Ja, die Hooligans ben ik dan weer wat minder van gecharmeerd,quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.
Aan de andere kant, in geval van de voetbalhoolie's en sommige andere groeperingen zijn het puur mensen die ook uit zijn op rellen, zij het op een andere manier. Nu is hun overtuiging 'de buurt te verdedigen' terwijl het ze normaal ook puur om het potje matten gaat. Het probleem hier is dat het dan ook snel kan doorslaan naar een ernstiger overtuiging, wat mijns inziens ook weer kan leiden tot meer 'shit hitting the fan'
Amen. Ik keek vanochtend op BBC, ze zijn niet de enige. Er zijn duizenden mensen die gewoon hun eigen straten afzetten en dat dan met alle inwoners van die straat/buurt verdedigenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik geef die mannen groot gelijk hun tempel te beschermenOngeacht gevolgen voor daders
Over het algemeen zul je hooligans ook niet zo snel hun eigen stad zien slopen. Die trots op hun buurt/stad lijkt me zeker wel gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.
Aan de andere kant, in geval van de voetbalhoolie's en sommige andere groeperingen zijn het puur mensen die ook uit zijn op rellen, zij het op een andere manier. Nu is hun overtuiging 'de buurt te verdedigen' terwijl het ze normaal ook puur om het potje matten gaat. Het probleem hier is dat het dan ook snel kan doorslaan naar een ernstiger overtuiging, wat mijns inziens ook weer kan leiden tot meer 'shit hitting the fan'
Hm, dat ziet er niet uit alsof de scouting pow-wowlessen aan het geven is..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:42 schreef Kingstown het volgende:
D'r fikt wat in Birmingham:
http://yfrog.com/kl91534960j
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:19 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Zoals in Manchester bedoel je?
Deze rellen hebben met laagopgeleid (of gewoon niet opgeleid) tuig te maken dat te lui is om iets van hun leven te maken, ras staat er los van. Londen is zeer multicultureel en er zijn net zoveel donkere mensen succesvol in hun carriere als dat er tv's halen uit een lokale winkel.
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, die Hooligans ben ik dan weer wat minder van gecharmeerd,
Opvoeding.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is
Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom zouden die mensen eigenlijk de wet, het gezag en de regel dat je van andermans spullen afblijft respecteren? Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
Probeer je hier nou de rellen mee goed te praten???quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?
Nee, maar als de insteek meer ligt op het 'rammen' dan op het 'beschermen' dan is zo'n actie m.i. nog niet ontzettend veel beter dan de actie van de daders, al vind ik dat deze zeker een flink pak slaag verdienen. Maargoed, ik moet zeggen dat het meer een onderbuikgevoel isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.
http://yfrog.com/gzzb1vgjquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hm, dat ziet er niet uit alsof de scouting pow-wowlessen aan het geven is..
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etcquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat die pakis, die afghanen, al die allochtonen het hier veel beter hebben dan waar ze vandaan komen. Dan haal je rotte appels binnen, maar die zitten er bij ons even hard tussen, hard straffen, voorkomen dat ze weer in de fout gaan. Maar in essentie is het dus uit liefde voor je medemens. De meeste mensen nemen liever mensen op dan ze buiten sluiten.
Ik stel de vraag waarom mensen zich aan de wet houden, en waarom ze ophouden dat te doen zodra er geen sanctie van overtreding te verwachten is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:50 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Probeer je hier nou de rellen mee goed te praten???
Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?
Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom zouden die mensen eigenlijk de wet, het gezag en de regel dat je van andermans spullen afblijft respecteren? Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
quote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?
Het is overduidelijk dat dit ze niets anders oplevert dan misschien wat goederen. Hun leven gaat echt niet significant verbeteren doordat ze hele steden aan puin slaan hoor.
En ik moet zeggen dat ik absoluut van mening ben dat iedereen 'zijn eigen toekomst in de hand kan nemen'. Als je wilt is er verbetering mogelijk, en of dat nou is doordat je 80 uur in de week werkt voor 6 pond per uur, of doordat je gaat studeren, dat boeit niet. De mogelijkheid heb je, die moet je dan ook benutten.
Het binnen halen van 'kansarmen' levert ons naast misschien wat goodwill in de wereld niet zo heel veel op. Binnen halen van 'kansrijke' buitenlanders kan ons natuurlijk wel veel opleveren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etc
Wat is er voor ons positief aan? En nee, er is al lang berekend dat het niet helpt tegen vergrijzing en alleen maar geld kost.
Liefde voor je medemens? Kom op zeg alsjeblieft.
Kijk naar de VS.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etc
Wat is er voor ons positief aan? En nee, er is al lang berekend dat het niet helpt tegen vergrijzing en alleen maar geld kost.
Liefde voor je medemens? Kom op zeg alsjeblieft.
Yeahh rrrightquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:32 schreef The_Seeker het volgende:
Als ik een van die wijken daar zou wonen zou ik me gezin wegsturen ergens in schotland en een flinke shotgun kopen. Mochten ze het wagen om me huis binnen te komen krijgen ze een persoonlijke knieschot
Dat is in ieder geval relatief goedkoper dan in Nederland. De wedstrijden schijnen wel weer duurder te zijnquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mensen kunnen zeggen wat ze willen over de Engelse Hooligans, maar dit zijn over het algemeen gewoon mensen die werken. Enig idee hoe duur het is om in Engeland eerst je vol te zuipen in de kroeg en dan nog een wedstrijd te bekijken. Die mensen hebben dus gewoon een belang in de maatschappij en het is niet vreemd dat ze hun buurt verdedigen aangezien ze wel van een potje vechten houden.
Ach het zal me niets verbazen dat als het echt los gaat de hooligans je enige toevlucht zijn als autochtoon. Dat zijn dan de enige grote georganiseerde groep die niet met zich laat fucken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mensen kunnen zeggen wat ze willen over de Engelse Hooligans, maar dit zijn over het algemeen gewoon mensen die werken. Enig idee hoe duur het is om in Engeland eerst je vol te zuipen in de kroeg en dan nog een wedstrijd te bekijken. Die mensen hebben dus gewoon een belang in de maatschappij en het is niet vreemd dat ze hun buurt verdedigen aangezien ze wel van een potje vechten houden.
Je kunt wel lullig doen, maar het sentiment wat HG beschrijft is bij behoorlijk wat mensen aanwezig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef t-8one het volgende:
[..]
gast
Ga huilen bij je moeder op schoot
Mensen houden zich niet aan de wet puur omdat er sancties op staan. Ik steek de winkel van mijn buurman niet in de fik omdat ik anders in de bak moet. Nee ik steek de winkel van mijn buurman niet in de fik omdat ik zoiets mijn buurman niet wil aandoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik stel de vraag waarom mensen zich aan de wet houden, en waarom ze ophouden dat te doen zodra er geen sanctie van overtreding te verwachten is.
Dat, en kom op z'n minst met goede tegenargumenten waarom hij ongelijk heeft. Dit soort persoonlijke non-aanvallen schiet niemand iets mee op.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je kunt wel lullig doen, maar het sentiment wat HG beschrijft is bij behoorlijk wat mensen aanwezig.
Ik denk dat de agenten zelf niets liever zouden willen op het moment dat ze daar staan... maargoed, hogerhand hè?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef ConscienceNL het volgende:
Zat weer met verbazing naar het nieuws te kijken. Waarom knuppelen ze dat tuig gewoon niet neer?
Helaas wel. Helaas is er tot op zekere hoogte ook aanleiding toe, al zal ik nooit zeggen dat we vluchtelingen niet moeten helpen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je kunt wel lullig doen, maar het sentiment wat HG beschrijft is bij behoorlijk wat mensen aanwezig.
Het gaat mij dan ook om de combinatie, de gemiddelde uitkeringstrekker kan dat echt niet betalen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval relatief goedkoper dan in Nederland. De wedstrijden schijnen wel weer duurder te zijn
Befehl ist befehl?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik denk dat de agenten zelf niets liever zouden willen op het moment dat ze daar staan... maargoed, hogerhand hè?
Misschien is het dan een idee om die rellers uit hun huizen te jagen en de huizen te geven aan de gezinnen waar zij de boel van vernietigd hebben. Mja, waarom zou de overheid de spullen van deze mensen moeten respecteren? Begrijpen de daders vast wel...toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is familie van je hooligan of zo?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook om de combinatie, de gemiddelde uitkeringstrekker kan dat echt niet betalen.
Moet ik nu gaan beargumenteren waarom discriminerende opmerkingen niet goed zouden zijn?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat, en kom op z'n minst met goede tegenargumenten waarom hij ongelijk heeft. Dit soort persoonlijke non-aanvallen schiet niemand iets mee op.
Ook Hooligans maken spullen v anderen kapot om hun moment van adrenaline te botvieren. In dit geval beschermen ze iets, maar dat is echt vaak niet zo .quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nou, begin daar eens mee zou ik zeggen. Persoonlijke aanvallen zijn gewoon niet constructief voor de discussie. Accepteer dat mensen een mening hebben die niet gelijk is aan de jouwe en probeer hun argumenten te counteren met jouw eigen argumenten zonder persoonlijk te worden. Dát is interessant en constructief. Ookal kun je mensen wellicht niet overtuigen, het houdt het wel netjes.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:59 schreef t-8one het volgende:
[..]
Moet ik nu gaan beargumenteren waarom discriminerende opmerkingen niet goed zouden zijn?
komop zeg, ik ga toch ook niet uitleggen dat in je broek schijten smerig is?
quote:The arrest figures since trouble erupted on Saturday are continuing to shoot up and have now hit 1,335.
Here's where they stand now:
Metropolitan: 768 (167 charged)
Greater Manchester: 300
West Midlands: 109
Nottinghamshire: 84
Merseyside: 50
Avon & Somerset: 24
TOTAL: 1,335
Ja, maar dat doen we dus juist niet. Die gaan naar de VS en Canada. De kanslozen komen hierheen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Het binnen halen van 'kansarmen' levert ons naast misschien wat goodwill in de wereld niet zo heel veel op. Binnen halen van 'kansrijke' buitenlanders kan ons natuurlijk wel veel opleveren.
Ja! Allemaal een bloem in de haren! Lief voor elkaar!quote:Iedereen de vrijheid gunnen om zijn leven op zijn eigen manier in te richten levert ons wel veel op, vrijheid!
Ga eens ontopicquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen we dus juist niet. Die gaan naar de VS en Canada. De kanslozen komen hierheen.
En dat is al decennia zo.
[..]
Ja! Allemaal een bloem in de haren! Lief voor elkaar!
De halve 3e wereld hierheen want vrijheid! De wereld is van iedereen! Geld genoeg! Fuck Europa!
Dus jij wilt globalisering tenietdoen... hoe zie je dat voor je? Een soort telling zoals in de tijd van Herodes (bijbel) en dan na die telling en registratie iedereen terug sturen naar het land waar ze vandaan komen (voor het grootste deel van hun genen, gezien de vele interraciale relaties) sturen en bij 50% 50% maar gaan voor de 'allochtone' kant?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen we dus juist niet. Die gaan naar de VS en Canada. De kanslozen komen hierheen.
[..]
Ja! Allemaal een bloem in de haren! Lief voor elkaar!
De halve 3e wereld hierheen want vrijheid! De wereld is van iedereen! Geld genoeg! Fuck Europa!
QFT! Juist, dit is de essentie!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Ongelofelijk. Nou ik heb hem hoor. Ik plunder niet, ook niet als het kan. Waarom? Omdat ik nog een greintje moraal in m'n flikker heb.
Ik heb ook geen neiging tot vrouwen verkrachten en zo hoor, ook al zou het kunnen. Jij wel?
Dus zij krijgen een beter leven door zich aan de wet te houden?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?
Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?quote:Het is overduidelijk dat dit ze niets anders oplevert dan misschien wat goederen. Hun leven gaat echt niet significant verbeteren doordat ze hele steden aan puin slaan hoor.
Is die er? Als iedereen dat besluit te doen, waar komt dat werk dan vandaan, en waar komt het geld om te studeren vandaan?quote:En ik moet zeggen dat ik absoluut van mening ben dat iedereen 'zijn eigen toekomst in de hand kan nemen'. Als je wilt is er verbetering mogelijk, en of dat nou is doordat je 80 uur in de week werkt voor 6 pond per uur, of doordat je gaat studeren, dat boeit niet. De mogelijkheid heb je, die moet je dan ook benutten.
Precies, we moeten ons niet richten op het 'zwart maken' van immigranten we moeten proberen de 'goede' immigranten binnen te halen en de kansloze beleeft de deur wijzen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima, mee eens, maar dat is niet rasgebonden....quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
QFT! Juist, dit is de essentie!
Maar ik ben bang dat je de mensheid kan opdelen in twee types: zij met moraal, die in welke omstandigheid ook zonderr rule of law je niet zullen bestelen, verkrachten, wat dan ook.
En zij die alleen beschaaft zijn alleen omdat zij bang zijn van de wet en vanwege de sociale druk. Maar ze zijn inherent opportunistisch. Zet ze op een eiland zonder rule of law en politie, en ze zullen je besodemieteren zodra ze daar de kans voor krijgen, je bestelen of zelfs verkrachten.
Precies zoals de rellen zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Prima, mee eens, maar dat is niet rasgebonden....
Omdat mensen niet willen inzien dat het niet alleen allochtonen zijn die hier schuld aan hebben... vrees ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Precies zoals de rellen zijn.
Waarom is hier eigenlijk een immigratiediscussie gaande?
Omdat figuren als Die_Hofstadtgruppe elke mogelijkheid daarvoor aangrijpen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Precies zoals de rellen zijn.
Waarom is hier eigenlijk een immigratiediscussie gaande?
Inderdaad niet rasgebonden, zelfs niet sociaalgebonden. Je komt opportunistische mensen en dieven onder alle lagen van de bevolking tegen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Al gepost, tevens een jaar oud.quote:
Als ze hun eigen verantwoordelijkheid pakken wel ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus zij krijgen een beter leven door zich aan de wet te houden?
Is het relevant waar moraal vandaan komt?quote:[..]
Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
Volgens jou is 'globalisatie' dus een soort natuurwet?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus jij wilt globalisering tenietdoen... hoe zie je dat voor je? Een soort telling zoals in de tijd van Herodes (bijbel) en dan na die telling en registratie iedereen terug sturen naar het land waar ze vandaan komen (voor het grootste deel van hun genen, gezien de vele interraciale relaties) sturen en bij 50% 50% maar gaan voor de 'allochtone' kant?
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar ik ben bang dat je de mensheid kan opdelen in twee types: zij met moraal, die in welke omstandigheid ook zonderr rule of law je niet zullen bestelen, verkrachten, wat dan ook.
En zij die alleen beschaaft zijn alleen omdat zij bang zijn van de wet en vanwege de sociale druk. Maar ze zijn inherent opportunistisch. Zet ze op een eiland zonder rule of law en politie, en ze zullen je besodemieteren zodra ze daar de kans voor krijgen, je bestelen of zelfs verkrachten.
Dat betwijfel ik, verschillen in klimaat en leef omgeving hebben op verschillende plekken op de wereld geleid tot verschillende rassen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het heeft hier alles mee te maken en als je dat daadwerkelijk niet ziet, dan zal je dat ook nooit zien.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:06 schreef t-8one het volgende:
[..]
Omdat figuren als Die_Hofstadtgruppe elke mogelijkheid daarvoor aangrijpen.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:06 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Als ze hun eigen verantwoordelijkheid pakken wel ja.
Lijkt mij wel he, aangezien die afwezig blijkt.quote:Is het relevant waar moraal vandaan komt?
Juist landsgrenzen lijken mij niet natuurlijk maar door mensen bedacht.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Volgens jou is 'globalisatie' dus een soort natuurwet?
Onzin, het zijn politieke keuzes. Men laat enorme aantallen mensen binnen (het zij via gezinshereniging, hetzij via asiel, het zij via illegale immigratie) en doet daar bar, bar weinig tegen. De facto wordt er vrijwel geen illegaal uitgezet en wordt het zelfs gefaciliteerd (kinderen naar school, huizen etc).
Japen en de UK: beide moderne industriele eilanden. Japan: 0,1% allochtoon. UK:http://en.wikipedia.org/w(...)d_Kingdom_since_1922
Rara hoe kan dat?
Het zijn economische keuzes, geen politieke.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, het zijn politieke keuzes. Men laat enorme aantallen mensen binnen (het zij via gezinshereniging, hetzij via asiel, het zij via illegale immigratie) en doet daar bar, bar weinig tegen. De facto wordt er vrijwel geen illegaal uitgezet en wordt het zelfs gefaciliteerd (kinderen naar school, huizen etc).
Japen en de UK: beide moderne industriele eilanden. Japan: 0,1% allochtoon. UK:http://en.wikipedia.org/w(...)d_Kingdom_since_1922
Rara hoe kan dat?
Als niemand zich aan de wet en simpele principes zou houden zouden ze zelf ook hun huizen verliezen. Nu is het dus puur opportunisme. Als ze zich aan de wet, of in ieder geval de simpele principes als 'blijf van andermans spullen af' zouden houden zou hun leven wellicht niet verbeteren, maar in ieder geval niet verslechteren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus zij krijgen een beter leven door zich aan de wet te houden?
[..]
Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
[..]
Is die er? Als iedereen dat besluit te doen, waar komt dat werk dan vandaan, en waar komt het geld om te studeren vandaan?
Nee, een ontwikkeling aangewakkerd door een geschiedenis die niet terug te draaien is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Opportunisme is kortetermijndenken. In een koud klimaat met komende strenge winters ben je als gemeenschap gedwongen om voorbereidingen te treffen en te plannen om die winter door te komen. Kortetermijndenken is dus contraproductief.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:08 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, verschillen in klimaat en leef omgeving hebben op verschillende plekken op de wereld geleid tot verschillende rassen.
In een klimaat waar het s'winters maanden vriest zul je wel iets moeten opbouwen zodat je in de winter je voorraden op kan maken. In een warmer klimaat kun je het je veroorloven om opportunistischer te zijn. Helaas kan ik dit niet onderbouwen maar is een rede voor verschillende rassen.
Klopt. Daarom heb ik ook altijd dat gelul met religie. Veel religieuzen beweren dat je zonder religie geen moraal kan hebben (feitelijk hetzelfde wat Weltschmerz zegt).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ergste lijkt voorbij te zijn, Londen is al zo goed als veilig.quote:
Die komt door je opvoeding, als je die gehad hebt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
quote:
Er zijn ook voldoende niet allochtonen die daar rellen, er zijn autochtonen die rellen, allochtonen die het slachtoffer zijn, allochtonen die dader zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het heeft hier alles mee te maken en als je dat daadwerkelijk niet ziet, dan zal je dat ook nooit zien.
Reageer gewoon niet meer op 'm, hij ziet enkel wat hij wil zienquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef t-8one het volgende:
[..]
Er zijn ook voldoende niet allochtonen die daar rellen, er zijn autochtonen die rellen, allochtonen die het slachtoffer zijn, allochtonen die dader zijn.
Het is te diverse om één bepaalde bevolkingsgroep de schuld te geven.
Landgrenzen zijn niets anders als een gebied bestuurbaar maken. Als jij landsgrenzen wilt opheffen, dan ook niet zeuren dat ALLE sociale voorzieningen wegvallen, politie verdwijnt en er geen gezamenlijke voorzieningen meer gebouwd gaan worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:09 schreef t-8one het volgende:
[..]
Juist landsgrenzen lijken mij niet natuurlijk maar door mensen bedacht.
Die motorenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:14 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Kijk! Zo hoort het.
http://www.telegraph.co.u(...)ney-and-Enfield.html
Als je je eigen verantwoordelijk pakt dan zijn je kansen op een beter leven aanzienlijk groter. Ik zie niet in waarom dat anders zou zijn. Is er geen werk in je omgeving dan verhuis je. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Je kan wachten op de politiek maar dan schuif je de verantwoordelijk af.quote:
Ja dat is waar. Maar nog steeds is er geen argument om deze rellen goed te praten.quote:[..]
Lijkt mij wel he, aangezien die afwezig blijkt.
Mag ik zeggen dat ik het met m'n muis eroverheen bewegen wel tof vindquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:14 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Kijk! Zo hoort het.
http://www.telegraph.co.u(...)ney-and-Enfield.html
Ik zeg nergens dat ik landsgrenzen op wil heffen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Landgrenzen zijn niets anders als een gebied bestuurbaar maken. Als jij landsgrenzen wilt opheffen, dan ook niet zeuren dat ALLE sociale voorzieningen wegvallen, politie verdwijnt en er geen gezamenlijke voorzieningen meer gebouwd gaan worden.
Dat dus. Het heeft alles te maken met de bereidheid om je leven (positief) te veranderen. Alleen maar roepen dat het slecht is heeft geen nut, je zult toch echt zélf de verandering moeten maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:15 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Als je je eigen verantwoordelijk pakt dan zijn je kansen op een beter leven aanzienlijk groter. Ik zie niet in waarom dat anders zou zijn. Is er geen werk in je omgeving dan verhuis je. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Je kan wachten op de politiek maar dan schuif je de verantwoordelijk af.
Nu niet meer natuurlijk, met al die high-tech die ze nu thuis hebben liggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Dekatria het volgende:
Ik betwijfel of die blagen het nog zo leuk hadden gevonden als hun eigen huis geplunderd werd.
De maakbare samenleving was toch afgeschaft en dan zou je als individu wel iets kunnen maken in dergelijke omstandigheden? Werkt ook al 30 jaar niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat dus. Het heeft alles te maken met de bereidheid om je leven (positief) te veranderen. Alleen maar roepen dat het slecht is heeft geen nut, je zult toch echt zélf de verandering moeten maken.
Wat is er goed aan een gifje dat uit Vancouver komt?quote:
Hoe bedoel je afgeschaft?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De maakbare samenleving was toch afgeschaft en dan zou je als individu wel iets kunnen maken in dergelijke omstandigheden? Werkt ook al 30 jaar niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |