abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101432583
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 33

03 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

@beregd:
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:17 schreef mrien het volgende:
Ik zou d'r lekker bij je houden! Ze is nog zo klein, in bed slapen 's avonds komt vanzelf. In draagdoek kan ook erg handig zijn en anders lekker op de bank/bed zitten/liggen/hangen

Succes!

[ Bericht 6% gewijzigd door RockabeIIa op 06-09-2011 23:58:04 ]
pi_101432873
Ferrari, verzenden is gratis hoor! Ik pm je morgen even over je adres!

Mex wijst dingen aan en zegt daaaaar, wat is dat ontzettend schattig zeg! En hij deed het ook al huilend, BRULBRUL en dan lief stemmetje daaaaaar.

Morgen lees ik even bij:D
pi_101433707
Beregd, H asse is net als Joris pas 10 dagen oud!
Joris heeft überhaupt nog niet langer dan 5 minuten in zijn eigen bed gelegen. Daar ligt hij hooguit als ik alleen met beide jongens ben en moet plassen oid (ter bescherming tegen grote trotse broer).

Verder op/naast ons op de bank/bed/arm of in de doek.
Ze zijn pas zo klein, en 9 maanden lang 24 uur per dag knus gedragen. Dan is zo'n ledikantje wat stil, koud, zonder papa/mama is wel heel alleen ineens.

Aan alleen zijn/slapen wennen ze beetje bij beetje vanzelf...
pi_101439280
Mag mijn zoon nog in de OP? :)
Cas - 20 juli 2011 O+
  donderdag 1 september 2011 @ 08:00:34 #5
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_101439404
Welkom Cyntiaa!
Misschien klinkt dit raar, maar vandaag is voor mij een bijzondere dag O+
Het is precies een jaar geleden dat ik erachter kwam dat ik zwanger was.
En dan besef ik dat er in een jaar een hele hoop gebeurd is, en dat er nu in de kleine kamer geen rommel meer staat, maar dat er een klein babytje erin slaapt O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_101439454
Dat is ook erg bijzonder ;) Die dag vergeet je nooit meer :)

Wij gaan nu naar Zwolle voor het nagesprek van de bevalling, keizersnede. Even horen wat ze allemaal te vertellen hebben aangezien ik volledige narcose heb gehad :)
pi_101439920
Gefeliciteerd piggy met Joris!!

Zeker bijzonder Tankgirl! En dat van die rommelkamer vind ik ook zo grappig, rommel weggegooid, was toch niet zo belangrijk om te bewaren;)
  donderdag 1 september 2011 @ 09:09:23 #8
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101440182
Beregd, wat anderen ook al zeggen....ze is nog te klein om in een wiegje te liggen als ze zich niet prettig voelt. Laten huilen heeft totaal geen zin en alleen in slaap laten vallen lukt ook lang niet altijd op deze leeftijd.

Krijgt ze borstvoeding? Heeft ze geen honger, kleine baby's willen geregeld vaker drinken 's avonds dan overdag. Wellicht heeft ze krampjes, dan zou je een badje 's avonds kunnen proberen. Ze kan ook zuigebehoefte hebben en geen honger, dan zou je ook nog een speen als troost kunnen proberen, de mijne werd daar rustig van, maar niet ieder kind wil dat.

Voor de rest lekker tegen je aan houden en bij je houden, ze gaat echt vanzelf wel slaapjes doen in haar bed.
Mijn mupke verbleef de eerste weken bijna constant binnen een straal van 2/3 meter om mee heen, schoot, box, wipper, doek.

Nu is ze 11 weken en valt ze prima zelf in slaap in haar eigen bed, eigenlijk slaapt ze overal goed, als ze maar haar pop en speen heeft. Op een gegeven moment ga je vanzelf patronen ontdekken en leg je ze overdag voor een slaapje in bedje en daarna ook eens 's avonds. Wij hebben zelfs het geluk dat ze nu rond 19.30 gaat slapen en dan tot 's avonds laat in haar bed ligt, heerlijk. Maar stiekum mis ik het soms wel, geniet er dus maar van. ;)
  donderdag 1 september 2011 @ 09:11:26 #9
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_101440218
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 23:41 schreef p_iglet het volgende:
Beregd, H asse is net als Joris pas 10 dagen oud!
Joris heeft überhaupt nog niet langer dan 5 minuten in zijn eigen bed gelegen. Daar ligt hij hooguit als ik alleen met beide jongens ben en moet plassen oid (ter bescherming tegen grote trotse broer).

Verder op/naast ons op de bank/bed/arm of in de doek.
Ze zijn pas zo klein, en 9 maanden lang 24 uur per dag knus gedragen. Dan is zo'n ledikantje wat stil, koud, zonder papa/mama is wel heel alleen ineens.

Aan alleen zijn/slapen wennen ze beetje bij beetje vanzelf...
ah, ok

ik dacht al dat wij gek waren dat we haar zoveel bij ons namen... :@

Eigenlijk slaaapt ze al supergoed in dr bedje, vooral snachts dan, maar savonds tussen 8 en 12 zijn het haar uurtjes...
pi_101440239
quote:
woensdag 31 augustus 2011 22:22 schreef DJMO het volgende:[/b]

[..]

idd :+

Ik moet alleen wel enorm uitkijken dat Jan niet bovenop Geert gaat zitten, of hem optilt (is gewoon nog te zwaar voor hem natuurlijk). Gisteren ook, Jan komt heel enthousiast aanrennen met z'n bob de bouwer helm terwijl ik Geert op schoot had. Boink. Geert heeft nu dus een klein wondje op z'n voorhoofd, en Jan wil er elke keer kusjes opgeven om sorry te zeggen :') O+ m'n kleine leootje O+ Oh en OT: ik heb geert vandaag voor 't eerst echt hardop zien lachen om, hoe kan het ook anders, Jan _O- zo geweldig om te zien :Y
:D! Wat lief. O+ Jij maakt je vast ook geen zorgen meer om de groei van Geert? Hij ziet er heel goed uit. Heerlijke spekdijen heeft hij. En wat is Jan een echt jongetje zeg, een stuiterbal! Hij doet me erg aan mijn broertje denken.

Ivan mag Lena niet tillen of omdraaien. Ik vind het heel schattig, maar ik wil ongelukken voor zijn voor op momenten dat ik niet heel goed oplet. Maar ook hier gaat het wel eens mis, als hij per ongeluk op een been of arm zit of een boek tegen haar aanklapt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101440347
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik vind Eline ook echt een snoepie! zo lekker knuffelbaar ziet ze dr uit... heeeerlijk!

en Claudia; had ik al gezegd dat ik jou 2tal ook zo lief vind samen? *smelt* en je meisje lijkt ook echt op Ivan he? :) mooi!
Lief van je! Ze zijn ook zo leuk samen. En hoe bijzonder ik de begintijd ook vond, ik vind de routine die we nu hebben heerlijk.

Gister gemaakt:

Ik hoop dat je snel iets meer rust krijgt! :* Fijn dat je je kneutermomenten met Liene kunt pakken doordat Evie naar de opvang is.
pi_101440384
Oognip, fijn dat je ons op de hoogte houdt!

MJ, ik hoop dat je niet echt ziek wordt. Wat zou het rot zijn als je niet naar LJ kunt. :* En wat is het fijn om te horen dat het toch echt beter met haar lijkt te gaan.
pi_101440396
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:24 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

En zo groot is ze helemaal niet

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Deze metingen zijn van een maand geleden, maar volgens ons is ze zeker een kilo zwaarder en een aantal cm langer. Helaas kan ik niet naar het weeguurtje, want dan moet ik werken. In oktober hebben we pas weer de volgende afspraak.
Mooie curves! Grappig om te zien dat ze inderdaad helemaal niet zo groot is. Ze ziet er op de foto's ook lang uit!

En wat een ruk omhoog in gewicht! Heb je een idee waardoor dat komt?
pi_101440409
Die foto Claudia, die laat me bijna rammelen voor een broertje/zusje voor Sofie.

Ik denk dat Sofie haar flessen kleiner gaan worden. Ze kreeg nog 3 keer 180+6 maar dronk alleen de ontbijtfles nog helemaal leeg. Ik had voor gisterenavond al wel poeder klaargezet voor 150+5, maar N had wel 180 water gedaan. Ze heeft ruim 70 laten staan. Ze heeft heerlijk geslapen, en ik hoor haar nu wakker worden.
Gisteren is ze ook voor het eerst echt mee uit eten geweest (eerder nog wel als ze in de kinderwagenbak lag te slapen.
Ze heeft eerst haar eigen eten gegeten (bakje pasta uit de vriezer) en daarna heeft ze zitten smullen van wat tomaat, komkommer en brood. Ze deed het zo goed. Dat biedt perspectieven.
*poef* nu is het weg
  donderdag 1 september 2011 @ 09:42:43 #15
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101440736
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lief van je! Ze zijn ook zo leuk samen. En hoe bijzonder ik de begintijd ook vond, ik vind de routine die we nu hebben heerlijk.

Gister gemaakt:

[ afbeelding ]

Ik hoop dat je snel iets meer rust krijgt! :* Fijn dat je je kneutermomenten met Liene kunt pakken doordat Evie naar de opvang is.
O+ O+

Als ik dat zie, dan wil ik nu een tweede...wat een prachtig stel kinderen en wat zijn ze lief zo samen...
pi_101440858
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:11 schreef Beregd het volgende:

[..]

ah, ok

ik dacht al dat wij gek waren dat we haar zoveel bij ons namen... :@

Eigenlijk slaaapt ze al supergoed in dr bedje, vooral snachts dan, maar savonds tussen 8 en 12 zijn het haar uurtjes...
Na 5 maanden is ons meisje nog steeds veel bij ons hoor :)
Vanaf 8 weken sliep ze erg goed door 's nachts en konden wij haar in de wieg (die in onze slaapkamer stond) liggen. Sinds 5 weken slaapt ze helaas niet meer door en ligt ze veel bij ons in bed. De laatste 3 weken was helemaal rommelig voor dr en snap dat ze dat ook merkt.
We zijn op vakantie geweest (heeft ze tussen ons in geslapen), toen een week thuis (ging eigenlijk best goed) en toen weer een week bij Mama in bed (omdat we bij Oma logeerde samen).
Nu wil ze maar heel eventjes in haar eigen bed. En zodra ik haar op pak en op mijn borst neer legt slaapt ze gewoon door. Door tot 7 uur in de ochtend.

Momenteel moet ze weinig van Papa weten :') Die is een week op motorvakantie geweest. En moet nu gewoon weer wennen dat hij thuis is. Maar voor in de nacht moet ze niets van hem hebben. Brullen als Papa de fles geeft of als ze bij Papa op zijn borst ligt.
Ik ben gebroken! Maar het is voor een goed doel O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101440879
Mijn man rammelt ook al voor een broertje of zusje voor mini. En dat terwijl mini pas 5 maanden is en ik nog niet helemaal herstelt ben :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101440895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 07:43 schreef Cyntiaa het volgende:
Mag mijn zoon nog in de OP? :)
Cas - 20 juli 2011 O+
Done :D
pi_101440931
Claudia kap eens met die lieve foto's!! Ik ben te moe voor een 2e baby, maar door die foto's gooi ik zo m'n pil weg!

Als je het aandurft en wilt en zelf ook kan slapen lekker je baby bij je houden hoor, het heeft toch geen zin om ze te wennen aan alleen laten slapen.
Mex sliep altijd heel goed alleen en nu wil die dat niet meer, dus daar lig ik dan met m'n opvoedmethodes:D
pi_101440995
Mag ik me hier ook aanmelden, veeeulls te laat. maar ben 27 sept. uitgerekend.. heb dagelijks pijnen, krampen en voel me net een bejaarde.. dushh.
wat t wordt weet ik nog niet :D
pi_101441105
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:53 schreef Troeta het volgende:
Mex sliep altijd heel goed alleen en nu wil die dat niet meer, dus daar lig ik dan met m'n opvoedmethodes:D
Och, arme jij! Je brengt het zo komisch, maar het moet best zwaar zijn.

Ja, als er één ding is dat vaststaat, dan is het wel dat je geen flauw benul hebt wat je kind in de (nabije) toekomst doet. Ivan is altijd een goede slaper geweest en gebleven, maar bij zijn leeftijdsgenootjes heb ik veel verschuivingen gezien. Sommige goede slapers werden slechte slapers, maar ook andersom. Doorkomende tanden, vertalingsangst en groeispurten kunnen heel heftig zijn.

Wat ik ook veel impact vond en vind hebben is de toenemende bewustwording. Ik heb het vermoeden dat Lena vaker wakker werd 's nachts toen ze zich bewuster werd van haar omgeving. En bij Ivan gaat dat ook zo in fases: hoe slimmer hij wordt, hoe complexer de angsten.

Heb je een idee wat er bij Mex aan schort? En wat knap dat hij 'daar!' kan zeggen, trouwens!
pi_101441138
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Die foto Claudia, die laat me bijna rammelen voor een broertje/zusje voor Sofie.

Ik denk dat Sofie haar flessen kleiner gaan worden. Ze kreeg nog 3 keer 180+6 maar dronk alleen de ontbijtfles nog helemaal leeg. Ik had voor gisterenavond al wel poeder klaargezet voor 150+5, maar N had wel 180 water gedaan. Ze heeft ruim 70 laten staan. Ze heeft heerlijk geslapen, en ik hoor haar nu wakker worden.
Gisteren is ze ook voor het eerst echt mee uit eten geweest (eerder nog wel als ze in de kinderwagenbak lag te slapen.
Ze heeft eerst haar eigen eten gegeten (bakje pasta uit de vriezer) en daarna heeft ze zitten smullen van wat tomaat, komkommer en brood. Ze deed het zo goed. Dat biedt perspectieven.
Goed dat ze zelf aangeeft waar ze behoefte aan heeft! Ik vind haar ineens baby-af, geloof ik. Dat blijkt ook wel weer uit de foto's die je net in het fototopic postte. Daar zit en staat gewoon een dreumesje! Ze gaat hard nu.

Het lastigste aan uit eten gaan met de kinderen vind ik de slapenstijden. Ivan slaapt van 12-2 of van 1-3 en gaat om 19:00 uur naar bed. Uitgebreid lunchen buiten de deur zit er dus niet in, en dineren kan alleen vroeg en snel.
pi_101441148
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:57 schreef Sandous het volgende:
Mag ik me hier ook aanmelden, veeeulls te laat. maar ben 27 sept. uitgerekend.. heb dagelijks pijnen, krampen en voel me net een bejaarde.. dushh.
wat t wordt weet ik nog niet :D
Veel te laat? Je moet eerst nog bevallen. :6
pi_101441211
Hahah Claudia zo scherp ben ik dus nog, ik kijk nu pas goed naar de topictitel ;( en dacht oja, ik moet in de bevallings/zwangerschaptopic eerst zijn..

pfff
  donderdag 1 september 2011 @ 10:18:06 #25
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101441392
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mooie curves! Grappig om te zien dat ze inderdaad helemaal niet zo groot is. Ze ziet er op de foto's ook lang uit!

En wat een ruk omhoog in gewicht! Heb je een idee waardoor dat komt?
Ik heb een kliko gebaard. Alles wat ik Eline voorzet eet ze op. Bij Bram was het ook zo aan het begin van de bijvoeding, maar dat stabiliseerde zich later wel weer. Ik heb nu een slanke peuter, die al een half jaar op hetzelfde gewicht zit, maar wel in lengte groeit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')