "portie" verpakkingen zijn maar die bestaan niet. Ooit hebben ze wel bestaan maar ze zijn weer uit de handel genomen, zal wel niet rendabel genoeg zijn geweest ofzo. De apotheker heeft zelfs nog rondgebeld naar andere apotheken en naar Nestle en Nutricia om navraag te doen.

Nu ik dit zo tik vraag ik me ineens af of flesjes kunstvoeding niet in te vriezen zijn. Moedermelk kan ook ingevroren worden, als ik nou gewoon tig van die avent-bakjes volkieper dan zou het minder zonde zijn van zo'n pak denk ik.
:)
  donderdag 8 september 2011 @ 21:38:05 #12
265732 Keshet
pi_101727106
Wat zou er eigenlijk kunnen bederven aan niet-aangemaakte kunstvoeding zat ik me net af te vragen?
Ik heb wel eens een geopend pak maanden over de datum laten gaan en de inhoud rook nog hetzelfde en zag er ook nog hetzelfde uit. Ik heb 't niet meer gegeven, toch bang om m'n kind te vergiftigen.
Ik moet morgen naar 'mijn' kinderarts; ik zal 't eens vragen! 't is vast een commercieel iets!

DJMO ik snap jouw reactie ook hoor. :)
Maar toch, ik zou de signalen van je man niet negeren. Als hij Geert ook graag eens wil voeden dan zou ik toch naar de mogelijkheden gaan kijken.
pi_101727386
Ik ga er vanuit dat het voornamelijk een no-claim waarschuwing is die op al die verpakkingen staat.
Al die flesjes moeten ook binnen het uur na bereiding gegeven worden en mogen absoluut niet later gegeven worden. Ook dat loopt natuurlijk wel los; maar ik kan me zo voorstellen dat er met name bij kindervoeding grof geld te halen valt als je in een claim-cultuur zit.

Zoiets.

Zit net even de ingredienten te lezen van oa Nutramigen maar daar zit soja in :? wat stom -O-
ik ga me hier even mee verplaatsen naar t allergie topic :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 21:54:25 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101728371
We zijn nu in het tijdperk van vast voedsel aangekomen Keshet; dus nu kan hij iig eten geven als hij dat wil. Ik heb in het verleden al eens geprobeerd te kolven, en na twee dagen had ik dan eindelijk genoeg voor ca een halve voeding. Was echt een ramp, Geert weigerde de fles, dus ik had hem aangelegd, en na een minuut of vijf snel losgekoppeld en de fles gegeven, en zo, met fles en al aan Johan gegeven. Toen 't flesje leeg was, kreeg hij kramp (door de lucht in de fles?) en dat was einde tijdperk van kolven en met de fles geven. Johan kwam toen zelf met dat het geen goed idee was en dat ik het in het vervolg niet meer hoefde te doen (hij was er ook bij toen ik kolfde en zag hoeveel moeite het kostte om er iets uit te kolven). Daarom irriteerde ik me ook aan z'n opmerking dat we toch maar op kv moesten overstappen als het aan hem lag..

pi_101728507
Keshet, dat is wel een hele boute aanname waar je je post op baseert. Staat toch nergens dat hij z'n kind niet mag troosten? Alleen dat hij baalt dat het hem niet lukt. Best een verschil imo.

Reden dat je aangemaakte kunstvoeding niet kan bewaren is bacteriegroei. Moedermelk is anti-bacterieel.
pi_101728640
Spuit elf :') laat maar
  donderdag 8 september 2011 @ 21:58:23 #17
265732 Keshet
pi_101728727
Heb je wel eens een fles kunstvoeding opengemaakt die al langer dan een uur stond Mignonne? Ik wel. :r

DJMO, ik ben vast niet representatief voor de meningen in dit topic, maar nu Geert 6 maanden is en vast voedsel begint te eten zou ik er echt geen moeite mee hebben als mijn man af en toe een flesje kunstvoeding zou geven. (Als kolven niet lukt, zoals bij jou)

Wup, ik lees dat echt in de post.
Over 't bewaren van kunstvoeding; ik had het echt over kunstvoeding die nog in een open verpakking zit. 't poederspul dus. :)
  donderdag 8 september 2011 @ 21:59:14 #18
265732 Keshet
pi_101728804
Linda, wat rot trouwens dat het live-drinken nog niet echt wil.
^O^ voor je doorzettingsvermogen en positieve houding! :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 22:00:49 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101728955
en ik zeg op mijn beurt dat kunstvoeding er niet in komt. Ik ben als de dood dat mijn productie inzakt (als je de mislukking bij Jan hebt meegekregen, snap je waarom) en wat is het verschil tussen je kind de fles geven of hem te helpen met een stuk fruit of groente naar binnen te slobberen denk ik dan? Bij het laaste heb je ook nog eens veel meer interactie met je kind dan wanneer je er een flesje instopt.

pi_101728959
I know, maar mignonne wilde aanmaken en invriezen, vandaar.
Qua poeder, het vergaan van enzymen ofzo?
pi_101729005
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef Keshet het volgende:
Linda, wat rot trouwens dat het live-drinken nog niet echt wil.
^O^ voor je doorzettingsvermogen en positieve houding! :*
Dank! Maar eerlijk is eerlijk, ik kan wel janken alsie zo tegenspartelt aan de borst..en dat doe ik dan soms ook maar gewoon even en dan proberen we het later nog een keer. Ik prijs me maar gelukkig met de mogelijkheden die hier geboden worden itt. vroegah of ontwikkelingslanden.

Oeke, in overleg met de vk/lk een flesje meegenomen. Dat pakte Noah eerst ook niet, maar uiteindelijk toch een beetje gedronken. iig genoeg om met een tevreden slapend kind thuis te komen ;) Ik ga je nog terug PMmen hoor, scuzi voor de vertraging :*
Lotte!
Noah!
pi_101729240
Linda heb je eigenlijk de mogelijkheid van een lactatiekundige daar?
pi_101729362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:00 schreef WupWup het volgende:
I know, maar mignonne wilde aanmaken en invriezen, vandaar.
Qua poeder, het vergaan van enzymen ofzo?
ah ja zo, nouja goed, het maakt voor mij verder niet zoveel uit, ik denk meer mee met de verzekeringsmaatschappij, het lijkt me het handigst als ik niet maar 2 flessen uit een blik trek ofzo maar goed.
pi_101730154
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:03 schreef WupWup het volgende:
Linda heb je eigenlijk de mogelijkheid van een lactatiekundige daar?
Ja, ik geloof het wel. LLL heeft dacht ik een Duitse tak. Daar ga ik zeker achteraan als het de komende tijd niet beter gaat. Bij Lotte was het geboortegewicht de magische grens.. Noah heeft dat helaas nog niet bereikt.
Lotte!
Noah!
  donderdag 8 september 2011 @ 22:16:52 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_101730212
Als je meiske niet tegen soja kan waarom dan geen neocate? ( vroegah had nutramigen geen soja.. Maar was de poeder uit zeer sterk verknipte eiwitten.. Geen idee ofdat nog zo is.. ) neocate is op basis van aminozuren en bevat soja olie, maar dat is net als met lecithine bijna onmogelijk daarop te reageren.
En ja bij nutra of neo mag je echt niet ver voorbereiden..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 8 september 2011 @ 23:03:09 #26
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101733734
nutramigen is sowieso :r

De jongste van free en de zoon van een andere vriendin moesten allebei soja-vrij en hebben allebei nutramigen gehad nadat pepti niet afdoende bleek. Misschien is de nutramigen-soja anders verknipt ofzo?
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:02:58 #27
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101741236
Nou ik kolf ook maar een keer per week, soms zit er langer tussen. Mijn man mag dan vaak die fles geven, maar mijn moeder heeft het ook wel eens gedaan en ik doe het ook graag zelf.

Kunstvoeding geven om mijn man het plezier te gunnen, no way! Dat zou ik dus echt never nooit doen, tenzij het noodzakelijk is. Mijn man zou me ook echt aan staan kijken van, hoe haal je het in je hoofd? Waarom die kunstmelk in je baby stoppen als het niet hoeft en hij/zij puur natuur kan krijgen. In deze ben ik het helemaal eens met DJMO.

Mijn man kan haar in badje doen, omkleden, met haar spelen, met haar op de bank liggen, haar leren 'kletsen', met haar wandelen. Er zijn zoveel contact momenten om het voeden heen, dat hij echt wel zijn momenten heeft.
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:31:25 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_101741670
Juud het verschil zit hem o.a. In de toon.. En ook jij en je man maken samen die keus.. Bij djmo is het een eenzijdige keus.
Imho heeft een vader ook recht van spreken.
En Ik vind het super dat ze bv geeft, maar Ik zou om mijn vent te plezieren dan incesteren in kolven en niet direct opgeven..

Lief wil graag ook bubba kunnen voeden.
Ik "moet" en wil graag minimaal 1jr bv geven. Hierdoor de afspraak gemaakt dat Ik ga kolven Erbij zodat ook papa een Voeding kan geven :) mooi compromis voor beiden toch?

En die compromis mis Ik bij djmo.. Het is haar manier en der vent heeft maar alles te slikken zoals zij blijft..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:41:52 #29
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101741883
Ik kolf alleen maar om ervoor te zorgen dat ze ook uit een flesje drinkt, dat is de enige reden. Dat andere haar dan ook eens kunnen voeden is een leuke bijkomstigheid.

En er zit nog altijd een verschil tussen, je inzetten om te kunnen kolven, of er een fles kunstvoeding instoppen. Dat je kan kolven is gewoon handig, dan ben je minder gebonden en als je eens weg moet zonder je kind is er niet meteen paniek omdat hij/zij dan niet kan/wil drinken.

En idd, mijn man heeft net zo goed inspraak, gelukkig wil hij juist graag dat ik Lientje zo lang mogelijk zelf voed. Al zou ie met liefde zo nu en dan haar 's nachts een flesje gekolfde melk willen geven zodat ik eens kan slapen 's nachts. O+
pi_101742385
Mignonne, zou je de poeder niet kunnen invriezen om het langer houdbaar te laten zijn?

Hier al 16 maanden voedend en counting.. Wel nog steeds 2 nachtvoedingen, en dat begint wel irritant te worden. We hebben het vermoeden dat ze overdag de rust niet neemt om genoeg te eten, en daardoor 's nachts honger heeft. Als ze nml een keer pasta heeft zitten bunkeren, is het zo 1 tot 3 later dan gewoonlijk dat ze wakker wordt.. Maar hoe we dat nu kunnen gebruiken om d'r 's nachts te laten doorslapen hebben we nog niet bedacht.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_101742554
Morretje, kun je niet overdag vaker eten aanbieden, en dan niet alleen als ze aan tafel zit maar bijvoorbeeld ook tussen het spelen door? En geef je na het avondeten een toetje, bijvoorbeeld een bak yoghurt? Misschien helpt dat wat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101743087
Tussen het spelen door doe ik al wel, maar dan eet ze dus nauwelijks iets. Ze moet echt zitten.
Rapley werkt hier dan ook niet echt super, omdat ze na 5 happen al stopt met eten. Als wij het eten in d'r mond stoppen, eet ze nog veel langer door tot het punt dat ze niet meer hoeft.
Toetje is nog wel een goed idee idd.
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:37:56 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101743129
Ja en dan het toetje echt vlak voor het slapen gaan geven, ik zou idd ook yoghurt doen en evt met twee scheppen brinta er doorheen. ;)
pi_101743384
Ze gaat na het eten eigenlijk meteen op bed (we eten pas rond 18.15 uur), dus vlak voor het slapen lukt wel. Brinta er doorheen ja? Lijkt me zo vies.. :X
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:53:12 #35
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101743534
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:47 schreef Morretje het volgende:
Ze gaat na het eten eigenlijk meteen op bed (we eten pas rond 18.15 uur), dus vlak voor het slapen lukt wel. Brinta er doorheen ja? Lijkt me zo vies.. :X
Grin, dat is ook vies, maar kindjes lusten het vaak wel en het vult goed.
pi_101743545
Yoghurt was hier ook een goede hit om nog even lekker je buikje rond te eten voor het slapen gaan.
Brinta erdoorheen roeren heb ik een keer geprobeerd, maar dat werd resoluut geweigerd.
Kon hem geen ongelijk geven trouwens. :X
Ko houdt het meest van gewone 'kale' yoghurt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:22:36 #37
265732 Keshet
pi_101744402
Mignonne, ik ben het vergeten te vragen. Sorry. :')
pi_101748447
Zo, vanmorgen met de gastouder overlegd, en ze heeft wat minder gegeven, en gekeken of ze het kon rekken..
En dat lukte allebei. Voordat de tweede fles nodig was had ik hem alweer gehaald, en hij mag de komende 3 dagen weer alleen maar bij mij drinken, eens zien wat dat doet met de produktie.
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:00:54 #39
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101749018
Ltiekje, wat fijn! ;)
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:26:27 #40
259886 pessie
pi_101753001
Laiv wat fijn!
pi_101753166
Morretje, ik weet niet hoezeer je baalt van die nachtvoedingen, maar je kunt overwegen om haar 's nachts die voedingen niet te geven. Het is vast even loodzwaar, maar misschien moet ze overdag meer honger hebben om goed te willen eten? Ze zit nu in een bepaald patroon. Als geen eten geven 's nachts geen optie is omdat alternatieve manieren van troosten en aandacht geven niet werken kun je overwegen om haar een boterham aan te bieden in plaats van een voeding aan de borst.

Nogmaals, ik weet niet of ik er zin in zou hebben... En misschien groeit ze vanzelf wel over die nachtvoedingen heen.
pi_101753197
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:22 schreef Keshet het volgende:
Mignonne, ik ben het vergeten te vragen. Sorry. :')
:D
geeft niets haha
thanks anyways :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:41:08 #43
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101753487
Ik ben weer eens gaan proberen te voeden zonder hoedje. Op zich gaat het wel, hij hapt goed aan, al lijkt hij de tepel niet op te merken :+ en hapt maar wat. Heel gericht hamburgeren dus. Ook daarna moet ik borst wat blijven pletten, omdat hij anders losschiet bij de onderlip. Dat pletten is natuurlijk wel een risico, met het oog op ontstekingen. Maar het ging vrij aardig!
Nu even afwachten of er kloofjes zitten, de tepel komt er nl ietwat schuin uit (de beruchte lipstick).

Gaat er hier wel eens iemand naar bijeenkomsten van VBN of LLL?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_101753489
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Morretje, ik weet niet hoezeer je baalt van die nachtvoedingen, maar je kunt overwegen om haar 's nachts die voedingen niet te geven. Het is vast even loodzwaar, maar misschien moet ze overdag meer honger hebben om goed te willen eten? Ze zit nu in een bepaald patroon. Als geen eten geven 's nachts geen optie is omdat alternatieve manieren van troosten en aandacht geven niet werken kun je overwegen om haar een boterham aan te bieden in plaats van een voeding aan de borst.

Nogmaals, ik weet niet of ik er zin in zou hebben... En misschien groeit ze vanzelf wel over die nachtvoedingen heen.
Ja, dat is precies het dilemma.. Geen eten geven is geen optie, het lukt haar niet om weer in slaap te komen dan. Wat zou het verschil zijn tussen een boterham en borst, zou ze er langer op slapen denk je?
Ik vind het feit dat het er nog 2 zijn het meest irritant, Ravage werkt gewoon en wordt er wel wakker van. Ik slaap met mevroi mee 's ochtends, als zij uitslaapt tot half 9 ( :') ) doe ik dat ook. Dus effectief krijgen wij de meeste slaap, en Ravage de minste.
pi_101753565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:41 schreef PM-girl het volgende:
Nu even afwachten of er kloofjes zitten, de tepel komt er nl ietwat schuin uit (de beruchte lipstick).
Ik maakte me daar in het begin heel erg zorgen over, lipstick dus het moest wel verkeerd zijn en tot allerlei zieligs leiden. Op een gegeven moment bleek dat mijn tepel gewoon niet helemaal recht is.....
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:45:19 #46
94046 PM-girl
pi_101753628
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik maakte me daar in het begin heel erg zorgen over, lipstick dus het moest wel verkeerd zijn en tot allerlei zieligs leiden. Op een gegeven moment bleek dat mijn tepel gewoon niet helemaal recht is.....
Is hij in 'ruststand' ook scheef dan? Dat is bij mij niet het geval, voor zover er een tepel is :+
*
pi_101753635
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:41 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ja, dat is precies het dilemma.. Geen eten geven is geen optie, het lukt haar niet om weer in slaap te komen dan. Wat zou het verschil zijn tussen een boterham en borst, zou ze er langer op slapen denk je?
Dat weet ik niet, maar ik denk het niet. Ik weet niet hoe je de nachtvoedingen nu aanpakt, maar ik voed altijd in zombiemodus en houd alles donker opdat Lena gauw verder slaapt. Da's voor haar ook makkelijk en comfortabel. Misschien werkt het bij Isa juist goed om haar uit die comfort zone te halen en duidelijk te maken dat ze er moeite voor moet doen als ze honger heeft. Misschien gaat ze dan zelf de voorkeur geven aan diezelfde boterhammen overdag eten.

Ik heb geen flauw idee of dit werkt, hoor. Ik weet dat het er een tijdje geleden in het dreumestopic regelmatig over ging. Stiemie deed dit zo bij Esmee geloof ik, maar ook daar was dit niet het wondermiddel (er speelden ook andere zaken). Het is in ieder geval iets wat je kunt proberen en waarmee je de gewoonte doorbreekt.

Ik zou zelf toch eerst proberen om haar overdag meer te laten eten. Dat is veel minder belastend.
pi_101753781
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik denk het niet. Ik weet niet hoe je de nachtvoedingen nu aanpakt, maar ik voed altijd in zombiemodus en houd alles donker opdat Lena gauw verder slaapt. Da's voor haar ook makkelijk en comfortabel. Misschien werkt het bij Isa juist goed om haar uit die comfort zone te halen en duidelijk te maken dat ze er moeite voor moet doen als ze honger heeft. Misschien gaat ze dan zelf de voorkeur geven aan diezelfde boterhammen overdag eten.

Ik heb geen flauw idee of dit werkt, hoor. Ik weet dat het er een tijdje geleden in het dreumestopic regelmatig over ging. Stiemie deed dit zo bij Esmee geloof ik, maar ook daar was dit niet het wondermiddel (er speelden ook andere zaken). Het is in ieder geval iets wat je kunt proberen en waarmee je de gewoonte doorbreekt.
Hm zit wat in.
Ik voed in bed, dus ook in zombiemodus. De co-sleeper staat nog aan mijn kant, en als ze uitgedronken is draait ze zich zo om. :P Ze slaapt wel in haar eigen kamertje, dus dan parkeer ik haar daar en slaapt ze al voor ik de kamer uit ben.

Eerst overdag meer eten, lijkt me goed. De nachten anders aanpakken vergt wat moed en doorzettingsvermogen wat we nog niet hebben denk ik :P
pi_101753958
Wat voor soort eten geef je haar overdag? Ik zou erop letten dat je bijvoorbeeld geen magere yoghurt geeft maar vette, dus voor voedingsmiddelen kiezen die goed vullen. En dat zou ik niet alleen aan het einde van de dag doen maar ik zou er al bij het ontbijt mee beginnen. Het is een misverstand dat vooral het avondeten ertoe doet.

Oh, en misschien is er iets wat ze altijd wel eet? Ivan is bijvoorbeeld dol op brood. Als hij slecht zou eten 's avonds dan zou ik ervoor kunnen kiezen om hem (net als de Fransen) elke avond brood bij zijn eten te geven. Maar misschien druist dat in tegen je principes. :+
pi_101754122
Ze eet over het algemeen dingen die goed vullen (volle yoghurt, roomboter, halfvolle melk), volkorenbrood, volkorenpasta, banaan etc..
Denk niet dat daar nog veel te halen valt.

Er is eigenlijk op het moment niet iets wat ze naast borst altijd goed eet. Een periode was dat banaan, maar die laat ze nu net liggen. Tomaat deed het ook goed (niet dat dat nou zo vult), maar die liefde is ook aardig over. Koekjes houdt ze eigenlijk niet van. Soepstengel eet ze wel, maar dat ze geen zoden aan de dijk (wel volkorenvariant trouwens). Ze eet overdag gewoon echt niet veel, dat heeft ze dan ook weer niet van een vreemde :@

Enig idee wanneer kindjes zelf over een nachtvoeding heengroeien? Al werd het er maar eentje minder, das ook al erg fijn. Ik kan nu gewoon ook niet echt weg 's avonds, want tegen 23/24:00 uur is ze wakker.. En ja, dat is eigen keus want niet kolven enzo, maar wel irritant af en toe.
pi_101754205
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:45 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Is hij in 'ruststand' ook scheef dan? Dat is bij mij niet het geval, voor zover er een tepel is :+
Dan niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:33:54 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101755072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou zelf toch eerst proberen om haar overdag meer te laten eten. Dat is veel minder belastend.
:D , ik zag heel even een dreumes voor me, die bij een schemerlichtje zelf zijn bammeke zit te smeren. Mams ernaast, ''zo, als je zo nodig wil eten, help yourself'' ;)

Ik vind het wel een erg goed idee, een bammeke wegeten kost heel wat meer moeite dan naar een borst toe rollen, drinken en weer terugrollen.

Ik geef ook BV in het donker, eigenlijk vanaf week 2 volgens mij al, zodra ze zelfs enigzins makkelijk kon aanhappen ben ik dat gaan doen. Dus ook liggend, in het begin moest ik soms alleen even bijschijnen met mijn iPhone. Lientje weet ook heel goed wanneer het nacht is, kletst dan in principe niet en koekeloert wat of slaapt. Als ze manlief hoort gaan snurken 's avonds, dan doe ze haar ogen dicht, diepe zucht en 2 minuten later slaapt ze ook. Ik vind dat zo bijzonder...
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:47:18 #53
259886 pessie
pi_101762799
Morretje, wij hebben het als volgt gedaan:
In het begin gewoon gezegd dat hij pas 5 uur na de laatste voeding weer melk kreeg, en anders water. Nu zijn we zover dat hij tussen 23.00 en 6.00 water krijgt ipv borstvoeding. Het is drastisch, kostte veel energie en tijd maar Nathan slaapt nu zo'n 4 a 5 nachten per week van 20.00 tot 6.00. Op een gegeven moment hebben we er nog extra moeite in gestopt door 1 van beiden bij hem op de kamer te laten slapen om te kijken wat er gebeurt als Nathan wat water heeft gehad en vervolgens weigerde te slapen. Dat was wel verhelderend. Het is trouwens niet zo dat hij dat water altijd zo'n goed idee vind, het is meer dat hij van het drinken weer wat tot rust komt en wel weer kan slapen.
  zaterdag 10 september 2011 @ 16:49:01 #54
94046 PM-girl
pi_101787034
Van de avent handkolf, mocht daar nu alles van in de sterilisator? Of alleen de harde onderdelen?
*
pi_101787193
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:49 schreef PM-girl het volgende:
Van de avent handkolf, mocht daar nu alles van in de sterilisator? Of alleen de harde onderdelen?
Ik deed gewoon alle onderdelen in de sterilisator
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:00:54 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101787353
Alles kan erin, gisteren nog gedaan.
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:06:47 #57
94046 PM-girl
pi_101787510
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:55 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik deed gewoon alle onderdelen in de sterilisator
En ze kwamen er heel uit? :P

Dank, dan weet ik weer dat het kan!
*
pi_101787827
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:06 schreef PM-girl het volgende:

[..]

En ze kwamen er heel uit? :P

Dank, dan weet ik weer dat het kan!
Jahoor ;)
pi_101789001
Morretje, sommige kindjes vinden die nachtvoeding zelf de belangrijkste van de dag. Hier heeft pepijn vanaf zijn 2e verjaardag eigenlijk nog maar 2x per dag gedronken, 's avonds voor het slapen en een keer tussen 4 en 6 's nachts. Uiteindelijk viel daar steeds vaker de avond voeding weg en bleef de nachtvoeding als laatste over. En is pepijn pas gestopt met 3.5jr toen ik zwanger was van joris.
Is haar in de co sleeper laten slapen geen optie?
pi_101798759
Co-sleeper is wat ons betreft geen optie meer, ze wordt dan al onrustig in d'r slaap als Ravage snurkt, laat staan als er meer geluid is O-)

Pessie, ik weet nog dat jullie dat gedaan hebben inderdaad. Het komt hier ook wel eens voorbij, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ons pittige tutje het zo accepteert dat we ook de moed hebben het door te zetten..

Tips genoeg, dank jullie wel.. :*
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:03:01 #61
259886 pessie
pi_101800611
Geloof me, Nathan is echt een koppig mannetje, daarom duurde het ook zo lang. Nou ja, nu we in het zuiden zitten slaapt ie weer rot dus tsja, geen succesgarantie.
pi_101847159
pfffrt :') drama toeschietreflex... zelfs met synto-spray krijg ik geen sjoege.
met 2 x sprayen ook niet, en met 3 x ook niet :') }:| zo schiet et niet op he! o|O
pi_101847200
Kut dat t niet wil. Herkenbaar ook. Bij mij schiet t wel toe, maar houdt daarna heel snel op.

Volgens mijn lief is vaker sprayen per definitie zinloos (ik heb die neiging ook). Bij hoge dosering zou je bijwerkingen kunnen krijgen, geen idee welke, maar toch. Bij de apotheek zijn ze bij mij ook heel streng op 1x sprayen en niet vaker. En als t dan toch geen zin heeft...
pi_101847223
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 07:34 schreef Vanyel het volgende:
Kut dat t niet wil. Herkenbaar ook. Bij mij schiet t wel toe, maar houdt daarna heel snel op.

Volgens mijn lief is vaker sprayen per definitie zinloos (ik heb die neiging ook). Bij hoge dosering zou je bijwerkingen kunnen krijgen, geen idee welke, maar toch. Bij de apotheek zijn ze bij mij ook heel streng op 1x sprayen en niet vaker. En als t dan toch geen zin heeft...
ja herkenbaar, ik weet ook stiekem wel dat vaker sprayen geen zin heeft maar toch he, toch uitproberen :P

maar heel irritant is het wel :X

nouja goed, voor vandaag nog niet heel erg drama, 1 x 110 en 1 x 80 ml als voeding.
Weinig aan te doen, extra veel vast eten aanbieden dan maar en desnoods een slokje water als ze echt dorst heeft. Ik moet nu de deur uit en ik ben rond half zes weer terug dus ik hoop dat ze dan weer flink tankt bij mij.
  maandag 12 september 2011 @ 08:41:57 #65
94046 PM-girl
pi_101847706
Wat vervelend Mignonne, dat ook de spray niet werkt!

Ik heb hem de vorige keer eenmaal gebruikt, maar ik vind het veel te eng, neusspray :')
*
pi_101847767
he wat ontzettend vervelend Mignonne.... gaat niet lekker zo he? Ik hoop dat je kleine vanmiddag flink drinkt..
:*

Hier nog steeds nachtschema van om de 2.5 a 3 uur... maar ze drinkt en groeit goed, dus we zien vanzelf wanneer ze er meer tijd tussen laat zitten in de nacht. Komt vast goed.. (denk ook dat het te maken heeft met het wakker worden van de krampjes..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 12 september 2011 @ 09:21:18 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101848376
Hè bah mignonne, balen zeg! Ik hoop dat iemand nog een tip voor je heeft...
pi_101850200
Mignonne, wanneer spray je? En wat is je opbrengst als je niet sprayt? 110 ml en 80 ml suggereren namelijk dat je wel een tsr hebt (en eerlijk vind ik die getallen bepaald niet dramatisch maar dat is persoonlijk natuurlijk). Zonder tsr zou je max 10-30 kolven. Je zou eens kunnen kijken wat het oplevert om te sprayen als je denkt bijna klaar te zijn met kolven voor een extra tsr.
pi_101850973
Mignonne, jammer dat het niet helemaal zo gaat als je wilt...

De afgelopen paar dagen heeft Bartje het weer zonder flessen moeten doen, en ik merk dat hij dan wel beter drinkt. Hij moet alleen elke avond nu weer even clusteren... Echt huilen dat hij honger heeft, en elk uur weer, totdat het dan ineens goed is, en hij als een blok in slaap valt... Ik vind dat toch altijd wel apart.

Vannacht kwam hij wel weer rond half 4, maar daarna heeft hij mij tot kwart over 8 laten slapen..
pi_101850998
Ow wat bagger mignonne

Hopelijk komt er wat meer rust voor je meisje BJ als de krampjes wat minder worden. Jelle wordt ook nog erg veel wakker 'snachts, maar ik vermoed dat dit ook nog weleens met z'n oren te maken kan hebben. Gemiddeld komt hij toch wel 2 of 3 keer per nacht
  maandag 12 september 2011 @ 14:26:53 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101856222
* Trots, glunder, pronk, enz....*
Mijn meisje is vandaag 3 maanden oud en ik geef dus ook al 3 maand borstvoeding. We hebben haar van het weekend op de weegschaal thuis gelegd en ze weegt gewoon 6,7 kilo. Met een startgewicht van 3835 is dat een enorm Hollands Welvaren te noemen. Genieten :) O+

pi_101856382
wat een mooierdje Juud :)

poehh Mrien; dat lijkt me vermoeiend! sinds zijn geboorte nog steeds joh? en jij hebt ook al een grote rondlopen... pffff.. :*

ik mag volgende week voor het eerst naar het CB; ben nu al heeeel benieuwd wat ze weegt ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 september 2011 @ 14:35:46 #73
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101856523
mooie mijlpaal juud!!

ik heb na de eerste week eigenlijk nooit echt actief een TSR gevoeld. Geert hapt en drinkt gewoon. Waar dan ook, zelfs op het toilet bij de plussupermarkt. héél soms begin ik nog spontaan te lekker, vnl als hij een poos niet gedronken heeft en dan begint te huilen. Toch weegt meneer bijna acht kilo nu O+

pi_101856959
Mooie mijlpaal Juud!

Ik heb hem ook al gehaald bedenk ik mij net, Bartje is ook alweer 3 maanden en 10 dagen...
pi_101857254
O ja, en wat ik steeds vergeet te vragen.

Bartje krijgt nu afgekolfde melk uit een fles bij de gastouder, maar hij drinkt ze echt verschrikkelijk snel leeg, waarna hij er ook weer een deel uitspuugt. Ik ben al overgestapt van een 1,2,3-speen naar een slowflowspeen, maar het maakt niet heel veel verschil..

Zijn er nog spenen waardoor hij nog langzamer gaat drinken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')