.
.

Ontbijt is het makkelijkst gewoon buiten te doen toch ?
 Ontbijt is het makkelijkst gewoon buiten te doen toch ? 

Je zou eens op www.yelp.com kunnen zoeken. Erg handige site voor dit soort vragen, en je kunt heel gericht op buurt zoeken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef dapluiz het volgende:
Iemand nog restaurant tips ? We gaan al naar The View en Grimaldi's schijnt ook de moeite waard te zijnOntbijt is het makkelijkst gewoon buiten te doen toch ?
Zit zelf in East 31st street, dus als iemand daar in de buurt tips heeft

Grimaldi's is inderdaad leuk! Wij vonden het een leuke ervaring, lekker proppen in dat kleine tentje, giga pizza op je tafel! Alleen wij zijn tussen de middag gegaan en hadden toen echt mazzel dat we nog een tafeltje konden krijgen. S'avonds schijnt het echt ontzettend druk te zijn met flinke rij voor de deur.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef dapluiz het volgende:
Iemand nog restaurant tips ? We gaan al naar The View en Grimaldi's schijnt ook de moeite waard te zijnOntbijt is het makkelijkst gewoon buiten te doen toch ?

Nou nou, je kunt overdrijven. Het is gewoon een franchise tent die je in iedere grote Amerikaanse stad kunt vinden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:36 schreef MetBas het volgende:
Bubba gump! Toplocatie en geweldig eten en sfeer. Een absolute MUST.

menupages.com/restaurants/murray-hill-dinerquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:48 schreef dapluiz het volgende:

Goed eten + goede prijs + uitzicht om Times Square vanaf je tafel, dat durf ik toch wel een must te noemen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou nou, je kunt overdrijven. Het is gewoon een franchise tent die je in iedere grote Amerikaanse stad kunt vinden.
Neemt niet weg dat het inderdaad best lekker is.

Ik zou niet naar Washington gaan als je maar 5 nachten blijft. Is eigenlijk al te kort voor New York.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:27 schreef Razende_Rosser het volgende:
6 oktober gaan een maat van mij en ik naar New York.
Hier eens wat topics doornemen. We overnachten daar 5 keer.
We hebben al een klein beetje een schema opgesteld van wat we elke dag willen gaan bezichtigen.
Het is denk ik wel slim om sommige dingen (metropas, pas om een week lang verschillende bezienswaardigheden te bezoeken, tickets voor een baseball-/basketbalwedstrijd) van tevoren al aan te schaffen...?
Ik heb er al zin in
Trouwens van een aantal mensen gehoord, dat we zeker een dagje Washington moeten doen...
PS: We overnachten in Hotel Ameritania... iemand ervaring met dit hotel?

Zelfde als dit lijkt mij:quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Mogelijk is deze al eerder geplaatst, maar zo niet, dan wil ik iedereen zeker deze tip niet onthouden!
http://www.freetoursbyfoot.com/
Héél positieve verhalen gelezen over alle tours. Wij gaan volgende week de All in one tour doen

Nee, ik heb even de FAQ doorgelezen, en het is wel verschillend (alhoewel beide varianten leuk zijn). Bij greeters proberen ze je te koppelen aan een 'greeter' (new yorker) die zij bij jou vinden matchen, en deze persoon loopt met je mee door de stad zoals 'a friend' dat zou doen. Ze zeggen erbij dat deze persoon niet per se historische kennis of toeristische informatie deelt. Omdat er veel meer vraag is naar greeters dan aanbod ervan, is de kans ook aanwezig dat je geen match krijgt toegewezen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:04 schreef Zon het volgende:
[..]
Zelfde als dit lijkt mij:
www.bigapplegreeter.org

Die andere tentjes ga ik zeker even langs
 Die andere tentjes ga ik zeker even langs  

Ik heb mijn Greeter 2 jaar terug wel gewoon 20 dollar in zijn hand gestopt. De man weigerde keurig, maar ik zei dat hij er maar een mooie bos bloemen voor zijn vrouw voor moest kopen dan.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:32 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Overigens wordt op de site van de free tours gezegd dat een tip zeer gewaardeerd wordt, en voor greeters geldt een no tipping policy.

Ja ik zou daar ook wel op aandringen als iemand zijn dag aan jou besteedtquote:Op woensdag 14 september 2011 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb mijn Greeter 2 jaar terug wel gewoon 20 dollar in zijn hand gestopt. De man weigerde keurig, maar ik zei dat hij er maar een mooie bos bloemen voor zijn vrouw voor moest kopen dan.
 . Is het zeker wel waard lijkt me!
. Is het zeker wel waard lijkt me!

Hotel 31? Zomaar een optie die me te binnen schiet.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:34 schreef Daanus het volgende:
Iemand aanbevelingen voor een goedkoop goed hotel? Wil namelijk niet meer kwijt zijn dan 500 euro voor 1 week hotel.

Hij daalt zelfs weer een beetje, nu op 1,37quote:Op woensdag 14 september 2011 14:24 schreef MissionPhailed het volgende:
Aha, dollarkoers van Euro lijkt rondom 1,36 te stabiliseren ... !
Zag op Kayak.com alweer retourtickets Brussel - NYC voorbijkomen van 432 euro. Ik streef voor een ticketprijs van maximaal 400 euro ...
 Ik ben blij dat we al een heel groot gedeelte van onze reis hebben betaald toen de koers rond de 1,46 was, scheelt op zo'n groot bedrag toch best wat.
 Ik ben blij dat we al een heel groot gedeelte van onze reis hebben betaald toen de koers rond de 1,46 was, scheelt op zo'n groot bedrag toch best wat.

Geen hotel, maar het overwegen waard als je een beetje op je geld wil letten maar niet in een slechte kamer wil vertoeven: http://www.airbnb.com/rooms/2515quote:Op woensdag 14 september 2011 14:34 schreef Daanus het volgende:
Iemand aanbevelingen voor een goedkoop goed hotel? Wil namelijk niet meer kwijt zijn dan 500 euro voor 1 week hotel.

ziet er mooi uit, ik hoor graag wat je ervaringen zijn als je terug bentquote:Op woensdag 14 september 2011 15:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Geen hotel, maar het overwegen waard als je een beetje op je geld wil letten maar niet in een slechte kamer wil vertoeven: http://www.airbnb.com/rooms/2515
58 euro per nacht bij de huidige koers, op Manhatten (ten Noorden van Central Park).
Krijgt erg goede reviews, vanaf zaterdag zitten wij er zelf een week dus kan ik het hopelijk beamen

ben benieuwd naar je ervaringenquote:Op woensdag 14 september 2011 15:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Geen hotel, maar het overwegen waard als je een beetje op je geld wil letten maar niet in een slechte kamer wil vertoeven: http://www.airbnb.com/rooms/2515
58 euro per nacht bij de huidige koers, op Manhattan (ten Noorden van Central Park).
Krijgt erg goede reviews, vanaf zaterdag zitten wij er zelf een week dus kan ik het hopelijk beamen
 lijkt me een erg leuk initiatief
 lijkt me een erg leuk initiatief  en qua betaalbaarheid echt wel een optie om eens te gaan doen
 en qua betaalbaarheid echt wel een optie om eens te gaan doen

wel een beetje een rotbuurt, en ver weg van mid-town manhattan ; maar niet duur voor nycquote:Op woensdag 14 september 2011 15:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
58 euro per nacht bij de huidige koers, op Manhattan (ten Noorden van Central Park).

Prima toch? Dan heb je plek voor je shopping spree in NYC.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:32 schreef Skaai het volgende:
Ik krijg mijn koffer maar niet volgepakt

Ohh nice, ben jaloers!!quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:59 schreef Remzz het volgende:
Aankomende maandag gaan wij naar New York, ook mijn eerste keer ben benieuwd

Rotbuurt?quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:09 schreef quirigua het volgende:
[..]
wel een beetje een rotbuurt, en ver weg van mid-town manhattan ; maar niet duur voor nyc
 Vanmiddag aangekomen, erg leuke kamer, super aardige host, gezellig drukke buurt, central park is hier om de hoek en er zijn 4 metrolijnen op 3 minuten loopafstand.
 Vanmiddag aangekomen, erg leuke kamer, super aardige host, gezellig drukke buurt, central park is hier om de hoek en er zijn 4 metrolijnen op 3 minuten loopafstand.

Ik neem een koffer als check in en een kleinere trolley als handbagage meequote:Op zaterdag 17 september 2011 21:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Prima toch? Dan heb je plek voor je shopping spree in NYC.
 .
.

Ik neem standaard maar voor 2-3 dagen kleding mee als ik naar de VS ga, dan dwing ik mezelf de winkel in om zo toch genoeg kleding te hebben voor de rest van het verblijf (ik ben man en heb een hekel aan winkelen...)quote:Op zondag 18 september 2011 05:43 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik neem een koffer als check in en een kleinere trolley als handbagage mee.

Op connections.be voor 375,-. Vliegen vanaf Amsterdam. Wel eerst de trein vanuit Antwerpenquote:Op woensdag 14 september 2011 14:24 schreef MissionPhailed het volgende:
Aha, dollarkoers van Euro lijkt rondom 1,36 te stabiliseren ... !
Zag op Kayak.com alweer retourtickets Brussel - NYC voorbijkomen van 432 euro. Ik streef voor een ticketprijs van maximaal 400 euro ...

Ik zat er vandaag exact twee jaar geleden maar het voelt als 20 jaar. Ik wil ook terug.quote:Op zondag 18 september 2011 11:18 schreef Omnifacer het volgende:
Tsjongejonge... Ben in juni nog geweest maar elke keer als ik in dit topic kijk wil ik terug

Ik wil juist geen kleding winkelen omdat ik er 10kg af wil (na NY 12quote:Op zondag 18 september 2011 10:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik neem standaard maar voor 2-3 dagen kleding mee als ik naar de VS ga, dan dwing ik mezelf de winkel in om zo toch genoeg kleding te hebben voor de rest van het verblijf (ik ben man en heb een hekel aan winkelen...)
 ) dus dat is mijn stok achter de deur
) dus dat is mijn stok achter de deur  .
.

Alles een maat te klein kopenquote:Op zondag 18 september 2011 16:17 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik wil juist geen kleding winkelen omdat ik er 10kg af wil (na NY 12) dus dat is mijn stok achter de deur
.

Als 'ie nog draait: de musical van Hair!quote:Op zondag 18 september 2011 17:58 schreef Esje-lief het volgende:
Wij hebben vandaag de NYC vergadering gehad.. Even met 8 man alles afstemmen en we hebben een planning gemaakt..
Vrij: aankomst Times square en omgeving (M&M Toys'r us Macy's etc etc)
Za: staten island Ferry, 911 memorial,, china town little italy, Grimaldi's, brooklyn bridge
Zo: Halem gospel, Jazz lunch en Harlem en upper Manhattan verkennen
Ma:Big apple greeter voor een deel, andere deel gaan skaten in central park, AMNH en 5th avenue
Di Brooklyn (shoppen marktjes gewoon chill) Middag Midtown(union square Washington square flatiron building etc etc ) ESB of TOTR
Wo Nog open.. Eventueel open dingen (high line, roosevelt tram
Do last minute shopping 18.30 vliegen.
Nog input van mensen? do's don'ts qua planning?

1] Top deck van Rockefeller (GE) building, er heen een uur voordat het donker is (of als de kantoren nog open zijn, blijven tot na donkerquote:Op zondag 18 september 2011 17:58 schreef Esje-lief het volgende:
Wij hebben vandaag de NYC vergadering gehad.. Even met 8 man alles afstemmen en we hebben een planning gemaakt..
Vrij: aankomst Times square en omgeving (M&M Toys'r us Macy's etc etc)
Za: staten island Ferry, 911 memorial,, china town little italy, Grimaldi's, brooklyn bridge
Zo: Halem gospel, Jazz lunch en Harlem en upper Manhattan verkennen
Ma:Big apple greeter voor een deel, andere deel gaan skaten in central park, AMNH en 5th avenue
Di Brooklyn (shoppen marktjes gewoon chill) Middag Midtown(union square Washington square flatiron building etc etc ) ESB of TOTR
Wo Nog open.. Eventueel open dingen (high line, roosevelt tram
Do last minute shopping 18.30 vliegen.
Nog input van mensen? do's don'ts qua planning?

Die draait niet meer (was je ook het podium op gegaan aan het eind? Dat vond ik zo tof.quote:Op zondag 18 september 2011 18:07 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Als 'ie nog draait: de musical van Hair!
 ). Maar als je wel van musicals houdt en er een zou willen bezoeken: Wicked.
 ). Maar als je wel van musicals houdt en er een zou willen bezoeken: Wicked.  

.
.

Ha ja, had ik gezien ja. Wel nogal onpraktisch; op dag 1 inderdaad de trein Antwerpen - Amsterdam, pas een dag later dan de vliegroute Amsterdam - NYC.quote:Op zondag 18 september 2011 11:17 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
Op connections.be voor 375,-. Vliegen vanaf Amsterdam. Wel eerst de trein vanuit Antwerpen

Ja!! Was echt fantastisch, jammer dat ie niet meer draait. Die zou echt permanent moeten spelen daar, wat-een-show!quote:Op zondag 18 september 2011 19:33 schreef Cee het volgende:
[..]
Die draait niet meer (was je ook het podium op gegaan aan het eind? Dat vond ik zo tof.). Maar als je wel van musicals houdt en er een zou willen bezoeken: Wicked.

Expedia al gecheckt? Of airlines zelf? Die hebben nog wel eens aanbiedingenquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:04 schreef Vince22 het volgende:
Mn vriendin en ik willen in februari 5 nachten naar new york.. vrijdagochtend 24-2 weg en woensdagavond 29-2 weer terugvliegen. Nu komen we overal (ebookers, booking.com+vlucht, oad.nl en d-reizen) zo rond de ¤1600 uit. Op zich wel te doen hoor, maar heeft hier misschien iemand nog tips of en hoe het goedkoper kan?

AT&T Pay As You Go kaartje kopen met minimaal $25. Koop je voor $15 100Mb data ($10 over) of voor $25 zelfs 500Mb. Uit ervaring kan ik vertellen dat voor een beetje whatsappen en maps die 100Mb echt genoeg is. Zeker voor die paar dagen (ik heb er meer dan 1 week mee gedaan).quote:Op maandag 19 september 2011 14:28 schreef whoops het volgende:
Ik heb al wel wat gezocht maar kon niet echt veel vinden, iemand hier met tips?

. Je verzuipt in de dagjesmensen en andere toeristen en er is eigenlijk geen moer te zien of doen.....
. Je verzuipt in de dagjesmensen en andere toeristen en er is eigenlijk geen moer te zien of doen.....

Ik zie de korting nergens....quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:27 schreef joris4pinter het volgende:
Ik zag net een mooie korting voorbij komen bij Expedia:
http://www.actiecode.nl/acties/actie/expedia-actie
Boek nu uw vlucht en hotel naar New York en krijg tot 30% korting!
Op boekingen voor 2 oktober krijgt u nu wel heel veel korting naar het fantastische New York. Boek een lekkere herfstvakantie, kerstvakantie, of mid-week vakantie. Het maakt niet uit, New York komt met deze actie wel erg dichtbij tijdens de speciale aanbieding van Expedia.nl.

Tof! Ik heb 'm nu 5x gezien. Ik zou zo weer gaan.quote:Op zondag 18 september 2011 19:53 schreef Skaai het volgende:
Ik heb al een tijdje geleden tickets geboekt voor Wicked.

Hoever van tevoren moet je zo'n kaartje reserveren wil je zeker zijn van een plaats? Mijn zusje gaat in juli 2012 naar NYC en wil heel graag Wicked zien.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Tof! Ik heb 'm nu 5x gezien. Ik zou zo weer gaan.

Als je zeker wil zijn van een plaats moet je gewoon regelmatig controleren op een ticketsite als ticketmaster.com, kijken hoe snel de kaartjes gaan in de periode dat je de show wil zien. Als ik nu kijk op een woensdag in juli 2012 dan trek ik er zo een paar prima (peperdure, dat wel) kaarten in het midden van rij 5 uit. Het ligt er net aan hoe graag je 100% zeker de beste plaatsen wil en hoe veel je er voor wil betalen.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:26 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Hoever van tevoren moet je zo'n kaartje reserveren wil je zeker zijn van een plaats? Mijn zusje gaat in juli 2012 naar NYC en wil heel graag Wicked zien.

Ticketmaster heb ik zelf ook net bekeken, maar dat is wel erg prijzig idd. Je wil ook wat zien natuurlijk dus ik denk dat het een compromis zal worden tussen prijs en plaats. Bedankt iig, ik zal het doorgeven.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Als je zeker wil zijn van een plaats moet je gewoon regelmatig controleren op bijvoorbeeld ticketmaster.com. Of iedere andere betrouwbare ticket-site. Als ik nu kijk op een woensdag in juli 2012 dan trek ik er zo een paar prima (peperdure, dat wel) kaarten in het midden van rij 5 uit. Het ligt er net aan hoe graag je 100% zeker de beste plaatsen wil en hoe veel je er voor wil betalen.

Mij zien ze daar (na een paar keer daar te hebben verbleven) niet meer in elk geval...quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:32 schreef HeatWave het volgende:
OH, negeer de negatieve dingen over Hotel Pennsylvania aub. totale onzin, prima low budget hotel.

Bedankt voor de tip, ik ga er gelijk een bestellen!quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:26 schreef tcr het volgende:
[..]
AT&T Pay As You Go kaartje kopen met minimaal $25. Koop je voor $15 100Mb data ($10 over) of voor $25 zelfs 500Mb. Uit ervaring kan ik vertellen dat voor een beetje whatsappen en maps die 100Mb echt genoeg is. Zeker voor die paar dagen (ik heb er meer dan 1 week mee gedaan).
Je kan via e-bay al zo'n simkaartje kopen, ik was iets van 6 euro kwijt inclusief porto, zit geen tegoed op. Op te laden via de website van AT&T met je NL's CC. Via derde partijen is dit lastiger. Of gewoon ter plaatste een scratch-kaartje kopen (geen ervaring mee).

Ik zou sowieso niet 12 dagen gaan, dat is wel erg lang!quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Iemand tips voor iemand die 12 dagen alleen naar NYC wilt?

Ik ben 10 dagen geweest... ik vond dat ook al te lang eigenlijk. Ik had geen idee meer wat ik nou de laatste 2 dagen moest doen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niet 12 dagen gaan, dat is wel erg lang!

Waarom dan? Ik ben er 1 keer geweest, het was niet allemaal super modern maar prima in overnacht.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:08 schreef Fargo het volgende:
[..]
Mij zien ze daar (na een paar keer daar te hebben verbleven) niet meer in elk geval...

Ik zou dat ook graag een keer doen.. wellicht na m'n afstuderen volgens jaar. Ik heb ook niet echt iemand nodig om van iets te kunnen genieten om eerlijk te zijn. Tuurlijk is het mooi om later samen terug te kijken naar foto's of herinneringen op te halen, maar om daar alleen door zo'n stad te zwerven, heerlijk! Als je met iemand bent voel je je toch altijd gebonden om dat ene juist wel of niet te doen, dat is dan gewoon niet van toepassingquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:45 schreef Cee het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden alleen naar NY gegaan. 5 dagen, ik zou 12 dagen best lang vinden maar ik zou wel heel graag nog een keer in m'n eentje een kleine week daar naartoe gaan. Heb de stad echt heel anders beleefd doordat je je eigen plan trekt en je eigen tempo aanhoudt. En het is leuk als je als local wordt aangezien en de weg wordt gevraagd. En je de weg dan nog kan wijzen ook.
Echte tips heb ik eigenlijk niet. Maar ik kan wel vertellen dat ik me geen moment alleen heb gevoeld of me verveelde. Zou het zoals ik eerder zei, zo weer doen.

Ik zou graag hetzelfde zeggen als jij, maar da's lastig. Ik wil ook na mijn master (zomer 2012) een mooie reis maken (met NYC als mogelijke bestemming) maar ik twijfel een beetje. Normaal ging ik met mijn vriendin maar dat is voorbij, en ik ben een beetje huiverig om alleen te gaan. NYC was altijd 'ons ding', en ook al ben ik in juni met een maat geweest, dat is het nog steeds. Zogezegd is dus NYC nog steeds een passie van me, maar ook een met een rare connotatie. Ik weet het allemaal nog niet...quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zou dat ook graag een keer doen.. wellicht na m'n afstuderen volgens jaar. Ik heb ook niet echt iemand nodig om van iets te kunnen genieten om eerlijk te zijn. Tuurlijk is het mooi om later samen terug te kijken naar foto's of herinneringen op te halen, maar om daar alleen door zo'n stad te zwerven, heerlijk! Als je met iemand bent voel je je toch altijd gebonden om dat ene juist wel of niet te doen, dat is dan gewoon niet van toepassing

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |