quote:Terwijl de eerste generatie Chinezen die Nederland binnenkwamen over het algemeen druk bezig zijn Nederlandse burgers van voedsel te voorzien heeft de tweede generatie Chinese Nederlanders hele andere toekomstplannen. De Chinese leerlingen doen het goed op school en maken snel carrière.
Dat blijkt uit het onderzoeksrapport ‘Chinese Nederlanders: van horeca naar hogeschool’ van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP’. De jonge Chinese Nederlanders helpen weliswaar af en toe een handje in de restaurants van hun ouders, studeren kunnen ze ook. Twee derde van de Chinese leerlingen vind je op de havo of op het vwo.
Dat is meer dan autochtone leerlingen voor elkaar krijgen. Hier zit de helft op havo of vwo. En ook het doorstuderen van middelbare school naar hogeschool doen Chinese jongeren goed. 85 procent stroomt door naar een hogeschool, bij autochtonen is dat 59 procent. Onderwijs en presteren is belangrijk in de Chinese cultuur vandaar dat er ook in dit land goed geleerd wordt door de jongeren.
Ambities hebben ze, en die maken ze ook waar. Chinese jongeren worden later vaak zelfstandig ondernemer of hebben een andere hoge functie. De werkloosheid onder hen is laag. De tweede generatie is volgens het onderzoek ook maatschappelijk een stuk verder ontwikkeld dan hun voorgangers. De taal spreken zij goed en ze hebben goede sociale contacten met Nederlanders en denken modern.
Waarom niet in de OP?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)eel-goed-school.html
Dat zou teveel voor de hand liggen!quote:
Daliquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat zou teveel voor de hand liggen!
[ afbeelding ]
Dat kunnen ze gerust, enkel dat tuig verpest het voor de welwillenden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom kunnen de Marokkaanse jongeren dit niet?
Marokkaanse meiden schijnen het volgens mij ook meer dan prima te doen...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Omdat er een enorm verschil is in hoe een Marokkaan je aanspreekt en een Chinees.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ze rellen niet nee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Marokkaanse meiden schijnen het volgens mij ook meer dan prima te doen...
Mjah, wellicht kom ik andere marokkanen tegen dan jij, maar ik kom verdomd weinig marokkanen tegen die me zo aanspreken...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat er een enorm verschil is in hoe een Marokkaan je aanspreekt en een Chinees.
Ik denk dat iedereen die wel met beiden te maken heeft dit direct kan beamen.
Chinees: goededag meneer, mag ik u wat vragen?
Marokkaan: HEE WHOLLAH KK IK ZZEEG JE WAT IIZZZZ DIT VOOR KANNKERZOOI ? WAT ZZZZEG JE? TOON MIJ REZZZZPECT OF IK POP JE KK WOLLAH.
Wat iets verschrikkelijk triests en burgerlijks is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
en Henk en Ingrid knikken weer en nemen nog een bastogne bij hun kersenthee....
Ik vermoed dat dit ook mijn reactie zou zijn als ik jou tegenkom.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
HEE WHOLLAH KK IK ZZEEG JE WAT IIZZZZ DIT VOOR KANNKERZOOI ? WAT ZZZZEG JE? TOON MIJ REZZZZPECT OF IK POP JE KK WOLLAH.
Jup en als zij met een Nederlandse jongen omgaan, omdat ze klaar zijn met Marokkaanse jongens, worden ze gebashed.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze rellen niet nee.
Maar kijk eens hoeveel Marokkaanse meiden zelfstandig bv een avondje stappen mogen. Of met hun vriendinnen op vakantie mogen. Of eigenlijk alles wat betekent dat ze niet constant door neven ed in de gaten gehouden kunnen worden...
Ik ook niet maar ik woon ook niet in de randstadquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, wellicht kom ik andere marokkanen tegen dan jij, maar ik kom verdomd weinig marokkanen tegen die me zo aanspreken...
Ik denk dat ik wat meer Marokkanen tegen kom dan jij. Ik loop nml ook nog regelmatig alleen 's avonds door de stad naar huis.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, wellicht kom ik andere marokkanen tegen dan jij, maar ik kom verdomd weinig marokkanen tegen die me zo aanspreken...
Net zoveel als de meiden uit Staphorst enzo?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze rellen niet nee.
Maar kijk eens hoeveel Marokkaanse meiden zelfstandig bv een avondje stappen mogen. Of met hun vriendinnen op vakantie mogen. Of eigenlijk alles wat betekent dat ze niet constant door neven ed in de gaten gehouden kunnen worden...
Vriend....quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wat meer Marokkanen tegen kom dan jij. Ik loop nml ook nog regelmatig alleen 's avonds door de stad naar huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....praat me dus niet over snachts op straat lopen in de stad.
Ja maar jij komt geen mensen tegen want je komt nooit buiten Snits.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:17 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit ook mijn reactie zou zijn als ik jou tegenkom.
Alle 50?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Net zoveel als de meiden uit Staphorst enzo?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vriend....Mag ik je aanraken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....praat me dus niet over snachts op straat lopen in de stad.Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |