Laten we het zo stellen dat het nooit slechter kan zijn dan 'The Last Samurai' bij dat type films.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:36 schreef Eenskijken het volgende:
Ook de patriot gezien, vind het maar matig. Ben een groot 'fan' van die periode, en dat het niet allemaal klopt kan ik ook wel door de vingers zien, het blijft immers een film. Maar ik vind het zo overdreven en nep geacteerd. Mel Gibson past gewoon niet echt.. en die britse officier was ook te cliché. Te gedramatiseerd en de gevechtscenes hebben te veel spektakel momenten met slomotions. cijfer 5.5
Plaatjes doen het nietquote:Op maandag 25 juli 2011 01:48 schreef Tieszo het volgende:
[ afbeelding ]
Inmiddels de tweede keer dat ik Zombieland zie. Blijf het een goede film vinden, leuk om 's zaterdags eens te kijken met 'n vriendin. Effecten zijn leuk gedaan, misschien een beetje overdreven, maar ach. Boeiend. Goede entertainment! Hete chick ook trouwens.
7/10
[ afbeelding ]
Grote fan van Never Back Down, dus ging deze film ook maar eens kijken, waar Sean Faris ook de hoofdrol speelt. Forever Strong gaat over een normale kerel, die in een jeugdinstelling komt en van rugby houdt. Zeer mooie film!
8/10
[ afbeelding ]
Wow. Hemelse film. Transformers: Dark of the Moon is een geniaal vervolg op de andere twee Transformers. Shia liet hier weer mooie acteerprestaties zien, maar God wat is dat nieuwe liefje van hem lekker. Die visuele effecten waren trouwens ook adembenemend. En de maanlanding en alles eromheen was briliant uitgedacht.
9/10
[ afbeelding ]
Woot! In Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 krijgen we een einde aan het Harry Potter-filmtijdperk. Jammer wel, maar een goed einde! Zeer leuk bedacht en een genot om naar te kijken, ookal duurt de film iets langer dan twee uur. Hoewel ik het laatste deel zou hebben weggelaten.
8,5/10
jaquote:
imdb plaatjes doen het nietquote:Op maandag 25 juli 2011 10:31 schreef Sejt het volgende:
No Strings Attached
[ afbeelding ]
Heerlijke film. En niet alleen de film is heerlijk...
Met Natalie Portman in de hoofdrol kan voor mij de film bijna niet meer stuk, zelfs Ashton Kutcher kan daar niks aan veranderen. Dit is een romantische komedie, zoals we al duizenden van hebben gezien. De makers hebben echter geprobeerd een draai eraan te geven; of dat gelukt is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het lekker weg kijkt en Natalie en Ashton doen het beide behoorlijk. Na Black Swan is het mooi te zien hoe Natalie ook een compleet andere rol kan neerzetten zonder enige moeite, lijkt het.
De film heeft goede humor en leuke, pijnlijke momenten, maar de verhaallijn is typisch Hollywood. Goed om samen te zien met de vrouw, of gewoon alleen.
Aanrader als je van romantische komedies houd, maar ook als je gewoon even een feel-good-movie wilt zien.
IMDb: 6,2
ik: 7.0
Daar hebben we de spoilerknop voor, a.u.b. verander dat nog evenquote:
Deze heb ik gisteren gezien. Ik ben het met je eens dat het niet een erg aangrijpend verhaal is, op een of andere manier. Ben ook van mening dat het cijfer op imdb aan de hoge kant is.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:15 schreef mister_white het volgende:
Trust: Matige film over een 14 jarig meisje wat via internet door een oudere man wordt verleidt en misbruikt.
De film gaat over de gevolgen hiervan op het meisje en haar omgeving, maar het grijpt je allemaal niet naar de strot. Ook is er niet een echte ontknoping (hoewel het verhaal daar wel naar toe werk), het kabbelt allemaal maar voort. De hoge IMDB rating ontgaat mij volledig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
Zeer vermakelijk. Helaas, zoals met zoveel sportfilms, vrij standaard verhaal. Bale speelt zijn rol erg leuk.quote:A look at the early years of boxer "Irish" Micky Ward and his brother who helped train him before going pro in the mid 1980s.
vond de remake ook geen zak aan, origineel is erg tof.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:28 schreef Roces18 het volgende:
Assault on Precinct 13 [2005 (remake) ]
[ afbeelding ]
Zelfs dan is 't maar rommelquote:Op maandag 25 juli 2011 14:26 schreef turance het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1486185/
Red Riding Hood
Amanda Seyfried![]()
Alleen kijken als je Amanda Seyfried een prettige verschijning vindt![]()
quote:Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
al is ze nog altijd beter dan die 2 suffe love interests.
Dat is waarschijnlijk eye-candy voor de vrouwelijke kijkersquote:Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zelfs dan is 't maar rommel. Ze is ook gewoon erg matig in die film, al is ze nog altijd beter dan die 2 suffe love interests.
Toen ik die als 12 jarig jochie keek vond ik het echt een indrukwekkende film, denk dat ik die maar niet nog een keer moet kijken. Gewoon om het sentiment in stand te houden.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:28 schreef Roces18 het volgende:
Assault on Precinct 13 [2005 (remake) ]
[ afbeelding ]
Een politiebureau dat op het punt staat om gesloten te worden krijgt onverwachts een nieuwe lading criminelen binnen met een gangster. Het politiebureau dat maar met 4 man bezet is tijdens nieuwjaar wordt aangevallen door een bende criminelen en hierdoor gaat ze de strijd aan samen met de gevangenen.
De film kijkt misschien redelijk lekker weg maar het is echt niet bijzonder. Standaard cliché verhaal waarin alles lekker voorspelbaar is. Er kon wel wat meer diepgang in zodat de film enigszins een impact kon overbrengen maar hier laat het steken vallen. Alles is zo oppervlakkig en niet echt boeiend. Je mist niks als je deze film laat liggen...
6-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaallijn is echt te standaard, gaat goed, gaat slecht, alles komt goed. Toepasbaar op 99% van de Hollywood films. No Country for Old Men was daarin tegen echt eens een keer anders.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:45 schreef Tim86 het volgende:
Super is toch juist helemaal niet Hollywood-achtig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik wat geforceerd en jammer. Eng is de film vanaf het moment datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ook niet echt meer. Verder niet echt verveeld tijdens de film, dus slecht was hij ook niet.
Cijfer: 6+1* = 7
*bonuspunt voor Hayden Panettiere.![]()
IMDB = 7Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Op maandag 25 juli 2011 23:12 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Verhaallijn is echt te standaard, gaat goed, gaat slecht, alles komt goed. Toepasbaar op 99% van de Hollywood films. No Country for Old Men was daarin tegen echt eens een keer anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
quote:Op maandag 25 juli 2011 23:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Scream 4
Heb alleen Scream 1 volledig gezien en wat snippets van 2 en 3. De opzet op zich was wel leuk, begin was grappig en er zitten wel een paar leuke knipoogjes in. Waar de hele film omdraait, namelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik wat geforceerd en jammer. Eng is de film vanaf het moment dat-0.5 voor Hayden's kapselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ook niet echt meer. Verder niet echt verveeld tijdens de film, dus slecht was hij ook niet.
Cijfer: 6+1* = 7
*bonuspunt voor Hayden Panettiere.![]()
IMDB = 7
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Zelfs met dat kapsel was ze nog lekker.quote:
Gel?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zelfs met dat kapsel was ze nog lekker.Vraag me wel af hoeveel gel ze ervoor gebruikt hebben tijdens de hele film.
Wel een weliswaar goede 'remake' van The Mechanic uit 1972 met Charles Bronson.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:03 schreef Tieszo het volgende:
THE MECHANIC
Bam! Wat een vette film. Openingsscène is al heel spectaculair, direct de actie erin geblazen en zo gaat het ook alleen maar door. Vette wending naar het einde toe. Leuk verhaal en goed uitgedacht. Zoals altijd bij Jason Statham en Ben Foster, puik acteerwerk. Ook Donald Sutherland z'n (kleine) rolletje deed ie bijster goed.
quote:Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef Pakspul het volgende:
Super (2010)
Geniale film! Een beetje Green Hornet like, volgens mij was hij nog wel iets beter. Het verhaal is echt Hollywood like, maar dat maakt bij deze film helemaal niet uit. Rainn Wilson (Dwight van The Office) speelt echt een heerlijke superheld en zijn sidekick is echt briljant
Echt een dikke spoiler, dus pas op met klikken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:48 schreef SnuggLe het volgende:
Idi i Smotri (1985)
Hier op het forum werd de Russische Idi I Smotri aangeraden als een ‘zeer heftige film over de tweede wereldoorlog’. Een film die je ‘moest zien’. De ratings waren allemaal een 8 of hoger. Op IMDB heeft de film zelfs een 8,6. De film gaat over een Russisch jongetje wat bij de Partizanen wil, maar daar niet echt voor in aanmerking komt en alleen gaat zwerven. Daarbij komt hij in aanraking met de verschikkelijke gevolgen van de activiteiten die de Duitsers uitvoeren als ze Rusland binnentrekken.
[ afbeelding ]
De film is uit 1985, dus je mag geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Maar de kwaliteit van deze film sloeg voor mij alles. Het geluid lijkt alsof het met een my-first-Sony is opgenomen. Het is zeer slecht en het omgevingsgeluid klopt voor 80% niet met wat je op het scherm ziet. Zeker als het wat drukker wordt is het een allegaartje van geluiden. Het acteerwerk is net zo dramatisch, goed in beeld gebracht bij het hysterische meisje wat de hoofdrolspeler tegenkomt als hij net ‘uit’ de partizanenbende is getrapt. Geen verhaal, geen goede dialoog, alleen wat hysterisch gedoe. De frons in het voorhoofd van de hoofdrolspeler, het jochie van 13 (?), is alom aanwezig en gaat in de hele film niet weg. Die verdwaasde blik heeft hij de hele tijd op zijn kop.
Het verhaal is zoals je dat verder van iederen WOII-film verwacht. Schietwerk, bos, strijdende partijen en een weergave van alle dingen die de Duitsers uitvreten. Dat laatste is zo ongeveer 1 lange scene. De smerigheid/ranzigheid die mensen wellicht trekt uit andere recensies om deze film te kijken, is zeker niet aanwezig. De gemiddelde SAW heeft veel meer gore.
Dan waarom de 8,6 op whatiwatch en alle hoge cijfers hier? Het acteerwerk kan het zeker niet zijn. Het camerawerk ook niet. En het verhaal is dun, want dat is er bijna niet. Om over het geluid maar niet te spreken. Is het zo dat iedere WOII-film standaard sympathie opwekt? Is het omdat we dit soort absurditeiten en kansloze acties nooit meer willen en daarom de rating omhoog gooien? Omdat we ons sympathiseren met de slachtoffers? Geen idee, maar hoogstaand filmmateriaal is het zeer zeker niet.
Een mager 5-je….
Eensquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:05 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.
Bij mij werkt het juist andersom.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:43 schreef vinnypassy het volgende:
En die paranoïde makende muziek is misschien nog wel beter dan het geluid an sich.
Overigens hoop ik niet dat Snuggle net zo sceptisch de film is ingegaan als zijn intro overkomt, dat zal hem dan misschien parten hebben gespeeld.
Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:19 schreef Mainport het volgende:
Snuggle komt met een goed verhaal en het enige wat jullie er tegenin kunnen brengen is het 'afschrikwekkende gevoel' dat de film overbrengt. Ik vrees dat dit weer zo'n prent is voor narcistische snobs die lijden aan slordig geveinsde diepzinnigheid...
Nou ja, als dat de enige repliek is die je kan geven had het geluid van een tandartsboor er onder kunnen worden gezet. Ik vind het nogal een zwak tegenargument.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:00 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.
Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:13 schreef SonicVolcano het volgende:
The King's Speech
Hele mooie Britse film, met een geweldige Colin Firth. Vooral de vloekscene was geniaal
8
Ik heb 'm vijf sterren gegeven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |