abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100544357
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:16 schreef t-8one het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik landsgrenzen op wil heffen.
Waarom nog landsgrenzen hebben als je mensen van buiten die landgrenzen massaal binnen laat? Wat is dan het nut nog? De hele defintie van natie-staten is dat je inwoners met speciale rechten en niet-inwoners met minder rechten hebt.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100544361
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:09 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Als niemand zich aan de wet en simpele principes zou houden zouden ze zelf ook hun huizen verliezen.
Dus de moraal bestaat eruit dat het in je eigenbelang is dat die regels er zijn? Interessant. Dus als iemand het eigenbelang anders inschat, is er ook een andere moraal?

quote:
Nu is het dus puur opportunisme. Als ze zich aan de wet, of in ieder geval de simpele principes als 'blijf van andermans spullen af' zouden houden zou hun leven wellicht niet verbeteren, maar in ieder geval niet verslechteren.
Als het niet verslechteren van je leven het hoogst haalbare is, dan is twee nachten adrenaline plus nieuwe kleren en bruingoed natuurlijk een welkome afleiding. Overigens zal hun leven de laatste 3 jaar wel verslechterd zijn, net als het uitzicht op een beter leven. En niet door hen zelf maar door andere mensen hun hebzucht.

quote:
De verbetering moet zitten in dat stukje moeite dat ze er zelf voor moeten doen. Wat is de toegevoegde waarde van die flatscreen TV? Die rellen komen vast niet voort uit het feit dat ze een TV missen in hun leven, of wel dan.
Nee, dat lijkt me niet. Ik beweer dan ook niet dat de rellen een poging waren tot een structurele oplossing van hun probleem te komen.

quote:
Alleen maar zeggen dat er van alles mist maar er niets aan doen is gewoon triest.

Ten eerste zullen de banen er echt wel zijn, al is het maar het simpele economische cirkeltje van meer mensen die verdienen -> meer mensen die geld te spenderen hebben -> meer werkgelegenheid om te zorgen dat het geld weer door anderen binnengehaald kan worden.
Onzin natuurlijk. Er is al eeuwen een onderklasse en er is al eeuwen werkloosheid, en dat is natuurlijk niet omdat ze er zo hard aan een oplossing is gewerkt, maar omdat mensen belang hebben bij werkloosheid van een ander.

quote:
Desnoods gaan ze hun eigen groente telen en op die manier werken. Zorg dat je je tijd kunt besteden op een nuttige manier, en wellicht iets aan kunt verdienen en in ieder geval je beste beentje voor zet.
Dat gebeurt ook, en die mensen komen ook verder dan de rest omdat ze zich daarvan onderscheiden, maar dan heb je de rest nog.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:19:48 #203
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_100544368
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat is er goed aan een gifje dat uit Vancouver komt?
Dat zag ik pas later maar sowieso goed als burgers die pubers aanpakken.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_100544371
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_100544377
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:18 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Hoe bedoel je afgeschaft?
Da's linkse theepraat toch?
pi_100544384
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik stel de vraag waarom mensen zich aan de wet houden, en waarom ze ophouden dat te doen zodra er geen sanctie van overtreding te verwachten is.
Er zijn verschillende redenen waarom mensen zich aan wetten houden. Dat is verdeeld is verschillende niveaus. Het eerste niveau is wat je bij kinderen ziet. Ze weten niet precies wat wel en niet kan. Daarna weten ze dat ze voor bepaalde dingen gestraft worden en zullen ze dat uit eigen belang niet meer doen of in ieder geval niet als de kans op straf groot is. Als je verder ontwikkelt, komen de oordelen van anderen om de hoek kijken. Daarna een beter algeheel moreel besef. Ik weet de exacte definities niet, maar dit is het globaal.

Die groepen mensen die nu gaan rellen zijn, door gebrek aan opvoeding, in de lagere 'stages' blijven hangen. Ze zien nu dat het geen consequenties heeft en dat anderen het ook doen, dus dat rechtvaardigt het stelen in hun ogen. Ontwikkelde en beschaafde mensen doen dat niet, omdat ze een ver genoeg ontwikkeld moraal hebben.
pi_100544411
quote:
Dat soort dingen is gewoon dagelijkse kost in die wijken.
pi_100544419

Deze kapitein ontbreekt natuurlijk nooit bij dit soort situaties
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100544431
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:18 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Hoe bedoel je afgeschaft?
Het jaren 70 idee dat spreiding van kennis, macht en inkomen het doel moet zijn in onze samenleving is een gepasseerd station.
pi_100544451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die komt door je opvoeding, als je die gehad hebt.

Maar jij zou dus aan het verkrachten slaan als de politie je daar niet voor zou straffen?
Nee, ik ben blank namelijk.
pi_100544488
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:23:21 #212
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_100544509
Gelukkig is het tuig een jaar te vroeg
pi_100544517
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat soort dingen is gewoon dagelijkse kost in die wijken.
Dat is geen reden om het normaal te vinden.
Get it and Bet it
pi_100544528
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:20 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Er zijn verschillende redenen waarom mensen zich aan wetten houden. Dat is verdeeld is verschillende niveaus. Het eerste niveau is wat je bij kinderen ziet. Ze weten niet precies wat wel en niet kan. Daarna weten ze dat ze voor bepaalde dingen gestraft worden en zullen ze dat uit eigen belang niet meer doen of in ieder geval niet als de kans op straf groot is. Als je verder ontwikkelt, komen de oordelen van anderen om de hoek kijken. Daarna een beter algeheel moreel besef. Ik weet de exacte definities niet, maar dit is het globaal.

Die groepen mensen die nu gaan rellen zijn, door gebrek aan opvoeding, in de lagere 'stages' blijven hangen. Ze zien nu dat het geen consequenties heeft en dat anderen het ook doen, dus dat rechtvaardigt het stelen in hun ogen. Ontwikkelde en beschaafde mensen doen dat niet, omdat ze een ver genoeg ontwikkeld moraal hebben.
Maar waar bestaat die ontwikkeling van die moraal dan uit? Wat is die moraal buiten eigenbelang?
pi_100544558
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:23 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Dat is geen reden om het normaal te vinden.
Het is realiteit.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:24:33 #216
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100544560
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het jaren 70 idee dat spreiding van kennis, macht en inkomen het doel moet zijn in onze samenleving is een gepasseerd station.
De definitie van de maakbare samenleving is dus spreiding van kennis, macht en inkomen? Ik heb hele andere beelden bij een "maakbare samenleving" maar goed dat zal wel aan mij liggen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:25:18 #217
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100544588
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar waar bestaat die ontwikkeling van die moraal dan uit? Wat is die moraal buiten eigenbelang?
Mensen zijn kuddedieren, naast het eigenbelang is er ook nog iets als groepsbelang.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:25:43 #218
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100544604
quote:
NohaSalah NoOoOos
Duggan did not fire at officers before he was killed,ballistic tests indicate.on-msn.com/n4AvIZ #UKriots #Londonriots @Zeinobia @alaa
pi_100544609
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat is er mis met dat idee?

Volgens mij is alleen het idee van de manier waarop veranderd, niet het idee zelf.
pi_100544620
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)of_moral_development
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:26:10 #221
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100544624
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus de moraal bestaat eruit dat het in je eigenbelang is dat die regels er zijn? Interessant. Dus als iemand het eigenbelang anders inschat, is er ook een andere moraal?

[..]

Als het niet verslechteren van je leven het hoogst haalbare is, dan is twee nachten adrenaline plus nieuwe kleren en bruingoed natuurlijk een welkome afleiding. Overigens zal hun leven de laatste 3 jaar wel verslechterd zijn, net als het uitzicht op een beter leven. En niet door hen zelf maar door andere mensen hun hebzucht.

[..]

Nee, dat lijkt me niet. Ik beweer dan ook niet dat de rellen een poging waren tot een structurele oplossing van hun probleem te komen.

[..]

Onzin natuurlijk. Er is al eeuwen een onderklasse en er is al eeuwen werkloosheid, en dat is natuurlijk niet omdat ze er zo hard aan een oplossing is gewerkt, maar omdat mensen belang hebben bij werkloosheid van een ander.

[..]

Dat gebeurt ook, en die mensen komen ook verder dan de rest omdat ze zich daarvan onderscheiden, maar dan heb je de rest nog.
Er zijn wel degelijk mensen in die milieus die zich (keihard) inspannen om iets beters te bereiken, en daar in slagen. Ik heb sterk het vermoeden dat het overgrote deel helaas puur overtuigd is van het feit 'dat het wel niet beter zal worden' en er dus zijn best niet voor doet. Hetzelfde zie je in ons land, met veel mensen die uit gemak een uitkering ontvangen (omdat het verschil tussen minimumloon en de uitkering waarschijnlijk voor deze mensen de moeite van het werken niet waard is).

Het afschuiven op geen betere toekomst mogelijk vind ik dan echt belachelijk. Ik verwacht niet dat iedereen zijn best zal gaan doen, want dat is niet realistisch, maar met een andere instelling zouden ze stukken verder komen.

En als iemand het eigenbelang anders inschat is er voor die persoon waarschijnlijk inderdaad een andere moraal. Het komt uiteindelijk voor de meeste mensen toch neer op het 'wat gij niet wilt...'. Helaas zijn de opportunisten echter van mening dat het afnemen van andermans goederen ze echter wel verder brengt. Zij schatten het eigenbelang zo in dat het hen niet zal gebeuren, terwijl ze het een ander aandoen. Zie daar je veranderde moraal onder deze groep.
pi_100544632
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ik ben blank namelijk.
One of the few police forces to have begun recording the figures of reported gang rape is the Metropolitan Police. In 2008 alone, they received reports of 85 gang rapes. Using the Met's definition of gang rape – those involving three or more perpetrators – we began to look at the number of convictions. We tracked down 29 cases, from January 2006 to March 2009, in which a total of 92 young people were convicted of involvement in gang rape.

One fact stood out. Of those convicted, 66 were black or mixed race, 13 were white and the remainder were from other countries including Afghanistan, Iraq and Libya.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100544656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:26 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk mensen in die milieus die zich (keihard) inspannen om iets beters te bereiken, en daar in slagen. Ik heb sterk het vermoeden dat het overgrote deel helaas puur overtuigd is van het feit 'dat het wel niet beter zal worden' en er dus zijn best niet voor doet. Hetzelfde zie je in ons land, met veel mensen die uit gemak een uitkering ontvangen (omdat het verschil tussen minimumloon en de uitkering waarschijnlijk voor deze mensen de moeite van het werken niet waard is).

Het afschuiven op geen betere toekomst mogelijk vind ik dan echt belachelijk. Ik verwacht niet dat iedereen zijn best zal gaan doen, want dat is niet realistisch, maar met een andere instelling zouden ze stukken verder komen.

En als iemand het eigenbelang anders inschat is er voor die persoon waarschijnlijk inderdaad een andere moraal. Het komt uiteindelijk voor de meeste mensen toch neer op het 'wat gij niet wilt...'. Helaas zijn de opportunisten echter van mening dat het afnemen van andermans goederen ze echter wel verder brengt. Zij schatten het eigenbelang zo in dat het hen niet zal gebeuren, terwijl ze het een ander aandoen. Zie daar je veranderde moraal onder deze groep.
No future and nothing to lose.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:28:24 #224
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100544699
Before and After...

En dat er eens wat gedaan wordt aan de topicvervuiling hier :{
pi_100544709
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

knip
Je zit op het verkeerde forum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2011 11:29:06 ]
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:29:01 #226
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100544713
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

No future and nothing to lose.
Kennelijk is er een behoorlijk verschil tussen de meningen over het in de hand hebben van toekomst. Ik ben van mening dat je het hoe dan ook kunt veranderen, bepaalde mensen hier kennelijk niet.
pi_100544782
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Kennelijk is er een behoorlijk verschil tussen de meningen over het in de hand hebben van toekomst. Ik ben van mening dat je het hoe dan ook kunt veranderen, bepaalde mensen hier kennelijk niet.
In de slachtofferrol kruipen en het criminele pad kiezen is veel makkelijker.
pi_100544804
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:28 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je zit op het verkeerde forum.
Leg eens uit.
pi_100544841
Om 12.00 uur een statement van Cameron.
pi_100544858
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Leg eens uit.
Hij moet naar nikita.nl
pi_100544893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:32 schreef Kingstown het volgende:
Om 12.00 uur een statement van Cameron.
"Dit is schandalig. Ik zet nog eens 10.000 politiemensen in, die toch niks mogen doen".
pi_100544897
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Kennelijk is er een behoorlijk verschil tussen de meningen over het in de hand hebben van toekomst. Ik ben van mening dat je het hoe dan ook kunt veranderen, jij kennelijk niet.
Dat ligt wat genuanceerder, heb er zelf wat van weten maken maar heleboel jeugdvrienden zijn begin jaren 80 volledig ontspoord.
Toevallig was het toen ook crisis, hun vaders al jaren werkeloos, drugs, beetje inbreken en wanneer ze de kans kregen rellen.
Best vergelijkbaar eigenlijk.
pi_100544918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:33 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

"Dit is schandalig. Ik zet nog eens 10.000 politiemensen in, die toch niks mogen doen".
Hij schijnt zelf mee te gaan vechten.

http://yfrog.com/hscjbfmfj
pi_100544925
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Leg eens uit.
Nee
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:35:59 #236
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100544966
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat ligt wat genuanceerder, heb er zelf wat van weten maken maar heleboel jeugdvrienden zijn begin jaren 80 volledig ontspoord.
Toevallig was het toen ook crisis, hun vaders al jaren werkeloos, drugs, beetje inbreken en wanneer ze de kans kregen rellen.
Best vergelijkbaar eigenlijk.
Dan ben je de uitgelezen persoon om te kunnen beargumenteren dat het dus mogelijk is er iets van te maken, in plaats van 'de makkelijke weg' te kiezen. Het komt dan in mijn ogen neer op een sterk principegevoel en de juiste moraal. Desalniettemin is dat natuurlijk ook een deel dat je mee krijgt uit opvoeding, maar je maakt nog steeds je eigen keuzes.
pi_100545000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:35 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dan ben je de uitgelezen persoon om te kunnen beargumenteren dat het dus mogelijk is er iets van te maken, in plaats van 'de makkelijke weg' te kiezen. Het komt dan in mijn ogen neer op een sterk principegevoel en de juiste moraal. Desalniettemin is dat natuurlijk ook een deel dat je mee krijgt uit opvoeding, maar je maakt nog steeds je eigen keuzes.
Je omgeving bepaalt voor een groot deel wie je bent.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:39:15 #239
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100545059
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:37 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Je omgeving bepaalt voor een groot deel wie je bent.
Dat klopt, maar je maakt nog altijd je eigen keuzes ^O^
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:39:20 #240
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100545063
quote:
Schrikken die zich even de pleuris _O- peleton ME wat op je af komt draven, dan schijt je 7 kleuren stront als broekie zijnde.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:39:40 #241
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100545071
quote:
Interessant! Ook Kohlberg's stadia van morele ontwikkeling:

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:39:49 #242
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100545077
quote:

[..]

Ik ben van mening dat het verdomd moeilijk is om je eigen keuze te maken als je ouders geen aansluiting bij de maatschappij vinden, maargoed dat gaat te ver offtopic.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_100545085
quote:

[..]

Hoe je de maatschappij ook inricht er zullen altijd mensen buiten de boot vallen en hoe meer dat er zijn, hoe meer problemen je hebt. Vervang mensen door machines en het wordt allemaal iets goedkoper, maar sociaal gezien krijg je dat 3 dubbel terug in je gezicht.

Zolang mensen werk en eten hebben is er weinig aan de hand...haal dat weg en het gaat mis.
pi_100545117
quote:

[..]

Ik had het geluk om een hele goede Cito toets te maken.
Was beetje de nerd van de buurtgang zeg maar, daardoor is het met mij beter afgelopen.
Zit ook grote geluksfactor in.
pi_100545133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:39 schreef t-8one het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het verdomd moeilijk is om je eigen keuze te maken als je ouders geen aansluiting bij de maatschappij vinden, maargoed dat gaat te ver offtopic.
Eigen keuzes maken is altijd mogelijk, alleen vaak is de druk te groot om af te wijken van de 'standaard' keuze in je leefomgeving. Er is daarom een heel groot verschil tussen keuzes kunnen maken en het daadwerkelijk maken van eigen keuzes.
pi_100545135
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nee
Oké.

Met andere woorden: Je blaat maar wat.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:42:26 #247
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100545161
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:39 schreef t-8one het volgende:

[..]

Verdomd moeilijk is niet onmogelijk. Het komt dan dus neer op persoonlijkheid, en de kansen die je krijgt/zelf creeërt.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:43:03 #248
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100545182
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik had het geluk om een hele goede Cito toets te maken.
Was beetje de nerd van de buurtgang zeg maar, daardoor is het met mij beter afgelopen.
Zit ook grote geluksfactor in.
En anders had je dus per definitie geen mogelijkheden gehad om je leven positief te wenden?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:43:15 #249
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100545191
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Eigen keuzes maken is altijd mogelijk, alleen vaak is de druk te groot om af te wijken van de 'standaard' keuze in je leefomgeving. Er is daarom een heel groot verschil tussen keuzes kunnen maken en het daadwerkelijk maken van eigen keuzes.
prcs, als je ouders een opleiding maar stom vinden is het verdomd moeilijk om als 12 jarige toch door te zetten.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:42 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Verdomd moeilijk is niet onmogelijk. Het komt dan dus neer op persoonlijkheid, en de kansen die je krijgt/zelf creeërt.
Die persoonlijkheid vorm je deels tijdens het opgroeien, je persoonlijkheid wordt ook gevormd door je omgeving. Ik denk dat iemand zelf weinig invloed heeft op zijn/haar persoonlijkheid.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_100545201
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:42 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Alleen krijg je vanuit je opvoeding en milieu een enorme bias mee richting de ene of de andere keuze. We kunnen dus wel stellen dat het afhankelijk van de omgeving waarin je opgroeit een heeeeel stuk moeilijker is om de juiste keuze te maken. En of jij die keuze zou maken in die omstandigheden is ook nog maar de vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')