quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:37 schreef galtfactory het volgende:
Mao's Last Dancer met de vriendin gezien en ik moet zeggen dat het een best onderhoudende film was met een mooi einde.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:04 schreef Darkzell het volgende:
Dark City (1998)
[ afbeelding ]
[..]
Ik kreeg een beetje een Matrix en Inception gevoel bij deze film, dus misschien dat beiden films wat inspiratie hebben opgedaan bij deze film. De sfeer vond ik echt ontzettend goed neergezet, en ook het verhaal en de opbouw zijn van grote klasse. Jammer dat de special effects toch wel wel vrij duidelijk niet meer van deze tijd zijn, en ik vond Kiefer Sutherland eigenlijk totaal niet passen in deze film (dat zal misschien meer door zijn rol in 24 komen). Ik heb er van genoten in ieder geval.
Cijfer: 9
IMDb: 7.8
quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:09 schreef YellowBlacks het volgende:
Rubber
[ afbeelding ]
Robert, een autoband die achtergelaten is in de woestijn, komt plotseling tot leven zonder enige reden. Robert ontwikkelt al snel een telepathische gave wat hem in staat stelt om alles te vernietigen wat hij wil.
Lastig om deze film een cijfer te geven. Aan de ene kant denk je, waar heb ik in hemels naam naar gekeken. Aan de andere kant heeft deze film toch wel iets.
IMDB: 5,9
Mijn Cijfer: 6,0
quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:26 schreef mschol het volgende:
Transformers: Dark of the moon
we zien waarom men een ruimterace hield en het resultaat daarvan..
meer ga ik niet over verhaal vertellen, beetje bang dat ik ga spoileren
tja.. verhaal is flinterdun, maar toch: auto's die transformeren in robots zijn stiekem toch altijd leuk om naar te kijken..
ik vond die vervanger van megan fox echt een in-de-weg-loop rol hebben, hadden ze beter geheel kunnen schrappen..
voor de rest vond ik het, voor een no-brainer film, best aardig gedaan; je moet er alleen niet naartoe gaan voor een (zinnig) verhaal, je gaat vooral voor de actie en die krijg je imho ook wel
shia lebeouf vond ik trouwens helemaal niet zo verveldn aanwezig t.o.v. andere films waar hij in speelde
cijfer als ik ga met no-brainer-actiefilm insteek: 7.9
cijfer met een "normale" film insteek: 6.7
quote:Op donderdag 7 juli 2011 05:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Transformers 3 - Dark of The Moon
Verhaal:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordeel: wat een idiote kut film zeg. christus.. cgi is cartoonesque. verhaal: kut. personages. irritante la buf en een lelijk wijf met botox lippen. en de excuus negers ontbreken ook niet. Veel herrie veel verwarrende actie om de film te vullen. dat was em.. Transformers ver-kracht!
Mijn cijfer: 1
iMDB: 6.8The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op donderdag 21 juli 2011 03:40 schreef ChickenMan het volgende:
Sucker Punch
Matige film die vrij langdradig aanvoelt. Actiescenes zien er wel leuk uit maar deden me helemaal niets. Paar geile wijven die niet eens uit de kleren gingen, dus ook daar geen punten. Wil 'm niet aanraden. 5
Lost in Translation
Voor de zoveelste keer. Blijft m'n lievelingsfilm. Alles klopt gewoon. 10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mooie film![]()
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
De verhoudingen van je player lijken mij incorrect.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:25 schreef rubje het volgende:
Sucker Punch
[ afbeelding ]
'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren '50. Baby Doll alias Emily Browning wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.
Tja... wat kun je ervan zeggen. Verstand op 0 en alle eyecandy over je heen laten komen.
7// 10
Wat stoer, je hebt de film gedownload zeker?quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:25 schreef rubje het volgende:
Sucker Punch
[ afbeelding ]
'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren '50. Baby Doll alias Emily Browning wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.
Tja... wat kun je ervan zeggen. Verstand op 0 en alle eyecandy over je heen laten komen.
7// 10
zoveel faal in 1 postquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:25 schreef rubje het volgende:
Sucker Punch
[ afbeelding ]
7// 10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. . al met al echt een film als je niets te doen hebt, maar geen aanrader in ieder geval.
6-melksommelier en vertrouwenspersoon fok
hmz.. jammer. Lijkt mij juist wel leuk.. Vond die quote wel lief van zn zoontje wanneer Mel vraagt wat dat is wat ie uit de tas haalt: "it's a brain. Mom said yours got broken" hahaquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:53 schreef mschol het volgende:
waarom zoveel haat?....
Beaver
Mel gibson wordt het huis uit gegooid doordat hij een langdurige depressie heeft...
hij vindt bij het vuil een oude handpop, en vanaf dan praat hij alleen nog via de "medicinale" pop..
aardig bedacht, redelijk tot aardig uitgewerkt, maar geen blijvertje.. hij blijft wat te saai
6.5/10
tis en blijf een mening hequote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:19 schreef Apotheose het volgende:
[..]
hmz.. jammer. Lijkt mij juist wel leuk.. Vond die quote wel lief van zn zoontje wanneer Mel vraagt wat dat is wat ie uit de tas haalt: "it's a brain. Mom said yours got broken" hahaKom je wel es tegen in die voorstukjes op tv.
Waarom zou je dat überhaupt doen? Iedereen heeft zijn eigen smaak, en de top 250 is verpest door allemaal fan-boys die alle animatiefilms en andere troep allemaal tienen geven. Er horen juist films in die men over 100 jaar nog steeds wilt zien bij wijze van spreke dan. Zo staat bijvoorbeeld Titanic er niet eens in terwijl die toch 11 oscars heeft gewonnen, ik bedoel maar die lijst slaat nergens op. Kijk gewoon wat je leuk lijkt en laat die lijst a.u.b. voor wat het is...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:39 schreef Lad_Insane het volgende:
Ik ga dit weekeinde beginnen met mijn ambitieuze plan om alle films die in de Top 250 van IMDb staan te kijken, van onder naar boven. Ik houd de lijst aan zoals 'ie nu is (gekopieerd in een Word-document). De enige reden om een film niet te kijken is als ik 'm nu niet origineel heb of eraan kan komen.
ieder zo z'n smaak en veel, niet alles, staat er gewoon terecht in...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:14 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat überhaupt doen? Iedereen heeft zijn eigen smaak, en de top 250 is verpest door allemaal fan-boys die alle animatiefilms en andere troep allemaal tienen geven. Er horen juist films in die men over 100 jaar nog steeds wilt zien bij wijze van spreke dan. Zo staat bijvoorbeeld Titanic er niet eens in terwijl die toch 11 oscars heeft gewonnen, ik bedoel maar die lijst slaat nergens op. Kijk gewoon wat je leuk lijkt en laat die lijst a.u.b. voor wat het is...
quote:Two lovable West Virginian hillbillies, are headed to their "fixer-upper" vacation cabin to drink some beer, do some fishin', and have a good time. But when they run into a group of preppy college kids who assume from their looks that they must be in-bred, chainsaw wielding killers, Tucker & Dale's vacation takes a bloody & hilarious turn for the worse.
Misschien om zelf een oordeel te kunnen vellen over de 250 films die erin staan? Nu doe jij alsof het een feit is dat er films instaan die er niet in horen, terwijl anderen daar anders over denken. Of misschien om films te kijken die je anders nooit zou bekijken. Er zijn genoeg redenen om bepaalde lijstjes af te werken. Hoe kun je nu van tevoren zeker weten of een film leuk is of niet? Wie weet staat er in die top 250 wel een film die je nooit zou kijken, maar die na een kijkbeurt toch een persoonlijke favoriet wordt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:14 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat überhaupt doen? Iedereen heeft zijn eigen smaak, en de top 250 is verpest door allemaal fan-boys die alle animatiefilms en andere troep allemaal tienen geven. Er horen juist films in die men over 100 jaar nog steeds wilt zien bij wijze van spreke dan. Zo staat bijvoorbeeld Titanic er niet eens in terwijl die toch 11 oscars heeft gewonnen, ik bedoel maar die lijst slaat nergens op. Kijk gewoon wat je leuk lijkt en laat die lijst a.u.b. voor wat het is...
Dit is een goede site om je vorderingen bij te houden : http://www.icheckmovies.com Kan je meteen ook aan een nieuwe lijst beginnen als je klaar bent met de imdb top 250quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:25 schreef Lad_Insane het volgende:
@vinnypassy: Juist.Ik heb al aardig wat films gezien uit die lijst. Veel films staan er gewoon terecht in. Sommige films te laag, andere films te hoog, maar zo'n lijst is ook maar een leuk speeltje en niet meer dan dat. Bovendien staan er ook nog films in die lijst die ik niet heb gezien en wellicht word ik nog verrast. Ik hoop het.
Nu al het idee dat het een hele slechte film gaat worden anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:14 schreef Pieter-utd het volgende:
Invictus
[ afbeelding ]
Tering mooie film, niets over te zeggen verder.
Minstens een 9/10
Geweldige animatiefilm, enorm gedetailleerde graphics met een duidelijk eigen stijl. Goed geluid, goede stermacteurs. Een aardig en origineel verhaal, met hier en daar volwassen humor en geweld. (Zeker in de extended versie.)quote:Rango is an ordinary chameleon who accidentally winds up in the town of Dirt, a lawless outpost in the Wild West in desperate need of a new sheriff.
Ik ken de site. Ben er actief geweest, maar tegenwoordig houd ik alles wat ik kijk (de laatste tijd niet zo heel erg veel vanwege tijdgebrek, helaas) bij op whatiwatch.net.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dit is een goede site om je vorderingen bij te houden : http://www.icheckmovies.com Kan je meteen ook aan een nieuwe lijst beginnen als je klaar bent met de imdb top 250
er was niet veel schieten, er was alleen maar schietenquote:Op zondag 24 juli 2011 14:33 schreef Karstman het volgende:
World Invasion: Battle Los Angeles
[ afbeelding ]
Ieks aliens en ze vallen aan! Gelukkig is er Staff Sergeant Nantz met zijn Marines om de wereld te redden. Wat moet je er van zeggen, dun verhaal, veul schieten, opofferingsgezindheid en heldenmoed. Fijn dom vermaak voor een regenachtige middag dus, 6-.
Laten we het zo stellen dat het nooit slechter kan zijn dan 'The Last Samurai' bij dat type films.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:36 schreef Eenskijken het volgende:
Ook de patriot gezien, vind het maar matig. Ben een groot 'fan' van die periode, en dat het niet allemaal klopt kan ik ook wel door de vingers zien, het blijft immers een film. Maar ik vind het zo overdreven en nep geacteerd. Mel Gibson past gewoon niet echt.. en die britse officier was ook te cliché. Te gedramatiseerd en de gevechtscenes hebben te veel spektakel momenten met slomotions. cijfer 5.5
Plaatjes doen het nietquote:Op maandag 25 juli 2011 01:48 schreef Tieszo het volgende:
[ afbeelding ]
Inmiddels de tweede keer dat ik Zombieland zie. Blijf het een goede film vinden, leuk om 's zaterdags eens te kijken met 'n vriendin. Effecten zijn leuk gedaan, misschien een beetje overdreven, maar ach. Boeiend. Goede entertainment! Hete chick ook trouwens.
7/10
[ afbeelding ]
Grote fan van Never Back Down, dus ging deze film ook maar eens kijken, waar Sean Faris ook de hoofdrol speelt. Forever Strong gaat over een normale kerel, die in een jeugdinstelling komt en van rugby houdt. Zeer mooie film!
8/10
[ afbeelding ]
Wow. Hemelse film. Transformers: Dark of the Moon is een geniaal vervolg op de andere twee Transformers. Shia liet hier weer mooie acteerprestaties zien, maar God wat is dat nieuwe liefje van hem lekker. Die visuele effecten waren trouwens ook adembenemend. En de maanlanding en alles eromheen was briliant uitgedacht.
9/10
[ afbeelding ]
Woot! In Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 krijgen we een einde aan het Harry Potter-filmtijdperk. Jammer wel, maar een goed einde! Zeer leuk bedacht en een genot om naar te kijken, ookal duurt de film iets langer dan twee uur. Hoewel ik het laatste deel zou hebben weggelaten.
8,5/10
jaquote:
imdb plaatjes doen het nietquote:Op maandag 25 juli 2011 10:31 schreef Sejt het volgende:
No Strings Attached
[ afbeelding ]
Heerlijke film. En niet alleen de film is heerlijk...
Met Natalie Portman in de hoofdrol kan voor mij de film bijna niet meer stuk, zelfs Ashton Kutcher kan daar niks aan veranderen. Dit is een romantische komedie, zoals we al duizenden van hebben gezien. De makers hebben echter geprobeerd een draai eraan te geven; of dat gelukt is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het lekker weg kijkt en Natalie en Ashton doen het beide behoorlijk. Na Black Swan is het mooi te zien hoe Natalie ook een compleet andere rol kan neerzetten zonder enige moeite, lijkt het.
De film heeft goede humor en leuke, pijnlijke momenten, maar de verhaallijn is typisch Hollywood. Goed om samen te zien met de vrouw, of gewoon alleen.
Aanrader als je van romantische komedies houd, maar ook als je gewoon even een feel-good-movie wilt zien.
IMDb: 6,2
ik: 7.0
Daar hebben we de spoilerknop voor, a.u.b. verander dat nog evenquote:
Deze heb ik gisteren gezien. Ik ben het met je eens dat het niet een erg aangrijpend verhaal is, op een of andere manier. Ben ook van mening dat het cijfer op imdb aan de hoge kant is.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:15 schreef mister_white het volgende:
Trust: Matige film over een 14 jarig meisje wat via internet door een oudere man wordt verleidt en misbruikt.
De film gaat over de gevolgen hiervan op het meisje en haar omgeving, maar het grijpt je allemaal niet naar de strot. Ook is er niet een echte ontknoping (hoewel het verhaal daar wel naar toe werk), het kabbelt allemaal maar voort. De hoge IMDB rating ontgaat mij volledig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
Zeer vermakelijk. Helaas, zoals met zoveel sportfilms, vrij standaard verhaal. Bale speelt zijn rol erg leuk.quote:A look at the early years of boxer "Irish" Micky Ward and his brother who helped train him before going pro in the mid 1980s.
vond de remake ook geen zak aan, origineel is erg tof.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:28 schreef Roces18 het volgende:
Assault on Precinct 13 [2005 (remake) ]
[ afbeelding ]
Zelfs dan is 't maar rommelquote:Op maandag 25 juli 2011 14:26 schreef turance het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1486185/
Red Riding Hood
Amanda Seyfried![]()
Alleen kijken als je Amanda Seyfried een prettige verschijning vindt![]()
quote:Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
al is ze nog altijd beter dan die 2 suffe love interests.
Dat is waarschijnlijk eye-candy voor de vrouwelijke kijkersquote:Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zelfs dan is 't maar rommel. Ze is ook gewoon erg matig in die film, al is ze nog altijd beter dan die 2 suffe love interests.
Toen ik die als 12 jarig jochie keek vond ik het echt een indrukwekkende film, denk dat ik die maar niet nog een keer moet kijken. Gewoon om het sentiment in stand te houden.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:28 schreef Roces18 het volgende:
Assault on Precinct 13 [2005 (remake) ]
[ afbeelding ]
Een politiebureau dat op het punt staat om gesloten te worden krijgt onverwachts een nieuwe lading criminelen binnen met een gangster. Het politiebureau dat maar met 4 man bezet is tijdens nieuwjaar wordt aangevallen door een bende criminelen en hierdoor gaat ze de strijd aan samen met de gevangenen.
De film kijkt misschien redelijk lekker weg maar het is echt niet bijzonder. Standaard cliché verhaal waarin alles lekker voorspelbaar is. Er kon wel wat meer diepgang in zodat de film enigszins een impact kon overbrengen maar hier laat het steken vallen. Alles is zo oppervlakkig en niet echt boeiend. Je mist niks als je deze film laat liggen...
6-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaallijn is echt te standaard, gaat goed, gaat slecht, alles komt goed. Toepasbaar op 99% van de Hollywood films. No Country for Old Men was daarin tegen echt eens een keer anders.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:45 schreef Tim86 het volgende:
Super is toch juist helemaal niet Hollywood-achtig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik wat geforceerd en jammer. Eng is de film vanaf het moment datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ook niet echt meer. Verder niet echt verveeld tijdens de film, dus slecht was hij ook niet.
Cijfer: 6+1* = 7
*bonuspunt voor Hayden Panettiere.![]()
IMDB = 7Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Op maandag 25 juli 2011 23:12 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Verhaallijn is echt te standaard, gaat goed, gaat slecht, alles komt goed. Toepasbaar op 99% van de Hollywood films. No Country for Old Men was daarin tegen echt eens een keer anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
quote:Op maandag 25 juli 2011 23:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Scream 4
Heb alleen Scream 1 volledig gezien en wat snippets van 2 en 3. De opzet op zich was wel leuk, begin was grappig en er zitten wel een paar leuke knipoogjes in. Waar de hele film omdraait, namelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik wat geforceerd en jammer. Eng is de film vanaf het moment dat-0.5 voor Hayden's kapselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ook niet echt meer. Verder niet echt verveeld tijdens de film, dus slecht was hij ook niet.
Cijfer: 6+1* = 7
*bonuspunt voor Hayden Panettiere.![]()
IMDB = 7
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Zelfs met dat kapsel was ze nog lekker.quote:
Gel?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zelfs met dat kapsel was ze nog lekker.Vraag me wel af hoeveel gel ze ervoor gebruikt hebben tijdens de hele film.
Wel een weliswaar goede 'remake' van The Mechanic uit 1972 met Charles Bronson.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:03 schreef Tieszo het volgende:
THE MECHANIC
Bam! Wat een vette film. Openingsscène is al heel spectaculair, direct de actie erin geblazen en zo gaat het ook alleen maar door. Vette wending naar het einde toe. Leuk verhaal en goed uitgedacht. Zoals altijd bij Jason Statham en Ben Foster, puik acteerwerk. Ook Donald Sutherland z'n (kleine) rolletje deed ie bijster goed.
quote:Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef Pakspul het volgende:
Super (2010)
Geniale film! Een beetje Green Hornet like, volgens mij was hij nog wel iets beter. Het verhaal is echt Hollywood like, maar dat maakt bij deze film helemaal niet uit. Rainn Wilson (Dwight van The Office) speelt echt een heerlijke superheld en zijn sidekick is echt briljant
Echt een dikke spoiler, dus pas op met klikken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:48 schreef SnuggLe het volgende:
Idi i Smotri (1985)
Hier op het forum werd de Russische Idi I Smotri aangeraden als een ‘zeer heftige film over de tweede wereldoorlog’. Een film die je ‘moest zien’. De ratings waren allemaal een 8 of hoger. Op IMDB heeft de film zelfs een 8,6. De film gaat over een Russisch jongetje wat bij de Partizanen wil, maar daar niet echt voor in aanmerking komt en alleen gaat zwerven. Daarbij komt hij in aanraking met de verschikkelijke gevolgen van de activiteiten die de Duitsers uitvoeren als ze Rusland binnentrekken.
[ afbeelding ]
De film is uit 1985, dus je mag geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Maar de kwaliteit van deze film sloeg voor mij alles. Het geluid lijkt alsof het met een my-first-Sony is opgenomen. Het is zeer slecht en het omgevingsgeluid klopt voor 80% niet met wat je op het scherm ziet. Zeker als het wat drukker wordt is het een allegaartje van geluiden. Het acteerwerk is net zo dramatisch, goed in beeld gebracht bij het hysterische meisje wat de hoofdrolspeler tegenkomt als hij net ‘uit’ de partizanenbende is getrapt. Geen verhaal, geen goede dialoog, alleen wat hysterisch gedoe. De frons in het voorhoofd van de hoofdrolspeler, het jochie van 13 (?), is alom aanwezig en gaat in de hele film niet weg. Die verdwaasde blik heeft hij de hele tijd op zijn kop.
Het verhaal is zoals je dat verder van iederen WOII-film verwacht. Schietwerk, bos, strijdende partijen en een weergave van alle dingen die de Duitsers uitvreten. Dat laatste is zo ongeveer 1 lange scene. De smerigheid/ranzigheid die mensen wellicht trekt uit andere recensies om deze film te kijken, is zeker niet aanwezig. De gemiddelde SAW heeft veel meer gore.
Dan waarom de 8,6 op whatiwatch en alle hoge cijfers hier? Het acteerwerk kan het zeker niet zijn. Het camerawerk ook niet. En het verhaal is dun, want dat is er bijna niet. Om over het geluid maar niet te spreken. Is het zo dat iedere WOII-film standaard sympathie opwekt? Is het omdat we dit soort absurditeiten en kansloze acties nooit meer willen en daarom de rating omhoog gooien? Omdat we ons sympathiseren met de slachtoffers? Geen idee, maar hoogstaand filmmateriaal is het zeer zeker niet.
Een mager 5-je….
Eensquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:05 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.
Bij mij werkt het juist andersom.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:43 schreef vinnypassy het volgende:
En die paranoïde makende muziek is misschien nog wel beter dan het geluid an sich.
Overigens hoop ik niet dat Snuggle net zo sceptisch de film is ingegaan als zijn intro overkomt, dat zal hem dan misschien parten hebben gespeeld.
Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:19 schreef Mainport het volgende:
Snuggle komt met een goed verhaal en het enige wat jullie er tegenin kunnen brengen is het 'afschrikwekkende gevoel' dat de film overbrengt. Ik vrees dat dit weer zo'n prent is voor narcistische snobs die lijden aan slordig geveinsde diepzinnigheid...
Nou ja, als dat de enige repliek is die je kan geven had het geluid van een tandartsboor er onder kunnen worden gezet. Ik vind het nogal een zwak tegenargument.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:00 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.
Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:13 schreef SonicVolcano het volgende:
The King's Speech
Hele mooie Britse film, met een geweldige Colin Firth. Vooral de vloekscene was geniaal
8
Ik heb 'm vijf sterren gegeven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.
Helemaal niet, ik dacht van "oh cool, ben benieuwd", na alle lovende reacties hier. En als je denkt dat je een goede WOII-film gaat zien, kom je bedrogen uit. Overigens mis ik het sceptische uit mijn intro, maar dat is dan hoe het blijkbaar op jou overkomt. Ik vond het gewoon echt een slechte film. Een film voor narcistische snobs wil ik het niet noemen, maar het is wel totaal overrated.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:43 schreef vinnypassy het volgende:
En die paranoïde makende muziek is misschien nog wel beter dan het geluid an sich.
Overigens hoop ik niet dat Snuggle net zo sceptisch de film is ingegaan als zijn intro overkomt, dat zal hem dan misschien parten hebben gespeeld.
Hele vette film al zeg ik het zelf. Ook best wat bloed en gore. Maar ook veel humor en een beetje drama. Had wel met hem te doen op het eindquote:Wanneer Frank D’Arbo (Rainn Wilson) zijn ex-verslaafde vrouw (Liv Tyler) verliest aan de aantrekkelijke drugdealer Jacques (Kevin Bacon) zit hij in zak en as. Maar wanneer hij door de hand van God geraakt wordt, besluit D’Arbo terug te vechten onder de vermomming van een superheld genaamd Crimson Bolt. Als hij zijn vrouw wil terugkrijgen, zal hij zich een weg naar de top van de criminele wereld moeten vechten. Wanneer hij als Crimson Bolt naam begint te maken voegt de jonge lokale stripverkoopster Libby (Ellen Page) zich bij hem als z’n seksueel geladen hulpje, Boltie.
Het begin is echt vet maar op een gegeven moment verlies je het verhaal een beetje en wordt ie een beetje langdradig. Al bij al geen slechte film maar hij had beter gekund. Ook zitten er behoorlijk wat dingen in dat je denkt. Yeah right. Daarom geef ik deze film een 6.quote:De 16-jarige Hanna (Saoirse Ronan) is een unieke tiener. Ze heeft de kracht, de hersens en het uithoudingsvermogen van een soldaat. Dat heeft ze van haar vader (Eric Bana), een voormalig CIA-agent, die haar in Finland opgevoed en getraind heeft als perfecte huurmoordenaar. Als ze door haar vader er op uit gestuurd wordt voor een missie door heel Europa, vindt er een scherpe verandering in haar jonge bestaan plaats. Wanneer ze achterna gezeten wordt door de agenten van een meedogenloze spion (Cate Blanchett) en haar ultieme doelwit nadert, wordt Hanna geconfronteerd met een aantal openbaringen die haar doen twijfelen over haar bestaan en menselijkheid.
Het is lang geleden dat ik deze film heb gezien en ik ben het wel eens met deze review. Ik kreeg geen naar gevoel tijdens het kijken en ik begon me op den duur te ergeren aan de hoofdpersoon. De film is ook te zwart/wit. Alle Duitsers zijn slecht en alle Witrussen zijn goed, zo werkt het niet in een oorlog.quote:
Wat...?? Wat is dat dan voor conclusie?quote:De film is uit 1985, dus je mag geen hoogstaande kwaliteit verwachten.
Mee eens al vond ik dat ze wel goede acteurs bij de desbetreffende karakters hebben gedaan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:27 schreef Roces18 het volgende:
X-men First Class
(Gaat over het begin van de X-men saga)
[ afbeelding ]
Leuk om eindelijk te weten te komen hoe alles begonnen is en zo zijn er veel herkenningspunten die je in eerdere films hebt gezien. Maar met 2 uur duurt de film redelijk lang, terwijl die al traag overkomt. Het is gewoon niet zo spannend en vermakelijk als vorige delen. Zelfs het typische hollywood eindgevecht is een beetje saai. Maar dat neemt niet weg dat je deze film eigenlijk gezien moet hebben zodat je weet hoe alles ontstaan is.
6-
Ik denk dat de comic-fan deze film beter zal waarderen. Er zijn verschillende verhaallijnen over het ontstaan van de x-men en de relatie van en geschiedenis tussen X en Magneto. Dit was een redelijk originele verhaal lijn, maar wel een hele mooie, duidelijke geschiedenis.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:27 schreef Roces18 het volgende:
X-men First Class
(Gaat over het begin van de X-men saga)
[ afbeelding ]
Leuk om eindelijk te weten te komen hoe alles begonnen is en zo zijn er veel herkenningspunten die je in eerdere films hebt gezien. Maar met 2 uur duurt de film redelijk lang, terwijl die al traag overkomt. Het is gewoon niet zo spannend en vermakelijk als vorige delen. Zelfs het typische hollywood eindgevecht is een beetje saai. Maar dat neemt niet weg dat je deze film eigenlijk gezien moet hebben zodat je weet hoe alles ontstaan is.
6-
Sorry, je hebt gelijk, het staat er raar. ik ben wel fan van oude films, en kwaliteit qua verhaal e.d is er zeker wel. Heb het eerder over geluid/beeld, dat natuurlijk niet vergelijkbaar is met de kwaliteit van nu.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:17 schreef Michelangelo2 het volgende:
[..]
Wat...?? Wat is dat dan voor conclusie?
Ik houd anders wel van de technicolor . Sommige kleuren van tegenwoordig vind ik echt overmatig en fletsquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:55 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk, het staat er raar. ik ben wel fan van oude films, en kwaliteit qua verhaal e.d is er zeker wel. Heb het eerder over geluid/beeld, dat natuurlijk niet vergelijkbaar is met de kwaliteit van nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6.5
IMDB: 6.5
TrollHunter
Kon er niet echt inkomen, daarvoor was de CGI te irritant. Documentairestijl was ook te slecht van opzet om echt in meegetrokken te worden. Voelde als een soort slechte Blaire Witch met trollen. Heb 'm ergens halverwege afgezet en dat doe ik echt zelden. Probeer het later nog wel een keer, want afgaande op IMDB zou het toch een goede film moeten zijn.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Dat is niet mijn enige repliek, ik heb mijn ervaring iets van een week geleden hier nog neergezet. Ik vond het alleen een enorm domme opmerking die het niet verdiende er veel dieper op in te gaan. Veel te gemakkelijk om rond te strooien met een paar dure woorden en mensen te betichten van hoogwaardig meeloopgedrag.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:36 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nou ja, als dat de enige repliek is die je kan geven had het geluid van een tandartsboor er onder kunnen worden gezet. Ik vind het nogal een zwak tegenargument.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
N.a.v. review hier een stuk boven de twee volgende films gekeken:
Dead Snow
Redelijke zombiefilm. Gore e.d. is wel in orde maar het verhaal en de karakters zijn inhoudsloos. Het was ook typisch datje cijfer voor deadsnow is begrijpelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6.5
IMDB: 6.5
TrollHunter
Kon er niet echt inkomen, daarvoor was de CGI te irritant. Documentairestijl was ook te slecht van opzet om echt in meegetrokken te worden. Voelde als een soort slechte Blaire Witch met trollen. Heb 'm ergens halverwege afgezet en dat doe ik echt zelden. Probeer het later nog wel een keer, want afgaande op IMDB zou het toch een goede film moeten zijn.
ben zelf zombie film fanaat, alles is eigenlijk slap zoals meerdere zombie films. maar wat ik zelf strak vond was de switch van horror naar zwarte humor aan het eind. de film nam zich zelf niet serieus daar houd ik van.
en neem daar nog is nazi zombies bij heerlijk.
semi origineel
trollhunter moet je echt voor gaan zitten.
en niet kijken alsof het blair witch is.
denk dat je niet ver genoeg hebt gekeken want anders had je hem niet vergeleken met blair witch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens, Tropa de Elite 2 is geweldig en een stuk beter dan 1! Aanrader!quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:42 schreef El_Matador het volgende:
Tropa de Elite 2 is inderdaad echt een topfilm. Beter nog dan deel 1 inderdaad. Wie Cidade de Deus heeft gezien en goed vond, 'moet' eigenlijk ook de 2 Tropa de Elites kijken.
komt dat onsamenhangende misschien doordat de film in 2'en is gesplitst?quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011, VK, David Yates)
Eigenlijk vond ik de film matig beginnen. In het begin is het te onsamenhangend. Er gebeurt te veel te snel achter elkaar. Ik was blij dat ik het boek gelezen heb, zodat ik wist wat en waarom dingen gebeurden. Maar vanaf het moment dat ze Hogwarts betreden wordt de film beter en beter. Waardoor de film toch nog de waardige afsluiter werd die deze leuke en goede filmreeks verdient.
cijfer: 8
Deels natuurlijk, maar niet helemaal. Het ging mij gewoon heel vlug. Eerstquote:Op woensdag 27 juli 2011 23:21 schreef mschol het volgende:
[..]
komt dat onsamenhangende misschien doordat de film in 2'en is gesplitst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In het boek zit daar (daar in mijn herinnering) veel meer tijd tussen. En zit er vooral ook veel meer uitleg achter waarom ze dingen doen. Natuurlijk is dat altijd een verschil tussen boeken en films. Maar later in de film wordt er ook meer tijd genomen om dingen uit te leggen. Dat had hier ook gekund imo.
Niks mis mee, ik heb 'm vanwege onderstaande niet gekeken (wel laatste 10 minuten) maar het is gewoon een goede film. Verguisd, maar goed. Erg goede muziek ook, een van de mooiste soundtracks die ik ken. Ook een van de weinig films hier in huis die we allemaal goed vinden. (ik hoorde de slotmuziek/scène op alle 3 de TV's hierquote:Op donderdag 28 juli 2011 00:48 schreef Eenskijken het volgende:
Titanic op rtl 4 net gezienja ik weet het
Maar laatste keer dat ik 'm zag was toen ik 14 was oid dus nu heb ik toch wat beter beeld ervan (20) Erg goede film, veel details en het zinken+de paniek is goed in beeld gebracht. Mja, verder is alles wel gezegd wat er over te zeggen valt. Klassieker. 9/10
Ten eerste, wat een rits aan bekende namen (voor de liefhebbers: Emilio Estevez, Anthony Hopkins, Martin Sheen, Laurence Fishburne, Heather Graham, Helen Hunt, Ashton Kutcher, Shia LaBeouf, Lindsay Lohan, William H. Macy, Demi Moore, Christian Slater, Sharon Stone, Elijah Wood en die lijst gaat maar door).quote:De film Bobby gaat terug naar de nacht waarin de populaire senator Robert F. Kennedy werd vermoord in het Ambassador hotel in Los Angelos in 1968. De film volgt 22 mensen uit allerlei verschillende milieus, die zich om uiteenlopende redenen in het hotel bevinden. Ze hebben met elkaar gemeen getuige te zijn van de aankomst van Bobby Kennedy op de avond van de verkiezingen. Deze historische nacht wordt tegen de achtergrond van culturele kwesties geplaatst die de Verenigde Staten op dat moment in hun greep houden waaronder racisme, de Vietnam oorlog en klassenverschillen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een prachtig stuk met het nummer "The Sound of Silence" van Simon and Garfunkel:
IMDB geeft het een 7.1, ik ga voor een 8-. Deze blijft mij persoonlijk wel een tijdje bij.
Dan misschien niet écht een film, meer een docu maar op filmtotaal staat ie ook. Wil hem sowieso even aankaarten: The Lost JFK Tapes: The Assassination (2009)Ook een grote aanrader. Dit is geen documentaire die het pad van complottheorieën opgaat, wat een verademing is. (Ik zou al die docu's kunnen kijken en uren/dagen aan kunnen besteden; maar of dat slim is...).quote:Documentaire van Tom Jennings over de moord op president Kennedy, met nieuw ontdekte archiefbeelden die zorgen voor een correcter en completer relaas van die fatale dag en de gebeurtenissen die erop volgden.
Deze docu zet deze gebeurtenis uiteen; wat was de situatie voor 22 november was, wat de bedoeling was wat er zou gaan gebeuren. Wat er gebeurde met Oswald, Jack Ruby (ofwel de situatie op het politiebureau). De inauguratie van Lyndon B. Johnson en nog meer. Chronologisch verteld en je verstikt je niet in de detail; doch ik heb er nog veel van opgestoken, hoewel ik hier al vrij veel van weet. Dus wil je eens weten hoe alles precies ging; kijken!
Ik ga hier geen cijfer voor geven, maar dus zeker een aanrader.
Ik verdiep me de laatste tijd veel in de Kennedys. Heb de mini-serie The Kennedys (2011) gezien (ook zeker een aanrader, zelfde manier vertellend als de docu hierboven), veel internet lezen e.d. Zeer interessant om in deze tragische (Kennedy Curse) familie te verdiepen. Daarom pasten bovenstaande film/docu perfect in het plaatje.
[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2011 02:03:42 ]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:27 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
je cijfer voor deadsnow is begrijpelijk.
ben zelf zombie film fanaat, alles is eigenlijk slap zoals meerdere zombie films. maar wat ik zelf strak vond was de switch van horror naar zwarte humor aan het eind. de film nam zich zelf niet serieus daar houd ik van.
en neem daar nog is nazi zombies bij heerlijk.
semi origineel
trollhunter moet je echt voor gaan zitten.
en niet kijken alsof het blair witch is.
denk dat je niet ver genoeg hebt gekeken want anders had je hem niet vergeleken met blair witch.Klopt, heb 'm net afgekeken en hoewel het wel iets beter werd, vind ik de film toch niet echt geslaagd. Op de een of andere manier is het gewoon niet zo heel interessant. De grap met die politicus aan het einde was leuk maar nog steeds geen 7 waard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dead Snow maakte inderdaad wel een grappige switch al was het misschien ook wel een beetje een geforceerde switch, omdat de karakters qua diepte ook niet zoveel voorstellen. Deed me een beetje denken aan Evil Dead. Die heb ik toen ik jonger was nog op VHS gehuurd in de veronderstelling dat het "gewone" horror was.Persoonlijk prefereer ik toch wel een beetje karakteruitwerking. Shaun of the Dead was daar wel superieur in wat mij betreft. Ook weer een keer kijken.
Net even bij het rondkijken op IMDB deze gezien:
http://www.imdb.com/title/tt1465522/
Dat wordt de volgende op m'n watch list.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Ik heb nooit begrepen dat mensen dit de beste film ooit vinden, ben wel van mening dat het een goede film is. Maar de beste film ooit? Nooit.quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:25 schreef SnuggLe het volgende:
Gisteren mijn 100e film van dit jaar gezien, en dat moest natuurlijk gevierd worden! Niet zomaar even een slechte film tussendoor, maar gewoon een relaxed filmavondje; lekker eten, wijntje erbij, en een goede film. Met wat kan je dat anders doen, dan met:
100. [ afbeelding ] The Shawshank Redemption (Frank Darabont, 1994) [ afbeelding ] :: 9.0
[ afbeelding ]
Het verhaal hoef ik hier natuurlijk niet meer uit te leggen. Ik mag aannemen dat iedereen hier de nummer 1 van de IMDB Top 250 nu wel een keer gezien heeft. Het heerlijke verhaal van Stephen King blijft super wegkijken en verveelt geen minuut. Of het nu het zeer natuurlijke en overtuigende acteerwerk van Morgan Freeman is of Tim Robbins. De ‘feelgood’-momentjes die zeer zeker in de film zitten en een smile op je gezicht te voorschijn tovert. De (beperkt aanwezige) goede muziek, zoals het stuk uit de opera “The Marriage of Figaro”.
Het klopt gewoon allemaal. De film blijft gewoon steengoed. Een terechte nummer 1 in de top 250. Een terechte dikke 9. En terecht een film die je mag en kan kijken als je je 100ste film van het jaar mag vieren.
Welke dan wel?quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:29 schreef Leanotsoynus het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen dat mensen dit de beste film ooit vinden, ben wel van mening dat het een goede film is. Maar de beste film ooit? Nooit.
Waar baseer je op dat men het de beste film ooit vindt dan?quote:
De beste film heeft in ieder geval een 10 en geen 9. Overigens vind ik de Shawshank Redemption erg overgewaardeerd. En ik quote Mainport even over een andere film:quote:
Er zijn zat betere films, zoals Casino die erg hoog in mijn lijstje staat.quote:Ik vrees dat dit weer zo'n prent is voor narcistische snobs die lijden aan slordig geveinsde diepzinnigheid...
Ook voor jou dus:quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:34 schreef Roces18 het volgende:
[..]
De beste film heeft in ieder geval een 10 en geen 9. Overigens vind ik de Shawshank Redemption erg overgewaardeerd. En ik quote Mainport even over een andere film:
[..]
Er zijn zat betere films, zoals Casino die erg hoog in mijn lijstje staat.
Deze film zit vol humor, is dat helemaal langs je heen gegaan?quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:04 schreef Roces18 het volgende:
Dead Snow
[ afbeelding ]
Tja, een erg cliché verhaal over een groepje kids dat op vakantie in een berghutje en op een avond komen de nazi zombies eraan die ze willen doodmaken. Acteerprestaties zijn bar en bar slecht, en er is geen diepgang niks. Hoewel dit een horror was, waren er nagenoeg geen schrikmomenten en het standaard slash werk kan je in elke film terug zien. Nee, dit is echt een film om te laten liggen.
(overigens zagen de zombies er wel erg goed uit)
5,5
Ja inderdaad. Nul keer gelachen. Er waren misschien flauwe pogingen maar niks bijzonders.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:10 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Deze film zit vol humor, is dat helemaal langs je heen gegaan?
Je weet dat het de meest digitale-effecten-film is tot dan toe. Deze film werkt naar mijn idee op zo veel lagen. Het is een topper. Ook naar meerdere keren kijken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 01:51 schreef El_Matador het volgende:
Pleasantville (1998)
Aardige romantische comedy over veranderingen in het leven, de weg naar volwassenheid, conservatisme versus progressivisme en materialisme versus moralisme.
Grappig verhaal, leuk gedaan. Geen echte topper, maar wel origineel.
Genomineerd voor 3 Oscars.
7.8/10 (IMDB: 7.5/10)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Die zou bij mij nog niet eens in de top1000 voorkomen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:34 schreef Roces18 het volgende:
[..]
De beste film heeft in ieder geval een 10 en geen 9. Overigens vind ik de Shawshank Redemption erg overgewaardeerd. En ik quote Mainport even over een andere film:
[..]
Er zijn zat betere films, zoals Casino die erg hoog in mijn lijstje staat.
Inderdaad. Titanic is zo vaak bekeken en besproken dat iedereen er wel een beetje genoeg van heeft, incl de clichés maar opzich is het gewoon een hele goede film, die best realistisch blijft aan wat er echt gebeurd is. Je ziet meteen dat overal veel werk in is gestoken, veel details die kloppen, het verhaal dat op een goede manier wordt verteld.quote:Op donderdag 28 juli 2011 01:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Niks mis mee, ik heb 'm vanwege onderstaande niet gekeken (wel laatste 10 minuten) maar het is gewoon een goede film. Verguisd, maar goed. Erg goede muziek ook, een van de mooiste soundtracks die ik ken. Ook een van de weinig films hier in huis die we allemaal goed vinden. (ik hoorde de slotmuziek/scène op alle 3 de TV's hier)
Ik heb het ook niet over dat het een feit zou zijn. Ik kom die film vaak op forums tegen en vrijwel elke comment / reviewer claimt dat het 1 van de beste films ooit is.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat men het de beste film ooit vindt dan?
De film heeft het hoogste cijfer op IMDB, maar verder kunnen mensen wel hetzelfde denken als jij, namelijk dat er te veel goede films zijn van verschillende genres om er één beste uit te kiezen. Toch zal er maar 1 het hoogste cijfer kunnen hebben.
Gisteren op Canvas gezien, was erg interessant.quote:Op donderdag 28 juli 2011 01:31 schreef Iemand91 het volgende:
Dan misschien niet écht een film, meer een docu maar op filmtotaal staat ie ook. Wil hem sowieso even aankaarten: The Lost JFK Tapes: The Assassination (2009)
[ afbeelding ]
[..]
Ook een grote aanrader. Dit is geen documentaire die het pad van complottheorieën opgaat, wat een verademing is. (Ik zou al die docu's kunnen kijken en uren/dagen aan kunnen besteden; maar of dat slim is...).
Deze docu zet deze gebeurtenis uiteen; wat was de situatie voor 22 november was, wat de bedoeling was wat er zou gaan gebeuren. Wat er gebeurde met Oswald, Jack Ruby (ofwel de situatie op het politiebureau). De inauguratie van Lyndon B. Johnson en nog meer. Chronologisch verteld en je verstikt je niet in de detail; doch ik heb er nog veel van opgestoken, hoewel ik hier al vrij veel van weet. Dus wil je eens weten hoe alles precies ging; kijken!
Ik ga hier geen cijfer voor geven, maar dus zeker een aanrader.
Ik verdiep me de laatste tijd veel in de Kennedys. Heb de mini-serie The Kennedys (2011) gezien (ook zeker een aanrader, zelfde manier vertellend als de docu hierboven), veel internet lezen e.d. Zeer interessant om in deze tragische (Kennedy Curse) familie te verdiepen. Daarom pasten bovenstaande film/docu perfect in het plaatje.
Dat is wat anders dan dé beste natuurlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:27 schreef Leanotsoynus het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over dat het een feit zou zijn. Ik kom die film vaak op forums tegen en vrijwel elke comment / reviewer claimt dat het 1 van de beste films ooit is.
Mensen hoeven het niet met mij eens te zijn hoor, dat is ook totaal niet iets wat in mijn verwachtingspatroon ligt.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Transformers: Dark of the Moon (2011, VS, Michael Bay)
Er is echt heel weinig positief te melden over deze film. Als ik naar een film ga over de Transformers dan wil ik Autobots vs. Decepticons en niet allemaal menselijk gezeur. Geen belachelijke karikaturen, geen focus op mensen tijdens de grote actiefinale, geen romantisch gezever. Dan is de film verder ook gewoon nog complete bagger; belachelijk plot, karikaturen, onlogische acties etc.
cijfer: 3.5
(en dat terwijl ik de eerste twee delen nog best te pruimen vond)
Je dacht een soort Robin Hoofd te krijgen..daar ga je al de fout in..Zulke flauwe comedies moet je gewoon met de juiste mindset kijken en die had jij duidelijk niet. Zulke films moet je niet in je eentje met je ridderpak aan voor de pc kijken, maar gewoon gezellig met vrienden en een drankje erbij.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:10 schreef SnuggLe het volgende:
101. [ afbeelding ] Your Highness (David Gordon Green, 2011) :: 4.0
Iemand hier...iemand...vond dit volgensmij een aardige film. En ik dacht: "Nathalie Portman, deels komedie, adventure....laat ik het ook eens kijken!, wellicht deels een soort van Robin Hood te verwachten. Maar nee hoor...niets van dat. Slecht geacteerd, werkend op je zenuwen, met slechte special effects en een nog slechter verhaal. Over the top? Ja! Maar leuk over the top? Nee. Dat Nathalie Portman zich hiervoor leent zeg.....
Een 4.
Leuke film? Hmm, dat is niet de omschrijving die ik de film zou geven. Eerder goede film.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:01 schreef Aukje83 het volgende:
gisteren weer fight club
moet ik obligaat even zo doen van "Tyler Durden"
Nee maar is leuke film, kijk ik altijd graag.
LOL, hoe weet je dat ik mijn ridderpak aanhad?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:14 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je dacht een soort Robin Hoofd te krijgen..daar ga je al de fout in..Zulke flauwe comedies moet je gewoon met de juiste mindset kijken en die had jij duidelijk niet. Zulke films moet je niet in je eentje met je ridderpak aan voor de pc kijken, maar gewoon gezellig met vrienden en een drankje erbij.
Ook dan blijft Pineapple Express stukken leuker. Ik vond het vooral opvallend hoe ronduit slecht enkele van die toch wel hoog aangeschreven acteurs staan te acteren, vooral Franco. Portman bevestigt na No Strings Attached nogmaals dat komedie (of toch dit type komedie) haar totaal niet ligt.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:14 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je dacht een soort Robin Hoofd te krijgen..daar ga je al de fout in..Zulke flauwe comedies moet je gewoon met de juiste mindset kijken en die had jij duidelijk niet. Zulke films moet je niet in je eentje met je ridderpak aan voor de pc kijken, maar gewoon gezellig met vrienden en een drankje erbij.
Alweer gekekenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. van Steven Seagal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
Gisteren ook gezien, heel aparte film. Niet standaard actie door de low-budget manier van filmen, ook niet echt comedy door het drama en de soms best expliciete gore. Van mij krijgtie een 8.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:43 schreef AciD_Nightmare het volgende:
2 films gezien:
Super
[ afbeelding ]
Hele vette film al zeg ik het zelf. Ook best wat bloed en gore. Maar ook veel humor en een beetje drama. Had wel met hem te doen op het eindEen 8.
SHUT UP EVIL!!
Deze heb ik klaarstaan voor vanavond (denk ik), toch erg benieuwd naar. Vooral nu ik zie dat de Chemical Bros de muziek hebben verzorgd.quote:Hanna
Het begin is echt vet maar op een gegeven moment verlies je het verhaal een beetje en wordt ie een beetje langdradig. Al bij al geen slechte film maar hij had beter gekund. Ook zitten er behoorlijk wat dingen in dat je denkt. Yeah right. Daarom geef ik deze film een 6.
Mja, ik ben niet zo fan van het woord 'goed' in context van de meeste kunst.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:29 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Leuke film? Hmm, dat is niet de omschrijving die ik de film zou geven. Eerder goede film.![]()
<-- En Tyler Durden is inderdaad een held.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 01:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Niks mis mee, ik heb 'm vanwege onderstaande niet gekeken (wel laatste 10 minuten) maar het is gewoon een goede film. Verguisd, maar goed. Erg goede muziek ook, een van de mooiste soundtracks die ik ken. Ook een van de weinig films hier in huis die we allemaal goed vinden. (ik hoorde de slotmuziek/scène op alle 3 de TV's hier)
Ik had een indrukwekkende tv/film-avond vanavond. Ten eerste: Hulde aan Canvas; geen enkele reclame tussendoor, hele aftiteling e.d. Daar kunnen veel zenders van leren.
* Moest wel nodig naar het toilet erna.![]()
Maar goed:
Bobby (2006)
[ afbeelding ]
[..]
Ten eerste, wat een rits aan bekende namen (voor de liefhebbers: Emilio Estevez, Anthony Hopkins, Martin Sheen, Laurence Fishburne, Heather Graham, Helen Hunt, Ashton Kutcher, Shia LaBeouf, Lindsay Lohan, William H. Macy, Demi Moore, Christian Slater, Sharon Stone, Elijah Wood en die lijst gaat maar door).
In het begin vroeg ik me een beetje af, "oké, allerlei verhalen van mensen die in het hotel aanwezig waren, maar wat probeer je me nou hiermee te vertellen?". Daar blijf ik ook bij die opmerking. Maar tegen het einde aan kwam alles samen in een toch wel aangrijpend slot (zie hieronder in youtube video). Het moest een happening zijn geweest op die set; al die mensen die een formidabele rol neerzetten over zo'n historische gebeurtenis. Het is trouwens niet alleen maar neerslachtigheid, er zitten een aantal humoristische stukken in, met als goeie de LSD-scenes met o.a. Ashton Kutcher als hippie. De combinatie van nieuw geschoten materiaal met de oude archiefbeelden pakt perfet uit.
Verder is het oog voor detail zeer duidelijk aanwezig: filmen op locatie (in het echte zelfde hotel, vlak voordat deze werd gesloopt, goede neerzetting van de personen die aanwezig waren (ik heb deze film niet eerder gezien, maar ik herkende bijna iedereen), wanneer de Kennedy neergeschoten op de grond ligt; hurkt Juan Romero er precies zo bij als toen ook gebeurde:BedanktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een prachtig stuk met het nummer "The Sound of Silence" van Simon and Garfunkel:
IMDB geeft het een 7.1, ik ga voor een 8-. Deze blijft mij persoonlijk wel een tijdje bij.
Door dit sukje ben ik hem ook gaan kijken. Inderdaad zeker een ruime voldoende en de moeite waard
Moet je die in het genre van Kick-ass zien of niet?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:20 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Gisteren ook gezien, heel aparte film. Niet standaard actie door de low-budget manier van filmen, ook niet echt comedy door het drama en de soms best expliciete gore. Van mij krijgtie een 8.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Alweer gekeken![]()
Die film slaat nergens op, niemand kanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. van Steven Seagal
daarom is t ook zo geniaal dat hijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, hij is veel donkerder. ..Opzich qua genre komt het vrij snel overeen met een antiheld als superheld, maar daar houdt het wel op vind ik.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Moet je die in het genre van Kick-ass zien of niet?Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
![]()
Jason X (Friday The 13th 10)
Verhaal:
De overheid heeft Jason Vorhees in gevangenschap in een speciale plaats ver weg van de stad. Hoofd van de faciliteit wil hem het invriezen tot men erachter is hoe ze hem voorgoed kunnen vermoorden. Defensie wil hem echter nader bestuderen om zijn gaven tot 'instant healing' wat geen goed plan blijkt. Jason breekt vrij maar hij en de hoofd raken in "cryostasis". Vijfhonderd honderd jaar later wanneer de aarde voorgoed is verlaten. Worden zij ondermijnd door een groep piraten/wetenschaps-studenten/jutters. En dan begint alles opnieuw.
Oordeel:
Behalve de erg aux-serieuze personages en "slechte acteerwerk" waar velen over zullen vallen (ik vind hen 100 keer beter acteren dan de cast van GTST en dat aux-serieuze is expres). Is dit gewoon een geweldige 'Friday the 13th' film.
Cijfer: dikke 8
[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 31-07-2011 00:36:36 ]heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk![]()
Jij hebt echt een rare smaak man..Ik ben gek op slashers, maar dit is echt pure film-aidsquote:Op zondag 31 juli 2011 00:20 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Jason X (Friday The 13th 10)
Verhaal:
De overheid heeft Jason Vorhees in gevangenschap op een speciale plaats ver weg van de stad. Hoofd van de faciliteit wil hem het invriezen tot men erachter is hoe ze hem voorgoed kunnen vermoorden. Defensie wil hem echter nader bestuderen om zijn gaven tot 'instant healing'. Wat geen goed plan leek. Jason breekt vrij maar hij en de hoofd raken in cryostasis. Vijfhonderd honderd jaar later wanneer de aarde voorgoed is verlaten. Worden zij ondermijnd door een groep piraten/wetenschaps-studenten/jutters. En dan begint alles opnieuw.
Oordeel:
Behalve de erg aux-serieuze personages en "slechte acteerwerk" waar velen over zullen vallen (ik vind hen 100 keer beter acteren dan de cast van GTST en dat aux-serieuze is expres). Is dit gewoon een geweldige 'Friday the 13th' film.
Cijfer: dikke 8
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
Vooral het begin, als hij een beetje stuntelig gaat crimefighten, heeft wel wat van kick ass. Daarna niet meer zo.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:46 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Nee, hij is veel donkerder. ..Opzich qua genre komt het vrij snel overeen met een antiheld als superheld, maar daar houdt het wel op vind ik.
Op dit moment draait de aftitelingvan Hanna voorbij; ik was er niet kapot van, behoudens een hele lange one-shot-scene met een gevecht aan het einde, allemaal in 1 enkele take - dat was goed. En de muziek, die was ook goed.Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.![]()
![]()
Tales from the Darkside (1990)
Verhaal:
Een kleine jongen wordt door een kinderlokster opgesloten.Hij zal worden bereid en geserveerd, zo blijkt, door Deborah Harry (Blondie). Om de moordenaares afteleiden vertelt hij een aantal horror-verhalen uit een oud boek.
Oordeel:
Hij blijft goed. Er is iets met jaren 80 films waardoor ik vaak meer plezier beleef dan aan veel van de rotzooi tegenwoordig. Ik geef het een 9. het is wel niet zo spectaculair als een Spiderman 1-2-3 dat er supe rgelikt uitziet en alles, Maar hij is die 9 toch waard.
Mijn cijfer: 9heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk![]()
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:14 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je dacht een soort Robin Hoofd te krijgen..daar ga je al de fout in..Zulke flauwe comedies moet je gewoon met de juiste mindset kijken en die had jij duidelijk niet. Zulke films moet je niet in je eentje met je ridderpak aan voor de pc kijken, maar gewoon gezellig met vrienden en een drankje erbij.Ik zie het zo voor me, glas cola in de hand, kruisridder pakje aan en gaan met die banaan
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.![]()
Ik kreeg er ook een beetje een raar gevoel bij, normaal ben je natuurlijk voor de superheld, maar nuquote:Op zondag 31 juli 2011 00:25 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Vooral het begin, als hij een beetje stuntelig gaat crimefighten, heeft wel wat van kick ass. Daarna niet meer zo.
Op dit moment draait de aftitelingvan Hanna voorbij; ik was er niet kapot van, behoudens een hele lange one-shot-scene met een gevecht aan het einde, allemaal in 1 enkele take - dat was goed. En de muziek, die was ook goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O)))![]()
Schenk moet eens een film top 100 posten, allemaal obscure horror-titels.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:25 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Jij hebt echt een rare smaak man..Ik ben gek op slashers, maar dit is echt pure film-aids![]()
The Imaginarium of Doctor Parnassus
Het gebeurt niet vaak dat ik helemaal niks met een film kan maar dit was wel zo'n geval. Wat is dit en waar moet dit in hemelsnaam heen... Ik heb het geprobeerd maar na ongeveer een uur maar afgezet.
Wild Target
Verhaal over een stugge en eenzame huurmoordenaar die om onverklaarbare ineens een zwak krijgt voor een doelwit en daarmee de toorn van zijn opdrachtgever op de hals haalt. Aardig gedaan met Bill Nighy, Emily Blunt en Ron Weasley in een overbodige bijrol, maar zeker geen hoogvlieger deze film.
6,5 meer niet."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje![]()
City Lights (1931, Charles Chaplin)
Mijn eerste volledige stomme film, nadat ik ooit wel eens fragmentjes had gezien. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze film wel wat geluid heeft, omdat hij is gemaakt toen de geluidsfilm al was geïntroduceerd. Hier wordt slim gebruik van gemaakt, maar verder is het gewoon een stomme film. ik was redelijk sceptisch, maar ik moet zeggen dat City Lights me wel beviel. De afstand tussen rijk en arm, de niet verkeerde humor (die tijdens de tweede helft van de film ruimte maakt voor wat meer drama, wat de film naar mijn mening niet geheel ten goede komt) en de romance maken hier ook anno 2011 nog een zeer aardige film van. Helemaal met dat lieflijke einde.![]()
Underworld: Rise of the Lycans
Derde deel in de Underworld serie is een prequel waarin we leren hoe de Lycans ontstaan en waarom zij en de vampieren mekaar niet mogen. Donkere film met veul knokk'n en weinig diepgang. Maar beter te pruimen dan je van een derde deel uit een serie als Underworld zou verwachten. Wat acteurs betreft is Bill Nighy wel geknipt voor dit soort rollen, hij is een hele goeie engerd. Rhona Mitra lijkt wel heel erg op Kate Beckingsdale, dat schijnt te moeten voor deze rol. Bij die Michael Sheen (geen family) had ik af en toe het idee dat ik zat te kijken naar een jaren 80 hardrock zanger...
6je is wel zat denk ik."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje![]()
Hop
Kinderachtige film over een konijntje die de paashaas is, oh wacht, konijn/haaseen haasje dus, die de paashaas is, maar naar Hollywood gaat om drummer te worden... wait what? Ja.
Combi van Animatie en echte film. Tjah, het was wel geinig, maar stelt niks voor. Wel origineel om eens een paasfilm in plaats van een kerstfilm te maken, hoewel het op hetzelfde neerkwam, kindjes moeten pakjes krijgen is nu kindjes moeten paaseitjes krijgen.
Oja zit ook nog een dude in enzo, die het konijn ontdekt en dat ie kan praten, oh haas... sorry. Nja, je mist niks.
5,5.![]()
Waarom kijk je zoiets
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
Zat 3,5 uur in de trein en had deze en Blitz op mijn telefoon staan, Blitz deed het niet goed op mn telefoon, deze wel.quote:
En het was een HD film van nog geen 500MB, was benieuwd of dat een beetje kwaliteit was. En ik zit/zat zelf in de 3D, dus heb altijd wel interesse in films die dat gebruiken.![]()
Waarom heb je zoiets op je telefoon staan?quote:Op zondag 31 juli 2011 14:39 schreef JDx het volgende:
[..]
Zat 3,5 uur in de trein en had deze en Blitz op mijn telefoon staan, Blitz deed het niet goed op mn telefoon, deze wel.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje![]()
quote:Op zondag 31 juli 2011 14:41 schreef Karstman het volgende:
[..]
Waarom heb je zoiets op je telefoon staan?![]()
![]()
Eindelijk eens iemand die er ook zo over dachtquote:Op zondag 31 juli 2011 11:20 schreef Karstman het volgende:
The Imaginarium of Doctor Parnassus
[ afbeelding ]
Het gebeurt niet vaak dat ik helemaal niks met een film kan maar dit was wel zo'n geval. Wat is dit en waar moet dit in hemelsnaam heen... Ik heb het geprobeerd maar na ongeveer een uur maar afgezet.. Vond er geen moer aan.
![]()
Dankjewel voor deze uitgebreide review, nu ga ik hem zeker kijken!quote:melksommelier en vertrouwenspersoon fok![]()
haha sorryquote:Op zondag 31 juli 2011 15:49 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dankjewel voor deze uitgebreide review, nu ga ik hem zeker kijken!dacht dat iederee die al gezien heeft.
dehket, ya3ni hassat hawak!![]()
Ja maar we willen graag weten wat jij er van vond. We waarderen namelijk je meningquote:Op zondag 31 juli 2011 16:00 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
haha sorrydacht dat iederee die al gezien heeft.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje![]()
Ik heb Home Alone 2 eerder gezien en vond daardoor Home Alone 1 niet bijzonder om te zien, beide films zijn exact hetzelfde alhoewel ik beter Home Alone 1 als eerst kon bekijken. De humor en verhaal is hetzelfde maar het sprak mij op de een of andere manier meer aanquote:Op zondag 31 juli 2011 16:03 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ja maar we willen graag weten wat jij er van vond. We waarderen namelijk je mening.
dehket, ya3ni hassat hawak!![]()
Net trust gezien en moet zeggen dat het een vrij indrukwekkende film was. Ben altijd wel te spreken over Clive Owen en dat is in deze film niet minder.
Het is niet je traditionele thriller, het is meer een familie drama. Zeer goed geacteerd en ontzettend geloofwaardig.
7/10
![]()
Happy go lucky
Hoorde dat dit een leuke film zou zijn, verder geen idee waar hij over ging, ben gewoon de film gaan kijken.
De film gaat over Poppy. Een veel te optimistische, vrolijke, 30-jarige spring-in-t-veld. Film is soms wel herkenbaar en ik moest ook wel hardop lachen, maar hij had ook redelijk veel wtf momenten.
Ik zat eigenlijk de hele tijd te wachten op een verhaallijn en de clou, maar die zijn er niet.
Imdb: 7.0
ik: 6.0My mama didn't raise no fool![]()
Dodgeball: A True Underdog Story
Ik had in het begin er een hard hoofd in of dit iets zou worden. Het werd ook één groot voorspelbaar cliché deze film, maar deze komedie met een okeeje Vince Vaughn en eveneens okeeje Ben Stiller werd wel steeds sympathieker. De Dodgeball-scenes waren leuk uitgevoerd en de cameo's van Lance Armstrong en Chuck Norris zijn door mij goedgekeurd. Helemaal niet briljant, maar een voldoende kan er vanaf. Cijfer: 6
The Talented Mr. Ripley
Toffe intelligent opgezette film is dit he! Hij is sfeervol mede door de Italiaanse setting en een mooie soundtrack. Vanaf de beruchte bootscene verandert de film in een spannende thriller, waarin Matt Damon zich tegen diverse karakters staande moet proberen te houden met al zijn leugens. Erg gaaf om dat te volgen. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
En daarmee is de maand juli tot een einde gebracht. Ik heb 29 films gezien en het was over de gehele linie maar zo-zo. Misschien toch maar eens deze maand wat betere films uitkiezen.
Top 5!
1. 127 Hours
2. The Talented Mr. Ripley
3. Paranormal Activity
4. Tron: Legacy
5. The Asphalt Jungle
[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 01-08-2011 22:05:15 ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Tightrope (1984)
Clint Eastwood is een hardwerkende agent die moorden oplost van verkrachte vrouwen in New Orleans. De vrouwen komen steeds dichter bij zijn privé leven.
Degelijke jaren 80 film maar het is geen Dirty Harry
cijfer 6.5 / imdb 6.2
The Dream Team (1989)
Vier lunatics (Christopher Lloyd, Micheal Keaton,Peter Boyle en Stephen Furst) mogen een middagje naar een baseball wedstrijd in NY, samen met hun begeleider. Een van de gasten moet plassen, maar precies dan wordt er een moord gepleegd in een donkere steeg. De begeleider krijgt klappen en wordt per ambulance afgevoerd. De andere 3 gekken zitten nog in de auto. Diegene komt terug maar zegt niets. Dus ze wachten en wachten en wachten maar dan ga ze toch maar op pad.
Het is was toch beter dan ik verwachte de film ontspoort niet. Simpel verhaal Maar toch heeft het wat.
cijfer 6.5 / imdb 6.2Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Priest;
Bijzondere film, erg kort met een summier verhaal. Weet niet of ik hem heel slecht moet vinden of wel ok.
Het heeft een paar leuke actiescenes en de vampieren zijn eindelijk niet eens normale mensen met lange tanden.
Ok dan maar...een 6.I feel kinda Locrian today![]()
Lijstjestijd! De magische 100-films-grens gepasseerd dit jaar. Van mijn poging om zoveel mogelijk IMDB-top250 te zien komt niet altijd evenveel terecht, omdat ik hier zat films voorbij zie komen die ik OOK wil zien.
Even de top 3 en slechtste 3 van deze maand nog met korte review:
Juli
Films
86.The Shawshank Redemption (Frank Darabont, 1994)
:: 9.0
Geen verklaring nodig, gewoon een van de betere films van de laatste 20 jaar. Fantastisch verhaal van Stephen King met mijn favo acteur Morgan Freeman.
87.True Grit (Ethan Coen, Joel Coen, 2010) :: 8.3
Een boven-verwachting goede Coen-brothers-films. Niet vaag, geen vaag einde, gewoon een lekkere wegkijk-western!
88.Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (Rob Marshall, 2011) :: 8.0
Toch best leuk, Pirates in 3D. Geen pretenties, lekker simpel!
89.Harry Potter and the Goblet of Fire (Mike Newell, 2005) :: 7.8
90.Source Code (Duncan Jones, 2011) :: 7.7
91.Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Alfonso Cuarón, 2004) :: 7.3
92.Harry Potter and the Order of the Phoenix (David Yates, 2007)
:: 6.9
93.The Babysitters (David Ross, 2007) :: 6.8
94.Harry Potter and the Sorcerer's Stone (Chris Columbus, 2001)
:: 6.6
95.Harry Potter and the Half-Blood Prince (David Yates, 2009) :: 6.5
96.Harry Potter and the Chamber of Secrets (Chris Columbus, 2002) :: 6.3
97.Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (David Yates, 2010) :: 6.0
98.Idi i smotri (Elem Klimov, 1985) :: 5.0
99.The Sunset Limited (Tommy Lee Jones, 2011) :: 4.0
Tsja....pretentieuze wannabee film, die het alleen niet is.
100.Your Highness (David Gordon Green, 2011) :: 4.0
Niet grappig, niet leuk, niet goed geacteerd (wel lekker: natalie portman)
101.Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 3.0
Vage film, duidelijk te hoog gegrepen voor mij.![]()
The Good, The Bad, The Weird (2008)
imdb: 7.4
mijn cijfer: 8.0
Het plot is vrij simpel: The Weird komt in het bezit van een schatkaart. The Bad wil de kaart en The Good is een bounty hunter die op beide jaagt. Wat volgt is een aaneenschakeling van heel mooi gefilmde actie-scenes in een fantastische setting. The Weird zorgt voor de nodige humor in een film met een behoorlijke body-count (al is het nooit echt schokkend). Ik geef hem een 8 omdat de film gewoon doet wat de trailer beloofd: Action-packed vermaak met een komische noot.Get it and Bet it![]()
Terugzoeken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:39 schreef picodealion het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar je mening over Idi i Smotri eigenlijk.
![]()
vette film is datquote:Op maandag 1 augustus 2011 10:36 schreef SteveBudin het volgende:
[ afbeelding ]
Het plot is vrij simpel: The Weird komt in het bezit van een schatkaart. The Bad wil de kaart en The Good is een bounty hunter die op beide jaagt. Wat volgt is een aaneenschakeling van heel mooi gefilmde actie-scenes in een fantastische setting. The Weird zorgt voor de nodige humor in een film met een behoorlijke body-count (al is het nooit echt schokkend). Ik geef hem een 8 omdat de film gewoon doet wat de trailer beloofd: Action-packed vermaak met een komische noot.![]()
![]()
Ah ok, wist niet dat je 'm al had gepost.quote:Die klonk erg leuk inderdaad, ga ik ook maar eens downloaden. Byung-hun Lee is tof.quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:36 schreef SteveBudin het volgende:
[ afbeelding ]
Het plot is vrij simpel: The Weird komt in het bezit van een schatkaart. The Bad wil de kaart en The Good is een bounty hunter die op beide jaagt. Wat volgt is een aaneenschakeling van heel mooi gefilmde actie-scenes in een fantastische setting. The Weird zorgt voor de nodige humor in een film met een behoorlijke body-count (al is het nooit echt schokkend). Ik geef hem een 8 omdat de film gewoon doet wat de trailer beloofd: Action-packed vermaak met een komische noot.![]()
![]()
Blitz, goede film, lekker veel actie, Jason Statham altijd +1, een 8.
Scream 4, niks aan, zelfde plebs als vorige delen. Slecht geacteerd, saai verhaal, na een half uur afgezet. een 4.![]()
Een rustig maandje:
Juli
Films
1.Machete (Ethan Maniquis, Robert Rodriguez, 2010)
:: 9.8
2.BURN·E (Angus MacLane, 2008) :: 8.9
3.The Invention of Lying (Ricky Gervais, Matthew Robinson, 2009) :: 8.8
4.The Shining (Stanley Kubrick, 1980) :: 8.8
5.Sucker Punch (Zack Snyder, 2011) :: 8.5
6.Big Fish (Tim Burton, 2003) :: 8.4
7.Paul (Greg Mottola, 2011) :: 8.2
8.The Reader (Stephen Daldry, 2008) :: 8.2
9.Taken (Pierre Morel, 2008) :: 8.0
10.Pleasantville (Gary Ross, 1998) :: 7.8
11.Splinter (Toby Wilkins, 2008) :: 6.7
12.Angel of Death (Paul Etheredge-Ouzts, 2009) :: 6.5
Statistieken
Totaal 12 films (maandgemiddelde: 22.3) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 11.
Totale speelduur: 1197 min.
Aantal films / series herzien: 1.
Best beoordeeld: Machete (9.8, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Angel of Death (6.5).
Media-verdeling1.
11.
[ Bericht 18% gewijzigd door El_Matador op 01-08-2011 13:20:12 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Pride and Glory
De zoveelste politiefilm met Edward Norton in de hoofdrol. Maar net zoals zijn andere politiefilms is ook deze weer steengoed. Hier gaat het ook om corruptie maar ook om de familie-eer. Niet origineel verder maar door goed acteerwerk en script blijft de film erg boeiend. Rauw geweld, een goede soundtrack en vaak een soort handy-cam achtig beeld zorgt ervoor dat het een goed totaalplaatje wordt. Het begin is een beetje traag maar daarna zat ik wel aan de buis gekluisterd.
Als politiefilms je liggen zou ik hem zeker aanraden; 7,8melksommelier en vertrouwenspersoon fok![]()
The Piano (1993, Jane Campion)
The Piano heeft een op dreef zijnde cast, een prachtige soundtrack en een fantastische sfeer die volledig in het teken staat van het verhaal: wanneer droevigheid overheerst regent het en wanneer er iets aangenamers gebeurt schijnt de zon. Het klinkt heel eenvoudig, misschien zelfs cliché, maar het werkt uitstekend in deze film. De acteurs dragen de film (Oscar voor beste vrouwelijke hoofd- en bijrol), maar ook het script (won een Oscar) is ijzersterk.
En daarmee heb ik in de maand juli genoeg films gezien. In de spoiler mijn overzicht van juli.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Friday the 13th VI
Verhaal: Jason Vorhees is begraven. Een slachtoffer van zijn daden kan het echter niet laten hem weer optegraven. Door een toevalstreffer van bliksem staat Jason weer op.
Oordeel: Ik ben alle delen aan het herkijken omdat het te lang geleden is. En ik ben vergeten wat er zich allemaal heeft afgespeeld. .De spanning in deel 6 goed gedaan. Geen idee waaorm dat tegenwoordig in horror-films minder is. Opzich zou een reboot met betere acteerwerk en betere special effects van vandaag, Friday the 13th kunnen revampen tot een meesterwerk van 10 delen. Helaas begint dat erg slecht.
6.0heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
Dat doet mij denken aan een tekenfilm figuur maar geen 'Kuifje'. Maar ben even vergeten welk figuur dat ook alweer was.quote:heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
![]()
S7ven:
Gaat over een seriemoordenaar die mensen vermoord op de wijze van de 7 doodzonde.
Geweldig. Dit is de 2e of 3e keer dat ik hem gezien heb. Hij blijft geweldig.
9/10
Deze film staat bij mij samen met American Gangster en The Blind Side HEEEEL hoog in mijn persoonlijke lijstje.An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!![]()
![]()
Senna (2010)
Mooie docu over een van de beste racers die de wereld ooit heeft gekend.
Interviews met oa Alain Prost en Ron Dennis. Veel race materiaal van rivaliteit met Alain Prost.
Hèt gruwelijke moment in de Tamburella bocht blijft shocking.
cijfer 8 / imdb 8.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Dat schijnheilige gedrag van Alain Prost, Yegh.. Mooie documentaire verder, maar die Fransoos kon ik wel schieten...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Sommige mensen vinden dat je een film geen cijfer mag geven als je hem niet af hebt gekeken... wat een onzin is dat, ik hoef toch ook niet een vrouw naakt te zien voordat ik kan zeggen dat ze lelijk is. Maar het is wel vreemd om een film af te zetten en dan een vier te geven... films met een twee steek je in brand? Films met een 1 geef je aan je schoonmoeder?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:39 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Scream 4, niks aan, zelfde plebs als vorige delen. Slecht geacteerd, saai verhaal, na een half uur afgezet. een 4.Graag op anoniem![]()
![]()
Gedo Senki / Tales from Earthsea
Vond dit veruit de minste Ghibli-film die ik tot nu toe heb gezien. Ik heb het gevoel dat er veel dingen ontbreken aan het verhaal, kon niet goed in de film komen.
Het kon me eigenlijk weinig schelen wat er met de hoofdpersoon ging gebeuren en het einde was ronduit verwarrend.
Veel onduidelijkheden en gebrekkig verhaal.
De muziek en animatie waren wel top en ik heb me wel vermaakt dus toch een voldoende - 5,5.
imdb: 6,5Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?![]()
The Trip
IMDB
Een Britse road movie met komieken Steve Coogan en Rob Brydon.
The Trip is oorspronkelijk als miniserie gemaakt maar werkt ook goed als film. Een duidelijke lijn ontbreekt echter. Net als je denkt: nu hebben we wel voldoende gezien, beginnen de mannen aan hun terugreis.
7/10
Mijn recensie: http://www.pinkbullets.nl(...)itse-road-movie-5606![]()
Super
Beetje Kickass achtig maar dan iets serieuzer. Had meer humor verwacht, er wordt wel een poging gedaan maar echt hilarisch wil het maar niet worden. Het slotstuk maakt wel wat goed incl de wtf! momenten maar al met al had ik hier meer van verwacht. Minder dan Kick Ass en ook Defendor vond ik vermakelijker. Ondanks de geschifte Ellen Paige en Kevin Bacon
6.3
Season of the Witch
Had er niets van verwacht maar het was ook niet zoveel. Visueel was het boven verwachting en de geschapen wereld en sfeer is ook in orde maar het verhaal is onsamenhangend en totaal niet interessant. En Nicolas Cage is deze keer een krijgen en ook nu niet overtuigend, Ron Perlman zie ik liever in Sons of Anarchy en de rest van de film ben ik alweer vergeten. En dat zegt genoeg. Door de bij vlagen redelijke actiescenes toch nog een
6.0![]()
Artic Blast
Er ontstaat en gat in de ozonlaag na een zonsverduistering waardoor de kou van de ruimte op aarde kan komen en de wereld in een nieuwe ijstijd kan dompelen..
ik hou wel van (slechte) rampenfilms.. dit was er wel 1 die in de categorie slecht valt...
het acteer werk is matig, net zoals de keuzes en sommige scenes lijkt het alsof sommige mensen voor een beschilderd doek staan
maar dat mag de pret niet drukken want het is een rampenfilm
de ramp (een ijswolk a -90 graden) is best goed in beeld gebracht, er zijn her en der wel wat momenten die niet helemaal kloppen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.desondanks prima mee vermaakt: 5.5
[ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 02-08-2011 12:28:21 ]![]()
Ik ben Komt een vrouw bij de dokter aan het kijken, gebaseerd op het boek van Kluun. Nooit van gehoord... Het gaat over een man met een reclamebureau, hij werkt nooit maar is toch heel rijk; hoe doet die man dat... vraag ik mij de hele film af. Op een gegeven moment gaat hij vreemd met Anna Drijver. Allemachtig wat heeft die een kop... ze lijkt op m'n vader. Anna Drijver, ik lees dat ze maar zeven jaar ouder is dan ik, het zit niet iedereen mee in het leven, is kunstenmaker en kan door de subsidie van de heren van de thee in een kast van een appartement wonen in hartje Amsterdam. Dat lijkt me ook wel wat! Ik word later schrijver dames en heren... prachtige film trouwens, ik ben zeer benieuwd naar het boekGraag op anoniem![]()
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:08 schreef planethugo het volgende:
Super
[ afbeelding ]
Beetje Kickass achtig maar dan iets serieuzer. Had meer humor verwacht, er wordt wel een poging gedaan maar echt hilarisch wil het maar niet worden. Het slotstuk maakt wel wat goed incl de wtf! momenten maar al met al had ik hier meer van verwacht. Minder dan Kick Ass en ook Defendor vond ik vermakelijker. Ondanks de geschifte Ellen Paige en Kevin Bacon
6.3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Boek vond ik echt nice toen ik hem las (was toen 17), film vond ik wat minderquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:02 schreef Mainport het volgende:
Ik ben Komt een vrouw bij de dokter aan het kijken, gebaseerd op het boek van Kluun. Nooit van gehoord... Het gaat over een man met een reclamebureau, hij werkt nooit maar is toch heel rijk; hoe doet die man dat... vraag ik mij de hele film af. Op een gegeven moment gaat hij vreemd met Anna Drijver. Allemachtig wat heeft die een kop... ze lijkt op m'n vader. Anna Drijver, ik lees dat ze maar zeven jaar ouder is dan ik, het zit niet iedereen mee in het leven, is kunstenmaker en kan door de subsidie van de heren van de thee in een kast van een appartement wonen in hartje Amsterdam. Dat lijkt me ook wel wat! Ik word later schrijver dames en heren... prachtige film trouwens, ik ben zeer benieuwd naar het boek![]()
Gister The Rite gezien.
Zaten wat leuke schrik momenten in en vondt de film overall best goed
Trailer![]()
Across the Universe
De jonge dokwerker Jude verlaat Liverpool om in Amerika zijn vader te zoeken. Daar ontmoet hij de opstandige student Max en zijn zusje Lucy. Nieuwe vriendschappen ontstaan en Jude wordt meegesleept in de opkomende antioorlogsbeweging van de roerige sixties inclusief sex, drugs en rock 'n roll.
Een film zonder een goede verhaallijn, de liedjes van de Beatles zijn in een volgorde gezet en het overgrote deel is musical onzin waarbij het verhaal totaal wegvalt. De regisseur heeft zoveel mogelijk liedjes van hun erin proberen te proppen waarbij al het andere onlogisch en totaal niet boeiend meer is. Hierdoor duurt de film ook veel te lang met ruim 2 uur terwijl als je alle liedjes weghaalt misschien een half uur echt verhaal hebtVisueel en qua muziek is het dik in orde maar in al het andere is een stuk minder moeite ingestopt.
Magere 3
melksommelier en vertrouwenspersoon fok![]()
Het was ook niet echt super bagger, kan begrijpen dat andere mensen hem leuk vinden. Maar ik vond dit zonde van mijn tijd. Ik hou niet zo van die cliché horrorfilms die semi-grappig proberen te doenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:21 schreef Mainport het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden dat je een film geen cijfer mag geven als je hem niet af hebt gekeken... wat een onzin is dat, ik hoef toch ook niet een vrouw naakt te zien voordat ik kan zeggen dat ze lelijk is. Maar het is wel vreemd om een film af te zetten en dan een vier te geven... films met een twee steek je in brand? Films met een 1 geef je aan je schoonmoeder?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:57 schreef penny-wise het volgende:
Gister Transformers 3 gezien.
Mag ik 2 uur van mijn leven terug?![]()
![]()
Dat weet je toch als je naar die film gaat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:57 schreef penny-wise het volgende:
Gister Transformers 3 gezien.
Mag ik 2 uur van mijn leven terug?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:02 schreef Mainport het volgende:
Ik ben Komt een vrouw bij de dokter aan het kijken, gebaseerd op het boek van Kluun. Nooit van gehoord... Het gaat over een man met een reclamebureau, hij werkt nooit maar is toch heel rijk; hoe doet die man dat... vraag ik mij de hele film af. Op een gegeven moment gaat hij vreemd met Anna Drijver. Allemachtig wat heeft die een kop... ze lijkt op m'n vader. Anna Drijver, ik lees dat ze maar zeven jaar ouder is dan ik, het zit niet iedereen mee in het leven, is kunstenmaker en kan door de subsidie van de heren van de thee in een kast van een appartement wonen in hartje Amsterdam. Dat lijkt me ook wel wat! Ik word later schrijver dames en heren... prachtige film trouwens, ik ben zeer benieuwd naar het boek![]()
![]()
Nee dan bel je de regisseur op of hij helemaal van de pot is gerukt of de producent waarom ze het uberhaupt uitbrengen. Of dan flikker je alle hoezen in de winkel in de vuilnis.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:21 schreef Mainport het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden dat je een film geen cijfer mag geven als je hem niet af hebt gekeken... wat een onzin is dat, ik hoef toch ook niet een vrouw naakt te zien voordat ik kan zeggen dat ze lelijk is. Maar het is wel vreemd om een film af te zetten en dan een vier te geven... films met een twee steek je in brand? Films met een 1 geef je aan je schoonmoeder?
Als je het aan je schoonmoeder geeft bestaat de kans dat je nog een keer met die film geconfronteerd wordt. En daarnaast waarom zou je een slechte film aan je schoonmoeder geven?Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Ik vraag mij al 15 jaar af wat er goed is aan het acteerwerk van Nic. Uren heb ik besteed aan het ontrafelen van deze mysterie. Heb mijn ego opzij gezet en alles objectief proberen te bekijken. En ben er nu eindelijk achter. Denk ik. Omdat hij overkomt als een fucking kluns "lijkt" hij echter.. Mja dat was 't..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:08 schreef planethugo het volgende:
Super
[ afbeelding ]
6.3
Season of the Witch
[ afbeelding ]
Had er niets van verwacht maar het was ook niet zoveel. Visueel was het boven verwachting en de geschapen wereld en sfeer is ook in orde maar het verhaal is onsamenhangend en totaal niet interessant. En Nicolas Cage is deze keer een krijgen en ook nu niet overtuigend, Ron Perlman zie ik liever in Sons of Anarchy en de rest van de film ben ik alweer vergeten. En dat zegt genoeg. Door de bij vlagen redelijke actiescenes toch nog een
6.0heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
ach in films als the rock, con air en face/off is ie gewoon op zijn plaats. In Leaving Las Vegas is ie zeer sterk maar verder stelt het idd niet zoveel voor op een handvol kleinere films na. Het is de naam die het doet, of deed want ook Drive Angry is genadeloos geflopt terwijl die nog best gekost heeft.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:15 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik vraag mij al 15 jaar af wat er goed is aan het acteerwerk van Nic. Uren heb ik besteed aan het ontrafelen van deze mysterie. Heb mijn ego opzij gezet en alles objectief proberen te bekijken. En ben er nu eindelijk achter. Denk ik. Omdat hij overkomt als een fucking kluns "lijkt" hij echter.. Mja dat was 't..
Ik weet niet waarom, maar vroeg of laat kijk ik ze toch allemaal. Ook die wanproducten van de laatste jaren: als ik niets weet om op te zetten dan komt ie toch altijd weer aan de beurt![]()
![]()
Office Space (1999, Mike Judge)
Als je ooit een kantoorbaan hebt gehad, kun je je vrijwel automatisch relateren met deze film. Vooral het begin is wat dit betreft erg grappig, maar vooral ook treffend. Gaandeweg zakt het niveau van de film echter wat en heeft de film iets teveel te lijden onder wat voorspelbaarheden. Pluspunt is absoluut dat de film geen flauwe of platte humor gebruikt, maar wat subtieler en herkenbaarder. Ook de wat serieuzere ondertoon (het min of meer vergelijken van dit kantoorwerk met een gevangenis, let ook op hoe men reageert bij het vooruitzicht op gevangenistijd) beviel me wel. Toch had ik hier meer van verwacht, aangezien ik zelf de link legde met bijvoorbeeld The Office US, maar dat bleek onterecht: Office Space is geen komedie waarom je moet schaterlachen, maar waarom je moet glimlachen.![]()
Matchstick Men en er is ook zo´n jankfilm met Meg Ryan waar hij erg goed is. Maar Schenkstroop heeft wel een punt met dat klunzige. Als dat er niet in zit is ome Nick prut.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:50 schreef planethugo het volgende:
[..]
ach in films als the rock, con air en face/off is ie gewoon op zijn plaats. In Leaving Las Vegas is ie zeer sterk maar verder stelt het idd niet zoveel voor op een handvol kleinere films na."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje![]()
The Kids Are All Right
Goed acteerwerk, origineel verhaal (lesbisch koppel met 2 donorkinderen, van dezelfde donor, komen met hun gezin in contact met die donor) maar het deed me bijzonder weinig waardoor het laatste half uur vermoeiend was. Toen had ik wel gezien. Geen slechte film maar dus niets voor mij
5.5![]()
Ben ik het wel mee eens, op een gegeven moment ging de film tegenvallen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:02 schreef planethugo het volgende:
The Kids Are All Right
[ afbeelding ]
Goed acteerwerk, origineel verhaal (lesbisch koppel met 2 donorkinderen, van dezelfde donor, komen met hun gezin in contact met die donor) maar het deed me bijzonder weinig waardoor het laatste half uur vermoeiend was. Toen had ik wel gezien. Geen slechte film maar dus niets voor mij
5.5Zo niet.. dan toch!![]()
Lost in Translation
Het eerste uur heb ik me prima vermaakt maar nadat de tijd verstreek begon ik hem wel erg traag en langdradig te vinden. Er kon zeker een half uur vanaf. Er zitten verder leuke stukjes in van o.a. karaoke en een gestoorde tv-host en dit wordt prima afgewisseld met tragikomedie in het hotel. Er gebeurt niet veel bijzonders in de film want het is vooral gefocust op karakterontwikkeling. De film geeft goed de sfeer van Tokyo mee maar uiteindelijk is het toch een zwaarmoedige film die te weinig afwisseling heeft waardoor het voor mij te saai wordt.
7-melksommelier en vertrouwenspersoon fok![]()
Hm, jammer. Het plaatje was zo veelbelovend.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:36 schreef Baszh het volgende:
[ afbeelding ]
Gedo Senki / Tales from Earthsea
Vond dit veruit de minste Ghibli-film die ik tot nu toe heb gezien. Ik heb het gevoel dat er veel dingen ontbreken aan het verhaal, kon niet goed in de film komen.
Het kon me eigenlijk weinig schelen wat er met de hoofdpersoon ging gebeuren en het einde was ronduit verwarrend.
Veel onduidelijkheden en gebrekkig verhaal.
De muziek en animatie waren wel top en ik heb me wel vermaakt dus toch een voldoende - 5,5.
imdb: 6,5Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P![]()
In Adaptation vond ik 'm erg goed.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:01 schreef jimjim1983 het volgende:
nicolas cage is geniaal als alcoholist en junk![]()
Hesher
Joseph Gordon-Levitt, bekend van Third Rock from the Sun, speelt een sociaal nogal onaangepast figuur die op zijn eigen onnavolgbare manier besluit een familie te helpen die de moeder is verloren. Joseph speelt die rol érg goed vond ik, verder was Natalie Portman een goede bijrol. Rainn Wilson als de vader was niet heel erg overtuigend. Al met al best een aardige film, alleen had ik er meer van verwacht toen ik de trailer zag.
6,5.Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.![]()
Wahhhhhhhhhhh, smaken verschillennnnnnnnquote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:41 schreef Roces18 het volgende:
Lost in Translation
[ afbeelding ]
Het eerste uur heb ik me prima vermaakt maar nadat de tijd verstreek begon ik hem wel erg traag en langdradig te vinden. Er kon zeker een half uur vanaf. Er zitten verder leuke stukjes in van o.a. karaoke en een gestoorde tv-host en dit wordt prima afgewisseld met tragikomedie in het hotel. Er gebeurt niet veel bijzonders in de film want het is vooral gefocust op karakterontwikkeling. De film geeft goed de sfeer van Tokyo mee maar uiteindelijk is het toch een zwaarmoedige film die te weinig afwisseling heeft waardoor het voor mij te saai wordt.
7-hahaha, dit is de enige film die van mij een 10 heeft gekregen.
Hesher wilde ik downloaden, maar denk dat ik maar pas.![]()
Topreview. Was het er wel mee eens. Een mooie film, maar te saai weergegeven.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:41 schreef Roces18 het volgende:
Lost in Translation
[ afbeelding ]
7-The only limit is your own imagination
103.Amores perros (Alejandro González Iñárritu, 2000) :: 8.2
Deze film kwam ik tegen toen ik in de lijstjes keek van de FOK Movie Top 100 2011. Bij een aantal mensen stond hij erg hoog, zowaar in de top 10. En ik zag net dat de film ook in de IMDB top 250 staat.
Amores Perres betekent 'Hondse Liefde'. Zoals een andere recensie het zegt: ‘Amores perros’ verwijst niet alleen naar liefde voor honden, maar is in Spaanstalige landen ook een pejoratieve term voor de liefde. Met andere woorden: love’s a bitch. Dat is dan ook de Engelse titel van de film.
De Mexicaanse film bestaat uit drie verhaallijnen die allemaal op de een of andere manier met elkaar te maken hebben; een jonge knul met een vechthond en zijn relatie met de vrouw van zijn broer, een foto-model en haar minnaar en haar struggle om 'mooi' te blijven en als laatste daar doorheen een oud guerilla die zwerver is geworden. Dat is de basis. De verbindende schakel is een auto-ongeluk.
Het drieluik is zeer netjes in elkaar gezet en de verhalen lopen eigenlijk heerlijk in elkaar over. Je verveelt je niet in de 2 uur en 33 minuten dat de film duurt. Alleen...deze film van Alejandro González Iñárritu, die ook Babel en 21 Grams heeft geregisseerd, overtuigd niet voor de volle 200% voor mij. Het acteerwerk is prima. De muziek is prima. Kwaliteit van het camerawerk iets minder, maar oke.
Maar wat is het dan? Wat pakte mij niet? Wellicht het feit dat de verhalen wel in elkaar overlopen, maar dat de caracter-building mij tegenvalt. Dat ik me niet echt kan identificeren met de hoofdpersonen. Dat ik niet 'meevoel' in hun belevenissen. Dat de film ook schippert tussen (grof) geweld en juist medeleven. De film kiest geen kant, is niet zwart/wit en heeft niet een duidelijke richting of boodschap. Het zijn drie goede verhalen, ja, maar een overkoepelend thema heb ik er niet in kunnen herkennen. Dat zorgt voor mij dat dit geen erg goede film is, maar gewoon een goede.
Een 8,2 zoals ook gemiddeld op IMDB stond daarom. Al was het maar om Mainport te plagen die zich afvraagt waarom mensen in hemelsnaam een film een 8,2 zouden kunnen geven en dan niet bv een 8.![]()
The Number 23
Walter Sparrow krijgt voor zijn verjaardag een boek, getiteld 'The Number 23'. Wat eerst een onschuldig cadeau lijkt, verandert al snel in een regelrechte nachtmerrie. Hoe meer Walter leest, hoe meer gelijkenissen hij ontdekt met zijn eigen leven. Hij wordt als het ware achtervolgd door het cijfer 23.
Een redelijke thriller over iemand die door een boek helemaal geobsedeerd raakt in het getal 23. Grappig om Jim Carrey eens in een wat serieuzere rol te zien! Het is een prima film, maar verwacht er niet te veel van.
IMDb: 6.2
Ik: 7.0![]()
![]()
ik vond em prima te pruimen eigenlijkquote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:44 schreef Lithia het volgende:
[..]
Hm, jammer. Het plaatje was zo veelbelovend.![]()
![]()
Ugh ja, ik kan me nog steeds opwinden over het feit dat hier een oscarnominatie aan is gewijd. Totaal oninteressante film, waarbij het enige karakter waar je ook maar een béétje meeleven voor hebt, neer wordt gezet als klootzak.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:02 schreef planethugo het volgende:
The Kids Are All Right
[ afbeelding ]
5.5![]()
Dan moet je ook eens naar Modern Times gaan kijken. Die heeft nog wat meer humor en Paulette Goddardquote:Op zondag 31 juli 2011 11:51 schreef vinnypassy het volgende:
City Lights (1931, Charles Chaplin) [ afbeelding ]
Mijn eerste volledige stomme film, nadat ik ooit wel eens fragmentjes had gezien. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze film wel wat geluid heeft, omdat hij is gemaakt toen de geluidsfilm al was geïntroduceerd. Hier wordt slim gebruik van gemaakt, maar verder is het gewoon een stomme film. ik was redelijk sceptisch, maar ik moet zeggen dat City Lights me wel beviel. De afstand tussen rijk en arm, de niet verkeerde humor (die tijdens de tweede helft van de film ruimte maakt voor wat meer drama, wat de film naar mijn mening niet geheel ten goede komt) en de romance maken hier ook anno 2011 nog een zeer aardige film van. Helemaal met dat lieflijke einde.![]()
![]()
dacht dat hier juist overwegend positieve reacties op waren maar lees nu alleen maar dat er weinig aan is. Had ik dat gisteren gewetenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ugh ja, ik kan me nog steeds opwinden over het feit dat hier een oscarnominatie aan is gewijd. Totaal oninteressante film, waarbij het enige karakter waar je ook maar een béétje meeleven voor hebt, neer wordt gezet als klootzak.maar zoals gezegd heb ik me gewoon verveeld en dat gebeurt me niet vaak met een film
![]()
Blitz gezien van de week. Vond hem best tegenvallen en de minste van Statham tot dusver. Verhaal leende zich best voor een mooie film, maar wilde op alle punten te snel zijn waardoor karakters te oppervlakkig waren en verhaallijntjes te snel afgebroken. Erg jammer. Had het gevoel dat de regisseur er een Guy Ritchie film van wilde maken maar op vele fronten de plank totaal missloeg. Het kan helaas niet in de schaduw staan van pareltjes als Lock Stock en Snatch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedere actie fan zal zich toch aan deze film wagen, en de rit is dan ook behoorlijk snel voorbij. Maar goed ook.
Overall 6.5 (Toch weer vanwege Statham en de mooie ruwe beelden van London).
[ Bericht 0% gewijzigd door waxmask op 03-08-2011 22:14:24 ]![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:56 schreef waxmask het volgende:
Blitz gezien van de week. Vond hem best tegenvallen en de minste van Stratham tot dusver. Verhaal leende zich best voor een mooie film, maar wilde op alle punten te snel zijn waardoor karakters te oppervlakkig waren en verhaallijntjes te snel afgebroken. Erg jammer. Had het gevoel dat de regisseur er een Guy Ritchie film van wilde maken maar op vele fronten de plank totaal missloeg. Het kan helaas niet in de schaduw staan van pareltjes als Lock Stock en Snatch.Je hebt niet al teveel films van Statham (niet Stratham..) gezien of wel? Ik ben echt een fan, maar hij heeft me toch in wat bagger gezeten..dieptepunt:http://www.imdb.com/title/tt0460780/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedere actie fan zal zich toch aan deze film wagen, en de rit is dan ook behoorlijk snel voorbij. Maar goed ook.
Overall 6.5 (Toch weer vanwege Stratham en de mooie ruwe beelden van London).Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
Hij is het geniaalst in Londonquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:59 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je hebt niet al teveel films van Statham (niet Stratham..) gezien of wel? Ik ben echt een fan, maar hij heeft me toch in wat bagger gezeten..dieptepunt:http://www.imdb.com/title/tt0460780/
http://www.imdb.com/title/tt0449061/
Vind ik echt zijn beste film, maar vind dat sowieso een goede film!![]()
Wel tof ja, maar vind hem daar zeker niet op zijn best ofzo..dat blijft toch Transporter 1 voor mij, al komt hij in de Ritchie films ook goed uit de verf.Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
Zelfs die was niet slechter, maar ik ben dan ook niet zo anti Uwe Boll als de meeste filmliefhebbers. Iedereen heeft zo zijn tekortkomingen zal ik maar zeggen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:59 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je hebt niet al teveel films van Statham (niet Stratham..) gezien of wel? Ik ben echt een fan, maar hij heeft me toch in wat bagger gezeten..dieptepunt:http://www.imdb.com/title/tt0460780/![]()
In Snatch toont ie pas echt wat een goed acteur het is.
Snatch.
The only limit is your own imagination
Inderdaad, de beste Statham, gevolgd door Lock, Stock.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:25 schreef El_Matador het volgende:
Snatch.![]()
Wel de beste film met Statham, maar in mijn ogen niet de beste rol, al is hij erg tofquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:32 schreef picodealion het volgende:
[..]
Inderdaad, de beste Statham, gevolgd door Lock, Stock.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
QFTquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:32 schreef picodealion het volgende:
[..]
Inderdaad, de beste Statham, gevolgd door Lock, Stock.![]()
Statham is sowieso een Britse Baas in die actiefilmrollenwereld. Films met hem zijn altijd goed vind ik. Death Race of Expendables, prima. Geen topfilm, maar prima te doen.The only limit is your own imagination
Wie? Brad Pitt?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:25 schreef El_Matador het volgende:
Snatch.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ja ook!quote:
Pitt komt bij mij op 2 (True Romance), 8 (Inglourious Basterds), 13 (Snatch.), 34 (Fightclub), 39 (Se7en), 94 (Twelve Monkeys) voor...
The only limit is your own imagination
Kap eens met die domme slowchat... dat jullie niets te melden hebben weten we nu wel, en daar is dit topic niet voor bedoeld. Zou er maar wat strenger gemodereerd worden op jullie onnozele gesprekjesGraag op anoniem![]()
Scream 4
Tien jaar is er verstreken sinds Sidney Prescott (Neve Campbell) haar laatste confrontatie had met de gemaskerde moordenaar Ghostface. Ze leeft nu geïsoleerd en ze heeft ze een boek geschreven dat veel lovende kritieken heeft ontvangen. Ze wordt echter uit haar dagelijkse routine getrokken als Ghostface weer verschijnt in Michigan, met als gevolg dat Sidney weer herenigd wordt met Dewey (David Arquette) en Gale (Courtney Cox).
Wat een tegenvaller zeg! Ik hoorde dat dit weer een wat beter deel is na 2 en 3. Dat viel dus dik tegen. Matig acteerwerk en een slap verhaal. Weinig echte schrikmomenten, wat je eigenlijk wel verwacht in dit soort films. Met de hakken over de sloot een voldoende.
IMDb: 6,8
Ik: 5,5![]()
![]()
Transformers: dark of the moon
Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction
157 minuten
geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Rosie Huntington-Whiteley en Patrick Dempsey
Nadat Sam Witwicky is afgestudeerd, lukt het hem niet om werk te vinden en dat zet de relatie met zijn vriendin Carly onder druk. Sam ontdekt dat de NASA tijdens de eerste maanlanding in 1961 een gestrand ruimteschip heeft aangetroffen afkomstig van de planeet Cybertron, waar de moedige Autobots een bittere strijd voerden tegen de boosaardige Decepticons. Wanneer Optimus Prime, de leider van de Autobots, hoort van het ruimteschip op de maan, plant hij een missie om de waardevolle Zuilen aan boord veilig te stellen. Sam ontdekt echter dat de Decepticons hem voor zijn geweest en met de Zuilen een ruimtebrug maken die een heel leger naar de aarde brengt. Kunnen Sam en de Autobots voorkomen dat de Decepticons de mensen tot hun slaven maken?
ik vond het een film die lekker wegkijkt, maar ook de minste in de transformers serie. Ik zou mensen die niet into deze serie zijn ook niet zo heel gauw aan te raden dit deel te kijken... Het verhaal en de acteerprestaties vallen helaas tegen...
Tis dat ik een fan van transformers ben dat ik het toch een toffe film vond, film is mooi gemaakt.. en heeft me wel elk moment weten te boeien.. gewoon lekkere relaxte wegkijk actie film
een 6+![]()
Tucker & Dale vs Evil
Horror-komedie met romantisch vleugje. Vergelijken met Shaun of the Dead is een beetje lastig omdat het natuurlijk niet precies hetzelfde genre is en je het verschil tussen Amerikaanse en Britse humor hebt maar Tucker & Dale vs Evil is een zeer geslaagde komedie met horrorelementen. De hoofdrolspelersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Verhaal is origineel genoeg en het heeft diezelfde horror-momenten waarbij je zegt "dude, doe dat niet" maar dan op een heel andere manier. Moeilijk te omschrijven maar het is erg leuk.
IMDB: 7.6
Ik: 8
Als je een lol-komedie-horror avond doet, moet je sowieso Shaun of the Dead en Tucker & Dale vs Evil kijken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.![]()
En Doghouse ook
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
Ga aub ergens anders de omhoog gevallen eikel uithangen en vermoei ons niet met je onnozele geblaat. Als je er last van hebt, lees het dan niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:44 schreef Mainport het volgende:
Kap eens met die domme slowchat... dat jullie niets te melden hebben weten we nu wel, en daar is dit topic niet voor bedoeld. Zou er maar wat strenger gemodereerd worden op jullie onnozele gesprekjes![]()
Beter kanker jij een partij op. Lees waar dit topic over gaat idioot.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:16 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Ga aub ergens anders de omhoog gevallen eikel uithangen en vermoei ons niet met je onnozele geblaat. Als je er last van hebt, lees het dan niet.![]()
Zeg, doe eens wat vriendelijker tegen elkaar.
Dit topic is inderdaad geen slowchattopic en is bedoeld voor recensies van films die je gezien hebt. Het is logisch dat daarover dan discussie ontstaat, maar bv. het hele oeuvre van Statham hoeft hier niet besproken te worden.
Voor mensen die naast dit topic ook nog willen slowchatten over films, is er bv dit topic: FMT - Slowchat #38 - Naast mooie films nu ook mooie boeken!In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: