Wie helpt er met de tuin?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Hallo lieve lieve mensen!!!
Het is super mooi nu al en het word alleen nog maar beter en plezieriger wonen daar
De vloer is heel mooi in de woonkamer:
En toen stond de vloer helemaal vol met:
En toen alle dozen eenmaal een beetje op de plek waren (voornamelijk het extra kamertje)
Werd het een beetje een woonkamer.
Zodra mijn bed er stond meteen de lakens erop:
de woonkamer vanuit de keuken:
en de keuken:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#zeikmodus off#
[ Bericht 4% gewijzigd door Lottekoekkie op 15-08-2011 22:38:02 (backup? neeeee, ik bedoel feedback) ]Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
Ik heb contact met Pam gehad en ik begreep dat ze voldoende gordijnen heeft maar dat ze het aanbod érg lief vindt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:40 schreef Lottekoekkie het volgende:
Is de stoel zwart?
Heb ws binnenkort zwarte gordijnen over dus als je er iets aan hebt? Zijn zgn "foppers" welke n op ongeveer 90 cm breed zijn "gehaakt" maar de haken zijn uiteraard naar eigen inzicht aan te passen, puur zijn ze 1.40 breed en heb er iig 2.
Ik weet zeker dat dat geen onwil is geweest, zal wel met drukte te maken hebben gehad. Denk ik...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 06:55 schreef Ordos20 het volgende:
en ik had nog voorgesteld een aantal dozen in mijn auto te flikkeren en voor gratis en noppes op en neer te rijden
hoorde niks meer van PamSdeB nadat er een vrachtwagentje geregeld was
Owhh oohww sorryquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 06:55 schreef Ordos20 het volgende:
en ik had nog voorgesteld een aantal dozen in mijn auto te flikkeren en voor gratis en noppes op en neer te rijden
hoorde niks meer van PamSdeB nadat er een vrachtwagentje geregeld was
Ach het heeft ook geen haast komt wel goed.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:27 schreef Ordos20 het volgende:
Hahahaha niet verontschuldigen hoor!
Ik had graag de mouwen even opgestroopt om te helpen nog, alleen sta ik overdag de koemende twee weken vol met van alles en nog wat. Maar wederom, laat maar weten (had ik al eerder voorgesteld)
Ziet er netjes uit!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:31 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Ach het heeft ook geen haast komt wel goed.Je zat ook niet echt in de buurt toch?
Ja inderdaad! Dankje. Ik denk dat het een maanden project word hoorquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:39 schreef Ireth het volgende:
Die bruine muur in je slaapkamer vind ik leuk! Mooie warme kleur! Fijn dat je helemaal over bent nu Pam! Nu lekker op je gemak alles eigen maken!
HAHAHAHAHA welneeequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 05:28 schreef vannelle het volgende:
Kijk maar uit dat je geen saai huisvrouwtje wordt.
Het begint er écht gezellig uit te zien, ik kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent.
Ik hoop hetquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:40 schreef vannelle het volgende:
Ziet er leuk uit en ik herken bijna alle spulletjes.
Alleen dat tafeltje niet, die is toch niet meeverhuisd? Toch?Of ben ik nou gek?
![]()
Ik denk trouwens dat het werk aan je tuin wel meevalt voor iemand die het lichamelijk kan, zo idioot groot is het niet.
Er moet hier iemand ronddwalen die je daarmee wilt helpen, kan niet anders.
Nou de kant met al die lage plantjes wil ik gewoon vol met tegels.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:56 schreef Ordos20 het volgende:
De vraag is even, wat wil je er mee doen. Ik breek graag mijn rug om iemand te helpen, maar een idee hebben is handig
Dus planten er uit, opsluitband aan de kant, laagje grond afgraven en zand erin en tegelen maar?quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:34 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Nou de kant met al die lage plantjes wil ik gewoon vol met tegels.
En de kant met die struik die zo dor is ( Dat moet een framboos zijn waar per jaar kilo's frambozen vanaf komen alleen hij had een rupsenplaag gehad. ) Die kant wil ik voor de helft dicht in de lengte.
Dan houd ik dus die framboos over en een paar aardbeitjes die er nog staan. En kan ik nog wat kruiden erbij zetten hopelijk. Dat vind ik wel leuk en dat kan ik dan ook wel bijhouden.
En mooi veel citroenverbena's / melisse er tussen want ik word gek van de poepende katten
Ja graagquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:21 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Dus planten er uit, opsluitband aan de kant, laagje grond afgraven en zand erin en tegelen maar?
ik kom graag nog een keertje langsquote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:31 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Mijn gordijnen hangen
[ afbeelding ]
En de muur wat je nu ziet dus met die bruine vlekjes daar komt behang op.
Als het goed is kan Loecje mij helpen dus dan doen we dat even in een middagje rustig aan op ons dooie gemakje
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:17 schreef loecje het volgende:
[..]
ik kom graag nog een keertje langs![]()
je huisje is echt mooi geworden. dat moet ik gewoon in het echt komen bezichtigen.
dat ik aan het werk word gezet bij jou ben ik nu wel gewend
SPOILER: zijkmodus @ LKOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
Heb het heel erg naar mijn zin. Maar ik ben zover over mijn grenzen gegaan dat ik van de week naar zware pijnstillers heb moeten grijpen voor het eerst in maanden heb een avond gewoon zitten janken van de pijn. (synth. morfine) En toen ging het wel een beetje.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:26 schreef Lottekoekkie het volgende:
Maar, on-topic, Pam, ben je al gewend in de buurt, al kennis gemaakt met je buren, heb je het naar je zin (vast wel)?
Daaarom doe ik ook he-le-maal niks meer!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:13 schreef Lottekoekkie het volgende:
Take your time en wen even rustig. Je bent jezelf even voorbij gelopen en dat heeft tijd nodig.
Maar je zit nu wel prinsessen-heerlijk in je nieuwe, vers-geverfde en aangeklede gezellige sponde. De rest komt wel, alles op zijn tijd
eet smakelijkquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:28 schreef Lottekoekkie het volgende:
En zo is dat![]()
(hetgeen me er aan herinnerd de oven aan te zetten, ook pizza hier, maar dan te lui om te koken)
Enjoy!
vind jou ook wel lief hoor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:16 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ben jij mal, vrouwen onder elkaar zijn veel liever dan jij denkt, en dan ben ik al een nogal ouder vrouwtje en Loec nog een jong ding dus don't worry, niks aan de hand, vind haar best nog wel lief hoor
edit: waarmee ik bedoel dat Loec wellicht al een stuk wijzer en slimmer is dan ik, en dat is een compliment)
Het is zo'n heerlijk knus plekje. Echt mijn huis. Zo voelt het ook. Ik slaap hier trouwens ook heerlijk! rustig en stil 'snachtsquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:06 schreef Cat22 het volgende:
Fijn dat je nieuwe huis zo goed bevalt Pam! En nu even tot rust komen en je lijf weer op krachten laten komen, zodat je er optimaal van kunt genieten.
Ohjaaa eentje nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:17 schreef Cat22 het volgende:
Op zich vind ik het een beetje jammer dat jij ze alsnog niet kan gebruiken maar dan heb ik liever dat je er iemand anders blij mee maakt als dat ze (net als mij) staan te verstoffen.
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:28 schreef Lottekoekkie het volgende:
Take your time, niemand kan jou vertellen wanneer je klaar bent voor een klus en dan, het is zeker tuinsgewijs toch een butzomer dus volgend jaar is vroeg genoeg
Zekers! Danku danku. Nee het is nog niet op en top.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:39 schreef Mama_Mia het volgende:
en toen had ik ineens hier gepost zonder dat dat de bedoeling was
maar heel veel succes nog met alles Pamen beterschap
(nou dat ik er toch ben
)
Heheh Jullie gaan het niet geloven.quote:Op zondag 4 september 2011 20:57 schreef loecje het volgende:
wat moet er nog gebeuren met de vaatwasser dan voordat die aangesloten is?
Dit is even iets meer werk, waar dat ding moet komen is geen water, geen afvoer en ik weet niet zeker meer of er überhaupt al stroom ligt.quote:Op zondag 4 september 2011 20:59 schreef Ireth het volgende:
Kijk eens om je heen als je boodschappen oid doet of je niet ergens een busje van een loodgieter ziet staan. Op die manier heb ik mijn vaatwasser toen aangesloten gekregen voor 2 tientjesDe beste man kwam tussen 2 klussen door even mijn keukenkastje in duiken
quote:Op woensdag 7 september 2011 20:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dit is even iets meer werk, waar dat ding moet komen is geen water, geen afvoer en ik weet niet zeker meer of er überhaupt al stroom ligt.
Water en afvoer dichtbij aftakken wordt em dus niet, denk dat vannelle mijnwerkertje mag gaan spelen onder de vloer.
Oh ja, da's waar ook!quote:Op donderdag 8 september 2011 13:12 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]hopelijk lukt het wel de WC zit er achter.
Denk dat je vooral dat laatste in gedachten moet houden.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:12 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:Morgen komt er ook iemand bij mij thuis voor huishoudelijke hulp indicatie.
Ik zat gister te huilen bij het zorgloket van de gemeente. Ik vind het maar niks. Weer een stukje zelfstandigheid weg, maar het word op termijn alleen maar makkelijker zo dat weet ik wel.
Ik zat vandaag voor hetzelfde bij het zorgloket, maar bij mij is het maar tijdelijk. Maar ik kan het me indenken wat je schrijft. Dikkequote:Op donderdag 8 september 2011 13:12 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]hopelijk lukt het wel de WC zit er achter.
Morgen komt er ook iemand bij mij thuis voor huishoudelijke hulp indicatie.
Ik zat gister te huilen bij het zorgloket van de gemeente. Ik vind het maar niks. Weer een stukje zelfstandigheid weg, maar het word op termijn alleen maar makkelijker zo dat weet ik wel.
quote:Op donderdag 8 september 2011 18:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh ja, da's waar ook!
Zat al aan het keukenblok te denken om af te takken, nu 2 opties dus.
Moet wel heel raar gaan wil het niet lukken.
[..]
Denk dat je vooral dat laatste in gedachten moet houden.
Je krijgt het omdat je er recht op hebt, júist om het je makkelijker te maken.
Het rottige hieraan is inderdaad wel dat je met de neus op de feiten gedrukt wordt over hoe afhankelijk je in sommige situaties van anderen bent.
Zoals je weet heb ik dat ook gehad en vooral in het begin had ik daar veel moeite mee maar guess what?
Na een tijdje leg je je er bij neer en dan wordt het stukken makkelijker is mijn ervaring.
Niet dat je er dan van geniet natuurlijk, gewoon makkelijker.
Ik durf te wedden dat jij er na een tijdje meemaken ook zo over denkt. Maar dat schreef je zelf ook al.
Thanksquote:Op donderdag 8 september 2011 18:55 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik zat vandaag voor hetzelfde bij het zorgloket, maar bij mij is het maar tijdelijk. Maar ik kan het me indenken wat je schrijft. Dikke!
Gezien, ballenbak van de Mac is kinderspeelgoed vergeleken bij wat er in jouw kruipruimte ligt.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:57 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Hahaa lol je ziet het zaterdag wel.
Neequote:
En nee.quote:
THANKS!quote:Op zondag 11 september 2011 21:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gezien, ballenbak van de Mac is kinderspeelgoed vergeleken bij wat er in jouw kruipruimte ligt.
Al isoleert het wel goed, eigenlijk niks mis mee TOT je ergens bij moet.
Maar gelukt, we laten ons niet tegenhouden!
Veel plezier er mee.
En bedankt voor de gastvrijheid, gezelligheid en zorgzaamheid, voelde me gewoon thuis.
Neuj, JIJ!quote:
Hahahahaha grapjasquote:Op zondag 11 september 2011 22:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Neuj, JIJ!
Ondanks dat ik moest werken heb ik het heel erg naar mijn zin gehad, vooral omdat het doel ook gehaald is.
Daarnaast de aftermath: ff terrasje pakken, ff kletsen, helemaal geweldig.
Ik vind dat ik m'n tijd goed besteed heb, zou het zo weer doen op deze manier.
ff voor de meelezers:
Als je iets doet voor een ander is het niet alleen je eigen inspanning die telt, wat je er voor terug krijgt weegt ook zwaar.
Zelf ben ik helemaal gelukkig, heb het toch voor elkaar gekregen.
Ik hou daar een verdomd goed gevoel aan over.
Ben voor mezelf heel blij dat ik ben geweest, en dat vind ik een aparte gedachte:
Moet men eens over nadenken:
Je helpt iemand om jezelf goed te voelen, is dat egoïstisch?
Alle diepe gedachtes daar gelaten, topweekend!!!!
Pam:
Goed bezig vannellequote:Op zondag 11 september 2011 22:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Neuj, JIJ!
Ondanks dat ik moest werken heb ik het heel erg naar mijn zin gehad, vooral omdat het doel ook gehaald is.
Daarnaast de aftermath: ff terrasje pakken, ff kletsen, helemaal geweldig.
Ik vind dat ik m'n tijd goed besteed heb, zou het zo weer doen op deze manier.
ff voor de meelezers:
Als je iets doet voor een ander is het niet alleen je eigen inspanning die telt, wat je er voor terug krijgt weegt ook zwaar.
Zelf ben ik helemaal gelukkig, heb het toch voor elkaar gekregen.
Ik hou daar een verdomd goed gevoel aan over.
Ben voor mezelf heel blij dat ik ben geweest, en dat vind ik een aparte gedachte:
Moet men eens over nadenken:
Je helpt iemand om jezelf goed te voelen, is dat egoïstisch?
Alle diepe gedachtes daar gelaten, topweekend!!!!
Pam:
Was best gezellig eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:58 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Biertje doen op en terassje
Was ook niet helemaal serieus bedoeld.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:50 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Goed bezig vannelle![]()
Hoewel ik wel van mening ben dat je iemand helpt om een ander zich goed te laten voelen, en niet jezelf.
Dat dat uiteindelijk toch gebeurt (dat je jezelf beter voelt dus), dat is een prettige bijkomstigheid
Ohja sorry is las denk ik verkeerdquote:Op maandag 26 september 2011 14:12 schreef JK1982 het volgende:
Ik bedoel eigenlijk meer: in welke plaats moet dit gebeuren? (mag ook via PM)[/small]
Ik ben altijd wel bereid om mensen te helpen, maar zit ook gewoon een beetje met tijd/centjes enzo..
Kun je voor het idee misschien eens een plattegrondje maken van je tuin, met de maten erbij?
Ordos 20 wilde laatst ook helpen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:03 schreef JK1982 het volgende:
Nee, maar het gaat vooral om het straten. Ik kan wel wat, maar helemaal vlak en met een mooie helling zodat de regen netjes wegloopt dat wordt wat lastiger..
Zelfs ik had het toen wel helemaal gehad, en dan deden jullie nog wel het zware werkquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:10 schreef JK1982 het volgende:
Ik heb eerder al eens geholpen bij Ireth, maar daar lagen de stenen en het zand nota bene al in de tuin. En toen had ik het eerlijk gezegd op een gegeven moment echt wel een beetje gehad(die meneer op de foto's ben ik trouwens niet..)
Laat staan dat je alle materialen nog her en der vandaan moet halen![]()
JK ook.quote:
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:40 schreef JK1982 het volgende:
Ik weet nog steeds niet waar het een en ander moet gebeuren. Wil je mij je woonplaats eens laten weten Pam (mag per PM) Heb je toevallig nog contact gehad met iemand van de gemeente voor het zand?
En heb je evt. mensen die de steentjes kunnen halen voor je?
quote:Op maandag 26 september 2011 15:10 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Ohja sorry is las denk ik verkeerd
Groningen
euhm hihi ik zal eens even kijken of dat lukt
Nou dat klinkt al supergoed!!!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:33 schreef Rucky het volgende:
[..]
JK ook.
![]()
Even afwachten wanneer hij kan en of hij mij onderweg kan oppikken.
Probleem is gewoon dat er écht heel wat tijd in gaat zitten.. Als ik die kant op kom ben ik, alleen al aan reistijd, zekerquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:39 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
hallo!
[..]
Nou dat klinkt al supergoed!!!
Heb nog niks gehoord van ordos die wilde toen al een begin komen maken met planten verwijdereren etc.
En ik heb nog niks van mensen gehoord die misschien stenen willen ophalen.
Ik zoek hier ook echt stenen in de stad/regio dus ver hoeven ze niet. Maar het loopt nog niet erg hard
Och jeetje dat meeeen je nietquote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:16 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Probleem is gewoon dat er écht heel wat tijd in gaat zitten.. Als ik die kant op kom ben ik, alleen al aan reistijd, zeker
3 (!) uur van de dag kwijt.Als ik Rucky ergens onderweg moet oppikken nog ietsje langer zelfs. Je woont ook zo'n takke-eind weg
Dit moet je echt met een paar man doen inderdaad, en liefst ook met wat mensen uit de regio, die bijvoorbeeld ook vast van tevoren een trilplaatje kunnen regelen..
Maar het begint ergens wel te kriebelen hoor, als ik zo dat tuintje van je zie..
Ach, het gaat mij helemaal niet om de afstand, maar meer om het feit dat ik wel een beetje resultaat wil zien als ik zo'n eind gereden heb. En ja, als we dan eerst nog ergens stenen moeten halen, zand moeten halen, trilplaatje moeten halen, planten eruit moeten halen, grond moeten afgraven en afvoeren, egaliseren, trillen, bestraten..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:19 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Och jeetje dat meeeen je niet
Ja ik durf het je dan bijna niet eens te vragen of je mij wilt helpen als je zo ver weg woont.
Vanelle die woont ook iets van 4,5 uur rijden ver weg en hij kwam mijn vaatwasser aansluiten.
Ik durf het gewoon niet meer te vragen
Er zijn toch vast wel hele lieve mensen hier in de buurt die mij willen helpen?!?!
En inderdaad als ik zo naar buiten kijk is het een treurig uitzicht. Oerwoud en modderpoel haha
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:14 schreef loecje het volgende:
pam moet er wel grond afgevoerd worden?
er zit nu een hoogteverschil dat opgelost moet worden (=extra zand )
plus (verhoogde) borders, dus op de borders kan ook nog extra zand gedumpt worden toch?
als ik nu aanbied om iets lekkers te eten te maken samen met pam dan komt iedereen toch helpen??
Ik denk niet dat er zand/grond afgevoerd moet worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:14 schreef loecje het volgende:
pam moet er wel grond afgevoerd worden?
er zit nu een hoogteverschil dat opgelost moet worden (=extra zand )
plus (verhoogde) borders, dus op de borders kan ook nog extra zand gedumpt worden toch?
als ik nu aanbied om iets lekkers te eten te maken samen met pam dan komt iedereen toch helpen??
Wow je bent nog actiever dan ikquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:40 schreef JK1982 het volgende:
[..]![]()
Hoewel, ze heeft wel enge plaatjes in haar FB..![]()
Anyway, ik heb even de gemeente Groningen gebeld, maar die leveren geen zand meer. Ze verwezen me naar de woningbouw. Dus heb ik Nijestee gebeld, waarvan ik vermoed dat je daar huurt Pam, maar die schijnen het ook al een hele tijd niet meer te doen. Volgens haar kun je hiervoor bij de Gamma terecht, dus ik ga hun even bellen nu. Wordt vervolgd.
Ben pas later vanavond weer online, ben pas laat thuis..
Aan mij niet?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:19 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Och jeetje dat meeeen je niet
Ja ik durf het je dan bijna niet eens te vragen of je mij wilt helpen als je zo ver weg woont.
Vanelle die woont ook iets van 4,5 uur rijden ver weg en hij kwam mijn vaatwasser aansluiten.
Ik durf het gewoon niet meer te vragen
Nee aan jou niet en iemand die zo ver weg woont. Dit is echt best wel zwaar jaquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Aan mij niet?
Qua afstand zou ik je zo weer komen helpen, heb ik totaal geen problemen mee.
Alleen is werken in de tuin niet echt een klusje voor mij, vandaar dat ik deze keer maar oversla.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:34 schreef sanger het volgende:
Auto incl. trekhaak aanwezig. Ook e achter b rijbewijs dus mag met grote aanhanger rijden.
Waar is het en wanneer![]()
hihih lees eens mijn tweede post boven jouw postquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:49 schreef 3M1N3M het volgende:
Sorry dat ik niet het hele topic door wil spitten.
Maar waar woont de vrager?
De woningbouwvereniging kan jou ook niet aan zand helpen. Die verwezen me door naar de Gamma, die zouden dat tegenwoordig doen. Dus ik de Gamma bellen, en die lieten me weer weten dat ze het in van die bigbags kunnen leveren, alleen die kosten ¤ 55,= per big bag, plus ruim ¤ 40,= aan bezorgkosten. Dus dat is geen optie..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:02 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er zand/grond afgevoerd moet worden.
Ik heb in het hoekje zegmaar een kruidentuintje. En als er ook nog kapotte stenen/ tegels tussenzitten wilde ik daar later zelf creatief even een muurtje van stapelen zegmaar en dan kan ik een verhoogde border maken.
Dus afvoeren hoeft niet alleen de planten die er uit komen moeten wel afgevoerd.
Zeer goed idee Loecje! Wij kunnen wel even wat op tafel zetten!
[..]
Wow je bent nog actiever dan ik
Nouja ik zit nu ook alleen een beetje soep te slurpen en films te kijken.
Heb griep
Ik weet wel dat op marktplaats ook veel zand staat af te halen wat in de weg ligt.
Dat had ik je ook wel kunnen vertellenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:12 schreef JK1982 het volgende:
[..]
De woningbouwvereniging kan jou ook niet aan zand helpen. Die verwezen me door naar de Gamma, die zouden dat tegenwoordig doen. Dus ik de Gamma bellen, en die lieten me weer weten dat ze het in van die bigbags kunnen leveren, alleen die kosten ¤ 55,= per big bag, plus ruim ¤ 40,= aan bezorgkosten. Dus dat is geen optie..
IK heb overigens ook een autootje met trekhaak, maar daar kan ik geen héle grote aanhanger achter hangen. Maargoed, beetje normale maat kan wel, alleen kan ik hem niet volstouwen met tegels..
Heb je eigenlijk al uitgezocht hoeveel tegels je ongeveer nodig hebt?
Enne.. kunnen die planten niet in de GFT-bak?
[ afbeelding ]
Ik haal gewoon wat van marktplaats.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:24 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dat had ik je ook wel kunnen vertellenHet is dat mijn bigbag helemaal aan gort gesneden is, anders had je die ook kunnen gebruiken om weer te vullen met tuinafval. Let op dat je dat niet gaat afvoeren in vuilniszakken, die moet je namelijk gewoon weer leeggooien bij het brengpunt
Je kan wel bij gamma/praxis enzo tuinafvalzakken kopen. Prijs? Geen idee
Normaal zou ik het aan mijn broertje kunnen vragen maar die ligt in het zkh met zijn 5e klaplong in 4 jaar tijd
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:00 schreef Skippy_ball het volgende:
FOK!'ers,
Wie is hier goed in behangen en wil helpen![]()
Ze durft het niet meer vragen
een mod die het in de TT zet? misschien helpt dat?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:51 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
hihih lees eens mijn tweede post boven jouw post
foei dame daar mag geen GFT inquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:14 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Ik heb geen GFT bak.
Ik moet al mijn afval naar zon punt brengen om de hoek.
En met zo'n pasje alles er in gooien.
moet ik eerst even weten hoeveel het is anders kunnen de plantjes misschien gewoon daarin?
Ohja ik heb dus ongeveer 15m2 meter extra nodig dacht ik zo.
Die stenen van die advertentie die ik net vond is 30 m2. Dat is dus veel te veel maar misschien mag de helft mee ? en die halve tegels kan ik een muurtje/border van maken ook nog.
En zand ophalen kan ook gewoon via marktplaats. Er is genoeg zand te vinden.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:00 schreef Skippy_ball het volgende:
FOK!'ers,
Wie is hier goed in behangen en wil helpen![]()
Ze durft het niet meer vragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit te ver weg, zit met een schoolgaand kind én ik kan niet behangen...quote:
alles valt te lerenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:45 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik zit te ver weg, zit met een schoolgaand kind én ik kan niet behangen...![]()
hihihihi komt wel goedquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:45 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik zit te ver weg, zit met een schoolgaand kind én ik kan niet behangen...![]()
Klopt, maar dan oefen ik liever op mijn eigen muurtje die ik mag verknallen met goedkoop behang die ik zelf heb betaal dan dat ik iemand anders op kosten jaagt omdat ik het behang vernaggel.quote:
Hihihi, Heb ook best wel mooi behang met een patroontje. Wel lastig maar ik zal het zelf wel kunnen. Alleen moet het heel rustig doen met hulp.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:56 schreef Ireth het volgende:
[..]
Klopt, maar dan oefen ik liever op mijn eigen muurtje die ik mag verknallen met goedkoop behang die ik zelf heb betaal dan dat ik iemand anders op kosten jaagt omdat ik het behang vernaggel.
Ik heb ze gevraagd of ze er inmiddels al uit zijn, maar heb dus nog geen respons gehad.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 00:28 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ik vind die waaltjes zo mooi! Liefst m'n hele tuin ermee hihi. Maar die moet je er zelf uithalen. Dat is weer meer werk toch? Is er nergens een stapel die al bij de weg staat?
Ik snap hetquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:39 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Groningen. De rest doe ik wel eens over DM ofzo snapjewel he
Ik hoor het wel, maar graag wel enige tijd van tevoren zodat ik het kan inplannenquote:Euhm nou wanneer weet ik ook nog niet precies.
Los zand blijft wel redelijk liggen. Zakt iets in meestal. Maar als je weinig ruimte hebt zou ik voor zo een zak gaan als je die kan regelenquote:Het weer zit niet echt mee op het moment. Maar stenen halen en zand zou mooi zijn als dat hier alvast komt te liggen. Ik weet alleen niet of loszand mooi blijft liggen en of dat misschien in zon zak moet. De ruimte die ik vrij heb om iets neer te leggen is niet echt veel namelijk.
Er uit halen is niet zo heel ergquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 00:28 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ik vind die waaltjes zo mooi! Liefst m'n hele tuin ermee hihi. Maar die moet je er zelf uithalen. Dat is weer meer werk toch? Is er nergens een stapel die al bij de weg staat?
Je moet ook geen bomen nemenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:17 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Is er misschien iemand in Groningen die mij kan helpen met managen van het tuin plan?Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.
haha nee geen bomen aubquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Je moet ook geen bomen nemen
Maar, kom niet uit Groningen dus ik val af
Ja iemand die wil helpen managen, overzien en regelen.quote:
Bij deze neem ik 1 zorg bij je weg, je afdak.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:04 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
haha nee geen bomen aub
Maar nee ik moet gewoon eerlijk zijn.
Ik vind dit ook niet fijn maar ik wil heel graag dat het dan ook een beetje soepel loopt enzo.
Ik ben nu gewoon niet in staat om dit te doen.
Vind het best moeilijk om dit toe te geven enzo open en bloot etc
Maar uhm nouja ik zie dus door het onkruid de tuin niet meer,help.
Ik weet niet hoeveel werk je daarmee hebt, maar misschien is het een idee om dan wat af te spreken, zodat we misschien ook nog wat in de tuin kunnen doen? Of is dat niet echt jouw ding?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bij deze neem ik 1 zorg bij je weg, je afdak.
Ik heb nog dakleer, een brander en de motivatie om het te doen.
Als er niemand anders zich aanbiedt is dit mijn project, I'll be there.
Ik wil best helpen in de tuin maar dan verwoest ik mezelf, hoe graag ik het ook wil: mijn rugprotheses vinden dat niet zo fijn.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:46 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel werk je daarmee hebt, maar misschien is het een idee om dan wat af te spreken, zodat we misschien ook nog wat in de tuin kunnen doen? Of is dat niet echt jouw ding?
En ik weet niet of Rucky t.z.t. misschien tijd/zin heeft om mee te gaan?
quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bij deze neem ik 1 zorg bij je weg, je afdak.
Ik heb nog dakleer, een brander en de motivatie om het te doen.
Als er niemand anders zich aanbiedt is dit mijn project, I'll be there.
Hopelijk is er iemand in de buurt die nog wat heeft liggen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 00:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik wil best helpen in de tuin maar dan verwoest ik mezelf, hoe graag ik het ook wil: mijn rugprotheses vinden dat niet zo fijn.
Afdakje doen gaat wel, ik weet hoe groot die is. Ik weet waar ik aan begin en ik weet wat ik beloof.
Moet er wel bij zeggen dat als iemand anders dat wil doen die dichterbij woont dat mijn voorkeur heeft.
Komt dat aanbod niet dan sta ik er garant voor. Afdak gaat gewoon gebeuren.
Maar volgens mij is de tuin belangrijker dus als je daarin iets kan betekenen denk ik dat je iemand heel gelukkig maakt
Die 3/4 kuub van Marktplaats was al weg hoorde ik, en ze kon het sowieso niet brengen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:27 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ohja en van dat zand dus even afwachten ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
Ikea kasten heb ik wel ervaring mee. Geef maar een gilquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:21 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Oepsie
Eventjes niet op mijn eigen topic gekeken. Ik schaam me diep
Ik ben nog steeds niet van de griep af. Heb net de moed bij elkaar geschraapt om naar de winkel te fietsen en kwam als een verzopen kat terug. Word je ook niet echt vrolijk van
[..]Denk jij nou eerste even om je zelf
?
[..]
Hopelijk is er iemand in de buurt die nog wat heeft liggen?
Skippy zou mij komen helpen om die ikea kasten die ik gehaald heb in elkaar te zetten.
Heb mezelf echt te hard geplaagd met alleen al die dingen naar binnen slepen.
Hopelijk komt hij dat een ander weekend doen. kan ik eindelijk mijn winterkleren uitpakken en in de kasten leggen.
En project tuin? Tja met dit weer? Ik vind het absoluut niet nodig dat hier mensen in de regen lopen te werken dus we moeten even kijken binnen kort hoe de vooruitzichten zijn
Iedereen die wil helpenthanks! hopelijk kunnen we binnenkort wat veranderen aan mijn mini oerwoud
quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:22 schreef Pagan het volgende:
Euh, ik volg dit topic al een tijdje en kan zelf helaas niet helpen wegens gezondheid, maar, die planten die je weg wilt hebben lijken hosta's. Als dat zo is kun je ze gratis op marktplaats zetten en zijn er vast wel liefhebbers voor.Owjaaa goed idee. Nouja het zijn voornameliijk lelietjes van dalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ze zien er niet zo heel tof uiteen beetje alsof ze ziek zijn.
hmm jammerquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:36 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Die 3/4 kuub van Marktplaats was al weg hoorde ik, en ze kon het sowieso niet brengen.
Van die ander heb ik verder niks meer gehoord..Ja ze moeten nog in elkaarquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ikea kasten heb ik wel ervaring mee. Geef maar een gil
Dit weekend iets te doen?"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
Een ikea pax 2 mtr hoog.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:44 schreef Catch22- het volgende:
Nee volgens mij niet. Wat voor kast is het?
moet het thuis wel even overleggen uiteraard
beterschapquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:14 schreef Catch22- het volgende:
okeuj.
ik heb dit weekend voor het eerst niets (dus even quality time met vriendinlief) en mijn pols is naar de klote (weet jij waarschijnlijk alles van), dus dat wordt hem niet
Nouja jewel. Hopen op remissie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:02 schreef JK1982 het volgende:
Sterkte.. Ik geloof dat beterschap in het geval van Crohn niet echt van toepassing is, toch?
Hoe kan tijd een vermogen kosten terwijl je het juist voor iemand over hebt?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:21 schreef Rucky het volgende:
Ik heb wel tijd en zin maar het kost een vermogen aan reistijd en kosten dat het niet meer leuk is.
Vind dit eig. een beetje lullig overkomen naar Rucky.. hij heeft hier bij mij 2x belangeloos een t*ringklus helpen opknappen (Ophangen zonnescherm + tuin bestraten) en als er 1 iemand is die altijd bereid is om te helpen is het Rucky wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hoe kan tijd een vermogen kosten terwijl je het juist voor iemand over hebt?
Kosten begrijp ik, reizen kost geld.
Maar als je het er niet voor over hebt........tsja. Het ging toch om het helpen?
Belangeloos?
Wat zijn je reiskosten? Wie weet is het wel de moeite waard om die te betalen als je ook daadwerkelijk gaat helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:05 schreef Ireth het volgende:
[..]
Vind dit eig. een beetje lullig overkomen naar Rucky.. hij heeft hier bij mij 2x belangeloos een t*ringklus helpen opknappen (Ophangen zonnescherm + tuin bestraten) en als er 1 iemand is die altijd bereid is om te helpen is het Rucky wel.
Alleen Utrecht - Groningen met OV afleggen voor een malm ladekastje (de grote kast is al in elkaar meld Pam..) is best wel een tijdrovende en dure rit... maar ik kan je wel vertellen als de afstand korter was, dan had Rucky beide kasten eergisteren al in elkaar gezet!Komt misschien lullig over maar zo is het absoluut niet bedoeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rucky zal best wel kloppen, twijfel ik niet aan.
Daarom noem ik ook dat over de kosten mss te praten is, als we als FHF'ers iets willen bereiken en alleen de kosten staan in de weg is er wellicht iets te regelen.
Maar van het begin af is duidelijk wat de locatie is en dan vind ik persoonlijk het argument "tijdrovend" er niet veel toe doen. En daar gaat het me om.
Wellicht ben ik bevooroordeeld en dat is dan mijn fout en dat geef ik dan ook eerlijk toe maar tijd ( of het gebrek aan tijd ) kan nooit HET argument zijn lijkt mij. Bied het dan niet aan.
Kosten kunnen wel een probleem of drempel zijn, dat begrijp ik heel goed.
Maar om te bepalen of de kosten voor eigen rekening nemen het wel waard is zou je de hele situatie moeten kennen of iig begrip moeten hebben voor zoals het uitgelegd is.
Het is gewoon een feit dat niet iedereen in een "normale" situatie zit en daarom is in mijn ogen ook juist dit subforum gestart.
Wat voor iemand als makkelijk wordt beschouwd kan voor de hulpvrager juist precies HET struikelblok zijn.
Ik hoop dat het duidelijk is dat ik inmiddels niet meer over Rucky praat maar meer over FHF in het algemeen, goede bedoelingen van Rucky twijfel ik niet over.
Maar ik kan me een topic herinneren waarin alleen maar werd gezegd dat als ze in de gelegenheid waren geweest ze absoluut geholpen zouden hebben.
Grote bek over hoe het had kunnen zijn als.........maar ondertussen helemaal niks gedaan.
En er zouden maar weinig mensen zoals hem zijn.
Misselijk word ik van zulke gasten, alleen maar praatjes, geen daden.
Buiten dat worden in dit subforum tegenwoordig de meest rare vragen gesteld:Help ik weet niet hoe mijn camera werkt oid.
Mods zouden dat soort vragen direct moeten verplaatsen in mijn opinie, verkeerde subforum én het leidt de aandacht af van de belangrijkheid van andere vragen. Die wel serieus zijn..
Gelukkig gaat het ook vaak goed![]()
Was ook niet rottig bedoeld en al helemaal niet tegen een persoon maar meer in het algemeen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ho ho mensen![]()
Beetje lief doen he tegen elkaar
Ik weet wat rugpijn is en daarom ookquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Nouja de grootste kast is dus in elkaar alleen voor mij het is voornamelijk pijnlijk om voorover gebukt de schroefjes voor alle planken erin te draaien, omdat ik een pees in mijn rug heb die dan dagenlang pijn kan doen.
Somebody here? die mij even een uurtje op weg wil helpen?
Oki nouja vanaf hier dus weer ontopicquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Was ook niet rottig bedoeld en al helemaal niet tegen een persoon maar meer in het algemeen.
Grootste probleem in mijn epistel is dus dat het aardig off-topic is, sorry daar voor.
[..]
Ik weet wat rugpijn is en daarom ookdat je hier hulp bij vraagt, moet je idd niet zelf doen als je weet wat de gevolgen zijn.
Hopelijk meld er zich iemand en kunnen we binnenkort lezen dat het gelukt is.
Schikt morgenmiddag, uurtje of vier, halfvijf? PM maar. We moeten naar het zkh en evt even boeken afgeven bij loecje.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ho ho mensen![]()
Beetje lief doen he tegen elkaar
Nouja de grootste kast is dus in elkaar alleen voor mij het is voornamelijk pijnlijk om voorover gebukt de schroefjes voor alle planken erin te draaien, omdat ik een pees in mijn rug heb die dan dagenlang pijn kan doen.
Somebody here? die mij even een uurtje op weg wil helpen?
OMG! JAAAquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:16 schreef Pagan het volgende:
[..]
Schikt morgenmiddag, uurtje of vier, halfvijf? PM maar. We moeten naar het zkh en evt even boeken afgeven bij loecje.
Oeps, zie nu pas deze heule lange reactiequote:Op zaterdag 15 oktober 2011 04:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Komt misschien lullig over maar zo is het absoluut niet bedoeld.
Rucky zal best wel kloppen, twijfel ik niet aan.
[lang verhaal]
Gelukkig gaat het ook vaak goed
Ach er is niks aan de handquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:49 schreef Ireth het volgende:
[..]
Oeps, zie nu pas deze heule lange reactieMijn reactie was ook niet echt als aanval bedoeld, alleen vond ik het ietwat sneu naar Rucky toe omdat hij er alleen door aangesproken leek. Heb nu de hele 'discussie' doorgenomen en snap nu precies wat je bedoelde
Excusus als ik een sort-of-relletje heb veroorzaaktWas niet mijn bedoeling
Zit allemaal wel goed joh, niet druk om maken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:49 schreef Ireth het volgende:
[..]
Oeps, zie nu pas deze heule lange reactieMijn reactie was ook niet echt als aanval bedoeld, alleen vond ik het ietwat sneu naar Rucky toe omdat hij er alleen door aangesproken leek. Heb nu de hele 'discussie' doorgenomen en snap nu precies wat je bedoelde
Excusus als ik een sort-of-relletje heb veroorzaaktWas niet mijn bedoeling
Neee dat gebeurt morgenquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zit allemaal wel goed joh, niet druk om maken.
En als het goed is zitten de kastjes nu ook in elkaar dus alles
Hoi!quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik heb hier trouwens nog 4 tuinstoelen staan :p maar daar zal je de komende tijd nog wel geen plek voor hebben ben ik bang? Ze zijn wel gewoon opgestapeld maar wil eigenlijk voor de winter de tuin wel helemaal opgeruimd hebben en ze passen niet in de schuur of onder de overkapping
Whoopquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:50 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Neee dat gebeurt morgen![]()
haha![]()
Hihihi geeft niksquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:05 schreef Skippy_ball het volgende:
[..]
WhoopHeb helemaal niet meer aan je gedacht
![]()
Ik had vrijdag tijd gehad
Heb een supermooi werkblad van ikea! De maat is perfect!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:12 schreef Strega het volgende:
Hopelijk gelukt met het vinden van een mooi werkblad?
Helemaal Top!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:02 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Heb een supermooi werkblad van ikea! De maat is perfect!
Perfectquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:43 schreef Pagan het volgende:
Op verzoek van Pam maak ik een overzichtje van de dingen die er gedaan moeten worden in voorbereiding op het eigenlijke tegelen.
Hieronder links de situatie zoals die nu is, en rechts hoe het moet worden. Het blauwe blok linksonder is de schuur, en rechtsonder is een afdakje.
[ afbeelding ]
1 De planten moeten uit de tuin gehaald worden, snoeien en rooien. Daarna met zo min mogelijk aarde aan de wortels in vuilniszakken doen. Dit levert een paar uurtjes werk en een stuk of zes volle zakken op. Ik voer die daarna af.
2 Er moeten tegels komen, ongeveer 150 van 30X30 en 25 van 15X30. Deze kunnen onder het afdakje liggen waar de bestrating er waarschijnlijk niet uit hoeft.
3 Ik denk dat een kuub zand voldoende is, de tuin ligt iets lager als de bestaande bestrating en het geheel kan tov. de achterdeur best 10cm. opgehoogd worden. Afvoeren van zwarte grond is dan wellicht niet nodig. Het zand kan tijdelijk in de brandgang worden opgeslagen.
4 Het eigenlijke werk: Bestraten. Het zou het mooiste zijn om alles wat er nu ligt opnieuw te leggen tot aan de schuur. Naar de schuur toe moet een helling komen van 15 cm. over een lengte van ongeveer 150 cm. Dit ter vervanging van het bestaande opstapje. Een trilplaat erbij zou fijn zijn.
De tuin is via een brandgang te bereiken, de doorgang is net breed genoeg voor een fiets, dus een kruiwagen zou ook moeten passen.
Pam kan door haar gezondheid alleen de catering op zich nemen (en dat doet ze geweldig), maar door de klus goed voor te bereiden, zorgen dat alles ter plaatse klaar ligt/staat denk ik dat twee man/vrouw het eigenlijke tegelwerk in een dag zouden kunnen doen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd maar als dat niet zo is komt dat geheel en al door mij.
Het zand zou inderdaad geweldig zijn! Dat kan dan wel gewoon even in de hoek liggen bij de schuur.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:26 schreef JK1982 het volgende:
Misschien moet Pam een van deze mensen eens mailen met de vraag of ze het willen komen brengen:
Marktplaats 1
Marktplaats 2
Lijkt mij een heel goed plan aangezien daar de afvoer van de vaatwasser loopt en die ligt op het moment niet overdreven diep.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:43 schreef Pagan het volgende:
en het geheel kan tov. de achterdeur best 10cm. opgehoogd worden.
Nee niet alles hequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:41 schreef JK1982 het volgende:
Ik heb alleen zo'n vermoeden dat je met 1 kuubje zand toch een beetje tekort gaat komen wanneer de boel 10cm omhoog moet. Maargoed, dat kan aan mij liggen..
10cm verhogen met een helling van 15cm naar achteren toe. (is dat 15cm naar beneden?)quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:41 schreef JK1982 het volgende:
Ik heb alleen zo'n vermoeden dat je met 1 kuubje zand toch een beetje tekort gaat komen wanneer de boel 10cm omhoog moet. Maargoed, dat kan aan mij liggen..
Als de huidige bloemperkjes opvult is 1 kuub voldoende, voor het ophogen mag daar idd nog wel een kuub bij.. Dat had ik wat duidelijker mogen aangeven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:41 schreef JK1982 het volgende:
Hahahha waar moet ik het allemaal latenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:53 schreef Pagan het volgende:
[..]
Als de huidige bloemperkjes opvult is 1 kuub voldoende, voor het ophogen mag daar idd nog wel een kuub bij.. Dat had ik wat duidelijker mogen aangeven.
Als ik naar dat plaatje kijk van hoe de situatie moet worden, dan zie ik ca. 25m² die betegeld moet worden. Stel dat je overal 10 centimeter omhoog wilt, dan heb je dus al zeker 2,5 kuub (aangestampt) zand nodig. Maar dat wil je niet, want je wilt van het huis naar achteren schuin naar beneden. Dus hou je de helft aan: 1,25 kuub.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:00 schreef loecje het volgende:
[..]
10cm verhogen met een helling van 15cm naar achteren toe. (is dat 15cm naar beneden?)
niet dat ik kan inschatten hoeveel zand je daarvoor nodig hebt.
Ben benieuwd hoeveel er nou in moet jaquote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:06 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Als ik naar dat plaatje kijk van hoe de situatie moet worden, dan zie ik ca. 25m² die betegeld moet worden. Stel dat je overal 10 centimeter omhoog wilt, dan heb je dus al zeker 2,5 kuub (aangestampt) zand nodig. Maar dat wil je niet, want je wilt van het huis naar achteren schuin naar beneden. Dus hou je de helft aan: 1,25 kuub.
Maargoed, als ze het komen brengen is het niet aangestampt, dus ik denk dat als je zand bestelt, dat je echt wel 2 kuub mag hebben hoor.. Misschien die 2,5 zelfs wel, als het flink aangetrild wordt..
Nee ik wil al het zand wel volgens mij is dat ook nodig ze had het over 10 kruiwagens.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:57 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ehm, ik wil het wel achterin mijn combo gooien die moet ik toch nog steeds schoonmaken van de laatste keer dat wij naar de stort zijn geweest alleen ik zit de komende tijd nogal krap in tijd. Ik moet de komende 2 weken 7 schoolprojecten afronden en daarnaast nog 4 tentamens. Dus weet niet welke termijn je zelf in gedachte hebt? Want neem aan dat je tuin toch ook al behoorlijk leeg moet zijn voordat we het zand erin kunnen gooien? Of heb je die ruimte?
En wil je dan al het zand of maar een deel?? :p
Jep meer foto's is m'n andere topic.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:09 schreef toenie het volgende:
Mooie kat! Echt een soort tijgervacht heeft ie.
Zullen we dat dan samen doen, ik heb tuingereedschap en een auto om de vuilniszakken mee af te voeren, alleen werkt mijn lichaam nog niet zo goed mee. Daardoor kan ik het niet alleen af.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:35 schreef Miasan het volgende:
Kunnen jullie nog een paar handen gebruiken? Ik heb geen auto en ook geen ervaring met tuinieren of bestrating, maar ik kan misschien wel gewoon komen helpen. Planten uit de grond halen moet te doen zijn.![]()
Ben vanaf 7 november beschikbaar (tentamens, jeweet) en woon in de buurt.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:56 schreef Pagan het volgende:
[..]
Zullen we dat dan samen doen, ik heb tuingereedschap en een auto om de vuilniszakken mee af te voeren, alleen werkt mijn lichaam nog niet zo goed mee. Daardoor kan ik het niet alleen af.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:56 schreef Pagan het volgende:
[..]
Zullen we dat dan samen doen, ik heb tuingereedschap en een auto om de vuilniszakken mee af te voeren, alleen werkt mijn lichaam nog niet zo goed mee. Daardoor kan ik het niet alleen af.
Nee dat is ook weer zo, maar jij kon toch op zaterdagquote:Op maandag 31 oktober 2011 22:13 schreef JK1982 het volgende:
Die heeft toch niks in jouw tuin te zoeken?
Doordeweeks is prima, alleen ben ik niet zo'n ochtendmens, maar dat is Pam ook niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:54 schreef Miasan het volgende:
[..]Doen we.
Dus, dag afspreken dat we allemaal aan die tuin gaan werken?
Ik heb een lichte voorkeur voor doordeweeks ivm OV enzo
Lieve mensen, welke dag kunnen jullie komen helpen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:54 schreef Miasan het volgende:
[..]Doen we.
Dus, dag afspreken dat we allemaal aan die tuin gaan werken?
Ik heb een lichte voorkeur voor doordeweeks ivm OV enzo
Zal even vanuit PB's hier reageren; ik kan komende week dinsdag- en vrijdagmiddag en zoals het er naar uitziet het hele weekend door wel komen. Kleine klusjes kunnen tussendoor wel op bepaalde andere momenten, reistijd is toch zeer kortquote:Op donderdag 3 november 2011 18:42 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Lieve mensen, welke dag kunnen jullie komen helpen?
Het weekend klinkt goed.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:32 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Zal even vanuit PB's hier reageren; ik kan komende week dinsdag- en vrijdagmiddag en zoals het er naar uitziet het hele weekend door wel komen. Kleine klusjes kunnen tussendoor wel op bepaalde andere momenten, reistijd is toch zeer kort
Dinsdag is ook goedquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:37 schreef Miasan het volgende:
Ik zie hier al twee mensen die a.s. dinsdagmiddag wel kunnen. Dan kan ik ook wel.
dinsdag zand ophalen of wat wil je doen die dinsdag?quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:37 schreef Miasan het volgende:
Ik zie hier al twee mensen die a.s. dinsdagmiddag wel kunnen. Dan kan ik ook wel.
Geen idee! Dat ligt er aan wie er met de auto willen komen en wat zij van plan zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:44 schreef loecje het volgende:
[..]
dinsdag zand ophalen of wat wil je doen die dinsdag?
Moet ik even kijken of dat mag in de bus, mensen worden wel eens geweigerd als ze grote voorwerpen meenemen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:41 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
En ohja ik heb geen schep en bezem etc kunnen jullie dit meenemen?
Ik wil wel met de auto komen, maar ik denk dat 'ie iets te klein is voor zandtransport, het is maar een Poloquote:Op zaterdag 5 november 2011 01:48 schreef Miasan het volgende:
[..]
Geen idee! Dat ligt er aan wie er met de auto willen komen en wat zij van plan zijn.
[..]
Moet ik even kijken of dat mag in de bus, mensen worden wel eens geweigerd als ze grote voorwerpen meenemen.![]()
![]()
Een kuub zand zeker.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:20 schreef loecje het volgende:
in de bus kan wel hoor als je op een rustig tijdstip gaat.
(wat ik allemaal niet met de bus heb vervoerd...)
Zal ik om een uur of drie komen dinsdag om de troep af te voeren, Loecte neemt al een schep en bezem mee.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:44 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Hahahaaa grapjassen
Nouja ehm zou wel mooi zijn als het allemaal een beetje tegelijk kan nu maar het heeft geen haast zoals ik al eerder zei.
Er staan helaas niet veel tegels meer op marktplaats nu.
Het tuingebeuren houd nu ook allemaal een beetje op he door het weer
Nouja dinsdag zijn jullie welkom.
Tegen hoe laat? 12 uur ofzo?
Dat is bijna 50M2quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:13 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Wie kan deze ophalen?![]()
http://tuin-terras.marktp(...)uks-van-40-x-40.html
De tegels zijn al wegquote:Op zaterdag 5 november 2011 14:47 schreef Pagan het volgende:
[..]
Zal ik om een uur of drie komen dinsdag om de troep af te voeren, Loecte neemt al een schep en bezem mee.
[..]
Dat is bijna 50M2
huh mis ik wat? ik heb heulemaal geen schep en bezem.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:47 schreef Pagan het volgende:
[..]
Zal ik om een uur of drie komen dinsdag om de troep af te voeren, Loecte neemt al een schep en bezem mee.
[..]
Dat is bijna 50M2
quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:53 schreef loecje het volgende:
pff dat is wat moeilijk te tillen. ik had het meer over schep/bezem die de bus wel in mogen
Vandaar mijn aanname.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:14 schreef loecje het volgende:
[..]
huh mis ik wat? ik heb heulemaal geen schep en bezem.
Ik kan er dinsdag rond 13.30-14.00 zijn. Helaas geen schep of bezem want zelf geen tuin...quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:44 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Hahahaaa grapjassen
Nouja ehm zou wel mooi zijn als het allemaal een beetje tegelijk kan nu maar het heeft geen haast zoals ik al eerder zei.
Er staan helaas niet veel tegels meer op marktplaats nu.
Het tuingebeuren houd nu ook allemaal een beetje op he door het weer
Nouja dinsdag zijn jullie welkom.
Tegen hoe laat? 12 uur ofzo?
Dinsdag om 13.30 kan Pagan bij je zijn Pam. Hij kan een bezem, schep ed. meenemen.quote:Op zondag 6 november 2011 17:48 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Ik kan er dinsdag rond 13.30-14.00 zijn. Helaas geen schep of bezem want zelf geen tuin...
<Pagan>quote:Op zondag 6 november 2011 21:39 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Ik heb vuilniszakken maar of het stevige zijn weet ik niet
Maar dat komt goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.</Pagan>De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
quote:Op zondag 6 november 2011 23:14 schreef Strega het volgende:
[..]
<Pagan>
Tijd voor empirisch onderzoek.
HahahahaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.</Pagan>Supert! Gaarnequote:Op zondag 6 november 2011 23:14 schreef YskaFredriksson het volgende:
Maar schatjes, ik kom dinsdag niet helpen he. Ik heb alleen wel spullen te leen die ik zo morgen zou kunnen komen brengen bij PSDB :p
Vanaf twaalf uur ben ik opgestart
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
quote:Op maandag 7 november 2011 10:02 schreef Miasan het volgende:
Ik ben er morgen tegen 14 uur met laarzen, kleren die vies mogen worden, tuinhandschoenen.... moet ik nog een bezem oid zien te versieren of hebben we aan één genoeg?
O, mooi! Dan kan ik uitslapen.quote:Op maandag 7 november 2011 17:28 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ik heb een schep en een bezem![]()
We kunnen beginnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
quote:Op maandag 7 november 2011 20:17 schreef Pagan het volgende:
[..]
O, mooi! Dan kan ik uitslapen.
HahahahahaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
Stomme bamboequote:Op dinsdag 8 november 2011 18:41 schreef Pagan het volgende:
Miasan en Inkomen hebben een enorme berg werk verzet.![]()
Pam's buurman heeft bamboe's in de tuin, die krengen wortelden overal tussendoor.
Maar zonder deskundige sturing hadden we de hele tuin omgespitquote:Op dinsdag 8 november 2011 18:41 schreef Pagan het volgende:
Miasan en Inkomen hebben een enorme berg werk verzet.![]()
Pam's buurman heeft bamboe's in de tuin, die krengen wortelden overal tussendoor.
Hahahah geweldig dit. Ja sommige planten wilde ik wel houden (op een andere plek) dus inderdaad jammer als ze dan omgespit worden.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:23 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Maar zonder deskundige sturing hadden we de hele tuin omgespitGoed teamwork
Ja zien!quote:Op woensdag 9 november 2011 11:58 schreef Pagan het volgende:
En nu het stof opgetrokken is graag een foto bij daglicht.
Hoewel, als het daar net zo mistig is als hier is het meer daglicht.
Oeps het is alweer donkerquote:
quote:Op woensdag 9 november 2011 18:35 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Oeps het is alweer donker
De huishoudelijke hulp was er. En heb met haar boodschappen gedaan had de laptop nog niet aan gehad
Morgen zal ik foto maken
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:43 schreef Pagan het volgende:
Op verzoek van Pam maak ik een overzichtje van de dingen die er gedaan moeten worden in voorbereiding op het eigenlijke tegelen.
Hieronder links de situatie zoals die nu is, en rechts hoe het moet worden. Het blauwe blok linksonder is de schuur, en rechtsonder is een afdakje.
[ afbeelding ]
1 De planten moeten uit de tuin gehaald worden, snoeien en rooien. Daarna met zo min mogelijk aarde aan de wortels in vuilniszakken doen. Dit levert een paar uurtjes werk en een stuk of zes volle zakken op. Ik voer die daarna af. Klaar!
2 Er moeten tegels komen, ongeveer 150 van 30X30 en 25 van 15X30. Deze kunnen onder het afdakje liggen waar de bestrating er waarschijnlijk niet uit hoeft.
3 Ik denk dat een doe maar twee kuub zand voldoende is, de tuin ligt iets lager als de bestaande bestrating en het geheel kan tov. de achterdeur best 10cm. opgehoogd worden. Afvoeren van zwarte grond is dan wellicht niet nodig. Het zand kan tijdelijk in de brandgang worden opgeslagen. Met een tandem-asser is dat twee of drie maal rijden, de zandhandel zit om de hoek maar Big Bags zijn te duur voor Pam.
4 Het eigenlijke werk: Bestraten. Het zou het mooiste zijn om alles wat er nu ligt opnieuw te leggen tot aan de schuur. Naar de schuur toe moet een helling komen van 15 cm. over een lengte van ongeveer 150 cm. Dit ter vervanging van het bestaande opstapje. Een trilplaat erbij zou fijn zijn.
De tuin is via een brandgang te bereiken, de doorgang is net breed genoeg voor een fiets, dus een kruiwagen zou ook moeten passen.
Pam kan door haar gezondheid alleen de catering op zich nemen (en dat doet ze geweldig), maar door de klus goed voor te bereiden, zorgen dat alles ter plaatse klaar ligt/staat denk ik dat twee man/vrouw het eigenlijke tegelwerk in een dag zouden kunnen doen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd maar als dat niet zo is komt dat geheel en al door mij.
Supert!quote:
Volgens mij is er best wat aarde met de planten mee verdwenen, ik zeulde mij een breuk aan die zakken, benieuwd of onze propvolle kliko's morgen geleegd worden.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:47 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Supert!
alleen dat 10 cm ophogen tov de achterdeur moet dus even kijken met die beluchtings gaten.
quote:Op donderdag 10 november 2011 17:21 schreef Fems het volgende:
Als ik een keer moet helpen! Geef een gil, kijk ik of ik kan! (ook wonend in Groningen)
Geweldigquote:Op donderdag 10 november 2011 17:21 schreef Fems het volgende:
Als ik een keer moet helpen! Geef een gil, kijk ik of ik kan! (ook wonend in Groningen)
Okidoki!quote:Op donderdag 10 november 2011 18:01 schreef Pagan het volgende:
[..]
Volgens mij is er best wat aarde met de planten mee verdwenen, ik zeulde mij een breuk aan die zakken, benieuwd of onze propvolle kliko's morgen geleegd worden.![]()
Vijf cm. extra onder de bestaande bestrating en tien cm. waar de planten uit zijn kon wel eens voldoende zijn.Dat komt wel goed uit qua beluchting.
[..]
Jaquote:Op vrijdag 11 november 2011 15:45 schreef vannelle het volgende:
Opgeruimd staat netjes.
Zie ik afdrukken van kattepootjes trouwens?
ohja ook wel weer zo maja ik kijk wel even anders gooi ik wel wat koffie dik in de tuin jaquote:Op vrijdag 11 november 2011 15:50 schreef vannelle het volgende:
Koffiedrab schijnt ook te helpen tegen ongewenste poezebeesten.
Ik weet niet of Dazzle buiten komt maar zo niet zou je dat eens kunnen proberen.
Zeil heeft het nadeel dat het nogal herrie maakt als het regent, daar ga je je aan ergeren denk ik.
Was wel ffe zweten voor mijn doen whahahquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:35 schreef Pagan het volgende:
Een stukje landbouwplastic over het zand. Dan regent het ook niet nat waardoor het minder zwaar werken is met scheppen. Je hebt het pad weer mooi schoon gekregen.
quote:Op maandag 28 november 2011 18:51 schreef Pagan het volgende:
Zo, een nieuwe schep en bezem gekocht bij de Hormbach.
quote:Ik heb een auto en kan wel een aanhangertje lenen en een kruiwagen lukt ook nog wel. Als een of twee van de mensen die eerder hun hulp hebben aangeboden het sjouwwerk met de tegels kunnen doen liggen die maar vast klaar.
Geeft nix, dat heet slijtage.quote:
Akkoord!quote:Op maandag 28 november 2011 20:23 schreef Pagan het volgende:
[..]
Geeft nix, dat heet slijtage.
Samen doen? Goed plan, maar dan wel volgend jaar.
Heb dit topic alleen maar namens (en in overleg met uiteraard) Pam geopend omdat ze vlak na de verhuizing nog geen internet had en dit is ook niet de originele topictitel, oorspronkelijk was het hulp gevraagd met verhuizen deel 2 of zoiets, vandaar ook deeltje 2, de aftermath.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:14 schreef JK1982 het volgende:
Ik zat er vandeweek nog aan te denken ja..
Maar ik zie TS hier ook nooit meer
Excuus, ik bedoelde Pam ook eigenlijk. Ging er gemakshalve vanuit dat zij het topic geopend hadquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb dit topic alleen maar namens (en in overleg met uiteraard) Pam geopend omdat ze vlak na de verhuizing nog geen internet had en dit is ook niet de originele topictitel, oorspronkelijk was het hulp gevraagd met verhuizen deel 2 of zoiets, vandaar ook deeltje 2, de aftermath.
Pam zal zich echt nog wel melden hier over, weet dat bijna zeker.
Heb mijn onderzoek gehad en medicatie is aangepast! Voel me stukken beter. Heb zeker nog vermoeide dagen in de week maar dat komt dan eigenlijk omdat ik leuke dingen heb gedaanquote:Op donderdag 24 november 2011 12:18 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
En we zij nweer een tijdje verder. Het weer is niks aan. Ik voel me ook behoorlijk slecht dus rust is wel goed
Het enige wat misschien wel kan is dus dingen ophalen van marktplaats en hier in de tuin zetten.
Ik denk dat het tuinplan maar naar de lente moet doorgeschoven.
Wat wel kan in de winter is mijn behang plakken en plankjes ophangen voor de kat
Kijken hoe ver ik daarmee kom als mijn medicatie is aangepast. Krijg 5 december een onderzoek en dan weet ik pas meer. Ik zie er erg tegenop maar ja, als daarna de meds omhoog mogen dan heb ik er op een gekke manier ook zin in zo van doe maar snel dan voel ik me beter. Beetje vreemd.
dankjwelquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:34 schreef JK1982 het volgende:
Dat is goed om te horen, en gefeliciteerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |