Het bezwaar is dat men van twee walletjes eet. Nou prima maar dat heeft dan ook een andere zijde.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus jij bent gewoon jaloers? Of wat is het bezwaar dan?
Ligt eraan welk paspoort hij op welk moment tevoorschijn tovert.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:49 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Welja man. Een mens heeft slechts 1 effectieve nationaliteit. Wat Turkije doet met mensen met een Turks paspoort naast hun effectieve nationaliteit is een zaak die ALLEEN Turkije en die persoon aangaat.
Formeel gezien is die persoon verder overal te wereld een Nederlander, en niets dan een Nederlander.
Hoezo eten die van twee walletjes?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het bezwaar is dat men van twee walletjes eet. Nou prima maar dat heeft dan ook een andere zijde.
Als de verbondenheid met een land sterker is dan in het land waar je verblijft zal je verhuizen. Wat overigens iedereen kan en mag doen uiteraard.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit zijn van die emotionele argumenten die het hele debat geen goed doen.
Als jij je roots hebt in Marokko of Turkije of Tuvalu en je verbondenheid met het land is sterker
dan de wil om hier een beetje mee te doen kun je beter in je eigen zo superieur gewaande land gaan hangen.
Op de eerste plaats hebben we het hier over criminele feiten die wel wat zwaarder zijn als "een snoepje stelen", feiten die bovendien gepleegd zijn door mensen waarvan je mag verwachten dat ze - gezien hun leeftijd - de eventuele consequenties van hun daden ook prima in kunnen schatten. Ik maak overigens inderdaad onderscheid; onderscheid tussen criminelen en niet-criminelen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus je maakt onderscheid tussen jou en mij en mijn kinderen op basis van mijn afkomst ook al ben ik hier geboren? Klinkt behoorlijk fascistisch.
Wat wil je doen met mijn kinderen? Beide Nederlandse ouders maar toch een dubbele nationaliteit. Ook eruit als ze een snoepje hebben gejat?
Gaan we van iedereen de nationaliteit uitpluizen en sturen we ze terug nar land van herkomst? Dan houd je weinig Nederlanders over.
Nee, dit heeft niks met fascisme te maken. Maar je maakt het onnodig dramatisch door je afkomst en kinderen in combinatie te betrekken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus je maakt onderscheid tussen jou en mij en mijn kinderen op basis van mijn afkomst ook al ben ik hier geboren? Klinkt behoorlijk fascistisch.
Nou dat doen er een hele hoop niet vanwege het gratis geld alhier.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Als de verbondenheid met een land sterker is dan in het land waar je verblijft zal je verhuizen. Wat overigens iedereen kan en mag doen uiteraard.
Fascisme?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat wil je doen met mijn kinderen? Beide Nederlandse ouders maar toch een dubbele nationaliteit. Ook eruit als ze een snoepje hebben gejat?
Gaan we van iedereen de nationaliteit uitpluizen en sturen we ze terug nar land van herkomst? Dan houd je weinig Nederlanders over.
Je maakt onderscheid tussen criminelen met wel of geen een dubbele nationaliteit. Dat is fascistisch, en in mijn ogen ongewenst. Net zo ongewenst als crimineel gedrag.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op de eerste plaats hebben we het hier over criminele feiten die wel wat zwaarder zijn als "een snoepje stelen", feiten die bovendien gepleegd zijn door mensen waarvan je mag verwachten dat ze - gezien hun leeftijd - de eventuele consequenties van hun daden ook prima in kunnen schatten. Ik maak overigens inderdaad onderscheid; onderscheid tussen criminelen en niet-criminelen.
Ach, niet alleen daarom.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou dat doen er een hele hoop niet vanwege het gratis geld alhier.
Aan de andere kant, de dwergjes werkenquote:There's dwarf bars all over Ankh-Morpork, and they"ve got mining tools wired to the wall, and there"s dwarfs in "em every night quaffing beer and singing sad songs about how they wish they were back in the mountains digging for gold. But if you said to them, fine, the gate"s open, off you go and send us a postcard, they"d say, "Oh, well, yeah I"d love to, but we"ve just got the new workshop finished... Maybe next year we"ll go to Uberwald." "
"They come back to the mountains to die," said the King.
"They live in Ankh-Morpork."
"Why is this, do you think?"
"I couldn"t say. Because no one tells them how to, I suppose."
Dat heb ik niet en dat heeft mijn vader ook niet bij mij gedaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Fascisme?
Afin: waarom heb jij je kinderen aangeven bij de ambassade?
Het echte fascisme zit in het feit dat bijvoorbeeld een Marokkaanse regering het onmogelijk maakt de Marokkaanse nationaliteit te ontnemen als je gaat verhuizen. Zo blijf je altijd een onderdaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Je maakt onderscheid tussen criminelen met wel of geen een dubbele nationaliteit. Dat is fascistisch, en in mijn ogen ongewenst. Net zo ongewenst als crimineel gedrag.
De ernst van de straf doet er niet toe kost beide belastinggeld.
Wat heeft dat te maken met een Nederlander met twee nationaliteiten?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het echte fascisme zit in het feit dat bijvoorbeeld een Marokkaanse regering het onmogelijk maakt de Marokkaanse nationaliteit te ontnemen als je gaat verhuizen. Zo blijf je altijd een onderdaan.
Leuk dat je een nieuwe definitie aan fascisme geeft, maar ik zie hier nog weinig totalitaire staat in met een coorporatie-structuur.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Je maakt onderscheid tussen criminelen met wel of geen een dubbele nationaliteit. Dat is fascistisch, en in mijn ogen ongewenst. Net zo ongewenst als crimineel gedrag.
De ernst van de straf doet er niet toe kost beide belastinggeld.
Klopt. Maar zelfs discriminatie klinkt te hard. We moeten misschien maar eens leren accepteren dat verschillende bevolkingsgroepen elkaar anders benaderen en dat iedereen van dezelfde soort elkaar altijd opzoekt. Vandaar dat integratie een sprookje is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:08 schreef betyar het volgende:
Daarnaast had ik het woord fascisme niet in de mond moeten nemen, gewoon discriminatie.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Leuk dat je een nieuwe definitie aan fascisme geeft, maar ik zie hier nog weinig totalitaire staat in met een coorporatie-structuur.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:08 schreef betyar het volgende:
Daarnaast had ik het woord fascisme niet in de mond moeten nemen, gewoon discriminatie.
Dat een Marokkaan nooit volledig Nederlander kan zijn, staatsrechtelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met een Nederlander met twee nationaliteiten?
Als niemand je aangeeft, hoe weet het andere land dan dat je bestaat?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat heb ik niet en dat heeft mijn vader ook niet bij mij gedaan.
Je hebt er dus geen bal verstand van merk ik wel.
Mensen op basis van afkomst beoordelen is en blijft discriminatie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt. Maar zelfs discriminatie klinkt te hard. We moeten misschien maar eens leren accepteren dat verschillende bevolkingsgroepen elkaar anders benaderen en dat iedereen van dezelfde soort elkaar altijd opzoekt. Vandaar dat integratie een sprookje is.
Is het ook discriminatie om mensen vanuit het buitenland NIET direct een NLs paspoort te geven?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen op basis van afkomst beoordelen is en blijft discriminatie.
Niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als niemand je aangeeft, hoe weet het andere land dan dat je bestaat?
Jezelf altijd als buitenlander beschouwen maakt discriminatie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen op basis van afkomst beoordelen is en blijft discriminatie.
Weet ik niet en interesseert me niet of dat andere land het wel of niet weet. Ik ben Nederlander met een tweede nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als niemand je aangeeft, hoe weet het andere land dan dat je bestaat?
Dan heb je dus geen dubbele nationaliteit.quote:
Nee.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is het ook discriminatie om mensen vanuit het buitenland NIET direct een NLs paspoort te geven?
Wel. Je snapt het echt niet he.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen dubbele nationaliteit.
Neergezet worden als buitenlander maakt discriminatie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jezelf altijd als buitenlander beschouwen maakt discriminatie.
Jij bent een Turk?quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Weet ik niet en interesseert me niet of dat andere land het wel of niet weet. Ik ben Nederlander met een tweede nationaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |