abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:48:47 #201
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_102748289
vamiddag, stel aso paupers die midden op de weg de auto stil zetten om een praatje te maken, 6 auto's erachter toeteren en gewoon dom blijven lullen. blij dat ik op de fiets was. :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:39:37 #202
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_102756976
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, bij Leek is het nog steeds knudde.
En vanaf 2015 worden het Julianaplein en de Zuidelijke Ringweg ook weer verbouwd, ze gaan de boel toch maar (en eindelijk) ongelijkvloers maken. Dus in Groningen zijn ze nog lang niet uitgeklust.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_102774488
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:48 schreef Under_Score het volgende:
vamiddag, stel aso paupers die midden op de weg de auto stil zetten om een praatje te maken, 6 auto's erachter toeteren en gewoon dom blijven lullen. blij dat ik op de fiets was. :')
Dat zijn inderdaad paupers 8)7
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:40:15 #204
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_102788210
een jaartje of twee geleden, het was een mooie zonnige vrijdagmiddag om een uur of 4. Ik was op mijn dooie gemakje de Weekendkrant aan het bezorgen (zo'n lokaal krantje met meer reclame dan non-informatie erin). Langs de andere kant van de weg stond een man bij een vrachtwagen naar mij te zwaaien. Toen ik hem naderde zag ik dat hij een Pools kenteken had.

De beste man liet mij een adres zien met daarin de plaats Hoek. nu ligt er inderdaad een buurtschap bij ons dorp wat ze Hoek noemen, maar de postcode was een heel ander getal, het begon met een 4, dat moest dus ergens in het westen liggen, Bovendien had ik ook nog nooit van de straat of het bedrijf waar hij naartoe moest gehoord. Ik vraag aan die man dus in mijn beste Duits of hij ook een kaart had, die had hij!

Ik keek dus op die kaart en zag inderdaad dat er op die kaart het buurtschap Hoek als een dorp werd aangegeven. daarna keek ik in het register en zag er dat een nog een Hoek was, in de buurt van Terneuzen. Ik wees de beste man op de kaart aan waar hij moest zijn, toen hij dat zag kreeg hij een inzinking, wij wonen namelijk niet al te ver van de Duitse grens af dus hij moest nog meer dan 200 km rijden en hij moest zijn lading voor 5 uur in Hoek (in Zeeuws Vlaanderen dus) hebben. ik had erg medelijden met hem :')
pi_102793977
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 01:18 schreef Dven het volgende:
Een vriend wilde uit het raam kotsen maar het vloog weer terug naar binnen, zo recht in de bakkes bij degene die achterin zat. Ik zal het nooit vergeten
Ha, dat heb ik ook gehad afgelopen zomer.

We kwamen terug van vakantie en hadden vertraging gehad op het vliegveld van Barcelona. Daar waren we wat gaan eten in een restaurantje toen we er tijdens het eten achter kwamen dat er binnen in het broodje schimmel zat. Uiteraard gelijk weggeflikkerd.

In het vliegtuig voelde ik me al niet echt lekker en op Schiphol flink aan de diarree. Daarna was het nog niet over, terwijl we nog ongeveer 1 1/2 uur in de auto naar huis moesten. Ik ben toen maar voorin gaan zitten met het raam open.

Opeens voelde ik dat ik moest kotsen terwijl we 120 reden, dus gauw m'n hoofd uit het raam. Niet snel genoeg, want er ging iets naar achter, recht in het gezicht van een vriend :@

De rest over de zijkant van de auto gelukkig.
pi_102796318
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:20 schreef lipjes het volgende:
Zaterdag voor mijn neus een motorrijder onderuit zien gaan -O-

Om het even bij te lichten

Stonden in breda, voor het stoplicht te wachten.
Links reed, zag een motor voorbij gaan maar besteedde er niet veel aandacht aan en keer weer naar het stoplicht en een beetje om me heen, hoor ik ineens die motorrijder onderuit gaan.
Zonder twijfel, gevarenknipperlicht aan, door rood heen en weg blokkeren om te voorkomen dat er nog iemand overheen reed (met eigen veiligheid in acht natuurlijk)
Direct maar een Ambu gebeld, ze was nog wel bij bewustzijn maar heel slecht.

Helaas heb ik er ruim een half uur gestaan omdat de politie nog een verklaring wilde en daarna stonden de Ambulances in de weg.

Hoop maar dat het goed is afgelopen, was niet hard gegaan, ze had het achter-remlicht van een auto aangetikt, vraag me nog steeds af hoe dat nou kwam.
Was dat daar bij de Shell op de rondweg? Ik had het ook gezien, kwam uit de richting van Belcrum en wilde linksaf de rondweg op, maar dat ging hem niet echt worden. Omgekeerd en via het centrum maar gereden. Zag inderdaad een rode auto ervoor staan en kon er net onderdoor kijken en zag iemand liggen.

Zal wel iemand de "afrit" naar het tankstation gepakt hebben, remt dik af omdat je immers een fietspad over moet en als achteropkomend verkeer met 70/80 km per uur niet op zit te letten, zit je erop.

Edit: Steetview
Op de achtergrond even de Hornbach erbij denken.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:00:12 #207
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_102801260
Die tankstation-afrit is waardeloos daar ja. Gaat regelmatig bijna mis, o.a. woensdagochtend reden er ook een paar echt op elkaar.
pi_102802175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:45 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Iets soortgelijks gebeurde ook op het Julianaplein in Groningen, na ringweg renovatie fase 1.
Vanuit Heerenveen mocht je niet meer linksaf de stad in. Dikke pijlen op de weg, gele borden met waarschuwingsteksten, D4 borden inderdaad, duidelijke naar boven wijzende pijlen in de stoplichten, maar daar is menigeen toch linksafgeslagen en daardoor voluit in botsing gekomen met het verkeer van de andere kant.
Bijna elke dag lag het kruispunt wel een half uur plat door autowrakken midden op het kruispunt en kilo's glas op het wegdek.
Het is ook een vreemde situatie. Ik kom nl. elke dag van de andere kant en zie dan ook hoeveel mensen er bij Groningen-Zuid de snelweg afgaan en vervolgens de andere kant op de snelweg weer op gaan. Kennelijk omdat ze bij het Julianaplein linksaf wilden, wat heel onlogisch niet meer kan.

Gevolg is dat ik bij oprit Groningen-Zuid (vanuit de wijk de snelweg op) langer moet wachten bij het stoplicht :P
pi_102807800
Ik wil het er niet eens meer over hebben, kom dagelijks genoeg tegen, teveel om me er druk over te maken. ;)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:04:53 #210
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_102808781
ik zag gister op school ook een scooter schuivend een rotonde nemen, ik heb uitzicht op een rotonde tijdens sommige lessen en opeens kwam er van achter de rotonde een scooter aanglijden. waarschijnlijk een combinatie van water, blad en niet fatsoenlijk een rotonde kunnen nemen.

hij had schijnbaar niet veel want hij stond op, klopte zich af, stapte weer op en reed weer verder
pi_102832773
Op Gran Canaria, een bergweggetje. De weg was op zich breed zat voor 2 auto's naast elkaar, maar de bochten waren onoverzichtelijk. Ik had het stuk ervoor redelijk doorgereden, maar we waren net even gestopt voor wat foto's. Dus de eerste bocht na de stop, ik reed nog vrij langzaam. Het was voor mij een bocht naar rechts, een rotswand versperde alle zicht in de bocht. Ik was bijna bij de bocht, komt er opeens een tegenligger volledig op mijn weghelft de bocht door, was een (eveneens) toerist, hij reed niet zo hard maar ik moest vol op de rem. Zelfs toen hij mij zag kroop hij maar heel langzaam zijn kant weer op en als ik geen noodstop tot stilstand had gemaakt hadden we in ieder geval contact gehad. De man had een hele sleep auto's achter zich, bestuurder achter hem wees ook naar z'n voorhoofd. Als ik op dat moment iets minder alert was geweest en wat harder had gereden zoals ik voor de stop deed was het een heel stuk minder mooi afgelopen... te verbijsterd om op de toeter te drukken helaas.

Op datzelfde Gran Canaria bij het de snelweg opgaan was er een driedubbele invoegstrook of zoiets, waarvan ik er één totaal niet doorhad, dus gewoon die weg opgetuft (was geblokte streep, niets haaks of zoiets) zonder te kijken. Waarschijnlijk had ik onbewust wel wat gezien als er wat had gereden maar achteraf zit je toch zo van er had nu ook een vrachtauto in m'n zijkant kunnen zitten.

Verder niet zoveel bijzonders, ook eens een vogel gekopt, kon weinig anders doen dan dat door verkeer naast me.
En vandaag nog vol in de remmen op de snelweg omdat er wat op de lag, het bleek piepschuim te zijn gelukkig.

Toen ik nog rijles had stond ik te wachten op een kruising in Arnhem, het kruispunt bij het Gelredome in de buurt met de A325 onder andere, van alle kanten meerdere banen en altijd druk. Zien we naast ons opeens een auto met 50 langstuffen, negeert het stoplicht volledig en rijdt zonder blikken of blozen het kruispunt over tussen ander verkeer door. Mijn instructeur en ik waren allebei volledig met stomheid geslagen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:48 schreef Under_Score het volgende:
Gebeurde me vandaag nog op een parkeerplaats langs de snelweg. Twee militaire vrachtwagens hadden geen plaats om te parkeren gevonden en dus maar recht op de weg daar gezet, niemand kon er meer langs. Personenauto's gingen allemaal via stoep en plantsoen op de andere weg richting snelweg, vrachtauto's moesten allemaal wachten, en boos dat ze waren op die militairen :o

Edit: En dan vergeet ik nog de keer dat er in Frankrijk iemand vlak voor ons de drukke weg oprent, persoon werd geschept twee auto's voor ons. Gelukkig konden ze nog een beetje remmen en was het praktisch tegenover een ziekenhuis.

[ Bericht 12% gewijzigd door Panthera. op 08-10-2011 00:48:22 ]
pi_103251179
Niet echt onderweg, maar goed...

Wat klopt hier niet? :+

Google Maps!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:53:16 #213
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_103251313
Voetgangers licht is weg :P
pi_103251441
En nu serieus. :P
pi_103252035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:51 schreef sylvesterrr het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Google Maps!
Staat een stopstreep aan de verkeerde kant van de weg of de auto's rijden aan de verkeerde kant?
pi_103252352
Kijk eens goed naar ongeveer het midden van beide foto's (en vergelijk het desnoods met Google Maps). :)
pi_103252892
Die witte bestelauto in de struiken?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_103253175
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:16 schreef Ridocar het volgende:
Die witte bestelauto in de struiken?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:21:39 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103253231
Het gebouw links op jouw foto zit Logitech, op de Goegel streetview staat dat niet meer op het gebouw.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:22:54 #220
45206 Pietverdriet
pi_103253315
Voor het logitech gebouw ligt een verwrongen verkeersbord op het gras bij goegel streetview
pi_103253825
Vanmiddag op een rotonde bijna van de weg gereden door een London Cab :+ Krijg je als ze het stuur aan de verkeerde kant hebben zitten, niks zien en gewoon oprijden :')
pi_103254981
Gatplakkers
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Forum Admin woensdag 19 oktober 2011 @ 00:47:38 #223
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_103264515
Een fuseekogel die afbrak met 80 km/u. Dat was even vrij spannend..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:57:25 #224
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_103297010
Een stukje weg vlak bij de Antwerpse haven waar een dikke gleuf dwars in het wegdek was gefreesd. Geen waarschuwingsbord, niks. En met dat ik zag van hee daar mist een stuk van het wegdek, wat het al BAMBANG met de banden. Het leek goed gegaan te zijn maar heb later mjin banden moeten vervangen omdat de staaldraden in de band toch kapot waren gegaan. (dat liet zich kenmerken door een dreunend resonerend geluid bij snelwegsnelheden.)

En laatst, ook alweer Antwerpen trouwens, stuk weg opgebroken, waarbij de ophoging wel erg steil was. De voorveren/schokdempers werden tot de aanslag ingedrukt. Kreeg echt een zet mee omhoog.
Lack of common cents
pi_103299979
Ben een beetje moe, zit te mijmeren in de auto, verrek, ik mijmer ook altijd als ik bijna in slaap val, waarop een stemmetje in mijn hoofd zegt: JE ZIT IN DE AUTO!!! waarop ik mijn ogen open doe, en net op tijd het stuur een ruk naar links geef, vlak voordat ik met 120 tegen een dijk langs het kanaal zou rijden.

Op terugweg van vakantie in Zuid Duitsland ineens moeten remmen. Op de middelste baan van de autobahn staat de voorste helft van een volkswagen kever, gewonde mensen erin, nog meer kapotte auto's, mensen die over de autobahn heen en weer lopen. Hulp was gelukkig al onderweg en werd ook al gegeven.

Op de heenweg voor een vakantie in Frankrijk veranderd een krukaslager van mijn Xantia 1.9Td in snippertjes. De ene dag perfect rijden en de volgende dag ineens kapot. In de bocht van de afslag hield de motor er ineens mee op, dus ook geen stuurbekrachtiging meer...

Bij mij in de buurt (Oost Groningen) is het de gewoonte eerst in te halen en dan te kijken of het kan. 8)7 Al een paar keer "bijna dood ervaringen" gehad. Ook érg leuk om te zien dat die zes asser die je tegenligger is er achter komt dat ie die haakse bocht toch niet met 80 haalt en nét op tijd weer op zijn eigen weghelft kan komen.

Sneeuw. Tijdens de winter 2009/2010 een spoedcursus rijden in de sneeuw in de praktijk gehad... De cursuswegen waren de A7 en de 80 km weggetjes naar mijn dorp. Vooral die eerste sneeuwdag, toen ik uit de nachtdienst kwam veel ongelukken gezien. Ik reed van groningen richting duitse grens, (a7) de tegenovergestelde richting was een grote chaos van file en kettingbotsingen.

Ijzel, ik ben een keer met een slakkegangetje uit de bocht gevlogen op een klinkerweggetje, stuiterde tegen een rand modder aan en gleed zo weer de weg op. Motor sloeg niet eens af. (2.1Td :) ) De weg was zo glad dat ik mij vast moest houden aan de auto toen ik keek of er schade was. Verderop was een auto vanuit een zijweg zo de 80 km weg overgegleden de sloot in.

Verder rijden ze hier als idioten, dus ik maak vast wel weer eens iets mee.
...
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:37:49 #226
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_103314755
Weet nog wel dat mijn moeder mijn een keer ophaalde en heeel langzaam reed, de weg was een ijsbaan. (ze reed op de koppeling in de 1, dus zonder gas). Ik stond op haar te wachten en toen kwam ze aanrijden. Ze trapt de koppeling in en remt heel voorzichtig. Te laat. De auto gleed zo een paar meter verder. Scheelde niet veel of ze zat in de sloot.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:40:32 #227
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_103314815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:51 schreef sylvesterrr het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Google Maps!
LOL. Ik vond het al vreemd dat m'n klasgenoot niet meer in z'n seatje reed :+
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:32:45 #228
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_103316227
Ik was weliswaar te voet, maar toch onderweg :P In de bebouwde kom op een natte 50-weg gaat een auto abrupt in de remmen om een afslag te pakken, 2 auto's daarachter remmen ook, en daarachter kwam zo'n oude dodge pick up truck aanglijden, totaal kansloos dat ding, en knalt achterop een volvo 440. Gebeurde 10-15 meter voor mijn neus, passagiersdeur van die volvo opengetrokken, bestuurder was een volwassen vrouw die nogal heftig naar adem snakte, ze had een halfjaar daarvoor haar ribben gebroken hoorde ik later. Rechts achterin zat een meisje van een jaar of 6, godzijdank niks mee gebeurd, de achterkant van die volvo was flink opgevouwen, gelukkig vooral aan de linkerkant. De langharige metalhead in de Jeep was oké. Zelf 112 gebeld, politie, ambu, en brandweer arriveerden tegelijkertijd, in no time. Meisje aan de praat gehouden totdat ze met haar moeder mee ging in de ambu.

Vroeger een motorrijder die nog (tevergeefs) eerste hulp kreeg van mijn pa, frontaal op een scooter gecrasht die de bocht had afgesneden.
Mijn pa is trouwens van jongs af aan internationaal chauffeur geweest en kan hier wrsl een hele pagina volspammen :9

Eéntje was wel toevallig.. of eigenlijk ook helemaal niet. Ik zag een bordje waarop werd gewaarschuwd voor overstekend wild en precies toen dacht ik er over na dat mensen over het algemeen volgens mij niet echt reageren op zo'n bord.
Zal zo'n 30 seconden erna zijn geweest dat ik met 100 km/u in een ouwe Golf 2, vol op (minstens) 3 damherten inreed, waarvan 1 in mijn koplampen stond te kijken (mocht je er tijd voor hebben, doe je (groot) licht uit). Heb mijn stuur maar stevig vastgepakt en toen ik mijn ogen open deed kwam ik er achter dat ik er tussendoor geschoten was.
Op de passagiersstoel stond een emmer met daarin vissen. Was een mooie bende. De emmer was natuurlijk leeg dus de vissen hebben het niet overleefd :'(
Let sindsdien goed op bij zulke bordjes :9

Oja.. paar weken terug een idioot in een bedrijfsbusje, volgt mij op een meter of 5 met 120 km/u. Uiteindelijk haalt hij mij in en ik vond een middelvinger wel op zijn plaats. Snijdt ie me gelijk af, komt weer naast me hangen, om mij weer de middelvinger te geven :') Vervolgens geeft hij plankgas, kijkt nog een keer boos achterom en is zo met mij bezig dat ie maar net op het laatste moment ziet dat vanaf dat punt zijn weghelft is afgezet. Hij week flink uit en scheerde rakelings langs zo'n rood/wit bord. Wat een debiel.. had graag gezien dat ie hem raakte. Had ie wat uit te leggen aan zijn baas :D

[ Bericht 9% gewijzigd door Chokeme op 20-10-2011 10:50:17 ]
It's okay to be white
pi_103316931
Vertraging van 29 minuten voor de trein Antwerpen-Essen.

Kut NMBS!
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:04:16 #230
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_103479601
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:32 schreef Chokeme het volgende:

Eéntje was wel toevallig.. of eigenlijk ook helemaal niet. Ik zag een bordje waarop werd gewaarschuwd voor overstekend wild en precies toen dacht ik er over na dat mensen over het algemeen volgens mij niet echt reageren op zo'n bord.
Zal zo'n 30 seconden erna zijn geweest dat ik met 100 km/u in een ouwe Golf 2, vol op (minstens) 3 damherten inreed, waarvan 1 in mijn koplampen stond te kijken (mocht je er tijd voor hebben, doe je (groot) licht uit). Heb mijn stuur maar stevig vastgepakt en toen ik mijn ogen open deed kwam ik er achter dat ik er tussendoor geschoten was.

Ik kwam afgelopen week een ree tegen die me langs de weg tegemoet kwam lopen >:O Ben maar even gestopt voordat ie de lampen in ging lopen.

Vanmiddag een opa en oma die niet helemaal meer op de weg thuis horen :X Dat ze rustig rijden is dan nog niet zo erg, maar voor elke bocht remden ze hard af en op kruispunten bleven ze gerust 15 seconden wachten. Op een 60-weg komt er een auto tegemoet maar opa blijft gewoon midden op de weg rijden :{ Tegenligger al seinen e.d. en op het laatse moment gaat ie toch toch nog naar rechts :N Ik durfde ze niet in te halen. Wat een gevaar dit soort half blinde bejaarden.
pi_103887132
Ruzie met 2 breedgebouwde bouwvakkers ooit. ik was netjes aan het inhalen en pikte het niet dat ze op mijn bumper zaten... Weet nu wel beter, was toen nog jong.
pi_103898799
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:30 schreef MdMa98 het volgende:
Ruzie met 2 breedgebouwde bouwvakkers ooit. ik was netjes aan het inhalen en pikte het niet dat ze op mijn bumper zaten... Weet nu wel beter, was toen nog jong.
Fysieke ruzie ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 2 november 2011 @ 23:09:46 #233
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_103899565
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:37 schreef .Neovo. het volgende:
Weet nog wel dat mijn moeder mijn een keer ophaalde en heeel langzaam reed, de weg was een ijsbaan. (ze reed op de koppeling in de 1, dus zonder gas). Ik stond op haar te wachten en toen kwam ze aanrijden. Ze trapt de koppeling in en remt heel voorzichtig. Te laat. De auto gleed zo een paar meter verder. Scheelde niet veel of ze zat in de sloot.

Mijn moeder heeft mij geleerd op te trekken in zijn 2 als het glad is ;)
pi_103905093
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:55 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Fysieke ruzie ?
Nou het werd wel mentaal gehouden, had bij stoplichten al mn deuren gesloten en mn phone in de hand om ze weg te krijgen (alarmnummer). Had net mijn rijbewijs en pieste natuurlijk in mijn broek.
pi_103905106
Dit is al jaaaren geleden, ik denk dat ik 10 was. Een Duits of Poolse vrachtwagenchauffeur vroeg me waar 'bos' was. Tenminste, dat was alles wat ik eruit kon halen. Er was idd een industrieterrein in de buurt dat bosland heette, dus ik wees m in die richting. Om daar te komen moest hij een bocht maken waar hij eigenlijk al te ver voor was doorgereden, maar hij ging toch. Dus hij rijd over de stoep, langs/tegen een schutting en "haalt" toch de bocht. Dat hij bijna in een tuin zit maakte hem kennelijk niet zoveel uit.

Ik stond er een beetje verbrouwereerd bij te kijken, en ben toen maar naar school gefietst zonder iets te doen.
pi_103916089
Ik maak niet zo heel veel spannends mee wat mij echt lang bijblijft, maar dit zal me altijd bijblijven:

-A12 richting A20 bij Gouda: staat er opeens een aanhanger op mijn rijbaan. Erg leuk als er rechts van je vrachtwagens rijden en links een sliert auto's waardoor ik geen kant opkon. Gelukkig reed er niemand echt dicht achter me, want ik heb toen remsporen neergezet op de weg :o gelukkig stopten de vrachtwagens rechts ook, dus hebben toen de aanhanger maar even op de vluchtstrook gezet :O De eigenaar had niet gemerkt dat hij hem kwijt was en stond 5 km verderop :S

-heb een keer in mijn achteruitkijkspiegel een scooter met een gangetje van +- 60kmu tegen de auto achter mij op zien klappen en de scooterrijder zo over de auto zien vliegen. Die konden ze gelijk begraven toen hij neerkwam :S
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 30 november 2011 @ 09:19:23 #237
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104997793
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 20:55:23 #238
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105111797
Gaspedaal wat niet mer terug omhoog wou.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:10:05 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105112597
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:55 schreef 2cv het volgende:
Gaspedaal wat niet mer terug omhoog wou.
Bij een 2cv is dat te overzien 8-)
pi_105112762
mensen die op de snelweg ineens tot de conclusie komen dat ze Tehard rijden en dan maar vol op de rem trappen :/

je kan toch ook gewoon je gas los laten?

mensen bij een wegversmalling (2 naar 1 baan) gewoon tot het uiterste op de afgesloten baan blijven en dan staan te toeteren omdat ze er niet tussen gelaten worden :+
pi_105113169
quote:
Goede actie ^O^
Helaas 2 keer zoiets mee moeten maken, 1 keer dodelijk ;(
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 21:23:47 #242
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105113298
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Bij een 2cv is dat te overzien 8-)
Het was bij een BX.
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:39:05 #243
45206 Pietverdriet
pi_105114139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

mensen bij een wegversmalling (2 naar 1 baan) gewoon tot het uiterste op de afgesloten baan blijven en dan staan te toeteren omdat ze er niet tussen gelaten worden :+
Euh, dat zijn de verkeersregels, kunnen zij er wat aan doen dat jij die niet kent?
pi_105114279
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, dat zijn de verkeersregels, kunnen zij er wat aan doen dat jij die niet kent?
ik was al keurig op de juiste baan :7
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:55:10 #245
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_105121489
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:51 schreef Rooligan het volgende:
Oh, en mijn taxiritje in Istanbul zal ik ook niet snel vergeten....
Ik moest naar het vliegveld en ik zat aan de ander kant van de stad. Ik was voor mijn werk daar naar een beurs geweest en volgens de kerel van het hotel was het vliegveld hooguit een uurtje rijden. Aangezien ik liever te vroeg op het vliegveld ben dan dat ik het op het nippertje red, besloten dat de taxi dan anderhalf uur voordat ik moest inchecken, bij het hotel zou staan. Dat was prima geregeld. Taxi begint te rijden en een gezellig praatje aangeknoopt met de chauffeur.

Vraagt hij na een half uur hoe laat mijn vlucht eigenlijk gaat. Toen ik hem antwoordde, was het even stil.... op dat moment was het nog een dik uur rijden volgens hem. "No worries, friend," riep hij tenslotte. "I will get you there on time." En dat heb ik geweten. 180 op de snelweg (in een gammele Fiat, wist niet eens dat die dingen zo hard konden); borden met de maximale toegestane snelheid bestonden voor hem niet; voorrangsregels aan zijn laars lappend; continu toeteren; rode stoplichten waren voor hem gewoon groen; tegen de rijrichting ingaan; over de stoep en voetgangers de stuipen op het lijf jagen en om de haverklap zijn hoofd uit het raam om van alles en nog wat te roepen naar de andere weggebruikers.

Maar al met al, hij had zijn woord gehouden - ik was nog net op tijd. Toen ik uiteindelijk op het vliegveld stond, heb ik mijn ontbijt eerst maar eens de vrijheid gegeven op het eerste toilet wat ik zag. Na deze dollemansrit was ik kotsmisselijk.....
Dit heldenverhaal moet nog een keertje gequoteerd worden. Echt, zo typisch gewoon. Wat kunnen Turken en zeker hun taxichauffeurs toch geniaal gestoord zijn soms. _O_ :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_105121731
quote:
ik voelde net iets als respect voor je toen ik dat verhaal las.
^O^

zo en nu weer verder alsof het niet gelezen is.
pi_105121778
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vanaf 'hier ritsen' is het niet de opzet dat je er met een noodvaart nog ff 20 inhaalt zeg maar.
  zaterdag 3 december 2011 @ 08:50:03 #248
45206 Pietverdriet
pi_105126396
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 00:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vanaf 'hier ritsen' is het niet de opzet dat je er met een noodvaart nog ff 20 inhaalt zeg maar.
Vanaf,
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:51:05 #249
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_105127772
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 08:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vanaf,
Ritsen is wat anders dan inhalen
pi_105128114
Zie best veel dingen onderweg eigenlijk en kan ze echt niet allemaal onthouden maar wat ik me nog wel kan herinneren is dat een paar weken terug; ik reed op de snelweg, linkerbaan, zo'n 135-140 ofzo. Zie in m'n spiegels dat er een Audi met iets van 145-150 aankomt dus ik ga netjes naar rechts om hem te laten passeren. Vervolgens komt er nog een petje in een Seat aan die iets van 160 rijdt en dus die Audi in wil halen alleen meneer gaat niet terug naar links. Besluit petje vervolgens om de Audi op dat kleine stukje asfalt tussen de vangrail en de weg zegmaar in te gaan halen :') wat een dwaas. Ik bedoel linksplakken is irritant maar dit is gewoon een debiele actie :') die Audi-bestuurder schrok zich ook rot natuurlijk
pi_105130500
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Ik irriteer me er mateloos aan dat mensen niet tot het einde doorrijden, die houden de boel erachter extra op. Op de snelweg nog niet zo erg, maar op andere plekken staan daardoor mensen extra lang bij stoplichten te wachten of worden kruisingen geblokkeerd.

Gewoon met een rustige snelheid tot het einde doorrijden en dan invoegen, meestal gaat het daar weer rijden en kan je invoegen zonder te hoeven remmen (tenzij je van die figuren treft die het verkeersinzicht van een doperwt hebben en de gaten dichtrijden).
pi_105130557
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:09 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Het staat tegenwoordig zelfs vaak met bordjes aangegeven.
pi_105130992
quote:

[..]

Ik irriteer me er mateloos aan dat mensen niet tot het einde doorrijden, die houden de boel erachter extra op. Op de snelweg nog niet zo erg, maar op andere plekken staan daardoor mensen extra lang bij stoplichten te wachten of worden kruisingen geblokkeerd.

Gewoon met een rustige snelheid tot het einde doorrijden en dan invoegen, meestal gaat het daar weer rijden en kan je invoegen zonder te hoeven remmen (tenzij je van die figuren treft die het verkeersinzicht van een doperwt hebben en de gaten dichtrijden).
Helemaal eens.
Maar als het druk is en het verkeer rijdt 10 km/u per uur, komen mensen soms met 50 km/u over de invoegstrook voorbijscheuren om zich er op het eind tussen te proppen.
Dat is niet echt goed voor de doorstroming.
Met ritsen moet je snelheid aanhouden van de rechterbaan en dan vloeiend invoegen.
pi_105131342
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:11 schreef Anne het volgende:

[..]

Het staat tegenwoordig zelfs vaak met bordjes aangegeven.
Jep. En die letters zijn dermate groot dat het toch voor iedereen leesbaar zou moeten zijn. Denk dat mensen gewoon eigenwijs zijn en dat er een bord moet komen met: "Meteen invoegen". Wellicht dat men dan wel doorrijdt naar het einde.
pi_105131428
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:25 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Helemaal eens.
Maar als het druk is en het verkeer rijdt 10 km/u per uur, komen mensen soms met 50 km/u over de invoegstrook voorbijscheuren om zich er op het eind tussen te proppen.
Dat is niet echt goed voor de doorstroming.
Met ritsen moet je snelheid aanhouden van de rechterbaan en dan vloeiend invoegen.
Ja dat klopt. Snelheid aanpassen aan de baan ernaast (ik blijf meestal naast dezelfde auto rijden en voeg daarachter in) tenzij het daar stil valt, dan blijf ik doorrijden met lage snelheid. Hard langs die rij rijden en vervolgens op het einde vol in de ankers om hem er tussen te duwen is inderdaad niet de goede manier.
pi_105132360
quote:

[..]

Ja de theorie is leuk. De praktijk echter is compleet anders. Ik kom dagelijks, 6x verdrijvingsvlakken tegen, en de 'theorie' gaat op als zowel de mensen op de linker-, als rechterbaan met een ongeveer gelijke snelheid rijden en de mensen op de rechterbaan (er vanuitgaande dat de rijbaanversmalling links plaatsvindt) gaten laten vallen om het invoegende verkeer er tussen te laten, waardoor niemand qua snelheid echt inboet en het verkeer vloeiend van 2 naar 1 baan gaat. 1 voor 1 wel te verstaan.

Nu de praktijk:

-Aso's die hard doorrijden tot het verdrijvingsvlak, vol op de rem gaan en de auto er tussen probleren te proppen.

-Mensen die, als jij je knipperlicht aanzet omdat het gaatje groot genoeg is om in te voegen, het gat dichtrijden, met de gedachte, "Hoo even, maar jij komt er niet tussen!"

Helaas is dit meer regel dan uitzondering.

Ik maak dagelijks meestal maar 1 of 2 keer mee, dat een rijbaanversmalling, soepel plaats vind. Normaal gesproken zie je alleen maar remlichten.

Ikzelf, voeg altijd in als er ruimte is. Ookal heb je pas over 200 meter pas een verdrijvingsvlak. Dit zorgt er namelijk voor dat niemand op de rem hoeft. Er is immers ruimte.

Wat ik vaak meemaak, en me er ook aan erger. zijn mensen op de rotonde die jou geen voorrang gunnen als zij aan de kant van de haaientanden staan. Vaak zijn dit vrachtwagenchaffeurs of grote Amerikaanse wagens.

Net als ik aan kom rijden, douwen ze die auto ervoor, waardoor ik op de rem moet. Zou ik de rotonde met 30 nemen, dan kan ik het begrijpen, maar meestal ga ik er hard doorheen, scherp tegen de linkerlijn aan.

Tegenwoordig, (komt mij wekelijks wel zeker 3x voor) rij ik net zo lang door totdat ik echt MOET remmen om een klap te voorkomen. Meestal schrikken ze dan wel. Hopelijk leren ze het af. Bij een klapper zijn zij fout namelijk.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:21:12 #257
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_105132638
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:10 schreef Gedetineerde het volgende:
Ikzelf, voeg altijd in als er ruimte is. Ookal heb je pas over 200 meter pas een verdrijvingsvlak. Dit zorgt er namelijk voor dat niemand op de rem hoeft. Er is immers ruimte.
Het staat er niet stil omdat men asociaal doorrijdt of geen ruimte laat. Het staat er stil omdat er domweg teveel verkeer door een trechter moet. Als iedereen 200 meter eerder gaat invoegen staat iedereen daar stil. Met 200 meter leeg asfalt voor hun neus.
pi_105132799
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:21 schreef OEM het volgende:

[..]

Het staat er niet stil omdat men asociaal doorrijdt of geen ruimte laat. Het staat er stil omdat er domweg teveel verkeer door een trechter moet. Als iedereen 200 meter eerder gaat invoegen staat iedereen daar stil. Met 200 meter leeg asfalt voor hun neus.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik rij voornamelijk in de spits, en de mate van verkeer verschilt daar dus niet echt in. Dit zou namelijk betekenen dat het nooit goed/soepel gaat. Dat is niet het geval.

Van wat ik zie, is het puur het aso-gedrag. Als het wel soepel gaat, gunt iedereen elkaar de ruimte, in de wetenschap dat dit sneller is, dan dat iedereen op de rem moet voor 1 persoon die zonodig vooraan moet staan.

Zelf hou ik ook altijd 'de regel' aan, dat ik maar 1 auto passeer eer ik invoeg. Soms geven automobilisten mij dan de ruimte. Als ik overkom als iemand die vooraan wil staan, gaan anderen gaten dichtrijden met vertraging tot gevolg. Zij doen het namelijk wel 'netjes' en pikken het niet dat iemand anders daar maling aan heeft en zo ver mogelijk vooraan wil staan.

Helaas hebben anderen dat niet door, waardoor we dus een remlichtenshow hebben.

Als ik rechts rij, en er komt een verdrijvingsvlak aan, rol ik verder op de koppeling, waardoor er een gat ontstaat. Sommige mensen maken daar gebruik van, en bedanken mij met een handgebaar.

Anderen rijden stug door tot het verdrijvingsvlak en proppen hem daar tussen.

Gevolg? Iedereen achter die auto gaat op de rem. Is dat efficient?

[ Bericht 4% gewijzigd door Gedetineerde op 03-12-2011 14:37:43 ]
pi_105134836
Ik kom zelf dagelijks ook meerdere verdrijvingsvlakken tegen waarbij de linkerbaan moet invoegen. Ik rijd vrijwel altijd door tot het einde (rustig) en in 90% van de gevallen gaat het daar net weer rustig aan rijden, waardoor ik simpel kan invoegen (krijg die ruimte ook altijd) en waardoor het verkeer achter mij niet hoeft te remmen, aangezien dat net pas vanuit stilstand weer optrekt. Gaat gewoon vloeiend.

Maar wat je zegt, er zijn ook genoeg aso's die het op volle snelheid doen. Dan werkt het averechts, omdat anderen daar dan op reageren.
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:47:50 #260
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_105136721
Bijna dood ervaring rijker sinds vanmiddag.
Ik kom buiten de bebouwde kom vanaf een rotonde en voor me rijden geen auto's.
Ofwel: even het gas op de plank.
De provinciale 80 km/h weg maakt op een gegeven een knikje naar rechts ( vanaf beide kanten onoverzichtelijk).
Toen ik daar met een snelheid van 90a 100 km per uur op af kwam zie ik na dat knikje een zwarte Peugeot 605 pogen een groepje van 3 auto's in te halen ( vanuit zijn oogpunt ook onoverzichtelijk met de knik in de weg in het vooruitzicht).

Ik rem, vol in het ABS en op het moment dat ik rond de 40 rij schiet de 605 tussen mij en de auto die voorop het rijtje reed wat hij inhaalde door.

Hartslag richting de 200 :o en bij mezelf nadenkend dat ik op de veilige kant van de auto zat schakelde ik terug naar de 2 en reed rustig naar huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_105137799
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:47 schreef GizartFRL het volgende:
Bijna dood ervaring rijker sinds vanmiddag.
Ik kom buiten de bebouwde kom vanaf een rotonde en voor me rijden geen auto's.
Ofwel: even het gas op de plank.
De provinciale 80 km/h weg maakt op een gegeven een knikje naar rechts ( vanaf beide kanten onoverzichtelijk).
Toen ik daar met een snelheid van 90a 100 km per uur op af kwam zie ik na dat knikje een zwarte Peugeot 605 pogen een groepje van 3 auto's in te halen ( vanuit zijn oogpunt ook onoverzichtelijk met de knik in de weg in het vooruitzicht).

Ik rem, vol in het ABS en op het moment dat ik rond de 40 rij schiet de 605 tussen mij en de auto die voorop het rijtje reed wat hij inhaalde door.

Hartslag richting de 200 :o en bij mezelf nadenkend dat ik op de veilige kant van de auto zat schakelde ik terug naar de 2 en reed rustig naar huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dat kan he.. hier in fryslan :')

gelukkig rijd ik geen peug dus was ik t niet :D
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:37:23 #262
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_105139990
Zou wel willen weten welke weg en waardat is :p
pi_105145006
Mijn ervaring is dat invoegen op doordeweekse dagen ook een stuk beter gaat. Mensen rijden meestal rustig tot het einde en voegen dan in. De enige reden dat stilvalt is de te grote hoeveelheid auto's op dat moment.

Vreemd genoeg gaat het op zaterdag en zondag vaak mis, terwijl er meestal minder auto's rijden. Mensen voegen lomper in en anderen zitten veel meer gaten dicht te rijden. Er is ook veel meer iritatie.

Waar ik me aan stoor. 2 baans rotondes waarbij ze 3/4 rond over de buitenste baan rijden en je vervolgens niet uit laten voegen als je op de binnenste rijdt.
.
pi_105145436
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:09 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring is dat invoegen op doordeweekse dagen ook een stuk beter gaat. Mensen rijden meestal rustig tot het einde en voegen dan in. De enige reden dat stilvalt is de te grote hoeveelheid auto's op dat moment.

Vreemd genoeg gaat het op zaterdag en zondag vaak mis, terwijl er meestal minder auto's rijden. Mensen voegen lomper in en anderen zitten veel meer gaten dicht te rijden. Er is ook veel meer iritatie.

Waar ik me aan stoor. 2 baans rotondes waarbij ze 3/4 rond over de buitenste baan rijden en je vervolgens niet uit laten voegen als je op de binnenste rijdt.
Ik denk dat misschien is omdat er doordeweeks meer forensen op de weg zitten en dat zijn over het algemeen mensen met veel meer (snelweg) rij routine. En in het weekend komen er allerlei mensen de weg op die zich eigenlijk niet veel op de (snel)weg begeven en dus veel minder routine hebben met dat soort situaties.
pi_105145655
Dat is het ook wel, maar het lijkt ook wel alsof die mensen zich in het weekend veel drukker maken dan doordeweeks.
.
pi_105145808
Misschien een lichte vorm van paniek? Door gebrek aan ervaring met dat soort dingen.
pi_105146248
ik zag mijn eerste koe rennen
sup?
pi_105146405
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:24 schreef Fer het volgende:
Dat is het ook wel, maar het lijkt ook wel alsof die mensen zich in het weekend veel drukker maken dan doordeweeks.
moauw.. van die Aso's die geen poging doen om er netjes tussen te komen bied ik ook geen ruimte :7 mensen die keurig aan het begin van de invoegstrook / aangeving van versmalling al pogen er tussne te komen die laat ik er zo tussen.. maar die me met 50 voor bij knallen om 200 meter verderop er tussen te duwen krijgen van mij de spreekwoordelijke vinger
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:26:25 #269
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_105148446
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:37 schreef .Neovo. het volgende:
Zou wel willen weten welke weg en waardat is :p
Rotonde 't Jachtfjild richting Harkema.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:48:35 #270
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_105149410
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:26 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Rotonde 't Jachtfjild richting Harkema.
Dacht ik al :P.

Ik zat eerst te denken aan de Scheiding, de weg die naar Frieschepalen gaat. Daar zit ook zo'n leuke bocht. Later dacht ik ook al aan de Langewyk

[ Bericht 8% gewijzigd door .Neovo. op 03-12-2011 22:54:56 ]
pi_105150096
Waarom rijden alle mensen s avonds links. Waarom :(
pi_105151026
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omdat op rechts de bangeschijters rijden :? geen idee :')
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:30:00 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_105151042
quote:
-> KLB
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_105151819
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

-> KLB
herformulering:

Ik kwam allemaal auto's tegen die links bleven rijden. Echt heul veel. Dat was wat ik heb meegemaakt onderweg vandaag! Groet groet
  zondag 4 december 2011 @ 00:16:16 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_105152801
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

herformulering:

Ik kwam allemaal auto's tegen die links bleven rijden. Echt heul veel. Dat was wat ik heb meegemaakt onderweg vandaag! Groet groet
--> lief dagboek
pi_105153673
Het aantal linksrijders neemt meestal toe met de gereden snelheid. Rijdt eens 95-100 op de teller waar je 100 mag en je hebt nergens last van.
.
  zondag 4 december 2011 @ 11:48:03 #277
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_105160454
quote:

[..]

En daar gaat het dus mis.

OT: In een Renault 5 op een 80 kilometer weg 80 rijden en ontdekken dat het gas blijft hangen. Op zich makkelijk: zo'n cruisecontrol. Maar die kruising met die drukke autoweg oversteken met 80 zag ik alleen niet zo zitten. Gelukkig waren de remmen sterker dan het motortje.

Die randmongool die mij inhaalde terwijl het heel mistig was. Hij was met een busje en ik met een trekker/oplegger. Die tegenligger zal zich ook wel rotgeschrokken zijn. Het ging net goed zeg maar.
  zondag 4 december 2011 @ 11:51:03 #278
45206 Pietverdriet
pi_105160512
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:48 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En daar gaat het dus mis.

OT: In een Renault 5 op een 80 kilometer weg 80 rijden en ontdekken dat het gas blijft hangen. Op zich makkelijk: zo'n cruisecontrol. Maar die kruising met die drukke autoweg oversteken met 80 zag ik alleen niet zo zitten. Gelukkig waren de remmen sterker dan het motortje.

.
Ontkoppelen?
  zondag 4 december 2011 @ 12:04:41 #279
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_105160823
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ontkoppelen?
Zodat de motor flink in de toeren gaat brullen :D
pi_105160874
quote:

Niet alleen 's avonds..
  zondag 4 december 2011 @ 12:09:12 #281
45206 Pietverdriet
pi_105160928
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:04 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Zodat de motor flink in de toeren gaat brullen :D
Beter dan een ongeluk krijgen omdat je de remmen het met de motor wil laten uitvechten en de controle over de auto verliest omdat je wielen blokkeren.
Ontkoppelen, afremmen tot stilstand en de motor uitschakelen.
pi_105161467
Of gewoon ff paar keer hard op gas trappen dat ie losschiet of je mat ff terugtrekken. Je kan ook je contact 1 tikje terugzetten en je bak in vrij. Je gaat toch niet zomaar een blok slopen.
.
  zondag 4 december 2011 @ 12:44:27 #283
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_105161858
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ontkoppelen?
Het was een automaat en ik durfde hem niet in de vrij te knallen omdat ik niet wist hoeveel toeren de motor zou gaan doen.
  zondag 4 december 2011 @ 12:45:04 #284
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_105161875
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:32 schreef Fer het volgende:
Of gewoon ff paar keer hard op gas trappen dat ie losschiet of je mat ff terugtrekken. Je kan ook je contact 1 tikje terugzetten en je bak in vrij. Je gaat toch niet zomaar een blok slopen.
Het zat in de kabel onder de motorkap. :') Wat een faalbak was dat.
pi_105162404
Je had ook gewoon je leftbraking techniek kunnen oefenen, die rallyrijders remmen ook altijd met voet op het gas.
.
  FOK!fotograaf zondag 4 december 2011 @ 14:59:37 #286
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_105167308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moauw.. van die Aso's die geen poging doen om er netjes tussen te komen bied ik ook geen ruimte :7 mensen die keurig aan het begin van de invoegstrook / aangeving van versmalling al pogen er tussne te komen die laat ik er zo tussen.. maar die me met 50 voor bij knallen om 200 meter verderop er tussen te duwen krijgen van mij de spreekwoordelijke vinger
Ik wil dat wel eens doen, maar dan is dat vooral bij stoplichten waar ik al aan kom rijden wanneer het licht op groen gaat en ze rechts net aan het optrekken zijn. Maar dat is gewoon efficient weggebruik. Verder kies ik ruim voor het verdrijvingsvlak een plaats uit waar ik ertussen wil, helaas willen ze hem dan wanneer er ruimte is en ik mijn knipper aan zet, 't gat nog wel eens dichttrappen. Oplossing: Gewoon naar rechts laten lopen... Je bent bij ritsen immers ook verplicht er een voertuig tussen te laten. Mja, waar ik het dan vooral doe, is de keuze tussen frontaal op je tegenligger of degene die naast je rijdt van de weg af duwen omdat hij je geen voorrang verleent ook erg makkelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_105167348
zo'n meisje deed haar tiet tegen het raam echt kaolo grappig ;p
pi_105174713
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 15:00 schreef Intulligentie het volgende:
zo'n meisje deed haar tiet tegen het raam echt kaolo grappig ;p
:')
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 19:44:26 #289
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105307682
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:44 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Het was een automaat en ik durfde hem niet in de vrij te knallen omdat ik niet wist hoeveel toeren de motor zou gaan doen.
Dat wist ik ook niet toen het mij overkwam met 110km/u. Toch heb ik het maar gedaan. Het was ±3000-3500 rpm (diesel).

Was overigens wel met een handbak waar een BX omheen zat.
  woensdag 7 december 2011 @ 19:48:08 #290
45206 Pietverdriet
pi_105307906
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:44 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Automaat doet dat zelf als je remt.
pi_105311359
Ik zet met regelmaat me contact uit tijdens het rijden om de carkit te resetten, je kan gewoon blijven sturen en remmen hoor. Dan bak naar N, starten, weer naar D en gas erop.
.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 20:55:20 #292
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105311467
Geen last van een stuurslot wat blokkeert ?
  woensdag 7 december 2011 @ 20:59:58 #293
45206 Pietverdriet
pi_105311776
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:55 schreef 2cv het volgende:
Huiver,
Hadden vroeger een omega waar de motor soms spontaan afsloeg tijdens het rijden. Garage hield maar vol dat het geen serieprobleem was, maar dat is het wel degelijk.
pi_105312238
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:07 schreef S1gnum het volgende:

[..]

Niet alleen 's avonds..
Irritant jah, die situatie idd. Dat er echt echt echt alle ruimte rechts is en geen enkele duidelijke reden waarom ze links zitten. Echt, dat ze daar eens flink voor gaan schrijven aub. :(
pi_105316066
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:55 schreef 2cv het volgende:
Voor zover ik weet gaat het stuurslot er alleen op als je de sleutel eruit haalt, toch? Of verschilt dit per merk?
Nee.
  woensdag 7 december 2011 @ 22:07:57 #296
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_105316790
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Automaat doet dat zelf als je remt.
Zolang er gas gegeven wordt niet. En zeker de automaat van een Renault 5 uit 1989 niet.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 23:41:37 #297
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105322744
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Huiver,
Hadden vroeger een omega waar de motor soms spontaan afsloeg tijdens het rijden. Garage hield maar vol dat het geen serieprobleem was, maar dat is het wel degelijk.
Stuur gaat pas op het stuurslot als je aan de sleutel zit. Als de motor spontaan uitvalt, treedt het stuurslot ook niet in werking.

quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:58 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Voor zover ik weet gaat het stuurslot er alleen op als je de sleutel eruit haalt, toch? Of verschilt dit per merk?
Je moet aan de sleutel draaien om het stuurslot in/uit te schakelen. Anders kan je het stuurslot ook los maken door b.v. een dun plaatje in het contactslot te drukken.
pi_105327315
Bij mijn Prius (en waarschijnlijk ook bij alle andere auto's die geen echte sleutel meer hebben?) springt het stuurslot op als je het contact uitzet.

Dus ook als je aan het rijden bent en je zet het contact uit...
  donderdag 8 december 2011 @ 07:55:50 #299
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_105327620
een paar jaar geleden tijdens te terugweg van ski-vakantie schoot een beugel van de dakkoffer van de auto door extreem harde wind. vervolgens de auto aan de kant om dat domme ding op te zoeken ( niet mijn idee. ) uiteindelijk toch allemaal heel en mét dakkoffer thuisgekomen.
  donderdag 8 december 2011 @ 10:04:20 #300
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_105329580
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 01:15 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Was dat daar bij de Shell op de rondweg? Ik had het ook gezien, kwam uit de richting van Belcrum en wilde linksaf de rondweg op, maar dat ging hem niet echt worden. Omgekeerd en via het centrum maar gereden. Zag inderdaad een rode auto ervoor staan en kon er net onderdoor kijken en zag iemand liggen.

Zal wel iemand de "afrit" naar het tankstation gepakt hebben, remt dik af omdat je immers een fietspad over moet en als achteropkomend verkeer met 70/80 km per uur niet op zit te letten, zit je erop.

Edit: Steetview
Op de achtergrond even de Hornbach erbij denken.
Beetje laten reactie, maar was op die kruising ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')