abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:34:41 #101
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_100542918
Is toch mooi man, biertje erbij, beetje rellen kijken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100542941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.

Aan de andere kant, in geval van de voetbalhoolie's en sommige andere groeperingen zijn het puur mensen die ook uit zijn op rellen, zij het op een andere manier. Nu is hun overtuiging 'de buurt te verdedigen' terwijl het ze normaal ook puur om het potje matten gaat. Het probleem hier is dat het dan ook snel kan doorslaan naar een ernstiger overtuiging, wat mijns inziens ook weer kan leiden tot meer 'shit hitting the fan' :{
Ja, die Hooligans ben ik dan weer wat minder van gecharmeerd, :')
Ja doei.
pi_100542986
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik geef die mannen groot gelijk hun tempel te beschermen O+ Ongeacht gevolgen voor daders
Amen. Ik keek vanochtend op BBC, ze zijn niet de enige. Er zijn duizenden mensen die gewoon hun eigen straten afzetten en dat dan met alle inwoners van die straat/buurt verdedigen
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:37:43 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_100543009
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.

Aan de andere kant, in geval van de voetbalhoolie's en sommige andere groeperingen zijn het puur mensen die ook uit zijn op rellen, zij het op een andere manier. Nu is hun overtuiging 'de buurt te verdedigen' terwijl het ze normaal ook puur om het potje matten gaat. Het probleem hier is dat het dan ook snel kan doorslaan naar een ernstiger overtuiging, wat mijns inziens ook weer kan leiden tot meer 'shit hitting the fan' :{
Over het algemeen zul je hooligans ook niet zo snel hun eigen stad zien slopen. Die trots op hun buurt/stad lijkt me zeker wel gerechtvaardigd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:39:25 #105
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100543054
Er is ook niets mis met die trots, maar wel de manier waarop ze die stad/buurt zullen verdedigen. Ik kan me zo voorstellen wat ik zelf zou doen als mijn spullen gesloopt zouden worden, en ik kan je garanderen dat als een hele buurt dat doet, het verstandiger zou zijn om de politie gewoon zijn werk te laten doen ;)
pi_100543128
D'r fikt wat in Birmingham:

http://yfrog.com/kl91534960j
pi_100543181
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:42 schreef Kingstown het volgende:
D'r fikt wat in Birmingham:

http://yfrog.com/kl91534960j
Hm, dat ziet er niet uit alsof de scouting pow-wowlessen aan het geven is..
Ja doei.
pi_100543239
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:19 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Zoals in Manchester bedoel je?

Deze rellen hebben met laagopgeleid (of gewoon niet opgeleid) tuig te maken dat te lui is om iets van hun leven te maken, ras staat er los van. Londen is zeer multicultureel en er zijn net zoveel donkere mensen succesvol in hun carriere als dat er tv's halen uit een lokale winkel.
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?

Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom zouden die mensen eigenlijk de wet, het gezag en de regel dat je van andermans spullen afblijft respecteren? Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100543272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, die Hooligans ben ik dan weer wat minder van gecharmeerd, :')
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_100543288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is
Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom zouden die mensen eigenlijk de wet, het gezag en de regel dat je van andermans spullen afblijft respecteren? Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
Opvoeding.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:50:07 #111
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100543322
quote:

[..]

Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?
Probeer je hier nou de rellen mee goed te praten???
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_100543330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Nee, maar als de insteek meer ligt op het 'rammen' dan op het 'beschermen' dan is zo'n actie m.i. nog niet ontzettend veel beter dan de actie van de daders, al vind ik dat deze zeker een flink pak slaag verdienen. Maargoed, ik moet zeggen dat het meer een onderbuikgevoel is :)
Ja doei.
pi_100543357
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

http://yfrog.com/gzzb1vgj
pi_100543399
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hm, dat ziet er niet uit alsof de scouting pow-wowlessen aan het geven is..
pi_100543404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Omdat die pakis, die afghanen, al die allochtonen het hier veel beter hebben dan waar ze vandaan komen. Dan haal je rotte appels binnen, maar die zitten er bij ons even hard tussen, hard straffen, voorkomen dat ze weer in de fout gaan. Maar in essentie is het dus uit liefde voor je medemens. De meeste mensen nemen liever mensen op dan ze buiten sluiten.
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etc
Wat is er voor ons positief aan? En nee, er is al lang berekend dat het niet helpt tegen vergrijzing en alleen maar geld kost.
Liefde voor je medemens? Kom op zeg alsjeblieft.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100543418
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:50 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Probeer je hier nou de rellen mee goed te praten???
Ik stel de vraag waarom mensen zich aan de wet houden, en waarom ze ophouden dat te doen zodra er geen sanctie van overtreding te verwachten is.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:53:22 #117
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100543430
quote:

[..]

Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?

Het is overduidelijk dat dit ze niets anders oplevert dan misschien wat goederen. Hun leven gaat echt niet significant verbeteren doordat ze hele steden aan puin slaan hoor.

En ik moet zeggen dat ik absoluut van mening ben dat iedereen 'zijn eigen toekomst in de hand kan nemen'. Als je wilt is er verbetering mogelijk, en of dat nou is doordat je 80 uur in de week werkt voor 6 pond per uur, of doordat je gaat studeren, dat boeit niet. De mogelijkheid heb je, die moet je dan ook benutten.
pi_100543439
quote:

[..]

Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
:')
Ongelofelijk. Nou ik heb hem hoor. Ik plunder niet, ook niet als het kan. Waarom? Omdat ik nog een greintje moraal in m'n flikker heb.

Ik heb ook geen neiging tot vrouwen verkrachten en zo hoor, ook al zou het kunnen. Jij wel?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100543455
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_100543459
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?

Het is overduidelijk dat dit ze niets anders oplevert dan misschien wat goederen. Hun leven gaat echt niet significant verbeteren doordat ze hele steden aan puin slaan hoor.

En ik moet zeggen dat ik absoluut van mening ben dat iedereen 'zijn eigen toekomst in de hand kan nemen'. Als je wilt is er verbetering mogelijk, en of dat nou is doordat je 80 uur in de week werkt voor 6 pond per uur, of doordat je gaat studeren, dat boeit niet. De mogelijkheid heb je, die moet je dan ook benutten.
^O^
Ja doei.
pi_100543461
Mensen kunnen zeggen wat ze willen over de Engelse Hooligans, maar dit zijn over het algemeen gewoon mensen die werken. Enig idee hoe duur het is om in Engeland eerst je vol te zuipen in de kroeg en dan nog een wedstrijd te bekijken. Die mensen hebben dus gewoon een belang in de maatschappij en het is niet vreemd dat ze hun buurt verdedigen aangezien ze wel van een potje vechten houden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100543464
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etc
Wat is er voor ons positief aan? En nee, er is al lang berekend dat het niet helpt tegen vergrijzing en alleen maar geld kost.
Het binnen halen van 'kansarmen' levert ons naast misschien wat goodwill in de wereld niet zo heel veel op. Binnen halen van 'kansrijke' buitenlanders kan ons natuurlijk wel veel opleveren.

Iedereen de vrijheid gunnen om zijn leven op zijn eigen manier in te richten levert ons wel veel op, vrijheid!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:54:45 #123
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100543467
Ik betwijfel of die blagen het nog zo leuk hadden gevonden als hun eigen huis geplunderd werd.
pi_100543472
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kijk naar de VS.
pi_100543494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:32 schreef The_Seeker het volgende:
Als ik een van die wijken daar zou wonen zou ik me gezin wegsturen ergens in schotland en een flinke shotgun kopen. Mochten ze het wagen om me huis binnen te komen krijgen ze een persoonlijke knieschot
Yeahh rrright :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:55:39 #126
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100543496
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mensen kunnen zeggen wat ze willen over de Engelse Hooligans, maar dit zijn over het algemeen gewoon mensen die werken. Enig idee hoe duur het is om in Engeland eerst je vol te zuipen in de kroeg en dan nog een wedstrijd te bekijken. Die mensen hebben dus gewoon een belang in de maatschappij en het is niet vreemd dat ze hun buurt verdedigen aangezien ze wel van een potje vechten houden.
Dat is in ieder geval relatief goedkoper dan in Nederland. De wedstrijden schijnen wel weer duurder te zijn ;(
pi_100543513
quote:
Ach het zal me niets verbazen dat als het echt los gaat de hooligans je enige toevlucht zijn als autochtoon. Dat zijn dan de enige grote georganiseerde groep die niet met zich laat fucken.
pi_100543525
Zat weer met verbazing naar het nieuws te kijken. Waarom knuppelen ze dat tuig gewoon niet neer? :')
pi_100543531
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef t-8one het volgende:

[..]

gast :')

Ga huilen bij je moeder op schoot :{w
Je kunt wel lullig doen, maar het sentiment wat HG beschrijft is bij behoorlijk wat mensen aanwezig.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:56:47 #130
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100543542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik stel de vraag waarom mensen zich aan de wet houden, en waarom ze ophouden dat te doen zodra er geen sanctie van overtreding te verwachten is.
Mensen houden zich niet aan de wet puur omdat er sancties op staan. Ik steek de winkel van mijn buurman niet in de fik omdat ik anders in de bak moet. Nee ik steek de winkel van mijn buurman niet in de fik omdat ik zoiets mijn buurman niet wil aandoen.

Echte anarchisten nemen hun eigen verantwoordelijkheid, de relschoppertjes in de UK doen dat duidelijk niet.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_100543548
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je kunt wel lullig doen, maar het sentiment wat HG beschrijft is bij behoorlijk wat mensen aanwezig.
Dat, en kom op z'n minst met goede tegenargumenten waarom hij ongelijk heeft. Dit soort persoonlijke non-aanvallen schiet niemand iets mee op.
Ja doei.
pi_100543563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef ConscienceNL het volgende:
Zat weer met verbazing naar het nieuws te kijken. Waarom knuppelen ze dat tuig gewoon niet neer? :')
Ik denk dat de agenten zelf niets liever zouden willen op het moment dat ze daar staan... maargoed, hogerhand hè?
Ja doei.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:57:47 #133
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100543571
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Helaas wel. Helaas is er tot op zekere hoogte ook aanleiding toe, al zal ik nooit zeggen dat we vluchtelingen niet moeten helpen.
pi_100543573
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:55 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval relatief goedkoper dan in Nederland. De wedstrijden schijnen wel weer duurder te zijn ;(
Het gaat mij dan ook om de combinatie, de gemiddelde uitkeringstrekker kan dat echt niet betalen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:58:14 #135
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100543595
Dat die rassendiscussie nog steeds hier gaande is terwijl al lang en breed duidelijk is dat het daar geen fuck mee te maken heeft :')
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:58:19 #136
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100543598
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik denk dat de agenten zelf niets liever zouden willen op het moment dat ze daar staan... maargoed, hogerhand hè?
Befehl ist befehl? :')
pi_100543616
quote:

[..]

Misschien is het dan een idee om die rellers uit hun huizen te jagen en de huizen te geven aan de gezinnen waar zij de boel van vernietigd hebben. Mja, waarom zou de overheid de spullen van deze mensen moeten respecteren? Begrijpen de daders vast wel...toch?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_100543623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het gaat mij dan ook om de combinatie, de gemiddelde uitkeringstrekker kan dat echt niet betalen.
Is familie van je hooligan of zo?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:59:06 #139
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100543624
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat, en kom op z'n minst met goede tegenargumenten waarom hij ongelijk heeft. Dit soort persoonlijke non-aanvallen schiet niemand iets mee op.
Moet ik nu gaan beargumenteren waarom discriminerende opmerkingen niet goed zouden zijn?

komop zeg, ik ga toch ook niet uitleggen dat in je broek schijten smerig is?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_100543627
Meer relgezichten die gezocht worden:

http://www.riotface.com/i(...)gust-2011/Manchester
pi_100543680
quote:
Ook Hooligans maken spullen v anderen kapot om hun moment van adrenaline te botvieren. In dit geval beschermen ze iets, maar dat is echt vaak niet zo .
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_100543685
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:59 schreef t-8one het volgende:

[..]

Moet ik nu gaan beargumenteren waarom discriminerende opmerkingen niet goed zouden zijn?

komop zeg, ik ga toch ook niet uitleggen dat in je broek schijten smerig is?
Nou, begin daar eens mee zou ik zeggen. Persoonlijke aanvallen zijn gewoon niet constructief voor de discussie. Accepteer dat mensen een mening hebben die niet gelijk is aan de jouwe en probeer hun argumenten te counteren met jouw eigen argumenten zonder persoonlijk te worden. Dát is interessant en constructief. Ookal kun je mensen wellicht niet overtuigen, het houdt het wel netjes.
Ja doei.
pi_100543693
quote:
The arrest figures since trouble erupted on Saturday are continuing to shoot up and have now hit 1,335.

Here's where they stand now:

Metropolitan: 768 (167 charged)
Greater Manchester: 300
West Midlands: 109
Nottinghamshire: 84
Merseyside: 50
Avon & Somerset: 24
TOTAL: 1,335
pi_100543700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Het binnen halen van 'kansarmen' levert ons naast misschien wat goodwill in de wereld niet zo heel veel op. Binnen halen van 'kansrijke' buitenlanders kan ons natuurlijk wel veel opleveren.
Ja, maar dat doen we dus juist niet. Die gaan naar de VS en Canada. De kanslozen komen hierheen.
En dat is al decennia zo.
quote:
Iedereen de vrijheid gunnen om zijn leven op zijn eigen manier in te richten levert ons wel veel op, vrijheid!
Ja! Allemaal een bloem in de haren! Lief voor elkaar!
De halve 3e wereld hierheen want vrijheid! De wereld is van iedereen! Geld genoeg! Fuck Europa!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:01:53 #145
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100543706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Toe, nog twee meer, dat kan best :D
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:02:58 #146
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100543746
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja, maar dat doen we dus juist niet. Die gaan naar de VS en Canada. De kanslozen komen hierheen.

[..]

De halve 3e wereld hierheen want vrijheid! De wereld is van iedereen! Geld genoeg! Fuck Europa!
Ga eens ontopic :*
pi_100543761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Dus jij wilt globalisering tenietdoen... hoe zie je dat voor je? Een soort telling zoals in de tijd van Herodes (bijbel) en dan na die telling en registratie iedereen terug sturen naar het land waar ze vandaan komen (voor het grootste deel van hun genen, gezien de vele interraciale relaties) sturen en bij 50% 50% maar gaan voor de 'allochtone' kant?
Ja doei.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:03:56 #148
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100543775
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:')
Ongelofelijk. Nou ik heb hem hoor. Ik plunder niet, ook niet als het kan. Waarom? Omdat ik nog een greintje moraal in m'n flikker heb.

Ik heb ook geen neiging tot vrouwen verkrachten en zo hoor, ook al zou het kunnen. Jij wel?
QFT! Juist, dit is de essentie!

Maar ik ben bang dat je de mensheid kan opdelen in twee types: zij met moraal, die in welke omstandigheid ook zonderr rule of law je niet zullen bestelen, verkrachten, wat dan ook.

En zij die alleen beschaaft zijn alleen omdat zij bang zijn van de wet en vanwege de sociale druk. Maar ze zijn inherent opportunistisch. Zet ze op een eiland zonder rule of law en politie, en ze zullen je besodemieteren zodra ze daar de kans voor krijgen, je bestelen of zelfs verkrachten.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_100543789
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dus zij krijgen een beter leven door zich aan de wet te houden?

quote:
Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?

quote:
Is die er? Als iedereen dat besluit te doen, waar komt dat werk dan vandaan, en waar komt het geld om te studeren vandaan?
pi_100543799
quote:

[..]

Precies, we moeten ons niet richten op het 'zwart maken' van immigranten we moeten proberen de 'goede' immigranten binnen te halen en de kansloze beleeft de deur wijzen.

Dat er in het verleden anders is gehandeld is treurig maar weinig meer aan te doen.
pi_100543806
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Maar ik ben bang dat je de mensheid kan opdelen in twee types: zij met moraal, die in welke omstandigheid ook zonderr rule of law je niet zullen bestelen, verkrachten, wat dan ook.

En zij die alleen beschaaft zijn alleen omdat zij bang zijn van de wet en vanwege de sociale druk. Maar ze zijn inherent opportunistisch. Zet ze op een eiland zonder rule of law en politie, en ze zullen je besodemieteren zodra ze daar de kans voor krijgen, je bestelen of zelfs verkrachten.
Prima, mee eens, maar dat is niet rasgebonden....
Ja doei.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:05:31 #152
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100543834
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies zoals de rellen zijn.

Waarom is hier eigenlijk een immigratiediscussie gaande?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:05:48 #153
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_100543843
O)))
pi_100543860
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Omdat mensen niet willen inzien dat het niet alleen allochtonen zijn die hier schuld aan hebben... vrees ik.
Ja doei.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:06:14 #155
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100543862
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Omdat figuren als Die_Hofstadtgruppe elke mogelijkheid daarvoor aangrijpen.
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:06:23 #156
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100543868
quote:

[..]

Inderdaad niet rasgebonden, zelfs niet sociaalgebonden. Je komt opportunistische mensen en dieven onder alle lagen van de bevolking tegen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  Eindredactie Games woensdag 10 augustus 2011 @ 11:06:28 #157
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_100543871
quote:
Al gepost, tevens een jaar oud.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:06:42 #158
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100543883
quote:
dit is geloof ik Vancouver.
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:06:43 #159
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100543884
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ze hun eigen verantwoordelijkheid pakken wel ja.
quote:
[..]

Klopt, maar anders moeten ze daar een maand voor krom liggen. Dus als je dan even calculerend bent als, laten we zeggen, een bankier, wat weerhoudt je daar dan van? Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
Is het relevant waar moraal vandaan komt?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:06:55 #160
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_100543893
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:06 schreef 2dope het volgende:

[..]

Al gepost, tevens een jaar oud.
Geen jaar, paar maanden. Was ten tijde van de Vancouver riots.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:07:15 #161
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_100543903
Oh sorry, zag hem net op twitter voorbijkomen
O)))
pi_100543911
Het brandje in Birmingham is nog niet geblust:

http://twitpic.com/63tnsk
pi_100543912
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dus jij wilt globalisering tenietdoen... hoe zie je dat voor je? Een soort telling zoals in de tijd van Herodes (bijbel) en dan na die telling en registratie iedereen terug sturen naar het land waar ze vandaan komen (voor het grootste deel van hun genen, gezien de vele interraciale relaties) sturen en bij 50% 50% maar gaan voor de 'allochtone' kant?
Volgens jou is 'globalisatie' dus een soort natuurwet?

Onzin, het zijn politieke keuzes. Men laat enorme aantallen mensen binnen (het zij via gezinshereniging, hetzij via asiel, het zij via illegale immigratie) en doet daar bar, bar weinig tegen. De facto wordt er vrijwel geen illegaal uitgezet en wordt het zelfs gefaciliteerd (kinderen naar school, huizen etc).
Japen en de UK: beide moderne industriele eilanden. Japan: 0,1% allochtoon. UK: :') http://en.wikipedia.org/w(...)d_Kingdom_since_1922
Rara hoe kan dat?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:08:00 #164
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100543932
quote:

[..]

pi_100543937
quote:

[..]

Dat betwijfel ik, verschillen in klimaat en leef omgeving hebben op verschillende plekken op de wereld geleid tot verschillende rassen.

In een klimaat waar het s'winters maanden vriest zul je wel iets moeten opbouwen zodat je in de winter je voorraden op kan maken. In een warmer klimaat kun je het je veroorloven om opportunistischer te zijn. Helaas kan ik dit niet onderbouwen maar er is een rede voor verschillende rassen.
pi_100543946
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:06 schreef t-8one het volgende:

[..]

Omdat figuren als Die_Hofstadtgruppe elke mogelijkheid daarvoor aangrijpen.
Het heeft hier alles mee te maken en als je dat daadwerkelijk niet ziet, dan zal je dat ook nooit zien.
pi_100543951
kijk nu skynews, waren 3 mannen die hun buurt beveiligde en zijn dood gereden door een auto.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_100543966
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:06 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Als ze hun eigen verantwoordelijkheid pakken wel ja.
Hoe kom je daarbij?

quote:
Is het relevant waar moraal vandaan komt?
Lijkt mij wel he, aangezien die afwezig blijkt.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:09:01 #169
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100543969
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Onzin, het zijn politieke keuzes. Men laat enorme aantallen mensen binnen (het zij via gezinshereniging, hetzij via asiel, het zij via illegale immigratie) en doet daar bar, bar weinig tegen. De facto wordt er vrijwel geen illegaal uitgezet en wordt het zelfs gefaciliteerd (kinderen naar school, huizen etc).
Japen en de UK: beide moderne industriele eilanden. Japan: 0,1% allochtoon. UK: :') http://en.wikipedia.org/w(...)d_Kingdom_since_1922
Rara hoe kan dat?
Juist landsgrenzen lijken mij niet natuurlijk maar door mensen bedacht.
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:09:06 #170
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100543972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Rara hoe kan dat?
Het zijn economische keuzes, geen politieke.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:09:19 #171
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100543984
Dit lijkt soms het Libië-topic wel, met die trolls hier _O-
pi_100543990
Verhaal achter beroofde gewonde jongen: http://t.co/9s0vPm3
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:09:41 #173
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100543997
quote:

[..]

[..]

[..]

Is die er? Als iedereen dat besluit te doen, waar komt dat werk dan vandaan, en waar komt het geld om te studeren vandaan?
Als niemand zich aan de wet en simpele principes zou houden zouden ze zelf ook hun huizen verliezen. Nu is het dus puur opportunisme. Als ze zich aan de wet, of in ieder geval de simpele principes als 'blijf van andermans spullen af' zouden houden zou hun leven wellicht niet verbeteren, maar in ieder geval niet verslechteren.

De verbetering moet zitten in dat stukje moeite dat ze er zelf voor moeten doen. Wat is de toegevoegde waarde van die flatscreen TV? Die rellen komen vast niet voort uit het feit dat ze een TV missen in hun leven, of wel dan.

Alleen maar zeggen dat er van alles mist maar er niets aan doen is gewoon triest.

Ten eerste zullen de banen er echt wel zijn, al is het maar het simpele economische cirkeltje van meer mensen die verdienen -> meer mensen die geld te spenderen hebben -> meer werkgelegenheid om te zorgen dat het geld weer door anderen binnengehaald kan worden.

Desnoods gaan ze hun eigen groente telen en op die manier werken. Zorg dat je je tijd kunt besteden op een nuttige manier, en wellicht iets aan kunt verdienen en in ieder geval je beste beentje voor zet.
pi_100544006
quote:

[..]

Nee, een ontwikkeling aangewakkerd door een geschiedenis die niet terug te draaien is.
Overigens studeer ik Engelse Taal en Cultuur met een focus op de gevolgen van oa. het Grote Britse Rijk, dus een geschiedenisles in deze heb ik niet direct nodig. maar toch bedankt.
Ja doei.
pi_100544009
Nog veel gebeurt vannacht?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:10:58 #176
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100544047
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:08 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, verschillen in klimaat en leef omgeving hebben op verschillende plekken op de wereld geleid tot verschillende rassen.

In een klimaat waar het s'winters maanden vriest zul je wel iets moeten opbouwen zodat je in de winter je voorraden op kan maken. In een warmer klimaat kun je het je veroorloven om opportunistischer te zijn. Helaas kan ik dit niet onderbouwen maar is een rede voor verschillende rassen.
Opportunisme is kortetermijndenken. In een koud klimaat met komende strenge winters ben je als gemeenschap gedwongen om voorbereidingen te treffen en te plannen om die winter door te komen. Kortetermijndenken is dus contraproductief.
pi_100544048
quote:

[..]

Klopt. Daarom heb ik ook altijd dat gelul met religie. Veel religieuzen beweren dat je zonder religie geen moraal kan hebben (feitelijk hetzelfde wat Weltschmerz zegt).
Nou dikke bullshit. De gouden regel is gewoon wat gij niet wilt dat u geschied, doet gij ook een ander niet. Sim-pel. Iedereen met meer dan 1 hersencel kan daarop zijn hele leven baseren.
Ik heb geen dreiging met straf na de dood nodig om geen mensen te vermoorden noch een politiemacht die mij straft als ik die onwijs lekkere buurvrouw verkracht. Want dat doe ik gewoon niet. Omdat ik weet dat het fout is.
pi_100544063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:10 schreef Jor_Dii het volgende:
3 doden in Birmingham.
pi_100544064
Verhaal achter beroofde jongen Mohd Asyraf Raziq Rosli http://t.co/9s0vPm3
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:11:30 #180
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100544071
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ergste lijkt voorbij te zijn, Londen is al zo goed als veilig.

En drie mannen die op wacht stonden zijn doodgereden in Birmingham.
pi_100544074
Excuses, dubbel
pi_100544091
quote:

[..]

Je veronderstelt een innerlijke drijfveer om van andermans spullen af te blijven. Maar waar komt die innerijke drijfveer vandaan?
Die komt door je opvoeding, als je die gehad hebt.

Maar jij zou dus aan het verkrachten slaan als de politie je daar niet voor zou straffen?
pi_100544093
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:11 schreef De_Nuance het volgende:
Excuses, dubbel
Excuses aanvaard :) :P
Ja doei.
pi_100544114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Excuses aanvaard :) :P
:D mooi
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:12:52 #185
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100544118
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het heeft hier alles mee te maken en als je dat daadwerkelijk niet ziet, dan zal je dat ook nooit zien.
Er zijn ook voldoende niet allochtonen die daar rellen, er zijn autochtonen die rellen, allochtonen die het slachtoffer zijn, allochtonen die dader zijn.
Het is te diverse om één bepaalde bevolkingsgroep de schuld te geven.
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:13:39 #186
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100544144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef t-8one het volgende:

[..]

Er zijn ook voldoende niet allochtonen die daar rellen, er zijn autochtonen die rellen, allochtonen die het slachtoffer zijn, allochtonen die dader zijn.
Het is te diverse om één bepaalde bevolkingsgroep de schuld te geven.
Reageer gewoon niet meer op 'm, hij ziet enkel wat hij wil zien :z
pi_100544149
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:09 schreef t-8one het volgende:

[..]

Juist landsgrenzen lijken mij niet natuurlijk maar door mensen bedacht.
Landgrenzen zijn niets anders als een gebied bestuurbaar maken. Als jij landsgrenzen wilt opheffen, dan ook niet zeuren dat ALLE sociale voorzieningen wegvallen, politie verdwijnt en er geen gezamenlijke voorzieningen meer gebouwd gaan worden.
pi_100544182
nvm
pi_100544192
quote:
Die motoren ;(
Ja doei.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:15:00 #191
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100544201
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Als je je eigen verantwoordelijk pakt dan zijn je kansen op een beter leven aanzienlijk groter. Ik zie niet in waarom dat anders zou zijn. Is er geen werk in je omgeving dan verhuis je. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Je kan wachten op de politiek maar dan schuif je de verantwoordelijk af.
quote:
[..]

Lijkt mij wel he, aangezien die afwezig blijkt.
Ja dat is waar. Maar nog steeds is er geen argument om deze rellen goed te praten.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:15:07 #192
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100544204
quote:
Mag ik zeggen dat ik het met m'n muis eroverheen bewegen wel tof vind :')
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_100544224
quote:
More!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:16:00 #194
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100544232
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Landgrenzen zijn niets anders als een gebied bestuurbaar maken. Als jij landsgrenzen wilt opheffen, dan ook niet zeuren dat ALLE sociale voorzieningen wegvallen, politie verdwijnt en er geen gezamenlijke voorzieningen meer gebouwd gaan worden.
Ik zeg nergens dat ik landsgrenzen op wil heffen.
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:16:17 #195
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100544240
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:15 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Als je je eigen verantwoordelijk pakt dan zijn je kansen op een beter leven aanzienlijk groter. Ik zie niet in waarom dat anders zou zijn. Is er geen werk in je omgeving dan verhuis je. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Je kan wachten op de politiek maar dan schuif je de verantwoordelijk af.
Dat dus. Het heeft alles te maken met de bereidheid om je leven (positief) te veranderen. Alleen maar roepen dat het slecht is heeft geen nut, je zult toch echt zélf de verandering moeten maken.
pi_100544266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:54 schreef Dekatria het volgende:
Ik betwijfel of die blagen het nog zo leuk hadden gevonden als hun eigen huis geplunderd werd.
Nu niet meer natuurlijk, met al die high-tech die ze nu thuis hebben liggen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:17:06 #197
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_100544272
quote:
Heel goed ^O^
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_100544308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:16 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat dus. Het heeft alles te maken met de bereidheid om je leven (positief) te veranderen. Alleen maar roepen dat het slecht is heeft geen nut, je zult toch echt zélf de verandering moeten maken.
De maakbare samenleving was toch afgeschaft en dan zou je als individu wel iets kunnen maken in dergelijke omstandigheden? Werkt ook al 30 jaar niet.
pi_100544332
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:17 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Heel goed ^O^
Wat is er goed aan een gifje dat uit Vancouver komt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2011 11:19:25 ]
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:18:58 #200
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100544341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De maakbare samenleving was toch afgeschaft en dan zou je als individu wel iets kunnen maken in dergelijke omstandigheden? Werkt ook al 30 jaar niet.
Hoe bedoel je afgeschaft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')