abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2011 @ 00:14:26 #201
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_99303944
Lijkt me hout..maar of het veel uitmaakt weet ik eigenlijk niet. Als het beton was, was het ook wel afgebroken
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_99304051
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 00:01 schreef eight het volgende:


Hoogerland zei zelf dat de paal afgebroken was, dus dan zal het toch wel hout zijn...
Betonrot. ;)
  maandag 11 juli 2011 @ 00:22:35 #203
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_99304312
quote:
une voiture du Tour
http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noire

Want je zal even toegeven dat je het zelf was.
pi_99304380
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 00:22 schreef Tweek het volgende:

[..]

http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noire

Want je zal even toegeven dat je het zelf was.
:N :r
  maandag 11 juli 2011 @ 00:32:15 #205
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_99304767
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 00:22 schreef Tweek het volgende:

[..]

http://sport.francetv.fr/(...)e-journ%C3%A9e-noire

Want je zal even toegeven dat je het zelf was.
Jimmy Hoogerland
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_99307502
Behoorlijk schandalig.

Er rijdt ook teveel rond dat niet perse nodig is.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_99307590
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 01:49 schreef deepart het volgende:
Behoorlijk schandalig.

Er rijdt ook teveel rond dat niet perse nodig is.
De organisatie ging maatregelen treffen vertelde directeur, ben benieuwd.
pi_99307716
quote:
3s.gif Op maandag 11 juli 2011 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De organisatie ging maatregelen treffen vertelde directeur, ben benieuwd.
ben ook benieuwd.

Zo'n sportman traint fulltime, zo veel moeite stopt ie erin om de beste te worden en te winnen.. komt barry in zijn techniekwagen eraan met het ruimtelijk inzicht van een aardappel en draait als een spast aan zijn stuur terwijl hij nog ruim een meter ruimte naast hem had en de boom dus subtieler had kunnen ontwijken.. om nog maar te zwijgen over wtf hij daar deed uberhaubt.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  maandag 11 juli 2011 @ 03:25:48 #209
108913 Godshand
guide4you
pi_99308828
Overigens zat Johnny niet vooraan in de kopgroep. Dus wellicht was hij er alsnog afgegaan. Maarja dat is speculeren, de dagzege had ook gekund als hij nog energie genoeg had voor het laatste klimmetje...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 11 juli 2011 @ 03:37:11 #210
108913 Godshand
guide4you
pi_99308926
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...

http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 11 juli 2011 @ 04:24:35 #211
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_99309383
quote:
13s.gif Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...

http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Kan t me wel voorstellen. Heb je de hele dag liggen ploeteren, rijdt een of andere idioot wat medevluchters aan, moet je wachten op twee renners die toch niet meer kunnen rijden. Weg gele trui / etappe overwinning. Wat heb je daaraan dan?

Misschien heeft ie het wat onhandig verwoord, maar ja het is geen politicus
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 06:59:37 #212
155227 crew  Guppy
dus
pi_99309737
Ja, ik snap het ook wel. Toen Voekler achterom keek en Hoogenland in het prikkeldraad zal hangen, zag hij ook wel dat wachten niet zoveel zin had. Na zo'n val rijd je niet meer op volle sterkte... ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99310164
Is de binnenkomst van Hoogerland ergens op beeld?
pi_99310175
quote:
13s.gif Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...

http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Hoe erg ook: de tour wacht op niemand ;)
pi_99310304
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:34 schreef Gitank2 het volgende:
Sowieso alleen mensen laten besturen die het hele jaar rijden bij wielerwedstrijden van topniveau.
Mensen die ervaren zijn, zeker bij een hectische wedstrijd.
Volgens mij moet iedereen die in de karavaan rijdt een internationale UCI-licentie hebben.

Ik zou deze vent op z'n bek geslagen hebben.
pi_99311133
Ik heb net nog even het filmje bekeken, en volgens mij probeert de chauffeur helemaal niet om de boom te ontwijken, Hij reageert op het feit dat hij met zijn linkervoorwiel in de berm terecht komt. Als hij rechtdoor was gereden, met zijn linkervoorwiel in de berm had hij ook de boom ontweken, er staat gewoon een spoor in de berm voor de boom langs.

Wat er volgens mij gebeurd is: de chauffeur raakt met zijn voorwiel in de berm en heeft als schrikreactie zijn stuur naar rechts gegooid om weer terug op de weg te komen.

Duidelijk een onervaren chauffeur dus wat dat betreft.
pi_99311155
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:44 schreef Verida het volgende:
Ik heb net nog even het filmje bekeken, en volgens mij probeert de chauffeur helemaal niet om de boom te ontwijken, Hij reageert op het feit dat hij met zijn linkervoorwiel in de berm terecht komt. Als hij rechtdoor was gereden, met zijn linkervoorwiel in de berm had hij ook de boom ontweken, er staat gewoon een spoor in de berm voor de boom langs.

Wat er volgens mij gebeurd is: de chauffeur raakt met zijn voorwiel in de berm en heeft als schrikreactie zijn stuur naar rechts gegooid om weer terug op de weg te komen.

Duidelijk een onervaren chauffeur dus wat dat betreft.
Vast een vrouw.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 11 juli 2011 @ 09:46:58 #218
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99311169
Hij rijdt gewoon ook veel te rap.

Uit de tour zetten, is wel een heel goedkope straf, vind ik.
pi_99311301
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:46 schreef Beregd het volgende:
Hij rijdt gewoon ook veel te rap.

Uit de tour zetten, is wel een heel goedkope straf, vind ik.
de hoge pietjes gaan vandaag kijken naar maatregelen
pi_99311641
als je goed kijkt zie je de bestuurder ook niet op de weg letten, maar hij kijkt naar papieren/naar iets bij het handschoenenkastje oid. Hij zat dus gewoon helemaal niet op te letten.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:11:24 #221
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99311670
En volgens Prud'homme hebben ze ook duidelijke instructies genegeerd

quote:
"I announced on Radio Tour, which is the channel everyone should be listening to, that all cars should pull to the side and give priority to the team cars," he explained.

"The car previously received the order from the race direction not to pass and let the Europcar team manager get through to the breakaway to give Thomas Voeckler the bottle he was asking for. They did not take that order into account... and caused the crash of both riders. This behaviour is intolerable."
pi_99311903
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:09 schreef Eenskijken het volgende:
als je goed kijkt zie je de bestuurder ook niet op de weg letten, maar hij kijkt naar papieren/naar iets bij het handschoenenkastje oid. Hij zat dus gewoon helemaal niet op te letten.
Ach kom nou toch op zeg. Dat is echt onmogelijk om te zien door die weerspiegelende voorruit.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_99311920
Ik dacht zoiets ook te zien.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 11 juli 2011 @ 10:30:05 #224
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99312041
Volgens mij kijkt hij naar de renners en niet voor zich, en schiet idd in een reflex als zijn wiel van het verharde stuk afglijdt.
pi_99313185
quote:
13s.gif Op maandag 11 juli 2011 03:37 schreef Godshand het volgende:
" Ja, ik fietste door, want het is de verantwoordelijkheid van de gele trui drager of we doorrijden.." (Sanchez na het Hoogerland incident). Wat een lul...

http://nos.nl/l/tcm:5-1002168/
Wat had hij dan moeten doen? Wachten op Hoogerland en hem hoogstpersoonlijk terug naar het peloton begeleiden?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 11 juli 2011 @ 11:28:36 #226
40566 Ericr
Livewrong
pi_99313583
Die gestoorde inhaalacties gaan (gelukkig) in 99,99% van de gevallen goed maar het blijft een wonder dat het niet veel eerder is misgegaan bij al die razende auto's die te pas en te onpas langs het peloton razen. In de koers zouden gewoon alleen ploegleiders mogen rijden samen met de jury en wedstrijdleiding. De Tour is dan wel een commercieel circus maar laat iemand die de Tour zo nodig van dichtbij wil volgen dan maar uitgenodigd worden door ploegleiding.

Lees overigens de ene keer dat het een wagen was van de Franse TV met technici en de andere keer met VIP's. Hoe dan ook, zo'n auto hoort daar niet.
pi_99313644
Je hebt alleen autos nodig voor mechaniciens en een paar dokters.
Autos voor de techniek hebben helemaal niks te zoeken in de buurt van de kopgroep of het peleton. Als ze al nodig zijn, dan minstens 100 meter van iedere renner.
pi_99313806
Ik volg geen wielrennen, vind er niets aan. Maar als je dit beeld ziet, dit doet die chauffeur toch gewoon expres? Zo komt het op mij over in ieder geval. Een aanslag of zo. Hoort die auto bij de concurrent van die renner die daar valt?
History became legend, legend became myth.
  maandag 11 juli 2011 @ 11:37:52 #229
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99313871
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_99313874
Wat moet een techniekwagen van de Franse TV op het parcours? Er is toch wel een alternatieve route naar de finish?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_99313920
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef marcodej het volgende:
Wat moet een techniekwagen van de Franse TV op het parcours? Er is toch wel een alternatieve route naar de finish?
Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_99313972
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.
Maar dan nog. Waarom rijdt die auto niet gewoon ver achter het peloton. Als er iets mis is met één van de cameramotoren dan laat die zich gewoon terugzakken en dan komt die wagen vanzelf langs. Ze hebben nog een paar andere cameramotoren in koers, dus er is amper een probleem.
pi_99314030
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Reserve apparatuur voor cameramotoren en voor het uitvoeren van kleine reparaties.
Prima, maar dan hoeft hij daar natuurlijk nooit te zitten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 11 juli 2011 @ 11:45:23 #234
40566 Ericr
Livewrong
pi_99314106
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
Dan zou Prudhomme liegen :
quote:
Christian Prudhomme said that the offending car had not taken directives from race radio.

"I announced on Radio Tour, which is the channel everyone should be listening to, that all cars should pull to the side and give priority to the team cars," he explained.

"The car previously received the order from the race direction not to pass and let the Europcar team manager get through to the breakaway to give Thomas Voeckler the bottle he was asking for. They did not take that order into account... and caused the crash of both riders. This behaviour is intolerable."
  maandag 11 juli 2011 @ 11:46:15 #235
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_99314133
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
Oh, in dat geval is het natuurlijk heel normaal dat je even twee wielrenners aan gort rijdt. Het mocht immers van Prudhomme.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 11 juli 2011 @ 11:51:37 #236
40566 Ericr
Livewrong
pi_99314324
quote:
Een inzittende van de volgwagen die zondag tijdens de negende Tourrit twee renners omvermaaide, heeft haar kant van het verhaal verteld aan de Franse televisie. "Een stom ongeval. We konden er niets aan doen", meent de vrouw van France Télévisions die in de auto zat die Flecha (Sky) en Hoogerland (Vacansoleil) aanreed.

De chauffeur had de toestemming van de organisatie om op dat moment het peloton te passeren. "Maar net op dat moment werd de baan plots nauwer. Ik keek achter me en zag hoe we de renners raakten. Een viel er, de andere vloog de lucht in."

France Télévisions heeft in een communiqué al zijn verontschuldigingen aangeboden. Tourorganisatie ASO had echter geen andere keuze dan de volgwagen uit de koers te zetten.
http://www.zita.be/nieuws(...)-aan-doen-video.html

Wir haben es nicht gewusst reactie dus.
pi_99314407
plots nauwer. Had het parcours al eerder verkend :')
  maandag 11 juli 2011 @ 11:54:10 #238
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99314408
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Oh, in dat geval is het natuurlijk heel normaal dat je even twee wielrenners aan gort rijdt. Het mocht immers van Prudhomme.
Ik vind het anders relevant genoeg. Als het waar is, mag de "regulator" van ASO ook op zijn minst ontslagen worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_99314430
Die versmalling (die ik overigens niet zie) ligt er al jaren, dus die kan je zien aankomen als je vooruit kijkt. Die is er niet "plotseling."
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 11 juli 2011 @ 11:57:03 #240
40566 Ericr
Livewrong
pi_99314511
Je kan toch ook gewoon toegeven dat het een inschattingsfout was? Of je nou wel of niet toestemming hebt, je passeert alleen als het mogelijk is. Hier was het duidelijk niet mogelijk, ook niet als die boom er niet had gestaan. Je passeert pas als de renners van het midden van de weg af zijn.
  maandag 11 juli 2011 @ 11:57:15 #241
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_99314521
Lekkere reactie. We konden er niets aan doen. Jaja.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 11 juli 2011 @ 12:03:02 #242
67089 Gillingham
The horror...
pi_99314696
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een passagier uit de wagen heeft ondertussen beweerd dat ze toestemming aan de organisatie hadden gevraagd en gekregen om daar te passeren.
De organisatie hoeft niet voor de auto op de bomen langs de weg te letten en op de situatie van de renners in de kopgroep ten opzichte van de weg. De chauffeur kiest zelf gewoon een ontzettend slecht moment uit om de kopgroep even snel in te halen.
What's it going to be then, eh?
pi_99314857
"Een stom ongeval. We konden er niets aan doen"

:')
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  maandag 11 juli 2011 @ 12:17:27 #244
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99315177
Die weg versmalde helemaal niet, zij weken ineens uit.

En "we konden er niets aan doen" is wel een heel erge kutreactie.
  maandag 11 juli 2011 @ 12:17:47 #245
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99315191
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:03 schreef Gillingham het volgende:

[..]

De organisatie hoeft niet voor de auto op de bomen langs de weg te letten en op de situatie van de renners in de kopgroep ten opzichte van de weg.
Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten.

Een veiligheidsverantwoordlijke die iets gevaarlijk vindt, maar mensen toch toestemming geeft met in het achterhoofd "het is gevaarlijk, ze zullen het wel niet doen" is een zeer incompetente veiligheidsverantwoordelijke.

quote:
De chauffeur kiest zelf gewoon een ontzettend slecht moment uit om de kopgroep even snel in te halen.
Ik beweer dan ook totaal niet dat de chauffeur een slachtoffer is, hij blijft de schuldige, maar indien die ene uitlating over toestemming klopt, is er gewoon iemand van de organisatie die mee aansprakelijk is. En het maakt ASO natuurlijk een hoop leugenaars die dit snel willen wegmoffelen (indien het waar is).

Nu ben ik niet geneigd om de mensen in die auto te geloven, maar eigenlijk geloof ik ASO ook niet echt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 11 juli 2011 @ 12:20:09 #246
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_99315255
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]


Nu ben ik niet geneigd om de mensen in die auto te geloven, maar eigenlijk geloof ik ASO ook niet echt.
Nee, inderdaad. Het einde van het liedje is straks nog dat ze naar elkaar wijzen en er niemand wordt bestraft.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 11 juli 2011 @ 12:21:23 #247
67089 Gillingham
The horror...
pi_99315288
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten.
Ze moeten dat inderdaad over het algemeen wel doen, natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat de organisatie niet de ogen van de chauffeur hoeft te zijn. We weten eigenlijk te weinig van de details voor deze discussie, maar het lijkt er nu te veel op alsof die passagier de verantwoordelijkheid simpelweg bij de organisatie legt.
What's it going to be then, eh?
pi_99315369
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef SaintOfKillers het volgende:


Tuurlijk moeten ze dat doen, zij staan in voor de veiligheid en zij kennen het parcours beter dan de chauffers die meerijden. Zij moeten gevaarlijke situaties vermijden, niet rondrijden met een "dit kan gevaarlijk zijn, maar goed, de chauffeur zal wel weten wat hij doet, zeker" attitude. Die baan was kilometers lang en stond vol bomen, dan hadden ze daar gewoon niemand mogen doorlaten.

Een veiligheidsverantwoordlijke die iets gevaarlijk vindt, maar mensen toch toestemming geeft met in het achterhoofd "het is gevaarlijk, ze zullen het wel niet doen" is een zeer incompetente veiligheidsverantwoordelijke.


Ik beweer dan ook totaal niet dat de chauffeur een slachtoffer is, hij blijft de schuldige, maar indien die ene uitlating over toestemming klopt, is er gewoon iemand van de organisatie die mee aansprakelijk is. En het maakt ASO natuurlijk een hoop leugenaars die dit snel willen wegmoffelen (indien het waar is).

Nu ben ik niet geneigd om de mensen in die auto te geloven, maar eigenlijk geloof ik ASO ook niet echt.
Als het niet kan dan moet je wachten.
Dus wat die toestemming hier nou mee te maken heeft is mij een raadsel.

Verder is het ook wel stompzinnig om nu ineens alleen de media de schuld te geven van valpartijen.
Er zijn namelijk minstens net zoveel ploegleidersauto's in aanraking gekomen met renners.
Dat is nou eenmaal het risico en daar moet je niet over zeuren vind ik.
  maandag 11 juli 2011 @ 12:23:43 #249
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99315373
Zelfs als de ASO zei, "je mag inhalen", dan moesten ze dat toch gewoon maar gedaan hebben, en niet twee renners omvergereden.

Ze mochten inhalen van de ASO, niet renners overeind rijden. ASO kion toch niet inschatten dat ze met een kutchauffeur te maken hebben?
  maandag 11 juli 2011 @ 12:27:09 #250
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99315481
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:23 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Als het niet kan dan moet je wachten.
Maar het kon gewoon wel, als hij wat trager en geconcentreerder reed en niet zo'n plotse draai aan zijn stuur gaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')