En daar gaat het dus mis.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Ik irriteer me er mateloos aan dat mensen niet tot het einde doorrijden, die houden de boel erachter extra op. Op de snelweg nog niet zo erg, maar op andere plekken staan daardoor mensen extra lang bij stoplichten te wachten of worden kruisingen geblokkeerd.
Gewoon met een rustige snelheid tot het einde doorrijden en dan invoegen, meestal gaat het daar weer rijden en kan je invoegen zonder te hoeven remmen (tenzij je van die figuren treft die het verkeersinzicht van een doperwt hebben en de gaten dichtrijden).
Ontkoppelen?quote:Op zondag 4 december 2011 11:48 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En daar gaat het dus mis.
OT: In een Renault 5 op een 80 kilometer weg 80 rijden en ontdekken dat het gas blijft hangen. Op zich makkelijk: zo'n cruisecontrol. Maar die kruising met die drukke autoweg oversteken met 80 zag ik alleen niet zo zitten. Gelukkig waren de remmen sterker dan het motortje.
.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Waarom rijden alle mensen s avonds links. Waarom
Beter dan een ongeluk krijgen omdat je de remmen het met de motor wil laten uitvechten en de controle over de auto verliest omdat je wielen blokkeren.quote:Op zondag 4 december 2011 12:04 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Zodat de motor flink in de toeren gaat brullen
Het was een automaat en ik durfde hem niet in de vrij te knallen omdat ik niet wist hoeveel toeren de motor zou gaan doen.quote:
Het zat in de kabel onder de motorkap.quote:Op zondag 4 december 2011 12:32 schreef Fer het volgende:
Of gewoon ff paar keer hard op gas trappen dat ie losschiet of je mat ff terugtrekken. Je kan ook je contact 1 tikje terugzetten en je bak in vrij. Je gaat toch niet zomaar een blok slopen.
Ik wil dat wel eens doen, maar dan is dat vooral bij stoplichten waar ik al aan kom rijden wanneer het licht op groen gaat en ze rechts net aan het optrekken zijn. Maar dat is gewoon efficient weggebruik. Verder kies ik ruim voor het verdrijvingsvlak een plaats uit waar ik ertussen wil, helaas willen ze hem dan wanneer er ruimte is en ik mijn knipper aan zet, 't gat nog wel eens dichttrappen. Oplossing: Gewoon naar rechts laten lopen... Je bent bij ritsen immers ook verplicht er een voertuig tussen te laten. Mja, waar ik het dan vooral doe, is de keuze tussen frontaal op je tegenligger of degene die naast je rijdt van de weg af duwen omdat hij je geen voorrang verleent ook erg makkelijk.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw.. van die Aso's die geen poging doen om er netjes tussen te komen bied ik ook geen ruimtemensen die keurig aan het begin van de invoegstrook / aangeving van versmalling al pogen er tussne te komen die laat ik er zo tussen.. maar die me met 50 voor bij knallen om 200 meter verderop er tussen te duwen krijgen van mij de spreekwoordelijke vinger
quote:Op zondag 4 december 2011 15:00 schreef Intulligentie het volgende:
zo'n meisje deed haar tiet tegen het raam echt kaolo grappig ;p
Dat wist ik ook niet toen het mij overkwam met 110km/u. Toch heb ik het maar gedaan. Het was ±3000-3500 rpm (diesel).quote:Op zondag 4 december 2011 12:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het was een automaat en ik durfde hem niet in de vrij te knallen omdat ik niet wist hoeveel toeren de motor zou gaan doen.
Automaat doet dat zelf als je remt.quote:Op zondag 4 december 2011 12:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het was een automaat en ik durfde hem niet in de vrij te knallen omdat ik niet wist hoeveel toeren de motor zou gaan doen.
Huiver,quote:Op woensdag 7 december 2011 20:55 schreef 2cv het volgende:
Geen last van een stuurslot wat blokkeert ?
Irritant jah, die situatie idd. Dat er echt echt echt alle ruimte rechts is en geen enkele duidelijke reden waarom ze links zitten. Echt, dat ze daar eens flink voor gaan schrijven aub.quote:
Voor zover ik weet gaat het stuurslot er alleen op als je de sleutel eruit haalt, toch? Of verschilt dit per merk?quote:Op woensdag 7 december 2011 20:55 schreef 2cv het volgende:
Geen last van een stuurslot wat blokkeert ?
Zolang er gas gegeven wordt niet. En zeker de automaat van een Renault 5 uit 1989 niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Automaat doet dat zelf als je remt.
Stuur gaat pas op het stuurslot als je aan de sleutel zit. Als de motor spontaan uitvalt, treedt het stuurslot ook niet in werking.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huiver,
Hadden vroeger een omega waar de motor soms spontaan afsloeg tijdens het rijden. Garage hield maar vol dat het geen serieprobleem was, maar dat is het wel degelijk.
Je moet aan de sleutel draaien om het stuurslot in/uit te schakelen. Anders kan je het stuurslot ook los maken door b.v. een dun plaatje in het contactslot te drukken.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:58 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat het stuurslot er alleen op als je de sleutel eruit haalt, toch? Of verschilt dit per merk?
Beetje laten reactie, maar was op die kruising jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 01:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Was dat daar bij de Shell op de rondweg? Ik had het ook gezien, kwam uit de richting van Belcrum en wilde linksaf de rondweg op, maar dat ging hem niet echt worden. Omgekeerd en via het centrum maar gereden. Zag inderdaad een rode auto ervoor staan en kon er net onderdoor kijken en zag iemand liggen.
Zal wel iemand de "afrit" naar het tankstation gepakt hebben, remt dik af omdat je immers een fietspad over moet en als achteropkomend verkeer met 70/80 km per uur niet op zit te letten, zit je erop.
Edit: Steetview
Op de achtergrond even de Hornbach erbij denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |