abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99817609
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:19 schreef Apotheose het volgende:

[..]

hmz.. jammer. Lijkt mij juist wel leuk.. Vond die quote wel lief van zn zoontje wanneer Mel vraagt wat dat is wat ie uit de tas haalt: "it's a brain. Mom said yours got broken" haha :D Kom je wel es tegen in die voorstukjes op tv.
tis en blijf een mening he ;)
tis dat ik een PUC kaart heb, anders had ik em niet in de bios gekeken, er zitten ook best grappige stukjes in (zoals idd dat gequote stukje van je :P)
pi_99818272
Fierce People.
http://www.imdb.com/title/tt0401420/

Mooie film, met een vreemde plotwending, ook het einde vind ik niet helemaal kloppen maar over het algemeen is het vrij goed geacteerd. O+ Het is blijkbaar een drama/thriller, dat wist ik van te voren niet en dat verklaart wel een paar dingen. Toch vind ik het nog steeds geen thriller, maar meer een drama komedie.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:07:24 #28
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_99823261
Arthur

Met Russel Brand.
Geen zin om wat te typen, maar vond het echt een leuke film!
Veel humor en de rest was ook leuk :P

7,5
The Outside Agency
pi_99832518
Transformers 3 : Dark of the Moon

De eerste 45 minuten waren weer als deel 2, vooral tenenkrommend dus, maar toen de actie kwam heb ik me stiekem toch weer vermaakt.

Vond de humor (paar uitzonderingen...) ook net even wat minder flauw dan in deel 2, en ook LeBoeuf leek minder vervelend, die nieuwe Megan Fox was wel dramatisch, maar goed, wat moet je daar ook van verwachten... :P

Eindgevecht was erg spectaculair, maar de film had best iets korter gekund.

Al met al dus beter dan 2, maar laat Bay aub andere films gaan maken, en ik hoop dat er over een jaar of 10 een remake gaat komen a la de nieuwe Batman films, donkerder en serieuzer dus.

Maar dat is vast ijdele hoop..

Qua robots stak Laserbeak er trouwens bovenuit.

6.8/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_99832562
Princess of Thieves

Robin Hood heeft een dochter! En ze lijkt op haar vader. Dat kan natuurlijk niet in die tijd, toen waren vrouwen alleen nog goed voor kippen plukken en sokken stoppen. Als Robin Hood op missie gaat om de zoon van King Richard the Lionheart te redden mag ze dus ook niet mee. Stiekem gaat ze pappie toch achterna met alle problemen van dien.
Flinterdun verhaal, niet overtuigend middeleeuws decor en matig spel. Enige pluspunt is dat je kan kijken naar Kiera Knightley maar eigenlijk kan je net zo goed anderhalf uur naar plaatjes vaan haar zoeken op internet, daar heb je net zoveel lol aan. Een 4.

Percy Jackson

Gewone jongen blijkt zoon van griekse god te zijn. Daar schikt ie nogal van zeker als blijkt dat hij niet de enige is en dat hij ook nog eens verdacht wordt van het stelen van een bliksemschicht, of alle bliksem of een bliskemwapen, dat was me niet helemaal duidelijk. Uiteraard gaat hij op zoek naar de echte dief en reist daarvoor half America door en komt ondertussen allerlei figuren uit de griekse mythologie tegen. Blijkbaar woont half Olympus tegenwoordig in de VS....
Een hoop bekende namen in deze poging om een succesvolle serie te starten maar het heeft niet het gewenste effect een 4,5 is het hoogst dat ik kan geven.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:44:47 #31
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_99834130
Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Ik heb deze film al jaren in m'n kast staan, maar nooit gekeken. Ik ben over het algemeen best fan van dit genre, maar deze trok me op de een of andere manier niet. En dat bleek terecht, want ik vond hem alles behalve boeiend. Ik vond het idee heel leuk, maar de uiteindelijke film vond ik niets bijzonders. Jammer; een 6.

IMDB: 8,5
Dit, dus.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:24:23 #32
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_99837255
The Hidden Fortress (1958, Akira Kurosawa)

Vergeleken met de twee eerdere films die ik van Kurosawa zag (Seven Samurai en Rashomon) is dit vele malen lichtere kost. Het voornaamste doel van de film lijkt toch vermaak te zijn geweest en dat is zeer behoorlijk geslaagd, want qua komedie . De verschillen tussen arm en rijk worden misschien ietwat overdreven neergezet, maar dit geeft de film net wat extra waarde mee. De grootste kwaliteit van de film ligt hem voor mij echter in het visuele, want de beelden zijn wederom fantastisch, niet in de laatste plaats door het goed gebruiken van het beeldformaat.

Shadow Of A Doubt (1943, Alfred Hitchcock)

Misschien ben ik Shadow Of A Doubt met iets te hoge verwachtingen ingegaan, misschien mist de film echt iets voor mij. Het werd namelijk nimmer de echt spannende of mysterieuze film die ik ervan had verwacht. Nu borrelt de spanning weliswaar vrijwel steeds onderhuids, maar doordat de losse eindjes vrij simpel en ook snel met elkaar verbonden kunnen worden komt dit nooit tot het niveau van Hitchcocks grote toppers. Daarbij lijkt de romance die opbloeit maar verplichte kost, want hoe dit tot stand is gekomen kan ik uit de film nauwelijks opmaken.

Toch is het de onderhuidse spanning die de film op een goed niveau weet te houden: de (seksuele) spanning tussen oom en nichtje, de immer fascinerende slechterik die wordt afgezet tegen het wat saaie modelgezin uit een Amerikaans achterstadje… Deze prent heeft genoeg om geboeid naar te kijken, maar toch had ik hier nog meer van verwacht.

The Lady Vanishes (1938, Alfred Hitchcock)

Nadat The 39 Steps (die samen met deze film wordt gezien als het beste Engelse werk van Hitchcock) mij iets tegenviel, ging ik hier met getemperde verwachtingen in. Na afloop ben ik echter aardig enthousiast. The Lady Vanishes is namelijk een film die zowel komedie, mysterie als spanning vrijwel perfect met elkaar weet te verbinden. Het duurt misschien wel wat lang voordat de film ‘to the point’ geraakt, maar het mocht de pret voor mij niet drukken. Samen met enkele visuele trucjes, zoals het inzoomen op de glaasjes brandy en de scène waarbij een personage aan de trein hangt, en hoe de Engelsen worden getypeerd is dit een prima onderhoudende film.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:44:13 #33
286575 Roces18
Chef de party
pi_99839757
The Green Hornet

Britt Reid gaat na zijn vaders dood zijn standbeeld kapot maken en hier ziet hij een stelletje beroofd worden. Hij besluit om in te grijpen met zijn "chauffeur" en vanaf dan zijn ze misdaadbestrijders.

Een erge vermakelijke film die mij heeft verrast. De humor is helaas niet veel soeps, veel niet geslaagde grappen maar dat maakt niet zoveel uit. Ook de bad guy is hier niet zo grappig, maar de film zelf is fris. Een goede combinatie van actie, falende humor en er is gewoon een goede sfeer aanwezig mede door de goede montage. Ik heb me er in ieder geval prima mee vermaakt, maar als het genre je niet zo aanspreekt zou ik hem laten liggen. Voor mij in ieder geval een 7,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_99841844
Ik ga dit weekeinde beginnen met mijn ambitieuze plan om alle films die in de Top 250 van IMDb staan te kijken, van onder naar boven. Ik houd de lijst aan zoals 'ie nu is (gekopieerd in een Word-document). De enige reden om een film niet te kijken is als ik 'm nu niet origineel heb of eraan kan komen.

Dat houdt in dat ik waarschijnlijk straks Arsenic And Old Lace uit 1944 ga kijken, die nu op 250 staat.

Mijn laatste film is overigens Batman Forever, de op een na slechtste in de reeks, met onder meer een erg matig tot slecht acterende Nicole Kidman en Tommy Lee Jones. Ook Val Kilmer als Batman is zeer matig, net als Jim Carrey als The Riddler. Ik heb 'm een 6.0 gegeven, maar dat is meer omdat ik van de Batman-reeks houd dan omdat dit een goede film is. De slechtste ga ik zeer binnenkort ook kijken (Batman & Robin, met George Clooney als Batman en ook een hoofdrol voor Arnold Schwarzenegger) om daarna de twee beste films te kijken (Batman Begins en The Dark Knight).
  zaterdag 23 juli 2011 @ 19:14:06 #35
286575 Roces18
Chef de party
pi_99847790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:39 schreef Lad_Insane het volgende:
Ik ga dit weekeinde beginnen met mijn ambitieuze plan om alle films die in de Top 250 van IMDb staan te kijken, van onder naar boven. Ik houd de lijst aan zoals 'ie nu is (gekopieerd in een Word-document). De enige reden om een film niet te kijken is als ik 'm nu niet origineel heb of eraan kan komen.
Waarom zou je dat überhaupt doen? Iedereen heeft zijn eigen smaak, en de top 250 is verpest door allemaal fan-boys die alle animatiefilms en andere troep allemaal tienen geven. Er horen juist films in die men over 100 jaar nog steeds wilt zien bij wijze van spreke dan. Zo staat bijvoorbeeld Titanic er niet eens in terwijl die toch 11 oscars heeft gewonnen, ik bedoel maar die lijst slaat nergens op. Kijk gewoon wat je leuk lijkt en laat die lijst a.u.b. voor wat het is... ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_99848213
Omdat ik heel veel films heb gezien in mijn leven (ja, ook heel veel films die in die lijst staan) en gewoon zin heb om me uit te leven op zo'n lijst. Ik vind het gewoon leuk om ze te zien. Ik heb met mezelf ook afgesproken dat ik een film niet hoef te kijken als ik 'm net heb gezien. Maar als het langer dan, pak 'm beet, drie maanden geleden is, kijk ik 'm gewoon. Als ik 'm nog niet heb gezien, begin ik eraan en als ik het kut vind, vind ik het kut en zet ik 'm uit (maar dat doe ik niet snel met films).

Ik vind het overigens opmerkelijk dat je begint over smaak en fanboys die lijsten verpesten, maar wel de Oscars als graadmeter lijkt te zien voor wat een goede film is en welke film in die lijst zou moeten staan...

Daarbij heb ik een brede smaak en heb ik niet de pretentie dat de smaak van een ander onderdoet aan mijn smaak (ook niet de smaak van fanboys). Ik kijk graag films. Soms vind ik ze leuk en/of goed, soms niet. Ik zie hier mensen die films bekronen met een 1 of een 4,5... Daar zeg je niets van. :)

Maar maak je geen zorgen hoor. ;) Het is een plan voor de lange termijn - ik kijk echt nog wel andere films en series tussendoor als ik daar zin in heb.
pi_99848285
(Overigens, als ik een film slecht vind, kijk ik 'm doorgaans ook gewoon helemaal en geef ik 'm ook een 1 of een 4 of wat dan ook, dus het was geen oordeel. ;))
  zaterdag 23 juli 2011 @ 19:56:06 #38
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_99849653
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
Niet mijn favo-franchise, maar met de sfeer zit het bij Harry Potter altijd wel snor. Het ziet er weer mooi uit en voor je het weet zijn de bijna twee-en-een-half uur film weer om en da's wel zo prettig. Al is het jammer dat ik al die eerdere delen weer half vergeten ben. Er wordt zo nu en dan nog daar naar gerefereerd! Maar al met al toch redelijk met geinige vondsten van schrijfster JK Rowling en wat aardig uitgevoerde scenes. Nu nog maar eens het allerlaatste deel opzoeken en bekijken. Cijfer: 6,5

The Road
After apocalypse en drama, ik vind het geen geslaagde combinatie. The Road is simpel in opzet: Viggo Mortensen probeert met zijn zoontje te overleven in een asgrauwe wereld waar een grote ramp zich voltrokken heeft. Vader leert zoon van alles en nog wat bij om te overleven in deze onherbergzame wereld. Het grote minpunt echter is dat zoontje, want hij jammert en zeurt de hele film aan een stuk door. Hij vertoont geen enkel greintje van zelfredzaamheid! Dit verpestte voor mij behoorlijk de film, die er op zich nog best cool uitzag. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_99849992
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat überhaupt doen? Iedereen heeft zijn eigen smaak, en de top 250 is verpest door allemaal fan-boys die alle animatiefilms en andere troep allemaal tienen geven. Er horen juist films in die men over 100 jaar nog steeds wilt zien bij wijze van spreke dan. Zo staat bijvoorbeeld Titanic er niet eens in terwijl die toch 11 oscars heeft gewonnen, ik bedoel maar die lijst slaat nergens op. Kijk gewoon wat je leuk lijkt en laat die lijst a.u.b. voor wat het is... ;)
ieder zo z'n smaak en veel, niet alles, staat er gewoon terecht in...
ik vind b.v dat Inception, The Matrix en The Dark Knight er niet in horen, of veel te achterlijk hoog staan..
pi_99850047
Tucker & Dale vs Evil (2010)

quote:
Two lovable West Virginian hillbillies, are headed to their "fixer-upper" vacation cabin to drink some beer, do some fishin', and have a good time. But when they run into a group of preppy college kids who assume from their looks that they must be in-bred, chainsaw wielding killers, Tucker & Dale's vacation takes a bloody & hilarious turn for the worse.

Ik heb zelf genoten van deze film, voor mij een onverwacht goede film. Ik had wel iets meer humor in de film verwacht maar dat haalde niet de fun uit de film voor mij.

Gewoon een vermakelijke film voor een regenachtige donkere middag. :s)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:21:39 #41
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_99850667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Misschien om zelf een oordeel te kunnen vellen over de 250 films die erin staan? Nu doe jij alsof het een feit is dat er films instaan die er niet in horen, terwijl anderen daar anders over denken. Of misschien om films te kijken die je anders nooit zou bekijken. Er zijn genoeg redenen om bepaalde lijstjes af te werken. Hoe kun je nu van tevoren zeker weten of een film leuk is of niet? Wie weet staat er in die top 250 wel een film die je nooit zou kijken, maar die na een kijkbeurt toch een persoonlijke favoriet wordt.
pi_99853537
@vinnypassy: Juist. :) Ik heb al aardig wat films gezien uit die lijst. Veel films staan er gewoon terecht in. Sommige films te laag, andere films te hoog, maar zo'n lijst is ook maar een leuk speeltje en niet meer dan dat. Bovendien staan er ook nog films in die lijst die ik niet heb gezien en wellicht word ik nog verrast. Ik hoop het.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:36:54 #43
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99854103
De IMDb top 250 is een gewoon een prima lijst om mee te beginnen als je je filmhorizon wil verbreden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:14:44 #44
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_99856035
Invictus

Tering mooie film, niets over te zeggen verder.

Minstens een 9/10

[ Bericht 50% gewijzigd door Pieter-utd op 24-07-2011 10:13:07 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:58:55 #45
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99857812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 21:25 schreef Lad_Insane het volgende:
@vinnypassy: Juist. :) Ik heb al aardig wat films gezien uit die lijst. Veel films staan er gewoon terecht in. Sommige films te laag, andere films te hoog, maar zo'n lijst is ook maar een leuk speeltje en niet meer dan dat. Bovendien staan er ook nog films in die lijst die ik niet heb gezien en wellicht word ik nog verrast. Ik hoop het.
Dit is een goede site om je vorderingen bij te houden : http://www.icheckmovies.com Kan je meteen ook aan een nieuwe lijst beginnen als je klaar bent met de imdb top 250 ;)
pi_99863688
Mildred Pierce

Schitterende mini serie van HBO weer. Kostuums, dialogen, drama zeer mooi weer allemaal.
pi_99863906
Skyline
Na een feestje wordt een groep vrienden midden in de nacht gewekt door geheimzinnig blauw licht dat door het raam naar binnen schijnt. Als motten aangetrokken door een vlam lokt het licht mensen naar buiten, waar ze plotseling in het niets verdwijnen. Snel ontdekken ze dat buitenaardse wezens proberen de gehele mensheid te vernietigen. De mensheid vecht tot het uiterste om te overleven.

Zonde, zonde en nog eens zonde! Dit had zo goede film kunnen zijn. Spannende intro, goed uitgewerkte special effects, goede muziek en goed camerawerk. Het enige wat hier mist is een goed verhaal. Het verhaal is matig en verloopt in het grootste deel van de film ook erg traag. Daarom geef ik de film uiteindelijk ook een 5.5

Deed me trouwens een heel klein beetje denken aan War of the Worlds :Y

Cijfer: 5.5/10

pi_99869572
Trust

Meisje valt ten prooi aan een online kinderlokker en in de film wordt gekeken naar wat het doet met het kind en de familie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pakspul op 24-07-2011 10:56:52 ]
pi_99870741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:14 schreef Pieter-utd het volgende:
Invictus

[ afbeelding ]

Tering mooie film, niets over te zeggen verder.

Minstens een 9/10
Nu al het idee dat het een hele slechte film gaat worden anders.
pi_99871351
Rango

http://www.imdb.com/title/tt1192628/

quote:
Rango is an ordinary chameleon who accidentally winds up in the town of Dirt, a lawless outpost in the Wild West in desperate need of a new sheriff.
Geweldige animatiefilm, enorm gedetailleerde graphics met een duidelijk eigen stijl. Goed geluid, goede stermacteurs. Een aardig en origineel verhaal, met hier en daar volwassen humor en geweld. (Zeker in de extended versie.)
Niet zomaar geschikt voor de kleintjes!

IMDB cijfer: 7.5, mijn cijfer: 8.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')