Ik bedoel de 2e generatie van nu. Maar ik dacht dat je dat wel door zou hebben, maar goed.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, welke 2de generatie bedoel je nou, die van nu of die van 70 jaar geleden?
[..]
Dat is het nou juist, niemand die weet hoe groot dat percentage is omdat dat wereldje zo gesloten is, maar ja, ze hebben een hele dikke vinger in de pap bij de zware georganiseerde misdaad.
http://tinyurl.com/4x8ohyd
Je hebt slechts 1 effectieve nationaliteit, al heb je er 100.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 08:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als men 2 paspoorten heeft zou het mogelijk gemaakt moeten worden. Bij een zware verkeersdelict wordt ook het rijbewijs ingenomen en daar hoor ik niemand over.
Gelukkig mag ik wel oordelen dusquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:15 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het ks gewoon hetzelfde standaard riedeltje altijd: ook autochtonen plegen criminaliteit, de Telegraaf zoekt sensatie, achtergrond daders doet er niet toe, multiculprobleem wordt overdreven, etc. Kom eerst eens een jaar of 5 in de buitenwijken van Amsterdam wonen en oordeel dan een keer, ipv vanuit je Veluwse boomhut.
En vlak de indo's niet uit, maar daar kan ik nog wel een beetje begrip voor opbrengen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:34 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Oh maar die Chinezen zijn veel erger. Vraag maar aan die Moussie.
Het is een voorbarige conclusie om te stellen dat Marokkanen twee paspoorten hebben ze kunnen wel twee nationaliteiten hebben maar dat is weer wat anders. Ik denk dat die weg nog behoorlijk lang is voordat je iemand zijn nationaliteit kan ontnemen als hij een auto, fiets, boot jat of een juwelier in elkaar mept.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:40 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Niet als ze nog een marokkaanse paspoort hebben. Waar een wil is is een weg.
Nogmaals: waar een wil is is een weg.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Het is een voorbarige conclusie om te stellen dat Marokkanen twee paspoorten hebben ze kunnen wel twee nationaliteiten hebben maar dat is weer wat anders. Ik denk dat die weg nog behoorlijk lang is voordat je iemand zijn nationaliteit kan ontnemen als hij een auto, fiets, boot jat of een juwelier in elkaar mept.
Die weg wordt tegengehouden door iets met mensenrechten en internationale verdragen. Populistisch geroeptoeter.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:52 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Nogmaals: waar een wil is is een weg.
Kut voor je?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:20 schreef De_Nuance het volgende:
Ik woon in een buitenwijk van Rdam en nu ?
Wat een onzin, criminelen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit ontnemen heeft niks met het schenden van mensenrechten te maken. Bovendien is dat schermen met internationale verdragen wel érg makkelijk; tijden en omstandigheden veranderen, waardoor die verdragen constant tegen het licht gehouden en - indien nodig - gewijzigd moeten kunnen worden. Dat is juist één van de hoofdtaken van politici, niet het achterover leunen en constant verkondigen dat je voor een voldongen feit gesteld wordt en er dus nooit iets kan veranderen. En dan dat gezeur dat Nederland de internationale paria wordt, wanneer we criminele buitenlanders ons land uitsodemieteren, dát is pas roeptoeteren en populisme...quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Die weg wordt tegengehouden door iets met mensenrechten en internationale verdragen. Populistisch geroeptoeter.
Nee. Je haalt nu zaken door elkaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat een onzin, criminelen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit ontnemen heeft niks met het schenden van mensenrechten te maken. Bovendien is dat schermen met internationale verdragen wel érg makkelijk; tijden en omstandigheden veranderen, waardoor die verdragen constant tegen het licht gehouden en - indien nodig - gewijzigd moeten kunnen worden. Dat is juist één van de hoofdtaken van politici, niet het achterover leunen en constant verkondigen dat je voor een voldongen feit gesteld wordt en er dus nooit iets kan veranderen. En dan dat gezeur dat Nederland de internationale paria wordt, wanneer we criminele buitenlanders ons land uitsodemieteren, dát is pas roeptoeteren en populisme...
Volgens mij is er toch altijd letterlijk sprake van een dubbele nationaliteit, waardoor we er effectief één zouden kunnen ontnemen. In dit geval de Nederlandse, met alle daaraan verbonden rechten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:23 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Nee. Je haalt nu zaken door elkaar.
Feitelijk kun je het zo zien. Een in Nederland geboren Marokkaan met twee paspoorten is overal te wereld een Nederlander, en alleen in Marokko ook een Marokkaan.
Er is sprake van criminele Nederlanders. Niet van criminele buitenlanders.
Een persoon die in Nederland is geboren is geen buitenlander.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat een onzin, criminelen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit ontnemen heeft niks met het schenden van mensenrechten te maken. Bovendien is dat schermen met internationale verdragen wel érg makkelijk; tijden en omstandigheden veranderen, waardoor die verdragen constant tegen het licht gehouden en - indien nodig - gewijzigd moeten kunnen worden. Dat is juist één van de hoofdtaken van politici, niet het achterover leunen en constant verkondigen dat je voor een voldongen feit gesteld wordt en er dus nooit iets kan veranderen. En dan dat gezeur dat Nederland de internationale paria wordt, wanneer we criminele buitenlanders ons land uitsodemieteren, dát is pas roeptoeteren en populisme...
Dus alle mensen die hier geboren zijn en crimineel worden moeten we terugsturen naar het land van herkomst?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij is er toch altijd letterlijk sprake van een dubbele nationaliteit, waardoor we er effectief één zouden kunnen ontnemen. In dit geval de Nederlandse, met alle daaraan verbonden rechten.
Wanneer men een dubbele nationaliteit heeft, zie ik daar eerlijk gezegd niet zo'n hele grote bezwaren tegen...quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus alle mensen die hier geboren zijn en crimineel worden moeten we terugsturen naar het land van herkomst?
Dus dan ga je onderscheid maken tussen mensen op basis van afkomst?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wanneer men een dubbele nationaliteit heeft, zie ik daar eerlijk gezegd niet zo'n hele grote bezwaren tegen...
Lijkt me geen goed idee om het standaard zo te doen. Voor figuren als Enait zou die uitzondering wel mogen gelden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus alle mensen die hier geboren zijn en crimineel worden moeten we terugsturen naar het land van herkomst?
Alsof dat iets nieuws is. Met dat zelf aangevraagde en opgehaalde 2e paspoort hebben ze trouwens zichzelf in een andere positie geplaatst. Het IS trouwens al een eeuwigheid mogelijk de NLe nationaliteit af te pakken als men een 2e heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus dan ga je onderscheid maken tussen mensen op basis van afkomst?
Dat is al lang aan de hand vanwege de dubbele nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus dan ga je onderscheid maken tussen mensen op basis van afkomst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |