Natuurlijk kan je wel wat beschermende maatregelen nemen, en dat gebeurt gelukkig ook al. In de bocht waar Vino van de weg af duikelde hadden ze een groot betonnen blok ook met schuimrubber ingepakt (opvallend rood-wit gestreept, bekijk de beelden nog maar eens). Overal en nergens doen ze dat al enorm, maar je kan er nou eenmaal niet heel veel aan doen als een wielrenner niet op de weg blijft fietsen omdat ze zo aan het dringen zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:56 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Precies! Je moet ergens beginnen.
En bij gevaarlijke bochten zou je misschien wel iets kunne doen met strobalen ofzo. Dat doen ze bij andere sporten toch ook?
Bij wielrennen is het allemaal maar normaal dat er zo nu en dan iemand letterlijk of figuurlijk een doodsmak maakt.
En niet alleen voor de veiligheid, er is ook geen reet aan met die ongelukken. Toppers kunnen niet laten zien wat ze kunnen. Gesink is niet fit, vino eruit, contador kansloos voor de titel... allemaal het gevolg van die klote valpartijen.
Wie zijn zij om dat te beslissen als je kennelijk nog zo 'prima' kan en wil fietsen? Ja, natuurlijk ging het niet hard meer. Maar hij heeft op een redelijk fatsoenlijk tempo de finish gehaald... Lekker dan als de organisatie hem nu uit de wedstrijd had gehaald.....quote:Op zondag 10 juli 2011 22:05 schreef jasparon het volgende:
vermijden kun je nooit helemaal, maar neem dan wel de verantwoordelijkheid (ploeg en organisatie) om de renner niet meer op te laten stappen.
omg.. respect dat hij de etappe uitgereden heeftquote:Op zondag 10 juli 2011 22:08 schreef horned_reaper het volgende:
Hier een wat grotere versie:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 juli 2011 22:13 schreef jasparon het volgende:
idd respect dat hij de etappe heeft uitgereden, ongelofelijk.
Vermoedelijk keek ie niet en schrok ie toen opeens van hoe dichtbij hij bij de boom zat. Hij lag niet echt op ramkoers, maar die natuurlijke reflex is dan al erg genoeg.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:19 schreef Falco het volgende:
Die auto had gewoon een stukje berm kunnen meepakken. Was genoeg ruimte voor.
Dan kies je toch echt voor jezelf idd.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:21 schreef Cootz het volgende:
[..]
Vermoedelijk keek ie niet en schrok ie toen opeens van hoe dichtbij hij bij de boom zat. Hij lag niet echt op ramkoers, maar die natuurlijke reflex is dan al erg genoeg.
Niks. Dit is een incident, zoals er wel eens vaker incidenten zijn bij zo'n groot evenement, met zoveel media. En deze keer gebeurt het precies bij de kopgroep vooraan vol in beeld bij de hele wereld. Daarmee is er niet opeens vanalles aan de hand met deze tour of met de media...quote:Op zondag 10 juli 2011 22:23 schreef TheNetwork het volgende:
Wat is er mis deze tour?
Lijkt of als ze compleet de weg zijn bij de media....
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:31 schreef kawotski het volgende:
Wat er mis is is de organisatie. Johnny En Jan Anton worden bijna doodgereden en mogen t slikken. Anders kom je volgend jaar niet meer terug
Idd, niks mis met incidenten zoals Vins afschuwelijke val (wat het risico van de sport is), maar dit zijn buiten alle proporties amateuristische maffiapraktijken.... dit is gewoon een fout van die wagen zelf, dit is niet iets wat elke tour gebeurd, dit is geen incident, en na die motor denk je toch dat ze het geleerd hebben na een goed gesprek met z'n allen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:29 schreef Cootz het volgende:
[..]
Niks. Dit is een incident, zoals er wel eens vaker incidenten zijn bij zo'n groot evenement, met zoveel media. En deze keer gebeurt het precies bij de kopgroep vooraan vol in beeld bij de hele wereld. Daarmee is er niet opeens vanalles aan de hand met deze tour of met de media...
Wij bekijken het met een Nederlandse bril, want Flecha is degene die aangereden wordt door de auto en daar lees je hier nauwelijks meer iets over, terwijl ook zijn kansen voorbij zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:30 schreef TUFKAL het volgende:
Nu gunt iedereen in het peloton hem vast een dagzege
Die wagen/bestuurder is in ieder geval uit de Tour gezet. Die vent had daar niet moeten rijden, en de gevolgen zijn nogal desastreus. Maar welke maatregelen stel je nog meer voor als hard ingrijpen om dit te voorkomen? Alle mediawagens verbannen? Dan kunnen wij de uitslag de volgende dag wel in de krant lezen als de tourdirectie een bulletin naar de pers heeft verspreid...quote:Op zondag 10 juli 2011 22:35 schreef TheNetwork het volgende:
[..]
Idd, niks mis met incidenten zoals Vins afschuwelijke val (wat het risico van de sport is), maar dit zijn buiten alle proporties amateuristische maffiapraktijken.... dit is gewoon een fout van die wagen zelf, dit is niet iets wat elke tour gebeurd, dit is geen incident, en na die motor denk je toch dat ze het geleerd hebben na een goed gesprek met z'n allen.
Prudhomme moet hard ingrijpen.
Feitelijk niet maar ik heb t idee dat Johnny en Flecha vriendeljjk verzocht is 'vriendelijk' te blijven en dat gaat er niet helemaal in bij mij.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen.
Ik geloof niet dat Johnny op zijn tong zit te bijten omdat ie eigenlijk graag heel wat minder 'vriendelijk' wil zijn... Het zijn gewoon professionele jongens die ook begrijpen dat dit ook het risico van de sport is.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
Feitelijk niet maar ik heb t idee dat Johnny en Flecha vriendeljjk verzocht is 'vriendelijk' te blijven en dat gaat er niet helemaal in bij mij.
Hangt mss ook van de renner af, want ik denk als iets dergelijks met Cavendish gebeurt was dat die niet echt vriendelijk was gebleven.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
Feitelijk niet maar ik heb t idee dat Johnny en Flecha vriendeljjk verzocht is 'vriendelijk' te blijven en dat gaat er niet helemaal in bij mij.
De organisatie blijft wel verantwoordelijk voor dit individu. Ze hadden op veel manieren dit kunnen voorkomen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen.
Ja eens. Ook hem zei het gegundquote:Op zondag 10 juli 2011 22:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wij bekijken het met een Nederlandse bril, want Flecha is degene die aangereden wordt door de auto en daar lees je hier nauwelijks meer iets over, terwijl ook zijn kansen voorbij zijn.
Mee eens. Doordat het ook steeds drukker wordt zie je in elke etappe wel een bijna botsing tussen de wielrenners en auto's/motors. Tot vandaag kwam men telkens redelijk goed weg maar de organisatie had vooraf moeten realiseren dat dat geluk een keer ophoud.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:47 schreef Kirov het volgende:
De organisatie blijft wel verantwoordelijk voor dit individu. Ze hadden op veel manieren dit kunnen voorkomen.
Is het echt 'steeds drukker'?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:54 schreef eight het volgende:
[..]
Mee eens. Doordat het ook steeds drukker wordt zie je in elke etappe wel een bijna botsing tussen de wielrenners en auto's/motors. Tot vandaag kwam men telkens redelijk goed weg maar de organisatie had vooraf moeten realiseren dat dat geluk een keer ophoud.
Franse ploeg?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:55 schreef BrandendZand het volgende:
Benieuwd wat de Franse Justitie doet. Ik kan zo al 2 misdrijven noemen. A./ Doorrijden na een ongeval en B./ Toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.
Ben ook benieuwd wat de Franse wielerploeg Vacances Soleil doet. Een schadeclaim lijkt me nogal logisch. Ik zie heer Moskovicz al watertanden.
Nou, ze zouden bijvoorbeeld ook kunnen besluiten om niet alleen deze auto eruit te gooien (die was zelf ook wel vertrokken, die durft zich echt niet meer te vertonen) maar ook de andere auto's van FR2.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:03 schreef Doff het volgende:
Een ander besluit was ook tamelijk belachelijk geweest.
Nee, dat is niet zo handig, die Fransen zorgen voor de beelden voor de hele wereld...quote:Op zondag 10 juli 2011 23:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, ze zouden bijvoorbeeld ook kunnen besluiten om niet alleen deze auto eruit te gooien (die was zelf ook wel vertrokken, die durft zich echt niet meer te vertonen) maar ook de andere auto's van FR2.
De organisatie is verantwoordelijk te stellen voor het aantal auto's in de Tour. Daarnaast is dit een auto van TF2, die toch wel heel erg nauw gelieerd zijn aan de Tourorganisatie. Dus ja, de ASO mag zeker de hand in eigen boezem steken.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen.
Auto's maken geen camerabeelden. Dat doen motoren en helikopters. Die auto's vervoeren allerlei hotemetoten.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:18 schreef Cootz het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo handig, die Fransen zorgen voor de beelden voor de hele wereld...
Ja idd, je zou maar de spiegel van je auto afrijdenquote:Op zondag 10 juli 2011 18:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hij kon wel iets minder ruim om die boom heen hoor
Oh nee, dan had hij een krasje op de auto gehad.
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Auto's maken geen camerabeelden. Dat doen motoren en helikopters. Die auto's vervoeren allerlei hotemetoten.
Hmm, ok. Die reactie zag ik inderdaad ook, netjes idd.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan.
Volgens de wielrenners wel. Er worden steeds meer cameramannen ingezet en aantal volgauto's zijn ook toegenomen.quote:
Die man gaf inderdaad een keurige reactie, maar zijn collega's tijdens de tour zelf waren volgens Smeets blijkbaar niet zo netjes.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:23 schreef Cootz het volgende:
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan.
Kermend op de ambulance wachten is dan ook 1. een normale reactie bij een dergelijk val en 2. waarschijnlijk ook het verstandigst (tenslotte heeft de gemiddelde burger geen auto achter zich rijden met een nieuwe fiets, een nieuwe broek en meerdere dokters die je tijdens de rit nog kan verzorgen en geen bolletjes trui op het podium en geen dikke vette winstpremie daarvoor of uberhaupt premie voor het meedoen aan de tour de france. Of uberhaupt mee te doen aan de tour de france, of een dik team die je het hele jaar traint hiervoor.)quote:Op zondag 10 juli 2011 23:25 schreef TLC het volgende:
Respect hoor voor Hoogerland, een gemiddelde burger was bij een dergelijk ongeval kermend liggend op de ambulance blijven wachten maar hij stapt gewoon op om de etappe uit te rijden en hij moet nog een hele Tour
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:31 schreef eight het volgende:
[..]
Die man gaf inderdaad een keurige reactie, maar zijn collega's tijdens de tour zelf waren volgens Smeets blijkbaar niet zo netjes.
Bronquote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
dat is helemaal uit zijn verband gerukt en totaal niet waar.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
Mja, dat soort geruchten gaan snel rond hequote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
Heb ik niet, uitsluitend gerucht.quote:
Dat is het stukje wat gewoon uit de grond gerukt is wat je ziet. Volgens mij en ook het beeld van die paaltjes op de andere foto's beton.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:49 schreef franklop het volgende:
aan de onderkant te zien is het gewoon hout hoor
quote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
Hoogerland zei zelf dat de paal afgebroken was, dus dan zal het toch wel hout zijn...quote:Op zondag 10 juli 2011 23:54 schreef Coos het volgende:
Dat is het stukje wat gewoon uit de grond gerukt is wat je ziet. Volgens mij en ook het beeld van die paaltjes op de andere foto's beton.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |