quote:Op maandag 12 september 2011 10:50 schreef mrien het volgende:
Soepstengel geven ze op de creche pas wat later begreep ik pas, vaak pas rond 9 maanden ofzo.
Is het niet normaal mp dat de ontlasting veranderd? Merk bij Jelle ook dat hij er af en toe wat meer moeite mee heeft
Fijn!!!!quote:Op maandag 12 september 2011 12:43 schreef mrien het volgende:
Kreeg net telefoon van de kinderarts, de uitslagen waren allemaal goed! Bloed was ook een stuk beter nu, dankzij het ijzerdrankje.
okeej, we hadden nu rooibos idd en Jaël gaven we venkel, maar dat schijnt ook neit meer te mogen... Maar ik gaat eens op zoek naar van die welness theequote:Op maandag 12 september 2011 14:00 schreef Asyniur het volgende:
mrien, wat fijn!
Vrouwtje_theelepel, heb ik iets gemist of heb jij je nog niet gemeld?
MP, je kunt rooiboosthee geven of sterrenmunt, maar er is ook van die wellness thee met vruchten. Daarin zit ook geen theïne...
Seth is opgenomen in het amc, hij heeft een vernauwing tussen zijn maag en twaalfvingerige darm. Zijn bloedwaarden zijn laag en moeten eerst omhoog daarna word hij geopereerd.quote:Op maandag 12 september 2011 11:52 schreef MamaPurk het volgende:
Jullie hebben gelijk dat het logisch is dat de ontlasting veranderd, maar ik bedoel het anders. Het is echt vrij hard het zijn echt drolletjes... Jaël heeft dit nooit zo gehad. En ze heeft er dus ook echt wel last van en moeite mee ofzo, beetje sneu vind ik het. maar goed zolang het elke dag komt maak ik me niet echt zorgen hoor..
Koude water zou ik nog kunnen proberen idd. Welke smaakjes thee mogen baby's want ik heb altijd begrepen dat ze niet alle thee hebben ivm theïne ofzo... Of zeg ik nu iets heel dommigs...
VT hoe was het in het ziekenhuis?
Goed dat jullie hebben volgehouden dus!quote:Op maandag 12 september 2011 14:51 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Seth is opgenomen in het amc, hij heeft een vernauwing tussen zijn maag en twaalfvingerige darm. Zijn bloedwaarden zijn laag en moeten eerst omhoog daarna word hij geopereerd.
Oh jemig.. Sterkte en beterschap!quote:Op maandag 12 september 2011 14:51 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Seth is opgenomen in het amc, hij heeft een vernauwing tussen zijn maag en twaalfvingerige darm. Zijn bloedwaarden zijn laag en moeten eerst omhoog daarna word hij geopereerd.
is het niet zo dat ze aan melktandjes niets doen? anders even je tandarts vragen misschien weten zij wel wat je kan doen. kindjes zijn toch gratis in het pakket dus krijg je daar toch ook geen rekeningen van?quote:Op maandag 12 september 2011 16:45 schreef kaatjejannie het volgende:
VT, jeetje, dat had je ook niet verwacht?? Hopelijk is de operatie snel, dan heb je het gehad.
Mrien, wat snel al, fijn!!
Even een vraagje, Sofie heeft nu 2 ondertanden, en 1 boven. Haar ondertanden staan wel enorm scheef. Gaat dat nog recht groeien? Of kan ik al beter de zorgverzekering zo verhogen dat we fikse orthodontie dekking hebben
Melktandjes niet gok ik zo. Maar als ze de volgende krijgt. Ik was er gewoon benieuwd naar. Misschien moeders hier waarvan de baby ook een scheef gebitje hadden en dat het vanzelf wel rechttrok.quote:Op maandag 12 september 2011 17:28 schreef Popples het volgende:
[..]
is het niet zo dat ze aan melktandjes niets doen? anders even je tandarts vragen misschien weten zij wel wat je kan doen. kindjes zijn toch gratis in het pakket dus krijg je daar toch ook geen rekeningen van?
VT heel veel sterkte![]()
mrien wat goed dat hij snel aan de beurt is. sterkte
Ik ook hierbovenquote:Op maandag 12 september 2011 19:13 schreef Keshet het volgende:
(Ik deed eenomdat ik hoop dat hij na de operatie van veel van zijn klachten af is.) Succes maandag!
Moeilijk, hij vind het fijn de hele tijd geaaid te worden. We mogen niet bij hem slapen, dat vind ik heel moeilijk.quote:Op maandag 12 september 2011 21:49 schreef mrien het volgende:
Ach jeetje, wat ontzettend sneu zeg! Is hij een beetje te troosten?
Nou ja! Wat stom inderdaad (om Vanyel maar even te quotenquote:Op maandag 12 september 2011 22:33 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Moeilijk, hij vind het fijn de hele tijd geaaid te worden. We mogen niet bij hem slapen, dat vind ik heel moeilijk.
het ligt wellicht ook aan de afdeling. wellicht dat het voor seth geen risico is en enkel fijn, maar wellicht is het voor andere kindjes wel een risico. het zou wel prettig zijn als alle ziekenhuizen hetzelfde protocol aanhoudenquote:Op maandag 12 september 2011 22:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind dat ook best stom. Je moet bij zo'n jonkie kunnen blijven als dat geen gevaar oplevert.
Dan is het wel begrijpelijk maar het blijft alles behalve leukquote:Op maandag 12 september 2011 23:14 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Hij ligt met 3 hele ienie minie baby's op de kamer. In alle andere kamers mag er wel een papa en mama blijven slapen deze kamer niet omdat de kindjes extra rust nodig hebben. Tis wel een gek gezicht, al die mini's en mijn 10 ponder.
Ja nou he! Das hier ook een probleem. Het probleem is minder groot naarmate de maag voller is trouwens, dus waarschijnlijk is ze gewoon bang dat haar voedselvoorziening er vandoor gaatquote:Op dinsdag 13 september 2011 09:18 schreef mrien het volgende:
Hij begint nu een beetje door te krijgen dat je weg bent als je de kamer uitloopt, vind hij niet leuk
Nou dat dus....ik begrijp daar helemaal niets van.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef Leandra het volgende:
Maar hoe doen ze dat dan? Ze kunnen hem toch niet al die tijd nuchter houden?
Fijn dat hij iig nog makkelijk te troosten is, het is allemaal nogal niet watquote:Op dinsdag 13 september 2011 13:51 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Tot na de operatie mag hij niet eten. Wel eten heeft ook geen zin want het spuit er een paar uur later allemaal weer uit. Via het infuus krijgt hij wel alle voedingsstoffen binnen. De kamer is een kamer waar kindjes uit de intensive_care komen voordat ze naar de verpleegafdeling kunnen. Ik denk dat je er daarom niet kan slapen. Het mag op de verpleegafdeling wel. Ik ben blij dat het zo'n flinke jongen is want hij valt pittig af. Hij is nu gelukkig rustig en makkelijk te troosten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
Haha, zelfs baby's zijn uitgekookter dan je denkt!quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:45 schreef Leandra het volgende:
Sinds gisteren een nieuwe hit: rozijntjes
Alleen een beetje jammer dat hij "mag mama ook een hapje?" ineens niet meer lijkt te begrijpen zodra hij rozijntjes eet, terwijl hij het met een rijstwafel prima begrijpt
Geen tips, wel een steuntje dat je niet de enige mamma bent met een lawaai babyquote:Op woensdag 14 september 2011 08:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ja, vraagje, ik ben voorstander van rooming in met de baby; maar mijn meisje kreunt/steunt/piept de hele nacht door, op een vrij hoog volume. (lees; ik heb oordopjes in ivm gesnurk T, maar hoor Liene er luid en duidelijk doorheen en kan er slecht van in slaap komen en wordt regelmatig wakker, terwijl zij nog doorslaapt na zo'n kreunsessie)..
ben ik de enige met zo'n lawaaierig kindjes??
en heeft er iemand tips?
Dat is toch geen probleem? Ons mannetje is ook nog heel lang en slank. Wij geven hem 750cc , misschien minder dan andere mensen geven, maar daar doet ie het prima op.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:00 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ga denk ik woensdag maar even weer wegen met Bartje. Hij is lang niet zo spekkig als de kindjes die ik hier voorbij zie komen, en ik heb wel het gevoel dat het goed gaat, maar ik wil het ook even zien...
Maar eigenlijk loopt ze toch juist hartstikke voor? Als je rekent vanaf de conceptie is ze gewoon nog heel erg jong.quote:Op woensdag 14 september 2011 08:10 schreef ferrari_rood het volgende:
@isis ( ik kan niet quoten op mijn werk) ean is ook trager met de ontwikkeling. Ze begon pas heel laat met echt lachen. Maar ze kon al wel heel snel haar hoofdje heel goed omhoog houden. En voor de rest is ze nog steeds wel klein qua lengte en gewicht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is hier niet anders. En als mini dan niet de laatste fles wil roept papa: Ach dan komt ze vannacht toch. JA MAAR DAN WORD JIJ NIET WAKKER EN KAN IK ALSNOG HET BED UIT HEquote:Op woensdag 14 september 2011 11:53 schreef Mevr_Mus het volgende:
Geen tips trouwens over hoe om te gaan met de slaapgeluiden. Simon ligt bij ons op de kamer maar meneer_mus slaapt overal doorheen en ik word alleen wakker van zijn gegrom en smakgeluidjes...
ow...doe ik toch iets niet goed...ik ben altijd diegene die er uit gaat (hoewel dat nu niet zo heel erg meer aan de orde is)quote:Op woensdag 14 september 2011 12:28 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat is hier niet anders. En als mini dan niet de laatste fles wil roept papa: Ach dan komt ze vannacht toch. JA MAAR DAN WORD JIJ NIET WAKKER EN KAN IK ALSNOG HET BED UIT HE![]()
![]()
Hij zei het als geintjeMaar die hormonen he
Ja ik dus ook. Omdat ik nog niet hele dagen werkt en manlief wel vind ik dat ik het allemaal maar alleen moet doen. Hij vind het onzin en vind dat ik hem wakker moet maken om de fles te geven.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:02 schreef cleany het volgende:
wat een mooi meisje Wickie!
[..]
ow...doe ik toch iets niet goed...ik ben altijd diegene die er uit gaat (hoewel dat nu niet zo heel erg meer aan de orde is)
New baby past hier niet meerquote:Op woensdag 14 september 2011 15:13 schreef danic het volgende:
Wij hebben de pampers new born? Die is weer anders geloof ik.
Nou ja, bij ons is het randje geel, maar ik heb ze ook gezien met een blauw randje. Die blauwe vind ik minder, voelen anders aan. Moeilijk uit te leggen, maar meer plastic. Glibberiger, terwijl de new baby heel droog aanvoelt. Ongebruikt bedoel ik dan hè
mijn curve op bv.com is op de een of andere manier helemaal verkloot... Maar hij buigt wat af naar een lager lijntje... Volgens de dame op het cb zat hij altijd al rond dat lijntje, volgens mij zat hij er eerder wel wat boven..quote:Op woensdag 14 september 2011 16:06 schreef Aventura het volgende:
Schrijnt dat ze met bv iets minder hard aankomen. Hoe ziet je curve eruit? Loopt die vloeiend?
Spannend Aventura! Voor jou, man & kleine vent natuurlijk. Het gaat vast goed bevallen, volgens mij worden ze helemaal lam geknuffeld daarquote:Op woensdag 14 september 2011 16:16 schreef Aventura het volgende:
We zijn trouwens zojuist naar het kdv geweest, nog even goed kijken. We hebben er een goed gevoel bij. Bij ventje's groep zitten nu 5 baby's, dat worden er maximaal 9. Er komen binnenkort nog wat kleintjes bij van zijn leeftijd, dat vind ik zelf wel een fijn idee. De verzorgsters zijn echt zoo leuk, een wat oudere en twee jongere meiden. Onze knul werd meteen op de foto gezetZijn kastje en jashaakje waren al klaar. Dinsdag 4 oktober gaat hij voor het eerst een paar uurtjes wennen. Ik denk nu dat ik hem met een gerust hart weg kan brengen. Hoe ik me voel als hij daar straks is...Dat is een ander verhaal
quote:Op woensdag 14 september 2011 17:29 schreef Juud79 het volgende:
Ook zo'n 'misser' in mijn ogen.
Mensen die vertellen.... mijn kind lag te huilen in de box, maar zodra als ie me zag, was ie meteen stil en begon ie te lachen, hij neemt me gewoon in de maling....
Nee Tokkie, je kind is dolblij dat jij z'n signalen oppikt en hem komt oppakken/troosten, en voldoet aan zijn behoefte. Dat laat ie merken door te gaan lachen...
Ja, je man had dan idd welicht beter Eva aan haar kunnen geven en was zelf gaan koken.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:38 schreef danic het volgende:
Ja weet, het komt er bij mijn moeder vaak ook zo rot uit. Zo bedoeld ze het dan niet, maar het klinkt gelijk heel veroordelend. En ik kan me best voorstellen dat ze zich ergerde aan het feit dat ze moest koken. Ze moest niet, maar ze zag geen andere uitweg denk ik. Ze had ook even kunnen wachten tot ik thuis was, dan had ik het gedaan (maar dan is het wel minder lekker)
Joris is het kleine mannetje van p_iglet & t_igger ;-)quote:Op woensdag 14 september 2011 15:33 schreef Aventura het volgende:
Wies en Floris(is Joris ook een zoon van je)?
quote:Op woensdag 14 september 2011 15:29 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Na een tijd te hebben meegelezen heb ik me toch maar weer aangemeld. 21 juli ben ik mama geworden van Floris (Hendrik Hubertus). Ik hoop regelmatig mee te kunnen posten en te reageren op tips en truuks van al ervaren mama's en papa's.
[ afbeelding ] Floris en Joris (de kleine man van p_iglet & t_igger)
Liedje is mijn beste vriendinnetje, we zijn zo ongeveer siamese tweeling met zijn 2en.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:33 schreef Aventura het volgende:
Wies en Floris(is Joris ook een zoon van je)?
Dat zou ook wel heel knap zijn, want Floris is van 21 juli, en Joris van 22 augustus. Dat is best lastig bevallen.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:56 schreef Aventura het volgende:
@ P_iglet; gelukkig maar, want Joris en Floris als broers vond ik al een beetje too much
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Aaah ook al zo'n mooie Florisquote:Op woensdag 14 september 2011 15:29 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Na een tijd te hebben meegelezen heb ik me toch maar weer aangemeld. 21 juli ben ik mama geworden van Floris (Hendrik Hubertus). Ik hoop regelmatig mee te kunnen posten en te reageren op tips en truuks van al ervaren mama's en papa's.
Deze trotse mama kan het ook niet laten een paar fotootjes te spammen van mijn mannetje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] Floris en Joris (de kleine man van p_iglet & t_igger)
Oh, dat ziet er goed uit, ik heb de normale Sophie, en Larissa heeft wel bijtringen, maar die zijn te hard (ze slaat nogal hard ermee, ook soms per ongeluk tegen haar gezichtje aanquote:Op woensdag 14 september 2011 17:37 schreef danic het volgende:
Andere oma maakte gisteren trouwens ook een misser: de bijtring van Eva (eentje van Sofie de giraffe) is kwijtEva is er zo'n beetje mee getrouwd en is nu dus as we speak haar babygym aan het 'opeten'. Dat ding was echt ideaal en we hoorden de hele dag niets anders dan het gesquiek van dat rubber langs dat tandvlees.
Het hele huis op zijn kop gehad, maar het ding is nergens te bekennen![]()
Dus maar een nieuwe besteld, want ze kan echt even niet zonder.
Ze heeft nog een andere, met koelstukjes, maar die zijn niet flexibel. Die van Sofie wel en kan ze helemaal zelf handelen. Ideaal.
Klopt als een bus.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:06 schreef kaatjejannie het volgende:
Je moet ze even zelf ergens uploaden aventura. Nu doen ze het niet, er staat nu dat het niet een van mijn kinderen is
Dan zeg je, ik ben moe! Kan het een ander keertje? Aan jezelf denken hoor!quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
*en o ja 2, kreeg ik net een sms van T dat mijn schoonouders ook nog komen eten... bleeeeeghhhh
Beetje late reactie, maar kamp hier met een wat onrustig meisje... Wat fijn dat het zo goed met haar gaat, ik zag verderop nog een mooie foto van je grote meidquote:Op woensdag 14 september 2011 08:10 schreef ferrari_rood het volgende:
@isis ( ik kan niet quoten op mijn werk) ean is ook trager met de ontwikkeling. Ze begon pas heel laat met echt lachen. Maar ze kon al wel heel snel haar hoofdje heel goed omhoog houden. En voor de rest is ze nog steeds wel klein qua lengte en gewicht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
Nou bemoei ik me niet zo heel snel met iemand, maar als ik dan vanochtend dit lees.....quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:20 schreef cleany het volgende:
mmm...net gebeld door KDV dat we hem misschien zo moeten komen halen omdat hij maar blijft huilen...
Het was nog niet eens 5 minuten...het is een hele kleine kermis, dus dat zal geen probleem zijn geweest. Daarnaast is hij bij het KDV al een aantal keren over z'n toeren geweest terwijl hij een vrij normaal patroon heeft thuis. Hij heeft vanaf 20:30 - 6:30 geslapen...dat lijkt mij ook genoeg. Ik kan me totaal niet vinden in je reactie.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:46 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Nou bemoei ik me niet zo heel snel met iemand, maar als ik dan vanochtend dit lees.....
gisteren pappa dag. Evan heeft tussen 4:30 en 20:30 40 min. geslapen. Veel lol gehad..er was kermis dus daar overheen gelopen
Dan vind ik het niet zo gek dat ie nu zo aan het huilen is, hij is gewoon overprikkeld. Een kermis is geen omgeving voor zo'n jong babytje, dat is veels te veel aan lawaai en prikkels, logisch dat ie zo weinig heeft geslapen.... 40 minuten, dat kan natuurlijk helemaal niet als ze nog zo klein zijn.
En nu zal ie oververmoeid zijn en ja, dan gaan ze huilen.
Het is ook prima om van mening te verschillen, zoveel mensen, zoveel methodes toch?!quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:01 schreef Juud79 het volgende:
Daarover verschillen wij dan van mening.![]()
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om met mijn dochter naar een kermis te gaan. Dat is geen omgeving voor baby's.
ja, er liepen ongeveer 10-15 geestelijk gehandicapten mensen rond, want ik las dat er op donderdagmiddag speciaal voor hun begeleiding was. Kinderen waren er amper omdat die nog geen vrij hadden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:27 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Het is ook prima om van mening te verschillen, zoveel mensen, zoveel methodes toch?!
Ik had meer moeite met de manier waarop je aannam dat Evan overgeprikkeld zou zijn en daarom de hele dag aan het huilen was. Je had ook op informatieve toon aan Cleany kunnen vragen of het wellicht te druk was geweest op de kermis.
Lastig is dat hè? Je weet gewoon niet precies wat er dan wel is... Olivia was ook heel onrustig de hele dag, maar wat er dan is?!quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:57 schreef cleany het volgende:
oke...hij zit weer thuis... Hij was NIET overgeprikkeld hebben ze verteld, maar wilde niet spelen en niet slapen, maar wel knuffelen. Ik hoorde dat er wel veel kinderen waren. Misschien moeten we hem thuis meer met rust laten en is dat het gewoon.
Jep, zoals ik al aangaf ga ik vanaf nu even elke week wegen. Ik wil even niet verrast worden en eventueel snel kunnen reageren. 37,6 is iets verhoogd, heb gisteren zijn wollen dekentje achterwege gelaten en onder z'n lakentje gelegd. Vandaag is hij alweer helemaal de oudequote:Op vrijdag 16 september 2011 20:51 schreef danic het volgende:
Aventura, op zich denk ik dat je grafiekjes er oké uit zien (zeker zijn lengte, wat een lange is het zeg!), maar ik zou het wel in de gaten houden, omdat zijn gewicht wat grilliger is. Desnoods een keertje tussendoor gaan wegen?
Zijn temperatuur van 37,6 was oké, maar is iets verhoging hè. Tussen 37,5 en 38,5 is het verhoging. Boven de 38,5 koorts.
Mignonne, die foto
Hier sluit ik me helemaal bij aan!quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:00 schreef danic het volgende:
Oh VT, wat fijn dat hij thuis is!
Maar ik kan me zo goed voorstellen wat dit allemaal emotioneel met jou doet! En het eng vinden om flesjes te geven begrijp ik ook heel goed. Iedere keer weer die spanning of hij het erin houdt of niet.
voor jou meis, gooi het er maar even lekker uit, dat lucht ook op!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |