Er is geen enkele aanwijzing dat er wat aan het gebeuren is, die "aanwijzingen" zijn allemaal verzonnen. Maar ik krijg van jou sterk de indruk dat je heel graag wil dat er allerlei enge dingen staan te gebeuren. Hoe komt dat? Waarom geloof je alleen maar mensen die roepen dat er allerlei rampen gebeuren?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:36 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik hoop zeker dat er niets aan de hand is, maar er zijn wel veel aanwijzingen dat er wel wat aan het gebeuren is. En dat maakt het listig.
NASA zal zeker geen angst willen zaaien! en ik hoop dat NASA de juiste koers aangeeft van Elenin! Je moet me goed begrijpen dat ik mensen die dit lezen niet angstig wil maken maar ik ben ook gewoon op zoek naar de waarheid.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:42 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Daar gaan we weer, "ze"...
Elenin passeert op een afstand van ongeveer 0.246 AU of 35 miljoen kilometer. Niks om over in te zitten.
Dan heb jij duidelijk de verkeerde indruk, maar wie ben jij om ons te vertellen dat er niets aan de hand is?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:45 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanwijzing dat er wat aan het gebeuren is, die "aanwijzingen" zijn allemaal verzonnen. Maar ik krijg van jou sterk de indruk dat je heel graag wil dat er allerlei enge dingen staan te gebeuren. Hoe komt dat? Waarom geloof je alleen maar mensen die roepen dat er allerlei rampen gebeuren?
Wie ben jij om voortdurend te beweren dat ons allerlei onheil te wachten staat terwijl je daar niet het minste bewijs voor hebt?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dan heb jij duidelijk de verkeerde indruk, maar wie ben jij om ons te vertellen dat er niets aan de hand is?
Een ex-medewerker van NASA zegt iets anders, ik had dat linkje hier ook ergens neergezet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:53 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wie ben jij om voortdurend te beweren dat ons allerlei onheil te wachten staat terwijl je daar niet het minste bewijs voor hebt?
Je zegt dat je op zoek bent naar de waarheid, maar als je die verteld wordt kom je gewoon weer met een ander complotverhaal. De waarheid is dat Elenin een doodnormale komeet is die de aarde op veilige afstand passeert en waar wij niets van te vrezen hebben. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen ook heel veel vooraanstaande en ervaren astronomen. Maar wat zij zeggen geloof je allemaal niet.
Nou , het is jouw waarheid maar vanuit een ander gezien is wat jij de waarheid noemt ,quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:53 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Wie ben jij om voortdurend te beweren dat ons allerlei onheil te wachten staat terwijl je daar niet het minste bewijs voor hebt?
Je zegt dat je op zoek bent naar de waarheid, maar als je die verteld wordt kom je gewoon weer met een ander complotverhaal. De waarheid is dat Elenin een doodnormale komeet is die de aarde op veilige afstand passeert en waar wij niets van te vrezen hebben. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen ook heel veel vooraanstaande en ervaren astronomen. Maar wat zij zeggen geloof je allemaal niet.
People are stupid. They believe something to be true, either because they fear it to be true, or they want it to be true.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:13 schreef AVerstraten het volgende:
Hoe kun je toch in hemelsnaam al die kletsverhalen geloven? Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Hier vergis je je toch deerlijk en geef je aan dat je er niets van begrijpt. Het is niet "mijn" waarheid over Elenin, het is geen subjectieve mening of een subjectief geloof, het gaat hier om volstrekt heldere, controleerbare, bewijsbare en begrijpbare feiten waar helemaal niets subjectiefs aan is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou , het is jouw waarheid maar vanuit een ander gezien is wat jij de waarheid noemt ,
iets waar jij in gelooft net zoals jij dat bij een ander ervaart .
En zoals je ongetwijfeld weet van je zelf dat je niet zo makkelijk te overtuigen bent van het tegendeel
van wat jij denkt dat de waarheid is , heeft de ander precies hetzelfde .
Wat er in de toekomst gaat gebeuren kunnen we met z'n allen slechts naar raden ,
zeker weten doen we geen van allen , niks is alvast te ver gezocht of onzin of onmogelijk
of de waarheid , denk ik .
Er zijn wel degelijk dingen te ver gezocht, dit forum staat er vol mee. Dat iemand iets denkt, maakt het nog niet waar.quote:niks is alvast te ver gezocht of onzin of onmogelijk
of de waarheid , denk ik .
Zo is het precies.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 01:15 schreef Footsoldier het volgende:
Het punt is gewoon de 1 gaat mee met de feiten, de ander gelooft dat er grote dingen gaan gebeuren maar die gaan mee met de speculaties.
Waar baseer jij op dat de NASA betrouwbaar is? Of ze over Elenin liegen of niet, daar kunnen we niet snel achter komen. Waarschijnlijk is het niet, omdat Elenin door amateurastronomen waar te nemen is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 01:15 schreef Footsoldier het volgende:
De NASA is volgens mij aardig betrouwbaar. Het geloven dat ze liegen over een komeet die 21 miljoen kilometer langs de aarde gaat vliegen is ieders eigen keus natuurlijk. Wat ik geloof is dat er totaal niks gaat gebeuren, waarom zouden ze erover liegen? Ze gaan de aarde toch niet in gevaar brengen door over zoiets te liegen? En daarnaast zijn er echt wel andere instanties dan de NASA die het in de gaten houden, denk je dat die er ook over liegen? Dat alles in groot complot is? Hou toch op.
Het punt is gewoon de 1 gaat mee met de feiten, de ander gelooft dat er grote dingen gaan gebeuren maar die gaan mee met de speculaties.
En als ik daarover nadenk, hoe vaak zijn er wel niet mensen die roepen dat er iets gaat gebeuren en dat er niks gebeurd? Ik heb zulke onzin te vaak gehoord.
Ik ook. En wij zijn niet de enigen. Gezien de belachelijke hysterie over Elenin kan ik me heel goed voorstellen dat NASA foto's gaat maken. Maar nog los daarvan: waarom zou het abnormaal zijn om foto's te maken als de komeet vrijwel in het zicht komt van de telescoop? Ze hoeven hem maar een heel klein stukje te verzetten en misschien zelfs dat niet eens. Mij lijkt het doodnormaal om daar foto's van te maken, want ook een heel gewone komeet kan spectaculaire foto's opleveren. Ik begrijp het probleem helemaal niet, ik zou het eerder het vreemd vinden als ze geen foto's zouden maken.quote:Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de foto's die gemaakt gaan worden door de Stereo telescoop van NASA.
Kom maar op met die bewijzen.quote:Hiervan is bewezen dat de NASA bewerkte beelden, verhalen en foto's verspreidt als zijnde echt.
Het Jet Propulsion Laboratory is gewoon een onderdeel van de NASA. Verklaar jij eens waarom Elenin zo vaak geobserveerd wordt, in vergelijking met veel spectaculairdere kometen? Terwijl Elenin nog ontzettend ver weg was (en is) en dus nog slecht zichtbaar is?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:25 schreef AVerstraten het volgende:
Waarom doet iedereen hier alsof NASA de enige organisatie is die in staat is tot het geven van informatie over het heelal??
En Leonell, kun je niet lezen? Er is hier al meerdere keren gemeld dat de observaties van Elenin NIET UITSLUITEND door NASA gedaan worden.
Elke keer maar weer dezelfde beweringen, elke keer weer wordt uitgelegd wat er niet aan klopt en elke keer wordt dezelfde bewering gewoon weer op het internet gekwakt, zonder ook maar iets te controleren.
Ten eerste, die hysterie valt volgens mij wel mee. Alleen op bepaalde fora wordt er druk gespeculeerd, dan heb ik het niet over FOK! maar over complotfora waar de Niburu etc. als Elenin gezien worden.quote:Ik ook. En wij zijn niet de enigen. Gezien de belachelijke hysterie over Elenin kan ik me heel goed voorstellen dat NASA foto's gaat maken. Maar nog los daarvan: waarom zou het abnormaal zijn om foto's te maken als de komeet vrijwel in het zicht komt van de telescoop? Ze hoeven hem maar een heel klein stukje te verzetten en misschien zelfs dat niet eens. Mij lijkt het doodnormaal om daar foto's van te maken, want ook een heel gewone komeet kan spectaculaire foto's opleveren. Ik begrijp het probleem helemaal niet, ik zou het eerder het vreemd vinden als ze geen foto's zouden maken.
Maar wie zegt jou, gezien je diepe wantrouwen jegens NASA, dat die foto's echt zijn?![]()
Kom op, ik post een docu van een uur en een link met een uitgebreide analyse van o.a. de radioboodschappen tussen de astronauten en Aarde. Bekijk dat eerst eens, en reageer daar dan eens op.quote:Met betrekking tot de maanlanding:
Kom maar op met die bewijzen.
Waarom moet ik dat verklaren? Jij beweert dat het allemaal niet kosjer is en vervolgens heb je niet meer om dat te onderbouwen dan het aantal keren dat Elenin bekeken is (niet alleen door NASA maar ook door allerlei anderen) en dat het verdacht is dat NASA foto's gaat maken.quote:Verklaar jij eens waarom Elenin zo vaak geobserveerd wordt, in vergelijking met veel spectaculairdere kometen?
Wat een onzin. De technieken om met foto's en video's te rommelen zijn sinds de tijd van de maanlandingen enorm vergroot en verbeterd.quote:Met de huidige ontwikkeling van de maatschappij is het veel moeilijker voor NASA om valse beelden vrij te geven. In de jaren 60 en 70 (maanlanding) was dat veel makkelijker. Als er beelden worden vrijgegeven van Elenin, verwacht ik niet dat er mee gerommeld is.
En die andere link heb je niet eens bekeken. Is waarschijnlijk toch verspilde moeite voor je, want daar wordt namelijk iets beweerd wat jij niet gelooft. Lees anders ook eens het boek van Bill Kaysing, "We Never Went to the Moon: America's Thirty Billion Dollar Swindle".quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef AVerstraten het volgende:
Ik heb die documentaire al zo vaak gezien en elke keer kom ik weer tot dezelfde conclusie: geen greintje bewijs, alleen maar insinuaties, verdraaiingen en onbewijsbare beweringen, waarbij mevrouw Donna Tietze Hare wel de kroon spant.
Het is niet verdacht, opmerkelijk. Grappig dat je niet eens inhoudelijk reageert, dat bedoel ik met verklaren. JPL is van de NASA, het zijn hun observaties (van JPL). Over wat voor anderen heb jij het? En dan nog is het opmerkelijk dat Elenin zo vaak bekeken is, helemaal als je dit vergelijkt met andere kometen (en vergeet daarbij niet dat Elenin nog ver weg is, die andere kometen zijn allemaal al een of meerdere keren langs gekomen).quote:Waarom moet ik dat verklaren? Jij beweert dat het allemaal niet kosjer is en vervolgens heb je niet meer om dat te onderbouwen dan het aantal keren dat Elenin bekeken is (niet alleen door NASA maar ook door allerlei anderen) en dat het verdacht is dat NASA foto's gaat maken.
Dat is nu juist mijn punt, er zijn nu veel meer mensen die kunnen aantonen of er met een foto dan wel video gerommeld is.quote:Wat een onzin. De technieken om met foto's en video's te rommelen zijn sinds de tijd van de maanlandingen enorm vergroot en verbeterd.
Dit vind ik echt een kutopmerking van je. Ik heb alle delen met veel interesse doorgelezen, en slechts in mijn eerste post wat dingen herhaald, om een samenvatting te geven. Wat heb ik verder herhaald, wat al ontzenuwd zou zijn door jou of anderen? Ik heb juist getracht met nieuwe informatie te komen, door aan te tonen dat Elenin opmerkelijk veel aandacht krijgt van de NASA, wat tegenstrijdig is met hun eigen berichtgeving waarbij ze melden Elenin oninteressant te vinden.quote:Ik stel ook vast dat je niet leest wat anderen hier posten, je herhaalt domweg dezelfde dingen, terwijl die allang ontzenuwd zijn. Het heeft dus geen zin om te reageren op wat je zegt en dat doe ik dan ook niet meer.
Nou nee. Wat denk je dat er gebeurt? Massa-hysterie? Plunderingen? Volksopstand? Koffie die niet meer bij wordt gevuld?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 01:42 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Het lijkt me dan ook volstrekt onlogisch om zoiets heftigs geheim te houden.
Ja, daar had ik ook al aan gedacht. Maar het einde van de Aarde is dan toch al in zicht, dat beetje rellen is dan ook niet meer heel erg boeiend.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou nee. Wat denk je dat er gebeurt? Massa-hysterie? Plunderingen? Volksopstand? Koffie die niet meer bij wordt gevuld?
Mythbusters heeft dit allang achterhaald.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:18 schreef Leonell het volgende:
[..]
En die andere link heb je niet eens bekeken. Is waarschijnlijk toch verspilde moeite voor je, want daar wordt namelijk iets beweerd wat jij niet gelooft. Lees anders ook eens het boek van Bill Kaysing, "We Never Went to the Moon: America's Thirty Billion Dollar Swindle".
[..]
Die uitzending heb ik ook gezien. Die stond bol van de vooringenomenheid. Waarbij de testopstellingen niet eens de situatie op de maan benaderden. En als je een onderzoek uitvoert in een bepaalde richting, kom je altijd makkelijker uit bij bepaalde onderzoeksresultaten. Wat was ook alweer de verklaring van NASA voor het ontbreken van een deel van een crosshair op de foto van een astronaut? Ik zeg niet dat we er niet heen zijn gegaan, maar vind het wel opmerkelijk dat het meest complexe apparaat dat we hebben, de space shuttle, hooguit 500 km boven de aarde kan komen terwijl we 40 jaar geleden al naar de maan konden.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mythbusters heeft dit allang achterhaald.
En intussen worden wel gewoon nog GPS-satellieten de ruimte ingeschoten die op 20.000 km hoogte zitten en onderzoekssatellieten naar de zon, venus en mars geschoten. Voyager 1 en 2 hangen nog steeds in de lucht en zijn intussen allang ons zonnestelsel uit. Dus wat is je punt?quote:Op zondag 31 juli 2011 10:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we er niet heen zijn gegaan, maar vind het wel opmerkelijk dat het meest complexe apparaat dat we hebben, de space shuttle, hooguit 500 km boven de aarde kan komen terwijl we 40 jaar geleden al naar de maan konden.
Feiten over Elenin ja maar daarnaast heb je me toch een berg aannames over iedereenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Hier vergis je je toch deerlijk en geef je aan dat je er niets van begrijpt. Het is niet "mijn" waarheid over Elenin, het is geen subjectieve mening of een subjectief geloof, het gaat hier om volstrekt heldere, controleerbare, bewijsbare en begrijpbare feiten waar helemaal niets subjectiefs aan is.
Ik heb geen aannames, het valt mij alleen op dat veel mensen hier niet beschikken over een minimum aan kennis van het onderwerp waar ze over praten en zulke stellige opvattingen over hebben.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Feiten over Elenin ja maar daarnaast heb je me toch een berg aannames over iedereen
die een andere mening heeft en is alles onzin en zeg je dat jij de waarheid weet en raak je gefrustreerd als die niet word aangenomen , ik leg alleen maar uit hoe dat komt en dat je niet kan controleren of afdwingen dat mensen de waarheid inzien van alles wat je zegt .
Ik vul helemaal niks in.quote:Ik zie je steeds dingen invullen voor andere mensen die helemaal niet gezegt zijn maar als je de waarheid weet hoef je natuurlijk niet te luisteren naar een ander want alles wat die zegt is dus al onzin .
Ik heb helemaal niet gezegd dat mensen "ruimeschip niet mogen overwegen", ik heb uitgelegd waarom het onmogelijk is dat er ruimteschepen in een zwart gat in de zon verdwijnen.quote:En dat je zegt dat mensen ruimteschip niet zouden mogen overwegen want dat " hoort " niet vind ik nog gekker dan iemand die ruimteschip overweegt .
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat er van Elenin geen gevaar te duchten valt, dat het geen bruine dwerg is, of planeet X, of een op afstand bestuurd ruimteschip en - inderdaad - andere onzin. Want onzin is het, ook al mag ik dat van jou niet zeggen.quote:Iedereen met een afwijkende mening is in paniek over de ramkoers van Elenin ook al heeft niemand dat uitgesproken , ik heb niet eens zin om dat te weerleggen want je weet de waarheid al.
Ik dacht in eerste instantie ook dat het hier ging om gedachten uit te wisselen over Elenin, maar dat blijkt niet het geval, men is hier totaal niet geïnteresseerd in de feiten.quote:Jij komt hier uit interesse als volwassen persoon om gedachten uit te wisselen over Elenin
en een ander is blijkbaar onwetend en in paniek en anderen maar denken dat ze ook uit interesse komen om gedachten uit te wisselen net als jij ,
Laat maar zitten dan .
Al die verschillende meningen, onzinnigheden, feiten etc etc vind ik juist erg amusant om te lezen.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:52 schreef AVerstraten het volgende:
Ik dacht in eerste instantie ook dat het hier ging om gedachten uit te wisselen over Elenin, maar dat blijkt niet het geval, men is hier totaal niet geïnteresseerd in de feiten.
Inderdaad, laat maar zitten dan.
Nee, dat het kennelijk niet zo makkelijk is om bemand grote hoogten te bereiken. Terwijl we dat vroeger wel konden.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:56 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
De bromfiets verwijten dat je er niet in een uur tijd van Amsterdam naar Londen kunt reizen.
Dat kunnen we nog steeds, maar daar is de shuttle toevallig niet voor gebouwd, zoals RolStaart-Beer ook al aangafquote:Op zondag 31 juli 2011 21:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, dat het kennelijk niet zo makkelijk is om bemand grote hoogten te bereiken. Terwijl we dat vroeger wel konden.
Maar die zijn niet bemand. Een raket lanceren is geen punt. Een bemanning naar een ander hemellichaam sturen en weer terug laten keren wel.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
En intussen worden wel gewoon nog GPS-satellieten de ruimte ingeschoten die op 20.000 km hoogte zitten en onderzoekssatellieten naar de zon, venus en mars geschoten. Voyager 1 en 2 hangen nog steeds in de lucht en zijn intussen allang ons zonnestelsel uit. Dus wat is je punt?
Klopt, maar het schijnt zelfs op een paar kilometer te hangen dat de SS ingezet kon worden. Dat vind ik gezien de huidige stand van de techniek toch wel een beetje vreemd.quote:De Space Shuttle is nooit ontworpen om High Earth Orbit's te maken en is altijd geweest voor ruimte-onderzoek.
Omdat NASA dat zegt?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:18 schreef AVerstraten het volgende:
Ik viel na 3 minuten in slaap. En nee, Elenin is geen ijzeren magnetische bal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |