quote:Langere straf Breivik is mogelijk
De Noorse justitie overweegt om Anders Breivik te vervolgen voor misdaden tegen de menselijkheid. Daardoor kan hij een hogere straf krijgen. Dat meldt de krant Aftenposten.
Breivik wordt verdacht van terrorisme. De maximumstraf die hij daarvoor kan krijgen is 21 jaar. Voor misdaden tegen de menselijkheid zou hij maximaal 30 jaar kunnen krijgen.
Die tenlastelegging is sinds 2008 mogelijk in de Noorse wet. De politie sluit een nieuwe aanklacht tegen Breivik niet uit, maar houdt het voorlopig op terrorisme.
quote:Italiaanse Europarlementarier: Ideeën Breivik volkomen gezond
De Italiaanse Europarlementariër Borghezio heeft voor een nieuwe rel gezorgd door de ideeën van de Noorse terrorist Breivik 'ten diepste gezond' te noemen.
De politicus van de Lega Nord was gisteravond op de radio vol lof over diens 'nee' tegen de multiculturele samenleving.
Borghezio hekelde de Europese besluiteloosheid ten aanzien van de 'islamitische invasie', waartegen moet worden opgetreden zoals in de middeleeuwen door de Tempeliers, kruisridders die ook een voorbeeld van Breivik zijn.
In mei baarde Borghezio al opzien door de voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic na zijn arrestatie een 'patriot' te noemen. 'De Serviërs hadden de oprukkende islam in Europa kunnen stoppen, maar men heeft ze dat niet laten doen', aldus Borghezio toen, die zei dat hij Mladic in Scheveningen wilde gaan bezoeken. Critici noemden Borghezio dinsdag het Europarlement onwaardig. (ANP/Redactie)
quote:'Breivik verwachtte neergeschoten te worden'
OSLO - De 32-jarige Anders Behring Breivik, de dader van het bloedbad van afgelopen vrijdag in Oslo, dacht dat hij neergeschoten zou worden toen hij naar de rechtbank werd vervoerd.
Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Noorse omroep NRK. "Hij heeft meerdere keren gezegd dat hij verwachtte neergeschoten te worden", aldus advocaat Geir Lippestad.
Breivik werd maandag voor de eerste keer gehoord door de rechter. Een aantal Noren reageerden hun woede af op het voertuig waarmee hij werd overgebracht.
quote:Arrestatie in Polen om aanslag Oslo
AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.
Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.
Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.
Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.
Opluchting
Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.
Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.
De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.
De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.
Medisch onderzoek
Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.
De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag
AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.
Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.
De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.
Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.
Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.
1) Niet-blank zijn betekend niet automatisch dat ze daarom ook moslim zijn. Zie de 400.000 Surinamers in Nederland, die voor het overgrote deel niet-moslim zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Die dridder zit in een ander topic telkens 'die blanken', 'blanken', 'hahaha kut he blanken' te bleren, dus het is niet zo vreemd. Zeker niet als hij die stink El Moumni ook nog eens met zijn volledige naam aanspreekt.
QFTquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:15 schreef maartena het volgende:
[..]
1) Niet-blank zijn betekend niet automatisch dat ze daarom ook moslim zijn. Zie de 400.000 Surinamers in Nederland, die voor het overgrote deel niet-moslim zijn.
2) Iemand die de volledige naam kent van een persoon die in het nieuws is geweest is gewoon oplettend. Bovendien kan het een simpele copy/past zijn.
Jij wilt dus beweren dat jij met vervolgen niet veroordelen bedoelde? Met droge ogen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:16 schreef DRidder het volgende:
[..]
QFT
Overigens, mensen die niet snappen wat "vervolgen" betekent![]()
Als ik het heb over vervolgen, weet ik waar ik over praat. Blijkbaar geldt dat niet voor anderen. Bovendien behoort het vak strafrecht tot mijn curriculumquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij wilt dus beweren dat jij met vervolgen niet veroordelen bedoelde? Met droge ogen?
quote:
Eens.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het achterliggende probleem is de massa immigratie. Dat is de echte issue. Het gelul over vrijheid van meningsuiting is bijzaak.
Het wordt ervoor gebruikt omdat de achterliggende problematiek onbespreekbaar is (vooral omdat de mogelijke oplossingen van het probleem al helemaal taboe zijn). Dus men gebruikt een verkeerd middel en ontstaan er logischerwijs kromme zaken.
Hiermee kunnen we weer ontopic. Een goede blanke vriend van mij legde de link tussen massa-immigratie (indirect door de EU) en Breivik. Zijn verklaring was dat mensen als Breivik met lede ogen toezien hoe hun omgeving verandert, banen worden ingenomen door buitenlanders en zij zich vervreemden met hun ooit zo vertrouwde omgeving.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het achterliggende probleem is de massa immigratie. Dat is de echte issue. Het gelul over vrijheid van meningsuiting is bijzaak.
Het wordt ervoor gebruikt omdat de achterliggende problematiek onbespreekbaar is (vooral omdat de mogelijke oplossingen van het probleem al helemaal taboe zijn). Dus men gebruikt een verkeerd middel en ontstaan er logischerwijs kromme zaken.
In hoeverre is de huidskleur van deze vriend relevant voor het topic? Gaan we voortaan van iedereen die we aanhalen de huidskleur vermelden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:59 schreef DRidder het volgende:
[..]
Hiermee kunnen we weer ontopic. Een goede blanke vriend van mij
Je bent ook tegen massa-immigratie he?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
In hoeverre is de huidskleur van deze vriend relevant voor het topic? Gaan we voortaan van iedereen die we aanhalen de huidskleur vermelden.
Afz LXIV (enigszins lichtgetint)
Er is pas een oplossing mogelijk wanneer een meerderheid van de bevolking daar achter staat. Tot nu toe is dit niet het geval. Aangezien we in een democratie leven is dit dus gewoon een eigen keuze. Wellicht leeft een meerderheid der Nederlanders liever in een overvol en druk land. Gezien de populariteit van Scheveningen, de woonboulevards en pretparken is dit niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:21 schreef DRidder het volgende:
[..]
Je bent ook tegen massa-immigratie he?
Mijn vraag is nu aan jou, heb je alternatieven en/of oplossingen? Met andere woorden, hoe gaat een vreedzame Breivik te werk?
Immigratie kan nog wel een halt toe worden geroepen. Voor de EU, is vanwege allerlei verdragen die personen verkeer tussen de lidstaten onderling mogelijk maken (voorbeeld: De 700.000 in Spanje gelegaliseerde illegalen, kunnen zich met een Spaanse verblijfsvergunning in de gehele EU vestigen) is het zaak dat er een Europese Immigratiewet wordt ontworpen, die immigratie van buiten de EU enorm moeilijk maakt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:21 schreef DRidder het volgende:
Je bent ook tegen massa-immigratie he?
Mijn vraag is nu aan jou, heb je alternatieven en/of oplossingen? Met andere woorden, hoe gaat een vreedzame Breivik te werk?
Massa-immigratie wordt altijd -niet helemaal onbegrijpelijk- in het perspectief van moslims/islamisering getrokken. Je kunt natuurlijk ook nog een tegenstander van massa-immigratie (daaronder versta ik immigratie die merkbare demografische gevolgen heeft) zijn zonder dat dit meteen gekoppeld is aan moslims. Dus gewoon, er niet op zitten wachten totdat drie miljoen Oost-Europeanen naar Nederland komen omdat hier al een tekort is aan ruimte, wegcapaciteit, huisvesting en groen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:46 schreef maartena het volgende:
[..]
De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder moslims.
Uiteraard, het hoeft zeker niet alleen om moslims te gaan. Laat ik die zin veranderen in:quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
Massa-immigratie wordt altijd -niet helemaal onbegrijpelijk- in het perspectief van moslims/islamisering getrokken. Je kunt natuurlijk ook nog een tegenstander van massa-immigratie (daaronder versta ik immigratie die merkbare demografische gevolgen heeft) zijn zonder dat dit meteen gekoppeld is aan moslims. Dus gewoon, er niet op zitten wachten totdat drie miljoen Oost-Europeanen naar Nederland komen omdat hier al een tekort is aan ruimte, wegcapaciteit, huisvesting en groen.
Het maakt natuurlijk niet eens uit of er veel of weinig migranten in een gebied zijn, maar veel of weinig mensen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Uiteraard, het hoeft zeker niet alleen om moslims te gaan. Laat ik die zin veranderen in:
De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder immigranten.
Het is natuurlijk wel goed mogelijk, als dat gebied buiten Nederland is, dat je zelf immigrant wordt. Maar van wat ik er van begrijp..... kun je op het South-Island van Nieuw Zeeland nog perfect in plaatsen wonen waar je zeeën van ruimte hebt, waar weinig mensen wonen van een niet-Angelsaksische cultuur, en waar de levensstandaard vrij hoog is. Op het noordelijke eiland, met name rond Auckland, is een wat nieuwere, Aziatische immigrantengroep.
Maar er is ook een reden waarom er niet zo heel veel ander culturen zijn in het zuidelijk deel van Nieuw Zeeland, uitgezonderd de oorspronkelijke bewoners, en alle Europese culturen.... en dat is omdat het gewoon afgelegen ligt. 4+ uur vliegen naar het buurland Australië, en 20+ uur vliegen van de westerse wereld in de VS of Europa.
Maar goed, het KAN voor sommigen een oplossing zijn..... als je nu al weet dat die 1 miljoen moslims (of 2 miljoen niet-westerse immigranten) NIET uit Nederland zullen verdwijnen, en dat je daar dus mee moet leren leven. Of.... dus inderdaad vertrekken.
Nou goed.... je weet dat Nederland vrij druk is. Je kunt ook een olijvenboerderij beginnen in Spanje, of naar Finland verhuizen. Of naar het Noord-Duitse platteland, daar is het ook nog een stuk rustiger. Maar je snapt het idee.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het maakt natuurlijk niet eens uit of er veel of weinig migranten in een gebied zijn, maar veel of weinig mensen.
Verkassen kan. Persoonlijk ben ik echter helemaal niet zo gecharmeerd van de Angelsaksische cultuur, alhoewel van alle landen die tot deze groep behoren, Nieuw Zeeland me wel het meeste trekt.Maar ja, dan heb je nog altijd een land zonder historie en nauwelijks cultuur. Australiërs vind ik in ieder geval een vrij stompzinnig volk.
en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou goed.... je weet dat Nederland vrij druk is. Je kunt ook een olijvenboerderij beginnen in Spanje, of naar Finland verhuizen. Of naar het Noord-Duitse platteland, daar is het ook nog een stuk rustiger. Maar je snapt het idee.
Een "Noorwegen voor de Noren" of "Nederland voor de Nederlanders".... daarvoor is het al 40 jaar te laat. Maar gebieden waar je rust en ruimte kunt vinden..... zijn er nog volop, inclusief in westerse culturen.
Vechten om de flower power tijd terug te brengenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?
of liever vechten en mensen die hier niet horen uitzetten?
Dikgedrukte kan je naar streven en dan waardeer ik je eerlijkheid.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?
Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:50 schreef De_Nuance het volgende:
40 jaar geleden is voorbij, de wereld verandert nou eenmaal, overal , deal with it.
probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...
Wat zeg je nou ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou...nou... Breivik is het voorbeel van een rechtse met grote bek die een revolutie wilt starten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.
is dit een bekentenis dat je op terreur uit bent ?quote:wordt tijd dat het echt tot een kookpunt komt. ik ben er klaar voor.
juist niet. het is een pacifistisch teken dat ik klaar ben voor de tijden die gaan komen. reactie op actie, ik zal niet beginnen, me wel verdedigen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nou...nou... Breivik is het voorbeel van een rechtse met grote bek die een revolutie wilt starten.
Hoeveel Nederlanders vinden de moord op Fortuyn ok ? En wat is je bron ?
[..]
is dit een bekentenis dat je op terreur uit bent ?
hoezo klaar...? waarvoor klaar en hoe pacifistisch reageer je als "klare" ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
juist niet. het is een pacifistisch teken dat ik klaar ben voor de tijden die gaan komen.
is goed, gaan jullie maar de moslims wegjagen. Dan zal NL er automagisch uitzien als 40 jaar geleden en is iedereen een blij en zijn er overal regenbogen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...
nee... zeg het nou zelf even in 2 zinnen...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:23 schreef zoalshetis het volgende:
lees de topics over volkert maar eens door, dan begrijp je mijn bron.
ik moet in twee zinnen mijn bronnen vertellen? doe ff lekker normaal gast. lees jij maar de topics over volkert en de mensen die het wel ok vonden wat hij gedaan heeft. ok. heb jij je antwoord.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nee... zeg het nou zelf even in 2 zinnen...
vertel. waarom? misschien voor jou?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef De_Nuance het volgende:
ZHI , tijd voor psychiater breekt toch langzaam aan voor jou is het niet ?
nou én?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan lees je wat slecht. maakt niet uit hoor. ik vergeef je, je bent maar een buitenlander.
mijn revolutie? nee jochie. ik wacht juist op een revolutie. dan mag ik pas meedoen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nou én?
jaag je mij weg ofzo als jouw revolutie begint..
wees eens duidelijk... wat wil je met jouw revolutie?
oei...je beweert dat veel Nederlanders de dood van Fortuyn nog steeds toejuichen en dan weiger je uit te leggen hoe je dat ziet... je weigert een duidelijke bron te geven...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik moet in twee zinnen mijn bronnen vertellen? doe ff lekker normaal gast. lees jij maar de topics over volkert en de mensen die het wel ok vonden wat hij gedaan heeft. ok. heb jij je antwoord.
ok... je popelt om mee te doenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn revolutie? nee jochie. ik wacht juist op een revolutie. dan mag ik pas meedoen.
nee hoor. je leest het wederom verkeerd. jij vraagt naar bronnen voor het feit dat zelfs op fok! er genoeg mensen zijn die de moord van volkert goedkeuren. dan kan je lekker zelf gaan zoeken naar bronnen. op fok! ok? zo niet ok, dan voor mij toch ok. en de rest heb ik duidelijk gemaakt. komt er iets, dan heb ik iets. net als duizenden anderen hier in nederland.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oei...je beweert dat veel Nederlander de dood van Fortuyn nog steeds toejuichen en dan weiger je uit te leggen hoe je dat ziet... je weigert een duidelijke bron te geven...
maw... je spuit weer een stoere taal met suggesties van geweld , maar je zit laf er om heen te draaien als iemand uitlegt vraagt..
wees nou echt een stoere vent met balleuhhh en vertel wat over je gewelddadige plannen
wat wil je nou mannetje.? dat ik strafbare dingen ga zeggen? denk je werkelijk dat je een slimme vent bent?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok... je popelt om mee te doen
en wát wil je dan doen ?
wees eens eerlijk over je stoere plannen
dit is draaikonterij...je hebt helemaal geen bron... je doet alsof... . Enfinquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hoor. je leest het wederom verkeerd. jij vraagt naar bronnen voor het feit dat zelfs op fok! er genoeg mensen zijn die de moord van volkert goedkeuren. dan kan je lekker zelf gaan zoeken naar bronnen. op fok! ok? .
dat je gewoon eerlijk bent..quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat wil je nou mannetje.? dat ik strafbare dingen ga zeggen? denk je werkelijk dat je een slimme vent bent?
fortuyn doodwensen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dit is draaikonterij...je hebt helemaal geen bron... je doet alsof... . Enfin
Kom dan minstens met je inschatting over hoeveel % van de Nederlanders nog steeds Fortuyn dood wensen?
3%? 30 % ?
nogmaals, je moet leren lezen. ik zeg dat ik klaar ben voor geweld, mocht dat ooit komen. niet dat ik er op uit ben. dat ben jij blijkbaar met je grote onbeschofte gezeur. dus mocht jij ooit voor mijn deur staan en agressief doen, dan heb ik wel wat om je agressie te stoppen. zo moet je het zien. ]quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat je gewoon eerlijk bent..
je suggereert dat je op geweld uit bent..
als dat niet zo is , zeg dan eerlijk dat je een te grote bek hebt, maar eigenlijk een lafaard bent
maar ga niet draaikonten...
ben je dit zo snel vergeten? :quote:
Een bron heb je niet... Maar wat denk je dan hoeveel Nederlanders dat zijn... ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.
Nee, accepteren dat de wereld veranderd, en dat dus ook Nederland veranderd. Het mag dan wel niet zo gaan als wat jij als een ideaal Nederland zou willen zien, maar Utopia bestaat nu eenmaal niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
Wie bepaald precies wie er niet horen in Nederland? En horen Nederlanders bijvoorbeeld wel ergens anders? Zouden we dan bijvoorbeeld ook, als gezamenlijk Europa, moeten accepteren dat landen als Australië, de VS/Canada, Brazilië, Mexico, Zuid-Afrika, etc. eigenlijk toebehoren aan de oorspronkelijke bewoners, en het teruggeven? Of accepteren we dat de geschiedenis niet echt te veranderen is, en wat is gebeurd..... is gebeurd. We hadden wellicht nooit dat wervingsverdrag met Marokko moeten tekenen (kabinet de Jong, 1969), maar wat gebeurd is, is gebeurd.quote:of liever vechten en mensen die hier niet horen uitzetten?
Ik wil weten hoe jij dat inschat hoe groot die groep is die de moord op Fortuyn oke vind.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo wil je nou ineens procenten weten. wat is dit voor dom gelul? heb je toevallig te diep in het glaasje gekeken?
En wat nou als een significant deel van de bevolking vindt dat een dergelijke revolutie ongewenst is (ongeacht de "links"/"rechts" oriëntatie van dat deel)?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volkert van der Graaf zal op 6 mei 2014 ontslagen worden...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |