Crimineel zijn is ook maar een kwestie van perspectief. Met dealers heb ik geen moeite want dat is een kwestie van vraag en aanbod. Straatrovers verdienen kapotte knieschijven.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oftewel we moeten je op je blauwe ogen geloven? Afin. Doe maar niet.
Verder zit er uiteraard WEL een verschil in zwaarte of je iemand berooft of dat je een illegaal in dienst hebt.Wat zich ook zal uiten in de straf trouwens en voor welke rechtbank je komt.
Uiteraard. Maar Moussie had weer eens zo'n lachwekkend voorbeeld door een zwartwerker gelijk te stellen aan een straatrover.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Crimineel zijn is ook maar een kwestie van perspectief. Met dealers heb ik geen moeite want dat is een kwestie van vraag en aanbod. Straatrovers verdienen kapotte knieschijven.
Quote:quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Uiteraard had ik dat wel door, ik vraag alleen even na om het zeker te maken.
Je beseft dat de 2de generatie het lang zo goed niet deed toen ze even lang in Nederland verbleven als de Marokkanen nu?
[..]
Quote je wel even de hele zin, zodat ook duidelijk wordt dat het om een persoonlijke mening gaat, gebaseerd op gesprekken met 200 Chinezen.
[..]
Wat is daar tegenstrijdig aan? De politie in de grote steden heeft bvb geregeld te maken met illegale gokhuizen, en ze weten dat die door de Triades worden gerund, maar op basis daarvan weten ze nog steeds niet hoeveel mensen er nou echt bij betrokken zijn.
[..]
Tja, infiltreren gaat moeilijk, zoals ik al zei, een erg gesloten wereldje waar je als buitenstaander zonder spleetogen gewoon niet binnenkomt.
[..]
Om te beginnen heb ik zo'n 18 jaar om de hoek van de Binnen Bantammer gewoond dus ik heb aardig wat met eigen ogen gezien.
Wat ouder materiaal van buro Jansen
http://www.burojansen.nl/traa/b8_2_36.htm
En wat recenter
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-de-Chinatowns.dhtml
Maar ja, zoals ik al zei, het raakt de burger niet direct, een Chinees zal niet zo snel je fiets (of BMW) stelen, of je een grote mond geven als je langsloopt. Maar let wel, de Chinese restauranthouder met een illegaal in dienst is volgens de wet een crimineel, dat jij er geen last van hebt maakt het niet minder crimineel.
Lees anders even terug, de aloude vraag werd weer eens gesteld .. waarom lees ik nooit wat over ..quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar Moussie had weer eens zo'n lachwekkend voorbeeld door een zwartwerker gelijk te stellen aan een straatrover.
Leuk, doe je het weer, een zin eruit plukken en zonder context plaatsen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:17 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Quote:
"Volgens de onderzoekster zijn er geen representatieve cijfers over de afpersingen, bedreigingen en chantages"
Ik weet niet hoe hard die plaat voor jouw kop is maar die moet verdomde stevig zijn. Zoals je eigenlijk zelf ook zegt: HET IS ONBEKEND. Maar blijkbaar ben jij iemand die denkt: oh ik weet niet of je onschuldig bent dus ga ik er maar van uit dat je schuldig bent.
Mag ik je tenslotte 1 ding vragen? Word alsjeblieft nooit rechter. Niet doen.
Mag ik jou een ding vragen? Wordt ajb nooit rechter, niet doen, met dat soort cherry-picking van opmerkingen buiten hun context kan je nooit tot een weloverwogen oordeel komen.quote:Volgens de onderzoekster zijn er geen representatieve cijfers over de afpersingen, bedreigingen en chantages. De gemeenschap is zo gesloten dat ze uit angst, schaamte en wantrouwen in politie en justitie geen aangifte doet. Het aantal officiële meldingen is ’zeker slechts een topje van de ijsberg’, aldus de criminologe.
Wat is dat nu weer voor onzin? Waarom horen die bij ons? Omdat wij die honderden jaren als beestachtige wijze als slaven behandeld hebben, betekent toch niet dat ze bij ons horen?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:21 schreef Specularium het volgende:
Van Antillianen neemt iedereen het gewoon een beetje ter kennisgeving aan.
Omdat ze meer bij ons horen dan Marokkanen.
Maw, het gaat eigenlijk helemaal niet zozeer om de criminaliteit, het gaat veel meer om het 'erbij horen'.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:21 schreef Specularium het volgende:
Van Antillianen neemt iedereen het gewoon een beetje ter kennisgeving aan.
Omdat ze meer bij ons horen dan Marokkanen.
Ik vind het anders best triest, dat ze uit angst voor de georganiseerde criminaliteit nog niet eens aangifte durven te doen ..quote:Chinezen die alles in eigen kring oplossen krijgen mijn respect wel.
Jezus, komen je ouders of grootouders ervandaan? Die VOC-mentaliteit is niet aan jou besteedt, toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin? Waarom horen die bij ons? Omdat wij die honderden jaren als beestachtige wijze als slaven behandeld hebben, betekent toch niet dat ze bij ons horen?
Die mentaliteit van uitbuiting en onderdrukking is inderdaad niet aan mij besteed inderdaad.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:33 schreef Specularium het volgende: Die VOC-mentaliteit is niet aan jou besteedt, toch?
Welk jaartal houden we aan als maatgevend voor het al dan niet generaties lang door etterende en opgelegde "collectieve schuldgevoel"? Mogen we Fransozen en Spanjolen nog altijd haten vanwege de bezetting van ons land?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die mentaliteit van uitbuiting en onderdrukking is inderdaad niet aan mij besteed inderdaad.
Ik heb trouwens ook gehoord dat onder bosjesmannen de criminaliteit gigantisch is. Echt, groter dan de criminaliteit van alle marokkanen/antillianen/chinezen bij elkaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Leuk, doe je het weer, een zin eruit plukken en zonder context plaatsen.
[..]
Mag ik jou een ding vragen? Wordt ajb nooit rechter, niet doen, met dat soort cherry-picking van opmerkingen buiten hun context kan je nooit tot een weloverwogen oordeel komen.
Vind je dat? Ook wanneer dat wat binnen zit zich afzet tegen waarden die wij fundamenteel achten voor onze samenleving zoals gelijkheid man/vrouw, gelijkheid homosexuelen. Die alleen weten wat respect krijgen is maar van respect geven nooit van gehoord hebben? Die voor loverboy spelen en daarbaast een uitkering trekken?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou ben ik nooit een grote fan van Pim Fortuyn geweest, maar op een punt had hij zeker gelijk, dat gezeik moest maar eens afgelopen zijn, binnen is binnen en hoort bij ons ..
Nu zeg je indirect dat je die Surinamers hier liever niet ziet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die mentaliteit van uitbuiting en onderdrukking is inderdaad niet aan mij besteed inderdaad.
We hadden het over Antillianen toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nu zeg je indirect dat je die Surinamers hier liever niet ziet.
Geen. Ik voel me geenszins verantwoordelijk, maar ik loop die mentaliteit dan ook niet te propageren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Welk jaartal houden we aan als maatgevend voor het al dan niet generaties lang door etterende en opgelegde "collectieve schuldgevoel"? Mogen we Fransozen en Spanjolen nog altijd haten vanwege de bezetting van ons land?
Alle SGP'ers het land uit !!quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:09 schreef Goldman_Sucks het volgende:
[..]
Vind je dat? Ook wanneer dat wat binnen zit zich afzet tegen waarden die wij fundamenteel achten voor onze samenleving zoals gelijkheid man/vrouw, gelijkheid homosexuelen.
Toevallig dat die groepen het meest verzot zijn op vuvuzela's.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:29 schreef Nielsch het volgende:
Surinamers, Antillianen en Afrikanen. Drie groepen die ik hier eigenlijk niet meer wil zien.
Hoh .. of het idd Noord-Afrikanen waren is dus nog steeds niet bekend, dat is wat de Telegraaf ervan maakt, de politie spreekt nog steeds van vermoedelijk. Zoals ik al zei, het zou niet de eerste keer zijn dat iemand uit een Oostblokland voor Noord-Afrikaan wordt aangezien, en gezien het misdrijf, car jacking, is dat zelfs erg waarschijnlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
Maar die BMW he. Want daar ging het toch over?
En over Noordafrikanen die hem met gebruik van geweld van die vrouw geroofd hebben.
Tuig dus.
Weer een incidentje wat sommigen hier met de mantel der liefde en politieke correctheid wil verdoezelen, omdat het verdorie alweer een paar leden van dat kleine groepje is. En dat is lastig, want het valt op die manier niet mee om vol te blijven houden dat het allemaal wel meevalt.
Ik zie ook een link met Hitler:quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Toevallig dat die groepen het meest verzot zijn op vuvuzela's.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoh .. of het idd Noord-Afrikanen waren is dus nog steeds niet bekend, dat is wat de Telegraaf ervan maakt, de politie spreekt nog steeds van vermoedelijk. Zoals ik al zei, het zou niet de eerste keer zijn dat iemand uit een Oostblokland voor Noord-Afrikaan wordt aangezien, en gezien het misdrijf, car jacking, is dat zelfs erg waarschijnlijk.
Ja die Marokkanen die men zag waren Polen en de Chinezen die het goed doen zijn zwaar crimineel. Je weetz. Ze heeft het zelf gezien van iemand die het gehoord had.quote:
Ze had het over Oostblokkers, niet over Polen in het bijzonder. Ik neem aan dat de meesten een Pool en een Noord-Afrikaan niet zullen verwarren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja die Marokkanen die men zag waren Polen en de Chinezen die het goed doen zijn zwaar crimineel. Je weetz. Ze heeft het zelf gezien van iemand die het gehoord had.
Het bekendste voorbeeld in deze is denk ik die moord in België, voor de mp3 speler als ik het goed herinner. Die daders werden in eerste instantie ook voor Noord-Afrikaans uitgemaakt, en bleken uiteindelijk waar ook alweer vandaan te komen, Roemenië?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ze had het over Oostblokkers, niet over Polen in het bijzonder. Ik neem aan dat de meesten een Pool en een Noord-Afrikaan niet zullen verwarren.
De zelfde lieden die Turken en Marokkanen door elkaar halen kunnen ook best een "Roemeen/Bulgaar" voor een Noord-Afrikaan aanzien, al lijkt me dat niet erg waarschijnlijk.
Schijnt dat diegene die het gehoord had het ook maar gelezen heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze heeft het zelf gezien van iemand die het gehoord had.
Dit is een uitstekend voorbeeld. Vooral omdat niemand dit meer weet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Het bekendste voorbeeld in deze is denk ik die moord in België, voor de mp3 speler als ik het goed herinner. Die daders werden in eerste instantie ook voor Noord-Afrikaans uitgemaakt, en bleken uiteindelijk waar ook alweer vandaan te komen, Roemenië?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |