abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99725865

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^
Je weet vast nog wel pareltjes te delen (of niet). Geef je mening! ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks

De laatste vijf reviews:

quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:37 schreef galtfactory het volgende:
Mao's Last Dancer met de vriendin gezien en ik moet zeggen dat het een best onderhoudende film was met een mooi einde.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:04 schreef Darkzell het volgende:
Dark City (1998)
[ afbeelding ]

[..]

Ik kreeg een beetje een Matrix en Inception gevoel bij deze film, dus misschien dat beiden films wat inspiratie hebben opgedaan bij deze film. De sfeer vond ik echt ontzettend goed neergezet, en ook het verhaal en de opbouw zijn van grote klasse. Jammer dat de special effects toch wel wel vrij duidelijk niet meer van deze tijd zijn, en ik vond Kiefer Sutherland eigenlijk totaal niet passen in deze film (dat zal misschien meer door zijn rol in 24 komen). Ik heb er van genoten in ieder geval.
Cijfer: 9
IMDb: 7.8
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:09 schreef YellowBlacks het volgende:
Rubber

[ afbeelding ]

Robert, een autoband die achtergelaten is in de woestijn, komt plotseling tot leven zonder enige reden. Robert ontwikkelt al snel een telepathische gave wat hem in staat stelt om alles te vernietigen wat hij wil.

Lastig om deze film een cijfer te geven. Aan de ene kant denk je, waar heb ik in hemels naam naar gekeken. Aan de andere kant heeft deze film toch wel iets.

IMDB: 5,9
Mijn Cijfer: 6,0
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:26 schreef mschol het volgende:
Transformers: Dark of the moon

we zien waarom men een ruimterace hield en het resultaat daarvan..
meer ga ik niet over verhaal vertellen, beetje bang dat ik ga spoileren :P

tja.. verhaal is flinterdun, maar toch: auto's die transformeren in robots zijn stiekem toch altijd leuk om naar te kijken..
ik vond die vervanger van megan fox echt een in-de-weg-loop rol hebben, hadden ze beter geheel kunnen schrappen..
voor de rest vond ik het, voor een no-brainer film, best aardig gedaan; je moet er alleen niet naartoe gaan voor een (zinnig) verhaal, je gaat vooral voor de actie en die krijg je imho ook wel :Y
shia lebeouf vond ik trouwens helemaal niet zo verveldn aanwezig t.o.v. andere films waar hij in speelde

cijfer als ik ga met no-brainer-actiefilm insteek: 7.9
cijfer met een "normale" film insteek: 6.7
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 05:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Transformers 3 - Dark of The Moon

Verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oordeel: wat een idiote kut film zeg. christus.. cgi is cartoonesque. verhaal: kut. personages. irritante la buf en een lelijk wijf met botox lippen. en de excuus negers ontbreken ook niet. Veel herrie veel verwarrende actie om de film te vullen. dat was em.. Transformers ver-kracht! :{

Mijn cijfer: 1
iMDB: 6.8
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:43:19 #2
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_99727728
Zojuist op TV:
La Tourneuse de pages

Een werkelijk geniale film.

De tienjarige Mélanie is een veelbelovend pianotalent. Tijdens haar auditie voor het conservatorium wordt ze door jurylid Ariane Fouchécourt, een bekende concertpianiste, uit haar concentratie gehaald omdat deze het nodig vindt op het moment suprême een handtekening uit te delen aan een fan. Mélanie faalt en stopt met muziek spelen. Tien jaar later komt ze Ariane weer tegen als ze gaat oppassen voor haar baas , die getrouwd blijkt met Ariane.
Het acteerwerk van de drie hoofdrolspelers is nagenoeg briljant. Subtiel en vol onderhuidse spanning.
9/10
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:46:16 #3
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_99727942
The Usual Suspects maar voor de zoveelste keer gezien :P

Niet teveel woorden aan vuil maken, gewoon een fantastische film _O_

9
The Outside Agency
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:54:21 #4
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_99728463
Cross of iron, wel best veel gayheid in die film :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:53:10 #5
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_99731576
Monster Ark

lol ongelofelijke Raiders of The Lost Ark rip-off. Maar dan met een ongelofelijk slechte CGI Nephilim(aan de andere kant Nephilim zijn altijd gaaf) en lekkere wijven (*drool* Renee O'Connor en dat jonge meiske die op Molly Ringwald leek).

Ik wilde voor vanavond (wekelijks crappy film avondje) wat cheese en deze gaf me bucketloads of cheese. Ik heb me prima vermaakt.
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:01:10 #6
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_99731923
Gisteren nog eens gezien:

Saw II
Uiteraard komt ie bij lange na niet in de buurt van `t origineel maar toch vind ik `m behoorlijk goed in elkaar zitten, alhoewel "de twist" op `t einde er, voor bij zo`n tweede kijkbeurt, wel heel dik op ligt (iets dat ik bij deel 1 niet had).
Gore traps, een verhaal dat goed in elkaar steekt: eigenlijk is er, voor een horror vervolg, niets eens zo heel veel mis mee.
Geen klassieker natuurlijk maar zeer zeker (ook bij herhaling) kijkbaar.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_99737241
Sucker Punch
Matige film die vrij langdradig aanvoelt. Actiescenes zien er wel leuk uit maar deden me helemaal niets. Paar geile wijven die niet eens uit de kleren gingen, dus ook daar geen punten. Wil 'm niet aanraden. 5

Lost in Translation
Voor de zoveelste keer. Blijft m'n lievelingsfilm. Alles klopt gewoon. 10
pi_99738381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 03:40 schreef ChickenMan het volgende:
Sucker Punch
Matige film die vrij langdradig aanvoelt. Actiescenes zien er wel leuk uit maar deden me helemaal niets. Paar geile wijven die niet eens uit de kleren gingen, dus ook daar geen punten. Wil 'm niet aanraden. 5

Lost in Translation
Voor de zoveelste keer. Blijft m'n lievelingsfilm. Alles klopt gewoon. 10
O+
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:14:46 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_99738948
In a Lonely Place
Film, die zwalkt tussen filmnoir en romance. Het plot van de filmnoir was dit keer prima te volgen maar een beetje lafjes. Snijdende spanning ontbreekt! De van nature opgefokte Humphrey Bogart wordt al gauw als hoofdverdachte gezien na een moord op een onschuldig meisje. Best wel een leuke rol en Bogart gaat dan ook goed te keer in deze film. Zijn buurvrouw (Grahame) die samen met Bogart een romance ontwikkelt, doet het ook wel goed :Y.

Ik was echter niet echt tevreden met het verloop en met name het einde van In a Lonely Place. De uitkomst van het oplossen van de moord wordt afgeraffeld doordat richting het eind de film steeds meer de romantische toer opgaat. Het slot van dat gedeelte vond ik daarentegen wel oke en voor die tijd (1950) verrassend. Cijfer: 6,5

Horse Feathers
Kort Marx Brothers-filmpje dat volgepropt is met allerlei naar autisme neigende woordgrapjes en slapstick. Het is niet allemaal zo geniaal, echter met wat muzikale intermezzo's drtussendoor is het nog goed te doen. Die Groucho Marx vind ik maar irritant, maar Harpo en Zeppo trek ik dan weer wel. Tijdens een eindscene waarbij een potje American Football wordt gespeeld, komt hun inventiviteit goed en leuk te pas! Cijfer: 6

Lara Croft: Tomb Raider
Onzinnige supernatural stuff gecombineerd met wat verplichte actie. Tomb Raider heeft als hoofdpersoon de stoere Angelina Jolie zijn, maar echt supporteren voor haar, lukte me niet. Ze komt niet sympathiek over en doet veel te serieus in een plot waar de :')-smilie voor uitgevonden is. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:29:35 #10
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99739293
The Babysitters
Op aanraden van iemand hier. In het begin dacht ik van "Oh oh, waar gaat dit heen? Hoe simpel kan dit zijn"?, maar gelukkig wel wat meer diepgang. Einde zag je wel heel duidelijk aankomen, helaas...

Een 6,5.
pi_99740041
The Invention of Lying (2009)
Ricky Gervais is toch een geniaal acteur en regisseur. Het verhaal is heel erg origineel waardoor de grappen beter en het drama dramatischer wordt. Ik zat helemaal in de film.

Verhaal wordt op een gegeven moment wel erg melig, maar de algemene lijn is prima opgezet en wordt door op zich niet hoogstaande acteurs goed weergegeven.

Als je van iets meer bizarre (Britse) humor houdt, is het zeker een aanrader.
8.8/10 (IMDB: 6.4/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:28:27 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_99742178
The Royal Tenenbaums

De drie geniale - en inmiddels beroemde - kinderen uit het gezin Tenenbaum en hun moeder bleven achter toen hun vader, Royal Tenenbaum, hen 22 jaar geleden verliet. Nu hij zijn einde voelt naderen, komt Royal weer terug om het goed te maken

Een erg goede cast, van Gene Hackman tot Gwyneth Paltrow tot Ben Stiller etcetera. Helaas doordat er zo veel verhaallijnen zijn, en sommige ook echt onnodig zijn en doordat de film ruim 2 uur duurt, is de film erg traag. Het tempo is in orde wat mij betreft en je blijft wel geboeid maar er komt maar geen einde aan. Komedie was niet echt aanwezig, in ieder geval geen goede alleen met Bill Murray maar die kreeg te weinig screentime. Verder tja, een aparte film maar niet de beste van Wes Anderson.

6,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:06:25 #13
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_99751190
I’m Not There. (2007, Todd Haynes)

Alleen de aanpak van deze film is al interessant genoeg om een poging te wagen: aan de hand van zes verschillende karakters, gespeeld door net zoveel acteurs, wordt een beeld geschetst van de verschillende kanten van de legendarische Bob Dylan. Het is gedurfd en het kan heel slecht uitpakken, maar na drie kwartier zat ik helemaal in de film en liet ik dit niet meer los. Het mysterie rondom Dylan blijft bestaan en ik denk dat dat ook de bedoeling is geweest. Technisch een prima film, de acteurs (vooral Ledger en Blanchett) overtuigen, sterke muziek en een boeiende kijk op een markante legende. Enige voorkennis van Dylan is hierbij niet overbodig, want het kan af en toe wat onduidelijk overkomen, maar na een uur moet het toch allemaal goed te volgen zijn.

The Insider (1999, Michael Mann)

Michael Mann staat toch vooral bekend om zijn actiefilms, maar met deze thriller laat hij zien ook dit te beheersen. The Insider is namelijk perfect opgebouwd: de tijd wordt genomen de personages te introduceren, waarna langzaam maar zeker steeds meer intriges aan bod komen, het grote geheim onthuld wordt en enkele interessante plotwendingen de hoek om komen kijken. Hierbij verdient de cast een enorme pluim, hoewel Russell Crowe heel dicht tegen overacteren aanzat. De beklemmende muziek en het goede camerawerk houden je continu geboeid, want ondanks het relatief lage tempo gingen de tweeënhalf uur als een razende voorbij.

Swades: We The People (2004, Ashutosh Gowariker)

Ik moest me er wel even toe zetten, want mijn vooroordelen over Bollywoodfilms en de lengte (meer dan drie uur) spraken me tegen, maar het is gelukt. Natuurlijk is er wel een en ander aan te merken op deze prent. De Bollywoodsongs tussendoor konden me niet echt bekoren en het verhaal is wat voorspelbaar. Al met al is het echter een behoorlijk onderhoudende film. Ondanks de voorspelbaarheid vervalt de film namelijk niet in al te grote clichés en Khan doet het prima in de hoofdrol. De thematiek (liefde en leven behoort boven materialisme te gaan en de onderontwikkeling van India die aan de kaak wordt gesteld) geeft de film nog een zeer behoorlijke inhoud mee ook. Het tempo was overigens zeer aangenaam, waardoor de film niet ellenlang leek te duren. Toch geen tegenvallertje, maar ook geen uitgesproken hoogschieter.
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:23:43 #14
148823 znarch
ondertitel
pi_99751921
Tijdje geleden alweer

Fish Tank

Imdb: 7.4
Ik: 7.5

Heerlijk brits drama over een meisje in een grauwe wijk die wat van haar leven probeert te maken. Geweldig gespeeld door Katie Jarvis (al is het geen acteren, ze is zelf ook typisch white trash).

Dat einde:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie film _O_ _O_
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_99752015
Sucker Punch

'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren '50. Baby Doll alias Emily Browning wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.

Tja... wat kun je ervan zeggen. Verstand op 0 en alle eyecandy over je heen laten komen.

7// 10
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:27:31 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_99752089
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:25 schreef rubje het volgende:
Sucker Punch

[ afbeelding ]

'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren '50. Baby Doll alias Emily Browning wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.

Tja... wat kun je ervan zeggen. Verstand op 0 en alle eyecandy over je heen laten komen.

7// 10
De verhoudingen van je player lijken mij incorrect.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_99783175
Sucker Punch

Erg slechte film, verhaal was niet slecht maar die domme actiescenes zijn gewoon lomp. Enige plus aan die film zijn de dames.

Misschien leuk als je in een geile bui bent, maar meer ook niet....

4/10
pi_99783180
Bad Teacher

Ik verwachte niet veel van deze film met Cameron Diaz en Justin Timberlake. En ik zat er niet ver naast. Echt een film die je kijkt als je fan van Cameron of Justin bent. Voor een comedy zal je niet vaak lachen. Het is geen Bad Teacher maar Bad Movie.

4.5/10
pi_99783185
Just Go with It

Deze comedy met Jennifer Aniston en Adam Sandler was beter dan ik had verwacht. Heb een aantal keren toch wel echt moeten lachen. Het is geen masterpiece maar wel vermakelijk.

7/10

[ Bericht 1% gewijzigd door OreO op 23-07-2011 01:12:47 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 08:16:54 #20
345680 Leanotsoynus
Dat klopt ja.
pi_99783719
quote:
Sucker Punch

[ afbeelding ]

7// 10
Wat stoer, je hebt de film gedownload zeker?
pi_99788206
quote:
Sucker Punch

[ afbeelding ]

7// 10
zoveel faal in 1 post
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:51:18 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_99788650
Your Highness - 2011

Your Highness gaat over de broers Thadeous (Danny McBride) en Fabious (James Franco). Thadeous is de minder succesvolle van de twee en kijkt altijd op tegen zijn broer. Hij krijgt een kans dat te veranderen als hij samen met zijn broer op reis moet om het koninkrijk en de verloofde van zijn broer te redden. Onderweg komt Thadeous onder andere een 'warrior princess', gespeeld door Natalie Portman, tegen op wie hij verliefd wordt. Zooey Deschanel speelt de verloofde van Fabious.

Een goede cast met eigenlijk kenny powers in de middeleeuwen. De film heeft zo zijn grappige momenten maar het overgrote deel is toch erg flauwe en matige woordgrapjes.Ook is er hier een plothole aanwezig:
SPOILER
. al met al echt een film als je niets te doen hebt, maar geen aanrader in ieder geval.

6-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_99788738
waarom zoveel haat?....

Beaver
Mel gibson wordt het huis uit gegooid doordat hij een langdurige depressie heeft...
hij vindt bij het vuil een oude handpop, en vanaf dan praat hij alleen nog via de "medicinale" pop..

aardig bedacht, redelijk tot aardig uitgewerkt, maar geen blijvertje.. hij blijft wat te saai
6.5/10

Attack the Block
Een stel pubers maakt de buurt onveilig.. als er dan een alien crasht terwijl ze bezig zijn iemand te beroven besluiten ze het maar af te maken.. dit is echter maar het begin..

tja.. ik vond em eigenlijk best geinig, maar ook geen briljante film..
7/10
pi_99814202
The Secret of Kells

The Secret of Kells is een prachtige animatie van Frans-Belgisch-Ierse bodem. Het verhaal gaat over het abdij van Kells waar men zich probeert te verweren tegen de moordlustige Northmen. Ondertussen leert jonge Brendan over het bestaan van het Boek van Iona en samen met Aiden en Aisling probeert hij het boek af te maken. Erg mooi uitgewerkt verhaal en bijzonder mooi geanimeerd.

Mijn cijfer: 8/10 (imdb 7.5/10)
pi_99817299
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:53 schreef mschol het volgende:
waarom zoveel haat?....

Beaver
Mel gibson wordt het huis uit gegooid doordat hij een langdurige depressie heeft...
hij vindt bij het vuil een oude handpop, en vanaf dan praat hij alleen nog via de "medicinale" pop..

aardig bedacht, redelijk tot aardig uitgewerkt, maar geen blijvertje.. hij blijft wat te saai
6.5/10

hmz.. jammer. Lijkt mij juist wel leuk.. Vond die quote wel lief van zn zoontje wanneer Mel vraagt wat dat is wat ie uit de tas haalt: "it's a brain. Mom said yours got broken" haha :D Kom je wel es tegen in die voorstukjes op tv.
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')