quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bij deze neem ik 1 zorg bij je weg, je afdak.
Ik heb nog dakleer, een brander en de motivatie om het te doen.
Als er niemand anders zich aanbiedt is dit mijn project, I'll be there.
Hopelijk is er iemand in de buurt die nog wat heeft liggen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 00:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik wil best helpen in de tuin maar dan verwoest ik mezelf, hoe graag ik het ook wil: mijn rugprotheses vinden dat niet zo fijn.
Afdakje doen gaat wel, ik weet hoe groot die is. Ik weet waar ik aan begin en ik weet wat ik beloof.
Moet er wel bij zeggen dat als iemand anders dat wil doen die dichterbij woont dat mijn voorkeur heeft.
Komt dat aanbod niet dan sta ik er garant voor. Afdak gaat gewoon gebeuren.
Maar volgens mij is de tuin belangrijker dus als je daarin iets kan betekenen denk ik dat je iemand heel gelukkig maakt
Die 3/4 kuub van Marktplaats was al weg hoorde ik, en ze kon het sowieso niet brengen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:27 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ohja en van dat zand dus even afwachten ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
Ikea kasten heb ik wel ervaring mee. Geef maar een gilquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:21 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Oepsie
Eventjes niet op mijn eigen topic gekeken. Ik schaam me diep
Ik ben nog steeds niet van de griep af. Heb net de moed bij elkaar geschraapt om naar de winkel te fietsen en kwam als een verzopen kat terug. Word je ook niet echt vrolijk van
[..]Denk jij nou eerste even om je zelf
?
[..]
Hopelijk is er iemand in de buurt die nog wat heeft liggen?
Skippy zou mij komen helpen om die ikea kasten die ik gehaald heb in elkaar te zetten.
Heb mezelf echt te hard geplaagd met alleen al die dingen naar binnen slepen.
Hopelijk komt hij dat een ander weekend doen. kan ik eindelijk mijn winterkleren uitpakken en in de kasten leggen.
En project tuin? Tja met dit weer? Ik vind het absoluut niet nodig dat hier mensen in de regen lopen te werken dus we moeten even kijken binnen kort hoe de vooruitzichten zijn
Iedereen die wil helpenthanks! hopelijk kunnen we binnenkort wat veranderen aan mijn mini oerwoud
quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:22 schreef Pagan het volgende:
Euh, ik volg dit topic al een tijdje en kan zelf helaas niet helpen wegens gezondheid, maar, die planten die je weg wilt hebben lijken hosta's. Als dat zo is kun je ze gratis op marktplaats zetten en zijn er vast wel liefhebbers voor.Owjaaa goed idee. Nouja het zijn voornameliijk lelietjes van dalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ze zien er niet zo heel tof uiteen beetje alsof ze ziek zijn.
hmm jammerquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:36 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Die 3/4 kuub van Marktplaats was al weg hoorde ik, en ze kon het sowieso niet brengen.
Van die ander heb ik verder niks meer gehoord..Ja ze moeten nog in elkaarquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ikea kasten heb ik wel ervaring mee. Geef maar een gil
Dit weekend iets te doen?"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
Een ikea pax 2 mtr hoog.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:44 schreef Catch22- het volgende:
Nee volgens mij niet. Wat voor kast is het?
moet het thuis wel even overleggen uiteraard
beterschapquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:14 schreef Catch22- het volgende:
okeuj.
ik heb dit weekend voor het eerst niets (dus even quality time met vriendinlief) en mijn pols is naar de klote (weet jij waarschijnlijk alles van), dus dat wordt hem niet
Nouja jewel. Hopen op remissie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:02 schreef JK1982 het volgende:
Sterkte.. Ik geloof dat beterschap in het geval van Crohn niet echt van toepassing is, toch?
Hoe kan tijd een vermogen kosten terwijl je het juist voor iemand over hebt?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:21 schreef Rucky het volgende:
Ik heb wel tijd en zin maar het kost een vermogen aan reistijd en kosten dat het niet meer leuk is.
Vind dit eig. een beetje lullig overkomen naar Rucky.. hij heeft hier bij mij 2x belangeloos een t*ringklus helpen opknappen (Ophangen zonnescherm + tuin bestraten) en als er 1 iemand is die altijd bereid is om te helpen is het Rucky wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hoe kan tijd een vermogen kosten terwijl je het juist voor iemand over hebt?
Kosten begrijp ik, reizen kost geld.
Maar als je het er niet voor over hebt........tsja. Het ging toch om het helpen?
Belangeloos?
Wat zijn je reiskosten? Wie weet is het wel de moeite waard om die te betalen als je ook daadwerkelijk gaat helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:05 schreef Ireth het volgende:
[..]
Vind dit eig. een beetje lullig overkomen naar Rucky.. hij heeft hier bij mij 2x belangeloos een t*ringklus helpen opknappen (Ophangen zonnescherm + tuin bestraten) en als er 1 iemand is die altijd bereid is om te helpen is het Rucky wel.
Alleen Utrecht - Groningen met OV afleggen voor een malm ladekastje (de grote kast is al in elkaar meld Pam..) is best wel een tijdrovende en dure rit... maar ik kan je wel vertellen als de afstand korter was, dan had Rucky beide kasten eergisteren al in elkaar gezet!Komt misschien lullig over maar zo is het absoluut niet bedoeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rucky zal best wel kloppen, twijfel ik niet aan.
Daarom noem ik ook dat over de kosten mss te praten is, als we als FHF'ers iets willen bereiken en alleen de kosten staan in de weg is er wellicht iets te regelen.
Maar van het begin af is duidelijk wat de locatie is en dan vind ik persoonlijk het argument "tijdrovend" er niet veel toe doen. En daar gaat het me om.
Wellicht ben ik bevooroordeeld en dat is dan mijn fout en dat geef ik dan ook eerlijk toe maar tijd ( of het gebrek aan tijd ) kan nooit HET argument zijn lijkt mij. Bied het dan niet aan.
Kosten kunnen wel een probleem of drempel zijn, dat begrijp ik heel goed.
Maar om te bepalen of de kosten voor eigen rekening nemen het wel waard is zou je de hele situatie moeten kennen of iig begrip moeten hebben voor zoals het uitgelegd is.
Het is gewoon een feit dat niet iedereen in een "normale" situatie zit en daarom is in mijn ogen ook juist dit subforum gestart.
Wat voor iemand als makkelijk wordt beschouwd kan voor de hulpvrager juist precies HET struikelblok zijn.
Ik hoop dat het duidelijk is dat ik inmiddels niet meer over Rucky praat maar meer over FHF in het algemeen, goede bedoelingen van Rucky twijfel ik niet over.
Maar ik kan me een topic herinneren waarin alleen maar werd gezegd dat als ze in de gelegenheid waren geweest ze absoluut geholpen zouden hebben.
Grote bek over hoe het had kunnen zijn als.........maar ondertussen helemaal niks gedaan.
En er zouden maar weinig mensen zoals hem zijn.
Misselijk word ik van zulke gasten, alleen maar praatjes, geen daden.
Buiten dat worden in dit subforum tegenwoordig de meest rare vragen gesteld:Help ik weet niet hoe mijn camera werkt oid.
Mods zouden dat soort vragen direct moeten verplaatsen in mijn opinie, verkeerde subforum én het leidt de aandacht af van de belangrijkheid van andere vragen. Die wel serieus zijn..
Gelukkig gaat het ook vaak goed![]()
Was ook niet rottig bedoeld en al helemaal niet tegen een persoon maar meer in het algemeen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ho ho mensen![]()
Beetje lief doen he tegen elkaar
Ik weet wat rugpijn is en daarom ookquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Nouja de grootste kast is dus in elkaar alleen voor mij het is voornamelijk pijnlijk om voorover gebukt de schroefjes voor alle planken erin te draaien, omdat ik een pees in mijn rug heb die dan dagenlang pijn kan doen.
Somebody here? die mij even een uurtje op weg wil helpen?
Oki nouja vanaf hier dus weer ontopicquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Was ook niet rottig bedoeld en al helemaal niet tegen een persoon maar meer in het algemeen.
Grootste probleem in mijn epistel is dus dat het aardig off-topic is, sorry daar voor.
[..]
Ik weet wat rugpijn is en daarom ookdat je hier hulp bij vraagt, moet je idd niet zelf doen als je weet wat de gevolgen zijn.
Hopelijk meld er zich iemand en kunnen we binnenkort lezen dat het gelukt is.
Schikt morgenmiddag, uurtje of vier, halfvijf? PM maar. We moeten naar het zkh en evt even boeken afgeven bij loecje.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:26 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ho ho mensen![]()
Beetje lief doen he tegen elkaar
Nouja de grootste kast is dus in elkaar alleen voor mij het is voornamelijk pijnlijk om voorover gebukt de schroefjes voor alle planken erin te draaien, omdat ik een pees in mijn rug heb die dan dagenlang pijn kan doen.
Somebody here? die mij even een uurtje op weg wil helpen?
OMG! JAAAquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:16 schreef Pagan het volgende:
[..]
Schikt morgenmiddag, uurtje of vier, halfvijf? PM maar. We moeten naar het zkh en evt even boeken afgeven bij loecje.
Oeps, zie nu pas deze heule lange reactiequote:Op zaterdag 15 oktober 2011 04:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Komt misschien lullig over maar zo is het absoluut niet bedoeld.
Rucky zal best wel kloppen, twijfel ik niet aan.
[lang verhaal]
Gelukkig gaat het ook vaak goed
Ach er is niks aan de handquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:49 schreef Ireth het volgende:
[..]
Oeps, zie nu pas deze heule lange reactieMijn reactie was ook niet echt als aanval bedoeld, alleen vond ik het ietwat sneu naar Rucky toe omdat hij er alleen door aangesproken leek. Heb nu de hele 'discussie' doorgenomen en snap nu precies wat je bedoelde
Excusus als ik een sort-of-relletje heb veroorzaaktWas niet mijn bedoeling
Zit allemaal wel goed joh, niet druk om maken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:49 schreef Ireth het volgende:
[..]
Oeps, zie nu pas deze heule lange reactieMijn reactie was ook niet echt als aanval bedoeld, alleen vond ik het ietwat sneu naar Rucky toe omdat hij er alleen door aangesproken leek. Heb nu de hele 'discussie' doorgenomen en snap nu precies wat je bedoelde
Excusus als ik een sort-of-relletje heb veroorzaaktWas niet mijn bedoeling
Neee dat gebeurt morgenquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zit allemaal wel goed joh, niet druk om maken.
En als het goed is zitten de kastjes nu ook in elkaar dus alles
Hoi!quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik heb hier trouwens nog 4 tuinstoelen staan :p maar daar zal je de komende tijd nog wel geen plek voor hebben ben ik bang? Ze zijn wel gewoon opgestapeld maar wil eigenlijk voor de winter de tuin wel helemaal opgeruimd hebben en ze passen niet in de schuur of onder de overkapping
Whoopquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:50 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Neee dat gebeurt morgen![]()
haha![]()
Hihihi geeft niksquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:05 schreef Skippy_ball het volgende:
[..]
WhoopHeb helemaal niet meer aan je gedacht
![]()
Ik had vrijdag tijd gehad
Heb een supermooi werkblad van ikea! De maat is perfect!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:12 schreef Strega het volgende:
Hopelijk gelukt met het vinden van een mooi werkblad?
Helemaal Top!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:02 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Heb een supermooi werkblad van ikea! De maat is perfect!
Perfectquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:43 schreef Pagan het volgende:
Op verzoek van Pam maak ik een overzichtje van de dingen die er gedaan moeten worden in voorbereiding op het eigenlijke tegelen.
Hieronder links de situatie zoals die nu is, en rechts hoe het moet worden. Het blauwe blok linksonder is de schuur, en rechtsonder is een afdakje.
[ afbeelding ]
1 De planten moeten uit de tuin gehaald worden, snoeien en rooien. Daarna met zo min mogelijk aarde aan de wortels in vuilniszakken doen. Dit levert een paar uurtjes werk en een stuk of zes volle zakken op. Ik voer die daarna af.
2 Er moeten tegels komen, ongeveer 150 van 30X30 en 25 van 15X30. Deze kunnen onder het afdakje liggen waar de bestrating er waarschijnlijk niet uit hoeft.
3 Ik denk dat een kuub zand voldoende is, de tuin ligt iets lager als de bestaande bestrating en het geheel kan tov. de achterdeur best 10cm. opgehoogd worden. Afvoeren van zwarte grond is dan wellicht niet nodig. Het zand kan tijdelijk in de brandgang worden opgeslagen.
4 Het eigenlijke werk: Bestraten. Het zou het mooiste zijn om alles wat er nu ligt opnieuw te leggen tot aan de schuur. Naar de schuur toe moet een helling komen van 15 cm. over een lengte van ongeveer 150 cm. Dit ter vervanging van het bestaande opstapje. Een trilplaat erbij zou fijn zijn.
De tuin is via een brandgang te bereiken, de doorgang is net breed genoeg voor een fiets, dus een kruiwagen zou ook moeten passen.
Pam kan door haar gezondheid alleen de catering op zich nemen (en dat doet ze geweldig), maar door de klus goed voor te bereiden, zorgen dat alles ter plaatse klaar ligt/staat denk ik dat twee man/vrouw het eigenlijke tegelwerk in een dag zouden kunnen doen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd maar als dat niet zo is komt dat geheel en al door mij.
Het zand zou inderdaad geweldig zijn! Dat kan dan wel gewoon even in de hoek liggen bij de schuur.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:26 schreef JK1982 het volgende:
Misschien moet Pam een van deze mensen eens mailen met de vraag of ze het willen komen brengen:
Marktplaats 1
Marktplaats 2
Lijkt mij een heel goed plan aangezien daar de afvoer van de vaatwasser loopt en die ligt op het moment niet overdreven diep.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:43 schreef Pagan het volgende:
en het geheel kan tov. de achterdeur best 10cm. opgehoogd worden.
Nee niet alles hequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:41 schreef JK1982 het volgende:
Ik heb alleen zo'n vermoeden dat je met 1 kuubje zand toch een beetje tekort gaat komen wanneer de boel 10cm omhoog moet. Maargoed, dat kan aan mij liggen..
10cm verhogen met een helling van 15cm naar achteren toe. (is dat 15cm naar beneden?)quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:41 schreef JK1982 het volgende:
Ik heb alleen zo'n vermoeden dat je met 1 kuubje zand toch een beetje tekort gaat komen wanneer de boel 10cm omhoog moet. Maargoed, dat kan aan mij liggen..
Als de huidige bloemperkjes opvult is 1 kuub voldoende, voor het ophogen mag daar idd nog wel een kuub bij.. Dat had ik wat duidelijker mogen aangeven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:41 schreef JK1982 het volgende:
Hahahha waar moet ik het allemaal latenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:53 schreef Pagan het volgende:
[..]
Als de huidige bloemperkjes opvult is 1 kuub voldoende, voor het ophogen mag daar idd nog wel een kuub bij.. Dat had ik wat duidelijker mogen aangeven.
Als ik naar dat plaatje kijk van hoe de situatie moet worden, dan zie ik ca. 25m² die betegeld moet worden. Stel dat je overal 10 centimeter omhoog wilt, dan heb je dus al zeker 2,5 kuub (aangestampt) zand nodig. Maar dat wil je niet, want je wilt van het huis naar achteren schuin naar beneden. Dus hou je de helft aan: 1,25 kuub.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:00 schreef loecje het volgende:
[..]
10cm verhogen met een helling van 15cm naar achteren toe. (is dat 15cm naar beneden?)
niet dat ik kan inschatten hoeveel zand je daarvoor nodig hebt.
Ben benieuwd hoeveel er nou in moet jaquote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:06 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Als ik naar dat plaatje kijk van hoe de situatie moet worden, dan zie ik ca. 25m² die betegeld moet worden. Stel dat je overal 10 centimeter omhoog wilt, dan heb je dus al zeker 2,5 kuub (aangestampt) zand nodig. Maar dat wil je niet, want je wilt van het huis naar achteren schuin naar beneden. Dus hou je de helft aan: 1,25 kuub.
Maargoed, als ze het komen brengen is het niet aangestampt, dus ik denk dat als je zand bestelt, dat je echt wel 2 kuub mag hebben hoor.. Misschien die 2,5 zelfs wel, als het flink aangetrild wordt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |