Gel?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zelfs met dat kapsel was ze nog lekker.Vraag me wel af hoeveel gel ze ervoor gebruikt hebben tijdens de hele film.
Wel een weliswaar goede 'remake' van The Mechanic uit 1972 met Charles Bronson.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:03 schreef Tieszo het volgende:
THE MECHANIC
Bam! Wat een vette film. Openingsscène is al heel spectaculair, direct de actie erin geblazen en zo gaat het ook alleen maar door. Vette wending naar het einde toe. Leuk verhaal en goed uitgedacht. Zoals altijd bij Jason Statham en Ben Foster, puik acteerwerk. Ook Donald Sutherland z'n (kleine) rolletje deed ie bijster goed.
quote:Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef Pakspul het volgende:
Super (2010)
Geniale film! Een beetje Green Hornet like, volgens mij was hij nog wel iets beter. Het verhaal is echt Hollywood like, maar dat maakt bij deze film helemaal niet uit. Rainn Wilson (Dwight van The Office) speelt echt een heerlijke superheld en zijn sidekick is echt briljant
Echt een dikke spoiler, dus pas op met klikken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:48 schreef SnuggLe het volgende:
Idi i Smotri (1985)
Hier op het forum werd de Russische Idi I Smotri aangeraden als een ‘zeer heftige film over de tweede wereldoorlog’. Een film die je ‘moest zien’. De ratings waren allemaal een 8 of hoger. Op IMDB heeft de film zelfs een 8,6. De film gaat over een Russisch jongetje wat bij de Partizanen wil, maar daar niet echt voor in aanmerking komt en alleen gaat zwerven. Daarbij komt hij in aanraking met de verschikkelijke gevolgen van de activiteiten die de Duitsers uitvoeren als ze Rusland binnentrekken.
[ afbeelding ]
De film is uit 1985, dus je mag geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Maar de kwaliteit van deze film sloeg voor mij alles. Het geluid lijkt alsof het met een my-first-Sony is opgenomen. Het is zeer slecht en het omgevingsgeluid klopt voor 80% niet met wat je op het scherm ziet. Zeker als het wat drukker wordt is het een allegaartje van geluiden. Het acteerwerk is net zo dramatisch, goed in beeld gebracht bij het hysterische meisje wat de hoofdrolspeler tegenkomt als hij net ‘uit’ de partizanenbende is getrapt. Geen verhaal, geen goede dialoog, alleen wat hysterisch gedoe. De frons in het voorhoofd van de hoofdrolspeler, het jochie van 13 (?), is alom aanwezig en gaat in de hele film niet weg. Die verdwaasde blik heeft hij de hele tijd op zijn kop.
Het verhaal is zoals je dat verder van iederen WOII-film verwacht. Schietwerk, bos, strijdende partijen en een weergave van alle dingen die de Duitsers uitvreten. Dat laatste is zo ongeveer 1 lange scene. De smerigheid/ranzigheid die mensen wellicht trekt uit andere recensies om deze film te kijken, is zeker niet aanwezig. De gemiddelde SAW heeft veel meer gore.
Dan waarom de 8,6 op whatiwatch en alle hoge cijfers hier? Het acteerwerk kan het zeker niet zijn. Het camerawerk ook niet. En het verhaal is dun, want dat is er bijna niet. Om over het geluid maar niet te spreken. Is het zo dat iedere WOII-film standaard sympathie opwekt? Is het omdat we dit soort absurditeiten en kansloze acties nooit meer willen en daarom de rating omhoog gooien? Omdat we ons sympathiseren met de slachtoffers? Geen idee, maar hoogstaand filmmateriaal is het zeer zeker niet.
Een mager 5-je….
Eensquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:05 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.
Bij mij werkt het juist andersom.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:43 schreef vinnypassy het volgende:
En die paranoïde makende muziek is misschien nog wel beter dan het geluid an sich.
Overigens hoop ik niet dat Snuggle net zo sceptisch de film is ingegaan als zijn intro overkomt, dat zal hem dan misschien parten hebben gespeeld.
Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:19 schreef Mainport het volgende:
Snuggle komt met een goed verhaal en het enige wat jullie er tegenin kunnen brengen is het 'afschrikwekkende gevoel' dat de film overbrengt. Ik vrees dat dit weer zo'n prent is voor narcistische snobs die lijden aan slordig geveinsde diepzinnigheid...
Nou ja, als dat de enige repliek is die je kan geven had het geluid van een tandartsboor er onder kunnen worden gezet. Ik vind het nogal een zwak tegenargument.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:00 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.
Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:13 schreef SonicVolcano het volgende:
The King's Speech
Hele mooie Britse film, met een geweldige Colin Firth. Vooral de vloekscene was geniaal
8
Ik heb 'm vijf sterren gegeven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.
Helemaal niet, ik dacht van "oh cool, ben benieuwd", na alle lovende reacties hier. En als je denkt dat je een goede WOII-film gaat zien, kom je bedrogen uit. Overigens mis ik het sceptische uit mijn intro, maar dat is dan hoe het blijkbaar op jou overkomt. Ik vond het gewoon echt een slechte film. Een film voor narcistische snobs wil ik het niet noemen, maar het is wel totaal overrated.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:43 schreef vinnypassy het volgende:
En die paranoïde makende muziek is misschien nog wel beter dan het geluid an sich.
Overigens hoop ik niet dat Snuggle net zo sceptisch de film is ingegaan als zijn intro overkomt, dat zal hem dan misschien parten hebben gespeeld.
Hele vette film al zeg ik het zelf. Ook best wat bloed en gore. Maar ook veel humor en een beetje drama. Had wel met hem te doen op het eindquote:Wanneer Frank D’Arbo (Rainn Wilson) zijn ex-verslaafde vrouw (Liv Tyler) verliest aan de aantrekkelijke drugdealer Jacques (Kevin Bacon) zit hij in zak en as. Maar wanneer hij door de hand van God geraakt wordt, besluit D’Arbo terug te vechten onder de vermomming van een superheld genaamd Crimson Bolt. Als hij zijn vrouw wil terugkrijgen, zal hij zich een weg naar de top van de criminele wereld moeten vechten. Wanneer hij als Crimson Bolt naam begint te maken voegt de jonge lokale stripverkoopster Libby (Ellen Page) zich bij hem als z’n seksueel geladen hulpje, Boltie.
Het begin is echt vet maar op een gegeven moment verlies je het verhaal een beetje en wordt ie een beetje langdradig. Al bij al geen slechte film maar hij had beter gekund. Ook zitten er behoorlijk wat dingen in dat je denkt. Yeah right. Daarom geef ik deze film een 6.quote:De 16-jarige Hanna (Saoirse Ronan) is een unieke tiener. Ze heeft de kracht, de hersens en het uithoudingsvermogen van een soldaat. Dat heeft ze van haar vader (Eric Bana), een voormalig CIA-agent, die haar in Finland opgevoed en getraind heeft als perfecte huurmoordenaar. Als ze door haar vader er op uit gestuurd wordt voor een missie door heel Europa, vindt er een scherpe verandering in haar jonge bestaan plaats. Wanneer ze achterna gezeten wordt door de agenten van een meedogenloze spion (Cate Blanchett) en haar ultieme doelwit nadert, wordt Hanna geconfronteerd met een aantal openbaringen die haar doen twijfelen over haar bestaan en menselijkheid.
Het is lang geleden dat ik deze film heb gezien en ik ben het wel eens met deze review. Ik kreeg geen naar gevoel tijdens het kijken en ik begon me op den duur te ergeren aan de hoofdpersoon. De film is ook te zwart/wit. Alle Duitsers zijn slecht en alle Witrussen zijn goed, zo werkt het niet in een oorlog.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |