Nee, maar als je dan die advocaat ziet, dan is de eis niet zo raar weer.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:07 schreef BertV het volgende:
hmm, als Breivik zijnde eisen dat je door buitenlandse psychiaters wordt onderzocht is nooit grappig.
quote:Anders Behring Breivik was tijdens de schietpartij op Utoya onder de invloed van drugs. Dit heeft zijn advocaat Geir Lippestad gezegd in een interview met persbureau AP. "Hij gebruikte drugs zodat hij tijdens de aanval sterk, wakker en efficiënt te werk kon gaan'.
De advocaat laat ook weten dat Breivik geen idee heeft van de impact van zijn aanslagen. 'Hij vroeg mij of ik geschokt was en hoeveel mensen hij had gedood. Hij wist niet of zijn plan geslaagd was. Ik zei hem dat ik die vragen niet wilde beantwoorden'.
Zwaar en moeilijk
Lippestad heeft geen idee waarom Breivik hem heeft gekozen als advocaat. Wel is er een link tussen hem en Breivik. Ze werkten eens in hetzelfde gebouw en volgens de Noorse media heeft Lippestad al verscheidene neo-Nazi's bijgestaan in hun proces.
In eerste instantie vond de advocaat het een te zware en te moeilijke zaak. 'Maar toen ik er met familie, vrienden en collega's over sprak, kwam ik al snel tot de conclusie dat ik aan de democratie moet denken. Iemand moet het doen', aldus Lippestad.
Verdediging
Lippestad liet eerder al weten dat Breivik zichzelf ziet als 'een soort verlosser'. Volgens de advocaat is zijn cliënt waarschijnlijk krankzinnig. Psychiatrische experts onderzoeken dat nu. Mocht Breivik inderdaad krankzinnig bevonden worden dan is het nog niet duidelijk of dit in de rechtszaak gebruikt wordt. 'Het is te vroeg om te zeggen dat dat zijn verdediging zal worden', aldus Lippestad. (AP/Redactie)
27/07/11 08u06
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)s-schietpartij.dhtml
Tis bekend dat sommige middelen je natuurlijk kunnen oppeppen. Krankzinnig die gozer, maar wel goed voorbereid.quote:
Hij had in zijn boekwerkje toch ook al beschreven dat je voor de aanslag drugs moest gebruiken om sterker te zijn? Incl. het meebrengen van adrenalineinjecties.quote:
Ik hoop dat hij ook een mening heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:18 schreef MrVanBraun het volgende:
Hij had Mo moeten nemen
[ afbeelding ]
pardon?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:18 schreef MrVanBraun het volgende:
Hij had Mo moeten nemen
[ afbeelding ]
En drugs zijn erg omdat?quote:
Ik ben meer benieuwd naar dat tweede FB-account van hem, waar hij het over had in zijn manifest.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:33 schreef Darklight het volgende:
Hier is trouwens dat FB account van hem
http://solidprinciples.co(...)Breivik-FACEBOOK.pdf.
Slechte coke dan, als je de berichten een beetje volgt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:44 schreef MrVanBraun het volgende:
Ja en z'n advocaat zit aan de coke, anders kan die hem niet goed verdedigen.![]()
En de rechters zitten allemaal high aan de theequote:Op woensdag 27 juli 2011 09:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Slechte coke dan, als je de berichten een beetje volgt.
Hij drinkt wel Grolschquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:47 schreef Specularium het volgende:
Kijk hoe leuk het is met een biertje in je hand:
[ afbeelding ]
quote:Onderzoek naar verband tussen Breivik en Belgische site
De veiligheidsdiensten van ons land hebben het federaal parket een dossier bezorgd over een mogelijk verband tussen de website The Brussels Journal en de Noorse moordmachine Anders Behring Breivik.
The Brussels Journal is het geesteskind van Paul Belien, een rechts-conservatieve ideoloog uit de Kempen. Belien werkt onder meer voor de Nederlandse politicus Geert Wilders.
De Belgische veiligheidsdiensten zouden heel graag duidelijkheid willen krijgen over een aantal zaken. Zo zijn er de voorbije jaren op The Brussels Journal teksten verschenen die ook voorkomen in 2083 A European Declaration of Independence, het manifest dat Breivik voor zijn aanslagen via het internet verspreidde. Die tekst van 1500 pagina's is niet alleen een striemende aanklacht tegen de multiculturele samenleving, maar bevat ook een praktische handleiding voor aanslagen in Europa.
Nu de veiligheidsdiensten een dossier hebben samengesteld, moet het parket beslissen of er een onderzoek komt. Paul Belien was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.
http://www.gva.be/nieuws/(...)-belgische-site.aspx
Gedaanquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:50 schreef KarinJ. het volgende:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/lenke.php
Helpen jullie om hier 1 miljoen van te maken?
Te doorzichtig die berichten. Werkt niet meer in Europa.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Slechte coke dan, als je de berichten een beetje volgt.
ahh.. de adviseur van Geert, en openlijk homohater Belienquote:
quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
ahh.. de adviseur van Geert, en openlijk homohater Belien
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eur.dhtml?redirected
quote:De Vlaming Paul Belien heeft in België een zeer omstreden reputatie als het gaat om homoseksuelen en hij is een tegenstander van euthanasie en abortus.
http://www.telegraaf.nl/b(...)toffers__.html?p=3,1quote:Presentator VS hekelt slachtoffers bloedbad
NEW YORK - De Amerikaanse presentator Glenn Beck heeft maandag (lokale tijd) in zijn talkshow de slachtoffers op het Noorse eiland Utoya vergeleken met de Hitlerjugend. De Nationale Joodse Democratische Raad (NDJC) reageerde dinsdag furieus.
Beck zei op de Amerikaanse zender Fox: „Er was een schietpartij op een politiek kamp. Dat klinkt nogal naar Hitlerjugend. Wie houdt er nu een kamp voor kinderen alleen geënt op politiek? Belachelijk.” Ook zette Beck de schutter, Anders Behring Breivik, op een lijn met voorstanders van een 'grote overheid'. „Hij doet het werk dat alle mensen die een grote overheid willen altijd doen, namelijk terreuraanslagen plegen.”
De NDJC noemt de vergelijking „afschuwelijk” en wil dat Beck ophoudt met dit soort retoriek.
Ook de voormalige persvoorlichter van de Noorse minister-president Jens Stoltenberg reageerde boos. Hij noemde de opmerking van Beck „onnozel, niet correct en bijzonder pijnlijk
Anders sluiten ze die Beck effe lekker op. Wat een imbeciel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:57 schreef theNull het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)toffers__.html?p=3,1
Alsof ze in Amerika geen politieke jeugdbewegingen hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anders sluiten ze die Beck effe lekker op. Wat een imbeciel.
Kom op, vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anders sluiten ze die Beck effe lekker op. Wat een imbeciel.
Sorry, onderbuik-reactie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kom op, vrijheid van meningsuiting.
Andere politici: "He, Wilders .. eigenlijk ben jij nu wel een beetje hypocriet he ... aan de ene kant is de gehele islam verantwoordelijk voor de aanslag van 1 terreurgroep ... maar bij Breivik is er opeens ruimte voor nuance ..."quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:09 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb geen tv dus volg het meeste via het internet (en dat nieteens). Maar ben erg benieuwd hoe de poilitiek dit wellicht gaat gebruiken.. en waarvoor.
zelfs gesponsored door Beck met zijn 9/12 kampenquote:Op woensdag 27 juli 2011 10:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Alsof ze in Amerika geen politieke jeugdbewegingen hebben.
Toevallige correlatie!quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
ahh.. de adviseur van Geert, en openlijk homohater Belien
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eur.dhtml?redirected
Afgezien daarvan....onderstaande quote is helemaal hilarisch:quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Alsof ze in Amerika geen politieke jeugdbewegingen hebben.
quote:Ook zette Beck de schutter, Anders Behring Breivik, op een lijn met voorstanders van een 'grote overheid'. „Hij doet het werk dat alle mensen die een grote overheid willen altijd doen, namelijk terreuraanslagen plegen.”
quote:Veiligheidschef: Ik denk dat Breivik alleen handelde
Er is tot dusver geen bewijs gevonden dat Anders Behring Breivik, de dader van de aanslagen in Noorwegen, banden heeft met extreem-rechtse groeperingen in binnen- of buitenland. Dat heeft Janne Kristiansen, chef van de Noorse veiligheidsdienst PST vandaag gezegd. 'Ik denk dat hij alleen handelde.'
Breivik, die de massamoord tegenover de politie heeft bekend, heeft tijdens zijn voorgeleiding voor de rechbank in Oslo gesuggereerd dat hij onderdeel was van een bredere beweging. Er zouden volgens hem nog twee cellen actief zijn. Maar volgens Kristiansen zijn daar geen aanwijzingen voor gevonden. 'We hebben tot nu toe geen bewijs voor het bestaan van dergelijke cellen in Noorwegen of Groot-Brittannië', zegt ze tegenover de BBC.
Maar het onderzoek naar mogelijke connecties gaat gewoon door, aldus de veiligheidschef. 'Ik geloof niet dat er grenzen zijn aan de hoeveelheid slechtheid in het hoofd van deze persoon. We mogen geen enkel risico met hem nemen.'
Gestoord
De bewering van Breiviks advocaat Lippestad dat de schutter gestoord zou zijn, trekt Kristiansen in twijfel. Zij beschouwt Breivik juist als berekenend, en iemand die zichzelf en zijn ideeën graag voor het voetlicht wil brengen.
Lippestad zei gisteren dat 'deze hele zaak erop wijst' dat zijn cliënt gestoord is. Maar hij vindt het nog te vroeg om te kunnen aangeven of zijn cliënt dat tijdens de rechtszaak ook als verdediging gaat opvoeren.
Kristiansen verdedigde verder de acties van de Noorse politie, die volgens critici te traag op de aanslagen zou hebben gereageerd. De politie arriveerde bijna anderhalf uur nadat de schietpartij op het eiland Utoya was begonnen op de plaats delict. 'Het eiland ligt een aardig eind van Oslo vandaan. Ze kwamen zo snel als mogelijk was.'
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lleen-handelde.dhtml
Ik mag Beck niet maar wat hij zegt daar in de laatste quote is nieteens zo heel gek. Voor zover ik het kan volgen, is die Anders B. helemaal Islamofoob. Stel dat hij hierin succesvol is. Wie plukt dan de vruchten?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Afgezien daarvan....onderstaande quote is helemaal hilarisch:
[..]
Dan voel je je ook flink lullig als je toen dat manifest ontvangen hebt.twitter:hyllandinho twitterde op woensdag 27-07-2011 om 10:38:20@Dr_Ulrichsen There were people who received it at 8:26am Friday morning. A Canadian lady on a G Wilders Fb group said that :S reageer retweet
Lokale Canadese tijd?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:41 schreef Klaudias het volgende:
Dan voel je je ook flink lullig als je toen dat manifest ontvangen hebt.twitter:hyllandinho twitterde op woensdag 27-07-2011 om 10:38:20@Dr_Ulrichsen There were people who received it at 8:26am Friday morning. A Canadian lady on a G Wilders Fb group said that :S reageer retweet
Iedereen snapt wat Beck met die uitspraak suggereert. Een of andere zieke link tussen Breivik en politici die bijv. voor dat healthcare plan van Obama zijn ...quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:37 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik mag Beck niet maar wat hij zegt daar in de laatste quote is nieteens zo heel gek. Voor zover ik het kan volgen, is die Anders B. helemaal Islamofoob. Stel dat hij hierin succesvol is. Wie plukt dan de vruchten?
Precies, de new world order die nu ook al het hele M.O. treitert en binnenvalt bij het leven!
Ah, ik had nog geen complottheorieën over deze gebeurtenissen gelezen, maar dus toch.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:37 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik mag Beck niet maar wat hij zegt daar in de laatste quote is nieteens zo heel gek. Voor zover ik het kan volgen, is die Anders B. helemaal Islamofoob. Stel dat hij hierin succesvol is. Wie plukt dan de vruchten?
Precies, de new world order die nu ook al het hele M.O. treitert en binnenvalt bij het leven!
Valt wel mee denk ik. Want waarom zou je een 1500 pagina's tellend boekwerk dat je ongevraagd wordt toegezonden door iemand die je niet of nauwelijks kent gaan lezen - en hoe groot is de kans dat je op tijd doorhebt dat hij werkelijk een aanslag gaat plegen ?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:41 schreef Klaudias het volgende:
Ik zou het zo snel geïdentificeerd hebben als spam dat ik niet eens door zou hebben dat ik het gekregen had, gewoon meteen weggeflikkerd.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:41 schreef Klaudias het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |