abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:43:56 #251
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100545217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:43 schreef t-8one het volgende:

[..]

prcs, als je ouders een opleiding maar stom vinden is het verdomd moeilijk om als 12 jarige toch door te zetten.
Absoluut, maar dan heb je nog altijd de kans om op latere leeftijd te gaan leren, of op een andere manier iets van je leven te maken :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:44:44 #252
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100545244
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik had het geluk om een hele goede Cito toets te maken.
Was beetje de nerd van de buurtgang zeg maar, daardoor is het met mij beter afgelopen.
Zit ook grote geluksfactor in.
Cito toets :') Ik ken mensen met een eigen zaak terwijl ze nul diploma's hebben.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:45:05 #253
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_100545260
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_100545268
Het zal waarschijnlijk wel al gezegd zijn in eerdere topics, maar ik vroeg het me af.

In Libië en Syrië en meer van die derderangs kutlanden noemen we dit soort mensen demonstranten en hier noemen we ze relschoppers.

Wat is precies het verschil, want volgens mij komt het beide vanwege onvrede over de regering.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100545280
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Cito toets :') Ik ken mensen met een eigen zaak terwijl ze nul diploma's hebben.
Dat betekent niet dat het ook gezonde financiën heeft.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:46:19 #256
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100545301
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:43 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Alleen krijg je vanuit je opvoeding en milieu een enorme bias mee richting de ene of de andere keuze. We kunnen dus wel stellen dat het afhankelijk van de omgeving waarin je opgroeit een heeeeel stuk moeilijker is om de juiste keuze te maken. En of jij die keuze zou maken in die omstandigheden is ook nog maar de vraag.
Klopt, maar dan heb je nog steeds de mogelijkheid om op ieder moment in je leven te zeggen 'en nu ga ik het anders doen'.

Vanuit deze positie kan ik niet oordelen hoe ik in zo'n situatie zou oordelen, omdat je niet weet of je dezelfde simpele principes meekrijgt. Als ik daar maar een beetje van meegekregen zou hebben zou ik het gedaan hebben, hoe moeilijk het ook is.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:46:20 #257
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100545303
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat het ook gezonde financiën heeft.
Niet per definitie nee, maar de mensen waar ik het over heb gelukkig wel :)
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:46:29 #258
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_100545308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:43 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Absoluut, maar dan heb je nog altijd de kans om op latere leeftijd te gaan leren, of op een andere manier iets van je leven te maken :)
Eens, als je dan al niet te ver bent afgedwaald.
Daarnaast is er ook de kans dat je het na tig pogingen maar opgeeft.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_100545323
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ik ben blank namelijk.
Fair enough...dan neuk je dus kleine jongetjes.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_100545327
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:43 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

En anders had je dus per definitie geen mogelijkheden gehad om je leven positief te wenden?
Ik heb geen idee en dat hebben die relschoppers ook niet, die doen maar wat.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:47:33 #262
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100545344
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:46 schreef t-8one het volgende:

[..]

Eens, als je dan al niet te ver bent afgedwaald.
Mja, ik kan blijven zeggen dat je keuzes kunt maken, maar de mensen zullen het toch echt zelf moeten doen. Feit is dat ze het in Londen kennelijk niet gedaan hebben :')
pi_100545437
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:25 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Mensen zijn kuddedieren, naast het eigenbelang is er ook nog iets als groepsbelang.
Inderdaad, en het groepsbelang is doorgaans verweven met het eigenbelang. Het heeft er de schijn van dat dat hier en daar is losgetornd.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:26 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk mensen in die milieus die zich (keihard) inspannen om iets beters te bereiken, en daar in slagen.
Klopt, en er zijn ook mensen uit betere milieus die het veel verder schoppen dan de rest. Maar wat die dus doen is zich onderscheiden van de rest, applaus daarvoor, maar wat nu met de rest?

quote:
Ik heb sterk het vermoeden dat het overgrote deel helaas puur overtuigd is van het feit 'dat het wel niet beter zal worden' en er dus zijn best niet voor doet. Hetzelfde zie je in ons land, met veel mensen die uit gemak een uitkering ontvangen (omdat het verschil tussen minimumloon en de uitkering waarschijnlijk voor deze mensen de moeite van het werken niet waard is).
Je hebt natuurlijk ook veel mensen die gewoon niet zoveel kunnen. Die zijn niet intelligent, niet bijzoner sociaal vaardig, niet bijzonder energiek. En misschien hebben ze ook gewoon niet zoveel wilskracht. Dat verander je natuurlijk niet door iemand aan te wijzen die wel zijn weinige capaciteiten en mogelijkheden goed gebruikt met lef, energie en waarschijnlijk ook een beetje geluk.

Ik ben ook een groot bewonderaar van de miljonairs die als krantenjongen begonnen, maar omdat dat bijzonder is, niet omdat het ieereen dat kan.

quote:
Het afschuiven op geen betere toekomst mogelijk vind ik dan echt belachelijk. Ik verwacht niet dat iedereen zijn best zal gaan doen, want dat is niet realistisch, maar met een andere instelling zouden ze stukken verder komen.
Als iedereen een goede instelling heeft is er nog steeds geen volledige werkgelegenheid. En als er volledige werkgelegenheid dreigt worden er immigranten gehaald, anders hou je geen onderklasse over namelijk, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

quote:
En als iemand het eigenbelang anders inschat is er voor die persoon waarschijnlijk inderdaad een andere moraal. Het komt uiteindelijk voor de meeste mensen toch neer op het 'wat gij niet wilt...'. Helaas zijn de opportunisten echter van mening dat het afnemen van andermans goederen ze echter wel verder brengt. Zij schatten het eigenbelang zo in dat het hen niet zal gebeuren, terwijl ze het een ander aandoen. Zie daar je veranderde moraal onder deze groep.
Klopt, maar opportunisme ook een soort van moraal. Eentje die je overigens al jaren in London ziet, maar dan in de City. Mensen respecteren een bepaalde orde omdat ze daar direct of indirect belang bij hebben, als de orde hen weinig of niks brengt, wordt de neiging om die helpen in stand te houden ook minder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100545500
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef vosss het volgende:
Het zal waarschijnlijk wel al gezegd zijn in eerdere topics, maar ik vroeg het me af.

In Libië en Syrië en meer van die derderangs kutlanden noemen we dit soort mensen demonstranten en hier noemen we ze relschoppers.

Wat is precies het verschil, want volgens mij komt het beide vanwege onvrede over de regering.
In libie en syrie zijn geen eerlijke verkiezingen, worden oppositie partijen door de geheime dienst bestreden, is geen vrije pers.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:52:23 #265
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100545503
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_100545510
quote:

Deze "relschoppers" doen het voor de fun omdat hun vrienden dat ook doen, het is stoer
In Libie/Syrie doen ze het echt voor de regering
pi_100545526
quote:

De mensen in die contreien werken naar een doel toe, namelijk de regering omver werpen in een poging hun onderdrukking te stoppen. De mensen in London werken ook naar een doel toe, namelijk een 46" plasma-tv. Dit heeft niets met een boodschap te maken, maar gewoon met plunderen omdat het kan.
pi_100545535
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:

Klopt, maar opportunisme ook een soort van moraal. Eentje die je overigens al jaren in London ziet, maar dan in de City. Mensen respecteren een bepaalde orde omdat ze daar direct of indirect belang bij hebben, als de orde hen weinig of niks brengt, wordt de neiging om die helpen in stand te houden ook minder.
Daar heb je goed punt, ook die kanslozen zien het graaigedrag daar en denken dat kunnen wij ook.
pi_100545537
quote:

Het verschil is dat in L & S men tegen dictatoriale militaire regimes protesteert die zichzelf verrijken terwijl de bevolking onderdrukt en uitgeknepen wordt terwijl ze geen enkele vrijheid en invloed op het beleid hebben en als je er wat van zegt verdwijn jij en je hele familie zonder dat je ooit weer teruggezien wordt. Daar tegen protesteren is terecht.

Hier relt men in een vrij land waar iedereen te eten heeft, een opleiding kan volgen, kan stemmen of zich verkiezbaar kan stellen en sloopt men bedrijven, steekt huizen in de fik om de nieuwste gadgets en kleding te jatten.

Als je dat verschil echt niet kan zien, tja...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:54:02 #270
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100545567
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_100545597
De lui die hier rellen weten niet eens wat de Conservatives zijn, dus die regering zal ze een zorg zijn. Televisie en een Xbox, dát is interessant!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:55:17 #272
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_100545605
quote:
Je hebt natuurlijk ook veel mensen die gewoon niet zoveel kunnen. Die zijn niet intelligent, niet bijzoner sociaal vaardig, niet bijzonder energiek. En misschien hebben ze ook gewoon niet zoveel wilskracht. Dat verander je natuurlijk niet door iemand aan te wijzen die wel zijn weinige capaciteiten en mogelijkheden goed gebruikt met lef, energie en waarschijnlijk ook een beetje geluk.

Ik ben ook een groot bewonderaar van de miljonairs die als krantenjongen begonnen, maar omdat dat bijzonder is, niet omdat het ieereen dat kan.

Als iedereen een goede instelling heeft is er nog steeds geen volledige werkgelegenheid. En als er volledige werkgelegenheid dreigt worden er immigranten gehaald, anders hou je geen onderklasse over namelijk, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Dus jij bent van mening dat ze er niets aan kunnen doen omdat ze tegengewerkt worden/gewoon geen ruggengraat hebben?

Er zit een fors verschil tussen miljonair worden en krantenjongen blijven. Veel mensen nemen niet eens de moeite krantenjongen te worden, en dáár schuilt je probleem. Als je de kans niet krijgt in Londen, dan ga je ergens naar toe waar je hem wel krijgt. Dan wordt je maar die immigrant die ergens anders de kansen wel krijgt. Neem je verantwoordelijkheid en zet door, in plaats van maar mee te buigen met de wind.

Wat mij betreft zijn al de gegeven argumenten te ondermijnen met instelling en doorzettingsvermogen. Als ze dat niet hebben ligt het in mijn ogen aan de personen zelf, en hebben ze al helemaal geen reden om nu als kippen zonder kop rond te gaan rennen.
pi_100545683
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:52 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Deze "relschoppers" doen het voor de fun omdat hun vrienden dat ook doen, het is stoer
In Libie/Syrie doen ze het echt voor de regering
In Egypte had het er ook alles mee te maken dat mensen ineens de helft van hun inkomen kwijt waren aan eten ipv een kwart.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:58:00 #274
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100545700
quote:
Dat klopt die mensen zijn er ja. Hoe wil je dat veranderen? Je weet hoe het afloopt met dieren die zich niet goed aanpassen aan hun omgeving?
pi_100545710
quote:

Jij ziet echt het verschil niet tussen mensen die demonstreren tegen een dictatoriaal corrupt regime en een stel paupers die even snel een gratis PS3 willen scoren?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')