abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101960007
Danic, Hoewel ik geen mama ben, en je misschien mijn advies niet op prijs stelt wil ik je toch even een hart onder de riem steken, Jouw ukkie is nog zo klein, en als ze in slaap valt bij papa of mama is dat toch prima, En niets ten nadele van jouw moeder maar als zij onrustig wordt omdat ze niet wil slapen voelt jouw dochtertje dat ook, dat pikt ze razendsnel op en daarvan wordt ze niet rustiger, en als ze dan even veilig bij papa ligt, en je krijgt een fles en je bent eigenlijk toch wel moe, ja dan vallen de oogjes wel dicht!
Een kindje opvoeden doet een ieder zoals hem/haar goed dunkt en iets doen omdat anderen vinden dat dat moet, maar jij als ouder voelt je daar niet prettig bij, dan vooral niet doen, want ook dat pikken die kleintjes razendsnel op!

* gewoonmezelf87 gaat terug naar lurkstand
S. 2014
J. 2016
pi_101962886
Even zonder bijlezen. Seth zijn bloedwaardes waren vandaag goed, dus hij kon op de spoedlijst voor operaties maar het was vandaag zo druk dat het waarschijnlijk morgen zou worden. Seth had een slechte dag, mopperde en huildde veel. Steeds als ik hem uit bed pakte werd hij nog bozer omdat hij dacht dat hij drinken kreeg. Opeens kwam de zuster binnen om te zeggen dat hij meteen mee kon voor de de operatie. Alles is goed gegaan. Bij het wakker worden spuugde hij flink veel slijm (projectiel) 6 uur na de operatie mocht hij eindelijk een fles. Hij schrokte hem leeg en spuugde hem daarna weer helemaal uit maar dat schijnt normaal te zijn. Ik ben zo blij dat mn kerel weer eten mag. Hij is van 5170 naar 5020 gram gegaan dus dat valt mee.
  donderdag 15 september 2011 @ 00:08:08 #203
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101963082
fijn dat de operatie toch vandaag kon VT! wat akelig toch voor zo'n kleintje, die je niks uit kunt leggen. hopelijk nu een snel herstel! :*
in de haak.
pi_101963137
VT wat fijn! Hopelijk knapt het nu helemaal goed op en voelt Seth zich straks helemaal top! Weten jullie ook al wanneer hij weer naar huis mag?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101964040
Even jompelen voor Seth! *O*
Hoop dat je hem snel weer lekker mee naar huis mag nemen, VT!
pi_101964183
Hopelijk knap seth nu snel op. Fijn dat hij vandaag al geopereerd kon.

Kan iemand Joris even uitleggen dat het best gezellig is als hij 3uur lang wakker is, maar dat van 22.30 tot 1.30 niet zo'n beste timing is.
Wel grappig want hij was in mijn buik al vooral actief tussen die tijden, en dat is nu ruim 3 weken na zijn geboorte nog steeds.
  donderdag 15 september 2011 @ 08:37:14 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101966951
VT, wat geweldig dat hij al geopereerd is en dat alles goed gegaan is *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101966987
VT, wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Hopelijk voelt hij zich nu snel beter..
pi_101967498
VT, wat fijn zeg dat het goed gegaan is. Kan me goed voorstellen dat een fles er weer uit komt als een kindje een paar dagen niet gegeten heeft en em dan ineens naar binnen schrokt. Dat werkt bij ons niet anders (ja, of je krijgt ontzettende buikpijn).
Fijn ook dat hij onverwachts toch nog sneller geholpen werd.
Nu hopen op een snel herstel en lekker naar huis!
En zijn gewicht valt inderdaad mee.

Tankgirl: goeie ideeën zijn er om overgenomen te worden, toch?

Meiden, heel erg bedankt voor alle reacties. Ik weet ook wel hoe het zit, maar het is gewoon moeilijk omdat het wel mijn moeder is.
Gewoonmezelf: ik ben het helemaal met je eens.
Mignonne: ik heb SPH gedaan, maar ben er al wat jaren uit. Hoe zat dat ook alweer met Dr. Spock? Ik ga niks om d'r oren slaan wat ik niet ken. Moet het wel kunnen onderbouwen ;)
pi_101967619
Ik merk het trouwens soms ook wel hoor danic, volgens mij waren de regeltjes veel strikter toen wij klein waren..

Mijn schoonouders werden er heel onzeker van als ik zei dat ik dacht dat Bartje rond 9 uur weer honger zou hebben, en hij om kwart voor 8 al lag te brullen van de honger... Het voeden op verzoek zijn ze ook helemaal niet gewend..
En het slapen in hun eigen bedje, ze vertelden dat dat vroeger de regel was. Het kindje moest zo snel mogelijk op zijn/haar eigen kamertje slapen, dat was het beste...
pi_101967667
Dat dus. Die 3 r-en werden wel strak opgevolgd. Tuurlijk zijn ze belangrijk, maar een beetje flexibiliteit kan geen kwaad.
pi_101967746
Fijn dat de operatie goed gegaan is vt. Hopelijk gaat het herstel snel. Wat is de prognose? Wanneer heb je hem weer fijn thuis? :*

Mijn ouders kunnen er maar niet aan wennen dat ik gelijk reageer als Sofie huilt. Zij vinden dat ik haar maar even moet laten huilen (bijvoorbeeld voor het slapen).
Maar Sofie huilt amper, en als ze huilt is er ook echt wat. Dus dan ga ik kijken, en handel ik.

Ik heb gister maar van die hoekjes op de salontafel geplakt. Eigenlijk wilde ik het niet doen, maar ik heb het idee dat ze net zo snel blauw wordt als dr moeder :{ Ze hoeft maar te stoten (en dan gewoon doorspelen want het doet geen zeer) en ze is blauw.
*poef* nu is het weg
pi_101967765
*O* *O* *O* *O* *O* Seth, geniet maar lekker van je flesjes melk. Al een idee wanneer hij naar huis mag?
pi_101968166
VT, wat fijn dat Seth al is geopereerd! En dat alles goed is gegaan.

Danic, mijn schoonouders en ouders moesten bij Mette ook erg wennen aan alles wat wij anders deden dan hun. We hebben er veel over gepraat met ze en ze hebben onze keuzes altijd heel goed gerespecteerd. Ook zagen ze in dat sommige zaken op een andere manier doen ook heel goed werken.
Jouw mams wil ook alleen het beste en heeft Jou ook heel goed opgevoed, dat is dus wat ze kent en wil overbrengen. Een goede communicatie is gewoon echt een uitkomst. Praat gewoon met je moeder, dat je graag alles besproken wil kunnen hebben. En zeg haar ook dat je graag wil dat zei jullie manier van opvoeden respecteert. Het is jullie kindje en jullie doen het hardstikke goed :*

Vooral mijn schoonmama heeft er een handje van opmerkingen te blijven maken. Van: wel ook in Jade bedje laten slapen hoor, en Is dat dragen nou wel goed, wordt ze dan niet te afhankelijk?
Ik laat het meestal lekker aan me voorbij gaan en soms geef ik wat tegengaan en leg ik uit waarom wij het zo doen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_101968198
VT, wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Wel sneu dat de hele fles er daarna weer uitkwam, maar dat is op zich ook wel logisch. Al enig idee wanneer hij naar huis mag?
pi_101968585
Vt, wat fijn dat Seth toch al geholpen is! En alles goed gegaan, wat goed en wat een opluchting voor jullie.

Over andere adviezen vroeger, ik merk dat mijn moeder gelukkig wel met de tijd is meegegaan en onze keuzes volledig respecteert, sommige dingen had zij vroeger ook wel anders willen doen.

Ik ben weer moe, Liene slaapt savonds heel goed, en maakt dan een ruk van 4 uur, gister zelfs 5, maar in de nacht komt ze vaker, vanacht was het 2, 5, 7 en net na 8... hoop dat dr avondruk zich nog iets verplaatst naar de nacht. Verder blijft ze veel kramp houden.. zo sneu!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101968858
Fijn dat Seth zijn operatie goed is gegaan :)

Hier een ventje dat sinds een week vaak voeding spuugt na zijn fles -O-
pi_101970732
VT wat ontzettend fijn dat de operatie goed verlopen is!

Wickie welkom met Wies O+ Wat een prachtige meid!

Hier gaat alles zijn gangetje al moet ik zeggen dat het wel heel hard gaat. Volgende week vrijdag alweer een jaar! Ze heeft de vooruit tijdens het tijgeren nu gevonden en je staat nog niet in de keuken of Lotte is er ook al :D Verder heeft ze ontdekt dat ze zelf kan gaan zitten in bed dus vanmorgen een paar keer wakker geweest omdat ze niet weet hoe ze terug moet. Ook had ze al tijden maar 2 tandjes en heeft er nu ineens 8 :o Het is gewoon een hartstikke leuke meid O+
pi_101970854
Hier ook 'breaking news'! Twee dagen voor haar eerste verjaardag voel ik een ribbeltje boven in haar kaak, tandje #2 is op komst. Zometeen heeft ze dus één tandje onder en één tandje boven. Raar kind ;)
pi_101970950
*O* *O* *O* Een tweede tandje voor Anne!!!

Die boven is bij Sofie ook door. Nu wil ze ook weer op mijn vinger/tenen bijten. *auw*
*poef* nu is het weg
pi_101971100
Maar wel jouw rare kind Fannetje :+ Druk bezig met de verjaardag?
pi_101973105
Wauw, Eva is vanmorgen zitten op schoot in slaap gevallen (rare) om 09.30.
Toen heb ik haar op bed gelegd en heeft ze geslapen tot 10.15. Ze heeft een half uurtje bij ons op bed gespeeld (hooguit) en toen heb ik haar teruggelegd.
Ze slaapt nu nog!
  donderdag 15 september 2011 @ 16:09:15 #223
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101979760
Hele zielige baby vandaag. Eerste vaccinatie gehad. Die deden veel pijn em sinds een uur huilt hij, op een manier die ik niet ken. Heel zielig klinkt het, en hij wil alleen maar op mijn arm. Af en toe dommelt hij in slaap om met een zacht gilletje wakker te worden. Zo zielig. Niet leuk dit.
pi_101980233
Gelukkig kan zijn mamma hem troosten :*

Ik heb zelf zo'n angst voor naalden... En dan moet ik met mijn kleine vent prikjes halen :'( Zie er zo tegen op.. Blij dat mijn vriend mee gaat
  donderdag 15 september 2011 @ 16:33:33 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101980533
Mijn moeder was mee. Wel fijn want de tranen stonden me in mijn ogen. Wat verder ook minder leuk was, is dat ventje in vier weken maar 500 gram was aangekomen, van 4660 naar 5180 gram. De lenge is van 58 naar 62 gegaan. De curve liet een knik zien. De wijkvpk vroeg naar mijn voedingspatroon. Dat is volgens haar niet goed (te weinig) en ze zei ook dat ik mijn hb zou moeten laten checken. Dat is inderdaad wel nalatig van me, ik weet dat het een paar weken terug te laag was, maar heb nog niet teruggebeld voor de uitslag van de laatste keer bloedprikken. De wvpk denkt dat ik te moe ben om hem goed te voeden. Ik ga nu dus wel beter op mijn voeding letten. Toch zit zijn groei me niet lekker. Hoefde me niet gelijk zorgen te maken zei ze, maar toch.
  donderdag 15 september 2011 @ 16:44:07 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101980867
aventura, 90g per week is toch een soort minimum dacht ik? dus daar zit je met 500g in 4 weken nog boven hoor. :*
in de haak.
  donderdag 15 september 2011 @ 16:50:52 #227
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101981096
Dat klopt, maar omdat hij in de lengte zo hard groeit vond ze het toch wat weinig.
pi_101981156
*O* Voor Seth
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101981419
Wat fijn dat het goed gegaan is VT.
Danic als ean mijn moeder ziet begint ze heel snel te huilen. En daar kan mijn moeder ook niet mee omgaan. Kan je moeder wellicht wat onzeker zijn en niet precies weten wat ze met Eva aan moet als ze niet wil slapen?

Ean weegt 5,5 kilo *O*
  donderdag 15 september 2011 @ 17:47:51 #230
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_101983037
Lieve Aventura laat je niet gek maken door het CB dat je mannetje niet goed genoeg groeit. De lijnen zijn gemiddelden en tegenwoordig met veel kinderen met flesvoeding die vaak iets zwaarder zijn dan kinderen met borstvoeding zoals jij geeft. Bij ons werd laatste keer ook gezegd dat hij nu onder gemiddeld zit zowel qua gewicht als qua hoofdomtrek, maar so be it.
Ik voed 6x per dag, heb eeb super tevreden ventje die niet zeurt om meer melk, hij heeft goede plasluiers..... Dan maar iets onder gemiddeld.
Natuurlijk moet je goed voor jezelf zorgen, maar zolang je mannetje het goed doet is er niets aan de hand en groeit hij de volgende keer vast weer wat meer.

En je mag hem een zetpil geven van 60mg dat maakt meestal dat ze minder pijn hebben en ook wat beter slapen.

Succes :*
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_101983300
Aventura, misschien dat de energie nu even in het groeien in de lengte gaat zitten ipv in het gewicht..

De gastouder vertelde dat ze het bij haar kinderen altijd goed zag, dan werden ze wat ronder, en dan ineens werden ze langer, en weer wat dunner...

Maar ik ken het gevoel dat je je er toch wat zorgen om maakt. Kijk naar je ventje, en zorg goed voor jezelf.. Als hij het dan goed doet, dan moet het ook maar goed zijn toch?
  donderdag 15 september 2011 @ 18:57:10 #232
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101985234
Dankjewel :) Ik weet het ook wel, kijk naar je baby en je ziet wel hoe het gaat...hij is alert en blij en huilt haast nooit, en drinkt tot hij verzadigd is...Ik vond het wel vervelend dat het nu net met mijn moeder erbij was. Twee 50+'ers/moeders/oma's ' tegen' mij...Dat is natuurlijk niet echt zo, maar zo voel ik het dan. Als een fail. Dat mijn mannetje nu continu huilt maakt mijn stemming er niet beter op. Ik kijk uit naar het moment dat mijn man straks thuiskomt.
  donderdag 15 september 2011 @ 18:58:38 #233
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101985302
@fr, wat een leuke foto van Ean! Het ziet ernaar uit dat ze zich nu wat lekkerder voelt. Ze is in ieder geval goed gegroeid.

Ben benieuwd hoe het nu met Seth gaat.
pi_101985507
Aventura laat je niet gek maken he. Kinderen groeien nu eenmaal grillig en ik denk dat hij zijn energie in de lengte stopt
  donderdag 15 september 2011 @ 21:05:50 #235
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_101992083
Vandaag naar het CB geweest

Groei van Larissa gaat super! (ja haar echte naam staat erbij, graag niet quoten aub :P)

Ik heb het ook even gehad over het onrustige gedrag van mijn kleine meid.
Ik heb netjes elke dag geoefend met haar met buikliggen, maar het wordt er niet beter op :{

Ze wilt ook alleen maar staan op schoot (niet zitten/liggen), en heeft inmiddels ook een voorkeursligging (vooruit-kijkend).
Ik ga dus maar een afspraak maken met de fysio, kan een verband met elkaar hebben.

Larissa heeft ook prikjes gehad, ik hoop dat ze deze keer geen koorts krijgt (de vorige prikken wel elke keer koort gehad). De wvk heeft echt super geprikt (zover dat kan natuurlijk :P), ze heeft nauwelijks gehuild :) en je zag niets op haar beentjes!

F_R, wat is Ean al groot zeg! ze ziet er goed uit O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_101992177
Dottir heeft opeens een tof nieuw ritme..
Rond half 7 eerst een tot anderhalf uur drinken-slapen-drinken enz, dan nog een uur spelen, fles kunst erin (ze doet mij dan pijn met bijten, knijpen en schoppen omdat ze niet de melk krijgt die ze zoekt) en dan pas naar bed. Beetje vreemd zo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101994110
Larissa geeft even goed de lengte is zeg.
Hopelijk kan de fysio je helpen.
Hoe is het met Seth?
En met Jelle?

Ean is een heel vrolijk meisje die heel veel lacht. Maar vooral 's avonds wat huilerig is we zijn nu aan het proberen de fles van 22:00 wat te vervroegen (met de laatste voeding om 22:00 moeten we haar 's morgens om 07:00 wakker maken en als ik moet werken zelfs om 06:15 en dat vind ik ook sneu)met als gevolg dat ze mij net helemaal onder spuugde. Nu spuugt ze de afgelopen weken zo nu en dan al een hele golf en dit keer was ik blij dat ik een hydrofiel ipv een spuugdoekje had gepakt.

Haar laten slapen op de dagen dat er iemand vrij is lukt niet echt wat dan komen we niet uit met de 5 voedingen.
pi_102007902
gisteren pappa dag. Evan heeft tussen 4:30 en 20:30 40 min. geslapen. Veel lol gehad..er was kermis dus daar overheen gelopen :)
's avonds als een blok in slaap gevallen, een flesje tussendoor en geslapen tot 6:30.

Ik hoop dat het vandaag goed gaat op het KDV, want elke keer wanneer ik de leidsters spreek heb ik het idee alsof ze een dagtaak aan hem hebben (hoewel hij daar veel meer slaapt) en krijg ik het idee alsof ie nu al eenkennig is. Vermoedelijk heeft hij last van KISS-syndroom, maar dat horen we maandag van de Fysio. Een leidster daar zei dat ze er nog nooit van heeft gehoord en dat geen van de kinderen die ze heeft gehad het ooit heeft gehad. Evan heeft wel alle symptomen ervan, dus we zien het wel.
pi_102008383
Ik denk dat Evan zich daar ook "anders" voelt dan thuis dus misschien een ander patroon heeft? :) Fijn hé zo'n pappa dag!

Cas is hier weer als een blok in slaap gevallen, net nu ik van plan was om de stofzuiger door het huis te doen.. Dan maar even thee en Fok! ;)

Gisteren een tip van het cb gekregen wbt het snelle drinken van Cas, gewoon 2 pauzes inlassen en hem sussen met zijn speen. Zo hoeven we nu nog geen nutriton toe te voegen :)
pi_102008591
hopelijk werkt dat Cyntia :)

ieeeeeeuw vies! Zei ze... om het vervolgens zo bij kleine zus naar binnen te proppen :') :D
:)
pi_102008614
Maar zus drinkt! *O*
pi_102008645
yup! *O*

niet van harte, van de aangeboden 90 cc vandaag gaat er maar 30 cc in, gister van de aangeboden 60 cc ging er maar 30 cc in. Maar voorlopig is dat voldoende. Vooralsnog is het enkel als overbrugging/aanvulling dus.
pi_102008771
Even snel: gisterochtend ging het heel goed, een superblij ventje met af en toe een lachje. De flessen bleven er helemaal in. Om 12.00 een fles gegeven, alles goed gegaan en lekker in bed gelegd. Toen ik hem pakte voor de fles van 3 uur deed hij al een beetje vreemd. Ik had de fles nog niet in zijn mondje of de fles van 3 uur spoot eruit (projectiel). Daarna had hij erge honger en heb ik hem zijn fles gegeven. Toen heel lang rechtop gehouden en in zijn bedje. Toen ik om 6 uur in hey ziekenhuis kwam lag zijn hele bed weer vol met dikke spuug. Meneer had weer honger, een fles gegeven en die spoot er meteen uit (projectiel) en meteen weer verschrikkelijke honger, huilen, handjes opvreten. Toen meteen weer een flesje gegeven met een prematuur speen erop. Mijn vriend is er nu, hij mag vandaag naar huis zeiden ze gister maar zo neem ik hem niet mee. Hij had ook 2 droge luiers.
pi_102008847
Wat een tegenvaller VT -O-
Wat zeggen ze ervan in het ziekenhuis?
pi_102008855
Mignonne die foto _O- O+ O+

Jeetje VT. Het zou toch bizar zijn als ze hem zo naar huis laten gaan? :o Dat kan toch niet?? Wat zeggen ze erover dat hij nog steeds projectielbraakt?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_102008890
ach nee toch VT :{ wat een tegenvaller zeg.
pi_102008991
Tegenvaller VT -O- Wat rot dat het nog niet goed gaat!

Die foto Mignonne O+ en idd, we proberen dit gewoon. Werkt het niet dan ga ik nutriton toevoegen. Het lijkt na de fles van net goed te gaan, meneer ligt lekker druk te doen in de box O+
  vrijdag 16 september 2011 @ 10:04:08 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102009033
Wat balen VT. En nog steeds droge luiers. Groot gelijk dat je hem niet meeneemt zo.

Hier nog ff de curve van mijn baby;

Zo te zien gebruikt hij zijn energie nu om de lengte in te gaan. Toch weet ik niet goed wat ik ervan moet denken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Aventura op 16-09-2011 10:10:04 (Als het goed is moet het nu te zien zijn) ]
pi_102009097
Je moet ze even zelf ergens uploaden aventura. Nu doen ze het niet, er staat nu dat het niet een van mijn kinderen is,
*poef* nu is het weg
pi_102009233
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:06 schreef kaatjejannie het volgende:
Je moet ze even zelf ergens uploaden aventura. Nu doen ze het niet, er staat nu dat het niet een van mijn kinderen is
Klopt als een bus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')