quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:34 schreef Maron het volgende:
[..]
Goed zo jong..wie het laatst lacht, lacht het best..
Hij heeft het er juist over dat Elenin gewoon een komeet is. Hij citeert nota bene Morrison. Kortom, je bent gewoon aan het trollen, want je zegt nu dat je eigen uitspraken onzin zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:16 schreef AVerstraten het volgende:
Allemachtig, dat is weer een indrukwekkende berg onzin in dat stuk van Xandernieuws.
En vervolgens lepelt hij weer allerlei onzinnigheden op die zouden aantonen dat er met Elenin echt wel wat bijzonders aan de hand is.quote:Er is dus helemaal niets aan de hand en komeet Elenin is gewoon wat het is - een normale komeet, en niet eens een spectaculaire, zoals de kometen van Halley en Hale-Bopp?
Ja en nee. Er zijn namelijk een aantal wél aantoonbare feiten die de komst van Elenin desondanks opmerkelijk maken. In eerdere artikelen over dit onderwerp bespraken we deze zaken overigens al:
en je gelooft in de bijbel?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef semexo het volgende:
Hij is gewoon objectief en bekijkt het van beide kanten, wat is daar mis mee?
De sterrenhemel van dat moment komt overeen met wat er in bijbelse profetieen staat. Of je er waarde aan hecht, toeval vindt, of onzin vindt is aan jezelf, maar feit is dat het overeenkomt.
Niet alleen de Bijbel @knight18, maar ook andere voorspellingen..(en die zijn niet alleen geschreven door Semexo)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:57 schreef knight18 het volgende:
[..]
en je gelooft in de bijbel?
Schrijf nu je voorspellingen op mbt rampen en binnen een paar duizend jaar zal het wel gebeuren
Elenin staat niet "precies" tussen de aarde en de zon. De baan van Elenin ligt 4 miljoen km. onder die van de aarde.quote:1. Zon verduisterd?
Elenin volgt een pad dat de komeet eind september zo'n 3 dagen lang precies tussen de Aarde en de zon brengt.
Dat is het niet en de zon wordt niet verduisterd, dus kunnen we de rest van het verhaal naar de prullenmand verwijzen.quote:Zou het inderdaad tóch een enorme planeet of ster zijn (...)
Dan ben ik wel benieuwd welke samenstand dat is, want er is mij geen enkele bekend op die datum.quote:2. Sterrenstand Openbaring 12
Op de laatste van deze 3 dagen, 29 september, vindt er een unieke samenstand van sterren en planeten plaats die exact overeenkomt met een beschrijving in Openbaring 12: 'En er werd een groot teken in de hemel gezien: een vrouw, met de zon bekleed,met de maan onder haar voeten een een krans van twaalf sterren op haar hoofd; en zij was zwanger en schreeuwde in haar weeën en in haar pijn om te baren.'
Venus staat inderdaad een deel van de maand september in het sterrenbeeld Maagd. Maar wat is daar zo bijzonder aan? Venus staat wel vaker in het sterrenbeeld Maagd. De rest van de maand staat Venus in het sterrenbeeld Leeuw. Betekent dat ineens niks? En welke twaalf sterren heeft de Maagd op haar hoofd? Ik vermoed dat het sterren zijn die daar altijd staan en die de "Maagd" dus altijd op haar hoofd heeft. Niet bijzonder dus.quote:Eind september zal het sterrenbeeld Maagd (Virgo), de 'vrouw' aan de hemel, inderdaad 'bekleed' zijn met de zon, de maan onder haar voeten hebben en Elenin (met staart) als 'krans' (diadeem) dragen, met 12 sterren op haar hoofd. Bovendien zal de planeet Venus, de heldere 'Morgenster' (in de Bijbel één van de benamingen van Jezus Christus, zie Opb.22:16), zich 'uit' haar schoot bewegen en als het ware 'geboren' worden.
Venus staat wel vaker in Maagd, daar is niets bijzonders aan. Het is helemaal niet duidelijk welke "samenstand" Johannes zag, want er worden in de bijbel geen details gegeven. We kunnen dus niet anders dan gissen en dat is precies wat hier gebeurt.quote:Is het enkel toeval dat zon, maan en sterren, door God aan de hemel tot 'tekenen' voor de mensheid gesteld, eind september 2011 voor het eerst in de geschiedenis precies de door Johannes geziene samenstand laten zien? Of is dit wellicht het signaal dat de allerlaatste fase van de eindtijd inderdaad aangebroken zal zijn, en de 'vrouw' 1260 dagen (3,5 jaar) lang naar de woestijn zal vluchten?
Waarom stappen we nu ineens over naar de Griekse mythologie? En wat heeft het met de komeet Elenin te maken? Ik zie geen enkel verband.quote:Bedenk hierbij dat ook de in Openbaring genoemde veelkoppige draak (12:3) bij de vrouw aan de hemel aanwezig zal zijn! Het sterrenbeeld Hydra -in de Griekse mythologie de veelkoppige slang of een draakachtig monster- bevindt zich op dat moment rechts van de vrouw, wachtend om het 'kind' (Venus) te 'verslinden'. En onder de vrouw bevindt zich het sterrenbeeld Serpens Caput - de Kop van de Slang, in de Bijbel net als de draak een referentie naar de duivel, Satan. Daarnaast bestaat het sterrenbeeld Hydra uit 17 sterren, oftewel de '7 koppen en 10 horens' die de draak in Openbaring 12:3 heeft. (2)
Ja en?quote:Er bestaat ook een letterlijk sterrenbeeld 'Draak' (Draco), dat zich op dat moment op het hoogste punt aan de sterrenhemel bevindt.
Precies op die dag is mijn zus jarig. Zij heet Mirjam, dat is Hebreeuws voor Maria. Dat moet toch wel iets betekenen neem ik aan, in relatie tot Elenin?quote:3. Rosh Hashana, 7 jaar voor 70 jaar na geboorte Israël
Om het plaatje compleet te maken: Precies tijdens de dagen dat Elenin tussen de Aarde en de zon in staat, en precies als de in Openbaring 12 genoemde samenstand te zien is, vindt op 29 september de eerste dag van het Rosh Hashana feest plaats, de viering van het joodse nieuwe jaar 5772.
Ik zie helemaal geen feiten, alleen een hoop speculaties, feitelijke onjuistheden en verdichtsels.quote:Toeval?
Zijn alle bovengenoemde feiten geheel toevallig, (...)
Onzin tegenover wetenschappelijke feiten vind ik helemaal niet objectief. Het is niet of dit, of dat. De wetenschappelijke feiten zijn dat Elenin een komeet zoals er zoveel kometen zijn en dat deze komeet geen enkele bedreiging vormt voor de aarde.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef semexo het volgende:
Hij is gewoon objectief en bekijkt het van beide kanten, wat is daar mis mee?
De sterrenhemel van dat moment komt overeen met wat er in bijbelse profetieen staat. Of je er waarde aan hecht, toeval vindt, of onzin vindt is aan jezelf, maar feit is dat het overeenkomt.
Venus wordt niet genoemd, het sterrenbeeld Maagd wordt niet genoemd, de "twaalf sterren" worden niet nader aangeduid, er wordt geen enkele concrete informatie gegeven. Er valt dus helemaal niet vast stellen of het betrekking heeft op september, of op iets heel anders, je kunt er geen zinnig woord over zeggen. Ik vind het heel vreemd dat een dergelijk speculatief idee als evenwaardig alternatief gezet wordt naast de bekende feiten over de komeet.quote:En er werd een groot teken in de hemel gezien: een vrouw, met de zon bekleed,met de maan onder haar voeten een een krans van twaalf sterren op haar hoofd; en zij was zwanger en schreeuwde in haar weeën en in haar pijn om te baren.'
In TRU is dat helemaal niet zo vreemd , tenslotte houden we ons hier niet alleen aan wetenschappelijke feiten maar kijken ook verder ( in dit geval vergelijking met de bijbel waar meer mensen op waren gekomen ongetwijfeld ) Zelf moest ik bijv aan de maya's denkenquote:Op woensdag 27 juli 2011 00:58 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Onzin tegenover wetenschappelijke feiten vind ik helemaal niet objectief. Het is niet of dit, of dat. De wetenschappelijke feiten zijn dat Elenin een komeet zoals er zoveel kometen zijn en dat deze komeet geen enkele bedreiging vormt voor de aarde.
Wat er in de bijbel staat is dit:
[..]
Venus wordt niet genoemd, het sterrenbeeld Maagd wordt niet genoemd, de "twaalf sterren" worden niet nader aangeduid, er wordt geen enkele concrete informatie gegeven. Er valt dus helemaal niet vast stellen of het betrekking heeft op september, of op iets heel anders, je kunt er geen zinnig woord over zeggen. Ik vind het heel vreemd dat een dergelijk speculatief idee als evenwaardig alternatief gezet wordt naast de bekende feiten over de komeet.
Edit offtopicquote:[quote]Ik zal wel heel dom zijn, maar wat is de zin van in het wilde weg in het rond speculeren? Ik denk namelijk dat het wel degelijk pijn kan doen.
De titel van deze draad is overigens: Elenin update: opmerkelijke feiten en een nuchtere analyse.
Die nuchtere analyse geef ik dan maar.![]()
Open er dan zelf een topic over , hier gaat het over Elenin , niet over de gevaar van de samenleving door hierover te speculeren .quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:03 schreef AVerstraten het volgende:
Het doet mij geen pijn want ik ben in staat om onzin van waarheid te scheiden. Maar er zijn anderen die dat niet kunnen en die het wél pijn doet, zoveel zelfs dat de angst voor deze ongefundeerde doemscenario's hen tot zelfmoord drijft. Ik breng dit nog maar even in herinnering voor wie het vergeten was.
En sinds wanneer wordt er gemodereerd in reacties?
Als de nuchtere feiten niet gegeven mogen worden ben ik er klaar mee hier.
Klopt ik was op vakantie :-)quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:07 schreef knight18 het volgende:
zo truth, das lang geleden dat ik jou hier heb gezien
Ha Truthfinder7, welcome back..quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:08 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat er meer aan de hand is...
Eerst vond ik deze video,
Kan iemand dit bevestigen?
Toen kwam ik deze tegen... http://www.abovetopsecret.com/forum/thread669240/pg1
en deze... http://theextinctionproto(...)ctivity-on-the-moon/
Of is dit ook allemaal of toeval en/of B.S ?
Tuurlijk http://www.disclose.tv/ac(...)ptured_UFO_s_at_war/quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:57 schreef knight18 het volgende:
kan je filmpje van e.t. oorlog hier posten?
Dat kan niet Mercurius zijn?quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:35 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Tuurlijk http://www.disclose.tv/ac(...)ptured_UFO_s_at_war/
Deze is ook interessant!... Lazer? http://globalrumblings.bl(...)ecret-space-war.html
Als je goed kijkt naar deze video kan je 2 ufo`s zien een daarvan schiet op de anderIk heb nog meer ook van Soho moet ik even zoeken.
Secret War In Space - NASA Coverup? - Rare Footage - Proof that UFOs are REAL - Aliens being Attacked by Humans
Vind het maar een vaag filmpje. De beelden hebben een tussenpose van 10 minuten, soms zelfs een veelvoud ervan. Hoe kun je dit nou een real-time combat a la Star Wars noemen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:56 schreef Truthfinder7 het volgende:
En Mars en Venus ene Jupiter en nog een heleboel? >>>>>
Lieve Truth, het is idd een vaag filmpje, en ik heb in een vorig topic ook al eens zoiets gepost..ik heb zelf ook al zo veel onverklaarbare filmpjes gezien,dat ik die ook graag aan anderen zou willen laten zien, maar doe dat toch maar niet..zoals deze bijvoorbeeld..quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Nog een om het af te leren ;-)
Mijn punt is, heeft Elenin misschien iets te maken met die ufo`s bij de zon? ik vraag het me af.
Ook omdat er verschillende wetenschappers beweren dat er signalen achter of van Elenin zelf afkomstig zijn.
Begrijp me niet verkeerd, met 'vaag' bedoel ik onbegrijpelijk/onverklaarbaar..dit is een ander verhaal..dat Elenin door een of andere intelligentie zou worden aangestuurd heb ik ook al eerder gelezen..was even met de honden buiten, en ga nu eerst even je link goed bekijken;)quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:22 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.pakalertpress.(...)ing-on-comet-elenin/
Kijk hier maar naar, of is dit ook vaag?
Was ook een vaag filmpje, (ik kan wel tegen kritiek hoor) maar ik vond hem wel de moeite waard.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:44 schreef Maron het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, met 'vaag' bedoel ik onbegrijpelijk/onverklaarbaar..dit is een ander verhaal..dat Elenin door een of andere intelligentie zou worden aangestuurd heb ik ook al eerder gelezen..was even met de honden buiten, en ga nu eerst even je link goed bekijken;)
Wat een onzinvideo weer. Compressie-artefacten moeten een volledige oorlog voorstellen? Er zit geen enkele consistentie in die vormen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:56 schreef Truthfinder7 het volgende:
En Mars en Venus ene Jupiter en nog een heleboel? >>>>>
Ja, de zon is altijd indrukwekkend, daar zijn geen zogenaamde ufo's voor nodig.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:18 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik weet het niet Frits, maar hij is wel indrukwekkend! :-)
Zogenaamde ufo`s? hoe weet jij dat? onderzoek het eens!quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:17 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ja, de zon is altijd indrukwekkend, daar zijn geen zogenaamde ufo's voor nodig.
Hoe weet jij dat het ufo's zijn en geen compressieartefacten en rommel op de lens? Onderzoek het eens!quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:24 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Zogenaamde ufo`s? hoe weet jij dat? onderzoek het eens!
Ik vraag alleen maar hoe jij zo zeker weet dat het ufo's zijn; wat voor onderzoek heb je gedaan op dit gebied als ik vragen mag?quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:27 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik heb er al heel veel over gelezen! en heel veel onderzoek naar gedaan en jij?
Zegt wie?quote:Oh ja het is allemaal onzin, wij zijn het middelpunt van het universum ja hoooor.
De zoveelste complottheorie: de "Powers that be" proberen ons zo bang te maken voor dit onschuldige komeetje dat we allerlei vergaande onderdrukkende maatregelen gaan accepteren. Zij doen dit door hun acties te plannen op bijzondere data m.b.t. Elenin, zoals de aanslagen in Noorwegen, zodat ze Elenin de schuld kunnen geven en mensen niet doorhebben dat hun autoriteiten dat allemaal zelf doen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:26 schreef Maron het volgende:
Tsja, diep in mijn guts heb ik altijd al het gevoel gehad dat er meer was..Truth of iemand deze al gezien..?
http://www.redicecreations.com/radio/2011/07/RIR-110726.php
Ik zou ook wel graag willen weten hoe AVerstraten hierover denkt..jammer dat hij weg is, maar misschien lurkt hij nog mee..![]()
Die "Powers that be" hoeven niks anders te doen dan achterover leunen. Mensen maken zichzelf wel bang. Om niks.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:40 schreef AVerstraten het volgende:
De zoveelste complottheorie: de "Powers that be" proberen ons zo bang te maken voor dit onschuldige komeetje dat we allerlei vergaande onderdrukkende maatregelen gaan accepteren. <snip>
Dat gaat niet lukken op deze manier. Het zijn overduidelijk compressieartefacten en rommel op de lens.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik wil alleen aantonen dat deze planeet niet de enigste planeet is met intelligent leven.
Precies.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Die "Powers that be" hoeven niks anders te doen dan achterover leunen. Mensen maken zichzelf wel bang. Om niks.
Dat zullen we dan wel vanzelf wel zien.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Die "Powers that be" hoeven niks anders te doen dan achterover leunen. Mensen maken zichzelf wel bang. Om niks.
Als je dat zegt betekent dat mijns inziens dat je het niet goed hebt onderzocht.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:46 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken op deze manier. Het zijn overduidelijk compressieartefacten en rommel op de lens.
Op basis waarvan ben jij tot de conclusie gekomen dat het met zekerheid ufo's zijn?quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Als je dat zegt betekent dat mijns inziens dat je het niet goed hebt onderzocht.
Omdat er ook duidelijke beelden van zijn!quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:50 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Op basis waarvan ben jij tot de conclusie gekomen dat het met zekerheid ufo's zijn?
Jij noemt zo`n beetje alles onzin, dus je kan het ook omdraaien!quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:00 schreef AVerstraten het volgende:
Jij ziet alleen maar wat je wil zien. Dan valt er verder niet meer de discussiëren.
Moeten ze wel veel knippen :-) NASA heeft het afgedaan met lens vervuiling, geloof jij het?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:04 schreef knight18 het volgende:
deze beelden zijn van nasa? Zo ja, als we doordenken in het complottheorie, waarom heeft nasa dit dan niet eruitgehaalt alvorens het te publiceren?
Dat vind ik jammer..want Hoagland bevestigd juist jouw theorie dat Elenin klein en ongevaarlijk is, en dat we er niet bang voor hoeven te zijn..quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:40 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
De zoveelste complottheorie: de "Powers that be" proberen ons zo bang te maken voor dit onschuldige komeetje dat we allerlei vergaande onderdrukkende maatregelen gaan accepteren. Zij doen dit door hun acties te plannen op bijzondere data m.b.t. Elenin, zoals de aanslagen in Noorwegen, zodat ze Elenin de schuld kunnen geven en mensen niet doorhebben dat hun autoriteiten dat allemaal zelf doen.
Wat ik dan wel raar vind is dat geen enkele officiële instantie ook maar een verontrustend bericht over Elenin heeft doen uitgaan; de officiële instanties zeggen alleen maar dat er niks te vrezen valt van deze komeet - en terecht. Dus hoe we daar dan heel bang van moeten worden begrijp ik niet.
Het verhaal vind ik vermoeiend, onsamenhangend, complotterig en pointless en zonder enig bewijs. Het is gewoon weer de zoveelste complottheorie. Ik hou het geen 73 minuten vol om naar die onzin te luisteren.
Jij komt met een bijzondere claim. Dan lijkt het me ook aan jou om te bewijzen dat het zo is. Zo werkt de bewijslast nu eenmaal. AVerstraten weerlegt op een redelijke manier jou theorie-en terwijl hij dat niet eens zou hoeven doen, jij roept wanneer je in het nauw gedreven wordt "we zullen het wel zien!". Dat schiet natuurlijk niet op.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:02 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Jij noemt zo`n beetje alles onzin, dus je kan het ook omdraaien!
Ja. Als we alleen al de grootte van de zon meenemen in de vergelijking zouden de zogenaamde "schepen" ongeveer net zo groot zijn als de aarde.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Moeten ze wel veel knippen :-) NASA heeft het afgedaan met lens vervuiling, geloof jij het?
En groter!quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:08 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Ja. Als we alleen al de grootte van de zon meenemen in de vergelijking zouden de zogenaamde "schepen" ongeveer net zo groot zijn als de aarde.
Dat is waar, hij zegt dat Elenin klein en ongevaarlijk is. Als hij het daar nou maar bij gelaten had... Maar dan komt er weer een nieuwe theorie die zegt dat we heel bang moeten zijn omdat onze overheden van alles aan het plannen zijn en daarvoor frappante data rond Elenin gebruiken. Zoals gebruikelijk zou ik haast zeggen zonder enig bewijs. Tja.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:07 schreef Maron het volgende:
[..]
Dat vind ik jammer..want Hoagland bevestigd juist jouw theorie dat Elenin klein en ongevaarlijk is, en dat we er niet bang voor hoeven te zijn..
Nee, Nasa heeft uitgelegd dat het om compressieartefacten gaat.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Moeten ze wel veel knippen :-) NASA heeft het afgedaan met lens vervuiling, geloof jij het?
@Knight..je ziet toch duidelijk dat dat zijn achterlichten zijn..quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:09 schreef knight18 het volgende:
Truth en iedereen, bekijk dat filmpje van je met die groene zon. Zet het filmpje stil op 4 minuten en zie dat de 'ufo' verkeerd belicht is. Ipv aan de zonkant verlicht te zijn is die aan de andere kant verlicht.
Dat is zeker geen lens vervuiling of compressieartefacten, volgens mij.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:11 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, Nasa heeft uitgelegd dat het om compressieartefacten gaat.
Maar er is ook standaard sprake van lensvervuiling, ruimtetelescopen hebben daar veel last van lensvervuiling want vliegt nogal wat rommel door de ruimte.
Hahahaha. Hij heeft zeker ook knipperlichten voor als ie pech heeft.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:13 schreef Maron het volgende:
[..]
@Knight..je ziet toch duidelijk dat dat zijn achterlichten zijn..
Dat zijn gewoon Soho beelden waarom die verlichting (glans) aan de andere kant (tegenovergestelde kant van de zon) is weet ik ook niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:11 schreef knight18 het volgende:
Pagina 2 eerste filmpje van dit topic. Zet het op minuut 4 stil.
Misschien omdat het fake is?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:16 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon Soho beelden waarom die verlichting (glans) aan de andere kant (tegenovergestelde kant van de zon) is weet ik ook niet.
Volgens de mensen die verstand hebben van de digitale processen waarmee deze beelden gemaakt en verwerkt worden, wel:quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:14 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dat is zeker geen lens vervuiling of compressieartefacten, volgens mij.
Als jij er zo zeker van bent het ufo's zijn, zul je eerst aannemlijk moeten maken dat deze uitleg niet juist is.quote:"What you're seeing is the difference between "beacon mode" (near real-time, heavily compressed, binned [512 x 512 or smaller]) images and normal playback telemetry images (2048 x 2048 native mode, less heavily but still lossily compressed).
On January 18, at 21:47 UT, the 'central data recorder' at DSN, that stores all the playback data from all the missions DSN supports, failed. A backup CDR took over, but apparently started working on data from January 10, instead of just the four previous hours, as designed. (The last I heard, the DSN engineers don't understand why, but it certainly sounds like a software issue.) For some reason, DSN is unable to reset a pointer and say, please start processing from this time instead of that time. So we, and all the other missions supported by DSN, are waiting for our playback data from January 18 and all following days. As soon as we get it, and the instrument teams have reformatted the telemetry into scientifically useful formats (that allow, for instance, making SECCHI EUVI data into images), we will post the images and other STEREO browse data in the normal places. And no, I don't know why DSN designed such an inflexible CDR system. I suspect they may modify it after this experience."
Joseph B. Gurman, NASA STEREO Project Scientist
Lol, en waarom ga ji het niet even opzoeken? Dan weten we het 100% zeker.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:19 schreef Truthfinder7 het volgende:
Fake? je ziet hem naar de Soho webpage gaan zal NASA dat dan zelf doen? lol
Gezien hoe wij met elkaar omgaan en omgaan met de aarde, kan ik me niet voorstellen dat wij de enigste planeet zijn met intellegent leven. Er zijn vast andere planeten met intelligent leven, die eniger zijn ... wij zijn alleen de enigste planeet als we ook de enige planeet zijnquote:Op donderdag 28 juli 2011 11:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik wil alleen aantonen dat deze planeet niet de enigste planeet is met intelligent leven.
En dat er verschillende wetenschappers met deze objecten bij de zon bezig zijn!
Wat is er niet juist aan de verklaring van Nasa?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:22 schreef Truthfinder7 het volgende:
Natuurlijk zegt de NASA dat het allemaal lens vervuiling enzovoort is :-/
Als die beelden van SOHO zijn en van de nasa site kan jij vast wel opzoeken en voor jezelf kijken?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:22 schreef Truthfinder7 het volgende:
Natuurlijk zegt de NASA dat het allemaal lens vervuiling enzovoort is :-/
Kom, NASA probeert altijd al de waarheid aangaande ufo`s voor ons te verbergen!quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:23 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wat is er niet juist aan de verklaring van Nasa?
Klopt!!quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:24 schreef knight18 het volgende:
[..]
Als die beelden van SOHO zijn en van de nasa site kan jij vast wel opzoeken en voor jezelf kijken?
Nog maar een keer kan: kun je aangeven wat er niet juist is aan de verklaring van Nasa?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Kom, NASA probeert altijd al de waarheid aangaande ufo`s voor ons te verbergen!
Als dat zo zou zijn en het zou hier werkelijk om ufo's gaan, hadden ze deze beelden om te beginnen al helemaal niet openbaar gemaakt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:27 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Kom, NASA probeert altijd al de waarheid aangaande ufo`s voor ons te verbergen!
Laat zien die beelden dan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
Omdat ik beelden heb gezien op Soho waar duidelijk een ruimteschip op te zien was.
Ook dat de rechterkant er precies zo uitziet als de linker kant.
Ah kijk..nou komt de aap uit de mouw..quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:28 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn en het zou hier werkelijk om ufo's gaan, hadden ze deze beelden om te beginnen al helemaal niet openbaar gemaakt.
Soho was ook een tijdje ofline (waarschijnlijk vanwege deze beelden) zoek maar op.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:28 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn en het zou hier werkelijk om ufo's gaan, hadden ze deze beelden om te beginnen al helemaal niet openbaar gemaakt.
Ze zijn regelmatig off line, ze hebben geregeld onderhoud nodig.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:34 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Soho was ook een tijdje ofline (waarschijnlijk vanwege deze beelden) zoek maar op.
Is toch afgedaan als vervuiling of niet??quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:35 schreef AVerstraten het volgende:
Nasa zet beelden op internet met "ufo's" er op.
Vervolgens zeggen de complotters dat Nasa altijd de waarheid omtrent ufo's probeert te verbergen.
Ja, klinkt heel logisch. Toch?
Truthfinder heeft een beetje moeite met hoe bewijslast ligtquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:27 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nog maar een keer kan: kun je aangeven wat er niet juist is aan de verklaring van Nasa?
Voor de vierde keer (of de vijfde, ben de tel kwijt): wat is er niet juist aan de verklaring van Nasa? (compressieartefacten, zie mijn eerdere reactie)quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:35 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Is toch afgedaan als vervuiling of niet??
Ja, zoiets. Slim toch?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:36 schreef knight18 het volgende:
nasa sluit satteliet af omdat ze ufo's hebben gefotografeerd maar vervolgens die foto's niet weghalen/bewerken?
En weet je waarom?? dat kan je aan jullie reacties zien. Hahaha denken ze bij NASA dat geloven ze toch nooit dus spaar je de moeite om het eraf te halen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:36 schreef knight18 het volgende:
nasa sluit satteliet af omdat ze ufo's hebben gefotografeerd maar vervolgens die foto's niet weghalen/bewerken?
De belichting klopt inderdaad niet, dus is het geen ufo, dat is godsonmogelijk. Dus een vuiltje op de lens of een compressiefoutje. Gebeurt regelmatig. Is natuurlijk een heel saaie verklaring, ufo's zijn veel spannender.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:38 schreef knight18 het volgende:
@ averstraten, kijk effe naar het eerste filmpje op pagina 2 van dit topic, zet hem stil op minuut 4 dan kan je toch duidelijk zien dat dit fake is dmv verkeerde belichting?
Vliegende vuiltjes? knappe vuiltjes hoor.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:40 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
De belichting klopt inderdaad niet, dus is het geen ufo, dat is godsonmogelijk. Dus een vuiltje op de lens of een compressiefoutje. Gebeurt regelmatig. Is natuurlijk een heel saaie verklaring, ufo's zijn veel spannender.
Eerst zei je dat alles geheimhouden. En nou zeg je dit weer.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
En weet je waarom?? dat kan je aan jullie reacties zien. Hahaha denken ze bij NASA dat geloven ze toch nooit dus spaar je de moeite om het eraf te halen.
Had ik al antwoord op gegeven.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:42 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Eerst zei je dat alles geheimhouden. En nou zeg je dit weer.
Ik blijf het proberen: wat is er niet juist aan de verklaring van Nasa dat het compressieartefacten zijn?
Nee, daar heb je geen antwoord op gegeven. Dus ik vraag het nu voor de laatste keer: wat is er niet juist aan de verklaring van Nasa?quote:Had ik al antwoord op gegeven.
Misschien kun je de link geven naar de betreffende beelden en indien relevant op welk tijdstip op de opname het ruimteschip te zien is. Ik zie namelijk niks wat ook maar in de verste verte op een ruimteschip lijkt, ik zie alleen hier en daar compressieruis, defecte pixels en dergelijke.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:29 schreef Truthfinder7 het volgende:
Omdat ik beelden heb gezien op Soho waar duidelijk een ruimteschip op te zien was.
Ook dat de rechterkant er precies zo uitziet als de linker kant.
Ja, dat vroeg ik ook al maar dat lijkt wel een heel moeilijk iets.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:00 schreef knight18 het volgende:
Misschien is het geloofwaardiger als truth ons een website geeft (bij voorkeur nasa) zodat we de beelden kunnen zien ipv de geloofwaardige kuch youtubefilmpjes
Ik zie niets, maar dan ook helemaal niets dat op een ruimteschip lijkt, op geen van de videos of fotos. Het enige wat ik zie zijn compressieartefacten en andere beeldfouten. Hier meer over beeldfouten bij digitale fotografie:quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.wanttoknow.nl/overige/ufos-rond-de-zon/
Nu jij weer..
quote:The "anomalies" pointed out by Tuatha (who claims spaceships are all around the Sun: do a websearch on the words "suncruiser" and "SOHO" and you'll see what I mean), Ms. Lieder and the rest are not anomalies at all. They are simply things that happen when you use a digital camera.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:24 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Zogenaamde ufo`s? hoe weet jij dat? onderzoek het eens!
Ik zit nu te facepalmen. Die "ufo" begint als een pixelfout. Dat is wat ze willen laten zien en hoe simpel het is om daar een "ufo" van te maken. In de rest van het stuk worden alle mogelijke artefacten uitgelegd en toegelicht. Wil je ons echt doen geloven dat je alle informatie waar ik naar gelinkt hebt in amper 30 minuten hebt gelezen en begrepen?quote:
Jij was binnen 30 tellen klaar met mijn linkjes, dus...quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:45 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik zit nu te facepalmen. Die "ufo" begint als een pixelfout. Dat is wat ze willen laten zien en hoe simpel het is om daar een "ufo" van te maken. In de rest van het stuk worden alle mogelijke artefacten uitgelegd en toegelicht. Wil je ons echt doen geloven dat je alle informatie waar ik naar gelinkt hebt in amper 30 minuten hebt gelezen en begrepen?
Ik vraag het dan nog maar eens: wat is er niet juist aan de verklaring dat het om digitale artefacten gaat?quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:51 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Jij was binnen 30 tellen klaar met mijn linkjes, dus...
Je noemt nou net de 3 meest onwaarschijnlijke mogelijkheden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
3 mogelijkheden 1 een gigantische komeet 2 planeet-X of 3 een ufo...
Nee hoor, stof op de sensor (of de lens) ziet er precies zo uit. En dat heb je ook met gewone telescopen van amateurastronomen.quote:En als het dan vuiltjes zijn zouden ze er anders uit moeten zien!!
Geen domme jongens? Wie met Nassim Haramein op de proppen komt heeft meteen de discussie verloren en mag onder hoongelach het pand verlaten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:51 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.examiner.com/e(...)-use-sun-s-star-gate
Hier zijn ze het niet eens met de verklaring van NASA (geen domme jongens)
Ja jij zal dan wel de slimste zijn zeker?quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:56 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Geen domme jongens? Wie met Nassim Haramein op de proppen komt heeft meteen de discussie verloren en mag onder hoongelach het pand verlaten.
Volgens hem bevat elke zon een "zwart gat singulariteit" en onze zon dus ook. Dat zwarte gat noemt meneer Haramein een "star gate", waar ufo's in en uit vliegen. Maar onze zon "heeft" geen zwart gat en kan dat ook nooit "krijgen"/worden want daar heeft ze veel te weinig massa voor. Als zelfbenoemd natuurkundig genie zou meneer Haramein dat toch moeten weten. En zo vertelt hij nog veel meer onzin.quote:According to Mr. Haramein, every Sun contains a black hole singularity. Advanced extraterrestrial or interdimensional civilizations wishing to access our solar system with large (Earth-sized) spacecraft can do so through the star gate of our Sun.
Weet je zeker dat dat echt de reden is dat je niet meer reageert?quote:Bij deze reageer ik niet meer op jou post @AVerstraten want ik ben van mening dat jij alleen maar uit verveling achter je computer zit te trollen.
Ik ben in elk geval niet zo dom als meneer Haramein.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:04 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ja jij zal dan wel de slimste zijn zeker?
Als truthfinder werkelijk op de "truth" uit is, vindt hij het helemaal niet erg dat ik ook met informatie kom en reageer op zijn linkjes. Hij is immers op zoek naar de waarheid? En om die te vinden moet je nu eenmaal alles onderzoeken en afwegen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:23 schreef 22 het volgende:
@AVerstraten: je toon tegen Truth is nogal neerbuigend. Je zult het misschien niet zo bedoelen, maar dat komt natuurlijk wel heel vervelend over.
Ik ben juist blij dat Truth met verschillende linkjes aan komt en probeert om nieuwe informatie te vinden.
hoop dat ie het wel zo bedoelt tbh , truth is of een troll of wilt er gewoon niks van snappenquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:23 schreef 22 het volgende:
@AVerstraten: je toon tegen Truth is nogal neerbuigend. Je zult het misschien niet zo bedoelen, maar dat komt natuurlijk wel heel vervelend over.
Ik ben juist blij dat Truth met verschillende linkjes aan komt en probeert om nieuwe informatie te vinden.
"Common space debris" lijkt mij ook de meest plausibele verklaring.quote:
Kan je mij uitleggen waarom die Haramein onzin verkoopt? Ik kan natuurlijk ook een uitglijer maken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:44 schreef bubalus het volgende:
[..]
hoop dat ie het wel zo bedoelt tbh , truth is of een troll of wilt er gewoon niks van snappen
De enige linkjes waar ie mee aankomt is onzin om zijn eerdere onzin mee te 'bevestigen' ook al is hem al tig keer uitgelegt.
en het klopt gewoon , iedereen die met Haramein aankomt als 'betrouwbare' bron , niet de eerste keer in deze topicreeks btw , diskwalificeerd zichzelf.
Tuurlijk..dat zou je in eerste instantie denken, maar heb je wel goed gekeken naar wat daar gebeurt..?quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:45 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
"Common space debris" lijkt mij ook de meest plausibele verklaring.
Ik had al genoemd zijn bewering dat elke zon een zwart gat "heeft". Dat is totale onzin.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen waarom die Haramein onzin verkoopt? Ik kan natuurlijk ook een uitglijer maken.
"Common space debris" vind ik de meest plausibele verklaring. Als je hebt vastgesteld dat dat het niet is, dan moet het dus iets anders zijn. Het zal niet altijd lukken een sluitende verklaring te vinden. Dan hoort dát dan de conclusie te zijn: we kunnen niet verklaren wat het is. Maar wat ik zie is dat veel mensen bij alles wat ze niet meteen kunnen verklaren, concluderen dat het "dus" een ruimteschip is. Ik vind dat dat niet kan; je hoort dan te zeggen dat je het niet weet. Niet alles wat je niet kunt verklaren is per definitie een ruimteschip.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:26 schreef Maron het volgende:
[..]
Tuurlijk..dat zou je in eerste instantie denken, maar heb je wel goed gekeken naar wat daar gebeurt..?
Makkelijk om alles af te doen als stofjes/vuiltjes/space-debree/je moeders bh/ lensflares/digitale, en/of D/A fouten, een hondendrol of weet ik wat nog meer voor standaard verklaringen je in petto hebt, maar daar gebeurt iets wat niet te verklaren is..
Als je daar echt geen andere verklaring voor hebt, en dan iemand dan meteen maar (zoals onze misschien iéts te enthousiaste Truthfinder) tot in de grond af te zeiken,dan ben ik ook van mening dat je hier maar een beetje zit te trollen, of wellicht wel bent ingehuurd om de zaak hier te ont(ver)krachten..ik ben serieus, en jij bent serieus..laten we elkaar aub respecteren..
Ik heb respect voor jouw expertise, en dat weet je..geef ons arme 'onwetenden' dan ook een kans om vragen te stellen aan het orakel AV zonder meteen afgeserveerd te worden onder de noemer
'onzin'..
Okay ,daar kan ik me in vinden..maar....(ja sorry ik blijf een vrouwelijk wezen)... hoe kan een stuk 'space debris' na een lichtflits ineens met de speed of light een hoek van 45 graden rechtsomkeerts maken om van de bron van de lichtflits af te wijken, en daarna nog iets achter zich aan krijgen welke hem, als hij niet afgeweken was, had geraakt..quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:43 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
"Common space debris" vind ik de meest plausibele verklaring. Als je hebt vastgesteld dat dat het niet is, dan moet het dus iets anders zijn. Het zal niet altijd lukken een sluitende verklaring te vinden. Dan hoort dát dan de conclusie te zijn: we kunnen niet verklaren wat het is. Maar wat ik zie is dat veel mensen bij alles wat ze niet meteen kunnen verklaren, concluderen dat het "dus" een ruimteschip is. Ik vind dat dat niet kan; je hoort dan te zeggen dat je het niet weet. Niet alles wat je niet kunt verklaren is per definitie een ruimteschip.
Een intelligent stofje misschien? bedenk maar watquote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:05 schreef Maron het volgende:
[..]
Okay ,daar kan ik me in vinden..maar....(ja sorry ik blijf een vrouwelijk wezen)... hoe kan een stuk 'space debris' na een lichtflits ineens met de speed of light een hoek van 45 graden rechtsomkeerts maken om van de bron van de lichtflits af te wijken, en daarna nog iets achter zich aan krijgen welke hem, als hij niet afgeweken was, had geraakt..
Hij haalt de kosmologische waarnemingshorizon en de waarnemingshorizon van een zwart gat door elkaar en weet ook niet wat de Hawkingstraling is. Toch doet hij allerlei stellige beweringen over zwarte gaten - die dus niet kloppen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen waarom die Haramein onzin verkoopt? Ik kan natuurlijk ook een uitglijer maken.
Volgens mij was dat die tennisbal die je vorig jaar iets te hard hebt weggegooid..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:06 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Een intelligent stofje misschien? bedenk maar wat
Heu..?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:10 schreef knight18 het volgende:
Zijn wel grote schepen als ik die beelden mag geloven. Minstens grootte van onze aarde en met een hige snelheud
Biertjeu?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:10 schreef knight18 het volgende:
Zijn wel grote schepen als ik die beelden mag geloven. Minstens grootte van onze aarde en met een hige snelheud
Er zijn geen zwarte gaten op de aarde, evenmin als op de zon. Zwarte gaten "zitten" ook niet rustig ergens in, ze slokken alles op vanwege hun enorm compacte massa en dientengevolge enorme zwaartekracht, ook zichzelf, zodat er zelfs geen licht meer kan ontsnappen, daarom zie we ze niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er zijn zelfs theorieën dat er op onze aarde ook kleine zwarte gaten voorkomen, als dat zo is dan kan dat ook gemakkelijk op de zon ook zo zijn. Op de zon zullen alleen veel grotere zwarte gaten voor kunnen komen.
Nee, dat is waar, gelukkig niet..maar anders proberen we om er zelf eentje te creëren in Zwitserland bij Cern..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:16 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Er zijn geen zwarte gaten op de aarde, evenmin als op de zon. Zwarte gaten "zitten" ook niet rustig ergens in, ze slokken alles op vanwege hun enorm compacte massa en dientengevolge enorme zwaartekracht, ook zichzelf, zodat er zelfs geen licht meer kan ontsnappen, daarom zie we ze niet.
Noch de zon noch de aarde hebben voldoende massa om een zwart gat te kunnen worden.
Er is geen zwart gat op de zon.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
Mijn eigen theorie is dat die grote ruimte schepen (of wat het dan ook zijn) mogelijk de zwaartekracht van de zon gebruiken om een portaal te openen, een zwart gat of star gate zeer hoge technologie dus.
Laat me raden...je geld..? (nee maron dat bedoel ik niet..ik heb alleen een wetenschappelijke verklaring en het is gezien de tijd veelst te laat om uit te leggen)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:30 schreef knight18 het volgende:
in een bepaalde straat in amsterdam heb je wel zwarte gaten waar het een en ander in verdwijnt
Ze zijn hypothetisch, bedacht als een mogelijke verklaring voor de donkere materie in het heelal. Het is dus nog maar de vraag of ze echt bestaan. Er staat ook in het artikel dat ze van een heel andere orde zijn dan de bekende grote zwarte gaten en dat ze geen enkele bedreiging vormen voor de aarde als ze zouden bestaan. En dat moet eerst nog worden aangetoond.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.mnn.com/earth-(...)-the-earth-every-day
Hier spreken ze over mini black holes. Hier heb ik niet zo veel verstand van.
Er is ook een theorie dat kabouters bestaan en dat de aarde plat is. Dat er een theorie is over iets zegt op zichzelf niets.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er zijn zelfs theorieën dat er op onze aarde ook kleine zwarte gaten voorkomen, als dat zo is dan kan dat ook gemakkelijk op de zon ook zo zijn. Op de zon zullen alleen veel grotere zwarte gaten voor kunnen komen.
Nee dus, op de zon kunnen nul zwarte gaten voorkomen. Wees daar maar blij om, want anders werden wij ook opgeslokt.quote:Op de zon zullen alleen veel grotere zwarte gaten voor kunnen komen.
Theorieën hoeven niet bewezen te zijn, maar ze moeten wel plausibel zijn. Een theorie die zegt dat auto's beter rijden op vierkante wielen dan op ronde, kan meteen de prullenmand in. Ik zie eerlijk gezegd geen goede punten van Haramein, ik heb nog nooit iets van hem gelezen of gehoord wat klopt. Hij schrijft ook zomaar formules op die helemaal niet overeenkomen met wat hij beweert, het is net of hij her en der wat uit allerlei boeken haalt of van het internet plukt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:58 schreef Truthfinder7 het volgende:
theorieën zijn theorieën, hoeven dus niet bewezen te zijn. Ik denk dat Haramein wel bepaalde goede punten heeft.
Ik denk dat de mensheid nog lang niet alles weet over de zon. Daarom hebben we ook al die telescopen in de ruimte, om meer aan de weet te komen. Maar dat we niet alles weten, wil niet zeggen dat we helemaal niks weten. We weten bijvoorbeeld wanneer een zwart gat kan ontstaan en wanneer niet. En daarom weten we ook dat de zon geen zwart gat kan worden, wat jouw opinie daarover ook mag zijn. Wat is daar arrogant aan?quote:Nu even serieus, ik denk dat de mensheid nog niet alles afweet hoe de zon precies in elkaar zit.
Knap dat er hier gasten zijn die denken dat wel te weten, snufje arrogantie?
Dat is maar een heel piepieklein zwart gaatje dat nog minder dan een seconde bestaat - als het al lukt om een seconde te bestaan. Ze zijn al weer weg voor je het weet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:26 schreef Maron het volgende:
[..]
Nee, dat is waar, gelukkig niet..maar anders proberen we om er zelf eentje te creëren in Zwitserland bij Cern..
Dat snap ik ook wel m`n jong ;-) Ik bedoel dus dat die schepen zelf een tijdelijk zwart gat kunnen of portaal, dementie poort creëren, zo wel begrepen?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:25 schreef knight18 het volgende:
Truth zoek de definitie en werking van een zwart gat op en denk na wat er met de zon zou gebeuren als deze zwarte gaten had
Dit is onzin. Stel dat we de zon zouden vervangen door een zwart gat met identieke massa als de zon; dan zouden we alleen merken dat het ineens heel erg donker wordt en we het heel erg koud krijgen. Maar verder blijft de aarde keurig de baantjes draaien die hij (zij?) altijd al gedaan heeft. Goed, de massa van de zon is niet groot genoeg om een zwart gat te vormen, maar dat terzijde. Het gaat hier even om het idee.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:05 schreef AVerstraten het volgende:
Wees daar maar blij om, want anders werden wij ook opgeslokt.
Lijkt me lastig; maak je zo'n poort, vergeet je waarom je hem eigenlijk maakte.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:53 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel m`n jong ;-) Ik bedoel dus dat die schepen zelf een tijdelijk zwart gat kunnen of portaal, dementie poort creëren, zo wel begrepen?
Dat is op zich geen probleem, als je maar voorbij de aantrekkingshorizon blijft.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:25 schreef knight18 het volgende:
Truth zoek de definitie en werking van een zwart gat op en denk na wat er met de zon zou gebeuren als deze zwarte gaten had
Dimensiepoort, zo beter?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:56 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Lijkt me lastig; maak je zo'n poort, vergeet je waarom je hem eigenlijk maakte.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:56 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Lijkt me lastig; maak je zo'n poort, vergeet je waarom je hem eigenlijk maakte.
Een dementiepoort..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
![]()
Zie het zo voor me, staan er een stel demente aliens zich voor die poort op het hoofd te krabben, zo van "what the fuck kwamen wij hier ook al weer doen?".
Je bedoelt de absolute horizonquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is op zich geen probleem, als je maar voorbij de aantrekkingshorizon blijft.
Ja, je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:40 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Maar verder blijft de aarde keurig de baantjes draaien die hij (zij?) altijd al gedaan heeft.
(...)
De aantrekkingskracht van een zwart gat is niets anders dan de totale zwaartekracht van de materie in het zwarte gat. Ja, dat kan behoorlijk massief zijn, maar qua gedrag door zwaartekracht verschilt het verder niet van andere objecten in het heelal.
Nee hoor, heb er eentje in de achtertuin staan, voor wanneer ik wil ontsnappen aan lastige burenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:41 schreef AVerstraten het volgende:
De hele discussie over aliens die zwarte gaten in de zon gebruiken als een "star gate" dan wel "dimensiepoort" is dus volkomen wezenloos want gaat helemaal nergens over. Wat zijn dat overigens, star gates en dimensiepoorten? Komt dat uit een science fiction film of zo?
Tja , nasa geloof ik niet als ze bij alles wat afwijkt space debris zeggen .quote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:19 schreef Footsoldier het volgende:
Wel grappig om te lezen dat mensen denken dat een buitenaardse intelligentie achter Elenin zit. Waarom zouden ze dat in godsnaam doen? Dan hebben wij geluk want dan zijn ze ook niet 1 van de slimsten om achter een komeet aan te vliegen en een suprise attack voor te bereiden op de mensheid die al helemaal niks voorsteld in het heelal. Kunnen ze er beter gelijk heen vliegen. En voor de gelovers de terugkeer van jezus is natuurlijk ook nergens op gebaseerd op een komeet die ik weet niet hoeveel miljoen km van de aarde langsvliegt. Ik zie gewoon niet in wat voor last we daarvan zouden moeten hebben, als er nou een kans zou zijn dat we geraakt zouden kunnen worden,oké. Maar dat is niet het geval hier. Kijk gewoon even op de NASA site en die zeggen ook dat er niks gaat gebeuren.
Waarom zou Nasa dat niet mogen zeggen? Als er een komeet op ramkoers ligt, zouden ze er wat aan proberen te doen zodat hij ons niet raakt. Nasa zoekt dagelijks de hemel af naar objecten die mogelijk de aarde kunnen raken. Dat is al jaren bekend, ze publiceren er over en je kunt het allemaal lezen op hun site. Hoe komen jullie er toch bij dat nasa dat niet zou mogen zeggen?? De feiten spreken het gewoon tegen! Wordt hier gewoon maar wat uit de duim gezogen of wat?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja , nasa geloof ik niet als ze bij alles wat afwijkt space debris zeggen .
Zouden ze het ( mogen ) zeggen als we wel geraakt zouden worden ?
Ik denk dat áls er een komeet/asteroïde ontdekt die daadwerkelijk op ramkoers zou liggen waarbij het onvermijdelijk is dat ie de Aarde gaat raken en men er niks tegen kan doen, dat men dit dan wel degelijk stil zou houden voor de bevolking.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:18 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Waarom zou Nasa dat niet mogen zeggen? Als er een komeet op ramkoers ligt, zouden ze er wat aan proberen te doen zodat hij ons niet raakt. Nasa zoekt dagelijks de hemel af naar objecten die mogelijk de aarde kunnen raken. Dat is al jaren bekend, ze publiceren er over en je kunt het allemaal lezen op hun site. Hoe komen jullie er toch bij dat nasa dat niet zou mogen zeggen?? De feiten spreken het gewoon tegen! Wordt hier gewoon maar wat uit de duim gezogen of wat?
En heb je weleens de mogelijkheid overwogen dat nasa zegt dat het space debris is omdat het space debris IS? Of liegt in jullie ogen per definitie iedereen die niet jullie liedje pijpt?
Dat valt niet stil te houden, er zijn er meer die naar de hemel kijken dan alleen nasa.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat áls er een komeet/asteroïde ontdekt die daadwerkelijk op ramkoers zou liggen waarbij het onvermijdelijk is dat ie de Aarde gaat raken en men er niks tegen kan doen, dat men dit dan wel degelijk stil zou houden voor de bevolking.
Anders zou overal ter wereld massaal de pleuris uitbreken.
De nasabuzzroom is helemaal kapotgespamd door Elenin/planeetX/Niburu-doemdenkers en complotters, je kon geen normale vraag meer stellen, er werd ook vreselijk gescholden op nasa, mensen van nasa werden uitgemaakt voor moordenaars en anders fraais, het was heel verschrikkelijk en het forum werd totaal onleesbaar, er was niet tegenop te modereren. Nasa overweegt om de buzzroom te zijner tijd weer te openen, als deze gekte een beetje voorbij is.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://ufohunterorguk.com/comet-elenin-what-is-the-truth/
Hier over de NASA buzzroom ik denk zeker dat ze wat te verbergen hebben.
Er is niets verontrustends of afwijkends aan hoe Elenin zich gedraagt. Vanuit bepaalde hoeken kun je de staart minder goed of helemaal niet zien, maar er zijn meerdere foto's waarop de staart goed zichtbaar is. De staart wordt nog groter en beter zichtbaar naarmate de komeet dichter bij de zon komt. Straks komen er mooie foto's van de stereotelescoop. Je moet je niet zoveel laten wijsmaken door die idioten met hun achterlijke fimpjes en websites op het internet, ze maken de mensen helemaal gek met hun gestoorde onzin.quote:Ook dat je nauwelijks een staart van Elenin kan zien vind ik verontrustend.
Als er inderdaad mensen zijn (en die zullen er zeker zijn) die bewust mensen bang willen maken, en dan blijkt dat dit allemaal onzin is vind ik het jammer dat deze mensen niet gestraft kunnen worden.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:17 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
De nasabuzzroom is helemaal kapotgespamd door Elenin/planeetX/Niburu-doemdenkers en complotters, je kon geen normale vraag meer stellen, er werd ook vreselijk gescholden op nasa, mensen van nasa werden uitgemaakt voor moordenaars en anders fraais, het was heel verschrikkelijk en het forum werd totaal onleesbaar, er was niet tegenop te modereren. Nasa overweegt om de buzzroom te zijner tijd weer te openen, als deze gekte een beetje voorbij is.
[..]
Er is niets verontrustends of afwijkends aan hoe Elenin zich gedraagt. Vanuit bepaalde hoeken kun je de staart minder goed of helemaal niet zien, maar er zijn meerdere foto's waarop de staart goed zichtbaar is. De staart wordt nog groter en beter zichtbaar naarmate de komeet dichter bij de zon komt. Straks komen er mooie foto's van de stereotelescoop. Je moet je niet zoveel laten wijsmaken door die idioten met hun achterlijke fimpjes en websites op het internet, ze maken de mensen helemaal gek met hun gestoorde onzin.
Dit is niet de eerste keer dat men di flikt om mensen voor de gek te houden. Helaas is er geen straf voor.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Als er inderdaad mensen zijn (en die zullen er zeker zijn) die bewust mensen bang willen maken, en dan blijkt dat dit allemaal onzin is vind ik het jammer dat deze mensen niet gestraft kunnen worden.
Ik hoop zeker dat er niets aan de hand is, maar er zijn wel veel aanwijzingen dat er wel wat aan het gebeuren is. En dat maakt het listig.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:31 schreef knight18 het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer dat men di flikt om mensen voor de gek te houden. Helaas is er geen straf voor.
Daar gaan we weer, "ze"...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:33 schreef Truthfinder7 het volgende:
hmm ze hebben het over 0004au dat zou wel heel eng worden!
Er is geen enkele aanwijzing dat er wat aan het gebeuren is, die "aanwijzingen" zijn allemaal verzonnen. Maar ik krijg van jou sterk de indruk dat je heel graag wil dat er allerlei enge dingen staan te gebeuren. Hoe komt dat? Waarom geloof je alleen maar mensen die roepen dat er allerlei rampen gebeuren?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:36 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik hoop zeker dat er niets aan de hand is, maar er zijn wel veel aanwijzingen dat er wel wat aan het gebeuren is. En dat maakt het listig.
NASA zal zeker geen angst willen zaaien! en ik hoop dat NASA de juiste koers aangeeft van Elenin! Je moet me goed begrijpen dat ik mensen die dit lezen niet angstig wil maken maar ik ben ook gewoon op zoek naar de waarheid.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:42 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Daar gaan we weer, "ze"...
Elenin passeert op een afstand van ongeveer 0.246 AU of 35 miljoen kilometer. Niks om over in te zitten.
Dan heb jij duidelijk de verkeerde indruk, maar wie ben jij om ons te vertellen dat er niets aan de hand is?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:45 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanwijzing dat er wat aan het gebeuren is, die "aanwijzingen" zijn allemaal verzonnen. Maar ik krijg van jou sterk de indruk dat je heel graag wil dat er allerlei enge dingen staan te gebeuren. Hoe komt dat? Waarom geloof je alleen maar mensen die roepen dat er allerlei rampen gebeuren?
Wie ben jij om voortdurend te beweren dat ons allerlei onheil te wachten staat terwijl je daar niet het minste bewijs voor hebt?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dan heb jij duidelijk de verkeerde indruk, maar wie ben jij om ons te vertellen dat er niets aan de hand is?
Een ex-medewerker van NASA zegt iets anders, ik had dat linkje hier ook ergens neergezet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:53 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wie ben jij om voortdurend te beweren dat ons allerlei onheil te wachten staat terwijl je daar niet het minste bewijs voor hebt?
Je zegt dat je op zoek bent naar de waarheid, maar als je die verteld wordt kom je gewoon weer met een ander complotverhaal. De waarheid is dat Elenin een doodnormale komeet is die de aarde op veilige afstand passeert en waar wij niets van te vrezen hebben. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen ook heel veel vooraanstaande en ervaren astronomen. Maar wat zij zeggen geloof je allemaal niet.
Nou , het is jouw waarheid maar vanuit een ander gezien is wat jij de waarheid noemt ,quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:53 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wie ben jij om voortdurend te beweren dat ons allerlei onheil te wachten staat terwijl je daar niet het minste bewijs voor hebt?
Je zegt dat je op zoek bent naar de waarheid, maar als je die verteld wordt kom je gewoon weer met een ander complotverhaal. De waarheid is dat Elenin een doodnormale komeet is die de aarde op veilige afstand passeert en waar wij niets van te vrezen hebben. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen ook heel veel vooraanstaande en ervaren astronomen. Maar wat zij zeggen geloof je allemaal niet.
People are stupid. They believe something to be true, either because they fear it to be true, or they want it to be true.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:13 schreef AVerstraten het volgende:
Hoe kun je toch in hemelsnaam al die kletsverhalen geloven? Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Hier vergis je je toch deerlijk en geef je aan dat je er niets van begrijpt. Het is niet "mijn" waarheid over Elenin, het is geen subjectieve mening of een subjectief geloof, het gaat hier om volstrekt heldere, controleerbare, bewijsbare en begrijpbare feiten waar helemaal niets subjectiefs aan is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou , het is jouw waarheid maar vanuit een ander gezien is wat jij de waarheid noemt ,
iets waar jij in gelooft net zoals jij dat bij een ander ervaart .
En zoals je ongetwijfeld weet van je zelf dat je niet zo makkelijk te overtuigen bent van het tegendeel
van wat jij denkt dat de waarheid is , heeft de ander precies hetzelfde .
Wat er in de toekomst gaat gebeuren kunnen we met z'n allen slechts naar raden ,
zeker weten doen we geen van allen , niks is alvast te ver gezocht of onzin of onmogelijk
of de waarheid , denk ik .
Er zijn wel degelijk dingen te ver gezocht, dit forum staat er vol mee. Dat iemand iets denkt, maakt het nog niet waar.quote:niks is alvast te ver gezocht of onzin of onmogelijk
of de waarheid , denk ik .
Zo is het precies.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 01:15 schreef Footsoldier het volgende:
Het punt is gewoon de 1 gaat mee met de feiten, de ander gelooft dat er grote dingen gaan gebeuren maar die gaan mee met de speculaties.
Waar baseer jij op dat de NASA betrouwbaar is? Of ze over Elenin liegen of niet, daar kunnen we niet snel achter komen. Waarschijnlijk is het niet, omdat Elenin door amateurastronomen waar te nemen is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 01:15 schreef Footsoldier het volgende:
De NASA is volgens mij aardig betrouwbaar. Het geloven dat ze liegen over een komeet die 21 miljoen kilometer langs de aarde gaat vliegen is ieders eigen keus natuurlijk. Wat ik geloof is dat er totaal niks gaat gebeuren, waarom zouden ze erover liegen? Ze gaan de aarde toch niet in gevaar brengen door over zoiets te liegen? En daarnaast zijn er echt wel andere instanties dan de NASA die het in de gaten houden, denk je dat die er ook over liegen? Dat alles in groot complot is? Hou toch op.
Het punt is gewoon de 1 gaat mee met de feiten, de ander gelooft dat er grote dingen gaan gebeuren maar die gaan mee met de speculaties.
En als ik daarover nadenk, hoe vaak zijn er wel niet mensen die roepen dat er iets gaat gebeuren en dat er niks gebeurd? Ik heb zulke onzin te vaak gehoord.
Ik ook. En wij zijn niet de enigen. Gezien de belachelijke hysterie over Elenin kan ik me heel goed voorstellen dat NASA foto's gaat maken. Maar nog los daarvan: waarom zou het abnormaal zijn om foto's te maken als de komeet vrijwel in het zicht komt van de telescoop? Ze hoeven hem maar een heel klein stukje te verzetten en misschien zelfs dat niet eens. Mij lijkt het doodnormaal om daar foto's van te maken, want ook een heel gewone komeet kan spectaculaire foto's opleveren. Ik begrijp het probleem helemaal niet, ik zou het eerder het vreemd vinden als ze geen foto's zouden maken.quote:Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de foto's die gemaakt gaan worden door de Stereo telescoop van NASA.
Kom maar op met die bewijzen.quote:Hiervan is bewezen dat de NASA bewerkte beelden, verhalen en foto's verspreidt als zijnde echt.
Het Jet Propulsion Laboratory is gewoon een onderdeel van de NASA. Verklaar jij eens waarom Elenin zo vaak geobserveerd wordt, in vergelijking met veel spectaculairdere kometen? Terwijl Elenin nog ontzettend ver weg was (en is) en dus nog slecht zichtbaar is?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:25 schreef AVerstraten het volgende:
Waarom doet iedereen hier alsof NASA de enige organisatie is die in staat is tot het geven van informatie over het heelal??
En Leonell, kun je niet lezen? Er is hier al meerdere keren gemeld dat de observaties van Elenin NIET UITSLUITEND door NASA gedaan worden.
Elke keer maar weer dezelfde beweringen, elke keer weer wordt uitgelegd wat er niet aan klopt en elke keer wordt dezelfde bewering gewoon weer op het internet gekwakt, zonder ook maar iets te controleren.
Ten eerste, die hysterie valt volgens mij wel mee. Alleen op bepaalde fora wordt er druk gespeculeerd, dan heb ik het niet over FOK! maar over complotfora waar de Niburu etc. als Elenin gezien worden.quote:Ik ook. En wij zijn niet de enigen. Gezien de belachelijke hysterie over Elenin kan ik me heel goed voorstellen dat NASA foto's gaat maken. Maar nog los daarvan: waarom zou het abnormaal zijn om foto's te maken als de komeet vrijwel in het zicht komt van de telescoop? Ze hoeven hem maar een heel klein stukje te verzetten en misschien zelfs dat niet eens. Mij lijkt het doodnormaal om daar foto's van te maken, want ook een heel gewone komeet kan spectaculaire foto's opleveren. Ik begrijp het probleem helemaal niet, ik zou het eerder het vreemd vinden als ze geen foto's zouden maken.
Maar wie zegt jou, gezien je diepe wantrouwen jegens NASA, dat die foto's echt zijn?![]()
Kom op, ik post een docu van een uur en een link met een uitgebreide analyse van o.a. de radioboodschappen tussen de astronauten en Aarde. Bekijk dat eerst eens, en reageer daar dan eens op.quote:Met betrekking tot de maanlanding:
Kom maar op met die bewijzen.
Waarom moet ik dat verklaren? Jij beweert dat het allemaal niet kosjer is en vervolgens heb je niet meer om dat te onderbouwen dan het aantal keren dat Elenin bekeken is (niet alleen door NASA maar ook door allerlei anderen) en dat het verdacht is dat NASA foto's gaat maken.quote:Verklaar jij eens waarom Elenin zo vaak geobserveerd wordt, in vergelijking met veel spectaculairdere kometen?
Wat een onzin. De technieken om met foto's en video's te rommelen zijn sinds de tijd van de maanlandingen enorm vergroot en verbeterd.quote:Met de huidige ontwikkeling van de maatschappij is het veel moeilijker voor NASA om valse beelden vrij te geven. In de jaren 60 en 70 (maanlanding) was dat veel makkelijker. Als er beelden worden vrijgegeven van Elenin, verwacht ik niet dat er mee gerommeld is.
En die andere link heb je niet eens bekeken. Is waarschijnlijk toch verspilde moeite voor je, want daar wordt namelijk iets beweerd wat jij niet gelooft. Lees anders ook eens het boek van Bill Kaysing, "We Never Went to the Moon: America's Thirty Billion Dollar Swindle".quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef AVerstraten het volgende:
Ik heb die documentaire al zo vaak gezien en elke keer kom ik weer tot dezelfde conclusie: geen greintje bewijs, alleen maar insinuaties, verdraaiingen en onbewijsbare beweringen, waarbij mevrouw Donna Tietze Hare wel de kroon spant.
Het is niet verdacht, opmerkelijk. Grappig dat je niet eens inhoudelijk reageert, dat bedoel ik met verklaren. JPL is van de NASA, het zijn hun observaties (van JPL). Over wat voor anderen heb jij het? En dan nog is het opmerkelijk dat Elenin zo vaak bekeken is, helemaal als je dit vergelijkt met andere kometen (en vergeet daarbij niet dat Elenin nog ver weg is, die andere kometen zijn allemaal al een of meerdere keren langs gekomen).quote:Waarom moet ik dat verklaren? Jij beweert dat het allemaal niet kosjer is en vervolgens heb je niet meer om dat te onderbouwen dan het aantal keren dat Elenin bekeken is (niet alleen door NASA maar ook door allerlei anderen) en dat het verdacht is dat NASA foto's gaat maken.
Dat is nu juist mijn punt, er zijn nu veel meer mensen die kunnen aantonen of er met een foto dan wel video gerommeld is.quote:Wat een onzin. De technieken om met foto's en video's te rommelen zijn sinds de tijd van de maanlandingen enorm vergroot en verbeterd.
Dit vind ik echt een kutopmerking van je. Ik heb alle delen met veel interesse doorgelezen, en slechts in mijn eerste post wat dingen herhaald, om een samenvatting te geven. Wat heb ik verder herhaald, wat al ontzenuwd zou zijn door jou of anderen? Ik heb juist getracht met nieuwe informatie te komen, door aan te tonen dat Elenin opmerkelijk veel aandacht krijgt van de NASA, wat tegenstrijdig is met hun eigen berichtgeving waarbij ze melden Elenin oninteressant te vinden.quote:Ik stel ook vast dat je niet leest wat anderen hier posten, je herhaalt domweg dezelfde dingen, terwijl die allang ontzenuwd zijn. Het heeft dus geen zin om te reageren op wat je zegt en dat doe ik dan ook niet meer.
Nou nee. Wat denk je dat er gebeurt? Massa-hysterie? Plunderingen? Volksopstand? Koffie die niet meer bij wordt gevuld?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 01:42 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Het lijkt me dan ook volstrekt onlogisch om zoiets heftigs geheim te houden.
Ja, daar had ik ook al aan gedacht. Maar het einde van de Aarde is dan toch al in zicht, dat beetje rellen is dan ook niet meer heel erg boeiend.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou nee. Wat denk je dat er gebeurt? Massa-hysterie? Plunderingen? Volksopstand? Koffie die niet meer bij wordt gevuld?
Mythbusters heeft dit allang achterhaald.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:18 schreef Leonell het volgende:
[..]
En die andere link heb je niet eens bekeken. Is waarschijnlijk toch verspilde moeite voor je, want daar wordt namelijk iets beweerd wat jij niet gelooft. Lees anders ook eens het boek van Bill Kaysing, "We Never Went to the Moon: America's Thirty Billion Dollar Swindle".
[..]
Die uitzending heb ik ook gezien. Die stond bol van de vooringenomenheid. Waarbij de testopstellingen niet eens de situatie op de maan benaderden. En als je een onderzoek uitvoert in een bepaalde richting, kom je altijd makkelijker uit bij bepaalde onderzoeksresultaten. Wat was ook alweer de verklaring van NASA voor het ontbreken van een deel van een crosshair op de foto van een astronaut? Ik zeg niet dat we er niet heen zijn gegaan, maar vind het wel opmerkelijk dat het meest complexe apparaat dat we hebben, de space shuttle, hooguit 500 km boven de aarde kan komen terwijl we 40 jaar geleden al naar de maan konden.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mythbusters heeft dit allang achterhaald.
En intussen worden wel gewoon nog GPS-satellieten de ruimte ingeschoten die op 20.000 km hoogte zitten en onderzoekssatellieten naar de zon, venus en mars geschoten. Voyager 1 en 2 hangen nog steeds in de lucht en zijn intussen allang ons zonnestelsel uit. Dus wat is je punt?quote:Op zondag 31 juli 2011 10:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we er niet heen zijn gegaan, maar vind het wel opmerkelijk dat het meest complexe apparaat dat we hebben, de space shuttle, hooguit 500 km boven de aarde kan komen terwijl we 40 jaar geleden al naar de maan konden.
Feiten over Elenin ja maar daarnaast heb je me toch een berg aannames over iedereenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Hier vergis je je toch deerlijk en geef je aan dat je er niets van begrijpt. Het is niet "mijn" waarheid over Elenin, het is geen subjectieve mening of een subjectief geloof, het gaat hier om volstrekt heldere, controleerbare, bewijsbare en begrijpbare feiten waar helemaal niets subjectiefs aan is.
Ik heb geen aannames, het valt mij alleen op dat veel mensen hier niet beschikken over een minimum aan kennis van het onderwerp waar ze over praten en zulke stellige opvattingen over hebben.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Feiten over Elenin ja maar daarnaast heb je me toch een berg aannames over iedereen
die een andere mening heeft en is alles onzin en zeg je dat jij de waarheid weet en raak je gefrustreerd als die niet word aangenomen , ik leg alleen maar uit hoe dat komt en dat je niet kan controleren of afdwingen dat mensen de waarheid inzien van alles wat je zegt .
Ik vul helemaal niks in.quote:Ik zie je steeds dingen invullen voor andere mensen die helemaal niet gezegt zijn maar als je de waarheid weet hoef je natuurlijk niet te luisteren naar een ander want alles wat die zegt is dus al onzin .
Ik heb helemaal niet gezegd dat mensen "ruimeschip niet mogen overwegen", ik heb uitgelegd waarom het onmogelijk is dat er ruimteschepen in een zwart gat in de zon verdwijnen.quote:En dat je zegt dat mensen ruimteschip niet zouden mogen overwegen want dat " hoort " niet vind ik nog gekker dan iemand die ruimteschip overweegt .
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat er van Elenin geen gevaar te duchten valt, dat het geen bruine dwerg is, of planeet X, of een op afstand bestuurd ruimteschip en - inderdaad - andere onzin. Want onzin is het, ook al mag ik dat van jou niet zeggen.quote:Iedereen met een afwijkende mening is in paniek over de ramkoers van Elenin ook al heeft niemand dat uitgesproken , ik heb niet eens zin om dat te weerleggen want je weet de waarheid al.
Ik dacht in eerste instantie ook dat het hier ging om gedachten uit te wisselen over Elenin, maar dat blijkt niet het geval, men is hier totaal niet geïnteresseerd in de feiten.quote:Jij komt hier uit interesse als volwassen persoon om gedachten uit te wisselen over Elenin
en een ander is blijkbaar onwetend en in paniek en anderen maar denken dat ze ook uit interesse komen om gedachten uit te wisselen net als jij ,
Laat maar zitten dan .
Al die verschillende meningen, onzinnigheden, feiten etc etc vind ik juist erg amusant om te lezen.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:52 schreef AVerstraten het volgende:
Ik dacht in eerste instantie ook dat het hier ging om gedachten uit te wisselen over Elenin, maar dat blijkt niet het geval, men is hier totaal niet geïnteresseerd in de feiten.
Inderdaad, laat maar zitten dan.
Nee, dat het kennelijk niet zo makkelijk is om bemand grote hoogten te bereiken. Terwijl we dat vroeger wel konden.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:56 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
De bromfiets verwijten dat je er niet in een uur tijd van Amsterdam naar Londen kunt reizen.
Dat kunnen we nog steeds, maar daar is de shuttle toevallig niet voor gebouwd, zoals RolStaart-Beer ook al aangafquote:Op zondag 31 juli 2011 21:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, dat het kennelijk niet zo makkelijk is om bemand grote hoogten te bereiken. Terwijl we dat vroeger wel konden.
Maar die zijn niet bemand. Een raket lanceren is geen punt. Een bemanning naar een ander hemellichaam sturen en weer terug laten keren wel.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
En intussen worden wel gewoon nog GPS-satellieten de ruimte ingeschoten die op 20.000 km hoogte zitten en onderzoekssatellieten naar de zon, venus en mars geschoten. Voyager 1 en 2 hangen nog steeds in de lucht en zijn intussen allang ons zonnestelsel uit. Dus wat is je punt?
Klopt, maar het schijnt zelfs op een paar kilometer te hangen dat de SS ingezet kon worden. Dat vind ik gezien de huidige stand van de techniek toch wel een beetje vreemd.quote:De Space Shuttle is nooit ontworpen om High Earth Orbit's te maken en is altijd geweest voor ruimte-onderzoek.
Omdat NASA dat zegt?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:18 schreef AVerstraten het volgende:
Ik viel na 3 minuten in slaap. En nee, Elenin is geen ijzeren magnetische bal.
Niet 100% zeker van wat?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat amateur astronomen Elenin zullen gaan zien.
Ik hoop dat ze jou bevindingen dan massaal zullen bevestigen @AVerstraten
Want ook jij kan niet 100 procent zeker zijn!
Niet slecht.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
Mijn eigen theorie is dat die grote ruimte schepen (of wat het dan ook zijn) mogelijk de zwaartekracht van de zon gebruiken om een portaal te openen, een zwart gat of star gate zeer hoge technologie dus.
Die kunnen ze dan allang al zien hoor.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat amateur astronomen Elenin zullen gaan zien.
Ik hoop dat ze jou bevindingen dan massaal zullen bevestigen @AVerstraten
Want ook jij kan niet 100 procent zeker zijn!
quote:De mayakalender schijnt in 2012 te stoppen en sommigen zien dat als bewijs van het einde van de wereld. Als dat zo is hadden de maya's er beter aan gedaan om in hun eigen toekomst te kijken, dan hadden ze wellicht de komst van de Spanjaarden voorzien.
Ik heb nergens gezegd dat die E.T`s van die buitenaardse gigantische ruimte schepen vijandig zijn (bij de zon). En de NASA is zeker slim genoeg om te weten waar ze zo vaak naar kijken! Misschien is Elenin wel iets wat ze nog nooit eerder hebben gezien in ons zonestelsel?quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:50 schreef Footsoldier het volgende:
En als die ruimteschepen zo'n portaal of wat dan ook gaan maken wat moet er dan met ons gebeuren volgens jou? Ze kunnen toch ook uit vrede komen?
En stel ze komen niet uit vrede dan maken we die wezens in die schepen helemaal gek, paar raketten erop en dan zijn we daar ook weer een tijdje vanaf.
16 Oktober komt die komeet langs ons toch, we zullen dan wel zien. Tot dan kunnen we ons helemaal gek speculeren.
Wat ik dan wel weer interessant vind is dat de laatste cyclus van de Maya's eindigt in Oktober. Dan moet er volgens hun wel wat gebeuren geloof ik. Heb een keer een filmpje daarvan gezien Evolution of Consciousness waren 2 delen moet het nog een keer afkijken. Heb het einde niet gezien dus weet niet wat die kerel heeft gezegd over wat er in de eind cyclus moet gaan gebeuren. Ga ik maar is een keetje afkijken. Maar dan nog zijn dat geen feiten maar wel grappig om te zien hoe serieus bepaalde mensen het nemen. Niemand kan in de toekomst kijken maar je kan wel uitgaan van dingen die onderzocht zijn. En ik ga ervan uit dat de NASA slim genoeg is om te zien of het een komeet of een magnetische bal is wat sommigen zeggen.
Hoezo? Op basis waarvan veronderstel je dat?quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:28 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
[quote]En de NASA is zeker slim genoeg om te weten waar ze zo vaak naar kijken! Misschien is Elenin wel iets wat ze nog nooit eerder hebben gezien in ons zonestelsel?
Even je redenering samenvatten:quote:Maar denk je dat NASA ons zou vertellen dat er gevaar is? wat zou er gebeuren als ze dat zouden doen? (daar hadden we het al eerder over gehad)
Wat voorspelden de Maya's?quote:En als je de Maya`s niet serieus neemt neem je de bijbel dan ook niet serieus? (ik ben niet echt gelovig) Het zijn niet alleen de Maya`s die dit voorspellen! Ik meen 9 verschillende oude beschavingen voorspelde ongeveer het zelfde.
Welke "wijsheid"? Uit niets blijkt dat de Maya's het einde van de wereld voorspelden, ook niet door een komeet genaamd Elenin en dat geldt ook voor de bijbel. De bijbel bevat geen wetenschappelijke formules en wetenschappelijke verklaringen.quote:Ik vraag me wel af hoe ze aan deze wijsheid kwamen, misschien ver gezocht, maar misschien hadden ze wel contact met een buitenaardse beschaving? (kijk verboden archeologie)
Volgens mij is dit slechts een vervolgtopic van...quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:43 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is inderdaad zo spannend niet. En het staat hier: Elenin, de nuchtere feiten
Maar je had het vast al gevonden.
Ja, nou je het zegt...tsja....nee..dat zou ik op eigen kracht waarschijnlijk nooit hebben gevonden...quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:43 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is inderdaad zo spannend niet. En het staat hier: Elenin, de nuchtere feiten
Het zal wel Maron. Als het je niet aanstaat schrijf je zelf maar wat.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:00 schreef Maron het volgende:
[..]
Volgens mij is dit slechts een vervolgtopic van...
Je zou met een eigen topic voor de dag komen...toch..?
Ik dacht het niet. Er staat namelijk geen onzin in.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:00 schreef Maron het volgende:
[..]
Volgens mij is dit slechts een vervolgtopic van...
Dat was (volgens mij, en jouw eigen zeggen),nou net de reden voor jou om een eigen topic te starten..so what's the problem..quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:20 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik dacht het niet. Er staat namelijk geen onzin in.
Geen idee. Ik heb geen probleem. Naar aanleiding van de discussie in TRU wilde ik een topic maken waarin een overzicht van de feiten over Elenin wordt gegeven. En dat heb ik gedaan.quote:
Wat dat betreft ben ik lang niet de enige.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten haaft alles al grondig onderzocht en kwam tot deze nuchtere conclusie, het is allemaal onzin!! (...)
Blijf daar dan posten, in plaats van hier. Eerder melde ik me nog wel eens in dit topic, maar sinds alles onzin is, heb ik er geen zin meer in.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 06:52 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb geen probleem. Naar aanleiding van de discussie in TRU wilde ik een topic maken waarin een overzicht van de feiten over Elenin wordt gegeven. En dat heb ik gedaan.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:43 schreef AVerstraten het volgende:
quote:Op zondag 31 juli 2011 11:37 schreef AVerstraten het volgende:
Maar voor diegenen onder ons die moeite hebben met het scheiden van feit en fictie, zoals kinderen en mensen die lijden aan bepaalde psychische aandoeningen, kunnen dergelijke verhalen tot grote angstproblemen leiden.
Wat zieligquote:Op zondag 31 juli 2011 15:23 schreef AVerstraten het volgende:
Je bedoelt te zeggen dat TRU een onzinforum is?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:01 schreef Scrummie het volgende:
Blijf daar dan posten, in plaats van hier.
Volslagen nonsens aannemen voor waarheid en dan mensen die niet in die waanzin meegaan uitmaken voor het "niet openminded" zijn. Dat is tamelijk zieligquote:Wat zielig
Daar gaan we weer. Ik heb helemaal niet alles "alleen maar" afgedaan als onzin, integendeel, ik heb juist alles wat ik hier heb ingebracht inhoudelijk en feitelijk - en dus voor een ieder controleerbaar - onderbouwd.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:37 schreef Maron het volgende:
[..]
(...) ..Als iemand alles wat hier geschreven wordt, alles alleen maar afdoet als onzin (...) , dan kunnen we (naar mijn bescheiden mening),
Ja, en hou dat lekker in dat wetenschap forum. Of ga je elk topic in TRU verpesten met je 'realistische' geneuzel? Want, als je het rationeel bekijkt, kan je 80% van de topics in TRU, als het al niet meer is, inhoudelijk en feitelijk weerleggen. Liever ga je gewoon weg uit dit forum deel als dat je bedoeling is, want je haalt het plezier voor een groot aantal mensen weg.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:45 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Ik heb helemaal niet alles "alleen maar" afgedaan als onzin, integendeel, ik heb juist alles wat ik hier heb ingebracht inhoudelijk en feitelijk - en dus voor een ieder controleerbaar - onderbouwd.
Dat is niet zielig, dat is leuk, entertainment, en dan spreek ik voor mezelf. Ik geloof niet alles wat hier gezegd word, verre van alles zelfs, maar ik vind het leuk om te lezen en te zien wat voor 'doom' ons allemaal te wachten staat, ook al gebeurt er niets! Dan hoef ik geen AVerstraten te lezen die komt vertellen dat we maar sterrenkunde moeten gaan studeren voor we ook maar iets mogen zeggen. Kom op zeg, ik ben hier voor mijn plezier, niet voor wetenschap, dan was ik wel in dat forumdeel gaan posten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:37 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Volslagen nonsens aannemen voor waarheid en dan mensen die niet in die waanzin meegaan uitmaken voor het "niet openminded" zijn. Dat is tamelijk zielig
In mijn optiek is TRU het forum om alle zaken "aan de rand" te bespreken - maar wel in een poging bepaald realisme erin te vinden, te bepalen hoe groot de kans is dat het daadwerkelijk zo kan zijn en de rare, mysterieuze zaken eruit te lichten. Of anders te weerleggen met wetenschappelijk en feitelijk bewijs. Wat dat betreft zit ik dus meer in de hoek waar ook AVerstraten zich in bevindt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:52 schreef Scrummie het volgende:
Ja, en hou dat lekker in dat wetenschap forum. Of ga je elk topic in TRU verpesten met je 'realistische' geneuzel? Want, als je het rationeel bekijkt, kan je 80% van de topics in TRU, als het al niet meer is, inhoudelijk en feitelijk weerleggen. Liever ga je gewoon weg uit dit forum deel als dat je bedoeling is, want je haalt het plezier voor een groot aantal mensen weg.
Hoe hij het ziet moet hij zelf weten want daar is in TRU alle ruimte voor ,quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:42 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ik zie TRU niet als een forum voor sappige, fantasierijke horror verhalen die kant noch wal raken, die je maar voor zoete koek moet slikken als puur "entertainment". Ik heb het idee dat jij dat wel zo ziet.
Voor wie geïnteresseerd is in de beelden: http://stereo-ssc.nascom.nasa.gov/browse/2011/08/02/quote:The science data collected by the STEREO spacecraft are written to the on-board recorder, which is then read out and transmitted to the ground during daily telemetry tracks using the NASA Deep Space Network. These data are of much higher quality than the beacon data, but take several days to reach the STEREO Science Center website.
Elke 2 uur een nieuwe, maar niet tussen 8-10 UT. Dan gaan we van 07 in een keer naar 11. Dus de caps van de gedraaide telescoop, krijgen we vooralsnog niet te zien. Merkwaardig dat de cap van 09:18:01 er niet tussen staat.quote:03:18:01 UT
05:18:01 UT
07:18:01 UT
11:18:01 UT
13:18:01 UT
15:18:01 UT
17:18:01 UT
19:18:01 UT
http://stereo-ssc.nascom.(...)/01/behind/hi1/1024/
Weer netjes elke 2 uur een cap, maar niet in de periode dat de telescoop gedraaid is. De data tussen 08-10 UT mist weer, namelijk de cap van 09:18:01UTquote:01:18:01 UT
03:18:01 UT
05:18:01 UT
07:18:01 UT
11:18:01 UT
http://stereo-ssc.nascom.nasa.gov/browse/2011/08/02/behind/hi1/1024/
Alsof ze het niet willen weten of niet willen laten zien bedoel je?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:53 schreef Leonell het volgende:
Dit hoeft natuurlijk verder niets te betekenen, maar opvallend vind ik het wel
Alsof ze het niet willen laten zien. Normaal streamt de telescoop periodiek de beacon data, maar precies de caps tussen 8-10 UT staan er niet op. Als je kijkt naar 31-7 en daarvoor, toen de stereo B behind telescoop nog niet versteld werd voor Elenin, werden wel gewoon de caps periodiek verzonden, dus ook rond 9 UT. Net nu Stereo B op Elenin staat gericht, komen die caps niet op de site. Dat vind ik opmerkelijk, want normaal stuurt Stereo die data automatisch door. Ook als de telescoop versteld wordt, er zijn zelfs foto's genomen op het moment dat de telescoop zich aan het verstellen was (calibreren). Dus dat kan de reden waarom de data niet gestreamd wordt niet zijn, volgens mij.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Alsof ze het niet willen weten of niet willen laten zien bedoel je?
Reken maar dat er genoeg gespeculeerd word natuurlijk.
Ik kan dat niet terugvinden, heb je misschien een link naar die informatie? Wat ik kan vinden is dat de high res beelden altijd een paar dagen later zijn, maar de beacon data zou er gewoon op moeten staan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:39 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell
Volgens informatie van NASA worden de beelden van Elenin op 2 en 3 augustus naar de aarde verzonden en zullen ze vanaf 4 augustus beschikbaar zijn.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:53 schreef Leonell het volgende:
Weer netjes elke 2 uur een cap, maar niet in de periode dat de telescoop gedraaid is. De data tussen 08-10 UT mist weer, namelijk de cap van 09:18:01UT
Dit hoeft natuurlijk verder niets te betekenen, maar opvallend vind ik het wel
http://stereo-ssc.nascom.nasa.gov/plans/plans.txtquote:Scheduled activities for Week 31:
M Aug 01 (213) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
Ahead: 480 kbps downlink on station 14
T Aug 02 (214) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
W Aug 03 (215) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
Ahead: 480 kbps downlink on station 63
T Aug 04 (216) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
Ahead: 480 kbps downlink on station 43
Behind: 480 kbps downlink on station 14
F Aug 05 (217) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 10-12 UT
Behind: 480 kbps downlink on station 43
S Aug 06 (218) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
S Aug 07 (219) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
Notes
* Aug 1-12 Behind: Spacecraft rolls to observe comet Elenin
-------------------------------------------------------------------------------
Scheduled activities for Week 32:
M Aug 08 (220) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
T Aug 09 (221) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
Behind: 480 kbps downlink on stations 14 and 63
W Aug 10 (222) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
T Aug 11 (223) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 8-10 UT
Behind: 480 kbps downlink on station 63
F Aug 12 (224) Behind: 135 degree roll to observe comet Elenin, 10-12 UT
S Aug 13 (225) Ahead: 480 kbps downlink on station 63
S Aug 14 (226) Ahead: 480 kbps downlink on station 14
Notes
* Aug 1-12 Behind: Spacecraft rolls to observe comet Elenin
Misschien zagen ze op de beelden iets wat ze niet verwachtten? Sowieso zou het niet dom zijn om de telescoop te verstellen, want die beelden zijn voor NASA altijd interessant natuurlijk. Ik denk inderdaad ook dat ze druk aan het photoshoppen zijn daar, die beelden zullen we ongetwijfeld snel te zien krijgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:50 schreef AVerstraten het volgende:
@Leonell
Als ze het niet willen laten zien zou het wel heel dom zijn om er de telescoop speciaal voor te verzetten.
Maar ik heb hier al eerder gepost dat vanaf het moment dat bekend werd dat de stereo verzet zou worden, al meteen beweerd werd dat de foto's van Elenin vervalsingen zouden zijn. Dus die zijn ze waarschijnlijk nu aan het maken en daar heb je natuurlijk even tijd voor nodig.
Misschien zagen ze wel een ezeltje gouden munten poepen en dachten ze: die is voor ons!quote:Misschien zagen ze op de beelden iets wat ze niet verwachtten?
Nee, niet dat ik weet. In 1908 is er een asteroïde geëxplodeerd in de dampkring, boven Siberië. Hier staat er meer over: http://en.wikipedia.org/wiki/Tunguska_event Hoewel hij niet op de aarde is gestort, heeft het ding toch heel wat schade aangericht.quote:is er ooit wel eens een komeet of iets van die aard op aarde gecrashed of zo en dan bedoel ik recent
Juist omdat 'ie niet op aarde gestort is, heeft hij veel schade aan kunnen richten. Omdat hij hoog in de lucht ontplofte, was het bereik van de dreun ook veel groter dan wanneer 'ie op het aardoppervlak geknald was. Kijk bijvoorbeeld ook naar de atoombommen op Japan tijdens de WO II, die knalden ook in de lucht uit elkaar - juist om die reden. Omgekeerd geldt dit bijvoorbeeld ook voor aardbevingen; des te dieper ze zitten, des te groter hun bereik en daarmee de schade die ze aanrichten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:51 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, niet dat ik weet. In 1908 is er een asteroïde geëxplodeerd in de dampkring, boven Siberië. Hier staat er meer over: http://en.wikipedia.org/wiki/Tunguska_event Hoewel hij niet op de aarde is gestort, heeft het ding toch heel wat schade aangericht.
Kometen vallen overigens regelmatig uit elkaar.
Dat heeft ongetwijfeld te maken met auteursrecht, dat gebeurt regelmatig op het internet/YouTube en niet alleen met filmpjes over Elenin. Als je een eigen fimpje of foto plaatst, blijft dat gewoon staan, maar als je een foto of video van iemand anders gebruikt en daar allerlei onjuiste beweringen over doet, wordt het vaak verwijderd. Ik zou dat ook niet pikken als iemand dat met mijn foto's zou doen. De betreffende video's en foto's zijn op de oorspronkelijke sites dan nog gewoon te zien.quote:Ik had ook gezien dat iemand wat geplaatst had over Elenin en het was binnen 20 minuten verwijderd.
Ik heb nog geen enkel filmpje gezien waar geen sprake is van sundogs, lensflares of gewoon gefotoshopte nep. Het is natuurlijk ook wel heel erg onwaarschijnlijk dat een zgn. "tweede zon" slechts door enkele mensen gezien wordt en niet door iedereen. Als er echt een tweede zon zou zijn, zouden we hem allemaal zien. De verklaring voor dit verschijnsel lijkt me dat er nogal wat mensen zijn die leuk vinden om de boel in de maling te nemen op het internet.quote:En wat is de verklaring van die 2e zon die door behoorlijk wat mensen gezien zou zijn?
Als het echt foto's van Elenin zijn en het zijn bona fide amateurastronomen, dan zetten ze alle relevante gegevens bij hun foto ter controle door andere amateurastronomen en dan worden ze geloofd.quote:Wat ik me afvraag is, als amateur astronomen foto`s maken van Elenin en op het net zetten worden ze dan wel gelooft?
Alleen de kern? Wat is de doorsnede van de hele komeet dan?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:03 schreef AVerstraten het volgende:
Komeet Elenin, gefotografeerd met de stereo B: http://stereo.gsfc.nasa.gov/gallery/item.php?id=selects&iid=154
Besef dat de afstand tussen camera en komeet meer dan 7 miljoen kilometer is en dat de geschatte doorsnee van de komeetkern rond de 5 kilometer ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |