Prima, mee eens, maar dat is niet rasgebonden....quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
QFT! Juist, dit is de essentie!
Maar ik ben bang dat je de mensheid kan opdelen in twee types: zij met moraal, die in welke omstandigheid ook zonderr rule of law je niet zullen bestelen, verkrachten, wat dan ook.
En zij die alleen beschaaft zijn alleen omdat zij bang zijn van de wet en vanwege de sociale druk. Maar ze zijn inherent opportunistisch. Zet ze op een eiland zonder rule of law en politie, en ze zullen je besodemieteren zodra ze daar de kans voor krijgen, je bestelen of zelfs verkrachten.
Precies zoals de rellen zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Prima, mee eens, maar dat is niet rasgebonden....
Omdat mensen niet willen inzien dat het niet alleen allochtonen zijn die hier schuld aan hebben... vrees ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Precies zoals de rellen zijn.
Waarom is hier eigenlijk een immigratiediscussie gaande?
Omdat figuren als Die_Hofstadtgruppe elke mogelijkheid daarvoor aangrijpen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Precies zoals de rellen zijn.
Waarom is hier eigenlijk een immigratiediscussie gaande?
Inderdaad niet rasgebonden, zelfs niet sociaalgebonden. Je komt opportunistische mensen en dieven onder alle lagen van de bevolking tegen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Al gepost, tevens een jaar oud.quote:
Als ze hun eigen verantwoordelijkheid pakken wel ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus zij krijgen een beter leven door zich aan de wet te houden?
Is het relevant waar moraal vandaan komt?quote:[..]
Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
Volgens jou is 'globalisatie' dus een soort natuurwet?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus jij wilt globalisering tenietdoen... hoe zie je dat voor je? Een soort telling zoals in de tijd van Herodes (bijbel) en dan na die telling en registratie iedereen terug sturen naar het land waar ze vandaan komen (voor het grootste deel van hun genen, gezien de vele interraciale relaties) sturen en bij 50% 50% maar gaan voor de 'allochtone' kant?
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar ik ben bang dat je de mensheid kan opdelen in twee types: zij met moraal, die in welke omstandigheid ook zonderr rule of law je niet zullen bestelen, verkrachten, wat dan ook.
En zij die alleen beschaaft zijn alleen omdat zij bang zijn van de wet en vanwege de sociale druk. Maar ze zijn inherent opportunistisch. Zet ze op een eiland zonder rule of law en politie, en ze zullen je besodemieteren zodra ze daar de kans voor krijgen, je bestelen of zelfs verkrachten.
Dat betwijfel ik, verschillen in klimaat en leef omgeving hebben op verschillende plekken op de wereld geleid tot verschillende rassen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het heeft hier alles mee te maken en als je dat daadwerkelijk niet ziet, dan zal je dat ook nooit zien.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:06 schreef t-8one het volgende:
[..]
Omdat figuren als Die_Hofstadtgruppe elke mogelijkheid daarvoor aangrijpen.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:06 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Als ze hun eigen verantwoordelijkheid pakken wel ja.
Lijkt mij wel he, aangezien die afwezig blijkt.quote:Is het relevant waar moraal vandaan komt?
Juist landsgrenzen lijken mij niet natuurlijk maar door mensen bedacht.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Volgens jou is 'globalisatie' dus een soort natuurwet?
Onzin, het zijn politieke keuzes. Men laat enorme aantallen mensen binnen (het zij via gezinshereniging, hetzij via asiel, het zij via illegale immigratie) en doet daar bar, bar weinig tegen. De facto wordt er vrijwel geen illegaal uitgezet en wordt het zelfs gefaciliteerd (kinderen naar school, huizen etc).
Japen en de UK: beide moderne industriele eilanden. Japan: 0,1% allochtoon. UK:http://en.wikipedia.org/w(...)d_Kingdom_since_1922
Rara hoe kan dat?
Het zijn economische keuzes, geen politieke.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, het zijn politieke keuzes. Men laat enorme aantallen mensen binnen (het zij via gezinshereniging, hetzij via asiel, het zij via illegale immigratie) en doet daar bar, bar weinig tegen. De facto wordt er vrijwel geen illegaal uitgezet en wordt het zelfs gefaciliteerd (kinderen naar school, huizen etc).
Japen en de UK: beide moderne industriele eilanden. Japan: 0,1% allochtoon. UK:http://en.wikipedia.org/w(...)d_Kingdom_since_1922
Rara hoe kan dat?
Als niemand zich aan de wet en simpele principes zou houden zouden ze zelf ook hun huizen verliezen. Nu is het dus puur opportunisme. Als ze zich aan de wet, of in ieder geval de simpele principes als 'blijf van andermans spullen af' zouden houden zou hun leven wellicht niet verbeteren, maar in ieder geval niet verslechteren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus zij krijgen een beter leven door zich aan de wet te houden?
[..]
Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
[..]
Is die er? Als iedereen dat besluit te doen, waar komt dat werk dan vandaan, en waar komt het geld om te studeren vandaan?
Nee, een ontwikkeling aangewakkerd door een geschiedenis die niet terug te draaien is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Opportunisme is kortetermijndenken. In een koud klimaat met komende strenge winters ben je als gemeenschap gedwongen om voorbereidingen te treffen en te plannen om die winter door te komen. Kortetermijndenken is dus contraproductief.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:08 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, verschillen in klimaat en leef omgeving hebben op verschillende plekken op de wereld geleid tot verschillende rassen.
In een klimaat waar het s'winters maanden vriest zul je wel iets moeten opbouwen zodat je in de winter je voorraden op kan maken. In een warmer klimaat kun je het je veroorloven om opportunistischer te zijn. Helaas kan ik dit niet onderbouwen maar is een rede voor verschillende rassen.
Klopt. Daarom heb ik ook altijd dat gelul met religie. Veel religieuzen beweren dat je zonder religie geen moraal kan hebben (feitelijk hetzelfde wat Weltschmerz zegt).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ergste lijkt voorbij te zijn, Londen is al zo goed als veilig.quote:
Die komt door je opvoeding, als je die gehad hebt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
quote:
Er zijn ook voldoende niet allochtonen die daar rellen, er zijn autochtonen die rellen, allochtonen die het slachtoffer zijn, allochtonen die dader zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het heeft hier alles mee te maken en als je dat daadwerkelijk niet ziet, dan zal je dat ook nooit zien.
Reageer gewoon niet meer op 'm, hij ziet enkel wat hij wil zienquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef t-8one het volgende:
[..]
Er zijn ook voldoende niet allochtonen die daar rellen, er zijn autochtonen die rellen, allochtonen die het slachtoffer zijn, allochtonen die dader zijn.
Het is te diverse om één bepaalde bevolkingsgroep de schuld te geven.
Landgrenzen zijn niets anders als een gebied bestuurbaar maken. Als jij landsgrenzen wilt opheffen, dan ook niet zeuren dat ALLE sociale voorzieningen wegvallen, politie verdwijnt en er geen gezamenlijke voorzieningen meer gebouwd gaan worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:09 schreef t-8one het volgende:
[..]
Juist landsgrenzen lijken mij niet natuurlijk maar door mensen bedacht.
Die motorenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:14 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Kijk! Zo hoort het.
http://www.telegraph.co.u(...)ney-and-Enfield.html
Als je je eigen verantwoordelijk pakt dan zijn je kansen op een beter leven aanzienlijk groter. Ik zie niet in waarom dat anders zou zijn. Is er geen werk in je omgeving dan verhuis je. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Je kan wachten op de politiek maar dan schuif je de verantwoordelijk af.quote:
Ja dat is waar. Maar nog steeds is er geen argument om deze rellen goed te praten.quote:[..]
Lijkt mij wel he, aangezien die afwezig blijkt.
Mag ik zeggen dat ik het met m'n muis eroverheen bewegen wel tof vindquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:14 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Kijk! Zo hoort het.
http://www.telegraph.co.u(...)ney-and-Enfield.html
Ik zeg nergens dat ik landsgrenzen op wil heffen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Landgrenzen zijn niets anders als een gebied bestuurbaar maken. Als jij landsgrenzen wilt opheffen, dan ook niet zeuren dat ALLE sociale voorzieningen wegvallen, politie verdwijnt en er geen gezamenlijke voorzieningen meer gebouwd gaan worden.
Dat dus. Het heeft alles te maken met de bereidheid om je leven (positief) te veranderen. Alleen maar roepen dat het slecht is heeft geen nut, je zult toch echt zélf de verandering moeten maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:15 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Als je je eigen verantwoordelijk pakt dan zijn je kansen op een beter leven aanzienlijk groter. Ik zie niet in waarom dat anders zou zijn. Is er geen werk in je omgeving dan verhuis je. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Je kan wachten op de politiek maar dan schuif je de verantwoordelijk af.
Nu niet meer natuurlijk, met al die high-tech die ze nu thuis hebben liggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Dekatria het volgende:
Ik betwijfel of die blagen het nog zo leuk hadden gevonden als hun eigen huis geplunderd werd.
De maakbare samenleving was toch afgeschaft en dan zou je als individu wel iets kunnen maken in dergelijke omstandigheden? Werkt ook al 30 jaar niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat dus. Het heeft alles te maken met de bereidheid om je leven (positief) te veranderen. Alleen maar roepen dat het slecht is heeft geen nut, je zult toch echt zélf de verandering moeten maken.
Wat is er goed aan een gifje dat uit Vancouver komt?quote:
Hoe bedoel je afgeschaft?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De maakbare samenleving was toch afgeschaft en dan zou je als individu wel iets kunnen maken in dergelijke omstandigheden? Werkt ook al 30 jaar niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |