quote:Langere straf Breivik is mogelijk
De Noorse justitie overweegt om Anders Breivik te vervolgen voor misdaden tegen de menselijkheid. Daardoor kan hij een hogere straf krijgen. Dat meldt de krant Aftenposten.
Breivik wordt verdacht van terrorisme. De maximumstraf die hij daarvoor kan krijgen is 21 jaar. Voor misdaden tegen de menselijkheid zou hij maximaal 30 jaar kunnen krijgen.
Die tenlastelegging is sinds 2008 mogelijk in de Noorse wet. De politie sluit een nieuwe aanklacht tegen Breivik niet uit, maar houdt het voorlopig op terrorisme.
quote:Italiaanse Europarlementarier: Ideeën Breivik volkomen gezond
De Italiaanse Europarlementariër Borghezio heeft voor een nieuwe rel gezorgd door de ideeën van de Noorse terrorist Breivik 'ten diepste gezond' te noemen.
De politicus van de Lega Nord was gisteravond op de radio vol lof over diens 'nee' tegen de multiculturele samenleving.
Borghezio hekelde de Europese besluiteloosheid ten aanzien van de 'islamitische invasie', waartegen moet worden opgetreden zoals in de middeleeuwen door de Tempeliers, kruisridders die ook een voorbeeld van Breivik zijn.
In mei baarde Borghezio al opzien door de voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic na zijn arrestatie een 'patriot' te noemen. 'De Serviërs hadden de oprukkende islam in Europa kunnen stoppen, maar men heeft ze dat niet laten doen', aldus Borghezio toen, die zei dat hij Mladic in Scheveningen wilde gaan bezoeken. Critici noemden Borghezio dinsdag het Europarlement onwaardig. (ANP/Redactie)
quote:'Breivik verwachtte neergeschoten te worden'
OSLO - De 32-jarige Anders Behring Breivik, de dader van het bloedbad van afgelopen vrijdag in Oslo, dacht dat hij neergeschoten zou worden toen hij naar de rechtbank werd vervoerd.
Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Noorse omroep NRK. "Hij heeft meerdere keren gezegd dat hij verwachtte neergeschoten te worden", aldus advocaat Geir Lippestad.
Breivik werd maandag voor de eerste keer gehoord door de rechter. Een aantal Noren reageerden hun woede af op het voertuig waarmee hij werd overgebracht.
quote:Arrestatie in Polen om aanslag Oslo
AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.
Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.
Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.
Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.
Opluchting
Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.
Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.
De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.
De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.
Medisch onderzoek
Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.
De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag
AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.
Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.
De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.
Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.
Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.
1) Niet-blank zijn betekend niet automatisch dat ze daarom ook moslim zijn. Zie de 400.000 Surinamers in Nederland, die voor het overgrote deel niet-moslim zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Die dridder zit in een ander topic telkens 'die blanken', 'blanken', 'hahaha kut he blanken' te bleren, dus het is niet zo vreemd. Zeker niet als hij die stink El Moumni ook nog eens met zijn volledige naam aanspreekt.
QFTquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:15 schreef maartena het volgende:
[..]
1) Niet-blank zijn betekend niet automatisch dat ze daarom ook moslim zijn. Zie de 400.000 Surinamers in Nederland, die voor het overgrote deel niet-moslim zijn.
2) Iemand die de volledige naam kent van een persoon die in het nieuws is geweest is gewoon oplettend. Bovendien kan het een simpele copy/past zijn.
Jij wilt dus beweren dat jij met vervolgen niet veroordelen bedoelde? Met droge ogen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:16 schreef DRidder het volgende:
[..]
QFT
Overigens, mensen die niet snappen wat "vervolgen" betekent![]()
Als ik het heb over vervolgen, weet ik waar ik over praat. Blijkbaar geldt dat niet voor anderen. Bovendien behoort het vak strafrecht tot mijn curriculumquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij wilt dus beweren dat jij met vervolgen niet veroordelen bedoelde? Met droge ogen?
quote:
Eens.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het achterliggende probleem is de massa immigratie. Dat is de echte issue. Het gelul over vrijheid van meningsuiting is bijzaak.
Het wordt ervoor gebruikt omdat de achterliggende problematiek onbespreekbaar is (vooral omdat de mogelijke oplossingen van het probleem al helemaal taboe zijn). Dus men gebruikt een verkeerd middel en ontstaan er logischerwijs kromme zaken.
Hiermee kunnen we weer ontopic. Een goede blanke vriend van mij legde de link tussen massa-immigratie (indirect door de EU) en Breivik. Zijn verklaring was dat mensen als Breivik met lede ogen toezien hoe hun omgeving verandert, banen worden ingenomen door buitenlanders en zij zich vervreemden met hun ooit zo vertrouwde omgeving.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het achterliggende probleem is de massa immigratie. Dat is de echte issue. Het gelul over vrijheid van meningsuiting is bijzaak.
Het wordt ervoor gebruikt omdat de achterliggende problematiek onbespreekbaar is (vooral omdat de mogelijke oplossingen van het probleem al helemaal taboe zijn). Dus men gebruikt een verkeerd middel en ontstaan er logischerwijs kromme zaken.
In hoeverre is de huidskleur van deze vriend relevant voor het topic? Gaan we voortaan van iedereen die we aanhalen de huidskleur vermelden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:59 schreef DRidder het volgende:
[..]
Hiermee kunnen we weer ontopic. Een goede blanke vriend van mij
Je bent ook tegen massa-immigratie he?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
In hoeverre is de huidskleur van deze vriend relevant voor het topic? Gaan we voortaan van iedereen die we aanhalen de huidskleur vermelden.
Afz LXIV (enigszins lichtgetint)
Er is pas een oplossing mogelijk wanneer een meerderheid van de bevolking daar achter staat. Tot nu toe is dit niet het geval. Aangezien we in een democratie leven is dit dus gewoon een eigen keuze. Wellicht leeft een meerderheid der Nederlanders liever in een overvol en druk land. Gezien de populariteit van Scheveningen, de woonboulevards en pretparken is dit niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:21 schreef DRidder het volgende:
[..]
Je bent ook tegen massa-immigratie he?
Mijn vraag is nu aan jou, heb je alternatieven en/of oplossingen? Met andere woorden, hoe gaat een vreedzame Breivik te werk?
Immigratie kan nog wel een halt toe worden geroepen. Voor de EU, is vanwege allerlei verdragen die personen verkeer tussen de lidstaten onderling mogelijk maken (voorbeeld: De 700.000 in Spanje gelegaliseerde illegalen, kunnen zich met een Spaanse verblijfsvergunning in de gehele EU vestigen) is het zaak dat er een Europese Immigratiewet wordt ontworpen, die immigratie van buiten de EU enorm moeilijk maakt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:21 schreef DRidder het volgende:
Je bent ook tegen massa-immigratie he?
Mijn vraag is nu aan jou, heb je alternatieven en/of oplossingen? Met andere woorden, hoe gaat een vreedzame Breivik te werk?
Massa-immigratie wordt altijd -niet helemaal onbegrijpelijk- in het perspectief van moslims/islamisering getrokken. Je kunt natuurlijk ook nog een tegenstander van massa-immigratie (daaronder versta ik immigratie die merkbare demografische gevolgen heeft) zijn zonder dat dit meteen gekoppeld is aan moslims. Dus gewoon, er niet op zitten wachten totdat drie miljoen Oost-Europeanen naar Nederland komen omdat hier al een tekort is aan ruimte, wegcapaciteit, huisvesting en groen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:46 schreef maartena het volgende:
[..]
De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder moslims.
Uiteraard, het hoeft zeker niet alleen om moslims te gaan. Laat ik die zin veranderen in:quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
Massa-immigratie wordt altijd -niet helemaal onbegrijpelijk- in het perspectief van moslims/islamisering getrokken. Je kunt natuurlijk ook nog een tegenstander van massa-immigratie (daaronder versta ik immigratie die merkbare demografische gevolgen heeft) zijn zonder dat dit meteen gekoppeld is aan moslims. Dus gewoon, er niet op zitten wachten totdat drie miljoen Oost-Europeanen naar Nederland komen omdat hier al een tekort is aan ruimte, wegcapaciteit, huisvesting en groen.
Het maakt natuurlijk niet eens uit of er veel of weinig migranten in een gebied zijn, maar veel of weinig mensen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Uiteraard, het hoeft zeker niet alleen om moslims te gaan. Laat ik die zin veranderen in:
De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder immigranten.
Het is natuurlijk wel goed mogelijk, als dat gebied buiten Nederland is, dat je zelf immigrant wordt. Maar van wat ik er van begrijp..... kun je op het South-Island van Nieuw Zeeland nog perfect in plaatsen wonen waar je zeeën van ruimte hebt, waar weinig mensen wonen van een niet-Angelsaksische cultuur, en waar de levensstandaard vrij hoog is. Op het noordelijke eiland, met name rond Auckland, is een wat nieuwere, Aziatische immigrantengroep.
Maar er is ook een reden waarom er niet zo heel veel ander culturen zijn in het zuidelijk deel van Nieuw Zeeland, uitgezonderd de oorspronkelijke bewoners, en alle Europese culturen.... en dat is omdat het gewoon afgelegen ligt. 4+ uur vliegen naar het buurland Australië, en 20+ uur vliegen van de westerse wereld in de VS of Europa.
Maar goed, het KAN voor sommigen een oplossing zijn..... als je nu al weet dat die 1 miljoen moslims (of 2 miljoen niet-westerse immigranten) NIET uit Nederland zullen verdwijnen, en dat je daar dus mee moet leren leven. Of.... dus inderdaad vertrekken.
Nou goed.... je weet dat Nederland vrij druk is. Je kunt ook een olijvenboerderij beginnen in Spanje, of naar Finland verhuizen. Of naar het Noord-Duitse platteland, daar is het ook nog een stuk rustiger. Maar je snapt het idee.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het maakt natuurlijk niet eens uit of er veel of weinig migranten in een gebied zijn, maar veel of weinig mensen.
Verkassen kan. Persoonlijk ben ik echter helemaal niet zo gecharmeerd van de Angelsaksische cultuur, alhoewel van alle landen die tot deze groep behoren, Nieuw Zeeland me wel het meeste trekt.Maar ja, dan heb je nog altijd een land zonder historie en nauwelijks cultuur. Australiërs vind ik in ieder geval een vrij stompzinnig volk.
en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou goed.... je weet dat Nederland vrij druk is. Je kunt ook een olijvenboerderij beginnen in Spanje, of naar Finland verhuizen. Of naar het Noord-Duitse platteland, daar is het ook nog een stuk rustiger. Maar je snapt het idee.
Een "Noorwegen voor de Noren" of "Nederland voor de Nederlanders".... daarvoor is het al 40 jaar te laat. Maar gebieden waar je rust en ruimte kunt vinden..... zijn er nog volop, inclusief in westerse culturen.
Vechten om de flower power tijd terug te brengenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?
of liever vechten en mensen die hier niet horen uitzetten?
Dikgedrukte kan je naar streven en dan waardeer ik je eerlijkheid.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?
Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:50 schreef De_Nuance het volgende:
40 jaar geleden is voorbij, de wereld verandert nou eenmaal, overal , deal with it.
probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...
Wat zeg je nou ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou...nou... Breivik is het voorbeel van een rechtse met grote bek die een revolutie wilt starten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.
is dit een bekentenis dat je op terreur uit bent ?quote:wordt tijd dat het echt tot een kookpunt komt. ik ben er klaar voor.
juist niet. het is een pacifistisch teken dat ik klaar ben voor de tijden die gaan komen. reactie op actie, ik zal niet beginnen, me wel verdedigen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nou...nou... Breivik is het voorbeel van een rechtse met grote bek die een revolutie wilt starten.
Hoeveel Nederlanders vinden de moord op Fortuyn ok ? En wat is je bron ?
[..]
is dit een bekentenis dat je op terreur uit bent ?
hoezo klaar...? waarvoor klaar en hoe pacifistisch reageer je als "klare" ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
juist niet. het is een pacifistisch teken dat ik klaar ben voor de tijden die gaan komen.
is goed, gaan jullie maar de moslims wegjagen. Dan zal NL er automagisch uitzien als 40 jaar geleden en is iedereen een blij en zijn er overal regenbogen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...
nee... zeg het nou zelf even in 2 zinnen...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:23 schreef zoalshetis het volgende:
lees de topics over volkert maar eens door, dan begrijp je mijn bron.
ik moet in twee zinnen mijn bronnen vertellen? doe ff lekker normaal gast. lees jij maar de topics over volkert en de mensen die het wel ok vonden wat hij gedaan heeft. ok. heb jij je antwoord.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nee... zeg het nou zelf even in 2 zinnen...
vertel. waarom? misschien voor jou?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef De_Nuance het volgende:
ZHI , tijd voor psychiater breekt toch langzaam aan voor jou is het niet ?
nou én?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan lees je wat slecht. maakt niet uit hoor. ik vergeef je, je bent maar een buitenlander.
mijn revolutie? nee jochie. ik wacht juist op een revolutie. dan mag ik pas meedoen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nou én?
jaag je mij weg ofzo als jouw revolutie begint..
wees eens duidelijk... wat wil je met jouw revolutie?
oei...je beweert dat veel Nederlanders de dood van Fortuyn nog steeds toejuichen en dan weiger je uit te leggen hoe je dat ziet... je weigert een duidelijke bron te geven...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik moet in twee zinnen mijn bronnen vertellen? doe ff lekker normaal gast. lees jij maar de topics over volkert en de mensen die het wel ok vonden wat hij gedaan heeft. ok. heb jij je antwoord.
ok... je popelt om mee te doenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn revolutie? nee jochie. ik wacht juist op een revolutie. dan mag ik pas meedoen.
nee hoor. je leest het wederom verkeerd. jij vraagt naar bronnen voor het feit dat zelfs op fok! er genoeg mensen zijn die de moord van volkert goedkeuren. dan kan je lekker zelf gaan zoeken naar bronnen. op fok! ok? zo niet ok, dan voor mij toch ok. en de rest heb ik duidelijk gemaakt. komt er iets, dan heb ik iets. net als duizenden anderen hier in nederland.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oei...je beweert dat veel Nederlander de dood van Fortuyn nog steeds toejuichen en dan weiger je uit te leggen hoe je dat ziet... je weigert een duidelijke bron te geven...
maw... je spuit weer een stoere taal met suggesties van geweld , maar je zit laf er om heen te draaien als iemand uitlegt vraagt..
wees nou echt een stoere vent met balleuhhh en vertel wat over je gewelddadige plannen
wat wil je nou mannetje.? dat ik strafbare dingen ga zeggen? denk je werkelijk dat je een slimme vent bent?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok... je popelt om mee te doen
en wát wil je dan doen ?
wees eens eerlijk over je stoere plannen
dit is draaikonterij...je hebt helemaal geen bron... je doet alsof... . Enfinquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hoor. je leest het wederom verkeerd. jij vraagt naar bronnen voor het feit dat zelfs op fok! er genoeg mensen zijn die de moord van volkert goedkeuren. dan kan je lekker zelf gaan zoeken naar bronnen. op fok! ok? .
dat je gewoon eerlijk bent..quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat wil je nou mannetje.? dat ik strafbare dingen ga zeggen? denk je werkelijk dat je een slimme vent bent?
fortuyn doodwensen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dit is draaikonterij...je hebt helemaal geen bron... je doet alsof... . Enfin
Kom dan minstens met je inschatting over hoeveel % van de Nederlanders nog steeds Fortuyn dood wensen?
3%? 30 % ?
nogmaals, je moet leren lezen. ik zeg dat ik klaar ben voor geweld, mocht dat ooit komen. niet dat ik er op uit ben. dat ben jij blijkbaar met je grote onbeschofte gezeur. dus mocht jij ooit voor mijn deur staan en agressief doen, dan heb ik wel wat om je agressie te stoppen. zo moet je het zien. ]quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat je gewoon eerlijk bent..
je suggereert dat je op geweld uit bent..
als dat niet zo is , zeg dan eerlijk dat je een te grote bek hebt, maar eigenlijk een lafaard bent
maar ga niet draaikonten...
ben je dit zo snel vergeten? :quote:
Een bron heb je niet... Maar wat denk je dan hoeveel Nederlanders dat zijn... ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.
Nee, accepteren dat de wereld veranderd, en dat dus ook Nederland veranderd. Het mag dan wel niet zo gaan als wat jij als een ideaal Nederland zou willen zien, maar Utopia bestaat nu eenmaal niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
Wie bepaald precies wie er niet horen in Nederland? En horen Nederlanders bijvoorbeeld wel ergens anders? Zouden we dan bijvoorbeeld ook, als gezamenlijk Europa, moeten accepteren dat landen als Australië, de VS/Canada, Brazilië, Mexico, Zuid-Afrika, etc. eigenlijk toebehoren aan de oorspronkelijke bewoners, en het teruggeven? Of accepteren we dat de geschiedenis niet echt te veranderen is, en wat is gebeurd..... is gebeurd. We hadden wellicht nooit dat wervingsverdrag met Marokko moeten tekenen (kabinet de Jong, 1969), maar wat gebeurd is, is gebeurd.quote:of liever vechten en mensen die hier niet horen uitzetten?
Ik wil weten hoe jij dat inschat hoe groot die groep is die de moord op Fortuyn oke vind.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo wil je nou ineens procenten weten. wat is dit voor dom gelul? heb je toevallig te diep in het glaasje gekeken?
En wat nou als een significant deel van de bevolking vindt dat een dergelijke revolutie ongewenst is (ongeacht de "links"/"rechts" oriëntatie van dat deel)?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volkert van der Graaf zal op 6 mei 2014 ontslagen worden...quote:
Als je klaar bent voor geweld, dan heb je ook al plannen bekeken en gewogen wat te doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals, je moet leren lezen. ik zeg dat ik klaar ben voor geweld, mocht dat ooit komen.
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom noem je Volkert van der Graaf een "allochtoon"?
Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:59 schreef zoalshetis het volgende:
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?
als jij dat wilt, prima.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.
Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).
Moeten we Wilders nu ook een "allochtoon" noemen? Eentje met roots in een moslimland nog wel.
Klopt niet.. De oma van Geert was Nederlands van een gemengde afkomst.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:
Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).
Mijn excuses. Maar goed, kunnen we nu weer over Noorwegen verder?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
Klopt niet.. De oma van Geert was Nederlands van een gemengde afkomst.
Ze was geen Indonesische vrouw.
Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klopt niet.. De oma van Geert was Nederlands van een gemengde afkomst.
Ze was geen Indonesische vrouw.
dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertjequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:11 schreef morg78 het volgende:
[..]
Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.
Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
Beetje onnodige bevestiging maar ik weet van Bluesdude dat hij een Nederlander is.
@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheidquote:In artikel 7 van het Statuut van Rome, het verdrag waarmee in 2002 het Internationaal Strafhof is opgericht, staat vermeld:
Voor de toepassing van dit Statuut wordt verstaan onder misdrijf tegen de menselijkheid elk van de volgende handelingen, indien gepleegd als onderdeel van een wijdverbreide of stelselmatige aanval gericht tegen een burgerbevolking, met kennis van de aanval:
Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertje
maar ik had het over zijn oma
Maar misschien kan het toch wel. Het is niet van tafel dus.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheid
Het handelen van een individu kan niet "wijdverbreid of stelselmatig" zijn. Die omschrijving kan enkel gelden voor grote groepen mensen.
Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
De engelse versie van deze wiki is iets uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_against_humanity. Als ik dat zo lees, moet er een staat/regering of organisatie verantwoordelijk zijn ("This means that an individual crime on its own, or even a number of such crimes, would not fall under the Rome Statute unless they were the result of a State policy or an organizational policy").quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar misschien kan het toch wel. Het is niet van tafel dus.
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".
Of zou Breivik hiervoor moeten worden uitgeleverd aan Den Haag voor het Internationale gerechtshof, en worden berecht als "terrorist" of zoiets? Ik weet het niet.
klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomstquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef morg78 het volgende:
[..]
Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).
Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar misschien kan het toch wel. Het is niet van tafel dus.
Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren")quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomst
Ik neem aan dat er een uitleveringsverdrag is tussen Noorwegen, en vrijwel alle EU landen.... dus dat deel zou wel geregeld kunnen worden. Blijft inderdaad de vraag of zijn misdaad onder "misdaden tegen de mensheid" kan worden verstaan onder de NOORSE wet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Staal het volgende:
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.
En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.
De maximumstraf voor misdaad tegen de menselijkheid bedraagt overigens ook 30 jaar.
dat zei ik ook... maar ik merkte op dat Geert's oma geen Indonesische vrouw was maar ze was een Nederlandse vrouw uit Indië en met een gemengde afkomstquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:35 schreef morg78 het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren").
Ik weet niet, of die straffen igv terrorisme of misdaad tegen de menselijkheid ook nog eens verlengd zouden kunnen worden met 2 maal 5 jaar. Dat is iig wel het geval bij de straf die hij nu in het vooruitzicht heeft, 21 jaar met 2 maal verlenging van 5 jaar maakt 31 jaar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:42 schreef Staal het volgende:
[..]
En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.
Waar precies in mijn post lees je dat ik moslims wil weg jagen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:25 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
is goed, gaan jullie maar de moslims wegjagen. Dan zal NL er automagisch uitzien als 40 jaar geleden en is iedereen een blij en zijn er overal regenbogen.
Ik ga gewoon normaal om met al mijn goede vrienden, ook de islamitische , capiche ?
"De burgerbevolking", wie zijn dat en wat willen ze? Als jij antwoord kunt geven op deze vraag, heb je idd geen parlement nodig.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is wel echt extreem laag. In de UK zouden ze de doodstraf uit de kast halen en afstoffen voor deze manquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Van wat ik er zojuist van gelezen hebt, zou een veroordeling voor misdaden tegen de mensheid onder de Noorse wet een maximum straf van 30 jaar opleveren ipv 21 jaar. Of daar dan ook weer die 5 jaar "verlenging" voor kan gelden, weet ik niet.
Kom er maar in Dan Brown!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:44 schreef deedeetee het volgende:
eeeeehhh waar zijn jullie mee bezig ?
Is dit al gepost ?
geheime codes in manifest
Interesting.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:44 schreef deedeetee het volgende:
Is dit al gepost ?
Het aartsconservatieve gedeelte van die katholieke kerk en die hebben inmiddels zelf ook alweer gereageerd:quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouw haalt er nu ook de katholieke kerk bij
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)atholieke-kerk.dhtml
quote:'Breivik werd door God gezonden'
De Westboro Baptist Church, een fundamentalistische Amerikaanse beweging die wereldberoemd werd door de BBC-documentaires van Louis Theroux, dreigt ermee om te betogen op de begrafenis van slachtoffers van de schietpartij in Noorwegen. Volgens de aanhangers is schutter Anders Behring Breivik door God gezonden.
De Westboro Baptist Church redeneert dat Noorwegen gestraft wordt omdat het land homohuwelijken en adopties door homokoppels toestaat. In een manifest stelt de kerk dat Noorwegen 'berouw moet tonen of verdwijnen'. Er staat ook dat Anders Breivik door God 'opgeleid' is en vervolgens aangewezen is 'om Noorwegen te straffen'.
De Westboro Baptist Church, geleid door de familie Phelps, kreeg naambekendheid door de documentaire The Most Hated Family in America (2007) van reportagemaker Louis Theroux. In 2011 volgde een follow-up van de film. De leden redeneren dat zowat alle rampspoed en tragedies in de wereld te wijten zijn aan de tolerantie ten opzichte van homoseksuelen. Zo staan de aanhangers geregeld te protesteren op begrafenissen van soldaten, omdat die een land vertegenwoordigd hebben waar holebi's mogen uitkomen voor hun geaardheid. Op de borden van de Westboro Baptist Church staan teksten als 'God hates fags' en 'Thank God for dead soldiers'.
http://www.standaard.be/a(...)b0-8bd3-e32d424a0aa0
In Amerika mag je protesteren bij begrafenissen. Hoe dat in Noorwegen is weet ik niet, maar het zou me verbazen als het daar ook toegestaan is.quote:
Dat soort gasten zou ik persoonlijk veel pijn willen doen. Niet ombrengen, maar wel zwaar verwonden en alle consequenties voor lief nemen.quote:
De impuls begrijp ik maar al te goed, maar het is net als met kinderen. Bij positief gedrag belonen en bij negatief gedrag negeren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:33 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dat soort gasten zou ik persoonlijk veel pijn willen doen. Niet ombrengen, maar wel zwaar verwonden en alle consequenties voor lief nemen.
Dat zijn dezelfde lui achter de "God Hates Fags" campagne. Pure Christen-fundamentalisten van de ergste soort.quote:
Jij woont toch in Amerika, las ik ergens?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde lui achter de "God Hates Fags" campagne. Pure Christen-fundamentalisten van de ergste soort.
Ik heb even het dictaat van Breivik doorgespit en kom de volgende coordinaten tegen:quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:44 schreef deedeetee het volgende:
Is dit al gepost ?
Nou, ik vind dat wel erg fantatisch klinken. Zou het echt?quote:
Het mag in de VS, maar het is een beetje afhankelijk van de staat, en de wetten van de staat, en zelfs de wetten van de bewuste stad hoe zo'n protest uitgevoerd mag worden, bijvoorbeeld wat de afstand moet zijn, etc, en wat voor type protest het moet zijn (stil, alleen met borden, of mag er ook geluid gebruikt worden etc). Dat is dus allemaal erg afhankelijk van de lokale situatie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:54 schreef Kingstown het volgende:
Jij woont toch in Amerika, las ik ergens?
Weet je dan mss hoe het zit met de vrijheid van demonstreren bij begrafenissen in vergelijking met Nederland?
Tip: Je kunt de coordinaten kopieren, en in Google Maps gooien. Dan weet je waar hij is geweest..... (of een link mee heeft).quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:23 schreef trAnsdUcEr het volgende:
Ik heb even het dictaat van Breivik doorgespit en kom de volgende coordinaten tegen:
<knip lijst>
Hij heeft een aardige stedentrip achter de rug. Als je de coordinaten zelf wil zoeken in het document dan moet je de komma vervangen door een punt. Dit zijn er trouwens 45, de 46 ste ben ik niet tegen gekomen zoals de krantenberichten vermelden.
bron (AD)quote:Breivik had nog meer aanslagen zorgvuldig gepland, maar hij had geen rekening gehouden met een belangrijke consequentie van zijn daden: dat hij zou worden aangehouden. Volgens Hatlo heeft Breivik gezegd dat hij 'daar niet aan had gedacht en dat hij dat wel had moeten doen'.
Thnx voor de uitgebreide uitleg!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Het mag in de VS, maar het is een beetje afhankelijk van de staat, en de wetten van de staat, en zelfs de wetten van de bewuste stad hoe zo'n protest uitgevoerd mag worden, bijvoorbeeld wat de afstand moet zijn, etc, en wat voor type protest het moet zijn (stil, alleen met borden, of mag er ook geluid gebruikt worden etc). Dat is dus allemaal erg afhankelijk van de lokale situatie.
Nederlanders vergelijken Amerika nog wel eens met 1 land met 1 wet, maar 80% van de wetten (even puur gegokt) zijn verschillend in elke 50 staten. (Bijv. In California moet je een helm op als je motor rijdt, in Arizona niet. En daar zie je dus ook van die "easy riders" met een doek om hun hoofd) - Het zou dus ook zomaar kunnen dat protesteren bij begrafenissen bijvoorbeeld is toegestaan in zeg..... 31 van de 50 staten, en in de overige 19 niet.
Vertaling van de onwetende Nederlander is dus meestal: In Amerika mag het.
Helaas heeft het Supreme Court van de VS besloten, nadat bijv. Michigan en Illinois protesten bij begrafenissen verboden, dat dat in strijd is met de grondwet en het "first amendment" dat vrijheid van meningsuiting regelt. Maar zoals gezegd, staten mogen wel regels opwerpen met betrekking tot afstand, geluid, groepsgrootte, etc.
In Nederland mag het volgens mij niet zover ik weet. (Of er zal ook een afstand in de wet staan, in geval een niet-gerelateerd protest toevallig in de buurt van een begraafplaats zou komen of zo).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 51.051 3.731 subf 16 MDolluo971717348139.. 51.927 4.463 subf 18 EFlqxma713369592384.. 51.517 -0.083 plusf 95 QEopjnn365893154526.. 53.415 -2.973 plusf 37 OHawrpc639174173148.. 51.883 -0.407 subf 41 LEocmje681673499621.. 51.489 -0.140 plusf 35 OQrekqx638547721565.. 52.087 5.054 plusf 94 PBmluvt813218971489.. 48.864 2.327 subf 37 KTynmwf396737684766.. 59.911 10.738 subf 36 EMlpoga918318646547.. 59.346 18.048 plusf 36 PJwojkw568423541554.. |
gewoon wat met grep en vimquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:21 schreef trAnsdUcEr het volgende:
ah, het gaat sneller als je op de woorden "plusf" en "subf" zoekt.
Dan komen er inderdaad 46 coordinaten uit.
Ik zal de 46ste er straks eens even bij plakken
Je bent waarschijnlijk iets handiger met de RegEx
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 | 52.068 4.309 plusf 24 KWimfhh 436383717863 59.334 18.097 plusf 87 RQqljii 569218397413 48.200 16.356 subf 37 ILmeavp 123271869374 51.051 3.731 subf 16 MDolluo 971717348139 51.927 4.463 subf 18 EFlqxma 713369592384 51.517 -0.083 plusf 95 QEopjnn 365893154526 53.415 -2.973 plusf 37 OHawrpc 639174173148 48.134 11.570 plusf 64 WOswdtr 416413867193?? ??=ASCII-codes 208 165 51.883 -0.407 subf 41 LEocmje 681673499621 53.554 10.022 plusf 75 DTpqdck 196754674448?A ?=ASCII-code 156 51.489 -0.140 plusf 35 OQrekqx 638547721565 52.087 5.054 plusf 94 PBmluvt 813218971489 48.864 2.327 subf 37 KTynmwf 396737684766 59.911 10.738 subf 36 EMlpoga 918318646547 59.346 18.048 plusf 36 PJwojkw 568423541554 45.768 4.830 plusf 32 Qiokyis 489273561938 52.374 4.873 subf 93 XOmlosa 487987172719 57.703 11.966 subf 55 OSlecqs 136548171343?? ?? = ASCII-codes 208 en 093 50.854 4.346 plusf 08 MFmtwzl 673468422?? ?? = ASCII-codes 158 en 130 52.367 9.741 subf 39 MFthkko 981463710363 40.375 -3.768 subf 62 OKblmcw 394717197273 52.528 13.393 plusf 91 AIsmuck 789717881861 59.911 10.748 plusf 67 PSkrhkc 631974631849 52.491 13.351 subf 93 XLlymxo 638971763265 51.501 -0.096 subf 94 OWgwvkp 618746656659 50.868 4.329 subf 52 ISpllev 132873183786 52.571 13.320 subf 02 LRdpxjk 781698196548 48.866 2.306 subf 54 LWpprvt 125662489953 47.372 8.539 subf 94 LCngckt 463136616341 50.832 4.364 subf 48 KEmhitf 867483597136 51.914 4.452 subf 33 OSxikih 662187178719 48.210 16.369 plusf 72 CUfmled 614187191364 50.123 8.666 plusf 42 RSckyns 849828171339 59.337 18.056 subf 19 RCpljub 684165144671 51.195 4.424 plusf 14 QKioces 813876008242 40.452 -3.709 plusf 58 LEzpkor 737874243928 51.517 -0.083 plusf 95 QEopjnn 365893154526 46.951 7.437 plusf 19 ZLdgrly 387716981091 48.597 7.722 subf 96 HHlmjkc 956368426722 52.094 5.120 plusf 13 QIwqcku 617898918787 48.871 2.310 plusf 65 JEockwk 658246375668 43.317 5.383 subf 85 Oxojllw 754896853415 53.485 -2.260 plusf 67 OVpktrj 211158769438 36.134 -5.453 plusf 64 IKpldlt 249731798277 48.583 7.754 plusf 51 Kjzapqk 565389921175 43.294 5.381 subf 12 Nbvbege 966589423576 |
Zitten IP nummertjes achter uiteraard?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
52.367 9.741 subf 39 MFthkko981463710363
is een adres in Hannover, Duitsland dat in google maps geblurred is. De panden links en rechts zijn normaal zichtbaar.
Erg interessant.
Maar het kan ook helemaal random gekozen zijn door Breivik, en dat het echt niets te betekenen heeft...
Iemand heeft alle adressen al zitten opzoeken:
http://analysis.no.net/strange_urls_geo.txt
Alles weergegeven op een kaart
Op die site http://analysis.no.net/ is het onderzoek naar deze hidden codes te volgen.
Als ik in vlakbij zo'n coordinaat woonde ging ik daar toch even zoeken. Misschien dat hij er een briefje oid heeft achtergelaten! Dat is wel cool!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zitten IP nummertjes achter uiteraard?
Op die site vragen ze zich af welke GPS van het merk Garmin is gebruikt. Als je op dat merk zoekt in het document dan vindt je gewoon de Etrex.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Op die site http://analysis.no.net/ is het onderzoek naar deze hidden codes te volgen.
Ja, viel me ook op.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:52 schreef trAnsdUcEr het volgende:
[..]
Op die site vragen ze zich af welke GPS van het merk Garmin is gebruikt. Als je op dat merk zoekt in het document dan vindt je gewoon de Etrex.
Na 3 augustus zijn er geen updates van de activiteiten weeregegeven. Wellicht was het na het belletje toch niet zo'n goed idee om door gaan met het ontcijferen van de coordinaten.
Bassie en Adriaan en de brief van de geheimzinnige opdrachtgever.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik in vlakbij zo'n coordinaat woonde ging ik daar toch even zoeken. Misschien dat hij er een briefje oid heeft achtergelaten! Dat is wel cool!
Moet je ook meteen vragen of je ff binnen mag kijkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:11 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Bassie en Adriaan en de brief van de geheimzinnige opdrachtgever.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:15 schreef bastibro het volgende:
[..]
Moet je ook meteen vragen of je ff binnen mag kijken
Ja, mag ik uw woning even aan de binnenkant van mn ogen bekijken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:15 schreef bastibro het volgende:
[..]
Moet je ook meteen vragen of je ff binnen mag kijken
Duitsland heeft al jaren mot met Google Maps, het zou privacy rechten schenden etc..... ik geloof dat het in Duitsland mogelijk is voor particulieren om hun huis UIT Google Earth te laten halen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
is een adres in Hannover, Duitsland dat in google maps geblurred is. De panden links en rechts zijn normaal zichtbaar.
Vreemd, als ik nu kijk dan is er geen blur te zien. Op straatniveau had ik wel even last van een huis dat niet goed te zien was. Leek mij meer een hiccup in de verbinding, dan er sprake was van blur.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Erg interessant.
Ja. Hier staan ze unicoded.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:38 schreef trAnsdUcEr het volgende:
btw: de cyrilische tekens aan het eind van het zogenaamde ip-adres kun je blijven zien als je de tekst in het UTF-8 formaat laat zien in plaats van ANSI.
We kennen ze niet anders. Altijd weer die WOII misbruiken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:45 schreef De_Nuance het volgende:
http://www.joop.nl/wereld(...)cuses_aan_noorwegen/
Beter ten halve gekeerd.
Wie misbruikt?quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:32 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
We kennen ze niet anders. Altijd weer die WOII misbruiken.
Haha, hoor je wel wat je zegt. In Rotterdam is het moeilijker om een wijk aan te wijzen met veel autochtonen dan andersomquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:41 schreef Bayswater het volgende:
De coördinaten in Rotterdam en Den Haag liggen trouwens midden in wijken met veel allochtonen.
Ik lees wat ik schrijf, maar de Schilderswijk in Den Haag is wat anders dan de rest van Den Haag, zelfde geldt voor de coördinaten in Rotterdam.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef Thomass het volgende:
[..]
Haha, hoor je wel wat je zegt. In Rotterdam is het moeilijker om een wijk aan te wijzen met veel autochtonen dan andersom
Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft hoort, vlakbij de coordinaten in Utrecht wonen niet speciaal veel allochtonen (eerder heel weinig)quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:45 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik lees wat ik schrijf, maar de Schilderswijk in Den Haag is wat anders dan de rest van Den Haag, zelfde geldt voor de coördinaten in Rotterdam.
Beetje far-fetched als je het mij vraagt, maar wie weet. Ik vraag me vooral af wat de betekenis is van de rest van de tekens achter het gps coordinaat. Er zit een vaste structuur in en niemand weet nog wat er staatquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:15 schreef Bayswater het volgende:
Die in het centrum van Utrecht komt precies uit in Theatercafe de Bastaard, vroeger vooral een links bolwerkje waar schrijvers zoals Giphart kwamen.
In Leidsche Rijn is nog niet zo lang geleden een homostel weggepest door allochtonen. (het andere coördinaat)
De wijk Blijdorp gaat het om, niet de dierentuin. Op zich valt die wijk wel mee, de Schepenstraat (waarvan de coördinaten zijn) ligt wel aan de rand grenzend aan twee achterstandswijken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:24 schreef gebrokenglas het volgende:
En wat de coördinaten van de Rotterdamse Zoo in het lijstje doet snap ik ook niet.
Thnx voor de tip!quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:40 schreef boekenplank het volgende:
Ik weet niet of het hier al eerder gepost is, maar vanavond om 22.00 uur bij Discovery Channel:
Norway Massacre: The killer's mind.
In het brein van Breivik.
Experts onderzoeken het brein van moordenaar Anders Breivik en ooggetuigen vertellen over de gebeurtenissen rond de tragische bomaanslag en schietpartij in Noorwegen.
zou hij niet diegene zijn geweest die zich dood hield? En dat Anders voor de zekerheid ff in zn schouder schoot om te checken of ie wel echt dood was? Vond 't ook vaag. Werd niet duidelijk gemaakt. Verder interessante docu. Offtopic: vind wel dat de mensen in scandinavië in de regel wel 'n goed mondje engels spreken. Betere uitspraak dan sommige hollandersquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:35 schreef Captainp00face het volgende:
Snapte weinig van die laatste jongen; hij smeekte om zijn leven, dader liep weg, maar de jongen werd toch nog in zijn schouder geschoten(?)
Inderdaad, dat ging hun prima af. Beter dan wij het gemiddeld doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 01:06 schreef Apotheose het volgende:
Offtopic: vind wel dat de mensen in scandinavië in de regel wel 'n goed mondje engels spreken. Betere uitspraak dan sommige hollanders
Je hoeft WOII niet te gebruiken. Gewoon een paar geschiedenisboeken lezen over de laatste 2000 jaar laat voldoende zien over de verhoudingen tussen aanhangers van de 3 abrahamitische godsdiensten in europa en de invloed van een paar schreeuwlelijken op de mening van de toenmalige Henk en Ingrids, die dan weer kregen wat ze wilden. In die tijd vooral oorlog tegen de moslims en vreselijke vervolging van de joden. Dat met name vanaf ongeveer het jaar 1000 n chr.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:32 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
We kennen ze niet anders. Altijd weer die WOII misbruiken.
Wordt dit nog herhaalt?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:40 schreef boekenplank het volgende:
Ik weet niet of het hier al eerder gepost is, maar vanavond om 22.00 uur bij Discovery Channel:
Norway Massacre: The killer's mind.
In het brein van Breivik.
Experts onderzoeken het brein van moordenaar Anders Breivik en ooggetuigen vertellen over de gebeurtenissen rond de tragische bomaanslag en schietpartij in Noorwegen.
http://lists.homelien.no/(...)1-August/000635.htmlquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Volgens mij betekenen die coördinaten helemaal niks en is het niet meer dan een poging dan het document langer onder de aandacht te houden.
Ik vond het wat tegenvallen. En uiteraard met fouten: zo heeft hij niet een bootje gepakt om daarmee naar het eiland te gaan, maar gewoon via de veerdienst, inclusief mede-opvarenden. En ook nam hij geen taxi naar het eiland maar had hij z'n Fiat Doblo.quote:
Het werd allemaal erg sensationeel gebracht. Dom inderdaad hoe die expert Breivik denkt te kennen zonder hem ooit gesproken te hebben. Pulp, niets meer en niets minder.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik vond het wat tegenvallen. En uiteraard met fouten: zo heeft hij niet een bootje gepakt om daarmee naar het eiland te gaan, maar gewoon via de veerdienst, inclusief mede-opvarenden. En ook nam hij geen taxi naar het eiland maar had hij z'n Fiat Doblo.
Die analyse van die Engelse 'kenner' vond ik ook nogal gewaagd. Alsof hij precies weet hoe Breivik dacht.
http://www.elsevier.nl/we(...)tm_campaign=elsevierquote:Politicus Pim Fortuyn was in de wijze waarop hij zijn ideologie vormgaf, de voorganger van de Noorse terrorist Anders Breivik. Dat schrijft Slavoj ´i¸ek, directeur van het Birkbeck Institute for the Humanities, in de Britse krant The Guardian.
Ligt het aan mij, of lig je niet echt op het kruispunt van politiek correct denken, als je ik weet niet hoeveel mensen afknalt?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)tm_campaign=elsevier
ja het slaat he-le-maal nergens op als je het mij vraagtquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of lig je niet echt op het kruispunt van politiek correct denken, als je ik weet niet hoeveel mensen afknalt?
idd, Joop ook die een half uurtje na de daad al schreeuwend kopte met "DADER IS PVV-AANHANGER"quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Pervers hoeveel mensen agenda's pushen naar aanleiding van dramatische gebeurtenissen.
Echt, ziek dit. Die kutnoor heeft mensen dood geschoten, maar zoveel mensen willen er op meeliften door hun eigen belangen en riedeltjes mee te pushen.
een half uurtje na een daad van Breivik te Noorwegen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
idd, Joop ook die een half uurtje na de daad al schreeuwend kopte met "DADER IS PVV-AANHANGER"
Nee, diezelfde avond nog volgens mij. Maar goed dat is het punt nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
een half uurtje na een daad van Breivik te Noorwegen?
dat ken niet...
je overdrijft 30 uur ofzo ?
Goed artikel.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Goed artikel over de nieuws coverage
http://www.opendemocracy.(...)age-of-norway-terror
dat kan niet op de avond van 22 juli, de dag van de aanslagen!quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, diezelfde avond nog volgens mij. Maar goed dat is het punt niet
Tenzij het bericht verwijderd is, is dat makkelijk aan te tonen. Elk artikel op Joop.nl heeft een datum, en reacties vinden - zeker bij dat soort "hot" items - plaats binnen enkele minuten, dus zelfs de exacte tijd valt vrij nauwkeurig vast te stellen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:50 schreef tjoptjop het volgende:
Nee, diezelfde avond nog volgens mij.
Ik kan het artikel zelf niet meer vinden (ok, niet echt heel uitvoerig gezocht). Maar in deze column van van Jole wordt er aan gerefereerd. Daarnaast is het tijdstip ook niet echt relevant voor het punt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Tenzij het bericht verwijderd is, is dat makkelijk aan te tonen. Elk artikel op Joop.nl heeft een datum, en reacties vinden - zeker bij dat soort "hot" items - plaats binnen enkele minuten, dus zelfs de exacte tijd valt vrij nauwkeurig vast te stellen.
Ik kan alleen dit vinden: http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/massamoord_in_noorwegen/
Hierbij werd pas de volgende dag melding gemaakt van de bewondering van Wilders/PVV door de dader. Het was toen in de algemene media ook al bekend dat het ging om een aanhanger van de rechtse anti-immigranten politiek.
Zelf kijk ik trouwens weinig op Joop.nl - het is me iets te links gekleurd.
Joop.nl basseerde zich trouwens de volgende ochtend op een artikel dat de vorige avond was geplaatst: http://www.theatlantic.co(...)egian-killer/242398/
quote:Oud-politica Femke Halsema depolariseert graag en uitte vandaag via Twitter kritiek op Joop vanwege de kop dat de verdachte van de massamoord in Noorwegen een bewonderaar van Wilders is. En maande me "al je reaguurders tot bedaren te brengen". Jopers uitmaken voor reaguurders is natuurlijk een zware belediging maar die wil ik haar niet aanrekenen.
quote:Breivik filmde tijdens bloedbad
Een Noorse politiewoordvoerder heeft gezegd dat er wordt gezocht naar videomateriaal dat Breivik mogelijk zelf heeft gemaakt van het bloedbad op het eiland Utoya. Vandaag werd ook bekend dat een groep Noorse jongeren heeft ingebroken in twee e-mailadressen van Anders Behring Breivik, de man die bekend heeft achter de aanslagen van 22 juli te zitten.
De hackers zouden worden geleid door een 17-jarige jongen. Dat meldt de Noorse krant Dagbladet vandaag. De jongeren zouden al het gestolen materiaal hebben overhandigd aan de Noorse politie. Die wil daar vooralsnog geen commentaar op geven.
Op 22 juli schoot Breivik op Utoya 69 mensen dood, de meesten jongeren van de Noorse Arbeiderspartij. Enkele uren eerder zou hij een bom hebben laten afgaan in het regeringskwartier in Oslo, met acht doden tot gevolg. De politie heeft honderden camera's en mobiele telefoons van de circa 560 aanwezigen op Utoya in beslag genomen voor het onderzoek.
'Rouwbezoek' aan eiland
Nabestaanden en overlevenden van het bloedbad mogen op 19 en 20 augustus Utoya bezoeken. Bij het 'rouwbezoek' mogen geen journalisten of andere belangstellenden aanwezig zijn. Het eiland is nog altijd afgesloten voor het publiek en zal dat ook na 20 augustus voor onbepaalde tijd blijven.
http://www.nu.nl/buitenla(...)anifest-breivik.htmlquote:Coördinaten Nederlandse plekken in manifest Breivik
AMSTERDAM - In het 1500 pagina’s tellende manifest dat de Noorse schutter Breivik rondstuurde vlak voor zijn daden waarbij 77 doden vielen, bevat coördinaten van onder meer zes plekken in Nederland.
Dat hebben Noorse onderzoekers die het manifest hebben doorgespit ontdekt. De getallenreeksen stonden niet als coördinaten aangemerkt, maar zijn volgens de onderzoekers wel stuk voor stuk zo te gebruiken.
Als de coördinaten worden ingevoerd in bijvoorbeeld Google Maps komen zes Nederlandse plekken naar boven. Twee in Utrecht, twee in Rotterdam, één in Den Haag en één in Amsterdam.
Waarom deze plekken vermeld stonden in het manifest is niet bekend. In Utrecht gaat het om een school en een café. In Rotterdam om een supermarkt en in Amsterdam geven de coördinaten een plek aan vlak bij De Nieuwe Anita, een gekraakt café.
In totaal gaat het om 46 cijfercombinaties die gezien kunnen worden als GPS-coördinaten.
Ehh.. oeps.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:57 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)anifest-breivik.html
Plekken waar je Wifi hebt misschien?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef Tauchmeister het volgende:
Maar een café en een school, vreemd...
Ja ik woon dus ook daar en voor mijn werk moet ik dagelijks de kranten lezen. Stond er toch maar mooi vol overtuiging in een bericht over de begrafenis van een van zijn moslim slachtoffers, die eerste die begraven werd, dat hij een moslimhater was en daarom het vuur op de moslims had geopend...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Goed artikel.
Ik woon in de VS, en kijk echt steeds minder naar Amerikaans nieuws. Alleen bij grote gebeurtenissen eigenlijk. Ik heb XM Satellite Radio, dus ik kan in de auto BBC World Service ontvangen, en elke ochtend of middag als ik van/naar werk rijdt, luister ik naar het BBC News Bulletin. Het is altijd weer verrassend hoeveel er niet wordt gerapporteerd in de VS, en de BBC doet gewoon wat het moet doen: Het nieuws brengen, niet er eindeloos en oeverloos over discu-ouwe-hoeren.
Overigens geldt dat in mindere mate ook voor het NOS Journaal.
Er was een meneer die een hekel had aan linkse mensen en die heeft een bom laten ontploffen bij het kantoor van de Noorse socialisten (7 doden) en is daarna naar een eilandje gegaan waar de jonge Noorse socialisten een uitje hadden en daar heeft hij bijna 80 kinderen vermoord.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:55 schreef Mpj het volgende:
Kan iemand een samenvatting geven van de situatie op dit moment? Hoeveel doden enzovoort? Wat was nou de specifieke aanleiding? Ik heb geen zin/tijd om álles door te gaan lezen en google laat vooral oude pagina's zien?
Ik was overigens op vakantie (Afrika) dus heb hier niks van meegekregen.
Vanavond op Discovery Channel:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:55 schreef Mpj het volgende:
Kan iemand een samenvatting geven van de situatie op dit moment? Hoeveel doden enzovoort? Wat was nou de specifieke aanleiding? Ik heb geen zin/tijd om álles door te gaan lezen en google laat vooral oude pagina's zien?
Ik was overigens op vakantie (Afrika) dus heb hier niks van meegekregen.
alweer??quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:23 schreef Berkery het volgende:
[..]
Vanavond op Discovery Channel:
Norway Massacre: The Killer’s Mind
Om 12:00 uur
Alles voor de kijkcijfers, cashen zolang de lijken nog warm zijn.quote:
Er zitten nogal wat fouten in deze 'docu'.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:23 schreef Berkery het volgende:
[..]
Vanavond op Discovery Channel:
Norway Massacre: The Killer’s Mind
Om 12:00 uur
Wat voor fouten?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:37 schreef Disorder het volgende:
Er zitten nogal wat fouten in deze 'docu'.
ja tis net of koop je een condoleancekaart, je adresseert m en je zet m in je vensterbankquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:23 schreef speknek het volgende:
Konden ze beter langs de snelwegen in noorwegen plaatsen.
quote:Breivik belde politie tien keer vanaf Utoya
Anders Behring Breivik heeft tijdens het bloedbad dat hij aanrichtte op het eiland Utoya naar eigen zeggen tien keer naar de politie gebeld. Dit meldt zijn advocaat Geir Lippestadt in de Noorse krant Aftenposten.
Van de tien oproepen die Breivik deed kreeg hij maar twee keer gehoor. Hij noemde in die gevallen zijn eigen naam en gebruikte daarbij het woord 'bevelhebber'. Breivik gaf tijdens het telefoongesprek aan dat hij zich wilde overgeven en vroeg aan de politie dit te accepteren.
Lippestadt zei dat Breivik de politie belde vanaf Utoya om zichzelf ervan te verzekeren dat de politie niet op hem zou schieten. Terwijl hij belde, stopte hij zelf met het schieten op de jongeren van de Noorse arbeiderspartij, die op dat moment een bijeenkomst had op het eiland.
Vervolgens overwoog Breivik zelfmoord te plegen 'of zijn operatie voort te zetten tot de politie zou arriveren', meldt de advocaat. Enkele getuigen maken melding van een korte pauze in de slachtpartij van Breivik, dit kan inderdaad duiden op de tijd die Breivik nodig had om de overweging te maken.
Sinds 25 juli zit Breivik in voorarrest, nadat hij bekende dader te zijn van de bomaamslag in het centrum van Oslo die aan acht mensen het leven kostte en het bloedbad op Utoya.
De Noorse regering komt vandaag bij elkaar en gaat volgens verschillende Noorse media de komst van een onafhankelijke commissie aankondigen, die gaat onderzoeken of de politie en andere autoriteiten op de betreffende dag adequaat gehandeld hebben.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)er-vanaf-Utoya.dhtml
eh... het kan aan mij liggen maar de zin "hij zou hier 69 mensen hebben doodgeschoten" ... ZOU? Het is gebeurd. En moet dat nog een keer in een politieverklaring op de persconferentie? Dont get it.quote:Anders Breivik terug op Noors eiland Utoya
Laatste update: 14 augustus 2011 00:07
OSLO - Anders Behring Breivik, de man die heeft bekend achter de dubbele terreuraanslag op 22 juli in Noorwegen te zitten, was zaterdag samen met de Noorse politie terug op het eiland Utöya.
Hij zou hier 69 mensen hebben doodgeschoten. Dat meldde de politie in Oslo zaterdagavond laat in een korte persverklaring.
Volgens een verslaggever van de Noorse krant VG werd Breivik onder begeleiding van zwaar bewapende agenten aan een touw over het eiland geleid.
Dit zou de hele middag hebben geduurd. De Noorse politie zei alleen dat Breivik op Utöya is verhoord, maar wil pas zondagmiddag meer details geven.
Neuh, dat ligt niet aan jou maar hij is nog niet veroordeeld dus moet dat zo netjes.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:17 schreef Apotheose het volgende:
[..]
eh... het kan aan mij liggen maar de zin "hij zou hier 69 mensen hebben doodgeschoten" ... ZOU? Het is gebeurd. En moet dat nog een keer in een politieverklaring op de persconferentie? Dont get it.
Ja ik snap de tekst: ze hebben m daar verhoord enzo... Maar ik struikelde ff over dat stukje tekst.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)ampaign=nunl_twitter
Och ja, dat is hetzelfde als met die gasten die tegen de doodstraf zijn. je moet wel eerst zeker zijn dat degene die je veroordeeld ook daadwerkelijk de dader is!!!quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:17 schreef Apotheose het volgende:
[..]
eh... het kan aan mij liggen maar de zin "hij zou hier 69 mensen hebben doodgeschoten" ... ZOU? Het is gebeurd. En moet dat nog een keer in een politieverklaring op de persconferentie? Dont get it.
Ja ik snap de tekst: ze hebben m daar verhoord enzo... Maar ik struikelde ff over dat stukje tekst.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)ampaign=nunl_twitter
Hoeft niet hoor. Ze noemen em toch ook Anders Breivik en geen Anders B. Ophangen die vent letterlijk en figuurlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Neuh, dat ligt niet aan jou maar hij is nog niet veroordeeld dus moet dat zo netjes.
Maar dat Breivik terug is geweest naar Utöya vind ik wel apart. Is dit een normale gang van onderzoek?
Noorwegen is een beschaafd land.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:12 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor. Ze noemen em toch ook Anders Breivik en geen Anders B. Ophangen die vent letterlijk en figuurlijk.
Haha heerlijk. Ja Amerikaans sentimentalisme is dit. Dit doen ze puur voor zichzelf.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja tis net of koop je een condoleancekaart, je adresseert m en je zet m in je vensterbank
Het argument dat de doodstraf onschuldigen executeert gaat inderdaad mank. We hebben echter afgesproken (in iedergeval in Nederland, en vele landen met ons) dat het afschaffen van de doodstraf de prijs van beschaving is. De kosten voor het levenslang opsluiten dus ook. Blijkbaar is er niet genoeg draagvlak voor herinvoering van de doodstraf, anders had de volksvertegewoordiging inmiddels wel voor herinvoering gestemd. Het is niet eens een discussiepunt in het parlement.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:10 schreef Lagrinta het volgende:
Exact. Het excuus dat een doodstraf een onschuldige executeert is in dit soort gevallen niet van toepassing. Executeren dus die hap. Wie de bal kaatste kan hem terug verwachten en wat er inhumaan aan de doodstraf is snap ik ook niet. Na 5 jaar bakken heb je alle boeken die je wilde lezen wel uit.
Het is ook verstandiger om de doodstraf niet her in te voeren, maar we hadden hem nooit moeten afschaffen. Er is misschien een taboe op de doodstraf, maar misschien valt het ook wel mee. Ik vind het zelf ook een nare gedachte dat in NL de doodstraf heringevoerd zou worden, maar wat minstens zo naar is is denken dat NL vrediger is dan het is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:23 schreef WAHRHEIT het volgende:
[..]
Het argument dat de doodstraf onschuldigen executeert gaat inderdaad mank. We hebben echter afgesproken (in iedergeval in Nederland, en vele landen met ons) dat het afschaffen van de doodstraf de prijs van beschaving is. De kosten voor het levenslang opsluiten dus ook. Blijkbaar is er niet genoeg draagvlak voor herinvoering van de doodstraf, anders had de volksvertegewoordiging inmiddels wel voor herinvoering gestemd. Het is niet eens een discussiepunt in het parlement.
Dat is natuurlijk wel een voordeel, maar ik denk dat Noorwegen hem geen podium gunt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hij krijgt nu nog de kans om zich volslagen belachelijk te maken.
Hang je 'm op dan wordt die lamlul nog martelaar.
Het is natuurlijk meer om hun eigen burgers ergens op te attenderen ipv Noorwegen een hart onder de riem te stekenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja tis net of koop je een condoleancekaart, je adresseert m en je zet m in je vensterbank
Aan een touw...srsly?quote:Volgens een verslaggever van de Noorse krant VG werd Breivik onder begeleiding van zwaar bewapende agenten aan een touw over het eiland geleid.
Die Noren regelen dat zelf wel, waarom zouden wij er ons met bemoeien?quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:32 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een voordeel, maar ik denk dat Noorwegen hem geen podium gunt.
quote:Breivik klinkt bedrieglijk vertrouwd
Hoe ziet de verbale internetbom van Breivik eruit? De eerste indruk, bij het doorlezen van de inhoudsopgave, zou kunnen zijn dat hij maar raak schrijft, van de hak op de tak springend en dat hij alle mogelijke onderwerpen zonder veel samenhang bij elkaar heeft gekwakt.
Maar bij nader inzien blijken de grote lijnen wel degelijk zichtbaar in zijn betoog, dat zelfs intelligent is opgebouwd. Neem bijvoorbeeld het begin van zijn geschrift. Lieflijk is dat allerminst, maar Breivik schrikt de lezer niet meteen definitief af. Pas verderop in zijn verhaal trekt hij uiterste consequenties, zoals de massale executie van tegenstanders, een Europese burgeroorlog en de deportatie van alle Europese moslims, waarbij hij zelfs zinspeelt op een nieuwe, anti-islamitische Holocaust (voor het geval een deportatie onmogelijk blijkt).
Dat liegt er niet om. Maar de eerste paar honderd bladzijden lijken onschuldiger en het is soms zelfs een beetje moeilijk om dat beeld van die schietende fanaticus vast te houden. Je kunt het er mee eens zijn of oneens, maar wat Breivik schrijft klinkt vaak vertrouwd voor wie de integratiediscussie een beetje heeft gevolgd. Hij verwoordt weliswaar een extreme vleugel in die discussie, maar valt in het eerste gedeelte van zijn manifest niet compleet uit de toon, in elk geval niet voortdurend.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lijk-vertrouwd.dhtml
Dat had ik niet gelezen. Op welke pagina staat dat ?quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:48 schreef Kingstown het volgende:
waarbij hij zelfs zinspeelt op een nieuwe, anti-islamitische Holocaust (voor het geval een deportatie onmogelijk blijkt).
Ook opmerkelijkquote:Breivik: ‘Helft Israëli’s moet sterven’
De Noorse massamoordenaar Anders Breivik piekerde over ‘het Joodse probleem’ in Groot-Brittannië, Frankrijk en de Verenigde Staten en geloofde dat de helft van de Israëlische Joden gedood of gestraft zou moeten worden en driekwart van de Amerikaanse en Europese.
Geen idee, dat zou je aan Trouw moeten vragen, die komen met de bewering.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat had ik niet gelezen. Op welke pagina staat dat ?
Ja, als een hond. Heb net VG gekocht en daar staan hele grote fotos in op de eerste paginas met maar heel weinig suggestieve text zoals "hier zien we dat hij naar het water wijst en daarna een beweging maakt alsof hij een geweest vast heeft die op het water gericht is. Waarschijnlijk vertelt hij de politie hier hoe hij zwemmende vluchters wilde afschieten".quote:
Even psychologie van mijn koude grond: mensen zonder humor zijn mi idd vaak gevaarlijk/gek.quote:
Is dat em echt?quote:
Vrijgegeven? Dit is gewoon een fotograaf die voor een krant werkt en met een tele-lens deze foto's heeft genomen. Sensatie verkoopt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Envoi het volgende:
[..]
[..]
Te bizar voor woorden. Waarom worden deze foto's vrijgegeven?
Hoe komt die fotograaf op het eiland. Die 2e foto lijkt me van het eiland zelf genomen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:09 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vrijgegeven? Dit is gewoon een fotograaf die voor een krant werkt en met een tele-lens deze foto's heeft genomen. Sensatie verkoopt.
Helicopter? Het lijkt genomen vanaf een hoger standpunt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Hoe komt die fotograaf op het eiland. Die 2e foto lijkt me van het eiland zelf genomen.
Lijkt me sterk dat er een journalist in een helicopter foto's kan maken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Helicopter? Het lijkt genomen vanaf een hoger standpunt.
quote:De reconstructie ging gepaard met strenge veiligheidsmaatregelen. Er vloog continu een politiehelikopter boven het eiland om mogelijke vergeldingsacties te voorkomen. Breivik zelf, zijn advocaat en alle aanwezige agenten droegen kogelvrije vesten.
Die 2e foto, wat een enge kop heeft die kerel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:20 schreef Infection het volgende:
Hier foto's van de reconstructie die de politie samen met Anders maakte eerder vandaag:
http://vg.no/vgpluss/article/1LaxOvUp
Toch wel raar om te zien. Hij staat daar heel doodgewoon te vertellen hoe hij die mensen heeft doodgeschoten.![]()
Het lijkt wel op een excursie, een rondleiding. "Kijk, en hier deed ik dit, pang, en hier dit, knal, en toen liep ik hier naar toe. Volgt u mij maar, dit paadje in." 't Is ook een rondleiding geweest maar op de foto's lijkt hij er zo joviaal mee bezig te zijn. Krijg er de bibbers van.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:43 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Die 2e foto, wat een enge kop heeft die kerel.
Heel maf om hem daar zo te zien lopen, al is het natuurlijk allemaal voor het onderzoek.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:20 schreef Pek het volgende:
Hier staat hij ook even gezellig uit te leggen wat er gebeurd is:
[ afbeelding ]
Nou, dit dus:
[ afbeelding ]
Die is naar ja- het idee dat hij daar gestaan heeft met een geweer gericht op die kinderen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:20 schreef Pek het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, dit dus:
[ afbeelding ]
Daar kreeg ik het even koud van.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:20 schreef Pek het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, dit dus:
[ afbeelding ]
Die blik van de twee agenten, daar krijg ik het nog steeds koud van. Die frons van die achterste, die staat gewoon te janken.quote:
Die mannen lijken me wel wat gewend. Maar dit is dus echt het gezicht van een man die ontzet is van wat hij ziet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:17 schreef Pek het volgende:
[..]
Die blik van de twee agenten, daar krijg ik het nog steeds koud van. Die frons van die achterste, die staat gewoon te janken.
Over welke foto hebben jullie het?quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die mannen lijken me wel wat gewend. Maar dit is dus echt het gezicht van een man die ontzet is van wat hij ziet.
Ik vind die Breivik nou niet echt lijken op zijn foto's eigenlijk. Of komt dat door al die anabolen van de afgelopen tijd?
Vooral de dwazen van catholica. Niet zo heel raar ook, die zijn best wel engquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouw haalt er nu ook de katholieke kerk bij
Dankzij Breivik ben ik op hun site terecht gekomen. Die mensen zijn helemaal niet eng, het zijn gewoon wat conservatieve katholieken. De factor religie is heel belangrijk voor hen, dat zijn de kernwaarden. Met het gedachtengoed van Breivik valt dat absoluut niet te rijmen. Net zo min als met het gedachtengoed van de PVV. Enige gemene deler is de weerzin tegen de islamisering, maar allebei op heel andere gronden. PVV c.s. vanwege het gevaar hiervan voor de rechten van vrouwen, homo's en joden (zeggen ze zelf), en bij Catholica omdat het Christendom op de tweede plek komt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vooral de dwazen van catholica. Niet zo heel raar ook, die zijn best wel eng
Extremisten zijn het en die zijn altijd eng.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vooral de dwazen van catholica. Niet zo heel raar ook, die zijn best wel eng
Wat je zegt, te bizar voor woorden dat er beeldmateriaal verschijnt in de media...quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Envoi het volgende:
[..]
[..]
Te bizar voor woorden. Waarom worden deze foto's vrijgegeven?
Ben je op die site geweest?quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Extremisten zijn het en die zijn altijd eng.
Sorry maar als je wat dieper in die site duikt merk je heel snel dat het zeker niet 100% koosjer is. Het is gemaakt vanuit een diepe haat, dat werkt nooit goedquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dankzij Breivik ben ik op hun site terecht gekomen. Die mensen zijn helemaal niet eng, het zijn gewoon wat conservatieve katholieken. De factor religie is heel belangrijk voor hen, dat zijn de kernwaarden. Met het gedachtengoed van Breivik valt dat absoluut niet te rijmen. Net zo min als met het gedachtengoed van de PVV. Enige gemene deler is de weerzin tegen de islamisering, maar allebei op heel andere gronden. PVV c.s. vanwege het gevaar hiervan voor de rechten van vrouwen, homo's en joden (zeggen ze zelf), en bij Catholica omdat het Christendom op de tweede plek komt.
100% cosher, die site van Catholica.
Nee, dat slaat op een andere foto!quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En daar kunnen jullie al die emoties van de agenten uithalen?
Het is juist helemaal niet gemaakt uit haat. Het essentiële verschil tussen hen en bijvoorbeeld de PVV is dat hun intrinsieke drijfveer liefde is (voor de eigen kultuur en tradities) ten opzichte van haat (tegen de islam) bij bijvoorbeeld de PVV.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sorry maar als je wat dieper in die site duikt merk je heel snel dat het zeker niet 100% koosjer is. Het is gemaakt vanuit een diepe haat, dat werkt nooit goed. Enge naargeestige lui daar.
Aan de andere kant zijn het natuurlijk wel gewoon vooral internethelden, dat scheelt nogal.
Blijkbaar vond je het dus wel allemaal erg interessant. En waaruit blijkt dat de auteurs van deze site gedreven zijn door haat?quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja en ook nog erg veel artikelen gelezen.
dan moet je nog maar wat dieper in die site duiken zou ik zeggen. Ze schurken tegen alles aan wat (nieuw/extreem)rechts in Nederland de afgelopen jaren heeft voortgebracht van Michiel Smit tot PVV en alles wat daar tussen hangt. dat gecombineerd met het op nogal dubieuze wijze proberen zwart te maken van van alles en nog wat, zoals bijvoorbeeld onderstaande:quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is juist helemaal niet gemaakt uit haat. Het essentiële verschil tussen hen en bijvoorbeeld de PVV is dat hun intrinsieke drijfveer liefde is (voor de eigen kultuur en tradities) ten opzichte van haat (tegen de islam) bij bijvoorbeeld de PVV.
kan ik lastig anders concluderen dat het haat en geen liefde is wat hen drijft. Maar dat jij dat anders ziet snap ik ook. Je zit toch wat dichter tegen dat gedachtegoed aan en dit lijkt netter dan een PVV oid.quote:Nederland had vanaf de jaren zestig ook gastarbeiders kunnen contracteren uit Latijns Amerika. Dan hadden we een toename van katholieke kerken gezien. Maar het was juist de bedoeling dat die er niet kwamen. Dat wilden de liberalen en de socialisten niet. Die wilden de verdeel-en-heers politiek. In de jaren zestig stelde het christendom sociaal gezien nog iets voor, en het was politiek opportuun om dat te verzwakken door een vreemde religie te importeren. Precies zo was het ook in Nederlands Indië gegaan. Maar nu, een halve eeuw later, plukken de Nederlanders daarvan de zure vruchten. Ze zagen te laat dat moslims een missie hebben, en dat zoiets als de scheiding van kerk en staat hun vreemd is. Europa wordt Eurabia, zoals Hispania vanaf de vroege Middeleeuwen Al-Andalus werd. De teerling is geworpen, en Nederland krijgt wat het altijd wilde: liever Turks dan paaps. Daar helpt geen Wilders tegen.
Ik zal echt niet beweren dat ze niet tegen de islamisering zijn hoor! Maar het is een heel andere club dan de PVV, met compleet andere drijfveren. Je kunt niet én PVV'er zijn én orthodox katholiek, omdat de principes waar beide stromingen op gebaseerd zijn totaal verschillen. De PVV is meer liberaal met op economisch gebied een socialistisch sausje. Deze mensen zijn juist niet-liberaal, behalve op economisch gebied. Het zijn nog eerder tegenpolen van elkaar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
dan moet je nog maar wat dieper in die site duiken zou ik zeggen. Ze schurken tegen alles aan wat (nieuw/extreem)rechts in Nederland de afgelopen jaren heeft voortgebracht van Michiel Smit tot PVV en alles wat daar tussen hangt. dat gecombineerd met het op nogal dubieuze wijze proberen zwart te maken van van alles en nog wat, zoals bijvoorbeeld onderstaande:
[..]
kan ik lastig anders concluderen dat het haat en geen liefde is wat hen drijft. Maar dat jij dat anders ziet snap ik ook. Je zit toch wat dichter tegen dat gedachtegoed aan en dit lijkt netter dan een PVV oid.
Overigens geven ze zelf ook aan graag voor de verbale aanval te kiezen.
Natuurlijk kun je prima orthodox-katholiek zijn en PVV'er.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal echt niet beweren dat ze niet tegen de islamisering zijn hoor! Maar het is een heel andere club dan de PVV, met compleet andere drijfveren. Je kunt niet én PVV'er zijn én orthodox katholiek, omdat de principes waar beide stromingen op gebaseerd zijn totaal verschillen. De PVV is meer liberaal met op economisch gebied een socialistisch sausje. Deze mensen zijn juist niet-liberaal, behalve op economisch gebied. Het zijn nog eerder tegenpolen van elkaar.
PVV is anti-islam en in wezen ook anti-religieus. De PVV is erg links op economisch gebied, hoge uitkeringen, beperkingen voor het bedrijfsleven. De PVV komt op voor vrouwen, emancipatie, Joden, homoseksuelen. Dat zijn de belangrijkste issues van de PVV.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je prima orthodox-katholiek zijn en PVV'er.
Het gemeenschappelijke is het rechtsconservatisme met een hekel aan links en bepaalde buitenlanders, mn islamieten.
De PVV is economisch gewoon rechts... ze juichen mee met de rechtse bezuinigingen.
Dat hier en daar volkse plannetje - al dan niet om de kiezers te belazeren- heeft het cda ook.
Idd en hoe hij doet alsof hij een geweer vast houdt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef apple_pie het volgende:
Maf om hem daar weer rond te zien lopen.
Tsja, hadden ze dat niet lekker af kunnen schermen ofzo. Leuk voor die ouders om hem dat na te zien doenquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Idd en hoe hij doet alsof hij een geweer vast houdt.
Toch zit er in aanhang en deelnemers een behoorlijk overlap tussen beidenquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal echt niet beweren dat ze niet tegen de islamisering zijn hoor! Maar het is een heel andere club dan de PVV, met compleet andere drijfveren. Je kunt niet én PVV'er zijn én orthodox katholiek, omdat de principes waar beide stromingen op gebaseerd zijn totaal verschillen. De PVV is meer liberaal met op economisch gebied een socialistisch sausje. Deze mensen zijn juist niet-liberaal, behalve op economisch gebied. Het zijn nog eerder tegenpolen van elkaar.
Die overlap zie ik bijna nergens. Ik heb ook niet gehoord van orthodoxe katholieken binnen de PVV, of vice versa.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch zit er in aanhang en deelnemers een behoorlijk overlap tussen beiden. Blijkbaar gaan ze toch aardig samen omdat ze zich beiden zo ver buiten de alledaagse politieke spectrum bevinden. Maffe extremisten kunnen het vaak best aardig met elkaar vinden..
Ze willen terug naar hoe het was voor het Vaticanum II, dat vind ik toch redelijk extreem hoor.quote:
Ik ken er 1.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gehoord van orthodoxe katholieken binnen de PVV, of vice versa.
De PVV komt op voor Joden. Dat is dus inmiddels al niet meer waar. Dat kan ook niet anders. Alleen maar ageren tegen moslims hou je niet vol. Je raakt ook een keer andere volkeren. Met het debat over ritueel slachten zijn Joden en Moslims al broedervolkeren geworden. Gezamenlijk in de strijd tegen de PVV en met name tuinkabouter Martin Gaus. Oh Nee: Dion Graus. Hè. Die verwar ik altijd.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
PVV is anti-islam en in wezen ook anti-religieus. De PVV is erg links op economisch gebied, hoge uitkeringen, beperkingen voor het bedrijfsleven. De PVV komt op voor vrouwen, emancipatie, Joden, homoseksuelen. Dat zijn de belangrijkste issues van de PVV.
Daarom zijn ze ook orthodox! Maar daar is toch niks extreems aan, het is hooguit erg conservatief.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ze willen terug naar hoe het was voor het Vaticanum II, dat vind ik toch redelijk extreem hoor.
Natuurlijk blijft de PVV wel achter 'de Joden' c.q. Israël staan. Dat ritueel slachten was weer een lastige, laveren tussen dierenliefde, zionisme en islam-haat. Dat krijg je als je een niet-congruente partij bent.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De PVV komt op voor Joden. Dat is dus inmiddels al niet meer waar. Dat kan ook niet anders. Alleen maar ageren tegen moslims hou je niet vol. Je raakt ook een keer andere volkeren. Met het debat over ritueel slachten zijn Joden en Moslims al broedervolkeren geworden. Gezamenlijk in de strijd tegen de PVV en met name tuinkabouter Martin Gaus. Oh Nee: Dion Graus. Hè. Die verwar ik altijd.
[ afbeelding ]
Mja, dat is net wat je onder extreem verstaat. Als het mensen zijn van voor die tijd zou ik het nog wel als 'gewoon' conservatief willen beschouwen. Gezien het reactionaire karakter vind ik het echt toch wel vrij extreem. Ik moet toegeven dat dit waarschijnlijk meer een gevoel is, dan dat ik het feitelijk kan onderbouwen. Zo ver heb ik me ook nog niet in dit clubje verdiept.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom zijn ze ook orthodox! Maar daar is toch niks extreems aan, het is hooguit erg conservatief.
Exact. Om een klein beetje geloofwaardigheid t.o.v. Henk & Ingrid te behouden konden ze weinig anders dan een keer niet de wil van de Joodse gemeenschap te behagen. Dat doet echter niets af aan het zionistische karakter van de partij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk blijft de PVV wel achter 'de Joden' c.q. Israël staan. Dat ritueel slachten was weer een lastige, laveren tussen dierenliefde, zionisme en islam-haat. Dat krijg je als je een niet-congruente partij bent.
De katholieke denkbeelden van het Vaticaan voor het concilie waren toch niet extreem! Deze mensen hebben gewoon hun bezwaren bij deze modernisering gehad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mja, dat is net wat je onder extreem verstaat. Als het mensen zijn van voor die tijd zou ik het nog wel als 'gewoon' conservatief willen beschouwen. Gezien het reactionaire karakter vind ik het echt toch wel vrij extreem. Ik moet toegeven dat dit waarschijnlijk meer een gevoel is, dan dat ik het feitelijk kan onderbouwen. Zo ver heb ik me ook nog niet in dit clubje verdiept.
Omdat niemand beter weet wat er precies gebeurd is dan hij!quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom is het noodzakelijk om deze gek bij de reconstructie aanwezig te hebben?! Is dat echt nodig voor het onderzoek? Want wat mij betreft weegt deze beloning voor hem veel zwaarder dan het nut voor het onderzoek, en had-ie nooit meer daglicht mogen zien... Op een mooi ruig Noors eiland rondlopen is wel het laatste wat ik die moordenaar gun.
Dit snap ik dus ook echt niet. Het lijkt mij vrij duidelijk wat zich daar afgespeeld heeft. Ik zie sowieso niet in wat voor minieme details ze daar denken aan te treffen welke echt een relevant ander licht op de zaak zouden kunnen werpen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom is het noodzakelijk om deze gek bij de reconstructie aanwezig te hebben?! Is dat echt nodig voor het onderzoek? Want wat mij betreft weegt deze beloning voor hem veel zwaarder dan het nut voor het onderzoek, en had-ie nooit meer daglicht mogen zien... Op een mooi ruig Noors eiland rondlopen is wel het laatste wat ik die moordenaar gun.
Je mist er weinig aan. Dit stuk in Trouw beschrijft ze heel aardig:quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mja, dat is net wat je onder extreem verstaat. Als het mensen zijn van voor die tijd zou ik het nog wel als 'gewoon' conservatief willen beschouwen. Gezien het reactionaire karakter vind ik het echt toch wel vrij extreem. Ik moet toegeven dat dit waarschijnlijk meer een gevoel is, dan dat ik het feitelijk kan onderbouwen. Zo ver heb ik me ook nog niet in dit clubje verdiept.
In die tijd was het niet extreem. In de Middeleeuwen was het ook niet extreem om mensen die zich voor kruiden interesseerde af te schilderen als een heks.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
De katholieke denkbeelden van het Vaticaan voor het concilie waren toch niet extreem! Deze mensen hebben gewoon hun bezwaren bij deze modernisering gehad.
Trouw is sowieso van oudsher anti-katholiek. Op hun 'objectieve' oordeel kun je niet vertrouwen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je mist er weinig aan. Dit stuk in Trouw beschrijft ze heel aardig:
Ik zal het eens lezen. Prachtige heraldisch werk in dat boek trouwens, even los van de inhoud.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je mist er weinig aan. Dit stuk in Trouw beschrijft ze heel aardig:
Het is niet zo dat men toen de heksenjacht heeft afgeschaft, en dat deze orthodoxen dat weer willen invoeren hoor! Er worden gewoon kritische vragen gesteld bij bepaalde punten, zoals het afschaffen van het Latijn in de liturgie en dat soort dingen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
In die tijd was het niet extreem. In de Middeleeuwen was het ook niet extreem om mensen die zich voor kruiden interesseerde af te schilderen als een heks.
Mensen die anno 2011 terug willen naar de tijd van voor het Vaticanum II zijn van een andere orde dan een bejaarde die de modernisering niet toejuicht.
De ironie.quote:Het afstoffen van de 'Germaanse wortels', zo wist hij bovendien te melden, is de enige remedie.
Dat is een symbolisch is, dat vind ik niet zo'n probleem. Maar ze willen vooral weer dat er een veel grotere kloof komt tussen 'het volk' en de voorganger. Dat de pastoor met zijn rug naar het volk staat etc..quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet zo dat men toen de heksenjacht heeft afgeschaft, en dat deze orthodoxen dat weer willen invoeren hoor! Er worden gewoon kritische vragen gesteld bij bepaalde punten, zoals het afschaffen van het Latijn in de liturgie en dat soort dingen.
Tuurlijk is dit noodzakelijk. Hierdoor is de bekentenis 100% duidelijk. En: Stel dat er iemand is gedood terwijl dit nooit had gekund vanuit zijn positie. Dan is er duidelijk sprake van andere medeplichtigen. Je moet niets uitsluiten. Je moet alles goed onderzoeken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er trouwens iets bekend over de gewonden? Het enige wat ik daarover hoorde op TV ooit was dat-ie dumdum (hollow point?) kogels had gebruikt, zodat ook de gewonden enorme wonden hebben... Hoe is het daarmee?
De PVV is tegen bepaalde buitenlanders, mn islamieten en dat verhullen ze als godsdienstkritiek.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
PVV is anti-islam en in wezen ook anti-religieus.
PVV-programma: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdfquote:En vooral: in artikel 1 van de Grondwet verankeren we de Joods-christelijke en humanistische wortels van Nederland als dominante cultuur
hoge uitkeringen? daar hoor ik ze nooit overquote:De PVV is erg links op economisch gebied, hoge uitkeringen, beperkingen voor het bedrijfsleven.
Eg nie de belangrijkse issues. Men lult daar over omdat het stokken zijn om buitenlanders mee te kunnen slaan..quote:De PVV komt op voor vrouwen, emancipatie, Joden, homoseksuelen. Dat zijn de belangrijkste issues van de PVV.
Dat wat de PVV roept en wat haar aanhangers vinden niet helemaal in overeenstemming is klopt helemaal. Maar wat nemen we dan als norm? Het partijprogramma toch?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De PVV is tegen bepaalde buitenlanders, mn islamieten en dat verhullen ze als godsdienstkritiek.
Het gaat hen niet om de godsdienst maar om de aanwezigheid van bepaalde buitenlanders in Nederland.
De PVV is niet anti-religie.
Integendeel.... ze willen juist eenbepaalde religiecombinatie tot dominant verklaren in de grondwet
[..]
PVV-programma: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf
[..]
hoge uitkeringen? daar hoor ik ze nooit over
[..]
Eg nie de belangrijkse issues. Men lult daar over omdat het stokken zijn om buitenlanders mee te kunnen slaan..
Vreemdelingenhaat, angst voor bedreiging van de cultuur is hun fundament
Die neigingen hebben een boel orthodoxe religieuse mensen ook.
Wat dank je van de fokker Wolffenstein die voor catholica schrijft. Hij is overtuigd PVV-aanhanger met wat christelijk sentimenten
http://www.catholica.nl/a(...)-het-nrc-handelsblad
Als je je verdiept in het verleden van Wilders en zijn banden met Israël zou je dat niet zeggen. Hij van uit overtuiging zionist, niet vanuit opportunisme.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:02 schreef LXIV het volgende:
En daarbij dan weer een zeer pro-zionistische houding, om vooral niet van nazisme beticht te kunnen worden. Ook zuiver opportunisme in mijn ogen.
Ja, misschien Wilders persoonlijk toch wel. Maar wat hebben Henk en Ingrid hier weer mee te maken? En vooral het 'uitbreiden van de strijd tegen de Islam naar de frontstaten' oid? Die willen helemaal geen uitbreiding van de strijd. Die willen gewoon veilig over straat en leuke quizzen op TV.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je je verdiept in het verleden van Wilders en zijn banden met Israël zou je dat niet zeggen. Hij van uit overtuiging zionist, niet vanuit opportunisme.
Niet? je hebt ook nooit gehoord van de vrijage die Wilders had met de Burkestichting? Die had ook haar voornaamste basis in fundamentalistisch christelijke hoek.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die overlap zie ik bijna nergens. Ik heb ook niet gehoord van orthodoxe katholieken binnen de PVV, of vice versa.
Er komt ook een boek van Breivik. Over hoe je 'gewaagde' doelen toch kunt bereiken. Een boek voor mensen met doorzettingsvermogen, toewijding en passie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, hadden ze dat niet lekker af kunnen schermen ofzo. Leuk voor die ouders om hem dat na te zien doen
Only in Norway
quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je je verdiept in het verleden van Wilders en zijn banden met Israël zou je dat niet zeggen. Hij van uit overtuiging zionist, niet vanuit opportunisme.
De meeste tekst heeft 'ie al getypt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Er komt ook een boek van Breivik. Over hoe je 'gewaagde' doelen toch kunt bereiken. Een boek voor mensen met doorzettingsvermogen, toewijding en passie.
The Brussels Journal en dergelijke zijn wel vrij extreem hoor. Al ligt dat ook aan je referentiekader uiteraard.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom zijn ze ook orthodox! Maar daar is toch niks extreems aan, het is hooguit erg conservatief.
Dat ben ik met je eens. Ik had het dan ook over Wilders persoonlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, misschien Wilders persoonlijk toch wel. Maar wat hebben Henk en Ingrid hier weer mee te maken? En vooral het 'uitbreiden van de strijd tegen de Islam naar de frontstaten' oid? Die willen helemaal geen uitbreiding van de strijd. Die willen gewoon veilig over straat en leuke quizzen op TV.
Daar hadden we het niet over volgens mij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Na 3 minuten: Een aantal keren:
Ik heb niets tegen de islam. Hoezo geen opportunisme.
Nee, de PVV is gewoon geen congruent geheel. Daarom kun je allerlei gedachtengoed en figuren er wel aan kopppelen. Die Belein is anti-homoseksueel. Maar is niet een van de argumenten van Wilders tegen de islamisering hun homohaat?quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet? je hebt ook nooit gehoord van de vrijage die Wilders had met de Burkestichting? Die had ook haar voornaamste basis in fundamentalistisch christelijke hoek.
Of neem die Paul Belien, die omstreden medewerker van de PVV. Een zeer conservatieve katholiek en homohater en dergelijke.
Die links zijn er dus meer dan voldoende.
Alleen het partijprogramma is mij wat mager. Je moet naar mijn idee ook de personen die bij een beweging betrokken worden meenemen in je analyse. Een Wilders kiest zijn medewerkers volgens mij heel bewust. De kern van de PVV is de anti Islamagenda en daar wijken alle andere punten met gemak voor. Zijn sociale punten liet hij natuurlijk direct vallen om maar wat invloed uit te kunnen oefenen op het kabinetsbeleid. Daar hecht ik geen waarde aan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:17 schreef LXIV het volgende:
Als je zuiver naar het gedachtengoed kijkt, zoals de PVV het in haar partijprogramma presenteert (om dat maar als norm te nemen, want iedereen roept en vindt verder weer wat anders!), dan komt dat helemaal niet overeen met conservatief-katholiek gedachtengoed. Hooguit kan er een gelegenheidscoalitie zijn aangaande islamisering.
Ik hecht er überhaubt geen waarde aan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alleen het partijprogramma is mij wat mager. Je moet naar mijn idee ook de personen die bij een beweging betrokken worden meenemen in je analyse. Een Wilders kiest zijn medewerkers volgens mij heel bewust. De kern van de PVV is de anti Islamagenda en daar wijken alle andere punten met gemak voor. Zijn sociale punten liet hij natuurlijk direct vallen om maar wat invloed uit te kunnen oefenen op het kabinetsbeleid. Daar hecht ik geen waarde aan.
Kunnen we ook een topic in TRU openen en daar nog jarenlang allerlei complottheorieën met elkaar vergelijkenquote:
Of je kijkt er eens serieus na i.p.v. het af te doen als een complot-theoriequote:Op maandag 15 augustus 2011 01:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kunnen we ook een topic in TRU openen en daar nog jarenlang allerlei complottheorieën met elkaar vergelijken
Ja boeiend, altijd bij zoiets komen er weer van die complot theorieen.quote:
quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:31 schreef Caland het volgende:
Zeker allemaal opgezet door de Amerikaanse overheid?
Door wie word de media geinformeerd denk je?quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:35 schreef erikdewaal het volgende:
Dit gaat over de bomaanslag in Oslo, wat is er mis mee om er eens serieus naar te kijken ipv altijd maar wat te roepen, of met de media mee te lopen?
Klopt, voor types als jij hebben we aparte subforums. Te weten BNW en TRU.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:35 schreef erikdewaal het volgende:
Dit gaat over de bomaanslag in Oslo, wat is er mis mee om er eens serieus naar te kijken ipv altijd maar wat te roepen, of met de media mee te lopen?
Onder auto gaat kijken met spiegelquote:Op maandag 15 augustus 2011 01:39 schreef erikdewaal het volgende:
Ik zeg je, vind de bom/auto of bus en ik houdt op....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |