SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berichtgeving:
De Nederlandse wielrenner Johnny Hoogerland is tijdens de Ronde van Frankrijk aangereden door een auto van de Franse tv. De Vacansoleil-renner zat op dat moment in een kopgroep, waar ook Raborenner Luis-Leon Sanchez deel van uitmaakte. Die won de etappe.
Een officiële Tourauto wilde de kopgroep van vijf man inhalen en drukte Hoogerland en de Spanjaard Juan Antonio Flecha van de fiets (zie hieronder Youtube-filmpje met NOS-beeld). De commentaroren van de NOS spraken op tv van 'een schande voor de Tour'.
Hoogerland kon na de val net als Flecha wel weer op zijn fiets stappen. Hij zat onder het bloed (foto) omdat hij in het prikkeldraad terechtkwam. De Nederlander is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. De renner zei na afloop 'blij te zijn dat hij nog leeft. "Een Zeeuw krijgen ze niet kapot", aldus de renner.
De tourdirectie bood meteen excuses aan voor het ongeval. Hoogerland was coulant voor de chauffeur. "Van mij hoeven we geen protest in te dienen. Hij deed het ook niet express." Na de rustdag van morgen hoopt Hoogerland dinsdag weer aan de start te staan. "Ik hoop zo goed te herstellen dat ik dan weer kan rijden."
Vacansoleil-ploegleider Michel Cornelisse heeft zich verwond toen hij Hoogerland moest losmaken uit het prikkeldraad. "Ik heb hem eruit moeten snijden. Johnny heeft diepe snijwonden in kuit en bil. We zijn enorm teleurgesteld. We waren niet kansloos voor de ritzege. Dit is de Tour, maar dit is ook waanzin", concludeerde Cornelisse.
Ondanks de pech is er nog een opsteker voor Hoogerland. Hij kan namelijk de bolletjestrui weer aantrekken. De Nederlander pakte onderweg namelijk genoeg punten voor het bergklassement, dat hij dus al eerder deze Tour aanvoerde.
Consequenties:
Het is nog niet bekend hoe het precies met Johnny gaat en of hij fit genoeg is voor de volgende etappe. De rustdag komt precies op het goede moment. Johnny kreeg 33 hechtingen. De wagen die het ongeluk veroorzaakte is uit de Tour gezet, meldt de organisatie. Het gaat om wagen "800 Euro Media". Tour de France-directeur Christian Prudhomme noemt het een "schandaal".
Reacties:
De hashtag Hoogerland (#hoogerland) is op Twitter tot op heden nog steeds trending in Nederland.
@dnelissen:
Ik ben benieuwd of de Franse politie de chauffeur ook even laat blazen aan de finish. Wijntje of 3 tijdens de lunch en dan de auto in?
@DekkerThomas
Wat een rit vandaag! Zo'n man moet echt voor het leven uit de tour gezet worden, blijkbaar niet geschikt om een auto te besturen in de tour.
@guidoweijers
Kutsponsorauto's in de tour #tdf #hoogerland !!!
[ Bericht 16% gewijzigd door RemcoW23 op 10-07-2011 23:53:00 ]Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
Ze zitten op de fiets, maar daar is dan ook alles mee gezegd.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:34 schreef FruitenCo het volgende:
Pfff, dat gaat hard! Ik hoop dat die twee deelnemers er een beetje goed vanaf zijn gekomen.
En dat laatste stukje berg nog ff opquote:Op zondag 10 juli 2011 17:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Stel je voor dat je met die snijwonden nog heel dat eind moet fietsen
Jaquote:Op zondag 10 juli 2011 17:42 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En dat laatste stukje berg nog ff op.
Dit soort reactiesquote:Op zondag 10 juli 2011 17:46 schreef scarefreak het volgende:
Hoeveel jaar gevangenis straf kan je in Frankrijk krijgen voor het doorrijden na een ongeluk?!
En terecht. Geen vleugje medelijden met die mongool.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:52 schreef Micson het volgende:
[..]
Dit soort reacties
Mijn woede is wel bedaard, de ratio neemt het weer over. Natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd, en hier moeten sancties op staan. Maar ongetwijfeld voelt die chauffeur zich op dit moment ook uiterst kut, die zal nog wel de nodige doodsverwensingen over zich heen krijgen ..
O, dan is het goed. Niets meer aan doen, hij voelt zich ook kut.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:52 schreef Micson het volgende:
Maar ongetwijfeld voelt die chauffeur zich op dit moment ook uiterst kut, die zal nog wel de nodige doodsverwensingen over zich heen krijgen ..
Ik zeg toch sancties, lulquote:Op zondag 10 juli 2011 17:56 schreef nostra het volgende:
[..]
O, dan is het goed. Niets meer aan doen, hij voelt zich ook kut.
Het was een gastenauto van de Franse TV. De borrel bij de finish was natuurlijk al begonnen.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:00 schreef Mr.Natural het volgende:
Denk dat de organisatie wel eens kritisch moet kijken naar het aantal auto's tussen de renners.
Dit was een auto van de franse tv, waarom moet die daar rijden en inhalen? Die hoort daar gewoon niet te zijn op dat moment.
Zouden ze met dopingsletten ook moeten doen.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:26 schreef RemcoW23 het volgende:
Thomas Dekker reageert op de aanrijding van Flecha en Hoogerland:
"Zo'n man moet echt voor het leven uit de Tour gezet worden."
Wat dacht je van: enkel voorbijsteken waar je zeker bent dat het lukt doordat je het overzicht bewaart?quote:Op zondag 10 juli 2011 18:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het was auto tegen boom of auto tegen fietsers.
Dan auto tegen boom. In de tour draait alles om de rennersquote:Op zondag 10 juli 2011 18:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het was auto tegen boom of auto tegen fietsers.
In Frankrijk kennen ze "Ver vooruit kijken" niet, dan moet je inderdaad dit soort keuzes maken.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het was auto tegen boom of auto tegen fietsers.
Hij had juist geluk dat ie zo naar rechts stuurde..quote:Op zondag 10 juli 2011 18:29 schreef Gitank2 het volgende:
Toch heeft hij geluk bij een ongeluk, hij had ook helemaal in de prikkels kunnen hangenmoet er niet aan denken (hoewel ik het nu dus doe)
Hopelijk kan ie dinsdag gewoon verder.
(zelf een keertje tegen een prikkeldraad gereden met MTB en wat vingers openliggen.)
Nou, dat was volgens mij behoorlijk zo als ik het commentaar uit de Vacans auto hoorde. Ze hebben hem er echt uit moeten halen waarbij ook een helper snijwonden op heeft gelopen.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:29 schreef Gitank2 het volgende:
Toch heeft hij geluk bij een ongeluk, hij had ook helemaal in de prikkels kunnen hangenmoet er niet aan denken (hoewel ik het nu dus doe)
Hopelijk kan ie dinsdag gewoon verder.
(zelf een keertje tegen een prikkeldraad gereden met MTB en wat vingers openliggen.)
Of het was remmenquote:Op zondag 10 juli 2011 18:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het was auto tegen boom of auto tegen fietsers.
Kon niet meer, die gek reed veel te hard en zag de boom veel te laat.quote:
Of gewoon vooruit kijken en anticiperen.quote:
Niet van die gekke dingen zeggen...quote:Op zondag 10 juli 2011 18:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
Of gewoon vooruit kijken en anticiperen.
Ze rijden niet met een oude Citroen AX hoor.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Frontaal op die boom had sowieso een leven gekost.
Ok, op de foto lijkt het niet zo, maar misschien had hij daar nog snelheid en is ie in de prikkeldraad ot stilstand gekomen.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:33 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nou, dat was volgens mij behoorlijk zo als ik het commentaar uit de Vacans auto hoorde. Ze hebben hem er echt uit moeten halen waarbij ook een helper snijwonden op heeft gelopen.
Oh ja, ik was de troll vandaag.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet van die gekke dingen zeggen...
Natuurlijk is hij in het prikkeldraad tot stilstand gekomen, hoe was het anders gebeurt? wastie voor het prikkeldraad gestopt en er toen onder gaan liggen?quote:Op zondag 10 juli 2011 18:38 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ok, op de foto lijkt het niet zo, maar misschien had hij daar nog snelheid en is ie in de prikkeldraad ot stilstand gekomen.
quote:Op zondag 10 juli 2011 18:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Verkeerd ingeschat, niet meer, niet minder. Frontaal op die boom had sowieso een leven gekost.
Dat soort auto's mogen niet zelf bepalen wanneer ze inhalen, die worden naar voren gestuurd door de organisatie.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:35 schreef ElmoFan het volgende:
Hij kon niet anders, maar hij had natuurlijk ook gewoon op een goed moment kunnen inhalen
Dat betekent niet dat je je auto er dan maar doorheen moet drukken.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat soort auto's mogen niet zelf bepalen wanneer ze inhalen, die worden naar voren gestuurd door de organisatie.
en dan hoef je niet meer uit te kijken als de organisatie het zegt?quote:Op zondag 10 juli 2011 18:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat soort auto's mogen niet zelf bepalen wanneer ze inhalen, die worden naar voren gestuurd door de organisatie.
Het lijkt me dat niemand dat zegt....rare conclusie.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:50 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
en dan hoef je niet meer uit te kijken als de organisatie het zegt?
Ja de organisatie zegt dan: 3, 2, 1: Go! En dan móet je per se op dat moment inhalen.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat soort auto's mogen niet zelf bepalen wanneer ze inhalen, die worden naar voren gestuurd door de organisatie.
het is ook geen conclusiequote:Op zondag 10 juli 2011 18:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het lijkt me dat niemand dat zegt....rare conclusie.
Nee joh...de organisatie zegt, ga er maar lekker langs wanneer je zelf wilt!quote:Op zondag 10 juli 2011 18:52 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ja de organisatie zegt dan: 3, 2, 1: Go! En dan móet je per se op dat moment inhalen.
Zo gaat dat.
Ik weet niet waar jij woont maar hier is het heel normaal dat een automobilist die op deze wijze een fietser aanrijd de cel in gaat.quote:
Hij heeft wel "geluk" dat hij tegen het paaltje knalt en niet precies tussen 2 paaltjes, lijkt me nog wat pijnlijker.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij in het prikkeldraad tot stilstand gekomen, hoe was het anders gebeurt? wastie voor het prikkeldraad gestopt en er toen onder gaan liggen?
Aldus Prudhomme.quote:"Het was een auto van de technische assistentie voor de Franse televisie. (Thomas, red.) Voeckler vroeg om een bidon. Er werd voorrang geëist voor een auto van de wedstrijdleider, maar die televisieauto gehoorzaamde niet, bleef rijden en heeft de renners aangereden."
Dat betekent niet dat hij niet een goed moment had kunnen kiezen om in te halen. Dat leek je tegen te spreken.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee joh...de organisatie zegt, ga er maar lekker langs wanneer je zelf wilt!
Zo gaat dat.
Wat is je doel om dit belachelijk te maken? De organisatie bepaalt wanneer dat soort auto's mogen inhalen en dat die bestuurder niet goed uit kijkt, doet daar niets aan af.
quote:Op zondag 10 juli 2011 17:37 schreef Karina het volgende:
Ik had het al gezien, maar het doet gewoon pijn als je ernaar kijkt
Ja, dit. Ongelooflijk, wat een eerste week..quote:Op zondag 10 juli 2011 18:16 schreef Gillingham het volgende:
Verdomme man, wat een Tour.
Ongekend dit.
Eerst aanwijzingen niet opvolgen en vervolgens 2 man omverrijden. Ik hoop dat dit hun duur komt te staan.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Aldus Prudhomme.
Hij heeft dus geen toestemming gekregen.
Daar heeft hij een punt... een tsunami is erger...quote:Op zondag 10 juli 2011 19:05 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Er zijn twee gewonden. Gelukkig is het niet te erg", aldus Prudhomme.![]()
Het moment van inhalen heb je niet zo heel veel over te zeggen....je wordt naar voren gestuurd en dan rij je met een vaart van 80/90? en andere auto's achter je aan er voorbij. De bestuurder maakt een enorme inschattingsfout. Het _lijkt_ er op dat hij inschat voor de boom nog er langs te kunnen, wat mislukt en maakt dan een uitwijkmanouvre richting de renners.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:58 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat hij niet een goed moment had kunnen kiezen om in te halen. Dat leek je tegen te spreken.
Hij mocht daar niet eens rijdenquote:Op zondag 10 juli 2011 19:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het moment van inhalen heb je niet zo heel veel over te zeggen....je wordt naar voren gestuurd en dan rij je met een vaart van 80/90? en andere auto's achter je aan er voorbij. De bestuurder maakt een enorme inschattingsfout. Het _lijkt_ er op dat hij inschat voor de boom nog er langs te kunnen, wat mislukt en maakt dan een uitwijkmanouvre richting de renners.
Opvallend dat het na het motorincident met Sörensen nu alweer gebeurt.
quote:Op zondag 10 juli 2011 19:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het moment van inhalen heb je niet zo heel veel over te zeggen....je wordt naar voren gestuurd en dan rij je met een vaart van 80/90? en andere auto's achter je aan er voorbij. De bestuurder maakt een enorme inschattingsfout. Het _lijkt_ er op dat hij inschat voor de boom nog er langs te kunnen, wat mislukt en maakt dan een uitwijkmanouvre richting de renners.
Opvallend dat het na het motorincident met Sörensen nu alweer gebeurt.
quote:Op zondag 10 juli 2011 18:58 schreef marcodej het volgende:
["Het was een auto van de technische assistentie voor de Franse televisie. (Thomas, red.) Voeckler vroeg om een bidon. Er werd voorrang geëist voor een auto van de wedstrijdleider, maar die televisieauto gehoorzaamde niet, bleef rijden en heeft de renners aangereden."]
Aldus Prudhomme.
Hij heeft dus geen toestemming gekregen.
Man, dit is de Tour waar fietsers op wegen rijden war ze niet eens mogen komen in het normale leven.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:55 schreef eight het volgende:
Ik weet niet waar jij woont maar hier is het heel normaal dat een automobilist die op deze wijze een fietser aanrijd de cel in gaat.
Fietsers (en voetgangers) hebben nl. een beschermde status in het wegverkeer omdat juist zij het meest kwetsbaar zijn.
Als dat waar is, dan heeft die bestuurder een nog groter probleem als dat hij al had. Je mag echt alleen maar inhalen als je er voorbij gestuurd wordt.quote:
duurt wel lang voordat bij jou het kwartje valt..quote:Op zondag 10 juli 2011 19:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als dat waar is, dan heeft die bestuurder een nog groter probleem als dat hij al had. Je mag echt alleen maar inhalen als je er voorbij gestuurd wordt.
kunnen die fransen goed, de doofpot hanteren!quote:Op zondag 10 juli 2011 19:29 schreef carboni het volgende:
France2.fr heeft praktisch geen enkele vermelding over het incident
Dat was precies hetzelfde als in mijn eerst post hierover stond....anderen leken dat te betwijfelen.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:27 schreef eight het volgende:
[..]
duurt wel lang voordat bij jou het kwartje valt..
Het is nog erger, in de samenvatting is dit een van de weinige regels eraan besteed. Volgens France2.fr was het een "voiture du tour"quote:Op zondag 10 juli 2011 19:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kunnen die fransen goed, de doofpot hanteren!
quote:une voiture du Tour, tentant de dépasser les échappés, heurte Flecha qui entraîne Hoogerland dans sa chute, le malheureux Néerlandais terminant dans les barbelés après un terrible vol plané !
Daar is dat kutvolk idd wereldkampioen in.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:31 schreef THEFXR het volgende:
kunnen die fransen goed, de doofpot hanteren!
Hier ga je toch van kokhalzen.quote:une voiture du Tour, tentant de dépasser les échappés, heurte Flecha qui entraîne Hoogerland dans sa chute, le malheureux Néerlandais terminant dans les barbelés après un terrible vol plané !
Het is houtquote:Op zondag 10 juli 2011 19:57 schreef THEFXR het volgende:
fuck zeg. betonnen paaltjes, als je verkeert valt, kunnen ze je begraven!
Een ander besluit was ook tamelijk belachelijk geweest.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:03 schreef Cara het volgende:
Dit staat op de site van lequipe.fr
Cyclisme - Tour
Accident : la voiture exclue
La direction du Tour de France et le jury des commissaires ont annoncé dimanche soir l'exclusion du Tour de France du «véhicule n°800 Euro Média», responsable de l'accident qui a mis à terre Juan Antonio Flecha et Johnny Hoogerland.
A. T.-C., à Saint-Flour
Het is beton, kijk maar naar de scheur in het voorste paaltje. Hout breekt niet zo. Bovendien ken ik de streek vrij goed, en meestal is het beton.quote:
Wat staat er?quote:Op zondag 10 juli 2011 20:03 schreef Cara het volgende:
Dit staat op de site van lequipe.fr
Cyclisme - Tour
Accident : la voiture exclue
La direction du Tour de France et le jury des commissaires ont annoncé dimanche soir l'exclusion du Tour de France du «véhicule n°800 Euro Média», responsable de l'accident qui a mis à terre Juan Antonio Flecha et Johnny Hoogerland.
A. T.-C., à Saint-Flour
Dat de tour vindt dat de auto en chauffeur op moeten tyfen.quote:
Volgens mij staat er dat de jury heeft beslist dat de bestuurder van de auto uit de tour is gezet.quote:
Dat de tourdirectie auto nummer 800 van euro media verantwoordelijk stellen voor het ongeval en eruit zettenquote:
quote:Een stukje EU! U heeft er voor getekend, de ene zijn dood! En de rest moffelen we weg, en onze politici helpen daarbij.
WTFquote:Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Ajacied422 het volgende:
iemand op de telegraaf verwijt de EU het![]()
[..]
Henk & Ingrid zullen instemmend knikkenquote:Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Ajacied422 het volgende:
iemand op de telegraaf verwijt de EU het![]()
[..]
Toch niet de moslims die het gedaan hebben?quote:Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Ajacied422 het volgende:
iemand op de telegraaf verwijt de EU het![]()
[..]
Dat is wellicht wat overdreven inderdaadquote:Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Het gaat wel wat ver om de wagen verantwoordelijk te stellen
Ik weet niet eens wat ik hierop kan zeggen.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:08 schreef Ajacied422 het volgende:
iemand op de telegraaf verwijt de EU het![]()
[..]
De hoge heren uit Den Haag zijn allemaal zakkenvullersquote:Op zondag 10 juli 2011 20:11 schreef Lolaatje het volgende:
Ik weet niet eens wat ik hierop kan zeggen..
De directie van de TdF en de jurycommissarissen hebben zondagavond meegedeeld dat "wagen nummer 800 Euro Média", die verantwoordelijk is voor het ongeluk dat Juan Antonio Flecha en Johnny Hooogerland doen vallen heeft, uit de TdF gezet wordt.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:03 schreef Cara het volgende:
Dit staat op de site van lequipe.fr
Cyclisme - Tour
Accident : la voiture exclue
La direction du Tour de France et le jury des commissaires ont annoncé dimanche soir l'exclusion du Tour de France du «véhicule n°800 Euro Média», responsable de l'accident qui a mis à terre Juan Antonio Flecha et Johnny Hoogerland.
A. T.-C., à Saint-Flour
Dat sowiesoquote:Op zondag 10 juli 2011 20:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De hoge heren uit Den Haag zijn allemaal zakkenvullers
Nu willen we ook de naam en de achtergrond van de bestuurder weten. Zal wel weer een man zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:13 schreef DeMessias het volgende:
[..]
De directie van de TdF en de jurycommissarissen hebben zondagavond meegedeeld dat "wagen nummer 800 Euro Média", die verantwoordelijk is voor het ongeluk dat Juan Antonio Flecha en Johnny Hooogerland doen vallen heeft, uit de TdF gezet wordt.
Dat is dan weer wel zoquote:Op zondag 10 juli 2011 20:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De hoge heren uit Den Haag zijn allemaal zakkenvullers
Zou er überhaupt ooit een vrouw achter het stuur hebben rond gereden in de Tour?quote:Op zondag 10 juli 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nu willen we ook de naam en de achtergrond van de bestuurder weten. Zal wel weer een man zijn.
Die kans zit er dik inquote:Op zondag 10 juli 2011 20:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[Telegraafmodus]
Zat natuurlijk weer een buitenlander achter het stuur ....
/Telegraafmodus]
En wat heb je daar aan? Zelfde als met die motorrijder... het ongeluk is al gebeurd hé.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:13 schreef DeMessias het volgende:
[..]
De directie van de TdF en de jurycommissarissen hebben zondagavond meegedeeld dat "wagen nummer 800 Euro Média", die verantwoordelijk is voor het ongeluk dat Juan Antonio Flecha en Johnny Hooogerland doen vallen heeft, uit de TdF gezet wordt.
twitter:guidoweijers twitterde op zondag 10-07-2011 om 20:21:10Kutsponsorauto's in de tour #tdf #hoogerland !!! reageer retweet
Vind het publiek leuk en zet de overige bestuurders onder druk om voorzichtig aan te doenquote:Op zondag 10 juli 2011 20:23 schreef Nober het volgende:
Raar dat zo'n auto voorbij mag, wat doet 'ie daar überhaupt?
[..]
En wat heb je daar aan? Zelfde als met die motorrijder... het ongeluk is al gebeurd hé.
Ze hadden inderdaad op z'n minst even de Tour de France tijdmachine kunnen gebruiken. Die bestaat niet voor niks.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:23 schreef Nober het volgende:
Raar dat zo'n auto voorbij mag, wat doet 'ie daar überhaupt?
[..]
En wat heb je daar aan? Zelfde als met die motorrijder... het ongeluk is al gebeurd hé.
op de voorpagina van elke krant... zonder balkje voor zn ogenquote:Op zondag 10 juli 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nu willen we ook de naam en de achtergrond van de bestuurder weten. Zal wel weer een man zijn.
Wordt hij nou terug naar het podium gestuurd????quote:
Ja, hij krijgt ook nog de prijs voor de meeste strijdlustige renner.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wordt hij nou terug naar het podium gestuurd????
A, vandaar. Ik vond het al hufterig, maar dan snap ik het.....quote:Op zondag 10 juli 2011 20:36 schreef Michelangelo2 het volgende:
[..]
Ja, hij krijgt ook nog de prijs voor de meeste strijdlustige renner.
Dat kun je wel bij elke rechtzaak gaan zeggen...quote:En wat heb je daar aan? Zelfde als met die motorrijder... het ongeluk is al gebeurd hé.
Probeer het eens, wie weet werkt hetquote:Op zondag 10 juli 2011 20:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat kun je wel bij elke rechtzaak gaan zeggen...![]()
'Ja maar de moord is al gepleegd hé!'
Als je die video nou even bekijkt... dan zie je het.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
A, vandaar. Ik vond het al hufterig, maar dan snap ik het.....
Hoe dan ook, wat een geweldige vent.
Maar waarom moeten ze met dat soort auto's voorbij de kopgroep tijdens de etappe? Zo'n auto hoort er gewoon niet te rijden, die heeft er helemaal niets te zoeken.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat kun je wel bij elke rechtzaak gaan zeggen...![]()
'Ja maar de moord is al gepleegd hé!'
Geen idee waarom jij dit gezever hier plaatst, het is een afgesloten weg. GEEN openbare weg dus en in nederland krijg je dus vrijspraak voor onder invloed rijden op je moter tijdens de TT assen bv. (op het afgesloten deel dus) omdat de wegenverkeerswet niet geldt op dat moment op die plaats.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:55 schreef eight het volgende:
Ik weet niet waar jij woont maar hier is het heel normaal dat een automobilist die op deze wijze een fietser aanrijd de cel in gaat.
Fietsers (en voetgangers) hebben nl. een beschermde status in het wegverkeer omdat juist zij het meest kwetsbaar zijn.
Wel gekeken, maar heb hier geen geluid...quote:Op zondag 10 juli 2011 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je die video nou even bekijkt... dan zie je het.
het is frans dus je hebt niet zo veel gemistquote:Op zondag 10 juli 2011 20:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wel gekeken, maar heb hier geen geluid...
Wielrennen doe je toch op de openbare weg, niet op een circuit, zoals de TT van Assen. Voor de Amstel Gold Race is wel eens een alcoholcontrole geweest onder de ploegleiders.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:52 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Geen idee waarom jij dit gezever hier plaatst, het is een afgesloten weg. GEEN openbare weg dus en in nederland krijg je dus vrijspraak voor onder invloed rijden op je moter tijdens de TT assen bv. (op het afgesloten deel dus) omdat de wegenverkeerswet niet geldt op dat moment op die plaats.
Ook niet meer dan terecht dat hij die krijgt.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:36 schreef Michelangelo2 het volgende:
[..]
Ja, hij krijgt ook nog de prijs voor de meeste strijdlustige renner.
Nee hebben ze niet.. Valt me mee dat ze Vino nog niet terug op de fiets hebben gezet. Zoals Ducrot ook zegt: tijd voor een onafhankelijke arts die gewoon zegt dat je naar huis moet, klaar.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:34 schreef jasparon het volgende:
vreemd dat ze hem nog op de fiets gezet hebben, hebben ze dan geen enkele verantwoordelijkheid meer.....
http://nos.nl/video/25512(...)-daar-halfnaakt.html
quote:Op zondag 10 juli 2011 21:34 schreef jasparon het volgende:
vreemd dat ze hem nog op de fiets gezet hebben, hebben ze dan geen enkele verantwoordelijkheid meer.....
Wat wil je hieraan doen dan? Alle bochten verbieden? Maximale bandenspanning reguleren? Helemaal geen auto's, motoren en publiek meer?quote:Op zondag 10 juli 2011 21:39 schreef Joooo-pi het volgende:
Moet bijna huilen bij die filmpjes...
Dat doet morgen waarschijnlijk nog meer pijn dan vandaag
Wanneer wordt er nou eens echt iets aan de veiligheid van de renners gedaan??
morgen rustdag. dus kan ie iig goed verzorgd wordenquote:Op zondag 10 juli 2011 21:39 schreef Joooo-pi het volgende:
Moet bijna huilen bij die filmpjes...
Dat doet morgen waarschijnlijk nog meer pijn dan vandaag
Wanneer wordt er nou eens echt iets aan de veiligheid van de renners gedaan??
Er mag soms best even stil gestaan worden bij de veiligheid van de renners. Dat er regelmatig grote ongelukken gebeuren betekent niet het vanzelfsprekend moet worden.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:40 schreef Cootz het volgende:
[..]
Wat wil je hieraan doen dan? Alle bochten verbieden? Maximale bandenspanning reguleren? Helemaal geen auto's, motoren en publiek meer?
'T is kut, maar 't is gewoon deze sport...
Precies! Je moet ergens beginnen.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:50 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Er mag soms best even stil gestaan worden bij de veiligheid van de renners. Dat er regelmatig grote ongelukken gebeuren betekent niet het vanzelfsprekend moet worden.
Zo kan ten eerste het aantal onnodige auto's en motors verlaagd worden naar nul.
Natuurlijk kan je wel wat beschermende maatregelen nemen, en dat gebeurt gelukkig ook al. In de bocht waar Vino van de weg af duikelde hadden ze een groot betonnen blok ook met schuimrubber ingepakt (opvallend rood-wit gestreept, bekijk de beelden nog maar eens). Overal en nergens doen ze dat al enorm, maar je kan er nou eenmaal niet heel veel aan doen als een wielrenner niet op de weg blijft fietsen omdat ze zo aan het dringen zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:56 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Precies! Je moet ergens beginnen.
En bij gevaarlijke bochten zou je misschien wel iets kunne doen met strobalen ofzo. Dat doen ze bij andere sporten toch ook?
Bij wielrennen is het allemaal maar normaal dat er zo nu en dan iemand letterlijk of figuurlijk een doodsmak maakt.
En niet alleen voor de veiligheid, er is ook geen reet aan met die ongelukken. Toppers kunnen niet laten zien wat ze kunnen. Gesink is niet fit, vino eruit, contador kansloos voor de titel... allemaal het gevolg van die klote valpartijen.
Wie zijn zij om dat te beslissen als je kennelijk nog zo 'prima' kan en wil fietsen? Ja, natuurlijk ging het niet hard meer. Maar hij heeft op een redelijk fatsoenlijk tempo de finish gehaald... Lekker dan als de organisatie hem nu uit de wedstrijd had gehaald.....quote:Op zondag 10 juli 2011 22:05 schreef jasparon het volgende:
vermijden kun je nooit helemaal, maar neem dan wel de verantwoordelijkheid (ploeg en organisatie) om de renner niet meer op te laten stappen.
omg.. respect dat hij de etappe uitgereden heeftquote:Op zondag 10 juli 2011 22:08 schreef horned_reaper het volgende:
Hier een wat grotere versie:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 juli 2011 22:13 schreef jasparon het volgende:
idd respect dat hij de etappe heeft uitgereden, ongelofelijk.
Vermoedelijk keek ie niet en schrok ie toen opeens van hoe dichtbij hij bij de boom zat. Hij lag niet echt op ramkoers, maar die natuurlijke reflex is dan al erg genoeg.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:19 schreef Falco het volgende:
Die auto had gewoon een stukje berm kunnen meepakken. Was genoeg ruimte voor.
Dan kies je toch echt voor jezelf idd.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:21 schreef Cootz het volgende:
[..]
Vermoedelijk keek ie niet en schrok ie toen opeens van hoe dichtbij hij bij de boom zat. Hij lag niet echt op ramkoers, maar die natuurlijke reflex is dan al erg genoeg.
Niks. Dit is een incident, zoals er wel eens vaker incidenten zijn bij zo'n groot evenement, met zoveel media. En deze keer gebeurt het precies bij de kopgroep vooraan vol in beeld bij de hele wereld. Daarmee is er niet opeens vanalles aan de hand met deze tour of met de media...quote:Op zondag 10 juli 2011 22:23 schreef TheNetwork het volgende:
Wat is er mis deze tour?
Lijkt of als ze compleet de weg zijn bij de media....
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef kawotski het volgende:
Wat er mis is is de organisatie. Johnny En Jan Anton worden bijna doodgereden en mogen t slikken. Anders kom je volgend jaar niet meer terug
Idd, niks mis met incidenten zoals Vins afschuwelijke val (wat het risico van de sport is), maar dit zijn buiten alle proporties amateuristische maffiapraktijken.... dit is gewoon een fout van die wagen zelf, dit is niet iets wat elke tour gebeurd, dit is geen incident, en na die motor denk je toch dat ze het geleerd hebben na een goed gesprek met z'n allen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:29 schreef Cootz het volgende:
[..]
Niks. Dit is een incident, zoals er wel eens vaker incidenten zijn bij zo'n groot evenement, met zoveel media. En deze keer gebeurt het precies bij de kopgroep vooraan vol in beeld bij de hele wereld. Daarmee is er niet opeens vanalles aan de hand met deze tour of met de media...
Wij bekijken het met een Nederlandse bril, want Flecha is degene die aangereden wordt door de auto en daar lees je hier nauwelijks meer iets over, terwijl ook zijn kansen voorbij zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:30 schreef TUFKAL het volgende:
Nu gunt iedereen in het peloton hem vast een dagzege
Die wagen/bestuurder is in ieder geval uit de Tour gezet. Die vent had daar niet moeten rijden, en de gevolgen zijn nogal desastreus. Maar welke maatregelen stel je nog meer voor als hard ingrijpen om dit te voorkomen? Alle mediawagens verbannen? Dan kunnen wij de uitslag de volgende dag wel in de krant lezen als de tourdirectie een bulletin naar de pers heeft verspreid...quote:Op zondag 10 juli 2011 22:35 schreef TheNetwork het volgende:
[..]
Idd, niks mis met incidenten zoals Vins afschuwelijke val (wat het risico van de sport is), maar dit zijn buiten alle proporties amateuristische maffiapraktijken.... dit is gewoon een fout van die wagen zelf, dit is niet iets wat elke tour gebeurd, dit is geen incident, en na die motor denk je toch dat ze het geleerd hebben na een goed gesprek met z'n allen.
Prudhomme moet hard ingrijpen.
Feitelijk niet maar ik heb t idee dat Johnny en Flecha vriendeljjk verzocht is 'vriendelijk' te blijven en dat gaat er niet helemaal in bij mij.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen.
Ik geloof niet dat Johnny op zijn tong zit te bijten omdat ie eigenlijk graag heel wat minder 'vriendelijk' wil zijn... Het zijn gewoon professionele jongens die ook begrijpen dat dit ook het risico van de sport is.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
Feitelijk niet maar ik heb t idee dat Johnny en Flecha vriendeljjk verzocht is 'vriendelijk' te blijven en dat gaat er niet helemaal in bij mij.
Hangt mss ook van de renner af, want ik denk als iets dergelijks met Cavendish gebeurt was dat die niet echt vriendelijk was gebleven.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
Feitelijk niet maar ik heb t idee dat Johnny en Flecha vriendeljjk verzocht is 'vriendelijk' te blijven en dat gaat er niet helemaal in bij mij.
De organisatie blijft wel verantwoordelijk voor dit individu. Ze hadden op veel manieren dit kunnen voorkomen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen.
Ja eens. Ook hem zei het gegundquote:Op zondag 10 juli 2011 22:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wij bekijken het met een Nederlandse bril, want Flecha is degene die aangereden wordt door de auto en daar lees je hier nauwelijks meer iets over, terwijl ook zijn kansen voorbij zijn.
Mee eens. Doordat het ook steeds drukker wordt zie je in elke etappe wel een bijna botsing tussen de wielrenners en auto's/motors. Tot vandaag kwam men telkens redelijk goed weg maar de organisatie had vooraf moeten realiseren dat dat geluk een keer ophoud.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:47 schreef Kirov het volgende:
De organisatie blijft wel verantwoordelijk voor dit individu. Ze hadden op veel manieren dit kunnen voorkomen.
Is het echt 'steeds drukker'?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:54 schreef eight het volgende:
[..]
Mee eens. Doordat het ook steeds drukker wordt zie je in elke etappe wel een bijna botsing tussen de wielrenners en auto's/motors. Tot vandaag kwam men telkens redelijk goed weg maar de organisatie had vooraf moeten realiseren dat dat geluk een keer ophoud.
Franse ploeg?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:55 schreef BrandendZand het volgende:
Benieuwd wat de Franse Justitie doet. Ik kan zo al 2 misdrijven noemen. A./ Doorrijden na een ongeval en B./ Toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.
Ben ook benieuwd wat de Franse wielerploeg Vacances Soleil doet. Een schadeclaim lijkt me nogal logisch. Ik zie heer Moskovicz al watertanden.
Nou, ze zouden bijvoorbeeld ook kunnen besluiten om niet alleen deze auto eruit te gooien (die was zelf ook wel vertrokken, die durft zich echt niet meer te vertonen) maar ook de andere auto's van FR2.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:03 schreef Doff het volgende:
Een ander besluit was ook tamelijk belachelijk geweest.
Nee, dat is niet zo handig, die Fransen zorgen voor de beelden voor de hele wereld...quote:Op zondag 10 juli 2011 23:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, ze zouden bijvoorbeeld ook kunnen besluiten om niet alleen deze auto eruit te gooien (die was zelf ook wel vertrokken, die durft zich echt niet meer te vertonen) maar ook de andere auto's van FR2.
De organisatie is verantwoordelijk te stellen voor het aantal auto's in de Tour. Daarnaast is dit een auto van TF2, die toch wel heel erg nauw gelieerd zijn aan de Tourorganisatie. Dus ja, de ASO mag zeker de hand in eigen boezem steken.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen.
Auto's maken geen camerabeelden. Dat doen motoren en helikopters. Die auto's vervoeren allerlei hotemetoten.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:18 schreef Cootz het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo handig, die Fransen zorgen voor de beelden voor de hele wereld...
Ja idd, je zou maar de spiegel van je auto afrijdenquote:Op zondag 10 juli 2011 18:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hij kon wel iets minder ruim om die boom heen hoor
Oh nee, dan had hij een krasje op de auto gehad.
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Auto's maken geen camerabeelden. Dat doen motoren en helikopters. Die auto's vervoeren allerlei hotemetoten.
Hmm, ok. Die reactie zag ik inderdaad ook, netjes idd.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan.
Volgens de wielrenners wel. Er worden steeds meer cameramannen ingezet en aantal volgauto's zijn ook toegenomen.quote:
Die man gaf inderdaad een keurige reactie, maar zijn collega's tijdens de tour zelf waren volgens Smeets blijkbaar niet zo netjes.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:23 schreef Cootz het volgende:
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan.
Kermend op de ambulance wachten is dan ook 1. een normale reactie bij een dergelijk val en 2. waarschijnlijk ook het verstandigst (tenslotte heeft de gemiddelde burger geen auto achter zich rijden met een nieuwe fiets, een nieuwe broek en meerdere dokters die je tijdens de rit nog kan verzorgen en geen bolletjes trui op het podium en geen dikke vette winstpremie daarvoor of uberhaupt premie voor het meedoen aan de tour de france. Of uberhaupt mee te doen aan de tour de france, of een dik team die je het hele jaar traint hiervoor.)quote:Op zondag 10 juli 2011 23:25 schreef TLC het volgende:
Respect hoor voor Hoogerland, een gemiddelde burger was bij een dergelijk ongeval kermend liggend op de ambulance blijven wachten maar hij stapt gewoon op om de etappe uit te rijden en hij moet nog een hele Tour
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:31 schreef eight het volgende:
[..]
Die man gaf inderdaad een keurige reactie, maar zijn collega's tijdens de tour zelf waren volgens Smeets blijkbaar niet zo netjes.
Bronquote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
dat is helemaal uit zijn verband gerukt en totaal niet waar.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
Mja, dat soort geruchten gaan snel rond hequote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
Heb ik niet, uitsluitend gerucht.quote:
Dat is het stukje wat gewoon uit de grond gerukt is wat je ziet. Volgens mij en ook het beeld van die paaltjes op de andere foto's beton.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:49 schreef franklop het volgende:
aan de onderkant te zien is het gewoon hout hoor
quote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
Hoogerland zei zelf dat de paal afgebroken was, dus dan zal het toch wel hout zijn...quote:Op zondag 10 juli 2011 23:54 schreef Coos het volgende:
Dat is het stukje wat gewoon uit de grond gerukt is wat je ziet. Volgens mij en ook het beeld van die paaltjes op de andere foto's beton.
Betonrot.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:01 schreef eight het volgende:
Hoogerland zei zelf dat de paal afgebroken was, dus dan zal het toch wel hout zijn...
http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noirequote:une voiture du Tour
quote:Op maandag 11 juli 2011 00:22 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noire
Want je zal even toegeven dat je het zelf was.
Jimmy Hoogerlandquote:Op maandag 11 juli 2011 00:22 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noire
Want je zal even toegeven dat je het zelf was.
De organisatie ging maatregelen treffen vertelde directeur, ben benieuwd.quote:Op maandag 11 juli 2011 01:49 schreef deepart het volgende:
Behoorlijk schandalig.
Er rijdt ook teveel rond dat niet perse nodig is.
ben ook benieuwd.quote:Op maandag 11 juli 2011 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De organisatie ging maatregelen treffen vertelde directeur, ben benieuwd.
Kan t me wel voorstellen. Heb je de hele dag liggen ploeteren, rijdt een of andere idioot wat medevluchters aan, moet je wachten op twee renners die toch niet meer kunnen rijden. Weg gele trui / etappe overwinning. Wat heb je daaraan dan?quote:Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...
http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Hoe erg ook: de tour wacht op niemandquote:Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...
http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Volgens mij moet iedereen die in de karavaan rijdt een internationale UCI-licentie hebben.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:34 schreef Gitank2 het volgende:
Sowieso alleen mensen laten besturen die het hele jaar rijden bij wielerwedstrijden van topniveau.
Mensen die ervaren zijn, zeker bij een hectische wedstrijd.
Vast een vrouw.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:44 schreef Verida het volgende:
Ik heb net nog even het filmje bekeken, en volgens mij probeert de chauffeur helemaal niet om de boom te ontwijken, Hij reageert op het feit dat hij met zijn linkervoorwiel in de berm terecht komt. Als hij rechtdoor was gereden, met zijn linkervoorwiel in de berm had hij ook de boom ontweken, er staat gewoon een spoor in de berm voor de boom langs.
Wat er volgens mij gebeurd is: de chauffeur raakt met zijn voorwiel in de berm en heeft als schrikreactie zijn stuur naar rechts gegooid om weer terug op de weg te komen.
Duidelijk een onervaren chauffeur dus wat dat betreft.
de hoge pietjes gaan vandaag kijken naar maatregelenquote:Op maandag 11 juli 2011 09:46 schreef Beregd het volgende:
Hij rijdt gewoon ook veel te rap.
Uit de tour zetten, is wel een heel goedkope straf, vind ik.
quote:"I announced on Radio Tour, which is the channel everyone should be listening to, that all cars should pull to the side and give priority to the team cars," he explained.
"The car previously received the order from the race direction not to pass and let the Europcar team manager get through to the breakaway to give Thomas Voeckler the bottle he was asking for. They did not take that order into account... and caused the crash of both riders. This behaviour is intolerable."
Ach kom nou toch op zeg. Dat is echt onmogelijk om te zien door die weerspiegelende voorruit.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:09 schreef Eenskijken het volgende:
als je goed kijkt zie je de bestuurder ook niet op de weg letten, maar hij kijkt naar papieren/naar iets bij het handschoenenkastje oid. Hij zat dus gewoon helemaal niet op te letten.
Wat had hij dan moeten doen? Wachten op Hoogerland en hem hoogstpersoonlijk terug naar het peloton begeleiden?quote:Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...
http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef marcodej het volgende:
Wat moet een techniekwagen van de Franse TV op het parcours? Er is toch wel een alternatieve route naar de finish?
Maar dan nog. Waarom rijdt die auto niet gewoon ver achter het peloton. Als er iets mis is met één van de cameramotoren dan laat die zich gewoon terugzakken en dan komt die wagen vanzelf langs. Ze hebben nog een paar andere cameramotoren in koers, dus er is amper een probleem.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.
Prima, maar dan hoeft hij daar natuurlijk nooit te zitten.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.
Dan zou Prudhomme liegen :quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
quote:Christian Prudhomme said that the offending car had not taken directives from race radio.
"I announced on Radio Tour, which is the channel everyone should be listening to, that all cars should pull to the side and give priority to the team cars," he explained.
"The car previously received the order from the race direction not to pass and let the Europcar team manager get through to the breakaway to give Thomas Voeckler the bottle he was asking for. They did not take that order into account... and caused the crash of both riders. This behaviour is intolerable."
Oh, in dat geval is het natuurlijk heel normaal dat je even twee wielrenners aan gort rijdt. Het mocht immers van Prudhomme.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
http://www.zita.be/nieuws(...)-aan-doen-video.htmlquote:Een inzittende van de volgwagen die zondag tijdens de negende Tourrit twee renners omvermaaide, heeft haar kant van het verhaal verteld aan de Franse televisie. "Een stom ongeval. We konden er niets aan doen", meent de vrouw van France Télévisions die in de auto zat die Flecha (Sky) en Hoogerland (Vacansoleil) aanreed.
De chauffeur had de toestemming van de organisatie om op dat moment het peloton te passeren. "Maar net op dat moment werd de baan plots nauwer. Ik keek achter me en zag hoe we de renners raakten. Een viel er, de andere vloog de lucht in."
France Télévisions heeft in een communiqué al zijn verontschuldigingen aangeboden. Tourorganisatie ASO had echter geen andere keuze dan de volgwagen uit de koers te zetten.
Ik vind het anders relevant genoeg. Als het waar is, mag de "regulator" van ASO ook op zijn minst ontslagen worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh, in dat geval is het natuurlijk heel normaal dat je even twee wielrenners aan gort rijdt. Het mocht immers van Prudhomme.
De organisatie hoeft niet voor de auto op de bomen langs de weg te letten en op de situatie van de renners in de kopgroep ten opzichte van de weg. De chauffeur kiest zelf gewoon een ontzettend slecht moment uit om de kopgroep even snel in te halen.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
De organisatie hoeft niet voor de auto op de bomen langs de weg te letten en op de situatie van de renners in de kopgroep ten opzichte van de weg.
Ik beweer dan ook totaal niet dat de chauffeur een slachtoffer is, hij blijft de schuldige, maar indien die ene uitlating over toestemming klopt, is er gewoon iemand van de organisatie die mee aansprakelijk is. En het maakt ASO natuurlijk een hoop leugenaars die dit snel willen wegmoffelen (indien het waar is).quote:De chauffeur kiest zelf gewoon een ontzettend slecht moment uit om de kopgroep even snel in te halen.
Nee, inderdaad. Het einde van het liedje is straks nog dat ze naar elkaar wijzen en er niemand wordt bestraft.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nu ben ik niet geneigd om de mensen in die auto te geloven, maar eigenlijk geloof ik ASO ook niet echt.
Ze moeten dat inderdaad over het algemeen wel doen, natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat de organisatie niet de ogen van de chauffeur hoeft te zijn. We weten eigenlijk te weinig van de details voor deze discussie, maar het lijkt er nu te veel op alsof die passagier de verantwoordelijkheid simpelweg bij de organisatie legt.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten.
Als het niet kan dan moet je wachten.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten.
Een veiligheidsverantwoordlijke die iets gevaarlijk vindt, maar mensen toch toestemming geeft met in het achterhoofd "het is gevaarlijk, ze zullen het wel niet doen" is een zeer incompetente veiligheidsverantwoordelijke.
Ik beweer dan ook totaal niet dat de chauffeur een slachtoffer is, hij blijft de schuldige, maar indien die ene uitlating over toestemming klopt, is er gewoon iemand van de organisatie die mee aansprakelijk is. En het maakt ASO natuurlijk een hoop leugenaars die dit snel willen wegmoffelen (indien het waar is).
Nu ben ik niet geneigd om de mensen in die auto te geloven, maar eigenlijk geloof ik ASO ook niet echt.
Maar het kon gewoon wel, als hij wat trager en geconcentreerder reed en niet zo'n plotse draai aan zijn stuur gaf.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:23 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als het niet kan dan moet je wachten.
Nee, maar dat was de vraag ook nietquote:Op maandag 11 juli 2011 11:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Prima, maar dan hoeft hij daar natuurlijk nooit te zitten.
Daar gaat het net over. Als ASO toestemming gaf en nu plots gaat beweren "Nee hoor, geen toestemming, dáár ga je toch niet inhalenquote:Op maandag 11 juli 2011 12:23 schreef Beregd het volgende:
Zelfs als de ASO zei, "je mag inhalen", dan moesten ze dat toch gewoon maar gedaan hebben, en niet twee renners omvergereden.
Ze mochten inhalen van de ASO, niet renners overeind rijden. ASO kion toch niet inschatten dat ze met een kutchauffeur te maken hebben?
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze in eerst toestemming kregen, en vervolgens van de ASO te horen kregen dat ze daar weg moesten omdat een teamleiders wagen erbij moest..quote:Op maandag 11 juli 2011 12:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar gaat het net over. Als ASO toestemming gaf en nu plots gaat beweren "Nee hoor, geen toestemming, dáár ga je toch niet inhalen", dan vinden ze duidelijk zelf dat ze dan mee verantwoordelijk zijn, anders gaan ze niet liegen.
Renners hebben altijd voorrang en die auto paste niet tussen de renners en de boom in.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:27 schreef Beregd het volgende:
Maar het kon gewoon wel, als hij wat trager en geconcentreerder reed en niet zo'n plotse draai aan zijn stuur gaf.
Daarom vind ik het al dan niet verlenen van toestemming wel relevant. Zonder toestemming is die chauffeur helemaal een idioot.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:34 schreef Beregd het volgende:
Daar het je een punt, maar da's vooralsnog een grote "Als"
In Frankrijk blijkbaar welquote:Op maandag 11 juli 2011 12:41 schreef hooibaal het volgende:
Het blijft gewoon de fout van de chauffeur. Als het stoplicht op groen springt maar er steken nog een paar kinderen over dan geef je toch ook geen gas?
ok, heb ik nergens gelezen.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
De chauffeur heeft zich geëxcuseerd.
quote:
Aldus Hilaire.quote:De chauffeur van de wagen verontschuldigde zich intussen al bij Hoogerland en Flecha. ‘Hij is ons komen opzoeken. Hij kwam naar me toe en bood zijn excuses aan. Ik heb die aanvaard. Niemand doet zoiets expres.'
quote:Hoogerland heeft alweer gefietst
Toegevoegd: maandag 11 jul 2011, 10:36
Update: maandag 11 jul 2011, 12:33
Johnny Hoogerland is een dag na zijn zware val in de Tour de France weer op de fiets gestapt.
Samen met zijn vader Kees werkte de renner van Vacansoleil-DCM een trainingsrit van veertig minuten af in de omgeving van Aurillac. Daar vertrekt het peloton dinsdag voor de tiende etappe.
"Het ging wel redelijk. Het kon slechter. Ik stap dinsdag gewoon weer op de fiets", toonde Hoogerland zich strijdbaar. Hij fietste wel met een ingepakt linker- en rechterbeen.
NOS.nl
Inderdaad. Iedereen doet nu alsof het recht van inhalen een vrijbrief is om 2 renners met 50 km/u van hun fiets te rijden. Ik zie dat verband niet. Ja, bij Hoogerland zie ik nu verband.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:41 schreef hooibaal het volgende:
Het blijft gewoon de fout van de chauffeur. Als het stoplicht op groen springt maar er steken nog een paar kinderen over dan geef je toch ook geen gas?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik heb nog met hem gekoerst"
quote:Op maandag 11 juli 2011 13:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen doet nu alsof het recht van inhalen een vrijbrief is om 2 renners met 50 km/u van hun fiets te rijden. Ik zie dat verband niet. Ja, bij Hoogerland zie ik nu verband.ik vond hem nog wel oké vergeleken met de kutgrappen die hier normaal voorbij komen hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
Er is helemaal niemand die dat beweert.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen doet nu alsof het recht van inhalen een vrijbrief is om 2 renners met 50 km/u van hun fiets te rijden.
Ik loldequote:Op maandag 11 juli 2011 14:19 schreef Gillingham het volgende:
Het prikkeldraad is ook niet te spreken over het voorval.
[ afbeelding ]
nou eerder als ie op rood staat en er staat een kind midden op de weg. ze hadden geen toestemming hequote:Op maandag 11 juli 2011 12:41 schreef hooibaal het volgende:
Het blijft gewoon de fout van de chauffeur. Als het stoplicht op groen springt maar er steken nog een paar kinderen over dan geef je toch ook geen gas?
quote:Op maandag 11 juli 2011 13:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen doet nu alsof het recht van inhalen een vrijbrief is om 2 renners met 50 km/u van hun fiets te rijden. Ik zie dat verband niet. Ja, bij Hoogerland zie ik nu verband.Wie beweerd dat dan? Niemand volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie toch overal de foto van Hoogerland en overal wordt ook specifiek gemeld dat Hoogerland in het prikkeldraad verdween.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:05 schreef Jac0bus het volgende:
Als ik via Google een beetje de nieuwsberichten doorlees valt het me op dat alle aandacht uitgaat naar Flecha, maar weinig naar Hoogerland, terwijl hij toch echt de grote klappen te verduren kreeg. Maargoed, Flecha krijgt natuurlijk de aandacht omdat hij wat bekender is.
http://www.sporza.be/cm/s(...)DF_Hoogerland_Flechaquote:Intussen heeft het parket van Aurillac een onderzoek geopend naar het ongeluk. De zaak wordt behandeld als "een verkeersongeluk met lichamelijke letsels". Het onderzoek zal moeten bepalen wie verantwoordelijk is.
Nu Johnny in studio sportquote:Op maandag 11 juli 2011 18:34 schreef Wombcat het volgende:
Het incident krijgt nog een staartje:
[..]
http://www.sporza.be/cm/s(...)DF_Hoogerland_Flecha
Ja ok maar de nadruk ligt toch bij Flecha.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:27 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik zie toch overal de foto van Hoogerland en overal wordt ook specifiek gemeld dat Hoogerland in het prikkeldraad verdween.
"Ierseke"quote:Op maandag 11 juli 2011 19:13 schreef Cara het volgende:
whehe, zap je langs SBS zie je gelijk dat ze in Ierseke bewoners zijn gaan interviewen.. dat dat volk wat SBS kijkt niet gek wordt van zichzelf
Nee, eerder gevaarlijk weggedrag en het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:02 schreef RemcoW23 het volgende:
Goed dat ze er aandacht aan gaan besteden. Als ze het behandelen alszijnde een ongeluk met letsel dan wordt het toch doorrijden na verkeersongeluk..?
Oja dat was ik idd ff vergeten. Dat zei ik gisteren zelf ook nota benequote:Op maandag 11 juli 2011 22:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, eerder gevaarlijk weggedrag en het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.
Ze konden ook moeilijk op de rem gaan staan nadat ze Flecha en Hoogerland omver hadden gereden, dan was de rest er nog achterop geknald.
Hahaha.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:13 schreef TUFKAL het volgende:
Post hier stiekem dat je genoeg hebt van De Johnny hype
rot opquote:Op maandag 11 juli 2011 22:13 schreef TUFKAL het volgende:
Post hier stiekem dat je genoeg hebt van De Johnny hype
Topic maken ok.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:13 schreef TUFKAL het volgende:
Post hier stiekem dat je genoeg hebt van De Johnny hype
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |