Dat moslims demoniseren uiteindelijk tot gedonder zou leiden kon je wel zien aankomen natuurlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:09 schreef El_Matador het volgende:
''Dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruikt is walgelijk en een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging'', aldus Wilders.
En hier heeft Wilders helemaal gelijk in. Mede daarom ook zo'n enorm domme (naast zieke natuurlijk) aanslag van Breivik.
dat was redelijk bizar jaquote:Op woensdag 27 juli 2011 08:23 schreef HiZ het volgende:
Was er niemand anders verbijsterd over die advocaat? Met zo'n verdediger heb je nauwelijks nog een aanklager nodig.
Ik begon al te denken dat het een bizarre strategie moet zijn oid, want anders is het te idioot voor woordenquote:Op woensdag 27 juli 2011 08:23 schreef HiZ het volgende:
Was er niemand anders verbijsterd over die advocaat? Met zo'n verdediger heb je nauwelijks nog een aanklager nodig.
Je zou denken loos alarm, maar in Londen was het 4 dagen na de eerste aanslagen ook weer raak dacht ik.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:42 schreef KarinJ. het volgende:
Delen van het centrum van Oslo zijn ontruimt i.v.m. een verdachte koffer
Ik denk dat het niet leuk is om zo'n massamoordenaar te verdedigen, maar dit ging wel heel erg over de kantjes van de professionaliteit. Tegen het punt aan dat je bijna moest denken dat dit later in de zaak (beroepsfase) twijfels kan gaan oproepen of deze meneer wel een eerlijk proces heeft gehad.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:41 schreef El_Matador het volgende:
Weinig 'professioneel' van de verdedigende advocaat, maar waarschijnlijk zou ieder mens met moreel gevoel in zijn donder hetzelfde gedaan hebben.
En wie weet heeft Anders deze AP-advocaat nog eens even verteld wat hij vindt van linkse advocaten, wat de "werkverhoudingen" nogal onder druk zou kunnen zetten...
Daarom heeft Anders B. natuurlijk ook om hem gevraagd. Lekker de zaak rekken zodat het allemaal zo lang mogelijk duurt en lekker lang in de krant blijft staan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet leuk is om zo'n massamoordenaar te verdedigen, maar dit ging wel heel erg over de kantjes van de professionaliteit. Tegen het punt aan dat je bijna moest denken dat dit later in de zaak (beroepsfase) twijfels kan gaan oproepen of deze meneer wel een eerlijk proces heeft gehad.
quote:Station Oslo ontruimd om verdachte koffer
Delen van het centrale treinstation in de Noorse hoofdstad Oslo zijn woensdag ontruimd vanwege
Dat meldde het persbureau NTB.
Volgens de Noorse krant Aftenposten heeft een verdachte persoon de koffer in een bus gezet. Daarna zou hij zijn weggelopen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)erdachte-koffer.html
Nee, maar als je dan die advocaat ziet, dan is de eis niet zo raar weer.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:07 schreef BertV het volgende:
hmm, als Breivik zijnde eisen dat je door buitenlandse psychiaters wordt onderzocht is nooit grappig.
quote:Anders Behring Breivik was tijdens de schietpartij op Utoya onder de invloed van drugs. Dit heeft zijn advocaat Geir Lippestad gezegd in een interview met persbureau AP. "Hij gebruikte drugs zodat hij tijdens de aanval sterk, wakker en efficiënt te werk kon gaan'.
De advocaat laat ook weten dat Breivik geen idee heeft van de impact van zijn aanslagen. 'Hij vroeg mij of ik geschokt was en hoeveel mensen hij had gedood. Hij wist niet of zijn plan geslaagd was. Ik zei hem dat ik die vragen niet wilde beantwoorden'.
Zwaar en moeilijk
Lippestad heeft geen idee waarom Breivik hem heeft gekozen als advocaat. Wel is er een link tussen hem en Breivik. Ze werkten eens in hetzelfde gebouw en volgens de Noorse media heeft Lippestad al verscheidene neo-Nazi's bijgestaan in hun proces.
In eerste instantie vond de advocaat het een te zware en te moeilijke zaak. 'Maar toen ik er met familie, vrienden en collega's over sprak, kwam ik al snel tot de conclusie dat ik aan de democratie moet denken. Iemand moet het doen', aldus Lippestad.
Verdediging
Lippestad liet eerder al weten dat Breivik zichzelf ziet als 'een soort verlosser'. Volgens de advocaat is zijn cliënt waarschijnlijk krankzinnig. Psychiatrische experts onderzoeken dat nu. Mocht Breivik inderdaad krankzinnig bevonden worden dan is het nog niet duidelijk of dit in de rechtszaak gebruikt wordt. 'Het is te vroeg om te zeggen dat dat zijn verdediging zal worden', aldus Lippestad. (AP/Redactie)
27/07/11 08u06
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)s-schietpartij.dhtml
Tis bekend dat sommige middelen je natuurlijk kunnen oppeppen. Krankzinnig die gozer, maar wel goed voorbereid.quote:
Hij had in zijn boekwerkje toch ook al beschreven dat je voor de aanslag drugs moest gebruiken om sterker te zijn? Incl. het meebrengen van adrenalineinjecties.quote:
Ik hoop dat hij ook een mening heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:18 schreef MrVanBraun het volgende:
Hij had Mo moeten nemen
[ afbeelding ]
pardon?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:18 schreef MrVanBraun het volgende:
Hij had Mo moeten nemen
[ afbeelding ]
En drugs zijn erg omdat?quote:
Ik ben meer benieuwd naar dat tweede FB-account van hem, waar hij het over had in zijn manifest.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:33 schreef Darklight het volgende:
Hier is trouwens dat FB account van hem
http://solidprinciples.co(...)Breivik-FACEBOOK.pdf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |