quote:Rellen Londen eisen leven
AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëist. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergeschoten in het Zuid-Londense Croydon, is dinsdag aan zijn verwondingen bezweken.
Dat meldt de BBC op basis van informatie van de Londense politie.
quote:Cameron roept parlement terug om crisis
(Novum/AP) - LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft dinsdag het parlement teruggeroepen van reces om de crisis in Londen en andere Engelse steden te bestrijden. Cameron zei niet het leger te zullen inzetten om de orde te herstellen. Tim Godwin, commissaris van Scotland Yard, deelde mee dat alle verloven van politieagenten zijn ingetrokken.
Cameron roept parlement terug om crisis
Cameron sprak van 'misselijke' taferelen in Londen, die hard zullen worden aangepakt. De komende 24 uur worden zestienduizend agenten ingezet. Momenteel zijn 450 personen ingerekend, maar dit aantal neemt de komende dagen nog veel verder op, beloofde hij. De premier veroordeelde de rellen en plunderingen, die veelal door jongeren worden gepleegd. "Als je oud genoeg bent om deze misdrijven te plegen, ben je oud genoeg om de straf te ondergaan", zei hij.
quote:NOS: Live rellen Engeland
11.09 uur: politie zet zwaarder geschut in
De politie in Londen zet sinds vanochtend zwaarder geschut in om een einde te maken aan de rellen. Er rijden gepantserde voertuigen door de straten bij station Clapham Junction. Het gaat om 'Jenkels', een soort zwaar bepantserde politiebusjes. Ze werden ingezet nadat relschoppers een kledingwinkel in lichterlaaie hadden gezet en winkels hadden geplunderd.
10.56 uur: Rellen kosten verzekeraars tientallen miljoenen
Drie nachten rellen in Londen en andere grote steden gaan Britse verzekeraars waarschijnlijk tientallen miljoenen ponden. "Het is nog te vroeg om het volledige beeld van de schade te hebben, maar verzekeraars zijn druk aan het werk om alle claims te verwerken. Daarna hebben we een precies beeld van de totale kosten."
10.38 uur: Engeland - Nederland gaat niet door
De oefenwedstrijd Engeland - Nederland gaat niet door in verband met de rellen in Londen. Dat heeft de KNVB bevestigd.
09.37 uur: Premier Cameron houdt crisisbijeenkomst
Een speciaal crisisteam onder leiding van de Britse premier Cameron komt rond 10.00 uur bij elkaar. De zogenoemde Cobra-groep moet een strategie verzinnen om de rellen tegen te gaan. Ook zal een verklaring worden gezocht waarom de autoriteiten volledig verrast zijn door de geweldsuitbarsting. Premier Cameron brak gisteren zijn vakantie in Italië af vanwege de rellen
quote:Onrusten verspreiden zich over andere steden
(Novum/AP) - LONDEN - De golf van geweld en plunderingen in Londen heeft zich nu ook verspreid naar drie andere steden, waaronder Liverpool. In Londen gingen jongeren maandagnacht opnieuw op rooftocht. Zij staken gebouwen, voertuigen en vuilnisbakken in brand, plunderden winkels en bekogelden de politie met flessen en vuurwerk. In enkele districten waar het geweld het hevigst was, zette de politie pantservoertuigen in.
Geïnspireerd door de onlusten in Londen, gingen ook in Birmingham, Bristol en Liverpool jongeren de straat op. De autoriteiten erkenden bijna niet bij machte te zijn om het geweld in te dammen.
Waar eerst gewezen werd naar armoede, bezuinigingen en werkloosheid als onderliggende oorzaken voor de onrust, lijkt het er nu sterk op dat veel jongeren worden aangetrokken door het spannende vooruitzicht van geweldplegingen, vandalisme en plunderingen. "Kom, sluit je aan bij de pret", riep een jongere in de Londense buitenwijk Hackney, waar winkelpuien het moesten ontgelden en auto's in brand werden gestoken.
In sommige wijken konden relschoppers vrijwel ongestraft hun gang gaan. Restaurants en winkels in heel Londen sloten de deuren uit voorzorg eerder.
De chaos verspreidde zich maandagnacht over de hele stad, van de armoedige buitenwijken aan de rand van de stad tot chique buurten als Notting Hill in het centrum. De Londense ambulancedienst zei zestien personen te hebben behandeld. Vijftien van hen zijn in het ziekenhuis opgenomen. De politie verrichtte 334 arrestaties. Drie personen zijn aangeklaagd voor poging tot moord op een politieagent, die zij in Noord-Londen met hun auto hadden aangereden.
Na het ochtendgloren keerde de rust weer in de Britse hoofdstad. De meeste relschoppers keerden huiswaarts, uit vrije wil of daartoe gedwongen door de politie.
In Birmingham, een kleine tweehonderd kilometer ten noordwesten van Londen, vielen tientallen lieden eveneens winkels aan. De politie arresteerde 35 personen. In Bristol waren honderdvijftig relschoppers op de been en ook in Liverpool werd de confrontatie met de politie gezocht.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:04 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
ja? kan er nog geen bron van vinden
quote:West Midlands police have launched a murder inquiry after a car hit three men on Dudley Road in Birmingham, killing two of them. The men are believed to have been protecting their neighbourhood, although it remains unclear if the collision was related to the disturbances in other parts of the city.
http://www.guardian.co.uk(...)sorder-day-four-live
Niet zo overdrijven. Het is in het centrum (waar je toch voornamelijk bent als je maar 3 dagen gaat) is rustig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:18 schreef tcr het volgende:
Het ministerie van Buitenlandse zaken geeft aan waakzaam te zijn in Londen, waarschijnlijk ook van toepassingen op Birmingham. Kijken of de citytrip makkelijk te annuleren is, er is nog wat tijd om het aan te kijken, maar echt een happy gevoel geeft het niet.
http://www.minbuza.nl/nl/(...)root_Brittanni%C3%AB
Tja het is nog geen negatief advies, maar om nu een citytrip te gaan maken en dan drie dagen in mijn hotelkamer zitten.
Tja, met 16.000 man politie durven die lafbekken niet natuurlijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja, redelijk kalm geweest vannacht.
Behalve als je merkkleding draagt, dus neem een setje van de Wibra meequote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:23 schreef friekin_ het volgende:
[..]
De rellers vallen niet gericht mensen aan.
quote:Lovely police officers patrolling Blackheath inform us that their colleagues, on being drawn up to by cars full of Millwall fans, were rather bemused to be informed "Don't worry, we're on your side this evening".
quote:There has been a second night of violence in Liverpool. The Press Association reports that around 200 youths gathered to the south of the city as they roamed from Toxteth to Wavertree causing disorder and damage Trouble also spread to Birkenhead with reports of up to 100 youths wrecking vehicles in the Park Road South area. Merseyside Police have now arrested 50 people since Monday night for incidents of disorder in Liverpool and the Wirral.
A spokeswoman for Greater Manchester Police said the number of arrests for disorder in Manchester city centre and Salford had risen to 108. Police in Gloucester have arrested nine men
De drie doden waren inderdaad niet in het centrum, maar het centrum van Birmingham is niet echt rustig:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:23 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven. Het is in het centrum (waar je toch voornamelijk bent als je maar 3 dagen gaat) is rustig.
Ik snap het niet waarom je je zo op laat fokken. De rellers vallen niet gericht mensen aan.
Wordt als moord behandeld, maar nog onduidelijk of het met de rellen te maken heeft.quote:Police launch murder enquiry following fatal road collision
10 August 2011
Three men have died following a road collision in the Winson Green area of Birmingham which detectives are treating as murder.
The incident occurred just after 1am on Wednesday August 10 in Dudley Road; three men were taken to hospital where two later died from their injuries. A third man was in a critical condition but confirmed dead at around 6.30am.
West Midlands Police have launched a murder enquiry, arrested one man in connection with the incident and recovered a vehicle nearby which will be examined by forensics experts.
Any witnesses or anyone with information is asked to contact West Midlands Police on 0345 113 5000.
http://www.west-midlands.(...)-release.asp?id=2396
quote:My colleague Sam Jones has been totalling up the number of arrests overnight. He makes it 464: with 81 in London, 108 in Manchester, 109 in Birmingham, 90 in Nottingham, 13 in Leicester, 19 in Bristol, 9 in Gloucester and 35 on Merseyside.
Neuh..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:23 schreef friekin_ het volgende:
Ik snap het niet waarom je je zo op laat fokken. De rellers vallen niet gericht mensen aan.
Bronquote:Elsewhere rioters were said to be targeting white people.
Hehe, er gaan er nog een hoop van hun bed gelicht worden de komende dagen. Inleveren die TVquote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:55 schreef Kingstown het volgende:
Voorpagina van The Sun:
http://yfrog.com/ki9cpjdj
Volgens beschrijving bij zelfde filmpje op Youtube gaat het om verschillende firms van Londonse clubs.quote:
Millwall en West Ham samen ten strijde. Zou heel apart zijn...quote:This is Millwall, Westham and other London football clubs uniting together. They chase away Rioters from the streets of Eltham and Lewisham.
Soms zou je willen dat die sharia rechtbanken in London net even wat meer te zeggen hadden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:55 schreef Kingstown het volgende:
Voorpagina van The Sun:
http://yfrog.com/ki9cpjdj
Dat zulke rechtbanken al bestaan in Londen is deels het probleem... Ik verlaag me liever niet naar dat niveau.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Soms zou je willen dat die sharia rechtbanken in London net even wat meer te zeggen hadden.
*chop* hand eraf.
Mogen ze lekker zelf weten toch.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zulke rechtbanken al bestaan in Londen is deels het probleem... Ik verlaag me liever niet naar dat niveau.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Volgens beschrijving bij zelfde filmpje op Youtube gaat het om verschillende firms van Londonse clubs.
[..]
Millwall en West Ham samen ten strijde. Zou heel apart zijn...
Zulke rechtbanken hebben zich nog steeds aan de Engelse wet te houden, dus handen afhakken mag nog steeds niet. Het is een beetje te vergelijken met de rijdende rechter in NL.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zulke rechtbanken al bestaan in Londen is deels het probleem... Ik verlaag me liever niet naar dat niveau.
De moslims zitten achter de rellen in Engeland?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ga vanuit Birmingham naar Stratford-upon-Avon!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:18 schreef tcr het volgende:
Het ministerie van Buitenlandse zaken geeft aan waakzaam te zijn in Londen, waarschijnlijk ook van toepassingen op Birmingham. Kijken of de citytrip makkelijk te annuleren is, er is nog wat tijd om het aan te kijken, maar echt een happy gevoel geeft het niet.
http://www.minbuza.nl/nl/(...)root_Brittanni%C3%AB
Tja het is nog geen negatief advies, maar om nu een citytrip te gaan maken en dan drie dagen in mijn hotelkamer zitten.
Je moet wel heel erg blind zijn om "de islam" hiervan de schuld te geven. Dit rellend tuig heeft niets met geloof te maken. Dit is gewoon wannabe ganster tuig dat hard moet worden aangepakt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Op de eerste nacht waren er rellen in Tottenham omdat er een crimineeltje uit de omgeving was vermoord. Daarna zijn er in veel meer wijken en steden rellen ontstaan omdat daar heel veel achterlijke mongolen wonen die het tof vinden om te slopen, te jatten en brand te stichten. Van die zwarte apen die geen enkel respect hebben voor anderen. Her en der deden er ook wat autochtone pauperwijven, Arabieren en Joden mee. Maar over het algemeen waren het van die jongens uit het Caribische gebied.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:27 schreef kawa4 het volgende:
ok ik kom ook ff onder een steen uit gekropen,
ik zie vandaag pas dat er rellen zijn in engeland.,
1 vraagje daarover:
Waarom zijn deze rellen er eigenlijk.
ow dus eigenlijk zoiets als toen in den bosch met die harry die dood werdt geschoten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op de eerste nacht waren er rellen in Tottenham omdat er een crimineeltje uit de omgeving was vermoord. Daarna zijn er in veel meerdere wijken en steden rellen ontstaan omdat daar heel veel achterlijke mongolen wonen die het tof vinden om te slopen, te jatten en brand te stichten.
Gezegend met een extra chromosoom?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op de eerste nacht waren er rellen in Tottenham omdat er een crimineeltje uit de omgeving was vermoord. Daarna zijn er in veel meer wijken en steden rellen ontstaan omdat daar heel veel achterlijke mongolen wonen die het tof vinden om te slopen, te jatten en brand te stichten. Van die zwarte apen die geen enkel respect hebben voor anderen. Her en der deden er ook wat autochtone pauperwijven, Arabieren en Joden mee. Maar over het algemeen waren het van die jongens uit het Caribische gebied.
quote:Nottingham police station firebombed as violence hits more UK cities
http://www.guardian.co.uk(...)ion-firebomb-arrests
Omdat Engeland net zo vol zit met immigranten als de rest van Europa en de Britten ook nog niet zo ver zijn ze er allemaal weer uit te flikkeren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:27 schreef kawa4 het volgende:
1 vraagje daarover:
Waarom zijn deze rellen er eigenlijk.
Nee weet ik. Ik bedoelde het absoluut ook niet zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:28 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Je moet wel heel erg blind zijn om "de islam" hiervan de schuld te geven. Dit rellend tuig heeft niets met geloof te maken. Dit is gewoon wannabe ganster tuig dat hard moet worden aangepakt.
Oh en de tokkies die rellen in Manchester zijn ook immigranten? Misschien moet je niet zo generaliseren en discrimineren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Omdat Engeland net zo vol zit met immigranten als de rest van Europa en de Britten ook nog niet zo zijn ze er allemaal weer uit te flikkeren.
Deze dagen brengen dat moment wel dichterbij.
twitter:madfly1 twitterde op woensdag 10-08-2011 om 09:48:04RT @WaitForIt101: How long to Libya declares a no-fly zone over the UK? #UKRiots #birminghamriots reageer retweet
Op het gros van de beelden wat ik heb gezien, hebben de meeste een kleurtje. Sterker nog; de tokkies beschermen nu hun eigen straten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:50 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh en de tokkies die rellen in Manchester zijn ook immigranten? Misschien moet je niet zo generaliseren en discrimineren.
LOLquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:51 schreef Kingstown het volgende:
twitter:madfly1 twitterde op woensdag 10-08-2011 om 09:48:04RT @WaitForIt101: How long to Libya declares a no-fly zone over the UK? #UKRiots #birminghamriots reageer retweet
Zal ik nog steeds mijn hotel moeten annuleren, maar voorlopig nog niks aanpassen. Zijn vooral copy-cats in Birmingham, dus dat moeten ze toch snel kunnen oprollen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ga vanuit Birmingham naar Stratford-upon-Avon!
Niet in Manchester, niet op de beelden van gisteren. Dat waren witte pubers. Kijk maar na. Maar goed. Constant dat wit/zwart gedoe hier. Echt min.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Op het gros van de beelden wat ik heb gezien, hebben de meeste een kleurtje. Sterker nog; de tokkies beschermen nu hun eigen straten.
In Manchester waren het toch vooral witte engelsen...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Op het gros van de beelden wat ik heb gezien, hebben de meeste een kleurtje. Sterker nog; de tokkies beschermen nu hun eigen straten.
avondklokquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:56 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Het probleem is dat ze ongrijpbaar zijn, tenzij ze een avondklok instellen , dan kunnen ze iedereen buiten oppakken
De tokkies mogen in een heropvoedingskamp. En ik discrimineer zoveel als ik wil. Waarom moet Europa zo nodig multi-ethnisch worden? Ons is niks gevraagd. Het is voor ons beslist. =edit=quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:50 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh en de tokkies die rellen in Manchester zijn ook immigranten? Misschien moet je niet zo generaliseren en discrimineren.
Birmingham is de tweede stad van Engeland en er zijn slechts 500 agenten daar nu om de boel onder controle te houden. Als de 3 doden idd met de rellen van doen hebben, dan is het afwachten wat voor gevolgen dat heeft. Kan beide kanten opslaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:54 schreef tcr het volgende:
[..]
Zal ik nog steeds mijn hotel moeten annuleren, maar voorlopig nog niks aanpassen. Zijn vooral copy-cats in Birmingham, dus dat moeten ze toch snel kunnen oprollen.
Dus tijd om het leger in te zetten, niet dat ik hiervoor ben. Volgens mij mag in heel veel landen het leger niet ingezet worden tegen je eigen bevolking. Dus het kan misschien niet eens.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Birmingham is de tweede stad van Engeland en er zijn slechts 500 agenten daar nu om de boel onder controle te houden. Als de 3 doden idd met de rellen van doen hebben, dan is het afwachten wat voor gevolgen dat heeft. Kan beide kanten opslaan.
De wil van de bevolking? Spreek voor jezelf, alsjeblieft. Gelukkig zijn er nog zat mensen die niet zo bang zijn voor andere culturen. Verder voor jou:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De tokkies mogen in een heropvoedingskamp. En ik discrimineer zoveel als ik wil. Waarom moet Europa zo nodig multi-ethnisch worden? Ons is niks gevraagd. Het is voor ons beslist. =
Manchester laat zien dat tuig gewoon tuig is, welke kleur ze ook hebben. Persoonlijk ben ik niet zo bang voor allochtonen als sommigen. Als ze willen mogen ze komen. En als ze zich niet gedragen, moeten ze op de blaren zitten. Dan pak je ze even hard aan als ons eigen tuig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De tokkies mogen in een heropvoedingskamp. En ik discrimineer zoveel als ik wil. Waarom moet Europa zo nodig multi-ethnisch worden? Ons is niks gevraagd. Het is voor ons beslist.
Het leger tegen de eigen bevolking inzetten zal idd niet gebeuren. Niet in NW-Europa iig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:00 schreef tcr het volgende:
[..]
Dus tijd om het leger in te zetten, niet dat ik hiervoor ben. Volgens mij mag in heel veel landen het leger niet ingezet worden tegen je eigen bevolking. Dus het kan misschien niet eens.
quote:In a significant intervention, the London mayor, Boris Johnson, has called for the government to rethink its plans to cut police numbers. In an interview on the Today programme on BBC Radio 4, he said the case for the Government's police cuts had "always been frail" and that "this is not a time to think about making substantial cuts in police numbers".
quote:Martin Wainwright is in Birmingham and has more on the tragic events in Winson Green that led to the deaths of three men, one of whom has been named by the BBC as Haroon Jahan, 21. Martin reports that the victims were British Asians, and that the incident has raised fresh tensions over protection for neighbouhoods and businesses from young looters.
A tearful and resentful crowd gathered outside the City hospital following the incident early this morning, with police protecting the building against any incursion as feelings ran high.
A man has been arrested and a car impounded following the tragedy near a mosque in the Dudley Road area of England's second city. Neighbours said that the men had just left the mosque and were among large numbers of local people determined not to allow the fluid series of grab-and-run attacks in the city centre to spread to their area.
Emergency ambulances found about 80 people already trying to help the victims when they arrived at the scene, which is also close to a petrol station on Dudley Road. Throughout Tuesday, large numbers of British Asians had gathered outside shops and other businesses in Handsworth, Lozells and other inner-city areas, sometimes in tense face-offs with small gaggles of mostly Afro-Caribbean youths.
Confrontation with the British Asian community or inter-communal violence would take current troubles on to a new scale and police have worked rapidly on the murder inquiry. It comes on top of 19 court appearances due today after 43 arrests yesterday and a further 37 last night as violence dogged pockets of Birmingham and the neighbouring centres of West Bromwich and Wolverhampton.
West Midlands ambulance service said that two of the victims died at the scene and the third in the City hospital early this morning. Forensic experts are examining the scene and the impounded car and an appeal has made for witnesses.
Police do not yet know if there was any link to the troubles beyond the fact that unusually large numbers of people were on the streets in Winson Green and neighbouring suburbs
Mjah geloof maar dat het zien fikken van die gebouwen bij heel wat mensen een heel andere emotie dan angst heeft losgemaakt. Xenofoob, racist, discriminatie etc. sorry dat hebben we al zo lang gehoord, al veel te veel moeten slikken, tolereren, jezelf stilhouden om er maar niet voor worden uitgemaakt. Op een gegeven moment verliest het zijn waarde.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Manchester laat zien dat tuig gewoon tuig is, welke kleur ze ook hebben. Persoonlijk ben ik niet zo bang voor allochtonen als sommigen. Als ze willen mogen ze komen. En als ze zich niet gedragen, moeten ze op de blaren zitten. Dan pak je ze even hard aan als ons eigen tuig.
Rotte appels zitten overal tussen, daar hoef je niet xenofoob van te worden.
Ja, blagen van 9 jaar oudquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:13 schreef Dekatria het volgende:
Toch interessant, dat verslag net op Sky. Het is gewoon de onderlaag van de jeugd, die geen uitzicht heeft op een toekomst en geen geld heeft om te studeren.
Ach, dat laatste hindert niet: zo te zien ontbeert hen daar ook duidelijk de geestelijke capaciteiten voor.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:13 schreef Dekatria het volgende:
Toch interessant, dat verslag net op Sky. Het is gewoon de onderlaag van de jeugd, die geen uitzicht heeft op een toekomst en geen geld heeft om te studeren.
Who are the rioters? Young men from poor areas ... but that's not the full storyquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:13 schreef Dekatria het volgende:
Het levert wel mooie beelden op, dat wel...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:13 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet of dit filmpje al geplaatst is.
Henk en Ingrid in opstand!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mjah geloof maar dat het zien fikken van die gebouwen bij heel wat mensen een heel andere emotie dan angst heeft losgemaakt. Xenofoob, racist, discriminatie etc. sorry dat hebben we al zo lang gehoord, al veel te veel moeten slikken, tolereren, jezelf stilhouden om er maar niet voor worden uitgemaakt. Op een gegeven moment verliest het zijn waarde.
Jullie mogen zoveelsmileys plaatsen als je willen, er is een hele grote omslag bezig. De mensen hebben genoeg gehad.
Zoals in Manchester bedoel je?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mjah geloof maar dat het zien fikken van die gebouwen bij heel wat mensen een heel andere emotie dan angst heeft losgemaakt. Xenofoob, racist, discriminatie etc. sorry dat hebben we al zo lang gehoord, al veel te veel moeten slikken, tolereren, jezelf stilhouden om er maar niet voor worden uitgemaakt. Op een gegeven moment verliest het zijn waarde.
Jullie mogen zoveelsmileys plaatsen als je willen, er is een hele grote omslag bezig. De mensen hebben genoeg gehad.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:19 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Zoals in Manchester bedoel je?
Deze rellen hebben met laagopgeleid (of gewoon niet opgeleid) tuig te maken dat te lui is om iets van hun leven te maken, ras staat er los van. Londen is zeer multicultureel en er zijn net zoveel donkere mensen succesvol in hun carriere als dat er tv's halen uit een lokale winkel.
Amenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:19 schreef Jabberwocky het volgende:
Deze rellen hebben met laagopgeleid (of gewoon niet opgeleid) tuig te maken dat te lui is om iets van hun leven te maken, ras staat er los van. Londen is zeer multicultureel en er zijn net zoveel donkere mensen succesvol in hun carriere als dat er tv's halen uit een lokale winkel.
Het lijkt wel alsof sommige mensen zitten te duimen voor de start van een race war. Terwijl dat hier zo ontzettend niet de issue lijkt te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:19 schreef Jabberwocky het volgende:
Díe vergat je nog, NorthernStarr: het denigreren!quote:
Jij vind het niet nodig je aan de Nederlandse Grondwet te houden? Maar anderen moeten zich zeker wel aan de wet houden?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De tokkies mogen in een heropvoedingskamp. En ik discrimineer zoveel als ik wil. Waarom moet Europa zo nodig multi-ethnisch worden? Ons is niks gevraagd. Het is voor ons beslist. =edit=
sowieso schrik ik een beetje van de aard van mensen, in dit topic. Gister met popcorn voor de streams hopend dat gauw de pleuris uit zou breken, ter vermaak kijken naar winkels die geplunderd worden, en rellers die geslagen wordenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof sommige mensen zitten te duimen voor de start van een race war. Terwijl dat hier zo ontzettend niet de issue lijkt te zijn.
Bang?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
De wil van de bevolking? Spreek voor jezelf, alsjeblieft. Gelukkig zijn er nog zat mensen die niet zo bang zijn voor andere culturen. Verder voor jou:
Omdat die pakis, die afghanen, al die allochtonen het hier veel beter hebben dan waar ze vandaan komen. Dan haal je rotte appels binnen, maar die zitten er bij ons even hard tussen, hard straffen, voorkomen dat ze weer in de fout gaan. Maar in essentie is het dus uit liefde voor je medemens. De meeste mensen nemen liever mensen op dan ze buiten sluiten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bang?
Standaardtactiek altijd naast de nazi-vergelijking.
Of je bent een nazi/extreem-rechts/tokkie OF je bent bang.
Het komt echt niet in die botte hoofdjes op dat mensen het gewoon niet willen he? Omdat het geen positieve ontwikkeling is, ons armer maakt en de sociale samenhang en cultuur vernietigd?
Geef mij eens een reden waarom je het WEL zou willen en graag 1 die verder gaat dan een broodje Donner.
Ik denk dat een groot deel ook gewoon kijkt uit ontsteldheid. Ben er zelf ook een van. Kijken hoe zoiets in vredesnaam zo uit de hand kan lopen, het letterlijk zíen gebeuren. Het is zo simpel en je ziet het van mijlenver aankomen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
sowieso schrik ik een beetje van de aard van mensen, in dit topic. Gister met popcorn voor de streams hopend dat gauw de pleuris uit zou breken, ter vermaak kijken naar winkels die geplunderd worden, en rellers die geslagen worden
Precies. Met Egypte precies hetzelfde. Toen ook gewoon urenlang zitten kijken wat daar allemaal gebeurde. Het is ook zo makkelijk tegenwoordig met Twitter, live streams en dergelijke. Heeft weinig met ramptoerisme te maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel ook gewoon kijkt uit ontsteldheid. Ben er zelf ook een van. Kijken hoe zoiets in vredesnaam zo uit de hand kan lopen, het letterlijk zíen gebeuren. Het is zo simpel en je ziet het van mijlenver aankomen.
Het meest bizarre is dat het hier net zo 'makkelijk' kan gebeuren, als de juiste aanleiding/gemoedstoestand er maar is
daar zullen ze zo nix durven te plunderen nee,quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:29 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]
Sikhs die hun tempel verdedigen. Met zwaarden en al.
[..]
Precies. Met Egypte precies hetzelfde. Toen ook gewoon urenlang zitten kijken wat daar allemaal gebeurde. Het is ook zo makkelijk tegenwoordig met Twitter, live streams en dergelijke. Heeft weinig met ramptoerisme te maken.
Dan is dat hogeropgeleide tuig verantwoordelijk voor de allochtone kinderen die nu geen warm huis meer hebben omdat ze boven een winkel woonden. Dan is dat hogeropgeleide tuig verantwoordelijk voor het meetrekken van een allochtone winkelier (die 12 uur open was...7 dagen per week) in de bijstand.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:24 schreef Happel het volgende:
Voor degene die denken dat het alleen maar te maken heeft met laagopgeleid tuig. Er zit in London zeker wel een achterliggende reden achter. Al zal ik niet ontkennen dat er ook gewoon veel tuig tussen zit dat komt te rellen om het rellen.
O vandaar, ik dacht alquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:30 schreef t-8one het volgende:
[..]
was sarcastisch bedoeld, vandaar de smilie
Ik geef die mannen groot gelijk hun tempel te beschermenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:29 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Precies. Met Egypte precies hetzelfde. Toen ook gewoon urenlang zitten kijken wat daar allemaal gebeurde. Het is ook zo makkelijk tegenwoordig met Twitter, live streams en dergelijke. Heeft weinig met ramptoerisme te maken.
Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
deze sikhs die samen een muur maken tegen het geweld. Dat is dan wel weer mooi om te zien.
Zelfde met Marokkaanse en Turkse ondernemers die hun zaak stonden te verdedigen. En wat mij opviel, was dat het tuig juist zo'n beetje iedere kleur had van de regenboog, en juist niet 'Caribische =edit= nee..waren, zoals hier een paar keer gezegd werd door een aantal users.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:29 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ja, die Hooligans ben ik dan weer wat minder van gecharmeerd,quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.
Aan de andere kant, in geval van de voetbalhoolie's en sommige andere groeperingen zijn het puur mensen die ook uit zijn op rellen, zij het op een andere manier. Nu is hun overtuiging 'de buurt te verdedigen' terwijl het ze normaal ook puur om het potje matten gaat. Het probleem hier is dat het dan ook snel kan doorslaan naar een ernstiger overtuiging, wat mijns inziens ook weer kan leiden tot meer 'shit hitting the fan'
Amen. Ik keek vanochtend op BBC, ze zijn niet de enige. Er zijn duizenden mensen die gewoon hun eigen straten afzetten en dat dan met alle inwoners van die straat/buurt verdedigenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik geef die mannen groot gelijk hun tempel te beschermenOngeacht gevolgen voor daders
Over het algemeen zul je hooligans ook niet zo snel hun eigen stad zien slopen. Die trots op hun buurt/stad lijkt me zeker wel gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.
Aan de andere kant, in geval van de voetbalhoolie's en sommige andere groeperingen zijn het puur mensen die ook uit zijn op rellen, zij het op een andere manier. Nu is hun overtuiging 'de buurt te verdedigen' terwijl het ze normaal ook puur om het potje matten gaat. Het probleem hier is dat het dan ook snel kan doorslaan naar een ernstiger overtuiging, wat mijns inziens ook weer kan leiden tot meer 'shit hitting the fan'
Hm, dat ziet er niet uit alsof de scouting pow-wowlessen aan het geven is..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:42 schreef Kingstown het volgende:
D'r fikt wat in Birmingham:
http://yfrog.com/kl91534960j
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:19 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Zoals in Manchester bedoel je?
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, die Hooligans ben ik dan weer wat minder van gecharmeerd,
Opvoeding.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is
Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom zouden die mensen eigenlijk de wet, het gezag en de regel dat je van andermans spullen afblijft respecteren? Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
Probeer je hier nou de rellen mee goed te praten???quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?
Nee, maar als de insteek meer ligt op het 'rammen' dan op het 'beschermen' dan is zo'n actie m.i. nog niet ontzettend veel beter dan de actie van de daders, al vind ik dat deze zeker een flink pak slaag verdienen. Maargoed, ik moet zeggen dat het meer een onderbuikgevoel isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.
http://yfrog.com/gzzb1vgjquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hm, dat ziet er niet uit alsof de scouting pow-wowlessen aan het geven is..
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etcquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat die pakis, die afghanen, al die allochtonen het hier veel beter hebben dan waar ze vandaan komen. Dan haal je rotte appels binnen, maar die zitten er bij ons even hard tussen, hard straffen, voorkomen dat ze weer in de fout gaan. Maar in essentie is het dus uit liefde voor je medemens. De meeste mensen nemen liever mensen op dan ze buiten sluiten.
Ik stel de vraag waarom mensen zich aan de wet houden, en waarom ze ophouden dat te doen zodra er geen sanctie van overtreding te verwachten is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:50 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Probeer je hier nou de rellen mee goed te praten???
Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?
Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom zouden die mensen eigenlijk de wet, het gezag en de regel dat je van andermans spullen afblijft respecteren? Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
quote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?
Het is overduidelijk dat dit ze niets anders oplevert dan misschien wat goederen. Hun leven gaat echt niet significant verbeteren doordat ze hele steden aan puin slaan hoor.
En ik moet zeggen dat ik absoluut van mening ben dat iedereen 'zijn eigen toekomst in de hand kan nemen'. Als je wilt is er verbetering mogelijk, en of dat nou is doordat je 80 uur in de week werkt voor 6 pond per uur, of doordat je gaat studeren, dat boeit niet. De mogelijkheid heb je, die moet je dan ook benutten.
Het binnen halen van 'kansarmen' levert ons naast misschien wat goodwill in de wereld niet zo heel veel op. Binnen halen van 'kansrijke' buitenlanders kan ons natuurlijk wel veel opleveren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etc
Wat is er voor ons positief aan? En nee, er is al lang berekend dat het niet helpt tegen vergrijzing en alleen maar geld kost.
Liefde voor je medemens? Kom op zeg alsjeblieft.
Kijk naar de VS.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etc
Wat is er voor ons positief aan? En nee, er is al lang berekend dat het niet helpt tegen vergrijzing en alleen maar geld kost.
Liefde voor je medemens? Kom op zeg alsjeblieft.
Yeahh rrrightquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:32 schreef The_Seeker het volgende:
Als ik een van die wijken daar zou wonen zou ik me gezin wegsturen ergens in schotland en een flinke shotgun kopen. Mochten ze het wagen om me huis binnen te komen krijgen ze een persoonlijke knieschot
Dat is in ieder geval relatief goedkoper dan in Nederland. De wedstrijden schijnen wel weer duurder te zijnquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mensen kunnen zeggen wat ze willen over de Engelse Hooligans, maar dit zijn over het algemeen gewoon mensen die werken. Enig idee hoe duur het is om in Engeland eerst je vol te zuipen in de kroeg en dan nog een wedstrijd te bekijken. Die mensen hebben dus gewoon een belang in de maatschappij en het is niet vreemd dat ze hun buurt verdedigen aangezien ze wel van een potje vechten houden.
Ach het zal me niets verbazen dat als het echt los gaat de hooligans je enige toevlucht zijn als autochtoon. Dat zijn dan de enige grote georganiseerde groep die niet met zich laat fucken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mensen kunnen zeggen wat ze willen over de Engelse Hooligans, maar dit zijn over het algemeen gewoon mensen die werken. Enig idee hoe duur het is om in Engeland eerst je vol te zuipen in de kroeg en dan nog een wedstrijd te bekijken. Die mensen hebben dus gewoon een belang in de maatschappij en het is niet vreemd dat ze hun buurt verdedigen aangezien ze wel van een potje vechten houden.
Je kunt wel lullig doen, maar het sentiment wat HG beschrijft is bij behoorlijk wat mensen aanwezig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef t-8one het volgende:
[..]
gast
Ga huilen bij je moeder op schoot
Mensen houden zich niet aan de wet puur omdat er sancties op staan. Ik steek de winkel van mijn buurman niet in de fik omdat ik anders in de bak moet. Nee ik steek de winkel van mijn buurman niet in de fik omdat ik zoiets mijn buurman niet wil aandoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik stel de vraag waarom mensen zich aan de wet houden, en waarom ze ophouden dat te doen zodra er geen sanctie van overtreding te verwachten is.
Dat, en kom op z'n minst met goede tegenargumenten waarom hij ongelijk heeft. Dit soort persoonlijke non-aanvallen schiet niemand iets mee op.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je kunt wel lullig doen, maar het sentiment wat HG beschrijft is bij behoorlijk wat mensen aanwezig.
Ik denk dat de agenten zelf niets liever zouden willen op het moment dat ze daar staan... maargoed, hogerhand hè?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef ConscienceNL het volgende:
Zat weer met verbazing naar het nieuws te kijken. Waarom knuppelen ze dat tuig gewoon niet neer?
Helaas wel. Helaas is er tot op zekere hoogte ook aanleiding toe, al zal ik nooit zeggen dat we vluchtelingen niet moeten helpen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je kunt wel lullig doen, maar het sentiment wat HG beschrijft is bij behoorlijk wat mensen aanwezig.
Het gaat mij dan ook om de combinatie, de gemiddelde uitkeringstrekker kan dat echt niet betalen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval relatief goedkoper dan in Nederland. De wedstrijden schijnen wel weer duurder te zijn
Befehl ist befehl?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik denk dat de agenten zelf niets liever zouden willen op het moment dat ze daar staan... maargoed, hogerhand hè?
Misschien is het dan een idee om die rellers uit hun huizen te jagen en de huizen te geven aan de gezinnen waar zij de boel van vernietigd hebben. Mja, waarom zou de overheid de spullen van deze mensen moeten respecteren? Begrijpen de daders vast wel...toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is familie van je hooligan of zo?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook om de combinatie, de gemiddelde uitkeringstrekker kan dat echt niet betalen.
Moet ik nu gaan beargumenteren waarom discriminerende opmerkingen niet goed zouden zijn?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat, en kom op z'n minst met goede tegenargumenten waarom hij ongelijk heeft. Dit soort persoonlijke non-aanvallen schiet niemand iets mee op.
Ook Hooligans maken spullen v anderen kapot om hun moment van adrenaline te botvieren. In dit geval beschermen ze iets, maar dat is echt vaak niet zo .quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nou, begin daar eens mee zou ik zeggen. Persoonlijke aanvallen zijn gewoon niet constructief voor de discussie. Accepteer dat mensen een mening hebben die niet gelijk is aan de jouwe en probeer hun argumenten te counteren met jouw eigen argumenten zonder persoonlijk te worden. Dát is interessant en constructief. Ookal kun je mensen wellicht niet overtuigen, het houdt het wel netjes.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:59 schreef t-8one het volgende:
[..]
Moet ik nu gaan beargumenteren waarom discriminerende opmerkingen niet goed zouden zijn?
komop zeg, ik ga toch ook niet uitleggen dat in je broek schijten smerig is?
quote:The arrest figures since trouble erupted on Saturday are continuing to shoot up and have now hit 1,335.
Here's where they stand now:
Metropolitan: 768 (167 charged)
Greater Manchester: 300
West Midlands: 109
Nottinghamshire: 84
Merseyside: 50
Avon & Somerset: 24
TOTAL: 1,335
Ja, maar dat doen we dus juist niet. Die gaan naar de VS en Canada. De kanslozen komen hierheen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Het binnen halen van 'kansarmen' levert ons naast misschien wat goodwill in de wereld niet zo heel veel op. Binnen halen van 'kansrijke' buitenlanders kan ons natuurlijk wel veel opleveren.
Ja! Allemaal een bloem in de haren! Lief voor elkaar!quote:Iedereen de vrijheid gunnen om zijn leven op zijn eigen manier in te richten levert ons wel veel op, vrijheid!
Ga eens ontopicquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen we dus juist niet. Die gaan naar de VS en Canada. De kanslozen komen hierheen.
En dat is al decennia zo.
[..]
Ja! Allemaal een bloem in de haren! Lief voor elkaar!
De halve 3e wereld hierheen want vrijheid! De wereld is van iedereen! Geld genoeg! Fuck Europa!
Dus jij wilt globalisering tenietdoen... hoe zie je dat voor je? Een soort telling zoals in de tijd van Herodes (bijbel) en dan na die telling en registratie iedereen terug sturen naar het land waar ze vandaan komen (voor het grootste deel van hun genen, gezien de vele interraciale relaties) sturen en bij 50% 50% maar gaan voor de 'allochtone' kant?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen we dus juist niet. Die gaan naar de VS en Canada. De kanslozen komen hierheen.
[..]
Ja! Allemaal een bloem in de haren! Lief voor elkaar!
De halve 3e wereld hierheen want vrijheid! De wereld is van iedereen! Geld genoeg! Fuck Europa!
QFT! Juist, dit is de essentie!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Ongelofelijk. Nou ik heb hem hoor. Ik plunder niet, ook niet als het kan. Waarom? Omdat ik nog een greintje moraal in m'n flikker heb.
Ik heb ook geen neiging tot vrouwen verkrachten en zo hoor, ook al zou het kunnen. Jij wel?
Dus zij krijgen een beter leven door zich aan de wet te houden?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?
Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?quote:Het is overduidelijk dat dit ze niets anders oplevert dan misschien wat goederen. Hun leven gaat echt niet significant verbeteren doordat ze hele steden aan puin slaan hoor.
Is die er? Als iedereen dat besluit te doen, waar komt dat werk dan vandaan, en waar komt het geld om te studeren vandaan?quote:En ik moet zeggen dat ik absoluut van mening ben dat iedereen 'zijn eigen toekomst in de hand kan nemen'. Als je wilt is er verbetering mogelijk, en of dat nou is doordat je 80 uur in de week werkt voor 6 pond per uur, of doordat je gaat studeren, dat boeit niet. De mogelijkheid heb je, die moet je dan ook benutten.
Precies, we moeten ons niet richten op het 'zwart maken' van immigranten we moeten proberen de 'goede' immigranten binnen te halen en de kansloze beleeft de deur wijzen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima, mee eens, maar dat is niet rasgebonden....quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
QFT! Juist, dit is de essentie!
Maar ik ben bang dat je de mensheid kan opdelen in twee types: zij met moraal, die in welke omstandigheid ook zonderr rule of law je niet zullen bestelen, verkrachten, wat dan ook.
En zij die alleen beschaaft zijn alleen omdat zij bang zijn van de wet en vanwege de sociale druk. Maar ze zijn inherent opportunistisch. Zet ze op een eiland zonder rule of law en politie, en ze zullen je besodemieteren zodra ze daar de kans voor krijgen, je bestelen of zelfs verkrachten.
Precies zoals de rellen zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Prima, mee eens, maar dat is niet rasgebonden....
Omdat mensen niet willen inzien dat het niet alleen allochtonen zijn die hier schuld aan hebben... vrees ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Precies zoals de rellen zijn.
Waarom is hier eigenlijk een immigratiediscussie gaande?
Omdat figuren als Die_Hofstadtgruppe elke mogelijkheid daarvoor aangrijpen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Precies zoals de rellen zijn.
Waarom is hier eigenlijk een immigratiediscussie gaande?
Inderdaad niet rasgebonden, zelfs niet sociaalgebonden. Je komt opportunistische mensen en dieven onder alle lagen van de bevolking tegen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Al gepost, tevens een jaar oud.quote:
Als ze hun eigen verantwoordelijkheid pakken wel ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus zij krijgen een beter leven door zich aan de wet te houden?
Is het relevant waar moraal vandaan komt?quote:[..]
Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
Volgens jou is 'globalisatie' dus een soort natuurwet?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus jij wilt globalisering tenietdoen... hoe zie je dat voor je? Een soort telling zoals in de tijd van Herodes (bijbel) en dan na die telling en registratie iedereen terug sturen naar het land waar ze vandaan komen (voor het grootste deel van hun genen, gezien de vele interraciale relaties) sturen en bij 50% 50% maar gaan voor de 'allochtone' kant?
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar ik ben bang dat je de mensheid kan opdelen in twee types: zij met moraal, die in welke omstandigheid ook zonderr rule of law je niet zullen bestelen, verkrachten, wat dan ook.
En zij die alleen beschaaft zijn alleen omdat zij bang zijn van de wet en vanwege de sociale druk. Maar ze zijn inherent opportunistisch. Zet ze op een eiland zonder rule of law en politie, en ze zullen je besodemieteren zodra ze daar de kans voor krijgen, je bestelen of zelfs verkrachten.
Dat betwijfel ik, verschillen in klimaat en leef omgeving hebben op verschillende plekken op de wereld geleid tot verschillende rassen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het heeft hier alles mee te maken en als je dat daadwerkelijk niet ziet, dan zal je dat ook nooit zien.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:06 schreef t-8one het volgende:
[..]
Omdat figuren als Die_Hofstadtgruppe elke mogelijkheid daarvoor aangrijpen.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:06 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Als ze hun eigen verantwoordelijkheid pakken wel ja.
Lijkt mij wel he, aangezien die afwezig blijkt.quote:Is het relevant waar moraal vandaan komt?
Juist landsgrenzen lijken mij niet natuurlijk maar door mensen bedacht.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Volgens jou is 'globalisatie' dus een soort natuurwet?
Onzin, het zijn politieke keuzes. Men laat enorme aantallen mensen binnen (het zij via gezinshereniging, hetzij via asiel, het zij via illegale immigratie) en doet daar bar, bar weinig tegen. De facto wordt er vrijwel geen illegaal uitgezet en wordt het zelfs gefaciliteerd (kinderen naar school, huizen etc).
Japen en de UK: beide moderne industriele eilanden. Japan: 0,1% allochtoon. UK:http://en.wikipedia.org/w(...)d_Kingdom_since_1922
Rara hoe kan dat?
Het zijn economische keuzes, geen politieke.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, het zijn politieke keuzes. Men laat enorme aantallen mensen binnen (het zij via gezinshereniging, hetzij via asiel, het zij via illegale immigratie) en doet daar bar, bar weinig tegen. De facto wordt er vrijwel geen illegaal uitgezet en wordt het zelfs gefaciliteerd (kinderen naar school, huizen etc).
Japen en de UK: beide moderne industriele eilanden. Japan: 0,1% allochtoon. UK:http://en.wikipedia.org/w(...)d_Kingdom_since_1922
Rara hoe kan dat?
Als niemand zich aan de wet en simpele principes zou houden zouden ze zelf ook hun huizen verliezen. Nu is het dus puur opportunisme. Als ze zich aan de wet, of in ieder geval de simpele principes als 'blijf van andermans spullen af' zouden houden zou hun leven wellicht niet verbeteren, maar in ieder geval niet verslechteren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus zij krijgen een beter leven door zich aan de wet te houden?
[..]
Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
[..]
Is die er? Als iedereen dat besluit te doen, waar komt dat werk dan vandaan, en waar komt het geld om te studeren vandaan?
Nee, een ontwikkeling aangewakkerd door een geschiedenis die niet terug te draaien is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Opportunisme is kortetermijndenken. In een koud klimaat met komende strenge winters ben je als gemeenschap gedwongen om voorbereidingen te treffen en te plannen om die winter door te komen. Kortetermijndenken is dus contraproductief.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:08 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, verschillen in klimaat en leef omgeving hebben op verschillende plekken op de wereld geleid tot verschillende rassen.
In een klimaat waar het s'winters maanden vriest zul je wel iets moeten opbouwen zodat je in de winter je voorraden op kan maken. In een warmer klimaat kun je het je veroorloven om opportunistischer te zijn. Helaas kan ik dit niet onderbouwen maar is een rede voor verschillende rassen.
Klopt. Daarom heb ik ook altijd dat gelul met religie. Veel religieuzen beweren dat je zonder religie geen moraal kan hebben (feitelijk hetzelfde wat Weltschmerz zegt).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ergste lijkt voorbij te zijn, Londen is al zo goed als veilig.quote:
Die komt door je opvoeding, als je die gehad hebt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
quote:
Er zijn ook voldoende niet allochtonen die daar rellen, er zijn autochtonen die rellen, allochtonen die het slachtoffer zijn, allochtonen die dader zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het heeft hier alles mee te maken en als je dat daadwerkelijk niet ziet, dan zal je dat ook nooit zien.
Reageer gewoon niet meer op 'm, hij ziet enkel wat hij wil zienquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef t-8one het volgende:
[..]
Er zijn ook voldoende niet allochtonen die daar rellen, er zijn autochtonen die rellen, allochtonen die het slachtoffer zijn, allochtonen die dader zijn.
Het is te diverse om één bepaalde bevolkingsgroep de schuld te geven.
Landgrenzen zijn niets anders als een gebied bestuurbaar maken. Als jij landsgrenzen wilt opheffen, dan ook niet zeuren dat ALLE sociale voorzieningen wegvallen, politie verdwijnt en er geen gezamenlijke voorzieningen meer gebouwd gaan worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:09 schreef t-8one het volgende:
[..]
Juist landsgrenzen lijken mij niet natuurlijk maar door mensen bedacht.
Die motorenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:14 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Kijk! Zo hoort het.
http://www.telegraph.co.u(...)ney-and-Enfield.html
Als je je eigen verantwoordelijk pakt dan zijn je kansen op een beter leven aanzienlijk groter. Ik zie niet in waarom dat anders zou zijn. Is er geen werk in je omgeving dan verhuis je. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Je kan wachten op de politiek maar dan schuif je de verantwoordelijk af.quote:
Ja dat is waar. Maar nog steeds is er geen argument om deze rellen goed te praten.quote:[..]
Lijkt mij wel he, aangezien die afwezig blijkt.
Mag ik zeggen dat ik het met m'n muis eroverheen bewegen wel tof vindquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:14 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Kijk! Zo hoort het.
http://www.telegraph.co.u(...)ney-and-Enfield.html
Ik zeg nergens dat ik landsgrenzen op wil heffen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Landgrenzen zijn niets anders als een gebied bestuurbaar maken. Als jij landsgrenzen wilt opheffen, dan ook niet zeuren dat ALLE sociale voorzieningen wegvallen, politie verdwijnt en er geen gezamenlijke voorzieningen meer gebouwd gaan worden.
Dat dus. Het heeft alles te maken met de bereidheid om je leven (positief) te veranderen. Alleen maar roepen dat het slecht is heeft geen nut, je zult toch echt zélf de verandering moeten maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:15 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Als je je eigen verantwoordelijk pakt dan zijn je kansen op een beter leven aanzienlijk groter. Ik zie niet in waarom dat anders zou zijn. Is er geen werk in je omgeving dan verhuis je. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Je kan wachten op de politiek maar dan schuif je de verantwoordelijk af.
Nu niet meer natuurlijk, met al die high-tech die ze nu thuis hebben liggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Dekatria het volgende:
Ik betwijfel of die blagen het nog zo leuk hadden gevonden als hun eigen huis geplunderd werd.
De maakbare samenleving was toch afgeschaft en dan zou je als individu wel iets kunnen maken in dergelijke omstandigheden? Werkt ook al 30 jaar niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat dus. Het heeft alles te maken met de bereidheid om je leven (positief) te veranderen. Alleen maar roepen dat het slecht is heeft geen nut, je zult toch echt zélf de verandering moeten maken.
Wat is er goed aan een gifje dat uit Vancouver komt?quote:
Hoe bedoel je afgeschaft?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De maakbare samenleving was toch afgeschaft en dan zou je als individu wel iets kunnen maken in dergelijke omstandigheden? Werkt ook al 30 jaar niet.
Waarom nog landsgrenzen hebben als je mensen van buiten die landgrenzen massaal binnen laat? Wat is dan het nut nog? De hele defintie van natie-staten is dat je inwoners met speciale rechten en niet-inwoners met minder rechten hebt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik landsgrenzen op wil heffen.
Dus de moraal bestaat eruit dat het in je eigenbelang is dat die regels er zijn? Interessant. Dus als iemand het eigenbelang anders inschat, is er ook een andere moraal?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:09 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Als niemand zich aan de wet en simpele principes zou houden zouden ze zelf ook hun huizen verliezen.
Als het niet verslechteren van je leven het hoogst haalbare is, dan is twee nachten adrenaline plus nieuwe kleren en bruingoed natuurlijk een welkome afleiding. Overigens zal hun leven de laatste 3 jaar wel verslechterd zijn, net als het uitzicht op een beter leven. En niet door hen zelf maar door andere mensen hun hebzucht.quote:Nu is het dus puur opportunisme. Als ze zich aan de wet, of in ieder geval de simpele principes als 'blijf van andermans spullen af' zouden houden zou hun leven wellicht niet verbeteren, maar in ieder geval niet verslechteren.
Nee, dat lijkt me niet. Ik beweer dan ook niet dat de rellen een poging waren tot een structurele oplossing van hun probleem te komen.quote:De verbetering moet zitten in dat stukje moeite dat ze er zelf voor moeten doen. Wat is de toegevoegde waarde van die flatscreen TV? Die rellen komen vast niet voort uit het feit dat ze een TV missen in hun leven, of wel dan.
Onzin natuurlijk. Er is al eeuwen een onderklasse en er is al eeuwen werkloosheid, en dat is natuurlijk niet omdat ze er zo hard aan een oplossing is gewerkt, maar omdat mensen belang hebben bij werkloosheid van een ander.quote:Alleen maar zeggen dat er van alles mist maar er niets aan doen is gewoon triest.
Ten eerste zullen de banen er echt wel zijn, al is het maar het simpele economische cirkeltje van meer mensen die verdienen -> meer mensen die geld te spenderen hebben -> meer werkgelegenheid om te zorgen dat het geld weer door anderen binnengehaald kan worden.
Dat gebeurt ook, en die mensen komen ook verder dan de rest omdat ze zich daarvan onderscheiden, maar dan heb je de rest nog.quote:Desnoods gaan ze hun eigen groente telen en op die manier werken. Zorg dat je je tijd kunt besteden op een nuttige manier, en wellicht iets aan kunt verdienen en in ieder geval je beste beentje voor zet.
Dat zag ik pas later maar sowieso goed als burgers die pubers aanpakken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat is er goed aan een gifje dat uit Vancouver komt?
Er zijn verschillende redenen waarom mensen zich aan wetten houden. Dat is verdeeld is verschillende niveaus. Het eerste niveau is wat je bij kinderen ziet. Ze weten niet precies wat wel en niet kan. Daarna weten ze dat ze voor bepaalde dingen gestraft worden en zullen ze dat uit eigen belang niet meer doen of in ieder geval niet als de kans op straf groot is. Als je verder ontwikkelt, komen de oordelen van anderen om de hoek kijken. Daarna een beter algeheel moreel besef. Ik weet de exacte definities niet, maar dit is het globaal.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik stel de vraag waarom mensen zich aan de wet houden, en waarom ze ophouden dat te doen zodra er geen sanctie van overtreding te verwachten is.
Dat soort dingen is gewoon dagelijkse kost in die wijken.quote:
Het jaren 70 idee dat spreiding van kennis, macht en inkomen het doel moet zijn in onze samenleving is een gepasseerd station.quote:
Nee, ik ben blank namelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die komt door je opvoeding, als je die gehad hebt.
Maar jij zou dus aan het verkrachten slaan als de politie je daar niet voor zou straffen?
http://thestar.com.my/new(...)9272131&sec=nationerquote:
Dat is geen reden om het normaal te vinden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat soort dingen is gewoon dagelijkse kost in die wijken.
Maar waar bestaat die ontwikkeling van die moraal dan uit? Wat is die moraal buiten eigenbelang?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Er zijn verschillende redenen waarom mensen zich aan wetten houden. Dat is verdeeld is verschillende niveaus. Het eerste niveau is wat je bij kinderen ziet. Ze weten niet precies wat wel en niet kan. Daarna weten ze dat ze voor bepaalde dingen gestraft worden en zullen ze dat uit eigen belang niet meer doen of in ieder geval niet als de kans op straf groot is. Als je verder ontwikkelt, komen de oordelen van anderen om de hoek kijken. Daarna een beter algeheel moreel besef. Ik weet de exacte definities niet, maar dit is het globaal.
Die groepen mensen die nu gaan rellen zijn, door gebrek aan opvoeding, in de lagere 'stages' blijven hangen. Ze zien nu dat het geen consequenties heeft en dat anderen het ook doen, dus dat rechtvaardigt het stelen in hun ogen. Ontwikkelde en beschaafde mensen doen dat niet, omdat ze een ver genoeg ontwikkeld moraal hebben.
Het is realiteit.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:23 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dat is geen reden om het normaal te vinden.
De definitie van de maakbare samenleving is dus spreiding van kennis, macht en inkomen? Ik heb hele andere beelden bij een "maakbare samenleving" maar goed dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het jaren 70 idee dat spreiding van kennis, macht en inkomen het doel moet zijn in onze samenleving is een gepasseerd station.
Mensen zijn kuddedieren, naast het eigenbelang is er ook nog iets als groepsbelang.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar waar bestaat die ontwikkeling van die moraal dan uit? Wat is die moraal buiten eigenbelang?
quote:NohaSalah NoOoOos
Duggan did not fire at officers before he was killed,ballistic tests indicate.on-msn.com/n4AvIZ #UKriots #Londonriots @Zeinobia @alaa
Wat is er mis met dat idee?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het jaren 70 idee dat spreiding van kennis, macht en inkomen het doel moet zijn in onze samenleving is een gepasseerd station.
http://en.wikipedia.org/w(...)of_moral_developmentquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar waar bestaat die ontwikkeling van die moraal dan uit? Wat is die moraal buiten eigenbelang?
Er zijn wel degelijk mensen in die milieus die zich (keihard) inspannen om iets beters te bereiken, en daar in slagen. Ik heb sterk het vermoeden dat het overgrote deel helaas puur overtuigd is van het feit 'dat het wel niet beter zal worden' en er dus zijn best niet voor doet. Hetzelfde zie je in ons land, met veel mensen die uit gemak een uitkering ontvangen (omdat het verschil tussen minimumloon en de uitkering waarschijnlijk voor deze mensen de moeite van het werken niet waard is).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus de moraal bestaat eruit dat het in je eigenbelang is dat die regels er zijn? Interessant. Dus als iemand het eigenbelang anders inschat, is er ook een andere moraal?
[..]
Als het niet verslechteren van je leven het hoogst haalbare is, dan is twee nachten adrenaline plus nieuwe kleren en bruingoed natuurlijk een welkome afleiding. Overigens zal hun leven de laatste 3 jaar wel verslechterd zijn, net als het uitzicht op een beter leven. En niet door hen zelf maar door andere mensen hun hebzucht.
[..]
Nee, dat lijkt me niet. Ik beweer dan ook niet dat de rellen een poging waren tot een structurele oplossing van hun probleem te komen.
[..]
Onzin natuurlijk. Er is al eeuwen een onderklasse en er is al eeuwen werkloosheid, en dat is natuurlijk niet omdat ze er zo hard aan een oplossing is gewerkt, maar omdat mensen belang hebben bij werkloosheid van een ander.
[..]
Dat gebeurt ook, en die mensen komen ook verder dan de rest omdat ze zich daarvan onderscheiden, maar dan heb je de rest nog.
One of the few police forces to have begun recording the figures of reported gang rape is the Metropolitan Police. In 2008 alone, they received reports of 85 gang rapes. Using the Met's definition of gang rape – those involving three or more perpetrators – we began to look at the number of convictions. We tracked down 29 cases, from January 2006 to March 2009, in which a total of 92 young people were convicted of involvement in gang rape.quote:
No future and nothing to lose.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:26 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk mensen in die milieus die zich (keihard) inspannen om iets beters te bereiken, en daar in slagen. Ik heb sterk het vermoeden dat het overgrote deel helaas puur overtuigd is van het feit 'dat het wel niet beter zal worden' en er dus zijn best niet voor doet. Hetzelfde zie je in ons land, met veel mensen die uit gemak een uitkering ontvangen (omdat het verschil tussen minimumloon en de uitkering waarschijnlijk voor deze mensen de moeite van het werken niet waard is).
Het afschuiven op geen betere toekomst mogelijk vind ik dan echt belachelijk. Ik verwacht niet dat iedereen zijn best zal gaan doen, want dat is niet realistisch, maar met een andere instelling zouden ze stukken verder komen.
En als iemand het eigenbelang anders inschat is er voor die persoon waarschijnlijk inderdaad een andere moraal. Het komt uiteindelijk voor de meeste mensen toch neer op het 'wat gij niet wilt...'. Helaas zijn de opportunisten echter van mening dat het afnemen van andermans goederen ze echter wel verder brengt. Zij schatten het eigenbelang zo in dat het hen niet zal gebeuren, terwijl ze het een ander aandoen. Zie daar je veranderde moraal onder deze groep.
Kennelijk is er een behoorlijk verschil tussen de meningen over het in de hand hebben van toekomst. Ik ben van mening dat je het hoe dan ook kunt veranderen, bepaalde mensen hier kennelijk niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
No future and nothing to lose.
In de slachtofferrol kruipen en het criminele pad kiezen is veel makkelijker.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Kennelijk is er een behoorlijk verschil tussen de meningen over het in de hand hebben van toekomst. Ik ben van mening dat je het hoe dan ook kunt veranderen, bepaalde mensen hier kennelijk niet.
Leg eens uit.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je zit op het verkeerde forum.
Hij moet naar nikita.nlquote:
"Dit is schandalig. Ik zet nog eens 10.000 politiemensen in, die toch niks mogen doen".quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:32 schreef Kingstown het volgende:
Om 12.00 uur een statement van Cameron.
Dat ligt wat genuanceerder, heb er zelf wat van weten maken maar heleboel jeugdvrienden zijn begin jaren 80 volledig ontspoord.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Kennelijk is er een behoorlijk verschil tussen de meningen over het in de hand hebben van toekomst. Ik ben van mening dat je het hoe dan ook kunt veranderen, jij kennelijk niet.
Hij schijnt zelf mee te gaan vechten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:33 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
"Dit is schandalig. Ik zet nog eens 10.000 politiemensen in, die toch niks mogen doen".
Dan ben je de uitgelezen persoon om te kunnen beargumenteren dat het dus mogelijk is er iets van te maken, in plaats van 'de makkelijke weg' te kiezen. Het komt dan in mijn ogen neer op een sterk principegevoel en de juiste moraal. Desalniettemin is dat natuurlijk ook een deel dat je mee krijgt uit opvoeding, maar je maakt nog steeds je eigen keuzes.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat ligt wat genuanceerder, heb er zelf wat van weten maken maar heleboel jeugdvrienden zijn begin jaren 80 volledig ontspoord.
Toevallig was het toen ook crisis, hun vaders al jaren werkeloos, drugs, beetje inbreken en wanneer ze de kans kregen rellen.
Best vergelijkbaar eigenlijk.
Je omgeving bepaalt voor een groot deel wie je bent.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:35 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dan ben je de uitgelezen persoon om te kunnen beargumenteren dat het dus mogelijk is er iets van te maken, in plaats van 'de makkelijke weg' te kiezen. Het komt dan in mijn ogen neer op een sterk principegevoel en de juiste moraal. Desalniettemin is dat natuurlijk ook een deel dat je mee krijgt uit opvoeding, maar je maakt nog steeds je eigen keuzes.
Dat klopt, maar je maakt nog altijd je eigen keuzesquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:37 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Je omgeving bepaalt voor een groot deel wie je bent.
Schrikken die zich even de pleurisquote:
Interessant! Ook Kohlberg's stadia van morele ontwikkeling:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)of_moral_development
Ik ben van mening dat het verdomd moeilijk is om je eigen keuze te maken als je ouders geen aansluiting bij de maatschappij vinden, maargoed dat gaat te ver offtopic.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:35 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dan ben je de uitgelezen persoon om te kunnen beargumenteren dat het dus mogelijk is er iets van te maken, in plaats van 'de makkelijke weg' te kiezen. Het komt dan in mijn ogen neer op een sterk principegevoel en de juiste moraal. Desalniettemin is dat natuurlijk ook een deel dat je mee krijgt uit opvoeding, maar je maakt nog steeds je eigen keuzes.
Hoe je de maatschappij ook inricht er zullen altijd mensen buiten de boot vallen en hoe meer dat er zijn, hoe meer problemen je hebt. Vervang mensen door machines en het wordt allemaal iets goedkoper, maar sociaal gezien krijg je dat 3 dubbel terug in je gezicht.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:35 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik had het geluk om een hele goede Cito toets te maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:35 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Eigen keuzes maken is altijd mogelijk, alleen vaak is de druk te groot om af te wijken van de 'standaard' keuze in je leefomgeving. Er is daarom een heel groot verschil tussen keuzes kunnen maken en het daadwerkelijk maken van eigen keuzes.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:39 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het verdomd moeilijk is om je eigen keuze te maken als je ouders geen aansluiting bij de maatschappij vinden, maargoed dat gaat te ver offtopic.
Verdomd moeilijk is niet onmogelijk. Het komt dan dus neer op persoonlijkheid, en de kansen die je krijgt/zelf creeërt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:39 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het verdomd moeilijk is om je eigen keuze te maken als je ouders geen aansluiting bij de maatschappij vinden, maargoed dat gaat te ver offtopic.
En anders had je dus per definitie geen mogelijkheden gehad om je leven positief te wenden?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik had het geluk om een hele goede Cito toets te maken.
Was beetje de nerd van de buurtgang zeg maar, daardoor is het met mij beter afgelopen.
Zit ook grote geluksfactor in.
prcs, als je ouders een opleiding maar stom vinden is het verdomd moeilijk om als 12 jarige toch door te zetten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Eigen keuzes maken is altijd mogelijk, alleen vaak is de druk te groot om af te wijken van de 'standaard' keuze in je leefomgeving. Er is daarom een heel groot verschil tussen keuzes kunnen maken en het daadwerkelijk maken van eigen keuzes.
Die persoonlijkheid vorm je deels tijdens het opgroeien, je persoonlijkheid wordt ook gevormd door je omgeving. Ik denk dat iemand zelf weinig invloed heeft op zijn/haar persoonlijkheid.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Verdomd moeilijk is niet onmogelijk. Het komt dan dus neer op persoonlijkheid, en de kansen die je krijgt/zelf creeërt.
Alleen krijg je vanuit je opvoeding en milieu een enorme bias mee richting de ene of de andere keuze. We kunnen dus wel stellen dat het afhankelijk van de omgeving waarin je opgroeit een heeeeel stuk moeilijker is om de juiste keuze te maken. En of jij die keuze zou maken in die omstandigheden is ook nog maar de vraag.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Verdomd moeilijk is niet onmogelijk. Het komt dan dus neer op persoonlijkheid, en de kansen die je krijgt/zelf creeërt.
Absoluut, maar dan heb je nog altijd de kans om op latere leeftijd te gaan leren, of op een andere manier iets van je leven te makenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:43 schreef t-8one het volgende:
[..]
prcs, als je ouders een opleiding maar stom vinden is het verdomd moeilijk om als 12 jarige toch door te zetten.
Cito toetsquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik had het geluk om een hele goede Cito toets te maken.
Was beetje de nerd van de buurtgang zeg maar, daardoor is het met mij beter afgelopen.
Zit ook grote geluksfactor in.
quote:
Dat betekent niet dat het ook gezonde financiën heeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Cito toetsIk ken mensen met een eigen zaak terwijl ze nul diploma's hebben.
Klopt, maar dan heb je nog steeds de mogelijkheid om op ieder moment in je leven te zeggen 'en nu ga ik het anders doen'.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:43 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Alleen krijg je vanuit je opvoeding en milieu een enorme bias mee richting de ene of de andere keuze. We kunnen dus wel stellen dat het afhankelijk van de omgeving waarin je opgroeit een heeeeel stuk moeilijker is om de juiste keuze te maken. En of jij die keuze zou maken in die omstandigheden is ook nog maar de vraag.
Niet per definitie nee, maar de mensen waar ik het over heb gelukkig welquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat het ook gezonde financiën heeft.
Eens, als je dan al niet te ver bent afgedwaald.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:43 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Absoluut, maar dan heb je nog altijd de kans om op latere leeftijd te gaan leren, of op een andere manier iets van je leven te maken
Fair enough...dan neuk je dus kleine jongetjes.quote:
Ik heb geen idee en dat hebben die relschoppers ook niet, die doen maar wat.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:43 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En anders had je dus per definitie geen mogelijkheden gehad om je leven positief te wenden?
Mja, ik kan blijven zeggen dat je keuzes kunt maken, maar de mensen zullen het toch echt zelf moeten doen. Feit is dat ze het in Londen kennelijk niet gedaan hebbenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:46 schreef t-8one het volgende:
[..]
Eens, als je dan al niet te ver bent afgedwaald.
Inderdaad, en het groepsbelang is doorgaans verweven met het eigenbelang. Het heeft er de schijn van dat dat hier en daar is losgetornd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:25 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Mensen zijn kuddedieren, naast het eigenbelang is er ook nog iets als groepsbelang.
Klopt, en er zijn ook mensen uit betere milieus die het veel verder schoppen dan de rest. Maar wat die dus doen is zich onderscheiden van de rest, applaus daarvoor, maar wat nu met de rest?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:26 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk mensen in die milieus die zich (keihard) inspannen om iets beters te bereiken, en daar in slagen.
Je hebt natuurlijk ook veel mensen die gewoon niet zoveel kunnen. Die zijn niet intelligent, niet bijzoner sociaal vaardig, niet bijzonder energiek. En misschien hebben ze ook gewoon niet zoveel wilskracht. Dat verander je natuurlijk niet door iemand aan te wijzen die wel zijn weinige capaciteiten en mogelijkheden goed gebruikt met lef, energie en waarschijnlijk ook een beetje geluk.quote:Ik heb sterk het vermoeden dat het overgrote deel helaas puur overtuigd is van het feit 'dat het wel niet beter zal worden' en er dus zijn best niet voor doet. Hetzelfde zie je in ons land, met veel mensen die uit gemak een uitkering ontvangen (omdat het verschil tussen minimumloon en de uitkering waarschijnlijk voor deze mensen de moeite van het werken niet waard is).
Als iedereen een goede instelling heeft is er nog steeds geen volledige werkgelegenheid. En als er volledige werkgelegenheid dreigt worden er immigranten gehaald, anders hou je geen onderklasse over namelijk, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.quote:Het afschuiven op geen betere toekomst mogelijk vind ik dan echt belachelijk. Ik verwacht niet dat iedereen zijn best zal gaan doen, want dat is niet realistisch, maar met een andere instelling zouden ze stukken verder komen.
Klopt, maar opportunisme ook een soort van moraal. Eentje die je overigens al jaren in London ziet, maar dan in de City. Mensen respecteren een bepaalde orde omdat ze daar direct of indirect belang bij hebben, als de orde hen weinig of niks brengt, wordt de neiging om die helpen in stand te houden ook minder.quote:En als iemand het eigenbelang anders inschat is er voor die persoon waarschijnlijk inderdaad een andere moraal. Het komt uiteindelijk voor de meeste mensen toch neer op het 'wat gij niet wilt...'. Helaas zijn de opportunisten echter van mening dat het afnemen van andermans goederen ze echter wel verder brengt. Zij schatten het eigenbelang zo in dat het hen niet zal gebeuren, terwijl ze het een ander aandoen. Zie daar je veranderde moraal onder deze groep.
In libie en syrie zijn geen eerlijke verkiezingen, worden oppositie partijen door de geheime dienst bestreden, is geen vrije pers.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
Het zal waarschijnlijk wel al gezegd zijn in eerdere topics, maar ik vroeg het me af.
In Libië en Syrië en meer van die derderangs kutlanden noemen we dit soort mensen demonstranten en hier noemen we ze relschoppers.
Wat is precies het verschil, want volgens mij komt het beide vanwege onvrede over de regering.
Deze "relschoppers" doen het voor de fun omdat hun vrienden dat ook doen, het is stoerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
Het zal waarschijnlijk wel al gezegd zijn in eerdere topics, maar ik vroeg het me af.
In Libië en Syrië en meer van die derderangs kutlanden noemen we dit soort mensen demonstranten en hier noemen we ze relschoppers.
Wat is precies het verschil, want volgens mij komt het beide vanwege onvrede over de regering.
De mensen in die contreien werken naar een doel toe, namelijk de regering omver werpen in een poging hun onderdrukking te stoppen. De mensen in London werken ook naar een doel toe, namelijk een 46" plasma-tv. Dit heeft niets met een boodschap te maken, maar gewoon met plunderen omdat het kan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
Daar heb je goed punt, ook die kanslozen zien het graaigedrag daar en denken dat kunnen wij ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt, maar opportunisme ook een soort van moraal. Eentje die je overigens al jaren in London ziet, maar dan in de City. Mensen respecteren een bepaalde orde omdat ze daar direct of indirect belang bij hebben, als de orde hen weinig of niks brengt, wordt de neiging om die helpen in stand te houden ook minder.
Het verschil is dat in L & S men tegen dictatoriale militaire regimes protesteert die zichzelf verrijken terwijl de bevolking onderdrukt en uitgeknepen wordt terwijl ze geen enkele vrijheid en invloed op het beleid hebben en als je er wat van zegt verdwijn jij en je hele familie zonder dat je ooit weer teruggezien wordt. Daar tegen protesteren is terecht.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:52 schreef SemperSenseo het volgende:
BBC audio: 'I'll keep looting 'til I get caught'
Dus jij bent van mening dat ze er niets aan kunnen doen omdat ze tegengewerkt worden/gewoon geen ruggengraat hebben?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt natuurlijk ook veel mensen die gewoon niet zoveel kunnen. Die zijn niet intelligent, niet bijzoner sociaal vaardig, niet bijzonder energiek. En misschien hebben ze ook gewoon niet zoveel wilskracht. Dat verander je natuurlijk niet door iemand aan te wijzen die wel zijn weinige capaciteiten en mogelijkheden goed gebruikt met lef, energie en waarschijnlijk ook een beetje geluk.
Ik ben ook een groot bewonderaar van de miljonairs die als krantenjongen begonnen, maar omdat dat bijzonder is, niet omdat het ieereen dat kan.
Als iedereen een goede instelling heeft is er nog steeds geen volledige werkgelegenheid. En als er volledige werkgelegenheid dreigt worden er immigranten gehaald, anders hou je geen onderklasse over namelijk, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
In Egypte had het er ook alles mee te maken dat mensen ineens de helft van hun inkomen kwijt waren aan eten ipv een kwart.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:52 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Deze "relschoppers" doen het voor de fun omdat hun vrienden dat ook doen, het is stoer
In Libie/Syrie doen ze het echt voor de regering
Dat klopt die mensen zijn er ja. Hoe wil je dat veranderen? Je weet hoe het afloopt met dieren die zich niet goed aanpassen aan hun omgeving?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt natuurlijk ook veel mensen die gewoon niet zoveel kunnen. Die zijn niet intelligent, niet bijzoner sociaal vaardig, niet bijzonder energiek. En misschien hebben ze ook gewoon niet zoveel wilskracht. Dat verander je natuurlijk niet door iemand aan te wijzen die wel zijn weinige capaciteiten en mogelijkheden goed gebruikt met lef, energie en waarschijnlijk ook een beetje geluk.
Jij ziet echt het verschil niet tussen mensen die demonstreren tegen een dictatoriaal corrupt regime en een stel paupers die even snel een gratis PS3 willen scoren?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
Die soort sterft uit.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:58 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat klopt die mensen zijn er ja. Hoe wil je dat veranderen? Je weet hoe het afloopt met dieren die zich niet goed aanpassen aan hun omgeving?
Maar als soort die zich boven de dieren positioneert hebben we de plicht om voor minder goed bedeelden op te komen en te zorgen dat iedereen fatsoenlijk kan leven. Of wil jij voorstellen om een IQ test af te nemen en de falers in een grote omheining te stoppen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:58 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat klopt die mensen zijn er ja. Hoe wil je dat veranderen? Je weet hoe het afloopt met dieren die zich niet goed aanpassen aan hun omgeving?
Daar wel. Hier plant die soort zich het snelst voort vanwege allerlei sociale voorzieningen.quote:
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:32 schreef Kingstown het volgende:
Om 12.00 uur een statement van Cameron.
Ik kan het nog een keer zeggen. Je komt nu weer met een verhaal van doorzettingsvermogen, prima, dan is dat dus niet het lot van degene met het meeste doorzettingsvermogen. Maar dan heb je de rest nog, degenen die de held achter zich laat door de held te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat ze er niets aan kunnen doen omdat ze tegengewerkt worden/gewoon geen ruggengraat hebben?
Er zit een fors verschil tussen miljonair worden en krantenjongen blijven. Veel mensen nemen niet eens de moeite krantenjongen te worden, en dáár schuilt je probleem. Als je de kans niet krijgt in Londen, dan ga je ergens naar toe waar je hem wel krijgt. Dan wordt je maar die immigrant die ergens anders de kansen wel krijgt. Neem je verantwoordelijkheid en zet door, in plaats van maar mee te buigen met de wind.
Wat mij betreft zijn al de gegeven argumenten te ondermijnen met instelling en doorzettingsvermogen. Als ze dat niet hebben ligt het in mijn ogen aan de personen zelf, en hebben ze al helemaal geen reden om nu als kippen zonder kop rond te gaan rennen.
Uiteindelijk zal het natuurlijk evenwichtig machtiger zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar wel. Hier plant die soort zich het snelst voort vanwege allerlei sociale voorzieningen.
Idiocracy in the making
We zullen zien.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal het natuurlijk evenwichtig machtiger zijn.
Menselijke arrogantie, misplaatst in mijn ogen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:59 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Maar als soort die zich boven de dieren positioneert
Prima maar ergens houdt het op. En de grens wordt overschreden zodra die zwakkere groep winkels en huizen in de fik steken.quote:hebben we de plicht om voor minder goed bedeelden op te komen en te zorgen dat iedereen fatsoenlijk kan leven.
Nee dat wil ik niet voorstellen is ook nergens voor nodig.quote:Of wil jij voorstellen om een IQ test af te nemen en de falers in een grote omheining te stoppen?
Eens.quote:Edit: En met fatsoenlijk leven bedoel ik overigens een dak boven het hoofd en eten. Geen plasma TV en X-box.
Mee eens. Die grens ligt wat mij betreft bij een enigszins positieve bijdrage aan de maatschappij. Ookal is het platsoenendienst of vrijwilligerswerk, dat is al een positief gebaar. Zodra iemand alleen leeft om te profiteren van de staat houdt het wat mij betreft ook op, dan zoek je het zelf maar uit.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:03 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Menselijke arrogantie, misplaatst in mijn ogen.
[..]
Prima maar ergens houdt het op. En de grens wordt overschreden zodra die zwakkere groep winkels en huizen in de fik steken.
[..]
Nee dat wil ik niet voorstellen is ook nergens voor nodig.
[..]
Eens.
Met opportunistische dieren die pakken wat ze pakken kunnen gaat het doorgaans uitstekend, het zijn lamlendige panda's die op bescherming door anderen vertrouwen. Daarnaast is juist de onderklasse veel succesvoller in voortplanting dan de carrieremakers die snel nog even voor hun veertigste compromissen moeten sluiten op hun ideaalplaatje om er nog nageslacht uit te persen. Die vergelijking gaat dus niet op, en slaat sowieso nergens op.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:58 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat zulke mensen in Nederland wat meer geholpen en gestuurd worden. En ja dat kost geld, maar ik denk dat het efficiënter is om deze mensen een beetje te ondersteunen naar werk en studie dan ze te laten verrotten waardoor ze sowieso nooit productief zullen zijn en alleen maar geld kosten met hun criminele gedragingen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:58 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Waarom zou je de samenleving verbeteren als die je geen drol interesseert?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:04 schreef Intrepidity het volgende:
Er is werkloosheid, maar er is _altijd_ iets wat je kunt doen om de samenleving te verbeteren, al is het het oudje om de hoek helpen.
Daar heb je dus het probleem te pakken. En die mensen moet je dan ook geen uitkering of wat dan ook geven, dan moeten ze het zelf maar uitzoeken. Ik heb het over mensen die werkeloos zijn en geen uitweg hebben, maar de nog wel iets positiefs aan de samenleving bijdragen, niets mis mee. Er zijn momenteel nou eenmaal niet genoeg banen om iedereen bezig te houden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarom zou je de samenleving verbeteren als die je geen drol interesseert?
Deze is pijnlijkerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:09 schreef Intrepidity het volgende:
Ik zou dit gebouw wel eens anaal willen inbrengen bij een aantal van die profiteurs overigens:
[ afbeelding ]
Ja en dan gaan ze vast vreedzaam op zoek naar een baan of bedelen bij de supermarkt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:10 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Daar heb je dus het probleem te pakken. En die mensen moet je dan ook geen uitkering of wat dan ook geven, dan moeten ze het zelf maar uitzoeken. Ik heb het over mensen die werkeloos zijn en geen uitweg hebben, maar de nog wel iets positiefs aan de samenleving bijdragen, niets mis mee.
en dat ookquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De politie mag doen wat ze nodig acht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |