Als je klaar bent voor geweld, dan heb je ook al plannen bekeken en gewogen wat te doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals, je moet leren lezen. ik zeg dat ik klaar ben voor geweld, mocht dat ooit komen.
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom noem je Volkert van der Graaf een "allochtoon"?
Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:59 schreef zoalshetis het volgende:
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?
als jij dat wilt, prima.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.
Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).
Moeten we Wilders nu ook een "allochtoon" noemen? Eentje met roots in een moslimland nog wel.
Klopt niet.. De oma van Geert was Nederlands van een gemengde afkomst.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:
Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).
Mijn excuses. Maar goed, kunnen we nu weer over Noorwegen verder?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
Klopt niet.. De oma van Geert was Nederlands van een gemengde afkomst.
Ze was geen Indonesische vrouw.
Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klopt niet.. De oma van Geert was Nederlands van een gemengde afkomst.
Ze was geen Indonesische vrouw.
dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertjequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:11 schreef morg78 het volgende:
[..]
Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.
Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
Beetje onnodige bevestiging maar ik weet van Bluesdude dat hij een Nederlander is.
@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheidquote:In artikel 7 van het Statuut van Rome, het verdrag waarmee in 2002 het Internationaal Strafhof is opgericht, staat vermeld:
Voor de toepassing van dit Statuut wordt verstaan onder misdrijf tegen de menselijkheid elk van de volgende handelingen, indien gepleegd als onderdeel van een wijdverbreide of stelselmatige aanval gericht tegen een burgerbevolking, met kennis van de aanval:
Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertje
maar ik had het over zijn oma
Maar misschien kan het toch wel. Het is niet van tafel dus.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheid
Het handelen van een individu kan niet "wijdverbreid of stelselmatig" zijn. Die omschrijving kan enkel gelden voor grote groepen mensen.
Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
De engelse versie van deze wiki is iets uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_against_humanity. Als ik dat zo lees, moet er een staat/regering of organisatie verantwoordelijk zijn ("This means that an individual crime on its own, or even a number of such crimes, would not fall under the Rome Statute unless they were the result of a State policy or an organizational policy").quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar misschien kan het toch wel. Het is niet van tafel dus.
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".
Of zou Breivik hiervoor moeten worden uitgeleverd aan Den Haag voor het Internationale gerechtshof, en worden berecht als "terrorist" of zoiets? Ik weet het niet.
klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomstquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef morg78 het volgende:
[..]
Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).
Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar misschien kan het toch wel. Het is niet van tafel dus.
Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren")quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomst
Ik neem aan dat er een uitleveringsverdrag is tussen Noorwegen, en vrijwel alle EU landen.... dus dat deel zou wel geregeld kunnen worden. Blijft inderdaad de vraag of zijn misdaad onder "misdaden tegen de mensheid" kan worden verstaan onder de NOORSE wet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Staal het volgende:
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.
En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.
De maximumstraf voor misdaad tegen de menselijkheid bedraagt overigens ook 30 jaar.
dat zei ik ook... maar ik merkte op dat Geert's oma geen Indonesische vrouw was maar ze was een Nederlandse vrouw uit Indië en met een gemengde afkomstquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:35 schreef morg78 het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren").
Ik weet niet, of die straffen igv terrorisme of misdaad tegen de menselijkheid ook nog eens verlengd zouden kunnen worden met 2 maal 5 jaar. Dat is iig wel het geval bij de straf die hij nu in het vooruitzicht heeft, 21 jaar met 2 maal verlenging van 5 jaar maakt 31 jaar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:42 schreef Staal het volgende:
[..]
En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |