Natuurlijk blijft de PVV wel achter 'de Joden' c.q. Israël staan. Dat ritueel slachten was weer een lastige, laveren tussen dierenliefde, zionisme en islam-haat. Dat krijg je als je een niet-congruente partij bent.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De PVV komt op voor Joden. Dat is dus inmiddels al niet meer waar. Dat kan ook niet anders. Alleen maar ageren tegen moslims hou je niet vol. Je raakt ook een keer andere volkeren. Met het debat over ritueel slachten zijn Joden en Moslims al broedervolkeren geworden. Gezamenlijk in de strijd tegen de PVV en met name tuinkabouter Martin Gaus. Oh Nee: Dion Graus. Hè. Die verwar ik altijd.
[ afbeelding ]
Mja, dat is net wat je onder extreem verstaat. Als het mensen zijn van voor die tijd zou ik het nog wel als 'gewoon' conservatief willen beschouwen. Gezien het reactionaire karakter vind ik het echt toch wel vrij extreem. Ik moet toegeven dat dit waarschijnlijk meer een gevoel is, dan dat ik het feitelijk kan onderbouwen. Zo ver heb ik me ook nog niet in dit clubje verdiept.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom zijn ze ook orthodox! Maar daar is toch niks extreems aan, het is hooguit erg conservatief.
Exact. Om een klein beetje geloofwaardigheid t.o.v. Henk & Ingrid te behouden konden ze weinig anders dan een keer niet de wil van de Joodse gemeenschap te behagen. Dat doet echter niets af aan het zionistische karakter van de partij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk blijft de PVV wel achter 'de Joden' c.q. Israël staan. Dat ritueel slachten was weer een lastige, laveren tussen dierenliefde, zionisme en islam-haat. Dat krijg je als je een niet-congruente partij bent.
De katholieke denkbeelden van het Vaticaan voor het concilie waren toch niet extreem! Deze mensen hebben gewoon hun bezwaren bij deze modernisering gehad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mja, dat is net wat je onder extreem verstaat. Als het mensen zijn van voor die tijd zou ik het nog wel als 'gewoon' conservatief willen beschouwen. Gezien het reactionaire karakter vind ik het echt toch wel vrij extreem. Ik moet toegeven dat dit waarschijnlijk meer een gevoel is, dan dat ik het feitelijk kan onderbouwen. Zo ver heb ik me ook nog niet in dit clubje verdiept.
Omdat niemand beter weet wat er precies gebeurd is dan hij!quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom is het noodzakelijk om deze gek bij de reconstructie aanwezig te hebben?! Is dat echt nodig voor het onderzoek? Want wat mij betreft weegt deze beloning voor hem veel zwaarder dan het nut voor het onderzoek, en had-ie nooit meer daglicht mogen zien... Op een mooi ruig Noors eiland rondlopen is wel het laatste wat ik die moordenaar gun.
Dit snap ik dus ook echt niet. Het lijkt mij vrij duidelijk wat zich daar afgespeeld heeft. Ik zie sowieso niet in wat voor minieme details ze daar denken aan te treffen welke echt een relevant ander licht op de zaak zouden kunnen werpen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom is het noodzakelijk om deze gek bij de reconstructie aanwezig te hebben?! Is dat echt nodig voor het onderzoek? Want wat mij betreft weegt deze beloning voor hem veel zwaarder dan het nut voor het onderzoek, en had-ie nooit meer daglicht mogen zien... Op een mooi ruig Noors eiland rondlopen is wel het laatste wat ik die moordenaar gun.
Je mist er weinig aan. Dit stuk in Trouw beschrijft ze heel aardig:quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mja, dat is net wat je onder extreem verstaat. Als het mensen zijn van voor die tijd zou ik het nog wel als 'gewoon' conservatief willen beschouwen. Gezien het reactionaire karakter vind ik het echt toch wel vrij extreem. Ik moet toegeven dat dit waarschijnlijk meer een gevoel is, dan dat ik het feitelijk kan onderbouwen. Zo ver heb ik me ook nog niet in dit clubje verdiept.
In die tijd was het niet extreem. In de Middeleeuwen was het ook niet extreem om mensen die zich voor kruiden interesseerde af te schilderen als een heks.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
De katholieke denkbeelden van het Vaticaan voor het concilie waren toch niet extreem! Deze mensen hebben gewoon hun bezwaren bij deze modernisering gehad.
Trouw is sowieso van oudsher anti-katholiek. Op hun 'objectieve' oordeel kun je niet vertrouwen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je mist er weinig aan. Dit stuk in Trouw beschrijft ze heel aardig:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)atholieke-kerk.dhtml
Ik zal het eens lezen. Prachtige heraldisch werk in dat boek trouwens, even los van de inhoud.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je mist er weinig aan. Dit stuk in Trouw beschrijft ze heel aardig:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)atholieke-kerk.dhtml
Het is niet zo dat men toen de heksenjacht heeft afgeschaft, en dat deze orthodoxen dat weer willen invoeren hoor! Er worden gewoon kritische vragen gesteld bij bepaalde punten, zoals het afschaffen van het Latijn in de liturgie en dat soort dingen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
In die tijd was het niet extreem. In de Middeleeuwen was het ook niet extreem om mensen die zich voor kruiden interesseerde af te schilderen als een heks.
Mensen die anno 2011 terug willen naar de tijd van voor het Vaticanum II zijn van een andere orde dan een bejaarde die de modernisering niet toejuicht.
De ironie.quote:Het afstoffen van de 'Germaanse wortels', zo wist hij bovendien te melden, is de enige remedie.
Dat is een symbolisch is, dat vind ik niet zo'n probleem. Maar ze willen vooral weer dat er een veel grotere kloof komt tussen 'het volk' en de voorganger. Dat de pastoor met zijn rug naar het volk staat etc..quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet zo dat men toen de heksenjacht heeft afgeschaft, en dat deze orthodoxen dat weer willen invoeren hoor! Er worden gewoon kritische vragen gesteld bij bepaalde punten, zoals het afschaffen van het Latijn in de liturgie en dat soort dingen.
Tuurlijk is dit noodzakelijk. Hierdoor is de bekentenis 100% duidelijk. En: Stel dat er iemand is gedood terwijl dit nooit had gekund vanuit zijn positie. Dan is er duidelijk sprake van andere medeplichtigen. Je moet niets uitsluiten. Je moet alles goed onderzoeken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er trouwens iets bekend over de gewonden? Het enige wat ik daarover hoorde op TV ooit was dat-ie dumdum (hollow point?) kogels had gebruikt, zodat ook de gewonden enorme wonden hebben... Hoe is het daarmee?
De PVV is tegen bepaalde buitenlanders, mn islamieten en dat verhullen ze als godsdienstkritiek.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
PVV is anti-islam en in wezen ook anti-religieus.
PVV-programma: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdfquote:En vooral: in artikel 1 van de Grondwet verankeren we de Joods-christelijke en humanistische wortels van Nederland als dominante cultuur
hoge uitkeringen? daar hoor ik ze nooit overquote:De PVV is erg links op economisch gebied, hoge uitkeringen, beperkingen voor het bedrijfsleven.
Eg nie de belangrijkse issues. Men lult daar over omdat het stokken zijn om buitenlanders mee te kunnen slaan..quote:De PVV komt op voor vrouwen, emancipatie, Joden, homoseksuelen. Dat zijn de belangrijkste issues van de PVV.
Dat wat de PVV roept en wat haar aanhangers vinden niet helemaal in overeenstemming is klopt helemaal. Maar wat nemen we dan als norm? Het partijprogramma toch?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De PVV is tegen bepaalde buitenlanders, mn islamieten en dat verhullen ze als godsdienstkritiek.
Het gaat hen niet om de godsdienst maar om de aanwezigheid van bepaalde buitenlanders in Nederland.
De PVV is niet anti-religie.
Integendeel.... ze willen juist eenbepaalde religiecombinatie tot dominant verklaren in de grondwet
[..]
PVV-programma: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf
[..]
hoge uitkeringen? daar hoor ik ze nooit over
[..]
Eg nie de belangrijkse issues. Men lult daar over omdat het stokken zijn om buitenlanders mee te kunnen slaan..
Vreemdelingenhaat, angst voor bedreiging van de cultuur is hun fundament
Die neigingen hebben een boel orthodoxe religieuse mensen ook.
Wat dank je van de fokker Wolffenstein die voor catholica schrijft. Hij is overtuigd PVV-aanhanger met wat christelijk sentimenten
http://www.catholica.nl/a(...)-het-nrc-handelsblad
Als je je verdiept in het verleden van Wilders en zijn banden met Israël zou je dat niet zeggen. Hij van uit overtuiging zionist, niet vanuit opportunisme.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:02 schreef LXIV het volgende:
En daarbij dan weer een zeer pro-zionistische houding, om vooral niet van nazisme beticht te kunnen worden. Ook zuiver opportunisme in mijn ogen.
Ja, misschien Wilders persoonlijk toch wel. Maar wat hebben Henk en Ingrid hier weer mee te maken? En vooral het 'uitbreiden van de strijd tegen de Islam naar de frontstaten' oid? Die willen helemaal geen uitbreiding van de strijd. Die willen gewoon veilig over straat en leuke quizzen op TV.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je je verdiept in het verleden van Wilders en zijn banden met Israël zou je dat niet zeggen. Hij van uit overtuiging zionist, niet vanuit opportunisme.
Niet? je hebt ook nooit gehoord van de vrijage die Wilders had met de Burkestichting? Die had ook haar voornaamste basis in fundamentalistisch christelijke hoek.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die overlap zie ik bijna nergens. Ik heb ook niet gehoord van orthodoxe katholieken binnen de PVV, of vice versa.
Er komt ook een boek van Breivik. Over hoe je 'gewaagde' doelen toch kunt bereiken. Een boek voor mensen met doorzettingsvermogen, toewijding en passie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, hadden ze dat niet lekker af kunnen schermen ofzo. Leuk voor die ouders om hem dat na te zien doen
Only in Norway
quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je je verdiept in het verleden van Wilders en zijn banden met Israël zou je dat niet zeggen. Hij van uit overtuiging zionist, niet vanuit opportunisme.
De meeste tekst heeft 'ie al getypt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Er komt ook een boek van Breivik. Over hoe je 'gewaagde' doelen toch kunt bereiken. Een boek voor mensen met doorzettingsvermogen, toewijding en passie.
The Brussels Journal en dergelijke zijn wel vrij extreem hoor. Al ligt dat ook aan je referentiekader uiteraard.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom zijn ze ook orthodox! Maar daar is toch niks extreems aan, het is hooguit erg conservatief.
Dat ben ik met je eens. Ik had het dan ook over Wilders persoonlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, misschien Wilders persoonlijk toch wel. Maar wat hebben Henk en Ingrid hier weer mee te maken? En vooral het 'uitbreiden van de strijd tegen de Islam naar de frontstaten' oid? Die willen helemaal geen uitbreiding van de strijd. Die willen gewoon veilig over straat en leuke quizzen op TV.
Daar hadden we het niet over volgens mij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Na 3 minuten: Een aantal keren:
Ik heb niets tegen de islam. Hoezo geen opportunisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |