abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:12:44 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100369463
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers

De complete samenvatting van 9 jaar voorbereiding

Filmpje gemaakt door dader

Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen ^O^
Over BNW ja of nee:

Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken

Voor [Noorwegen] Aanslagen: de analyse
[Noorwegen] Aanslagen: de analyse

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Langere straf Breivik is mogelijk
De Noorse justitie overweegt om Anders Breivik te vervolgen voor misdaden tegen de menselijkheid. Daardoor kan hij een hogere straf krijgen. Dat meldt de krant Aftenposten.

Breivik wordt verdacht van terrorisme. De maximumstraf die hij daarvoor kan krijgen is 21 jaar. Voor misdaden tegen de menselijkheid zou hij maximaal 30 jaar kunnen krijgen.

Die tenlastelegging is sinds 2008 mogelijk in de Noorse wet. De politie sluit een nieuwe aanklacht tegen Breivik niet uit, maar houdt het voorlopig op terrorisme.
quote:
Italiaanse Europarlementarier: Ideeën Breivik volkomen gezond
De Italiaanse Europarlementariër Borghezio heeft voor een nieuwe rel gezorgd door de ideeën van de Noorse terrorist Breivik 'ten diepste gezond' te noemen.
De politicus van de Lega Nord was gisteravond op de radio vol lof over diens 'nee' tegen de multiculturele samenleving.

Borghezio hekelde de Europese besluiteloosheid ten aanzien van de 'islamitische invasie', waartegen moet worden opgetreden zoals in de middeleeuwen door de Tempeliers, kruisridders die ook een voorbeeld van Breivik zijn.

In mei baarde Borghezio al opzien door de voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic na zijn arrestatie een 'patriot' te noemen. 'De Serviërs hadden de oprukkende islam in Europa kunnen stoppen, maar men heeft ze dat niet laten doen', aldus Borghezio toen, die zei dat hij Mladic in Scheveningen wilde gaan bezoeken. Critici noemden Borghezio dinsdag het Europarlement onwaardig. (ANP/Redactie)
quote:
'Breivik verwachtte neergeschoten te worden'
OSLO - De 32-jarige Anders Behring Breivik, de dader van het bloedbad van afgelopen vrijdag in Oslo, dacht dat hij neergeschoten zou worden toen hij naar de rechtbank werd vervoerd.

Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Noorse omroep NRK. "Hij heeft meerdere keren gezegd dat hij verwachtte neergeschoten te worden", aldus advocaat Geir Lippestad.

Breivik werd maandag voor de eerste keer gehoord door de rechter. Een aantal Noren reageerden hun woede af op het voertuig waarmee hij werd overgebracht.
quote:
Arrestatie in Polen om aanslag Oslo

AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:
Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.

Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.

Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.

Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.

Opluchting

Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.

Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.

De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.

De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.

Medisch onderzoek

Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.

De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:
Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag

AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.

Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.

De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.

Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.

Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld
Dossier: Bloedbad Oslo
Terreur Noorwegen

Zie ook voor laatste nieuws en updates
Voorgeleiding Breivik achter gesloten deuren

Deze meneer deed het allemaal:

110728_112339_img-280711-191.onlineBild_1311886600.jpg
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:15:09 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100369571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Die dridder zit in een ander topic telkens 'die blanken', 'blanken', 'hahaha kut he blanken' te bleren, dus het is niet zo vreemd. Zeker niet als hij die stink El Moumni ook nog eens met zijn volledige naam aanspreekt.
1) Niet-blank zijn betekend niet automatisch dat ze daarom ook moslim zijn. Zie de 400.000 Surinamers in Nederland, die voor het overgrote deel niet-moslim zijn.

2) Iemand die de volledige naam kent van een persoon die in het nieuws is geweest is gewoon oplettend. Bovendien kan het een simpele copy/past zijn.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100369653
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:15 schreef maartena het volgende:

[..]

1) Niet-blank zijn betekend niet automatisch dat ze daarom ook moslim zijn. Zie de 400.000 Surinamers in Nederland, die voor het overgrote deel niet-moslim zijn.

2) Iemand die de volledige naam kent van een persoon die in het nieuws is geweest is gewoon oplettend. Bovendien kan het een simpele copy/past zijn.
QFT ;)

Overigens, mensen die niet snappen wat "vervolgen" betekent :') _O-
pi_100369842
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 06-08-2011 17:31:52 ]
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100369875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:16 schreef DRidder het volgende:

[..]

QFT ;)

Overigens, mensen die niet snappen wat "vervolgen" betekent :') _O-
Jij wilt dus beweren dat jij met vervolgen niet veroordelen bedoelde? Met droge ogen?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100370104
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij wilt dus beweren dat jij met vervolgen niet veroordelen bedoelde? Met droge ogen?
Als ik het heb over vervolgen, weet ik waar ik over praat. Blijkbaar geldt dat niet voor anderen. Bovendien behoort het vak strafrecht tot mijn curriculum :{
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:54:13 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100371567
Kan iedereen zijn toon weer even matigen. Ik heb vandaag van 8.00 tot 21.00 gewerkt, en ik heb geen zin om straks ook nog eens een paar dozijn reacties te gaan verwijderen.

Lief spelen
Laffe huichelaar
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:56:20 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100371664
quote:
18s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:54 schreef timmmmm het volgende:
Lief spelen
^O^
-
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:58:27 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100371767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het achterliggende probleem is de massa immigratie. Dat is de echte issue. Het gelul over vrijheid van meningsuiting is bijzaak.
Het wordt ervoor gebruikt omdat de achterliggende problematiek onbespreekbaar is (vooral omdat de mogelijke oplossingen van het probleem al helemaal taboe zijn). Dus men gebruikt een verkeerd middel en ontstaan er logischerwijs kromme zaken.
Eens.

Hetzelfde geld voor de hele autochtoon vs allochtoon discussie, die in werkelijkheid vooral om huidskleur gaat, maar aangezien dat taboe is, er maar de juridisch-volkenrechtelijke status van de grootouders van het individu erbij gehaald wordt.
The End Times are wild
pi_100371830
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het achterliggende probleem is de massa immigratie. Dat is de echte issue. Het gelul over vrijheid van meningsuiting is bijzaak.
Het wordt ervoor gebruikt omdat de achterliggende problematiek onbespreekbaar is (vooral omdat de mogelijke oplossingen van het probleem al helemaal taboe zijn). Dus men gebruikt een verkeerd middel en ontstaan er logischerwijs kromme zaken.
Hiermee kunnen we weer ontopic. Een goede blanke vriend van mij legde de link tussen massa-immigratie (indirect door de EU) en Breivik. Zijn verklaring was dat mensen als Breivik met lede ogen toezien hoe hun omgeving verandert, banen worden ingenomen door buitenlanders en zij zich vervreemden met hun ooit zo vertrouwde omgeving.

Onzin natuurlijk, het zijn meer zijn eigen sentimenten die hij projecteert op Breivik, maar het neemt niet weg dat het wel breed gedragen sentimenten zijn. Ik vroeg hem of hij een oplossing had en of er uberhaupt een alternatief is voor de tendens en we kwamen er niet uit.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:00:53 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100371900
:W

[ Bericht 23% gewijzigd door timmmmm op 05-08-2011 22:15:39 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:01:14 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100371923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:59 schreef DRidder het volgende:

[..]

Hiermee kunnen we weer ontopic. Een goede blanke vriend van mij
In hoeverre is de huidskleur van deze vriend relevant voor het topic? Gaan we voortaan van iedereen die we aanhalen de huidskleur vermelden.
Afz LXIV (enigszins lichtgetint)
The End Times are wild
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:16:15 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100372592
DRidder, niet in elke post hoeft het woord blank, blanke of iets vermeldt te worden

Nu graag uitsluitend ontopic en zonder haters
Laffe huichelaar
pi_100372811
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

In hoeverre is de huidskleur van deze vriend relevant voor het topic? Gaan we voortaan van iedereen die we aanhalen de huidskleur vermelden.
Afz LXIV (enigszins lichtgetint)
Je bent ook tegen massa-immigratie he?
Mijn vraag is nu aan jou, heb je alternatieven en/of oplossingen? Met andere woorden, hoe gaat een vreedzame Breivik te werk?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:31:11 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100373255
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:21 schreef DRidder het volgende:

[..]

Mijn vraag is nu aan jou, heb je alternatieven en/of oplossingen? Met andere woorden, hoe gaat een vreedzame Breivik te werk?
Er is pas een oplossing mogelijk wanneer een meerderheid van de bevolking daar achter staat. Tot nu toe is dit niet het geval. Aangezien we in een democratie leven is dit dus gewoon een eigen keuze. Wellicht leeft een meerderheid der Nederlanders liever in een overvol en druk land. Gezien de populariteit van Scheveningen, de woonboulevards en pretparken is dit niet onmogelijk.

Voor mijzelf geldt de tweespalt tussen het erg graag in mijn huidige woonomgeving wonen (nog niet extreem druk) en de behoefte aan rust en ruimte. Tot nu toe prevaleert het wonen waar ik nu woon, waarbij ik met lede ogen aanzie dat steeds grotere stukken bebouwd raken. Nu ben ik niet tegen dat bebouwen op zich, want de mensen moeten ook wonen, maar had dus liever wat minder mensen gezien.
The End Times are wild
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:46:28 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100373842
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:21 schreef DRidder het volgende:
Immigratie kan nog wel een halt toe worden geroepen. Voor de EU, is vanwege allerlei verdragen die personen verkeer tussen de lidstaten onderling mogelijk maken (voorbeeld: De 700.000 in Spanje gelegaliseerde illegalen, kunnen zich met een Spaanse verblijfsvergunning in de gehele EU vestigen) is het zaak dat er een Europese Immigratiewet wordt ontworpen, die immigratie van buiten de EU enorm moeilijk maakt.

Het probleem in Nederland is verder ook niet "massaimmigratie", tussen 2002 en 2008 vertrokken er meer mensen dan dat er bij kwamen bijvoorbeeld, en pas in 2009 en 2010 kwamen er weer meer bij, en die komen ook nog eens veel minder uit moslim landen, maar meer uit oost-europa. De cijfers hiervan kun je vinden in statline.cbs.nl

Immigratie kan, met wetswijzigingen, nog wel een halt toe worden geroepen. Je mag onder geen enkele grondwet onderscheid maken tussen rassen en geloof, maar je kunt wel onderscheid maken tussen EU en niet-EU. Een bijkomend nadeel is dan wel weer dat Amerikanen, Australiers, Zwitsers, Noren, o.a. ook moeilijker de EU binnen kunnen komen, maar daar kun je eventueel aparte verdragen mee sluiten. (Maar aangezien zo'n verdrag meestal twee kanten op werkt, zal dat met de VS en Zwitserland nog wel moeilijk worden).

Een ander probleem zijn de 1 miljoen moslims die in Nederland wonen. Ik denk dat we gewoon vrij zeker kunnen zijn dat die moslims - waarvan zo'n 70 tot 80% de Nederlandse nationaliteit dragen, en vrijwel 99% van de 2e generatie draagt de NL nationaliteit - ook in Nederland blijven, en dat oplossingen voor problemen met moslims dan ook IN Nederland moeten worden gevonden, en er niet gekeken kan worden naar "Nederlanderschap afpakken en uitzetten" oplossingen. (Voor ernstige criminelen kan dit alsnog een optie zijn trouwens, na uitzitten van straf. Maar de meeste van de +/- 7000 allochtone gedetineerden zitten daar voor relatief kleine vergrijpen, het aantal moordenaars en verkrachters is niet meer dan enkele honderden, hooguit).

De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder moslims. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door maartena op 05-08-2011 22:54:36 ]
-
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:51:56 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100374097
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:46 schreef maartena het volgende:

[..]

De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder moslims. :)
Massa-immigratie wordt altijd -niet helemaal onbegrijpelijk- in het perspectief van moslims/islamisering getrokken. Je kunt natuurlijk ook nog een tegenstander van massa-immigratie (daaronder versta ik immigratie die merkbare demografische gevolgen heeft) zijn zonder dat dit meteen gekoppeld is aan moslims. Dus gewoon, er niet op zitten wachten totdat drie miljoen Oost-Europeanen naar Nederland komen omdat hier al een tekort is aan ruimte, wegcapaciteit, huisvesting en groen.
The End Times are wild
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:03:31 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100374605
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
Massa-immigratie wordt altijd -niet helemaal onbegrijpelijk- in het perspectief van moslims/islamisering getrokken. Je kunt natuurlijk ook nog een tegenstander van massa-immigratie (daaronder versta ik immigratie die merkbare demografische gevolgen heeft) zijn zonder dat dit meteen gekoppeld is aan moslims. Dus gewoon, er niet op zitten wachten totdat drie miljoen Oost-Europeanen naar Nederland komen omdat hier al een tekort is aan ruimte, wegcapaciteit, huisvesting en groen.
Uiteraard, het hoeft zeker niet alleen om moslims te gaan. Laat ik die zin veranderen in:

De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder immigranten.

Het is natuurlijk wel goed mogelijk, als dat gebied buiten Nederland is, dat je zelf immigrant wordt. Maar van wat ik er van begrijp..... kun je op het South-Island van Nieuw Zeeland nog perfect in plaatsen wonen waar je zeeën van ruimte hebt, waar weinig mensen wonen van een niet-Angelsaksische cultuur, en waar de levensstandaard vrij hoog is. Op het noordelijke eiland, met name rond Auckland, is een wat nieuwere, Aziatische immigrantengroep.

Maar er is ook een reden waarom er niet zo heel veel ander culturen zijn in het zuidelijk deel van Nieuw Zeeland, uitgezonderd de oorspronkelijke bewoners, en alle Europese culturen.... en dat is omdat het gewoon afgelegen ligt. 4+ uur vliegen naar het buurland Australië, en 20+ uur vliegen van de westerse wereld in de VS of Europa.

Maar goed, het KAN voor sommigen een oplossing zijn..... als je nu al weet dat die 1 miljoen moslims (of 2 miljoen niet-westerse immigranten) NIET uit Nederland zullen verdwijnen, en dat je daar dus mee moet leren leven. Of.... dus inderdaad vertrekken.
-
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:07:20 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100374792
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Uiteraard, het hoeft zeker niet alleen om moslims te gaan. Laat ik die zin veranderen in:

De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder immigranten.

Het is natuurlijk wel goed mogelijk, als dat gebied buiten Nederland is, dat je zelf immigrant wordt. Maar van wat ik er van begrijp..... kun je op het South-Island van Nieuw Zeeland nog perfect in plaatsen wonen waar je zeeën van ruimte hebt, waar weinig mensen wonen van een niet-Angelsaksische cultuur, en waar de levensstandaard vrij hoog is. Op het noordelijke eiland, met name rond Auckland, is een wat nieuwere, Aziatische immigrantengroep.

Maar er is ook een reden waarom er niet zo heel veel ander culturen zijn in het zuidelijk deel van Nieuw Zeeland, uitgezonderd de oorspronkelijke bewoners, en alle Europese culturen.... en dat is omdat het gewoon afgelegen ligt. 4+ uur vliegen naar het buurland Australië, en 20+ uur vliegen van de westerse wereld in de VS of Europa.

Maar goed, het KAN voor sommigen een oplossing zijn..... als je nu al weet dat die 1 miljoen moslims (of 2 miljoen niet-westerse immigranten) NIET uit Nederland zullen verdwijnen, en dat je daar dus mee moet leren leven. Of.... dus inderdaad vertrekken.
Het maakt natuurlijk niet eens uit of er veel of weinig migranten in een gebied zijn, maar veel of weinig mensen.
Verkassen kan. Persoonlijk ben ik echter helemaal niet zo gecharmeerd van de Angelsaksische cultuur, alhoewel van alle landen die tot deze groep behoren, Nieuw Zeeland me wel het meeste trekt.Maar ja, dan heb je nog altijd een land zonder historie en nauwelijks cultuur. Australiërs vind ik in ieder geval een vrij stompzinnig volk.
The End Times are wild
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:11:24 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100374962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het maakt natuurlijk niet eens uit of er veel of weinig migranten in een gebied zijn, maar veel of weinig mensen.
Verkassen kan. Persoonlijk ben ik echter helemaal niet zo gecharmeerd van de Angelsaksische cultuur, alhoewel van alle landen die tot deze groep behoren, Nieuw Zeeland me wel het meeste trekt.Maar ja, dan heb je nog altijd een land zonder historie en nauwelijks cultuur. Australiërs vind ik in ieder geval een vrij stompzinnig volk.
Nou goed.... je weet dat Nederland vrij druk is. Je kunt ook een olijvenboerderij beginnen in Spanje, of naar Finland verhuizen. Of naar het Noord-Duitse platteland, daar is het ook nog een stuk rustiger. Maar je snapt het idee.

Een "Noorwegen voor de Noren" of "Nederland voor de Nederlanders".... daarvoor is het al 40 jaar te laat. Maar gebieden waar je rust en ruimte kunt vinden..... zijn er nog volop, inclusief in westerse culturen.
-
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:32:00 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100378712
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Nou goed.... je weet dat Nederland vrij druk is. Je kunt ook een olijvenboerderij beginnen in Spanje, of naar Finland verhuizen. Of naar het Noord-Duitse platteland, daar is het ook nog een stuk rustiger. Maar je snapt het idee.

Een "Noorwegen voor de Noren" of "Nederland voor de Nederlanders".... daarvoor is het al 40 jaar te laat. Maar gebieden waar je rust en ruimte kunt vinden..... zijn er nog volop, inclusief in westerse culturen.
en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?

of liever vechten en mensen die hier niet horen uitzetten?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 07-08-2011 03:52:45 ]
pi_100378964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?

Vechten om de flower power tijd terug te brengen :? Kan je niet gewoon met een paar vrienden in je oude kloffie een blow gaan zitten roken in het park ofzo?

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 07-08-2011 03:52:52 ]
pi_100379358
40 jaar geleden is voorbij, de wereld verandert nou eenmaal, overal , deal with it.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 07-08-2011 03:53:05 ]
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100379678
quote:

[..]

Dikgedrukte kan je naar streven en dan waardeer ik je eerlijkheid.
Het zal alleen - realistisch gezien - niet zonder slag of stoot verlopen. Als je al democratisch gezien zoveel mensen om je heen kan verzamelen (stemmen) om het in beleid uit te drukken en tot uitzettingen over te gaan van "mensen die hier niet horen". Zodat het weer op 40 jaar geleden lijkt. Maar realistisch gezien zal dit de aankomende 50 jaar op democratische wijze niet mogelijk zijn beleid uit te stippelen dat ervoor zorgt dat NL weer ongeveer op het NL van 40 jaar geleden lijkt. Breivik zag in - en hij heeft gelijk - dat dit op een nette democratische manier niet ging lukken binnen nu en 50 jaar. Hij was niet voor niets vooral boos op "de linkse verraders".

En vandaar dat hij van mening was naar een grotere daad te moeten grijpen omdat het anders te laat is (vijf voor twaalf was het immers, volgens hem). Zodoende kwam hij tot de conclusie dat het op een ondemocratische manier moest worden bewerkstelligd en neemt hij de consequenties van zijn daad op de koop toe. Het is dan ook helemaal geen gek maar een uiterst rationele en ideologisch gedreven man, die daarom ook graag in zijn manifest uitlegt wat zijn beweegredenen zijn.

Als je veertig mensen hebt die er absoluut van overtuigd zijn weer het NL van de 40 jaar geleden te moeten bewerkstelligen om mensen "die hier niet horen" uit te zetten. En ze komen allen tot de conclusie dat het op democratische wijze niet lukt. Heb je zeker vijf vanuit hun ideologische overtuiging die ervoor open staan ondemocratische manieren te vinden om hetzelfde te bewerkstelligen, met het argument dat het "tien voor twaalf" is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Aloulou op 06-08-2011 01:04:08 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_100379851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:50 schreef De_Nuance het volgende:
40 jaar geleden is voorbij, de wereld verandert nou eenmaal, overal , deal with it.
Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:17:37 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380243
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...
probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.

wordt tijd dat het echt tot een kookpunt komt. ik ben er klaar voor. :)
pi_100380323
quote:

[..]

Wat zeg je nou ?
Iemand die terug wilt naar 40 jaar geleden mag dat met geweld doen en zodoende mensen terroriseren en hun opjagen ?
1971 is voorbij... je kunt nooit terug gaan en zeker niet met geweld mensen wegjagen.. dat soort geweld werd niet gebruikt in 1971 in Nederland.
in 1971 werden zulke terroristen opgesloten, net als in 2011
pi_100380386
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.
nou...nou... Breivik is het voorbeel van een rechtse met grote bek die een revolutie wilt starten.
Hoeveel Nederlanders vinden de moord op Fortuyn ok ? En wat is je bron ?
quote:
wordt tijd dat het echt tot een kookpunt komt. ik ben er klaar voor. :)
is dit een bekentenis dat je op terreur uit bent ?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:23:54 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380421
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou...nou... Breivik is het voorbeel van een rechtse met grote bek die een revolutie wilt starten.
Hoeveel Nederlanders vinden de moord op Fortuyn ok ? En wat is je bron ?

[..]

is dit een bekentenis dat je op terreur uit bent ?
juist niet. het is een pacifistisch teken dat ik klaar ben voor de tijden die gaan komen. reactie op actie, ik zal niet beginnen, me wel verdedigen.

oh ik zie nu je edit:

lees de topics over volkert maar eens door, dan begrijp je mijn bron.
pi_100380451
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

juist niet. het is een pacifistisch teken dat ik klaar ben voor de tijden die gaan komen.
hoezo klaar...? waarvoor klaar en hoe pacifistisch reageer je als "klare" ?
je maakt de indruk dat je op terreur uit bent
pi_100380466
quote:

[..]

is goed, gaan jullie maar de moslims wegjagen. Dan zal NL er automagisch uitzien als 40 jaar geleden en is iedereen een blij en zijn er overal regenbogen.

Ik ga gewoon normaal om met al mijn goede vrienden, ook de islamitische , capiche ?
pi_100380477
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:23 schreef zoalshetis het volgende:

lees de topics over volkert maar eens door, dan begrijp je mijn bron.
nee... zeg het nou zelf even in 2 zinnen...
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:27:42 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380536
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nee... zeg het nou zelf even in 2 zinnen...
ik moet in twee zinnen mijn bronnen vertellen? doe ff lekker normaal gast. lees jij maar de topics over volkert en de mensen die het wel ok vonden wat hij gedaan heeft. ok. heb jij je antwoord.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:28:11 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380550
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef De_Nuance het volgende:
ZHI , tijd voor psychiater breekt toch langzaam aan voor jou is het niet ?
vertel. waarom? misschien voor jou?
pi_100380681
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan lees je wat slecht. maakt niet uit hoor. ik vergeef je, je bent maar een buitenlander.
nou én?
jaag je mij weg ofzo als jouw revolutie begint..
wees eens duidelijk... wat wil je met jouw revolutie?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:34:03 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380741
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou én?
jaag je mij weg ofzo als jouw revolutie begint..
wees eens duidelijk... wat wil je met jouw revolutie?
mijn revolutie? nee jochie. ik wacht juist op een revolutie. dan mag ik pas meedoen.
pi_100380758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik moet in twee zinnen mijn bronnen vertellen? doe ff lekker normaal gast. lees jij maar de topics over volkert en de mensen die het wel ok vonden wat hij gedaan heeft. ok. heb jij je antwoord.
oei...je beweert dat veel Nederlanders de dood van Fortuyn nog steeds toejuichen en dan weiger je uit te leggen hoe je dat ziet... je weigert een duidelijke bron te geven...
maw... je spuit weer stoere taal met suggesties van geweld , maar je zit laf er om heen te draaien als iemand uitlegt vraagt..
wees nou echt een stoere vent met balleuhhh en vertel wat over je gewelddadige plannen
pi_100380793
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn revolutie? nee jochie. ik wacht juist op een revolutie. dan mag ik pas meedoen.
ok... je popelt om mee te doen
en wát wil je dan doen ?
wees eens eerlijk over je stoere plannen
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:36:11 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380799
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oei...je beweert dat veel Nederlander de dood van Fortuyn nog steeds toejuichen en dan weiger je uit te leggen hoe je dat ziet... je weigert een duidelijke bron te geven...
maw... je spuit weer een stoere taal met suggesties van geweld , maar je zit laf er om heen te draaien als iemand uitlegt vraagt..
wees nou echt een stoere vent met balleuhhh en vertel wat over je gewelddadige plannen
nee hoor. je leest het wederom verkeerd. jij vraagt naar bronnen voor het feit dat zelfs op fok! er genoeg mensen zijn die de moord van volkert goedkeuren. dan kan je lekker zelf gaan zoeken naar bronnen. op fok! ok? zo niet ok, dan voor mij toch ok. en de rest heb ik duidelijk gemaakt. komt er iets, dan heb ik iets. net als duizenden anderen hier in nederland.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:37:16 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380830
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... je popelt om mee te doen
en wát wil je dan doen ?
wees eens eerlijk over je stoere plannen
wat wil je nou mannetje.? dat ik strafbare dingen ga zeggen? denk je werkelijk dat je een slimme vent bent?
pi_100380880
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee hoor. je leest het wederom verkeerd. jij vraagt naar bronnen voor het feit dat zelfs op fok! er genoeg mensen zijn die de moord van volkert goedkeuren. dan kan je lekker zelf gaan zoeken naar bronnen. op fok! ok? .
dit is draaikonterij...je hebt helemaal geen bron... je doet alsof... . Enfin
Kom dan minstens met je inschatting over hoeveel % van de Nederlanders nog steeds Fortuyn dood wensen?
3%? 30 % ?
pi_100380935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat wil je nou mannetje.? dat ik strafbare dingen ga zeggen? denk je werkelijk dat je een slimme vent bent?
dat je gewoon eerlijk bent..
je suggereert dat je op geweld uit bent..
als dat niet zo is , zeg dan eerlijk dat je een te grote bek hebt, maar eigenlijk een lafaard bent
maar ga niet draaikonten...
overigens is je mening over je gewapende strijd niet strafbaar...dus niet zo bang wezen
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:40:57 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380944
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dit is draaikonterij...je hebt helemaal geen bron... je doet alsof... . Enfin
Kom dan minstens met je inschatting over hoeveel % van de Nederlanders nog steeds Fortuyn dood wensen?
3%? 30 % ?
fortuyn doodwensen?

gast ga lekker slapen, je raaskalt. en verder moet je misschien je domme bek houden?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:42:19 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat je gewoon eerlijk bent..
je suggereert dat je op geweld uit bent..
als dat niet zo is , zeg dan eerlijk dat je een te grote bek hebt, maar eigenlijk een lafaard bent
maar ga niet draaikonten...
nogmaals, je moet leren lezen. ik zeg dat ik klaar ben voor geweld, mocht dat ooit komen. niet dat ik er op uit ben. dat ben jij blijkbaar met je grote onbeschofte gezeur. dus mocht jij ooit voor mijn deur staan en agressief doen, dan heb ik wel wat om je agressie te stoppen. zo moet je het zien. ]

ga nou maar lekker slapen.
pi_100381042
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

fortuyn doodwensen?
ben je dit zo snel vergeten? :

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Een bron heb je niet... Maar wat denk je dan hoeveel Nederlanders dat zijn... ?
zeg eens wat in %
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:48:42 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100381194
quote:
Nee, accepteren dat de wereld veranderd, en dat dus ook Nederland veranderd. Het mag dan wel niet zo gaan als wat jij als een ideaal Nederland zou willen zien, maar Utopia bestaat nu eenmaal niet.

quote:
Wie bepaald precies wie er niet horen in Nederland? En horen Nederlanders bijvoorbeeld wel ergens anders? Zouden we dan bijvoorbeeld ook, als gezamenlijk Europa, moeten accepteren dat landen als Australië, de VS/Canada, Brazilië, Mexico, Zuid-Afrika, etc. eigenlijk toebehoren aan de oorspronkelijke bewoners, en het teruggeven? Of accepteren we dat de geschiedenis niet echt te veranderen is, en wat is gebeurd..... is gebeurd. We hadden wellicht nooit dat wervingsverdrag met Marokko moeten tekenen (kabinet de Jong, 1969), maar wat gebeurd is, is gebeurd.

Waarom zou iemand van Marokkaanse afkomst, doch in Nederland geboren en getogen als kind van een gastarbeider, niet in Nederland thuishoren? Zo'n iemand kent het land Marokko ook alleen maar van vakanties naar Oma en Opa, en wordt in Marokko ook niet gezien als een "echte" Marokkaan, want hij is daar niet geboren, en heeft daar nooit gewoond.

Is het deporteren van 400.000 Marokkanen naar het land van hun ouders echt de enige oplossing? Of is het beter te streven naar een zo goed mogelijke integratie van de 3e generatie?

Jouw "ideale Nederland" van 40 jaar geleden is verdwenen, en komt ook nooit meer terug. En het zal ook nooit meer lukken om daar in de buurt te komen. Als je dus echt niet weg wil uit Nederland, dan is het zaak te leren accepteren dat er ook andere religies, en andere culturen in Nederland wonen, en dat die hun godsdienst en gewoonten niet inruilen voor het christendom, een paar klompen en een kerstboom.

Behalve de meest ondenkbare "oplossing" waar Nederland een militaire staat wordt met een grondwet die het toelaat om Nederlanders en in Nederland geborenen op treinen richting de grens te zetten..... is het accepteren dat andere culturen en godsdiensten niet uit Nederland zullen verdwijnen echt het enige andere alternatief.

Tja, er is ook nog de Breivik methode natuurlijk.... iemand die niet uit Noorwegen wilde, en blijkbaar op geen andere wijze doordrong tot de mensheid, en op een "effectievere" manier zijn boodschap aan Europa en de wereld wilde doorgeven. Nou ja, wellicht is het hem gelukt.... aangezien we er in het topic over Noorwegen steeds maar weer over discussiëren.
-
pi_100381202
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo wil je nou ineens procenten weten. wat is dit voor dom gelul? heb je toevallig te diep in het glaasje gekeken?
Ik wil weten hoe jij dat inschat hoe groot die groep is die de moord op Fortuyn oke vind.
Je roept -- zoals veel vaker-- maar wat en dan kun je dat niet onderbouwen met een bron.
Niet eens een goed verhaal om je bewering aannemelijk te maken.
Maar hoe zie jij dan jouw gewapende strijd ?
Buitenlanders vermoorden, terroriseren? PvdA-jongeren neerknallen ?
pi_100381219
quote:

[..]

En wat nou als een significant deel van de bevolking vindt dat een dergelijke revolutie ongewenst is (ongeacht de "links"/"rechts" oriëntatie van dat deel)?
Democratie houdt niet in dat je met geweld (er vanuit gaande dat de meeste revoluties gepaard gaan met de nodige hoeveelheid geweld, met bijvoorbeeld de Anjerrevolutie in Portugal als aangename uitzondering) een einde kan/mag maken aan de status quo, maar dat (in ieder geval zoals we in Nederland gewoon zijn) het volk vertegenwoordigers kiest die "de zooi" regelen.
pi_100381412
Waarom kunnen we niet gewoon allemaal normaal doen en rustig met elkaar samenleven vraag ik me meer af op dit soort tijdstippen.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:56:36 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100381448
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:54 schreef Staal het volgende:

[..]

Bron posten.
Volkert van der Graaf zal op 6 mei 2014 ontslagen worden...

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 07-08-2011 12:12:30 ]
pi_100381505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nogmaals, je moet leren lezen. ik zeg dat ik klaar ben voor geweld, mocht dat ooit komen.
Als je klaar bent voor geweld, dan heb je ook al plannen bekeken en gewogen wat te doen.
anders ben je niet klaar...
Bijvoorbeeld.... als eerste moet je weten wie is je vijand ?
En hoe wil je die met geweld bestrijden.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:59:51 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100381547
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom noem je Volkert van der Graaf een "allochtoon"? :')
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:03:13 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100381628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:59 schreef zoalshetis het volgende:
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?
Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.

Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).

Moeten we Wilders nu ook een "allochtoon" noemen? Eentje met roots in een moslimland nog wel. ;)
-
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:04:10 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100381657
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.

Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).

Moeten we Wilders nu ook een "allochtoon" noemen? Eentje met roots in een moslimland nog wel. ;)
als jij dat wilt, prima.

maar vraag me dan niet waarom volkert een allochtoon was.
pi_100381742
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:

Klopt niet.. De oma van Geert was Nederlands van een gemengde afkomst.
Ze was geen Indonesische vrouw.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:10:11 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100381807
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
Mijn excuses. Maar goed, kunnen we nu weer over Noorwegen verder?

Breivik kan over 21 jaar dus mogelijk ook vrijkomen..... tenzij hij geestelijk niet in orde wordt verklaard onder dan dan geldende wet, en met herhaling 5 jaar langer vast gehouden kan worden.
-
pi_100381845
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.
pi_100381907
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:11 schreef morg78 het volgende:

[..]

Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.
dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertje
maar ik had het over zijn oma
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:18:56 #59
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100381975
Beetje onnodige bevestiging maar ik weet van Bluesdude dat hij een Nederlander is.

@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100382079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
Beetje onnodige bevestiging maar ik weet van Bluesdude dat hij een Nederlander is.

@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:

quote:
In artikel 7 van het Statuut van Rome, het verdrag waarmee in 2002 het Internationaal Strafhof is opgericht, staat vermeld:

Voor de toepassing van dit Statuut wordt verstaan onder misdrijf tegen de menselijkheid elk van de volgende handelingen, indien gepleegd als onderdeel van een wijdverbreide of stelselmatige aanval gericht tegen een burgerbevolking, met kennis van de aanval:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheid

Het handelen van een individu kan niet "wijdverbreid of stelselmatig" zijn. Die omschrijving kan enkel gelden voor grote groepen mensen.
pi_100382085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertje
maar ik had het over zijn oma
Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).

En ja, hij is net als ons gewoon een kut-nederlandertje...mooie geuzennaam ;).
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:26:56 #62
42366 Staal
pi_100382134
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheid

Het handelen van een individu kan niet "wijdverbreid of stelselmatig" zijn. Die omschrijving kan enkel gelden voor grote groepen mensen.

Maar misschien kan het toch wel. Het is niet van tafel dus.
Un certain jeune homme
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:29:20 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100382177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".

Of zou Breivik hiervoor moeten worden uitgeleverd aan Den Haag voor het Internationale gerechtshof, en worden berecht als "terrorist" of zoiets? Ik weet het niet.
-
pi_100382189
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:

[..]

De engelse versie van deze wiki is iets uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_against_humanity. Als ik dat zo lees, moet er een staat/regering of organisatie verantwoordelijk zijn ("This means that an individual crime on its own, or even a number of such crimes, would not fall under the Rome Statute unless they were the result of a State policy or an organizational policy").
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:31:08 #65
42366 Staal
pi_100382217
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".

Of zou Breivik hiervoor moeten worden uitgeleverd aan Den Haag voor het Internationale gerechtshof, en worden berecht als "terrorist" of zoiets? Ik weet het niet.
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.
Un certain jeune homme
pi_100382231
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef morg78 het volgende:

[..]

Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).

klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomst
Er was daar in 300 jaar een stukje Nederlandse cultuur ontstaan die zich ook vermengde met de Indonesische cultuur en vooral Indonesische vrouwen. Ook Nederlanders dus, maar dan volgens de eigen regio.. net zoals in Nederland
pi_100382235
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.

De maximumstraf voor misdaad tegen de menselijkheid bedraagt overigens ook 30 jaar.
pi_100382297
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomst
Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren") ;).
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:40:48 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100382382
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Staal het volgende:
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.
Ik neem aan dat er een uitleveringsverdrag is tussen Noorwegen, en vrijwel alle EU landen.... dus dat deel zou wel geregeld kunnen worden. Blijft inderdaad de vraag of zijn misdaad onder "misdaden tegen de mensheid" kan worden verstaan onder de NOORSE wet.

We hebben het niet over iemand als Mladic of zo, die een internationaal opsporingsbevel had, en in Den Haag berecht zal worden voor oorlogsmisdaden. De Noorse wet is hier van kracht, omdat de misdaad gepleegd is door een 100% Noor, en vond 100% binnen de landsgrenzen van Noorwegen plaats. (Okay, hij heeft geprobeerd in Tsjechië en Duitsland aan wapens te komen, maar dat is in principe zijdelings)

Van wat ik er zojuist van gelezen hebt, zou een veroordeling voor misdaden tegen de mensheid onder de Noorse wet een maximum straf van 30 jaar opleveren ipv 21 jaar. Of daar dan ook weer die 5 jaar "verlenging" voor kan gelden, weet ik niet.
-
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:42:41 #70
42366 Staal
pi_100382422
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.

De maximumstraf voor misdaad tegen de menselijkheid bedraagt overigens ook 30 jaar.
En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.
Un certain jeune homme
pi_100382426
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:35 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren") ;).
dat zei ik ook... maar ik merkte op dat Geert's oma geen Indonesische vrouw was maar ze was een Nederlandse vrouw uit Indië en met een gemengde afkomst
Beatrix is ook allochtoon, maar zij is geen buitenlander. Geen Duitse vrouw.
pi_100382477
Noorwegen kent toch ook wetten die gevangenen om psychiatrische redenen gevangen kan houden, ook al is de straftijd voorbij?
pi_100382494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:42 schreef Staal het volgende:

[..]

En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.
Ik weet niet, of die straffen igv terrorisme of misdaad tegen de menselijkheid ook nog eens verlengd zouden kunnen worden met 2 maal 5 jaar. Dat is iig wel het geval bij de straf die hij nu in het vooruitzicht heeft, 21 jaar met 2 maal verlenging van 5 jaar maakt 31 jaar.

Misschien voorziet het huidige Noorse strafrecht dus sowieso al in een maximale straf voor hem.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:47:22 #74
42366 Staal
pi_100382514
Ik ga trouwens mijn boek uitlezen en snurken.

Trusten heren en dame. Morgen wat meer proberen te vinden hierover. Dat soortgelijke TBSachtig is trouwens ook niet erg duidelijk geworden. Lees meer dat het er niet is. Althans niet in combinatie.
Un certain jeune homme
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:18:32 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100382907

[ Bericht 100% gewijzigd door zoalshetis op 06-08-2011 03:50:22 ]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:29:24 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100382980

[ Bericht 36% gewijzigd door zoalshetis op 06-08-2011 03:51:05 ]
pi_100383636
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:25 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

is goed, gaan jullie maar de moslims wegjagen. Dan zal NL er automagisch uitzien als 40 jaar geleden en is iedereen een blij en zijn er overal regenbogen.

Ik ga gewoon normaal om met al mijn goede vrienden, ook de islamitische , capiche ?
Waar precies in mijn post lees je dat ik moslims wil weg jagen?

Globalisering en privatisering hebben vooralsnog meer ellende dan voorspoed gebracht en in mijn optiek heeft de burgerbevolking het recht zich o.a. energiebedrijven en verzekeringsmaatschappijen (zaken die collectief en in handen van de samenleving horen te zijn) terug te "pakken" wanneer het uit handen geven hiervan door de overheid een fiasco blijkt te zijn geworden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_100388432
quote:

[..]

"De burgerbevolking", wie zijn dat en wat willen ze? Als jij antwoord kunt geven op deze vraag, heb je idd geen parlement nodig.
pi_100388549
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Van wat ik er zojuist van gelezen hebt, zou een veroordeling voor misdaden tegen de mensheid onder de Noorse wet een maximum straf van 30 jaar opleveren ipv 21 jaar. Of daar dan ook weer die 5 jaar "verlenging" voor kan gelden, weet ik niet.
Dat is wel echt extreem laag. In de UK zouden ze de doodstraf uit de kast halen en afstoffen voor deze man :{ In Nederland ongetwijfeld levenslang..
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:44:06 #80
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_100389299
eeeeehhh waar zijn jullie mee bezig ?

Is dit al gepost ?

geheime codes in manifest

:P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:48:59 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100389408
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:44 schreef deedeetee het volgende:

Is dit al gepost ?

Kom er maar in Dan Brown!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100390463
quote:

Is dit al gepost ?

Interesting.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:35:10 #83
45206 Pietverdriet
pi_100390490
Trouw haalt er nu ook de katholieke kerk bij
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)atholieke-kerk.dhtml
pi_100390546
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Het aartsconservatieve gedeelte van die katholieke kerk en die hebben inmiddels zelf ook alweer gereageerd:

http://www.catholica.nl/a(...)-het-noorse-bloedbad
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:47:03 #85
78780 deedeetee
pi_100390788
Het wemelt hier van de idioten, dit topic is bedoelt voor een andere idioot hoor. Eentje die Breivik heet :P
pi_100392872
quote:
'Breivik werd door God gezonden'

De Westboro Baptist Church, een fundamentalistische Amerikaanse beweging die wereldberoemd werd door de BBC-documentaires van Louis Theroux, dreigt ermee om te betogen op de begrafenis van slachtoffers van de schietpartij in Noorwegen. Volgens de aanhangers is schutter Anders Behring Breivik door God gezonden.

De Westboro Baptist Church redeneert dat Noorwegen gestraft wordt omdat het land homohuwelijken en adopties door homokoppels toestaat. In een manifest stelt de kerk dat Noorwegen 'berouw moet tonen of verdwijnen'. Er staat ook dat Anders Breivik door God 'opgeleid' is en vervolgens aangewezen is 'om Noorwegen te straffen'.

De Westboro Baptist Church, geleid door de familie Phelps, kreeg naambekendheid door de documentaire The Most Hated Family in America (2007) van reportagemaker Louis Theroux. In 2011 volgde een follow-up van de film. De leden redeneren dat zowat alle rampspoed en tragedies in de wereld te wijten zijn aan de tolerantie ten opzichte van homoseksuelen. Zo staan de aanhangers geregeld te protesteren op begrafenissen van soldaten, omdat die een land vertegenwoordigd hebben waar holebi's mogen uitkomen voor hun geaardheid. Op de borden van de Westboro Baptist Church staan teksten als 'God hates fags' en 'Thank God for dead soldiers'.

http://www.standaard.be/a(...)b0-8bd3-e32d424a0aa0
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:20:29 #87
78780 deedeetee
pi_100393439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:58 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gevalletje : akelig gestoord. }:|
pi_100393517
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Gevalletje : akelig gestoord. }:|
In Amerika mag je protesteren bij begrafenissen. Hoe dat in Noorwegen is weet ik niet, maar het zou me verbazen als het daar ook toegestaan is.
pi_100393797
quote:

[..]

Dat soort gasten zou ik persoonlijk veel pijn willen doen. Niet ombrengen, maar wel zwaar verwonden en alle consequenties voor lief nemen.
pi_100396311
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:33 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Dat soort gasten zou ik persoonlijk veel pijn willen doen. Niet ombrengen, maar wel zwaar verwonden en alle consequenties voor lief nemen.
De impuls begrijp ik maar al te goed, maar het is net als met kinderen. Bij positief gedrag belonen en bij negatief gedrag negeren.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:51:33 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100397568
quote:
Westboro Baptist Church verhaal
Dat zijn dezelfde lui achter de "God Hates Fags" campagne. Pure Christen-fundamentalisten van de ergste soort.
-
pi_100397664
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde lui achter de "God Hates Fags" campagne. Pure Christen-fundamentalisten van de ergste soort.
Jij woont toch in Amerika, las ik ergens?
Weet je dan mss hoe het zit met de vrijheid van demonstreren bij begrafenissen in vergelijking met Nederland?
pi_100398459
quote:

Is dit al gepost ?

Ik heb even het dictaat van Breivik doorgespit en kom de volgende coordinaten tegen:

59.334,18.097 (Stockholm, Zweden)
48.200,16.356 (1060 Wien, Oostenrijk)
51.051,3.731 (9000 Gent, België)
51.927,4.463 (3039 Rotterdam)
51.517,-0.083 City of London, EC2M 1, Verenigd Koninkrijk)
53.415,-2.973 (Liverpool L3 8, Verenigd Koninkrijk)
48.134,11.570 (80331 München, Duitsland)
51.883,-0.407 (Luton LU2 0, Verenigd Koninkrijk)
53.554,10.022 (20097 Hamburg, Duitsland)
51.489,-0.140 (Westminster, London SW1V 4, Verenigd Koninkrijk)
52.087,5.054 (3544 Utrecht)
59.911,10.738 (0158 Oslo, Noorwegen)
59.346,18.048 (113 45 Stockholm, Zweden)
45.768,4.830 (69001 Lyon, Frankrijk)
52.374,4.873 (1052 Amsterdam)
57.703,11.966 (411 17 Göteborg, Zweden)
50.854,4.346 (1000 Brussel, België)
52.367,9.741 (30169 Hannover, Duitsland)
40.375,-3.768 (28044 Madrid, Spanje)
52.528,13.393 (0117 Berlin, Duitsland)
59.911,10.748 (0154 Oslo, Noorwegen)
52.491,13.351 (10781 Berlin, Duitsland)
51.501,-0.096 (Camberwell, Greater London SE1 1, Verenigd Koninkrijk)
50.868,4.329 (1090 Jette, België)
52.571,13.320 (13403 Berlin, Duitsland)
48.866,2.306 (75008 Paris, Frankrijk)
47.372,8.539 (8001 Zürich, Zwitserland)
50.832,4.364 (1050 Ixelles, België)
51.914,4.452 (3023 Nieuwe Westen, Rotterdam)
48.210,16.369 (1010 Wien, Oostenrijk)
50.123,8.666 (60322 Frankfurt am Main, Duitsland)
59.337,18.056 (111 24 Stockholm, Zweden)
51.195,4.424 (2600 Antwerpen, België)
40.452,-3.709 (28039 Madrid, Spanje)
51.517,-0.083 (City of London, EC2M 1, Verenigd Koninkrijk)
46.951,7.437 (3012 Bern, Zwitserland)
48.597,7.722 (67200 Strasbourg, Frankrijk)
52.094,5.120 (3512 Utrecht)
48.871,2.310 (75008 Paris, Frankrijk)
43.317,5.383 (13014 Marseille, Frankrijk)
53.485,-2.260 (Salford M3 6, Verenigd Koninkrijk)
36.134,-5.453 (11203 Algeciras, Spanje)
48.583,7.754 (67000 Strasbourg, Frankrijk)
43.294,5.381 (13001 Marseille, Frankrijk)
52.068,4.309 (2526 Den Haag)
48.864,2.327 (75001 Paris, Frankrijk)

Hij heeft een aardige stedentrip achter de rug. Als je de coordinaten zelf wil zoeken in het document dan moet je de komma vervangen door een punt.

[ Bericht 10% gewijzigd door trAnsdUcEr op 06-08-2011 21:00:45 (inmiddels 46ste coordinaat gevonden) ]
I survived the 8 sept 2011 Quake
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:25:24 #94
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100398512
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:23 schreef trAnsdUcEr het volgende:
Nou, ik vind dat wel erg fantatisch klinken. Zou het echt?

Straks zit er nog een verborgen boodschap in die foto's van hem in dat document: Steganografie
How can I make this topic about me?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:26:30 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100398544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:54 schreef Kingstown het volgende:
Jij woont toch in Amerika, las ik ergens?
Weet je dan mss hoe het zit met de vrijheid van demonstreren bij begrafenissen in vergelijking met Nederland?
Het mag in de VS, maar het is een beetje afhankelijk van de staat, en de wetten van de staat, en zelfs de wetten van de bewuste stad hoe zo'n protest uitgevoerd mag worden, bijvoorbeeld wat de afstand moet zijn, etc, en wat voor type protest het moet zijn (stil, alleen met borden, of mag er ook geluid gebruikt worden etc). Dat is dus allemaal erg afhankelijk van de lokale situatie.

Nederlanders vergelijken Amerika nog wel eens met 1 land met 1 wet, maar 80% van de wetten (even puur gegokt) zijn verschillend in elke 50 staten. (Bijv. In California moet je een helm op als je motor rijdt, in Arizona niet. En daar zie je dus ook van die "easy riders" met een doek om hun hoofd :P ) - Het zou dus ook zomaar kunnen dat protesteren bij begrafenissen bijvoorbeeld is toegestaan in zeg..... 31 van de 50 staten, en in de overige 19 niet.

Vertaling van de onwetende Nederlander is dus meestal: In Amerika mag het.

Helaas heeft het Supreme Court van de VS besloten, nadat bijv. Michigan en Illinois protesten bij begrafenissen verboden, dat dat in strijd is met de grondwet en het "first amendment" dat vrijheid van meningsuiting regelt. Maar zoals gezegd, staten mogen wel regels opwerpen met betrekking tot afstand, geluid, groepsgrootte, etc.

In Nederland mag het volgens mij niet zover ik weet. (Of er zal ook een afstand in de wet staan, in geval een niet-gerelateerd protest toevallig in de buurt van een begraafplaats zou komen of zo).
-
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:30:39 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100398688
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:23 schreef trAnsdUcEr het volgende:
Ik heb even het dictaat van Breivik doorgespit en kom de volgende coordinaten tegen:

<knip lijst>

Hij heeft een aardige stedentrip achter de rug. Als je de coordinaten zelf wil zoeken in het document dan moet je de komma vervangen door een punt. Dit zijn er trouwens 45, de 46 ste ben ik niet tegen gekomen zoals de krantenberichten vermelden.
Tip: Je kunt de coordinaten kopieren, en in Google Maps gooien. Dan weet je waar hij is geweest..... (of een link mee heeft).

36.134,-5.453 = Algeciras in Spanje bijvoorbeeld.
51.517,-0.083 = London.
-
pi_100398825
@ gebrokenglas
Dit zijn alleen maar de coordinaten. Ik denk dat hij hiermee wat voorbeelden wilde geven. Dit werd als bronvermelding in zijn document aangegeven.

@maartena
DUH

:)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:53:05 #98
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100399374
quote:
Breivik had nog meer aanslagen zorgvuldig gepland, maar hij had geen rekening gehouden met een belangrijke consequentie van zijn daden: dat hij zou worden aangehouden. Volgens Hatlo heeft Breivik gezegd dat hij 'daar niet aan had gedacht en dat hij dat wel had moeten doen'.
bron (AD)

Dat geloof ik niet. Breivik wist dondersgoed dat hij eenmaal op dat eiland niet meer weg kon komen.
pi_100399445
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Het mag in de VS, maar het is een beetje afhankelijk van de staat, en de wetten van de staat, en zelfs de wetten van de bewuste stad hoe zo'n protest uitgevoerd mag worden, bijvoorbeeld wat de afstand moet zijn, etc, en wat voor type protest het moet zijn (stil, alleen met borden, of mag er ook geluid gebruikt worden etc). Dat is dus allemaal erg afhankelijk van de lokale situatie.

Nederlanders vergelijken Amerika nog wel eens met 1 land met 1 wet, maar 80% van de wetten (even puur gegokt) zijn verschillend in elke 50 staten. (Bijv. In California moet je een helm op als je motor rijdt, in Arizona niet. En daar zie je dus ook van die "easy riders" met een doek om hun hoofd :P ) - Het zou dus ook zomaar kunnen dat protesteren bij begrafenissen bijvoorbeeld is toegestaan in zeg..... 31 van de 50 staten, en in de overige 19 niet.

Vertaling van de onwetende Nederlander is dus meestal: In Amerika mag het.

Helaas heeft het Supreme Court van de VS besloten, nadat bijv. Michigan en Illinois protesten bij begrafenissen verboden, dat dat in strijd is met de grondwet en het "first amendment" dat vrijheid van meningsuiting regelt. Maar zoals gezegd, staten mogen wel regels opwerpen met betrekking tot afstand, geluid, groepsgrootte, etc.

In Nederland mag het volgens mij niet zover ik weet. (Of er zal ook een afstand in de wet staan, in geval een niet-gerelateerd protest toevallig in de buurt van een begraafplaats zou komen of zo).
Thnx voor de uitgebreide uitleg! ^O^
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:06:58 #100
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100399775
Inderdaad, er zitten gps coordinaten in dat document, met daarachter nog een stukje encrypted tekst. Interessant.

Ik vond er trouwens maar 43.

[ Bericht 16% gewijzigd door gebrokenglas op 06-08-2011 20:12:00 ]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:20:41 #101
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100400235
Zoiets? Dit is een deel van wat ik heb gevonden, totaal 43 regels code:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
51.051   3.731    subf 16 MDolluo971717348139..
51.927   4.463    subf 18 EFlqxma713369592384..
51.517  -0.083   plusf 95 QEopjnn365893154526..
53.415  -2.973   plusf 37 OHawrpc639174173148.. 
51.883  -0.407    subf 41 LEocmje681673499621.. 
51.489  -0.140   plusf 35 OQrekqx638547721565.. 
52.087   5.054   plusf 94 PBmluvt813218971489.. 
48.864   2.327    subf 37 KTynmwf396737684766.. 
59.911  10.738    subf 36 EMlpoga918318646547..
59.346  18.048   plusf 36 PJwojkw568423541554.. 
pi_100400253
ah, het gaat sneller als je op de woorden "plusf" en "subf" zoekt.
Dan komen er inderdaad 46 coordinaten uit.

Ik zal de 46ste er straks eens even bij plakken

Je bent waarschijnlijk iets handiger met de RegEx

[ Bericht 14% gewijzigd door trAnsdUcEr op 06-08-2011 20:22:29 (RegEx) ]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:30:28 #103
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100400546
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:21 schreef trAnsdUcEr het volgende:
ah, het gaat sneller als je op de woorden "plusf" en "subf" zoekt.
Dan komen er inderdaad 46 coordinaten uit.

Ik zal de 46ste er straks eens even bij plakken

Je bent waarschijnlijk iets handiger met de RegEx
gewoon wat met grep en vim

Ik heb nu ook 46 stuks.

• a signed integer (sign indicated by tokens "plusf" or "subf")
• a 7-letter ascii word (normally the two leading letters in this word are uppercased, but in 4? cases there is only one uppercase letter)
• a 12-digit sequence of decimal digits (one string segment diverges from this and has only 9 digits)
• additionally, 2 unicode symbols corresponding to letters in the serbian cyrillic alphabet in the range 0x402-0x428, except for 3 instances of a latin uppercase A (0x41) in the segment set.
[bron]

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
 52.068   4.309 plusf 24 KWimfhh 436383717863
 59.334  18.097 plusf 87 RQqljii 569218397413
 48.200  16.356  subf 37 ILmeavp 123271869374
 51.051   3.731  subf 16 MDolluo 971717348139
 51.927   4.463  subf 18 EFlqxma 713369592384
 51.517  -0.083 plusf 95 QEopjnn 365893154526
 53.415  -2.973 plusf 37 OHawrpc 639174173148
 48.134  11.570 plusf 64 WOswdtr 416413867193??  ??=ASCII-codes 208 165
 51.883  -0.407  subf 41 LEocmje 681673499621
 53.554  10.022 plusf 75 DTpqdck 196754674448?A  ?=ASCII-code 156
 51.489  -0.140 plusf 35 OQrekqx 638547721565
 52.087   5.054 plusf 94 PBmluvt 813218971489
 48.864   2.327  subf 37 KTynmwf 396737684766
 59.911  10.738  subf 36 EMlpoga 918318646547
 59.346  18.048 plusf 36 PJwojkw 568423541554
 45.768   4.830 plusf 32 Qiokyis 489273561938
 52.374   4.873  subf 93 XOmlosa 487987172719
 57.703  11.966  subf 55 OSlecqs 136548171343??  ?? = ASCII-codes 208 en 093
 50.854   4.346 plusf 08 MFmtwzl 673468422??     ?? = ASCII-codes 158 en 130
 52.367   9.741  subf 39 MFthkko 981463710363
 40.375  -3.768  subf 62 OKblmcw 394717197273
 52.528  13.393 plusf 91 AIsmuck 789717881861
 59.911  10.748 plusf 67 PSkrhkc 631974631849
 52.491  13.351  subf 93 XLlymxo 638971763265
 51.501  -0.096  subf 94 OWgwvkp 618746656659
 50.868   4.329  subf 52 ISpllev 132873183786
 52.571  13.320  subf 02 LRdpxjk 781698196548
 48.866   2.306  subf 54 LWpprvt 125662489953
 47.372   8.539  subf 94 LCngckt 463136616341
 50.832   4.364  subf 48 KEmhitf 867483597136
 51.914   4.452  subf 33 OSxikih 662187178719
 48.210  16.369 plusf 72 CUfmled 614187191364
 50.123   8.666 plusf 42 RSckyns 849828171339
 59.337  18.056  subf 19 RCpljub 684165144671
 51.195   4.424 plusf 14 QKioces 813876008242
 40.452  -3.709 plusf 58 LEzpkor 737874243928
 51.517  -0.083 plusf 95 QEopjnn 365893154526
 46.951   7.437 plusf 19 ZLdgrly 387716981091
 48.597   7.722  subf 96 HHlmjkc 956368426722
 52.094   5.120 plusf 13 QIwqcku 617898918787
 48.871   2.310 plusf 65 JEockwk 658246375668
 43.317   5.383  subf 85 Oxojllw 754896853415
 53.485  -2.260 plusf 67 OVpktrj 211158769438
 36.134  -5.453 plusf 64 IKpldlt 249731798277
 48.583   7.754 plusf 51 Kjzapqk 565389921175
 43.294   5.381  subf 12 Nbvbege 966589423576

[ Bericht 38% gewijzigd door gebrokenglas op 06-08-2011 21:23:08 ]
pi_100400722
29. http://52.068.4.309plusf24:KWimfhh436383717863МБ
Die staan in de noten?
I´m back.
pi_100401028
Wel lullig dat de eerste coordinaat naar Den Haag verwijst.
pi_100401040
En weten we nu ook zeker dat dit ook allemaal echt gebeurd is, en niet een afleidingsmanoeuvre van de economische crisis in de Eurolanden, ik heb zo mijn bedenkingen.
Ik vispas als ik de vispas heb
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:04:45 #107
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100401730
52.367 9.741 subf 39 MFthkko981463710363
is een adres in Hannover, Duitsland dat in google maps geblurred is. De panden links en rechts zijn normaal zichtbaar.

Erg interessant.

Maar het kan ook helemaal random gekozen zijn door Breivik, en dat het echt niets te betekenen heeft...

Iemand heeft alle adressen al zitten opzoeken:
http://analysis.no.net/strange_urls_geo.txt
Alles weergegeven op een kaart

Op die site http://analysis.no.net/ is het onderzoek naar deze hidden codes te volgen.

[ Bericht 10% gewijzigd door gebrokenglas op 06-08-2011 21:13:23 ]
pi_100402075
thx voor de tip

Wellicht dat "Breivik Geofarm" een link heeft met die coordinaten.
pi_100402468
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
is een adres in Hannover, Duitsland dat in google maps geblurred is. De panden links en rechts zijn normaal zichtbaar.

Erg interessant.

Maar het kan ook helemaal random gekozen zijn door Breivik, en dat het echt niets te betekenen heeft...

Iemand heeft alle adressen al zitten opzoeken:
http://analysis.no.net/strange_urls_geo.txt
Alles weergegeven op een kaart

Op die site http://analysis.no.net/ is het onderzoek naar deze hidden codes te volgen.
Zitten IP nummertjes achter uiteraard?
I´m back.
pi_100402934
Geen geheime verwijzing naar 9/11 of 11/22-63 ?
niks over Elvis?
Ik ga me er niet in verdiepen... maar hoe kloppend zijn deze codes ?
En waarom zette hij ze in het manifest?
Grapjes van hem? Een soort cult oproepen dat mensen overal ter wereld het hele manifest doorspitten en 'verheerlijken' als mysterieus boek. Het da_vinci_code syndroom ?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:38:03 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100402983
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zitten IP nummertjes achter uiteraard?
Als ik in vlakbij zo'n coordinaat woonde ging ik daar toch even zoeken. Misschien dat hij er een briefje oid heeft achtergelaten! Dat is wel cool!
The End Times are wild
pi_100403480
quote:
Op die site vragen ze zich af welke GPS van het merk Garmin is gebruikt. Als je op dat merk zoekt in het document dan vindt je gewoon de Etrex.

Na 3 augustus zijn er geen updates van de activiteiten weeregegeven. Wellicht was het na het belletje toch niet zo'n goed idee om door gaan met het ontcijferen van de coordinaten.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:05:36 #113
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100403896
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:52 schreef trAnsdUcEr het volgende:

[..]

Op die site vragen ze zich af welke GPS van het merk Garmin is gebruikt. Als je op dat merk zoekt in het document dan vindt je gewoon de Etrex.

Na 3 augustus zijn er geen updates van de activiteiten weeregegeven. Wellicht was het na het belletje toch niet zo'n goed idee om door gaan met het ontcijferen van de coordinaten.
Ja, viel me ook op.
De mailinglist loopt wel door.
pi_100404093
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik in vlakbij zo'n coordinaat woonde ging ik daar toch even zoeken. Misschien dat hij er een briefje oid heeft achtergelaten! Dat is wel cool!
Bassie en Adriaan en de brief van de geheimzinnige opdrachtgever. *O*
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:15:33 #115
207372 bastibro
I`ll get there
pi_100404217
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:11 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Bassie en Adriaan en de brief van de geheimzinnige opdrachtgever. *O*
Moet je ook meteen vragen of je ff binnen mag kijken _O-
pi_100404412
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:15 schreef bastibro het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:15 schreef bastibro het volgende:

[..]

Ja, mag ik uw woning even aan de binnenkant van mn ogen bekijken. 8-)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:26:03 #117
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100406749
Morgenavond (zondag) om 22.00 uur is er op Discovery Channel een anderhalf uur durende documentaire over deze slachtpartij in Noorwegen: "Norway Massacre: The Killer's Mind."
pi_100410376
Een van die coördinaten is letterlijk 50m hiervandaan.

:') Chill
  zondag 7 augustus 2011 @ 03:11:26 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100413545
quote:
Duitsland heeft al jaren mot met Google Maps, het zou privacy rechten schenden etc..... ik geloof dat het in Duitsland mogelijk is voor particulieren om hun huis UIT Google Earth te laten halen.

Als in dat huis een rechtse paranoid woont, dan zal ie dat wel gedaan hebben. :P
-
pi_100413841
Die lamlul is aandacht aan het trekken.
pi_100417049
quote:

Erg interessant.
Vreemd, als ik nu kijk dan is er geen blur te zien. Op straatniveau had ik wel even last van een huis dat niet goed te zien was. Leek mij meer een hiccup in de verbinding, dan er sprake was van blur.

btw: de cyrilische tekens aan het eind van het zogenaamde ip-adres kun je blijven zien als je de tekst in het UTF-8 formaat laat zien in plaats van ASCII. (de term ANSI wordt door microsoft ook wel extended ASCII genoemd )

[ Bericht 3% gewijzigd door trAnsdUcEr op 07-08-2011 14:01:04 (ASCII - ANSI tekenset) ]
pi_100417176
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:43:06 #123
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100418637
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:38 schreef trAnsdUcEr het volgende:
btw: de cyrilische tekens aan het eind van het zogenaamde ip-adres kun je blijven zien als je de tekst in het UTF-8 formaat laat zien in plaats van ANSI.
Ja. Hier staan ze unicoded.
pi_100420314
quote:
We kennen ze niet anders. Altijd weer die WOII misbruiken.
pi_100420635
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:32 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Wie misbruikt?
De jeruzalem post ziet in de islamietenfobie van Breivik dingen die de krant al eerder zag bij de jodenhaat van het nazisme. Terecht.
De krant had het niet over WO II . Het nazisme bestond al 17 jaar voor die oorlog en 7 jaar daarvan waren ze de baas in Duitsland, met alle ellende voor joden in die niet-oorlogse periode
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:41:40 #126
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_100420657
De coördinaten in Rotterdam en Den Haag liggen trouwens midden in wijken met veel allochtonen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_100420685
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:41 schreef Bayswater het volgende:
De coördinaten in Rotterdam en Den Haag liggen trouwens midden in wijken met veel allochtonen.
Haha, hoor je wel wat je zegt. In Rotterdam is het moeilijker om een wijk aan te wijzen met veel autochtonen dan andersom
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:45:21 #128
43642 Bayswater
pi_100420817
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef Thomass het volgende:

[..]

Haha, hoor je wel wat je zegt. In Rotterdam is het moeilijker om een wijk aan te wijzen met veel autochtonen dan andersom
Ik lees wat ik schrijf, maar de Schilderswijk in Den Haag is wat anders dan de rest van Den Haag, zelfde geldt voor de coördinaten in Rotterdam.
Life lies a slow suicide
pi_100421876
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:45 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ik lees wat ik schrijf, maar de Schilderswijk in Den Haag is wat anders dan de rest van Den Haag, zelfde geldt voor de coördinaten in Rotterdam.
Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft hoort, vlakbij de coordinaten in Utrecht wonen niet speciaal veel allochtonen (eerder heel weinig)
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:15:38 #130
43642 Bayswater
pi_100422020
Die in het centrum van Utrecht komt precies uit in Theatercafe de Bastaard, vroeger vooral een links bolwerkje waar schrijvers zoals Giphart kwamen.

In Leidsche Rijn is nog niet zo lang geleden een homostel weggepest door allochtonen. (het andere coördinaat)

[ Bericht 12% gewijzigd door Bayswater op 07-08-2011 14:22:29 ]
Life lies a slow suicide
pi_100422885
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:15 schreef Bayswater het volgende:
Die in het centrum van Utrecht komt precies uit in Theatercafe de Bastaard, vroeger vooral een links bolwerkje waar schrijvers zoals Giphart kwamen.

In Leidsche Rijn is nog niet zo lang geleden een homostel weggepest door allochtonen. (het andere coördinaat)
Beetje far-fetched als je het mij vraagt, maar wie weet. Ik vraag me vooral af wat de betekenis is van de rest van de tekens achter het gps coordinaat. Er zit een vaste structuur in en niemand weet nog wat er staat
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:24:38 #132
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100426687
En wat de coördinaten van de Rotterdamse Zoo in het lijstje doet snap ik ook niet.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:31:19 #133
43642 Bayswater
pi_100427547
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:24 schreef gebrokenglas het volgende:
En wat de coördinaten van de Rotterdamse Zoo in het lijstje doet snap ik ook niet.
De wijk Blijdorp gaat het om, niet de dierentuin. Op zich valt die wijk wel mee, de Schepenstraat (waarvan de coördinaten zijn) ligt wel aan de rand grenzend aan twee achterstandswijken.
Life lies a slow suicide
pi_100431546
Ik weet niet of het hier al eerder gepost is, maar vanavond om 22.00 uur bij Discovery Channel:
Norway Massacre: The killer's mind.

In het brein van Breivik.
Experts onderzoeken het brein van moordenaar Anders Breivik en ooggetuigen vertellen over de gebeurtenissen rond de tragische bomaanslag en schietpartij in Noorwegen.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_100431778
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:40 schreef boekenplank het volgende:
Ik weet niet of het hier al eerder gepost is, maar vanavond om 22.00 uur bij Discovery Channel:

Experts onderzoeken het brein van moordenaar Anders Breivik en ooggetuigen vertellen over de gebeurtenissen rond de tragische bomaanslag en schietpartij in Noorwegen.
Thnx voor de tip! ^O^ (Hopelijk niet op hetzelfde tijdstip als de film van Corbijn over Joy Division :{ )

Nu al het brein onderzoeken vind ik wel erg vlotjes, maar de ooggetuigen horen, lijkt me heel interessant.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:04:24 #136
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100439075
Nu is de documentaire op Discovery Channel!
pi_100440670
Snapte weinig van die laatste jongen; hij smeekte om zijn leven, dader liep weg, maar de jongen werd toch nog in zijn schouder geschoten(?)
pi_100447882
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:35 schreef Captainp00face het volgende:
Snapte weinig van die laatste jongen; hij smeekte om zijn leven, dader liep weg, maar de jongen werd toch nog in zijn schouder geschoten(?)
zou hij niet diegene zijn geweest die zich dood hield? En dat Anders voor de zekerheid ff in zn schouder schoot om te checken of ie wel echt dood was? Vond 't ook vaag. Werd niet duidelijk gemaakt. Verder interessante docu. Offtopic: vind wel dat de mensen in scandinavië in de regel wel 'n goed mondje engels spreken. Betere uitspraak dan sommige hollanders :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 8 augustus 2011 @ 06:58:19 #139
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100451197
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:06 schreef Apotheose het volgende:
Offtopic: vind wel dat de mensen in scandinavië in de regel wel 'n goed mondje engels spreken. Betere uitspraak dan sommige hollanders :P
Inderdaad, dat ging hun prima af. Beter dan wij het gemiddeld doen.
pi_100452638
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:32 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Je hoeft WOII niet te gebruiken. Gewoon een paar geschiedenisboeken lezen over de laatste 2000 jaar laat voldoende zien over de verhoudingen tussen aanhangers van de 3 abrahamitische godsdiensten in europa en de invloed van een paar schreeuwlelijken op de mening van de toenmalige Henk en Ingrids, die dan weer kregen wat ze wilden. In die tijd vooral oorlog tegen de moslims en vreselijke vervolging van de joden. Dat met name vanaf ongeveer het jaar 1000 n chr.
Dus het nazisme was enkel het toppunt. Waarvan ik niet hoop dat de mensheid het zal herhalen. Daarom trekken zoveel mensen die vergelijking. Niet als zwaktebod, maar als waarschuwing.

Alleen is er nu een extreem geval aan de haal gegaan met de opbouw van het zondebokkisme en heeft ie het daramee extra op de kaart gezet, daarmee alles nog meer polariserend dan het al was.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:18:30 #141
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_100459047
Volgens mij betekenen die coördinaten helemaal niks en is het niet meer dan een poging dan het document langer onder de aandacht te houden.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  Moderator maandag 8 augustus 2011 @ 13:59:05 #142
45833 crew  Fogel
pi_100460585
Ik ben gister even door de straten rond de explosieplek gereden (was toch in de buurt en rij over het algemeen als ik in Oslo ben even langs de plekken waar ik gewoond heb en waar ik vroeger veel kwam, dit is een van die plekken helaas). Zag er indrukwekkend uit met bloemen (inmiddels grotendeels verlept) aan de hekken en heel veel houten platen waar eigenlijk ramen horen te zitten, zelfs meerdere straten verderop. Is een flinke knal geweest. En dan te bedenken dat dit het "minst erge" (beetje lastig uit te drukken) plek was qua geweld...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_100460699
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:40 schreef boekenplank het volgende:

Wordt dit nog herhaalt? :)
pi_100461640
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Volgens mij betekenen die coördinaten helemaal niks en is het niet meer dan een poging dan het document langer onder de aandacht te houden.
http://lists.homelien.no/(...)1-August/000635.html
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:50:06 #145
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_100469574
Goed artikel over de nieuws coverage
http://www.opendemocracy.(...)age-of-norway-terror
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 8 augustus 2011 @ 18:00:10 #146
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100469968
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:02 schreef Kijana het volgende:

[..]

Wordt dit nog herhaald? :)
Ik vond het wat tegenvallen. En uiteraard met fouten: zo heeft hij niet een bootje gepakt om daarmee naar het eiland te gaan, maar gewoon via de veerdienst, inclusief mede-opvarenden. En ook nam hij geen taxi naar het eiland maar had hij z'n Fiat Doblo.

Die analyse van die Engelse 'kenner' vond ik ook nogal gewaagd. Alsof hij precies weet hoe Breivik dacht.
pi_100470800
Is die ene jongen op die bekende foto, die in dat water lag met z'n handen omhoog nou dood?
Of niet..
pi_100471110
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:00 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik vond het wat tegenvallen. En uiteraard met fouten: zo heeft hij niet een bootje gepakt om daarmee naar het eiland te gaan, maar gewoon via de veerdienst, inclusief mede-opvarenden. En ook nam hij geen taxi naar het eiland maar had hij z'n Fiat Doblo.

Die analyse van die Engelse 'kenner' vond ik ook nogal gewaagd. Alsof hij precies weet hoe Breivik dacht.
Het werd allemaal erg sensationeel gebracht. Dom inderdaad hoe die expert Breivik denkt te kennen zonder hem ooit gesproken te hebben. Pulp, niets meer en niets minder.
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:45:19 #149
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_100477208
quote:
Politicus Pim Fortuyn was in de wijze waarop hij zijn ideologie vormgaf, de voorganger van de Noorse terrorist Anders Breivik. Dat schrijft Slavoj ´i¸ek, directeur van het Birkbeck Institute for the Humanities, in de Britse krant The Guardian.
http://www.elsevier.nl/we(...)tm_campaign=elsevier
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:50:08 #150
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100477433
quote:
Ligt het aan mij, of lig je niet echt op het kruispunt van politiek correct denken, als je ik weet niet hoeveel mensen afknalt?
Laffe huichelaar
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:11:46 #151
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_100478679
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ligt het aan mij, of lig je niet echt op het kruispunt van politiek correct denken, als je ik weet niet hoeveel mensen afknalt?
ja het slaat he-le-maal nergens op als je het mij vraagt
Live from Chicago
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:19:54 #152
45206 Pietverdriet
pi_100483019
Pervers hoeveel mensen agenda's pushen naar aanleiding van dramatische gebeurtenissen.
Echt, ziek dit. Die kutnoor heeft mensen dood geschoten, maar zoveel mensen willen er op meeliften door hun eigen belangen en riedeltjes mee te pushen.
pi_100484596
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Pervers hoeveel mensen agenda's pushen naar aanleiding van dramatische gebeurtenissen.
Echt, ziek dit. Die kutnoor heeft mensen dood geschoten, maar zoveel mensen willen er op meeliften door hun eigen belangen en riedeltjes mee te pushen.
idd, Joop ook die een half uurtje na de daad al schreeuwend kopte met "DADER IS PVV-AANHANGER"
pi_100484736
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

idd, Joop ook die een half uurtje na de daad al schreeuwend kopte met "DADER IS PVV-AANHANGER"
een half uurtje na een daad van Breivik te Noorwegen?
dat ken niet...
je overdrijft 30 uur ofzo ?
pi_100484915
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

een half uurtje na een daad van Breivik te Noorwegen?
dat ken niet...
je overdrijft 30 uur ofzo ?
Nee, diezelfde avond nog volgens mij. Maar goed dat is het punt niet

[ Bericht 1% gewijzigd door tjoptjop op 08-08-2011 22:56:24 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:00:06 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100485522
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Goed artikel over de nieuws coverage
http://www.opendemocracy.(...)age-of-norway-terror
Goed artikel. _O_

Ik woon in de VS, en kijk echt steeds minder naar Amerikaans nieuws. Alleen bij grote gebeurtenissen eigenlijk. Ik heb XM Satellite Radio, dus ik kan in de auto BBC World Service ontvangen, en elke ochtend of middag als ik van/naar werk rijdt, luister ik naar het BBC News Bulletin. Het is altijd weer verrassend hoeveel er niet wordt gerapporteerd in de VS, en de BBC doet gewoon wat het moet doen: Het nieuws brengen, niet er eindeloos en oeverloos over discu-ouwe-hoeren.

Overigens geldt dat in mindere mate ook voor het NOS Journaal.
-
pi_100485758
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:50 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee, diezelfde avond nog volgens mij. Maar goed dat is het punt niet
dat kan niet op de avond van 22 juli, de dag van de aanslagen!
pas zaterdagmiddag laat, 24 uur na de aanslagen, raakt in Nederland bekend via het internet dat er een manifest was te vinden...
Op zijn vroegst heeft Joop.nl dat dus zaterdagavond gemeld....maar ik kan geen artikel van die dag vinden met "dader is PVV-aanhanger" in de titel
Heb je een link daarnaar?
Ik vermoed dat je overdreef in tijd na de aanslagen en dat je overdreef in titels van een artikel?
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:10:59 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100486134
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:50 schreef tjoptjop het volgende:
Nee, diezelfde avond nog volgens mij.
Tenzij het bericht verwijderd is, is dat makkelijk aan te tonen. Elk artikel op Joop.nl heeft een datum, en reacties vinden - zeker bij dat soort "hot" items - plaats binnen enkele minuten, dus zelfs de exacte tijd valt vrij nauwkeurig vast te stellen.

Ik kan alleen dit vinden: http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/massamoord_in_noorwegen/

Hierbij werd pas de volgende dag melding gemaakt van de bewondering van Wilders/PVV door de dader. Het was toen in de algemene media ook al bekend dat het ging om een aanhanger van de rechtse anti-immigranten politiek.

Zelf kijk ik trouwens weinig op Joop.nl - het is me iets te links gekleurd.

Joop.nl basseerde zich trouwens de volgende ochtend op een artikel dat de vorige avond was geplaatst: http://www.theatlantic.co(...)egian-killer/242398/
-
pi_100487235
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Tenzij het bericht verwijderd is, is dat makkelijk aan te tonen. Elk artikel op Joop.nl heeft een datum, en reacties vinden - zeker bij dat soort "hot" items - plaats binnen enkele minuten, dus zelfs de exacte tijd valt vrij nauwkeurig vast te stellen.

Ik kan alleen dit vinden: http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/massamoord_in_noorwegen/

Hierbij werd pas de volgende dag melding gemaakt van de bewondering van Wilders/PVV door de dader. Het was toen in de algemene media ook al bekend dat het ging om een aanhanger van de rechtse anti-immigranten politiek.

Zelf kijk ik trouwens weinig op Joop.nl - het is me iets te links gekleurd.

Joop.nl basseerde zich trouwens de volgende ochtend op een artikel dat de vorige avond was geplaatst: http://www.theatlantic.co(...)egian-killer/242398/

Ik kan het artikel zelf niet meer vinden (ok, niet echt heel uitvoerig gezocht). Maar in deze column van van Jole wordt er aan gerefereerd. Daarnaast is het tijdstip ook niet echt relevant voor het punt.

quote:
Oud-politica Femke Halsema depolariseert graag en uitte vandaag via Twitter kritiek op Joop vanwege de kop dat de verdachte van de massamoord in Noorwegen een bewonderaar van Wilders is. En maande me "al je reaguurders tot bedaren te brengen". Jopers uitmaken voor reaguurders is natuurlijk een zware belediging maar die wil ik haar niet aanrekenen.
pi_100488168
De docu hierover nu op Discovery.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:30:47 #161
2651 svann
night-hawk
pi_100490501
Een haastige docu die nu wel goed in de markt zal liggen.
Maar dan wel als 'deskundige' concluderen dat we van de dader vooral geen bekend persoon of held moeten maken.

Hij zit misschien gewoon in de programma-cyclus van deze week.

Een paar dagen na de aanslagen was er een reclame met een blond hoofd dat achter een bus bouwmarktverf of zoiets vandaan kwam. Mijn eerste gedachte was: "Jee, wat een terroristenkop is dat! :{ "
Snelle inprenting. Ik keek er van op.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:10:46 #162
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_100500851
Zo, net weer terug van een vakantie in Noorwegen. Best indrukwekkend allemaal. De avond voor de aanslag zat ik nog in een café onder het partijgebouw...En overdag zijn we vrijwel tijdens de aanslag langs het eiland gereden. Het duurde enkele dagen voordat we er achter kwamen wat er precies allemaal gebeurd was. Trieste gebeurtenissen.

Nu maar eens inlezen. ;(
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:18:06 #163
8781 crew  Frutsel
pi_100503285
quote:
Breivik filmde tijdens bloedbad
Een Noorse politiewoordvoerder heeft gezegd dat er wordt gezocht naar videomateriaal dat Breivik mogelijk zelf heeft gemaakt van het bloedbad op het eiland Utoya. Vandaag werd ook bekend dat een groep Noorse jongeren heeft ingebroken in twee e-mailadressen van Anders Behring Breivik, de man die bekend heeft achter de aanslagen van 22 juli te zitten.
De hackers zouden worden geleid door een 17-jarige jongen. Dat meldt de Noorse krant Dagbladet vandaag. De jongeren zouden al het gestolen materiaal hebben overhandigd aan de Noorse politie. Die wil daar vooralsnog geen commentaar op geven.

Op 22 juli schoot Breivik op Utoya 69 mensen dood, de meesten jongeren van de Noorse Arbeiderspartij. Enkele uren eerder zou hij een bom hebben laten afgaan in het regeringskwartier in Oslo, met acht doden tot gevolg. De politie heeft honderden camera's en mobiele telefoons van de circa 560 aanwezigen op Utoya in beslag genomen voor het onderzoek.

'Rouwbezoek' aan eiland
Nabestaanden en overlevenden van het bloedbad mogen op 19 en 20 augustus Utoya bezoeken. Bij het 'rouwbezoek' mogen geen journalisten of andere belangstellenden aanwezig zijn. Het eiland is nog altijd afgesloten voor het publiek en zal dat ook na 20 augustus voor onbepaalde tijd blijven.
pi_100518018
quote:
Coördinaten Nederlandse plekken in manifest Breivik
AMSTERDAM - In het 1500 pagina’s tellende manifest dat de Noorse schutter Breivik rondstuurde vlak voor zijn daden waarbij 77 doden vielen, bevat coördinaten van onder meer zes plekken in Nederland.

Dat hebben Noorse onderzoekers die het manifest hebben doorgespit ontdekt. De getallenreeksen stonden niet als coördinaten aangemerkt, maar zijn volgens de onderzoekers wel stuk voor stuk zo te gebruiken.

Als de coördinaten worden ingevoerd in bijvoorbeeld Google Maps komen zes Nederlandse plekken naar boven. Twee in Utrecht, twee in Rotterdam, één in Den Haag en één in Amsterdam.

Waarom deze plekken vermeld stonden in het manifest is niet bekend. In Utrecht gaat het om een school en een café. In Rotterdam om een supermarkt en in Amsterdam geven de coördinaten een plek aan vlak bij De Nieuwe Anita, een gekraakt café.

In totaal gaat het om 46 cijfercombinaties die gezien kunnen worden als GPS-coördinaten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)anifest-breivik.html
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:57:27 #165
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_100518032
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
pi_100518492
Maar een café en een school, vreemd...
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:09:52 #167
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100520435
Wat heeft het confisceren van die mobieltjes voor zin?
De dader heeft bekend, het aantal doden is bekend, 't is toch zo klaar als een klontje dit?!?
pi_100546377
Nvm.
pi_100552686
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef Tauchmeister het volgende:
Maar een café en een school, vreemd...
Plekken waar je Wifi hebt misschien?
pi_100555605
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Goed artikel. _O_

Ik woon in de VS, en kijk echt steeds minder naar Amerikaans nieuws. Alleen bij grote gebeurtenissen eigenlijk. Ik heb XM Satellite Radio, dus ik kan in de auto BBC World Service ontvangen, en elke ochtend of middag als ik van/naar werk rijdt, luister ik naar het BBC News Bulletin. Het is altijd weer verrassend hoeveel er niet wordt gerapporteerd in de VS, en de BBC doet gewoon wat het moet doen: Het nieuws brengen, niet er eindeloos en oeverloos over discu-ouwe-hoeren.

Overigens geldt dat in mindere mate ook voor het NOS Journaal.
Ja ik woon dus ook daar en voor mijn werk moet ik dagelijks de kranten lezen. Stond er toch maar mooi vol overtuiging in een bericht over de begrafenis van een van zijn moslim slachtoffers, die eerste die begraven werd, dat hij een moslimhater was en daarom het vuur op de moslims had geopend... 8)7 terwijl dat er echt 'maar' drie ofzo waren
Live from Chicago
pi_100569150
Kan iemand een samenvatting geven van de situatie op dit moment? Hoeveel doden enzovoort? Wat was nou de specifieke aanleiding? Ik heb geen zin/tijd om álles door te gaan lezen en google laat vooral oude pagina's zien?

Ik was overigens op vakantie (Afrika) dus heb hier niks van meegekregen. :P
pi_100569963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:55 schreef Mpj het volgende:
Kan iemand een samenvatting geven van de situatie op dit moment? Hoeveel doden enzovoort? Wat was nou de specifieke aanleiding? Ik heb geen zin/tijd om álles door te gaan lezen en google laat vooral oude pagina's zien?

Er was een meneer die een hekel had aan linkse mensen en die heeft een bom laten ontploffen bij het kantoor van de Noorse socialisten (7 doden) en is daarna naar een eilandje gegaan waar de jonge Noorse socialisten een uitje hadden en daar heeft hij bijna 80 kinderen vermoord.

Nu zit hij in de gevangenis en hij had een manifest geschreven waarin hij uitgebreid beschreven had hoe hij zijn daad heeft voorbereid en hoe slecht de islam en linkse mensen zijn. Alle linkse mensen moeten dood en alle islamieten moeten gedeporteerd worden en hij als vrijheidsvechter heeft zichzelf opgeofferd voor het goede doel.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:50:30 #173
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100631442
Het nieuws is al weggezakt. Af en toe komt er in december en januari nog wat berichtgeving over de aanklacht tegen Breivik en de procesgang, maar verder is het gewoon gebeurd.
Een hoop mensen onnodig overleden, veel gezinnen verscheurd door verdriet en rouw,
Breivik 31 jaar in de bak, en verder zal er niet veel gebeuren denk ik zo.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:23:35 #174
46794 Berkery
Fat bastard
pi_100633091
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:55 schreef Mpj het volgende:

Vanavond op Discovery Channel:

Norway Massacre: The Killer’s Mind

Om 12:00 uur
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_100633319
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:23 schreef Berkery het volgende:

[..]

alweer??
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:34:26 #176
45206 Pietverdriet
pi_100633356
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:32 schreef Apotheose het volgende:

[..]

alweer??
Alles voor de kijkcijfers, cashen zolang de lijken nog warm zijn.
pi_100633438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:23 schreef Berkery het volgende:

[..]

Er zitten nogal wat fouten in deze 'docu'.
pi_100633454
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:37 schreef Disorder het volgende:

Er zitten nogal wat fouten in deze 'docu'.
Wat voor fouten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:19:29 #179
45833 crew  Fogel
pi_100634474
Lang sommige snelwegen in de VS te zien:
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:23:05 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_100634547
Konden ze beter langs de snelwegen in noorwegen plaatsen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100634603
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:23 schreef speknek het volgende:
Konden ze beter langs de snelwegen in noorwegen plaatsen.
ja tis net of koop je een condoleancekaart, je adresseert m en je zet m in je vensterbank :')
pi_100639636
quote:
Breivik belde politie tien keer vanaf Utoya

Anders Behring Breivik heeft tijdens het bloedbad dat hij aanrichtte op het eiland Utoya naar eigen zeggen tien keer naar de politie gebeld. Dit meldt zijn advocaat Geir Lippestadt in de Noorse krant Aftenposten.

Van de tien oproepen die Breivik deed kreeg hij maar twee keer gehoor. Hij noemde in die gevallen zijn eigen naam en gebruikte daarbij het woord 'bevelhebber'. Breivik gaf tijdens het telefoongesprek aan dat hij zich wilde overgeven en vroeg aan de politie dit te accepteren.

Lippestadt zei dat Breivik de politie belde vanaf Utoya om zichzelf ervan te verzekeren dat de politie niet op hem zou schieten. Terwijl hij belde, stopte hij zelf met het schieten op de jongeren van de Noorse arbeiderspartij, die op dat moment een bijeenkomst had op het eiland.

Vervolgens overwoog Breivik zelfmoord te plegen 'of zijn operatie voort te zetten tot de politie zou arriveren', meldt de advocaat. Enkele getuigen maken melding van een korte pauze in de slachtpartij van Breivik, dit kan inderdaad duiden op de tijd die Breivik nodig had om de overweging te maken.

Sinds 25 juli zit Breivik in voorarrest, nadat hij bekende dader te zijn van de bomaamslag in het centrum van Oslo die aan acht mensen het leven kostte en het bloedbad op Utoya.

De Noorse regering komt vandaag bij elkaar en gaat volgens verschillende Noorse media de komst van een onafhankelijke commissie aankondigen, die gaat onderzoeken of de politie en andere autoriteiten op de betreffende dag adequaat gehandeld hebben.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)er-vanaf-Utoya.dhtml
pi_100697310
quote:
Anders Breivik terug op Noors eiland Utoya
Laatste update: 14 augustus 2011 00:07

OSLO - Anders Behring Breivik, de man die heeft bekend achter de dubbele terreuraanslag op 22 juli in Noorwegen te zitten, was zaterdag samen met de Noorse politie terug op het eiland Utöya.

Hij zou hier 69 mensen hebben doodgeschoten. Dat meldde de politie in Oslo zaterdagavond laat in een korte persverklaring.
Volgens een verslaggever van de Noorse krant VG werd Breivik onder begeleiding van zwaar bewapende agenten aan een touw over het eiland geleid.
Dit zou de hele middag hebben geduurd. De Noorse politie zei alleen dat Breivik op Utöya is verhoord, maar wil pas zondagmiddag meer details geven.
eh... het kan aan mij liggen maar de zin "hij zou hier 69 mensen hebben doodgeschoten" ... ZOU? Het is gebeurd. En moet dat nog een keer in een politieverklaring op de persconferentie? Dont get it.

Ja ik snap de tekst: ze hebben m daar verhoord enzo... Maar ik struikelde ff over dat stukje tekst. :@

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)ampaign=nunl_twitter
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:30:36 #184
42366 Staal
pi_100697876
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:17 schreef Apotheose het volgende:

[..]

eh... het kan aan mij liggen maar de zin "hij zou hier 69 mensen hebben doodgeschoten" ... ZOU? Het is gebeurd. En moet dat nog een keer in een politieverklaring op de persconferentie? Dont get it.

Ja ik snap de tekst: ze hebben m daar verhoord enzo... Maar ik struikelde ff over dat stukje tekst. :@

Neuh, dat ligt niet aan jou maar hij is nog niet veroordeeld dus moet dat zo netjes.

Maar dat Breivik terug is geweest naar Utöya vind ik wel apart. Is dit een normale gang van onderzoek?
Un certain jeune homme
pi_100701164
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:17 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Och ja, dat is hetzelfde als met die gasten die tegen de doodstraf zijn. je moet wel eerst zeker zijn dat degene die je veroordeeld ook daadwerkelijk de dader is!!!

Er zijn fokkers die hierover aangevallen worden omdat ze de mening hebben dat in bepaald gevallen je wel de doodstraf mag eisen waarbij ze dan aangevallen worden met de redenatie 'ja , maar áls die persoon het uiteindelijk niet gedaan heeft?'. F- off. DIE Fokkers bedoelen een Anders Breivik...die én het gedaan heeft én het ook bekend heeft.

Anders Breivik VERDIENT de doodstraf.

Puur en alleen omdat HIJ 'onschuldige' levens heeft -genomen-.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_100702845
Exact. Het excuus dat een doodstraf een onschuldige executeert is in dit soort gevallen niet van toepassing. Executeren dus die hap. Wie de bal kaatste kan hem terug verwachten en wat er inhumaan aan de doodstraf is snap ik ook niet. Na 5 jaar bakken heb je alle boeken die je wilde lezen wel uit.
pi_100702887
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:30 schreef Staal het volgende:

[..]

Neuh, dat ligt niet aan jou maar hij is nog niet veroordeeld dus moet dat zo netjes.

Maar dat Breivik terug is geweest naar Utöya vind ik wel apart. Is dit een normale gang van onderzoek?
Hoeft niet hoor. Ze noemen em toch ook Anders Breivik en geen Anders B. Ophangen die vent letterlijk en figuurlijk.
pi_100702933
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:12 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor. Ze noemen em toch ook Anders Breivik en geen Anders B. Ophangen die vent letterlijk en figuurlijk.
Noorwegen is een beschaafd land.
pi_100702992
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:15 schreef Marlan het volgende:

[..]

Noorwegen is een beschaafd land.
I know, het is hun keuze. Maar "zou hebben neergeschoten" is hypocrisie.
pi_100703029
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:25 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja tis net of koop je een condoleancekaart, je adresseert m en je zet m in je vensterbank :')
Haha heerlijk. Ja Amerikaans sentimentalisme is dit. Dit doen ze puur voor zichzelf.
pi_100703076
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:10 schreef Lagrinta het volgende:
Exact. Het excuus dat een doodstraf een onschuldige executeert is in dit soort gevallen niet van toepassing. Executeren dus die hap. Wie de bal kaatste kan hem terug verwachten en wat er inhumaan aan de doodstraf is snap ik ook niet. Na 5 jaar bakken heb je alle boeken die je wilde lezen wel uit.
Het argument dat de doodstraf onschuldigen executeert gaat inderdaad mank. We hebben echter afgesproken (in iedergeval in Nederland, en vele landen met ons) dat het afschaffen van de doodstraf de prijs van beschaving is. De kosten voor het levenslang opsluiten dus ook. Blijkbaar is er niet genoeg draagvlak voor herinvoering van de doodstraf, anders had de volksvertegewoordiging inmiddels wel voor herinvoering gestemd. Het is niet eens een discussiepunt in het parlement.
Ja nee
pi_100703147
Hij krijgt nu nog de kans om zich volslagen belachelijk te maken.
Hang je 'm op dan wordt die lamlul nog martelaar.
pi_100703177
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:23 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Het argument dat de doodstraf onschuldigen executeert gaat inderdaad mank. We hebben echter afgesproken (in iedergeval in Nederland, en vele landen met ons) dat het afschaffen van de doodstraf de prijs van beschaving is. De kosten voor het levenslang opsluiten dus ook. Blijkbaar is er niet genoeg draagvlak voor herinvoering van de doodstraf, anders had de volksvertegewoordiging inmiddels wel voor herinvoering gestemd. Het is niet eens een discussiepunt in het parlement.
Het is ook verstandiger om de doodstraf niet her in te voeren, maar we hadden hem nooit moeten afschaffen. Er is misschien een taboe op de doodstraf, maar misschien valt het ook wel mee. Ik vind het zelf ook een nare gedachte dat in NL de doodstraf heringevoerd zou worden, maar wat minstens zo naar is is denken dat NL vrediger is dan het is.
pi_100703203
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hij krijgt nu nog de kans om zich volslagen belachelijk te maken.
Hang je 'm op dan wordt die lamlul nog martelaar.
Dat is natuurlijk wel een voordeel, maar ik denk dat Noorwegen hem geen podium gunt.
pi_100703221
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:25 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Het is natuurlijk meer om hun eigen burgers ergens op te attenderen ipv Noorwegen een hart onder de riem te steken
  zondag 14 augustus 2011 @ 03:48:59 #196
28033 Pek
je moet wat
pi_100703365
quote:
Volgens een verslaggever van de Noorse krant VG werd Breivik onder begeleiding van zwaar bewapende agenten aan een touw over het eiland geleid.
Aan een touw...srsly? :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_100703423
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:32 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een voordeel, maar ik denk dat Noorwegen hem geen podium gunt.
Die Noren regelen dat zelf wel, waarom zouden wij er ons met bemoeien?
pi_100704915
quote:
Breivik klinkt bedrieglijk vertrouwd

Hoe ziet de verbale internetbom van Breivik eruit? De eerste indruk, bij het doorlezen van de inhoudsopgave, zou kunnen zijn dat hij maar raak schrijft, van de hak op de tak springend en dat hij alle mogelijke onderwerpen zonder veel samenhang bij elkaar heeft gekwakt.

Maar bij nader inzien blijken de grote lijnen wel degelijk zichtbaar in zijn betoog, dat zelfs intelligent is opgebouwd. Neem bijvoorbeeld het begin van zijn geschrift. Lieflijk is dat allerminst, maar Breivik schrikt de lezer niet meteen definitief af. Pas verderop in zijn verhaal trekt hij uiterste consequenties, zoals de massale executie van tegenstanders, een Europese burgeroorlog en de deportatie van alle Europese moslims, waarbij hij zelfs zinspeelt op een nieuwe, anti-islamitische Holocaust (voor het geval een deportatie onmogelijk blijkt).

Dat liegt er niet om. Maar de eerste paar honderd bladzijden lijken onschuldiger en het is soms zelfs een beetje moeilijk om dat beeld van die schietende fanaticus vast te houden. Je kunt het er mee eens zijn of oneens, maar wat Breivik schrijft klinkt vaak vertrouwd voor wie de integratiediscussie een beetje heeft gevolgd. Hij verwoordt weliswaar een extreme vleugel in die discussie, maar valt in het eerste gedeelte van zijn manifest niet compleet uit de toon, in elk geval niet voortdurend.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lijk-vertrouwd.dhtml
pi_100705424
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:48 schreef Kingstown het volgende:

waarbij hij zelfs zinspeelt op een nieuwe, anti-islamitische Holocaust (voor het geval een deportatie onmogelijk blijkt).
Dat had ik niet gelezen. Op welke pagina staat dat ?

quote:
Breivik: ‘Helft Israëli’s moet sterven’

De Noorse massamoordenaar Anders Breivik piekerde over ‘het Joodse probleem’ in Groot-Brittannië, Frankrijk en de Verenigde Staten en geloofde dat de helft van de Israëlische Joden gedood of gestraft zou moeten worden en driekwart van de Amerikaanse en Europese.
Ook opmerkelijk
http://www.niw.nl/breivik(...)et-sterven%E2%80%99/
pi_100705489
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat had ik niet gelezen. Op welke pagina staat dat ?

Geen idee, dat zou je aan Trouw moeten vragen, die komen met de bewering. ;)
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 10:50:50 #201
45833 crew  Fogel
pi_100705597
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:48 schreef Pek het volgende:

[..]

Aan een touw...srsly? :')
Ja, als een hond. Heb net VG gekocht en daar staan hele grote fotos in op de eerste paginas met maar heel weinig suggestieve text zoals "hier zien we dat hij naar het water wijst en daarna een beweging maakt alsof hij een geweest vast heeft die op het water gericht is. Waarschijnlijk vertelt hij de politie hier hoe hij zwemmende vluchters wilde afschieten".
Allemaal waarschijnlijk dit, waarschijnlijk dat. De reporter heeft het zo te zien vanaf het water gevolgd en heeft niets gehoord, alleen met een superzoomlens wat fotos gemaakt en die staan nu dus 1 foto per twee krantenpaginas in de krant.
Die 20 NOK had ik beter ergens anders aan kunnen besteden. Ze reclameerden gister "VG als enige bij Breiviks terugkomst bij het eiland", dus ik had verwacht dat de reporter mee zou lopen en niet dat het zo'n suggestieve boel zou zijn met papparazzi achtige fotos. Maargoed, het is VG, ik had beter kunnen weten, ze zijn erger dan de Telegraaf.
pi_100707114
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Even psychologie van mijn koude grond: mensen zonder humor zijn mi idd vaak gevaarlijk/gek.
pi_100711601
Hier foto's van de reconstructie die de politie samen met Anders maakte eerder vandaag:

http://vg.no/vgpluss/article/1LaxOvUp

Toch wel raar om te zien. Hij staat daar heel doodgewoon te vertellen hoe hij die mensen heeft doodgeschoten. :{
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:27:25 #204
28033 Pek
je moet wat
pi_100711887
Bizar inderdaad.

pi_100712757
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:27 schreef Pek het volgende:
Bizar inderdaad.

[ afbeelding ]
Is dat em echt?
Idd bizar.
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 14:56:18 #206
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_100713140
Hij geniet ook echt van alle aandacht he? Eng mannetje :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_100713379
pi_100713600
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:27 schreef Pek het volgende:

[ afbeelding ]
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:01 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Te bizar voor woorden. Waarom worden deze foto's vrijgegeven?
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:09:03 #209
40566 Ericr
Livewrong
pi_100713710
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Envoi het volgende:

[..]

[..]

Vrijgegeven? Dit is gewoon een fotograaf die voor een krant werkt en met een tele-lens deze foto's heeft genomen. Sensatie verkoopt.
pi_100713921
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:09 schreef Ericr het volgende:

[..]

Vrijgegeven? Dit is gewoon een fotograaf die voor een krant werkt en met een tele-lens deze foto's heeft genomen. Sensatie verkoopt.
Hoe komt die fotograaf op het eiland. Die 2e foto lijkt me van het eiland zelf genomen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:15:14 #211
40566 Ericr
Livewrong
pi_100714099
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:12 schreef aloa het volgende:

[..]

Hoe komt die fotograaf op het eiland. Die 2e foto lijkt me van het eiland zelf genomen.
Helicopter? Het lijkt genomen vanaf een hoger standpunt.
pi_100714446
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Helicopter? Het lijkt genomen vanaf een hoger standpunt.
Lijkt me sterk dat er een journalist in een helicopter foto's kan maken.

quote:
De reconstructie ging gepaard met strenge veiligheidsmaatregelen. Er vloog continu een politiehelikopter boven het eiland om mogelijke vergeldingsacties te voorkomen. Breivik zelf, zijn advocaat en alle aanwezige agenten droegen kogelvrije vesten.
pi_100715583
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:20 schreef Infection het volgende:
Hier foto's van de reconstructie die de politie samen met Anders maakte eerder vandaag:

http://vg.no/vgpluss/article/1LaxOvUp

Toch wel raar om te zien. Hij staat daar heel doodgewoon te vertellen hoe hij die mensen heeft doodgeschoten. :{
Die 2e foto, wat een enge kop heeft die kerel.

Heel maf om hem daar zo te zien lopen, al is het natuurlijk allemaal voor het onderzoek.
  ESF Reporter zondag 14 augustus 2011 @ 16:03:10 #214
87554 Cee
Welluk?
pi_100716564
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:43 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Die 2e foto, wat een enge kop heeft die kerel.

Heel maf om hem daar zo te zien lopen, al is het natuurlijk allemaal voor het onderzoek.
Het lijkt wel op een excursie, een rondleiding. "Kijk, en hier deed ik dit, pang, en hier dit, knal, en toen liep ik hier naar toe. Volgt u mij maar, dit paadje in." 't Is ook een rondleiding geweest maar op de foto's lijkt hij er zo joviaal mee bezig te zijn. Krijg er de bibbers van.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:20:36 #215
28033 Pek
je moet wat
pi_100717396
Hier staat hij ook even gezellig uit te leggen wat er gebeurd is:

Nou, dit dus:

:{
pi_100717554
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:20 schreef Pek het volgende:

[ afbeelding ]

Nou, dit dus:

[ afbeelding ]

:N
pi_100718042
quote:

[ afbeelding ]

Nou, dit dus:

[ afbeelding ]

Die is naar ja- het idee dat hij daar gestaan heeft met een geweer gericht op die kinderen.

Je kunt het wel een beetje terug zien in de 1e foto hoe hij daar gestaan zou hebben. Freaky stuff.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:08:04 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_100721310
quote:

[ afbeelding ]

Nou, dit dus:

[ afbeelding ]

Daar kreeg ik het even koud van.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_100721362
Dat tuigje en touw ook echt :')

Doe het dan goed en doe een halsband om :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:13:41 #220
28033 Pek
je moet wat
pi_100721500
Hey, het zijn Vikingen. Een scheepsketting van 50 kilo moet toch mogelijk zijn.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:17:49 #221
28033 Pek
je moet wat
pi_100721654
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar kreeg ik het even koud van.
Die blik van de twee agenten, daar krijg ik het nog steeds koud van. Die frons van die achterste, die staat gewoon te janken.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:12:43 #222
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100723702
quote:
9s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:17 schreef Pek het volgende:

[..]

Die blik van de twee agenten, daar krijg ik het nog steeds koud van. Die frons van die achterste, die staat gewoon te janken.
Die mannen lijken me wel wat gewend. Maar dit is dus echt het gezicht van een man die ontzet is van wat hij ziet.

Ik vind die Breivik nou niet echt lijken op zijn foto's eigenlijk. Of komt dat door al die anabolen van de afgelopen tijd?
pi_100723814
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:12 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Die mannen lijken me wel wat gewend. Maar dit is dus echt het gezicht van een man die ontzet is van wat hij ziet.

Ik vind die Breivik nou niet echt lijken op zijn foto's eigenlijk. Of komt dat door al die anabolen van de afgelopen tijd?
Over welke foto hebben jullie het?
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:17:12 #224
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100723876
deze en deze
pi_100724050
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Vooral de dwazen van catholica. Niet zo heel raar ook, die zijn best wel eng :{
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_100724093
quote:
En daar kunnen jullie al die emoties van de agenten uithalen? :?
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:25:34 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100724231
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dankzij Breivik ben ik op hun site terecht gekomen. Die mensen zijn helemaal niet eng, het zijn gewoon wat conservatieve katholieken. De factor religie is heel belangrijk voor hen, dat zijn de kernwaarden. Met het gedachtengoed van Breivik valt dat absoluut niet te rijmen. Net zo min als met het gedachtengoed van de PVV. Enige gemene deler is de weerzin tegen de islamisering, maar allebei op heel andere gronden. PVV c.s. vanwege het gevaar hiervan voor de rechten van vrouwen, homo's en joden (zeggen ze zelf), en bij Catholica omdat het Christendom op de tweede plek komt.

100% cosher, die site van Catholica.
The End Times are wild
pi_100724365
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Extremisten zijn het en die zijn altijd eng.
pi_100724482
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Envoi het volgende:

[..]

[..]

Wat je zegt, te bizar voor woorden dat er beeldmateriaal verschijnt in de media...
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:32:47 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100724567
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Extremisten zijn het en die zijn altijd eng.
Ben je op die site geweest?
The End Times are wild
pi_100724677
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dankzij Breivik ben ik op hun site terecht gekomen. Die mensen zijn helemaal niet eng, het zijn gewoon wat conservatieve katholieken. De factor religie is heel belangrijk voor hen, dat zijn de kernwaarden. Met het gedachtengoed van Breivik valt dat absoluut niet te rijmen. Net zo min als met het gedachtengoed van de PVV. Enige gemene deler is de weerzin tegen de islamisering, maar allebei op heel andere gronden. PVV c.s. vanwege het gevaar hiervan voor de rechten van vrouwen, homo's en joden (zeggen ze zelf), en bij Catholica omdat het Christendom op de tweede plek komt.

100% cosher, die site van Catholica.
Sorry maar als je wat dieper in die site duikt merk je heel snel dat het zeker niet 100% koosjer is. Het is gemaakt vanuit een diepe haat, dat werkt nooit goed :N. Enge naargeestige lui daar.

Aan de andere kant zijn het natuurlijk wel gewoon vooral internethelden, dat scheelt nogal.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:35:47 #232
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100724679
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En daar kunnen jullie al die emoties van de agenten uithalen? :?
Nee, dat slaat op een andere foto!
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:38:14 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100724779
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Sorry maar als je wat dieper in die site duikt merk je heel snel dat het zeker niet 100% koosjer is. Het is gemaakt vanuit een diepe haat, dat werkt nooit goed :N. Enge naargeestige lui daar.

Aan de andere kant zijn het natuurlijk wel gewoon vooral internethelden, dat scheelt nogal.
Het is juist helemaal niet gemaakt uit haat. Het essentiële verschil tussen hen en bijvoorbeeld de PVV is dat hun intrinsieke drijfveer liefde is (voor de eigen kultuur en tradities) ten opzichte van haat (tegen de islam) bij bijvoorbeeld de PVV.
The End Times are wild
pi_100724838
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja en ook nog erg veel artikelen gelezen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:40:42 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100724888
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja en ook nog erg veel artikelen gelezen.
Blijkbaar vond je het dus wel allemaal erg interessant. En waaruit blijkt dat de auteurs van deze site gedreven zijn door haat?
The End Times are wild
pi_100725048
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is juist helemaal niet gemaakt uit haat. Het essentiële verschil tussen hen en bijvoorbeeld de PVV is dat hun intrinsieke drijfveer liefde is (voor de eigen kultuur en tradities) ten opzichte van haat (tegen de islam) bij bijvoorbeeld de PVV.
dan moet je nog maar wat dieper in die site duiken zou ik zeggen. Ze schurken tegen alles aan wat (nieuw/extreem)rechts in Nederland de afgelopen jaren heeft voortgebracht van Michiel Smit tot PVV en alles wat daar tussen hangt. dat gecombineerd met het op nogal dubieuze wijze proberen zwart te maken van van alles en nog wat, zoals bijvoorbeeld onderstaande:

quote:
Nederland had vanaf de jaren zestig ook gastarbeiders kunnen contracteren uit Latijns Amerika. Dan hadden we een toename van katholieke kerken gezien. Maar het was juist de bedoeling dat die er niet kwamen. Dat wilden de liberalen en de socialisten niet. Die wilden de verdeel-en-heers politiek. In de jaren zestig stelde het christendom sociaal gezien nog iets voor, en het was politiek opportuun om dat te verzwakken door een vreemde religie te importeren. Precies zo was het ook in Nederlands Indië gegaan. Maar nu, een halve eeuw later, plukken de Nederlanders daarvan de zure vruchten. Ze zagen te laat dat moslims een missie hebben, en dat zoiets als de scheiding van kerk en staat hun vreemd is. Europa wordt Eurabia, zoals Hispania vanaf de vroege Middeleeuwen Al-Andalus werd. De teerling is geworpen, en Nederland krijgt wat het altijd wilde: liever Turks dan paaps. Daar helpt geen Wilders tegen.
kan ik lastig anders concluderen dat het haat en geen liefde is wat hen drijft. Maar dat jij dat anders ziet snap ik ook. Je zit toch wat dichter tegen dat gedachtegoed aan en dit lijkt netter dan een PVV oid.

Overigens geven ze zelf ook aan graag voor de verbale aanval te kiezen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:50:30 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100725284
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

dan moet je nog maar wat dieper in die site duiken zou ik zeggen. Ze schurken tegen alles aan wat (nieuw/extreem)rechts in Nederland de afgelopen jaren heeft voortgebracht van Michiel Smit tot PVV en alles wat daar tussen hangt. dat gecombineerd met het op nogal dubieuze wijze proberen zwart te maken van van alles en nog wat, zoals bijvoorbeeld onderstaande:

[..]

kan ik lastig anders concluderen dat het haat en geen liefde is wat hen drijft. Maar dat jij dat anders ziet snap ik ook. Je zit toch wat dichter tegen dat gedachtegoed aan en dit lijkt netter dan een PVV oid.

Overigens geven ze zelf ook aan graag voor de verbale aanval te kiezen.
Ik zal echt niet beweren dat ze niet tegen de islamisering zijn hoor! Maar het is een heel andere club dan de PVV, met compleet andere drijfveren. Je kunt niet én PVV'er zijn én orthodox katholiek, omdat de principes waar beide stromingen op gebaseerd zijn totaal verschillen. De PVV is meer liberaal met op economisch gebied een socialistisch sausje. Deze mensen zijn juist niet-liberaal, behalve op economisch gebied. Het zijn nog eerder tegenpolen van elkaar.
The End Times are wild
pi_100725568
Waarom heeft die agent een Yankees cap op? Das toch alleen voor proleten??
pi_100725686
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zal echt niet beweren dat ze niet tegen de islamisering zijn hoor! Maar het is een heel andere club dan de PVV, met compleet andere drijfveren. Je kunt niet én PVV'er zijn én orthodox katholiek, omdat de principes waar beide stromingen op gebaseerd zijn totaal verschillen. De PVV is meer liberaal met op economisch gebied een socialistisch sausje. Deze mensen zijn juist niet-liberaal, behalve op economisch gebied. Het zijn nog eerder tegenpolen van elkaar.
Natuurlijk kun je prima orthodox-katholiek zijn en PVV'er.
Het gemeenschappelijke is het rechtsconservatisme met een hekel aan links en bepaalde buitenlanders, mn islamieten.
De PVV is economisch gewoon rechts... ze juichen mee met de rechtse bezuinigingen.
Dat hier en daar volkse plannetje - al dan niet om de kiezers te belazeren- heeft het cda ook.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:01:55 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100725811
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je prima orthodox-katholiek zijn en PVV'er.
Het gemeenschappelijke is het rechtsconservatisme met een hekel aan links en bepaalde buitenlanders, mn islamieten.
De PVV is economisch gewoon rechts... ze juichen mee met de rechtse bezuinigingen.
Dat hier en daar volkse plannetje - al dan niet om de kiezers te belazeren- heeft het cda ook.
PVV is anti-islam en in wezen ook anti-religieus. De PVV is erg links op economisch gebied, hoge uitkeringen, beperkingen voor het bedrijfsleven. De PVV komt op voor vrouwen, emancipatie, Joden, homoseksuelen. Dat zijn de belangrijkste issues van de PVV.
The End Times are wild
pi_100725987
Maf om hem daar weer rond te zien lopen.
pi_100726003
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef apple_pie het volgende:
Maf om hem daar weer rond te zien lopen.
Idd en hoe hij doet alsof hij een geweer vast houdt.
Noot noot.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:06:47 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_100726056
quote:
19s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Idd en hoe hij doet alsof hij een geweer vast houdt.
Tsja, hadden ze dat niet lekker af kunnen schermen ofzo. Leuk voor die ouders om hem dat na te zien doen :N

Only in Norway :r
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100726581
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch zit er in aanhang en deelnemers een behoorlijk overlap tussen beiden :). Blijkbaar gaan ze toch aardig samen omdat ze zich beiden zo ver buiten de alledaagse politieke spectrum bevinden. Maffe extremisten kunnen het vaak best aardig met elkaar vinden..
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:25:40 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100727015
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch zit er in aanhang en deelnemers een behoorlijk overlap tussen beiden :). Blijkbaar gaan ze toch aardig samen omdat ze zich beiden zo ver buiten de alledaagse politieke spectrum bevinden. Maffe extremisten kunnen het vaak best aardig met elkaar vinden..
Die overlap zie ik bijna nergens. Ik heb ook niet gehoord van orthodoxe katholieken binnen de PVV, of vice versa.
The End Times are wild
pi_100727210
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze willen terug naar hoe het was voor het Vaticanum II, dat vind ik toch redelijk extreem hoor.
pi_100727278
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gehoord van orthodoxe katholieken binnen de PVV, of vice versa.
Ik ken er 1.
Ja nee
pi_100727370
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:31 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Ik ken er 1.
Ik ken sowieso geen orhodoxe katholieken irl, waar "vind" je die dan?
pi_100727420
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

PVV is anti-islam en in wezen ook anti-religieus. De PVV is erg links op economisch gebied, hoge uitkeringen, beperkingen voor het bedrijfsleven. De PVV komt op voor vrouwen, emancipatie, Joden, homoseksuelen. Dat zijn de belangrijkste issues van de PVV.
De PVV komt op voor Joden. Dat is dus inmiddels al niet meer waar. Dat kan ook niet anders. Alleen maar ageren tegen moslims hou je niet vol. Je raakt ook een keer andere volkeren. Met het debat over ritueel slachten zijn Joden en Moslims al broedervolkeren geworden. Gezamenlijk in de strijd tegen de PVV en met name tuinkabouter Martin Gaus. Oh Nee: Dion Graus. Hè. Die verwar ik altijd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:34:14 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100727449
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:29 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ze willen terug naar hoe het was voor het Vaticanum II, dat vind ik toch redelijk extreem hoor.
Daarom zijn ze ook orthodox! Maar daar is toch niks extreems aan, het is hooguit erg conservatief.
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:35:36 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100727517
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De PVV komt op voor Joden. Dat is dus inmiddels al niet meer waar. Dat kan ook niet anders. Alleen maar ageren tegen moslims hou je niet vol. Je raakt ook een keer andere volkeren. Met het debat over ritueel slachten zijn Joden en Moslims al broedervolkeren geworden. Gezamenlijk in de strijd tegen de PVV en met name tuinkabouter Martin Gaus. Oh Nee: Dion Graus. Hè. Die verwar ik altijd.
[ afbeelding ]
Natuurlijk blijft de PVV wel achter 'de Joden' c.q. Israël staan. Dat ritueel slachten was weer een lastige, laveren tussen dierenliefde, zionisme en islam-haat. Dat krijg je als je een niet-congruente partij bent.
The End Times are wild
pi_100727646
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarom zijn ze ook orthodox! Maar daar is toch niks extreems aan, het is hooguit erg conservatief.
Mja, dat is net wat je onder extreem verstaat. Als het mensen zijn van voor die tijd zou ik het nog wel als 'gewoon' conservatief willen beschouwen. Gezien het reactionaire karakter vind ik het echt toch wel vrij extreem. Ik moet toegeven dat dit waarschijnlijk meer een gevoel is, dan dat ik het feitelijk kan onderbouwen. Zo ver heb ik me ook nog niet in dit clubje verdiept.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk blijft de PVV wel achter 'de Joden' c.q. Israël staan. Dat ritueel slachten was weer een lastige, laveren tussen dierenliefde, zionisme en islam-haat. Dat krijg je als je een niet-congruente partij bent.
Exact. Om een klein beetje geloofwaardigheid t.o.v. Henk & Ingrid te behouden konden ze weinig anders dan een keer niet de wil van de Joodse gemeenschap te behagen. Dat doet echter niets af aan het zionistische karakter van de partij.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:39:38 #253
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100727721
Waarom is het noodzakelijk om deze gek bij de reconstructie aanwezig te hebben?! Is dat echt nodig voor het onderzoek? Want wat mij betreft weegt deze beloning voor hem veel zwaarder dan het nut voor het onderzoek, en had-ie nooit meer daglicht mogen zien... Op een mooi ruig Noors eiland rondlopen is wel het laatste wat ik die moordenaar gun.

Is er trouwens iets bekend over de gewonden? Het enige wat ik daarover hoorde op TV ooit was dat-ie dumdum (hollow point?) kogels had gebruikt, zodat ook de gewonden enorme wonden hebben... Hoe is het daarmee?
censuur :O
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:40:39 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100727764
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Mja, dat is net wat je onder extreem verstaat. Als het mensen zijn van voor die tijd zou ik het nog wel als 'gewoon' conservatief willen beschouwen. Gezien het reactionaire karakter vind ik het echt toch wel vrij extreem. Ik moet toegeven dat dit waarschijnlijk meer een gevoel is, dan dat ik het feitelijk kan onderbouwen. Zo ver heb ik me ook nog niet in dit clubje verdiept.
De katholieke denkbeelden van het Vaticaan voor het concilie waren toch niet extreem! Deze mensen hebben gewoon hun bezwaren bij deze modernisering gehad.
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:41:31 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100727815
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom is het noodzakelijk om deze gek bij de reconstructie aanwezig te hebben?! Is dat echt nodig voor het onderzoek? Want wat mij betreft weegt deze beloning voor hem veel zwaarder dan het nut voor het onderzoek, en had-ie nooit meer daglicht mogen zien... Op een mooi ruig Noors eiland rondlopen is wel het laatste wat ik die moordenaar gun.

Omdat niemand beter weet wat er precies gebeurd is dan hij!
The End Times are wild
pi_100727831
quote:
Dit snap ik dus ook echt niet. Het lijkt mij vrij duidelijk wat zich daar afgespeeld heeft. Ik zie sowieso niet in wat voor minieme details ze daar denken aan te treffen welke echt een relevant ander licht op de zaak zouden kunnen werpen.
pi_100727940
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je mist er weinig aan. Dit stuk in Trouw beschrijft ze heel aardig:
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:43:56 #258
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100727960
Misschien om een sluitende aanklacht op te kunnen stellen?!?!
pi_100727974
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

De katholieke denkbeelden van het Vaticaan voor het concilie waren toch niet extreem! Deze mensen hebben gewoon hun bezwaren bij deze modernisering gehad.
In die tijd was het niet extreem. In de Middeleeuwen was het ook niet extreem om mensen die zich voor kruiden interesseerde af te schilderen als een heks.

Mensen die anno 2011 terug willen naar de tijd van voor het Vaticanum II zijn van een andere orde dan een bejaarde die de modernisering niet toejuicht.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:45:14 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100728027
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Trouw is sowieso van oudsher anti-katholiek. Op hun 'objectieve' oordeel kun je niet vertrouwen.
The End Times are wild
pi_100728042
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik zal het eens lezen. Prachtige heraldisch werk in dat boek trouwens, even los van de inhoud.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ludd op 14-08-2011 20:50:34 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:48:58 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100728253
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

In die tijd was het niet extreem. In de Middeleeuwen was het ook niet extreem om mensen die zich voor kruiden interesseerde af te schilderen als een heks.

Mensen die anno 2011 terug willen naar de tijd van voor het Vaticanum II zijn van een andere orde dan een bejaarde die de modernisering niet toejuicht.
Het is niet zo dat men toen de heksenjacht heeft afgeschaft, en dat deze orthodoxen dat weer willen invoeren hoor! Er worden gewoon kritische vragen gesteld bij bepaalde punten, zoals het afschaffen van het Latijn in de liturgie en dat soort dingen.
The End Times are wild
pi_100728550
Uit het trouwartikel:

quote:
Het afstoffen van de 'Germaanse wortels', zo wist hij bovendien te melden, is de enige remedie.
De ironie. :') Als er iets in de 'Germaanse wortels' heeft lopen hakken is het het Christendom wel. :{

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet zo dat men toen de heksenjacht heeft afgeschaft, en dat deze orthodoxen dat weer willen invoeren hoor! Er worden gewoon kritische vragen gesteld bij bepaalde punten, zoals het afschaffen van het Latijn in de liturgie en dat soort dingen.
Dat is een symbolisch is, dat vind ik niet zo'n probleem. Maar ze willen vooral weer dat er een veel grotere kloof komt tussen 'het volk' en de voorganger. Dat de pastoor met zijn rug naar het volk staat etc..

Zo creëer je dus weer een klimaat waarin de kerk 'het volk' dom en gedwee kan houden. Zoals ze eeuwen gedaan hebben. Ik vind dat toch wel extreem eigenlijk.
pi_100728719
quote:

Is er trouwens iets bekend over de gewonden? Het enige wat ik daarover hoorde op TV ooit was dat-ie dumdum (hollow point?) kogels had gebruikt, zodat ook de gewonden enorme wonden hebben... Hoe is het daarmee?
Tuurlijk is dit noodzakelijk. Hierdoor is de bekentenis 100% duidelijk. En: Stel dat er iemand is gedood terwijl dit nooit had gekund vanuit zijn positie. Dan is er duidelijk sprake van andere medeplichtigen. Je moet niets uitsluiten. Je moet alles goed onderzoeken.
pi_100728731
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

PVV is anti-islam en in wezen ook anti-religieus.
De PVV is tegen bepaalde buitenlanders, mn islamieten en dat verhullen ze als godsdienstkritiek.
Het gaat hen niet om de godsdienst maar om de aanwezigheid van bepaalde buitenlanders in Nederland.
De PVV is niet anti-religie.
Integendeel.... ze willen juist eenbepaalde religiecombinatie tot dominant verklaren in de grondwet
quote:
En vooral: in artikel 1 van de Grondwet verankeren we de Joods-christelijke en humanistische wortels van Nederland als dominante cultuur
PVV-programma: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf

quote:
De PVV is erg links op economisch gebied, hoge uitkeringen, beperkingen voor het bedrijfsleven.
hoge uitkeringen? daar hoor ik ze nooit over
quote:
De PVV komt op voor vrouwen, emancipatie, Joden, homoseksuelen. Dat zijn de belangrijkste issues van de PVV.
Eg nie de belangrijkse issues. Men lult daar over omdat het stokken zijn om buitenlanders mee te kunnen slaan..
Vreemdelingenhaat, angst voor bedreiging van de cultuur is hun fundament
Die neigingen hebben een boel orthodoxe religieuse mensen ook.
Wat dank je van de fokker Wolffenstein die voor catholica schrijft. Hij is overtuigd PVV-aanhanger met wat christelijk sentimenten
http://www.catholica.nl/a(...)-het-nrc-handelsblad
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:02:40 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100729094
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De PVV is tegen bepaalde buitenlanders, mn islamieten en dat verhullen ze als godsdienstkritiek.
Het gaat hen niet om de godsdienst maar om de aanwezigheid van bepaalde buitenlanders in Nederland.
De PVV is niet anti-religie.
Integendeel.... ze willen juist eenbepaalde religiecombinatie tot dominant verklaren in de grondwet

[..]

PVV-programma: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf

[..]

hoge uitkeringen? daar hoor ik ze nooit over

[..]

Eg nie de belangrijkse issues. Men lult daar over omdat het stokken zijn om buitenlanders mee te kunnen slaan..
Vreemdelingenhaat, angst voor bedreiging van de cultuur is hun fundament
Die neigingen hebben een boel orthodoxe religieuse mensen ook.
Wat dank je van de fokker Wolffenstein die voor catholica schrijft. Hij is overtuigd PVV-aanhanger met wat christelijk sentimenten
http://www.catholica.nl/a(...)-het-nrc-handelsblad
Dat wat de PVV roept en wat haar aanhangers vinden niet helemaal in overeenstemming is klopt helemaal. Maar wat nemen we dan als norm? Het partijprogramma toch?
Het gaat er de PVV-stemmer vooral om dat er opgetreden wordt tegen de immigranten die zijn wijk verzieken, liefst zo hard mogelijk. De PVV verpakt dit retorisch door zich op te werpen als een soort 'hoeder van de verlichting', terwijl het feitelijk gewoon een ordinaire volkspartij is. Daarom staan ze opeens ook voor issues als behoud van uitkeringen, geen hogere huren, dierenpolitie, extra handen aan het bed et cetera. Niet eens de standpunten van ex-VVD'er Wilders, maar vooral noodzakelijk om het volk binnen te krijgen. En daarbij dan weer een zeer pro-zionistische houding, om vooral niet van nazisme beticht te kunnen worden. Ook zuiver opportunisme in mijn ogen.
Kortom: het is gewoon een rommeltje van allerlei bijeengeraapte denkbeelden, die vaak tegenstrijding zijn.
The End Times are wild
pi_100729273
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:02 schreef LXIV het volgende:
En daarbij dan weer een zeer pro-zionistische houding, om vooral niet van nazisme beticht te kunnen worden. Ook zuiver opportunisme in mijn ogen.
Als je je verdiept in het verleden van Wilders en zijn banden met Israël zou je dat niet zeggen. Hij van uit overtuiging zionist, niet vanuit opportunisme.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:09:13 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100729483
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als je je verdiept in het verleden van Wilders en zijn banden met Israël zou je dat niet zeggen. Hij van uit overtuiging zionist, niet vanuit opportunisme.
Ja, misschien Wilders persoonlijk toch wel. Maar wat hebben Henk en Ingrid hier weer mee te maken? En vooral het 'uitbreiden van de strijd tegen de Islam naar de frontstaten' oid? Die willen helemaal geen uitbreiding van de strijd. Die willen gewoon veilig over straat en leuke quizzen op TV.
The End Times are wild
pi_100729541
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die overlap zie ik bijna nergens. Ik heb ook niet gehoord van orthodoxe katholieken binnen de PVV, of vice versa.
Niet? je hebt ook nooit gehoord van de vrijage die Wilders had met de Burkestichting? Die had ook haar voornaamste basis in fundamentalistisch christelijke hoek.
Of neem die Paul Belien, die omstreden medewerker van de PVV. Een zeer conservatieve katholiek en homohater en dergelijke.
Die links zijn er dus meer dan voldoende.
pi_100729548
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, hadden ze dat niet lekker af kunnen schermen ofzo. Leuk voor die ouders om hem dat na te zien doen :N

Only in Norway :r
Er komt ook een boek van Breivik. Over hoe je 'gewaagde' doelen toch kunt bereiken. Een boek voor mensen met doorzettingsvermogen, toewijding en passie.
pi_100729582
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Na 3 minuten: Een aantal keren:
Ik heb niets tegen de islam. Hoezo geen opportunisme.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:11:14 #272
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100729602
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Er komt ook een boek van Breivik. Over hoe je 'gewaagde' doelen toch kunt bereiken. Een boek voor mensen met doorzettingsvermogen, toewijding en passie.
De meeste tekst heeft 'ie al getypt.
pi_100729648
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

The Brussels Journal en dergelijke zijn wel vrij extreem hoor. Al ligt dat ook aan je referentiekader uiteraard.
pi_100729679
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, misschien Wilders persoonlijk toch wel. Maar wat hebben Henk en Ingrid hier weer mee te maken? En vooral het 'uitbreiden van de strijd tegen de Islam naar de frontstaten' oid? Die willen helemaal geen uitbreiding van de strijd. Die willen gewoon veilig over straat en leuke quizzen op TV.
Dat ben ik met je eens. Ik had het dan ook over Wilders persoonlijk.

Jij stelde dat hij een opportunistisch zionist zou zijn om niet van nazisme beticht te worden. Dat is absoluut niet het geval.

Dat andere Europese populisten zoals bijvoorbeeld die lul van het Vlaams Blok wel zo doen, doet daar niets aan af.
pi_100729724
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Na 3 minuten: Een aantal keren:
Ik heb niets tegen de islam. Hoezo geen opportunisme.
Daar hadden we het niet over volgens mij.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:17:41 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100729983
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet? je hebt ook nooit gehoord van de vrijage die Wilders had met de Burkestichting? Die had ook haar voornaamste basis in fundamentalistisch christelijke hoek.
Of neem die Paul Belien, die omstreden medewerker van de PVV. Een zeer conservatieve katholiek en homohater en dergelijke.
Die links zijn er dus meer dan voldoende.
Nee, de PVV is gewoon geen congruent geheel. Daarom kun je allerlei gedachtengoed en figuren er wel aan kopppelen. Die Belein is anti-homoseksueel. Maar is niet een van de argumenten van Wilders tegen de islamisering hun homohaat?
Dan kun je ook wel koppelingen gaan zoeken (en vinden) tussen de PVV en de partij voor de dieren, die zijn er dan ook volop. Of tussen de PVV en de SP, vanwege hun standpunten over sociale voorzieningen.

Als je zuiver naar het gedachtengoed kijkt, zoals de PVV het in haar partijprogramma presenteert (om dat maar als norm te nemen, want iedereen roept en vindt verder weer wat anders!), dan komt dat helemaal niet overeen met conservatief-katholiek gedachtengoed. Hooguit kan er een gelegenheidscoalitie zijn aangaande islamisering.
The End Times are wild
pi_100730351
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:17 schreef LXIV het volgende:

Als je zuiver naar het gedachtengoed kijkt, zoals de PVV het in haar partijprogramma presenteert (om dat maar als norm te nemen, want iedereen roept en vindt verder weer wat anders!), dan komt dat helemaal niet overeen met conservatief-katholiek gedachtengoed. Hooguit kan er een gelegenheidscoalitie zijn aangaande islamisering.
Alleen het partijprogramma is mij wat mager. Je moet naar mijn idee ook de personen die bij een beweging betrokken worden meenemen in je analyse. Een Wilders kiest zijn medewerkers volgens mij heel bewust. De kern van de PVV is de anti Islamagenda en daar wijken alle andere punten met gemak voor. Zijn sociale punten liet hij natuurlijk direct vallen om maar wat invloed uit te kunnen oefenen op het kabinetsbeleid. Daar hecht ik geen waarde aan.
pi_100730451
De NYT van vandaag doet er een schepje bovenop:

http://www.nytimes.com/20(...)ert%20wilders&st=cse
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:25:25 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100730483
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Alleen het partijprogramma is mij wat mager. Je moet naar mijn idee ook de personen die bij een beweging betrokken worden meenemen in je analyse. Een Wilders kiest zijn medewerkers volgens mij heel bewust. De kern van de PVV is de anti Islamagenda en daar wijken alle andere punten met gemak voor. Zijn sociale punten liet hij natuurlijk direct vallen om maar wat invloed uit te kunnen oefenen op het kabinetsbeleid. Daar hecht ik geen waarde aan.
Ik hecht er überhaubt geen waarde aan.

Mijn punt is echter dat je niet kunt spreken van significante overeenkomsten tussen de PVV en orthodox-katholieken. Ja, er zijn wat gemene delers, maar die zijn er ook met de Partij van de Dieren en de SP bijvoorbeeld. Dit komt omdat het gedachtegoed van de PVV geen samenhangend geheel is.
Als je dan toch naar de grote lijn kijkt, is het iets heel anders.
The End Times are wild
pi_100743081
http://www.dailytelegraph(...)freuy9-1226100486736

‘’Tourist Nick Soubiea was about 50m from the explosion. "It was almost in slow motion, like a big wave that almost knocked us off our chairs. It was extremely frightening," he said.’’

50 meter van de explosie vandaan en geen schrammetje?

"I saw young people running around, jumping into the water. We heard people screaming," Kristine Melby, who lives on the mainland across from Utoya, said.’’

‘’Police helicopters and paramedics were initially kept from landing on the island because of the constant shooting.’’

Met een scherpschutter aan boord misschien niet?

http://www.dailymail.co.u(...)y.html#ixzz1UrZIDGfu

‘’Suspect bought SIX tonnes of fertiliser two months ago’’

Waar is die andere 5 ton? Moet een heftige explosie zijn geweest toen ze het opruimden. 5x zo heftig als de explosie in de Grubbegata straat, ze hebben iets laten exploderen bij zijn ''geo-farm''

‘’Witnesses describe attacks in different parts of the island’’

http://www.telegraph.co.u(...)er-London-visit.html

‘’Police said that Breivik, 32, acted alone after some witness accounts said a second gunman had taken part in a mass shooting.’’

http://www.blogger-index.com/131055-kenyans-in-norway

The court hearing where the accused Norwegian man, Anders Behring Breivik (32), is to be held behind closed doors. The Police fear that Anders may send coded information to his possible network if the court case is opened to the media.

Waarom geen audio of video na de rechtzaak? Eventueel gecensureerd?

http://www.newsinenglish.(...)s-return-from-libya/

‘’Norwegian F-16 fighter jets that have been assigned to the NATO operations in Libya returned home on Monday, as Norway’s direct involvement in the mission effectively comes to an end.’’

http://www.newsinenglish.(...)s-return-from-libya/

The Libyan mission began with cross-party consensus and strong public support, but a number of groups became more critical as the operations progressed, including the Socialist Left Party. Criticism focused partly on the civilian casualties from the NATO bombings, but Minister of Defense Faremo rejected claims that Norwegian planes had been involved in missions that led to civilian deaths when speaking to NRK.

Opposition parties and Norwegian media outlets were also critical of the lack of openness around the mission. Authorities have refused to comment on whether Oslo was one of the locations for talks between representatives of Colonel Gadhafi and the Libyan opposition. Norwegian defense officials were also criticized for withholding information about operations in which Norwegians were involved.

De regering is daar ook al zo transparant

http://webcache.googleuse(...)me.no/sommerleir2011
/praktiskinfo/reise/&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi&client=firefox-a&source=www.google.fi

Norsk:

‘’Ferja over til fastlandet har tre faste avganger hver dag: 0915, 1145 og 1545. Overfarten går ganske kjapt, så den drar fra fastlandet igjen omtrent 5 minutter etter at den dro fra øya. Avgangene er satt opp for å klaffe best mulig med innledere som skal av og på øya, og korresponderende busser. Derfor kan vi ikke flytte på avgangene, eller holde igjen ferja. Sørg for å være ute i god tid, og gi gass om du ikke er det!’’

English:

‘’The ferry to the mainland has three departures daily: 0915, 1145 and 1545. The journey goes pretty quickly, so it goes from the mainland again about 5 minutes after it departed from the island. Departures are set up to fall into the best possible speakers to be on and off the island, and the corresponding buses. Therefore we can not move on the departures, or hold back the ferry. Make sure to be out in good time, and provide gas if you are not!’’

Hoe kwam breivik aan die boot: The 32-year-old got off a ferry armed with his rifle, a pistol and carrying ammunition in a bag at 5.07pm on Friday.De laaste ferry gaat om 1545

http://www.saunalahti.fi/boras/home%20page/op/utoya.html

I tried to reach the emergency services, but all their lines were busy; the terror attack in Oslo had probably clogged their lines. I finally got through to the fire services, who could inform me that the police did know about the situation and were on their way. This was to take 90 minutes

Motorpech en 85 minuten omrijden??

http://www.dailymail.co.u(...)reivik-massacre.html

‘’An armed police team was forced to commandeer private speed boats after their vessel developed engine problems on the way to the island. As they arrived, frantic youngsters pointed to where Breivik was still firing and the officers ran to arrest him. ‘’

The 32-year-old got off a ferry armed with his rifle, a pistol and carrying ammunition in a bag at 5.07pm on Friday.

( ‘’The ferry to the mainland has three departures daily: 0915, 1145 and 1545'' )

http://www.newsinenglish.(...)ya-comes-under-fire/

Aftenposten claimed that Norwegian officials are consciously keeping Norwegians in the dark about what Norwegian forces, reported to be among the most active of NATO’s members, are doing in Libya, revealing no details about targets or victims. Kept secret are how many Libyan soldiers and civilians have been killed, which locations and military targets have been bombed or how many Norwegian fighter jets are actually in the air day and night.

http://www.forbes.com/fee(...)plosion_8580604.html

‘’A Norwegian newspaper says the man suspected in the bomb blast that tore apart buildings in the heart of Oslo and in a shooting spree at a youth camp bought six tons of artificial fertilizer some 10 weeks before the attacks.’’

Al iets gehoord over die andere 5 ton?

http://www.sundayworld.com/columnists/index.php?aid=8217

‘’Eyewitnesses claimed the six-foot body builder wore ear plugs and a police uniform as he carried out the two-hour rampage on Friday.’’

‘’He had three guns legally registered under his name and was a regular poster on far-right extremist websites. Describing himself as a Christian, he regularly left anti-Islamic posts on sites like, Document.no, and was strongly opposed to multiculturalism.’’

Waar zijn die berichten van Breivik?

http://www.telegraph.co.u(...)r-of-PMs-office.html

‘’But Teknisk Ukeblad – an engineering publication – obtained readouts from the city's congestion charge system that registered the movements of two vehicles hired by Breivik. Norway has one of the most advanced systems of road tolls in the world, with a network of sensors and cameras around major cities.’’

Waar zijn die beelden??

http://www.vancouversun.com/story_print.html?id=5188861&sponsor=

‘’The broader aim of Breivik's attacks was to save Europe from "cultural Marxism" and a "Muslim invasion", according to a manifesto published just hours before the killings.’’

‘’Hanne Marthe Narud, a political scientist at the University of Oslo, said Norway's parliament is likely to stand against immediate public calls for harsher sentencing and more surveillance.

"A lot of these attitudes we see now, are reflections of the terror event," she told Reuters, referring to the VG poll. ‘’

Iemand zegt de waarheid.

Het valt op dat er van alles niet klopt bv: waarom zijn er geen foto's van de krater op 1 foto na?
Waarom komt geen rook uit de grond of op andere plaatsen? De foto is van minuten na de bomexplosie...

De bus die is gebruikt, de Volkswagen Crafter bestaat niet, de enige auto verderop kan het ook niet zijn, dus waar is de auto/bus dan gebleven?

Check de radiator hoogte van het wrak,

Die media stilte is verdacht, er zou best wel wat beelden van de rechtzaak naar buiten kunnen worden gebracht of eventueel foto's of audio van zijn stem of wat dan ook.

Alle belangrijke foto's zijn van een afstand genomen (eiland bezoek, ritten naar de rechtszaal etc, de krater krijg je niet te zien op een 2de of andere foto's, dus het kan net zo goed gefotoshopped zijn...

Waarom zijn er geen foto's of video van bovenaf te zien??

Waarom geen beelden van zijn boerderij?

Waarom al deze CCTV camera's en geen enkel beeld van de explosie, behalve uit 2 winkels van binnen...

En zo zijn er nog wel wat vragen.....

[ Bericht 2% gewijzigd door erikdewaal op 15-08-2011 01:29:22 ]
pi_100743353
En nu?!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_100743861
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 00:52 schreef Nick-GizMo het volgende:
En nu?!
Kunnen we ook een topic in TRU openen en daar nog jarenlang allerlei complottheorieën met elkaar vergelijken *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100744432
Ik denk dat het wilders was, met zn haar straight.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_100744433
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kunnen we ook een topic in TRU openen en daar nog jarenlang allerlei complottheorieën met elkaar vergelijken *)
Of je kijkt er eens serieus na i.p.v. het af te doen als een complot-theorie :W
pi_100744471
Ik ga die onzin niet lezen :')
pi_100744550
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:27 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik ga die onzin niet lezen :')
Dat bedoel ik dus :r Je mag Google translate wel gebruiken :W
  maandag 15 augustus 2011 @ 01:31:42 #287
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_100744577
Zeker allemaal opgezet door de Amerikaanse overheid?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100744579
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:30 schreef erikdewaal het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus :r
Ja boeiend, altijd bij zoiets komen er weer van die complot theorieen.
Met 9/11 ook, wat schiet je ermee op.
pi_100744588
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:31 schreef Caland het volgende:
Zeker allemaal opgezet door de Amerikaanse overheid?
:Y Net als die roswell baby
pi_100744668
Dit gaat over de bomaanslag in Oslo, wat is er mis mee om er eens serieus naar te kijken ipv altijd maar wat te roepen, of met de media mee te lopen?

Roswell ging over ufo's en dat is heel wat anders dan een bomaanslag.
pi_100744702
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:35 schreef erikdewaal het volgende:
Dit gaat over de bomaanslag in Oslo, wat is er mis mee om er eens serieus naar te kijken ipv altijd maar wat te roepen, of met de media mee te lopen?
Door wie word de media geinformeerd denk je?
  maandag 15 augustus 2011 @ 01:36:33 #292
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_100744710
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:35 schreef erikdewaal het volgende:
Klopt, voor types als jij hebben we aparte subforums. Te weten BNW en TRU.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100744730
En voor types als jij een of ander kinderforum, dankjewel.
pi_100744731
Je bent gewoon paranoia en gevaarlijk voor de maatschappij, dus het is of TBS of TRU
pi_100744771
Ik denk dat jij dat zelf bent en ik post waar ik dat wil :W :W

En ik ben nog lang niet klaar :7
pi_100744786
Kan het altijd proberen :')
pi_100744798
Ik zeg je, vind de bom/auto of bus en ik houdt op.... :s)
pi_100744825
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:39 schreef erikdewaal het volgende:
Ik zeg je, vind de bom/auto of bus en ik houdt op.... :s)
Onder auto gaat kijken met spiegel
pi_100744997
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 00:46 schreef erikdewaal het volgende:
//
Je weet dat auto's na explosies meestal niet zo veel meer lijken als op wat het was? :')
pi_100745119
Wat een nonsense foto's. De radiateur hangt nooit recht achter de grille en bij bedrijfswagens al helemaal niet. Dat wrak daar is zeker niet een bedrijfsbusje maar dat zegt verder wat? |:(
pi_100745144
En de auto heeft een stuk verborgen radiator ook he?
Zie je kijk je toch weer naar dat complot gezeik :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')