abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:12:44 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100369463
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers

De complete samenvatting van 9 jaar voorbereiding

Filmpje gemaakt door dader

Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen ^O^
Over BNW ja of nee:

Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken

Voor [Noorwegen] Aanslagen: de analyse
[Noorwegen] Aanslagen: de analyse

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Langere straf Breivik is mogelijk
De Noorse justitie overweegt om Anders Breivik te vervolgen voor misdaden tegen de menselijkheid. Daardoor kan hij een hogere straf krijgen. Dat meldt de krant Aftenposten.

Breivik wordt verdacht van terrorisme. De maximumstraf die hij daarvoor kan krijgen is 21 jaar. Voor misdaden tegen de menselijkheid zou hij maximaal 30 jaar kunnen krijgen.

Die tenlastelegging is sinds 2008 mogelijk in de Noorse wet. De politie sluit een nieuwe aanklacht tegen Breivik niet uit, maar houdt het voorlopig op terrorisme.
quote:
Italiaanse Europarlementarier: Ideeën Breivik volkomen gezond
De Italiaanse Europarlementariër Borghezio heeft voor een nieuwe rel gezorgd door de ideeën van de Noorse terrorist Breivik 'ten diepste gezond' te noemen.
De politicus van de Lega Nord was gisteravond op de radio vol lof over diens 'nee' tegen de multiculturele samenleving.

Borghezio hekelde de Europese besluiteloosheid ten aanzien van de 'islamitische invasie', waartegen moet worden opgetreden zoals in de middeleeuwen door de Tempeliers, kruisridders die ook een voorbeeld van Breivik zijn.

In mei baarde Borghezio al opzien door de voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic na zijn arrestatie een 'patriot' te noemen. 'De Serviërs hadden de oprukkende islam in Europa kunnen stoppen, maar men heeft ze dat niet laten doen', aldus Borghezio toen, die zei dat hij Mladic in Scheveningen wilde gaan bezoeken. Critici noemden Borghezio dinsdag het Europarlement onwaardig. (ANP/Redactie)
quote:
'Breivik verwachtte neergeschoten te worden'
OSLO - De 32-jarige Anders Behring Breivik, de dader van het bloedbad van afgelopen vrijdag in Oslo, dacht dat hij neergeschoten zou worden toen hij naar de rechtbank werd vervoerd.

Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Noorse omroep NRK. "Hij heeft meerdere keren gezegd dat hij verwachtte neergeschoten te worden", aldus advocaat Geir Lippestad.

Breivik werd maandag voor de eerste keer gehoord door de rechter. Een aantal Noren reageerden hun woede af op het voertuig waarmee hij werd overgebracht.
quote:
Arrestatie in Polen om aanslag Oslo

AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:
Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.

Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.

Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.

Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.

Opluchting

Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.

Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.

De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.

De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.

Medisch onderzoek

Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.

De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:
Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag

AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.

Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.

De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.

Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.

Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld
Dossier: Bloedbad Oslo
Terreur Noorwegen

Zie ook voor laatste nieuws en updates
Voorgeleiding Breivik achter gesloten deuren

Deze meneer deed het allemaal:

110728_112339_img-280711-191.onlineBild_1311886600.jpg
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:15:09 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100369571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Die dridder zit in een ander topic telkens 'die blanken', 'blanken', 'hahaha kut he blanken' te bleren, dus het is niet zo vreemd. Zeker niet als hij die stink El Moumni ook nog eens met zijn volledige naam aanspreekt.
1) Niet-blank zijn betekend niet automatisch dat ze daarom ook moslim zijn. Zie de 400.000 Surinamers in Nederland, die voor het overgrote deel niet-moslim zijn.

2) Iemand die de volledige naam kent van een persoon die in het nieuws is geweest is gewoon oplettend. Bovendien kan het een simpele copy/past zijn.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100369653
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:15 schreef maartena het volgende:

[..]

1) Niet-blank zijn betekend niet automatisch dat ze daarom ook moslim zijn. Zie de 400.000 Surinamers in Nederland, die voor het overgrote deel niet-moslim zijn.

2) Iemand die de volledige naam kent van een persoon die in het nieuws is geweest is gewoon oplettend. Bovendien kan het een simpele copy/past zijn.
QFT ;)

Overigens, mensen die niet snappen wat "vervolgen" betekent :') _O-
pi_100369842
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 06-08-2011 17:31:52 ]
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100369875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:16 schreef DRidder het volgende:

[..]

QFT ;)

Overigens, mensen die niet snappen wat "vervolgen" betekent :') _O-
Jij wilt dus beweren dat jij met vervolgen niet veroordelen bedoelde? Met droge ogen?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100370104
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij wilt dus beweren dat jij met vervolgen niet veroordelen bedoelde? Met droge ogen?
Als ik het heb over vervolgen, weet ik waar ik over praat. Blijkbaar geldt dat niet voor anderen. Bovendien behoort het vak strafrecht tot mijn curriculum :{
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:54:13 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100371567
Kan iedereen zijn toon weer even matigen. Ik heb vandaag van 8.00 tot 21.00 gewerkt, en ik heb geen zin om straks ook nog eens een paar dozijn reacties te gaan verwijderen.

Lief spelen
Laffe huichelaar
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:56:20 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100371664
quote:
18s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:54 schreef timmmmm het volgende:
Lief spelen
^O^
-
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:58:27 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100371767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het achterliggende probleem is de massa immigratie. Dat is de echte issue. Het gelul over vrijheid van meningsuiting is bijzaak.
Het wordt ervoor gebruikt omdat de achterliggende problematiek onbespreekbaar is (vooral omdat de mogelijke oplossingen van het probleem al helemaal taboe zijn). Dus men gebruikt een verkeerd middel en ontstaan er logischerwijs kromme zaken.
Eens.

Hetzelfde geld voor de hele autochtoon vs allochtoon discussie, die in werkelijkheid vooral om huidskleur gaat, maar aangezien dat taboe is, er maar de juridisch-volkenrechtelijke status van de grootouders van het individu erbij gehaald wordt.
The End Times are wild
pi_100371830
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het achterliggende probleem is de massa immigratie. Dat is de echte issue. Het gelul over vrijheid van meningsuiting is bijzaak.
Het wordt ervoor gebruikt omdat de achterliggende problematiek onbespreekbaar is (vooral omdat de mogelijke oplossingen van het probleem al helemaal taboe zijn). Dus men gebruikt een verkeerd middel en ontstaan er logischerwijs kromme zaken.
Hiermee kunnen we weer ontopic. Een goede blanke vriend van mij legde de link tussen massa-immigratie (indirect door de EU) en Breivik. Zijn verklaring was dat mensen als Breivik met lede ogen toezien hoe hun omgeving verandert, banen worden ingenomen door buitenlanders en zij zich vervreemden met hun ooit zo vertrouwde omgeving.

Onzin natuurlijk, het zijn meer zijn eigen sentimenten die hij projecteert op Breivik, maar het neemt niet weg dat het wel breed gedragen sentimenten zijn. Ik vroeg hem of hij een oplossing had en of er uberhaupt een alternatief is voor de tendens en we kwamen er niet uit.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:00:53 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100371900
:W

[ Bericht 23% gewijzigd door timmmmm op 05-08-2011 22:15:39 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:01:14 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100371923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:59 schreef DRidder het volgende:

[..]

Hiermee kunnen we weer ontopic. Een goede blanke vriend van mij
In hoeverre is de huidskleur van deze vriend relevant voor het topic? Gaan we voortaan van iedereen die we aanhalen de huidskleur vermelden.
Afz LXIV (enigszins lichtgetint)
The End Times are wild
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:16:15 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100372592
DRidder, niet in elke post hoeft het woord blank, blanke of iets vermeldt te worden

Nu graag uitsluitend ontopic en zonder haters
Laffe huichelaar
pi_100372811
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

In hoeverre is de huidskleur van deze vriend relevant voor het topic? Gaan we voortaan van iedereen die we aanhalen de huidskleur vermelden.
Afz LXIV (enigszins lichtgetint)
Je bent ook tegen massa-immigratie he?
Mijn vraag is nu aan jou, heb je alternatieven en/of oplossingen? Met andere woorden, hoe gaat een vreedzame Breivik te werk?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:31:11 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100373255
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:21 schreef DRidder het volgende:

[..]

Mijn vraag is nu aan jou, heb je alternatieven en/of oplossingen? Met andere woorden, hoe gaat een vreedzame Breivik te werk?
Er is pas een oplossing mogelijk wanneer een meerderheid van de bevolking daar achter staat. Tot nu toe is dit niet het geval. Aangezien we in een democratie leven is dit dus gewoon een eigen keuze. Wellicht leeft een meerderheid der Nederlanders liever in een overvol en druk land. Gezien de populariteit van Scheveningen, de woonboulevards en pretparken is dit niet onmogelijk.

Voor mijzelf geldt de tweespalt tussen het erg graag in mijn huidige woonomgeving wonen (nog niet extreem druk) en de behoefte aan rust en ruimte. Tot nu toe prevaleert het wonen waar ik nu woon, waarbij ik met lede ogen aanzie dat steeds grotere stukken bebouwd raken. Nu ben ik niet tegen dat bebouwen op zich, want de mensen moeten ook wonen, maar had dus liever wat minder mensen gezien.
The End Times are wild
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:46:28 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100373842
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:21 schreef DRidder het volgende:
Immigratie kan nog wel een halt toe worden geroepen. Voor de EU, is vanwege allerlei verdragen die personen verkeer tussen de lidstaten onderling mogelijk maken (voorbeeld: De 700.000 in Spanje gelegaliseerde illegalen, kunnen zich met een Spaanse verblijfsvergunning in de gehele EU vestigen) is het zaak dat er een Europese Immigratiewet wordt ontworpen, die immigratie van buiten de EU enorm moeilijk maakt.

Het probleem in Nederland is verder ook niet "massaimmigratie", tussen 2002 en 2008 vertrokken er meer mensen dan dat er bij kwamen bijvoorbeeld, en pas in 2009 en 2010 kwamen er weer meer bij, en die komen ook nog eens veel minder uit moslim landen, maar meer uit oost-europa. De cijfers hiervan kun je vinden in statline.cbs.nl

Immigratie kan, met wetswijzigingen, nog wel een halt toe worden geroepen. Je mag onder geen enkele grondwet onderscheid maken tussen rassen en geloof, maar je kunt wel onderscheid maken tussen EU en niet-EU. Een bijkomend nadeel is dan wel weer dat Amerikanen, Australiers, Zwitsers, Noren, o.a. ook moeilijker de EU binnen kunnen komen, maar daar kun je eventueel aparte verdragen mee sluiten. (Maar aangezien zo'n verdrag meestal twee kanten op werkt, zal dat met de VS en Zwitserland nog wel moeilijk worden).

Een ander probleem zijn de 1 miljoen moslims die in Nederland wonen. Ik denk dat we gewoon vrij zeker kunnen zijn dat die moslims - waarvan zo'n 70 tot 80% de Nederlandse nationaliteit dragen, en vrijwel 99% van de 2e generatie draagt de NL nationaliteit - ook in Nederland blijven, en dat oplossingen voor problemen met moslims dan ook IN Nederland moeten worden gevonden, en er niet gekeken kan worden naar "Nederlanderschap afpakken en uitzetten" oplossingen. (Voor ernstige criminelen kan dit alsnog een optie zijn trouwens, na uitzitten van straf. Maar de meeste van de +/- 7000 allochtone gedetineerden zitten daar voor relatief kleine vergrijpen, het aantal moordenaars en verkrachters is niet meer dan enkele honderden, hooguit).

De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder moslims. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door maartena op 05-08-2011 22:54:36 ]
-
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:51:56 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100374097
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:46 schreef maartena het volgende:

[..]

De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder moslims. :)
Massa-immigratie wordt altijd -niet helemaal onbegrijpelijk- in het perspectief van moslims/islamisering getrokken. Je kunt natuurlijk ook nog een tegenstander van massa-immigratie (daaronder versta ik immigratie die merkbare demografische gevolgen heeft) zijn zonder dat dit meteen gekoppeld is aan moslims. Dus gewoon, er niet op zitten wachten totdat drie miljoen Oost-Europeanen naar Nederland komen omdat hier al een tekort is aan ruimte, wegcapaciteit, huisvesting en groen.
The End Times are wild
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:03:31 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100374605
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
Massa-immigratie wordt altijd -niet helemaal onbegrijpelijk- in het perspectief van moslims/islamisering getrokken. Je kunt natuurlijk ook nog een tegenstander van massa-immigratie (daaronder versta ik immigratie die merkbare demografische gevolgen heeft) zijn zonder dat dit meteen gekoppeld is aan moslims. Dus gewoon, er niet op zitten wachten totdat drie miljoen Oost-Europeanen naar Nederland komen omdat hier al een tekort is aan ruimte, wegcapaciteit, huisvesting en groen.
Uiteraard, het hoeft zeker niet alleen om moslims te gaan. Laat ik die zin veranderen in:

De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder immigranten.

Het is natuurlijk wel goed mogelijk, als dat gebied buiten Nederland is, dat je zelf immigrant wordt. Maar van wat ik er van begrijp..... kun je op het South-Island van Nieuw Zeeland nog perfect in plaatsen wonen waar je zeeën van ruimte hebt, waar weinig mensen wonen van een niet-Angelsaksische cultuur, en waar de levensstandaard vrij hoog is. Op het noordelijke eiland, met name rond Auckland, is een wat nieuwere, Aziatische immigrantengroep.

Maar er is ook een reden waarom er niet zo heel veel ander culturen zijn in het zuidelijk deel van Nieuw Zeeland, uitgezonderd de oorspronkelijke bewoners, en alle Europese culturen.... en dat is omdat het gewoon afgelegen ligt. 4+ uur vliegen naar het buurland Australië, en 20+ uur vliegen van de westerse wereld in de VS of Europa.

Maar goed, het KAN voor sommigen een oplossing zijn..... als je nu al weet dat die 1 miljoen moslims (of 2 miljoen niet-westerse immigranten) NIET uit Nederland zullen verdwijnen, en dat je daar dus mee moet leren leven. Of.... dus inderdaad vertrekken.
-
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:07:20 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100374792
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Uiteraard, het hoeft zeker niet alleen om moslims te gaan. Laat ik die zin veranderen in:

De oplossing op korte termijn is ZELF verkassen naar een gebied met minder immigranten.

Het is natuurlijk wel goed mogelijk, als dat gebied buiten Nederland is, dat je zelf immigrant wordt. Maar van wat ik er van begrijp..... kun je op het South-Island van Nieuw Zeeland nog perfect in plaatsen wonen waar je zeeën van ruimte hebt, waar weinig mensen wonen van een niet-Angelsaksische cultuur, en waar de levensstandaard vrij hoog is. Op het noordelijke eiland, met name rond Auckland, is een wat nieuwere, Aziatische immigrantengroep.

Maar er is ook een reden waarom er niet zo heel veel ander culturen zijn in het zuidelijk deel van Nieuw Zeeland, uitgezonderd de oorspronkelijke bewoners, en alle Europese culturen.... en dat is omdat het gewoon afgelegen ligt. 4+ uur vliegen naar het buurland Australië, en 20+ uur vliegen van de westerse wereld in de VS of Europa.

Maar goed, het KAN voor sommigen een oplossing zijn..... als je nu al weet dat die 1 miljoen moslims (of 2 miljoen niet-westerse immigranten) NIET uit Nederland zullen verdwijnen, en dat je daar dus mee moet leren leven. Of.... dus inderdaad vertrekken.
Het maakt natuurlijk niet eens uit of er veel of weinig migranten in een gebied zijn, maar veel of weinig mensen.
Verkassen kan. Persoonlijk ben ik echter helemaal niet zo gecharmeerd van de Angelsaksische cultuur, alhoewel van alle landen die tot deze groep behoren, Nieuw Zeeland me wel het meeste trekt.Maar ja, dan heb je nog altijd een land zonder historie en nauwelijks cultuur. Australiërs vind ik in ieder geval een vrij stompzinnig volk.
The End Times are wild
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:11:24 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100374962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het maakt natuurlijk niet eens uit of er veel of weinig migranten in een gebied zijn, maar veel of weinig mensen.
Verkassen kan. Persoonlijk ben ik echter helemaal niet zo gecharmeerd van de Angelsaksische cultuur, alhoewel van alle landen die tot deze groep behoren, Nieuw Zeeland me wel het meeste trekt.Maar ja, dan heb je nog altijd een land zonder historie en nauwelijks cultuur. Australiërs vind ik in ieder geval een vrij stompzinnig volk.
Nou goed.... je weet dat Nederland vrij druk is. Je kunt ook een olijvenboerderij beginnen in Spanje, of naar Finland verhuizen. Of naar het Noord-Duitse platteland, daar is het ook nog een stuk rustiger. Maar je snapt het idee.

Een "Noorwegen voor de Noren" of "Nederland voor de Nederlanders".... daarvoor is het al 40 jaar te laat. Maar gebieden waar je rust en ruimte kunt vinden..... zijn er nog volop, inclusief in westerse culturen.
-
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:32:00 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100378712
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Nou goed.... je weet dat Nederland vrij druk is. Je kunt ook een olijvenboerderij beginnen in Spanje, of naar Finland verhuizen. Of naar het Noord-Duitse platteland, daar is het ook nog een stuk rustiger. Maar je snapt het idee.

Een "Noorwegen voor de Noren" of "Nederland voor de Nederlanders".... daarvoor is het al 40 jaar te laat. Maar gebieden waar je rust en ruimte kunt vinden..... zijn er nog volop, inclusief in westerse culturen.
en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?

of liever vechten en mensen die hier niet horen uitzetten?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 07-08-2011 03:52:45 ]
pi_100378964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en wat nou als je in nederland wilt blijven wonen en de cultuur van een jaar of 40 geleden wilt handhaven? ook maar vluchten?

Vechten om de flower power tijd terug te brengen :? Kan je niet gewoon met een paar vrienden in je oude kloffie een blow gaan zitten roken in het park ofzo?

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 07-08-2011 03:52:52 ]
pi_100379358
40 jaar geleden is voorbij, de wereld verandert nou eenmaal, overal , deal with it.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 07-08-2011 03:53:05 ]
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100379678
quote:

[..]

Dikgedrukte kan je naar streven en dan waardeer ik je eerlijkheid.
Het zal alleen - realistisch gezien - niet zonder slag of stoot verlopen. Als je al democratisch gezien zoveel mensen om je heen kan verzamelen (stemmen) om het in beleid uit te drukken en tot uitzettingen over te gaan van "mensen die hier niet horen". Zodat het weer op 40 jaar geleden lijkt. Maar realistisch gezien zal dit de aankomende 50 jaar op democratische wijze niet mogelijk zijn beleid uit te stippelen dat ervoor zorgt dat NL weer ongeveer op het NL van 40 jaar geleden lijkt. Breivik zag in - en hij heeft gelijk - dat dit op een nette democratische manier niet ging lukken binnen nu en 50 jaar. Hij was niet voor niets vooral boos op "de linkse verraders".

En vandaar dat hij van mening was naar een grotere daad te moeten grijpen omdat het anders te laat is (vijf voor twaalf was het immers, volgens hem). Zodoende kwam hij tot de conclusie dat het op een ondemocratische manier moest worden bewerkstelligd en neemt hij de consequenties van zijn daad op de koop toe. Het is dan ook helemaal geen gek maar een uiterst rationele en ideologisch gedreven man, die daarom ook graag in zijn manifest uitlegt wat zijn beweegredenen zijn.

Als je veertig mensen hebt die er absoluut van overtuigd zijn weer het NL van de 40 jaar geleden te moeten bewerkstelligen om mensen "die hier niet horen" uit te zetten. En ze komen allen tot de conclusie dat het op democratische wijze niet lukt. Heb je zeker vijf vanuit hun ideologische overtuiging die ervoor open staan ondemocratische manieren te vinden om hetzelfde te bewerkstelligen, met het argument dat het "tien voor twaalf" is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Aloulou op 06-08-2011 01:04:08 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_100379851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:50 schreef De_Nuance het volgende:
40 jaar geleden is voorbij, de wereld verandert nou eenmaal, overal , deal with it.
Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:17:37 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380243
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als je als burgerbevolking het niet eens bent met bepaalde veranderingen in de wereld/eigen land heb je het recht deze tegen te houden, ook als dat een revolutie zou inhouden. Dát is democratie, niet om de vier jaar een vakje rood kleuren en daarmee de volgende toekomstige Shell-commisaris de tweede kamer inhelpen...
probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.

wordt tijd dat het echt tot een kookpunt komt. ik ben er klaar voor. :)
pi_100380323
quote:

[..]

Wat zeg je nou ?
Iemand die terug wilt naar 40 jaar geleden mag dat met geweld doen en zodoende mensen terroriseren en hun opjagen ?
1971 is voorbij... je kunt nooit terug gaan en zeker niet met geweld mensen wegjagen.. dat soort geweld werd niet gebruikt in 1971 in Nederland.
in 1971 werden zulke terroristen opgesloten, net als in 2011
pi_100380386
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

probleem is dat juist links die revolutie wil aangaan en rechts zich over het algemeen lijf- en monddood houdt. zo zijn er ook veel nederlanders die de moord op fortyun nog steeds zien als iets wat wel ok was.
nou...nou... Breivik is het voorbeel van een rechtse met grote bek die een revolutie wilt starten.
Hoeveel Nederlanders vinden de moord op Fortuyn ok ? En wat is je bron ?
quote:
wordt tijd dat het echt tot een kookpunt komt. ik ben er klaar voor. :)
is dit een bekentenis dat je op terreur uit bent ?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:23:54 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380421
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou...nou... Breivik is het voorbeel van een rechtse met grote bek die een revolutie wilt starten.
Hoeveel Nederlanders vinden de moord op Fortuyn ok ? En wat is je bron ?

[..]

is dit een bekentenis dat je op terreur uit bent ?
juist niet. het is een pacifistisch teken dat ik klaar ben voor de tijden die gaan komen. reactie op actie, ik zal niet beginnen, me wel verdedigen.

oh ik zie nu je edit:

lees de topics over volkert maar eens door, dan begrijp je mijn bron.
pi_100380451
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

juist niet. het is een pacifistisch teken dat ik klaar ben voor de tijden die gaan komen.
hoezo klaar...? waarvoor klaar en hoe pacifistisch reageer je als "klare" ?
je maakt de indruk dat je op terreur uit bent
pi_100380466
quote:

[..]

is goed, gaan jullie maar de moslims wegjagen. Dan zal NL er automagisch uitzien als 40 jaar geleden en is iedereen een blij en zijn er overal regenbogen.

Ik ga gewoon normaal om met al mijn goede vrienden, ook de islamitische , capiche ?
pi_100380477
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:23 schreef zoalshetis het volgende:

lees de topics over volkert maar eens door, dan begrijp je mijn bron.
nee... zeg het nou zelf even in 2 zinnen...
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:27:42 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380536
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nee... zeg het nou zelf even in 2 zinnen...
ik moet in twee zinnen mijn bronnen vertellen? doe ff lekker normaal gast. lees jij maar de topics over volkert en de mensen die het wel ok vonden wat hij gedaan heeft. ok. heb jij je antwoord.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:28:11 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380550
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef De_Nuance het volgende:
ZHI , tijd voor psychiater breekt toch langzaam aan voor jou is het niet ?
vertel. waarom? misschien voor jou?
pi_100380681
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan lees je wat slecht. maakt niet uit hoor. ik vergeef je, je bent maar een buitenlander.
nou én?
jaag je mij weg ofzo als jouw revolutie begint..
wees eens duidelijk... wat wil je met jouw revolutie?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:34:03 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380741
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou én?
jaag je mij weg ofzo als jouw revolutie begint..
wees eens duidelijk... wat wil je met jouw revolutie?
mijn revolutie? nee jochie. ik wacht juist op een revolutie. dan mag ik pas meedoen.
pi_100380758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik moet in twee zinnen mijn bronnen vertellen? doe ff lekker normaal gast. lees jij maar de topics over volkert en de mensen die het wel ok vonden wat hij gedaan heeft. ok. heb jij je antwoord.
oei...je beweert dat veel Nederlanders de dood van Fortuyn nog steeds toejuichen en dan weiger je uit te leggen hoe je dat ziet... je weigert een duidelijke bron te geven...
maw... je spuit weer stoere taal met suggesties van geweld , maar je zit laf er om heen te draaien als iemand uitlegt vraagt..
wees nou echt een stoere vent met balleuhhh en vertel wat over je gewelddadige plannen
pi_100380793
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn revolutie? nee jochie. ik wacht juist op een revolutie. dan mag ik pas meedoen.
ok... je popelt om mee te doen
en wát wil je dan doen ?
wees eens eerlijk over je stoere plannen
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:36:11 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380799
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oei...je beweert dat veel Nederlander de dood van Fortuyn nog steeds toejuichen en dan weiger je uit te leggen hoe je dat ziet... je weigert een duidelijke bron te geven...
maw... je spuit weer een stoere taal met suggesties van geweld , maar je zit laf er om heen te draaien als iemand uitlegt vraagt..
wees nou echt een stoere vent met balleuhhh en vertel wat over je gewelddadige plannen
nee hoor. je leest het wederom verkeerd. jij vraagt naar bronnen voor het feit dat zelfs op fok! er genoeg mensen zijn die de moord van volkert goedkeuren. dan kan je lekker zelf gaan zoeken naar bronnen. op fok! ok? zo niet ok, dan voor mij toch ok. en de rest heb ik duidelijk gemaakt. komt er iets, dan heb ik iets. net als duizenden anderen hier in nederland.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:37:16 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380830
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... je popelt om mee te doen
en wát wil je dan doen ?
wees eens eerlijk over je stoere plannen
wat wil je nou mannetje.? dat ik strafbare dingen ga zeggen? denk je werkelijk dat je een slimme vent bent?
pi_100380880
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee hoor. je leest het wederom verkeerd. jij vraagt naar bronnen voor het feit dat zelfs op fok! er genoeg mensen zijn die de moord van volkert goedkeuren. dan kan je lekker zelf gaan zoeken naar bronnen. op fok! ok? .
dit is draaikonterij...je hebt helemaal geen bron... je doet alsof... . Enfin
Kom dan minstens met je inschatting over hoeveel % van de Nederlanders nog steeds Fortuyn dood wensen?
3%? 30 % ?
pi_100380935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat wil je nou mannetje.? dat ik strafbare dingen ga zeggen? denk je werkelijk dat je een slimme vent bent?
dat je gewoon eerlijk bent..
je suggereert dat je op geweld uit bent..
als dat niet zo is , zeg dan eerlijk dat je een te grote bek hebt, maar eigenlijk een lafaard bent
maar ga niet draaikonten...
overigens is je mening over je gewapende strijd niet strafbaar...dus niet zo bang wezen
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:40:57 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380944
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dit is draaikonterij...je hebt helemaal geen bron... je doet alsof... . Enfin
Kom dan minstens met je inschatting over hoeveel % van de Nederlanders nog steeds Fortuyn dood wensen?
3%? 30 % ?
fortuyn doodwensen?

gast ga lekker slapen, je raaskalt. en verder moet je misschien je domme bek houden?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:42:19 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100380987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat je gewoon eerlijk bent..
je suggereert dat je op geweld uit bent..
als dat niet zo is , zeg dan eerlijk dat je een te grote bek hebt, maar eigenlijk een lafaard bent
maar ga niet draaikonten...
nogmaals, je moet leren lezen. ik zeg dat ik klaar ben voor geweld, mocht dat ooit komen. niet dat ik er op uit ben. dat ben jij blijkbaar met je grote onbeschofte gezeur. dus mocht jij ooit voor mijn deur staan en agressief doen, dan heb ik wel wat om je agressie te stoppen. zo moet je het zien. ]

ga nou maar lekker slapen.
pi_100381042
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

fortuyn doodwensen?
ben je dit zo snel vergeten? :

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Een bron heb je niet... Maar wat denk je dan hoeveel Nederlanders dat zijn... ?
zeg eens wat in %
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:48:42 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100381194
quote:
Nee, accepteren dat de wereld veranderd, en dat dus ook Nederland veranderd. Het mag dan wel niet zo gaan als wat jij als een ideaal Nederland zou willen zien, maar Utopia bestaat nu eenmaal niet.

quote:
Wie bepaald precies wie er niet horen in Nederland? En horen Nederlanders bijvoorbeeld wel ergens anders? Zouden we dan bijvoorbeeld ook, als gezamenlijk Europa, moeten accepteren dat landen als Australië, de VS/Canada, Brazilië, Mexico, Zuid-Afrika, etc. eigenlijk toebehoren aan de oorspronkelijke bewoners, en het teruggeven? Of accepteren we dat de geschiedenis niet echt te veranderen is, en wat is gebeurd..... is gebeurd. We hadden wellicht nooit dat wervingsverdrag met Marokko moeten tekenen (kabinet de Jong, 1969), maar wat gebeurd is, is gebeurd.

Waarom zou iemand van Marokkaanse afkomst, doch in Nederland geboren en getogen als kind van een gastarbeider, niet in Nederland thuishoren? Zo'n iemand kent het land Marokko ook alleen maar van vakanties naar Oma en Opa, en wordt in Marokko ook niet gezien als een "echte" Marokkaan, want hij is daar niet geboren, en heeft daar nooit gewoond.

Is het deporteren van 400.000 Marokkanen naar het land van hun ouders echt de enige oplossing? Of is het beter te streven naar een zo goed mogelijke integratie van de 3e generatie?

Jouw "ideale Nederland" van 40 jaar geleden is verdwenen, en komt ook nooit meer terug. En het zal ook nooit meer lukken om daar in de buurt te komen. Als je dus echt niet weg wil uit Nederland, dan is het zaak te leren accepteren dat er ook andere religies, en andere culturen in Nederland wonen, en dat die hun godsdienst en gewoonten niet inruilen voor het christendom, een paar klompen en een kerstboom.

Behalve de meest ondenkbare "oplossing" waar Nederland een militaire staat wordt met een grondwet die het toelaat om Nederlanders en in Nederland geborenen op treinen richting de grens te zetten..... is het accepteren dat andere culturen en godsdiensten niet uit Nederland zullen verdwijnen echt het enige andere alternatief.

Tja, er is ook nog de Breivik methode natuurlijk.... iemand die niet uit Noorwegen wilde, en blijkbaar op geen andere wijze doordrong tot de mensheid, en op een "effectievere" manier zijn boodschap aan Europa en de wereld wilde doorgeven. Nou ja, wellicht is het hem gelukt.... aangezien we er in het topic over Noorwegen steeds maar weer over discussiëren.
-
pi_100381202
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo wil je nou ineens procenten weten. wat is dit voor dom gelul? heb je toevallig te diep in het glaasje gekeken?
Ik wil weten hoe jij dat inschat hoe groot die groep is die de moord op Fortuyn oke vind.
Je roept -- zoals veel vaker-- maar wat en dan kun je dat niet onderbouwen met een bron.
Niet eens een goed verhaal om je bewering aannemelijk te maken.
Maar hoe zie jij dan jouw gewapende strijd ?
Buitenlanders vermoorden, terroriseren? PvdA-jongeren neerknallen ?
pi_100381219
quote:

[..]

En wat nou als een significant deel van de bevolking vindt dat een dergelijke revolutie ongewenst is (ongeacht de "links"/"rechts" oriëntatie van dat deel)?
Democratie houdt niet in dat je met geweld (er vanuit gaande dat de meeste revoluties gepaard gaan met de nodige hoeveelheid geweld, met bijvoorbeeld de Anjerrevolutie in Portugal als aangename uitzondering) een einde kan/mag maken aan de status quo, maar dat (in ieder geval zoals we in Nederland gewoon zijn) het volk vertegenwoordigers kiest die "de zooi" regelen.
pi_100381412
Waarom kunnen we niet gewoon allemaal normaal doen en rustig met elkaar samenleven vraag ik me meer af op dit soort tijdstippen.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:56:36 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_100381448
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:54 schreef Staal het volgende:

[..]

Bron posten.
Volkert van der Graaf zal op 6 mei 2014 ontslagen worden...

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 07-08-2011 12:12:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')