Vergeet niet dat ze nog erg jong zijn. En wie heeft nou niet vroeger geen kattekwaad uitgehaald.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:04 schreef RAVW het volgende:
ja smaak wel maar totaal geen fatsoen en dus mogen ze van mij part als ze dit tuig pakken even heel lang uit de maatschappij houden ..
Of ze hadden gezien dat de bandenspanning niet meer optimaal was en reden ermee naar de garage voor een volledige check-up.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:10 schreef Enchanter het volgende:
Niet zo zeiken mensen , waarschijnlijk gaan ze die BMW verkopen en het geld storten op giro 555.
Heldenaktie
Als ze smaak hadden gehad hadden ze een echte bmw gejat.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:00 schreef Goldman_Sucks het volgende:
AMSTERDAM - Een 29-jarige vrouw uit Amsterdam is dinsdagavond op brutale wijze beroofd van haar auto. De vrouw liep rond half 9 op het Obiplein in Amsterdam-Oost naar haar geparkeerde BMW, toen twee jongens haar autosleutels met geweld afpakten.
Bij de worsteling die hierop ontstond, liep de vouw verwondingen op aan haar been, rug en hand. De twee dieven zijn in haar auto getapt en in de richting van de Halmaheirastraat gevlucht.
De daders zijn beiden van Noord-Afrikaanse afkomst, zijn tussen de 18 en 20 jaar oud en ongeveer 1.70 m lang. Een van had een normaal postuur met een smal gezicht, de ander was gezet en droeg een viezig grijs shirt. De gestolen auto is een zwartkleurige BMW 1-serie met het kenteken 39-GLP-6, zo heeft de politie bekendgemaakt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)roofd_van_BMW__.html
Je kunt van ze zeggen wat je wil maar ze hebben wel smaak.
Het was avond dus ze hebben zich aan de regels gehouden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dat dit kan tijdens de ramadan!
Stelen zal wel niet mogen lijkt me.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:22 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Het was avond dus ze hebben zich aan de regels gehouden.
Toegestaan Mits buiten de ramadam en van een kafir.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Stelen zal wel niet mogen lijkt me.
Kafir?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:32 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Toegestaan Mits buiten de ramadam en van een kafir.
Een 130i mag je echt wel een echte BMW noemen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als ze smaak hadden gehad hadden ze een echte bmw gejat.
http://pershoek.politie-amsterdam-amstelland.nl/pershoek/quote:Dader 1: - man - vermoedelijk Noord-Afrikaanse afkomst - 18 a 20 jaar - ongeveer 1.70m lang - gezet postuur (dikke buik, dik gezicht en dikke nek) - geen gezichtsbeharing - kort opgeschoren zwart haar - viezig grijs/wit t-shirt - donker gekleurde trainingsjas - donker gekleurde glimmende trainingsbroek
Dader 2: - man - vermoedelijk Noord-Afrikaans afkomst - 18 a 20 jaar - ongeveer 1.70m lang - normaal postuur - smal gezicht - geen gezichtsbeharing - zwarte capuchontrui - lichtgekleurde broek
Kattekwaad wel ja, mensen met geweld van hun bezittingen beroven valt niet in die categorie. 18 en 20 is inderdaad erg jong, maar ze zijn oud genoeg om te beseffen wat ze met zo'n actie aanrichten, en daar mogen ze wat mij betreft een jaartje of 20 tussen 4 muren over na gaan zitten denken,quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:06 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze nog erg jong zijn. En wie heeft nou niet vroeger geen kattekwaad uitgehaald.
Jezus zei eens: hij die zonder zonden zijt gooie de eerste steen. Waarop hij een steen oppakte en hem tegen zijn bek smeet.
Als je dit kattekwaad noemt ben je ziek in je hoofdquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:06 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze nog erg jong zijn. En wie heeft nou niet vroeger geen kattekwaad uitgehaald.
Jezus zei eens: hij die zonder zonden zijt gooie de eerste steen. Waarop hij een steen oppakte en hem tegen zijn bek smeet.
Ze hebben een smaakquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:00 schreef Goldman_Sucks het volgende:
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 04:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kattekwaad wel ja, mensen met geweld van hun bezittingen beroven valt niet in die categorie. 18 en 20 is inderdaad erg jong, maar ze zijn oud genoeg om te beseffen wat ze met zo'n actie aanrichten, en daar mogen ze wat mij betreft een jaartje of 20 tussen 4 muren over na gaan zitten denken,
Sarcasme niet herkennenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je dit kattekwaad noemt ben je ziek in je hoofd
Ik vind dit net zo kansloos als die gekken die Breivik bagatelliseerden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:06 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
De Telegraaf is rechts. Dat is geen nieuws.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel dit natuurlijk niet door de beugel kan, vraag ik mij echt af waarom een Telegraaf een dergelijk bericht plaatst. Jullie moeten goed beseffen dat de Telegraaf een selectie maakt een enkele tientallen incidenten die dagelijks plaatsvinden in alle hoeken van ons land.
Alle kranten maken een selectie uit enkele tientallen incidenten die plaatsvinden in alle hoeken van ons land.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel dit natuurlijk niet door de beugel kan, vraag ik mij echt af waarom een Telegraaf een dergelijk bericht plaatst. Jullie moeten goed beseffen dat de Telegraaf een selectie maakt een enkele tientallen incidenten die dagelijks plaatsvinden in alle hoeken van ons land.
Absoluut niet. Maar je moet beseffen dat er elke dag incidenten plaatsvinden waar je je 'boos' om kunt maken. En niet alleen in de Randstad, maar in het hele land. Je hoeft toch niet voor elk delict een topic te openen? Enige doel van dit topic is om boos te worden op allochtonen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De Telegraaf is rechts. Dat is geen nieuws.
Maar dat maakt voor de casus niets uit.
Ja, en?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:39 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Alle kranten maken een selectie uit enkele tientallen incidenten die plaatsvinden in alle hoeken van ons land.
Dat kan ik beter aan jou vragen. Jij komt met de losse opmerking dat de Telegraaf selectief is met wat er gepubliceerd wordt.quote:
Dat zal het doel van de Telegraaf ook wel zijn. Maar dat neemt niet weg dat de Telegraaf er geen schuld aan heeft dat die Noord Afrikaantjes zichzelf telkens te kijk zetten. Want ook al laat je de Telegraaf uit alle nieuwsberichten, de Noord Afrikaantjes blijven doorgaan. Meer dan de rest.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Absoluut niet. Maar je moet beseffen dat er elke dag incidenten plaatsvinden waar je je 'boos' om kunt maken. En niet alleen in de Randstad, maar in het hele land. Je hoeft toch niet voor elk delict een topic te openen? Enige doel van dit topic is om boos te worden op allochtonen.
Probleem is dat dit soort topics altijd uitdraaien op een alle 'Marokkanen zijn kut' discussie. Dat komt doordat figuren zoals TS de Telegraaf lezen en denken dat alle delicten worden gepleegd door allochtonen. Je moet je echter beseffen dat dat niet het geval is. Ik snap ook niet wat het nut is van dit topic. Gaan we voor elke klootzak die een fucking winkel of wandelaar berooft een topic openen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:41 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat kan ik beter aan jou vragen. Jij komt met de losse opmerking dat de Telegraaf selectief is met wat er gepubliceerd wordt.
De Telegraaf is niet schuldig, dat klopt. Dat zijn de figuren die op basis van hetgeen zij in de Telegraaf lezen conclusies trekken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zal het doel van de Telegraaf ook wel zijn. Maar dat neemt niet weg dat de Telegraaf er geen schuld aan heeft dat die Noord Afrikaantjes zichzelf telkens te kijk zetten. Want ook al laat je de Telegraaf uit alle nieuwsberichten, de Noord Afrikaantjes blijven doorgaan. Meer dan de rest.
Het is beter dan bepaald nieuws niet publiceren vanwege de angst dat er stemming gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat dit soort topics altijd uitdraaien op een alle 'Marokkanen zijn kut' discussie. Dat komt doordat figuren zoals TS de Telegraaf lezen en denken dat alle delicten worden gepleegd door allochtonen. Je moet je echter beseffen dat dat niet het geval is. Ik snap ook niet wat het nut is van dit topic. Gaan we voor elke klootzak die een fucking winkel of wandelaar berooft een topic openen?
Je bedoeld dat ze enkel links georiënteerd nieuws mogen ontvangen zoals "Marokkaantjes zijn geen probleem, u denkt dat alleen maar. Wij weten dat wel voor u."quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Telegraaf is niet schuldig, dat klopt. Dat zijn de figuren die op basis van hetgeen zij in de Telegraaf lezen conclusies trekken.
Ik zeg dan ook niet dat dergelijke berichten niet gepubliceerd moeten worden. Ik benadruk slechts dat de Telegraaf een selectie maakt. Ik werk bij een krant en zie dagelijks ook flink wat politieberichten voorbijkomen. Berichten die niet zouden misstaan in de Telegraaf. Maar die zijn niet gepleegd door Marokkanen en dat is het probleem, vrees ik.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:46 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het is beter dan bepaald nieuws niet publiceren vanwege de angst dat er stemming gemaakt wordt.
En je zou natuurlijk kunnen zeggen dat als allochtonen de beste burgers van onze samenleving zijn, dat dit het best aangetoond kan worden door middel van cijfers van ons CBS. Het beste middel tegen stemmingmakerij is de waarheid.
Ja, dat bedoel ik inderdaad.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je bedoeld dat ze enkel links georiënteerd nieuws mogen ontvangen zoals "Marokkaantjes zijn geen probleem, u denkt dat alleen maar. Wij weten dat wel voor u."
Wellicht geldt dat voor jouw lokale krant.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat dergelijke berichten niet gepubliceerd moeten worden. Ik benadruk slechts dat de Telegraaf een selectie maakt. Ik werk bij een krant en zie dagelijks ook flink wat politieberichten voorbijkomen. Berichten die niet zouden misstaan in de Telegraaf. Maar die zijn niet gepleegd door Marokkanen en dat is het probleem, vrees ik.
Je maintiendrai.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want ook al laat je de Telegraaf uit alle nieuwsberichten, de Noord Afrikaantjes blijven doorgaan. Meer dan de rest.
Klopt, is flauw. Maar daar komt het dan wel telkens op neer.quote:
Je hebt gelijk, dit soort berichten staan alleen maar in de telegraaf, nergens anders hoor je dit soort meldingen, niet op FOK!, niet in het dagelijks leven, niet op andere sites, niet in andere kranten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Telegraaf is niet schuldig, dat klopt. Dat zijn de figuren die op basis van hetgeen zij in de Telegraaf lezen conclusies trekken.
Haha, ik heb daar wel degelijk ervaring mee en mijn krant is alles behalve lokaal. Verder is er geen wereld van verschil tussen landelijke, regionale en lokale kranten. We tappen allemaal uit hetzelfde vaatje. Berichten zoals die waar dit topic op is gebaseerd krijgen we van de politie. EN dat geldt voor zowel de Telegraaf als de huttekut courant.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wellicht geldt dat voor jouw lokale krant.
Je werkt niet op de redactie van de Telegraaf en hebt totaal geen ervaring met een landelijke krant, dus je kunt er niet over oordelen.
Dat vrees je, dus je weet het niet, amders zou je het voorbehoud 'vrees ik' niet hoeven maken. Ergo: je suggereert weer allerlei dingen terwijl je van niks weet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat dergelijke berichten niet gepubliceerd moeten worden. Ik benadruk slechts dat de Telegraaf een selectie maakt. Ik werk bij een krant en zie dagelijks ook flink wat politieberichten voorbijkomen. Berichten die niet zouden misstaan in de Telegraaf. Maar die zijn niet gepleegd door Marokkanen en dat is het probleem, vrees ik.
Alle kranten maken een selectie. De Telegraaf publiceert rechts-georiënteerde berichten en zo zijn er ook heel veel kranten die links-georiënteerde berichten publiceren. Jij ziet genoeg politieberichten langskomen over misdaden die gepleegd zijn door niet-marokkanen. Dat wil niet zeggen dat er niets aan de hand is met het misdaadcijfer van de Marokkaanse gemeenschap.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Simpel zin, wat moet dat toch lekker handig zijn. Nergens heb ik beweerd dat dit soort incidenten niet plaatsvinden. Nergens stel ik dat Marokkaanse straatklootzakjes lieverdjes zijn. Ik wil alleen duidelijk maken dat dit alles behalve het enige incident dat de afgelopen dagen is gebeurd in Nederland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dit soort berichten staan alleen maar in de telegraaf, nergens anders hoor je dit soort meldingen, niet op FOK!, niet in het dagelijks leven, niet op andere sites, niet in andere kranten.
Oogkleppen, wat moeten die toch lekker handig zijn.
Doet niets af aan de redactie die nieuws uitkiest voor zijn lezers. En dat is voor die 3 kranten allemaal anders. Lokale doelgroep is wel ff wat anders dan landelijke doelgroep. Me dunkt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, ik heb daar wel degelijk ervaring mee en mijn krant is alles behalve lokaal. Verder is er geen wereld van verschil tussen landelijke, regionale en lokale kranten. We tappen allemaal uit hetzelfde vaatje. Berichten zoals die waar dit topic op is gebaseerd krijgen we van de politie. EN dat geldt voor zowel de Telegraaf als de huttekut courant.
Je doet rechts Nederland hier toch wel tekort door te suggereren dat zij slechts in Marokkanen-nieuws geďnteresseerd is, vrees ik.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:54 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Alle kranten maken een selectie. De Telegraaf publiceert rechts-georiënteerde berichten en zo zijn er ook heel veel kranten die links-georiënteerde berichten publiceren. Jij ziet genoeg politieberichten langskomen over misdaden die gepleegd zijn door niet-marokkanen. Dat wil niet zeggen dat er niets aan de hand is met het misdaadcijfer van de Marokkaanse gemeenschap.
Dat zeg ik ook niet. Maar waarom wordt voor dit soort delicten een topic geopend?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:54 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Alle kranten maken een selectie. De Telegraaf publiceert rechts-georiënteerde berichten en zo zijn er ook heel veel kranten die links-georiënteerde berichten publiceren. Jij ziet genoeg politieberichten langskomen over misdaden die gepleegd zijn door niet-marokkanen. Dat wil niet zeggen dat er niets aan de hand is met het misdaadcijfer van de Marokkaanse gemeenschap.
Fijn. Point taken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Simpel zin, wat moet dat toch lekker handig zijn. Nergens heb ik beweerd dat dit soort incidenten niet plaatsvinden. Nergens stel ik dat Marokkaanse straatklootzakjes lieverdjes zijn. Ik wil alleen duidelijk maken dat dit alles behalve het enige incident dat de afgelopen dagen is gebeurd in Nederland.
Blijkbaar omdat de TS het de moeite waard vind om erover de discussiëren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar waarom wordt voor dit soort delicten een topic geopend?
Gast, je kent mij niet eensquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:55 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Koos woont op de Veluwe en werkt bij een lokaal suffertje. Hij weet dus alles van journalistieke ethiek en ondervindt de nadelen van de multiculturele samenleving dagelijks aan den lijve.
Da's een veronderstelling van jou.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, je kent mij niet eens![]()
Enige waar ik jou van ken is dat je af en toe een scheetje in mijn richting laat op dit forum.
Goed, laten we de ervaringen van Koos op dit gebied voor het gemak reduceren tot wat werk voor een plaatselijk suffertje, wat weet jij hier tegenover te stellen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:02 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Da's een veronderstelling van jou.
Of wilde je ontkennen dat je op de Veluwe woont en bij een suffertje werkt?
Een sufferdje is een plaatselijk weekblad....dus ja.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:02 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Da's een veronderstelling van jou.
Of wilde je ontkennen dat je op de Veluwe woont en bij een suffertje werkt?
De echoquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een sufferdje is een plaatselijk weekblad....dus ja.
Aldus een mod.quote:
Leg eens even uit, wat heeft mijn mod zijn hiermee te maken precies?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aldus een mod.
Maar petje af dat jullie mijn beweringen weerleggen met een of ander lulverhaal over mijn beroep
Waarop ik dan geen antwoord gegeven? Volgens ben ik de enige die nog enigszins inhoudelijk post.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leg eens even uit, wat heeft mijn mod zijn hiermee te maken precies?
Of is het gewoon lekker makkelijk scoren om maar geen antwoord te hoeven geven? Erger dan de Echo dus, duidelijk.
Het ks gewoon hetzelfde standaard riedeltje altijd: ook autochtonen plegen criminaliteit, de Telegraaf zoekt sensatie, achtergrond daders doet er niet toe, multiculprobleem wordt overdreven, etc. Kom eerst eens een jaar of 5 in de buitenwijken van Amsterdam wonen en oordeel dan een keer, ipv vanuit je Veluwse boomhut.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aldus een mod.
Maar petje af dat jullie mijn beweringen weerleggen met een of ander lulverhaal over mijn beroep
Naar mijn weten heb ik nooit beweerd dat Marokkanen geen overlast veroorzaken. Dat wil ik ook helemaal niet. De problematiek bestaat, punt. Ik vind het echter altijd frappant dat dit soort berichten in NWS verschijnen. Een Marokkaan haalt iets uit en een grote groep users komt weer met dezelfde opmerkingen op de proppen: 'altijd weer die Marokkanen blabla. We moeten ze het land uittrappen blabla.'quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:15 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het ks gewoon hetzelfde standaard riedeltje altijd: ook autochtonen plegen criminaliteit, de Telegraaf zoekt sensatie, achtergrond daders doet er niet toe, multiculprobleem wordt overdreven, etc. Kom eerst eens een jaar of 5 in de buitenwijken van Amsterdam wonen en oordeel dan een keer, ipv vanuit je Veluwse boomhut.
Nu heb ik met je te doen... Rotterdam is zo'n rotstadquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:20 schreef De_Nuance het volgende:
Ik woon in een buitenwijk van Rdam en nu ?
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Of waren het gewoon jongens die even netjes de auto weg zetten voor mevrouw.
Valet parking FTW
Je kunt niet ontkennen dat dit extreme gedrag toch wel iets is wat typisch iets is voor Marokkanen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
Naar mijn weten heb ik nooit beweerd dat Marokkanen geen overlast veroorzaken. Dat wil ik ook helemaal niet. De problematiek bestaat, punt. Ik vind het echter altijd frappant dat dit soort berichten in NWS verschijnen. Een Marokkaan haalt iets uit en een grote groep users komt weer met dezelfde opmerkingen op de proppen: 'altijd weer die Marokkanen blabla. We moeten ze het land uittrappen blabla.'
Nogmaals, ik ontken niet dat Marokkaanse straatklootzakjes overlast veroorzaken. Maar weet wel dat de Telegraaf een selectie maakt en eerder een bericht publiceert over een Marokkaan die een overval pleegt dan een over een autochtoon die hetzelfde doet.
Klopt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:21 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nu heb ik met je te doen... Rotterdam is zo'n rotstad
Was het maar zo eenvoudig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:27 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat dit extreme gedrag toch wel iets is wat typisch iets is voor Marokkanen.
en neemt het zoals gewoonlijk niet al te nauw met de waarheid ..quote:
wordt dit gemaaktquote:vermoedelijk Noord-Afrikaanse afkomst
Het zou niet de eerste keer zijn dat een Oostblokker wordt uitgemaakt voor Noord-Afrikaan, sterker nog, het op zo'n brute wijze stelen van je auto wijst in die richting, ook dat zou niet de eerste keer zijn.quote:De daders zijn beiden van Noord-Afrikaanse afkomst
Dat neemt niet de ernst weg, het is een gotspe dat dit soort inferieure mensen telkens maar de hand boven het hoofd gehouden wordt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Het hand boven het hoofd? Wie? Wat? Waar?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:52 schreef rechtse_commandant het volgende:
[..]
Dat neemt niet de ernst weg, het is een gotspe dat dit soort inferieure mensen telkens maar de hand boven het hoofd gehouden wordt.
Door over de Telegraaf te beginnen, het feit ligt er gewoon, ik discussieer liever over hoe wij dit rapaille gaan aanpakken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het hand boven het hoofd? Wie? Wat? Waar?
Uuhm oppakken en opsluiten?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:57 schreef rechtse_commandant het volgende:
[..]
Door over de Telegraaf te beginnen, het feit ligt er gewoon, ik discussieer liever over hoe wij dit rapaille gaan aanpakken.
Enige tijd gevangen houden?quote:
Mwoah, doe maar niet. Wordt bovendien ook lastig gezien afspraken die wij in Europees verband hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:04 schreef rechtse_commandant het volgende:
[..]
Anticiperen op dit soort mensen door ze niet meer toe te laten?
Laten we gewoon het Nederlandse paspoort innemen bij dit soort mensen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:04 schreef rechtse_commandant het volgende:
Anticiperen op dit soort mensen door ze niet meer toe te laten?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:29 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Laten we gewoon het Nederlandse paspoort innemen bij dit soort mensen.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:29 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Laten we gewoon het Nederlandse paspoort innemen bij dit soort mensen.
Beetje lastig als ze hier geboren zijn.quote:
Euhm, neequote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:32 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Toegestaan Mits buiten de ramadam en van een kafir.
Niet als ze nog een marokkaanse paspoort hebben. Waar een wil is is een weg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:36 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Beetje lastig als ze hier geboren zijn.
Hoe kan iemand die wij hier niet toelaten hier geboren zijn ??? BTW zou je er ook zo over denken wanneer zij jou zouden terroriseren?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, doe maar niet. Wordt bovendien ook lastig gezien afspraken die wij in Europees verband hebben gemaakt.
Bovendien zijn die lui hier geboren.
Als men 2 paspoorten heeft zou het mogelijk gemaakt moeten worden. Bij een zware verkeersdelict wordt ook het rijbewijs ingenomen en daar hoor ik niemand over.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:36 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Beetje lastig als ze hier geboren zijn.
Koos wel, die laat zich liever pijpen door een loverboy dan dat over zijn knuffelgroep negatief wordt geschreven, sja, want wat je niet ziet is er niet en wat niet weet dat niet deert.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:41 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Hoe kan iemand die wij hier niet toelaten hier geboren zijn ??? BTW zou je er ook zo over denken wanneer zij jou zouden terroriseren?
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:06 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Blijkbaar is er toch wel veel nieuws over marokkaantjes. Dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken. Ik lees nou bv bijna nooit wat over chinezen of over mensen uit aruba die hier wonen. Zou dat misschien toch te maken hebben met het feit dat veel problemen door marokkanen wordt veroorzaakt?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat dit soort topics altijd uitdraaien op een alle 'Marokkanen zijn kut' discussie. Dat komt doordat figuren zoals TS de Telegraaf lezen en denken dat alle delicten worden gepleegd door allochtonen. Je moet je echter beseffen dat dat niet het geval is. Ik snap ook niet wat het nut is van dit topic. Gaan we voor elke klootzak die een fucking winkel of wandelaar berooft een topic openen?
dan begin jij toch een krant waarin alle incidenten worden vermeld..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Simpel zin, wat moet dat toch lekker handig zijn. Nergens heb ik beweerd dat dit soort incidenten niet plaatsvinden. Nergens stel ik dat Marokkaanse straatklootzakjes lieverdjes zijn. Ik wil alleen duidelijk maken dat dit alles behalve het enige incident dat de afgelopen dagen is gebeurd in Nederland.
Vraag me af hoe ze dit in de Volkskrant zouden verwoorden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:04 schreef RAVW het volgende:
ja smaak wel maar totaal geen fatsoen en dus mogen ze van mij part als ze dit tuig pakken even heel lang uit de maatschappij houden ..
Maar als jij al je geld moest verwedden....waar zou jij dan je geld op zetten?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:35 schreef DjinN het volgende:
Hm....Noord-Afrika...ze kunnen dus uit Marokko, Algerije, Tunesië, Libië, Soedan of Egypte komen.
Tja, als een scootmobiel jatten niet lukt, dan maar een BWM. Klinkt logisch.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:45 schreef slashdotter3 het volgende:
'Grappig', dit is een paar straten verderop gebeurd van: Tuig mishandelt zieke vrouw in scootmobiel
Dat je weinig leest over de Chinezen is niet zo gek .. die bevolkingsgroep is grotendeels op zichzelf, en al is er aardig wat misdaad, zoals illegaal gokken, drugshandel, afpersing ed, als burger op de straat heb je er weinig last van. Dat je zo weinig leest over de Antillianen daarentegen is verbazingwekkend .. het laatste dat ik daarover las was dat het elkaar percentueel weinig ontloopt met de Marokkanen, en als het over gewelddadige delicten gaat zijn ze zelfs erger.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 08:57 schreef Metro2005 het volgende:
Blijkbaar is er toch wel veel nieuws over marokkaantjes. Dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken. Ik lees nou bv bijna nooit wat over chinezen of over mensen uit aruba die hier wonen. Zou dat misschien toch te maken hebben met het feit dat veel problemen door marokkanen wordt veroorzaakt?
Wil je nou beweren dat een groot percentage van de Chinezen zich hier mee bezighoudt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat je weinig leest over de Chinezen is niet zo gek .. die bevolkingsgroep is grotendeels op zichzelf, en al is er aardig wat misdaad, zoals illegaal gokken, drugshandel, afpersing ed, als burger op de straat heb je er weinig last van. Dat je zo weinig leest over de Antillianen daarentegen is verbazingwekkend .. het laatste dat ik daarover las was dat het elkaar percentueel weinig ontloopt met de Marokkanen, en als het over gewelddadige delicten gaat zijn ze zelfs erger.
Ik denk dat je in de war bent met de 1e generatie Chinezen. De 2e generatie is heel anders.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat je weinig leest over de Chinezen is niet zo gek .. die bevolkingsgroep is grotendeels op zichzelf, en al is er aardig wat misdaad, zoals illegaal gokken, drugshandel, afpersing ed, als burger op de straat heb je er weinig last van. Dat je zo weinig leest over de Antillianen daarentegen is verbazingwekkend .. het laatste dat ik daarover las was dat het elkaar percentueel weinig ontloopt met de Marokkanen, en als het over gewelddadige delicten gaat zijn ze zelfs erger.
Lijkt mij vrij normaal in een samenleving waar alleen de politie zichzelf effectief kan verdedigen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:00 schreef Goldman_Sucks het volgende:
AMSTERDAM - Een 29-jarige vrouw uit Amsterdam is dinsdagavond op brutale wijze beroofd van haar auto. De vrouw liep rond half 9 op het Obiplein in Amsterdam-Oost naar haar geparkeerde BMW, toen twee jongens haar autosleutels met geweld afpakten.
Bij de worsteling die hierop ontstond, liep de vouw verwondingen op aan haar been, rug en hand. De twee dieven zijn in haar auto getapt en in de richting van de Halmaheirastraat gevlucht.
De daders zijn beiden van Noord-Afrikaanse afkomst, zijn tussen de 18 en 20 jaar oud en ongeveer 1.70 m lang. Een van had een normaal postuur met een smal gezicht, de ander was gezet en droeg een viezig grijs shirt. De gestolen auto is een zwartkleurige BMW 1-serie met het kenteken 39-GLP-6, zo heeft de politie bekendgemaakt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)roofd_van_BMW__.html
Lol, welke 2de generatie bedoel je nou, die van nu of die van 70 jaar geleden?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:12 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de war bent met de 1e generatie Chinezen. De 2e generatie is heel anders.
Chinese jongeren doen het goed
Dat is het nou juist, niemand die weet hoe groot dat percentage is omdat dat wereldje zo gesloten is, maar ja, ze hebben een hele dikke vinger in de pap bij de zware georganiseerde misdaad.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:09 schreef Goldman_Sucks het volgende:
Wil je nou beweren dat een groot percentage van de Chinezen zich hier mee bezighoudt?
Het was een dure vakantie in Marokko, tel daar de nieuwe boeken voor hun studie aan zonder twijfel de TU bij op en dan zit je al rap krap.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:41 schreef HiZ het volgende:
Hadden ze wat extra geld nodig voor de feestdagen?
KoosVogels.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:13 schreef timmmmm het volgende:
Dus, we laten het persoonlijke geneuzel weer links liggen.
Ik bedoel de 2e generatie van nu. Maar ik dacht dat je dat wel door zou hebben, maar goed.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, welke 2de generatie bedoel je nou, die van nu of die van 70 jaar geleden?
[..]
Dat is het nou juist, niemand die weet hoe groot dat percentage is omdat dat wereldje zo gesloten is, maar ja, ze hebben een hele dikke vinger in de pap bij de zware georganiseerde misdaad.
http://tinyurl.com/4x8ohyd
Je hebt slechts 1 effectieve nationaliteit, al heb je er 100.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 08:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als men 2 paspoorten heeft zou het mogelijk gemaakt moeten worden. Bij een zware verkeersdelict wordt ook het rijbewijs ingenomen en daar hoor ik niemand over.
Gelukkig mag ik wel oordelen dusquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:15 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het ks gewoon hetzelfde standaard riedeltje altijd: ook autochtonen plegen criminaliteit, de Telegraaf zoekt sensatie, achtergrond daders doet er niet toe, multiculprobleem wordt overdreven, etc. Kom eerst eens een jaar of 5 in de buitenwijken van Amsterdam wonen en oordeel dan een keer, ipv vanuit je Veluwse boomhut.
En vlak de indo's niet uit, maar daar kan ik nog wel een beetje begrip voor opbrengen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:34 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Oh maar die Chinezen zijn veel erger. Vraag maar aan die Moussie.
Het is een voorbarige conclusie om te stellen dat Marokkanen twee paspoorten hebben ze kunnen wel twee nationaliteiten hebben maar dat is weer wat anders. Ik denk dat die weg nog behoorlijk lang is voordat je iemand zijn nationaliteit kan ontnemen als hij een auto, fiets, boot jat of een juwelier in elkaar mept.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:40 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Niet als ze nog een marokkaanse paspoort hebben. Waar een wil is is een weg.
Nogmaals: waar een wil is is een weg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Het is een voorbarige conclusie om te stellen dat Marokkanen twee paspoorten hebben ze kunnen wel twee nationaliteiten hebben maar dat is weer wat anders. Ik denk dat die weg nog behoorlijk lang is voordat je iemand zijn nationaliteit kan ontnemen als hij een auto, fiets, boot jat of een juwelier in elkaar mept.
Die weg wordt tegengehouden door iets met mensenrechten en internationale verdragen. Populistisch geroeptoeter.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:52 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Nogmaals: waar een wil is is een weg.
Kut voor je?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:20 schreef De_Nuance het volgende:
Ik woon in een buitenwijk van Rdam en nu ?
Wat een onzin, criminelen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit ontnemen heeft niks met het schenden van mensenrechten te maken. Bovendien is dat schermen met internationale verdragen wel érg makkelijk; tijden en omstandigheden veranderen, waardoor die verdragen constant tegen het licht gehouden en - indien nodig - gewijzigd moeten kunnen worden. Dat is juist één van de hoofdtaken van politici, niet het achterover leunen en constant verkondigen dat je voor een voldongen feit gesteld wordt en er dus nooit iets kan veranderen. En dan dat gezeur dat Nederland de internationale paria wordt, wanneer we criminele buitenlanders ons land uitsodemieteren, dát is pas roeptoeteren en populisme...quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Die weg wordt tegengehouden door iets met mensenrechten en internationale verdragen. Populistisch geroeptoeter.
Nee. Je haalt nu zaken door elkaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat een onzin, criminelen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit ontnemen heeft niks met het schenden van mensenrechten te maken. Bovendien is dat schermen met internationale verdragen wel érg makkelijk; tijden en omstandigheden veranderen, waardoor die verdragen constant tegen het licht gehouden en - indien nodig - gewijzigd moeten kunnen worden. Dat is juist één van de hoofdtaken van politici, niet het achterover leunen en constant verkondigen dat je voor een voldongen feit gesteld wordt en er dus nooit iets kan veranderen. En dan dat gezeur dat Nederland de internationale paria wordt, wanneer we criminele buitenlanders ons land uitsodemieteren, dát is pas roeptoeteren en populisme...
Volgens mij is er toch altijd letterlijk sprake van een dubbele nationaliteit, waardoor we er effectief één zouden kunnen ontnemen. In dit geval de Nederlandse, met alle daaraan verbonden rechten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:23 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Nee. Je haalt nu zaken door elkaar.
Feitelijk kun je het zo zien. Een in Nederland geboren Marokkaan met twee paspoorten is overal te wereld een Nederlander, en alleen in Marokko ook een Marokkaan.
Er is sprake van criminele Nederlanders. Niet van criminele buitenlanders.
Een persoon die in Nederland is geboren is geen buitenlander.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat een onzin, criminelen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit ontnemen heeft niks met het schenden van mensenrechten te maken. Bovendien is dat schermen met internationale verdragen wel érg makkelijk; tijden en omstandigheden veranderen, waardoor die verdragen constant tegen het licht gehouden en - indien nodig - gewijzigd moeten kunnen worden. Dat is juist één van de hoofdtaken van politici, niet het achterover leunen en constant verkondigen dat je voor een voldongen feit gesteld wordt en er dus nooit iets kan veranderen. En dan dat gezeur dat Nederland de internationale paria wordt, wanneer we criminele buitenlanders ons land uitsodemieteren, dát is pas roeptoeteren en populisme...
Dus alle mensen die hier geboren zijn en crimineel worden moeten we terugsturen naar het land van herkomst?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij is er toch altijd letterlijk sprake van een dubbele nationaliteit, waardoor we er effectief één zouden kunnen ontnemen. In dit geval de Nederlandse, met alle daaraan verbonden rechten.
Wanneer men een dubbele nationaliteit heeft, zie ik daar eerlijk gezegd niet zo'n hele grote bezwaren tegen...quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus alle mensen die hier geboren zijn en crimineel worden moeten we terugsturen naar het land van herkomst?
Dus dan ga je onderscheid maken tussen mensen op basis van afkomst?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wanneer men een dubbele nationaliteit heeft, zie ik daar eerlijk gezegd niet zo'n hele grote bezwaren tegen...
Lijkt me geen goed idee om het standaard zo te doen. Voor figuren als Enait zou die uitzondering wel mogen gelden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus alle mensen die hier geboren zijn en crimineel worden moeten we terugsturen naar het land van herkomst?
Alsof dat iets nieuws is. Met dat zelf aangevraagde en opgehaalde 2e paspoort hebben ze trouwens zichzelf in een andere positie geplaatst. Het IS trouwens al een eeuwigheid mogelijk de NLe nationaliteit af te pakken als men een 2e heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus dan ga je onderscheid maken tussen mensen op basis van afkomst?
Dat is al lang aan de hand vanwege de dubbele nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt 1 effectieve nationaliteit. Geen twee.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij is er toch altijd letterlijk sprake van een dubbele nationaliteit, waardoor we er effectief één zouden kunnen ontnemen. In dit geval de Nederlandse, met alle daaraan verbonden rechten.
Nee, dan ga ik niet-Nederlanders na het plegen van een crimineel feit "ons land uittrappen". Ben je van allochtone afkomst, maar bezit je enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit, dan wordt je ook gewoon hier gestraft als de Nederlandse staatsburger die je bent.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee ze hebben er dan twee. Dat zijn de feiten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Je hebt 1 effectieve nationaliteit. Geen twee.
Sorry, maar dat zijn de feiten.
Ik heb geen tweede paspoort met wel twee nationaliteiten. Mijn kinderen hebben geen tweede paspoort maar wel twee nationaliteiten. Mijn vader heeft voor nederland gediend, ik heb voor nederland gediend. Wat maakt mij anders dan bijvoorbeeld jou?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alsof dat iets nieuws is. Met dat zelf aangevraagde en opgehaalde 2e paspoort hebben ze trouwens zichzelf in een andere positie geplaatst. Het IS trouwens al een eeuwigheid mogelijk de NLe nationaliteit af te pakken als men een 2e heeft.
Nee, want een mens kan slechts 1 effectieve nationaliteit bezittenquote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ze hebben er dan twee. Dat zijn de feiten.
En door wie wordt dan bepaald welke nationaliteit de effectieve is?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Je hebt 1 effectieve nationaliteit. Geen twee.
Sorry, maar dat zijn de feiten.
Op papier 2, gevoelsmatig altijd 1. Logisch ook.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ze hebben er dan twee. Dat zijn de feiten.
Door de persoon zelf?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En door wie wordt dan bepaald welke nationaliteit de effectieve is?
Heel simpel: jij kan naar 'vul ambassade van land in' en een 2e paspoort oppikken. Ik kan dat niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb geen tweede paspoort met wel twee nationaliteiten. Mijn kinderen hebben geen tweede paspoort maar wel twee nationaliteiten. Mijn vader heeft voor nederland gediend, ik heb voor nederland gediend. Wat maakt mij anders dan bijvoorbeeld jou?
Wat "het eten van twee walletjes" dan weer erg makkelijk maakt...quote:
Welnee man. Iemand met bv een Marokkaans en NLs paspoort heeft beide nationaliteit en heeft in beide landen de volledige rechten daarvan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:43 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Nee, want een mens kan slechts 1 effectieve nationaliteit bezittenZo is dat geregeld.
Kerel, wat dacht je er van zelf eens te googlen en je in te lezen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En door wie wordt dan bepaald welke nationaliteit de effectieve is?
Aha dus een persoon die hier is geboren maar wel twee nationaliteiten bezit kan gewoon uit Nederland getrapt worden? ik zien niet in hoe je dat wilt doen en wat er echt de reden voor is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, dan ga ik niet-Nederlanders na het plegen van een crimineel feit "ons land uittrappen". Ben je van allochtone afkomst, maar bezit je enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit, dan wordt je ook gewoon hier gestraft als de Nederlandse staatsburger die je bent.
Absoluut, de kern van het probleem.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat "het eten van twee walletjes" dan weer erg makkelijk maakt...
Dus jij bent gewoon jaloers? Of wat is het bezwaar dan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Heel simpel: jij kan naar 'vul ambassade van land in' en een 2e paspoort oppikken. Ik kan dat niet.
Hoezo gevoelsmatig altijd 1 ? Mengvormen liggen voor de hand. En je hebt ook nog mensen die "wereldburger" of "mens" zijn en nationalisme vies vindenquote:Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Op papier 2, gevoelsmatig altijd 1. Logisch ook.
Welja man. Een mens heeft slechts 1 effectieve nationaliteit. Wat Turkije doet met mensen met een Turks paspoort naast hun effectieve nationaliteit is een zaak die ALLEEN Turkije en die persoon aangaat.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee man. Iemand met bv een Marokkaans en NLs paspoort heeft beide nationaliteit en heeft in beide landen de volledige rechten daarvan.
Zo zijn er ook een hele hoop mensen met een NLs paspoort die opgeroepen worden voor Turkse dienstplicht.
Sommige naieve populistische rechte fokkers denken dat hun zomaar mensen statenloos kunnen maken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Die weg wordt tegengehouden door iets met mensenrechten en internationale verdragen. Populistisch geroeptoeter.
De reden is dat ik geen enkel nut zie in het spenderen van Nederlands belastinggeld aan de detentie van criminelen met een dubbele of niet-Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Aha dus een persoon die hier is geboren maar wel twee nationaliteiten bezit kan gewoon uit Nederland getrapt worden? ik zien niet in hoe je dat wilt doen en wat er echt de reden voor is.
Ja maar hij ziet er anders uit, dat is eng...........quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sommige naieve populistische rechte fokkers denken dat hun zomaar mensen statenloos kunnen maken.
Ik weet nu eigenlijk niet wat erger voor de maatschappij is. Criminelen die aan car jacking doen of zulke stemmingsmakers hier die ook totaal geen benul van mensenrechten hebben.
De criminelen met dubbel paspoort waar jij op doelt zijn dan ook Nederlanders. Hun effectieve nationaliteit is de Nederlandse, en werkelijk NIETS dan de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden is dat ik geen enkel nut zie in het spenderen van Nederlands belastinggeld aan de detentie van criminelen met een dubbele of niet-Nederlandse nationaliteit.
Dit zijn van die emotionele argumenten die het hele debat geen goed doen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Aha dus een persoon die hier is geboren maar wel twee nationaliteiten bezit kan gewoon uit Nederland getrapt worden? ik zien niet in hoe je dat wilt doen en wat er echt de reden voor is.
Je kunt niet statenloos worden wanneer je twee nationaliteiten hebt...quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sommige naieve populistische rechte fokkers denken dat hun zomaar mensen statenloos kunnen maken.
Ik weet nu eigenlijk niet wat erger voor de maatschappij is. Criminelen die aan car jacking doen of zulke stemmingsmakers hier die ook totaal geen benul van mensenrechten hebben.
Nationalisme en gevoelsmatig 1 gaan vrijwel hand in hand.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:48 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hoezo gevoelsmatig altijd 1 ? Mengvormen liggen voor de hand. En je hebt ook nog mensen die "wereldburger" of "mens" zijn en nationalisme vies vinden
Dus je maakt onderscheid tussen jou en mij en mijn kinderen op basis van mijn afkomst ook al ben ik hier geboren? Klinkt behoorlijk fascistisch.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden is dat ik geen enkel nut zie in het spenderen van Nederlands belastinggeld aan de detentie van criminelen met een dubbele of niet-Nederlandse nationaliteit.
Het bezwaar is dat men van twee walletjes eet. Nou prima maar dat heeft dan ook een andere zijde.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus jij bent gewoon jaloers? Of wat is het bezwaar dan?
Ligt eraan welk paspoort hij op welk moment tevoorschijn tovert.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:49 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Welja man. Een mens heeft slechts 1 effectieve nationaliteit. Wat Turkije doet met mensen met een Turks paspoort naast hun effectieve nationaliteit is een zaak die ALLEEN Turkije en die persoon aangaat.
Formeel gezien is die persoon verder overal te wereld een Nederlander, en niets dan een Nederlander.
Hoezo eten die van twee walletjes?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het bezwaar is dat men van twee walletjes eet. Nou prima maar dat heeft dan ook een andere zijde.
Als de verbondenheid met een land sterker is dan in het land waar je verblijft zal je verhuizen. Wat overigens iedereen kan en mag doen uiteraard.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit zijn van die emotionele argumenten die het hele debat geen goed doen.
Als jij je roots hebt in Marokko of Turkije of Tuvalu en je verbondenheid met het land is sterker
dan de wil om hier een beetje mee te doen kun je beter in je eigen zo superieur gewaande land gaan hangen.
Op de eerste plaats hebben we het hier over criminele feiten die wel wat zwaarder zijn als "een snoepje stelen", feiten die bovendien gepleegd zijn door mensen waarvan je mag verwachten dat ze - gezien hun leeftijd - de eventuele consequenties van hun daden ook prima in kunnen schatten. Ik maak overigens inderdaad onderscheid; onderscheid tussen criminelen en niet-criminelen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus je maakt onderscheid tussen jou en mij en mijn kinderen op basis van mijn afkomst ook al ben ik hier geboren? Klinkt behoorlijk fascistisch.
Wat wil je doen met mijn kinderen? Beide Nederlandse ouders maar toch een dubbele nationaliteit. Ook eruit als ze een snoepje hebben gejat?
Gaan we van iedereen de nationaliteit uitpluizen en sturen we ze terug nar land van herkomst? Dan houd je weinig Nederlanders over.
Nee, dit heeft niks met fascisme te maken. Maar je maakt het onnodig dramatisch door je afkomst en kinderen in combinatie te betrekken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus je maakt onderscheid tussen jou en mij en mijn kinderen op basis van mijn afkomst ook al ben ik hier geboren? Klinkt behoorlijk fascistisch.
Nou dat doen er een hele hoop niet vanwege het gratis geld alhier.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Als de verbondenheid met een land sterker is dan in het land waar je verblijft zal je verhuizen. Wat overigens iedereen kan en mag doen uiteraard.
Fascisme?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat wil je doen met mijn kinderen? Beide Nederlandse ouders maar toch een dubbele nationaliteit. Ook eruit als ze een snoepje hebben gejat?
Gaan we van iedereen de nationaliteit uitpluizen en sturen we ze terug nar land van herkomst? Dan houd je weinig Nederlanders over.
Je maakt onderscheid tussen criminelen met wel of geen een dubbele nationaliteit. Dat is fascistisch, en in mijn ogen ongewenst. Net zo ongewenst als crimineel gedrag.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op de eerste plaats hebben we het hier over criminele feiten die wel wat zwaarder zijn als "een snoepje stelen", feiten die bovendien gepleegd zijn door mensen waarvan je mag verwachten dat ze - gezien hun leeftijd - de eventuele consequenties van hun daden ook prima in kunnen schatten. Ik maak overigens inderdaad onderscheid; onderscheid tussen criminelen en niet-criminelen.
Ach, niet alleen daarom.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou dat doen er een hele hoop niet vanwege het gratis geld alhier.
Aan de andere kant, de dwergjes werkenquote:There's dwarf bars all over Ankh-Morpork, and they"ve got mining tools wired to the wall, and there"s dwarfs in "em every night quaffing beer and singing sad songs about how they wish they were back in the mountains digging for gold. But if you said to them, fine, the gate"s open, off you go and send us a postcard, they"d say, "Oh, well, yeah I"d love to, but we"ve just got the new workshop finished... Maybe next year we"ll go to Uberwald." "
"They come back to the mountains to die," said the King.
"They live in Ankh-Morpork."
"Why is this, do you think?"
"I couldn"t say. Because no one tells them how to, I suppose."
Dat heb ik niet en dat heeft mijn vader ook niet bij mij gedaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Fascisme?
Afin: waarom heb jij je kinderen aangeven bij de ambassade?
Het echte fascisme zit in het feit dat bijvoorbeeld een Marokkaanse regering het onmogelijk maakt de Marokkaanse nationaliteit te ontnemen als je gaat verhuizen. Zo blijf je altijd een onderdaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Je maakt onderscheid tussen criminelen met wel of geen een dubbele nationaliteit. Dat is fascistisch, en in mijn ogen ongewenst. Net zo ongewenst als crimineel gedrag.
De ernst van de straf doet er niet toe kost beide belastinggeld.
Wat heeft dat te maken met een Nederlander met twee nationaliteiten?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het echte fascisme zit in het feit dat bijvoorbeeld een Marokkaanse regering het onmogelijk maakt de Marokkaanse nationaliteit te ontnemen als je gaat verhuizen. Zo blijf je altijd een onderdaan.
Leuk dat je een nieuwe definitie aan fascisme geeft, maar ik zie hier nog weinig totalitaire staat in met een coorporatie-structuur.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Je maakt onderscheid tussen criminelen met wel of geen een dubbele nationaliteit. Dat is fascistisch, en in mijn ogen ongewenst. Net zo ongewenst als crimineel gedrag.
De ernst van de straf doet er niet toe kost beide belastinggeld.
Klopt. Maar zelfs discriminatie klinkt te hard. We moeten misschien maar eens leren accepteren dat verschillende bevolkingsgroepen elkaar anders benaderen en dat iedereen van dezelfde soort elkaar altijd opzoekt. Vandaar dat integratie een sprookje is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:08 schreef betyar het volgende:
Daarnaast had ik het woord fascisme niet in de mond moeten nemen, gewoon discriminatie.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Leuk dat je een nieuwe definitie aan fascisme geeft, maar ik zie hier nog weinig totalitaire staat in met een coorporatie-structuur.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:08 schreef betyar het volgende:
Daarnaast had ik het woord fascisme niet in de mond moeten nemen, gewoon discriminatie.
Dat een Marokkaan nooit volledig Nederlander kan zijn, staatsrechtelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met een Nederlander met twee nationaliteiten?
Als niemand je aangeeft, hoe weet het andere land dan dat je bestaat?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat heb ik niet en dat heeft mijn vader ook niet bij mij gedaan.
Je hebt er dus geen bal verstand van merk ik wel.
Mensen op basis van afkomst beoordelen is en blijft discriminatie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt. Maar zelfs discriminatie klinkt te hard. We moeten misschien maar eens leren accepteren dat verschillende bevolkingsgroepen elkaar anders benaderen en dat iedereen van dezelfde soort elkaar altijd opzoekt. Vandaar dat integratie een sprookje is.
Is het ook discriminatie om mensen vanuit het buitenland NIET direct een NLs paspoort te geven?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen op basis van afkomst beoordelen is en blijft discriminatie.
Niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als niemand je aangeeft, hoe weet het andere land dan dat je bestaat?
Jezelf altijd als buitenlander beschouwen maakt discriminatie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen op basis van afkomst beoordelen is en blijft discriminatie.
Weet ik niet en interesseert me niet of dat andere land het wel of niet weet. Ik ben Nederlander met een tweede nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als niemand je aangeeft, hoe weet het andere land dan dat je bestaat?
Dan heb je dus geen dubbele nationaliteit.quote:
Nee.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is het ook discriminatie om mensen vanuit het buitenland NIET direct een NLs paspoort te geven?
Wel. Je snapt het echt niet he.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen dubbele nationaliteit.
Neergezet worden als buitenlander maakt discriminatie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jezelf altijd als buitenlander beschouwen maakt discriminatie.
Jij bent een Turk?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Weet ik niet en interesseert me niet of dat andere land het wel of niet weet. Ik ben Nederlander met een tweede nationaliteit.
Als jij in dat land helemaal niet geregistreerd staat dan heb je dus GEEN dubbele nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Weet ik niet en interesseert me niet of dat andere land het wel of niet weet. Ik ben Nederlander met een tweede nationaliteit.
Misschien heb je dan ook een nieuwe definitie aan het begrip nationaliteit gegeven. Als jij in de bevolkingsadministratie van dat 2e land niet voorkomt dan heb je dus GEEN 2e nationaliteit.quote:
Het gaat erom in hoeverre jij jezelf als buitenlander ziet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Neergezet worden als buitenlander maakt discriminatie.
Nee, ik ben Nederlander met een tweede nationaliteit. Ik stam af van mensen die turken als beesten zien.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jij bent een Turk?
Als je mijn serieuze posts leest moet je merken dat ik vrij veel respect heb voor het nationalisme dat uitgedragen wordt onder Turken, meer respect voor dan voor Marokkanen. Soms gaat het een beetje over the edge maar prima. Dat getoeter zit niemand op te wachten. Nederlanders zouden over het algemeen iets trotser mogen zijn.
Oh meer discriminatie dan het begrip allochtoon an sich al?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:21 schreef betyar het volgende:
Voorstellen om de definitie allochtoon door te zetten naar de derde generatie maakt discriminatie, iets waar jullie grote GBL voor pleit.
Oh je bent van Griekse afkomst?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik stam af van mensen die turken als beesten zien.
Kijk, hier gaat het al fout. Waarom kun je niet zeggen waar je opa en oma geboren zijn?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, ik ben Nederlander met een tweede nationaliteit. Ik stam af van mensen die turken als beesten zien.
In het uittreksel van het bevolkingsregister hier staat nog altijd Hongaars-Nederlands. Ook bij mijn kinderen en ik ben toch echt alleen bij het gemeentehuis geweest.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Misschien heb je dan ook een nieuwe definitie aan het begrip nationaliteit gegeven. Als jij in de bevolkingsadministratie van dat 2e land niet voorkomt dan heb je dus GEEN 2e nationaliteit.
Ik geloof dat je eens tegen jezelf mag gaan zeggen dat je er niets van snapt.
ik discrimineer, ik scheer jullie over een kam.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh meer discriminatie dan het begrip allochtoon an sich al?
En wie is wij?
Met 'onze' grote GBL?
GBL?
Nee Hongaars.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh je bent van Griekse afkomst?
Ineens pleit ik er voor om het begrip "allochtoon" op te rekken en vervolgens word ik ook nog eens van discriminatie beticht? Het moet niet gekker worden...quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:21 schreef betyar het volgende:
Voorstellen om de definitie allochtoon door te zetten naar de derde generatie maakt discriminatie, iets waar jullie grote GBL voor pleit.
Iemand heeft dat dan doorgegeven. En als het in Hongarije niet geregistreerd staat heb je geen dubbele nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:25 schreef betyar het volgende:
[..]
In het uittreksel van het bevolkingsregister hier staat nog altijd Hongaars-Nederlands. Ook bij mijn kinderen en ik ben toch echt alleen bij het gemeentehuis geweest.
Net zoals mijn zussen met een nederlandse man, de kinderen daarvan hebben ook een dubbele nationaliteit.
En je bent een fascist. Dat allemaal nog voor 11 uur op den zondagmorgen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ineens pleit ik er voor om het begrip "allochtoon" op te rekken en vervolgens word ik ook nog eens van discriminatie beticht? Het moet niet gekker worden...
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen wat discriminatie maakt. dat is niet persoonlijk gericht.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ineens pleit ik er voor om het begrip "allochtoon" op te rekken en vervolgens word ik ook nog eens van discriminatie beticht? Het moet niet gekker worden...
Die snap ik niet.... Waarom zou ik daar emotioneel onder zijn?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar zou ik sowieso niet te emotioneel onder zijn.
Nogmaals, onderscheid maken tussen criminelen en niet-criminelen en op basis van enkel en alleen dát specifieke onderscheid mensen anders behandelen indien het om de straf voor het plegen van een crimineel feit gaat, is in mijn optiek géén discriminatie. Dat is gebruik maken van de mogelijkheden die de dubbele nationaliteit zowel de bezitter er van, als de (in dit geval) Nederlandse staat biedt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen wat discriminatie maakt. dat is niet persoonlijk gericht.
Insgelijks, met wat posten op een forum kom ik niet bepaald aan klussen toe!quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:31 schreef betyar het volgende:
Maar ik ben weg werk aan de winkel......![]()
"Grote Blonde Leider". Een verwijzing naar die half-Indo met zijn Hongaarse importbruid die een of ander partijtje dat de PVV heet runtquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh meer discriminatie dan het begrip allochtoon an sich al?
En wie is wij?
Met 'onze' grote GBL?
GBL?
En je hebt standaard een dubbele nationaliteit ?quote:
Kinderen hebben in Marokko (die in veel gevallen niet eens bestaan) en daar in Nederland geld voor ontvangen, om er maar eens een te noemen.quote:
Kun je zien dat die vent gewoon niet spoort.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:14 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En je hebt standaard een dubbele nationaliteit ?
Grappig. Dan heeft de vrouw van Wilders dat waarschijnlijk ook. Of wellicht is die zelfs alleen maar Hongaars.
Aangezien Geert zo moeilijk doet over politici met dubbele nationaliteit... waarom niet over de partners van die politici ? Die hebben behoorlijk wat invloed op hun hun echtgeno(o)t(e) en horen in de slaapkamer vast af en toe een staatsgeheim. En zijn vrouw heeft voor de ambassadestaf van de Hongaarse overheid gewerkt en is dus niet eens zomaar een burger...
En hoeveel mensen doen dat met een dubbele nationaliteit? at wordt weer groots opgeblazen en door media en tegenstanders aangedikt. Het is niet goed natuurlijk niet en moet worden aangepakt. Dat doe je niet door ieder persoon met een dubbele nationaliteit aan te pakken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kinderen hebben in Marokko (die in veel gevallen niet eens bestaan) en daar in Nederland geld voor ontvangen, om er maar eens een te noemen.
Niet alleen niet spoort, maar ook gewoonweg niet deugt. De twee karaktereigenschappen waar je het als politicus van moet hebben, welke politieke stroming je ook aanhangt...quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:30 schreef betyar het volgende:
Zo effe koffie.
[..]
Kun je zien dat die vent gewoon niet spoort.
Uiteraard had ik dat wel door, ik vraag alleen even na om het zeker te maken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 07:49 schreef Goldman_Sucks het volgende:
Ik bedoel de 2e generatie van nu. Maar ik dacht dat je dat wel door zou hebben, maar goed.
Quote je wel even de hele zin, zodat ook duidelijk wordt dat het om een persoonlijke mening gaat, gebaseerd op gesprekken met 200 Chinezen.quote:Leuk dat je een link stuurt naar een artikel die aangeeft dat chinezen zich bijna niet met criminaliteit bezighouden.
Quote:
"Daarvan is maar een zeer klein deel bezig met criminaliteit"
Wat is daar tegenstrijdig aan? De politie in de grote steden heeft bvb geregeld te maken met illegale gokhuizen, en ze weten dat die door de Triades worden gerund, maar op basis daarvan weten ze nog steeds niet hoeveel mensen er nou echt bij betrokken zijn.quote:Verder spreek je jezelf een beetje tegen; Eerst geef ja aan dat percentages mbt chinese criminaliteit niet bekend zijn. Aan de andere kant schrijf je dingen als: ze hebben een hele dikke vinger in de pap bij de zware georganiseerde misdaad. Ik hoop toch niet dat je bon voor die bewering dat artikel is.
Tja, infiltreren gaat moeilijk, zoals ik al zei, een erg gesloten wereldje waar je als buitenstaander zonder spleetogen gewoon niet binnenkomt.quote:Quote:
"Veel onderzoek naarde handel in deze grondstoffen zijn er niet gedaan"
Om te beginnen heb ik zo'n 18 jaar om de hoek van de Binnen Bantammer gewoond dus ik heb aardig wat met eigen ogen gezien.quote:Dus mijn vraag aan jou is: heb je een betrouwbare bron ter dekking van jouw zware beschuldiging dat Chinezen een dikke vinger in de pap hebben mbt zware criminaliteit of was je maar een beetje dom aan het blaten?
Hilarische verwijzing naar een kapsel, alsof we die nog niet hadden gezien.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:14 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
"Grote Blonde Leider". Een verwijzing naar die half-Indo met zijn Hongaarse importbruid die een of ander partijtje dat de PVV heet runtEn zelf dus zo allochtoon is als wat volgens de huidige definitie.
Crimineel zijn is ook maar een kwestie van perspectief. Met dealers heb ik geen moeite want dat is een kwestie van vraag en aanbod. Straatrovers verdienen kapotte knieschijven.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oftewel we moeten je op je blauwe ogen geloven? Afin. Doe maar niet.
Verder zit er uiteraard WEL een verschil in zwaarte of je iemand berooft of dat je een illegaal in dienst hebt.Wat zich ook zal uiten in de straf trouwens en voor welke rechtbank je komt.
Uiteraard. Maar Moussie had weer eens zo'n lachwekkend voorbeeld door een zwartwerker gelijk te stellen aan een straatrover.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Crimineel zijn is ook maar een kwestie van perspectief. Met dealers heb ik geen moeite want dat is een kwestie van vraag en aanbod. Straatrovers verdienen kapotte knieschijven.
Quote:quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Uiteraard had ik dat wel door, ik vraag alleen even na om het zeker te maken.
Je beseft dat de 2de generatie het lang zo goed niet deed toen ze even lang in Nederland verbleven als de Marokkanen nu?
[..]
Quote je wel even de hele zin, zodat ook duidelijk wordt dat het om een persoonlijke mening gaat, gebaseerd op gesprekken met 200 Chinezen.
[..]
Wat is daar tegenstrijdig aan? De politie in de grote steden heeft bvb geregeld te maken met illegale gokhuizen, en ze weten dat die door de Triades worden gerund, maar op basis daarvan weten ze nog steeds niet hoeveel mensen er nou echt bij betrokken zijn.
[..]
Tja, infiltreren gaat moeilijk, zoals ik al zei, een erg gesloten wereldje waar je als buitenstaander zonder spleetogen gewoon niet binnenkomt.
[..]
Om te beginnen heb ik zo'n 18 jaar om de hoek van de Binnen Bantammer gewoond dus ik heb aardig wat met eigen ogen gezien.
Wat ouder materiaal van buro Jansen
http://www.burojansen.nl/traa/b8_2_36.htm
En wat recenter
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-de-Chinatowns.dhtml
Maar ja, zoals ik al zei, het raakt de burger niet direct, een Chinees zal niet zo snel je fiets (of BMW) stelen, of je een grote mond geven als je langsloopt. Maar let wel, de Chinese restauranthouder met een illegaal in dienst is volgens de wet een crimineel, dat jij er geen last van hebt maakt het niet minder crimineel.
Lees anders even terug, de aloude vraag werd weer eens gesteld .. waarom lees ik nooit wat over ..quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar Moussie had weer eens zo'n lachwekkend voorbeeld door een zwartwerker gelijk te stellen aan een straatrover.
Leuk, doe je het weer, een zin eruit plukken en zonder context plaatsen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:17 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Quote:
"Volgens de onderzoekster zijn er geen representatieve cijfers over de afpersingen, bedreigingen en chantages"
Ik weet niet hoe hard die plaat voor jouw kop is maar die moet verdomde stevig zijn. Zoals je eigenlijk zelf ook zegt: HET IS ONBEKEND. Maar blijkbaar ben jij iemand die denkt: oh ik weet niet of je onschuldig bent dus ga ik er maar van uit dat je schuldig bent.
Mag ik je tenslotte 1 ding vragen? Word alsjeblieft nooit rechter. Niet doen.
Mag ik jou een ding vragen? Wordt ajb nooit rechter, niet doen, met dat soort cherry-picking van opmerkingen buiten hun context kan je nooit tot een weloverwogen oordeel komen.quote:Volgens de onderzoekster zijn er geen representatieve cijfers over de afpersingen, bedreigingen en chantages. De gemeenschap is zo gesloten dat ze uit angst, schaamte en wantrouwen in politie en justitie geen aangifte doet. Het aantal officiële meldingen is ’zeker slechts een topje van de ijsberg’, aldus de criminologe.
Wat is dat nu weer voor onzin? Waarom horen die bij ons? Omdat wij die honderden jaren als beestachtige wijze als slaven behandeld hebben, betekent toch niet dat ze bij ons horen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:21 schreef Specularium het volgende:
Van Antillianen neemt iedereen het gewoon een beetje ter kennisgeving aan.
Omdat ze meer bij ons horen dan Marokkanen.
Maw, het gaat eigenlijk helemaal niet zozeer om de criminaliteit, het gaat veel meer om het 'erbij horen'.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:21 schreef Specularium het volgende:
Van Antillianen neemt iedereen het gewoon een beetje ter kennisgeving aan.
Omdat ze meer bij ons horen dan Marokkanen.
Ik vind het anders best triest, dat ze uit angst voor de georganiseerde criminaliteit nog niet eens aangifte durven te doen ..quote:Chinezen die alles in eigen kring oplossen krijgen mijn respect wel.
Jezus, komen je ouders of grootouders ervandaan? Die VOC-mentaliteit is niet aan jou besteedt, toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin? Waarom horen die bij ons? Omdat wij die honderden jaren als beestachtige wijze als slaven behandeld hebben, betekent toch niet dat ze bij ons horen?
Die mentaliteit van uitbuiting en onderdrukking is inderdaad niet aan mij besteed inderdaad.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:33 schreef Specularium het volgende: Die VOC-mentaliteit is niet aan jou besteedt, toch?
Welk jaartal houden we aan als maatgevend voor het al dan niet generaties lang door etterende en opgelegde "collectieve schuldgevoel"? Mogen we Fransozen en Spanjolen nog altijd haten vanwege de bezetting van ons land?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die mentaliteit van uitbuiting en onderdrukking is inderdaad niet aan mij besteed inderdaad.
Ik heb trouwens ook gehoord dat onder bosjesmannen de criminaliteit gigantisch is. Echt, groter dan de criminaliteit van alle marokkanen/antillianen/chinezen bij elkaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Leuk, doe je het weer, een zin eruit plukken en zonder context plaatsen.
[..]
Mag ik jou een ding vragen? Wordt ajb nooit rechter, niet doen, met dat soort cherry-picking van opmerkingen buiten hun context kan je nooit tot een weloverwogen oordeel komen.
Vind je dat? Ook wanneer dat wat binnen zit zich afzet tegen waarden die wij fundamenteel achten voor onze samenleving zoals gelijkheid man/vrouw, gelijkheid homosexuelen. Die alleen weten wat respect krijgen is maar van respect geven nooit van gehoord hebben? Die voor loverboy spelen en daarbaast een uitkering trekken?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou ben ik nooit een grote fan van Pim Fortuyn geweest, maar op een punt had hij zeker gelijk, dat gezeik moest maar eens afgelopen zijn, binnen is binnen en hoort bij ons ..
Nu zeg je indirect dat je die Surinamers hier liever niet ziet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die mentaliteit van uitbuiting en onderdrukking is inderdaad niet aan mij besteed inderdaad.
We hadden het over Antillianen toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nu zeg je indirect dat je die Surinamers hier liever niet ziet.
Geen. Ik voel me geenszins verantwoordelijk, maar ik loop die mentaliteit dan ook niet te propageren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Welk jaartal houden we aan als maatgevend voor het al dan niet generaties lang door etterende en opgelegde "collectieve schuldgevoel"? Mogen we Fransozen en Spanjolen nog altijd haten vanwege de bezetting van ons land?
Alle SGP'ers het land uit !!quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:09 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Vind je dat? Ook wanneer dat wat binnen zit zich afzet tegen waarden die wij fundamenteel achten voor onze samenleving zoals gelijkheid man/vrouw, gelijkheid homosexuelen.
Toevallig dat die groepen het meest verzot zijn op vuvuzela's.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:29 schreef Nielsch het volgende:
Surinamers, Antillianen en Afrikanen. Drie groepen die ik hier eigenlijk niet meer wil zien.
Hoh .. of het idd Noord-Afrikanen waren is dus nog steeds niet bekend, dat is wat de Telegraaf ervan maakt, de politie spreekt nog steeds van vermoedelijk. Zoals ik al zei, het zou niet de eerste keer zijn dat iemand uit een Oostblokland voor Noord-Afrikaan wordt aangezien, en gezien het misdrijf, car jacking, is dat zelfs erg waarschijnlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
Maar die BMW he. Want daar ging het toch over?
En over Noordafrikanen die hem met gebruik van geweld van die vrouw geroofd hebben.
Tuig dus.
Weer een incidentje wat sommigen hier met de mantel der liefde en politieke correctheid wil verdoezelen, omdat het verdorie alweer een paar leden van dat kleine groepje is. En dat is lastig, want het valt op die manier niet mee om vol te blijven houden dat het allemaal wel meevalt.
Ik zie ook een link met Hitler:quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Toevallig dat die groepen het meest verzot zijn op vuvuzela's.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoh .. of het idd Noord-Afrikanen waren is dus nog steeds niet bekend, dat is wat de Telegraaf ervan maakt, de politie spreekt nog steeds van vermoedelijk. Zoals ik al zei, het zou niet de eerste keer zijn dat iemand uit een Oostblokland voor Noord-Afrikaan wordt aangezien, en gezien het misdrijf, car jacking, is dat zelfs erg waarschijnlijk.
Ja die Marokkanen die men zag waren Polen en de Chinezen die het goed doen zijn zwaar crimineel. Je weetz. Ze heeft het zelf gezien van iemand die het gehoord had.quote:
Ze had het over Oostblokkers, niet over Polen in het bijzonder. Ik neem aan dat de meesten een Pool en een Noord-Afrikaan niet zullen verwarren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja die Marokkanen die men zag waren Polen en de Chinezen die het goed doen zijn zwaar crimineel. Je weetz. Ze heeft het zelf gezien van iemand die het gehoord had.
Het bekendste voorbeeld in deze is denk ik die moord in België, voor de mp3 speler als ik het goed herinner. Die daders werden in eerste instantie ook voor Noord-Afrikaans uitgemaakt, en bleken uiteindelijk waar ook alweer vandaan te komen, Roemenië?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ze had het over Oostblokkers, niet over Polen in het bijzonder. Ik neem aan dat de meesten een Pool en een Noord-Afrikaan niet zullen verwarren.
De zelfde lieden die Turken en Marokkanen door elkaar halen kunnen ook best een "Roemeen/Bulgaar" voor een Noord-Afrikaan aanzien, al lijkt me dat niet erg waarschijnlijk.
Schijnt dat diegene die het gehoord had het ook maar gelezen heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze heeft het zelf gezien van iemand die het gehoord had.
Dit is een uitstekend voorbeeld. Vooral omdat niemand dit meer weet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Het bekendste voorbeeld in deze is denk ik die moord in België, voor de mp3 speler als ik het goed herinner. Die daders werden in eerste instantie ook voor Noord-Afrikaans uitgemaakt, en bleken uiteindelijk waar ook alweer vandaan te komen, Roemenië?
Vergeet niet dat het ontzettend vaak gebeurd he, Roemenen die aangezien worden voor Noord-Afrikanen. Dagelijkse kost enzo.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is een uitstekend voorbeeld. Vooral omdat niemand dit meer weet.
Nou je het zegt, dat was nota bene wel een Pool.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Het bekendste voorbeeld in deze is denk ik die moord in België, voor de mp3 speler als ik het goed herinner. Die daders werden in eerste instantie ook voor Noord-Afrikaans uitgemaakt, en bleken uiteindelijk waar ook alweer vandaan te komen, Roemenië?
Jongen in belgie doodgestoken om zijn mp3 spelerquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is een uitstekend voorbeeld. Vooral omdat niemand dit meer weet.
en wat blijktquote:De daders van Noord-Afrikaanse origine zijn nog spoorloos.
...
De aap komt uit de mouw....
...
Tja hoe komen ze nu aan die slechte naam he.
...
kijk er trouwens niet van op dat het WEER om jongeren van noord-afrikaanse afkomst gaat.
...
goh, marokkanen, je verwacht het niet...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Joe_Van_Holsbeeckquote:Van hen waren echter camerabeelden beschikbaar en de politie kon beschikken over ooggetuigen. Vanwege hun wat donkere uiterlijk ging men in eerste instantie ervan uit dat het om twee jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst zou gaan. Doordat een leerkracht een van de jongens herkende, kwam men erachter dat de twee Poolse Romajongeren waren.
Dus?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Jongen in belgie doodgestoken om zijn mp3 speler
uit dat topic
[..]
en wat blijkt
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Joe_Van_Holsbeeck
Dus wat nou, geen Polen? Alsof dat een homogene groep is met allemaal lichte huid, licht haar en blauwe ogen.
Ach moussie....quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus?
Dat streept dan alle keren dat het wél Noordafrikanen zijn weg?
Wat wil je nu eigenlijk beweren, dat het meestal Polen of Chinezen zijn en dat eerstgenoemde groep eigenlijk vaak vals beschuldigd wordt?
Get real.
Ik snap wel dat je een nuancering wil maken maar je kan met dit ene voorbeeld het structurelequote:Op zondag 28 augustus 2011 16:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Jongen in belgie doodgestoken om zijn mp3 speler
uit dat topic
[..]
en wat blijkt
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Joe_Van_Holsbeeck
Dus wat nou, geen Polen? Alsof dat een homogene groep is met allemaal lichte huid, licht haar en blauwe ogen.
Dat waren zigeuners.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:39 schreef moussie het volgende:
[..]
En Chinezen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het ontzettend vaak gebeurd he, Roemenen die aangezien worden voor Noord-Afrikanen. Dagelijkse kost enzo.
Al die filmpjes op dumpert, youtube etc, dat zijn allemaal Roemenen en ander oostblok gespuis hoor.
Echt waar.
Die van de hoedjes en djoeken (?) is iig gepakt op grond van discriminatie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En Chinezen.
Kijk hier ook weer een Chinees
Ik wil dan ook helemaal niets goed praten. Ik constateer alleen dat de Telegraaf van een vermoeden en vaststaand feit maakt en dat iedereen daar klakkeloos in mee gaat.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je een nuancering wil maken maar je kan met dit ene voorbeeld het structurele
wangedrag van voornamelijk rifnakomelingen niet gaan goedpraten. Het zegt wellicht wel iets dat dit een zeldzaam voorbeeld is. Er zijn er wel meer te vinden, maar dan moet je er naar zoeken.
Heeft er misschien mee te maken omdát het 9 van de 10 keer zo is?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik wil dan ook helemaal niets goed praten. Ik constateer alleen dat de Telegraaf van een vermoeden en vaststaand feit maakt en dat iedereen daar klakkeloos in mee gaat.
Dat mensen door de grote aantallen zaken waar die jongelui bij betrokken waren, nu vooraf een vinger wijzen en daarna sorry moeten zeggen voor de blunder, is minder erg dan de misdrijven zelf.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik wil dan ook helemaal niets goed praten. Ik constateer alleen dat de Telegraaf van een vermoeden en vaststaand feit maakt en dat iedereen daar klakkeloos in mee gaat.
Prima, bedankt voor het melden, gaan we nu weer over op het onderwerp, namelijk tuig dat een BMW heeft gejat en keihard aangepakt dient te worden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:37 schreef moussie het volgende:
[..]
9 van de 10 keer? Door Noord-Afrikanen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heeft er misschien mee te maken omdát het 9 van de 10 keer zo is?
Oordelen op basis van vooroordelen is verstandig wou je zeggen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat mensen door de grote aantallen zaken waar die jongelui bij betrokken waren, nu vooraf een vinger wijzen en daarna sorry moeten zeggen voor de blunder, is minder erg dan de misdrijven zelf.
Toch probeer jij dat om te draaien. Beetje van de werkelijk verdwaalt.
Een vooroordeel dat keer op keer bevestigd wordt?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Oordelen op basis van vooroordelen is verstandig wou je zeggen?
Nee. Maar wel begrijpelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Door de Telegraaf, niet door de feiten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een vooroordeel dat keer op keer bevestigd wordt?
Dat is dan geen vooroordeel meer.
Kijk, je sluit je ogen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Door de Telegraaf, niet door de feiten.
Jij met je 9 op de 10 keer bvb .. je snapt zelf dat dat complete onzin is?
Dat iets begrijpelijk is maakt het ten eerste niet goed, en ten tweede zegt het helemaal niets over de feiten .. en die zijn dus op dit moment nog niet bekend.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee. Maar wel begrijpelijk.
Wat jij doet is je begrip laten varen en de wereld wijs maken dat die vooroordeel erger is dan de gepleegde misdrijven.
Ik zou je aanraden om eens een keer naar Opsporing Verzocht te kijken, wellicht stel je je mening bij.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Door de Telegraaf, niet door de feiten.
Jij met je 9 op de 10 keer bvb .. je snapt zelf dat dat complete onzin is?
Kijk, je hebt het enkel over die vooroordelen. De misdrijven zelf boeien je geen ruk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat iets begrijpelijk is maakt het ten eerste niet goed, en ten tweede zegt het helemaal niets over de feiten .. en die zijn dus op dit moment nog niet bekend.
Het kunnen Marokkanen geweest zijn, klopt, maar net zo goed was het een Roma die een BMW voor zijn villa wou .. nietwaar?
Say what? 90% van de misdrijven worden door Mocro's gepleegd? Nou maak je het wel heel erg bont.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:59 schreef Scorpie het volgende:
Wat wil je nou precies zeggen? Dat 90% van de misdrijven *niet* door Mocro`s wordt gepleegd? Want dan zou je namelijk keihard liegen.
Mooi he? Iemand maakt een rekenfoutje. Nu heb je je stok om mee te slaan. Kun je mooi de aandacht wederom van je eigen blunder afhouden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Say what? 90% van de misdrijven worden door Mocro's gepleegd? Nou maak je het wel heel erg bont.
Goh, wat ik daar zo zie is zeker voor de helft Antilliaans .. je trapt in je eigen retoriek van '9 van de 10 keer' ?quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zou je aanraden om eens een keer naar Opsporing Verzocht te kijken, wellicht stel je je mening bij.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:27 schreef Kickstart het volgende:
ah kijk de veramerikanisering vordert steeds meer, nu hebben we ook al car jacking ZUCHT
fuck legalizing drugs, legalize guns!!
Steek dat paternalistische toontje van je even op het bekende plekje.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kijk, je hebt het enkel over die vooroordelen. De misdrijven zelf boeien je geen ruk.
Moussie toch, waar ging het verkeerd?
I know. Als je mensen bij de ballen hebt worden ze onvriendelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Steek dat paternalistische toontje van je even op het bekende plekje.
En ja, ik erger me aan de stemmingmakerij van de Telegraaf die van 'vermoedelijk' een vaststaand feit maakt. En hoppa, we kunnen lekker weer over de hele bevolkingsgroep heen vallen, het misdrijf zelf boeit geen ruk, hell, zelfs de feiten boeien geen ruk ..
Komt doordat Rotterdam vaak aan bod is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh, wat ik daar zo zie is zeker voor de helft Antilliaans .. je trapt in je eigen retoriek van '9 van de 10 keer' ?
Huh wat? Dus omdat ik onvriendelijk reageer op jouw beledigende toontje heb je mij bij de ballen gehad? Rare logica dat. Maar op die manier 'win' je vast elke discussie?quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
I know. Als je mensen bij de ballen hebt worden ze onvriendelijk.
Niet alle. Wel deze.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh wat? Dus omdat ik onvriendelijk reageer op jouw beledigende toontje heb je mij bij de ballen gehad? Rare logica dat. Maar op die manier 'win' je vast elke discussie?
Misschien was het een typfout en moest er billen staan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh wat? Dus omdat ik onvriendelijk reageer op jouw beledigende toontje heb je mij bij de ballen gehad? Rare logica dat. Maar op die manier 'win' je vast elke discussie?
Billen, onzin. Weet je wel zeker dat het billen waren, en geen pillen. Vaak genoeg meegemaakt dat mensen vertelden dat het de billen waren, maar eigenlijk waren het de pillen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien was het een typfout en moest er billen staan.
Dus je negeert de inhoudelijke reactie maar focust je liever op mijn onvriendelijke verzoek dat paternalistische toontje achterwege te laten .. en dan denk je dat je een discussie 'gewonnen' hebt?quote:
Nee er is ook nog een flink deel Antilliaans.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Say what? 90% van de misdrijven worden door Mocro's gepleegd? Nou maak je het wel heel erg bont.
http://www.pluspost.nl/he(...)echt-culemborg/32230quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh, wat ik daar zo zie is zeker voor de helft Antilliaans .. je trapt in je eigen retoriek van '9 van de 10 keer' ?
http://www.ministrando.or(...)t_en_etnische_a.htmlquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:07 schreef Lavenderr het volgende:
Volgens het CBS:
http://mens-en-samenlevin(...)kaanse-jongeren.html
Nou die kan het weten, dat je de feiten van de vooroordelen moet scheiden, zijn voorvaderen zijn na soortgelijke vooroordelen .. etc etcquote:
Je kon er op wachten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou die kan het weten, dat je de feiten van de vooroordelen moet scheiden, zijn voorvaderen zijn na soortgelijke vooroordelen .. etc etc
Ik vind het 'best wel ziek' dat men zich drukker maakt om zogenaamde vooroordelen dan om de gepleegde misdrijven.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:43 schreef moussie het volgende:
[..]
http://www.ministrando.or(...)t_en_etnische_a.html
Het leuke aan die cijfers, als je het niet uitsplitst op Surinaams en Antilliaans maar net zoals meestal gebeurd alles lekker op een hoop gooit .. moslims, niet westers-allochtonen ed .. dan blijkt dat de Nederlanders uit onze voormalige overzeese koloniën ruim de kroon spannen .. die plegen anderhalf keer zoveel misdrijven als de Marokkanen ..
of pak je dan weer de Turken erbij, dat zijn immers ook moslims .. ?
Dat er onder de streep verhoudingsgewijs meer misdaad gepleegd wordt door allochtonen is een feit, de vraag is alleen of dat nou voortkomt uit de etniciteit of uit de maatschappelijke positie.
Hoe dan ook, mijn punt was en is dat de Telegraaf van een vermoeden een feit maakt en dat velen daar min of meer gretig in meegaan. Men ziet zijn vooroordelen blijkbaar graag bevestigd, en dat is op zich best wel ziek
Met het idee daarachter is niks mis. Menswaardigheid boven veroordeling op gedrag.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het 'best wel ziek' dat men zich drukker maakt om zogenaamde vooroordelen dan om de gepleegde misdrijven.
Dat ben ik met je eens, al moet het niet gebruikt worden om harde feiten onder het kleed te schuiven of te downplayen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Met het idee daarachter is niks mis. Menswaardigheid boven veroordeling op gedrag.
benoemen is iets anders dan van vermoedens feiten maken en daar dan lekker op doorborduren en zo een hele bevolkingsgroep in de verdoemhoek te zetten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kon er op wachten.
Het aloude stokpaardje om dingen maar nooit te benoemen.
Tja, daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij de journalist die van een vermoeden een feit maaktequote:Op zondag 28 augustus 2011 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het 'best wel ziek' dat men zich drukker maakt om zogenaamde vooroordelen dan om de gepleegde misdrijven.
Vermoedens zijn geen harde feiten!!!quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, al moet het niet gebruikt worden om harde feiten onder het kleed te schuiven of te downplayen.
Jij bent degene die probeert de aandacht van de criminelen af te houden door een journalist de schuld te geven. Dat is laag bij de grond. Beter stop je met deze tactieken, het werkt namelijk niet. Mensen weten donders goed dat onze Noord Afrikaanse vrinden de grootste criminele groep zijn in Nederland.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij de journalist die van een vermoeden een feit maakte
[..]
Vermoedens zijn geen harde feiten!!!
Idd, mee eenschquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, eerlijk gezegd....quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |