abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100954835
quote:
Terwijl de eerste generatie Chinezen die Nederland binnenkwamen over het algemeen druk bezig zijn Nederlandse burgers van voedsel te voorzien heeft de tweede generatie Chinese Nederlanders hele andere toekomstplannen. De Chinese leerlingen doen het goed op school en maken snel carrière.

Dat blijkt uit het onderzoeksrapport ‘Chinese Nederlanders: van horeca naar hogeschool’ van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP’. De jonge Chinese Nederlanders helpen weliswaar af en toe een handje in de restaurants van hun ouders, studeren kunnen ze ook. Twee derde van de Chinese leerlingen vind je op de havo of op het vwo.

Dat is meer dan autochtone leerlingen voor elkaar krijgen. Hier zit de helft op havo of vwo. En ook het doorstuderen van middelbare school naar hogeschool doen Chinese jongeren goed. 85 procent stroomt door naar een hogeschool, bij autochtonen is dat 59 procent. Onderwijs en presteren is belangrijk in de Chinese cultuur vandaar dat er ook in dit land goed geleerd wordt door de jongeren.

Ambities hebben ze, en die maken ze ook waar. Chinese jongeren worden later vaak zelfstandig ondernemer of hebben een andere hoge functie. De werkloosheid onder hen is laag. De tweede generatie is volgens het onderzoek ook maatschappelijk een stuk verder ontwikkeld dan hun voorgangers. De taal spreken zij goed en ze hebben goede sociale contacten met Nederlanders en denken modern.
:)

Iets wat iedereen al wist. Nou, zou het misschien te maken hebben met het feit dat een Chinees over het algemeen respectvol naar buiten treed, een goede arbeidsethos heeft, autoriteit respecteert en een opleiding als iets positiefs ziet en niet HEE IK ZZZZZEG JE IK EIIZZZZZZ REZZZZZPEKT als aanvaardbare communicatiestijl ziet?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100954863
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:06:57 #3
862 Arcee
Look closer
pi_100954929
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_100955023
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:06 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom niet in de OP? :s)
Dat zou teveel voor de hand liggen!

vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:09:37 #5
353720 KeesWammels
Wat kinderachtig zeg, gadver.
pi_100955033
Ik zag het al op tv. Take that, uitkering allochtonen!
Alle bostrollen, berggeiten en beflijsters verzamelen in Klaasies eekhoorn clubske.
pi_100955044
Waarom kunnen de Marokkaanse jongeren dit niet?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:10:54 #7
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100955073
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat zou teveel voor de hand liggen!

[ afbeelding ]
Dali O+
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:12:08 #8
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_100955117
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat kunnen ze gerust, enkel dat tuig verpest het voor de welwillenden.
Bv onder Marokkaanse dames, die doen het goed mbt studeren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:12:21 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100955123
quote:
Marokkaanse meiden schijnen het volgens mij ook meer dan prima te doen...

Uiteraard wordt dat minder wanneer we ze straks verbieden om met hoofddoekje op naar school te komen, en een gedeelte ervan dan maar thuis besluit te blijven en bij de Zeeman achter de kassa kruipt...

Anyway, volgende week schreeuwt Geertje weer dat de multi-culti compleet mislukt is en ook nooit een succes zal worden, en Henk en Ingrid knikken weer en nemen nog een bastogne bij hun kersenthee....
pi_100955129
Nederlanders zijn gewoon lui.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:13:02 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100955150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:12 schreef HSG het volgende:
Nederlanders zijn gewoon lui.
Pffff.... geen puf om hierop te reageren....

:P
pi_100955221
quote:
Omdat er een enorm verschil is in hoe een Marokkaan je aanspreekt en een Chinees.
Ik denk dat iedereen die wel met beiden te maken heeft dit direct kan beamen.

Chinees: goededag meneer, mag ik u wat vragen?
Marokkaan: HEE WHOLLAH KK IK ZZEEG JE WAT IIZZZZ DIT VOOR KANNKERZOOI ? WAT ZZZZEG JE? TOON MIJ REZZZZPECT OF IK POP JE KK WOLLAH.
pi_100955283
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:12 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Marokkaanse meiden schijnen het volgens mij ook meer dan prima te doen...
Ze rellen niet nee.

Maar kijk eens hoeveel Marokkaanse meiden zelfstandig bv een avondje stappen mogen. Of met hun vriendinnen op vakantie mogen. Of eigenlijk alles wat betekent dat ze niet constant door neven ed in de gaten gehouden kunnen worden...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:16:04 #14
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_100955287
Dat komt doordat er geen anti-Chinezen partij in de politiek bestaat.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:16:46 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100955324
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat er een enorm verschil is in hoe een Marokkaan je aanspreekt en een Chinees.

Marokkaan: HEE WHOLLAH KK IK ZZEEG JE WAT IIZZZZ DIT VOOR KANNKERZOOI ? WAT ZZZZEG JE? TOON MIJ REZZZZPECT OF IK POP JE KK WOLLAH.
Mjah, wellicht kom ik andere marokkanen tegen dan jij, maar ik kom verdomd weinig marokkanen tegen die me zo aanspreken...
pi_100955351
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:12 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

en Henk en Ingrid knikken weer en nemen nog een bastogne bij hun kersenthee....
Wat iets verschrikkelijk triests en burgerlijks is.

Als een Turk daarintegen baklava eet, dan is het echt onwijs lekker en hipperdepip!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:17:56 #17
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_100955377
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

HEE WHOLLAH KK IK ZZEEG JE WAT IIZZZZ DIT VOOR KANNKERZOOI ? WAT ZZZZEG JE? TOON MIJ REZZZZPECT OF IK POP JE KK WOLLAH.
Ik vermoed dat dit ook mijn reactie zou zijn als ik jou tegenkom.
Géén kloon van tvlxd!
pi_100955385
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ze rellen niet nee.

Maar kijk eens hoeveel Marokkaanse meiden zelfstandig bv een avondje stappen mogen. Of met hun vriendinnen op vakantie mogen. Of eigenlijk alles wat betekent dat ze niet constant door neven ed in de gaten gehouden kunnen worden...
Jup en als zij met een Nederlandse jongen omgaan, omdat ze klaar zijn met Marokkaanse jongens, worden ze gebashed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mjah, wellicht kom ik andere marokkanen tegen dan jij, maar ik kom verdomd weinig marokkanen tegen die me zo aanspreken...
Ik ook niet maar ik woon ook niet in de randstad ;)
pi_100955390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wat meer Marokkanen tegen kom dan jij. Ik loop nml ook nog regelmatig alleen 's avonds door de stad naar huis.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:18:13 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100955391
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ze rellen niet nee.

Net zoveel als de meiden uit Staphorst enzo?

Eerlijk gezegd boeit me dat ook totaal niet. Dit is NL. Ze hebben vrijheden, en of ze die vrijheden wel of niet nemen, dat moeten ze toch echt zelf doen. En dat lijkt me een proces dat gewoon stapje voor stapje gaat, per generatie. Zoals dat ook met onze eigen vrouwen is gebeurd.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:19:11 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100955434
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wat meer Marokkanen tegen kom dan jij. Ik loop nml ook nog regelmatig alleen 's avonds door de stad naar huis.
Vriend....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...praat me dus niet over snachts op straat lopen in de stad.
pi_100955444
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:17 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dit ook mijn reactie zou zijn als ik jou tegenkom.
Ja maar jij komt geen mensen tegen want je komt nooit buiten Snits.
pi_100955466
Het lijkt mij eerder omdat de ondernemende chinezen naar europa trekken en het paupervolk in china blijft.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_100955467
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:18 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Net zoveel als de meiden uit Staphorst enzo?
Alle 50?

Oh dan boeit het niet.
pi_100955533
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Vriend....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...praat me dus niet over snachts op straat lopen in de stad.
Mag ik je aanraken?
pi_100955553
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:19 schreef mergbot het volgende:
Het lijkt mij eerder omdat de ondernemende chinezen naar europa trekken en het paupervolk in china blijft.
Ik denk dat het een cultuurverschil is.

Chinezen zijn bereid hard te werken, te leren, respecteren autoriteit.
Terwijl bv Marokkanen en Antillianen precies het volk zijn waar Cameron het zo mooi over had: mensen die gangstercultuur verheerlijken, autoriteit verafschuwen, de mond vol hebben van rechten maar het nooit hebben over plichten.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:22:26 #27
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100955569
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:21 schreef HSG het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken?
Niet bij mijn tepels aub, want die zijn net gepoetst...
pi_100955627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Terwijl bv Marokkanen en Antillianen precies het volk zijn waar Cameron het zo mooi over had: mensen die gangstercultuur verheerlijken, autoriteit verafschuwen, de mond vol hebben van rechten maar het nooit hebben over plichten.
Hangt er vanaf over welke Marokkanen je hebt. Die uit de grootste steden in Marokko zijn bereid, net als de Chinezen, hard te werken, te studeren, aan te passen en de autoriteiten te respecteren. Die uit de Rif-gebergte is één grote hopeloze bende. Nog nooit van regels gehoord en daar gaat het al mis.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:24:35 #29
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_100955650
quote:

[..]

Zo doen ze ook echt allemaal inderdaad. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:24:38 #30
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100955655
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Heeft Cameron het in dat betoog ook gehad over minder kansen voor bepaalde groepen, bezuinigingen op het onderwijs, het steeds grotere verschil tussen rijk en arm, de polarisatie in de maatschapij, profiling door de politie etc etc?

Of heeft hij weer wat populistische rechtse leuzen de wereld ingeslingerd zodat men geen aandacht hoeft te besteden aan de onderliggende problemen die ten grondslag liggen aan de riots?
pi_100956957
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:24 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Heeft Cameron het in dat betoog ook gehad over minder kansen voor bepaalde groepen, bezuinigingen op het onderwijs, het steeds grotere verschil tussen rijk en arm, de polarisatie in de maatschapij, profiling door de politie etc etc?

Of heeft hij weer wat populistische rechtse leuzen de wereld ingeslingerd zodat men geen aandacht hoeft te besteden aan de onderliggende problemen die ten grondslag liggen aan de riots?
Oh daarom waren mensen met spijkerbroeken van 5 meier flatscreen-TV's aan het jatten :')
Omdat ze achtergesteld waren :')
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:02:50 #32
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100957363
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh daarom waren mensen met spijkerbroeken van 5 meier flatscreen-TV's aan het jatten :')
Omdat ze achtergesteld waren :')
Oh ja joh!? Hingen de prijskaartjes er nog aan dan? En allemaal hadden ze dure merkspijkerbroeken aan van 5 meier? Toe maar... goede business daar blijkbaar, die spijkerbroekenhandel...(!)

:')
pi_100957643
quote:

[..]

Wat een niveau ook weer, bravo :').
pi_100957655
Dus terwijl alle ogen gericht zijn op de Marokkanen, Turken en Antillianen zijn het gewoon de Chinezen die straks alle mooie baantjes inpikken en het land van binnenuit overnemen! En de arme eerlijke hardwerkende autochtoon... Wat blijft daar dan nog voor over?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:11:42 #35
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100957797
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:08 schreef kLowJow het volgende:
Dus terwijl alle ogen gericht zijn op de Marokkanen, Turken en Antillianen zijn het gewoon de Chinezen die straks alle mooie baantjes inpikken en het land van binnenuit overnemen! En de arme eerlijke hardwerkende autochtoon... Wat blijft daar dan nog voor over?
Dus als ze hard werken en goede banen krijgen en zich aan de regels houden en geen overlast veroorzaken, dan is het ook niet goed....!?

Als de arme eerlijke hardwerkende autochtoon gewoon zijn ding doet, dan zijn er genoeg prima baantjes voor hem te vinden.

Als een ander meer geschikt is, dan kun je de schuld natuurlijk bij die ander leggen, maar eigenlijk is de autochtoon dan blijkbaar toch niet goed genoeg. Heel simpel.
pi_100957912
Hebben die Chinezen ook zoveel subsidies gekregen?
pi_100957971
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:11 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dus als ze hard werken en goede banen krijgen en zich aan de regels houden en geen overlast veroorzaken, dan is het ook niet goed....!?

Als de arme eerlijke hardwerkende autochtoon gewoon zijn ding doet, dan zijn er genoeg prima baantjes voor hem te vinden.

Als een ander meer geschikt is, dan kun je de schuld natuurlijk bij die ander leggen, maar eigenlijk is de autochtoon dan blijkbaar toch niet goed genoeg. Heel simpel.
Waar ligt het dan aan dat Chinezen over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, beter dan Antillianen en Marokkanen doen? De Chinese immigranten waren ook nauwelijks opgeleid toen ze hier in NL aankwamen....
pi_100958015
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:08 schreef kLowJow het volgende:
De Marokkanen, Turken en Nederlanders mogen straks met elkaar om de baantjes vechten.
pi_100958025
quote:
Waarom kunnen de Nederlandse jongeren dit niet? Uit het artikel blijkt dat wij keihard falen t.o.v. chinezen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:17:28 #40
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_100958041
quote:
Dat ja, dat gejank over 'hardwerkende Nederlanders' altijd. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_100958078
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:17 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom kunnen de Nederlandse jongeren dit niet? Uit het artikel blijkt dat wij keihard falen t.o.v. chinezen.
Het is wel zo dat in de Oost-Aziatische cultuur meer nadruk op het belang van studie en onderwijs wordt gelegd dan in de Europese of Afrikaanse cultuur. Dat zie je ook in de statistieken terug.
pi_100958310
Maar kunnen we dus concluderen dat de Chinezen het ondanks of grootschalige subsidieprojecten het beter doen dan Antilianen en Marokkanen, wiens gemeenschappen bakken vol subsidies verkrijgen?
pi_100958332
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:18 schreef Zienswijze het volgende:

Het is wel zo dat in de Oost-Aziatische cultuur meer nadruk op het belang van studie en onderwijs wordt gelegd dan in de Europese of Afrikaanse cultuur. Dat zie je ook in de statistieken terug.
Mee eens.
Onze vrije manier van opvoeding speelt hier zeker ook een rol.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:26:02 #44
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100958435
quote:
Retorische vraag, stiekemerd!
pi_100958482
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:23 schreef Zienswijze het volgende:
Maar kunnen we dus concluderen dat de Chinezen het ondanks of grootschalige subsidieprojecten het beter doen dan Antilianen en Marokkanen, wiens gemeenschappen bakken vol subsidies verkrijgen?
Hoe meer je gratis krijgt, hoe minder je zelf iets doet. Vandaar dat de Nederlandse jongeren ook niet best presteren.
pi_100958490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:24 schreef eight het volgende:

[..]

Mee eens.
Onze vrije manier van opvoeding speelt hier zeker ook een rol.
Er is niets mis met een vrije opvoeding, als je ook maar de drang hebt om te willen presteren.
pi_100958528
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:26 schreef eight het volgende:

[..]

Hoe meer je gratis krijgt, hoe minder je zelf iets doet. Vandaar dat de Nederlandse jongeren ook niet best presteren.
Dat klopt. Daarom ben ik ook tegen de linkse sociaaldemocratische ideologieen.
pi_100958796
quote:

[..]

Mijn post was natuurlijk gekscherend bedoeld. Het komt op mij wat vreemd over wanneer dezelfde mensen die een enorme dreiging zien uitgaan van bepaalde groepen immigranten, staan te jubelen wanneer een andere groep ze voorbijstreeft. Welke groep denk jij dat een serieuzere dreiging zou kunnen vormen voor een land en cultuur: een groep die voor overlast zorgt op straat, of een groep die hoger opgeleid, welvarender, machtiger en hechter is dan de lokale bevolking?

Er zijn wel meer landen op de wereld waar immigranten uit China de lokale bevolking op deze manier voorbij zijn gestreefd, en de 'hogere' klasse zijn gaan vormen. Over het algemeen roept dat nogal wat weerstand op onder de 'Henk en Ingrids' daar. Ik ga in ieder geval vast op zoek naar een mooie cursus Putonghua . w/
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:37:34 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100958942
Dit is natuurlijk een lastig puntje voor al die allochtonenhakkers. Als er één groep allochtonen in Nederland niet geïntegreerd en totaal op zichzelf is, zijn het de Chinezen wel. En dan blijken die het verdorie het beste te doen!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:58:04 #50
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100959852
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is natuurlijk een lastig puntje voor al die allochtonenhakkers. Als er één groep allochtonen in Nederland niet geïntegreerd en totaal op zichzelf is, zijn het de Chinezen wel. En dan blijken die het verdorie het beste te doen!
Misschien zijn Turken en Marokkanen dus wel dusdanig goed geintegreerd, dat het net NLers zijn geworden: Grote bek, liever lui dan moe, geen respect voor autoriteit, alleen stoer in groepjes, etc etc :P

quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:33 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Mijn post was natuurlijk gekscherend bedoeld. Het komt op mij wat vreemd over wanneer dezelfde mensen die een enorme dreiging zien uitgaan van bepaalde groepen immigranten, staan te jubelen wanneer een andere groep ze voorbijstreeft. Welke groep denk jij dat een serieuzere dreiging zou kunnen vormen voor een land en cultuur: een groep die voor overlast zorgt op straat, of een groep die hoger opgeleid, welvarender, machtiger en hechter is dan de lokale bevolking?

Er zijn wel meer landen op de wereld waar immigranten uit China de lokale bevolking op deze manier voorbij zijn gestreefd, en de 'hogere' klasse zijn gaan vormen. Over het algemeen roept dat nogal wat weerstand op onder de 'Henk en Ingrids' daar. Ik ga in ieder geval vast op zoek naar een mooie cursus Putonghua . w/
Ik vind eerlijk gezegd beide groepen geen 'bedreiging' vormen.

Overlast en criminaliteit moet je gewoon goed aanpakken, zowel door het proberen te voorkomen, alswel door het flink af te straffen wanneer het toch gebeurt...

... en succesvolle allochtonen vind ik in geen enkele mate een 'bedreiging'.

Dat Henk en Ingrid er anders over denken zal natuurlijk best (daar verbaas ik me eerlijk gezegd ook allang niet meer over), dus die zullen wel wat te zeiken hebben, maar goed... het is verspilde moeite om me daar erg lang druk over te maken. ;)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:03:29 #51
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100960106
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waar ligt het dan aan dat Chinezen over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, beter dan Antillianen en Marokkanen doen? De Chinese immigranten waren ook nauwelijks opgeleid toen ze hier in NL aankwamen....
Daar zijn verschillende redenen voor te bedenken, maar ik denk dat 1 van de belangrijkste redenen puur zit in het feit dat veel marokkanen en turken zich 'gegroepeerd' hebben in de arme wijken in de randstad, en zoals overal ter wereld in grote steden zie je die arme groepen, ongeacht afkomst, dan voor overlast zorgen en matig presteren op school en in de samenleving...

... terwijl chinezen toch wat meer verspreid zijn over het land, en de gemeenschap elkaar aankijkt op het gedrag van elkaar en elkaars koters, en men over het algemeen niet wil dat men negatief praat over ze... (daar zijn ze erg gevoelig voor...)

Daarnaast zijn er nog wel meer factoren, maar goed, het is en blijft FOK!, dus ga ik hier geen heel filosofisch verhaal neerpennen... :P
pi_100960874
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daar zijn verschillende redenen voor te bedenken, maar ik denk dat 1 van de belangrijkste redenen puur zit in het feit dat veel marokkanen en turken zich 'gegroepeerd' hebben in de arme wijken in de randstad, en zoals overal ter wereld in grote steden zie je die arme groepen, ongeacht afkomst, dan voor overlast zorgen en matig presteren op school en in de samenleving...

... terwijl chinezen toch wat meer verspreid zijn over het land, en de gemeenschap elkaar aankijkt op het gedrag van elkaar en elkaars koters, en men over het algemeen niet wil dat men negatief praat over ze... (daar zijn ze erg gevoelig voor...)

Daarnaast zijn er nog wel meer factoren, maar goed, het is en blijft FOK!, dus ga ik hier geen heel filosofisch verhaal neerpennen... :P
Aha oke haha weer wat geleerd :P Dank voor je toegelichte post!
pi_100961191
Chinese ouders zitten hun kinderen ook achter de broek aan, zijn veel meer geïnteresseerd in het onderwijs. Chinezen willen dat hun kinderen gaan studeren ipv slechts de zaak van hun ouders overnemen. Ik denk dat veel andere allochtonen het hier meestal allang prima vinden en hun kinderen kunnen ze ook alles wijsmaken wat betreft school. Dat zit in de cultuur en het milieu denk ik.
Ik heb het idee dat kinderen van asielzoekers (met uitzondering van Somaliers), die vaak zelf ook hoogopgeleid zijn, het relatief ook beter doen, even kijk of er statistieken zijn...

http://www.parool.nl/paro(...)liers-erg-hoog.dhtml
quote:
Uit de studie blijkt verder dat Iraanse migranten in Nederland erg hoog zijn opgeleid. 41 procent heeft een opleiding in het hoger onderwijs afgerond. Dat is hoger dan onder autochtonen (28 procent). Van de Iraanse leerlingen die in 2009 in het derde jaar van de middelbare school zaten, zat 49 procent op de havo of het vwo. Onder autochtonen was dat 48 procent.

Somaliërs daarentegen hebben een lage opleiding. Van hen heeft slechts 5 procent een opleiding in het hoger onderwijs afgemaakt, 58 procent heeft hooguit basisonderwijs gehad. Afghanen en Irakezen zitten wat het opleidingsniveau betreft tussen Iraniërs en Somaliërs in. (ANP)
know'm sayin?
word? word.
pi_100962795
quote:
Die Chinese jongeren die het zo goed doen in het onderwijs zijn van de tweede generatie. Die zijn juist wél goed geïntegreerd.
pi_100962997
Hoe komt het dat de Chinese kinderen beter presteren dan de Nederlandse kinderen?
Meer ambitie?
Selectiedruk door migratie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-08-2011 02:02:35 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:44:19 #56
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_100963064
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dan vraag je er om. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:53:03 #57
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100963248
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:30 schreef Chule het volgende:

[..]

Die Chinese jongeren die het zo goed doen in het onderwijs zijn van de tweede generatie. Die zijn juist wél goed geïntegreerd.
Valt wel mee. Ze spreken thuis ook gewoon chinees in het gezin, ipv nederlands, en kijken vaak chinese series en tv-kanales en luisteren chinese muziek en gaan naar chinese disco's en chinese restaurants (yamcha) en in de vrije tijd zoeken ze elkaar op en gaan ieder jaar naar Hong Kong op vakantie...

Kijk, als Marokkanen en Turken zo leven, zeggen we met zijn allen dat ze niet goed 'integreren', maar bij chinezen is het dus net zo....

Niet dat ik dat erg vind trouwens. Wat mij betreft vult iedereen zijn/haar leven in zoals ze willen. Zolang ze zich aan de wetten en regels houden is er niets aan de hand en kan ik me er ook niet aan ergeren.
pi_100963336
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:35 schreef alors het volgende:
Chinese ouders zitten hun kinderen ook achter de broek aan, zijn veel meer geïnteresseerd in het onderwijs. Chinezen willen dat hun kinderen gaan studeren ipv slechts de zaak van hun ouders overnemen. Ik denk dat veel andere allochtonen het hier meestal allang prima vinden en hun kinderen kunnen ze ook alles wijsmaken wat betreft school. Dat zit in de cultuur en het milieu denk ik.
Ik heb het idee dat kinderen van asielzoekers (met uitzondering van Somaliers), die vaak zelf ook hoogopgeleid zijn, het relatief ook beter doen, even kijk of er statistieken zijn...

http://www.parool.nl/paro(...)liers-erg-hoog.dhtml

[..]

Hier heb je meer gegevens.
pi_100963449
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waar vraag je dan om? :{

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2011 02:03:03 ]
pi_100963531
Mooi maar ik mis de Bosnische ethniciteit, ik heb de indruk dat die Bosnische kinderen zeer goed presteren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_100963913
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Valt wel mee. Ze spreken thuis ook gewoon chinees in het gezin, ipv nederlands, en kijken vaak chinese series en tv-kanales en luisteren chinese muziek en gaan naar chinese disco's en chinese restaurants (yamcha) en in de vrije tijd zoeken ze elkaar op en gaan ieder jaar naar Hong Kong op vakantie...

Ik ken veel Chinezen, maar weinig die ik ken die voldoen aan wat jij omschrijft. Betekent overigens niet meteen dat ze niet goed geïntegreerd zijn (vind ik overigens van Marokkanen en Turken ook niet!), want bijvoorbeeld naast het kijken naar Chinese series en luisteren naar Chinese muziek, wordt er óók gewoon NL'se tv gekeken en naar westerse muziek geluisterd. Ze spreken thuis inderdaad Chinees tegen hun ouders, omdat die juist slecht Nederlands spreken. Met zusjes, broertjes, vrienden e.d. wordt er vaak gewoon Nederlands gepraat. Ook beheersen ze de NL'se taal goed (of proberen het iig) en bezigen ze geen straattaal. Verder hoogopgeleid dus en werken naast het studeren. Vind ik best een goede vorm van integratie eigenlijk. :P Eten bij Chinese (en Japanse/ Koreaanse) restaurants en elkaar opzoeken gebeurt inderdaad vaak. Dat ze meestal naar China/ HK op vakantie gaan vind ik niet zo vreemd, aangezien er familie en roots zitten. Verder ken ik trouwens genoeeeeg Chinezen die andere vakantiebestemmingen hebben. Ik ken echt niemand die elk jaar naar China/ HK gaat.
pi_100964239
quote:

[..]

Ze rellen niet nee.

Meid toch, het zit je hoog hè? O+
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 03:14:58 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100964341
hoeveel Marokkanen smokkelen mensen in zeecontainers de wereld rond?

er zitten rotte appels in elke mand ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100964679
quote:
Het geeft gewoon aan dat cultuur ontzettend belangrijk is en het laat ook meteen zien dat niet alle culturen gelijk zijn en even goed. We mogen dus best kritiek uiten op culturen, ipv alleen maar doen of het allemaal maar goed en mooi is omdat het cultuur is.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_100965216
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Volgens jouw cultuur wel ja.

Typerende opmerking.
pi_100965232
quote:

[..]

Kijk, als Marokkanen en Turken zo leven, zeggen we met zijn allen dat ze niet goed 'integreren', maar bij chinezen is het dus net zo....

Niet dat ik dat erg vind trouwens. Wat mij betreft vult iedereen zijn/haar leven in zoals ze willen. Zolang ze zich aan de wetten en regels houden is er niets aan de hand en kan ik me er ook niet aan ergeren.
Ik had toevallig gisteravond chinees eten gehaald. Toevallig hielp de dochter of zo mee want het meisje was nog vrij jong, misschien 14 of 15. Ik was aan de beurt en ze gaf mijn bestelling alleen ze was de kroepoek vergeten. Zegt ze dat ze het bestelbriefje niet kan lezen, ik kijk op het bestelbriefje en alles staat er in het chinees op. Dus ik geef mijn bestelbriefje waar het in het NLs op staat: die kon ze wel lezen. Vond het wel typerend.

Feit is gewoon dat hier opgegroeide Chineze jongeren zonder uitzondering accentloos NLs spreken. Ze hebben serieus niet eens een accent, in tegenstelling tot...
pi_100965625
quote:

[..]

Tsss, daarmee beschrijf je zo ongeveer elke Nederlander onder de 25. Minus de gangstercultuur dekt het elke Nederlander.

Chinezen/Aziaten doen het goed in elk land...tot die ene generatie waarvan de ouders zo ingeburgerd zijn dat die hele kinderpush-cultuur niet meer leeft en ouders met ipv tegen hun kinderen gaan praten.

Marokkanen kunnen dit ook. De meisjes met name trekken een rokend spoor richting hoger onderwijs. Ook bij die bevolkingsgroep geldt dat er tijd overheen gaat totdat bepaalde aspecten aan cultuur verwateren.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:29:44 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100965641
Tweede generatie chinezen in NL? Sorry, maar verschillende vrienden van mij zijn 2e generatie, die hebben inmiddels studerende kinderen en kinderen die al afgestudeerd zijn en carriere maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:34:47 #69
45206 Pietverdriet
pi_100965678
quote:
Ik ken zat Marokkaanse jongeren die het wel kunnen, keurige hardwerkende jongelui die het U zeggen tegen me er niet uit te branden is, jongens en meiden met HBO en Uni opleiding, die keihard werken om er wat van te maken.
Helaas wordt deze groep zelden eens zichtbaar in de media en laat men vooral het Tuig zien, waar helaas ook een groot deel van Marokkaanse afkomst is.
pi_100965759
En daar is geen straatcoach, buurtvader, vlinderreisje, gesubsidieerde rapworkshop of karateles aan te pas gekomen, chapeau!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_100965781
Is dit topic bedoeld om de loftoeter voor Chinese jongeren te blazen, of enkel bedoeld om invulling te geven aan je antipathie voor Marokkanen? :{

Het zal het laatste wel weer zijn.

Ik vind dit geen eerlijk vergelijk. Die ambitie wordt er bij Chinezen gewoon met de paplepel ingeslagen en zij hebben daarnaast een iets bovengemiddeld IQ.

De Marokkanen in Nederland daarentegen stammen vooral af van mensen uit "achterliggende" bergdorpjes waarvan een niet onaanzienlijk deel zelfs analfabeet was. Dan is het logisch dat je van huis uit een andere stimulans meekrijgt.

Verder is de integratie van Chinezen erg relatief.
pi_100966031
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ken zat Marokkaanse jongeren die het wel kunnen, keurige hardwerkende jongelui die het U zeggen tegen me er niet uit te branden is, jongens en meiden met HBO en Uni opleiding, die keihard werken om er wat van te maken.
Helaas wordt deze groep zelden eens zichtbaar in de media en laat men vooral het Tuig zien, waar helaas ook een groot deel van Marokkaanse afkomst is.
Dat dus. Schreeuwende kutbontkraagjes scoren. Onopvallende, nette jongens niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_100966060
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 08:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik had toevallig gisteravond chinees eten gehaald. Toevallig hielp de dochter of zo mee want het meisje was nog vrij jong, misschien 14 of 15. Ik was aan de beurt en ze gaf mijn bestelling alleen ze was de kroepoek vergeten. Zegt ze dat ze het bestelbriefje niet kan lezen, ik kijk op het bestelbriefje en alles staat er in het chinees op. Dus ik geef mijn bestelbriefje waar het in het NLs op staat: die kon ze wel lezen. Vond het wel typerend.
Van de tweede generatie kan denk ik nog geen 5% Chinees lezen. Ze kijken daarom ook vaak Chinese series om hun Chinees te verbeteren.
pi_100966083
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 03:14 schreef sp3c het volgende:
hoeveel Marokkanen smokkelen mensen in zeecontainers de wereld rond?

er zitten rotte appels in elke mand ...
:')___!!1

troll hoop ik?
pi_100966102
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:13 schreef Chule het volgende:

[..]

Van de tweede generatie kan denk ik nog geen 5% Chinees lezen. Ze kijken daarom ook vaak Chinese series om hun Chinees te verbeteren.
Lezen en spreken zijn twee verschillende dingen. Een groot gedeelte van de wereld is analfabeet en toch spreken ze hun taal prima, of zijn meertalig. Beheersing van schrift of spelling zegt niks over taalkundig inzicht, slechts over de mate waarin iemand is blootgesteld aan onderwijs op specifiek dat gebied. Het zegt niks over de mate van overdracht van culturele waarden of opvoeding.
pi_100966137
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Lezen en spreken zijn twee verschillende dingen. Een groot gedeelte van de wereld is analfabeet en toch spreken ze hun taal prima, of zijn meertalig. Beheersing van schrift of spelling zegt niks over taalkundig inzicht, slechts over de mate waarin iemand is blootgesteld aan onderwijs op specifiek dat gebied. Het zegt niks over de mate van overdracht van culturele waarden of opvoeding.
Dat weet ik. Ik reageerde erop omdat Die_Hofstadtgruppe dat van dat meisje typerend vond.
pi_100966487
Marokkaanse meisjes doen het ook helemaal niet goed, ze doen het alleen beter dan hun broers. Ook de meisjes zijn vaker crimineel dan hun nederlandse sexegenoten.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_100966566
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:45 schreef Arnold_fan het volgende:
Marokkaanse meisjes doen het ook helemaal niet goed, ze doen het alleen beter dan hun broers. Ook de meisjes zijn vaker crimineel dan hun nederlandse sexegenoten.
En verdwijnen na het behalen vd diploma massaal achter het aanrecht.
pi_100966619
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En verdwijnen na het behalen vd diploma massaal achter het aanrecht.
ja om allemaal minimaal 6 nieuwe moslims op de wereld te zetten
SPOILER
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:09:22 #80
45206 Pietverdriet
pi_100966934
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:45 schreef Arnold_fan het volgende:
Vergeleken met Nederlandse meiden van dezelfde sociale laag doen ze het volgens mij veel beter.
pi_100967492
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 08:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Feit is gewoon dat hier opgegroeide Chineze jongeren zonder uitzondering accentloos NLs spreken. Ze hebben serieus niet eens een accent, in tegenstelling tot...
Het is maar net wat je wilt zien.
pi_100967706
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:15 schreef 16meter het volgende:

[..]

:')___!!1

troll hoop ik?
Hoezo? Het klopt toch gewoon wat hij zegt. Alleen al in Nederland zitten duizenden illegale Chinezen. Sowieso laat de Chinese maffia zich in Nederland niet onbetuigd, al richt deze zich voornamelijk op de eigen gemeenschap.

Er wordt hier een beeld geschetst of vrijwel alle Chinezen goed zijn en vrijwel alle Marokkanen slecht. Dat is natuurlijk onzin.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:04:45 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100968235
Is ook cultuul
The End Times are wild
pi_100968262
In NL heb ik echt nog nooit last van een Chinees gehad. Fijne medelanders
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:06:10 #85
351780 Piye
King of Kush
pi_100968268
Hoe komt het dat die autochtonen lager opgeleid zijn? Gebrek aan integratie? Alle autochtonen het land uit?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:08:59 #86
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_100968338
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:06 schreef Piye het volgende:
Hoe komt het dat die autochtonen lager opgeleid zijn? Gebrek aan integratie? Alle autochtonen het land uit?
Tja steeds dezelfde fouten maken zit in de menselijke natuur. En zeker in de aparte soort mensaap de homo sapiens politicus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:16:36 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100968522
quote:

[..]

Het is ook onzin om te roepen dat mensen (Chinezen of Marokkanen) per se boerenkool moeten eten en in Texel op vakantie moeten. Wat maakt het uit wat mensen willen doen, zolang het maar binnen de wet is!
Je mag wel verwachten dat ze een netto-bijdrage leveren aan de maatschappij en dat ze niet met crimineel en asociaal gedrag hele wijken om zeep helpen. Maar of ze nu op klompen of op Chinese pantoffeltjes lopen, totaal irrelevant.
The End Times are wild
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:43:02 #88
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100969139
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is ook onzin om te roepen dat mensen (Chinezen of Marokkanen) per se boerenkool moeten eten en in Texel op vakantie moeten. Wat maakt het uit wat mensen willen doen, zolang het maar binnen de wet is!
Je mag wel verwachten dat ze een netto-bijdrage leveren aan de maatschappij en dat ze niet met crimineel en asociaal gedrag hele wijken om zeep helpen. Maar of ze nu op klompen of op Chinese pantoffeltjes lopen, totaal irrelevant.
Yeah, dat gaf ik al aan, dat me dat niets kan boeien. Ik heb al meer dan 10 jaar een chinese vriendin, dus ik heb daar geen enkel probleem mee. Sterker nog, ik geef ze groot gelijk, als je ziet wat we hier in NL voorgeschoteld krijgen op TV en als voedsel enzo... :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 02:31 schreef Chule het volgende:

[..]

Ik ken veel Chinezen, maar weinig die ik ken die voldoen aan wat jij omschrijft. Betekent overigens niet meteen dat ze niet goed geïntegreerd zijn (vind ik overigens van Marokkanen en Turken ook niet!), want bijvoorbeeld naast het kijken naar Chinese series en luisteren naar Chinese muziek, wordt er óók gewoon NL'se tv gekeken en naar westerse muziek geluisterd. Ze spreken thuis inderdaad Chinees tegen hun ouders, omdat die juist slecht Nederlands spreken. Met zusjes, broertjes, vrienden e.d. wordt er vaak gewoon Nederlands gepraat. Ook beheersen ze de NL'se taal goed (of proberen het iig) en bezigen ze geen straattaal. Verder hoogopgeleid dus en werken naast het studeren. Vind ik best een goede vorm van integratie eigenlijk. :P Eten bij Chinese (en Japanse/ Koreaanse) restaurants en elkaar opzoeken gebeurt inderdaad vaak. Dat ze meestal naar China/ HK op vakantie gaan vind ik niet zo vreemd, aangezien er familie en roots zitten. Verder ken ik trouwens genoeeeeg Chinezen die andere vakantiebestemmingen hebben. Ik ken echt niemand die elk jaar naar China/ HK gaat.
Klopt dat ze naast chinese TV en muziek ook gewoon 'onze' TV en muziek en films enzo kijken, maar ik neem aan dat dat dus exact hetzelfde is als bij Turken en marokkanen ;) (dat neem ik niet alleen aan trouwens, maar dat herken ik ook uit mijn oude buurt en van vrienden op school :P )

Er zijn trouwens ook wel chinesen die 'straattaal' gebruiken hoor, maar dan komen ze dus vooral uit de randstad en dan zijn ze er gewoon op straat mee opgegroeid. Dat zit er dan gewoon een beetje in. Maar de meesten spreken idd perfect nederlands.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:45:43 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_100969212
Tja ik vindt het Chinese deel van mijn familie zeker een aanwinst. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:46:51 #90
137949 Disana
pi_100969237
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:09 schreef KeesWammels het volgende:
Ik zag het al op tv. Take that, uitkering allochtonen!
Hebben jij en TS wel gehoord dat de Chinese jongeren het ook veel beter doen dan de autochtone? Niet zo hard roepen dus.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:52:31 #91
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100969349
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:45 schreef Megumi het volgende:
Tja ik vindt het Chinese deel van mijn familie zeker een aanwinst. :)
... vooral qua eten :9
pi_100969391
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:18 schreef Chule het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik reageerde erop omdat Die_Hofstadtgruppe dat van dat meisje typerend vond.
Oh ja ik ziet het :@
Solly :P
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:04:50 #93
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100969634
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hoezo? Het klopt toch gewoon wat hij zegt. Alleen al in Nederland zitten duizenden illegale Chinezen. Sowieso laat de Chinese maffia zich in Nederland niet onbetuigd, al richt deze zich voornamelijk op de eigen gemeenschap.

Er wordt hier een beeld geschetst of vrijwel alle Chinezen goed zijn en vrijwel alle Marokkanen slecht. Dat is natuurlijk onzin.
Klopt. Veel chinese ondernemers/restaurants krijgen te maken met chinese maffia, er is sprake van veel illegaliteit, veel zwart werken en belastingontduiking, veel witwassen, veel illegaal gokken, en relatief vaak problemen dus met gokverslaving en hoge schulden...

... maar goed, daar merken Henk en Ingrid verder weinig van natuurlijk, dus die hebben daar geen problemen mee.
pi_100969826
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Klopt. Veel chinese ondernemers/restaurants krijgen te maken met chinese maffia, er is sprake van veel illegaliteit, veel zwart werken en belastingontduiking, veel witwassen, veel illegaal gokken, en relatief vaak problemen dus met gokverslaving en hoge schulden...

... maar goed, daar merken Henk en Ingrid verder weinig van natuurlijk, dus die hebben daar geen problemen mee.
Exact. Hofstadgruppe profileert zich dus weer als een typische "Henk". :D
pi_100969885
Jammer dat Mandarijn zo moeilijk is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_100970065
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat van veel Chinese maffia wordt altijd geroepen, maar dat valt heel erg mee. Zeker niet 'veel' Chinese ondernemers/ restaurants die er mee te maken hebben.

Wel veel gokken, zwart werken, belastingontduiking etc. ja...
pi_100970431
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:19 schreef Chule het volgende:

[..]

Dat van veel Chinese maffia wordt altijd geroepen, maar dat valt heel erg mee. Zeker niet 'veel' Chinese ondernemers/ restaurants die er mee te maken hebben.
Zoals onderzoek aangeeft ligt het niet in de Chinese cultuur om aangifte te doen of om zelfs uit te komen voor het feit dat je afgeperst wordt, dus het is erg lastig om na te gaan hoeveel Chinese ondernemers nu daadwerkelijk te leiden hebben onder de Chinese maffia.
pi_100970456
Ik bevind me op dit moment in China en ik kan melden dat ik het prima kan vinden met de chinese engineers van onze toeleveranciers. Ze zijn vriendelijk, beleefd en werken hard. Communiceren in engels gaat wat moeizaam maar een tekening van eea. bied vaak uitkomst.

Probleem is wel het verkrijgen van (industriele) spullen van enige kwaliteit. Het is werkelijk allemaal bagger. Nou hebben we wel Rolls Royce, Kongsberg en andere machinerie van westerse merken aan boord staan maar we hebben ook wel eens boutjes, tyraps enzo nodig en dat is gewoon k*tkwaliteit.

Verder, op innovatief gebied is China ronduit slecht, die hoogopgeleide chinezen missen blijkbaar toch een creatieve geest zoals duitsers, nederlanders en amerikanen bijv. wel hebben. Er worden ook maar weing zaken uitgevonden in China. Het is hier allemaal eenheidsworst, iets anders is niet te krijgen. Jammer is dat. Ik hoop dat dat in de nabije toekomst gaat veranderen.

Oh, en eer is trouwens alles voor een chinees, mooi vind ik dat.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:38:10 #99
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_100970509
Jammer dat er in de op er gelijk een negatieve draai gegeven wordt aan positief nieuws :')
O)))
pi_100970626
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

Zoals onderzoek aangeeft ligt het niet in de Chinese cultuur om aangifte te doen of om zelfs uit te komen voor het feit dat je afgeperst wordt, dus het is erg lastig om na te gaan hoeveel Chinese ondernemers nu daadwerkelijk te leiden hebben onder de Chinese maffia.
Klopt. Daarom vind ik ook dat er te snel geroepen wordt dat veel Chinezen bezig zijn met maffiapraktijken of iets in die zin. En aangezien ik zelf in dat wereldje zit (niet maffia :P) en er denk ik wat dichterbij sta, kan ik wel zeggen dat het niet zo ernstig is als sommige mensen denken.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:44:51 #101
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_100970676
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 08:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens jouw cultuur wel ja.

Typerende opmerking.
Vind ik niet typisch Dordts hoor. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')