quote:Langere straf Breivik is mogelijk
De Noorse justitie overweegt om Anders Breivik te vervolgen voor misdaden tegen de menselijkheid. Daardoor kan hij een hogere straf krijgen. Dat meldt de krant Aftenposten.
Breivik wordt verdacht van terrorisme. De maximumstraf die hij daarvoor kan krijgen is 21 jaar. Voor misdaden tegen de menselijkheid zou hij maximaal 30 jaar kunnen krijgen.
Die tenlastelegging is sinds 2008 mogelijk in de Noorse wet. De politie sluit een nieuwe aanklacht tegen Breivik niet uit, maar houdt het voorlopig op terrorisme.
quote:Italiaanse Europarlementarier: Ideeën Breivik volkomen gezond
De Italiaanse Europarlementariër Borghezio heeft voor een nieuwe rel gezorgd door de ideeën van de Noorse terrorist Breivik 'ten diepste gezond' te noemen.
De politicus van de Lega Nord was gisteravond op de radio vol lof over diens 'nee' tegen de multiculturele samenleving.
Borghezio hekelde de Europese besluiteloosheid ten aanzien van de 'islamitische invasie', waartegen moet worden opgetreden zoals in de middeleeuwen door de Tempeliers, kruisridders die ook een voorbeeld van Breivik zijn.
In mei baarde Borghezio al opzien door de voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic na zijn arrestatie een 'patriot' te noemen. 'De Serviërs hadden de oprukkende islam in Europa kunnen stoppen, maar men heeft ze dat niet laten doen', aldus Borghezio toen, die zei dat hij Mladic in Scheveningen wilde gaan bezoeken. Critici noemden Borghezio dinsdag het Europarlement onwaardig. (ANP/Redactie)
quote:'Breivik verwachtte neergeschoten te worden'
OSLO - De 32-jarige Anders Behring Breivik, de dader van het bloedbad van afgelopen vrijdag in Oslo, dacht dat hij neergeschoten zou worden toen hij naar de rechtbank werd vervoerd.
Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Noorse omroep NRK. "Hij heeft meerdere keren gezegd dat hij verwachtte neergeschoten te worden", aldus advocaat Geir Lippestad.
Breivik werd maandag voor de eerste keer gehoord door de rechter. Een aantal Noren reageerden hun woede af op het voertuig waarmee hij werd overgebracht.
quote:Arrestatie in Polen om aanslag Oslo
AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.
Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.
Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.
Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.
Opluchting
Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.
Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.
De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.
De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.
Medisch onderzoek
Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.
De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag
AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.
Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.
De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.
Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.
Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.
Who wants to be a Militair?quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:06 schreef Specularium het volgende:
Wat een belspelpresentator is het ook.
Ik ben wel blij dat mijn username nog niet op de zwarte lijst is beland.quote:
quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:06 schreef Specularium het volgende:
Wat een belspelpresentator is het ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Meeliften op de aandacht?quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:21 schreef El_Matador het volgende:
http://www.nu.nl/media/25(...)orpaginablunder.html
Dat zou echt te ziek zijn.quote:
Spreek voor jezelf, maar het nut van een Noors artikel ontgaat me nogal eigenlijk. Of kun je een degelijke vertaling leveren?quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:28 schreef MrVanBraun het volgende:
http://www.vg.no/nyheter/(...)l.php?artid=10080820
Ha daar hebben we onze grote vriend weer.
Dat vroeg ik me ook af. Daar is maar heel weinig media-aandacht voor.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Over de aanslag in Oslo komt er maar weinig info.
Wat is de staat van de gebouwen en liggen daar nog mensen?
quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:29 schreef Specularium het volgende:
Geert verantwoordelijk houden, ook indirect.
x 100.
Dat is wel weer een geluk bij een ongeluk.quote:De traditioneel drukbezochte Roze Maandag van de kermis van Tilburg leverde maandag vrolijke foto’s op.
Prima te volgen hoor hier in Google Translate.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, maar het nut van een Noors artikel ontgaat me nogal eigenlijk. Of kun je een degelijke vertaling leveren?
Trusten ouwe stierenbal.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En met die instemming ga ik eindelijk es echt slapen.
wat is ie ook lelijk eigenlijkquote:Op woensdag 27 juli 2011 01:28 schreef MrVanBraun het volgende:
http://www.vg.no/nyheter/(...)l.php?artid=10080820
Ha daar hebben we onze grote vriend weer.
Misschien wist die vrouw niet dat je daar bommen mee kunt maken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:32 schreef prupke het volgende:
Wat ik nog niet begrijp van dit verhaal van die breivik:
Hij heeft een boerderij gekocht/gehuurd en daarom kon hij kunstmest bestellen....
(buurvrouw heeft het zien staan en vond het raar dat hij dat niet gebruikte voor het land wat hij "bezat" )
Ok ze zijn in noorwegen vredelievend (zelfs de politie heeft geen wapen op zak omdat het niet nodig is)
Maar als er iets niet klopt in het plaatje dan zou je dat toch melden?
Ik ben geen scheikundige maar die kunstmest heeft dus wel een heel groot effect als je een bom maakt.
En verder : als je die gast ziet komt hij niet echt over als een rare knakker.
Moet je nagaan hoe wij soms pittigheid moeten mogen kunnen beoordelen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:31 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
wat is ie ook lelijk eigenlijk
Is volgens mij wel algemeen bekend toch?quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:34 schreef MrVanBraun het volgende:
Misschien wist die vrouw niet dat je daar bommen mee kunt maken.
Dat eiland verhaal trekt uiteraard meer aandacht maar staat niet op zichzelf.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af. Daar is maar heel weinig media-aandacht voor.
Als het niet opvalt niet.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:32 schreef prupke het volgende:
Maar als er iets niet klopt in het plaatje dan zou je dat toch melden?
Zou ik dus echt nooit aan gedacht hebben. Je gaat er toch niet van uit dat iemand zoiets doet, al helemaal als het nooit gebeurd. Je bent daar gewoon niet bezig als buitenstaander en legt daarom de link ook nietquote:Op woensdag 27 juli 2011 01:35 schreef Gulo het volgende:
[..]
Is volgens mij wel algemeen bekend toch?
Tevens had hij een biologische boerderij. Als ik dan zoveel kunstmest zou zien zou ik sowieso de politie bellen.
Kunstmest is immers niet toegestaan in de biologische landbouw!
Hij is redelijk aan de forse kant ja.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Die TT: massamoord, dan denk ik toch wel aan iets anders hoor Srebrenica of zo
Geert is nergens voor verantwoordelijk natuurlijk. Alleen Anders Breivik en zijn hersenspinsels zijn verantwoordelijk, niemand anders. De PVV als (in)directe schuldige aanwijzen, is natuurlijk klinkklare onzin.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:29 schreef Specularium het volgende:
Geert verantwoordelijk houden, ook indirect.
x 100.
Noren zijn niet zo bemoeizuchtig van aard.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:35 schreef Gulo het volgende:
[..]
Is volgens mij wel algemeen bekend toch?
Tevens had hij een biologische boerderij. Als ik dan zoveel kunstmest zou zien zou ik sowieso de politie bellen.
Kunstmest is immers niet toegestaan in de biologische landbouw!
Ja, wat was er mis met de originele TT?quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee, mijn spot bleek ernaast te zitten alhoewel ik nog steeds twijfel.
Ik in principe ook niet echt, maar als ik zoiets zie zou de autoriteiten verwittigen. Nu is het wel zo dat ik zelf veel biologisch eet, dus ben daar misschien meer mee bezig dan gemiddeld.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Noren zijn niet zo bemoeizuchtig van aard.
Aan de Islamkant roepen ze dingen waardoor extremisten uit komen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Wel geeft het aan dat terrorisme echt niet alleen afkomstig is uit de Islam hoek, en dat sympathisanten van de PVV-politiek ook aanslagen kunnen plegen.
Mee eens hoor, ik dacht het in het begin ook heel even, maar ja... zoals gezegd: niemand is het nog opgevallen, qua tijdschema lijkt het me lastig, motief ontbreekt ook lijkt me, en tot slot: de paraplu. Maar helemaal uitsluiten kunnen we het niet, daar zijn de beelden niet scherp genoeg voor en weten we te weinig..quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij lijkt erop, zelfde kleur, postuur en koel.
Hoe zou je dit dan willen noemen? Volgens alle gangbare definities is dit toch gewoon massamoord?quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
aanslagen, of moorden of zo. Of.. killing spree,,,,notquote:Op woensdag 27 juli 2011 01:48 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hoe zou je dit dan willen noemen? Volgens alle gangbare definities is dit toch gewoon massamoord?
Hmm, ok. De definitie maakt ook niet zoveel uit natuurlijk. Nou ja, als de rechter er misdaden tegen mensenlijkheid van weet te maken krijgt hij natuurlijk extra straf.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
aanslagen, of moorden of zo. Of.. killing spree,,,,not
Zie verder mijn eerste opmerking
Een paraplu is erg handig om afstandbediening in te bouwen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mee eens hoor, ik dacht het in het begin ook heel even, maar ja... zoals gezegd: niemand is het nog opgevallen, qua tijdschema lijkt het me lastig, motief ontbreekt ook lijkt me, en tot slot: de paraplu. Maar helemaal uitsluiten kunnen we het niet, daar zijn de beelden niet scherp genoeg voor en weten we te weinig..
Rare knakker is niet goed gezegd idd maar ik wist het even niet anders te zeggen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:34 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Misschien wist die vrouw niet dat je daar bommen mee kunt maken.
En die laatste zin snap ik niet helemaal? Moet je er dan als een rare knakker uitzien om dit soort dingen te kunnen plegen? Nee toch..
Ik ben er geen voorstander van om mensen op hun uiterlijk te beoordelen, maar in de manier waarop hij op foto's staat, kan je wel vermoeden dat het een narcist is. En narcisten hebben niet altijd de fijnste karaktertrekjes.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:56 schreef prupke het volgende:
[..]
Rare knakker is niet goed gezegd idd maar ik wist het even niet anders te zeggen.
Vaak zie je bij "criminelen"die zijn gepakt in de ogen dat ze iets kwaads uitstralen....
BIj die breivik zie ik dat niet .
Hij komt over als een sympathiek iemand en niet als iemand die dood en verderf uitstraald.
Criminelen zijn een anders soort mensen, dat zijn geen mensen met een afwijking in feite. Holleeder krijgt toch ook geen TBS. Criminelen zijn gewetensloos maar niet gevaarlijk per se tegenover onschuldige mensen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:56 schreef prupke het volgende:
[..]
Rare knakker is niet goed gezegd idd maar ik wist het even niet anders te zeggen.
Vaak zie je bij "criminelen"die zijn gepakt in de ogen dat ze iets kwaads uitstralen....
BIj die breivik zie ik dat niet .
Hij komt over als een sympathiek iemand en niet als iemand die dood en verderf uitstraald.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:59 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik ben er geen voorstander van om mensen op hun uiterlijk te beoordelen, maar in de manier waarop hij op foto's staat, kan je wel vermoeden dat het een narcist is. En narcisten hebben niet altijd de fijnste karaktertrekjes.
Die zijn op de foto gezet net nadat ze opgepakt zijn en voor hun is dat streep door de rekening.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:56 schreef prupke het volgende:
quote:Breivik: onthulling mededaders onder voorwaarden
Anders Behring Breivik, de verdachte van de massamoord in Noorwegen van vrijdag, heeft aangegeven onder voorwaarden informatie over eventuele medeverdachten te willen verschaffen. Dat heeft de politie in Oslo laten weten.
Het zou om verschillende eisen gaan, en van één niet nader gespecificeerde voorwaarde stellen de autoriteiten dat ze er onmogelijk op in kunnen gaan. De politie wil verder niets over de eisen kwijt, behalve dat een ervan maaltijden betreft.
Anders Behring BreivikBreivik stelde aanvankelijk alleen te hebben gehandeld. Later maakte hij echter gewag van twee Noorse cellen en nog anderen in het buitenland, met wie hij zou hebben samengewerkt.
Naar verluidt wil de verdachte toegang tot zijn computer en tot de online encyclopedie Wikipedia. Ook zou hij eisen om door buitenlandse psychiaters te worden onderzocht.
Breivik had al aangegeven openbare rechtszittingen te willen, om zijn motieven uit te kunnen leggen. Dit verzoek werd voor zijn voorgeleiding echter afgewezen. Het is onduidelijk of de voorwaarde van publieke zittingen bij zijn eisenpakket zit.
De verdachte stelt de Noorse Arbeiderspartij verantwoordelijk voor moslimimmigratie. Door juist het jongerenkamp aan te vallen zou hij ernaar hebben gestreefd om de partij haar toekomst te ontnemen.
Hij heeft dus nog wat wisselgeld.quote:
Nog niet gelezenquote:
Dat ie begint over zaken als maaltijden begint betekent volgens mij dat hij daar niet lekker zit. Klinkt een beetje wanhopig dit. Net goed.quote:
Bij sbs hadden ze het hier helemaal niet over.quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
Een individuele moord is niet efficiënt om grote groepen van mensen met éénzelfde kenmerk te vernietigen. Massamoord is daarvoor veel efficiënter.
Misschien valt de gevangenis, na 4 dagen al, hem toch zwaarder dan hij vooraf vermoedde.quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:09 schreef Mercer het volgende:
Hoe triest ben je, als je met zo'n heel manifest komt en vervolgens jouw twee andere cellen gaat verlinken.![]()
Hier komt ie niet eerder mee vrij hoor. Wat dacht je, of zie je het als een vorm van rancune.quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Misschien valt de gevangenis, na 4 dagen al, hem toch zwaarder dan hij vooraf vermoedde.
Of die cellen bestaan uit slechts 2 niet zo helder functionerende hersencellen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Misschien valt de gevangenis, na 4 dagen al, hem toch zwaarder dan hij vooraf vermoedde.
ik had het woord criminelen nog tussen haken staan.....quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Criminelen zijn een anders soort mensen, dat zijn geen mensen met een afwijking in feite. Holleeder krijgt toch ook geen TBS. Criminelen zijn gewetensloos maar niet gevaarlijk per se tegenover onschuldige mensen.
Nee, ik bedoel dat hij nu al begint te miepen om een lichter gevangenisregime. Dat zou toch wel afbreuk doen aan het beeld wat hij heeft geprobeerd te schapen van de koene ridder.quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:13 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hier komt ie niet eerder mee vrij hoor. Wat dacht je, of zie je het als een vorm van rancune.
verzinnen bedoel je?quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:09 schreef Mercer het volgende:
Hoe triest ben je, als je met zo'n heel manifest komt en vervolgens jouw twee andere cellen gaat verlinken.![]()
Hij heeft het ook over een pc (met internet!!) en een openbare rechtszitting. Dat is mi. toch al wat heftiger dan een maaltijd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:05 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat ie begint over zaken als maaltijden begint betekent volgens mij dat hij daar niet lekker zit. Klinkt een beetje wanhopig dit. Net goed.
Ik denk tevens dat hij bluft.
Ben wel benieuwd wat dan de eis is waar ze niet op in kunnen gaan...
Klopt, klopt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat hij nu al begint te miepen om een lichter gevangenisregime. Dat zou toch wel afbreuk doen aan het beeld wat hij heeft geprobeerd te schapen van de koene ridder.
Nouja, koene ridder... In WoW misschien. Maar op de foto's is het toch vooral een Lacoste rugridder.quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat hij nu al begint te miepen om een lichter gevangenisregime. Dat zou toch wel afbreuk doen aan het beeld wat hij heeft geprobeerd te schapen van de koene ridder.
quote:NEW YORK - De Amerikaanse presentator Glenn Beck heeft maandag (lokale tijd) in zijn talkshow de slachtoffers op het Noorse eiland Utoya vergeleken met de Hitlerjugend.
Foto: ANP
De Nationale Joodse Democratische Raad (NDJC) reageerde dinsdag furieus.
Beck zei op de Amerikaanse zender Fox: ''Er was een schietpartij op een politiek kamp. Dat klinkt nogal naar Hitlerjugend. Wie houdt er nu een kamp voor kinderen alleen geënt op politiek? Belachelijk.''
Ook zette Beck de schutter, Anders Behring Breivik, op een lijn met voorstanders van een 'grote overheid'. ''Hij doet het werk dat alle mensen die een grote overheid willen altijd doen, namelijk terreuraanslagen plegen.''
Afschuwelijk
De NDJC noemt de vergelijking ''afschuwelijk'' en wil dat Beck ophoudt met dit soort retoriek.
Ook de voormalige persvoorlichter van de Noorse minister-president Jens Stoltenberg reageerde boos. Hij noemde de opmerking van Beck ''onnozel, niet correct en bijzonder pijnlijk''.
Heeft ie de Scouting nog genoemd?quote:De Amerikaanse presentator Glenn Beck heeft maandag (lokale tijd) in zijn talkshow de slachtoffers op het Noorse eiland Utoya vergeleken met de Hitlerjugend.
Of de YMCA kinder/jongerenkampen:quote:Op woensdag 27 juli 2011 03:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heeft ie de Scouting nog genoemd?
Hoe wil je ooit gaan beweren dat je daar leert knopen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 03:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Young Men’s Christian Association.
Oh nou mooi verhaal, daar ben ik nog wel eens per ongeluk terecht gekomen (met een vriendinnetje mee...)quote:Op woensdag 27 juli 2011 03:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoe wil je ooit gaan beweren dat je daar leert knopen?
Mijn kids zijn wel eens (bij herhaling) mee geweest op zeer stoere survivalkampen in de Ardennenquote:Op woensdag 27 juli 2011 03:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Oh nou mooi verhaal, daar ben ik nog wel eens per ongeluk terecht gekomen (met een vriendinnetje mee...)
Het is op zich een 'normaal' zomerkamp; spelletjes, speurtochten etc. behalve dan dat er wordt gebeden voor het eten en na het eten las men een bijbelverhaal voor als ik het me goed herinner.
Of zijn eigen kampen..quote:Op woensdag 27 juli 2011 03:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Of de YMCA kinder/jongerenkampen:
http://www.ymca.nl/
YMCA is de afkorting van Young Men’s Christian Association.
Bron: UK Telegraphquote:Despite Beck expressing surprise that political movements would hold camps for children, followers of his 9/12 Project – which aims to "recapture the spirit of the day after America was attacked" – have this summer been doing just that.
Organisers of the "vacation liberty schools" in several states told the Daily Telegraph how they taught children as young as eight a Tea Party-endorsed curriculum spanning religion, economics and political principles.
Alles wat in verenigingsverband is, organiseert zo ongeveer kampen voor jongeren tijdens de zomervakantie: school, kerk, sport, scouting, politiek, patiëntenverenigingen, gemeentelijk welzijnswerk en zelfs de buurtspeeltuin doet dat in sommige gevallen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 03:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nee ik ben ook in het geheel niet gehersenspoeld
Dus datquote:Op woensdag 27 juli 2011 03:51 schreef Libris het volgende:
[..]
Of zijn eigen kampen..
[..]
Bron: UK Telegraph
Nou ja, ik ben nog steeds geen christen. Of iets anders, voor dat matterquote:Op woensdag 27 juli 2011 03:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Alles wat in verenigingsverband is, organiseert zo ongeveer kampen voor jongeren tijdens de zomervakantie: school, kerk, sport, scouting, politiek, patiëntenverenigingen, gemeentelijk welzijnswerk en zelfs de buurtspeeltuin doet dat in sommige gevallen.
Het doel is altijd om de kinderen gewoon een leuke tijd van ontspanning te bezorgen, met soms op de achtergrond een ondertoon van het gedachtengoed van de organisatie.
Maar je hebt waarschijnlijk best een leuk kamp gehadquote:Op woensdag 27 juli 2011 03:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben nog steeds geen christen. Of iets anders, voor dat matter
Ja dat denk ik ookquote:Op woensdag 27 juli 2011 04:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar je hebt waarschijnlijk best een leuk kamp gehadDaar gaat het in beginsel dan ook om.
Ik vermoed, dat het met dat jongerenkamp in Noorwegen niet veel anders zal zijn geweest. Ik denk niet, dat ze daar hele dagen aan het debatteren zijn over politieke issues. Daar draaien ze waarschijnlijk ook gewoon corvee en spelen ze levend stratego (beetje wrang voorbeeld in dit geval... sorry).
quote:Op woensdag 27 juli 2011 06:08 schreef TLC het volgende:
Zo jong en zo zinloos heengegaan, er was zelfs een kind bij van 14.
Eindelijk foto's. Kunnen we ons extra identificeren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 06:08 schreef TLC het volgende:
De eerste foto s van de slachtoffers gevallen tijdens deze terreurdaden ;
[ afbeelding ]
Op ned 2 zag ik ook een reportage waar de overledenen een gezicht kregen, ik werd er stil van.
"Schietpartij?"quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, wat was er mis met de originele TT?
quote:Wilders beschuldigt Cohen van misbruik aanslagen
PvdA-leider Job Cohen probeert een ''politiek slaatje te slaan'' uit de aanslagen in Noorwegen.
Dat schrijft Geert Wilders woensdagochtend op Twitter. Ook GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi krijgt ervan langs.
''Linksigen als Cohen en Dibi proberen nu politiek slaatje te slaan uit massamoord. Ranzig. PVV blijft zichzelf, inhoudelijk en ook vwb toon!!'', aldus Wilders. Cohen en Dibi zeiden eerder dat Wilders' tweet waarin hij de aanslagen in Noorwegen veroordeelde, onvoldoende was.
Direct na de aanslagen twitterde Wilders al: ''Vreselijke aanslag in Oslo, zoveel onschuldige slachtoffers van gewelddadige, zieke geest. PVV rouwt mee met nabestaanden en Noorse volk''.
Vergelijkbaar gedachtegoed
Cohen wees er dinsdag op dat de Noorse aanslagpleger Breivik zich op een vergelijkbaar gedachtegoed baseert als de PVV en dat Wilders het daarom niet bij de vaststelling kon laten dat de gruweldaden in Noorwegen zijn uitgevoerd door een idioot.
Wilders zette op dinsdag een verklaring op de website van de PVV, waarin hij afstand neemt van Anders Behring Breivik, de aanslagpleger. ''Dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruikt is walgelijk en een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging'', aldus Wilders.
''Het vervult me met walging dat de dader naar de PVV en mij verwijst in zijn manifest.'
http://www.nu.nl/politiek(...)bruik-aanslagen.html
'
Dat moslims demoniseren uiteindelijk tot gedonder zou leiden kon je wel zien aankomen natuurlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:09 schreef El_Matador het volgende:
''Dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruikt is walgelijk en een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging'', aldus Wilders.
En hier heeft Wilders helemaal gelijk in. Mede daarom ook zo'n enorm domme (naast zieke natuurlijk) aanslag van Breivik.
dat was redelijk bizar jaquote:Op woensdag 27 juli 2011 08:23 schreef HiZ het volgende:
Was er niemand anders verbijsterd over die advocaat? Met zo'n verdediger heb je nauwelijks nog een aanklager nodig.
Ik begon al te denken dat het een bizarre strategie moet zijn oid, want anders is het te idioot voor woordenquote:Op woensdag 27 juli 2011 08:23 schreef HiZ het volgende:
Was er niemand anders verbijsterd over die advocaat? Met zo'n verdediger heb je nauwelijks nog een aanklager nodig.
Je zou denken loos alarm, maar in Londen was het 4 dagen na de eerste aanslagen ook weer raak dacht ik.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:42 schreef KarinJ. het volgende:
Delen van het centrum van Oslo zijn ontruimt i.v.m. een verdachte koffer
Ik denk dat het niet leuk is om zo'n massamoordenaar te verdedigen, maar dit ging wel heel erg over de kantjes van de professionaliteit. Tegen het punt aan dat je bijna moest denken dat dit later in de zaak (beroepsfase) twijfels kan gaan oproepen of deze meneer wel een eerlijk proces heeft gehad.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:41 schreef El_Matador het volgende:
Weinig 'professioneel' van de verdedigende advocaat, maar waarschijnlijk zou ieder mens met moreel gevoel in zijn donder hetzelfde gedaan hebben.
En wie weet heeft Anders deze AP-advocaat nog eens even verteld wat hij vindt van linkse advocaten, wat de "werkverhoudingen" nogal onder druk zou kunnen zetten...
Daarom heeft Anders B. natuurlijk ook om hem gevraagd. Lekker de zaak rekken zodat het allemaal zo lang mogelijk duurt en lekker lang in de krant blijft staan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet leuk is om zo'n massamoordenaar te verdedigen, maar dit ging wel heel erg over de kantjes van de professionaliteit. Tegen het punt aan dat je bijna moest denken dat dit later in de zaak (beroepsfase) twijfels kan gaan oproepen of deze meneer wel een eerlijk proces heeft gehad.
quote:Station Oslo ontruimd om verdachte koffer
Delen van het centrale treinstation in de Noorse hoofdstad Oslo zijn woensdag ontruimd vanwege
Dat meldde het persbureau NTB.
Volgens de Noorse krant Aftenposten heeft een verdachte persoon de koffer in een bus gezet. Daarna zou hij zijn weggelopen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)erdachte-koffer.html
Nee, maar als je dan die advocaat ziet, dan is de eis niet zo raar weer.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:07 schreef BertV het volgende:
hmm, als Breivik zijnde eisen dat je door buitenlandse psychiaters wordt onderzocht is nooit grappig.
quote:Anders Behring Breivik was tijdens de schietpartij op Utoya onder de invloed van drugs. Dit heeft zijn advocaat Geir Lippestad gezegd in een interview met persbureau AP. "Hij gebruikte drugs zodat hij tijdens de aanval sterk, wakker en efficiënt te werk kon gaan'.
De advocaat laat ook weten dat Breivik geen idee heeft van de impact van zijn aanslagen. 'Hij vroeg mij of ik geschokt was en hoeveel mensen hij had gedood. Hij wist niet of zijn plan geslaagd was. Ik zei hem dat ik die vragen niet wilde beantwoorden'.
Zwaar en moeilijk
Lippestad heeft geen idee waarom Breivik hem heeft gekozen als advocaat. Wel is er een link tussen hem en Breivik. Ze werkten eens in hetzelfde gebouw en volgens de Noorse media heeft Lippestad al verscheidene neo-Nazi's bijgestaan in hun proces.
In eerste instantie vond de advocaat het een te zware en te moeilijke zaak. 'Maar toen ik er met familie, vrienden en collega's over sprak, kwam ik al snel tot de conclusie dat ik aan de democratie moet denken. Iemand moet het doen', aldus Lippestad.
Verdediging
Lippestad liet eerder al weten dat Breivik zichzelf ziet als 'een soort verlosser'. Volgens de advocaat is zijn cliënt waarschijnlijk krankzinnig. Psychiatrische experts onderzoeken dat nu. Mocht Breivik inderdaad krankzinnig bevonden worden dan is het nog niet duidelijk of dit in de rechtszaak gebruikt wordt. 'Het is te vroeg om te zeggen dat dat zijn verdediging zal worden', aldus Lippestad. (AP/Redactie)
27/07/11 08u06
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)s-schietpartij.dhtml
Tis bekend dat sommige middelen je natuurlijk kunnen oppeppen. Krankzinnig die gozer, maar wel goed voorbereid.quote:
Hij had in zijn boekwerkje toch ook al beschreven dat je voor de aanslag drugs moest gebruiken om sterker te zijn? Incl. het meebrengen van adrenalineinjecties.quote:
Ik hoop dat hij ook een mening heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:18 schreef MrVanBraun het volgende:
Hij had Mo moeten nemen
[ afbeelding ]
pardon?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:18 schreef MrVanBraun het volgende:
Hij had Mo moeten nemen
[ afbeelding ]
En drugs zijn erg omdat?quote:
Ik ben meer benieuwd naar dat tweede FB-account van hem, waar hij het over had in zijn manifest.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:33 schreef Darklight het volgende:
Hier is trouwens dat FB account van hem
http://solidprinciples.co(...)Breivik-FACEBOOK.pdf.
Slechte coke dan, als je de berichten een beetje volgt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:44 schreef MrVanBraun het volgende:
Ja en z'n advocaat zit aan de coke, anders kan die hem niet goed verdedigen.![]()
En de rechters zitten allemaal high aan de theequote:Op woensdag 27 juli 2011 09:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Slechte coke dan, als je de berichten een beetje volgt.
Hij drinkt wel Grolschquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:47 schreef Specularium het volgende:
Kijk hoe leuk het is met een biertje in je hand:
[ afbeelding ]
quote:Onderzoek naar verband tussen Breivik en Belgische site
De veiligheidsdiensten van ons land hebben het federaal parket een dossier bezorgd over een mogelijk verband tussen de website The Brussels Journal en de Noorse moordmachine Anders Behring Breivik.
The Brussels Journal is het geesteskind van Paul Belien, een rechts-conservatieve ideoloog uit de Kempen. Belien werkt onder meer voor de Nederlandse politicus Geert Wilders.
De Belgische veiligheidsdiensten zouden heel graag duidelijkheid willen krijgen over een aantal zaken. Zo zijn er de voorbije jaren op The Brussels Journal teksten verschenen die ook voorkomen in 2083 A European Declaration of Independence, het manifest dat Breivik voor zijn aanslagen via het internet verspreidde. Die tekst van 1500 pagina's is niet alleen een striemende aanklacht tegen de multiculturele samenleving, maar bevat ook een praktische handleiding voor aanslagen in Europa.
Nu de veiligheidsdiensten een dossier hebben samengesteld, moet het parket beslissen of er een onderzoek komt. Paul Belien was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.
http://www.gva.be/nieuws/(...)-belgische-site.aspx
Gedaanquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:50 schreef KarinJ. het volgende:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/lenke.php
Helpen jullie om hier 1 miljoen van te maken?
Te doorzichtig die berichten. Werkt niet meer in Europa.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Slechte coke dan, als je de berichten een beetje volgt.
ahh.. de adviseur van Geert, en openlijk homohater Belienquote:
quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
ahh.. de adviseur van Geert, en openlijk homohater Belien
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eur.dhtml?redirected
quote:De Vlaming Paul Belien heeft in België een zeer omstreden reputatie als het gaat om homoseksuelen en hij is een tegenstander van euthanasie en abortus.
http://www.telegraaf.nl/b(...)toffers__.html?p=3,1quote:Presentator VS hekelt slachtoffers bloedbad
NEW YORK - De Amerikaanse presentator Glenn Beck heeft maandag (lokale tijd) in zijn talkshow de slachtoffers op het Noorse eiland Utoya vergeleken met de Hitlerjugend. De Nationale Joodse Democratische Raad (NDJC) reageerde dinsdag furieus.
Beck zei op de Amerikaanse zender Fox: „Er was een schietpartij op een politiek kamp. Dat klinkt nogal naar Hitlerjugend. Wie houdt er nu een kamp voor kinderen alleen geënt op politiek? Belachelijk.” Ook zette Beck de schutter, Anders Behring Breivik, op een lijn met voorstanders van een 'grote overheid'. „Hij doet het werk dat alle mensen die een grote overheid willen altijd doen, namelijk terreuraanslagen plegen.”
De NDJC noemt de vergelijking „afschuwelijk” en wil dat Beck ophoudt met dit soort retoriek.
Ook de voormalige persvoorlichter van de Noorse minister-president Jens Stoltenberg reageerde boos. Hij noemde de opmerking van Beck „onnozel, niet correct en bijzonder pijnlijk
Anders sluiten ze die Beck effe lekker op. Wat een imbeciel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:57 schreef theNull het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)toffers__.html?p=3,1
Alsof ze in Amerika geen politieke jeugdbewegingen hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anders sluiten ze die Beck effe lekker op. Wat een imbeciel.
Kom op, vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anders sluiten ze die Beck effe lekker op. Wat een imbeciel.
Sorry, onderbuik-reactie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kom op, vrijheid van meningsuiting.
Andere politici: "He, Wilders .. eigenlijk ben jij nu wel een beetje hypocriet he ... aan de ene kant is de gehele islam verantwoordelijk voor de aanslag van 1 terreurgroep ... maar bij Breivik is er opeens ruimte voor nuance ..."quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:09 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb geen tv dus volg het meeste via het internet (en dat nieteens). Maar ben erg benieuwd hoe de poilitiek dit wellicht gaat gebruiken.. en waarvoor.
zelfs gesponsored door Beck met zijn 9/12 kampenquote:Op woensdag 27 juli 2011 10:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Alsof ze in Amerika geen politieke jeugdbewegingen hebben.
Toevallige correlatie!quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
ahh.. de adviseur van Geert, en openlijk homohater Belien
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eur.dhtml?redirected
Afgezien daarvan....onderstaande quote is helemaal hilarisch:quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Alsof ze in Amerika geen politieke jeugdbewegingen hebben.
quote:Ook zette Beck de schutter, Anders Behring Breivik, op een lijn met voorstanders van een 'grote overheid'. „Hij doet het werk dat alle mensen die een grote overheid willen altijd doen, namelijk terreuraanslagen plegen.”
quote:Veiligheidschef: Ik denk dat Breivik alleen handelde
Er is tot dusver geen bewijs gevonden dat Anders Behring Breivik, de dader van de aanslagen in Noorwegen, banden heeft met extreem-rechtse groeperingen in binnen- of buitenland. Dat heeft Janne Kristiansen, chef van de Noorse veiligheidsdienst PST vandaag gezegd. 'Ik denk dat hij alleen handelde.'
Breivik, die de massamoord tegenover de politie heeft bekend, heeft tijdens zijn voorgeleiding voor de rechbank in Oslo gesuggereerd dat hij onderdeel was van een bredere beweging. Er zouden volgens hem nog twee cellen actief zijn. Maar volgens Kristiansen zijn daar geen aanwijzingen voor gevonden. 'We hebben tot nu toe geen bewijs voor het bestaan van dergelijke cellen in Noorwegen of Groot-Brittannië', zegt ze tegenover de BBC.
Maar het onderzoek naar mogelijke connecties gaat gewoon door, aldus de veiligheidschef. 'Ik geloof niet dat er grenzen zijn aan de hoeveelheid slechtheid in het hoofd van deze persoon. We mogen geen enkel risico met hem nemen.'
Gestoord
De bewering van Breiviks advocaat Lippestad dat de schutter gestoord zou zijn, trekt Kristiansen in twijfel. Zij beschouwt Breivik juist als berekenend, en iemand die zichzelf en zijn ideeën graag voor het voetlicht wil brengen.
Lippestad zei gisteren dat 'deze hele zaak erop wijst' dat zijn cliënt gestoord is. Maar hij vindt het nog te vroeg om te kunnen aangeven of zijn cliënt dat tijdens de rechtszaak ook als verdediging gaat opvoeren.
Kristiansen verdedigde verder de acties van de Noorse politie, die volgens critici te traag op de aanslagen zou hebben gereageerd. De politie arriveerde bijna anderhalf uur nadat de schietpartij op het eiland Utoya was begonnen op de plaats delict. 'Het eiland ligt een aardig eind van Oslo vandaan. Ze kwamen zo snel als mogelijk was.'
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lleen-handelde.dhtml
Ik mag Beck niet maar wat hij zegt daar in de laatste quote is nieteens zo heel gek. Voor zover ik het kan volgen, is die Anders B. helemaal Islamofoob. Stel dat hij hierin succesvol is. Wie plukt dan de vruchten?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Afgezien daarvan....onderstaande quote is helemaal hilarisch:
[..]
Dan voel je je ook flink lullig als je toen dat manifest ontvangen hebt.twitter:hyllandinho twitterde op woensdag 27-07-2011 om 10:38:20@Dr_Ulrichsen There were people who received it at 8:26am Friday morning. A Canadian lady on a G Wilders Fb group said that :S reageer retweet
Lokale Canadese tijd?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:41 schreef Klaudias het volgende:
Dan voel je je ook flink lullig als je toen dat manifest ontvangen hebt.twitter:hyllandinho twitterde op woensdag 27-07-2011 om 10:38:20@Dr_Ulrichsen There were people who received it at 8:26am Friday morning. A Canadian lady on a G Wilders Fb group said that :S reageer retweet
Iedereen snapt wat Beck met die uitspraak suggereert. Een of andere zieke link tussen Breivik en politici die bijv. voor dat healthcare plan van Obama zijn ...quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:37 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik mag Beck niet maar wat hij zegt daar in de laatste quote is nieteens zo heel gek. Voor zover ik het kan volgen, is die Anders B. helemaal Islamofoob. Stel dat hij hierin succesvol is. Wie plukt dan de vruchten?
Precies, de new world order die nu ook al het hele M.O. treitert en binnenvalt bij het leven!
Ah, ik had nog geen complottheorieën over deze gebeurtenissen gelezen, maar dus toch.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:37 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik mag Beck niet maar wat hij zegt daar in de laatste quote is nieteens zo heel gek. Voor zover ik het kan volgen, is die Anders B. helemaal Islamofoob. Stel dat hij hierin succesvol is. Wie plukt dan de vruchten?
Precies, de new world order die nu ook al het hele M.O. treitert en binnenvalt bij het leven!
Valt wel mee denk ik. Want waarom zou je een 1500 pagina's tellend boekwerk dat je ongevraagd wordt toegezonden door iemand die je niet of nauwelijks kent gaan lezen - en hoe groot is de kans dat je op tijd doorhebt dat hij werkelijk een aanslag gaat plegen ?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:41 schreef Klaudias het volgende:
Ik zou het zo snel geïdentificeerd hebben als spam dat ik niet eens door zou hebben dat ik het gekregen had, gewoon meteen weggeflikkerd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:41 schreef Klaudias het volgende:
September 2004, toen ie de VVD uitgeflikkerd werd?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:46 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik blijf alleen benieuwd wanneer Wilders zijn exemplaar kreeg
Toen hij zelf uit de VVD stapte, bedoel je.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
September 2004, toen ie de VVD uitgeflikkerd werd?
quote:Politie Oslo: Niet altijd even snel door geldgebrek
Vijf dagen nadat minstens 76 mensen in Noorwegen om het leven kwamen door een dubbele terreuraanslag, geeft de Noorse politie toe door geldgebrek niet altijd snel te kunnen reageren op incidenten direct buiten de hoofdstad.
Na veel kritiek in de afgelopen dagen erkent Anstein Gjengedal, de chef van het politiedistrict Oslo, vandaag tegen de publieke omroep NRK dat geslonken budgetten ten koste gaan van de operationele inzet.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oor-geldgebrek.dhtml
Op dringend verzoek van de partij zelf. Je mocht immers niet tegen Turkse toetreding tot de EU zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:23 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Toen hij zelf uit de VVD stapte, bedoel je.
Stiekem wel een geinig filmpje, hoe die lui eerst stoer naar buiten rennen en dan weer snel naar binnenquote:
Ik zag eerst die blonde vrouw naar buiten lopen, deed me denken aan die blonde bebloede vrouw die ze bij de eerste beelden naar hulpverleners droegenquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Stiekem wel een geinig filmpje, hoe die lui eerst stoer naar buiten rennen en dan weer snel naar binnen.
De winkel is Digital Impuls volgens de omschrijving.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zag eerst die blonde vrouw naar buiten lopen, deed me denken aan die blonde bebloede vrouw die ze bij de eerste beelden naar hulpverleners droegenGeen idee hoever ze er vanaf zitten. Maar je ziet idd die vent naar boven kijken en dan zoiets hebben van: wtf, weg hier
quote:Q: You know that a large majority of people will end up viewing you as a
complete nut right, despite your own and others efforts to justify violence?
A: I am fully aware that the media will attempt to label me as a nut. This is the most
common strategy of combating political dissidents. I know that the cultural Marxists and
the full force of the European multiculturalist mainstream media will do everything within
their power to portray people like me as nothing more than delusional nut jobs. After all
its their job to protect their interests. And they will succeed to a certain degree (we are
currently too disorganised to counter their powerful propaganda machinery). I am fully
aware that our current views are considered extreme. However, more spectacular
operations will burden them and force public discussion. It will be increasingly harder for
them to manipulate and distort the truth, or to prevent people from knowing what is
going on. We are using brutal means because we have tried absolutely everything else.
Within the boundaries of the EUSSR totalitarian system, we are left no choice.
Q: But doesnt it worry you that 95% of all Europeans will openly detest you
and call you a murderer and a terrorist?
A: Its human nature to be selfish, to seek admiration, love and affection. This is why
very few people will have the self insight, the ideological and moral confidence and
strength to act selflessly on behalf of their own countrymen on their own initiative
without a solid hierarchical organisation or country supporting and encouraging them. We
have taken these thankless tasks upon ourselves because we possess these traits; the
self insight, the ideological and moral confidence and strenght and we are willing to
sacrifice our lives for our brothers and sisters, even though they will openly detest us. It
can be illustrated like a parent spanking their ignorant child. The child will hate their
parents there and then but in time they will understand that their only intention is to
protect them.
De winkel ligt met de dichte kant naar de explosie toe. Die mannen hebben dus niets van de explosie zelf kunnen zien, maar eromheen was de schade best groot zag ik gisteren. (ik woon in Oslo) Wat moeten die mensen zich de blubbers geschrokken zijn... Ik werk ook vlakbij, maar was gelukkig op vakantie toen het gebeurde. Maar mijn collega's zijn echt getraumatiseerd. Bij ieder onverwacht geluid schrikken ze zich wild. Heel naar om ze zo te zien.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De winkel is Digital Impuls volgens de omschrijving.
Møllergata 9
http://maps.google.nl/map(...)uNovTo_nGIW_OJauhbEN
Heel dichtbij dus
Vond ik ook! Die advocaat moest zich stil houden. Eigenlijk moet er een andere advocaat aangewezen worden, ook al heeft de schutter bekend en al.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:39 schreef Teutoon het volgende:
Gisteren bij nieuwsuur viel het me op dat die advocaat en de dader totaal niet op een lijn zitten wat betreft de verdediging. Ook erg onprofessioneel hoe hij te werk ging tijdens dat vragenuurtje met de pers. Alsof hij (de advocaat) zijn onschuld even aan de wereld wilde tonen, dat hij opgescheept zit met dit beest.
Breivik zelf schreef al in zijn manifest dat hij door de media zou worden verketterd en waarschijnlijk ontoerekeningsvatbaar zou worden verklaard. De advocaat zelf gaf aan dat zijn cliënt gewoon gestoord was en dat daar geen discussie over mogelijk was.
Vreemde zaak hoor.
Dan bereikt hij dus met die advocaat precies wat hij wilde. Erg slechte zaak,had het er gisteren nog over. Amateurisme ten top weer.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:39 schreef Teutoon het volgende:
Gisteren bij nieuwsuur viel het me op dat die advocaat en de dader totaal niet op een lijn zitten wat betreft de verdediging. Ook erg onprofessioneel hoe hij te werk ging tijdens dat vragenuurtje met de pers. Alsof hij (de advocaat) zijn onschuld even aan de wereld wilde tonen, dat hij opgescheept zit met dit beest.
Breivik zelf schreef al in zijn manifest dat hij door de media zou worden verketterd en waarschijnlijk ontoerekeningsvatbaar zou worden verklaard. De advocaat zelf gaf aan dat zijn cliënt gewoon gestoord was en dat daar geen discussie over mogelijk was.
Vreemde zaak hoor.
Hieronder stukje uit 2083:
[..]
als je van te voren al roept dat je ontoerekeningsvatbaar verklaard gaat worden dan lijkt me de kans vrij klein dat dat ook gaat gebeuren eerlijk gezegdquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan bereikt hij dus met die advocaat precies wat hij wilde. Erg slechte zaak,had het er gisteren nog over. Amateurisme ten top weer.
Klopt, denk dat hij al had voorzien dat zijn advocaat zijn persoonlijke mening niet voor zich kon houden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:57 schreef Re het volgende:
AB heeft zelf om deze advocaat gevraagd hoor
(topic stuitert een beetje hier?)
De tranen schieten me in de ogen als ik dit zie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 06:08 schreef TLC het volgende:
De eerste foto s van de slachtoffers gevallen tijdens deze terreurdaden ;
[ afbeelding ]
Op ned 2 zag ik ook een reportage waar de overledenen een gezicht kregen, ik werd er stil van.
Heeft niets met rechtstaat en democratie door elkaar gooien te maken. Het is gewoon een slechte advocaat (vanuit Breviks perspectief). Of hij doet juist wat Breivik wil.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Deze advocaat snapte er niet veel van: beetje de rechtsstaat en democratie door elkaar gooien
Ik denk niet dat deze sociaal-democratische advocaat voor zijn karretje te spannen valt. De hele wereld is gericht op deze man en die advocaat zal het echt niet wagen om volgens de idealen van Breivik te werk te gaan. Wat we gisteren zagen was gewoon persoonlijke frustratie en onprofessionaliteit.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:59 schreef sp3c het volgende:
of hij heeft de advocaat instructies gegeven
Waarom?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:05 schreef Klaudias het volgende:
Het is gewoon een slechte advocaat (vanuit Breviks perspectief).
je weet niet eens waar ik het over hebquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:05 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Heeft niets met rechtstaat en democratie door elkaar gooien te maken. Het is gewoon een slechte advocaat (vanuit Breviks perspectief). Of hij doet juist wat Breivik wil.
ABB niet, die zit in volledige isolatie, alleen zijn advocaat kan hem dat meldenquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:14 schreef Lagrinta het volgende:
Krijgt een cliënt trouwens te horen wat zijn advocaat in de pers zegt?
Ja precies. Zou zn advocaat de waarheid tegen AB vertellen hoe ie naar buiten toetreedt?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
ABB niet, die zit in volledige isolatie, alleen zijn advocaat kan hem dat melden
Voorlopig maar geen boterhamzakjes laten ploffen dan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:42 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
De winkel ligt met de dichte kant naar de explosie toe. Die mannen hebben dus niets van de explosie zelf kunnen zien, maar eromheen was de schade best groot zag ik gisteren. (ik woon in Oslo) Wat moeten die mensen zich de blubbers geschrokken zijn... Ik werk ook vlakbij, maar was gelukkig op vakantie toen het gebeurde. Maar mijn collega's zijn echt getraumatiseerd. Bij ieder onverwacht geluid schrikken ze zich wild. Heel naar om ze zo te zien.
"Heb je ze het verteld? Heb je het verteld over de islam die Europa over komt nemen? Heb je ze verteld over mijn dappere daad? Dat de culturele marxisten ons land verkopen aan de moslimduivel? Heb je ze het goed uitgelegd en mijn plannen verdedigt?"quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:17 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja precies. Zou zn advocaat de waarheid tegen AB vertellen hoe ie naar buiten toetreedt?
quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Voorlopig maar geen boterhamzakjes laten ploffen dan.
Ik denk het niet, die advocaat zit Breivik lekker af te branden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:14 schreef Lagrinta het volgende:
Krijgt een cliënt trouwens te horen wat zijn advocaat in de pers zegt?
Nee, volgens mij krijgt AB helemaal niets mee. Hij heeft waarschijnlijk dus geen idee wat er gaande is. Of iedereen weer zijn leven probeert op te pakken, of dat zijn revolutie misschien losgebarsten is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:17 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja precies. Zou zn advocaat de waarheid tegen AB vertellen hoe ie naar buiten toetreedt?
Hij wou internet? Wat denkt hij nou zelfquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:54 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee, volgens mij krijgt AB helemaal niets mee. Hij heeft waarschijnlijk dus geen idee wat er gaande is. Of iedereen weer zijn leven probeert op te pakken, of dat zijn revolutie misschien losgebarsten is.
Daarom waarschijnlijk ook dat hij internet wou (in ruil voor het vrijgeven van de naven van zogenaamde medeplichtigen)
Zijn er regels in Noorwegen over wel/geen internet voor gevangenen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:57 schreef Paul het volgende:
[..]
Hij wou internet? Wat denkt hij nou zelf
Dus gaan ze dat niet inwilligen en dus weet niemand zeker of er nog handlangers zijnquote:
Hij denkt dat hij een held is, a knight in shining armour.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:57 schreef Paul het volgende:
[..]
En dat Wilders hem bijv wel publiek moest veroordelenquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:03 schreef Leandra het volgende:
Hij denkt dat hij een held is, a knight in shining armour.
Aan de andere kant was hij zich er al wel van bewust dat de rest van de wereld dat niet direct zou begrijpen, want hij ging er in zijn manifest al vanuit dat hij ontoerekeningsvatbaar zou worden verklaard en de rest van z'n leven vast zou zitten.
Ongeacht wat die regels zijn als het wel een mogelijkheid is, is het iig geen mogelijkheid voor iemand die in complete afzondering zit.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zijn er regels in Noorwegen over wel/geen internet voor gevangenen?
Ja, althans in ieder geval wikipedia.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:57 schreef Paul het volgende:
[..]
quote:Breivik: onthulling mededaders onder voorwaarden
Anders Behring Breivik, de verdachte van de massamoord in Noorwegen van vrijdag, heeft aangegeven onder voorwaarden informatie over eventuele medeverdachten te willen verschaffen. Dat heeft de politie in Oslo laten weten.
Het zou om verschillende eisen gaan, en van één niet nader gespecificeerde voorwaarde stellen de autoriteiten dat ze er onmogelijk op in kunnen gaan. De politie wil verder niets over de eisen kwijt, behalve dat een ervan maaltijden betreft.
Anders Behring BreivikBreivik stelde aanvankelijk alleen te hebben gehandeld. Later maakte hij echter gewag van twee Noorse cellen en nog anderen in het buitenland, met wie hij zou hebben samengewerkt.
Naar verluidt wil de verdachte toegang tot zijn computer en tot de online encyclopedie Wikipedia. Ook zou hij eisen om door buitenlandse psychiaters te worden onderzocht.
Breivik had al aangegeven openbare rechtszittingen te willen, om zijn motieven uit te kunnen leggen. Dit verzoek werd voor zijn voorgeleiding echter afgewezen. Het is onduidelijk of de voorwaarde van publieke zittingen bij zijn eisenpakket zit.
De verdachte stelt de Noorse Arbeiderspartij verantwoordelijk voor moslimimmigratie. Door juist het jongerenkamp aan te vallen zou hij ernaar hebben gestreefd om de partij haar toekomst te ontnemen.
Het zou me niets verbazen als hij enorm slecht tegen die afzondering kan, niemand die van hem onder de indruk is en niemand die in hem zijn meerdere moet erkennen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:09 schreef Isabeau het volgende:
Straks wil ie ook nog wow kunnen spelen(helaas voor hem is z'n account geband)
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als hij enorm slecht tegen die afzondering kan, niemand die van hem onder de indruk is en niemand die in hem zijn meerdere moet erkennen.
Voor iemand die zo actief was op fora en online games zou het wel eens veel zwaarder kunnen zijn dat hij op voorhand gedacht had.
Slechte voorbereiding van em. Hij had tijd zat om te kunnen simuleren thuis hoe het zou zijn als je in de cel zit.quote:
Ik denk dat het in vrijheid afzondering zoeken niet te vergelijken is met opgelegde afzondering, je kunt dat gebrek aan vrije keuze immers niet simuleren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Slechte voorbereiding van em. Hij had tijd zat om te kunnen simuleren thuis hoe het zou zijn als je in de cel zit.
Uiteraard kun je het niet vergelijken, maar als je in vrijheid je opsluit en dan al gek wordt dan zou je wel eens kunnen gaan twijfelen of het het allemaal waard is. En de vraag is of ie dat gedaan heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het in vrijheid afzondering zoeken niet te vergelijken is met opgelegde afzondering, je kunt dat gebrek aan vrije keuze immers niet simuleren.
Daarbij zul je in die simulatie altijd contact met de buitenwereld moeten hebben: om te eten en drinken, en voor alles wat je verder nodig hebt.
En een bewaker die je eten komt brengen is toch iets anders dan de pizzabezorger, al was het maar omdat die laatste vriendelijk doet omdat hij een fooi hoopt te scoren.
Hij scheen best goed te zijn in wow, een 'hardcore' speler noemt hij zichzelf op de wow-fora. Daar kan allerlei bewondering en dergelijke bij komen kijken, samen met superioriteitsgevoelens ('kijk mij eens veel beter zijn dan die n00bs'). Dus ook dan is in afzonderling leven natuurlijk niet eenzaam en zonder (virtuele) erkenning.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:32 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het in vrijheid afzondering zoeken niet te vergelijken is met opgelegde afzondering, je kunt dat gebrek aan vrije keuze immers niet simuleren.
Daarbij zul je in die simulatie altijd contact met de buitenwereld moeten hebben: om te eten en drinken, en voor alles wat je verder nodig hebt.
En een bewaker die je eten komt brengen is toch iets anders dan de pizzabezorger, al was het maar omdat die laatste vriendelijk doet omdat hij een fooi hoopt te scoren.
Er zullen ongetwijfeld bosjes vrouwen wereldwijd zijn die hem verliefde brieven gaan schrijven. Als dat zelfs bij Dutroux al gebeurde.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij scheen best goed te zijn in wow, een 'hardcore' speler noemt hij zichzelf op de wow-fora. Daar kan allerlei bewondering en dergelijke bij komen kijken, samen met superioriteitsgevoelens ('kijk mij eens veel beter zijn dan die n00bs'). Dus ook dan is in afzonderling leven natuurlijk niet eenzaam en zonder (virtuele) erkenning.
In een cel is dat allemaal weg. Ik denk dat je nog wel eens gelijk kan krijgen dat het hem zwaar gaat vallen (mooi!!).
Oh ja, ik was die geestelijk gestoorde groupies vergetenquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:41 schreef LXIV het volgende:
Er zullen ongetwijfeld bosjes vrouwen wereldwijd zijn die hem verliefde brieven gaan schrijven. Als dat zelfs bij Dutroux al gebeurde.
Dat is dan weer goed voor z'n ego.
Niks voor jou, Isabeau?quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, ik was die geestelijk gestoorde groupies vergeten
Ik walg al van mensen die zonder reden spinnetjes en zo dood makenquote:
Dit was niet zonder redenquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik walg al van mensen die zonder reden spinnetjes en zo dood maken![]()
Nee, dat wordt niks
quote:
quote:Police estimate that 76 people are dead after the terrorist attacks on Utøya and in Oslo on 22 July 2011.
68 people are dead after the massacre of Utøya.
One of the wounded died at the Ullevål hospital on Sunday.
8 people are confirmed dead in bomb explosion in the government quarter.
4 or 5 people are still missing in Utøya, but the numbers are uncertain.
1 or 2 people will still be missed in its ministries.
66 people are hurt or injured after the two attacks.
All the injured have been identified.
31 of the 66 injured are seriously or critically injured.
They are located at Oslo University.
20 of the 31 who have serious or critical injuries, is Utoya victims
11 of the 31 with serious or critical injuries are victims of the bomb in its ministries.
Sources: Police, Ullevål Hospital, said. Oppdatert 26.
Is toch vrij normaal, 9 jaar lang voorbereiding...denk dat je dan ook wel het resultaat wilt weten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:14 schreef MaJo het volgende:
Ik kreeg wel even kippenvel toen ik las dat hij aan zijn advocaat gevraagd had hoeveel mensen er eigenlijk overleden warenZieke dude.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar de eerste 10 sec herhaald voor dat blonde chickie.quote:
"Geen enkele. Jezus daalde uit de hemel neer en genas iedereen, voor hij zijn afschuw over de daad die jij in zijn naam pleegde uitsprak. Hij huilde".quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:14 schreef MaJo het volgende:
Ik kreeg wel even kippenvel toen ik las dat hij aan zijn advocaat gevraagd had hoeveel mensen er eigenlijk overleden warenZieke dude.
Hoezo?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:16 schreef HiZ het volgende:
Toch is het wel opvallend hoe dun het laagje beschaving is als mensen worden geconfronteerd met een verschijnsel als die AB.
Als die advocaat zonder medeweten van AB hem afbrand, zou hem dat dan strafbaar maken?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:54 schreef Gulo het volgende:
Nee, volgens mij krijgt AB helemaal niets mee. Hij heeft waarschijnlijk dus geen idee wat er gaande is.
quote:Nog één vermiste na schietpartij Utoya
Laatste update: 27 juli 2011 13:51
OSLO - De autoriteiten in Noorwegen hebben het aantal vermisten na de schietpartij op het eiland Utoya naar beneden bijgesteld.
Op dit moment staat nog een persoon te boek als vermist, waar dat er eerder nog vijf waren, zo meldden Noorse media woensdag.
Wellicht wel jaquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:17 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
"Geen enkele. Jezus daalde uit de hemel neer en genas iedereen, voor hij zijn afschuw over de daad die jij in zijn naam pleegde uitsprak. Hij huilde".
Zouden we hem dat wijs kunnen maken ?
Zou wel mooi zijn. Hem echt laten geloven dat hij heeft gefaald in zijn missie, en dat zijn God hem niet wil overladen met glorie maar teleurgesteld in hem is... misschien dat dat hem berouw laat voelen.quote:
wordt dan wel een beetje lastig om hem voor moord veroordeeld te krijgenquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:17 schreef MisterSqueaky het volgende:
"Geen enkele. Jezus daalde uit de hemel neer en genas iedereen, voor hij zijn afschuw over de daad die jij in zijn naam pleegde uitsprak. Hij huilde".
Zouden we hem dat wijs kunnen maken ?
Ze wilden hem toch vervolgen wegens "misdaden tegen de mensheid" omdat daar meer straf op staat.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
wordt dan wel een beetje lastig om hem voor moord veroordeeld te krijgen
Wiki:quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:14 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ze wilden hem toch vervolgen wegens "misdaden tegen de mensheid" omdat daar meer straf op staat.
twitter:ketilbstensrud twitterde op woensdag 27-07-2011 om 14:31:59Delta, the Norwegian counter terrorism unit, confirms entering Utøya within 47 mins of first call from Buskerud police (Aftenposten). reageer retweet
Maar dat is toch een volkenrechtelijke term die betrekking heeft op geweld van staten/overheden jegens individuen/groepen, en niet op dat van individuen onderling? Ik vraag me af hoe ze die hier van toepassing willen laten zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
misdrijf tegen de menselijkheid
Eens, voor zover ik weet is niemand overgegaan tot wraakacties op rechts-extremisten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik denk vooral dat mensen bang worden.
Maar hysterie heb ik niet gezien.
We veel ongeloof nog. In de zin van hoe kan iemand dit verzinnen.
Dergelijke post zou gewoon vernietigd moeten worden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld bosjes vrouwen wereldwijd zijn die hem verliefde brieven gaan schrijven. Als dat zelfs bij Dutroux al gebeurde.
Dat is dan weer goed voor z'n ego.
Ik verbaas me dat-ie geen ontsnappingsplan had... Als je dusdanig lang hebt voordat hulpdiensten arriveren, dan moet een speedboot regelen om weer weg te komen toch ook kunnen? Hij had er dus belang bij om bekend te worden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Slechte voorbereiding van em. Hij had tijd zat om te kunnen simuleren thuis hoe het zou zijn als je in de cel zit.
Ok dan komt hier mijn vrijheid van meningsuiting ; wegens smakeloosheid mogen ze die beck naast die seriemoordenaar opknopen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kom op, vrijheid van meningsuiting.
Ja gek he, dat je weg wilt komenquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geen idee hoever ze er vanaf zitten. Maar je ziet idd die vent naar boven kijken en dan zoiets hebben van: wtf, weg hier
En dan te weten dat die advocaat lid is van dezelfde politieke partij als van die slachtoffers op dat eiland.....quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:57 schreef Re het volgende:
AB heeft zelf om deze advocaat gevraagd hoor
(topic stuitert een beetje hier?)
Jemig!quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_source=home_oneline
Al gepost?
Aparte weergave op deze wijze
is denk ik zeer houtje touwtje vertaaldquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vond het zo formeel om te lezen, die smsjes.
Het zal vast wel meer:"omg! wtf? brb.." zijn geweest, maar vertaald voor gewone mensenquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vond het zo formeel om te lezen, die smsjes.
Je kunt ook altijd je mobieltje ff wegleggen om daadwerkelijk even te helpenquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Pff, dit filmpje is vlak na de aanslag gemaakt, laat zowel de situatie buiten als binnen zien. Wat een horror.
Eens.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dergelijke post zou gewoon vernietigd moeten worden.
Ik vrees dat hij de aanslagen zag als een soort media offensief om zijn manifest te "promoten".quote:[..]
Ik verbaas me dat-ie geen ontsnappingsplan had... Als je dusdanig lang hebt voordat hulpdiensten arriveren, dan moet een speedboot regelen om weer weg te komen toch ook kunnen? Hij had er dus belang bij om bekend te worden.
Dat is hem dan gelukt...quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:16 schreef -Techno- het volgende:
Ik vrees dat hij de aanslagen zag als een soort media offensief om zijn manifest te "promoten".
....En in Nederland is Mohammed B. de enige Moslim die in aanmerking zou kunnen komen voor een terreurdaad. Volkert van der Graaf valt in dezelfde categorie met 1 moord op een bekend persoon..... maar verder zijn er de afgelopen 10 jaar alleen aanslagen, dan wel terreurdaden gepleegd door niet-Moslims. We hebben Alphen aan de Rijn en Apeldoorn, beiden gepleegd door (psychisch gestoorde) Nederlanders, en daarvoor hebben we in de jaren 80 problemen gehad met RaRa, enkele ETA aanslagen op Spaanse doelen, enkele Koerdse aanslagen op Turkse doelen, en natuurlijk de Molukse aanslagen in de jaren 70.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:21 schreef Darklight het volgende:
Dit is wel opvallend, HS ziet blanken als de nieuwe terroristen, en een dag later komt die aanslag
Op 3.30 Is een groot gat in de grond te zien, dat zal wel de plek zijn waar de auto heeft gestaan. Is ook precies voor de ingang, dat daar überhaupt een auto zonder toestemming neer gezet mag worden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Pff, dit filmpje is vlak na de aanslag gemaakt, laat zowel de situatie buiten als binnen zien. Wat een horror.
Noorwegen was tot voor kort een heel open maatschappij, waar de premier nog zonder bodyguards even een kop koffie ging halen bij de koffieshop aan de overkant, bij wijze van spreken, en nog gewoon met de mensen aan de praat ging.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:36 schreef Estate2 het volgende:
Op 3.30 Is een groot gat in de grond te zien, dat zal wel de plek zijn waar de auto heeft gestaan. Is ook precies voor de ingang, dat daar überhaupt een auto zonder toestemming neer gezet mag worden.
Ik hoop dat het bij de Haagse ministeries iets beter geregeld is, net als de aanrijtijden van de hulpdiensten toch ruim 10 minuten voor de eerste politiewagen en abulance te zien zijn.
Mooi gevonden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef Isabeau het volgende:
http://www.vg.no/nyheter/(...)kjedde-angrepene.php
Incl de looproute van AB op het eiland. Helaas is mijn Noors niet zo best en vertaalt google geen plaatjes
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Mooi gevonden.
't is een beetje te lezen wel.
Ik weet het nog niet. Ik denk dat daar in de Noorse regering flink over gediscussieerd gaat worden in de komende maanden. Ik hoop dat het inderdaad zo blijft, maar ik denk toch dat er een hele hoop extra veiligheidsmaatregelen genomen gaan worden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:59 schreef KarinJ. het volgende:
Wat een flauwekul @maartena, zowel Jens als de koninklijke familie stonden gewoon tussen de mensen.
En dat veranderd niet.
Inderdaad...quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:59 schreef KarinJ. het volgende:
Wat een flauwekul @maartena, zowel Jens als de koninklijke familie stonden gewoon tussen de mensen.
En dat veranderd niet.
7quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:12 schreef KarinJ. het volgende:
http://www.tu.no/nyheter/article289171.ece
2 dagen voor de bom afging had hij de VW al in Oslo geparkeerd.
Welk nr. wil je vertaald hebben @Isabeau?
Zo, en al die tijd is dat ding met rust gelaten?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:12 schreef KarinJ. het volgende:
http://www.tu.no/nyheter/article289171.ece
2 dagen voor de bom afging had hij de VW al in Oslo geparkeerd.
Welk nr. wil je vertaald hebben @Isabeau?
Tsja, elders lees ik dat er officieel nog maar 1 vermiste is..quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:23 schreef El_Matador het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ezicht__.html?p=16,1
Ik tel alleen bij de foto's nog 16 vermisten...
Zo'n bestelbus valt echt niet op hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo, en al die tijd is dat ding met rust gelaten?
76 doden (68 op het eiland en 8 bij de bomaanslag) en nog 16 vermisten = 92. Het eerstgenoemde aantal was 93...quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, elders lees ik dat er officieel nog maar 1 vermiste is..
Want in Nederland worden standaard alle legaal geparkeerde autos en bussen preventief geopend en gecontroleerd, gewoon om zeker te zijn dat er geen bom in zit?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/noorwege(...)ietpartij-utoya.htmlquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
76 doden (68 op het eiland en 8 bij de bomaanslag) en nog 16 vermisten = 92. Het eerstgenoemde aantal was 93...
Tsja nouja, als zo'n busje 2 dagen bij het ministerie staat? of stond ie ergens anders?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Want in Nederland worden standaard alle legaal geparkeerde autos en bussen preventief geopend en gecontroleerd, gewoon om zeker te zijn dat er geen bom in zit?
Politie lost eerste schot?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:27 schreef gebrokenglas het volgende:
Die tijdlijn onderin: om 18:25 gingen ze op het eiland aan land, en om 18:27 hadden ze Breivik te pakken?
pagripes?
politiet losner ikke skudd?
Precies jaquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Want in Nederland worden standaard alle legaal geparkeerde autos en bussen preventief geopend en gecontroleerd, gewoon om zeker te zijn dat er geen bom in zit?
Dan worden ze weggesleept. Was die bom dus afgegaan bij die lijers van bureau toezicht. Was toch een beter scenario geweest.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vaag dat de Telegraaf dat niet weet dan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/noorwege(...)ietpartij-utoya.html
Ja dat gaat ie vast geloven.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:48 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn. Hem echt laten geloven dat hij heeft gefaald in zijn missie, en dat zijn God hem niet wil overladen met glorie maar teleurgesteld in hem is... misschien dat dat hem berouw laat voelen.
haha erg maarja het is wel zoquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan worden ze weggesleept. Was die bom dus afgegaan bij die lijers van bureau toezicht. Was toch een beter scenario geweest.
Dus jij vindt het een goed plan als er bomaanslag op een bureau van parkeerwachters wordt gepleegd?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan worden ze weggesleept. Was die bom dus afgegaan bij die lijers van bureau toezicht. Was toch een beter scenario geweest.
Nee, het was een beetje een misplaatst garpje.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus jij vindt het een goed plan als er bomaanslag op een bureau van parkeerwachters wordt gepleegd?
Ik wel. Moet wel niemand bij gewond raken enzo.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus jij vindt het een goed plan als er bomaanslag op een bureau van parkeerwachters wordt gepleegd?
Dank je wel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:30 schreef KarinJ. het volgende:
7 (geen letterlijke vertaling oké)
Hij schoot met een automatischwapen en een pistool
Hij ging ongeveer het hele eiland rond en schoot op zowel degene die naar het vasteland probeerde te zwemmen als op degene die zich in het bos probeerde te verstoppen, of in hun tent.
Hij schoot in 1 kamer van het hoofdhuis.
Nadat hij zich over gegeven had lagen er lijken over het hele eiland
de meeste bij het hoofdhuis,het koffiehuis, de waterkant en bij de tenten.
Vele zijn gevonden , omgekomen bij een kleine hut aan de waterkant
Hier in ruw terrein verstopten velen overlevenden zich in holen
't zou me niet verbazen. Als je als meldkamer binnenkrijgt dat er iemand staat te schieten en dat er doden vallen??? en ook twitterberichten neem je in eerste instantie niet serieus of denk je aan een misplaatste grap.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:38 schreef KarinJ. het volgende:
De eerste meldingen werden niet serieus genomen misschien heeft dat ermee te maken?
Natuurlijk niet man, een meldkamer moet elke melding serieus nemen. Dat zal ook wel gebeurd zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't zou me niet verbazen. Als je als meldkamer binnenkrijgt dat er iemand staat te schieten en dat er doden vanllen??? en ook twitterberichten neem je in eerste instantie niet serieus of denk je aan een misplaatste grap.
Totdat er tientallen paniekerige telefoontjes binnenstromen en je - mogelijk - tijdens die gesprekken op de achtergrond dat geschiet hoort, en gegil van mensen...
Maar dan nog klinkt het als in een film.
Volgens sommige berichten anders niet..quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk niet man, een meldkamer moet elke melding serieus nemen. Dat zal ook wel gebeurd zijn.
quote:Politie tien minuten later op eiland Utoya
OSLO - De actie van de Noorse politie tegen de de Noorse terrorist Anders Behring Breivik op het eiland Utoya liep 10 minuten vertraging op door problemen met de motor van de politieboot.
Dat zei woensdag de commandant van het politieteam dat Breivik arresteerde. Op het eiland schoot de rechtse extremist 68 mensen dood.
Volgens politiecommandant Jacob Bjertnaes waren de agenten vanwege de motorproblemen met de politieboot gedwongen twee vaartuigen van burgers te vorderen.
Eenmaal op het eiland gaf Breivik zich direct over. Hij wachtte de politie op met de armen in de lucht en had het wapen al weggelegd. Hij had anderhalf uur zijn gang kunnen gaan op Utoya.
Er is in Noorwegen kritiek op het optreden van de politie. De actie zou veel te traag zijn verlopen. Volgens het persbureau NTB arriveerden de agenten pas een uur nadat het eerste alarm op het eiland was geslagen. De politie wijst de kritiek van de hand.
Als het zo is kan het bovenop de stapel van andere blunders die zijn gemaakt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens sommige berichten anders niet..
Maar dat kan ook speculatie geweest zijn..
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:41 schreef gebrokenglas het volgende:
... op de achtergrond dat geschiet hoort, en gegil van mensen...
Maar dan nog klinkt het als in een film.
Klopt, Breivik had zelfs niet verwacht dat hij gewoon op het eiland kon komen. Als 'ie dat helemaal niet had gedaan was ie misschien zelfs nooit gepaktquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Als het zo is kan het bovenop de stapel van andere blunders die zijn gemaakt.
Denk dat Breivik ook nooit gedacht had van tevoren dat hij een uur lang ongestoord te werk kon gaan.
En dan was de schade relatief gering geweest.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt, Breivik had zelfs niet verwacht dat hij gewoon op het eiland kon komen. Als 'ie dat helemaal niet had gedaan was ie misschien zelfs nooit gepakt
Hij stond legaal geparkeerd. Niets aan het handje dus.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Aha. Hoe geraffineerd. Alles uitgedacht en gepland. Er zit echter 1 flaw in zijn planning: wat als hij niet op dat eiland had kunnen komen omdat die ferry niet ging? Of nouja misschien had hij dan een boot gejat of een roeiboot gepakt. Maar op die ferry was hij toch al zichtbaar ontzettend zwaar bewapend, ongewoon veel voor een "standaard" agent?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij stond legaal geparkeerd. Niets aan het handje dus.
Er werden al op de boot grapjes gemaakt dat hij geen echte agent was. Alleen werd daar verder geen actie op ondernomen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Aha. Hoe geraffineerd. Alles uitgedacht en gepland. Er zit echter 1 flaw in zijn planning: wat als hij niet op dat eiland had kunnen komen omdat die ferry niet ging? Of nouja misschien had hij dan een boot gejat of een roeiboot gepakt. Maar op die ferry was hij toch al zichtbaar ontzettend zwaar bewapend, ongewoon veel voor een "standaard" agent?
Net na de aanslag in Oslo was dat wellicht niet zoooo raarquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aha. Hoe geraffineerd. Alles uitgedacht en gepland. Er zit echter 1 flaw in zijn planning: wat als hij niet op dat eiland had kunnen komen omdat die ferry niet ging? Of nouja misschien had hij dan een boot gejat of een roeiboot gepakt. Maar op die ferry was hij toch al zichtbaar ontzettend zwaar bewapend, ongewoon veel voor een "standaard" agent?
Hmmm daar zeg je wat... Hoogstens dat 1 agent dan weinig is en dat je meer iets met tweetallen had verwacht.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Net na de aanslag in Oslo was dat wellicht niet zoooo raar
Integendeel, de eilandbewaker werd gewaarschuwd. En stierf toen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er werden al op de boot grapjes gemaakt dat hij geen echte agent was. Alleen werd daar verder geen actie op ondernomen.
Klopt, maar dat was in principe ook alleen maar omdat Breivik contactgestoord was en niet met een vrouw over Oslo wou praten maar gewoon zijn rug naar haar toekeerdequote:Op woensdag 27 juli 2011 22:00 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Integendeel, de eilandbewaker werd gewaarschuwd. En stierf toen.
De beste stuurlui staan aan wal. Dat er kritiek is, dat is wellicht deels terecht.... maar Noorwegen is een land wat geen enkele ervaring heeft met terrorisme en dit soort aanslagen. Veel andere landen - inclusief Nederland - hebben deze ervaring wel. Nederland al sinds de jaren 70, met aanslagen van Molukkers, en later de RaRa. Nederland kende vrij veel relatief kleine aanslagen in de jaren 70 en 80 (ook o.a.van de ETA op Spaanse doelen, en Koerdse aanslagen op Turkse doelen - zoals Spaanse en/of Turkse banken met aanwezigheid hier, etc.quote:
Ik vind die knakker uit de OP toch behoorlijk schuldigquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:03 schreef maartena het volgende:
Kritiek om er lering uit te trekken is wat mij betreft prima. Maar ik vind het niet nodig om schuldigen aan te wijzen.
Maar er was NET een bomaanslag geweest. En hij kwam met het verhaal dat hij naar dat eiland ging om mensen in te lichten. Als ik de kapitein van die ferry was, dan had ik ook wel geloofd dat dat de reden was dat politie in een hoge staat van paraatheid was, en zwaar bewapend is. Zeker aangezien de kapitein waarschijnlijk OOK wist welke voorname politici de dag ervoor op het eiland geweest waren, en dat de premier naar het eiland toe zou komen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja, logischquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind die knakker uit de OP toch behoorlijk schuldig(en verder niemand anders idd
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |