abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101280536
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij is er toch altijd letterlijk sprake van een dubbele nationaliteit, waardoor we er effectief één zouden kunnen ontnemen. In dit geval de Nederlandse, met alle daaraan verbonden rechten.
Je hebt 1 effectieve nationaliteit. Geen twee.

Sorry, maar dat zijn de feiten.
pi_101280538
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Dus dan ga je onderscheid maken tussen mensen op basis van afkomst?
Nee, dan ga ik niet-Nederlanders na het plegen van een crimineel feit "ons land uittrappen". Ben je van allochtone afkomst, maar bezit je enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit, dan wordt je ook gewoon hier gestraft als de Nederlandse staatsburger die je bent.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_101280545
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Nee ze hebben er dan twee. Dat zijn de feiten.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:43:18 #129
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101280548
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Alsof dat iets nieuws is. Met dat zelf aangevraagde en opgehaalde 2e paspoort hebben ze trouwens zichzelf in een andere positie geplaatst. Het IS trouwens al een eeuwigheid mogelijk de NLe nationaliteit af te pakken als men een 2e heeft.
Ik heb geen tweede paspoort met wel twee nationaliteiten. Mijn kinderen hebben geen tweede paspoort maar wel twee nationaliteiten. Mijn vader heeft voor nederland gediend, ik heb voor nederland gediend. Wat maakt mij anders dan bijvoorbeeld jou?
pi_101280550
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, want een mens kan slechts 1 effectieve nationaliteit bezitten :D Zo is dat geregeld.
pi_101280555
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

En door wie wordt dan bepaald welke nationaliteit de effectieve is?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_101280559
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Op papier 2, gevoelsmatig altijd 1. Logisch ook.
pi_101280569
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Door de persoon zelf?
pi_101280578
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik heb geen tweede paspoort met wel twee nationaliteiten. Mijn kinderen hebben geen tweede paspoort maar wel twee nationaliteiten. Mijn vader heeft voor nederland gediend, ik heb voor nederland gediend. Wat maakt mij anders dan bijvoorbeeld jou?
Heel simpel: jij kan naar 'vul ambassade van land in' en een 2e paspoort oppikken. Ik kan dat niet.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101280583
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Door de persoon zelf?
Wat "het eten van twee walletjes" dan weer erg makkelijk maakt...
pi_101280590
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:43 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Nee, want een mens kan slechts 1 effectieve nationaliteit bezitten :D Zo is dat geregeld.
Welnee man. Iemand met bv een Marokkaans en NLs paspoort heeft beide nationaliteit en heeft in beide landen de volledige rechten daarvan.
Zo zijn er ook een hele hoop mensen met een NLs paspoort die opgeroepen worden voor Turkse dienstplicht.
pi_101280592
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Kerel, wat dacht je er van zelf eens te googlen en je in te lezen?

Als jij in Nederland geboren wordt uit ouders met de NL nationaliteit, dan heb je de NL nationaliteit. Alles wat je er verder bijkrijgt is leuk... Maar je NL nationaliteit is je effectieve nationaliteit.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:47:25 #138
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101280593
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nee, dan ga ik niet-Nederlanders na het plegen van een crimineel feit "ons land uittrappen". Ben je van allochtone afkomst, maar bezit je enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit, dan wordt je ook gewoon hier gestraft als de Nederlandse staatsburger die je bent.
Aha dus een persoon die hier is geboren maar wel twee nationaliteiten bezit kan gewoon uit Nederland getrapt worden? ik zien niet in hoe je dat wilt doen en wat er echt de reden voor is.
pi_101280601
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat "het eten van twee walletjes" dan weer erg makkelijk maakt...
Absoluut, de kern van het probleem.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:48:34 #140
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101280605
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Heel simpel: jij kan naar 'vul ambassade van land in' en een 2e paspoort oppikken. Ik kan dat niet.
Dus jij bent gewoon jaloers? Of wat is het bezwaar dan?
pi_101280606
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Op papier 2, gevoelsmatig altijd 1. Logisch ook.
Hoezo gevoelsmatig altijd 1 ? Mengvormen liggen voor de hand. En je hebt ook nog mensen die "wereldburger" of "mens" zijn en nationalisme vies vinden :P
pi_101280620
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Welnee man. Iemand met bv een Marokkaans en NLs paspoort heeft beide nationaliteit en heeft in beide landen de volledige rechten daarvan.
Zo zijn er ook een hele hoop mensen met een NLs paspoort die opgeroepen worden voor Turkse dienstplicht.
Welja man. Een mens heeft slechts 1 effectieve nationaliteit. Wat Turkije doet met mensen met een Turks paspoort naast hun effectieve nationaliteit is een zaak die ALLEEN Turkije en die persoon aangaat.

Formeel gezien is die persoon verder overal te wereld een Nederlander, en niets dan een Nederlander.
pi_101280621
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Die weg wordt tegengehouden door iets met mensenrechten en internationale verdragen. Populistisch geroeptoeter.
Sommige naieve populistische rechte fokkers denken dat hun zomaar mensen statenloos kunnen maken.

Ik weet nu eigenlijk niet wat erger voor de maatschappij is. Criminelen die aan car jacking doen of zulke stemmingsmakers hier die ook totaal geen benul van mensenrechten hebben.
pi_101280634
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Aha dus een persoon die hier is geboren maar wel twee nationaliteiten bezit kan gewoon uit Nederland getrapt worden? ik zien niet in hoe je dat wilt doen en wat er echt de reden voor is.
De reden is dat ik geen enkel nut zie in het spenderen van Nederlands belastinggeld aan de detentie van criminelen met een dubbele of niet-Nederlandse nationaliteit.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:51:07 #145
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101280637
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sommige naieve populistische rechte fokkers denken dat hun zomaar mensen statenloos kunnen maken.

Ik weet nu eigenlijk niet wat erger voor de maatschappij is. Criminelen die aan car jacking doen of zulke stemmingsmakers hier die ook totaal geen benul van mensenrechten hebben.
Ja maar hij ziet er anders uit, dat is eng...........
pi_101280651
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De reden is dat ik geen enkel nut zie in het spenderen van Nederlands belastinggeld aan de detentie van criminelen met een dubbele of niet-Nederlandse nationaliteit.
De criminelen met dubbel paspoort waar jij op doelt zijn dan ook Nederlanders. Hun effectieve nationaliteit is de Nederlandse, en werkelijk NIETS dan de Nederlandse nationaliteit.

Dus tenzij Marokko bereid is ze terug te nemen, blijven ze hier.
pi_101280654
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Dit zijn van die emotionele argumenten die het hele debat geen goed doen.
Als jij je roots hebt in Marokko of Turkije of Tuvalu en je verbondenheid met het land is sterker
dan de wil om hier een beetje mee te doen kun je beter in je eigen zo superieur gewaande land gaan hangen.
pi_101280656
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je kunt niet statenloos worden wanneer je twee nationaliteiten hebt...
pi_101280662
quote:
3s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:48 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hoezo gevoelsmatig altijd 1 ? Mengvormen liggen voor de hand. En je hebt ook nog mensen die "wereldburger" of "mens" zijn en nationalisme vies vinden :P
Nationalisme en gevoelsmatig 1 gaan vrijwel hand in hand.
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:55:21 #150
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101280683
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 09:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dus je maakt onderscheid tussen jou en mij en mijn kinderen op basis van mijn afkomst ook al ben ik hier geboren? Klinkt behoorlijk fascistisch.

Wat wil je doen met mijn kinderen? Beide Nederlandse ouders maar toch een dubbele nationaliteit. Ook eruit als ze een snoepje hebben gejat?

Gaan we van iedereen de nationaliteit uitpluizen en sturen we ze terug nar land van herkomst? Dan houd je weinig Nederlanders over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')