Exact dat heb ik zelf ooit gehad in een Laro defender op de A2 bij Leenderheide. Sneeuw op de weg, 2 auto's besluiten op het laatste moment toch nog vanaf de linkse baan de afrit te nemen en schieten voor mij door. Ik moet ervoor afremmen en de auto begint te tollen. Paar seconde later dwars over de linkse baan. Gelukkig amper ander verkeer dus ik kon ook even opkijken waar ik stond en weer doorrijden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:57 schreef ellevehC86 het volgende:
A20-A4 Kethelplein Rotterdam Richting de Beneluxtunnel in de winter, diep in de nacht.
Nissan Sunny doet een 360 in een bocht op een viaduct vermoedelijk gladheid.
Raakt geen vangrails, kijkt ff 2 seconden op, en scheurt verder, mooi gezicht was dat
Heeft haar WA de schade gedekt?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:20 schreef blup het volgende:
Keertje motor achterop me trekhaak, ik remde rijkelijk laat voor rood, en hij was te laat. We keken allebij naar een mooie dame aan de overkant van de straat
Heb ook wel iets dergelijks meegemaakt (qua afleiding dan). Stond te wachten voor rood licht, kwam naast me een politie-auto staan met een agente erin (ze was alleen). Je bent man, dus je kijkt...das simpel zat. Vanuit me ooghoeken zie ik het (een) stoplicht op groen springen, dus ik rijd weg. Bleek later dat mijn stoplicht nog rood was. Duur foutje...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:20 schreef blup het volgende:
Keertje motor achterop MIJN! trekhaak, ik remde rijkelijk laat voor rood, en hij was te laat. We keken allebij naar een mooie dame aan de overkant van de straat
Ik heb in de buurt van Lauwersoog wel 3 keer moeten uitwijken voor konijnen op het wegdekquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:01 schreef Bananico het volgende:
Mijn moeder heeft op de a6 tussen Emmeloord en Lemmer een schaap doodgereden die op de rechter weghelft stond. Ze kon niet meer uitwijken, maar nog wel hard genoeg remmen om zelf niet gewond te raken. Bumper aan stront, schaap dood, meer niet. Gelukkig politie vlak erachter (schaap was al gesignaleerd) zodat het snel afgehandeld kon worden.
Op de A28 kwam ik moeder eend met haar kroost tegen die de weg over wilde steken. Ik reed links (130 ongeveer), auto naast me en een auto redelijk vlak achter me, dus geen mogelijkheid tot uitwijken.. Met een rotgevoel recht erop ingereden. Geen schade aan over gehouden, maar geen idee of die eendjes het hebben gered.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:38 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb in de buurt van Lauwersoog wel 3 keer moeten uitwijken voor konijnen op het wegdekeentje rende net toen ik er aankwam de weg over en 2 zaten stil op de weg, dus ze werden verblind door mijn lampen. Das best wel eng als je 100km per uur gaat
. Met een ruk aan het stuur en de rem zowat dwars door de vloer heen heb ik ze net kunnen ontwijken. En het was 's avonds laat, dus er was gelukkig ook niemand meer op de weg.
meneer had mijn bumper mogen proeven serieus dan hebben ze de verkeerde bij mijquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:18 schreef jortkeldert het volgende:
Ik ben pas geleden nog in elkaar geslagen toen ik een irritante triker rechts inhaalde.
Had haast, en meneer bleef maar links rijden.
Vervolgens rijdt ie weer naast me en maakt een dreigend gebaar (vinger over z`n keel halen van links naar rechts), waarop ik een handkusje gaf. Niet slim blijkt. Bij het stoplicht stapt ie opeens af. Hij trok aan m`n deurhendel, maar mijn auto heeft auto-lock. Vervolgens deed ik mijn raam een stukje naar beneden omdat ik er nog steeds niet vanuit ging dat ik klappen zou krijgen.
Vervolgens krijg ik een flinke scheldkannonade over me heen en begint meneer te slaan. Het enige wat ik uit kon brengen was sorry. Gelukkig alles afgeweerd op 1 klap na. Daarna schoot het licht weer op groen en gingen we beide ons eigen pad.
Omdat ik nogal haast had heb ik er toen niet zo bij stil gestaan. Toen ik die dag een kwartiertje pauze had realiseerde ik me dat ik gewoon geslagen was..
Overigens maakte ik geen gebaren tijdens het rechts inhalen. Ik lokte dus niet echt uit.
Heb er wel van geleerd iig
Met 100+ een hele zwerm vliegen inrijden is schmutzigheid op de hele voorkant van de autoquote:Enn een konijn aanrijden met 100+ staat garant voor vele schmutzigheid op je bumper.
Die triker stond een een baan rechts van me. Een andere auto stond achter me. Daarnaast hadden de auto`s uit tegenovergestelde richting groen licht. M.a.w ik kon geen kant op. Het enige wat ik dacht was: hoe kom ik hier zo ongeschonden mogelijk uitquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:36 schreef T42 het volgende:
[..]
meneer had mijn bumper mogen proeven serieus dan hebben ze de verkeerde bij mijik gebruik dan mijn auto als wapen hoor. zo over die trike heen
laat de verzekering het dan maar oplossen
ik remde te laat
Dat zijn de mooie dingen inderdaad.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:54 schreef DrDarwin het volgende:
Een kwartiertje later zie ik in de verte ineens zonder enige reden remlichten opdoemen en een auto die slingerend de vluchtstrook op rijd, en jawel hoor, daar stond meneer audi met enorme rookwolken die uit de voorkant van zijn geliefde Duitsche Voiture tevoorschijn kwamen.
Wat heb ik gelachen....
In Wenen ging mijn kachel kapot, op een hele hete dag... Hij deed alleen nog maar hete lucht op vol vermogen... En iedereen maar vreemd opkijken dat ik bij elk stoplicht mijn deur open deedquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:01 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
In Wenen, iemand die de afslag naar Hongarije gemist had en maar achteruit ging rijden. Daarbij niet alleen de vluchtstrook gebruiken maar ook de rechterbaan. Dan rem je ook wel even flink.
Had je maar met de deuren open achteruit moeten rijden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In Wenen ging mijn kachel kapot, op een hele hete dag... Hij deed alleen nog maar hete lucht op vol vermogen... En iedereen maar vreemd opkijken dat ik bij elk stoplicht mijn deur open deed
Dan trek je toch de zekering van de blower?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In Wenen ging mijn kachel kapot, op een hele hete dag... Hij deed alleen nog maar hete lucht op vol vermogen... En iedereen maar vreemd opkijken dat ik bij elk stoplicht mijn deur open deed
welneequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan trek je toch de zekering van de blower?
Stiekem had je daar gewoon niet aan gedachtquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
welneesinds Wenen doet ie dit, ik rijd nu al bijna een half jaar met de ramen open
Zo te zien ben je ook tegen een portemonnee en een sleutelbos opgereden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Echt heel veel roadkill. Woon redelijk afgelegen, en reed heel veel 's avonds en 's nachts. Ontelbare konijnen, ganzen, eenden, duiven, een enkele kat, enz. En nog een keer een vleermuis, die vervolgens nog een week in mijn grille heeft gehangen.
[ afbeelding ]
Het is ook een hele dikke portemonnee. Daar zit flink wat geld in zo te zien.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:06 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zo te zien ben je ook tegen een portemonnee en een sleutelbos opgereden.
Haha, van Volvo naar batmobile.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Echt heel veel roadkill. Woon redelijk afgelegen, en reed heel veel 's avonds en 's nachts. Ontelbare konijnen, ganzen, eenden, duiven, een enkele kat, enz. En nog een keer een vleermuis, die vervolgens nog een week in mijn grille heeft gehangen.
[ afbeelding ]
Multikill!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:38 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Was lekker aan het rijden in Tjechië tussen een groepje auto's in, vliegt er net voor mijn auto een groep musjes de weg over. Op een paar pingpongbalgeluidjes niks van gemerkt.
Het klinkt als opzet... Wilde niet dat je rechts inhaalde? (Wat trouwens gewoon mag, bij uitvoegstroken).quote:
Nee, de man heeft het helaas niet overleefd. Echt een tragisch ongeval! Hij had geluk dat hij zonder verwondingen uit zijn auto kon stappen, maar door verwarringen heeft het hem toch zijn leven gekost...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Die man heeft het waarschijnlijk niet overleefd?
Mijn oom heeft een uil tegen zijn helm gehad tijdens het motorrijden, helm doormidden, uil doormidden, me oom onderuit gegaan maar hij is er goed van af gekomen!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:22 schreef Palomar het volgende:
Laatst ook een keer reed op de andere weghelft een motorrijder me tegemoet. Op dat zelfde moment vliegt er een vogeltje over en die knalt zo tegen de borst van die motorrijder. Vogeltje stuitert precies weer de weg op voor mijn auto en ik hoor hem onder mn banden knarsen
Al was de impact met de motorrijder ws. al fataal voor dat vogeltje... Had trouwens ook slechter af kunnen lopen, want ik wil niet weten wat er was gebeurd als dat vogeltje tegen de helm van die motorrijder kwam, met de mogelijke manoeuvres van de motorrijder van dien.... (reden beide zo'n 80 km/u).
Valt mij ook op hoe vaak vrachtwagens wel niet langzaam half op de vluchtstrook afkoersen of juist over de middenstreep. Laatst op de snelweg haalde ik er een in en werd bijna door hem geraakt (moest haast tegen de linker vangrail rijden). Volgens mij zijn die chauffeurs dan met hele andere dingen bezig dan rijden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:11 schreef blup het volgende:
Ohja tijdje terug voor me op een 80km/u weg, een trekkeroplegger die langzaam de berm in gaat, persoon stuurt vors terug en de trailer zwiept met geweld heen en weer over de andere rijbaan zo achter de trekker aan... Hart in je keel ja
Komt me heel bekend voor. Laatst een paar jongens van 8-9 jaar ofzo op de stoep spelen. Ik ging dus meteen al langzamer rijden. En dat was maar goed ook, ze staken zo over en zaten zo voor mijn auto. Gelukkig reed ik zo langzaam dat toen ik remde de auto vrijwel direct stil stond. Maar je schrikt je wel rot dan. Jongetje schrok ook en lachte daarna heel lief naar me en rende weer weg. Op mijn gezicht was niet bepaald een lach te zien. hart bonkte me in de keel..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:26 schreef Kreupel het volgende:
Gisteren duikt er ineens een kleine meid op een step de weg op. Grote broer er meteen achteraan, grijpt haar bij de oksels en trekt haar meteen met een rotgang naar de overkant van de weg.
Ik reed niet hard, en had het kunnen beremmen als hij er niet was geweest, maar schrok me evengoed wild. Ik zag dat ze zonder schrammen aan de overkant kwamen, rol ik ineens ergens overheen, twee flinke bonken onder de auto... Bleek godzijdank zijn skateboard te zijn toen ik in m'n spiegel keek..!
(Ben uiteraard teruggegaan, meisje in tranen maar van de schrik en het skateboard was zelfs nog heel!)
Als ik in zo'n situatie zou zijn waar ik echt niets uitgelokt heb (rechts in halen is volgens mij niet uitlokken) en die kerel komt, dan zou ik hem gewoon negeren. Vermijden is altijd het beste.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:27 schreef jortkeldert het volgende:
[..]
Die triker stond een een baan rechts van me. Een andere auto stond achter me. Daarnaast hadden de auto`s uit tegenovergestelde richting groen licht. M.a.w ik kon geen kant op. Het enige wat ik dacht was: hoe kom ik hier zo ongeschonden mogelijk uit
Ik zou echt geen kans hebben tegen `m. Daarnaast zou je zo`n gast nog een keer tegen komen...
Nu heeft ie iig geslagen, en is daarmee (hopelijk) ook voor hem de kous af..
Iets soortgelijks hadden wij in Kroatie met een Tsjech, terwijl de opening al best krap was. Dat was ook wel ff schrikken...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:10 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik rijd met 170-180 op de autobahn en sorteer op tijd naar links om een vrachtwagen in te halen, scheurt er een paar seconden laten een mercedes aan mijn rechterkant voorbij met zo'n 250 km/h om daarna ook 'ff' die vrachtwagen in te halen.
De trike stond een rijbaan rechts van mij geparkeerd. Daarnaast vind ik mijn auto net iets te duur voor zulke acties. Heb namelijk alleen een WA verzekering. Ik was uberhaupt al bij dat iemand me wilde verzekerenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:36 schreef errorken2 het volgende:
[..]
Als ik in zo'n situatie zou zijn waar ik echt niets uitgelokt heb (rechts in halen is volgens mij niet uitlokken) en die kerel komt, dan zou ik hem gewoon negeren. Vermijden is altijd het beste.
Begint die toch zomaar te slaan of auto te beschadigen, heel eenvoudig: auto volgas in z´n achteruit en trike in stukken uit elkaar rijden.
Vervolgens gewoon naar het dichtsbijzijnde politie kantoor rijden en jezelf aangeven.
Je legt de situatie uit: triker agressief, je wou vluchten, maar door de verwarring reed je achteruit.
Vervolgens ben je direct door gereden naar het politie kantoor om de situatie niet te laten escaleren.
Uiteraard zou ik dan in fout zijn, maar in mijn geval heb ik dan een uur later een vervang wagen en wordt mijn auto kostenloos gemaakt (lease).
De beste man zijn trike is waarschijnlijk wel totalloss waardoor ie nog 500euro krijgt voor een brommert te kopen:)
Waarom heb je niet gewoon aangifte gedaan van mishandeling? Had je het kenteken niet kunnen noteren of heb je die niet gezien?quote:Op donderdag 1 september 2011 11:24 schreef jortkeldert het volgende:
[..]
De trike stond een rijbaan rechts van mij geparkeerd. Daarnaast vind ik mijn auto net iets te duur voor zulke acties. Heb namelijk alleen een WA verzekering. Ik was uberhaupt al bij dat iemand me wilde verzekeren
Jij laat mensen niet invoegen?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:03 schreef 2cv het volgende:
Lichtgrijze VW Caddy combo snijdt mij af bij het invoegen in de file. Ik toeter, hij steekt z'n middelvinger op en stapt uit om verontwaardigd te vragen hoe lang ik m'n rijbewijs heb.
Jij stond stil?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:11 schreef 2cv het volgende:
Hij sneed mij, ramde bijna m'n knipperlicht rechts-voor uit m'n spatbord. Ik kreeg de kans dus niet om hem te laten invoegen, hij deed het zelf.
En de chauffeur een dikke fooi gegeven natuurlijk?quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:51 schreef Rooligan het volgende:
Oh, en mijn taxiritje in Istanbul zal ik ook niet snel vergeten....
Ik moest naar het vliegveld en ik zat aan de ander kant van de stad. Ik was voor mijn werk daar naar een beurs geweest en volgens de kerel van het hotel was het vliegveld hooguit een uurtje rijden. Aangezien ik liever te vroeg op het vliegveld ben dan dat ik het op het nippertje red, besloten dat de taxi dan anderhalf uur voordat ik moest inchecken, bij het hotel zou staan. Dat was prima geregeld. Taxi begint te rijden en een gezellig praatje aangeknoopt met de chauffeur.
Vraagt hij na een half uur hoe laat mijn vlucht eigenlijk gaat. Toen ik hem antwoordde, was het even stil.... op dat moment was het nog een dik uur rijden volgens hem. "No worries, friend," riep hij tenslotte. "I will get you there on time." En dat heb ik geweten. 180 op de snelweg (in een gammele Fiat, wist niet eens dat die dingen zo hard konden); borden met de maximale toegestane snelheid bestonden voor hem niet; voorrangsregels aan zijn laars lappend; continu toeteren; rode stoplichten waren voor hem gewoon groen; tegen de rijrichting ingaan; over de stoep en voetgangers de stuipen op het lijf jagen en om de haverklap zijn hoofd uit het raam om van alles en nog wat te roepen naar de andere weggebruikers.
Maar al met al, hij had zijn woord gehouden - ik was nog net op tijd. Toen ik uiteindelijk op het vliegveld stond, heb ik mijn ontbijt eerst maar eens de vrijheid gegeven op het eerste toilet wat ik zag. Na deze dollemansrit was ik kotsmisselijk.....
Waarschijnlijk schrok hij nog meer van jou dan jij van hem, maar heeft hij een ongeluk weten te voorkomen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:10 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik rijd met 170-180 op de autobahn en sorteer op tijd naar links om een vrachtwagen in te halen, scheurt er een paar seconden laten een mercedes aan mijn rechterkant voorbij met zo'n 250 km/h om daarna ook 'ff' die vrachtwagen in te halen.
[ afbeelding ]
Ziet er op het plaatje best wel onschuldig uit, maar ik schrok me de tering
Ja dat vroeg ik me later ook af, maar ik weet zeker dat ik mijn spiegels wel gecheckt heb. En pas na 5-6 seconden dat ik op de linkerbaan zat haalde hij mij rechts in. Dan heb je echt wel tijd om af te remmen van 250-170 (ookal haat ik mensen waarbij dat moet, in dit geval mezelfquote:Op vrijdag 2 september 2011 02:10 schreef frederik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk schrok hij nog meer van jou dan jij van hem, maar heeft hij een ongeluk weten te voorkomen.
Doordat jij naar links ging had hij opeens een auto met een snelheid van 170 voor zijn neus, terwijl de andere baan nog erger verspert was (80 of 90 km/h), en hij 2 keuzes had. Terug naar 170 en achter jou blijven hangen, of proberen tussen jou en die vrachtwagen door te komen (waarbij hij waarschijnlijk met 250km van links naar rechts en weer terug moest in een zeer korte tijd, met een korte reactie tijd).
Oh ja, een duif. Die heb ik ook een keer geramd met een bakwagen. Het was heel warm en die auto had geen airco dus de ramen stonden open. Er vloog een duif op voor de auto en ik dacht dat hij wel hoog genoeg zat en gaf weer gas.quote:Op maandag 5 september 2011 11:54 schreef The6thgate het volgende:
Kan me verder van vroeger nog eens herinneren dat m'n vader een duif aan reed. Halve voorruit onder het bloed en een aardig lading veren in de grill.
Vriend van me werkte bij de NS, die had daar af en toe verhalen over. Vrouw die op Voorburg voor de sneltrein spring en eigenlijk min of meer verneveld wordt. Spetter zaten tot het loket (Dat is een etage lager op Voorburg)quote:Op maandag 5 september 2011 12:32 schreef Sant. het volgende:
Vorige week woensdag: Wachten voor het spoor, oude vrouw loopt doodleuk om de slagboom heen en boem! ging een trein koppen.
Lui beroven een tankstation en rijden als mongolen je auto in de prak en dat vind je niet zo erg, maar als iemand in slaap sukkelt zou je wel kwaad worden?quote:Op maandag 5 september 2011 14:57 schreef Meike26 het volgende:
Dan denk ik dat ik redelijk eenzaam in de nacht op de weg zit. Rijdt ik door groen...
http://www.nieuwspolitie.(...)digt-in-aanrijdingen
De daders zijn dus op mij in gereden en te voet verder gevlucht. Je zou denken dat ik kwaad ben... maar dat ben ik niet. Verkeerde plaats, verkeerde tijd. Ik had waarschijnlijk wel echt kwaad geweest als het een alcoholist was die gewoon ladderzat onderweg naar huis was, of iemand die aan het slaaprijden was. Nu zie ik het als een erg slecht gevoel voor timing.. Ik wist tot het moment dat de agenten mij gingen informeren niets over deze achtervolging. Enige wat ik van daders te zien heb gekregen zijn 2 koplampen die allejesuzz snel dichterbij kwamen.
Vrijdag was ik alweer thuis gelukkig... dus naast domme pech van die slechte timing, ook verrekt veel mazzel gehad wat betreft de positie/momentum van eerste aanraking.
Ja, dan hadden ze uitgerust moeten zijn of niet de weg op moeten gaan. Zelfde als drank en in de auto stappen. Echt mensen die dat doen hoop ik dat ze zichzelf verwijderen uit de evolutie!quote:Op maandag 5 september 2011 19:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Lui beroven een tankstation en rijden als mongolen je auto in de prak en dat vind je niet zo erg, maar als iemand in slaap sukkelt zou je wel kwaad worden?
Helemaal mee eens, maar mensen die een bank beroven en daarna als gekke mongolen wegvluchten niet?quote:Op maandag 5 september 2011 19:58 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja, dan hadden ze uitgerust moeten zijn of niet de weg op moeten gaan. Zelfde als drank en in de auto stappen. Echt mensen die dat doen hoop ik dat ze zichzelf verwijderen uit de evolutie!
Ach ja, Turkije... Vorig jaar zomer ging ik interrailen. Op een gegeven moment nam ik de trein van Sofia naar Istanbul. Alleen waren er werkzaamheden aan het spoor waardoor we zo'n 100km voor Istanbul de trein uit moesten en met een touringcar verder moesten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:51 schreef Rooligan het volgende:
Oh, en mijn taxiritje in Istanbul zal ik ook niet snel vergeten....
Ik moest naar het vliegveld en ik zat aan de ander kant van de stad. Ik was voor mijn werk daar naar een beurs geweest en volgens de kerel van het hotel was het vliegveld hooguit een uurtje rijden. Aangezien ik liever te vroeg op het vliegveld ben dan dat ik het op het nippertje red, besloten dat de taxi dan anderhalf uur voordat ik moest inchecken, bij het hotel zou staan. Dat was prima geregeld. Taxi begint te rijden en een gezellig praatje aangeknoopt met de chauffeur.
Vraagt hij na een half uur hoe laat mijn vlucht eigenlijk gaat. Toen ik hem antwoordde, was het even stil.... op dat moment was het nog een dik uur rijden volgens hem. "No worries, friend," riep hij tenslotte. "I will get you there on time." En dat heb ik geweten. 180 op de snelweg (in een gammele Fiat, wist niet eens dat die dingen zo hard konden); borden met de maximale toegestane snelheid bestonden voor hem niet; voorrangsregels aan zijn laars lappend; continu toeteren; rode stoplichten waren voor hem gewoon groen; tegen de rijrichting ingaan; over de stoep en voetgangers de stuipen op het lijf jagen en om de haverklap zijn hoofd uit het raam om van alles en nog wat te roepen naar de andere weggebruikers.
Maar al met al, hij had zijn woord gehouden - ik was nog net op tijd. Toen ik uiteindelijk op het vliegveld stond, heb ik mijn ontbijt eerst maar eens de vrijheid gegeven op het eerste toilet wat ik zag. Na deze dollemansrit was ik kotsmisselijk.....
Is dat schokkend?quote:Op maandag 5 september 2011 22:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Die touringcar legde de 100km in minder dan een uur af
Dus in jouw optiek is een slaaprijder slechter dan een overvaller ... ?quote:Op maandag 5 september 2011 14:57 schreef Meike26 het volgende:
Dan denk ik dat ik redelijk eenzaam in de nacht op de weg zit. Rijdt ik door groen...
http://www.nieuwspolitie.(...)digt-in-aanrijdingen
De daders zijn dus op mij in gereden en te voet verder gevlucht. Je zou denken dat ik kwaad ben... maar dat ben ik niet. Verkeerde plaats, verkeerde tijd. Ik had waarschijnlijk wel echt kwaad geweest als het een alcoholist was die gewoon ladderzat onderweg naar huis was, of iemand die aan het slaaprijden was. Nu zie ik het als een erg slecht gevoel voor timing.. Ik wist tot het moment dat de agenten mij gingen informeren niets over deze achtervolging. Enige wat ik van daders te zien heb gekregen zijn 2 koplampen die allejesuzz snel dichterbij kwamen.
Vrijdag was ik alweer thuis gelukkig... dus naast domme pech van die slechte timing, ook verrekt veel mazzel gehad wat betreft de positie/momentum van eerste aanraking.
Voor een touringcar is dat sowieso best snel vind ikquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is dat schokkend?
Of was niet langs een autoweg maar een 'normale' 2baans?
Er reed eens een motoragent voor me. Ineens klap z'n koffer achterop open en STAPELS papierwerk vliegen alle kanten op!quote:Op woensdag 7 september 2011 18:19 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik heb een keer een pizza koerier gezien die zijn pizza's verloor. Hij had het niet in de gaten en is gewoon doorgereden
heeft mijn moeder ook wel eens gedaan, terwijl ik er naast zatquote:Op woensdag 7 september 2011 21:25 schreef .Neovo. het volgende:
ik reed vanmiddag hier langs. Heb het niet zien gebeuren maar dat lijkt wel raar
http://www.waldnet.nl/wn/(...)tsing_rechtdoor.html
Ik ookquote:Op woensdag 7 september 2011 21:25 schreef .Neovo. het volgende:
ik reed vanmiddag hier langs. Heb het niet zien gebeuren maar dat lijkt wel raar
http://www.waldnet.nl/wn/(...)tsing_rechtdoor.html
quote:Op woensdag 7 september 2011 21:43 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik ookMaar pas na 17.00.
Zelf meegemaakt:
Mijn eigen einddemper ontploft, was over de lengte van de demper opengebarsten.
Of op een provinciale weg een Opel combo met kar ( tandemasser) vol met zand naar je toe zien rijden die telkens meer slingert en op een gegeven moment de kar op 2 wielen scheef achter de auto heeft hangen. Ben snel de parallelweg opgereden, maar de bestuurder heeft wonderwel de auto op de weg weten te houden.
Heet gewoon harmonicabus hoor.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:39 schreef houtjetouwtjejas het volgende:
In de bus:
'Sjeetje, wat is het druk in deze bus en het is nog wel een extra grote mondharmonicabus!'
Buurvrouw; 'eh.. een accordeonbus bedoel je?'
Nee, naar Surhuisterveen, Postkantoor op de Kolk.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:05 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Waar moest jij heen dan? Kwam je vanuit Surhuisterveen ? ;P
Gelede bussen of dubbel gelede bussen?quote:Op donderdag 8 september 2011 23:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heet gewoon harmonicabus hoor.
The fuck.quote:Op maandag 5 september 2011 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vriend van me werkte bij de NS, die had daar af en toe verhalen over. Vrouw die op Voorburg voor de sneltrein spring en eigenlijk min of meer verneveld wordt. Spetter zaten tot het loket (Dat is een etage lager op Voorburg)
quote:Op maandag 12 september 2011 04:27 schreef Dawnbreaker het volgende:
Een of ander ventje die mij inhaalde in mijn 600SL. Voor de grap deed ik een "nekafsnijbeweging" en ben ik een poosje achter hem aan gereden van Utrecht tot afslag A4- Schiedam. Die gozer scheet z'n hele broek vol aan z'n gezicht en tranen te zien.
het zou een perfect reclame filmpje kunnen zijn als ik het relaas zo lees.quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Zie hier vanuit de woonkamer een straat, 200 meter verderop rolt een auto langzaam de straat op, niemand er in en staat dwars midden op de straat. Verkeer komt tot stilstand. De handrem was duidelijk niet aangetrokken. Mensen er opheen, auto is afgesloten, filevorming. Komt een blonde vrouw ( ja ja, een blonde vrouw, ik was stomverbaasd) helemaal in paniek aangelopen en zet hem weer op de parkeerplaats, loopt weg, loopt weer terug om te controleren of de auto is afgesloten, loopt weg, komt weer terug om te controleren of ie op de handrem staat. Moet mijn zwager een vragen of dit op de bewakingscamera is opgenomen..
Geniaal!
wow...quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:28 schreef pindaplukker het volgende:
Reed 120 op de snelweg en was bijna een vrachtwagen aan het inhalen.
Op een gegeven moment werd ik van achter aangetikt door een auto die te hard reed en niet oplette.
Werd naar voren gekatapulteerd tegen de zijkant van de trailer van die vrachtwagen en zat daar ook aan vast. Vergeet nooit meer die gierende banden van die vrachtwagen tegen de zijkant van de auto. (bijrijderskant)
In een poging naar links proberen te sturen kwam ik los en klapte ik tegen de vangrail aan.
Wonder boven wonder niets aan over gehouden
Reed die auto die bij jou achterop knalde op de linker of de rechterbaan?quote:
Die reed ook op de linker baan. Achter af hoorde ik dat die bestuurder met andere dingen bezig was dan opletten en minimaal 140 reed voordat hij bij achter op knalde.quote:Op woensdag 28 september 2011 18:40 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Reed die auto die bij jou achterop knalde op de linker of de rechterbaan?
quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:24 schreef shifto het volgende:
zelf een keer met 100 (waar je 80 mocht) nog snel even door groen gereden, iemand anders wilde nog even snel door rood dus daar reed ik vol in. Was ff out maar op wat spierpijn na niet veel schade aan overgehouden, behalve een auto die total was.
Deze man.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:36 schreef T42 het volgende:
[..]
meneer had mijn bumper mogen proeven serieus dan hebben ze de verkeerde bij mijik gebruik dan mijn auto als wapen hoor. zo over die trike heen
laat de verzekering het dan maar oplossen
ik remde te laat
Klinkt alsof je auto vaker dingen verliest.quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:08 schreef T42 het volgende:
vanmiddag me uitlaat verlorenwel opgepakt en in de kofferbak geflikkerd fix ik wel weer een keer als ik zin heb
jupquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klinkt alsof je auto vaker dingen verliest.
net de uitlaat bij de lasser afgegooit.quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:08 schreef T42 het volgende:
vanmiddag me uitlaat verlorenwel opgepakt en in de kofferbak geflikkerd fix ik wel weer een keer als ik zin heb
Ik zie sowieso niks op dat plaatje, alleen een vrachtwagen oid.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Gisteren (ochtend) (Nijmegen - Amsterdam):
Bij knooppunt Valburg (A50->A15) ergerde ik me aan een bestuurder die met 30km/h reed. Vanwege de wegwerkzaamheden daar is de invoegstrook nu ook erg kort, maar hij bleef - ondanks een lege A15 - vrolijk 40-45 km/h rijden.Na het inhalen bleek het om een bejaarde te gaan, en bleef hij zo langzaam rijden.
Ik heb vervolgens maar besloten om achter hem te rijden met mijn alarmlichten aan, terwijl ik 112 belde om aan te geven dat een bestuurder 40-45km/h reed op een lege A15. Enkele afritten verderop wachtte een politiewagen ons op en heeft de politie het verder van me overgenomen.De meldkamer bedankte mij voor de melding en de hulp.
Vlak voor knooppunt Amstel (A2-A10) heeft een bumperklever voor me de bumper van de auto voor hem geraakt... Zij gingen langs de kant (vluchtstrook), ik ben hen maar gevolgd om het slachtoffer (de autobestuurder die van achteren is geraakt) te vertellen dat hij mij als getuige mag opgeven.
Gisteren (middag/avond) (Amsterdam - Nijmegen):
[ link | afbeelding ]
Op de foto zijn de spijkers (die nog in al dat hout zitten) niet (goed) te zien, levensgevaarlijk!
Ik heb deze wagen maar zo snel mogelijk ingehaald en 112 gebeld.
Saoedi Arabie heb ik ook een jaar gewoond, dat was inderdaad echt een achterlijk landquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:05 schreef RetepV het volgende:
In Saoedi Arabie relatief veel doormiddengereden auto's gezien. Of auto's op plekken waar het onmogelijk is om een auto te krijgen. Auto's op hun dak, volledig platgedrukt, met menselijke ledenmaten er uit stekend, terwijl het wel duidelijk is dat er geen mens meer in de cabine past. Etc.
Geef die mensen alsjeblieft geen rijbewijs als ze naar Nederland komen!
Als je op de afbeelding klikt zie je een grotere versie, daarop is het toch wel beter te zien?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:39 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik zie sowieso niks op dat plaatje, alleen een vrachtwagen oid.
Heb je geen grotere foto ?
Nopequote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:14 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als je op de afbeelding klikt zie je een grotere versie, daarop is het toch wel beter te zien?
Duidelijk zo!quote:
Bij datzelfde knooppunt trof ik een paar jaar geleden twee ouderen op een bromscooter (dus zoeentje zonder kenteken maar toen nog met een simpel verzekeringsplaatje) vrolijk tuffend op de vluchtstrook aan. Ook maar even 112 gebeld.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Gisteren (ochtend) (Nijmegen - Amsterdam):
Bij knooppunt Valburg (A50->A15) ergerde ik me aan een bestuurder die met 30km/h reed. Vanwege de wegwerkzaamheden daar is de invoegstrook nu ook erg kort, maar hij bleef - ondanks een lege A15 - vrolijk 40-45 km/h rijden.Na het inhalen bleek het om een bejaarde te gaan, en bleef hij zo langzaam rijden.
Zelfs tijdens het filerijden (< 10km/h) zag je de lading heen en weer bewegen...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Duidelijk zo!
En tja, heel netjes is het inderdaad niet, maar zo lang de lading verder wel vast zit, zal er niet zoveel met je melding gedaan worden vrees ik.
Iets soortgelijks gebeurde ook op het Julianaplein in Groningen, na ringweg renovatie fase 1.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:30 schreef JDude het volgende:
Hier in de stad (Breda) is trouwens dit kruispunt verbouwd: http://g.co/maps/d5a7e
Vroeger kon je, zoals in Streetview nog te zien is, links- en rechtsaf. De kruisende weg is echter een busbaan geworden en je mag/kunt daarom alleen nog rechtdoor. Onvoorstelbaar hoeveel weggebruikers de enorme borden D4 over het hoofd zien, en toch af willen slaan, waarschijnlijk hun navigatiesysteem achterna. Heeft me in ieder geval al twee keer een flinke remactie gekost.
Zijn ze nog steeds met de weg daar bezig ? Moet er vrijdag heen, vanuit richting Heerenveen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Iets soortgelijks gebeurde ook op het Julianaplein in Groningen, na ringweg renovatie fase 1.
Vanuit Heerenveen mocht je niet meer linksaf de stad in. Dikke pijlen op de weg, gele borden met waarschuwingsteksten, D4 borden inderdaad, duidelijke naar boven wijzende pijlen in de stoplichten, maar daar is menigeen toch linksafgeslagen en daardoor voluit in botsing gekomen met het verkeer van de andere kant.
Bijna elke dag lag het kruispunt wel een half uur plat door autowrakken midden op het kruispunt en kilo's glas op het wegdek.
Ja, bij Leek is het nog steeds knudde.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:53 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Zijn ze nog steeds met de weg daar bezig ? Moet er vrijdag heen, vanuit richting Heerenveen.
En vanaf 2015 worden het Julianaplein en de Zuidelijke Ringweg ook weer verbouwd, ze gaan de boel toch maar (en eindelijk) ongelijkvloers maken. Dus in Groningen zijn ze nog lang niet uitgeklust.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, bij Leek is het nog steeds knudde.
Dat zijn inderdaad paupersquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:48 schreef Under_Score het volgende:
vamiddag, stel aso paupers die midden op de weg de auto stil zetten om een praatje te maken, 6 auto's erachter toeteren en gewoon dom blijven lullen. blij dat ik op de fiets was.
Ha, dat heb ik ook gehad afgelopen zomer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:18 schreef Dven het volgende:
Een vriend wilde uit het raam kotsen maar het vloog weer terug naar binnen, zo recht in de bakkes bij degene die achterin zat. Ik zal het nooit vergeten
Was dat daar bij de Shell op de rondweg? Ik had het ook gezien, kwam uit de richting van Belcrum en wilde linksaf de rondweg op, maar dat ging hem niet echt worden. Omgekeerd en via het centrum maar gereden. Zag inderdaad een rode auto ervoor staan en kon er net onderdoor kijken en zag iemand liggen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:20 schreef lipjes het volgende:
Zaterdag voor mijn neus een motorrijder onderuit zien gaan
Om het even bij te lichten
Stonden in breda, voor het stoplicht te wachten.
Links reed, zag een motor voorbij gaan maar besteedde er niet veel aandacht aan en keer weer naar het stoplicht en een beetje om me heen, hoor ik ineens die motorrijder onderuit gaan.
Zonder twijfel, gevarenknipperlicht aan, door rood heen en weg blokkeren om te voorkomen dat er nog iemand overheen reed (met eigen veiligheid in acht natuurlijk)
Direct maar een Ambu gebeld, ze was nog wel bij bewustzijn maar heel slecht.
Helaas heb ik er ruim een half uur gestaan omdat de politie nog een verklaring wilde en daarna stonden de Ambulances in de weg.
Hoop maar dat het goed is afgelopen, was niet hard gegaan, ze had het achter-remlicht van een auto aangetikt, vraag me nog steeds af hoe dat nou kwam.
Het is ook een vreemde situatie. Ik kom nl. elke dag van de andere kant en zie dan ook hoeveel mensen er bij Groningen-Zuid de snelweg afgaan en vervolgens de andere kant op de snelweg weer op gaan. Kennelijk omdat ze bij het Julianaplein linksaf wilden, wat heel onlogisch niet meer kan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Iets soortgelijks gebeurde ook op het Julianaplein in Groningen, na ringweg renovatie fase 1.
Vanuit Heerenveen mocht je niet meer linksaf de stad in. Dikke pijlen op de weg, gele borden met waarschuwingsteksten, D4 borden inderdaad, duidelijke naar boven wijzende pijlen in de stoplichten, maar daar is menigeen toch linksafgeslagen en daardoor voluit in botsing gekomen met het verkeer van de andere kant.
Bijna elke dag lag het kruispunt wel een half uur plat door autowrakken midden op het kruispunt en kilo's glas op het wegdek.
Gebeurde me vandaag nog op een parkeerplaats langs de snelweg. Twee militaire vrachtwagens hadden geen plaats om te parkeren gevonden en dus maar recht op de weg daar gezet, niemand kon er meer langs. Personenauto's gingen allemaal via stoep en plantsoen op de andere weg richting snelweg, vrachtauto's moesten allemaal wachten, en boos dat ze waren op die militairenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:48 schreef Under_Score het volgende:
vamiddag, stel aso paupers die midden op de weg de auto stil zetten om een praatje te maken, 6 auto's erachter toeteren en gewoon dom blijven lullen. blij dat ik op de fiets was.
Staat een stopstreep aan de verkeerde kant van de weg of de auto's rijden aan de verkeerde kant?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:51 schreef sylvesterrr het volgende:
Niet echt onderweg, maar goed...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat klopt hier niet?
Google Maps!
LOL. Ik vond het al vreemd dat m'n klasgenoot niet meer in z'n seatje reedquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:51 schreef sylvesterrr het volgende:
Niet echt onderweg, maar goed...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat klopt hier niet?
Google Maps!
Ik kwam afgelopen week een ree tegen die me langs de weg tegemoet kwam lopenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:32 schreef Chokeme het volgende:
Eéntje was wel toevallig.. of eigenlijk ook helemaal niet. Ik zag een bordje waarop werd gewaarschuwd voor overstekend wild en precies toen dacht ik er over na dat mensen over het algemeen volgens mij niet echt reageren op zo'n bord.
Zal zo'n 30 seconden erna zijn geweest dat ik met 100 km/u in een ouwe Golf 2, vol op (minstens) 3 damherten inreed, waarvan 1 in mijn koplampen stond te kijken (mocht je er tijd voor hebben, doe je (groot) licht uit). Heb mijn stuur maar stevig vastgepakt en toen ik mijn ogen open deed kwam ik er achter dat ik er tussendoor geschoten was.
Fysieke ruzie ?quote:Op woensdag 2 november 2011 19:30 schreef MdMa98 het volgende:
Ruzie met 2 breedgebouwde bouwvakkers ooit. ik was netjes aan het inhalen en pikte het niet dat ze op mijn bumper zaten... Weet nu wel beter, was toen nog jong.
Mijn moeder heeft mij geleerd op te trekken in zijn 2 als het glad isquote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:37 schreef .Neovo. het volgende:
Weet nog wel dat mijn moeder mijn een keer ophaalde en heeel langzaam reed, de weg was een ijsbaan. (ze reed op de koppeling in de 1, dus zonder gas). Ik stond op haar te wachten en toen kwam ze aanrijden. Ze trapt de koppeling in en remt heel voorzichtig. Te laat. De auto gleed zo een paar meter verder. Scheelde niet veel of ze zat in de sloot.
Nou het werd wel mentaal gehouden, had bij stoplichten al mn deuren gesloten en mn phone in de hand om ze weg te krijgen (alarmnummer). Had net mijn rijbewijs en pieste natuurlijk in mijn broek.quote:
Goede actiequote:Op woensdag 30 november 2011 09:19 schreef Sounddragon het volgende:
Vanmorgen;
[PTA SC] Volvo XC70 (1997 - 2007) @ 1676 kg
Het was bij een BX.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bij een 2cv is dat te overzien
Euh, dat zijn de verkeersregels, kunnen zij er wat aan doen dat jij die niet kent?quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
mensen bij een wegversmalling (2 naar 1 baan) gewoon tot het uiterste op de afgesloten baan blijven en dan staan te toeteren omdat ze er niet tussen gelaten worden
ik was al keurig op de juiste baanquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, dat zijn de verkeersregels, kunnen zij er wat aan doen dat jij die niet kent?
Dit heldenverhaal moet nog een keertje gequoteerd worden. Echt, zo typisch gewoon. Wat kunnen Turken en zeker hun taxichauffeurs toch geniaal gestoord zijn soms.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:51 schreef Rooligan het volgende:
Oh, en mijn taxiritje in Istanbul zal ik ook niet snel vergeten....
Ik moest naar het vliegveld en ik zat aan de ander kant van de stad. Ik was voor mijn werk daar naar een beurs geweest en volgens de kerel van het hotel was het vliegveld hooguit een uurtje rijden. Aangezien ik liever te vroeg op het vliegveld ben dan dat ik het op het nippertje red, besloten dat de taxi dan anderhalf uur voordat ik moest inchecken, bij het hotel zou staan. Dat was prima geregeld. Taxi begint te rijden en een gezellig praatje aangeknoopt met de chauffeur.
Vraagt hij na een half uur hoe laat mijn vlucht eigenlijk gaat. Toen ik hem antwoordde, was het even stil.... op dat moment was het nog een dik uur rijden volgens hem. "No worries, friend," riep hij tenslotte. "I will get you there on time." En dat heb ik geweten. 180 op de snelweg (in een gammele Fiat, wist niet eens dat die dingen zo hard konden); borden met de maximale toegestane snelheid bestonden voor hem niet; voorrangsregels aan zijn laars lappend; continu toeteren; rode stoplichten waren voor hem gewoon groen; tegen de rijrichting ingaan; over de stoep en voetgangers de stuipen op het lijf jagen en om de haverklap zijn hoofd uit het raam om van alles en nog wat te roepen naar de andere weggebruikers.
Maar al met al, hij had zijn woord gehouden - ik was nog net op tijd. Toen ik uiteindelijk op het vliegveld stond, heb ik mijn ontbijt eerst maar eens de vrijheid gegeven op het eerste toilet wat ik zag. Na deze dollemansrit was ik kotsmisselijk.....
ik voelde net iets als respect voor je toen ik dat verhaal las.quote:Op woensdag 30 november 2011 09:19 schreef Sounddragon het volgende:
Vanmorgen;
[PTA SC] Volvo XC70 (1997 - 2007) @ 1676 kg
vanaf 'hier ritsen' is het niet de opzet dat je er met een noodvaart nog ff 20 inhaalt zeg maar.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, dat zijn de verkeersregels, kunnen zij er wat aan doen dat jij die niet kent?
Vanaf,quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vanaf 'hier ritsen' is het niet de opzet dat je er met een noodvaart nog ff 20 inhaalt zeg maar.
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
mensen bij een wegversmalling (2 naar 1 baan) gewoon tot het uiterste op de afgesloten baan blijven en dan staan te toeteren omdat ze er niet tussen gelaten worden
Het staat tegenwoordig zelfs vaak met bordjes aangegeven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Ik irriteer me er mateloos aan dat mensen niet tot het einde doorrijden, die houden de boel erachter extra op. Op de snelweg nog niet zo erg, maar op andere plekken staan daardoor mensen extra lang bij stoplichten te wachten of worden kruisingen geblokkeerd.
Gewoon met een rustige snelheid tot het einde doorrijden en dan invoegen, meestal gaat het daar weer rijden en kan je invoegen zonder te hoeven remmen (tenzij je van die figuren treft die het verkeersinzicht van een doperwt hebben en de gaten dichtrijden).
Jep. En die letters zijn dermate groot dat het toch voor iedereen leesbaar zou moeten zijn. Denk dat mensen gewoon eigenwijs zijn en dat er een bord moet komen met: "Meteen invoegen". Wellicht dat men dan wel doorrijdt naar het einde.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Het staat tegenwoordig zelfs vaak met bordjes aangegeven.
Ja dat klopt. Snelheid aanpassen aan de baan ernaast (ik blijf meestal naast dezelfde auto rijden en voeg daarachter in) tenzij het daar stil valt, dan blijf ik doorrijden met lage snelheid. Hard langs die rij rijden en vervolgens op het einde vol in de ankers om hem er tussen te duwen is inderdaad niet de goede manier.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:25 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Maar als het druk is en het verkeer rijdt 10 km/u per uur, komen mensen soms met 50 km/u over de invoegstrook voorbijscheuren om zich er op het eind tussen te proppen.
Dat is niet echt goed voor de doorstroming.
Met ritsen moet je snelheid aanhouden van de rechterbaan en dan vloeiend invoegen.
Ja de theorie is leuk. De praktijk echter is compleet anders. Ik kom dagelijks, 6x verdrijvingsvlakken tegen, en de 'theorie' gaat op als zowel de mensen op de linker-, als rechterbaan met een ongeveer gelijke snelheid rijden en de mensen op de rechterbaan (er vanuitgaande dat de rijbaanversmalling links plaatsvindt) gaten laten vallen om het invoegende verkeer er tussen te laten, waardoor niemand qua snelheid echt inboet en het verkeer vloeiend van 2 naar 1 baan gaat. 1 voor 1 wel te verstaan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Ik irriteer me er mateloos aan dat mensen niet tot het einde doorrijden, die houden de boel erachter extra op. Op de snelweg nog niet zo erg, maar op andere plekken staan daardoor mensen extra lang bij stoplichten te wachten of worden kruisingen geblokkeerd.
Gewoon met een rustige snelheid tot het einde doorrijden en dan invoegen, meestal gaat het daar weer rijden en kan je invoegen zonder te hoeven remmen (tenzij je van die figuren treft die het verkeersinzicht van een doperwt hebben en de gaten dichtrijden).
Het staat er niet stil omdat men asociaal doorrijdt of geen ruimte laat. Het staat er stil omdat er domweg teveel verkeer door een trechter moet. Als iedereen 200 meter eerder gaat invoegen staat iedereen daar stil. Met 200 meter leeg asfalt voor hun neus.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:10 schreef Gedetineerde het volgende:
Ikzelf, voeg altijd in als er ruimte is. Ookal heb je pas over 200 meter pas een verdrijvingsvlak. Dit zorgt er namelijk voor dat niemand op de rem hoeft. Er is immers ruimte.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik rij voornamelijk in de spits, en de mate van verkeer verschilt daar dus niet echt in. Dit zou namelijk betekenen dat het nooit goed/soepel gaat. Dat is niet het geval.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Het staat er niet stil omdat men asociaal doorrijdt of geen ruimte laat. Het staat er stil omdat er domweg teveel verkeer door een trechter moet. Als iedereen 200 meter eerder gaat invoegen staat iedereen daar stil. Met 200 meter leeg asfalt voor hun neus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:47 schreef GizartFRL het volgende:
Bijna dood ervaring rijker sinds vanmiddag.
Ik kom buiten de bebouwde kom vanaf een rotonde en voor me rijden geen auto's.
Ofwel: even het gas op de plank.
De provinciale 80 km/h weg maakt op een gegeven een knikje naar rechts ( vanaf beide kanten onoverzichtelijk).
Toen ik daar met een snelheid van 90a 100 km per uur op af kwam zie ik na dat knikje een zwarte Peugeot 605 pogen een groepje van 3 auto's in te halen ( vanuit zijn oogpunt ook onoverzichtelijk met de knik in de weg in het vooruitzicht).
Ik rem, vol in het ABS en op het moment dat ik rond de 40 rij schiet de 605 tussen mij en de auto die voorop het rijtje reed wat hij inhaalde door.
Hartslag richting de 200en bij mezelf nadenkend dat ik op de veilige kant van de auto zat schakelde ik terug naar de 2 en reed rustig naar huis.
Dat dat kan he.. hier in fryslanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gelukkig rijd ik geen peug dus was ik t niet![]()
Ik denk dat misschien is omdat er doordeweeks meer forensen op de weg zitten en dat zijn over het algemeen mensen met veel meer (snelweg) rij routine. En in het weekend komen er allerlei mensen de weg op die zich eigenlijk niet veel op de (snel)weg begeven en dus veel minder routine hebben met dat soort situaties.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:09 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring is dat invoegen op doordeweekse dagen ook een stuk beter gaat. Mensen rijden meestal rustig tot het einde en voegen dan in. De enige reden dat stilvalt is de te grote hoeveelheid auto's op dat moment.
Vreemd genoeg gaat het op zaterdag en zondag vaak mis, terwijl er meestal minder auto's rijden. Mensen voegen lomper in en anderen zitten veel meer gaten dicht te rijden. Er is ook veel meer iritatie.
Waar ik me aan stoor. 2 baans rotondes waarbij ze 3/4 rond over de buitenste baan rijden en je vervolgens niet uit laten voegen als je op de binnenste rijdt.
moauw.. van die Aso's die geen poging doen om er netjes tussen te komen bied ik ook geen ruimtequote:Op zaterdag 3 december 2011 21:24 schreef Fer het volgende:
Dat is het ook wel, maar het lijkt ook wel alsof die mensen zich in het weekend veel drukker maken dan doordeweeks.
Rotonde 't Jachtfjild richting Harkema.quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:37 schreef .Neovo. het volgende:
Zou wel willen weten welke weg en waardat is :p
Dacht ik alquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:26 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Rotonde 't Jachtfjild richting Harkema.
omdat op rechts de bangeschijters rijdenquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Waarom rijden alle mensen s avonds links. Waarom
-> KLBquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Waarom rijden alle mensen s avonds links. Waarom
herformulering:quote:
--> lief dagboekquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
herformulering:
Ik kwam allemaal auto's tegen die links bleven rijden. Echt heul veel. Dat was wat ik heb meegemaakt onderweg vandaag! Groet groet
En daar gaat het dus mis.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Ik irriteer me er mateloos aan dat mensen niet tot het einde doorrijden, die houden de boel erachter extra op. Op de snelweg nog niet zo erg, maar op andere plekken staan daardoor mensen extra lang bij stoplichten te wachten of worden kruisingen geblokkeerd.
Gewoon met een rustige snelheid tot het einde doorrijden en dan invoegen, meestal gaat het daar weer rijden en kan je invoegen zonder te hoeven remmen (tenzij je van die figuren treft die het verkeersinzicht van een doperwt hebben en de gaten dichtrijden).
Ontkoppelen?quote:Op zondag 4 december 2011 11:48 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En daar gaat het dus mis.
OT: In een Renault 5 op een 80 kilometer weg 80 rijden en ontdekken dat het gas blijft hangen. Op zich makkelijk: zo'n cruisecontrol. Maar die kruising met die drukke autoweg oversteken met 80 zag ik alleen niet zo zitten. Gelukkig waren de remmen sterker dan het motortje.
.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Waarom rijden alle mensen s avonds links. Waarom
Beter dan een ongeluk krijgen omdat je de remmen het met de motor wil laten uitvechten en de controle over de auto verliest omdat je wielen blokkeren.quote:Op zondag 4 december 2011 12:04 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Zodat de motor flink in de toeren gaat brullen
Het was een automaat en ik durfde hem niet in de vrij te knallen omdat ik niet wist hoeveel toeren de motor zou gaan doen.quote:
Het zat in de kabel onder de motorkap.quote:Op zondag 4 december 2011 12:32 schreef Fer het volgende:
Of gewoon ff paar keer hard op gas trappen dat ie losschiet of je mat ff terugtrekken. Je kan ook je contact 1 tikje terugzetten en je bak in vrij. Je gaat toch niet zomaar een blok slopen.
Ik wil dat wel eens doen, maar dan is dat vooral bij stoplichten waar ik al aan kom rijden wanneer het licht op groen gaat en ze rechts net aan het optrekken zijn. Maar dat is gewoon efficient weggebruik. Verder kies ik ruim voor het verdrijvingsvlak een plaats uit waar ik ertussen wil, helaas willen ze hem dan wanneer er ruimte is en ik mijn knipper aan zet, 't gat nog wel eens dichttrappen. Oplossing: Gewoon naar rechts laten lopen... Je bent bij ritsen immers ook verplicht er een voertuig tussen te laten. Mja, waar ik het dan vooral doe, is de keuze tussen frontaal op je tegenligger of degene die naast je rijdt van de weg af duwen omdat hij je geen voorrang verleent ook erg makkelijk.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw.. van die Aso's die geen poging doen om er netjes tussen te komen bied ik ook geen ruimtemensen die keurig aan het begin van de invoegstrook / aangeving van versmalling al pogen er tussne te komen die laat ik er zo tussen.. maar die me met 50 voor bij knallen om 200 meter verderop er tussen te duwen krijgen van mij de spreekwoordelijke vinger
quote:Op zondag 4 december 2011 15:00 schreef Intulligentie het volgende:
zo'n meisje deed haar tiet tegen het raam echt kaolo grappig ;p
Dat wist ik ook niet toen het mij overkwam met 110km/u. Toch heb ik het maar gedaan. Het was ±3000-3500 rpm (diesel).quote:Op zondag 4 december 2011 12:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het was een automaat en ik durfde hem niet in de vrij te knallen omdat ik niet wist hoeveel toeren de motor zou gaan doen.
Automaat doet dat zelf als je remt.quote:Op zondag 4 december 2011 12:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het was een automaat en ik durfde hem niet in de vrij te knallen omdat ik niet wist hoeveel toeren de motor zou gaan doen.
Huiver,quote:Op woensdag 7 december 2011 20:55 schreef 2cv het volgende:
Geen last van een stuurslot wat blokkeert ?
Irritant jah, die situatie idd. Dat er echt echt echt alle ruimte rechts is en geen enkele duidelijke reden waarom ze links zitten. Echt, dat ze daar eens flink voor gaan schrijven aub.quote:
Voor zover ik weet gaat het stuurslot er alleen op als je de sleutel eruit haalt, toch? Of verschilt dit per merk?quote:Op woensdag 7 december 2011 20:55 schreef 2cv het volgende:
Geen last van een stuurslot wat blokkeert ?
Zolang er gas gegeven wordt niet. En zeker de automaat van een Renault 5 uit 1989 niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Automaat doet dat zelf als je remt.
Stuur gaat pas op het stuurslot als je aan de sleutel zit. Als de motor spontaan uitvalt, treedt het stuurslot ook niet in werking.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huiver,
Hadden vroeger een omega waar de motor soms spontaan afsloeg tijdens het rijden. Garage hield maar vol dat het geen serieprobleem was, maar dat is het wel degelijk.
Je moet aan de sleutel draaien om het stuurslot in/uit te schakelen. Anders kan je het stuurslot ook los maken door b.v. een dun plaatje in het contactslot te drukken.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:58 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat het stuurslot er alleen op als je de sleutel eruit haalt, toch? Of verschilt dit per merk?
Beetje laten reactie, maar was op die kruising jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 01:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Was dat daar bij de Shell op de rondweg? Ik had het ook gezien, kwam uit de richting van Belcrum en wilde linksaf de rondweg op, maar dat ging hem niet echt worden. Omgekeerd en via het centrum maar gereden. Zag inderdaad een rode auto ervoor staan en kon er net onderdoor kijken en zag iemand liggen.
Zal wel iemand de "afrit" naar het tankstation gepakt hebben, remt dik af omdat je immers een fietspad over moet en als achteropkomend verkeer met 70/80 km per uur niet op zit te letten, zit je erop.
Edit: Steetview
Op de achtergrond even de Hornbach erbij denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |