abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100381505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nogmaals, je moet leren lezen. ik zeg dat ik klaar ben voor geweld, mocht dat ooit komen.
Als je klaar bent voor geweld, dan heb je ook al plannen bekeken en gewogen wat te doen.
anders ben je niet klaar...
Bijvoorbeeld.... als eerste moet je weten wie is je vijand ?
En hoe wil je die met geweld bestrijden.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:59:51 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100381547
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom noem je Volkert van der Graaf een "allochtoon"? :')
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:03:13 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100381628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:59 schreef zoalshetis het volgende:
misschien moet jij je eens verdiepen in de definitie van allochtoon en het leven van volkert. stel me dan die vraag nog maar eens. meer bronnen?
Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.

Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).

Moeten we Wilders nu ook een "allochtoon" noemen? Eentje met roots in een moslimland nog wel. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:04:10 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100381657
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Goed, hij was een 2e generatie allochtoon omdat zijn moeder Engelse was.

Maar dat was Wilders ook, omdat zijn moeder Indische was. (een halfbloed Indische dan wel, maar in Indonesie geboren uit een Indonesische Grootmoeder en Nederlandse Grootvader).

Moeten we Wilders nu ook een "allochtoon" noemen? Eentje met roots in een moslimland nog wel. ;)
als jij dat wilt, prima.

maar vraag me dan niet waarom volkert een allochtoon was.
pi_100381742
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef maartena het volgende:

Klopt niet.. De oma van Geert was Nederlands van een gemengde afkomst.
Ze was geen Indonesische vrouw.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:10:11 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100381807
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:
Mijn excuses. Maar goed, kunnen we nu weer over Noorwegen verder?

Breivik kan over 21 jaar dus mogelijk ook vrijkomen..... tenzij hij geestelijk niet in orde wordt verklaard onder dan dan geldende wet, en met herhaling 5 jaar langer vast gehouden kan worden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100381845
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.
pi_100381907
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:11 schreef morg78 het volgende:

[..]

Wilders' moeder is geboren in Indonesië. Aangezien Wilders zelf in Nederland is geboren, maakt hem dat volgens de definitie die het CBS hanteert een allochtoon van de tweede generatie.
dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertje
maar ik had het over zijn oma
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:18:56 #59
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100381975
Beetje onnodige bevestiging maar ik weet van Bluesdude dat hij een Nederlander is.

@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100382079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
Beetje onnodige bevestiging maar ik weet van Bluesdude dat hij een Nederlander is.

@Maartena, heb deze reeks niet helemaal gelezen want daar valt geen beginnen aan ook.
Maar ik begreep dat ze Breivik wilden laten berechten voor misdaad tegen de menselijkheid. Althans dit wilden onderzoeken of dit mogelijk zou zijn. Is dit van tafel?
Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:

quote:
In artikel 7 van het Statuut van Rome, het verdrag waarmee in 2002 het Internationaal Strafhof is opgericht, staat vermeld:

Voor de toepassing van dit Statuut wordt verstaan onder misdrijf tegen de menselijkheid elk van de volgende handelingen, indien gepleegd als onderdeel van een wijdverbreide of stelselmatige aanval gericht tegen een burgerbevolking, met kennis van de aanval:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheid

Het handelen van een individu kan niet "wijdverbreid of stelselmatig" zijn. Die omschrijving kan enkel gelden voor grote groepen mensen.
pi_100382085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat klopt met de CBS-definitie, maar hij is natuurlijk gewoon een kut-nederlandertje
maar ik had het over zijn oma
Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).

En ja, hij is net als ons gewoon een kut-nederlandertje...mooie geuzennaam ;).
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:26:56 #62
42366 Staal
pi_100382134
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat lijkt me lastig, want dit is hoe dat omschreven wordt in het Statuut van Rome:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Misdaden_tegen_de_menselijkheid

Het handelen van een individu kan niet "wijdverbreid of stelselmatig" zijn. Die omschrijving kan enkel gelden voor grote groepen mensen.

Maar misschien kan het toch wel. Het is niet van tafel dus.
Un certain jeune homme
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:29:20 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100382177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:18 schreef Staal het volgende:
Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".

Of zou Breivik hiervoor moeten worden uitgeleverd aan Den Haag voor het Internationale gerechtshof, en worden berecht als "terrorist" of zoiets? Ik weet het niet.
-
pi_100382189
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:

[..]

De engelse versie van deze wiki is iets uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_against_humanity. Als ik dat zo lees, moet er een staat/regering of organisatie verantwoordelijk zijn ("This means that an individual crime on its own, or even a number of such crimes, would not fall under the Rome Statute unless they were the result of a State policy or an organizational policy").
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:31:08 #65
42366 Staal
pi_100382217
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dan alsnog zich moeten houden aan de wetten binnen Noorwegen. Ik weet niet of er onder de Noorse wet een hogere straf bestaat voor "misdaden tegen de mensheid".

Of zou Breivik hiervoor moeten worden uitgeleverd aan Den Haag voor het Internationale gerechtshof, en worden berecht als "terrorist" of zoiets? Ik weet het niet.
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.
Un certain jeune homme
pi_100382231
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef morg78 het volgende:

[..]

Als ik http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm moet geloven, is de moeder van zijn moeder, z'n oma dus (;)), geboren in Indonesië (Batavia).

klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomst
Er was daar in 300 jaar een stukje Nederlandse cultuur ontstaan die zich ook vermengde met de Indonesische cultuur en vooral Indonesische vrouwen. Ook Nederlanders dus, maar dan volgens de eigen regio.. net zoals in Nederland
pi_100382235
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:26 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.

De maximumstraf voor misdaad tegen de menselijkheid bedraagt overigens ook 30 jaar.
pi_100382297
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

klopt... geboren uit Nederlandse ouders met een gemengde afkomst. En die zijn ook weer geboren uit Nederlandse ouders waarvan 3 of 4 met een gemengde afkomst
Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren") ;).
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:40:48 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100382382
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Staal het volgende:
Ja, dan zou hij uitgeleverd moeten worden. Het werd als optie genoemd maar ik hoor of lees er de laatste dagen niets meer over.
Ik neem aan dat er een uitleveringsverdrag is tussen Noorwegen, en vrijwel alle EU landen.... dus dat deel zou wel geregeld kunnen worden. Blijft inderdaad de vraag of zijn misdaad onder "misdaden tegen de mensheid" kan worden verstaan onder de NOORSE wet.

We hebben het niet over iemand als Mladic of zo, die een internationaal opsporingsbevel had, en in Den Haag berecht zal worden voor oorlogsmisdaden. De Noorse wet is hier van kracht, omdat de misdaad gepleegd is door een 100% Noor, en vond 100% binnen de landsgrenzen van Noorwegen plaats. (Okay, hij heeft geprobeerd in Tsjechië en Duitsland aan wapens te komen, maar dat is in principe zijdelings)

Van wat ik er zojuist van gelezen hebt, zou een veroordeling voor misdaden tegen de mensheid onder de Noorse wet een maximum straf van 30 jaar opleveren ipv 21 jaar. Of daar dan ook weer die 5 jaar "verlenging" voor kan gelden, weet ik niet.
-
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:42:41 #70
42366 Staal
pi_100382422
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat had met wat anders te maken. Er lag al een voorstel op tafel om een maximumstraf van 30 jaar op te mogen leggen igv terrorisme, maar dat voorstel is nog niet aangenomen.

De maximumstraf voor misdaad tegen de menselijkheid bedraagt overigens ook 30 jaar.
En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.
Un certain jeune homme
pi_100382426
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:35 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, volgens het CBS nog steeds allochtoon ("Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren") ;).
dat zei ik ook... maar ik merkte op dat Geert's oma geen Indonesische vrouw was maar ze was een Nederlandse vrouw uit Indië en met een gemengde afkomst
Beatrix is ook allochtoon, maar zij is geen buitenlander. Geen Duitse vrouw.
pi_100382477
Noorwegen kent toch ook wetten die gevangenen om psychiatrische redenen gevangen kan houden, ook al is de straftijd voorbij?
pi_100382494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:42 schreef Staal het volgende:

[..]

En valt dat nog te verlengen? Dat is me niet duidelijk maar het is goed gevonden i.i.g. en wat ik lees kan hij wel degelijk berecht worden voor misdaad tegen de menselijkheid. Het zou te gek zijn dat iemand na zo'n zware misdaad gepleegd te hebben er met 21 jaar vanaf is. Vond trouwens dat die rechter goed handelde door Breivik vier weken geisoleerd te houden en hem geen podium voor zijn ideeen te geven.
Ik weet niet, of die straffen igv terrorisme of misdaad tegen de menselijkheid ook nog eens verlengd zouden kunnen worden met 2 maal 5 jaar. Dat is iig wel het geval bij de straf die hij nu in het vooruitzicht heeft, 21 jaar met 2 maal verlenging van 5 jaar maakt 31 jaar.

Misschien voorziet het huidige Noorse strafrecht dus sowieso al in een maximale straf voor hem.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:47:22 #74
42366 Staal
pi_100382514
Ik ga trouwens mijn boek uitlezen en snurken.

Trusten heren en dame. Morgen wat meer proberen te vinden hierover. Dat soortgelijke TBSachtig is trouwens ook niet erg duidelijk geworden. Lees meer dat het er niet is. Althans niet in combinatie.
Un certain jeune homme
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:18:32 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100382907

[ Bericht 100% gewijzigd door zoalshetis op 06-08-2011 03:50:22 ]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:29:24 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100382980

[ Bericht 36% gewijzigd door zoalshetis op 06-08-2011 03:51:05 ]
pi_100383636
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:25 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

is goed, gaan jullie maar de moslims wegjagen. Dan zal NL er automagisch uitzien als 40 jaar geleden en is iedereen een blij en zijn er overal regenbogen.

Ik ga gewoon normaal om met al mijn goede vrienden, ook de islamitische , capiche ?
Waar precies in mijn post lees je dat ik moslims wil weg jagen?

Globalisering en privatisering hebben vooralsnog meer ellende dan voorspoed gebracht en in mijn optiek heeft de burgerbevolking het recht zich o.a. energiebedrijven en verzekeringsmaatschappijen (zaken die collectief en in handen van de samenleving horen te zijn) terug te "pakken" wanneer het uit handen geven hiervan door de overheid een fiasco blijkt te zijn geworden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_100388432
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...
"De burgerbevolking", wie zijn dat en wat willen ze? Als jij antwoord kunt geven op deze vraag, heb je idd geen parlement nodig.
pi_100388549
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Van wat ik er zojuist van gelezen hebt, zou een veroordeling voor misdaden tegen de mensheid onder de Noorse wet een maximum straf van 30 jaar opleveren ipv 21 jaar. Of daar dan ook weer die 5 jaar "verlenging" voor kan gelden, weet ik niet.
Dat is wel echt extreem laag. In de UK zouden ze de doodstraf uit de kast halen en afstoffen voor deze man :{ In Nederland ongetwijfeld levenslang..
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:44:06 #80
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_100389299
eeeeehhh waar zijn jullie mee bezig ?

Is dit al gepost ?

geheime codes in manifest

:P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:48:59 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100389408
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:44 schreef deedeetee het volgende:

Is dit al gepost ?

Kom er maar in Dan Brown!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100390463
quote:

Is dit al gepost ?

Interesting.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:35:10 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100390490
Trouw haalt er nu ook de katholieke kerk bij
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)atholieke-kerk.dhtml
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100390546
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouw haalt er nu ook de katholieke kerk bij
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)atholieke-kerk.dhtml
Het aartsconservatieve gedeelte van die katholieke kerk en die hebben inmiddels zelf ook alweer gereageerd:

http://www.catholica.nl/a(...)-het-noorse-bloedbad
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:47:03 #85
78780 deedeetee
pi_100390788
Het wemelt hier van de idioten, dit topic is bedoelt voor een andere idioot hoor. Eentje die Breivik heet :P
pi_100392872
quote:
'Breivik werd door God gezonden'

De Westboro Baptist Church, een fundamentalistische Amerikaanse beweging die wereldberoemd werd door de BBC-documentaires van Louis Theroux, dreigt ermee om te betogen op de begrafenis van slachtoffers van de schietpartij in Noorwegen. Volgens de aanhangers is schutter Anders Behring Breivik door God gezonden.

De Westboro Baptist Church redeneert dat Noorwegen gestraft wordt omdat het land homohuwelijken en adopties door homokoppels toestaat. In een manifest stelt de kerk dat Noorwegen 'berouw moet tonen of verdwijnen'. Er staat ook dat Anders Breivik door God 'opgeleid' is en vervolgens aangewezen is 'om Noorwegen te straffen'.

De Westboro Baptist Church, geleid door de familie Phelps, kreeg naambekendheid door de documentaire The Most Hated Family in America (2007) van reportagemaker Louis Theroux. In 2011 volgde een follow-up van de film. De leden redeneren dat zowat alle rampspoed en tragedies in de wereld te wijten zijn aan de tolerantie ten opzichte van homoseksuelen. Zo staan de aanhangers geregeld te protesteren op begrafenissen van soldaten, omdat die een land vertegenwoordigd hebben waar holebi's mogen uitkomen voor hun geaardheid. Op de borden van de Westboro Baptist Church staan teksten als 'God hates fags' en 'Thank God for dead soldiers'.

http://www.standaard.be/a(...)b0-8bd3-e32d424a0aa0
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:20:29 #87
78780 deedeetee
pi_100393439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:58 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gevalletje : akelig gestoord. }:|
pi_100393517
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Gevalletje : akelig gestoord. }:|
In Amerika mag je protesteren bij begrafenissen. Hoe dat in Noorwegen is weet ik niet, maar het zou me verbazen als het daar ook toegestaan is.
pi_100393797
quote:

[..]

Dat soort gasten zou ik persoonlijk veel pijn willen doen. Niet ombrengen, maar wel zwaar verwonden en alle consequenties voor lief nemen.
pi_100396311
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:33 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Dat soort gasten zou ik persoonlijk veel pijn willen doen. Niet ombrengen, maar wel zwaar verwonden en alle consequenties voor lief nemen.
De impuls begrijp ik maar al te goed, maar het is net als met kinderen. Bij positief gedrag belonen en bij negatief gedrag negeren.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:51:33 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100397568
quote:
Westboro Baptist Church verhaal
Dat zijn dezelfde lui achter de "God Hates Fags" campagne. Pure Christen-fundamentalisten van de ergste soort.
-
pi_100397664
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde lui achter de "God Hates Fags" campagne. Pure Christen-fundamentalisten van de ergste soort.
Jij woont toch in Amerika, las ik ergens?
Weet je dan mss hoe het zit met de vrijheid van demonstreren bij begrafenissen in vergelijking met Nederland?
pi_100398459
quote:

Is dit al gepost ?

Ik heb even het dictaat van Breivik doorgespit en kom de volgende coordinaten tegen:

59.334,18.097 (Stockholm, Zweden)
48.200,16.356 (1060 Wien, Oostenrijk)
51.051,3.731 (9000 Gent, België)
51.927,4.463 (3039 Rotterdam)
51.517,-0.083 City of London, EC2M 1, Verenigd Koninkrijk)
53.415,-2.973 (Liverpool L3 8, Verenigd Koninkrijk)
48.134,11.570 (80331 München, Duitsland)
51.883,-0.407 (Luton LU2 0, Verenigd Koninkrijk)
53.554,10.022 (20097 Hamburg, Duitsland)
51.489,-0.140 (Westminster, London SW1V 4, Verenigd Koninkrijk)
52.087,5.054 (3544 Utrecht)
59.911,10.738 (0158 Oslo, Noorwegen)
59.346,18.048 (113 45 Stockholm, Zweden)
45.768,4.830 (69001 Lyon, Frankrijk)
52.374,4.873 (1052 Amsterdam)
57.703,11.966 (411 17 Göteborg, Zweden)
50.854,4.346 (1000 Brussel, België)
52.367,9.741 (30169 Hannover, Duitsland)
40.375,-3.768 (28044 Madrid, Spanje)
52.528,13.393 (0117 Berlin, Duitsland)
59.911,10.748 (0154 Oslo, Noorwegen)
52.491,13.351 (10781 Berlin, Duitsland)
51.501,-0.096 (Camberwell, Greater London SE1 1, Verenigd Koninkrijk)
50.868,4.329 (1090 Jette, België)
52.571,13.320 (13403 Berlin, Duitsland)
48.866,2.306 (75008 Paris, Frankrijk)
47.372,8.539 (8001 Zürich, Zwitserland)
50.832,4.364 (1050 Ixelles, België)
51.914,4.452 (3023 Nieuwe Westen, Rotterdam)
48.210,16.369 (1010 Wien, Oostenrijk)
50.123,8.666 (60322 Frankfurt am Main, Duitsland)
59.337,18.056 (111 24 Stockholm, Zweden)
51.195,4.424 (2600 Antwerpen, België)
40.452,-3.709 (28039 Madrid, Spanje)
51.517,-0.083 (City of London, EC2M 1, Verenigd Koninkrijk)
46.951,7.437 (3012 Bern, Zwitserland)
48.597,7.722 (67200 Strasbourg, Frankrijk)
52.094,5.120 (3512 Utrecht)
48.871,2.310 (75008 Paris, Frankrijk)
43.317,5.383 (13014 Marseille, Frankrijk)
53.485,-2.260 (Salford M3 6, Verenigd Koninkrijk)
36.134,-5.453 (11203 Algeciras, Spanje)
48.583,7.754 (67000 Strasbourg, Frankrijk)
43.294,5.381 (13001 Marseille, Frankrijk)
52.068,4.309 (2526 Den Haag)
48.864,2.327 (75001 Paris, Frankrijk)

Hij heeft een aardige stedentrip achter de rug. Als je de coordinaten zelf wil zoeken in het document dan moet je de komma vervangen door een punt.

[ Bericht 10% gewijzigd door trAnsdUcEr op 06-08-2011 21:00:45 (inmiddels 46ste coordinaat gevonden) ]
I survived the 8 sept 2011 Quake
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:25:24 #94
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100398512
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:23 schreef trAnsdUcEr het volgende:
Nou, ik vind dat wel erg fantatisch klinken. Zou het echt?

Straks zit er nog een verborgen boodschap in die foto's van hem in dat document: Steganografie
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:26:30 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100398544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:54 schreef Kingstown het volgende:
Jij woont toch in Amerika, las ik ergens?
Weet je dan mss hoe het zit met de vrijheid van demonstreren bij begrafenissen in vergelijking met Nederland?
Het mag in de VS, maar het is een beetje afhankelijk van de staat, en de wetten van de staat, en zelfs de wetten van de bewuste stad hoe zo'n protest uitgevoerd mag worden, bijvoorbeeld wat de afstand moet zijn, etc, en wat voor type protest het moet zijn (stil, alleen met borden, of mag er ook geluid gebruikt worden etc). Dat is dus allemaal erg afhankelijk van de lokale situatie.

Nederlanders vergelijken Amerika nog wel eens met 1 land met 1 wet, maar 80% van de wetten (even puur gegokt) zijn verschillend in elke 50 staten. (Bijv. In California moet je een helm op als je motor rijdt, in Arizona niet. En daar zie je dus ook van die "easy riders" met een doek om hun hoofd :P ) - Het zou dus ook zomaar kunnen dat protesteren bij begrafenissen bijvoorbeeld is toegestaan in zeg..... 31 van de 50 staten, en in de overige 19 niet.

Vertaling van de onwetende Nederlander is dus meestal: In Amerika mag het.

Helaas heeft het Supreme Court van de VS besloten, nadat bijv. Michigan en Illinois protesten bij begrafenissen verboden, dat dat in strijd is met de grondwet en het "first amendment" dat vrijheid van meningsuiting regelt. Maar zoals gezegd, staten mogen wel regels opwerpen met betrekking tot afstand, geluid, groepsgrootte, etc.

In Nederland mag het volgens mij niet zover ik weet. (Of er zal ook een afstand in de wet staan, in geval een niet-gerelateerd protest toevallig in de buurt van een begraafplaats zou komen of zo).
-
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:30:39 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100398688
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:23 schreef trAnsdUcEr het volgende:
Ik heb even het dictaat van Breivik doorgespit en kom de volgende coordinaten tegen:

<knip lijst>

Hij heeft een aardige stedentrip achter de rug. Als je de coordinaten zelf wil zoeken in het document dan moet je de komma vervangen door een punt. Dit zijn er trouwens 45, de 46 ste ben ik niet tegen gekomen zoals de krantenberichten vermelden.
Tip: Je kunt de coordinaten kopieren, en in Google Maps gooien. Dan weet je waar hij is geweest..... (of een link mee heeft).

36.134,-5.453 = Algeciras in Spanje bijvoorbeeld.
51.517,-0.083 = London.
-
pi_100398825
@ gebrokenglas
Dit zijn alleen maar de coordinaten. Ik denk dat hij hiermee wat voorbeelden wilde geven. Dit werd als bronvermelding in zijn document aangegeven.

@maartena
DUH

:)
I survived the 8 sept 2011 Quake
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:53:05 #98
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100399374
quote:
Breivik had nog meer aanslagen zorgvuldig gepland, maar hij had geen rekening gehouden met een belangrijke consequentie van zijn daden: dat hij zou worden aangehouden. Volgens Hatlo heeft Breivik gezegd dat hij 'daar niet aan had gedacht en dat hij dat wel had moeten doen'.
bron (AD)

Dat geloof ik niet. Breivik wist dondersgoed dat hij eenmaal op dat eiland niet meer weg kon komen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_100399445
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Het mag in de VS, maar het is een beetje afhankelijk van de staat, en de wetten van de staat, en zelfs de wetten van de bewuste stad hoe zo'n protest uitgevoerd mag worden, bijvoorbeeld wat de afstand moet zijn, etc, en wat voor type protest het moet zijn (stil, alleen met borden, of mag er ook geluid gebruikt worden etc). Dat is dus allemaal erg afhankelijk van de lokale situatie.

Nederlanders vergelijken Amerika nog wel eens met 1 land met 1 wet, maar 80% van de wetten (even puur gegokt) zijn verschillend in elke 50 staten. (Bijv. In California moet je een helm op als je motor rijdt, in Arizona niet. En daar zie je dus ook van die "easy riders" met een doek om hun hoofd :P ) - Het zou dus ook zomaar kunnen dat protesteren bij begrafenissen bijvoorbeeld is toegestaan in zeg..... 31 van de 50 staten, en in de overige 19 niet.

Vertaling van de onwetende Nederlander is dus meestal: In Amerika mag het.

Helaas heeft het Supreme Court van de VS besloten, nadat bijv. Michigan en Illinois protesten bij begrafenissen verboden, dat dat in strijd is met de grondwet en het "first amendment" dat vrijheid van meningsuiting regelt. Maar zoals gezegd, staten mogen wel regels opwerpen met betrekking tot afstand, geluid, groepsgrootte, etc.

In Nederland mag het volgens mij niet zover ik weet. (Of er zal ook een afstand in de wet staan, in geval een niet-gerelateerd protest toevallig in de buurt van een begraafplaats zou komen of zo).
Thnx voor de uitgebreide uitleg! ^O^
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:06:58 #100
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100399775
Inderdaad, er zitten gps coordinaten in dat document, met daarachter nog een stukje encrypted tekst. Interessant.

Ik vond er trouwens maar 43.

[ Bericht 16% gewijzigd door gebrokenglas op 06-08-2011 20:12:00 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')