Nou, ze zouden bijvoorbeeld ook kunnen besluiten om niet alleen deze auto eruit te gooien (die was zelf ook wel vertrokken, die durft zich echt niet meer te vertonen) maar ook de andere auto's van FR2.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:03 schreef Doff het volgende:
Een ander besluit was ook tamelijk belachelijk geweest.
Nee, dat is niet zo handig, die Fransen zorgen voor de beelden voor de hele wereld...quote:Op zondag 10 juli 2011 23:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, ze zouden bijvoorbeeld ook kunnen besluiten om niet alleen deze auto eruit te gooien (die was zelf ook wel vertrokken, die durft zich echt niet meer te vertonen) maar ook de andere auto's van FR2.
De organisatie is verantwoordelijk te stellen voor het aantal auto's in de Tour. Daarnaast is dit een auto van TF2, die toch wel heel erg nauw gelieerd zijn aan de Tourorganisatie. Dus ja, de ASO mag zeker de hand in eigen boezem steken.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eén individu maakt een verkeerde inschatting...daar kun je een hele organisatie niet verantwoordelijk voor stellen.
Auto's maken geen camerabeelden. Dat doen motoren en helikopters. Die auto's vervoeren allerlei hotemetoten.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:18 schreef Cootz het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo handig, die Fransen zorgen voor de beelden voor de hele wereld...
Ja idd, je zou maar de spiegel van je auto afrijdenquote:Op zondag 10 juli 2011 18:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hij kon wel iets minder ruim om die boom heen hoor
Oh nee, dan had hij een krasje op de auto gehad.
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Auto's maken geen camerabeelden. Dat doen motoren en helikopters. Die auto's vervoeren allerlei hotemetoten.
Hmm, ok. Die reactie zag ik inderdaad ook, netjes idd.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan.
Volgens de wielrenners wel. Er worden steeds meer cameramannen ingezet en aantal volgauto's zijn ook toegenomen.quote:
Die man gaf inderdaad een keurige reactie, maar zijn collega's tijdens de tour zelf waren volgens Smeets blijkbaar niet zo netjes.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:23 schreef Cootz het volgende:
Ik begrijp dat dit geen auto met hotemetoten was maar van de techniek. Nette reactie trouwens ook van die collega's van France2 (net bij Avondetappe), die praatten er verder ook niks goed aan.
Kermend op de ambulance wachten is dan ook 1. een normale reactie bij een dergelijk val en 2. waarschijnlijk ook het verstandigst (tenslotte heeft de gemiddelde burger geen auto achter zich rijden met een nieuwe fiets, een nieuwe broek en meerdere dokters die je tijdens de rit nog kan verzorgen en geen bolletjes trui op het podium en geen dikke vette winstpremie daarvoor of uberhaupt premie voor het meedoen aan de tour de france. Of uberhaupt mee te doen aan de tour de france, of een dik team die je het hele jaar traint hiervoor.)quote:Op zondag 10 juli 2011 23:25 schreef TLC het volgende:
Respect hoor voor Hoogerland, een gemiddelde burger was bij een dergelijk ongeval kermend liggend op de ambulance blijven wachten maar hij stapt gewoon op om de etappe uit te rijden en hij moet nog een hele Tour
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:31 schreef eight het volgende:
[..]
Die man gaf inderdaad een keurige reactie, maar zijn collega's tijdens de tour zelf waren volgens Smeets blijkbaar niet zo netjes.
Bronquote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
dat is helemaal uit zijn verband gerukt en totaal niet waar.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
Mja, dat soort geruchten gaan snel rond hequote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
Heb ik niet, uitsluitend gerucht.quote:
Dat is het stukje wat gewoon uit de grond gerukt is wat je ziet. Volgens mij en ook het beeld van die paaltjes op de andere foto's beton.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:49 schreef franklop het volgende:
aan de onderkant te zien is het gewoon hout hoor
quote:Op zondag 10 juli 2011 23:35 schreef hooibaal het volgende:
De Franse tv-commentatoren schijnen te hebben zitten juichen dat de Franse renners in de kopgroep 2 concurrenten minder hadden.
Hoogerland zei zelf dat de paal afgebroken was, dus dan zal het toch wel hout zijn...quote:Op zondag 10 juli 2011 23:54 schreef Coos het volgende:
Dat is het stukje wat gewoon uit de grond gerukt is wat je ziet. Volgens mij en ook het beeld van die paaltjes op de andere foto's beton.
Betonrot.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:01 schreef eight het volgende:
Hoogerland zei zelf dat de paal afgebroken was, dus dan zal het toch wel hout zijn...
http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noirequote:une voiture du Tour
quote:Op maandag 11 juli 2011 00:22 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noire
Want je zal even toegeven dat je het zelf was.
Jimmy Hoogerlandquote:Op maandag 11 juli 2011 00:22 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noire
Want je zal even toegeven dat je het zelf was.
De organisatie ging maatregelen treffen vertelde directeur, ben benieuwd.quote:Op maandag 11 juli 2011 01:49 schreef deepart het volgende:
Behoorlijk schandalig.
Er rijdt ook teveel rond dat niet perse nodig is.
ben ook benieuwd.quote:Op maandag 11 juli 2011 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De organisatie ging maatregelen treffen vertelde directeur, ben benieuwd.
Kan t me wel voorstellen. Heb je de hele dag liggen ploeteren, rijdt een of andere idioot wat medevluchters aan, moet je wachten op twee renners die toch niet meer kunnen rijden. Weg gele trui / etappe overwinning. Wat heb je daaraan dan?quote:Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...
http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Hoe erg ook: de tour wacht op niemandquote:Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...
http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Volgens mij moet iedereen die in de karavaan rijdt een internationale UCI-licentie hebben.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:34 schreef Gitank2 het volgende:
Sowieso alleen mensen laten besturen die het hele jaar rijden bij wielerwedstrijden van topniveau.
Mensen die ervaren zijn, zeker bij een hectische wedstrijd.
Vast een vrouw.quote:Op maandag 11 juli 2011 09:44 schreef Verida het volgende:
Ik heb net nog even het filmje bekeken, en volgens mij probeert de chauffeur helemaal niet om de boom te ontwijken, Hij reageert op het feit dat hij met zijn linkervoorwiel in de berm terecht komt. Als hij rechtdoor was gereden, met zijn linkervoorwiel in de berm had hij ook de boom ontweken, er staat gewoon een spoor in de berm voor de boom langs.
Wat er volgens mij gebeurd is: de chauffeur raakt met zijn voorwiel in de berm en heeft als schrikreactie zijn stuur naar rechts gegooid om weer terug op de weg te komen.
Duidelijk een onervaren chauffeur dus wat dat betreft.
de hoge pietjes gaan vandaag kijken naar maatregelenquote:Op maandag 11 juli 2011 09:46 schreef Beregd het volgende:
Hij rijdt gewoon ook veel te rap.
Uit de tour zetten, is wel een heel goedkope straf, vind ik.
quote:"I announced on Radio Tour, which is the channel everyone should be listening to, that all cars should pull to the side and give priority to the team cars," he explained.
"The car previously received the order from the race direction not to pass and let the Europcar team manager get through to the breakaway to give Thomas Voeckler the bottle he was asking for. They did not take that order into account... and caused the crash of both riders. This behaviour is intolerable."
Ach kom nou toch op zeg. Dat is echt onmogelijk om te zien door die weerspiegelende voorruit.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:09 schreef Eenskijken het volgende:
als je goed kijkt zie je de bestuurder ook niet op de weg letten, maar hij kijkt naar papieren/naar iets bij het handschoenenkastje oid. Hij zat dus gewoon helemaal niet op te letten.
Wat had hij dan moeten doen? Wachten op Hoogerland en hem hoogstpersoonlijk terug naar het peloton begeleiden?quote:Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...
http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef marcodej het volgende:
Wat moet een techniekwagen van de Franse TV op het parcours? Er is toch wel een alternatieve route naar de finish?
Maar dan nog. Waarom rijdt die auto niet gewoon ver achter het peloton. Als er iets mis is met één van de cameramotoren dan laat die zich gewoon terugzakken en dan komt die wagen vanzelf langs. Ze hebben nog een paar andere cameramotoren in koers, dus er is amper een probleem.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.
Prima, maar dan hoeft hij daar natuurlijk nooit te zitten.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.
Dan zou Prudhomme liegen :quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
quote:Christian Prudhomme said that the offending car had not taken directives from race radio.
"I announced on Radio Tour, which is the channel everyone should be listening to, that all cars should pull to the side and give priority to the team cars," he explained.
"The car previously received the order from the race direction not to pass and let the Europcar team manager get through to the breakaway to give Thomas Voeckler the bottle he was asking for. They did not take that order into account... and caused the crash of both riders. This behaviour is intolerable."
Oh, in dat geval is het natuurlijk heel normaal dat je even twee wielrenners aan gort rijdt. Het mocht immers van Prudhomme.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
http://www.zita.be/nieuws(...)-aan-doen-video.htmlquote:Een inzittende van de volgwagen die zondag tijdens de negende Tourrit twee renners omvermaaide, heeft haar kant van het verhaal verteld aan de Franse televisie. "Een stom ongeval. We konden er niets aan doen", meent de vrouw van France Télévisions die in de auto zat die Flecha (Sky) en Hoogerland (Vacansoleil) aanreed.
De chauffeur had de toestemming van de organisatie om op dat moment het peloton te passeren. "Maar net op dat moment werd de baan plots nauwer. Ik keek achter me en zag hoe we de renners raakten. Een viel er, de andere vloog de lucht in."
France Télévisions heeft in een communiqué al zijn verontschuldigingen aangeboden. Tourorganisatie ASO had echter geen andere keuze dan de volgwagen uit de koers te zetten.
Ik vind het anders relevant genoeg. Als het waar is, mag de "regulator" van ASO ook op zijn minst ontslagen worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh, in dat geval is het natuurlijk heel normaal dat je even twee wielrenners aan gort rijdt. Het mocht immers van Prudhomme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |