abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100381505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nogmaals, je moet leren lezen. ik zeg dat ik klaar ben voor geweld, mocht dat ooit komen.
Als je klaar bent voor geweld, dan heb je ook al plannen bekeken en gewogen wat te doen.
anders ben je niet klaar...
Bijvoorbeeld.... als eerste moet je weten wie is je vijand ?
En hoe wil je die met geweld bestrijden.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:59:51 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100381547
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom noem je Volkert van der Graaf een "allochtoon"? :')
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:03:13 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100381628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:59 schreef zoalshetis het volgende:
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?
Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.

Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).

Moeten we Wilders nu ook een "allochtoon" noemen? Eentje met roots in een moslimland nog wel. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:04:10 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100381657
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.

Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).

Moeten we Wilders nu ook een "allochtoon" noemen? Eentje met roots in een moslimland nog wel. ;)
als jij dat wilt, prima.

maar vraag me dan niet waarom volkert een allochtoon was.
pi_100381742
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:

Klopt niet.. De oma van Geert was Nederlands van een gemengde afkomst.
Ze was geen Indonesische vrouw.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:10:11 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100381807
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
Mijn excuses. Maar goed, kunnen we nu weer over Noorwegen verder?

Breivik kan over 21 jaar dus mogelijk ook vrijkomen..... tenzij hij geestelijk niet in orde wordt verklaard onder dan dan geldende wet, en met herhaling 5 jaar langer vast gehouden kan worden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100381845
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.
pi_100381907
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:11 schreef morg78 het volgende:

[..]

Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.
dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertje
maar ik had het over zijn oma
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:18:56 #59
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100381975
Beetje onnodige bevestiging maar ik weet van Bluesdude dat hij een Nederlander is.

@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100382079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
Beetje onnodige bevestiging maar ik weet van Bluesdude dat hij een Nederlander is.

@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:

quote:
In artikel 7 van het Statuut van Rome, het verdrag waarmee in 2002 het Internationaal Strafhof is opgericht, staat vermeld:

Voor de toepassing van dit Statuut wordt verstaan onder misdrijf tegen de menselijkheid elk van de volgende handelingen, indien gepleegd als onderdeel van een wijdverbreide of stelselmatige aanval gericht tegen een burgerbevolking, met kennis van de aanval:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheid

Het handelen van een individu kan niet "wijdverbreid of stelselmatig" zijn. Die omschrijving kan enkel gelden voor grote groepen mensen.
pi_100382085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertje
maar ik had het over zijn oma
Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).

En ja, hij is net als ons gewoon een kut-nederlandertje...mooie geuzennaam ;).
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:26:56 #62
42366 Staal
pi_100382134
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheid

Het handelen van een individu kan niet "wijdverbreid of stelselmatig" zijn. Die omschrijving kan enkel gelden voor grote groepen mensen.

Maar misschien kan het toch wel. Het is niet van tafel dus.
Un certain jeune homme
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:29:20 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100382177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".

Of zou Breivik hiervoor moeten worden uitgeleverd aan Den Haag voor het Internationale gerechtshof, en worden berecht als "terrorist" of zoiets? Ik weet het niet.
-
pi_100382189
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:

[..]

De engelse versie van deze wiki is iets uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_against_humanity. Als ik dat zo lees, moet er een staat/regering of organisatie verantwoordelijk zijn ("This means that an individual crime on its own, or even a number of such crimes, would not fall under the Rome Statute unless they were the result of a State policy or an organizational policy").
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:31:08 #65
42366 Staal
pi_100382217
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".

Of zou Breivik hiervoor moeten worden uitgeleverd aan Den Haag voor het Internationale gerechtshof, en worden berecht als "terrorist" of zoiets? Ik weet het niet.
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.
Un certain jeune homme
pi_100382231
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef morg78 het volgende:

[..]

Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).

klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomst
Er was daar in 300 jaar een stukje Nederlandse cultuur ontstaan die zich ook vermengde met de Indonesische cultuur en vooral Indonesische vrouwen. Ook Nederlanders dus, maar dan volgens de eigen regio.. net zoals in Nederland
pi_100382235
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.

De maximumstraf voor misdaad tegen de menselijkheid bedraagt overigens ook 30 jaar.
pi_100382297
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomst
Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren") ;).
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:40:48 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100382382
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Staal het volgende:
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.
Ik neem aan dat er een uitleveringsverdrag is tussen Noorwegen, en vrijwel alle EU landen.... dus dat deel zou wel geregeld kunnen worden. Blijft inderdaad de vraag of zijn misdaad onder "misdaden tegen de mensheid" kan worden verstaan onder de NOORSE wet.

We hebben het niet over iemand als Mladic of zo, die een internationaal opsporingsbevel had, en in Den Haag berecht zal worden voor oorlogsmisdaden. De Noorse wet is hier van kracht, omdat de misdaad gepleegd is door een 100% Noor, en vond 100% binnen de landsgrenzen van Noorwegen plaats. (Okay, hij heeft geprobeerd in Tsjechië en Duitsland aan wapens te komen, maar dat is in principe zijdelings)

Van wat ik er zojuist van gelezen hebt, zou een veroordeling voor misdaden tegen de mensheid onder de Noorse wet een maximum straf van 30 jaar opleveren ipv 21 jaar. Of daar dan ook weer die 5 jaar "verlenging" voor kan gelden, weet ik niet.
-
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:42:41 #70
42366 Staal
pi_100382422
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.

De maximumstraf voor misdaad tegen de menselijkheid bedraagt overigens ook 30 jaar.
En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.
Un certain jeune homme
pi_100382426
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:35 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren") ;).
dat zei ik ook... maar ik merkte op dat Geert's oma geen Indonesische vrouw was maar ze was een Nederlandse vrouw uit Indië en met een gemengde afkomst
Beatrix is ook allochtoon, maar zij is geen buitenlander. Geen Duitse vrouw.
pi_100382477
Noorwegen kent toch ook wetten die gevangenen om psychiatrische redenen gevangen kan houden, ook al is de straftijd voorbij?
pi_100382494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:42 schreef Staal het volgende:

[..]

En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.
Ik weet niet, of die straffen igv terrorisme of misdaad tegen de menselijkheid ook nog eens verlengd zouden kunnen worden met 2 maal 5 jaar. Dat is iig wel het geval bij de straf die hij nu in het vooruitzicht heeft, 21 jaar met 2 maal verlenging van 5 jaar maakt 31 jaar.

Misschien voorziet het huidige Noorse strafrecht dus sowieso al in een maximale straf voor hem.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:47:22 #74
42366 Staal
pi_100382514
Ik ga trouwens mijn boek uitlezen en snurken.

Trusten heren en dame. Morgen wat meer proberen te vinden hierover. Dat soortgelijke TBSachtig is trouwens ook niet erg duidelijk geworden. Lees meer dat het er niet is. Althans niet in combinatie.
Un certain jeune homme
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:18:32 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100382907

[ Bericht 100% gewijzigd door zoalshetis op 06-08-2011 03:50:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: