Mythbusters heeft dit allang achterhaald.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:18 schreef Leonell het volgende:
[..]
En die andere link heb je niet eens bekeken. Is waarschijnlijk toch verspilde moeite voor je, want daar wordt namelijk iets beweerd wat jij niet gelooft. Lees anders ook eens het boek van Bill Kaysing, "We Never Went to the Moon: America's Thirty Billion Dollar Swindle".
[..]
Die uitzending heb ik ook gezien. Die stond bol van de vooringenomenheid. Waarbij de testopstellingen niet eens de situatie op de maan benaderden. En als je een onderzoek uitvoert in een bepaalde richting, kom je altijd makkelijker uit bij bepaalde onderzoeksresultaten. Wat was ook alweer de verklaring van NASA voor het ontbreken van een deel van een crosshair op de foto van een astronaut? Ik zeg niet dat we er niet heen zijn gegaan, maar vind het wel opmerkelijk dat het meest complexe apparaat dat we hebben, de space shuttle, hooguit 500 km boven de aarde kan komen terwijl we 40 jaar geleden al naar de maan konden.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mythbusters heeft dit allang achterhaald.
En intussen worden wel gewoon nog GPS-satellieten de ruimte ingeschoten die op 20.000 km hoogte zitten en onderzoekssatellieten naar de zon, venus en mars geschoten. Voyager 1 en 2 hangen nog steeds in de lucht en zijn intussen allang ons zonnestelsel uit. Dus wat is je punt?quote:Op zondag 31 juli 2011 10:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we er niet heen zijn gegaan, maar vind het wel opmerkelijk dat het meest complexe apparaat dat we hebben, de space shuttle, hooguit 500 km boven de aarde kan komen terwijl we 40 jaar geleden al naar de maan konden.
Feiten over Elenin ja maar daarnaast heb je me toch een berg aannames over iedereenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Hier vergis je je toch deerlijk en geef je aan dat je er niets van begrijpt. Het is niet "mijn" waarheid over Elenin, het is geen subjectieve mening of een subjectief geloof, het gaat hier om volstrekt heldere, controleerbare, bewijsbare en begrijpbare feiten waar helemaal niets subjectiefs aan is.
Ik heb geen aannames, het valt mij alleen op dat veel mensen hier niet beschikken over een minimum aan kennis van het onderwerp waar ze over praten en zulke stellige opvattingen over hebben.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Feiten over Elenin ja maar daarnaast heb je me toch een berg aannames over iedereen
die een andere mening heeft en is alles onzin en zeg je dat jij de waarheid weet en raak je gefrustreerd als die niet word aangenomen , ik leg alleen maar uit hoe dat komt en dat je niet kan controleren of afdwingen dat mensen de waarheid inzien van alles wat je zegt .
Ik vul helemaal niks in.quote:Ik zie je steeds dingen invullen voor andere mensen die helemaal niet gezegt zijn maar als je de waarheid weet hoef je natuurlijk niet te luisteren naar een ander want alles wat die zegt is dus al onzin .
Ik heb helemaal niet gezegd dat mensen "ruimeschip niet mogen overwegen", ik heb uitgelegd waarom het onmogelijk is dat er ruimteschepen in een zwart gat in de zon verdwijnen.quote:En dat je zegt dat mensen ruimteschip niet zouden mogen overwegen want dat " hoort " niet vind ik nog gekker dan iemand die ruimteschip overweegt .
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat er van Elenin geen gevaar te duchten valt, dat het geen bruine dwerg is, of planeet X, of een op afstand bestuurd ruimteschip en - inderdaad - andere onzin. Want onzin is het, ook al mag ik dat van jou niet zeggen.quote:Iedereen met een afwijkende mening is in paniek over de ramkoers van Elenin ook al heeft niemand dat uitgesproken , ik heb niet eens zin om dat te weerleggen want je weet de waarheid al.
Ik dacht in eerste instantie ook dat het hier ging om gedachten uit te wisselen over Elenin, maar dat blijkt niet het geval, men is hier totaal niet geïnteresseerd in de feiten.quote:Jij komt hier uit interesse als volwassen persoon om gedachten uit te wisselen over Elenin
en een ander is blijkbaar onwetend en in paniek en anderen maar denken dat ze ook uit interesse komen om gedachten uit te wisselen net als jij ,
Laat maar zitten dan .
Al die verschillende meningen, onzinnigheden, feiten etc etc vind ik juist erg amusant om te lezen.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:52 schreef AVerstraten het volgende:
Ik dacht in eerste instantie ook dat het hier ging om gedachten uit te wisselen over Elenin, maar dat blijkt niet het geval, men is hier totaal niet geïnteresseerd in de feiten.
Inderdaad, laat maar zitten dan.
Nee, dat het kennelijk niet zo makkelijk is om bemand grote hoogten te bereiken. Terwijl we dat vroeger wel konden.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:56 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
De bromfiets verwijten dat je er niet in een uur tijd van Amsterdam naar Londen kunt reizen.
Dat kunnen we nog steeds, maar daar is de shuttle toevallig niet voor gebouwd, zoals RolStaart-Beer ook al aangafquote:Op zondag 31 juli 2011 21:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, dat het kennelijk niet zo makkelijk is om bemand grote hoogten te bereiken. Terwijl we dat vroeger wel konden.
Maar die zijn niet bemand. Een raket lanceren is geen punt. Een bemanning naar een ander hemellichaam sturen en weer terug laten keren wel.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
En intussen worden wel gewoon nog GPS-satellieten de ruimte ingeschoten die op 20.000 km hoogte zitten en onderzoekssatellieten naar de zon, venus en mars geschoten. Voyager 1 en 2 hangen nog steeds in de lucht en zijn intussen allang ons zonnestelsel uit. Dus wat is je punt?
Klopt, maar het schijnt zelfs op een paar kilometer te hangen dat de SS ingezet kon worden. Dat vind ik gezien de huidige stand van de techniek toch wel een beetje vreemd.quote:De Space Shuttle is nooit ontworpen om High Earth Orbit's te maken en is altijd geweest voor ruimte-onderzoek.
Omdat NASA dat zegt?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:18 schreef AVerstraten het volgende:
Ik viel na 3 minuten in slaap. En nee, Elenin is geen ijzeren magnetische bal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |