abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99944147
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zelfs met dat kapsel was ze nog lekker. :P Vraag me wel af hoeveel gel ze ervoor gebruikt hebben tijdens de hele film. :D
Gel?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_99944715
The Boondock Saints
De Ierse broeders MacManus voelen dat ze een missie van God hebben om alle misdadigers in hun stad Boston te vermoorden. Al snel worden ze opgehemeld door de media, die ze The Boondock Saints noemen. Ze krijgen de FBI, onder leiding van de extravagante Paul Smecker achter zich aan.

Prima film met een lading actie! In het begin was het even wennen waar het verhaal over ging, maar dat werd al snel duidelijk.

Ohja, en dit:

:7

Ik: 7.5
IMDb: 7.8
pi_99946268
Letters to Julliet.
http://www.imdb.com/title/tt0892318/

Mierzoete film, waarvan je in het begin al weet hoe het gaat lopen. Helaas zeer voorspelbaar, dat vind ik nooit zo tof. Maar mooi gefilmd en zeker een leuk concept voor een film. O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_99946518
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:03 schreef Tieszo het volgende:
THE MECHANIC

Bam! Wat een vette film. Openingsscène is al heel spectaculair, direct de actie erin geblazen en zo gaat het ook alleen maar door. Vette wending naar het einde toe. Leuk verhaal en goed uitgedacht. Zoals altijd bij Jason Statham en Ben Foster, puik acteerwerk. Ook Donald Sutherland z'n (kleine) rolletje deed ie bijster goed.
Wel een weliswaar goede 'remake' van The Mechanic uit 1972 met Charles Bronson.

Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:36:36 #105
269692 Divje
brr brr patapim
pi_99946712
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef Pakspul het volgende:
Super (2010)

Geniale film! Een beetje Green Hornet like, volgens mij was hij nog wel iets beter. Het verhaal is echt Hollywood like, maar dat maakt bij deze film helemaal niet uit. Rainn Wilson (Dwight van The Office) speelt echt een heerlijke superheld en zijn sidekick is echt briljant _O_

Echt een dikke spoiler, dus pas op met klikken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:48:15 #106
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99950295
Idi i Smotri (1985)
Hier op het forum werd de Russische Idi I Smotri aangeraden als een ‘zeer heftige film over de tweede wereldoorlog’. Een film die je ‘moest zien’. De ratings waren allemaal een 8 of hoger. Op IMDB heeft de film zelfs een 8,6. De film gaat over een Russisch jongetje wat bij de Partizanen wil, maar daar niet echt voor in aanmerking komt en alleen gaat zwerven. Daarbij komt hij in aanraking met de verschikkelijke gevolgen van de activiteiten die de Duitsers uitvoeren als ze Rusland binnentrekken.

De film is uit 1985, dus je mag geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Maar de kwaliteit van deze film sloeg voor mij alles. Het geluid lijkt alsof het met een my-first-Sony is opgenomen. Het is zeer slecht en het omgevingsgeluid klopt voor 80% niet met wat je op het scherm ziet. Zeker als het wat drukker wordt is het een allegaartje van geluiden. Het acteerwerk is net zo dramatisch, goed in beeld gebracht bij het hysterische meisje wat de hoofdrolspeler tegenkomt als hij net ‘uit’ de partizanenbende is getrapt. Geen verhaal, geen goede dialoog, alleen wat hysterisch gedoe. De frons in het voorhoofd van de hoofdrolspeler, het jochie van 13 (?), is alom aanwezig en gaat in de hele film niet weg. Die verdwaasde blik heeft hij de hele tijd op zijn kop.

Het verhaal is zoals je dat verder van iederen WOII-film verwacht. Schietwerk, bos, strijdende partijen en een weergave van alle dingen die de Duitsers uitvreten. Dat laatste is zo ongeveer 1 lange scene. De smerigheid/ranzigheid die mensen wellicht trekt uit andere recensies om deze film te kijken, is zeker niet aanwezig. De gemiddelde SAW heeft veel meer gore.

Dan waarom de 8,6 op whatiwatch en alle hoge cijfers hier? Het acteerwerk kan het zeker niet zijn. Het camerawerk ook niet. En het verhaal is dun, want dat is er bijna niet. Om over het geluid maar niet te spreken. Is het zo dat iedere WOII-film standaard sympathie opwekt? Is het omdat we dit soort absurditeiten en kansloze acties nooit meer willen en daarom de rating omhoog gooien? Omdat we ons sympathiseren met de slachtoffers? Geen idee, maar hoogstaand filmmateriaal is het zeer zeker niet.

Een mager 5-je….
pi_99952619
8 Mile gister op veronica (?) gezien, met eminem enzo.

Best wel een leuke film eigenlijk, en dat meisje was :9~ Had r daarna opgezocht en kwam erachter dat ze 2 jaar geleden overleden was :{

Alleen het einde was een beetje snel vond ik, het ging echt alleen over hoe ie opgroeide en op de straat was, niet hoe hij populair werd met rappen, maargoed dat is de keuze van de makers. 7.5/10.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:54:06 #108
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_99961713
Ik blijf even in Harry Potter sfeer, waarbij ik gisteren Harry Potter and the Prisoner of Azkaban heb gekeken.
Duidelijk te merken dat er een andere regisseur de touwtjes in handen heeft. Naar mijn idee boeiendere shots, en een totaal andere stijl voor de film.
De eerste keer dat ik de film keek vond ik hem wel wat rommelig, maar nu (3e keer denk ik) is dat ook wel voorbij ;)
Jammer, dat het Malfoy joch echt van geen kant kan acteren, en zijn scenes snel uitmonden in slapstick achtige scenes.

Verder een lekker wegkijkende film. Wel 1 hoogtepunt waar ik echt om in een deuk lag:
SPOILER
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:05:27 #109
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_99970254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:48 schreef SnuggLe het volgende:
Idi i Smotri (1985)
Hier op het forum werd de Russische Idi I Smotri aangeraden als een ‘zeer heftige film over de tweede wereldoorlog’. Een film die je ‘moest zien’. De ratings waren allemaal een 8 of hoger. Op IMDB heeft de film zelfs een 8,6. De film gaat over een Russisch jongetje wat bij de Partizanen wil, maar daar niet echt voor in aanmerking komt en alleen gaat zwerven. Daarbij komt hij in aanraking met de verschikkelijke gevolgen van de activiteiten die de Duitsers uitvoeren als ze Rusland binnentrekken.

[ afbeelding ]

De film is uit 1985, dus je mag geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Maar de kwaliteit van deze film sloeg voor mij alles. Het geluid lijkt alsof het met een my-first-Sony is opgenomen. Het is zeer slecht en het omgevingsgeluid klopt voor 80% niet met wat je op het scherm ziet. Zeker als het wat drukker wordt is het een allegaartje van geluiden. Het acteerwerk is net zo dramatisch, goed in beeld gebracht bij het hysterische meisje wat de hoofdrolspeler tegenkomt als hij net ‘uit’ de partizanenbende is getrapt. Geen verhaal, geen goede dialoog, alleen wat hysterisch gedoe. De frons in het voorhoofd van de hoofdrolspeler, het jochie van 13 (?), is alom aanwezig en gaat in de hele film niet weg. Die verdwaasde blik heeft hij de hele tijd op zijn kop.

Het verhaal is zoals je dat verder van iederen WOII-film verwacht. Schietwerk, bos, strijdende partijen en een weergave van alle dingen die de Duitsers uitvreten. Dat laatste is zo ongeveer 1 lange scene. De smerigheid/ranzigheid die mensen wellicht trekt uit andere recensies om deze film te kijken, is zeker niet aanwezig. De gemiddelde SAW heeft veel meer gore.

Dan waarom de 8,6 op whatiwatch en alle hoge cijfers hier? Het acteerwerk kan het zeker niet zijn. Het camerawerk ook niet. En het verhaal is dun, want dat is er bijna niet. Om over het geluid maar niet te spreken. Is het zo dat iedere WOII-film standaard sympathie opwekt? Is het omdat we dit soort absurditeiten en kansloze acties nooit meer willen en daarom de rating omhoog gooien? Omdat we ons sympathiseren met de slachtoffers? Geen idee, maar hoogstaand filmmateriaal is het zeer zeker niet.

Een mager 5-je….
De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:28:14 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_99973903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:05 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

De film scoort zo hoog omdat bij vrijwel iedereen een afschrikwekkend gevoel wordt gecreëerd. Dit heeft verder niet direct met WOII te maken, dit had bij iedere andere oorlog net zo goed gekund.
Eens :Y. Het geluid is bij deze film trouwens een van de sterke punten. Dat 'verdovende lawaai' na een grote knal is _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:43:13 #111
313219 vinnypassy
pi_99978052
En die paranoïde makende muziek is misschien nog wel beter dan het geluid an sich.

Overigens hoop ik niet dat Snuggle net zo sceptisch de film is ingegaan als zijn intro overkomt, dat zal hem dan misschien parten hebben gespeeld.
pi_99980173
Snuggle komt met een goed verhaal en het enige wat jullie er tegenin kunnen brengen is het 'afschrikwekkende gevoel' dat de film overbrengt. Ik vrees dat dit weer zo'n prent is voor narcistische snobs die lijden aan slordig geveinsde diepzinnigheid...
Graag op anoniem
pi_99982488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:43 schreef vinnypassy het volgende:
En die paranoïde makende muziek is misschien nog wel beter dan het geluid an sich.

Overigens hoop ik niet dat Snuggle net zo sceptisch de film is ingegaan als zijn intro overkomt, dat zal hem dan misschien parten hebben gespeeld.
Bij mij werkt het juist andersom. :P Als ik vermoed dat de film slecht is, stel ik me daar wat op in en valt het soms mee. :P En als ik zie dat de film een hoog cijfer heeft op imdb, vind ik 't soms nog meer tegenvallen dan als ik dat niet zou weten. Daarom check ik liever IMDB niet echt van tevoren. Of ik probeer bij een film met hoog imdb-cijfer ook een negatieve review te vinden, zodat ik 't tegen elkaar kan wegstrepen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:00:48 #114
313219 vinnypassy
pi_99982548
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:19 schreef Mainport het volgende:
Snuggle komt met een goed verhaal en het enige wat jullie er tegenin kunnen brengen is het 'afschrikwekkende gevoel' dat de film overbrengt. Ik vrees dat dit weer zo'n prent is voor narcistische snobs die lijden aan slordig geveinsde diepzinnigheid...
Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:13:21 #115
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_99983249
The King's Speech

Hele mooie Britse film, met een geweldige Colin Firth. Vooral de vloekscene was geniaal :D

8
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_99984493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:00 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Ja, want het enige dat wij erover kunnen zeggen is dat de film een bepaald gevoel opwekte.
Nou ja, als dat de enige repliek is die je kan geven had het geluid van een tandartsboor er onder kunnen worden gezet. Ik vind het nogal een zwak tegenargument.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:47:25 #117
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_99985137
After.Life (2009)
Anna (Ricci) is een jonge meid die dood gaat bij een auto ongeluk. Liam Neeson is een begravenisondernemer die kan praten met de overledenen. Dit om ze op weg te helpen naar het hiernamaals. Het is best een aardig film dat Anna niet helemaal wil accepteren dat ze dood is.

cijfer 7.5 imdb 6.0

The Hard Way (1991)
Nick Lang (Michael J. Fox) is een over bekende acteur. Hij gaat een tijdje mee met de politie van NY met agent John Moss, (James Woods). Man man man wat overacteert Michael J. Fox hier. Wat een karikatuur. Maar het verhaal ansich is wel te pruimen.

cijfer 6 / imdb 6.1

The Freshman (1990)
Clark Kellogg (Matthew Broderick) is een een niet al te snuggere filmstudie-student. En wordt min of meer ingeluist om een koeriers baantje te doen voor Sabatini (Brandon). Een komodo moet hij vervoeren...
Beetje simpele film

cijfer 5 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_99985522
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:13 schreef SonicVolcano het volgende:
The King's Speech

Hele mooie Britse film, met een geweldige Colin Firth. Vooral de vloekscene was geniaal :D

8
Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99985962
Bridesmaides

Verenigde Staten
Komedie
125 minuten

geregisseerd door Paul Feig
met Kristen Wiig, Maya Rudolph en Rose Byrne

Het leven van Annie (Kristen Wiig) is een puinhoop: ze gelooft niet meer in de liefde en is altijd blut. Wanneer ze door haar beste vriendin Lilian (Maya Rudolph) als getuige op haar bruiloft wordt gevraagd, besluit ze Lilian en de hele groep bruidsmeiden mee te nemen op een wilde trip met het huwelijk als eindstation.

ik vond het wel een aardige film, kijkt gewoon lekker weg.. maar word nergens echt heel bijzonder
gewoon een leuke gemiddelde film. een 7
pi_99990616
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vind ik nou typisch zo'n Mainport-film. Zwaar overrated, saai kutverhaal.
Ik heb 'm vijf sterren gegeven. ;)
Graag op anoniem
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:32:48 #121
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99993326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:43 schreef vinnypassy het volgende:

Helemaal niet, ik dacht van "oh cool, ben benieuwd", na alle lovende reacties hier. En als je denkt dat je een goede WOII-film gaat zien, kom je bedrogen uit. Overigens mis ik het sceptische uit mijn intro, maar dat is dan hoe het blijkbaar op jou overkomt. Ik vond het gewoon echt een slechte film. Een film voor narcistische snobs wil ik het niet noemen, maar het is wel totaal overrated.

Om een afschrikwekkend gevoel te krijgen ga ik wel naar Tell Sell kijken. En dat geef ik ook geen 8. De film zit wat mij betreft op alle fronten gewoon slecht in elkaar.
pi_99993545
2 films gezien:

Super

quote:
Wanneer Frank D’Arbo (Rainn Wilson) zijn ex-verslaafde vrouw (Liv Tyler) verliest aan de aantrekkelijke drugdealer Jacques (Kevin Bacon) zit hij in zak en as. Maar wanneer hij door de hand van God geraakt wordt, besluit D’Arbo terug te vechten onder de vermomming van een superheld genaamd Crimson Bolt. Als hij zijn vrouw wil terugkrijgen, zal hij zich een weg naar de top van de criminele wereld moeten vechten. Wanneer hij als Crimson Bolt naam begint te maken voegt de jonge lokale stripverkoopster Libby (Ellen Page) zich bij hem als z’n seksueel geladen hulpje, Boltie.
Hele vette film al zeg ik het zelf. Ook best wat bloed en gore. Maar ook veel humor en een beetje drama. Had wel met hem te doen op het eind :) Een 8.

SHUT UP EVIL!!

Hanna

quote:
De 16-jarige Hanna (Saoirse Ronan) is een unieke tiener. Ze heeft de kracht, de hersens en het uithoudingsvermogen van een soldaat. Dat heeft ze van haar vader (Eric Bana), een voormalig CIA-agent, die haar in Finland opgevoed en getraind heeft als perfecte huurmoordenaar. Als ze door haar vader er op uit gestuurd wordt voor een missie door heel Europa, vindt er een scherpe verandering in haar jonge bestaan plaats. Wanneer ze achterna gezeten wordt door de agenten van een meedogenloze spion (Cate Blanchett) en haar ultieme doelwit nadert, wordt Hanna geconfronteerd met een aantal openbaringen die haar doen twijfelen over haar bestaan en menselijkheid.
Het begin is echt vet maar op een gegeven moment verlies je het verhaal een beetje en wordt ie een beetje langdradig. Al bij al geen slechte film maar hij had beter gekund. Ook zitten er behoorlijk wat dingen in dat je denkt. Yeah right. Daarom geef ik deze film een 6.
pi_99994075
Gisteren ook SUPER gezien, wel leuke film, beetje apart einde en vreemde sfeer in de hele film, maar Ellen Page maakt veel goed :P

7,5.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:13:09 #124
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99994234
Zo, d'r wordt wel weer strak gemoddereerd hier..
pi_99994938
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:48 schreef SnuggLe het volgende:
Idi i Smotri (1985)
-review-
Het is lang geleden dat ik deze film heb gezien en ik ben het wel eens met deze review. Ik kreeg geen naar gevoel tijdens het kijken en ik begon me op den duur te ergeren aan de hoofdpersoon. De film is ook te zwart/wit. Alle Duitsers zijn slecht en alle Witrussen zijn goed, zo werkt het niet in een oorlog.
Ik kon ook geen duidelijke rode draad ontdekken (op die frons na). Het kan best dat dit bewust is gedaan door de regisseur maar ik vond het nogal rommelig overkomen en je zit vaak naar lege karakters te kijken.
Get it and Bet it
pi_99996092
quote:
De film is uit 1985, dus je mag geen hoogstaande kwaliteit verwachten.
Wat...?? Wat is dat dan voor conclusie?
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:27:23 #127
286575 Roces18
Chef de party
pi_99996444
X-men First Class
(Gaat over het begin van de X-men saga)

Leuk om eindelijk te weten te komen hoe alles begonnen is en zo zijn er veel herkenningspunten die je in eerdere films hebt gezien. Maar met 2 uur duurt de film redelijk lang, terwijl die al traag overkomt. Het is gewoon niet zo spannend en vermakelijk als vorige delen. Zelfs het typische hollywood eindgevecht is een beetje saai. Maar dat neemt niet weg dat je deze film eigenlijk gezien moet hebben zodat je weet hoe alles ontstaan is.

6-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_99998791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:27 schreef Roces18 het volgende:
X-men First Class
[ afbeelding ]

Leuk om eindelijk te weten te komen hoe alles begonnen is en zo zijn er veel herkenningspunten die je in eerdere films hebt gezien. Maar met 2 uur duurt de film redelijk lang, terwijl die al traag overkomt. Het is gewoon niet zo spannend en vermakelijk als vorige delen. Zelfs het typische hollywood eindgevecht is een beetje saai. Maar dat neemt niet weg dat je deze film eigenlijk gezien moet hebben zodat je weet hoe alles ontstaan is.

6-
Mee eens al vond ik dat ze wel goede acteurs bij de desbetreffende karakters hebben gedaan.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:41:56 #129
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_100000234
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:27 schreef Roces18 het volgende:
X-men First Class
[ afbeelding ]

6-
Ik denk dat de comic-fan deze film beter zal waarderen. Er zijn verschillende verhaallijnen over het ontstaan van de x-men en de relatie van en geschiedenis tussen X en Magneto. Dit was een redelijk originele verhaal lijn, maar wel een hele mooie, duidelijke geschiedenis.

Daarom heb ik me eigenlijk geen moment verveeld en dacht ik steeds van; oh mooi gedaan zeg. Dit was inderdaad minder actie, maar wel een beter verhaal dan de vorige x-men. Acteer prestaties waren niet heel bijzonder, maar dat hoeft ook niet ( het is geen malick-film )

Voor mij is het de beste van de 4 films eigenlijk.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:55:49 #130
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_100001009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:17 schreef Michelangelo2 het volgende:

[..]

Wat...?? Wat is dat dan voor conclusie?
Sorry, je hebt gelijk, het staat er raar. ik ben wel fan van oude films, en kwaliteit qua verhaal e.d is er zeker wel. Heb het eerder over geluid/beeld, dat natuurlijk niet vergelijkbaar is met de kwaliteit van nu.
pi_100002478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:55 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk, het staat er raar. ik ben wel fan van oude films, en kwaliteit qua verhaal e.d is er zeker wel. Heb het eerder over geluid/beeld, dat natuurlijk niet vergelijkbaar is met de kwaliteit van nu.
Ik houd anders wel van de technicolor . Sommige kleuren van tegenwoordig vind ik echt overmatig en flets
pi_100008097
Winter's Bone

Grauwe deprimerende film over een arm meisje in een soort meth community in Amerika waar je nog niet eens dood gevonden wilt worden. Zij probeert daar te overleven en zorgt tevens voor haar broertje, zusje en gestoorde moeder.

Trage film maar erg mooi in beeld gebracht, acteerwerk is ijzersterk, verhaal is niet complex maar leuk verteld.

cijfer 7,2 / imdb 7.3
pi_100008496
N.a.v. review hier een stuk boven de twee volgende films gekeken:

Dead Snow

Redelijke zombiefilm. Gore e.d. is wel in orde maar het verhaal en de karakters zijn inhoudsloos. Het was ook typisch dat
SPOILER
6.5
IMDB: 6.5

TrollHunter

Kon er niet echt inkomen, daarvoor was de CGI te irritant. Documentairestijl was ook te slecht van opzet om echt in meegetrokken te worden. Voelde als een soort slechte Blaire Witch met trollen. Heb 'm ergens halverwege afgezet en dat doe ik echt zelden. Probeer het later nog wel een keer, want afgaande op IMDB zou het toch een goede film moeten zijn.
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:33:45 #134
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100009587
Gisteren weer gezien:

L'année Dernière à Marienbad (Last Year At Marienbad)
Alain Resnais breekt in zijn meesterwerk met alles wat in film normaal gesproken zo logisch is. Hij speelt met tijdsstructuren, geeft zijn hoofdpersonages geen namen, van grote of belangrijker bijrollen is geen sprake en de widescreen beeldcomposities zijn bevreemend maar stijlvol.
Ook na deze vierde kijkbeurt blijft het een uitermate fascinerend werk dat voor veelerlei uitleg vatbaar is. Iedere keer ontdek je weer nieuwe details waardoor je je eigen uitleg van de vorige keer in twijfel trekt, hierdoor kun je `m keer op keer blijven herkijken.
Toen ik `m voor `t eerst had gezien kwam hij met stip terecht in mijn lijstje van favoriete films aller tijden. Daar staat ie nu nog steeds en daar zal ie voorlopig niet uit verdwijnen.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 10/10

De Criterion blu-ray is trouwens een qua beeldkwaliteit trouwens een bijna net zo groot kunstwerk. Het beeld is duidelijk, haarscherp, is niet (in tegenstelling tot de Studio Canal Collection) te overbelicht en geeft een uitermate filmisch gevoel weer.
Een must!

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 27-07-2011 16:56:49 ]
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:09:24 #135
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100011048
Rocky II
Tijdje geleden nieuwe pc gekocht met natuurlijk ook een nieuwe harde schijf die in een mum van tijd volgeplempt is met allerlei moviepacks. De Rocky-collection is d'r één van, waarvan ik drie films nog niet gezien had. Ben niet zo fan van Sylvester Stallone, maar goed weggooien zonder de films gezien te hebben, vind ik toch ook weer zonde :').

Anyway het twee Rocky-deel vond ik maar matig en bij tijd en wijle bespottelijk! Wat een debiele aap is die Rocky ook! Hij kan mijn sympathie maar niet winnen met zijn domme gezemel. Integendeel, zijn fratsen vond ik nogal lachwekkend. Het meest hilarische moment is als ie net voor het (uiteraard legendarische) eindgevecht naar de lokale pastoor scheurt, 'Yo Father' tegen hem brult en daarna om diens zegen vraagt. Cijfer: 5

Rocky III
Ik had niet al te hoge verwachtingen, maar eigenlijk ging dit nog nèt. Rockys heldendom is naar grote hoogten gestegen en eindelijk lijkt ie zijn leven op de rit te hebben met her en der een bokspartijtje. Bijzonder is het niet, al is het wel leuk om Mr. T aan de slag te zien. Wat een opgefokte idioot is ie :D! Hulk Hogan is ook van de partij, eveneens leuk :Y. Cijfer: 6

Rocky Balboa
Mêh, het blijft allemaal maar beholpen met Rocky Balboa. Stallone verzwelgt zichzelf in lang vervlogen herinneringen en trekt nog een keer de bokshandschoenen aan. Plot heeft losse rammelende verhaallijntjes die nergens naar toe gaan en uiteindelijk wil het maar niet beklijven. Aardig eindgevecht met een jonge onaantastbare boksheld trouwens, maar die nieuwerwetse visuele effecten vond ik niet echt passend. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:55:52 #136
313219 vinnypassy
pi_100014714
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:36 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nou ja, als dat de enige repliek is die je kan geven had het geluid van een tandartsboor er onder kunnen worden gezet. Ik vind het nogal een zwak tegenargument.
Dat is niet mijn enige repliek, ik heb mijn ervaring iets van een week geleden hier nog neergezet. Ik vond het alleen een enorm domme opmerking die het niet verdiende er veel dieper op in te gaan. Veel te gemakkelijk om rond te strooien met een paar dure woorden en mensen te betichten van hoogwaardig meeloopgedrag.

Tropa de Elite 2 (2010, José Padilha)

Voorganger Tropa de Elite was al een heerlijke film, met lekkere actie en een blikje in de getto’s van Brazilië. Hier strijdt de BOPE een snoeiharde strijd met de gangsters die leven in de favela’s van Rio de Janeiro. In dit tweede deel wordt heel slim ingespeeld op het feit dat er ongetwijfeld nog meer speelt dan alleen dit meer zichtbare en algemeen bekendere geweld.

Nu ligt de focus namelijk meer op de politiek en de corruptheid die heerst op een hoger niveau. Op deze manier wordt het gehele Braziliaanse systeem aan de kaak gesteld. Dit keer wordt ook kritiek op de politie niet gemeden, hoewel BOPE gespaard blijft. Heel slim begint de film wel met een melding dat alles overeenkomsten kan hebben met de waarheid, maar dat het geen absolute waarheid is. Misschien dat de filmmakers bang waren voor represailles voor het insinueren (of is het echt zo erg?) van de vele malafide praktijken.

De actie heeft hieronder gelukkig nauwelijks te lijden. Natuurlijk ligt hier minder nadruk op dan bij Tropa de Elite, maar de spanning en intriges van regeringsambtenaren tillen samen met het hoge tempo en de prima cast de film naar een hoog niveau. Zonder hierbij misbruik te maken van het eerste deel, want dit is precies het vervolg waarop je hoopt. Ik in ieder geval wel.
pi_100015963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
N.a.v. review hier een stuk boven de twee volgende films gekeken:

Dead Snow

Redelijke zombiefilm. Gore e.d. is wel in orde maar het verhaal en de karakters zijn inhoudsloos. Het was ook typisch dat
SPOILER
6.5
IMDB: 6.5

TrollHunter

Kon er niet echt inkomen, daarvoor was de CGI te irritant. Documentairestijl was ook te slecht van opzet om echt in meegetrokken te worden. Voelde als een soort slechte Blaire Witch met trollen. Heb 'm ergens halverwege afgezet en dat doe ik echt zelden. Probeer het later nog wel een keer, want afgaande op IMDB zou het toch een goede film moeten zijn.
je cijfer voor deadsnow is begrijpelijk.
ben zelf zombie film fanaat, alles is eigenlijk slap zoals meerdere zombie films. maar wat ik zelf strak vond was de switch van horror naar zwarte humor aan het eind. de film nam zich zelf niet serieus daar houd ik van.
en neem daar nog is nazi zombies bij heerlijk.
semi origineel

trollhunter moet je echt voor gaan zitten.
en niet kijken alsof het blair witch is.
denk dat je niet ver genoeg hebt gekeken want anders had je hem niet vergeleken met blair witch.

SPOILER
pi_100016557
Tropa de Elite 2 is inderdaad echt een topfilm. Beter nog dan deel 1 inderdaad. Wie Cidade de Deus heeft gezien en goed vond, 'moet' eigenlijk ook de 2 Tropa de Elites kijken. _O_
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_100019716
Voor al deze filmliefhebbers hier:
FOK! Film Top 100 2011 - 10e Editie

woensdag 27 juli 2011 @ 21:11:14 #140
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100020077

Captivity (2007)

Verhaal:
fotomodel wordt ontvoerd en wordt wakker in een betonnen kamer waar ze in de gaten gehouden wordt. Ook worden er regelmatig niet zo grappige geintjes met dr uitgehaald.

Mijn cijfer: 7
iMDB: 4.6
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:47:38 #141
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_100024866
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:42 schreef El_Matador het volgende:
Tropa de Elite 2 is inderdaad echt een topfilm. Beter nog dan deel 1 inderdaad. Wie Cidade de Deus heeft gezien en goed vond, 'moet' eigenlijk ook de 2 Tropa de Elites kijken. _O_
Mee eens, Tropa de Elite 2 is geweldig en een stuk beter dan 1! Aanrader! ^O^

Vandaag film nr 100 van het jaar gekeken, moest natuurlijk een topper zijn. Morgen korte review.
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:19:09 #142
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100026575
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011, VK, David Yates)
Eigenlijk vond ik de film matig beginnen. In het begin is het te onsamenhangend. Er gebeurt te veel te snel achter elkaar. Ik was blij dat ik het boek gelezen heb, zodat ik wist wat en waarom dingen gebeurden. Maar vanaf het moment dat ze Hogwarts betreden wordt de film beter en beter. Waardoor de film toch nog de waardige afsluiter werd die deze leuke en goede filmreeks verdient.
cijfer: 8
pi_100026698
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011, VK, David Yates)
Eigenlijk vond ik de film matig beginnen. In het begin is het te onsamenhangend. Er gebeurt te veel te snel achter elkaar. Ik was blij dat ik het boek gelezen heb, zodat ik wist wat en waarom dingen gebeurden. Maar vanaf het moment dat ze Hogwarts betreden wordt de film beter en beter. Waardoor de film toch nog de waardige afsluiter werd die deze leuke en goede filmreeks verdient.
cijfer: 8
komt dat onsamenhangende misschien doordat de film in 2'en is gesplitst?
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:26:02 #144
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100026937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:21 schreef mschol het volgende:

[..]

komt dat onsamenhangende misschien doordat de film in 2'en is gesplitst?
Deels natuurlijk, maar niet helemaal. Het ging mij gewoon heel vlug. Eerst
SPOILER
In het boek zit daar (daar in mijn herinnering) veel meer tijd tussen. En zit er vooral ook veel meer uitleg achter waarom ze dingen doen. Natuurlijk is dat altijd een verschil tussen boeken en films. Maar later in de film wordt er ook meer tijd genomen om dingen uit te leggen. Dat had hier ook gekund imo.
pi_100030613
Titanic op rtl 4 net gezien :P ja ik weet het

Maar laatste keer dat ik 'm zag was toen ik 14 was oid dus nu heb ik toch wat beter beeld ervan (20 :P) Erg goede film, veel details en het zinken+de paniek is goed in beeld gebracht. Mja, verder is alles wel gezegd wat er over te zeggen valt. Klassieker. 9/10
pi_100031934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 00:48 schreef Eenskijken het volgende:
Titanic op rtl 4 net gezien :P ja ik weet het

Maar laatste keer dat ik 'm zag was toen ik 14 was oid dus nu heb ik toch wat beter beeld ervan (20 :P) Erg goede film, veel details en het zinken+de paniek is goed in beeld gebracht. Mja, verder is alles wel gezegd wat er over te zeggen valt. Klassieker. 9/10
Niks mis mee, ik heb 'm vanwege onderstaande niet gekeken (wel laatste 10 minuten) maar het is gewoon een goede film. Verguisd, maar goed. Erg goede muziek ook, een van de mooiste soundtracks die ik ken. Ook een van de weinig films hier in huis die we allemaal goed vinden. (ik hoorde de slotmuziek/scène op alle 3 de TV's hier :D )

Ik had een indrukwekkende tv/film-avond vanavond. Ten eerste: Hulde aan Canvas; geen enkele reclame tussendoor, hele aftiteling e.d. Daar kunnen veel zenders van leren.
* Moest wel nodig naar het toilet erna. :@
Maar goed:

Bobby (2006)

quote:
De film Bobby gaat terug naar de nacht waarin de populaire senator Robert F. Kennedy werd vermoord in het Ambassador hotel in Los Angelos in 1968. De film volgt 22 mensen uit allerlei verschillende milieus, die zich om uiteenlopende redenen in het hotel bevinden. Ze hebben met elkaar gemeen getuige te zijn van de aankomst van Bobby Kennedy op de avond van de verkiezingen. Deze historische nacht wordt tegen de achtergrond van culturele kwesties geplaatst die de Verenigde Staten op dat moment in hun greep houden waaronder racisme, de Vietnam oorlog en klassenverschillen....
Ten eerste, wat een rits aan bekende namen (voor de liefhebbers: Emilio Estevez, Anthony Hopkins, Martin Sheen, Laurence Fishburne, Heather Graham, Helen Hunt, Ashton Kutcher, Shia LaBeouf, Lindsay Lohan, William H. Macy, Demi Moore, Christian Slater, Sharon Stone, Elijah Wood en die lijst gaat maar door).
In het begin vroeg ik me een beetje af, "oké, allerlei verhalen van mensen die in het hotel aanwezig waren, maar wat probeer je me nou hiermee te vertellen?". Daar blijf ik ook bij die opmerking. Maar tegen het einde aan kwam alles samen in een toch wel aangrijpend slot (zie hieronder in youtube video). Het moest een happening zijn geweest op die set; al die mensen die een formidabele rol neerzetten over zo'n historische gebeurtenis. Het is trouwens niet alleen maar neerslachtigheid, er zitten een aantal humoristische stukken in, met als goeie de LSD-scenes met o.a. Ashton Kutcher als hippie _O- . De combinatie van nieuw geschoten materiaal met de oude archiefbeelden pakt perfet uit.

Verder is het oog voor detail zeer duidelijk aanwezig: filmen op locatie (in het echte zelfde hotel, vlak voordat deze werd gesloopt, goede neerzetting van de personen die aanwezig waren (ik heb deze film niet eerder gezien, maar ik herkende bijna iedereen), wanneer de Kennedy neergeschoten op de grond ligt; hurkt Juan Romero er precies zo bij als toen ook gebeurde:
SPOILER
Ook een prachtig stuk met het nummer "The Sound of Silence" van Simon and Garfunkel:

IMDB geeft het een 7.1, ik ga voor een 8-. Deze blijft mij persoonlijk wel een tijdje bij.

Dan misschien niet écht een film, meer een docu maar op filmtotaal staat ie ook. Wil hem sowieso even aankaarten: The Lost JFK Tapes: The Assassination (2009)

quote:
Documentaire van Tom Jennings over de moord op president Kennedy, met nieuw ontdekte archiefbeelden die zorgen voor een correcter en completer relaas van die fatale dag en de gebeurtenissen die erop volgden.
Ook een grote aanrader. Dit is geen documentaire die het pad van complottheorieën opgaat, wat een verademing is. (Ik zou al die docu's kunnen kijken en uren/dagen aan kunnen besteden; maar of dat slim is...).
Deze docu zet deze gebeurtenis uiteen; wat was de situatie voor 22 november was, wat de bedoeling was wat er zou gaan gebeuren. Wat er gebeurde met Oswald, Jack Ruby (ofwel de situatie op het politiebureau). De inauguratie van Lyndon B. Johnson en nog meer. Chronologisch verteld en je verstikt je niet in de detail; doch ik heb er nog veel van opgestoken, hoewel ik hier al vrij veel van weet. Dus wil je eens weten hoe alles precies ging; kijken!

Ik ga hier geen cijfer voor geven, maar dus zeker een aanrader.

Ik verdiep me de laatste tijd veel in de Kennedys. Heb de mini-serie The Kennedys (2011) gezien (ook zeker een aanrader, zelfde manier vertellend als de docu hierboven), veel internet lezen e.d. Zeer interessant om in deze tragische (Kennedy Curse) familie te verdiepen. Daarom pasten bovenstaande film/docu perfect in het plaatje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2011 02:03:42 ]
pi_100032324
Pleasantville (1998)
Aardige romantische comedy over veranderingen in het leven, de weg naar volwassenheid, conservatisme versus progressivisme en materialisme versus moralisme.

Grappig verhaal, leuk gedaan. Geen echte topper, maar wel origineel.

Genomineerd voor 3 Oscars. :o
7.8/10 (IMDB: 7.5/10)

pi_100033542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:27 schreef corkydiggles het volgende:

[..]

je cijfer voor deadsnow is begrijpelijk.
ben zelf zombie film fanaat, alles is eigenlijk slap zoals meerdere zombie films. maar wat ik zelf strak vond was de switch van horror naar zwarte humor aan het eind. de film nam zich zelf niet serieus daar houd ik van.
en neem daar nog is nazi zombies bij heerlijk.
semi origineel

trollhunter moet je echt voor gaan zitten.
en niet kijken alsof het blair witch is.
denk dat je niet ver genoeg hebt gekeken want anders had je hem niet vergeleken met blair witch.

SPOILER
Klopt, heb 'm net afgekeken en hoewel het wel iets beter werd, vind ik de film toch niet echt geslaagd. Op de een of andere manier is het gewoon niet zo heel interessant. De grap met die politicus aan het einde was leuk maar nog steeds geen 7 waard.

Dead Snow maakte inderdaad wel een grappige switch al was het misschien ook wel een beetje een geforceerde switch, omdat de karakters qua diepte ook niet zoveel voorstellen. Deed me een beetje denken aan Evil Dead. Die heb ik toen ik jonger was nog op VHS gehuurd in de veronderstelling dat het "gewone" horror was. :P Persoonlijk prefereer ik toch wel een beetje karakteruitwerking. Shaun of the Dead was daar wel superieur in wat mij betreft. Ook weer een keer kijken. :P

Net even bij het rondkijken op IMDB deze gezien:
http://www.imdb.com/title/tt1465522/

Dat wordt de volgende op m'n watch list. :P
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:25:04 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_100035518
Gisteren mijn 100e film van dit jaar gezien, en dat moest natuurlijk gevierd worden! Niet zomaar even een slechte film tussendoor, maar gewoon een relaxed filmavondje; lekker eten, wijntje erbij, en een goede film. Met wat kan je dat anders doen, dan met:

100. The Shawshank Redemption (Frank Darabont, 1994) :: 9.0

Het verhaal hoef ik hier natuurlijk niet meer uit te leggen. Ik mag aannemen dat iedereen hier de nummer 1 van de IMDB Top 250 nu wel een keer gezien heeft. Het heerlijke verhaal van Stephen King blijft super wegkijken en verveelt geen minuut. Of het nu het zeer natuurlijke en overtuigende acteerwerk van Morgan Freeman is of Tim Robbins. De ‘feelgood’-momentjes die zeer zeker in de film zitten en een smile op je gezicht te voorschijn tovert. De (beperkt aanwezige) goede muziek, zoals het stuk uit de opera “The Marriage of Figaro”.

Het klopt gewoon allemaal. De film blijft gewoon steengoed. Een terechte nummer 1 in de top 250. Een terechte dikke 9. En terecht een film die je mag en kan kijken als je je 100ste film van het jaar mag vieren.
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:29:47 #150
345680 Leanotsoynus
Dat klopt ja.
pi_100035571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:25 schreef SnuggLe het volgende:
Gisteren mijn 100e film van dit jaar gezien, en dat moest natuurlijk gevierd worden! Niet zomaar even een slechte film tussendoor, maar gewoon een relaxed filmavondje; lekker eten, wijntje erbij, en een goede film. Met wat kan je dat anders doen, dan met:

100. [ afbeelding ] The Shawshank Redemption (Frank Darabont, 1994) [ afbeelding ] :: 9.0

[ afbeelding ]

Het verhaal hoef ik hier natuurlijk niet meer uit te leggen. Ik mag aannemen dat iedereen hier de nummer 1 van de IMDB Top 250 nu wel een keer gezien heeft. Het heerlijke verhaal van Stephen King blijft super wegkijken en verveelt geen minuut. Of het nu het zeer natuurlijke en overtuigende acteerwerk van Morgan Freeman is of Tim Robbins. De ‘feelgood’-momentjes die zeer zeker in de film zitten en een smile op je gezicht te voorschijn tovert. De (beperkt aanwezige) goede muziek, zoals het stuk uit de opera “The Marriage of Figaro”.

Het klopt gewoon allemaal. De film blijft gewoon steengoed. Een terechte nummer 1 in de top 250. Een terechte dikke 9. En terecht een film die je mag en kan kijken als je je 100ste film van het jaar mag vieren.
Ik heb nooit begrepen dat mensen dit de beste film ooit vinden, ben wel van mening dat het een goede film is. Maar de beste film ooit? Nooit.
pi_100036165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:29 schreef Leanotsoynus het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen dat mensen dit de beste film ooit vinden, ben wel van mening dat het een goede film is. Maar de beste film ooit? Nooit.
Welke dan wel?
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:20:29 #152
345680 Leanotsoynus
Dat klopt ja.
pi_100036468
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Welke dan wel?
Die is er simpelweg niet.
pi_100036577
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:20 schreef Leanotsoynus het volgende:

[..]

Die is er simpelweg niet.
Waar baseer je op dat men het de beste film ooit vindt dan?

De film heeft het hoogste cijfer op IMDB, maar verder kunnen mensen wel hetzelfde denken als jij, namelijk dat er te veel goede films zijn van verschillende genres om er één beste uit te kiezen. Toch zal er maar 1 het hoogste cijfer kunnen hebben.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:21:07 #154
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_100038011
Smaken verschillen. Vind het ook niet DE beste film, maar wel een van de beste.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:34:19 #155
286575 Roces18
Chef de party
pi_100038381
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Welke dan wel?
De beste film heeft in ieder geval een 10 en geen 9. Overigens vind ik de Shawshank Redemption erg overgewaardeerd. En ik quote Mainport even over een andere film:

quote:
Ik vrees dat dit weer zo'n prent is voor narcistische snobs die lijden aan slordig geveinsde diepzinnigheid...
Er zijn zat betere films, zoals Casino die erg hoog in mijn lijstje staat.
pi_100038472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

De beste film heeft in ieder geval een 10 en geen 9. Overigens vind ik de Shawshank Redemption erg overgewaardeerd. En ik quote Mainport even over een andere film:

[..]

Ook voor jou dus:
FOK! Film Top 100 2011 - 10e Editie

donderdag 28 juli 2011 @ 13:04:59 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_100043508
Dead Snow

Tja, een erg cliché verhaal over een groepje kids dat op vakantie in een berghutje en op een avond komen de nazi zombies eraan die ze willen doodmaken. Acteerprestaties zijn bar en bar slecht, en er is geen diepgang niks. Hoewel dit een horror was, waren er nagenoeg geen schrikmomenten en het standaard slash werk kan je in elke film terug zien. Nee, dit is echt een film om te laten liggen.

(overigens zagen de zombies er wel erg goed uit)

5,5
pi_100043688
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:04 schreef Roces18 het volgende:
Dead Snow
[ afbeelding ]
Tja, een erg cliché verhaal over een groepje kids dat op vakantie in een berghutje en op een avond komen de nazi zombies eraan die ze willen doodmaken. Acteerprestaties zijn bar en bar slecht, en er is geen diepgang niks. Hoewel dit een horror was, waren er nagenoeg geen schrikmomenten en het standaard slash werk kan je in elke film terug zien. Nee, dit is echt een film om te laten liggen.

(overigens zagen de zombies er wel erg goed uit)

5,5
Deze film zit vol humor, is dat helemaal langs je heen gegaan? :o
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:46:16 #159
286575 Roces18
Chef de party
pi_100045113
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:10 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Deze film zit vol humor, is dat helemaal langs je heen gegaan? :o
Ja inderdaad. Nul keer gelachen. Er waren misschien flauwe pogingen maar niks bijzonders.
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:24:58 #160
349869 werkman11
phpvacatures.net
pi_100049347
blood out - niet kijken - tijdverspilling
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:33:55 #161
52357 Lambiekje
pi_100054784
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2011 01:51 schreef El_Matador het volgende:
Pleasantville (1998)
Aardige romantische comedy over veranderingen in het leven, de weg naar volwassenheid, conservatisme versus progressivisme en materialisme versus moralisme.

Grappig verhaal, leuk gedaan. Geen echte topper, maar wel origineel.

Genomineerd voor 3 Oscars. :o
7.8/10 (IMDB: 7.5/10)
Je weet dat het de meest digitale-effecten-film is tot dan toe. Deze film werkt naar mijn idee op zo veel lagen. Het is een topper. Ook naar meerdere keren kijken.

SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:36:45 #162
52357 Lambiekje
pi_100054875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

[..]

Die zou bij mij nog niet eens in de top1000 voorkomen.
pi_100056159
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 01:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Niks mis mee, ik heb 'm vanwege onderstaande niet gekeken (wel laatste 10 minuten) maar het is gewoon een goede film. Verguisd, maar goed. Erg goede muziek ook, een van de mooiste soundtracks die ik ken. Ook een van de weinig films hier in huis die we allemaal goed vinden. (ik hoorde de slotmuziek/scène op alle 3 de TV's hier :D )

Inderdaad. Titanic is zo vaak bekeken en besproken dat iedereen er wel een beetje genoeg van heeft, incl de clichés maar opzich is het gewoon een hele goede film, die best realistisch blijft aan wat er echt gebeurd is. Je ziet meteen dat overal veel werk in is gestoken, veel details die kloppen, het verhaal dat op een goede manier wordt verteld.
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:16:57 #164
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_100058357
De reden dat die film op 1 staat is natuurlijk omdat hij gemiddeld over alle mensen hoger scoort, het betekend dus niet dat hij bij al die mensen op 1 staat. Als hij bij iedereen in de top5 staat maar de andere 4 heel erg verschillen qua score, zal deze dus als nr1 op de lijst komen.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:03:11 #165
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100059943
Zojuist Trust gezien. Goede film, eens met de imdb-waardering van 7,4. Wel is de film meer drama dan thriller zoals ie daar ook ingeschaald wordt.

Goed geacteerd (met name erg goed van de hoofdrolspeelster) en een goed verhaal dat je ook nog een beetje op het verkeerde been zet.
Goede dramafilm ^O^
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:27:03 #166
345680 Leanotsoynus
Dat klopt ja.
pi_100060926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat men het de beste film ooit vindt dan?

De film heeft het hoogste cijfer op IMDB, maar verder kunnen mensen wel hetzelfde denken als jij, namelijk dat er te veel goede films zijn van verschillende genres om er één beste uit te kiezen. Toch zal er maar 1 het hoogste cijfer kunnen hebben.
Ik heb het ook niet over dat het een feit zou zijn. Ik kom die film vaak op forums tegen en vrijwel elke comment / reviewer claimt dat het 1 van de beste films ooit is.

Mensen hoeven het niet met mij eens te zijn hoor, dat is ook totaal niet iets wat in mijn verwachtingspatroon ligt.
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:02:44 #167
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100068529
quote:

Dan misschien niet écht een film, meer een docu maar op filmtotaal staat ie ook. Wil hem sowieso even aankaarten: The Lost JFK Tapes: The Assassination (2009)
[ afbeelding ]

[..]

Ook een grote aanrader. Dit is geen documentaire die het pad van complottheorieën opgaat, wat een verademing is. (Ik zou al die docu's kunnen kijken en uren/dagen aan kunnen besteden; maar of dat slim is...).
Deze docu zet deze gebeurtenis uiteen; wat was de situatie voor 22 november was, wat de bedoeling was wat er zou gaan gebeuren. Wat er gebeurde met Oswald, Jack Ruby (ofwel de situatie op het politiebureau). De inauguratie van Lyndon B. Johnson en nog meer. Chronologisch verteld en je verstikt je niet in de detail; doch ik heb er nog veel van opgestoken, hoewel ik hier al vrij veel van weet. Dus wil je eens weten hoe alles precies ging; kijken!

Ik ga hier geen cijfer voor geven, maar dus zeker een aanrader.

Ik verdiep me de laatste tijd veel in de Kennedys. Heb de mini-serie The Kennedys (2011) gezien (ook zeker een aanrader, zelfde manier vertellend als de docu hierboven), veel internet lezen e.d. Zeer interessant om in deze tragische (Kennedy Curse) familie te verdiepen. Daarom pasten bovenstaande film/docu perfect in het plaatje.
Gisteren op Canvas gezien, was erg interessant.
Misschien is de dvd The JFK Collection ook wat voor jou? heb `m tijdje geleden ook gekocht :Y
pi_100069398
Rio

Geen hoogvlieger (lol...zucht) maar een degelijke animatie over een blauwe papagaai die verwesterd is per ongeluk in Brazilie terecht komt en vriendjes maakt in het bos. Vol blije kleurtjes en liedjes prima geschik voor de kinderen. Uiteraard ook nog wel wat grappen en grollen er in verwerkt om het voor volwassenen leuk te houden. Jesse Eisenberg's stem past prima bij de papagaai en de hond was hilarisch.
7
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100070519
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:27 schreef Leanotsoynus het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over dat het een feit zou zijn. Ik kom die film vaak op forums tegen en vrijwel elke comment / reviewer claimt dat het 1 van de beste films ooit is.

Mensen hoeven het niet met mij eens te zijn hoor, dat is ook totaal niet iets wat in mijn verwachtingspatroon ligt.
Dat is wat anders dan dé beste natuurlijk.

Vandaag gezien:

Horrible Bosses

3 mannen met 3 verschrikkelijke bazen. Na wat drankjes in de kroeg grappen ze hun bazen te zullen vermoorden, maar al snel blijkt het niet eens zo'n gek idee.

-

Ik moest harder lachen om de bloopers aan het eind dan om de film zelf. :@
Het was wel grappig om Jennifer Aniston in zo'n (uitdagende :o ) rol te zien, maar ik denk dat mannen zich beter met deze film zullen vermaken. Flauwe humor, veel seksgrappen. En de meeste leuke stukjes zitten uiteraard al in de trailer. Maar alsnog wel de moeite waard als je van dit soort humor houdt en de acteurs/actrices een beetje leuk vindt.

6,3

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 29-07-2011 00:00:55 ]
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:58:16 #170
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100070913
Transformers: Dark of the Moon (2011, VS, Michael Bay)
Er is echt heel weinig positief te melden over deze film. Als ik naar een film ga over de Transformers dan wil ik Autobots vs. Decepticons en niet allemaal menselijk gezeur. Geen belachelijke karikaturen, geen focus op mensen tijdens de grote actiefinale, geen romantisch gezever. Dan is de film verder ook gewoon nog complete bagger; belachelijk plot, karikaturen, onlogische acties etc.
cijfer: 3.5
(en dat terwijl ik de eerste twee delen nog best te pruimen vond)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:20:16 #171
286575 Roces18
Chef de party
pi_100085450
Jonah Hex

Nadat hij misvormd is geraakt in zijn gezicht en een doodervaring heeft beschikt Jonah over bovennatuurlijke krachten waardoor hij met doden kan praten. Hij krijgt van het Amerikaanse leger de opdracht om achter zijn aartsvijand aan te gaan die zijn vrouw en kinderen heeft vermoord.

De film gaat alle kanten op en weet zichzelf geen houding te geven. Het lijkt op een bij elkaar geraapt werk want het verhaal steekt niet echt goed in elkaar. Josh Brolin weet niet te overtuigen als Jonah Hex en dat zie je ook aan het verhaal af. Het heeft weinig diepgang en emotie terwijl toch zijn hele familie wordt vermoord, het laat hem maar ook mij koud. De film vermaakt zeker maar het is het allemaal net niet. De trailer zag er erg goed uit, maar ik zou alleen deze film kijken als je naar Megan Fox O+ wilt kijken.

6-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:23:31 #172
316126 Tieszo
be awesome instead
pi_100087967
quote:
13s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Transformers: Dark of the Moon (2011, VS, Michael Bay)
Er is echt heel weinig positief te melden over deze film. Als ik naar een film ga over de Transformers dan wil ik Autobots vs. Decepticons en niet allemaal menselijk gezeur. Geen belachelijke karikaturen, geen focus op mensen tijdens de grote actiefinale, geen romantisch gezever. Dan is de film verder ook gewoon nog complete bagger; belachelijk plot, karikaturen, onlogische acties etc.
cijfer: 3.5
(en dat terwijl ik de eerste twee delen nog best te pruimen vond)
:{

Meningen verschillen oO<
pi_100088460
Horrible bosses
3 mannen willen in een dronken bui hun bazen vermoorden, dit gaat uiteraard niet zoals gepland..
Matig filmpje, hij was sporadisch wel grappig maar niet genoeg
6/10

Captain America
Scharminkel wordt als testmens behandeld en wordt captain america..
Enige echte commentaar dat ik zal geven op deze film: captain america komt over als een held op sokken..
hij is toch zo groot en sterk met superkrachten, waarom dat schild dan? -O- }:| :r

5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 29-07-2011 21:15:37 ]
pi_100095543
Children of men

eindelijk heb ik deze film kunnen kijken. wat een goede film is dit.
compleet pakket alles is goed aan deze film.
een echte zaterdag avond film alleen keek ik hem gisteren:P

In 2027, in a chaotic world in which humans can no longer procreate, a former activist agrees to help transport a miraculously pregnant woman to a sanctuary at sea, where her child's birth may help scientists save the future of humankind.

van mij een 8,5.
pi_100097267
gisteren weer fight club

moet ik obligaat even zo doen van "Tyler Durden _O_ "

Nee maar is leuke film, kijk ik altijd graag ;).
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:10:27 #176
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_100097579
101. Your Highness (David Gordon Green, 2011) :: 4.0
Iemand hier...iemand...vond dit volgensmij een aardige film. En ik dacht: "Nathalie Portman, deels komedie, adventure....laat ik het ook eens kijken!, wellicht deels een soort van Robin Hood te verwachten. Maar nee hoor...niets van dat. Slecht geacteerd, werkend op je zenuwen, met slechte special effects en een nog slechter verhaal. Over the top? Ja! Maar leuk over the top? Nee. Dat Nathalie Portman zich hiervoor leent zeg.....

Een 4.
pi_100097700
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:10 schreef SnuggLe het volgende:
101. [ afbeelding ] Your Highness (David Gordon Green, 2011) :: 4.0
Iemand hier...iemand...vond dit volgensmij een aardige film. En ik dacht: "Nathalie Portman, deels komedie, adventure....laat ik het ook eens kijken!, wellicht deels een soort van Robin Hood te verwachten. Maar nee hoor...niets van dat. Slecht geacteerd, werkend op je zenuwen, met slechte special effects en een nog slechter verhaal. Over the top? Ja! Maar leuk over the top? Nee. Dat Nathalie Portman zich hiervoor leent zeg.....

Een 4.
Je dacht een soort Robin Hoofd te krijgen..daar ga je al de fout in..Zulke flauwe comedies moet je gewoon met de juiste mindset kijken en die had jij duidelijk niet. Zulke films moet je niet in je eentje met je ridderpak aan voor de pc kijken, maar gewoon gezellig met vrienden en een drankje erbij.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:29:31 #178
313219 vinnypassy
pi_100098288
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:01 schreef Aukje83 het volgende:
gisteren weer fight club

moet ik obligaat even zo doen van "Tyler Durden _O_ "

Nee maar is leuke film, kijk ik altijd graag ;).
Leuke film? Hmm, dat is niet de omschrijving die ik de film zou geven. Eerder goede film. :)

<-- En Tyler Durden is inderdaad een held.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:40:15 #179
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_100100855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:14 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Je dacht een soort Robin Hoofd te krijgen..daar ga je al de fout in..Zulke flauwe comedies moet je gewoon met de juiste mindset kijken en die had jij duidelijk niet. Zulke films moet je niet in je eentje met je ridderpak aan voor de pc kijken, maar gewoon gezellig met vrienden en een drankje erbij.
LOL, hoe weet je dat ik mijn ridderpak aanhad? O-)

Nah Robin Hood, ik bedoelde "een komische avonturenfilm" of hoe je het wilt noemen. Komisch was hij in ieder geval niet. Met geen enkele mindset had ik dit een goede film gevonden. Echt niet.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:59:20 #180
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100101730
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:14 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ook dan blijft Pineapple Express stukken leuker. Ik vond het vooral opvallend hoe ronduit slecht enkele van die toch wel hoog aangeschreven acteurs staan te acteren, vooral Franco. Portman bevestigt na No Strings Attached nogmaals dat komedie (of toch dit type komedie) haar totaal niet ligt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100101872
Wij hebben ons wel vermaakt met die film in ieder geval..maar dat had ook met drank te maken. Ik ben sowieso wel fan van Danny McBride..als je hem irritant vindt dan is het al snel een kutfilm. En Portman was gewoon knettergeil in deze film.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:16:40 #182
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_100102496

In Bruges
Voor de 3e keer ofzo, blijft echt een geniale film.

9/10
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:41:56 #183
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100109784
Deze week in de bios gezien:

The Beaver
Mel Gibson speelt een extreem depressieve speelgoed magnaat die een bever knuffer vindt. Vanaf moment denkt hij dat hij met behulp van die bever beter kan worden en praat met z`n omgeving alleen nog maar via die bever, inclusief accent, wat natuurlijk de nodige reacties van zijn omgeving oproept.

Jodie Foster, die de film regiseert en ook de vrouw van Gibson speelt, weet behendig er een goed drama van te maken dat nooit té sentimenteel wordt of de grens van over the top overschrijdt. Gibson krijgt hierin ook een groot deel van de credits voor: zijn rol is prachtig, oprecht en hij zet met verve de getormenteerde man neer. Hij overtuigd bijna de hele film lang. Dit is dan ook zonder twijfel de beste rol die hij in sinds lange tijd heeft neer gezet.

Het is jammer dat het tegen het einde iets te langdradig wordt en het net lijkt alsof het tempo iets omlaag gaat.
Buiten dat levert Foster een mooie film af die je doet uitkijken naar meer werk van haar hand.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_100110936
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Fantasy / Avontuur
130 minuten

geregisseerd door David Yates
met Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

Het tweede deel van het zevende boek zal Harry Potter (Daniel Radcliffe) dichter bij de dood brengen dan ooit, terwijl hij ervoor kiest om zijn zoektocht naar de Gruzielementen voort te zetten, met de hulp van Ron (Rupert Grint) en Hermelien (Emma Watson). Maar ondertussen woedt de oorlog voort, terwijl steeds meer geliefden van Harry het loodje moeten leggen. Maar de tovenaarswereld zal opstaan voor nog een laatste slag, de slag waarin de ultieme confrontatie tussen De Jongen Die Bleef Leven en de Heer van het Duister (Ralph Fiennes) zal plaatsvinden. Zal het Harry lukken om Voldemort weer sterfelijk te maken en hem voorgoed te verslaan?

vond het een cool laatstedeel, spannend en leuk gedaan
zou hem een dikke 8 geven
tof einde op een lange serie potter films!
pi_100114372
Captain America: The First Avenger (3D)
Een dappere, maar zachtaardige jonge soldaat genaamd Steve Rogers moet aan een aantal experimenten deelnemen voor het Amerikaanse leger, het zogenaamde Super Soldier programma. Maar wanneer het experiment wordt stopgezet besluiten ze Steve te gebruiken om het imago van het Amerikaanse leger te verbeteren.

Geen toppertje, maar verder een prima film.
Wat ruig geweld, wat wapens en nog wat special effects. Ik zie het als een 'zaterdagavondfilm'.

Trouwens, dit was weer een typische film waar het 3D-aspect totaal niets toevoegt. Er waren zelfs een boel stukken waar je geen verschil zag met je bril af. Pure marketing dus.

Met uitzondering van één scene, waar een schijf tegen een muur terugkaatst richting het publiek. Dat gaf wel wat 'wooow-reacties'.

IMDb: 7.7
Ik: 6.3

--

Blitz
In 'Blitz' speelt Jason Statham politieagent Tom Brant. Wanneer hij een paar criminelen in een auto ziet inbreken, slaan bij hem de stoppen door. In de pers wordt het politiekorps door het incident zwaar bekritiseerd en Brant wordt opgedragen zich de komende tijd gedeisd te houden. Zijn collega's hebben ondertussen hun eigen problemen. Als enkele politieagenten op bloederige wijze worden afgeslacht, besluit Brant samen met politieagent Nash (Paddy Considine) achter de moordenaar aan te gaan.. De moordenaar, die zichzelf ‘The Blitz' noemt, zoekt ondertussen de media op.

Prima actiefilm met Jason Statham. Mooie portie geweld en daarnaast nog een doos flauwe grappen.

IMDb: 6.9
Ik: 7.2

zaterdag 30 juli 2011 @ 12:59:25 #186
286575 Roces18
Chef de party
pi_100122125
5 Days of War

In deze film volgen we enkele journalisten die de oorlog in Zuid-Ossetie tussen Rusland en Georgië verslagen. Een cast met veel bekende namen o.a. Andy Garcia en Val Kilmer. Hoewel dit een typische sterrencast is, speelt alleen Andy Garcia zijn rol goed als president en komt hij erg overtuigend over. Val Kilmer is een dikke papzak geworden die van het doek moet blijven. Het verhaal is niet erg overtuigend, een journalist moet bepaalde filmmateriaal zien te uploaden wat op een simpel sd schijfje staat maar hij moet per se naar een of ander televisiestation. Terwijl er genoeg internetcafe's daar zijn :') . Verder vind ik het typische propaganda, de Russen zijn zo slecht weer >:) terwijl ondertussen de Georgiërs er ook wat van kunnen. Alleen te kijken voor de actie eigenlijk dat best goed in elkaar zit maar anders zou ik hem laten liggen.

Mager zesje
pi_100122419
Machete (2010)

Machete. 1 uur en 3 kwartier (geweldig over-the-top)spektakel en actie van je scherm en uit je speakers.
Rodriguez' beste, en weer een mooi Mexicaans-Amerikaans verhaal dat helaas niet zo onrealistisch is.

De mannen zijn lekker macho en de stoere bloedmooie dames komen in lekkere pakjes voorbij. De geniale humor (de scene waar Machete 'zonder kleerscheuren' :D uit het raam springt is episch). Topquotes ook.

Danny Trejo, Jessica Alba, Michelle Rodriguez, Robert de Niro, Steven Seagal, Don Johnson en Cheech Marin zetten
allemaal prima rollen neer. Lyndsey Lohan doet het ook goed in een toepasselijke rol.

Kijken met een goeie tequila, beetje wiet en goed beeld en geluid is een garantie voor een goeie (mannen)avond,
waar je je elke keer op verheugd. "Vanavond Machete kijken", oh yeah.

Veruit de beste film van 2010.

9.8/10 (IMDB: 7.1/10)

zaterdag 30 juli 2011 @ 13:17:04 #188
286575 Roces18
Chef de party
pi_100122698
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:08 schreef El_Matador het volgende:
Machete
Alweer gekeken :P

Die film slaat nergens op, niemand kan
SPOILER
van Steven Seagal _O-
SPOILER
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:20:39 #189
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_100122800
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:43 schreef AciD_Nightmare het volgende:
2 films gezien:

Super

[ afbeelding ]
Hele vette film al zeg ik het zelf. Ook best wat bloed en gore. Maar ook veel humor en een beetje drama. Had wel met hem te doen op het eind :) Een 8.

SHUT UP EVIL!!
Gisteren ook gezien, heel aparte film. Niet standaard actie door de low-budget manier van filmen, ook niet echt comedy door het drama en de soms best expliciete gore. Van mij krijgtie een 8.
quote:
Hanna
Het begin is echt vet maar op een gegeven moment verlies je het verhaal een beetje en wordt ie een beetje langdradig. Al bij al geen slechte film maar hij had beter gekund. Ook zitten er behoorlijk wat dingen in dat je denkt. Yeah right. Daarom geef ik deze film een 6.
Deze heb ik klaarstaan voor vanavond (denk ik), toch erg benieuwd naar. Vooral nu ik zie dat de Chemical Bros de muziek hebben verzorgd.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_100122944
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:29 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Leuke film? Hmm, dat is niet de omschrijving die ik de film zou geven. Eerder goede film. :)

<-- En Tyler Durden is inderdaad een held.
Mja, ik ben niet zo fan van het woord 'goed' in context van de meeste kunst.

Daarom gebruik ik het persoonlijk liever niet ;)

Maar het is wel een geslaagde film idd.
pi_100123708
Your Highness

Had geluk dat ik wel fan ben van Danny McBride (Eastbound & Down, geniale serie) en dus daardoor al niet al te serieus naar deze film ging kijken. Ook is het geen straf om te kijken naar Zooey Deschanel en Natalie Portman, dus heb me wel vermaakt.

Gewoon 1 grote brei van onzin aan elkaar in een middeleeuws jasje, heb wel gelachen haha.

7.
pi_100123934
quote:

[..]

Ik had een indrukwekkende tv/film-avond vanavond. Ten eerste: Hulde aan Canvas; geen enkele reclame tussendoor, hele aftiteling e.d. Daar kunnen veel zenders van leren.
* Moest wel nodig naar het toilet erna. :@
Maar goed:

Bobby (2006)
[ afbeelding ]

[..]

Ten eerste, wat een rits aan bekende namen (voor de liefhebbers: Emilio Estevez, Anthony Hopkins, Martin Sheen, Laurence Fishburne, Heather Graham, Helen Hunt, Ashton Kutcher, Shia LaBeouf, Lindsay Lohan, William H. Macy, Demi Moore, Christian Slater, Sharon Stone, Elijah Wood en die lijst gaat maar door).
In het begin vroeg ik me een beetje af, "oké, allerlei verhalen van mensen die in het hotel aanwezig waren, maar wat probeer je me nou hiermee te vertellen?". Daar blijf ik ook bij die opmerking. Maar tegen het einde aan kwam alles samen in een toch wel aangrijpend slot (zie hieronder in youtube video). Het moest een happening zijn geweest op die set; al die mensen die een formidabele rol neerzetten over zo'n historische gebeurtenis. Het is trouwens niet alleen maar neerslachtigheid, er zitten een aantal humoristische stukken in, met als goeie de LSD-scenes met o.a. Ashton Kutcher als hippie _O- . De combinatie van nieuw geschoten materiaal met de oude archiefbeelden pakt perfet uit.

Verder is het oog voor detail zeer duidelijk aanwezig: filmen op locatie (in het echte zelfde hotel, vlak voordat deze werd gesloopt, goede neerzetting van de personen die aanwezig waren (ik heb deze film niet eerder gezien, maar ik herkende bijna iedereen), wanneer de Kennedy neergeschoten op de grond ligt; hurkt Juan Romero er precies zo bij als toen ook gebeurde:
SPOILER
Ook een prachtig stuk met het nummer "The Sound of Silence" van Simon and Garfunkel:

IMDB geeft het een 7.1, ik ga voor een 8-. Deze blijft mij persoonlijk wel een tijdje bij.

Bedankt :)
Door dit sukje ben ik hem ook gaan kijken. Inderdaad zeker een ruime voldoende en de moeite waard
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:18:58 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100124313
Paranormal Activity
Ieeeks, zenuwslopend spannend is dit! Paranormal Activity tapt weliswaar uit hetzelfde vaatje als The Blair Witch Project, maar dat found footage-concept werkt nog steeds bij mij. IJzingwekkende stiltes, gevolgd door doffe voetstappen en vervolgens een harde bonk, vind ik de beste vorm van horror. Het wordt er alleen maar nog realistischer op, wanneer het zoals hier door een videocamera opgenomen is.

Het verhaal kan haast niet simpeler: een jong stel wordt in hun eigen huis 's nachts geterroriseerd door een boosaardige geest (of is het toch demon?). Ik vond het vreemd dat als het echt de spuigaten uitloopt er niet telkens één van hen wakker bleef in plaats van naïef samen in slaap te vallen en maar vertrouwen op het werk wat de videocamera doet. Maar al met al blijft dit een van de betere horrors van de afgelopen tijd. Cijfer: 7,5

Der blaue Engel
Marlene Dietrich is ganz toll in deze vroege Duitse geluidsfilm! Wat een babe is ze! Ze lijkt veel op Carice van Houten qua gezichtsuidrukking. En toevallig zingt zij net als Dietrich in Zwartboek ook het jolige liedje "Ich bin die fesche Lola". Emil Jannings lijkt met zijn overacting nog blijven steken in de periode van de stomme film. Ik vond zijn rol in deze film ook niet echt overtuigend. Een waardige professor glijdt af naar een clown in een nachtclub, jaja een nogal vreemd gebeuren! Anyway der Blaue Engel is wel aardig (en zelfs grappig) om te zien, maar een topper zie ik d'r ook weer niet in. Cijfer: 7

Captain America: The First Avenger
Jammer, dit vond ik een lichte tegenvaller. Captain America redt de dag met een suf schildje. Bij superheldenfilms verwacht ik toch altijd een speciaal iets en dat was hier helaas niet het geval. Het plot verloopt voorspelbaar en de actie werkte ook niet overdonderend. Een voldoende zit er desalniettemin in. Het was wel weer eens leuk om Hugo Weaving en Tommy Lee Jones aan het werk te zien. Cijfer: 6,5

Silent Hill
Dit soort films kunnen rustig een half uur korter. Twee uur lang een zoektocht met allerlei spannende horrorepisodes van twee ouders op naar hun dochter bekijken, gaat op den duur minder boeien. Zo her en der nog had het nog wel wat leuke visuele effecten, maar dat is het enige waarvan Silent Hill het moet hebben. Cijfer: 5,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:30:02 #194
313219 vinnypassy
pi_100126522
Bound By Honor (Blood In, Blood Out) (1993, Taylor Hackford)

De basis van het verhaal sprak me enorm aan en dat is wat deze film ook overeind houdt: Gedurende een kleine drie uur zit je toch geboeid te kijken naar wat er gebeurd met drie neven, die als broers opgroeiden. Maar als er dan iets gebeurt, gaan ze alle drie een vrijwel volledige andere kant op. Enigszins spoilerend:

De uitwerking hiervan is echter niet optimaal. Er wordt volgens mij maar letterlijk één regel besteed aan de keuze van de een om het leger in te gaan. De ander raakt aan de drugs. Het waarom hierachter is logisch en verklaarbaar, maar ondanks de drie uur speeltijd wordt dit ook totaal niet uitgediept. Gelukkig vinden we bij de derde neef, de hoofdrolspeler, wel meer uitleg. Dit is ook verreweg het beste aan de film, want het leven in de gevangenis en hoe de gangs hier leven en te werk gaan wordt realistisch weergegeven .

Hier kleeft echter ook weer een nadeel aan: de hoofdrolspeler is zo ongeveer de minste van alle acteurs, aangezien hij meer dan eens teveel zijn best probeert te doen. Hoewel hij er zelf waarschijnlijk weinig aan kon doen, komen de blauwe lenzen die hij zo nu en dan draagt hem ook niet ten goede.

Deze kritiek neemt echter niet weg dat de film continu weet te boeien, ondanks de losse eindjes en het wat fragmentarische verhaal. De kleine drie uur voelden totaal niet zo aan en misschien zijn het juist de minpuntjes die de film voorzien van een gezonde dosis charme. Maar misschien is het gewoon cult die langzaam wat tijd nodig heeft om te groeien.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:42:31 #195
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100142884
Vandaag afgekeken:

Law & Order: Special Victims Unit - season 12
Een heel sterk seizoen van mijn favoriete Law & Order spin-off.
Er zitten een aantal ontzettend sterke afleveringen tussen en het seizoen zit vol met leuke en goede gastrollen en leuke twists. De rol die Terrence Howard bijvoorbeeld speelt is geweldig en hoop `m snel nog eens terug te zien in seizoen 13.
Een heerlijke verslavende serie.

9,0/10
pi_100142957
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:20 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Gisteren ook gezien, heel aparte film. Niet standaard actie door de low-budget manier van filmen, ook niet echt comedy door het drama en de soms best expliciete gore. Van mij krijgtie een 8.
Moet je die in het genre van Kick-ass zien of niet?
pi_100142996
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Alweer gekeken :P

Die film slaat nergens op, niemand kan
SPOILER
van Steven Seagal _O-
SPOILER
daarom is t ook zo geniaal dat hij
SPOILER
pi_100143045
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Moet je die in het genre van Kick-ass zien of niet?
Nee, hij is veel donkerder. ..Opzich qua genre komt het vrij snel overeen met een antiheld als superheld, maar daar houdt het wel op vind ik.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 31 juli 2011 @ 00:20:05 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100144244

Jason X (Friday The 13th 10)

Verhaal:
De overheid heeft Jason Vorhees in gevangenschap in een speciale plaats ver weg van de stad. Hoofd van de faciliteit wil hem het invriezen tot men erachter is hoe ze hem voorgoed kunnen vermoorden. Defensie wil hem echter nader bestuderen om zijn gaven tot 'instant healing' wat geen goed plan blijkt. Jason breekt vrij maar hij en de hoofd raken in "cryostasis". Vijfhonderd honderd jaar later wanneer de aarde voorgoed is verlaten. Worden zij ondermijnd door een groep piraten/wetenschaps-studenten/jutters. En dan begint alles opnieuw.

Oordeel:
Behalve de erg aux-serieuze personages en "slechte acteerwerk" waar velen over zullen vallen (ik vind hen 100 keer beter acteren dan de cast van GTST en dat aux-serieuze is expres). Is dit gewoon een geweldige 'Friday the 13th' film.

Cijfer: dikke 8

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 31-07-2011 00:36:36 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_100144420
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:20 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Jason X (Friday The 13th 10)

Verhaal:
De overheid heeft Jason Vorhees in gevangenschap op een speciale plaats ver weg van de stad. Hoofd van de faciliteit wil hem het invriezen tot men erachter is hoe ze hem voorgoed kunnen vermoorden. Defensie wil hem echter nader bestuderen om zijn gaven tot 'instant healing'. Wat geen goed plan leek. Jason breekt vrij maar hij en de hoofd raken in cryostasis. Vijfhonderd honderd jaar later wanneer de aarde voorgoed is verlaten. Worden zij ondermijnd door een groep piraten/wetenschaps-studenten/jutters. En dan begint alles opnieuw.

Oordeel:
Behalve de erg aux-serieuze personages en "slechte acteerwerk" waar velen over zullen vallen (ik vind hen 100 keer beter acteren dan de cast van GTST en dat aux-serieuze is expres). Is dit gewoon een geweldige 'Friday the 13th' film.

Cijfer: dikke 8
Jij hebt echt een rare smaak man..Ik ben gek op slashers, maar dit is echt pure film-aids :D
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')