abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99944147
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zelfs met dat kapsel was ze nog lekker. :P Vraag me wel af hoeveel gel ze ervoor gebruikt hebben tijdens de hele film. :D
Gel?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_99944715
The Boondock Saints
De Ierse broeders MacManus voelen dat ze een missie van God hebben om alle misdadigers in hun stad Boston te vermoorden. Al snel worden ze opgehemeld door de media, die ze The Boondock Saints noemen. Ze krijgen de FBI, onder leiding van de extravagante Paul Smecker achter zich aan.

Prima film met een lading actie! In het begin was het even wennen waar het verhaal over ging, maar dat werd al snel duidelijk.

Ohja, en dit:

:7

Ik: 7.5
IMDb: 7.8
pi_99946268
Letters to Julliet.
http://www.imdb.com/title/tt0892318/

Mierzoete film, waarvan je in het begin al weet hoe het gaat lopen. Helaas zeer voorspelbaar, dat vind ik nooit zo tof. Maar mooi gefilmd en zeker een leuk concept voor een film. O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_99946518
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:03 schreef Tieszo het volgende:
THE MECHANIC

Bam! Wat een vette film. Openingsscène is al heel spectaculair, direct de actie erin geblazen en zo gaat het ook alleen maar door. Vette wending naar het einde toe. Leuk verhaal en goed uitgedacht. Zoals altijd bij Jason Statham en Ben Foster, puik acteerwerk. Ook Donald Sutherland z'n (kleine) rolletje deed ie bijster goed.
Wel een weliswaar goede 'remake' van The Mechanic uit 1972 met Charles Bronson.

Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:36:36 #105
269692 Divje
brr brr patapim
pi_99946712
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef Pakspul het volgende:
Super (2010)

Geniale film! Een beetje Green Hornet like, volgens mij was hij nog wel iets beter. Het verhaal is echt Hollywood like, maar dat maakt bij deze film helemaal niet uit. Rainn Wilson (Dwight van The Office) speelt echt een heerlijke superheld en zijn sidekick is echt briljant _O_

Echt een dikke spoiler, dus pas op met klikken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:48:15 #106
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99950295
Idi i Smotri (1985)
Hier op het forum werd de Russische Idi I Smotri aangeraden als een ‘zeer heftige film over de tweede wereldoorlog’. Een film die je ‘moest zien’. De ratings waren allemaal een 8 of hoger. Op IMDB heeft de film zelfs een 8,6. De film gaat over een Russisch jongetje wat bij de Partizanen wil, maar daar niet echt voor in aanmerking komt en alleen gaat zwerven. Daarbij komt hij in aanraking met de verschikkelijke gevolgen van de activiteiten die de Duitsers uitvoeren als ze Rusland binnentrekken.

De film is uit 1985, dus je mag geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Maar de kwaliteit van deze film sloeg voor mij alles. Het geluid lijkt alsof het met een my-first-Sony is opgenomen. Het is zeer slecht en het omgevingsgeluid klopt voor 80% niet met wat je op het scherm ziet. Zeker als het wat drukker wordt is het een allegaartje van geluiden. Het acteerwerk is net zo dramatisch, goed in beeld gebracht bij het hysterische meisje wat de hoofdrolspeler tegenkomt als hij net ‘uit’ de partizanenbende is getrapt. Geen verhaal, geen goede dialoog, alleen wat hysterisch gedoe. De frons in het voorhoofd van de hoofdrolspeler, het jochie van 13 (?), is alom aanwezig en gaat in de hele film niet weg. Die verdwaasde blik heeft hij de hele tijd op zijn kop.

Het verhaal is zoals je dat verder van iederen WOII-film verwacht. Schietwerk, bos, strijdende partijen en een weergave van alle dingen die de Duitsers uitvreten. Dat laatste is zo ongeveer 1 lange scene. De smerigheid/ranzigheid die mensen wellicht trekt uit andere recensies om deze film te kijken, is zeker niet aanwezig. De gemiddelde SAW heeft veel meer gore.

Dan waarom de 8,6 op whatiwatch en alle hoge cijfers hier? Het acteerwerk kan het zeker niet zijn. Het camerawerk ook niet. En het verhaal is dun, want dat is er bijna niet. Om over het geluid maar niet te spreken. Is het zo dat iedere WOII-film standaard sympathie opwekt? Is het omdat we dit soort absurditeiten en kansloze acties nooit meer willen en daarom de rating omhoog gooien? Omdat we ons sympathiseren met de slachtoffers? Geen idee, maar hoogstaand filmmateriaal is het zeer zeker niet.

Een mager 5-je….
pi_99952619
8 Mile gister op veronica (?) gezien, met eminem enzo.

Best wel een leuke film eigenlijk, en dat meisje was :9~ Had r daarna opgezocht en kwam erachter dat ze 2 jaar geleden overleden was :{

Alleen het einde was een beetje snel vond ik, het ging echt alleen over hoe ie opgroeide en op de straat was, niet hoe hij populair werd met rappen, maargoed dat is de keuze van de makers. 7.5/10.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:54:06 #108
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_99961713
Ik blijf even in Harry Potter sfeer, waarbij ik gisteren Harry Potter and the Prisoner of Azkaban heb gekeken.
Duidelijk te merken dat er een andere regisseur de touwtjes in handen heeft. Naar mijn idee boeiendere shots, en een totaal andere stijl voor de film.
De eerste keer dat ik de film keek vond ik hem wel wat rommelig, maar nu (3e keer denk ik) is dat ook wel voorbij ;)
Jammer, dat het Malfoy joch echt van geen kant kan acteren, en zijn scenes snel uitmonden in slapstick achtige scenes.

Verder een lekker wegkijkende film. Wel 1 hoogtepunt waar ik echt om in een deuk lag:
SPOILER
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:05:27 #109
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_99970254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:48 schreef SnuggLe het volgende:
Idi i Smotri (1985)
Hier op het forum werd de Russische Idi I Smotri aangeraden als een ‘zeer heftige film over de tweede wereldoorlog’. Een film die je ‘moest zien’. De ratings waren allemaal een 8 of hoger. Op IMDB heeft de film zelfs een 8,6. De film gaat over een Russisch jongetje wat bij de Partizanen wil, maar daar niet echt voor in aanmerking komt en alleen gaat zwerven. Daarbij komt hij in aanraking met de verschikkelijke gevolgen van de activiteiten die de Duitsers uitvoeren als ze Rusland binnentrekken.

[ afbeelding ]

De film is uit 1985, dus je mag geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Maar de kwaliteit van deze film sloeg voor mij alles. Het geluid lijkt alsof het met een my-first-Sony is opgenomen. Het is zeer slecht en het omgevingsgeluid klopt voor 80% niet met wat je op het scherm ziet. Zeker als het wat drukker wordt is het een allegaartje van geluiden. Het acteerwerk is net zo dramatisch, goed in beeld gebracht bij het hysterische meisje wat de hoofdrolspeler tegenkomt als hij net ‘uit’ de partizanenbende is getrapt. Geen verhaal, geen goede dialoog, alleen wat hysterisch gedoe. De frons in het voorhoofd van de hoofdrolspeler, het jochie van 13 (?), is alom aanwezig en gaat in de hele film niet weg. Die verdwaasde blik heeft hij de hele tijd op zijn kop.

Het verhaal is zoals je dat verder van iederen WOII-film verwacht. Schietwerk, bos, strijdende partijen en een weergave van alle dingen die de Duitsers uitvreten. Dat laatste is zo ongeveer 1 lange scene. De smerigheid/ranzigheid die mensen wellicht trekt uit andere recensies om deze film te kijken, is zeker niet aanwezig. De gemiddelde SAW heeft veel meer gore.

Dan waarom de 8,6 op whatiwatch en alle hoge cijfers hier? Het acteerwerk kan het zeker niet zijn. Het camerawerk ook niet. En het verhaal is dun, want dat is er bijna niet. Om over het geluid maar niet te spreken. Is het zo dat iedere WOII-film standaard sympathie opwekt? Is het omdat we dit soort absurditeiten en kansloze acties nooit meer willen en daarom de rating omhoog gooien? Omdat we ons sympathiseren met de slachtoffers? Geen idee, maar hoogstaand filmmateriaal is het zeer zeker niet.

Een mager 5-je….
De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:28:14 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_99973903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:05 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.
Eens :Y. Het geluid is bij deze film trouwens een van de sterke punten. Dat 'verdovende lawaai' na een grote knal is _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:43:13 #111
313219 vinnypassy
pi_99978052
En die paranoïde makende muziek is misschien nog wel beter dan het geluid an sich.

Overigens hoop ik niet dat Snuggle net zo sceptisch de film is ingegaan als zijn intro overkomt, dat zal hem dan misschien parten hebben gespeeld.
pi_99980173
Snuggle komt met een goed verhaal en het enige wat jullie er tegenin kunnen brengen is het 'afschrikwekkende gevoel' dat de film overbrengt. Ik vrees dat dit weer zo'n prent is voor narcistische snobs die lijden aan slordig geveinsde diepzinnigheid...
Graag op anoniem
pi_99982488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:43 schreef vinnypassy het volgende:
En die paranoïde makende muziek is misschien nog wel beter dan het geluid an sich.

Overigens hoop ik niet dat Snuggle net zo sceptisch de film is ingegaan als zijn intro overkomt, dat zal hem dan misschien parten hebben gespeeld.
Bij mij werkt het juist andersom. :P Als ik vermoed dat de film slecht is, stel ik me daar wat op in en valt het soms mee. :P En als ik zie dat de film een hoog cijfer heeft op imdb, vind ik 't soms nog meer tegenvallen dan als ik dat niet zou weten. Daarom check ik liever IMDB niet echt van tevoren. Of ik probeer bij een film met hoog imdb-cijfer ook een negatieve review te vinden, zodat ik 't tegen elkaar kan wegstrepen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:00:48 #114
313219 vinnypassy
pi_99982548
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:19 schreef Mainport het volgende:
Snuggle komt met een goed verhaal en het enige wat jullie er tegenin kunnen brengen is het 'afschrikwekkende gevoel' dat de film overbrengt. Ik vrees dat dit weer zo'n prent is voor narcistische snobs die lijden aan slordig geveinsde diepzinnigheid...
Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:13:21 #115
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_99983249
The King's Speech

Hele mooie Britse film, met een geweldige Colin Firth. Vooral de vloekscene was geniaal :D

8
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_99984493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:00 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.
Nou ja, als dat de enige repliek is die je kan geven had het geluid van een tandartsboor er onder kunnen worden gezet. Ik vind het nogal een zwak tegenargument.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:47:25 #117
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_99985137
After.Life (2009)
Anna (Ricci) is een jonge meid die dood gaat bij een auto ongeluk. Liam Neeson is een begravenisondernemer die kan praten met de overledenen. Dit om ze op weg te helpen naar het hiernamaals. Het is best een aardig film dat Anna niet helemaal wil accepteren dat ze dood is.

cijfer 7.5 imdb 6.0

The Hard Way (1991)
Nick Lang (Michael J. Fox) is een over bekende acteur. Hij gaat een tijdje mee met de politie van NY met agent John Moss, (James Woods). Man man man wat overacteert Michael J. Fox hier. Wat een karikatuur. Maar het verhaal ansich is wel te pruimen.

cijfer 6 / imdb 6.1

The Freshman (1990)
Clark Kellogg (Matthew Broderick) is een een niet al te snuggere filmstudie-student. En wordt min of meer ingeluist om een koeriers baantje te doen voor Sabatini (Brandon). Een komodo moet hij vervoeren...
Beetje simpele film

cijfer 5 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_99985522
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:13 schreef SonicVolcano het volgende:
The King's Speech

Hele mooie Britse film, met een geweldige Colin Firth. Vooral de vloekscene was geniaal :D

8
Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99985962
Bridesmaides

Verenigde Staten
Komedie
125 minuten

geregisseerd door Paul Feig
met Kristen Wiig, Maya Rudolph en Rose Byrne

Het leven van Annie (Kristen Wiig) is een puinhoop: ze gelooft niet meer in de liefde en is altijd blut. Wanneer ze door haar beste vriendin Lilian (Maya Rudolph) als getuige op haar bruiloft wordt gevraagd, besluit ze Lilian en de hele groep bruidsmeiden mee te nemen op een wilde trip met het huwelijk als eindstation.

ik vond het wel een aardige film, kijkt gewoon lekker weg.. maar word nergens echt heel bijzonder
gewoon een leuke gemiddelde film. een 7
pi_99990616
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.
Ik heb 'm vijf sterren gegeven. ;)
Graag op anoniem
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:32:48 #121
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99993326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:43 schreef vinnypassy het volgende:

Helemaal niet, ik dacht van "oh cool, ben benieuwd", na alle lovende reacties hier. En als je denkt dat je een goede WOII-film gaat zien, kom je bedrogen uit. Overigens mis ik het sceptische uit mijn intro, maar dat is dan hoe het blijkbaar op jou overkomt. Ik vond het gewoon echt een slechte film. Een film voor narcistische snobs wil ik het niet noemen, maar het is wel totaal overrated.

Om een afschrikwekkend gevoel te krijgen ga ik wel naar Tell Sell kijken. En dat geef ik ook geen 8. De film zit wat mij betreft op alle fronten gewoon slecht in elkaar.
pi_99993545
2 films gezien:

Super

quote:
Wanneer Frank D’Arbo (Rainn Wilson) zijn ex-verslaafde vrouw (Liv Tyler) verliest aan de aantrekkelijke drugdealer Jacques (Kevin Bacon) zit hij in zak en as. Maar wanneer hij door de hand van God geraakt wordt, besluit D’Arbo terug te vechten onder de vermomming van een superheld genaamd Crimson Bolt. Als hij zijn vrouw wil terugkrijgen, zal hij zich een weg naar de top van de criminele wereld moeten vechten. Wanneer hij als Crimson Bolt naam begint te maken voegt de jonge lokale stripverkoopster Libby (Ellen Page) zich bij hem als z’n seksueel geladen hulpje, Boltie.
Hele vette film al zeg ik het zelf. Ook best wat bloed en gore. Maar ook veel humor en een beetje drama. Had wel met hem te doen op het eind :) Een 8.

SHUT UP EVIL!!

Hanna

quote:
De 16-jarige Hanna (Saoirse Ronan) is een unieke tiener. Ze heeft de kracht, de hersens en het uithoudingsvermogen van een soldaat. Dat heeft ze van haar vader (Eric Bana), een voormalig CIA-agent, die haar in Finland opgevoed en getraind heeft als perfecte huurmoordenaar. Als ze door haar vader er op uit gestuurd wordt voor een missie door heel Europa, vindt er een scherpe verandering in haar jonge bestaan plaats. Wanneer ze achterna gezeten wordt door de agenten van een meedogenloze spion (Cate Blanchett) en haar ultieme doelwit nadert, wordt Hanna geconfronteerd met een aantal openbaringen die haar doen twijfelen over haar bestaan en menselijkheid.
Het begin is echt vet maar op een gegeven moment verlies je het verhaal een beetje en wordt ie een beetje langdradig. Al bij al geen slechte film maar hij had beter gekund. Ook zitten er behoorlijk wat dingen in dat je denkt. Yeah right. Daarom geef ik deze film een 6.
pi_99994075
Gisteren ook SUPER gezien, wel leuke film, beetje apart einde en vreemde sfeer in de hele film, maar Ellen Page maakt veel goed :P

7,5.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:13:09 #124
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99994234
Zo, d'r wordt wel weer strak gemoddereerd hier..
pi_99994938
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:48 schreef SnuggLe het volgende:
Idi i Smotri (1985)
-review-
Het is lang geleden dat ik deze film heb gezien en ik ben het wel eens met deze review. Ik kreeg geen naar gevoel tijdens het kijken en ik begon me op den duur te ergeren aan de hoofdpersoon. De film is ook te zwart/wit. Alle Duitsers zijn slecht en alle Witrussen zijn goed, zo werkt het niet in een oorlog.
Ik kon ook geen duidelijke rode draad ontdekken (op die frons na). Het kan best dat dit bewust is gedaan door de regisseur maar ik vond het nogal rommelig overkomen en je zit vaak naar lege karakters te kijken.
Get it and Bet it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')