abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100177530
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat amateur astronomen Elenin zullen gaan zien.
Ik hoop dat ze jou bevindingen dan massaal zullen bevestigen @AVerstraten
Want ook jij kan niet 100 procent zeker zijn!
Niet 100% zeker van wat?

Elenin ziet er uit als een komeet en gedraagt zich als een komeet, in alle opzichten. Er is geen enkele reden om er ineens vanuit te gaan dat de komeet eigenlijk een "ijzeren magnetische bal" is. Met de vuile-sneeuwbaltheorie kunnen alle tot nu toe aan kometen waargenomen verschijnselen verklaard worden en met de magnetische-ijzeren-baltheorie kan dat niet, dus ik zou niet weten waarom we er dan toch vanuit moeten gaan dat het een ijzeren magnetische bal is.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 01-08-2011 08:58:23 ]
pi_100178108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
Mijn eigen theorie is dat die grote ruimte schepen (of wat het dan ook zijn) mogelijk de zwaartekracht van de zon gebruiken om een portaal te openen, een zwart gat of star gate zeer hoge technologie dus.
Niet slecht.

Misschien heb je een linkje om te laten zien waar je overtuigingen in de buurt komen.

w.b.t. hoge technologie; wel eens gedacht aan een aandrijving m.b.v. een invers zwart gat ? d.w.z. het tegenovergestelde van een zwart gat (vgl. supernova).
pi_100180125
En als die ruimteschepen zo'n portaal of wat dan ook gaan maken wat moet er dan met ons gebeuren volgens jou? Ze kunnen toch ook uit vrede komen?
En stel ze komen niet uit vrede dan maken we die wezens in die schepen helemaal gek, paar raketten erop en dan zijn we daar ook weer een tijdje vanaf.

16 Oktober komt die komeet langs ons toch, we zullen dan wel zien. Tot dan kunnen we ons helemaal gek speculeren.
Wat ik dan wel weer interessant vind is dat de laatste cyclus van de Maya's eindigt in Oktober. Dan moet er volgens hun wel wat gebeuren geloof ik. Heb een keer een filmpje daarvan gezien Evolution of Consciousness waren 2 delen moet het nog een keer afkijken. Heb het einde niet gezien dus weet niet wat die kerel heeft gezegd over wat er in de eind cyclus moet gaan gebeuren. Ga ik maar is een keetje afkijken. Maar dan nog zijn dat geen feiten maar wel grappig om te zien hoe serieus bepaalde mensen het nemen. Niemand kan in de toekomst kijken maar je kan wel uitgaan van dingen die onderzocht zijn. En ik ga ervan uit dat de NASA slim genoeg is om te zien of het een komeet of een magnetische bal is wat sommigen zeggen.
pi_100182170
Een ijzeren magnetische bal???????
pi_100182983
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat amateur astronomen Elenin zullen gaan zien.
Ik hoop dat ze jou bevindingen dan massaal zullen bevestigen @AVerstraten
Want ook jij kan niet 100 procent zeker zijn!
Die kunnen ze dan allang al zien hoor.
pi_100184120
Knap hoor, die Maya's, om het einde van de wereld in 2012 te kunnen voorspellen.
M.b.t. de betrouwbaarheid van de voorspellende gaven van de Maya's las ik dit op alleoversterrenkunde.nl:
quote:
De mayakalender schijnt in 2012 te stoppen en sommigen zien dat als bewijs van het einde van de wereld. Als dat zo is hadden de maya's er beter aan gedaan om in hun eigen toekomst te kijken, dan hadden ze wellicht de komst van de Spanjaarden voorzien.

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 01-08-2011 08:59:56 ]
pi_100185820
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 00:50 schreef Footsoldier het volgende:
En als die ruimteschepen zo'n portaal of wat dan ook gaan maken wat moet er dan met ons gebeuren volgens jou? Ze kunnen toch ook uit vrede komen?
En stel ze komen niet uit vrede dan maken we die wezens in die schepen helemaal gek, paar raketten erop en dan zijn we daar ook weer een tijdje vanaf.

16 Oktober komt die komeet langs ons toch, we zullen dan wel zien. Tot dan kunnen we ons helemaal gek speculeren.
Wat ik dan wel weer interessant vind is dat de laatste cyclus van de Maya's eindigt in Oktober. Dan moet er volgens hun wel wat gebeuren geloof ik. Heb een keer een filmpje daarvan gezien Evolution of Consciousness waren 2 delen moet het nog een keer afkijken. Heb het einde niet gezien dus weet niet wat die kerel heeft gezegd over wat er in de eind cyclus moet gaan gebeuren. Ga ik maar is een keetje afkijken. Maar dan nog zijn dat geen feiten maar wel grappig om te zien hoe serieus bepaalde mensen het nemen. Niemand kan in de toekomst kijken maar je kan wel uitgaan van dingen die onderzocht zijn. En ik ga ervan uit dat de NASA slim genoeg is om te zien of het een komeet of een magnetische bal is wat sommigen zeggen.
Ik heb nergens gezegd dat die E.T`s van die buitenaardse gigantische ruimte schepen vijandig zijn (bij de zon). En de NASA is zeker slim genoeg om te weten waar ze zo vaak naar kijken! Misschien is Elenin wel iets wat ze nog nooit eerder hebben gezien in ons zonestelsel?
Maar denk je dat NASA ons zou vertellen dat er gevaar is? wat zou er gebeuren als ze dat zouden doen? (daar hadden we het al eerder over gehad) En als je de Maya`s niet serieus neemt neem je de bijbel dan ook niet serieus? (ik ben niet echt gelovig) Het zijn niet alleen de Maya`s die dit voorspellen! Ik meen 9 verschillende oude beschavingen voorspelde ongeveer het zelfde.
Ik vraag me wel af hoe ze aan deze wijsheid kwamen, misschien ver gezocht, maar misschien hadden ze wel contact met een buitenaardse beschaving? (kijk verboden archeologie)
pi_100186183
De Maya's hebben helemaal niks voorspeld.
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:28 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

[quote]En de NASA is zeker slim genoeg om te weten waar ze zo vaak naar kijken! Misschien is Elenin wel iets wat ze nog nooit eerder hebben gezien in ons zonestelsel?
Hoezo? Op basis waarvan veronderstel je dat?
quote:
Maar denk je dat NASA ons zou vertellen dat er gevaar is? wat zou er gebeuren als ze dat zouden doen? (daar hadden we het al eerder over gehad)
Even je redenering samenvatten:
1. NASA zegt dat komeet Elenin geen bedreiging vormt voor de aarde;
2. als komeet Elenin wel een bedreiging zou vormen voor de aarde, zou NASA dat geheim houden om oproer onder de bevolking te voorkomen;
3. uit het feit dat NASA zegt dat komeet Elenin geen bedreiging vormt kan worden afgeleid dat NASA met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid iets geheim houdt omtrent de komeet;
4. dat NASA iets geheim houdt omtrent komeet Elenin kan niets anders betekenen dan dat deze een gevaar vormt voor de aarde;
5. voor wie dit niet gelooft: bewijs maar dat het niet zo is.

quote:
En als je de Maya`s niet serieus neemt neem je de bijbel dan ook niet serieus? (ik ben niet echt gelovig) Het zijn niet alleen de Maya`s die dit voorspellen! Ik meen 9 verschillende oude beschavingen voorspelde ongeveer het zelfde.
Wat voorspelden de Maya's?
quote:
Ik vraag me wel af hoe ze aan deze wijsheid kwamen, misschien ver gezocht, maar misschien hadden ze wel contact met een buitenaardse beschaving? (kijk verboden archeologie)
Welke "wijsheid"? Uit niets blijkt dat de Maya's het einde van de wereld voorspelden, ook niet door een komeet genaamd Elenin en dat geldt ook voor de bijbel. De bijbel bevat geen wetenschappelijke formules en wetenschappelijke verklaringen.

Op de website "Verboden archeologie" wordt uiteraard ook weer verwezen naar de zogenaamde vertalingen van Sitchin, wiens kennis van het Akkadisch, Babylonisch en Assyrisch aantoonbaar buitengewoon beperkt was - en dan druk ik mij zeer diplomatiek uit. Waarom zou ik daar op moeten vertrouwen? Sitchin is absoluut geen autoriteit op dat gebied, ook al willen zijn volgelingen ons dat graag doen geloven.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 01-08-2011 12:35:42 ]
pi_100206407
Ik wacht met spanning op het nieuwe topic van AVerstraten.. :O
pi_100206801
Dat is inderdaad zo spannend niet. En het staat hier: Elenin, de nuchtere feiten

Maar je had het vast al gevonden.
pi_100207596
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:43 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is inderdaad zo spannend niet. En het staat hier: Elenin, de nuchtere feiten

Volgens mij is dit slechts een vervolgtopic van...
Je zou met een eigen topic voor de dag komen...toch..? :{
pi_100208186
quote:

Ja, nou je het zegt...tsja....nee..dat zou ik op eigen kracht waarschijnlijk nooit hebben gevonden...
Dank je AVerstraten..
pi_100208335
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:00 schreef Maron het volgende:

[..]

Je zou met een eigen topic voor de dag komen...toch..? :{
Het zal wel Maron. Als het je niet aanstaat schrijf je zelf maar wat.
pi_100208614
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:00 schreef Maron het volgende:

[..]

Ik dacht het niet. Er staat namelijk geen onzin in.
pi_100209438
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:20 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik dacht het niet. Er staat namelijk geen onzin in.
Dat was (volgens mij, en jouw eigen zeggen),nou net de reden voor jou om een eigen topic te starten..so what's the problem..
Tru zit vol met waarheden en onwaarheden..en dat is nou voor iedereen die hier leest, nou juist de reden om hier te lezen of te posten..Als iemand alles wat hier geschreven wordt, alles alleen maar afdoet als onzin , dan kunnen we (naar mijn bescheiden mening), "Tru" net zo goed opdoeken..
pi_100209636
@AVerstraten haaft alles al grondig onderzocht en kwam tot deze nuchtere conclusie, het is allemaal onzin!! De nuchtere Hollander ;)
pi_100222530
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:37 schreef Maron het volgende:

[..]
..so what's the problem..
Geen idee. Ik heb geen probleem. Naar aanleiding van de discussie in TRU wilde ik een topic maken waarin een overzicht van de feiten over Elenin wordt gegeven. En dat heb ik gedaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door AVerstraten op 02-08-2011 07:54:24 ]
pi_100222845
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten haaft alles al grondig onderzocht en kwam tot deze nuchtere conclusie, het is allemaal onzin!! (...)
Wat dat betreft ben ik lang niet de enige.
pi_100222867
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 06:52 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb geen probleem. Naar aanleiding van de discussie in TRU wilde ik een topic maken waarin een overzicht van de feiten over Elenin wordt gegeven. En dat heb ik gedaan.
Blijf daar dan posten, in plaats van hier. Eerder melde ik me nog wel eens in dit topic, maar sinds alles onzin is, heb ik er geen zin meer in.
pi_100223398
quote:

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 11:37 schreef AVerstraten het volgende:
Maar voor diegenen onder ons die moeite hebben met het scheiden van feit en fictie, zoals kinderen en mensen die lijden aan bepaalde psychische aandoeningen, kunnen dergelijke verhalen tot grote angstproblemen leiden.
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:23 schreef AVerstraten het volgende:
Je bedoelt te zeggen dat TRU een onzinforum is?
Wat zielig :N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_100223406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:01 schreef Scrummie het volgende:

Blijf daar dan posten, in plaats van hier.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_100224103
quote:
Wat zielig :N
Volslagen nonsens aannemen voor waarheid en dan mensen die niet in die waanzin meegaan uitmaken voor het "niet openminded" zijn. Dat is tamelijk zielig
pi_100224271
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:37 schreef Maron het volgende:

[..]
(...) ..Als iemand alles wat hier geschreven wordt, alles alleen maar afdoet als onzin (...) , dan kunnen we (naar mijn bescheiden mening),
Daar gaan we weer. Ik heb helemaal niet alles "alleen maar" afgedaan als onzin, integendeel, ik heb juist alles wat ik hier heb ingebracht inhoudelijk en feitelijk - en dus voor een ieder controleerbaar - onderbouwd.
pi_100224413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:45 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Daar gaan we weer. Ik heb helemaal niet alles "alleen maar" afgedaan als onzin, integendeel, ik heb juist alles wat ik hier heb ingebracht inhoudelijk en feitelijk - en dus voor een ieder controleerbaar - onderbouwd.
Ja, en hou dat lekker in dat wetenschap forum. Of ga je elk topic in TRU verpesten met je 'realistische' geneuzel? Want, als je het rationeel bekijkt, kan je 80% van de topics in TRU, als het al niet meer is, inhoudelijk en feitelijk weerleggen. Liever ga je gewoon weg uit dit forum deel als dat je bedoeling is, want je haalt het plezier voor een groot aantal mensen weg.
pi_100224452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:37 schreef BertDeGroot het volgende:

[..]

Volslagen nonsens aannemen voor waarheid en dan mensen die niet in die waanzin meegaan uitmaken voor het "niet openminded" zijn. Dat is tamelijk zielig
Dat is niet zielig, dat is leuk, entertainment, en dan spreek ik voor mezelf. Ik geloof niet alles wat hier gezegd word, verre van alles zelfs, maar ik vind het leuk om te lezen en te zien wat voor 'doom' ons allemaal te wachten staat, ook al gebeurt er niets! Dan hoef ik geen AVerstraten te lezen die komt vertellen dat we maar sterrenkunde moeten gaan studeren voor we ook maar iets mogen zeggen. Kom op zeg, ik ben hier voor mijn plezier, niet voor wetenschap, dan was ik wel in dat forumdeel gaan posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')