quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:27 schreef Kickstart het volgende:
ah kijk de veramerikanisering vordert steeds meer, nu hebben we ook al car jacking ZUCHT
fuck legalizing drugs, legalize guns!!
Steek dat paternalistische toontje van je even op het bekende plekje.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kijk, je hebt het enkel over die vooroordelen. De misdrijven zelf boeien je geen ruk.
Moussie toch, waar ging het verkeerd?
I know. Als je mensen bij de ballen hebt worden ze onvriendelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Steek dat paternalistische toontje van je even op het bekende plekje.
En ja, ik erger me aan de stemmingmakerij van de Telegraaf die van 'vermoedelijk' een vaststaand feit maakt. En hoppa, we kunnen lekker weer over de hele bevolkingsgroep heen vallen, het misdrijf zelf boeit geen ruk, hell, zelfs de feiten boeien geen ruk ..
Komt doordat Rotterdam vaak aan bod is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh, wat ik daar zo zie is zeker voor de helft Antilliaans .. je trapt in je eigen retoriek van '9 van de 10 keer' ?
Huh wat? Dus omdat ik onvriendelijk reageer op jouw beledigende toontje heb je mij bij de ballen gehad? Rare logica dat. Maar op die manier 'win' je vast elke discussie?quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
I know. Als je mensen bij de ballen hebt worden ze onvriendelijk.
Niet alle. Wel deze.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh wat? Dus omdat ik onvriendelijk reageer op jouw beledigende toontje heb je mij bij de ballen gehad? Rare logica dat. Maar op die manier 'win' je vast elke discussie?
Misschien was het een typfout en moest er billen staan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh wat? Dus omdat ik onvriendelijk reageer op jouw beledigende toontje heb je mij bij de ballen gehad? Rare logica dat. Maar op die manier 'win' je vast elke discussie?
Billen, onzin. Weet je wel zeker dat het billen waren, en geen pillen. Vaak genoeg meegemaakt dat mensen vertelden dat het de billen waren, maar eigenlijk waren het de pillen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien was het een typfout en moest er billen staan.
Dus je negeert de inhoudelijke reactie maar focust je liever op mijn onvriendelijke verzoek dat paternalistische toontje achterwege te laten .. en dan denk je dat je een discussie 'gewonnen' hebt?quote:
Nee er is ook nog een flink deel Antilliaans.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Say what? 90% van de misdrijven worden door Mocro's gepleegd? Nou maak je het wel heel erg bont.
http://www.pluspost.nl/he(...)echt-culemborg/32230quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh, wat ik daar zo zie is zeker voor de helft Antilliaans .. je trapt in je eigen retoriek van '9 van de 10 keer' ?
http://www.ministrando.or(...)t_en_etnische_a.htmlquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:07 schreef Lavenderr het volgende:
Volgens het CBS:
http://mens-en-samenlevin(...)kaanse-jongeren.html
Nou die kan het weten, dat je de feiten van de vooroordelen moet scheiden, zijn voorvaderen zijn na soortgelijke vooroordelen .. etc etcquote:
Je kon er op wachten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou die kan het weten, dat je de feiten van de vooroordelen moet scheiden, zijn voorvaderen zijn na soortgelijke vooroordelen .. etc etc
Ik vind het 'best wel ziek' dat men zich drukker maakt om zogenaamde vooroordelen dan om de gepleegde misdrijven.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:43 schreef moussie het volgende:
[..]
http://www.ministrando.or(...)t_en_etnische_a.html
Het leuke aan die cijfers, als je het niet uitsplitst op Surinaams en Antilliaans maar net zoals meestal gebeurd alles lekker op een hoop gooit .. moslims, niet westers-allochtonen ed .. dan blijkt dat de Nederlanders uit onze voormalige overzeese koloniën ruim de kroon spannen .. die plegen anderhalf keer zoveel misdrijven als de Marokkanen ..
of pak je dan weer de Turken erbij, dat zijn immers ook moslims .. ?
Dat er onder de streep verhoudingsgewijs meer misdaad gepleegd wordt door allochtonen is een feit, de vraag is alleen of dat nou voortkomt uit de etniciteit of uit de maatschappelijke positie.
Hoe dan ook, mijn punt was en is dat de Telegraaf van een vermoeden een feit maakt en dat velen daar min of meer gretig in meegaan. Men ziet zijn vooroordelen blijkbaar graag bevestigd, en dat is op zich best wel ziek
Met het idee daarachter is niks mis. Menswaardigheid boven veroordeling op gedrag.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het 'best wel ziek' dat men zich drukker maakt om zogenaamde vooroordelen dan om de gepleegde misdrijven.
Dat ben ik met je eens, al moet het niet gebruikt worden om harde feiten onder het kleed te schuiven of te downplayen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Met het idee daarachter is niks mis. Menswaardigheid boven veroordeling op gedrag.
benoemen is iets anders dan van vermoedens feiten maken en daar dan lekker op doorborduren en zo een hele bevolkingsgroep in de verdoemhoek te zetten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kon er op wachten.
Het aloude stokpaardje om dingen maar nooit te benoemen.
Tja, daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij de journalist die van een vermoeden een feit maaktequote:Op zondag 28 augustus 2011 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het 'best wel ziek' dat men zich drukker maakt om zogenaamde vooroordelen dan om de gepleegde misdrijven.
Vermoedens zijn geen harde feiten!!!quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, al moet het niet gebruikt worden om harde feiten onder het kleed te schuiven of te downplayen.
Jij bent degene die probeert de aandacht van de criminelen af te houden door een journalist de schuld te geven. Dat is laag bij de grond. Beter stop je met deze tactieken, het werkt namelijk niet. Mensen weten donders goed dat onze Noord Afrikaanse vrinden de grootste criminele groep zijn in Nederland.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij de journalist die van een vermoeden een feit maakte
[..]
Vermoedens zijn geen harde feiten!!!
Idd, mee eenschquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, eerlijk gezegd....quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Oordelen op basis van vooroordelen is verstandig wou je zeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |