abonnement Unibet Coolblue
pi_101304864
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII

New York City Part XLVIII

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 21:21:04 ]
pi_101305068
Jep is eerste keer!
  ESF Reporter zondag 28 augustus 2011 @ 21:08:19 #3
87554 Cee
Welluk?
pi_101305159
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:06 schreef MetBas het volgende:
Jep is eerste keer!
Tof, veel plezier! *O*
pi_101305766
TS, kun je misschien in de OP het stukje bij Subway aanpassen:

Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

De 1-day fun pass bestaat namelijk niet meer en de 7-day pass is nu 29 dollar ipv 25. Dit staat al wel in de OP-wiki maar wordt blijkbaar niet overgenomen.
pi_101306272
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:06 schreef MetBas het volgende:
Jep is eerste keer!
Oké, je gaat je wel vermaken denk ik :P

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:17 schreef Tourniquet het volgende:
TS, kun je misschien in de OP het stukje bij Subway aanpassen:

Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

De 1-day fun pass bestaat namelijk niet meer en de 7-day pass is nu 29 dollar ipv 25. Dit staat al wel in de OP-wiki maar wordt blijkbaar niet overgenomen.
Done

Ben alleen het nummer in de TT vergeten te veranderen volgens mij :@

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 21:25:44 ]
pi_101313629
Over drie weken ga ik met een vriendin naar New York. Het is voor ons allebei de eerste keer in de stad en in de hele VS, waarvoor ik uit het vorige deel van deze reeks al veel nuttige tips en wat ideetjes heb gehaald. Dank dus daarvoor! We verblijven trouwens bij een hostel in Williamsburg, dat leek me een leuke buurt. Niet in Manhattan maar ook niet ver daarvandaan.
pi_101313933
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:07 schreef p-etr-a het volgende:
Over drie weken ga ik met een vriendin naar New York. Het is voor ons allebei de eerste keer in de stad en in de hele VS, waarvoor ik uit het vorige deel van deze reeks al veel nuttige tips en wat ideetjes heb gehaald. Dank dus daarvoor! We verblijven trouwens bij een hostel in Williamsburg, dat leek me een leuke buurt. Niet in Manhattan maar ook niet ver daarvandaan.
Williamsburg is erg leuk, vooral rond Bedford Av. station. Welk hostel is dat als ik vragen mag?
pi_101322248
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Williamsburg is erg leuk, vooral rond Bedford Av. station. Welk hostel is dat als ik vragen mag?
Daar is het inderdaad, bij Bedford Ave.! Goed om te horen dat het inderdaad zo leuk is als ik dacht/hoopte. :)

Het hostel heet ZIP112, zie www.zip112.com. Prijzen vallen erg mee: we gaan in een dorm met in totaal vier bedden (alleen voor vrouwen) en voor acht nachten betalen we samen 850 dollar, dus ongeveer 600 euro.
pi_101323059
Ik verblijf over twee weken op Amsterdam Avenue, niet al te ver van Central Park. Voor een eerste keer New York wel een mooie uitvalsbasis denk ik. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:29:30 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101323776
Anderhalve week nog, alle berichten uit NY van bekenden zijn ok, geen problemen. Nou ff een beetje doordweilen daar en we zijn er klaar voor :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101327145
Nu boarden! :D O+
pi_101327853
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:45 schreef MetBas het volgende:
Nu boarden! :D O+
Veel plezier!
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 20:10:18 #13
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101343279
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:45 schreef MetBas het volgende:
Nu boarden! :D O+
Gelukkig maar! Je zit ondertussen al in NY, hoop dat alles mee valt daar :D. Geniet van je reis!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_101358541
Ah, wat heerlijk hier. Barclay intercontinental is echt majestueus hotel.
pi_101360762
Ik moet nog 2,5 week wachten :D
pi_101362348
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens ga kijken. NY lijkt mij toch wel een top stad!
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
pi_101368288
Om de hoek:





Hotel:




pi_101368314
ziet er goed uit! Enjoy!
Be brave. Be kind.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:42:00 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101368317
Ziet er netjes uit :).

Ik slaap in een baggerhotel, maar goed, meer dan slapen en douchen zal ik er ook niet doen :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101368410
En het is hier ook nog eens heerlijk weer! Echt heerlijk. Wel beetje stadse benauwdheid, maar dat neem ik voor lief.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:50:18 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101368559
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:45 schreef MetBas het volgende:
En het is hier ook nog eens heerlijk weer! Echt heerlijk. Wel beetje stadse benauwdheid, maar dat neem ik voor lief.
Dat moet het nog even een week+ 1 week erna volhouden :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101368648
Nog een tip: bestel nooit iets in medium, altijd in klein. Echt jezus die formaten. :D
pi_101368711
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:53 schreef MetBas het volgende:
Nog een tip: bestel nooit iets in medium, altijd in klein. Echt jezus die formaten. :D
Hahaha, kennelijk leer je wel snel. Maar toch bedankt voor de tip, want het is niet de bedoeling om in die week tot Amerikaans formaat te groeien. :D
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:57:26 #24
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101373064
Oogt als een comfortabel en chique hotel, MetBas. Amuseer ze!
Ik wil binnen 't jaar ook weer eens richting NYC gaan. :)
  ESF Reporter dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:24:42 #25
87554 Cee
Welluk?
pi_101390766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:53 schreef MetBas het volgende:
Nog een tip: bestel nooit iets in medium, altijd in klein. Echt jezus die formaten. :D
Les 1 inderdaad. _O_ Emmertje cola.
pi_101394131
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:53 schreef MetBas het volgende:
Nog een tip: bestel nooit iets in medium, altijd in klein. Echt jezus die formaten. :D
Tsja idd, had 'n keer honger en bestelde 'n medium portie onion rings en hamburger, ik kreeg 't niet op. :')

Ben inmiddels nu 'n paar keer in NYC geweest, laatste keer dat ik er was hebben we ook The Frick Mansion bezocht, niet echt 'n groot museum, maar wel grappig om te zien, beetje 'n privé collectie kunst, niet altijd even samenhangend maar wel 'n paar mooie dingen (naar mijn mening dan) en volgens mij kennen veel mensen 't niet dus ik dacht ik vermeld het hier maar eens. ;)
Hallon!
pi_101408057
Inderdaad, afgelopen juni eerste dag in NY ff lekker eten savonds. Sparerib voor de misses en hamburger voor mij. Drinken erbij? ja lekker een handmate milkshake en doe maar medium.

Na de milkshake zat ik al vol en de burger kon mee in een doggybag.... :')
Hooray for boobies!
pi_101408177
De petflesjes zijn hier wel ideaal, net iets meer dan 500ml. 591ml of zoiets.
pi_101413832
Ik moet uit dit topic blijven.
Dit topic verstrekt mijn drang om er ook heen te gaan :(
pi_101414442
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:39 schreef MetBas het volgende:
De petflesjes zijn hier wel ideaal, net iets meer dan 500ml. 591ml of zoiets.
20 oz oid idd, rare maten in de VS, net als "it's 90 degrees out there today" moet ik ook altijd even denken. :')
Hallon!
pi_101415586
Jeah, ik ga ook weer. :) Wordt m'n 3e keer. 31 december vliegen we erheen, en dan de 5e januari weer richting huis. Onder andere een wedstrijd van de New York Giants bezoeken. *O*
pi_101416159
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:23 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik moet uit dit topic blijven.
Dit topic verstrekt mijn drang om er ook heen te gaan :(
QFT
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_101418614
Hoe zit het eigenlijk met de vegetarische menu's in NYC? Mijn vriendin is vegetariër en ik heb weinig zin om tijdens mijn weekje Amerika vegi-restaurants te zoeken :) Is er bij de grote fastfoodketens makkelijk iets vegetarisch te vinden? En bij lokale restaurants?
pi_101419432
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:33 schreef mrbrown87 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de vegetarische menu's in NYC? Mijn vriendin is vegetariër en ik heb weinig zin om tijdens mijn weekje Amerika vegi-restaurants te zoeken :) Is er bij de grote fastfoodketens makkelijk iets vegetarisch te vinden? En bij lokale restaurants?
Volgens mij houden de meeste restaurant daar wel rekening mee.
pi_101421720
Ik zou ook graag naar New York willen gaan met een paar vrienden.
Nu hadden we in gedachte om mid februari te gaan, tijdens de carnavalsvakantie. Ofwel eind januari. Is dat een beetje te doen qua weer? Aangeraden om die tijden te gaan? Vooral eind januari geniet onze voorkeur nu. Alvast bedankt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cyber2003 op 31-08-2011 20:10:31 ]
pi_101423440
Je kunt de pech hebben dat je een pak sneeuw over je heen krijgt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_101424960
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Je kunt de pech hebben dat je een pak sneeuw over je heen krijgt.
Lijkt mij juist mooi daar door de sneeuw te lopen O+
Wel kut als je problemen hebt met het vliegtuig dan :P
  † In Memoriam † woensdag 31 augustus 2011 @ 21:04:28 #38
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101425389
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:33 schreef mrbrown87 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de vegetarische menu's in NYC? Mijn vriendin is vegetariër en ik heb weinig zin om tijdens mijn weekje Amerika vegi-restaurants te zoeken :) Is er bij de grote fastfoodketens makkelijk iets vegetarisch te vinden? En bij lokale restaurants?
Gewoon een hamburger zonder vlees bestellen ^O^
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:10:58 #39
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101425782
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:23 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik moet uit dit topic blijven.
Dit topic verstrekt mijn drang om er ook heen te gaan :(
Precies. Ben alweer aan 't kijken naar vliegticketprijzen voor april/mei volgend jaar. Als ik iets voorbij zie komen met prijs beneden 400 euro hap ik nog toe ook denk ik. :+
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:36:15 #40
64792 Mryc
play me one more song
pi_101430347
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:10 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Precies. Ben alweer aan 't kijken naar vliegticketprijzen voor april/mei volgend jaar. Als ik iets voorbij zie komen met prijs beneden 400 euro hap ik nog toe ook denk ik. :+
Mocht je iets vinden, wil je het dan met ons* Mryc delen? Ben ook op zoek in die periode namelijk :-)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:37:02 #41
64792 Mryc
play me one more song
pi_101430387
*dubbel* sorry
  donderdag 1 september 2011 @ 01:50:02 #42
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_101437678
Waar zou je het beste een last-minute voor New York ofzo kunnen scoren. Sites als last-minute.nl, d-reizen.nl en vaya.nl enzo lijken zich toch meer te richten op spanje en griekenland.

Het enige Amerika wat ik een beetje tegenkwam was volgens mij Florida en dan vaak in de buurt van een themapark, maar dat hoft van mij niet. Ik wil gewoon heen voor de goedkope fastfood en wat nieuwe comics enzo, dus dan het liefst New York of (nog beter) San Francisco...
  donderdag 1 september 2011 @ 02:21:06 #43
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_101438027
Heb al iets gevonden. Nog best goedkoop ook soms, vliegticket plus hotel voor 4 dagen voor minder dan 800 euro...
pi_101438459
Groetjes uit het Rockefeller. :P
  ESF Reporter donderdag 1 september 2011 @ 07:19:06 #45
87554 Cee
Welluk?
pi_101439170
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 03:23 schreef MetBas het volgende:
Groetjes uit het Rockefeller. :P
Mooi uitzicht he. O+
pi_101447301
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 07:19 schreef Cee het volgende:

[..]

Mooi uitzicht he. O+
Ja, echt absurd mooi. Iedere dollar meer dan waard. Ik was er 's avonds, en dat uitzicht.. Ongekend. Het is er ook zo heerlijk ruim, je had heel goed de ruimte om rond te lopen en te kijken.
pi_101447324
Hoe zit het met internet, genoeg wifi? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101447493
Mwa, valt tegen. Open netwerken hebben toch vaak een inlogsyteem. Wel wifi bij Starbucks overal. Maar ik moet zeggen dat ik meestal niet echt veel naar Wifi zoek hoor, hooguit alleen als ik een keertje ergens zit en niks te doen heb of zo. Fokken doe ik in de lobby. :+
pi_101447521
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:04 schreef MetBas het volgende:
Mwa, valt tegen. Open netwerken hebben toch vaak een inlogsyteem. Wel wifi bij Starbucks overal. Maar ik moet zeggen dat ik meestal niet echt veel naar Wifi zoek hoor, hooguit alleen als ik een keertje ergens zit en niks te doen heb of zo. Fokken doe ik in de lobby. :+
Ik ga opzich niet echt zitten internetten hoor, maar soms ff wat opzoeken onderweg is wel makkelijk op de iPad. En om nou 3G te gaangebruiken is me ff te duur. ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101447737
Oh nou dan komt het denk ik wel goed. Ga trouwens naast alle sightseedingen ook naar Century 21, die winkel is echt godlike. Fucking gigantische kortingen op alle grote merknamen. Gigantische winkel ook. Alles is hier gigantisch. :o
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:20:05 #51
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101480658
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:36 schreef Mryc het volgende:

[..]

Mocht je iets vinden, wil je het dan met ons* Mryc delen? Ben ook op zoek in die periode namelijk :-)
OK.
Laagste prijzen voor retourtickets voor april/mei volgend jaar die ik tot dusver gezien heb liggen tussen 460 en 470 euro. Vliegen vanaf Brussel is goedkoper dan vanaf Amsterdam, Dusseldorf, Frankfurt, etc. merk ik.
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:20:45 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101480677
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:12 schreef MetBas het volgende:
Oh nou dan komt het denk ik wel goed. Ga trouwens naast alle sightseedingen ook naar Century 21, die winkel is echt godlike. Fucking gigantische kortingen op alle grote merknamen. Gigantische winkel ook. Alles is hier gigantisch. :o
Er moet vast een middag geshopt worden vrees ik, dus ik zal het in gedachten houden :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101486983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er moet vast een middag geshopt worden vrees ik, dus ik zal het in gedachten houden :).
Vrees je? Zelfs voor mannen is het daar leuk! Mooie pakken en zo. Zelf een jas gescoord van Tommy Hilfiger die ik in Nederland heb gezien voor ¤400 voor.. omgerekend ¤71. :') Echt heel absurd.
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:29:23 #54
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101492870
Als je Tommy spul voor weinig wilt zou je nog naar Jersey Gardens kunnen gaan:
http://www.jerseygardens.com/

Outlet Center, waar nu extra labor day sale is.... Kan je met de bus heen voor $8 ofzo.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_101493593
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:29 schreef matthijst het volgende:
Als je Tommy spul voor weinig wilt zou je nog naar Jersey Gardens kunnen gaan:
http://www.jerseygardens.com/

Outlet Center, waar nu extra labor day sale is.... Kan je met de bus heen voor $8 ofzo.
De beste outlet is de Woodbury Common, zou ik eerder aanraden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101497882
Ik ga volgende week een weekje naar New York, en we doen ook een middagje Woodbury Common. Niet echt iets dat ik zelf wilde zien, maargoed ik ga maar mee. En stiekem toch ook wel benieuwd wat er zo goed aan die outlet gaat zijn.

Dan kan de rest van de tijd effectief aan New York besteed worden en hoeft er niet meer gewinkeld te worden. :7
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 3 september 2011 @ 01:05:04 #57
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101516190
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De beste outlet is de Woodbury Common, zou ik eerder aanraden.
Is die niet $40 met de bus ofzo, of autohuur? En twee keer zo ver weg als Jersey Gardens. Had toen wel gekeken, maar met de bus was ruk; dan ging je 's ochtends heen en eind vd middag pas teryg.... een hele dag naar een outlet was me iets teveel van 't goede. Jersey Gardens is helemaal makkelijk als je op Newark vliegt, kan je d'r meteen ff langs...
Zelf geen ervaring met Woodbury, ga altijd alleen maar naar Hilfigerwinkel en die was prima in Jersey Gardens :)

[ Bericht 6% gewijzigd door matthijst op 03-09-2011 01:10:50 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_101519467
Gisteravond "Spider-Man: Turn Of The Dark" gezien en vanavond een baseball wedstrijd van de New York Yankees vs. Toronto Blue Jays bezocht!

I LOVE NEW YORK!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_101520087
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 01:05 schreef matthijst het volgende:

[..]

Is die niet $40 met de bus ofzo, of autohuur? En twee keer zo ver weg als Jersey Gardens. Had toen wel gekeken, maar met de bus was ruk; dan ging je 's ochtends heen en eind vd middag pas teryg.... een hele dag naar een outlet was me iets teveel van 't goede. Jersey Gardens is helemaal makkelijk als je op Newark vliegt, kan je d'r meteen ff langs...
Zelf geen ervaring met Woodbury, ga altijd alleen maar naar Hilfigerwinkel en die was prima in Jersey Gardens :)
Ja, de reis is duurder. Ik nam gewoon met wat vrienden van werk en towncar, dat was te doen. De Premium Outlets zijn in de VS echter zoveel beter dan de rest tegenwoordig, dat is het meer dan waard voor mij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 3 september 2011 @ 16:36:39 #60
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101527727
Premium is super idd. Zit nu in Vegas en met VIP bonnen van premium (ff aanmelden op de site en printen) krijg je standaard 15% extra korting bij Hilfiger. Koop je voor meer dan $250 dan krijg je zelfs 25% korting, alleen omdat je een stukje papier hebt geprint :D Echt ziek.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_101550624
Teruggevlogen in zes uur en twintig minuten. :D
  ESF Reporter zondag 4 september 2011 @ 13:29:46 #62
87554 Cee
Welluk?
pi_101551349
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:10 schreef MetBas het volgende:
Teruggevlogen in zes uur en twintig minuten. :D
En dan nu:
c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ c_/
Koffie. Heel veel koffie. :P

En, hoe was je NYC-ontmaagding? Algemene indruk? Hoogtepunten, dieptepunten?
  zondag 4 september 2011 @ 14:05:47 #63
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_101552545
Over een weekje zit ik er ook.

En dan is ook het 9/11 jubileum, gelukkig verlaat ik 's morgens vroeg de stad alweer voor ons kleine rondreisje zodat ik niet te veel in die gekte zit. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_101554070
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:47 schreef Cyber2003 het volgende:
Ik zou ook graag naar New York willen gaan met een paar vrienden.
Nu hadden we in gedachte om mid februari te gaan, tijdens de carnavalsvakantie. Ofwel eind januari. Is dat een beetje te doen qua weer? Aangeraden om die tijden te gaan? Vooral eind januari geniet onze voorkeur nu. Alvast bedankt.
Wij hadden vorig jaar dit jaar Boston en NY gedaan in februari, toen was het de eerste week -8 graden. 1,5 meter sneeuw e.d. niet echt heel grappig als je relaxed door steden wil banjeren.

edit: het was nog dit jaar, lijkt al zooo lang geleden.
  † In Memoriam † zondag 4 september 2011 @ 16:47:48 #65
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101558307
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:29 schreef matthijst het volgende:
Als je Tommy spul voor weinig wilt zou je nog naar Jersey Gardens kunnen gaan:
http://www.jerseygardens.com/

Outlet Center, waar nu extra labor day sale is.... Kan je met de bus heen voor $8 ofzo.
Veel New Yorkers die ik aanspreek over de Jersey Gardens zijn er erg over te spreken :)
Ik heb ook een dagje ingepland om daar naartoe te gaan 8-)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_101563355
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 16:47 schreef Skaai het volgende:

[..]

Veel New Yorkers die ik aanspreek over de Jersey Gardens zijn er erg over te spreken :)
Ik heb ook een dagje ingepland om daar naartoe te gaan 8-)
O, dat is leuk! Ik vlieg heen en terug op Newark en de terugvlucht is pas in de middag, dus dat geeft mooi de kans om de laatste dollars (en mogelijk meer) daar op te maken op dinsdagochtend. Dan hoeven we ook niet meer zo ver te slepen met de extra bagage.
pi_101569583
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:29 schreef Cee het volgende:

[..]

En dan nu:
c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ c_/
Koffie. Heel veel koffie. :P

En, hoe was je NYC-ontmaagding? Algemene indruk? Hoogtepunten, dieptepunten?
Het was geweldig. Ik hou erg van stedentrips en NYC is een van de plezierigste steden om te verblijven. Natuurlijk totaal niet te vergelijken met steden zoals Parijs of Rome, maar toch heb ik NYC hoger zitten dan laatstgenoemden. De sfeer is heel bijzonder. Sowieso is het een wonderbaarlijke stad met zijn hoge gebouwen en alles. Het hoogtepunt van NYC is voor mij het totale pakket dat het biedt. Je kunt er cultuur vinden, architectuur bewonderen, de mensen zijn er bijzonder, maar je kunt ook lekker relaxen in central park. Die combinatie maakt het voor mij uniek. En misschien wat onrealistisch, maar echte dieptepunten waren er niet. Wel nadelen, zoals de hoge hotelprijs (maar ik zat dan ook niet in een of ander shabby hok, dat moet ik toegeven).
  maandag 5 september 2011 @ 00:38:17 #68
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_101579587
Als ik die topics zo lees... heb er echt zin in om zelf ook snel te gaan. Ben nog maar 18, maar geen zin om te wachten tot na mijn studie (of tijdens mijn studie zit ik 1 a 2 jaar in de VS, maar dat duurt nog 2 jaar).

Hoe is NY tijdens december en januari? Dan bedoel ik meer rond 20 december t/m 10 januari. Ongeveer 2 a 3 weken dus.

En als ik zo de prijzen hier zie... merkkleding wat hier 400 euro is, daar slechts 70? Dat is echt een groot verschil. Ik snap niet hoe dat kan, maar vooral vanwege de lage dollar is het aantrekkelijk om naar de VS te gaan! :D
pi_101580768
Ach, iedereen die vaker in de VS komt weet ook wel dat die enorme kortingen wat vertekende zijn. Met name merkkleding kan wel snel standaard 20-30% schelen, maar ook dat hangt enorm sterk van het merk af. Daarnaast zijn de sales wat massaler in de VS en helpen de outlets aardig. Maar iets van 400 euro vergelijken met iets van 70 euro is over het algemeen niet echt fair en vrij uitzonderlijk. Dan heb je het over een Tommy Hilfiger jas die blijkbaar in de uitverkoop is, omdat het model niet echt lekker liep. Met een beetje mazzel vind je zo'n jas dan in Nederland uiteindelijk ook n de uitverkoop met 50-70% korting.

Als je, zoals ik, niet echt van de mega merken bent, is de VS echt weinig goedkoper op de outlets na. Dan kom ik in Londen beter aan mijn trekken en wacht ik daar wel op de uitverkoop.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 5 september 2011 @ 07:03:37 #70
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101581994
Die 70 euro met 400 euro vergelijken is wat krom, maar ik koop eigenlijk alleen maar kleren in de VS (want vooral Tommy, Nike, Ralph Lauren & Sean John)... Als het echt moet haal ik in NL wel kleren, maar ik 'kan' gewoon geen 60-80 euro uitgeven als ik weet dat het in de VS 25-35% van die prijs kost....

Vrijwel alles is nu goedkoop met die dollar. iPad 380 euro ipv 499.
Heb zelf een Apple TV nieuw in gesealde doos opgepikt via Craigslist, 50 euro ipv 119...

Als je in Duitsland bij Peek & Cloppenburg bij Tommy spul kijkt betaal je standaard minimaal 100 euro voor een trui. In de VS standaard een dollar of 40-60, dus 25-45 euro.
Sportschoenen zijn zo'n beetje euro=dollar (dus bv. 120-140 dollar ipv 120-140 euro), behalve bij outlets, daar heb je voor 60-90 dollar Nike's (Shox bijvoorbeeld).
Levi's jeans, $40 ipv 80-100 euro ofzo....

[ Bericht 38% gewijzigd door matthijst op 05-09-2011 07:09:59 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 5 september 2011 @ 07:45:26 #71
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_101582178
Dat scheelt dus best wel veel. Maar volgens mij is er een limiet wat je mag invoeren of zo? Nou ja, de Nederlandse overheid probeert het je dus zo moeilijk mogelijk te maken.

Ik wil er wel snel heengaan, wil eens zien hoe het er echt allemaal uitziet. En vooral rond kerst/oud en nieuw. Ik denk dat NYC dan best vet is om te zijn. :P
pi_101582476
Zeker, maar het kan ook behoorlijk koud zijn. Zelf vind ik de zomer toch het lekkerst, veel wijken zijn wat sfeervoller als het leven zich wat meer buiten af speelt (denk aan terrasjes, marktjes, etc...).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 5 september 2011 @ 16:22:26 #73
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101594640
Je mag 430 euro meenemen....

December-februari is het wel koud, maar ook kans op sneeuw en dat vind ik erg cool in NYC :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_101595124
Ik ben totaal geen wintermens (ook al 2 keer NYC in de zomer geweest), maar heb me om laten lullen om 2 weken voor kerst naar NYC te gaan.
Ben benieuwd. Anders breng ik wel een week in Barney's door.
  maandag 5 september 2011 @ 17:35:16 #75
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_101597262
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:22 schreef matthijst het volgende:
Je mag 430 euro meenemen....

December-februari is het wel koud, maar ook kans op sneeuw en dat vind ik erg cool in NYC :D
Voor 430 euro aan spullen? Dat is dus ca. 620 dollar.
En je kunt toch zeggen dat je sommige dingen al had? B.v. van de 430 had je al 280, dus kun je 280 extra meenemen! :D

Denk niet dat ze daar heel erg op zullen controleren. Nooit in de VS geweest, maar vanuit andere landen hebben ze daar tot nu toe niet zo moeilijk over gedaan. Weet niet hoe het zit met VS-NL en/of NL-VS. :P
pi_101597497
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:36 schreef Luck het volgende:
Ik ben totaal geen wintermens (ook al 2 keer NYC in de zomer geweest), maar heb me om laten lullen om 2 weken voor kerst naar NYC te gaan.
Ben benieuwd. Anders breng ik wel een week in Barney's door.
Bergdorf Goodman, heerlijk browsen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 5 september 2011 @ 17:56:30 #77
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_101597909
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:36 schreef Luck het volgende:
Ik ben totaal geen wintermens (ook al 2 keer NYC in de zomer geweest), maar heb me om laten lullen om 2 weken voor kerst naar NYC te gaan.
Ben benieuwd. Anders breng ik wel een week in Barney's door.
Wij waren in dec 2009 in de sinterklaasweek (niet dat ze die daar hebben) maar toen hebben we super weer gehad! Veel zon, 1 dag regen maar verder qua temp. echt super! Dus je weet het echt niet... Niets is zo veranderlijk als het weer ;)
  maandag 5 september 2011 @ 22:34:07 #78
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101613801
Ja, in NYC kan het 's winters variëren van -10 graden met sneeuwstorm tot +18 graden met een zonnetje erbij ... !

Heb trouwens nog wat gespeurd naar gunstig geprijsde vliegtickets in de periode april-mei 2012. Goedkoopste exemplaren die ik vond waren 422 euro (skyscanner). Kijk, dat begint erop te lijken.
pi_101617839
Voor de geinteresseerden, ik heb al redelijk wat foto's van NY op Flickr staan. Staan op de eerste en tweede pagina:

http://www.flickr.com/photos/metbas/
pi_101665103
Ben zelf van plan om in de mei vakantie voor de 1e keer een weekje NY te pakken. Prijzen vallen me nog wel mee, voor 800/900 inc hotel kom je een heel eind.
pi_101669253
Het kan zelfs nog wel goedkoper denk ik. Vlucht ligt altijd wel rond de 500 euro, als je een goed hostel vind ben je voor 650/700 klaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 7 september 2011 @ 14:18:44 #82
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101671917
Nou, voor de meimaand zie ik ticketprijzen tot 430-440 euro voorbijkomen (gezien op kayak.com en skyscanner). Met 'n bietje mazzel komen er zelfs wat tickets voorbij met prijzen ruim beneden de 400 euro.
pi_101713795
Nou, ik ben ook weer terug in NL sinds vanmorgen. Net op tijd weg voor een week @^&#$ weer in NYC. Maar helaas is het hier ook @%$#& weer... :-(
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 8 september 2011 @ 18:45:02 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101717693
Zit er nu, vandaag eindelijk zon :(
Eergisteren hele dag regen. Gisteren halve dag regen....
Morgenochtend droog zeggen ze, komt goed uit, want om 15:00 nar huus.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_101739531
[Showcase] New York; the Capital of The World

Misschien wel leuk hier te posten. [/veredelde spam]
  vrijdag 9 september 2011 @ 05:39:32 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101739987
Fashion's Night Out in New York vandaag...

Joss Stone, trad op bij Macy's:


Een of andere grote pop, soort marionet bij Bryant Park:


En Kat von D speelde piano bij Sephora op Times Square. Super aardig mens trouwens:


Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:49:35 #87
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_101742033
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 23:40 schreef MetBas het volgende:
Voor de geinteresseerden, ik heb al redelijk wat foto's van NY op Flickr staan. Staan op de eerste en tweede pagina:

http://www.flickr.com/photos/metbas/
Nice! Vooral de Times Square foto geeft echt het NY "gevoel" weer vind ik!
pi_101743277
Leuk om daar te zijn tijdens de Fashion Week!

En Missoni. O+
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:27:10 #89
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101749670
Van dat Missoni werd een winkel geopend bij Bryant Park. Ging om 18:00 open, gasten zaten om een uur of 13:0 al voor de deur :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_101780405
Zo maar eens richting vliegveld voor mijn New York ontgroening! :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_101813238
Enjoy!
  zondag 11 september 2011 @ 19:15:12 #92
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_101826935
Ben wel benieuwd hoe de sfeer vandaag is in NY! Als je gewoon een dagje gaat shoppen zul je er denk ik niet zoveel van merken.
  zondag 11 september 2011 @ 23:56:48 #93
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101842531
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:15 schreef Starlie het volgende:
Ben wel benieuwd hoe de sfeer vandaag is in NY! Als je gewoon een dagje gaat shoppen zul je er denk ik niet zoveel van merken.
Vooral in zuidelijk Manhattan (in omgeving van voormalig Ground Zero) hogere waakzaamheid denk ik, en gesloten metrolijnen. Precies een jaar geleden liep ik er rond en waren ook diverse metroroutes afgesloten ... !
  zondag 11 september 2011 @ 23:59:08 #94
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101842644
Koers van Euro t.o.v Dollar keldert overigens wel flink momenteel en staat op 1,36. Bivakkeerde lange tijd boven 1,40 en begin-mei zelfs tot 1,48!
pi_101843287
Euro staat gewoon op 1.41 momenteel, ik weet niet waar jij naar kijkt?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101845830
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 00:13 schreef Drive-r het volgende:
Euro staat gewoon op 1.41 momenteel, ik weet niet waar jij naar kijkt?
je loopt een weekend achter
pi_101847835
Verhip, je hebt gelijk. Vreemd dat de site die ik gebruik dat niet weer geeft, maar goed om te weten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101848394
Beetje jammer van die dollar idd, komt o.a. toch door dat gedoe bij ECB en Griekenland ?
Beter trekt ie een beetje aan voordat ik vrijdagochtend vertrek :)
pi_101848537
Mij komt het juist wel goed uit, ik zie de euro graag nog wat verder weg glijden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 12 september 2011 @ 18:37:55 #100
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_101865715
ik ga in december voor de 1e keer naar new york :D heb er zin in! :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 21:09:07 #101
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101874575
Nog 9 dagen O+.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 12 september 2011 @ 21:17:46 #102
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101875256
Ik doe ook even mee:

8-) Nog 5 dagen O+
pi_101879009
Nog 4 weken...
Be brave. Be kind.
pi_101880043
Nog 7 dagen. :D

Wel balen van de koers inderdaad! Nu maar hopen dat het een tijdelijk dipje is.
pi_101882493
Nog 10 maanden wachten :'(

En dan voor 2 maanden naar NY O+
Dat zou jij wel willen weten.
pi_101889902
Iemand nog restaurant tips ? We gaan al naar The View en Grimaldi's schijnt ook de moeite waard te zijn :) Ontbijt is het makkelijkst gewoon buiten te doen toch ? :)
Zit zelf in East 31st street, dus als iemand daar in de buurt tips heeft ;)
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:42:30 #107
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101890775
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef dapluiz het volgende:
Iemand nog restaurant tips ? We gaan al naar The View en Grimaldi's schijnt ook de moeite waard te zijn :) Ontbijt is het makkelijkst gewoon buiten te doen toch ? :)
Zit zelf in East 31st street, dus als iemand daar in de buurt tips heeft ;)
Je zou eens op www.yelp.com kunnen zoeken. Erg handige site voor dit soort vragen, en je kunt heel gericht op buurt zoeken.
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:29:00 #108
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_101894837
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef dapluiz het volgende:
Iemand nog restaurant tips ? We gaan al naar The View en Grimaldi's schijnt ook de moeite waard te zijn :) Ontbijt is het makkelijkst gewoon buiten te doen toch ? :)
Zit zelf in East 31st street, dus als iemand daar in de buurt tips heeft ;)
Grimaldi's is inderdaad leuk! Wij vonden het een leuke ervaring, lekker proppen in dat kleine tentje, giga pizza op je tafel! Alleen wij zijn tussen de middag gegaan en hadden toen echt mazzel dat we nog een tafeltje konden krijgen. S'avonds schijnt het echt ontzettend druk te zijn met flinke rij voor de deur.
pi_101895070
Bubba gump! Toplocatie en geweldig eten en sfeer. Een absolute MUST.
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:30:38 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_101896913
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:36 schreef MetBas het volgende:
Bubba gump! Toplocatie en geweldig eten en sfeer. Een absolute MUST.
Nou nou, je kunt overdrijven. Het is gewoon een franchise tent die je in iedere grote Amerikaanse stad kunt vinden.

Neemt niet weg dat het inderdaad best lekker is.
pi_101905914
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef dapluiz het volgende:
Iemand nog restaurant tips ? We gaan al naar The View en Grimaldi's schijnt ook de moeite waard te zijn :) Ontbijt is het makkelijkst gewoon buiten te doen toch ? :)
Zit zelf in East 31st street, dus als iemand daar in de buurt tips heeft ;)
menupages.com/restaurants/murray-hill-diner






Lekker, snel en niet duur. Vorig jaar elke dag ontbeten. Linksaf Lexington Avenue op, tussen 33th en 34th

[ Bericht 6% gewijzigd door Zon op 13-09-2011 18:06:17 ]
pi_101906090
Of hier natuurlijk, maar das een stukkie verder. ;)

pi_101908940
6 oktober gaan een maat van mij en ik naar New York.
Hier eens wat topics doornemen. We overnachten daar 5 keer.
We hebben al een klein beetje een schema opgesteld van wat we elke dag willen gaan bezichtigen.

Het is denk ik wel slim om sommige dingen (metropas, pas om een week lang verschillende bezienswaardigheden te bezoeken, tickets voor een baseball-/basketbalwedstrijd) van tevoren al aan te schaffen...?

Ik heb er al zin in :D

Trouwens van een aantal mensen gehoord, dat we zeker een dagje Washington moeten doen...

PS: We overnachten in Hotel Ameritania... iemand ervaring met dit hotel?

[ Bericht 14% gewijzigd door Razende_Rosser op 13-09-2011 21:11:26 ]
SJAAKIE!
pi_101909389
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Nou nou, je kunt overdrijven. Het is gewoon een franchise tent die je in iedere grote Amerikaanse stad kunt vinden.

Neemt niet weg dat het inderdaad best lekker is.
Goed eten + goede prijs + uitzicht om Times Square vanaf je tafel, dat durf ik toch wel een must te noemen. :P
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:12:11 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101910954
Mogelijk is deze al eerder geplaatst, maar zo niet, dan wil ik iedereen zeker deze tip niet onthouden!
http://www.freetoursbyfoot.com/

Héél positieve verhalen gelezen over alle tours. Wij gaan volgende week de All in one tour doen O+
pi_101917066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:27 schreef Razende_Rosser het volgende:
6 oktober gaan een maat van mij en ik naar New York.
Hier eens wat topics doornemen. We overnachten daar 5 keer.
We hebben al een klein beetje een schema opgesteld van wat we elke dag willen gaan bezichtigen.

Het is denk ik wel slim om sommige dingen (metropas, pas om een week lang verschillende bezienswaardigheden te bezoeken, tickets voor een baseball-/basketbalwedstrijd) van tevoren al aan te schaffen...?

Ik heb er al zin in :D

Trouwens van een aantal mensen gehoord, dat we zeker een dagje Washington moeten doen...

PS: We overnachten in Hotel Ameritania... iemand ervaring met dit hotel?
Ik zou niet naar Washington gaan als je maar 5 nachten blijft. Is eigenlijk al te kort voor New York.
pi_101917205
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Mogelijk is deze al eerder geplaatst, maar zo niet, dan wil ik iedereen zeker deze tip niet onthouden!
http://www.freetoursbyfoot.com/

Héél positieve verhalen gelezen over alle tours. Wij gaan volgende week de All in one tour doen O+
Zelfde als dit lijkt mij:

www.bigapplegreeter.org
pi_101917456
In juni voor de tweede keer naar New York :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:32:45 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101919300
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:04 schreef Zon het volgende:

[..]

Zelfde als dit lijkt mij:

www.bigapplegreeter.org
Nee, ik heb even de FAQ doorgelezen, en het is wel verschillend (alhoewel beide varianten leuk zijn). Bij greeters proberen ze je te koppelen aan een 'greeter' (new yorker) die zij bij jou vinden matchen, en deze persoon loopt met je mee door de stad zoals 'a friend' dat zou doen. Ze zeggen erbij dat deze persoon niet per se historische kennis of toeristische informatie deelt. Omdat er veel meer vraag is naar greeters dan aanbod ervan, is de kans ook aanwezig dat je geen match krijgt toegewezen.

De link die ik plaatste, biedt tours aan door mensen die wel historische kennis van de stad hebben en het zijn vaste tour guides. Je loopt hierbij in groepjes, en de routes staan min of meer vast. Je kan je gratis inschrijven voor de tours, en de tour gaat hoe dan ook door.

Overigens wordt op de site van de free tours gezegd dat een tip zeer gewaardeerd wordt, en voor greeters geldt een no tipping policy.
pi_101928378
Lol thanks voor de tips! :)
Bubba Gump had ik ook al over gelezen ja, maar dat is vooral vis volgens mij, waar ik niet echt fan van ben ;) Die andere tentjes ga ik zeker even langs :)
pi_101929357
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:32 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]


Overigens wordt op de site van de free tours gezegd dat een tip zeer gewaardeerd wordt, en voor greeters geldt een no tipping policy.
Ik heb mijn Greeter 2 jaar terug wel gewoon 20 dollar in zijn hand gestopt. De man weigerde keurig, maar ik zei dat hij er maar een mooie bos bloemen voor zijn vrouw voor moest kopen dan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_101931660
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb mijn Greeter 2 jaar terug wel gewoon 20 dollar in zijn hand gestopt. De man weigerde keurig, maar ik zei dat hij er maar een mooie bos bloemen voor zijn vrouw voor moest kopen dan.
Ja ik zou daar ook wel op aandringen als iemand zijn dag aan jou besteedt :). Is het zeker wel waard lijkt me!
pi_101936877
Nog 14 dagen :D Eerste keer New York dus ben benieuwd!
  woensdag 14 september 2011 @ 14:24:41 #124
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101937343
Aha, dollarkoers van Euro lijkt rondom 1,36 te stabiliseren ... !

Zag op Kayak.com alweer retourtickets Brussel - NYC voorbijkomen van 432 euro. Ik streef voor een ticketprijs van maximaal 400 euro ...
pi_101937639
Iemand aanbevelingen voor een goedkoop goed hotel? Wil namelijk niet meer kwijt zijn dan 500 euro voor 1 week hotel.
  woensdag 14 september 2011 @ 14:37:40 #126
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101937758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:34 schreef Daanus het volgende:
Iemand aanbevelingen voor een goedkoop goed hotel? Wil namelijk niet meer kwijt zijn dan 500 euro voor 1 week hotel.
Hotel 31? Zomaar een optie die me te binnen schiet.
pi_101939667
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:24 schreef MissionPhailed het volgende:
Aha, dollarkoers van Euro lijkt rondom 1,36 te stabiliseren ... !

Zag op Kayak.com alweer retourtickets Brussel - NYC voorbijkomen van 432 euro. Ik streef voor een ticketprijs van maximaal 400 euro ...
Hij daalt zelfs weer een beetje, nu op 1,37 ;) Ik ben blij dat we al een heel groot gedeelte van onze reis hebben betaald toen de koers rond de 1,46 was, scheelt op zo'n groot bedrag toch best wat.
pi_101939770
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:34 schreef Daanus het volgende:
Iemand aanbevelingen voor een goedkoop goed hotel? Wil namelijk niet meer kwijt zijn dan 500 euro voor 1 week hotel.
Geen hotel, maar het overwegen waard als je een beetje op je geld wil letten maar niet in een slechte kamer wil vertoeven: http://www.airbnb.com/rooms/2515
58 euro per nacht bij de huidige koers, op Manhattan (ten Noorden van Central Park).
Krijgt erg goede reviews, vanaf zaterdag zitten wij er zelf een week dus kan ik het hopelijk beamen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 14-09-2011 17:39:10 ]
pi_101944017
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:37 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Geen hotel, maar het overwegen waard als je een beetje op je geld wil letten maar niet in een slechte kamer wil vertoeven: http://www.airbnb.com/rooms/2515
58 euro per nacht bij de huidige koers, op Manhatten (ten Noorden van Central Park).
Krijgt erg goede reviews, vanaf zaterdag zitten wij er zelf een week dus kan ik het hopelijk beamen ;)
ziet er mooi uit, ik hoor graag wat je ervaringen zijn als je terug bent :)
  woensdag 14 september 2011 @ 17:50:24 #130
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_101944886
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:37 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Geen hotel, maar het overwegen waard als je een beetje op je geld wil letten maar niet in een slechte kamer wil vertoeven: http://www.airbnb.com/rooms/2515
58 euro per nacht bij de huidige koers, op Manhattan (ten Noorden van Central Park).
Krijgt erg goede reviews, vanaf zaterdag zitten wij er zelf een week dus kan ik het hopelijk beamen ;)
ben benieuwd naar je ervaringen :D lijkt me een erg leuk initiatief :D en qua betaalbaarheid echt wel een optie om eens te gaan doen
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_102012295
Aankomende maandag gaan wij naar New York, ook mijn eerste keer ben benieuwd :Y
pi_102012616
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:37 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Geen hotel, maar het overwegen waard als je een beetje op je geld wil letten maar niet in een slechte kamer wil vertoeven: http://www.airbnb.com/rooms/2515
58 euro per nacht bij de huidige koers, op Manhattan (ten Noorden van Central Park).
Krijgt erg goede reviews, vanaf zaterdag zitten wij er zelf een week dus kan ik het hopelijk beamen ;)
wel een beetje een rotbuurt, en ver weg van mid-town manhattan ; maar niet duur voor nyc w/
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2011 @ 21:32:18 #133
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_102069167
Ik krijg mijn koffer maar niet volgepakt :')
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator zaterdag 17 september 2011 @ 21:57:47 #134
45833 crew  Fogel
pi_102070340
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2011 21:32 schreef Skaai het volgende:
Ik krijg mijn koffer maar niet volgepakt :')
Prima toch? Dan heb je plek voor je shopping spree in NYC.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_102071038
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:59 schreef Remzz het volgende:
Aankomende maandag gaan wij naar New York, ook mijn eerste keer ben benieuwd :Y
Ohh nice, ben jaloers!!

Iemand hier ervaring met hotel 'The New Yorker' ?
Dat zou jij wel willen weten.
  zondag 18 september 2011 @ 03:55:58 #136
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_102084769
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:09 schreef quirigua het volgende:

[..]

wel een beetje een rotbuurt, en ver weg van mid-town manhattan ; maar niet duur voor nyc w/
Rotbuurt? :? Vanmiddag aangekomen, erg leuke kamer, super aardige host, gezellig drukke buurt, central park is hier om de hoek en er zijn 4 metrolijnen op 3 minuten loopafstand.
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 05:43:16 #137
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_102085800
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 21:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Prima toch? Dan heb je plek voor je shopping spree in NYC.
Ik neem een koffer als check in en een kleinere trolley als handbagage mee :').
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 10:30:16 #138
45833 crew  Fogel
pi_102087499
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 05:43 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik neem een koffer als check in en een kleinere trolley als handbagage mee :').
Ik neem standaard maar voor 2-3 dagen kleding mee als ik naar de VS ga, dan dwing ik mezelf de winkel in om zo toch genoeg kleding te hebben voor de rest van het verblijf (ik ben man en heb een hekel aan winkelen...)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_102088583
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:24 schreef MissionPhailed het volgende:
Aha, dollarkoers van Euro lijkt rondom 1,36 te stabiliseren ... !

Zag op Kayak.com alweer retourtickets Brussel - NYC voorbijkomen van 432 euro. Ik streef voor een ticketprijs van maximaal 400 euro ...
Op connections.be voor 375,-. Vliegen vanaf Amsterdam. Wel eerst de trein vanuit Antwerpen ;)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  zondag 18 september 2011 @ 11:18:55 #140
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102088635
Tsjongejonge... Ben in juni nog geweest maar elke keer als ik in dit topic kijk wil ik terug :')
  ESF Reporter zondag 18 september 2011 @ 11:22:55 #141
87554 Cee
Welluk?
pi_102088730
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:18 schreef Omnifacer het volgende:
Tsjongejonge... Ben in juni nog geweest maar elke keer als ik in dit topic kijk wil ik terug :')
Ik zat er vandaag exact twee jaar geleden maar het voelt als 20 jaar. Ik wil ook terug. :'(
pi_102090124
We have to go back!!
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 16:17:51 #143
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_102100661
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 10:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik neem standaard maar voor 2-3 dagen kleding mee als ik naar de VS ga, dan dwing ik mezelf de winkel in om zo toch genoeg kleding te hebben voor de rest van het verblijf (ik ben man en heb een hekel aan winkelen...)
Ik wil juist geen kleding winkelen omdat ik er 10kg af wil (na NY 12 :P) dus dat is mijn stok achter de deur :P.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 16:26:47 #144
45833 crew  Fogel
pi_102100936
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 16:17 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik wil juist geen kleding winkelen omdat ik er 10kg af wil (na NY 12 :P) dus dat is mijn stok achter de deur :P.
Alles een maat te klein kopen :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 18 september 2011 @ 16:42:43 #145
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_102101507
En weer terug. Ben meer een "London kind of guy" dan een "New York kind of guy" denk ik, maar alsnog een toptijd gehad. Maar ik vind NY iets van die sfeer missen. Natuurlijk ook een andere stad dus niet zo gek dat het anders is, maar op sommige punten lijken ze ook weer wat op elkaar dat ik toch een beetje ben gaan vergelijken. :P

En een uitstapje gemaakt richting Niagara Falls, machtig. _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_102101601
Grimaldi's _O_
pi_102104344
Wij hebben vandaag de NYC vergadering gehad.. Even met 8 man alles afstemmen en we hebben een planning gemaakt..

Vrij: aankomst Times square en omgeving (M&M Toys'r us Macy's etc etc)
Za: staten island Ferry, 911 memorial,, china town little italy, Grimaldi's, brooklyn bridge
Zo: Halem gospel, Jazz lunch en Harlem en upper Manhattan verkennen
Ma:Big apple greeter voor een deel, andere deel gaan skaten in central park, AMNH en 5th avenue
Di Brooklyn (shoppen marktjes gewoon chill) Middag Midtown(union square Washington square flatiron building etc etc ) ESB of TOTR
Wo Nog open.. Eventueel open dingen (high line, roosevelt tram
Do last minute shopping 18.30 vliegen.

Nog input van mensen? do's don'ts qua planning?
Be brave. Be kind.
  zondag 18 september 2011 @ 18:01:03 #148
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_102104435
Ja, die 9/11 memorial. Daar moet je een visitor pass voor regelen, toen ik het online opzocht was de eerste datum die kon in november. Dus tenzij ik een mogelijkheid heb gemist (wat jammer zou zijn) of je al kaartjes hebt, moet je dat misschien gaan skippen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_102104672
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:58 schreef Esje-lief het volgende:
Wij hebben vandaag de NYC vergadering gehad.. Even met 8 man alles afstemmen en we hebben een planning gemaakt..

Vrij: aankomst Times square en omgeving (M&M Toys'r us Macy's etc etc)
Za: staten island Ferry, 911 memorial,, china town little italy, Grimaldi's, brooklyn bridge
Zo: Halem gospel, Jazz lunch en Harlem en upper Manhattan verkennen
Ma:Big apple greeter voor een deel, andere deel gaan skaten in central park, AMNH en 5th avenue
Di Brooklyn (shoppen marktjes gewoon chill) Middag Midtown(union square Washington square flatiron building etc etc ) ESB of TOTR
Wo Nog open.. Eventueel open dingen (high line, roosevelt tram
Do last minute shopping 18.30 vliegen.

Nog input van mensen? do's don'ts qua planning?
Als 'ie nog draait: de musical van Hair!
pi_102104885
Memorial is tot 28 november uitverkocht helaas!
(wij gaan 14 tot 20 okt.)
Be brave. Be kind.
pi_102104918
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:58 schreef Esje-lief het volgende:
Wij hebben vandaag de NYC vergadering gehad.. Even met 8 man alles afstemmen en we hebben een planning gemaakt..

Vrij: aankomst Times square en omgeving (M&M Toys'r us Macy's etc etc)
Za: staten island Ferry, 911 memorial,, china town little italy, Grimaldi's, brooklyn bridge
Zo: Halem gospel, Jazz lunch en Harlem en upper Manhattan verkennen
Ma:Big apple greeter voor een deel, andere deel gaan skaten in central park, AMNH en 5th avenue
Di Brooklyn (shoppen marktjes gewoon chill) Middag Midtown(union square Washington square flatiron building etc etc ) ESB of TOTR
Wo Nog open.. Eventueel open dingen (high line, roosevelt tram
Do last minute shopping 18.30 vliegen.

Nog input van mensen? do's don'ts qua planning?
1] Top deck van Rockefeller (GE) building, er heen een uur voordat het donker is (of als de kantoren nog open zijn, blijven tot na donker

[2] Moma
pi_102104997


[ Bericht 100% gewijzigd door quirigua op 18-09-2011 18:18:14 ]
pi_102105016


[ Bericht 100% gewijzigd door quirigua op 18-09-2011 18:18:03 ]
pi_102105063


[ Bericht 100% gewijzigd door quirigua op 18-09-2011 18:18:28 ]
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 18:57:03 #155
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_102106699
Quirigua lukt het?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  ESF Reporter zondag 18 september 2011 @ 19:33:21 #156
87554 Cee
Welluk?
pi_102108054
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:07 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Als 'ie nog draait: de musical van Hair!
Die draait niet meer (was je ook het podium op gegaan aan het eind? Dat vond ik zo tof. O+ ). Maar als je wel van musicals houdt en er een zou willen bezoeken: Wicked. _O_
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 19:53:55 #157
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_102109060
Ik heb al een tijdje geleden tickets geboekt voor Wicked :@.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 19 september 2011 @ 14:28:03 #158
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_102138192
Over 4 weken zit ik weer in NYC voor 6 dagen :)

Nu ben ik benieuwd of er hier iemand is die ervaring heeft met het kopen van een simkaartje van een Amerikaanse provider zodat ik data op m'n smartphone heb. Het lijkt me namelijk ideaal voor bijvoorbeeld Google Maps en om andere dingen op te zoeken...

Ik heb al wel wat gezocht maar kon niet echt veel vinden, iemand hier met tips? :)
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 08:01:23 #159
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_102169202
Straks naar Brussel en morgenochtend vliegen iehhh :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:24:09 #160
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_102172248
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:17 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Op connections.be voor 375,-. Vliegen vanaf Amsterdam. Wel eerst de trein vanuit Antwerpen ;)
Ha ja, had ik gezien ja. Wel nogal onpraktisch; op dag 1 inderdaad de trein Antwerpen - Amsterdam, pas een dag later dan de vliegroute Amsterdam - NYC. :o
pi_102175006
Mn vriendin en ik willen in februari 5 nachten naar new york.. vrijdagochtend 24-2 weg en woensdagavond 29-2 weer terugvliegen. Nu komen we overal (ebookers, booking.com+vlucht, oad.nl en d-reizen) zo rond de ¤1600 uit. Op zich wel te doen hoor, maar heeft hier misschien iemand nog tips of en hoe het goedkoper kan? :)
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_102175485
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:33 schreef Cee het volgende:

[..]

Die draait niet meer (was je ook het podium op gegaan aan het eind? Dat vond ik zo tof. O+ ). Maar als je wel van musicals houdt en er een zou willen bezoeken: Wicked. _O_
Ja!! Was echt fantastisch, jammer dat ie niet meer draait. Die zou echt permanent moeten spelen daar, wat-een-show!
  Moderator dinsdag 20 september 2011 @ 12:37:47 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_102175945
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:04 schreef Vince22 het volgende:
Mn vriendin en ik willen in februari 5 nachten naar new york.. vrijdagochtend 24-2 weg en woensdagavond 29-2 weer terugvliegen. Nu komen we overal (ebookers, booking.com+vlucht, oad.nl en d-reizen) zo rond de ¤1600 uit. Op zich wel te doen hoor, maar heeft hier misschien iemand nog tips of en hoe het goedkoper kan? :)
Expedia al gecheckt? Of airlines zelf? Die hebben nog wel eens aanbiedingen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102177381
Bedankt voor je tip! Expedia scheelt alweer 100 euro :)
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:27:22 #165
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102177459
Of connections.be/KLM.be voor vanaf BRU en Antwerpen

Of check skyscanner.com
pi_102178978
Expedia is niet ANVR of SGR aangesloten. Misschien handig om te weten voordat je met dat soort web bedrijven in zee gaat.

Vorig jaar een hoop gezeik gehad met eBookers gehad toen ik mijn reis naar Moskou moest annuleren vanwege die bosbranden. Uiteindelijk wel 90% van mijn geld terug gehad na een hoop gedoe en mijn RBV erbij te hebben gehaald.

Dit jaar in maart 10 dagen NYC geboekt voor 2 personen van 30/8 tot 08/09 voor zo'n 1800,- gewoon bij het Arke reisbureau. Daar konden de web travel agency's niet tegen op.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:26:26 #167
12621 tcr
*nix 4ever
pi_102179170
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 14:28 schreef whoops het volgende:
Ik heb al wel wat gezocht maar kon niet echt veel vinden, iemand hier met tips? :)
AT&T Pay As You Go kaartje kopen met minimaal $25. Koop je voor $15 100Mb data ($10 over) of voor $25 zelfs 500Mb. Uit ervaring kan ik vertellen dat voor een beetje whatsappen en maps die 100Mb echt genoeg is. Zeker voor die paar dagen (ik heb er meer dan 1 week mee gedaan).

Je kan via e-bay al zo'n simkaartje kopen, ik was iets van 6 euro kwijt inclusief porto, zit geen tegoed op. Op te laden via de website van AT&T met je NL's CC. Via derde partijen is dit lastiger. Of gewoon ter plaatste een scratch-kaartje kopen (geen ervaring mee).
pi_102183922
Ik zag net een mooie korting voorbij komen bij Expedia:
http://www.actiecode.nl/acties/actie/expedia-actie

Boek nu uw vlucht en hotel naar New York en krijg tot 30% korting!

Op boekingen voor 2 oktober krijgt u nu wel heel veel korting naar het fantastische New York. Boek een lekkere herfstvakantie, kerstvakantie, of mid-week vakantie. Het maakt niet uit, New York komt met deze actie wel erg dichtbij tijdens de speciale aanbieding van Expedia.nl.
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:32:17 #169
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_102184109
OH, negeer de negatieve dingen over Hotel Pennsylvania aub. totale onzin, prima low budget hotel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_102185871
Ik heb mijn vriendin eindelijk zover dat we een mooie citytrip naar NY gaan doen samen. Maar wat is handiger alles (hotel/vlucht) zelf boeken of gewoon via een reissite een stedentripje uitzoeken. Wat is over het algemeen goedkoper? Het hangt natuurlijk heel erg van het hotel af. Maar dat moet sowieso op manhatten zitten. Iemand tips?
pi_102186167
Hotel Carter zit op 43rd street en Broadway. Midden op Times Square! Er circuleren behoorlijke horror verhalen over dit hotel op diverse websites, maar ik ben er eind augustus voor de 2e keer geweest en nergens problemen gehad. Kamer werd elke dag schoongemaakt en voorzien van nieuw linnen. En tja, uiteindelijk kom je er alleen om te slapen, de rest van de dag ben je de hort op.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:26:48 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_102186237
Times Square moet je sowieso mijden als de pest, ok 1 keer even kijken hoe dramatisch het daar is en daarna met een grote boog omheen :'). Je verzuipt in de dagjesmensen en andere toeristen en er is eigenlijk geen moer te zien of doen.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_102188367
Nog wat tips Do’s en Dont’s naar aanleiding van mijn recente bezoek aan New York.

We sliepen 4 nachten in het Bedford hotel. Donderdag aankomst rond een uur of 11, maandag terugvliegen om 1800 zodat we veel effectieve tijd over hadden. Kosten waren ¤ 840,- pp voor vlucht en hotel. Het Bedford hotel scoort niet heel hoog op tripadvisor e.d. maar dat komt vooral door het verleden, de recente reviews zijn goed en dat is terecht, schoon hotel met ruime kamers met centrale ligging vlak bij Grand Central. Het personeel zou niet vriendelijk zijn. Ze lossen alle problemen op alleen niet met een wit gepolijste glimlach van oor tot oor zoals elders in de VS. Wellicht dat dit thema daardoor nog als minpunt wordt genoemd in de reviews.

Rond het hotel liggen een aantal ontbijt en lunch gelegenheden. Wij hebben het vaakst ontbeten bij de Dunkin Donuts en zijn daar fan van geworden. Goede koffie met 2 donuts voor weinig ! Het is er op werkdagen ook razend druk. Er zijn maar 3 stoeltjes langs de wand maar wij hebben daar alle 3 de keren kunnen zitten.

Op de hoek bij het hotel zit Blooms Deli. Een beetje zo’n Seinfeld-achtige Deli. Het personeel werkt als een geoliede machine. Hier kan je de Eggs over Easy met Hash Browns eten en een refill krijgen voor je koffie. BTW Eggs over Easy is echt heel zacht ik raad aan om minstens voor Eggs over Medium te gaan. En ik kan een Engels ontbijt prima binnen houden maar de Hash Browns konden me niet bekoren.

Op Lexington Av tussen het hotel en Grand Central zit Every Day Gourmet Deli. Dit is meer volgens het Food Court concept. Meerdere keukens en een groot buffet, pakken wat je hebben wilt en afrekenen bij een centrale kassa. Hier hebben we de eerste dag na aankomst geluncht totdat de kamer klaar was. We hadden Beef Ramen en Chicken Teriyaki. Erg lekker en niet te duur. Er is gratis Wifi. Als supermarkt voor chips en bier zou ik het niet gebruiken, wij werden geconfronteerd met fantasieprijzen voor de biertjes. Maar voor een lunch dus prima.

Donderdag hebben we wat rond gelopen over 5th Avenue en Times Square en uiteindelijk gegeten bij Fiddlesticks in de West Village. Leuke Ierse pub zonder toeristen en met veel studenten. Niet te duur.

Vrijdagochtend Brooklyn bridge over gelopen vanaf de Brooklyn kant naar Manhattan. De Brooklyn bridge is op het moment ingepakt en dat doet het grootse effect dat deze wandeling zou moeten hebben een beetje teniet. Ik raad aan om zolang de brug is ingepakt de brug vanaf de Manhattan kant een stukje op te lopen en weer terug te gaan.


Vervolgens doorgelopen naar de 21st Century. Hier verkopen ze merk kleding met veel korting. Mijn reisgenoot vond New York tot dusver niet overweldigend maar was echt even beduusd van 21 Century. Als je niet tegen de Dolle Dwaze Dagen of het Prijzencircus kan vermijd deze winkel dan. Leef je anders lekker uit. Ikzelf probeer me altijd tot basics te beperken (ondergoed, sokken, riemen e.d.) omdat de spullen die er hangen niet voor niets in de uitverkoop zijn, het zullen niet de topstukken uit de collectie zijn.

Vrijdagmiddag geluncht bij Eleven Madison Park. Dit is één van de vijftig beste restaurants ter wereld. Niet geschikt voor mensen met een krap budget want de kosten bedroegen USD 410 voor 2 personen. Wel grappig om te zien hoe amerikanen zich gedragen in zo’n tent: erg overdreven (de ober zoenen e.d). Vooraf hadden we allebei een erg goede cocktail, ik had de English Heat, een cocktail met spaanse peper er in. Ik was meteen wakker ! Het eten was natuurlijk goed maar ik ben ook in wat Nederlandse sterren restaurants geweest en Eleven Madison Park zat wat aan de veilige kant, weinig bijzondere combinaties of rare bereidingswijzen. Bij de koffie hadden ze een leuk gebaar voor ons in petto, er kwam een fles cognac op tafel waarvan we zoveel mochten drinken als we wilden !

Vrijdagavond wat kleins gegeten op Union Square en naar Cowboys and Aliens geweest.

Zaterdagochtend eerst koffie gedronken in de Trump Tower. Niet omdat het daar zo mooi is maar omdat het daar zo lelijk is. Blijkbaar begonnen de Oktober Feesten want er liep een Duits muziek gezelschap in Lederhosen en Dirndls rond. Heel vreemd gezicht. Lederhosen passen toch beter in de Alpen.

Hierna naar de Uggs store op Madison Avenue. Geen rijen buiten gelukkig. Binnen wel erg druk. Gelukkig was er veel personeel, bijna 1 op 1 met de klanten. De Uggs gingen als warme broodjes over de toonbank !

’s Middags hebben we het Museum of Natural History bezocht. Dit viel vreselijk tegen. Wat een slecht opgezet museum. We zijn het het museum van papiermaché gaan noemen. Allemaal glazen etalages met namaak beren, elanden etc, maar ook van allerlei uitheemse volken. Op de nieuwere exposities na is er geen enkele vorm van interactie. Wellicht werkte dat goed in 1950 maar met TV, internet en sociale media neemt men tegenwoordig behoefte aan een andere vorm van exposeren in een museum dan domweg namaak beren neer te zetten in een vitrine. Ga hier niet heen, zonde van het geld.

Terug gelopen door Central Park. Er was een echte Picket Line voor The Boathouse. De manager zou fooien pikken en het personeel aanranden. Het ging allemaal heel professioneel met nette foldertjes etc. maar ze stonden voor de deur van het Boathouse te schreeuwen en te roepen dus ik denk niet dat daar nog veel klandizie was.

Zaterdagavond in Soho gegeten bij een goede Italiaan Savore.

’s Avonds op 3rd Avenue naar de kroeg geweest (515 Bar). Veel dronken Coeds in korte rokjes die elkaar stonden op te vrijen. De mannen keken voetbal en er was totaal geen interactie tussen beide sexen. Heel wonderlijk.

Best veel gedronken dus zondag waren we laat op gang. Zondag weer veel geshopt. Dit keer bij de Hollister op Broadway en wederom bij de 21st Century. Na 4 en een half uur shoppen maar even gaan uitrusten in het hotel. ’s Avonds gegeten bij Hooters (iets boven Times Square). Eigenlijk is het best een nette gelegenheid. Er waren veel amerikanen in de kleuren van hun favoriete team naar de wedstrijd aan het kijken en ook best veel stelletjes. Het eten was vooral gegrild en gefrituurd en erg veel.

Maandag gewandeld door Little Italy, Chinatown, Wall Street en Battery Park. Bij het hotel gevraagd of ze een taxi voor ons wilden bellen maar dat we door onze dollars heen waren en met de credit card wilden betalen. Bij het hotel betaald (USD 75) en toen kwam de taxi….. dat wil zeggen de witte stretch limo. Verrassing ! Dat was een leuk afscheid van New York.

Voor de TLDNR crowd;
Tip: Bedford Hotel en omgeving (lunch/ontbijt op Lexington Avenue, barretjes op 3rd Avenue)
Don’t: Museum of National History
pi_102189085
probeer chinatown voor lunch, of ook voor dinner
pi_102189269
Toen ik er afgelopen vrijdag overheen liep was Brooklyn Bridge al veel minder ingepakt, alleen het laatste stukje bij Brooklyn nog maar verder was het wel een leuke wandeling. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_102190796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:27 schreef joris4pinter het volgende:
Ik zag net een mooie korting voorbij komen bij Expedia:
http://www.actiecode.nl/acties/actie/expedia-actie

Boek nu uw vlucht en hotel naar New York en krijg tot 30% korting!

Op boekingen voor 2 oktober krijgt u nu wel heel veel korting naar het fantastische New York. Boek een lekkere herfstvakantie, kerstvakantie, of mid-week vakantie. Het maakt niet uit, New York komt met deze actie wel erg dichtbij tijdens de speciale aanbieding van Expedia.nl.
Ik zie de korting nergens....
  ESF Reporter dinsdag 20 september 2011 @ 20:10:06 #177
87554 Cee
Welluk?
pi_102193063
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2011 19:53 schreef Skaai het volgende:
Ik heb al een tijdje geleden tickets geboekt voor Wicked :@.
Tof! Ik heb 'm nu 5x gezien. Ik zou zo weer gaan. :@
pi_102235189
En geboekt! :)
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_102236720
Ik mis century 21.. :( :+
  woensdag 21 september 2011 @ 21:22:45 #180
64792 Mryc
play me one more song
pi_102237585
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:07 schreef MetBas het volgende:
Ik mis century 21.. :( :+
Daar kun je tegenwoordig ook voor naar Londen :-)
pi_102237771
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:10 schreef Cee het volgende:

[..]

Tof! Ik heb 'm nu 5x gezien. Ik zou zo weer gaan. :@
Hoever van tevoren moet je zo'n kaartje reserveren wil je zeker zijn van een plaats? Mijn zusje gaat in juli 2012 naar NYC en wil heel graag Wicked zien.
  ESF Reporter woensdag 21 september 2011 @ 22:01:39 #182
87554 Cee
Welluk?
pi_102239995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:26 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Hoever van tevoren moet je zo'n kaartje reserveren wil je zeker zijn van een plaats? Mijn zusje gaat in juli 2012 naar NYC en wil heel graag Wicked zien.
Als je zeker wil zijn van een plaats moet je gewoon regelmatig controleren op een ticketsite als ticketmaster.com, kijken hoe snel de kaartjes gaan in de periode dat je de show wil zien. Als ik nu kijk op een woensdag in juli 2012 dan trek ik er zo een paar prima (peperdure, dat wel) kaarten in het midden van rij 5 uit. Het ligt er net aan hoe graag je 100% zeker de beste plaatsen wil en hoe veel je er voor wil betalen. :)
pi_102240472
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:01 schreef Cee het volgende:

[..]

Als je zeker wil zijn van een plaats moet je gewoon regelmatig controleren op bijvoorbeeld ticketmaster.com. Of iedere andere betrouwbare ticket-site. Als ik nu kijk op een woensdag in juli 2012 dan trek ik er zo een paar prima (peperdure, dat wel) kaarten in het midden van rij 5 uit. Het ligt er net aan hoe graag je 100% zeker de beste plaatsen wil en hoe veel je er voor wil betalen. :)
Ticketmaster heb ik zelf ook net bekeken, maar dat is wel erg prijzig idd. Je wil ook wat zien natuurlijk dus ik denk dat het een compromis zal worden tussen prijs en plaats. Bedankt iig, ik zal het doorgeven.
pi_102250173
Mensen die twijfelen over www.freetoursbyfoot.com... doen! Wij hebben de 6 uur durende tour gedaan, met tourguide Luke en het was echt super leuk! 6 uur klinkt lang, maar het viel echt mee (wel goede schoenen aan doen). Heel veel achtergrondverhalen, veel Nederlandse geschiedenis en je bezoekt erg mooie plekken ^O^
pi_102253930
Over 3 weken ga ik een week met ouders, broer, zus en aanhang naar NY. Zelf ben ik 2 keer in New York geweest. De eerste keer heb ik geslapen in het Wolcott hotel en de 2e keer in het pennsylvania hotel. Allebei prima hotels.

Dit keer gaan wij slapen in het Gershwin hotel dichtbij 5th ave. Iemand ervaring met dit hotel? En dan niet het hostel gedeelte, maar het hotel.

Eindelijk weer heerlijk door de straten slenteren, ik heb er alweer zin in! :) :)
pi_102275372
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:32 schreef HeatWave het volgende:
OH, negeer de negatieve dingen over Hotel Pennsylvania aub. totale onzin, prima low budget hotel.
Mij zien ze daar (na een paar keer daar te hebben verbleven) niet meer in elk geval...
pi_102286021
Iemand tips voor iemand die 12 dagen alleen naar NYC wilt?
De reis moet plaatsvinden van 19 oktober tot en met 1 november.

Via connections.be kost een retour vlucht vanaf Antwerpen 432 euro. Via Priceline.com (Name Your Price) 12 dagen in een 3.5 sterren hotel voor 480 euro (40 euro per nacht) in de Chelsea Area. Voor iets minder dan 1000 euro dus klaar wat betreft vlucht + accomodatie.

Ik vraag me wel af of ik echt van zo'n trip kan genieten als ik alles in mijn eentje ga bezoeken.
Ik wil daarnaast ook een itinerary plannen; zijn er nog leuke bezichtigingen die onderbelicht zijn en niet overduidelijk (zoals MSG, TS, SoL, Soho)?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_102286638
Als je alleen reist zou ik niet in een hotel gaan zitten, dan is een hostel (desnoods een single room in een hostel) juist fijn omdat je zo nog wat makkelijker onder de mensen komt.
Dat is mijn ervaring met solo reizen in ieder geval.

Als je van kunst houdt kun je trouwens ook wel aardig wat tijd in Chelsea spenderen, maar als je niet van kunst houdt dan kun je deze tip vergeten. :P
Hoewel het nachtleven er ook wel oke schijnt te zijn maar dat heb ik niet geprobeerd.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:41:51 #189
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_102296931
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:26 schreef tcr het volgende:

[..]

AT&T Pay As You Go kaartje kopen met minimaal $25. Koop je voor $15 100Mb data ($10 over) of voor $25 zelfs 500Mb. Uit ervaring kan ik vertellen dat voor een beetje whatsappen en maps die 100Mb echt genoeg is. Zeker voor die paar dagen (ik heb er meer dan 1 week mee gedaan).

Je kan via e-bay al zo'n simkaartje kopen, ik was iets van 6 euro kwijt inclusief porto, zit geen tegoed op. Op te laden via de website van AT&T met je NL's CC. Via derde partijen is dit lastiger. Of gewoon ter plaatste een scratch-kaartje kopen (geen ervaring mee).
Bedankt voor de tip, ik ga er gelijk een bestellen! :)
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_102297943
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Iemand tips voor iemand die 12 dagen alleen naar NYC wilt?

Ik zou sowieso niet 12 dagen gaan, dat is wel erg lang!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_102298154
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zou sowieso niet 12 dagen gaan, dat is wel erg lang!
Ik ben 10 dagen geweest... ik vond dat ook al te lang eigenlijk. Ik had geen idee meer wat ik nou de laatste 2 dagen moest doen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_102298230
Tripje Bosten erbij doen? Schijnt erg leuk te zijn (zelf nooit geweest).

Zelf deden we een roadtripje richting de Niagara Falls maar dat lijkt me als je alleen gaat niet zo leuk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_102298912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:08 schreef Fargo het volgende:

[..]

Mij zien ze daar (na een paar keer daar te hebben verbleven) niet meer in elk geval...
Waarom dan? Ik ben er 1 keer geweest, het was niet allemaal super modern maar prima in overnacht.
  vrijdag 23 september 2011 @ 16:26:54 #194
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102302039
12 dagen te lang? Ik zou er wel 45 dagen willen spenderen :)
pi_102308077
12 dagen is niet te lang!
  ESF Reporter vrijdag 23 september 2011 @ 19:45:55 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_102308617
Ik ben een paar jaar geleden alleen naar NY gegaan. 5 dagen, ik zou 12 dagen best lang vinden maar ik zou wel heel graag nog een keer in m'n eentje een kleine week daar naartoe gaan. Heb de stad echt heel anders beleefd doordat je je eigen plan trekt en je eigen tempo aanhoudt. En het is leuk als je als local wordt aangezien en de weg wordt gevraagd. En je de weg dan nog kan wijzen ook. :D

Echte tips heb ik eigenlijk niet. Maar ik kan wel vertellen dat ik me geen moment alleen heb gevoeld of me verveelde. Zou het zoals ik eerder zei, zo weer doen. O+
pi_102313305
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:31 schreef Zon het volgende:
12 dagen is niet te lang!
Maar alleen misschien wel.
pi_102314909
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:45 schreef Cee het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden alleen naar NY gegaan. 5 dagen, ik zou 12 dagen best lang vinden maar ik zou wel heel graag nog een keer in m'n eentje een kleine week daar naartoe gaan. Heb de stad echt heel anders beleefd doordat je je eigen plan trekt en je eigen tempo aanhoudt. En het is leuk als je als local wordt aangezien en de weg wordt gevraagd. En je de weg dan nog kan wijzen ook. :D

Echte tips heb ik eigenlijk niet. Maar ik kan wel vertellen dat ik me geen moment alleen heb gevoeld of me verveelde. Zou het zoals ik eerder zei, zo weer doen. O+
Ik zou dat ook graag een keer doen.. wellicht na m'n afstuderen volgens jaar. Ik heb ook niet echt iemand nodig om van iets te kunnen genieten om eerlijk te zijn. Tuurlijk is het mooi om later samen terug te kijken naar foto's of herinneringen op te halen, maar om daar alleen door zo'n stad te zwerven, heerlijk! Als je met iemand bent voel je je toch altijd gebonden om dat ene juist wel of niet te doen, dat is dan gewoon niet van toepassing O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_102323805
Wij gaan dus binnenkort met zijn 2-en naar New York.
We overnachten in Hotel Ameritania... iemand die er al geweest is?

En we willen op zaterdagavond een keer goed op stap. Naar een leuke/grote discotheek, waar ze een beetje de top 40 muziek draaien, en waar veel mooie vrouwen lopen :P
Wie weet er een goeie discotheek, en misschien wat leuke barretjes?
SJAAKIE!
  zaterdag 24 september 2011 @ 05:32:36 #200
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102325030
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zou dat ook graag een keer doen.. wellicht na m'n afstuderen volgens jaar. Ik heb ook niet echt iemand nodig om van iets te kunnen genieten om eerlijk te zijn. Tuurlijk is het mooi om later samen terug te kijken naar foto's of herinneringen op te halen, maar om daar alleen door zo'n stad te zwerven, heerlijk! Als je met iemand bent voel je je toch altijd gebonden om dat ene juist wel of niet te doen, dat is dan gewoon niet van toepassing O+
Ik zou graag hetzelfde zeggen als jij, maar da's lastig. Ik wil ook na mijn master (zomer 2012) een mooie reis maken (met NYC als mogelijke bestemming) maar ik twijfel een beetje. Normaal ging ik met mijn vriendin maar dat is voorbij, en ik ben een beetje huiverig om alleen te gaan. NYC was altijd 'ons ding', en ook al ben ik in juni met een maat geweest, dat is het nog steeds. Zogezegd is dus NYC nog steeds een passie van me, maar ook een met een rare connotatie. Ik weet het allemaal nog niet... ;(
  Moderator zaterdag 24 september 2011 @ 06:44:38 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_102325081
Wat is het waar je tegenop ziet? Het alleen reizen, of naar New York gaan zonder bekenden? Want anders zou je eerst een Europese alleen-reis kunnen proberen, misschien dat het toch wel goed bevalt?

Of anders op zoek gaan naar een reismaatje? Of meedoen aan couchsurfing? Dan ben je in ieder geval niet altijd alleen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 24 september 2011 @ 17:24:58 #202
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102335372
Oeps, mijn post van vannacht was misschien iets te dramatisch geformuleerd ;) Het is vooral zo dat NYC iets van ons samen was, en aangezien het nog 'vers' is lijkt het me raar om daar dan zonder haar te zijn. Dan ga je toch de hele tijd associaties maken. Misschien als het allemaal wat langer geleden is, dat het dan wat slijt.

Alleen reizen lijkt me geen probleem. Ik ga sowieso reizen na mijn master, moet alleen dus even kijken of ik NYC meepak, of niet.
pi_102339692
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:45 schreef Cee het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden alleen naar NY gegaan. 5 dagen, ik zou 12 dagen best lang vinden maar ik zou wel heel graag nog een keer in m'n eentje een kleine week daar naartoe gaan. Heb de stad echt heel anders beleefd doordat je je eigen plan trekt en je eigen tempo aanhoudt. En het is leuk als je als local wordt aangezien en de weg wordt gevraagd. En je de weg dan nog kan wijzen ook. :D

Echte tips heb ik eigenlijk niet. Maar ik kan wel vertellen dat ik me geen moment alleen heb gevoeld of me verveelde. Zou het zoals ik eerder zei, zo weer doen. O+
Ik ga volgend jaar voor de 3e keer een week alleen naar NY. Een week vind ik eigenlijk wel lang genoeg steeds maar ik vermaak me altijd prima! Ben gek op muziek dus ga altijd wel naar 2 of 3 concerten (heb bijvoorbeeld in 2010 Metric, Mumford & Sons en Pearl Jam gezien). En inderdaad, gewoon opgaan tussen de locals heeft ook wel wat! Ben inderdaad al verschillende keren aangesproken door mensen die de weg vragen of info vragen over bepaalde metrolijnen. :P
  zondag 25 september 2011 @ 22:58:55 #204
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_102382390
Wij zijn afgelopen vrijdagavond naar het National Comedy Theatre geweest (http://www.manhattancomedy.com/). Was erg leuk, een soort 'whose line is it anyway?'. Redelijk klein, beetje underground-achter theatertje die je niet snel zult zien bij het voorbijlopen, maar wij zijn er terecht gekomen via positieve reviews op Tripadvisor. Erg gelachen!
  zondag 25 september 2011 @ 23:18:10 #205
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_102383222
NYC lijkt me een uitstekende locatie voor solo reizigers. Nadeel is dat hotelovernachtingen dan in veel gevallen duurder uitpakken, voor overnachtingen in hostels geldt dit overwegend dan weer niet. Lijkt me leuk om ook eens solo New York op te zoeken. In de afgelopen zomer trok ik 10 dagen zelfstandig door vooral Noorwegen, dus ik zou 't wel trekken.
pi_102388147
Grenzeloos verliefd over New York http://www.net5.nl/web/show/id=1676414/langid=43

Nuja :') Meer Philly

[ Bericht 27% gewijzigd door zeebeschuit op 26-09-2011 04:25:05 ]
  ESF Reporter maandag 26 september 2011 @ 07:11:24 #207
87554 Cee
Welluk?
pi_102388385
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 03:45 schreef zeebeschuit het volgende:
Grenzeloos verliefd over New York http://www.net5.nl/web/show/id=1676414/langid=43

Nuja :') Meer Philly
Was gisteren inderdaad een aflevering met meerdere facepalms. Ik wilde dingen naar m'n tv gooien.
pi_102463430
Ik ga in februari voor een weekje naar NYC *O* tickets en hotel moeten nog worden geboekt maar ben al druk bezig met surfen :9 heb er echt heul veel zin in :Y
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_102474103
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:58 schreef Esje-lief het volgende:

andere deel gaan skaten in central park, AMNH en 5th avenue
Heel erg leuk om te doen, maar pas op met de hoogteverschillen wij stonden echt te kijken hoeveel omhoog en omlaag het ging in Central Park. En ga zeker niet van de hoofdweg af, de weggetjes binnendoor zijn enorm slecht en bijna levensgevaarlijk :D.
pi_102477936
Zijn er hier mensen die in Central Park Zoo zijn geweest? Hoe vonden jullie het daar? :) Tips? Zag dat ze nieuwjaarsdag open zijn, leek me een mooie relaxte bezigheid voor dan.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2011 @ 17:36:50 #211
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_102483011
Vanmiddag thuisgekomen, wat een stad O+. Ik zat vannacht in het vliegtuig en dacht: Hmm eigenlijk wel lekker weer naar huis. Maar nu ik de foto's zie weet ik het zeker, ik ga nog een keer naar New York! Ik ben zo nieuwschierig geworden naar de stukken buiten Manhattan :D. Voor nu was een week genoeg, ik vind het knap dat men in die drukte en eeuwige herrie kan wonen. Ik zou het niet kunnen :D.

Balans is opgemaakt, de spaarrekening geplunderd, herinneringen opgeslagen en de koffers voldaan gevuld. Nu foto's uitzoeken O+.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_102483853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:50 schreef Remzz het volgende:

[..]

Heel erg leuk om te doen, maar pas op met de hoogteverschillen wij stonden echt te kijken hoeveel omhoog en omlaag het ging in Central Park. En ga zeker niet van de hoofdweg af, de weggetjes binnendoor zijn enorm slecht en bijna levensgevaarlijk :D.
Thanks for the tip!
Be brave. Be kind.
pi_102494056
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:36 schreef Skaai het volgende:
Vanmiddag thuisgekomen, wat een stad O+. Ik zat vannacht in het vliegtuig en dacht: Hmm eigenlijk wel lekker weer naar huis. Maar nu ik de foto's zie weet ik het zeker, ik ga nog een keer naar New York! Ik ben zo nieuwschierig geworden naar de stukken buiten Manhattan :D. Voor nu was een week genoeg, ik vind het knap dat men in die drukte en eeuwige herrie kan wonen. Ik zou het niet kunnen :D.

Balans is opgemaakt, de spaarrekening geplunderd, herinneringen opgeslagen en de koffers voldaan gevuld. Nu foto's uitzoeken O+.
Ook vandaag teruggekomen! Mee eens: wat een stad. Eerst wist ik niet of ik het nu geweldig vond of juist vreselijk, het zal wel ambivalent blijven, maar ik voelde toch wat pijn in mijn hart bij het vertrekken (ook al ga ik graag weer naar huis).

Wij verbleven in Williamsburg en dat is een topbuurt met veel leuke marktjes, winkels, restaurants en mensen. Meteen ook goed om uit Manhattan te kunnen vertrekken. Maar we zijn ook naar de Bronx geweest (Bronx Zoo) en dat vond ik minstens zo leuk, net als het tripje naar deepdown Brooklyn om Coney Island te bezoeken. Meatpacking district ook geweldig - voor uitgaan natuurlijk! - en het shoppen...! Ach, New York heeft voor iedereen meer dan genoeg te bieden.
pi_102648535
Ik ben terug van gisteren. Wat een geweldige stad is New York! Ik voelde echt pijn in het hart toen mijn vliegtuig opsteeg en ik moet er zo snel mogelijk opnieuw heen. Ik heb gefietst in Central Park en inderdaad, wat een hoogteverschillen :') Naast al de usual hotspots voor een toerist die New York voor de eerste keer doet heb ik ook een opname van de Late Show met David Letterman meegemaakt, dat was ook best speciaal ^O^.

[ Bericht 0% gewijzigd door mrbrown87 op 03-10-2011 14:23:13 ]
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:02:45 #215
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102649961
Damn, hoe heb je dat geregeld, David Letterman? Zou ik ook erg graag doen _O_
pi_102653275
Heel toevallig eigenlijk. Ik had een tijdje geleden ook al eens het formulier ingevuld op de website maar er nooit meer iets van gehoord. De eerste dag in NYC gingen we naar Times Square wat rondkijken (M&M's World, Toys R Us...). Plots sprak een man mijn vriendin aan maar ze wimpelde hem af omdat ze dacht dat het zo'n opdringerige kerel was die haar iets probeerde te verpatsen. Ik liep al wat voorop maar ik hoorde hem nog net "... David Letterman" zeggen. Ik heb me toen omgedraaid en aan zijn badge zag ik dat hij inderdaad van CBS was. We mochten met twee naar de opname van de dag erna als ik een vraag over de show goed kon beantwoorden. De vraag was echt belachelijk gemakkelijk en de volgende dag zaten we in het Ed Sullivan Theater op twee meter van Dave :) Once in a lifetime ongetwijfeld en je moet echt geluk hebben om er bij te kunnen zijn.

Voor de opname moet je even wachten in de gang en dan wordt het je wel duidelijk dat je bij de happy few bent, de medewerkers van het programma benadrukken dat ook wel een paar keer tijdens de publieksopwarming (waarin Jay Leno de kop van jut was trouwens ;)). Er waren mensen die via de site ook tickets hebben kunnen bemachtigen en die kwamen van overal. Ik heb in de wachtrij met mensen uit Florida staan praten maar ook uit Australië, en er zaten ook Nederlanders uit Amsterdam in de zaal. Proberen is de boodschap, het is erg moeilijk om er bij te kunnen zijn maar dus niet onmogelijk. Helaas is er zoals ik al zei wel veel geluk mee gemoeid.

[ Bericht 0% gewijzigd door mrbrown87 op 03-10-2011 16:53:48 ]
pi_102655777


[ Bericht 100% gewijzigd door Spockjuh_ op 03-10-2011 17:57:25 (eerst lezen... ;)) ]
Hooray for boobies!
pi_102656682
Wij zijn nu aan het plannen voor een trip van 10 dagen. Alleen nog goed hotel uitzoeken.. Het zijn er zoveel en over alle wordt wel geklaagd }:|. Dat de kamers klein zijn vind ik trouwens niet klachtwaardig itt veel andere mensen op zoover en zo :') Denken ze nu echt dat de m2 prijs in NY hetzelfde is als die in NL? Ze gaan gvd niet voor niets de lucht in met de gebouwen!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_102753133
Morgenvroeg om 6 uur worden we opgehaald, om dan eindelijk richting New York te gaan :D
We vliegen vanaf Brussel, rechtstreekse vlucht.

Moet alleen mijn koffer/handbagage nog pakken.. kan nog wel 2 uur duren, mezelf kennende :)

Voor de rest is alles wel zo'n beetje geregeld. Voor de New York Yankees, een Circleline sightseeing Cruise van 3 uur, een bezoekje aan de top van de Empire State Building en The Rockefeller Building hebben we al tickets.

Voor de rest hebben we onze reis al redelijk ingepland, en zaterdag eens goed op stap.

Ik vind het alleen wat te kort, 5 overnachtingen. Had liever zeker 2 overnachtingen langer gewild, maar dat wou mijn reispartner helaas niet.

Maar we zullen het wel naar ons zin hebben. Ik heb er zin in!!
SJAAKIE!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:44:13 #220
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102754670
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:44 schreef mrbrown87 het volgende:
Heel toevallig eigenlijk. Ik had een tijdje geleden ook al eens het formulier ingevuld op de website maar er nooit meer iets van gehoord. De eerste dag in NYC gingen we naar Times Square wat rondkijken (M&M's World, Toys R Us...). Plots sprak een man mijn vriendin aan maar ze wimpelde hem af omdat ze dacht dat het zo'n opdringerige kerel was die haar iets probeerde te verpatsen. Ik liep al wat voorop maar ik hoorde hem nog net "... David Letterman" zeggen. Ik heb me toen omgedraaid en aan zijn badge zag ik dat hij inderdaad van CBS was. We mochten met twee naar de opname van de dag erna als ik een vraag over de show goed kon beantwoorden. De vraag was echt belachelijk gemakkelijk en de volgende dag zaten we in het Ed Sullivan Theater op twee meter van Dave :) Once in a lifetime ongetwijfeld en je moet echt geluk hebben om er bij te kunnen zijn.

Voor de opname moet je even wachten in de gang en dan wordt het je wel duidelijk dat je bij de happy few bent, de medewerkers van het programma benadrukken dat ook wel een paar keer tijdens de publieksopwarming (waarin Jay Leno de kop van jut was trouwens ;)). Er waren mensen die via de site ook tickets hebben kunnen bemachtigen en die kwamen van overal. Ik heb in de wachtrij met mensen uit Florida staan praten maar ook uit Australië, en er zaten ook Nederlanders uit Amsterdam in de zaal. Proberen is de boodschap, het is erg moeilijk om er bij te kunnen zijn maar dus niet onmogelijk. Helaas is er zoals ik al zei wel veel geluk mee gemoeid.
Heel erg vet :Y
pi_102778068
Net terug gekomen van een week New York. Wat een super stad! Voor de mensen die nog gaan kan ik zeker het pas geopende 9/11 memorial aanraden. Je moet wel van te voren reserveren maar het is het zeker waard. Erg indrukwekkend!

Verder natuurlijk een burger bij Shake Shack eten :9~ Loop alweer te kwijlen als ik er aan denk..
pi_102784890
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:15 schreef Razende_Rosser het volgende:
Morgenvroeg om 6 uur worden we opgehaald, om dan eindelijk richting New York te gaan :D
We vliegen vanaf Brussel, rechtstreekse vlucht.

Moet alleen mijn koffer/handbagage nog pakken.. kan nog wel 2 uur duren, mezelf kennende :)

Voor de rest is alles wel zo'n beetje geregeld. Voor de New York Yankees, een Circleline sightseeing Cruise van 3 uur, een bezoekje aan de top van de Empire State Building en The Rockefeller Building hebben we al tickets.

Voor de rest hebben we onze reis al redelijk ingepland, en zaterdag eens goed op stap.

Ik vind het alleen wat te kort, 5 overnachtingen. Had liever zeker 2 overnachtingen langer gewild, maar dat wou mijn reispartner helaas niet.

Maar we zullen het wel naar ons zin hebben. Ik heb er zin in!!
Overweeg ook eens The Beast als je bij Circle Line bent, is een speedboat met snedige rockmuziek die je over de Hudson River naar het Vrijheidsbeeld brengt. Erg Amerikaans en erg leuk om te doen, zelfs als je sowieso al naar het beeld gaat kijken :)
pi_102801445
Voor volgend jaar maart maar weer een tripje New York geboekt.
Directe vluchten naar/van Newark plus drie nachten in The Roosevelt voor EUR 640,-.
Deze keer maar 's voor een wat duurder hotel gekozen ipv een hostel.
*O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:27:10 #224
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_102802012
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:06 schreef Felixa het volgende:
Voor volgend jaar maart maar weer een tripje New York geboekt.
Directe vluchten naar/van Newark plus drie nachten in The Roosevelt voor EUR 640,-.
Deze keer maar 's voor een wat duurder hotel gekozen ipv een hostel.
*O*
Prima hotel!!! Lekkere bedden en qua ligging ook top!
pi_102814153
Mogen pinda's mee in de koffer naar de VS?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:39:14 #226
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_102814214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:37 schreef Fargo het volgende:
Mogen pinda's mee in de koffer naar de VS?
Wat mij betreft wel ;) Ik neem altijd een zakje borrelnootjes mee, heb ik ook naar NY gedaan... Zit dus wel een "jasje" om de pinda's maar ach dat moet niet uitmaken lijkt mij.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:41:40 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_102814304
Als ze in de originele dichte verpakking zitten, waarom niet. En als je twijfelt, kun je het altijd nog aangeven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:59:28 #228
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102815059
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:37 schreef Fargo het volgende:
Mogen pinda's mee in de koffer naar de VS?
Ik zou er de moeite niet voor over hebben eerlijk gezegd... Dan maar geen pinda's ;)
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:18:22 #229
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_102829590
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:37 schreef Fargo het volgende:
Mogen pinda's mee in de koffer naar de VS?
Zal wel loslopen, ik had eerlijk op mijn formulier voor de grenscontrole vermeld dat ik eten mee had genomen en toen de beambte me vroeg wat voor eten het was en ik 'cookies and chips 8-)' zei mocht ik zo doorlopen :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_102900701
Nog 4 nachtjes slapen en 1 half nachtje and then we're off!
Be brave. Be kind.
pi_102907620
Hoeveel dagen New York is eigenlijk ideaal? Natuurlijk zo veel mogelijk, maar wat is het minimun waar je wel moet hebben? 4 of 5 of toch wel minstens een week?
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:41:01 #232
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_102907803
Hangt er vanaf wat je wilt doen denk ik, als je veel musea aan wilt doen heb je al snel langer nodig. Ik zat zelf 4 dagen in de stad zelf en heb alle major sights wel kunnen doen, samen met 3 musea. :) Dus met het tijdsbestek dat je noemt kun je wel ver komen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_102907844
Hangt ervan af wat je wilt. Voor een toerist lijkt me 4-5 dagen wel ideaal inderdaad. Als je er vaker heen gaat kan je met steeds minder af. Veel vrienden gaan vaak een lang weekend (vrijdag middag heen en maandag avond terug), maar dan ga je voornamelijk 3 avonden stappen (ja, ook de vrijdag), goed eten en een beetje shoppen. Maar goed, dan heb ik er ook vrienden wonen en heb ik de toeristische plekken allemaal wel gezien over tijd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_102908104
Tnx. Ga ik eens even rondkijken voor 4-5 dagen.
pi_102909734
Ik vond een ruime week wel heel leuk voor de eerste keer. Omdat je dan nadat je alle toeristenspots hebt gezien tijd overhoudt, is er ruimte voor spontane dingen en bezoekjes aan plaatsen die verder buiten het centrum liggen.
pi_102912367
4-5 dagen is veel te kort, je bent al 2 x 8 uur aan het vliegen. Ik zou minstens 7 nachten gaan. Zeker de eerste keer.
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:49:12 #237
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102915055
Inderdaad. Eerste keer was ik er 10 dagen. Ik had wel 2000 dagen willen blijven.
pi_102915175
De eerste keer was ik er ook tien dagen. Was toen net genoeg om alles een beetje op je gemak te kunnen beleven/bekijken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_102920070
Dat bedoel ik! Ben ook al 2x 8 hele dagen geweest.

[ Bericht 56% gewijzigd door Zon op 10-10-2011 17:12:19 ]
  ESF Reporter maandag 10 oktober 2011 @ 20:19:59 #240
87554 Cee
Welluk?
pi_102928244
Eerste keer dat ik ging, was ik er 5 dagen en de stad overdonderde me zo dat ik de laatste dag wel blij was dat ik naar huis ging. Even bijkomen en zo. :P Maar de keren daarna bleef ik langer en ging ik er steeds meer van balen dat ik weer moest gaan. Dus 't is bij mij in opbouwende fases gegaan. :D
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 20:37:43 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_102929362
Wij waren ook 10 dagen de eerste keer, en dat was precies goed. We hebben bijna alles kunnen zien wat we wilden zien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102930319
Overmorgen boeken voor de komende vakantie. Nu al veel zin in :Y

Voor de mensen die een research boek zoeken; De Capitool gids is zeker zijn geld waard, maar deze is zo groot en zwaar dat hij niet praktisch voor onderweg is!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_102930386
Hangt ook van het weer af. Wij waren er van de zomer en het was er meerdere dagen boven de 40 graden. We hebben dus heel veel tijd zitten puffen in Starbucks en andere tentjes omdat het buiten gewoon niet uit te houden was. Dan heb je dus meer tijd nodig om veel te zien :P Herfst en lente zijn stukken beter uit te houden denk ik.
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 20:53:57 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_102930402
Ik heb een grote Capitool, en een Capitool-mini van New York :') die kleine kreeg ik van m'n ouders, en toen durfde ik niet meer te zeggen dat we de grote al hadden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102931308
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb een grote Capitool, en een Capitool-mini van New York :') die kleine kreeg ik van m'n ouders, en toen durfde ik niet meer te zeggen dat we de grote al hadden
Die grote hebben wij ook idd. Zeer tevreden idd! :)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:17:25 #246
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_102931988
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Hangt ook van het weer af. Wij waren er van de zomer en het was er meerdere dagen boven de 40 graden. We hebben dus heel veel tijd zitten puffen in Starbucks en andere tentjes omdat het buiten gewoon niet uit te houden was. Dan heb je dus meer tijd nodig om veel te zien :P Herfst en lente zijn stukken beter uit te houden denk ik.
Wij waren er ook in de lente (mei) maar toen was het ook bijna 40 graden! Maar goed toen mijn ouders een keer in mei waren hebben ze heel de week regen gehad! Volgende keer gaan we weer in december, vonden we toch wel erg leuk met die kerstsfeer!

En wij hebben alleen de kleine Capitol gids maar die is ook prima te doen!
pi_102936877
Een New York Citynotebook van Moleskine is ook erg leuk. Er staat dan wel niks in maar je kunt er zelf adressen en andere dingen inzetten. Ook zit er een plattegrond + metro kaart in. Heb hem vaak gebruikt afgelopen week!
pi_102939835
een vraagje: ik ben van plan om binnenkort voor het eerst naar de VS te gaan (New York).. ben nooit buiten Europa geweest.. wat voor zaken moet ik van te voren regelen om op vakantie te gaan naar de VS?
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:32:45 #249
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_102940241
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:25 schreef EL_Presidente het volgende:
een vraagje: ik ben van plan om binnenkort voor het eerst naar de VS te gaan (New York).. ben nooit buiten Europa geweest.. wat voor zaken moet ik van te voren regelen om op vakantie te gaan naar de VS?
Buiten normale voorbereiding: ESTA-formulier. Dollars gewoon uit de muur trekken als je geland bent.
pi_102944100
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:33 schreef md89 het volgende:
Een New York Citynotebook van Moleskine is ook erg leuk. Er staat dan wel niks in maar je kunt er zelf adressen en andere dingen inzetten. Ook zit er een plattegrond + metro kaart in. Heb hem vaak gebruikt afgelopen week!
Ik heb hem ook.. alle informatie belangrijk voor ons staat erin.. geinig boekje
Be brave. Be kind.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:52:36 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_102944309
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:25 schreef EL_Presidente het volgende:
een vraagje: ik ben van plan om binnenkort voor het eerst naar de VS te gaan (New York).. ben nooit buiten Europa geweest.. wat voor zaken moet ik van te voren regelen om op vakantie te gaan naar de VS?
En een TSA slot op/om je koffer. Vindt de douane daar fijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102944604
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:25 schreef EL_Presidente het volgende:
een vraagje: ik ben van plan om binnenkort voor het eerst naar de VS te gaan (New York).. ben nooit buiten Europa geweest.. wat voor zaken moet ik van te voren regelen om op vakantie te gaan naar de VS?
Een paspoort, en deze invullen:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?language=nl

Zo'n slot is niet nodig, wel veiliger.
pi_102944865
Ik vraag me wel serieus af hoeveel er tegenwoordig nog gejat wordt. Ik reis erg veel (meer dan wekelijks) en na jaren zonder slotje nog nooit ergens last van gehad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_102960650
Het gaat mij dan ook niet zozeer om het jatten, maar meer wat mensen eventueel in mijn koffer kunnen stoppen.
pi_102962556
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:32 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Buiten normale voorbereiding: ESTA-formulier. Dollars gewoon uit de muur trekken als je geland bent.
zo een ESTA formulier daarbij moet je geloof ik ook betalen toch? zo ja wat kost het en kan dat alleen met CreditCard?
werkt een doodgewone ING betaalpas daar ook om A) geld op te nemen uit de pinautomaat en B) pinbetaling in een winkel?

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 07:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En een TSA slot op/om je koffer. Vindt de douane daar fijn
TSA slot? wat is dat en verklaart u nader? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:21 schreef Zon het volgende:

[..]

Een paspoort, en deze invullen:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?language=nl

Zo'n slot is niet nodig, wel veiliger.
waarschijnlijk is het verstandiger om het eerst in te vullen en dan pas de reis te boeken toch? straks word ik geweigerd door de US en A? :') ik zou bij god niet weten waarom, maar toch? dan is het geld voor mijn hotel en vliegticket ook naar de klote :')
pi_102962814
Een ESTA kost 14USD per persoon en kan alleen met credit-card betaald worden. Reken zelf maar uit hoeveel euro dat is.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:07:58 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_102962843
TSA slot is een slot voor op je koffer. De Amerikaanse douane kan dit slot openen. Heb je niet zo'n slot en willen ze in je koffer kijken? Dan mogen ze je koffer openbreken.
Je kunt koffers kopen die uitgerust zijn met die sloten, maar je kunt ook losse sloten kopen, of kofferbanden voorzien van TSA sloten. Dat laatste hebben wij toen gedaan. Gewoon bij de kijkshop gehaald.

Als jij geen strafblad hebt, drugsgebruiker bent of van plan bent te gaan werken in de USA, kun je er praktisch vanuit gaan dat je de ESTA wel krijgt :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102964686
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:07 schreef Guppyfriend het volgende:
TSA slot is een slot voor op je koffer. De Amerikaanse douane kan dit slot openen. Heb je niet zo'n slot en willen ze in je koffer kijken? Dan mogen ze je koffer openbreken.
Je kunt koffers kopen die uitgerust zijn met die sloten, maar je kunt ook losse sloten kopen, of kofferbanden voorzien van TSA sloten. Dat laatste hebben wij toen gedaan. Gewoon bij de kijkshop gehaald.

Als jij geen strafblad hebt, drugsgebruiker bent of van plan bent te gaan werken in de USA, kun je er praktisch vanuit gaan dat je de ESTA wel krijgt :Y
Je kunt bij de ANWB TSA sloten krijgen. Band met slot en los slot.

En als je bang bent dat mensen uit je koffer jatten. TSA-slot erom en dan laten sealen.... Die seal breekt de douane wel open indien nodig, maar dan slopen ze je koffer ieg niet.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_102969054
Ik heb zelf een grote Samsonite koffer en de bedoeling is dus dat ik het niet op slot moet doen met de slot van de koffer zelf want dat allemaal moet gewoon open blijven, en ik dus het alleen op slot moet doen met een TSA slot? :?
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:33:21 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_102970213
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:13 schreef EL_Presidente het volgende:
Ik heb zelf een grote Samsonite koffer en de bedoeling is dus dat ik het niet op slot moet doen met de slot van de koffer zelf want dat allemaal moet gewoon open blijven, en ik dus het alleen op slot moet doen met een TSA slot? :?
Dat hebben wij toen wel gedaan. Koffer zelf niet op slot, en twee banden met TSA slot eromheen. Over de sloten heb ik toen een stukje tape geplakt, zodat die niet per ongeluk open konden gaan. Wellicht wat overdreven in de ogen van sommigen, maar voor mij voelde het wel goed :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102970545
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat hebben wij toen wel gedaan. Koffer zelf niet op slot, en twee banden met TSA slot eromheen. Over de sloten heb ik toen een stukje tape geplakt, zodat die niet per ongeluk open konden gaan. Wellicht wat overdreven in de ogen van sommigen, maar voor mij voelde het wel goed :)
De sloten van de koffer zelf toch?? :@
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:39:53 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_102970627
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:38 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

De sloten van de koffer zelf toch?? :@
Ja :) die heeft een cijferslot en twee van die sleutelsloten. Die sleutelsloten moet je opentrekken. En over die sloten heb ik een tapeje geplakt. Just to be sure
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102970635
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:13 schreef EL_Presidente het volgende:
Ik heb zelf een grote Samsonite koffer en de bedoeling is dus dat ik het niet op slot moet doen met de slot van de koffer zelf want dat allemaal moet gewoon open blijven, en ik dus het alleen op slot moet doen met een TSA slot? :?
Inderdaad, zolang de koffer zelf maar niet op slot zit (Tenzij die een TSA-slot heeft).

Deze sloten moet je dus hebben: http://www.anwb.nl/webwin(...)e=default_collection
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_102972137
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja :) die heeft een cijferslot en twee van die sleutelsloten. Die sleutelsloten moet je opentrekken. En over die sloten heb ik een tapeje geplakt. Just to be sure
ga ik ook doen.. :Y ook over de cijferslot? of alleen die sleutelsloten?..

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:40 schreef existenz het volgende:

[..]

Inderdaad, zolang de koffer zelf maar niet op slot zit (Tenzij die een TSA-slot heeft).

Deze sloten moet je dus hebben: http://www.anwb.nl/webwin(...)e=default_collection
2 van die bagageriemen kopen dan maar... :P
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:02:56 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_102972256
Komt goed ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102972369
he, maar van die TSA sloten maakt het dus gewoon niet uit op welke nummercode je het op slot doet toch, zij kunnen het toch gewoon openmaken met hun key??
pi_102973205
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:04 schreef EL_Presidente het volgende:
he, maar van die TSA sloten maakt het dus gewoon niet uit op welke nummercode je het op slot doet toch, zij kunnen het toch gewoon openmaken met hun key??
Yup
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:18:33 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_102973260
Ja, die code is voor jezelf, de douane heeft de key, voor het geval dat.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102975149
jeez.. wat een gestress dat reizen naar de VS... :') It better be worth it.. :P

Hoe snel krijg je eigenlijk antwoord op je ESTA aanvraag?
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:43:56 #270
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_102975246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:42 schreef EL_Presidente het volgende:
jeez.. wat een gestress dat reizen naar de VS... :') It better be worth it.. :P
Ik vond het reizen niet fijn maar heb geen stress gehad :P
Ook geen slot op mijn koffer gehad. Reisgenoot had een koffer met slot en mooi dat de boel bij terugkomst ontwricht was :{.

Volgens mij duurt antwoord op je ESTA maximaal 72 uur.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_102977623
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:43 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik vond het reizen niet fijn maar heb geen stress gehad :P
Ook geen slot op mijn koffer gehad. Reisgenoot had een koffer met slot en mooi dat de boel bij terugkomst ontwricht was :{.

Volgens mij duurt antwoord op je ESTA maximaal 72 uur.
Mits zonder verder onderzoek vereist goedgekeurd, anders max 4 weken geloof ik
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_102981291
Bij mij was de ESTA meteen na aanvraag goedgekeurd. Als je wilt kun je hem ook nog op het vliegveld aanvragen en meteen daarna inchecken.
pi_103007690
je kan je koffer toch ook gewoon laten sealen ipv op slot te doen met een aparte TSA riemslot??
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 19:48:58 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_103009516
En als de douane de seal er dan vanaf trekt, kan je koffer niet meer op slot. Up to you
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103011112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:48 schreef Guppyfriend het volgende:
En als de douane de seal er dan vanaf trekt, kan je koffer niet meer op slot. Up to you
ok op die manier.. je hebt gelijk.. ;)
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 21:00:44 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_103013754
Echt, ik vind die banden ideaal. Ik gebruik ze ook als we naar andere landen als Amerika gaan. Want ze vallen zo op dat ik binnen no time m'n koffer van de band pik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103016831
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Echt, ik vind die banden ideaal. Ik gebruik ze ook als we naar andere landen als Amerika gaan. Want ze vallen zo op dat ik binnen no time m'n koffer van de band pik
Toch niet die regenboog dingen die zo'n beetje iedereen heeft?
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 22:23:04 #278
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_103018794
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:53 schreef Zon het volgende:

[..]

Toch niet die regenboog dingen die zo'n beetje iedereen heeft?
Lekker boeien toch :')
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 23:13:33 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_103021424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:53 schreef Zon het volgende:

[..]

Toch niet die regenboog dingen die zo'n beetje iedereen heeft?
Nee natuurlijk niet!! Anders herken ik m'n koffer nog niet :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 13 oktober 2011 @ 00:38:58 #280
45833 crew  Fogel
pi_103024941
Ik neem meestal de knalrode koffer van mijn vrouw mee ipv mijn eigen anonyme donkerblauwe samsonite, is veel makkelijker te herkennen en heb dan ook geen regenboogkleuren nodig ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_103026509
Samsonite moet je sowieso niet hebben, die zijn er teveel. Ik ben een complete Tumi idioot, maar mijn ruimbagage heeft rode leren labels met mijn initialen, dus da's vrij herkenbaar. Die dingen zitten er standaard op genaaid, dus je krijgt ze er ook niet per ongeluk af ofzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103044135
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Echt, ik vind die banden ideaal. Ik gebruik ze ook als we naar andere landen als Amerika gaan. Want ze vallen zo op dat ik binnen no time m'n koffer van de band pik
welke banden gebruik jij als ik vragen mag?
pi_103046617
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:03 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

welke banden gebruik jij als ik vragen mag?
Gewoon zoiets, bij iedere Trekpleister, Action etc te koop. Is fijn om je koffer te herkennen én het is een extra bescherming voor wanneer de koffer soms openspringt:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_103066050
Ik heb ook die band van de anwb, doet het perfect :)
pi_103066444
Ik heb gewoon koffers met rits (zonder slot richting VS). Er zitten geen banden om en ik heb ook nooit problemen om ze te herkennen op de band terwijl het gewoon donkergrijze Samsonites zijn :').
Ik verbaas me dan ook altijd om het panische gedrag van veel mensen bij de bagageband :D.
Get it and Bet it
pi_103067509
Panisch niet, maar het is wel zo fijn om je koffer direct te kunnen herkennen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_103081131
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Panisch niet, maar het is wel zo fijn om je koffer direct te kunnen herkennen :)
En niet dat Gert en Hermien eerst jouw koffer van de band trekken om vervolgens 6 minuten later erachter te komen dat het toch neit de juiste is om hem maar terug te leggen.... Die van hun was namelijk ook zwart!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_103099261
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gewoon zoiets, bij iedere Trekpleister, Action etc te koop. Is fijn om je koffer te herkennen én het is een extra bescherming voor wanneer de koffer soms openspringt:
[ afbeelding ]
maar hier zit geen slot op? :{
pi_103099949
Live vanaf times square! Groetjes
Be brave. Be kind.
pi_103102755
Over 13 uur vertrekt mijn vliegtuig richting NYC, weer terug naar die fijne stad :)
pi_103112778
NY O+ Leuke op met interessante dingen :Y
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
  Moderator zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:40:55 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_103112858
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:03 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

welke banden gebruik jij als ik vragen mag?
Deze, van Kijkshop:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103113554
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Deze, van Kijkshop:
[ afbeelding ]
2 x toch? :)
pi_103114339
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Deze, van Kijkshop:
[ afbeelding ]
duits zeker? :')
  Moderator zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:01:48 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_103114841
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:11 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

2 x toch? :)
Wij hebben er twee per koffer ja :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:43 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

duits zeker? :')
Und?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103168156
vind het persoonlijk onzinnig. trip naar usa afgelopen juni met 2 grote koffers zonder sloten of wat dan ook. Heb altijd het idee als er zo'n slot omheen zit je ze een extra reden geeft om ff alles na te pluizen.
Hooray for boobies!
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:07:05 #297
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103179942
Zojuist gevonden op kayak.com: in januari en februari 2012 retourvliegtickets Brussel - NYC al vanaf 348 euro ... !
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 12:28:33 #298
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_103184992
Ik vond de prijs die ik betaald heb voor vliegen vanaf Brussel geweldig maar weet niet of ik het nog een keer zal doen. Dat reizen van en naar Brussel is killing :P. Met de trein dan. :')
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:43:23 #299
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103185610
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Zojuist gevonden op kayak.com: in januari en februari 2012 retourvliegtickets Brussel - NYC al vanaf 348 euro ... !
:9~
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:48:47 #300
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103185884
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:28 schreef Skaai het volgende:
Ik vond de prijs die ik betaald heb voor vliegen vanaf Brussel geweldig maar weet niet of ik het nog een keer zal doen. Dat reizen van en naar Brussel is killing :P. Met de trein dan. :')
Oh, wat vond je er vervelend aan?
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 12:49:25 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_103185908
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:28 schreef Spockjuh_ het volgende:
vind het persoonlijk onzinnig. trip naar usa afgelopen juni met 2 grote koffers zonder sloten of wat dan ook. Heb altijd het idee als er zo'n slot omheen zit je ze een extra reden geeft om ff alles na te pluizen.
Mag je vinden. Ik vind het een fijn idee dat anderen er niks bij in kunnen stoppen.
Overigens is m'n koffer nog nooit opengemaakt. Je ziet wel vreemdere koffers op luchthavens, een koffer met twee banden is echt geen rariteit

-kut, ik zit mobiel, wie wil het nieuwe topic openen? -
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')