Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
mensen bij een wegversmalling (2 naar 1 baan) gewoon tot het uiterste op de afgesloten baan blijven en dan staan te toeteren omdat ze er niet tussen gelaten worden
Het staat tegenwoordig zelfs vaak met bordjes aangegeven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Ik irriteer me er mateloos aan dat mensen niet tot het einde doorrijden, die houden de boel erachter extra op. Op de snelweg nog niet zo erg, maar op andere plekken staan daardoor mensen extra lang bij stoplichten te wachten of worden kruisingen geblokkeerd.
Gewoon met een rustige snelheid tot het einde doorrijden en dan invoegen, meestal gaat het daar weer rijden en kan je invoegen zonder te hoeven remmen (tenzij je van die figuren treft die het verkeersinzicht van een doperwt hebben en de gaten dichtrijden).
Jep. En die letters zijn dermate groot dat het toch voor iedereen leesbaar zou moeten zijn. Denk dat mensen gewoon eigenwijs zijn en dat er een bord moet komen met: "Meteen invoegen". Wellicht dat men dan wel doorrijdt naar het einde.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Het staat tegenwoordig zelfs vaak met bordjes aangegeven.
Ja dat klopt. Snelheid aanpassen aan de baan ernaast (ik blijf meestal naast dezelfde auto rijden en voeg daarachter in) tenzij het daar stil valt, dan blijf ik doorrijden met lage snelheid. Hard langs die rij rijden en vervolgens op het einde vol in de ankers om hem er tussen te duwen is inderdaad niet de goede manier.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:25 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Maar als het druk is en het verkeer rijdt 10 km/u per uur, komen mensen soms met 50 km/u over de invoegstrook voorbijscheuren om zich er op het eind tussen te proppen.
Dat is niet echt goed voor de doorstroming.
Met ritsen moet je snelheid aanhouden van de rechterbaan en dan vloeiend invoegen.
Ja de theorie is leuk. De praktijk echter is compleet anders. Ik kom dagelijks, 6x verdrijvingsvlakken tegen, en de 'theorie' gaat op als zowel de mensen op de linker-, als rechterbaan met een ongeveer gelijke snelheid rijden en de mensen op de rechterbaan (er vanuitgaande dat de rijbaanversmalling links plaatsvindt) gaten laten vallen om het invoegende verkeer er tussen te laten, waardoor niemand qua snelheid echt inboet en het verkeer vloeiend van 2 naar 1 baan gaat. 1 voor 1 wel te verstaan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is logisch, die mensen doen namelijk juist wat ze moeten doen, doorrijden tot het einde.
Ik irriteer me er mateloos aan dat mensen niet tot het einde doorrijden, die houden de boel erachter extra op. Op de snelweg nog niet zo erg, maar op andere plekken staan daardoor mensen extra lang bij stoplichten te wachten of worden kruisingen geblokkeerd.
Gewoon met een rustige snelheid tot het einde doorrijden en dan invoegen, meestal gaat het daar weer rijden en kan je invoegen zonder te hoeven remmen (tenzij je van die figuren treft die het verkeersinzicht van een doperwt hebben en de gaten dichtrijden).
Het staat er niet stil omdat men asociaal doorrijdt of geen ruimte laat. Het staat er stil omdat er domweg teveel verkeer door een trechter moet. Als iedereen 200 meter eerder gaat invoegen staat iedereen daar stil. Met 200 meter leeg asfalt voor hun neus.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:10 schreef Gedetineerde het volgende:
Ikzelf, voeg altijd in als er ruimte is. Ookal heb je pas over 200 meter pas een verdrijvingsvlak. Dit zorgt er namelijk voor dat niemand op de rem hoeft. Er is immers ruimte.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik rij voornamelijk in de spits, en de mate van verkeer verschilt daar dus niet echt in. Dit zou namelijk betekenen dat het nooit goed/soepel gaat. Dat is niet het geval.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Het staat er niet stil omdat men asociaal doorrijdt of geen ruimte laat. Het staat er stil omdat er domweg teveel verkeer door een trechter moet. Als iedereen 200 meter eerder gaat invoegen staat iedereen daar stil. Met 200 meter leeg asfalt voor hun neus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:47 schreef GizartFRL het volgende:
Bijna dood ervaring rijker sinds vanmiddag.
Ik kom buiten de bebouwde kom vanaf een rotonde en voor me rijden geen auto's.
Ofwel: even het gas op de plank.
De provinciale 80 km/h weg maakt op een gegeven een knikje naar rechts ( vanaf beide kanten onoverzichtelijk).
Toen ik daar met een snelheid van 90a 100 km per uur op af kwam zie ik na dat knikje een zwarte Peugeot 605 pogen een groepje van 3 auto's in te halen ( vanuit zijn oogpunt ook onoverzichtelijk met de knik in de weg in het vooruitzicht).
Ik rem, vol in het ABS en op het moment dat ik rond de 40 rij schiet de 605 tussen mij en de auto die voorop het rijtje reed wat hij inhaalde door.
Hartslag richting de 200en bij mezelf nadenkend dat ik op de veilige kant van de auto zat schakelde ik terug naar de 2 en reed rustig naar huis.
Dat dat kan he.. hier in fryslanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gelukkig rijd ik geen peug dus was ik t niet![]()
Ik denk dat misschien is omdat er doordeweeks meer forensen op de weg zitten en dat zijn over het algemeen mensen met veel meer (snelweg) rij routine. En in het weekend komen er allerlei mensen de weg op die zich eigenlijk niet veel op de (snel)weg begeven en dus veel minder routine hebben met dat soort situaties.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:09 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring is dat invoegen op doordeweekse dagen ook een stuk beter gaat. Mensen rijden meestal rustig tot het einde en voegen dan in. De enige reden dat stilvalt is de te grote hoeveelheid auto's op dat moment.
Vreemd genoeg gaat het op zaterdag en zondag vaak mis, terwijl er meestal minder auto's rijden. Mensen voegen lomper in en anderen zitten veel meer gaten dicht te rijden. Er is ook veel meer iritatie.
Waar ik me aan stoor. 2 baans rotondes waarbij ze 3/4 rond over de buitenste baan rijden en je vervolgens niet uit laten voegen als je op de binnenste rijdt.
moauw.. van die Aso's die geen poging doen om er netjes tussen te komen bied ik ook geen ruimtequote:Op zaterdag 3 december 2011 21:24 schreef Fer het volgende:
Dat is het ook wel, maar het lijkt ook wel alsof die mensen zich in het weekend veel drukker maken dan doordeweeks.
Rotonde 't Jachtfjild richting Harkema.quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:37 schreef .Neovo. het volgende:
Zou wel willen weten welke weg en waardat is :p
Dacht ik alquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:26 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Rotonde 't Jachtfjild richting Harkema.
omdat op rechts de bangeschijters rijdenquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Waarom rijden alle mensen s avonds links. Waarom
-> KLBquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Waarom rijden alle mensen s avonds links. Waarom
herformulering:quote:
--> lief dagboekquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
herformulering:
Ik kwam allemaal auto's tegen die links bleven rijden. Echt heul veel. Dat was wat ik heb meegemaakt onderweg vandaag! Groet groet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |