abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101881188
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 22:33 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]

Moeilijk, hij vind het fijn de hele tijd geaaid te worden. We mogen niet bij hem slapen, dat vind ik heel moeilijk.
Nou ja! Wat stom inderdaad (om Vanyel maar even te quoten ;))
pi_101881453
Niet mogen blijven slapen?! Wat is dat voor iets belachelijks :o :( wat sneu!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_101881462
Nou, dat is zeker stom. Wat voor reden gaven ze dat je niet mag blijven slapen?
Maar goed, hoop dat je zelf dan wat uit kan rusten...
Heftig dat hij niks mag eten ook.

Sarah wat ben je vlot! Staan kan je hele leven nog hoor!
pi_101881491
Stom vind ik nog zacht uit gedrukt! ik vind het gewoon achtelijk!!! Het belangrijkste wat een zieke kleine baby nodig heeft is de geur en aanweizgheid van mama (of papa)!!! :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101882581
Hij ligt met 3 hele ienie minie baby's op de kamer. In alle andere kamers mag er wel een papa en mama blijven slapen deze kamer niet omdat de kindjes extra rust nodig hebben. Tis wel een gek gezicht, al die mini's en mijn 10 ponder.
pi_101882603
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 22:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind dat ook best stom. Je moet bij zo'n jonkie kunnen blijven als dat geen gevaar oplevert.
het ligt wellicht ook aan de afdeling. wellicht dat het voor seth geen risico is en enkel fijn, maar wellicht is het voor andere kindjes wel een risico. het zou wel prettig zijn als alle ziekenhuizen hetzelfde protocol aanhouden :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101882726
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:14 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Hij ligt met 3 hele ienie minie baby's op de kamer. In alle andere kamers mag er wel een papa en mama blijven slapen deze kamer niet omdat de kindjes extra rust nodig hebben. Tis wel een gek gezicht, al die mini's en mijn 10 ponder.
Dan is het wel begrijpelijk maar het blijft alles behalve leuk :( hopelijk knapt hij na de operatie snel op en heb je hem gauw weer lekker thuis bij je!
pi_101883791
Maar als hij straks huilt is het toch ook niet rustig voor die baby's? Of denk ik nou heel gek?
Als er in een andere kamer een plekje vrij is mag hij dan daarheen?

Maar probeer er het beste van te maken, als het niet mag, dan mag het niet en kunnen jullie een beetje uitrusten en dan morgenvroeg weer naar hem toe!
Het belangrijkste is gewoon beter worden!
pi_101884995
Dat probeer ik ook hoor. Vanmiddag zijn we even weg geweest om te eten. Toen we terug kwamen lag hij ingebakerd te brullen. Hij heeft er een hekel aan als zijn armpjes niet kunnen bewegen. Hij mag daar niet op zijn buik of zijn zij dus op zijn rug en ingebakerd. Ik hoop erg dat hij een goede nacht maakt.
pi_101889689
2de gebroken nacht op rij...het is fijn dat Evan nu ook overdag uurtjes slaapt, maar 's nachts wordt ie dus weer wakker om 2 uur om vervolgens tot 6 uur niet meer te slapen.
Dan wil ie ineens gaan spelen en als je hem terug legt omdat je moe bent gaat hij huilen.
Vanochtend wel een superblije baby gehad verder die ook nog wilde proberen om om te rollen. Logischerwijs lukte dat nog niet.
Z'n armpjes zijn nog niet zo sterk. Dan gaat hij steeds met z'n kont zo omhoog als hij op z'n buik ligt, zo van:"nou dan kan ik niet omrollen, dan maar proberen te kruipen"
pi_101890095
Cas slaapt ook niet meer zo fijn als 2 dagen geleden -O- Verkouden, arm ventje.
Zo maar even warm inpakken en lekker de stad even in!
pi_101890173
mornings ;)

VT; wat moeilijk om je kleine mannetje daar achter te moeten laten zeg! Het liefst ben je natuurlijk bij hem, om hem te steunen... ik hoop dat hij een goede nacht achter de rug heeft. Alvast heel veel succes en sterkte de komende dagen.. :*

Mrien; fijn dat het geen CF is!!! en alvast succes met de operatie.. wordt Jelle in Emmen geopereerd?

Slechte nachten; allemaal een dikke :* en sterkte vandaag overdag ;)

Sarah; doe es ff niet zo snel!! jij hoeft nog helemaal niet te gaan staan...mama's kleine beeb! O+

en ik ben ff trots; want we hebben voor het eerst een vrij goede nacht gehad; zit nu ook voor het eerst eens alleen te ontbijten... (MET thee). Van8 was het 0:15, 4:30 (!!), en net om 8 uur... :Y Dat voelt al heel anders!
Nu zo mijn dreumes uit bed halen. (gelukkig is dat een echte slaapkop!).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101890218
Sterkte voor de vaders en moeders met slechte nachten!

BJ, die nacht van jullie klinkt goed! Fijn zeg! Geniet van je ontbijt ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_101890271
Cleany vervelend zeg zo een nacht...

En Cas verkouden :*

*O* voor de goeie nacht van Liene en dus ook van mama :)

Hier ook een verkouden meisje. Overal snot echt heel sneu. Ik ga haar zo maar weer naar bed brengen.
pi_101890336
Ow wat fijn BJ! Jelle wordt in Emmen geopereerd inderdaad

Pff gebroken nachten, ik doe met jullie mee Cleany. Van 5 tot half 7 met een wakkere Jelle gezeten. Net toen hij sliep werd Lotte wakker. Gelukkig nog even een uurtje kunnen slapen maar wel aardig brak.

Hij begint nu een beetje door te krijgen dat je weg bent als je de kamer uitloopt, vind hij niet leuk ;)
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:51:10 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101892168
VT hopelijk heeft je Seth toch een beetje kunnen slapen vannacht, ik vind het wel een heel rot idee dat hij zo'n honger had en jullie er niet bij mochten blijven. nog 1 nachtje tot de operatie toch? succes weer!
in de haak.
pi_101892609
VT, wat schrikken! Hoe is het vannacht gegaan? Wat zielig dat hij zo'n honger had, dat hij niet zo mocht slapen zoals hij dat wil en dat jullie er niet bij mochten blijven ;( Arm kereltje. Hopelijk verloopt de operatie voorspoedig en mag hij snel weer naar huis :*

Mrien, wat een opluchting dat het geen CF is! :* Hopelijk gaat de operatie goed en gaat het dan beter met hem :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_101893535
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:18 schreef mrien het volgende:
Hij begint nu een beetje door te krijgen dat je weg bent als je de kamer uitloopt, vind hij niet leuk ;)
Ja nou he! Das hier ook een probleem. Het probleem is minder groot naarmate de maag voller is trouwens, dus waarschijnlijk is ze gewoon bang dat haar voedselvoorziening er vandoor gaat ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101894328
Mijn vriend heeft vannacht in het ronald mc donald huis geslapen. Het is vannacht goed gegaan, hij is een keer erg verdrietig geweest maar ze konden hem goed troosten. Vanmorgen is ie gewassen en bloed gepriks, moest helaas 2 x omdat het niet doorliep. Ik word gelukkig zo gehaald om naar hem toe te gaan.
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:29:30 #95
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101894854
Ach wat een toestand toch :N

Heel veel sterkte voor jullie alledrie! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101895908
De operatie word pas donderdag of vrijdag waarschijnlijk. De bloedwaarden waren nog niet goed. Pas als het goed is word hij ingepland.
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:05:56 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101895981
Maar hoe doen ze dat dan? Ze kunnen hem toch niet al die tijd nuchter houden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101896590
ah wat zielig VT! sterkte voor jullie!
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:31:45 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101896960
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef Leandra het volgende:
Maar hoe doen ze dat dan? Ze kunnen hem toch niet al die tijd nuchter houden?
Nou dat dus....ik begrijp daar helemaal niets van.
Alleen in het ziekenhuis en dan ook nog eens niet mogen eten, das volgens mij gewoon traumatisch voor een baby.

Overigens was ik uit protest op de gang blijven slapen, of in een stoel bij mijn kind. Het is toch zo dat je wettelijk gezien het recht hebt om bij je kind te blijven?
pi_101897130
Hopelijk zijn de bloedwaarden snel goed VT. Dit is niks voor zo'n manneke (en jullie) :*

Sofie was vannacht om 4 uur compleet over de rooie, stond in bed toen ik bij haar kwam en wees naar de grond. Wat bleek: haar doekje was op de grond gevallen. Ik heb hem aan haar gegeven, en ze ging zelf weer liggen. Vingers en doekje in haar mond. Ik heb het zeepaard aangedaan en ze ging weer lekker slapen. O+

Het maakt haar geen fluit uit of N of ik in de kamer zijn of niet. Ze kijkt niet op of om. Wel had ze gister het kiekeboe zelf doen ontdekt. Ze deed het doekje over haar hoofd en trok hem schaterend weg als ik kiekeboe zei.
*poef* nu is het weg
pi_101897692
Tot na de operatie mag hij niet eten. Wel eten heeft ook geen zin want het spuit er een paar uur later allemaal weer uit. Via het infuus krijgt hij wel alle voedingsstoffen binnen. De kamer is een kamer waar kindjes uit de intensive_care komen voordat ze naar de verpleegafdeling kunnen. Ik denk dat je er daarom niet kan slapen. Het mag op de verpleegafdeling wel. Ik ben blij dat het zo'n flinke jongen is want hij valt pittig af. Hij is nu gelukkig rustig en makkelijk te troosten.
pi_101897864
ik denk dat ze VT dr mannetje niet kunnen voeden aangezien er een vernauwing bij de maag zit? een optie zou dan zijn, om verderop te voeden; dus op het jejunum of in het grote vatenstelsel; met parenterale voeding. Maar voor beide voedingsmethoden heb je wel eerst een ingreepje nodig (beide kunnen met een roesje, maar het zijn wel ingrepen die voor een kind traumatisch kunnen zijn...).
denk dat dat dingen zijn die ze afwegen tegen het hongergevoel; ingrepen zijn nooit zonder risico natuurlijk...
en dorst is vele malen erger dan honger.. (en daar doen ze wel wat aan..).
lijkt me allemaal erg moeilijk om je mannetje zo te zien VT :*

Tis trouwens maar goed dat ik van8 beter geslapen had, want het was hier feest tot zo'n 10 min geleden.. mennnn volgens mij zit evie in de peuterpuberteitmodus, want die was echt heeeeeeeel ondeugend en vervelend... en Liene had ondertussen darmkrampjes en 3 enorme spuitluiers geproduceerd... dus veel gehuil en gemopper hier vanmorgen.. :{
nu alle2 net op bed, dus hoop zo ook op een beetje rust...
  dinsdag 13 september 2011 @ 14:00:32 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101897966
@BJ Gezellig! :')
Had je al een 'Waar ben ik aan begonnen?' momentje?

En dan pak je ook niet even de kinderwagen of doek om naar de speeltuin te lopen, met een kramp en spuitluier baby. :D
pi_101898194
nou neej; dat niet Juud hoor, maar wel een "bleeeeeeghhh was het maar vast 14 uur.. " (middagdutjestijd..). Pfffffff... ze kunnen heel goed stereohuilen ook.. en dan moet je soms een keuze maken; en beslissen wie maar even moet blijven huilen.
(voorbeeld; ik wil Liene, net na het verschonen van een spuitluier, aanleggen, borst al bloot, tepel ongeveer een cm van dr mond... valt mijn stuntpiloot, die ik al een paar keer gewaarschuwd had, ondersteboven van de bank.. :{ Dus Liene, in de startlurkmodus; wordt weer opzij gelegd, gaat natuurlijk (heel logisch) huilen, en mama pakt een huilende Evie van de grond...pffffff)

(en dat is dan maar 1 voorbeeldje, dr waren vanmorgen best veel keuzemomentjes.. _O- )
  dinsdag 13 september 2011 @ 14:11:11 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101898321
Ik moest toch wel een beetje lachen..... :)

Ja, das enorm intensief en dan wil je ook nog leuk en vriendelijk blijven.... tis ook zo'n kleine smurf nog he.
Wil ze niet een filmpje kijken terwijl jij aan het voeden bent? Is op zo'n dag wellicht een uitkomst.
pi_101898456
Arme Seth toch het kind snapt er natuurlijk niks van.
Ligt hij op de couveuse afdeling? en als er plek is op een andere kamer mogen jullie er dan wel bij blijven?
Ik vond 2 dagen nuchter blijven al een hel laat staan wat het voor zo'n kleintje is

BJ succes vandaag het klinkt wel intensief zo.
  dinsdag 13 september 2011 @ 14:17:29 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101898492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:51 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Tot na de operatie mag hij niet eten. Wel eten heeft ook geen zin want het spuit er een paar uur later allemaal weer uit. Via het infuus krijgt hij wel alle voedingsstoffen binnen. De kamer is een kamer waar kindjes uit de intensive_care komen voordat ze naar de verpleegafdeling kunnen. Ik denk dat je er daarom niet kan slapen. Het mag op de verpleegafdeling wel. Ik ben blij dat het zo'n flinke jongen is want hij valt pittig af. Hij is nu gelukkig rustig en makkelijk te troosten.
Fijn dat hij iig nog makkelijk te troosten is, het is allemaal nogal niet wat :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:45:29 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101901004
Sinds gisteren een nieuwe hit: rozijntjes O+
Alleen een beetje jammer dat hij "mag mama ook een hapje?" ineens niet meer lijkt te begrijpen zodra hij rozijntjes eet, terwijl hij het met een rijstwafel prima begrijpt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:51:33 #109
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101905774
Pittig dagje zo BJ, ik moest eerlijk gezegd ook wel even lachen om je beeldende voorbeeld :X .

Wij zijn gisteren weer bij het CB geweest, alles was prima in orde en ze heeft haar tweede set prikjes gehad. Ging weer helemaal goed, wel even huilen na de tweede (venijnige) prik, maar ze was snel weer te troosten. Iets meer dan normaal geslapen en verder geen kind aan haar gehad. O+ Ze groeit echt supergoed! Ik spam hierbij nog maar een keertje de grafiek. Ben gewoon zo trots en blij dat onze mini haar achterstand zo goed heeft ingehaald, en dat op kunstvoeding! :P

Komende vrijdag is ze alweer drie maanden, vriendlief en ik gaan voor het eerst weer eens samen uit eten *; . Echt zin in!

En gewoon omdat het kan...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:54:20 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101905869
Wat pakt ze het geweldig op ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:11:59 #111
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101906375
Mooi lijntje isis!

VT, wat rot dat de operatie uitgesteld is! Sterkte met het afwachten, het lijkt me heel moeilijk je kindje zo achter te laten.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_101907815
Zo he dat ziet er goed uit Isis.
Wat wat haar geboortegewicht ook al weer. Ik ben het vergeten :@
pi_101907913
Wat een spekkie Isis! En ze gaat zo hard omhoog in de curve!

Ik ga denk ik woensdag maar even weer wegen met Bartje. Hij is lang niet zo spekkig als de kindjes die ik hier voorbij zie komen, en ik heb wel het gevoel dat het goed gaat, maar ik wil het ook even zien...
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:01:01 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101907938
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:45 schreef Leandra het volgende:
Sinds gisteren een nieuwe hit: rozijntjes O+
Alleen een beetje jammer dat hij "mag mama ook een hapje?" ineens niet meer lijkt te begrijpen zodra hij rozijntjes eet, terwijl hij het met een rijstwafel prima begrijpt :')
Haha, zelfs baby's zijn uitgekookter dan je denkt!

vt, heel veel sterkte. Het lijkt me hartverscheurend om je kind in een ziekenhuisbed te zien.

Wat heb je een mooi meisje Isis. Ze heeft bruine ogen, zie ik dat goed?
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:02:42 #115
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101908001
Thx! :)
Ze woog 2240 bij geboorte en nu bij 12,5 weken precies 3 kilo zwaarder, dus 5240.
Oogkleur is nog sterk aan het veranderen heb ik het idee, nu donker inderdaad, beetje mix van grijs, bruin en groen.

F-R: Hoe gaat het met Ean?
Heb je het idee dat ze iets 'achterloopt' met bepaalde ontwikkelingen? Wij merken wel dat Olivia het weliswaar op de curves heel goed doet, maar dat ze met haar ontwikkeling iets trager is. Zo lacht ze 'pas' sinds ze een week of 8 was. En bijvoorbeeld op haar buikje kan ze niet altijd haar hoofdje lang omhoog houden. Ik moet eerlijk zeggen dat we dit ook max 1 keer per dag oefenden en het CB adviseerde om dit op te schroeven naar 3 keer per dag. Niet dat we ons er druk om maken hoor, komt allemaal vanzelf wel! :Y Het is meer dat anderen er ons soms op attenderen, zoals dus bijvoorbeeld het CB.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101908246
ooo wauw isis wat een heerlijk meisje heb je O+ O+ O+ mooi vol en knuffelbaar en wat een prachtige curve!!!

en ok mijn voorbeeld was ook best hilarisch.. maar dan achteraf... >:O :X

:o Evie heeft ook nog 3 keer vast gezeten in de tripptrapp, gespeeld met de toiletborstel :X :X :r , schone kleren in de was gedaan en pruim in het net gewassen schone zusjeshaar gesmeerd... :o

en mama heeft dus nu de tripp trapp omgebouwd; en alle klinken omhoog gezet :Y O-)
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:25:12 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101908861
Bj, respect. Ik schiet nu al weleens in de stress als ik met de kleine bezig ben en er komt iets tussendoor, zoals de bel. En dan kan ik hem nog aan manlief passen, die vanuit huis werkt. Denk wel dat je er handig in wordt en als je alleen bent moet je het wel allemaal zelf oplossen. Bovendien heb jij de routine van Evie.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:34:27 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101909236
Ben trouwens hartsikke trots op onze bink. Hij is alweer 8 weken en ik zie hem bijna groeien. Er was vandaag bezoek en die vonden hem zo sterk. Man had hem op de arm en de kleine hield gewoon de heel lang zijn kopje rechtop. Wat ook grappig is, we geven hem af en toe de fles om te wennen, en als we hem die geven omklemt hij 'm met zijn handjes. Volgens mij zou hij hem wel vast kunnen houden als -ie wou. Hij grijpt nu ook naar speeltjes en vindt de box nu ook leuk als de mobile aanstaat. En hij heeft pit, als het hem te lang duurt voordat ik klaarzit voor de voeding dan begint hij te 'grommen' en als ik hem heb aangelegd begint-ie al grommend te zuigen met een strakke blik en gebalde vuistjes. Zoooo grappig, mijn zus zag dat laatst en die keek of ze water zag branden :D toch is het meestal een schatje, hij herkent nu de liedjes die ik zing en bij sommige refreintjes of melodietjes krijg ik een brede lach te zien :D
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:08:55 #119
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101910777
Dank je BJ! Hahaha, ik blijf lachen om jouw voorbeelden. Maar volgens mij kun jij dat prima hebben en ga je heel relaxed om met je meiden! :Y Respect hoor!

Wat goed Aventura, klinkt zeker als een heel sterk manneke en wat doet hij alles al vlot! :) Jullie genieten echt van 'm zo te horen!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101910793
Och arme Seth! Dat arme mannetje... ;(
pi_101921651
BJ hoe herkenbaar! Ik kan je wel zeggen je krijgt er handigheid in en het went :) voor je het weet draai je je hand er niet meer voor om en gaat het allemaal vanzelf net als bij de eerste.

Ik ben aan het werk en Saartje is bij mijn ouders maar ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat wil ik eigenlijk helemaal niet weten :(
pi_101922586
Klinkt allemaal erg herkenbaar inderdaad BJ, maar maakt het er niet makkelijker op soms.
Ik weet nog wel dat ik in een van de eerste weken dacht dat ik Jelle wel in bad kon doen met Lotte erbij. Nog voor Jelle in bad zat had Lotte al drijfnatte mouwen van het badje waar ze even in ging voelen en uiteindelijk zat ik met 2 krijsende kinderen

MP :*

Aventura O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 september 2011 @ 23:46:20 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101923269
arme seth ;(

Aventura: oh zó herkenbaar _O- ik zeg dan altijd dat hij niet met volle mond mag praten. Dan laat hij de tepel los en begint te lachen om dan weer verder te drinken.

MP :*

BJ: wat de rest ook al zegt: uiteindelijk krijg je er idd handigheid in. In het begin, en nog steeds, kon Jan heel jaloers reageren als ik met Geert bezig ben. Meestal voorzie ik dat wel en ga ik geert express verschonen op een plaats waar ik géén doekjes bij de hand heb. En dan heb ik een reden om Jan erbij te betrekken en hem te vragen om me te helpen. Er is niets liever dat hij doet, dus op die manier word Geert verschonen ineens een feestje voor hem.

Wat mijn grote fout is geweest is dat ik bij die keuzemomentjes vaak Geert voorang gaf, aangezien hij de kleinste en t minst weerbaar is. Dat is natuurlijk hartstikke oneerlijk tegenover Jan geweest, en langzaam komt er nu wel weer in terug dat ik eerst Jan help en dan pas Geert, maar dat ligt er wel aan hoe (in)dringend geert huilt. Als ´t meer zeuren is en ik weet dat er niets is gaat Jan voor.

Nooit leuk is een halfjaar-sprong in combi met een menstruatiedip :{ ik heb al twee dagen dat ik Geert met name 's avonds niet neer kan leggen, ook al ligt hij zowat in coma op m'n schoot, of hij is weer wakker en begint zo verdrietig te schreeuwen dat alleen de borst hem dan weer troost.

en ik had vanmorgen zo'n lief momentje:
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101925808
Sterkte Seth!

Wat een mooie meid heb je Isis, en wow wat is ze gegroeid!! Heerlijk toch :D

Jan en Geert, liefff samen!

En ook ik moest hardop lachen om Evie en Liene haha. Ik zie dat koppie van Liene helemaal voor me, luchthappend weggelegd worden haha.

Wij moeten morgen weer naar het CB. Krijgt Elise haar eerste prikjes, zie er best wel tegenop. Ik heb Tujababy, iemand ervaring mee? Ook paracetamolletjes gekocht dus we zijn voorbereid..
Ben ook heel benieuwd naar dr gewicht, ga me bijna schamen voor haar gewicht haha. Ze heeft zo een vriendje ingehaald die 2 dagen ouder is en een kilo zwaarder was met de geboorte.

Ook komen er steeds meer lachjes. Ik had ze al eerder verwacht (ze lacht ook al sinds 4 weken hoor, maar wel zeldzaam en niet bewust) maar ze is natuurlijk ook te vroeg geboren..
Ik moet ook niet zoveel naar richtlijnen en anderen kijken maar gewoon alleen mijn meisje! Maar da's soms best moeilijk |:(
pi_101928213
@isis ( ik kan niet quoten op mijn werk) ean is ook trager met de ontwikkeling. Ze begon pas heel laat met echt lachen. Maar ze kon al wel heel snel haar hoofdje heel goed omhoog houden. En voor de rest is ze nog steeds wel klein qua lengte en gewicht
pi_101928778
mornings

@MP; he bah, dat is idd niet leuk om te weten... hoop dat Saartje zich snel wat fitter voelt :*

@SSsanne; alvast succes voor morgen, voor de prikjes.. :*

@VT; hoe is het met Seth vandaag? en hoe ging de nacht?

@Aventura; wat leuk om te lezen dat je zo'n heerlijke trotse mama bent!! :*

@mama's met meerdere kindjes; thanx 4 sharing... weet ook zeker dat dit een fase is, en dat ik er wel doorheen kom, maar is soms nog wel ff wennen hoor, en soms moeilijk keuzes maken.
Bij Evie geef ik ook aan, dat ze soms even moet wachten, maar daarentegen benoem ik voor haar ook dat de baby soms ook even op haar moet wachten. (bijvoorbeeld als ik Evie aan het aankleden ben op de commode en ik hoor Liene beneden huilen).

en pfff; ben moehoe! van8 veel kramp en spuitluiers..

o ja, vraagje, ik ben voorstander van rooming in met de baby; maar mijn meisje kreunt/steunt/piept de hele nacht door, op een vrij hoog volume. (lees; ik heb oordopjes in ivm gesnurk T, maar hoor Liene er luid en duidelijk doorheen en kan er slecht van in slaap komen en wordt regelmatig wakker, terwijl zij nog doorslaapt na zo'n kreunsessie)..
ben ik de enige met zo'n lawaaierig kindjes??
en heeft er iemand tips?
pi_101928944
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:53 schreef Beessie-Jen het volgende:

o ja, vraagje, ik ben voorstander van rooming in met de baby; maar mijn meisje kreunt/steunt/piept de hele nacht door, op een vrij hoog volume. (lees; ik heb oordopjes in ivm gesnurk T, maar hoor Liene er luid en duidelijk doorheen en kan er slecht van in slaap komen en wordt regelmatig wakker, terwijl zij nog doorslaapt na zo'n kreunsessie)..
ben ik de enige met zo'n lawaaierig kindjes??
en heeft er iemand tips?
Geen tips, wel een steuntje dat je niet de enige mamma bent met een lawaai baby ;) Mijn vent slaapt overal doorheen :D
pi_101929047
joepie...de nachtrust is wedergekeerd en sinds we gestopt zijn met z'n maagzuurmedicijnen is hij weer een stuk vrolijker...Wat een vrolijk kereltje vanochtend :)

Dat was alweer medicijn nummer 2 die we voor niets hebben gekochten.
Omeprazol is ook weer naar de apotheek, omdat Lozec Mups toch beter werkte als medicijn voor de krampjes.

Wat gaat het goed met Olivia, Isis!
Je kan trots zijn op je mannetje Aventura :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:00 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ga denk ik woensdag maar even weer wegen met Bartje. Hij is lang niet zo spekkig als de kindjes die ik hier voorbij zie komen, en ik heb wel het gevoel dat het goed gaat, maar ik wil het ook even zien...
Dat is toch geen probleem? Ons mannetje is ook nog heel lang en slank. Wij geven hem 750cc , misschien minder dan andere mensen geven, maar daar doet ie het prima op.
pi_101929465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:10 schreef ferrari_rood het volgende:
@isis ( ik kan niet quoten op mijn werk) ean is ook trager met de ontwikkeling. Ze begon pas heel laat met echt lachen. Maar ze kon al wel heel snel haar hoofdje heel goed omhoog houden. En voor de rest is ze nog steeds wel klein qua lengte en gewicht
Maar eigenlijk loopt ze toch juist hartstikke voor? Als je rekent vanaf de conceptie is ze gewoon nog heel erg jong.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101929593
Wat Cleany zegt hoor, Laiveneertiekje.
Eva is ook lang en vrij slank, hoewel ze nu wel echt spekbeentjes krijgt O+
Maar ze past dus met haar 18 weken nog steeds rompers maat 50/56 van de Hema, doordat ze zo'n slank lijfje heeft. Haar lengte zit ik meer in haar bovenbenen dan in haar lijfje. Geen punt van maken. Zolang jij weet dat hij voldoende en goed drinkt, is er niets aan de hand.

MP, vervelend hoor als je weet dat je meisje niet lekker in haar vel zit en en jij kan er niets aan doen. Ik had dat afgelopen vrijdag. De eerste oppasdag voor mijn ouders. Ik bel in de lunchpauze even naar huis hoe het gaat, blijkt dat ze niet wil slapen en dat mijn moeder helemaal kapot was (was pas 13.00). Vriend lag te slapen i.v.m. nachtdienst.
Nou, ik zat echt niet meer lekker op mijn werk kan ik je vertellen.
Uiteindelijk denk ik dat mijn moeder nog even moet wennen aan het ritme van Eva. Schijnbaar waren mijn zusje en ik zo makkelijk dat als het bedtijd was, wij op bed werden gelegd en we sliepen. Tja, voor Eva werkt het beter dat je erbij blijft tot ze slaapt.....
  woensdag 14 september 2011 @ 10:25:40 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101930666
Bj, hier ook gekreun, gesteun en gebrabbel. Ik hoor het wel en toch slaap ik dan. Soort onderbewuste registratie ofzo. Geen tips eigenlijk. Ik vraag me af of, als je Liene in een aparte kamer zou leggen, je dan wel beter slaapt. Waarschijnlijk hoor je de hardere uithaaltjes dan nog steeds, en ben je dan juist ook je oren aan het spitsen om geen belangrijke signalen te missen. Per saldo slaap je dan wellicht nog slechter!
pi_101931933
Eindelijk tijd :D

Wij komen ons melden *O*
Wies is zondag geboren om 19:15! op 11 september dus! Haar geboortegewicht is 3580 gram. Tot nu toe is ze nog maar 100 gram afgevallen. De bevalling was zwaar, Wies lag wat gedraaid en kwam met haar schouder vast te liggen. Ze hebben haar met de vacuum eruit getrokken en moeten draaien om het schoudertje los te krijgen. Vooralsnog heb ik niet het idee dat ze hier lichamelijk last van heeft. Wel is ze wat misselijk geweest de eerste dagen.
De borstvoeding is al goed op gang gekomen, ze is dan ook echt een natuur talentje. Ik leg haar aan en ze hapt gelijk raak en begint rustig met drinken. Sinds gisteravond komt er dus ook echt steady melk uit. Dit resulteerde vannacht dus in wat spuugsessies. Maar zonder drama of gehuil en daarna weer willen drinken :')
Al met al tot nu toe een heel tevreden en rustig kindje. Ons schatje O+

Mette reageert ook best goed op haar, ze wilde gisteravond Wies al haar drinken en avondeten gaan geven, want ja Wies moet toch ook eten :D

Tot slot nog wat fotootjes natuurlijk.

Ik ga me maar eens goed inlezen hier :s)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_101932100
Welkom Wies O+

Mijn ventje ligt lekker een dutje te doen, vanmiddag lekker even naar buiten toe. En samen lekker koken :9

Even een foto spammetje :
Afgelopen weekend bij mijn ouders in de wasbak O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101932385
Wies.... O+ O+
*poef* nu is het weg
  woensdag 14 september 2011 @ 11:51:31 #135
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_101932953
VT, wat een ellende met je mannetje en wat naar dat je niet bij hem mag blijven 's nachts :{

Wies O+ Wat een prachtig fijn meisje heb je daar Wickie :Y

Net als Aventura en BJ hebben wij een nogal luidruchtige baby :') Hij gromt heftig als hij honger heeft en valt mijn borsten aan met een soort "whraaaaaah" strijdkreet :Y) Slapen doet hij luid kreunend en murmelend. Eigenlijk is hij alleen stil al hij goed wakker is :D

Bedankt trouwens voor de Infacol tip, Simon heeft nu beduidend minder last van krampjes!
Oude (on)bekende.
  woensdag 14 september 2011 @ 11:53:09 #136
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_101933021
Geen tips trouwens over hoe om te gaan met de slaapgeluiden. Simon ligt bij ons op de kamer maar meneer_mus slaapt overal doorheen en ik word alleen wakker van zijn gegrom en smakgeluidjes...
Oude (on)bekende.
pi_101933972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:53 schreef Mevr_Mus het volgende:
Geen tips trouwens over hoe om te gaan met de slaapgeluiden. Simon ligt bij ons op de kamer maar meneer_mus slaapt overal doorheen en ik word alleen wakker van zijn gegrom en smakgeluidjes...
Dat is hier niet anders. En als mini dan niet de laatste fles wil roept papa: Ach dan komt ze vannacht toch. JA MAAR DAN WORD JIJ NIET WAKKER EN KAN IK ALSNOG HET BED UIT HE :( :( :(

Hij zei het als geintje :') Maar die hormonen he :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101934919
wat een mooi meisje Wickie!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat is hier niet anders. En als mini dan niet de laatste fles wil roept papa: Ach dan komt ze vannacht toch. JA MAAR DAN WORD JIJ NIET WAKKER EN KAN IK ALSNOG HET BED UIT HE :( :( :(

Hij zei het als geintje :') Maar die hormonen he :')
ow...doe ik toch iets niet goed...ik ben altijd diegene die er uit gaat (hoewel dat nu niet zo heel erg meer aan de orde is)
pi_101935375
aaaah daar is ze dan!! welom Wies en Wicks!! wat een mooi meisje! en wat een mooie lindexromper!! O+

en ik vind het zooo tof dat jullie meis ook zo goed drinkt! heerlijk is dat, voeden zonder stress en gekolf... O+ O+
pi_101935626
Wauw wat is Wies een beauty! Gefeliciteerd nog O+

Elise ligt smorgens rustig 2 uur te persen en kreunen. Gelukkig niet snachts, ik zou er ook niet doorheen slapen!

En Cyntiaa wat een heerlijk ventje!
pi_101937046
Wies O+ wat een knapperd ben jij zeg! Heerlijk dat het zo goed gaat wickie!

Cyntia, ook al zo'n pracht ventje! Haha gave foto!

Bientje, maakte ook een hoop herrie 's nachts waardoor ik wakker werd en zij werd weer wakker van mij :') uiteindelijk is ze na 2 nachten naar haar eigen kamertje gegaan en sliepen we allebei een stuk beter!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_101937345
Het is een prachtig ventje die prachtige luiers kan produceren :') . Net zijn hele outfit kunnen verwisselen en alles lekker in een sopje mogen zetten! Zou hij dan over moeten naar een andere maat luiers? Dit is al de 3e keer deze week.... Hij heeft nu maat 2 aan van pampers baby dry. }:|
pi_101937953
Mss gewoon wat dunnere ontlasting?
Elise heeft het vorige week ook 2 keer gehad maar das weer over nu.

Wat is eigenlijk het verschil tussen gewone pampers en baby dry? :o
pi_101938830
Baby dry is duurder.
pi_101938955
Wij hebben de pampers new born? Die is weer anders geloof ik.
Nou ja, bij ons is het randje geel, maar ik heb ze ook gezien met een blauw randje. Die blauwe vind ik minder, voelen anders aan. Moeilijk uit te leggen, maar meer plastic. Glibberiger, terwijl de new baby heel droog aanvoelt. Ongebruikt bedoel ik dan hè :+
pi_101939106
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 13:02 schreef cleany het volgende:
wat een mooi meisje Wickie!

[..]

ow...doe ik toch iets niet goed...ik ben altijd diegene die er uit gaat (hoewel dat nu niet zo heel erg meer aan de orde is)
Ja ik dus ook. Omdat ik nog niet hele dagen werkt en manlief wel vind ik dat ik het allemaal maar alleen moet doen. Hij vind het onzin en vind dat ik hem wakker moet maken om de fles te geven.
Mja. IK ben dan ook al wakker en kan pas slapen als mini ook slaapt. Dus waarom zou ik hem dan wakker maken :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101939446
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:13 schreef danic het volgende:
Wij hebben de pampers new born? Die is weer anders geloof ik.
Nou ja, bij ons is het randje geel, maar ik heb ze ook gezien met een blauw randje. Die blauwe vind ik minder, voelen anders aan. Moeilijk uit te leggen, maar meer plastic. Glibberiger, terwijl de new baby heel droog aanvoelt. Ongebruikt bedoel ik dan hè :+
New baby past hier niet meer :+
pi_101939490
Na een tijd te hebben meegelezen heb ik me toch maar weer aangemeld. 21 juli ben ik mama geworden van Floris (Hendrik Hubertus). Ik hoop regelmatig mee te kunnen posten en te reageren op tips en truuks van al ervaren mama's en papa's.

Deze trotse mama kan het ook niet laten een paar fotootjes te spammen van mijn mannetje:

Floris en Joris (de kleine man van p_iglet & t_igger)

[ Bericht 1% gewijzigd door LiedjeBackstage op 14-09-2011 18:23:01 ]
pi_101939528
Welkom Floris O+
  woensdag 14 september 2011 @ 15:33:09 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101939613
Wies en Floris O+ (is Joris ook een zoon van je)?

Cyntiaa, dat jouw vent al niet meer in maatje 2 past bijna :o En ik dacht dat ik een brok had. Onze vent gaat nog in Newborn maatje 2. Hij heeft dan ook wel smalle heupjes. Ik wist trouwens ook niet het verschil tussen Babydry en Newborn. Heb van de week nog verwilderd voor het schap in de Kruidvat gestaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 14-09-2011 15:56:08 (verkeerde smiley) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')