quote:Op maandag 7 november 2011 10:02 schreef Miasan het volgende:
Ik ben er morgen tegen 14 uur met laarzen, kleren die vies mogen worden, tuinhandschoenen.... moet ik nog een bezem oid zien te versieren of hebben we aan één genoeg?
O, mooi! Dan kan ik uitslapen.quote:Op maandag 7 november 2011 17:28 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
ik heb een schep en een bezem![]()
We kunnen beginnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
quote:Op maandag 7 november 2011 20:17 schreef Pagan het volgende:
[..]
O, mooi! Dan kan ik uitslapen.
HahahahahaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
Stomme bamboequote:Op dinsdag 8 november 2011 18:41 schreef Pagan het volgende:
Miasan en Inkomen hebben een enorme berg werk verzet.![]()
Pam's buurman heeft bamboe's in de tuin, die krengen wortelden overal tussendoor.
Maar zonder deskundige sturing hadden we de hele tuin omgespitquote:Op dinsdag 8 november 2011 18:41 schreef Pagan het volgende:
Miasan en Inkomen hebben een enorme berg werk verzet.![]()
Pam's buurman heeft bamboe's in de tuin, die krengen wortelden overal tussendoor.
Hahahah geweldig dit. Ja sommige planten wilde ik wel houden (op een andere plek) dus inderdaad jammer als ze dan omgespit worden.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:23 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Maar zonder deskundige sturing hadden we de hele tuin omgespitGoed teamwork
Ja zien!quote:Op woensdag 9 november 2011 11:58 schreef Pagan het volgende:
En nu het stof opgetrokken is graag een foto bij daglicht.
Hoewel, als het daar net zo mistig is als hier is het meer daglicht.
Oeps het is alweer donkerquote:
quote:Op woensdag 9 november 2011 18:35 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Oeps het is alweer donker
De huishoudelijke hulp was er. En heb met haar boodschappen gedaan had de laptop nog niet aan gehad
Morgen zal ik foto maken
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:43 schreef Pagan het volgende:
Op verzoek van Pam maak ik een overzichtje van de dingen die er gedaan moeten worden in voorbereiding op het eigenlijke tegelen.
Hieronder links de situatie zoals die nu is, en rechts hoe het moet worden. Het blauwe blok linksonder is de schuur, en rechtsonder is een afdakje.
[ afbeelding ]
1 De planten moeten uit de tuin gehaald worden, snoeien en rooien. Daarna met zo min mogelijk aarde aan de wortels in vuilniszakken doen. Dit levert een paar uurtjes werk en een stuk of zes volle zakken op. Ik voer die daarna af. Klaar!
2 Er moeten tegels komen, ongeveer 150 van 30X30 en 25 van 15X30. Deze kunnen onder het afdakje liggen waar de bestrating er waarschijnlijk niet uit hoeft.
3 Ik denk dat een doe maar twee kuub zand voldoende is, de tuin ligt iets lager als de bestaande bestrating en het geheel kan tov. de achterdeur best 10cm. opgehoogd worden. Afvoeren van zwarte grond is dan wellicht niet nodig. Het zand kan tijdelijk in de brandgang worden opgeslagen. Met een tandem-asser is dat twee of drie maal rijden, de zandhandel zit om de hoek maar Big Bags zijn te duur voor Pam.
4 Het eigenlijke werk: Bestraten. Het zou het mooiste zijn om alles wat er nu ligt opnieuw te leggen tot aan de schuur. Naar de schuur toe moet een helling komen van 15 cm. over een lengte van ongeveer 150 cm. Dit ter vervanging van het bestaande opstapje. Een trilplaat erbij zou fijn zijn.
De tuin is via een brandgang te bereiken, de doorgang is net breed genoeg voor een fiets, dus een kruiwagen zou ook moeten passen.
Pam kan door haar gezondheid alleen de catering op zich nemen (en dat doet ze geweldig), maar door de klus goed voor te bereiden, zorgen dat alles ter plaatse klaar ligt/staat denk ik dat twee man/vrouw het eigenlijke tegelwerk in een dag zouden kunnen doen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd maar als dat niet zo is komt dat geheel en al door mij.
Supert!quote:
Volgens mij is er best wat aarde met de planten mee verdwenen, ik zeulde mij een breuk aan die zakken, benieuwd of onze propvolle kliko's morgen geleegd worden.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:47 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Supert!
alleen dat 10 cm ophogen tov de achterdeur moet dus even kijken met die beluchtings gaten.
quote:Op donderdag 10 november 2011 17:21 schreef Fems het volgende:
Als ik een keer moet helpen! Geef een gil, kijk ik of ik kan! (ook wonend in Groningen)
Geweldigquote:Op donderdag 10 november 2011 17:21 schreef Fems het volgende:
Als ik een keer moet helpen! Geef een gil, kijk ik of ik kan! (ook wonend in Groningen)
Okidoki!quote:Op donderdag 10 november 2011 18:01 schreef Pagan het volgende:
[..]
Volgens mij is er best wat aarde met de planten mee verdwenen, ik zeulde mij een breuk aan die zakken, benieuwd of onze propvolle kliko's morgen geleegd worden.![]()
Vijf cm. extra onder de bestaande bestrating en tien cm. waar de planten uit zijn kon wel eens voldoende zijn.Dat komt wel goed uit qua beluchting.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |