abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101030943
Ik heb eens een eend aangereden. Tweebaansweg, ik reed links, schuin achtermij reed er iemand rechts.

Op de rechterbaan verscheen uit het niets een eend. De bestuurder minderde vaart en ik gaf gas bij om zo snel mogelijk er langs te gaan. Op dat moment, besloot de eend een baan te verschuiven en kwam opeens voor mijn auto...

Snel gekeken of ik kon remmen in mijn binnenspiegel, maar er zat iemand dicht op me. Geprobeerd om 'over' hem heen te rijden, zodat ik hem in ieder geval niet zo raken met mijn wielen.

Springt hij op dat moment net opzij en schamp ik het arme eendje :(

Ik keek nog even maar dat had ik beter niet kunnen doen. Hij vloog omhoog en leefde duidelijk nog :{

Verder heb je natuurlijk van die mongolen die aan de straatkant geparkeerd staan en zonder te kijken dat portier openzwaaien. Op de een of andere manier gaat dat maar net goed. *klopt af.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:53:01 #52
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_101035036
Enkele jaren geleden geregeld opvallende verkeersituaties meegemaakt op de A2 en A67 rondom Eindhoven, die toen nog berucht waren vanwege vele ongevallen en files. Paar kop-staart botsingen gezien, en zelfs eenmaal slalommen tussen autowrakken en gewonde mensen, het gevolg van een ongeluk dat nog geen minuut eerder gebeurd was. De snelwegen rond Eindhoven zijn in de afgelopen jaren overigens structureel vernieuwd en de verkeersituatie is er stukken veiliger geworden.
  maandag 22 augustus 2011 @ 13:24:20 #53
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_101037783
Pffff zoveel alweer, en dat in 5 jaar.

Een auto die op de andere weghelft kwam op een provinciale weg onderweg naar een klant. Reed vol een vrachtwagen in op onze helft.

2 katten doodgereden waar echt niet meer voor uit te wijken was ;( wel met dusdanige snelheid dat ze er niet veel van gemerkt zullen hebben, toch zielig.

zelf een keer met 100 (waar je 80 mocht) nog snel even door groen gereden, iemand anders wilde nog even snel door rood dus daar reed ik vol in. Was ff out maar op wat spierpijn na niet veel schade aan overgehouden, behalve een auto die total was.

Een eend uit de lucht gereden, lol.

Dronken pool vangrail in zien rijden, was al enigszins geïrriteerd en haalde hem in over de vluchtstrook, hij wilde me afsnijden ofzo en reed de vangrail in, owned.
Thinking about thinking of you.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:54:39 #54
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_101058172
Een dikke audi uit Frankrijk achter me, op de snelweg in Duitsland.

Ik rij als laatste in een lange rij auto's die opgehouden worden door een inhalende auto met caravan en dat ging best traag. De audi meneer knippert met zijn lichten dat hij mij voorbij wil, nou, dat mag, als ik die andere auto's voorbij ben, maar eerder niet.

Hij begint achter me irritant te doen, van links naar rechts te sturen steeds hard op me toe rijden en dan weer afstand nemen..afijn, je kent het wel.
Achter het stuur ontwaar ik een Noord Afrikaans uiterlijk en naast hem nog zo'n figuur en beide maken duidelijke gebaren naar mij die niets aan de verbeelding overlieten.
Plots gaat alles voor me in de rem, net op het moment dat hij weer hard op mij inloopt, ik trap op het laatste moment ook op de rem en zie hoe hij nog maar net op tijd ook kan remmen.
Dat was blijkbaar de druppel voor meneer audi, hij trekt naar rechts vlak voor een vrachtauto die hem bijna de weg afclaxoneert, dan duikt meneer de vluchtstrook op rijd rechts met volle snelheid een aantal auto's voorbij en slingert een eind voor mij weer de weg op, alwaar hij met frisse moed andere mensen begint te irriteren door steeds baan te wisselen en links en rechts andere auto's op idiote manieren in te gaan halen.

Een kwartiertje later zie ik in de verte ineens zonder enige reden remlichten opdoemen en een auto die slingerend de vluchtstrook op rijd, en jawel hoor, daar stond meneer audi met enorme rookwolken die uit de voorkant van zijn geliefde Duitsche Voiture tevoorschijn kwamen.
Wat heb ik gelachen....
pi_101065381
Ergste wat ik meegemaakt heb is dit toch wel,

Lang geleden diep in de nacht, Dikke terrein auto haalt ons met een debiele snelheid in op de snelweg raakt tijdens de inhaal actie in de slip, Wij In de rem om te voorkomen dat de wagen op ons zou in zo rijden. Die schiet dus door vol tegen een betonnen pilaar aan.

De brokstukken vlogen om mijn oren, Auto gelijk aan de kant gezet hulpdiensten ingelicht EHBO trommel gepakt kijken of je nog wat kunt doen. Bestuurder moet op slag dood zijn geweest dat was gewoon duidelijk die was gewoon weg ondanks dat heeft de persoon met wie ik was daar hulp aan geboden.

Er zat ook nog een kind langs de bestuurder dus daar gingen mij zorgen gelijk naar toe Renimatie toe moeten passen had een hele zachte pols slag echt mijn best gedaan op een punt zakte het kind weg en kwam niet meer terug.

Inmiddels hulpdiensten ter plaatste hebben het gelijk overgenomen alle hulp ter spijt beide hebben het niet gered. Politie heeft ons ter plaatste nog ondervraagd over het ongeluk en nog een keer een kort telefoon gesprek gehad met een agent en verder niets meer over gehoord

Vraag me nog steeds af wat als de bestuurder bij wie ik in de auto was niet had afgeremd was het dan anders afgelopen maar dat weet je gewoon niet eigenlijk wil ik dat ook niet weten.

En ooit zelf eens een hert aangereden beest pleurde zo op mijn motorkap :P Grill en bumper aan gort en heerlijke hertensteak die je dan weer niet mag meenemen :')
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:14:33 #56
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101068794
We reden gister vanuit Italie naar huis stond er een auto in de fik en echt goed ook aan de andere kant, had ik nog nooit meegemaakt...

En een aantal jaren terug kwamen we van wintersport was er in Duitsland iemand vol tegen een stapel betonblokken bij wegwerkzaamheden gereden, ik kan me niet voorstellen dat hij dat heeft overleeft het was zo'n oude bwm station voor zover ik het snel kon zien, alleen het gedeelte van de achterdeuren en daarachter was nog over de voorkant en de voordeuren waren helemaal in elkaar gedrukt...
Edit: volgens mij waren het een stapel van anderhlve meter stelconplaten...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:21:19 #57
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_101069036
Ja ook nog eens langs de a12 bij zoetermeer daar in de buurt, een BMW met mocros tegen een boom zien rijden, en ja, ze gingen dus eerst OVER de vangrail. Dat was ook wel even spannend.
pi_101073953
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:54 schreef DrDarwin het volgende:
Een kwartiertje later zie ik in de verte ineens zonder enige reden remlichten opdoemen en een auto die slingerend de vluchtstrook op rijd, en jawel hoor, daar stond meneer audi met enorme rookwolken die uit de voorkant van zijn geliefde Duitsche Voiture tevoorschijn kwamen.
Wat heb ik gelachen....
Dat zijn de mooie dingen inderdaad.

Altijd een geruststelling bij dat soort volk, op een gegeven moment verwijderen ze zichzelf wel uit de evolutie.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:50:43 #59
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_101076286
En een keer reden we 130 op een snelweg in Frankrijk steekt er ineens een hond over, PLOK! zo eroverheen ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:38:05 #60
353720 KeesWammels
Wat kinderachtig zeg, gadver.
pi_101091412
Nou, ik zat dus in de trein naar Amsterdam maar de persoon naast mij had een zogenaamde "sleep spasm". Toen kreeg ik dus een vuist in mijn gezicht.
Alle bostrollen, berggeiten en beflijsters verzamelen in Klaasies eekhoorn clubske.
pi_101092959
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:01 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
In Wenen, iemand die de afslag naar Hongarije gemist had en maar achteruit ging rijden. Daarbij niet alleen de vluchtstrook gebruiken maar ook de rechterbaan. Dan rem je ook wel even flink.
In Wenen ging mijn kachel kapot, op een hele hete dag... Hij deed alleen nog maar hete lucht op vol vermogen... En iedereen maar vreemd opkijken dat ik bij elk stoplicht mijn deur open deed :')
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:53:28 #62
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_101100712
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In Wenen ging mijn kachel kapot, op een hele hete dag... Hij deed alleen nog maar hete lucht op vol vermogen... En iedereen maar vreemd opkijken dat ik bij elk stoplicht mijn deur open deed :')
Had je maar met de deuren open achteruit moeten rijden.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:58:49 #63
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_101101000
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dan trek je toch de zekering van de blower? :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_101101139
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:58 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Dan trek je toch de zekering van de blower? :')
welnee :D sinds Wenen doet ie dit, ik rijd nu al bijna een half jaar met de ramen open _O_
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:02:19 #65
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_101101203
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

welnee :D sinds Wenen doet ie dit, ik rijd nu al bijna een half jaar met de ramen open _O_
Stiekem had je daar gewoon niet aan gedacht :Y)
pi_101102682
Echt heel veel roadkill. Woon redelijk afgelegen, en reed heel veel 's avonds en 's nachts. Ontelbare konijnen, ganzen, eenden, duiven, een enkele kat, enz. En nog een keer een vleermuis, die vervolgens nog een week in mijn grille heeft gehangen.
Nee.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:02:27 #67
353720 KeesWammels
Wat kinderachtig zeg, gadver.
pi_101104356
Gegrilde vleermuis kan best lekker zijn.
Alle bostrollen, berggeiten en beflijsters verzamelen in Klaasies eekhoorn clubske.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:02:56 #68
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_101104380
Een gans of reiger die van een zijkant kwam aangevlogen en pats schuin tegen de hoek van voorruit / dak aanketste. Geen schade. Beest niet meer teruggezien.

Hond doodgereden, kat doodgereden.

Bij een boer die z'n koeien van het weiland rechts van de weg naar het weiland links van de weg aan het overhevelen was, en daartoe het schrikdraad van een van de hekken over de weg had gespannen, vol in dat schrikdraad gereden.

Een vrouw die constant links reed rechts voorbijgereden, waarna zij boos werd en mij de regels van het verkeer wilde duidelijk maken, want ze volgde me bumper aan bumper elke straat tot diep in de stad. Al die gefrustreerde mensen....

Door een rekenvoud mijnerzijds zonder brandstof komen te staan langs de snelweg.

Ruzie gehad met een automobilist die in de stad bij een zebrapad bijna over mijn tenen reed.

Door een onverwachte vertraging van de NS tussen Voorburg en Den Haag, op 10 seconden de laatste bus naar huis gemist. :N

Tijdens een plaspauze en een even-de-ogen-sluiten-momentje na 3 uur nonstop snelwegen rijden, op een Parkeerplaats langs de snelweg, op me raampje horen kloppen door een homo die dacht dat ik een klant was. :{

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 23-08-2011 22:09:31 ]
pi_101112241
Laatst ook een keer reed op de andere weghelft een motorrijder me tegemoet. Op dat zelfde moment vliegt er een vogeltje over en die knalt zo tegen de borst van die motorrijder. Vogeltje stuitert precies weer de weg op voor mijn auto en ik hoor hem onder mn banden knarsen ;(

Al was de impact met de motorrijder ws. al fataal voor dat vogeltje... Had trouwens ook slechter af kunnen lopen, want ik wil niet weten wat er was gebeurd als dat vogeltje tegen de helm van die motorrijder kwam, met de mogelijke manoeuvres van de motorrijder van dien.... (reden beide zo'n 80 km/u).
pi_101117054
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Echt heel veel roadkill. Woon redelijk afgelegen, en reed heel veel 's avonds en 's nachts. Ontelbare konijnen, ganzen, eenden, duiven, een enkele kat, enz. En nog een keer een vleermuis, die vervolgens nog een week in mijn grille heeft gehangen.
[ afbeelding ]
Zo te zien ben je ook tegen een portemonnee en een sleutelbos opgereden.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:09:58 #71
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_101117081
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:06 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Zo te zien ben je ook tegen een portemonnee en een sleutelbos opgereden.
Het is ook een hele dikke portemonnee. Daar zit flink wat geld in zo te zien.
pi_101117169
Ik was op uitnodiging in Zweden met de millenium wisseling, fruityloop zag het armageddon zich al voltrekken, dus dan leek een open haard in Zweden met mijn vakantievriendin wel een mooie plek om het te ondergaan. :Y Wij daar wat rijden door de wildernis over ½ meter sneeuw, en dat ging mooi na wat instructie van haar vader, en een auto met échte winderbanden. Fruity-McRae ging lekker door de bochten enzo, tot op een gegeven moment zij schuin voor me wijst, wat roept in het Zweeds. en er ineens zo'n eland uit de bossen komt kuieren, zo voor de auto. :X Ik in de rem, en we gleden er mooi net bij langs, maar wat was ik geschrokken. Zo'n beest is gróót. :D Bleek later dat haar moeder op dat stuk al een keer op de kop had gelegen door zo'n beest, maar dat had ze me maar niet verteld om me niet al te bang te maken. }:|
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:24:54 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101122857
Had een vrouw als bumperklever achter me, zat zowat op mijn achterbank in mijn oor te hijgen. Laat me de pis niet lauw maken, dus rij keurig de aangegeven snelheid, was 100 daar. Zag voor me een groep van een stuk of 10 duiven op de weg zitten die aan een pak voer aan het vreten waren. Ze vlogen op en een stuk of 3, 4 spatten op mijn voorruit. Dame achter me kreeg dus ineens een hele wolk veren en dode duif op zich af. Slingerend kwam ze tot stilstand, moet zich de tering zijn geschrokken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101123490
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:30 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, van Volvo naar batmobile.

Iemand heeft mij ooit proberen te bedreigen. Was een wegversmalling en de tegenliggers hadden voorrang. Ik reed mooi tot het stuk wat is toegestaan om vanaf daar aan de kant te gaan en te wachten totdat ik er langs kom.

Ik had schijnbaar een auto 'ingehaald' die achter mij stond en blijkbaar ook aan het wachten was. Tijdens het wachten hoorde ik agressief geklop op mijn raam en schrok me rot. Ik keek en de man gebaarde wat en ik hoorde wat gescheld.

Ik draaide me weer naar de radio, om de muziek uit te zetten, ik verstond hem namelijk niet goed. Gordel af, portier open om eens even te kijken wat het probleem was.

Omdat mijn stoel relaxed staat afgesteld en ik dus kleiner lijk dan in werkelijkheid, denk ik dat die man gevlucht is, want ik heb 1 minuut rondgelopen, maar ik zag hem niet meer.

Daarna maar weer ingestapt en weggereden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Gedetineerde op 24-08-2011 12:55:48 ]
pi_101134521
Was lekker aan het rijden in Tjechië tussen een groepje auto's in, vliegt er net voor mijn auto een groep musjes de weg over. Op een paar pingpongbalgeluidjes niks van gemerkt :'(.
pi_101134619
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:38 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Was lekker aan het rijden in Tjechië tussen een groepje auto's in, vliegt er net voor mijn auto een groep musjes de weg over. Op een paar pingpongbalgeluidjes niks van gemerkt :'(.
Multikill!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:04:25 #77
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_101137460
In Frankrijk afgelopen zomer: We rijden op zo'n 90 weg over een heuveltje. Precies op de top van het heuveltje blijkt dat de weg feitelijk een soort T-splitsing is. Onze weg is de doorgaande weg en rechts van ons komt er heel schuin een weg bij. Dit zie je pas zo'n beetje als je bovenop de heuvel bent.

Wij rijden circa 80-90 op de doorgaande weg. Een Fransoos komt ons met een vergelijkbare snelheid tegemoet, steekt schuin over en neemt de afslag. Bij dat schuine oversteken kruist hij op een meter of 5 voor ons onze rijstrook. Met tegen de 200km/u snelheidsverschil elkaar op zo'n manier maar net missen was niet grappig kan ik je vertellen.

Andere verhaal: Ergens bij regio Leiden kun je onder zo'n aquaduct door op de snelweg. Terwijl je omlaag gaat is er ook een uitvoeg strook. Ik voeg uit en passeer rechts van de blokken markering een vrachtwagen. Die vrachtwagen begint terwijl ik er rechts naast rij ineens naar rechts te komen (zonder richting aangeven). Ik de vluchtstrook op, hij drukt nog verder door tot ik zo'n beetje de halve vluchtstrook over heb. Heb met keihard remmen net kunnen voorkomen dat hij me de muur in drukte. Vrachtwagen gaat eerst nog verder naar rechts en dan weer naar links over de uitvoegstrook en dan weer gewoon de snelweg op zonder uit te voegen.

Geen idee waarom hij dat deed, misschien gewoon een niet zo helder momentje maar ik had wel even een kleine pauze nodig daarna. Ik zat al voor de wielen van zijn trailer dus als hij doorgedrukt had was ik daar gewoon onder gekomen. :%
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:47:59 #78
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_101141821
quote:
99s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:04 schreef TR08 het volgende:
Geen idee waarom hij dat deed....
Het klinkt als opzet... Wilde niet dat je rechts inhaalde? (Wat trouwens gewoon mag, bij uitvoegstroken).
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:54:31 #79
14320 TR08
pi_101142146
Tsja, dat dacht ik ook even...

Ik ben die vent de 50km daarvoor geen moment tegen gekomen en bij rechts inhalen tijdens uitvoegen keurig rechts van de blokmarkering zou hij ineens de pik op me hebben? Misschien zag hij de uitvoegstrook aan voor vluchtstrook...geen idee.

Niet vaak zoveel zin gehad om een medeweggebruiker op zijn bek te slaan trouwens.

Oh en laatst nog wel een grappige :')

Een leen slopel kreeg wat sluiting in de hendel van de richting aanwijzer. Dan gaan de groot lichten soms spontaan aan/knipperen. Soms ook op momenten dat je daar niet op zit te wachten. Ik heb hier en daar wel iemand wat boos gemaakt daarmee maar gelukkig wilde de auto geen vriendjes worden met oom agent :')
pi_101155755
Drie Ferrari's met Duits kenteken die me tegemoetkomen waarvan de achterste zijn deur wijd open heeft staan over mijn rijbaan heen.. (40 a 50 km/h), gelukkig ruimte genoeg, maar was wel even verbaasd
  donderdag 25 augustus 2011 @ 01:32:07 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101156088
In Duitsland was een snelweg afgesloten door sneeuw, maar ik had geen zin uren en uren omgeleid te worden. Via een parkeerplaats toch de snelweg opgereden met de quattro, en op een geheel lege snelweg met een 50-60 rustig doorgetuft, af en toe gestopt om de sneeuw uit de grill te vegen.
Na een kilometer of 60 staat er een stel agenten waar de snelweg weer begaanbaar is, en houden me aan, wat ik wel niet dacht over een afgesloten weg te rijden, bla bla
Ik zeg dat ik een tukkie had gedaan op een Raststatte en iets langer had geslapen dan ik wilde, en toen ik wakker werd alles wit was en erg rustig, maar dat je een vorsprung durch technik hebt met een quattro.
Mocht verder rijden
:-)
Ook wel eens vast gestaan voordat we de Audi hadden, blij dat je dan een deken in de auto hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101156246
En een keer in Canada op een drukke snelweg iets wits en wolligs zien liggen.. bij het passeren bleek het een hondje te zijn, ik denk een cairn terrier oid, met een bloederig bandenspoor door het midden. De pootjes spartelden nog :{ Ik heb daar wel een nachtje van wakker gelegen ;(
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:36:21 #83
311254 YouKnowItsMe
Is it me you're looking f
pi_101168961
anderhalf jaar geleden:

Zien hoe iemand van de weg raakt, bestuurder kon zonder verwondingen uitstappen. Maar was zo verward dat hij de snelweg overstak. Oftewel vol op de rem en zorgen dat je hem niet raakt. Intotaal 5/6 auto's die de man vol hebben geschept, niet echt een prettige gewaarwording

Omstreek Leek gebeurd :?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:38:56 #84
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_101169058
Die man heeft het waarschijnlijk niet overleefd?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:45:52 #85
311254 YouKnowItsMe
pi_101169299
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Die man heeft het waarschijnlijk niet overleefd?
Nee, de man heeft het helaas niet overleefd. Echt een tragisch ongeval! Hij had geluk dat hij zonder verwondingen uit zijn auto kon stappen, maar door verwarringen heeft het hem toch zijn leven gekost...
pi_101174877
Bij mij valt het ook nog wel mee.

Op vakantie in Italie een hond op de weg, ik reed op de linkerbaan en een vrachtwagen op de rechterbaan en kon tijdig afremmen, en er met een gangetje of 50 voorbij. Was niet druk dus ik hoop voor die hond dat ie het heeft overleefd.

Op de ring van Parijs een Laguna zijn rijden die zo veel herrie en gekraak produceerde dat je je echt afvroeg wanneer die ermee zou kappen.

2x een dikke houtduif op mijn voorruit, die beesten zijn echt lomp en kippig zeg! |:(

[ Bericht 18% gewijzigd door HOEAH1980 op 25-08-2011 16:37:56 ]
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:41:07 #87
311254 YouKnowItsMe
pi_101175204
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 00:22 schreef Palomar het volgende:
Laatst ook een keer reed op de andere weghelft een motorrijder me tegemoet. Op dat zelfde moment vliegt er een vogeltje over en die knalt zo tegen de borst van die motorrijder. Vogeltje stuitert precies weer de weg op voor mijn auto en ik hoor hem onder mn banden knarsen ;(

Al was de impact met de motorrijder ws. al fataal voor dat vogeltje... Had trouwens ook slechter af kunnen lopen, want ik wil niet weten wat er was gebeurd als dat vogeltje tegen de helm van die motorrijder kwam, met de mogelijke manoeuvres van de motorrijder van dien.... (reden beide zo'n 80 km/u).
Mijn oom heeft een uil tegen zijn helm gehad tijdens het motorrijden, helm doormidden, uil doormidden, me oom onderuit gegaan maar hij is er goed van af gekomen!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:36:40 #88
14320 TR08
pi_101180064
Vorige week in Belgie een mooie: Ineens vanuit het niets gaat alles lomp stilstaan. Iets voor me zie ik van een trailer rook van zo ongeveer alle banden komen.

Wat blijkt: Er rijdt iemand met en dieplader met graafmachine achterop en die bedacht zich blijkbaar ineens dat het viaduct misschien wel te laag was voor zijn lading :|W

Gaat hij op de snelweg stapvoets onder dat viaduct door lopen kruipen, gewoon op de eigen rijstrook zonder dat even rustig op de vluchtstrook te proberen ofoz o|O
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:24:39 #89
25682 2cv
Niet subtiel
pi_101238511
Op een 80-km weg een tegenligger over het hoofd zien bij het linksaf-slaan. De voorkant van m'n auto werd spontaan wat korter.

Op de snelweg met ±130km uur op de linker rijbaan rijden. De weg loopt krom in een bocht naar rechts en aan de rechter kant van de weg is ook een aarden wal. Ik vraag me af waarom (en kijk daarom naar die aarden wal) en plotseling staan alle auto's voor mij stil. Ik stamp vol op de rem en vrijwel meteen beginnen 4 stukken rubber al gillend en krijsend naar grip te zoeken op het het asfalt. Ik zie dat ik ondanks de gillende banden wel heel snel heel erg dicht bij de volvo voor mij kom en probeer te sturen. Dat lukt niet met geblokkeerde wielen, dus ik laat de rem los, stuur de linker berm in en stamp weer vol op het rempedaal. De linker zijkant van m'n auto schuurt langs de vangrail en ik kom tot stilstand. Ik sta naast de volvo waar ik zojuist bijna in geknald was. Niemand behalve ik stapt uit. De deur wil niet meer open omdat de vangrail er voor zit, dus ik kruip maar door het raam. De enige schade die ik kan ontdekken is een geknapt knipperlichtglaasje (de lamp zelf doet het nog wel) en wat krassen op de linker zijkant van m'n auto. Geen lekkages, geen weigerende motor. Inmiddels is de file weg dus ik kruip m'n auto weer in en rijd verder. Ik merk dat de auto 'bonkt'. Vermoedelijk zijn mijn banden niet rond meer. Ongeveer een kilometer verderop zie ik een bordje in de berm staan: Pas op, kans op file!

Ik sta voor een stoplicht te wachten. Ik heb gekozen voor 1 van de 2 voorsorteervakken voor verkeer dat naar rechts wil. De vrachtwagen rechts van mij ook. Het stoplicht gaat op groen en we beginnen te rijden. De vrachtwagen neemt de bocht echter veel te ruim en gaat naar de rijbaan waar ik heen wil. Om te voorkomen dat ik hem ram, moet ik naar links. Helaas is daar geen weg maar een vluchtheuvel waar ik dus bij op knal. Gelukkig heb ik geen schade. Helaas had ik een afspraak, anders was ik de vrachtwagen gevolgd om eens te vragen of hij mij niet gezien had.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:01:57 #90
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_101373234
Fietsendragers die losschietten en over het asfalt schrapen.

een keer een vrachtwagen gehad die wou invoegen zonder naar rechts te kijken, waar ik dus reed. als we niet meer gas hadden gegeven waren we mooi gepannekoekt omdat we onder een viaduct door reden op dat moment en geen kant op konden.

auto's op de autobahn die je voorbijschieten alsof je stil staat, ondanks dat je zelf toch ook een redelijke vaart hebt.

vorige week in duistland nog een automobilist die dacht in te kunnen halen en nergens naar keek terwijl wij al bezig waren met inhalen. scheelde nog geen CM

mensen die bij een file alle rare openingen gebruiken om door te file te slalomen om er maar zo snel mogelijk door te komen. juist die mensen maken een file alleen maar langer. :(
pi_101373419
+/- 2 weken geleden op weg naar rotterdam ergens langs de A1 dacht ik zag ik aan de andere kant van de weg een persoon keihard met 1 voet op de voorkant van zijn auto trappen, waarschijnlijk omdat de auto hem in de steek liet en niet verder meer wou rijden.
het ging volgens mij echt vol geweld zoals ik het kon zien. :D :')
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:11:20 #92
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101373582
Ohja tijdje terug voor me op een 80km/u weg, een trekkeroplegger die langzaam de berm in gaat, persoon stuurt vors terug en de trailer zwiept met geweld heen en weer over de andere rijbaan zo achter de trekker aan... Hart in je keel ja :Y
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:26:53 #93
25682 2cv
Niet subtiel
pi_101394321
Voetgangers die voor een vrachtwagen langs lopen die aan het steken is. Er is 20cm ruimte dus de ongeduldige voetganger perst zich er langs, zonder te beseffen dat de chauffeur hem haast niet ziet.

Auto's (vaak duurdere merken) die langs me heen persen als ik achteruit in ga parkeren. Ik rijd achteruit, de duurdere BMW rijdt vooruit op me af om om me heen te kunnen. Wacht dan stom wijf :r En ja, ik heb extra gas gegeven, hopelijk heeft ze peentjes gezweet O-)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:31:26 #94
182073 invine
blablabla etc.
pi_101394567
Deze zomer in belgie, reden rond 4 uur 's ochtends richting normandie vanuit eindhoven stond er een auto op de twee linker banen onder een viaduct dwars.. gelukkig reed ik op de rechter baan (3 baans) anders waren we er mooi op geknald.. Ik merkte ook pas dat die dwars stond toen ik er voorbij was (zwarte auto in de schaduw, niet te zien!)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_101395004
Toevallig dat dit topic net nu bovenaan MAT staat.

Ik reed gister tijdens mijn werk in een busje op de A4 toen zo'n 15 meter voor me twee auto's elkaar schampten. Eentje crashte in de rechtervangrail, de ander in de linkerrail, en vloog vervolgens over de kop. In die crash werd ook een derde auto meegenomen. Die wagens schoven echt over alle rijbanen heen en al uitwijkend en wild sturend kreeg ik gewoon het glas en andere onderdelen tegen m'n voorruit/motorkap aan. Het is enorm indrukwekkend om te zien hoeveel impact het heeft als een auto met 120 de vangrail invliegt en dan weer de weg op stuitert. Ik moest daarna nog gewoon klanten van A naar B rijden, maar reed echt als een soort robot. Je weet even niet wat je overkomt, thuis maar even een lekkere borrel gepakt ;)
pi_101397016
Ergens in de regio Rotterdam, op een doorgaande enkelbaans weg tijdens spitsuur, besluit een lampie te keren met een busje+aanhanger...300 meter voor een rotonde.
pi_101397794
Op de motorfiets in de stad achter een betonmolenauto wachten voor stoplicht
Stoplicht groen betonauto de bocht om alleen was hij iets te vol :% 1m3 op de weg ik er net langs en ff toeteren of dat hij even op ging ruimen :P
:N dus week later lag het er nog :(
pi_101400497
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:11 schreef blup het volgende:
Ohja tijdje terug voor me op een 80km/u weg, een trekkeroplegger die langzaam de berm in gaat, persoon stuurt vors terug en de trailer zwiept met geweld heen en weer over de andere rijbaan zo achter de trekker aan... Hart in je keel ja :Y
Valt mij ook op hoe vaak vrachtwagens wel niet langzaam half op de vluchtstrook afkoersen of juist over de middenstreep. Laatst op de snelweg haalde ik er een in en werd bijna door hem geraakt (moest haast tegen de linker vangrail rijden). Volgens mij zijn die chauffeurs dan met hele andere dingen bezig dan rijden.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:26:38 #99
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_101401114
Gisteren duikt er ineens een kleine meid op een step de weg op. Grote broer er meteen achteraan, grijpt haar bij de oksels en trekt haar meteen met een rotgang naar de overkant van de weg.
Ik reed niet hard, en had het kunnen beremmen als hij er niet was geweest, maar schrok me evengoed wild. Ik zag dat ze zonder schrammen aan de overkant kwamen, rol ik ineens ergens overheen, twee flinke bonken onder de auto... Bleek godzijdank zijn skateboard te zijn toen ik in m'n spiegel keek..!

(Ben uiteraard teruggegaan, meisje in tranen maar van de schrik en het skateboard was zelfs nog heel!)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:34:25 #100
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_101401251
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:26 schreef Kreupel het volgende:
Gisteren duikt er ineens een kleine meid op een step de weg op. Grote broer er meteen achteraan, grijpt haar bij de oksels en trekt haar meteen met een rotgang naar de overkant van de weg.
Ik reed niet hard, en had het kunnen beremmen als hij er niet was geweest, maar schrok me evengoed wild. Ik zag dat ze zonder schrammen aan de overkant kwamen, rol ik ineens ergens overheen, twee flinke bonken onder de auto... Bleek godzijdank zijn skateboard te zijn toen ik in m'n spiegel keek..!

(Ben uiteraard teruggegaan, meisje in tranen maar van de schrik en het skateboard was zelfs nog heel!)
Komt me heel bekend voor. Laatst een paar jongens van 8-9 jaar ofzo op de stoep spelen. Ik ging dus meteen al langzamer rijden. En dat was maar goed ook, ze staken zo over en zaten zo voor mijn auto. Gelukkig reed ik zo langzaam dat toen ik remde de auto vrijwel direct stil stond. Maar je schrikt je wel rot dan. Jongetje schrok ook en lachte daarna heel lief naar me en rende weer weg. Op mijn gezicht was niet bepaald een lach te zien. hart bonkte me in de keel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')