Je hebt 1 effectieve nationaliteit. Geen twee.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij is er toch altijd letterlijk sprake van een dubbele nationaliteit, waardoor we er effectief één zouden kunnen ontnemen. In dit geval de Nederlandse, met alle daaraan verbonden rechten.
Nee, dan ga ik niet-Nederlanders na het plegen van een crimineel feit "ons land uittrappen". Ben je van allochtone afkomst, maar bezit je enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit, dan wordt je ook gewoon hier gestraft als de Nederlandse staatsburger die je bent.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus dan ga je onderscheid maken tussen mensen op basis van afkomst?
Nee ze hebben er dan twee. Dat zijn de feiten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Je hebt 1 effectieve nationaliteit. Geen twee.
Sorry, maar dat zijn de feiten.
Ik heb geen tweede paspoort met wel twee nationaliteiten. Mijn kinderen hebben geen tweede paspoort maar wel twee nationaliteiten. Mijn vader heeft voor nederland gediend, ik heb voor nederland gediend. Wat maakt mij anders dan bijvoorbeeld jou?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alsof dat iets nieuws is. Met dat zelf aangevraagde en opgehaalde 2e paspoort hebben ze trouwens zichzelf in een andere positie geplaatst. Het IS trouwens al een eeuwigheid mogelijk de NLe nationaliteit af te pakken als men een 2e heeft.
Nee, want een mens kan slechts 1 effectieve nationaliteit bezittenquote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ze hebben er dan twee. Dat zijn de feiten.
En door wie wordt dan bepaald welke nationaliteit de effectieve is?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Je hebt 1 effectieve nationaliteit. Geen twee.
Sorry, maar dat zijn de feiten.
Op papier 2, gevoelsmatig altijd 1. Logisch ook.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ze hebben er dan twee. Dat zijn de feiten.
Door de persoon zelf?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En door wie wordt dan bepaald welke nationaliteit de effectieve is?
Heel simpel: jij kan naar 'vul ambassade van land in' en een 2e paspoort oppikken. Ik kan dat niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb geen tweede paspoort met wel twee nationaliteiten. Mijn kinderen hebben geen tweede paspoort maar wel twee nationaliteiten. Mijn vader heeft voor nederland gediend, ik heb voor nederland gediend. Wat maakt mij anders dan bijvoorbeeld jou?
Wat "het eten van twee walletjes" dan weer erg makkelijk maakt...quote:
Welnee man. Iemand met bv een Marokkaans en NLs paspoort heeft beide nationaliteit en heeft in beide landen de volledige rechten daarvan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:43 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Nee, want een mens kan slechts 1 effectieve nationaliteit bezittenZo is dat geregeld.
Kerel, wat dacht je er van zelf eens te googlen en je in te lezen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En door wie wordt dan bepaald welke nationaliteit de effectieve is?
Aha dus een persoon die hier is geboren maar wel twee nationaliteiten bezit kan gewoon uit Nederland getrapt worden? ik zien niet in hoe je dat wilt doen en wat er echt de reden voor is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, dan ga ik niet-Nederlanders na het plegen van een crimineel feit "ons land uittrappen". Ben je van allochtone afkomst, maar bezit je enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit, dan wordt je ook gewoon hier gestraft als de Nederlandse staatsburger die je bent.
Absoluut, de kern van het probleem.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat "het eten van twee walletjes" dan weer erg makkelijk maakt...
Dus jij bent gewoon jaloers? Of wat is het bezwaar dan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Heel simpel: jij kan naar 'vul ambassade van land in' en een 2e paspoort oppikken. Ik kan dat niet.
Hoezo gevoelsmatig altijd 1 ? Mengvormen liggen voor de hand. En je hebt ook nog mensen die "wereldburger" of "mens" zijn en nationalisme vies vindenquote:Op zondag 28 augustus 2011 09:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Op papier 2, gevoelsmatig altijd 1. Logisch ook.
Welja man. Een mens heeft slechts 1 effectieve nationaliteit. Wat Turkije doet met mensen met een Turks paspoort naast hun effectieve nationaliteit is een zaak die ALLEEN Turkije en die persoon aangaat.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee man. Iemand met bv een Marokkaans en NLs paspoort heeft beide nationaliteit en heeft in beide landen de volledige rechten daarvan.
Zo zijn er ook een hele hoop mensen met een NLs paspoort die opgeroepen worden voor Turkse dienstplicht.
Sommige naieve populistische rechte fokkers denken dat hun zomaar mensen statenloos kunnen maken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Die weg wordt tegengehouden door iets met mensenrechten en internationale verdragen. Populistisch geroeptoeter.
De reden is dat ik geen enkel nut zie in het spenderen van Nederlands belastinggeld aan de detentie van criminelen met een dubbele of niet-Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Aha dus een persoon die hier is geboren maar wel twee nationaliteiten bezit kan gewoon uit Nederland getrapt worden? ik zien niet in hoe je dat wilt doen en wat er echt de reden voor is.
Ja maar hij ziet er anders uit, dat is eng...........quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sommige naieve populistische rechte fokkers denken dat hun zomaar mensen statenloos kunnen maken.
Ik weet nu eigenlijk niet wat erger voor de maatschappij is. Criminelen die aan car jacking doen of zulke stemmingsmakers hier die ook totaal geen benul van mensenrechten hebben.
De criminelen met dubbel paspoort waar jij op doelt zijn dan ook Nederlanders. Hun effectieve nationaliteit is de Nederlandse, en werkelijk NIETS dan de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden is dat ik geen enkel nut zie in het spenderen van Nederlands belastinggeld aan de detentie van criminelen met een dubbele of niet-Nederlandse nationaliteit.
Dit zijn van die emotionele argumenten die het hele debat geen goed doen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Aha dus een persoon die hier is geboren maar wel twee nationaliteiten bezit kan gewoon uit Nederland getrapt worden? ik zien niet in hoe je dat wilt doen en wat er echt de reden voor is.
Je kunt niet statenloos worden wanneer je twee nationaliteiten hebt...quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sommige naieve populistische rechte fokkers denken dat hun zomaar mensen statenloos kunnen maken.
Ik weet nu eigenlijk niet wat erger voor de maatschappij is. Criminelen die aan car jacking doen of zulke stemmingsmakers hier die ook totaal geen benul van mensenrechten hebben.
Nationalisme en gevoelsmatig 1 gaan vrijwel hand in hand.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:48 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hoezo gevoelsmatig altijd 1 ? Mengvormen liggen voor de hand. En je hebt ook nog mensen die "wereldburger" of "mens" zijn en nationalisme vies vinden
Dus je maakt onderscheid tussen jou en mij en mijn kinderen op basis van mijn afkomst ook al ben ik hier geboren? Klinkt behoorlijk fascistisch.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De reden is dat ik geen enkel nut zie in het spenderen van Nederlands belastinggeld aan de detentie van criminelen met een dubbele of niet-Nederlandse nationaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |